Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 103 Laatste
Acties:
  • 424.999 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 22:45
Na een tijdje veel gedoe te hebben gehad met een van me knieën vandaag eindelijk een vuurdoop kunnen houden!
Eerste fatsoenlijke ronde nadat de pijn weg is. Resulteerde in een rit van 43 km met een gemiddelde van 25,2.
Vorig jaar enthousiast begonnen, hobby nu gelukkig eindelijk weer op kunnen pakken!

http://www.endomondo.com/...%3Atrack&fb_source=action

Afbeeldingslocatie: http://i497.photobucket.com/albums/rr334/maikelvandenhurk/img1306726706.jpg

Nu eerst even het een en ander bestellen voor de fiets :)
Wat onderhoud spul, bindonhouders, bidons, zadelpen, zadel, en eens kijken voor occasion hoge velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 21:22
Strak gemiddelde Pater, zeker in die omgeving!
Taigu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:25:
[...]

Waarmee prep jij je routes? Viking 1.2.2 crasht continu en GPX Editor werkt erg onhandig.

Edit: Inmiddels Basecamp geinstalleerd en dat werkt tot nu best aardig. De eerste osmand test verliep slecht, er werd niet naar de GPX track genavigeerd, verder dan "Vertrek" kwam de dame niet. Iemand een idee wat ik fout doe?
Met de Run.GPS routeplanner ;) OSM, Google Maps, Cycle Maps allen direct switchbaar, erg handig. Puur web-based. Ik gebruik altijd "beeline" overigens, op die manier voorkom ik verkeerde aanwijzingen op de fiets. GPX export dus overal te gebruiken. Accountje aanmaken en je kan aan de slag.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 16:32

Pelle

🚴‍♂️

Lekker hoor, havana, mooi ritje zo te zien :)

Ik heb vanavond met een beetje tegenzin toch hetzelfde rondje gepakt als 2 dagen geleden. Toen windkracht 5, nu windkracht 1. Toen goeie benen, vandaag viel het me aardig tegen. Toch vandaag voor het eerst de magische grens van de 30km/h gemiddeld doorbroken, over een stuk van 41km. Niet geheel ontevreden dus, zeker als je bedenkt dat het nu een nat wegdek was met een klein buitje halverwege, en een open brug bij de sluizen van Gouda.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3011590/fietsroute-hollandse-ijssel.PNG
http://www.endomondo.com/workouts/52498157 - 41km, 30.5km/h, 1:58 pace.

De komende maand maar eens vaker van dit soort rondjes maken, en dan van de zomer kijken of de 80+ ritten me gaan bevallen. Al met al: ik ben tevreden na een kleine 2 maanden / 800km semi-serieus met deze sport bezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

UltraSub schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:02:
... Zij die zeggen dat het altijd problemen zijn, en dan gaat het altijd om software...
Ik gebruik die Tacx videoplayer ook wel eens om wat te zien te hebben wanneer ik op de Satori zit. Dat programma is toch wel vrij slecht. Interface laat veel te wensen over, maar het belangrijkste is dat het hoogteprofiel onderin met dat meerijdende fietsertje vaak totaal niet klopt. Dan zie je op het beeld dat je volle bak omhoog gaat op de Redoute, stijgingspercentage rechtsonder geeft ook 20% aan, maar je mannetje gaat bergaf. Of andersom. Ik heb wel het idee dat de video klopt met de stijgingspercentages rechtsonderin en ook de aanwijgingen wanneer je aan de voet of op de top van een klim zit.

Ook jammer vind ik dat je de schermen niet makkelijk over twee beeldschermen kan verdelen. Dan had je dus de video fullscreen kunnen zetten en die data op je 2e scherm.

Afgelopen zomer op de Bike Motion, bij de Tacx-stand, heb ik een poging gedaan om een snelle tijd op de Cauberg neer te zetten op zo'n VR-trainer, maar dat was ook een blamage. Hij telt af, je begint als een bezetene te trappen (tijd loopt ook al), maar het beeld is nog druk met vanalles behalve jou volgen. Na een seconde of 10 loopt die video pas goed mee.

Oftewel, het is leuk speelgoed, maar ontzettend onnauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-04 18:14

dalus

Firing Sparks

Net de fiets opgehaald so far lijkt alles in orde, alleen een kleine beschadiging in de lak van de voorvork. Morgen tijd maken voor een eerste rondje.

edit: crappy pic
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7217/7138038823_b4f3f2dd3d.jpg
Empella Carbon Fighter

[ Voor 46% gewijzigd door dalus op 03-05-2012 08:39 ]

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 09:47
NoepZor schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:15:
In welke omgeving fiets je normaal gesproken dan? Ik kom in het Twentse landschap ook niet veel verder dan 200-300hm op een rondje van 60-80km. (Of ik moet 5x de holterberg over)
Ik woon in Leuven (Belgie). Gewoonlijk is het dus richting overijse - waver omdat het wind meestal uit die richting komt. Maandag was het echter meer noordoostenwind, dus richting rotselaar, aarschot en dan via alle -rodes en holsbeek terug naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 15:05
Dat is inderdaad wat minder vlak dan NL (op Zuid limburg na), Twente ligt in het oosten van NL en kent een paar stuwwallen, maar dat is het ook wel mee gezegd :) Ik wil wel een keer in de buurt van Tecklenburg gaan rijden, zoals havana weleens doet, dit is voor mij een uurtje rijden :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 10:25
Zeker, het is er schitterend. Wegdek is redelijk tot goed, in elk dorpje zit wel een bakker of een benzinestation waar je jezelf kunt bevoorraden. De omgeving is prachtig en het allerfijnste: het is er vreselijk rustig. Zelfs op een dag als gisteren (mooi weer, vakantie in NL) kwam ik slechts 10 fietsers tegen. De vorige keer (een paar weken geleden) zelfs maar één :o

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 14:14
Wellicht dat iemand van jullie me tips kan geven, of zelf ooit een leuke toertocht heeft gereden; ik ga in september met een groep van 5/6 man 6 dagen fietsen. Er zitten een paar ervaren rotten bij (als in: vaker fietsvakanties gehad) en iemand zoals mij, die wat minder ervaring heeft.
Ik lurk veel mee in dit topic en hoop dat iemand advies heeft! Het is nu de bedoeling om 6 dagen vanuit Merano, Italië te gaan fietsen. Ik wilde graag nog een alternatieve plek zoeken, zodat we bij slecht weer bijvoorbeeld Frankrijk in kunnen gaan.
Mont Ventoux schijnt nog wel wat leuke (onbekendere) bergen in de omgeving te hebben, maar zoveel kaas heb ik er helaas niet van gegeten.

De 'eisen':
Bij voorkeur mooie rondroutes in de omgeving.
Streefafstand is zo'n 100km
Hoogtemeters rond de 2000/2500
Bij voorkeur niet de meest steile bergen (zitten paar 50+ers bij.)

Rond Merano heb ik er al gevonden op GPSies, en ziet er zo prima uit. Als er nog mensen met tips zijn, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Van Merano, Italië naar de Mont Ventoux is ongeveer 750km, het lijkt me dus niet dat je dat bedoelt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 21:35
@I-King: Ik heb de afgelopen zomers gefietst in achtereenvolgens de Alpen, de Dolomieten en de Pyreneeën en de Dolomieten zijn absoluut mijn favoriet. Schitterende omgeving en vriendelijke Italianen. De Dolomieten voldoen echter niet helemaal aan de eis dat het niet de meest steile bergen mogen zijn. De Italianen zijn iets minder subtiel in het aanleggen van wegen over de bergen dan Fransozen, je komt dus soms opeens een steil stukje tegen, afhankelijk van de route die je neemt natuurlijk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
(jarig!)
TheLemon schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:58:
[...]

Ik gebruik die Tacx videoplayer ook wel eens om wat te zien te hebben wanneer ik op de Satori zit.
Hoe doe je dat? Gewoon de video starten, of software installeren? Die software weet dan toch totaal niet wat je aan het doen bent op de Satori omdat er geen koppeling is?
Dat programma is toch wel vrij slecht. Interface laat veel te wensen over, maar het belangrijkste is dat het hoogteprofiel onderin met dat meerijdende fietsertje vaak totaal niet klopt. Dan zie je op het beeld dat je volle bak omhoog gaat op de Redoute, stijgingspercentage rechtsonder geeft ook 20% aan, maar je mannetje gaat bergaf. Of andersom. Ik heb wel het idee dat de video klopt met de stijgingspercentages rechtsonderin en ook de aanwijgingen wanneer je aan de voet of op de top van een klim zit.
Komt dit niet omdat er geen link tussen de Satori en de software is? Want dit druist in tegen wat ik aan reviews lees. Wel interessant om dit van een Tweaker te horen, want dan weet je tenminste dat het geen computer probleem is.
Ook jammer vind ik dat je de schermen niet makkelijk over twee beeldschermen kan verdelen. Dan had je dus de video fullscreen kunnen zetten en die data op je 2e scherm.
Multimonitor support. Iets wat in deze tijd inderdaad standaard zou moeten zijn.
Afgelopen zomer op de Bike Motion, bij de Tacx-stand, heb ik een poging gedaan om een snelle tijd op de Cauberg neer te zetten op zo'n VR-trainer, maar dat was ook een blamage. Hij telt af, je begint als een bezetene te trappen (tijd loopt ook al), maar het beeld is nog druk met vanalles behalve jou volgen. Na een seconde of 10 loopt die video pas goed mee.
Hmm.. Interessant! Want daar mag je er toch vanuit gaan dat ze het ding goed aan het draaien hebben. Maar de hamvraag, na die 10 seconden, klopte het toen wel?
Oftewel, het is leuk speelgoed, maar ontzettend onnauwkeurig.
Hmm. Word ik weer minder vrolijk van. Kijk, dat er dingen niet 100% flawless lopen kun je verwachten. Maar het moet niet de overhand hebben. Je weet trouwens dat er een verschil zit tussen ergotrainermode en real life video he. RLV past zich aan aan de door jouw op dat moment gereden snelheid. Ergo mode doet dat niet, waardoor je dus a-synchroon zult rijden op een gegeven moment als je het wattage niet meer kunt leveren.

(Hoop niet dat het er op lijkt dat ik dit ding voor mezelf goed aan het praten ben, dat is absoluut niet mijn intentie. Ik ben blij met waardevolle info en ervaringen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:06
Ventoux heeft geen bergen in de buurt, maar het is tot nu toe wel de mooiste fietsomgeving waar ik geweest ben. Italiaanse Alpen en Dolomieten zijn ook erg mooi, maar de Ventoux heeft de meeste opties tot schitterende dagtochten door het glooiende karakter van de omgeving. Nog steeds flink afzien hoor als je bijvoorbeeld Gorges de la Nesque fietst, maar veel minder als dat je de Gavia probeert op te komen.

edit: Software en ondersteuning van Tacx is kut idd, maar ik vind het altijd wel weer leuk om mijn oude Fortius te proberen aan de praat te krijgen. Het probleem is een beetje dat Tacx sommige oplossingen als (semi-)professioneel presenteert, maar eigenlijk alles wat ze maken dat met de computer is verbonden laat enorm te wensen over. Dat spul wat ze voor profs maken als warming up etc is wel aardig goed, maar zodra de pc ermee te maken krijgt is het idd meer speelgoed. Slecht ondersteund speelgoed.... Met kut software... en te duur.

(e2; Disclaimer: Geen ervaring met TTS 3.0)

[ Voor 41% gewijzigd door MrAngry op 03-05-2012 09:50 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
MrAcid schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:18:
Van Merano, Italië naar de Mont Ventoux is ongeveer 750km, het lijkt me dus niet dat je dat bedoelt... :)
Nee, we willen even 2 plekken uitzoeken en dan een paar dagen van tevoren boeken. September is net na het hoogseizoen waardoor we wel plek moeten kunnen vinden. Als 't dan slecht weer is in Merano, kunnen we uitwijken naar een andere lokatie.

@Argro: 'Klein stukje' steil is niet persé een probleem, maar we hebben ook gekeken naar andere gebieden waar voornamelijk steile stukken zijn. Bij voorkeur een leuke afwisseling natuurlijk. Als we ergens rond de 2000 hm uitkomen heeft de voorkeur. Zijn best een gevarieerde groep (zowel in voorkeuren als in leeftijd) en daar moet dus een beetje balans in 't programma zitten.
Heb je een paar plaatsnamen waar ik me in kan verdiepen? Bedoeling is dus om 6 dagen vanuit 1 plek verschillende routes te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik zat in Cavalese. Vanuit daar hebben wij 6 dagen gefietst. Genoeg leuks in de buurt zoals:
- Passo di Lavaze (10,7km, 798hm)
- Passo die Pellegrino (11,4km, 778hm)
- Passo Manghen (16,4km, 1.229hm)
- Passo Sella (stukje met de auto richting Canazei)
- Passo Pordoi (idem als Passo Sella)

Voor de rustdag is Trento een aanrader, en dan met name het door de Lonely Planet aanbevolen restaurant aan de Piazza del Duomo.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 03-05-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

@UltraSub:
Op die beursstand klopte het beeld daarna volgens mij wel, maar dat was moeilijk te beoordelen, omdat de Cauberg natuurlijk erg kort is en alleen maar omhoog gaat en omdat ik me op dat moment de longen uit mijn lijf trapte.

Ik gebruik de Tacx Videoplayer software en speel daarmee RLV af. Je kan dan met je ergotrainer (zoals de Satori) twee dingen instellen: moelijkheidsgraad (dat bepaalt de instelling van je weerstand, daarover straks meer ;) ) en niveau van de wielrenner (dat bepaalt de snelheid waarmee de video afspeelt, oftewel dat houdt de tijden een beetje vergelijkbaar met hoe je het in het echt zou doen).

Wanneer je alleen op een ergotrainer fietst, geeft de software aan op elk moment op welke weerstand je je trainer moet instellen (handmatig dus) en wat het stijgingspercentage op dat moment is. Ikzelf negeer dat, want ik werk gewoon mijn eigen intervaltraining af en daarnaast kun je de boel bedonderen door gewoon veel lichter te schakelen dan. De video speelt immers gewoon door, hoe langzaam jij ook fietst.

Onder de video heb je een hoogteprofiel met een fietsertje die aangeeft waar de video (dus niet jijzelf, want dat weet hij idd niet) op dat moment is. Zou dus altijd moeten kloppen, maar dat doet het dus niet helemaal.

Hier een mooi voorbeeld (van hun eigen site nota bene!):
Afbeeldingslocatie: http://www.tacxbooster.com/images/photos/videoplayer_over.jpg

De lijn onderaan geeft op dat je bergop rijdt, terwijl het eigenlijk met 3% naar beneden gaat. En dat op een klimmetje van 1km ongeveer, als ik de 10.5km distance rechts mag geloven. Ik ken dit gebied op de video niet, maar op mij zeer bekend terrein weet ik zeker dat het vaak niet klopt.

Wat verder nog irritant is aan de interface is de progressbar onderin, je kan daar niets mee terwijl hij aan het spelen is. Je moet eerst op pauze drukken, daarna kun je alleen de slider verschuiven. Dus niet op het profiel klikken om direct aan de voet van een klim te komen oid. Dat is irritant, zeker als je op de fiets zit en door wil trappen.

Enfin, dit klinkt erg negatief allemaal, maar ik blijf het toch wel aardig vinden hoor. Er is geen beter alternatief voor zover ik weet (behalve echt fietsen, bijdehandjes :+ ) en met een muziekje erbij maakt het voor mij de indoor trainingen toch wel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
@Argro: Ik zie dat dat al vrij dicht in de buurt ligt van Merano, dan ga ik nog even kijken richting Frankrijk, als 't weer namelijk slecht is in Noord Italië wil ik een alternatief hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 10:49
Lekker stukje gefietst vanochtend. 55 kilometer met 250 hoogtemeters. Die zaten nagenoeg allemaal op het eind. Ik wilde de Geldenberg (Kranenburg Duitsland) wel eens pakken, had er het een en ander over gehoord. Maar erg bijzonder vind ik die niet: 1300m, gemiddeld 4% en max 11% en een slecht wegdek (wel gevolgd door een coole, maar tricky afdeling). Morgenavond weer zo'n zelfde afstand fietsen. Dan pak ik misschien wel de Geldenberg van de andere kant.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 11:56
Pelle schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:57:
De komende maand maar eens vaker van dit soort rondjes maken, en dan van de zomer kijken of de 80+ ritten me gaan bevallen. Al met al: ik ben tevreden na een kleine 2 maanden / 800km semi-serieus met deze sport bezig zijn :)
Leuk rondje, wij wonen dicht bij elkaar in de buurt. Als je je rondje net iets uit wilt breiden (en niet heen en terug langs de IJssel wilt) kan je via de lek naar Schoonhoven rijden en dan via Vlist weer naar gouda. Kom je uit op 60 Km en zeker langs de Vlist is het erg mooi en afwisselend rijden. Voorbeeld:
http://connect.garmin.com...171#.T55VKiBi_CU.facebook

Morgen trouwens vertrekken naar Zuid-Frankrijk voor een heerlijke week fietsen in de buurt van Saint-Chinian:
http://maps.google.nl/map...illon,+Frankrijk&t=p&z=11
Niet echt hooggebergte maar genoeg hoogtemeters om je flink te vermaken.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:13
fsve schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:57:
[...]

Leuk rondje, wij wonen dicht bij elkaar in de buurt.
Is zeker leuk rondje, maar Nieuwerkerk is dan druk bevolkt in ieder geval. Ik fiets meestal langs een vriend van me die daar op de polderdreef woont. Ik vond overigens vooral het stuk na gouda leuk, dus tussen gouda en oudewater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 28-05 16:32

Pelle

🚴‍♂️

fsve schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:57:
Leuk rondje, wij wonen dicht bij elkaar in de buurt. Als je je rondje net iets uit wilt breiden (en niet heen en terug langs de IJssel wilt) kan je via de lek naar Schoonhoven rijden en dan via Vlist weer naar gouda. Kom je uit op 60 Km en zeker langs de Vlist is het erg mooi en afwisselend rijden. Voorbeeld:
http://connect.garmin.com...171#.T55VKiBi_CU.facebook
Toevallig heb ik gisteravond ook naar alternatieve routes zitten zoeken, en toen heb ik exact die route al gepland :D Enige verschil was dat ik Schoonhoven afsneed, dus van Groot-Ammers via Fransekade/Bovenberg naar Vlist. Dus ja, die ronde ga ik zeker een keer maken.

Veel plezier in Frankrijk btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ik heb ruzie met OSM. Probeer alvast voor in de vakantie kaarten van België en Frankrijk er op te zetten maar om een of andere reden pakt die dat niet. Heb een custom map laten maken met heel Nederland en heel België en een deel van Frankrijk maar nu ik die map heb geinstalleerd is alleen Nederland beschikbaar. 't Blijft een niet echt gebruiksvriendelijk systeem.

//edit

Dus, ik kan nu in zijn geheel geen kaarten er meer op zetten. Heb er sinds vandaag een microSD kaartje in. Net weer de maps er op proberen te zetten van mijn woonomgeving en dan geeft hij aan succesvol maar ik zie alleen een paar grote wegen.

En bij Menu -> Systeem -> Kaart -> Kaart informatie / Selecteer kaart kan ik alleen kiezen uit: INTL Standard Basemap, NR

//edit2
Eindelijk gelukt, niet via hoe ik het eerst deed maar heb nu SD kaartje opnieuw geformateerd en daarna garmin map aangemaakt en daar de IMG ingezet. Dat werkte gelukkig wel.

[ Voor 45% gewijzigd door Shinji op 04-05-2012 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Fiets is getest :) Lekker rondje gemaakt. Conclusie snelheid is verslavend.

[ Voor 10% gewijzigd door dalus op 03-05-2012 21:37 ]

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 28-05 14:26

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Shinji schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:29:

//edit2
Eindelijk gelukt, niet via hoe ik het eerst deed maar heb nu SD kaartje opnieuw geformateerd en daarna garmin map aangemaakt en daar de IMG ingezet. Dat werkte gelukkig wel.
Mooi dat het gelukt is. Je moet wel ervoor zorgen dat de bestanden (zowel courses als maps) geplaatst worden in de map NewFiles

[edit]Zo zie je maar weer, ik zet bijna nooit nieuwe maps op de garmin :P

[ Voor 9% gewijzigd door Griffin op 04-05-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Maps mogen gewoon in de hoofdmap (Garmin), courses moeten wel in newfiles.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 04-05-2012 10:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ben toch maar vanochtend i.p.v. vanavond gegaan: rustig rondje van 60 km @ 28,6 km/h gemiddeld. Voelde nog wel een beetje de rit van gisteren (met name op de wond), maar nu twee dagen rust en dan maandag een langere rit op de agenda (80 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wilde net een rondje om amsterdam fietsen (+/- 100km), had een gpx trackje gedownload van routeyou, maar het werd een grote frustratie. Ten eerste was het koud en nat en had ik al snel koude handen en voeten en ten tweede heb ik nog nooit van m'n leven zo vaak fout gereden en vooral zo vaak een wegopbreking gezien. Echt elke 2 km miste ik wel een bocht of was er een fietspad of hele dijk afgesloten waardoor ik een alternatief moest verzinnen. Ben na 36km uit pure frustratie maar omgedraaid en naar huis gefietst omdat het in dat tempo echt 6 uur zou worden voordat ik thuis was. Pff, soms heb je zo'n dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:11
Toepasselijke nickname heb je dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Morgen word ik waarschijnlijk nat maar ga proberen te plannen dat ik smiddags weg ga voor ongeveer 4 - 5 uur. En daarna fiets goed schoonmaken (en kijken of ik de plastic schroef bij de trap as eraf krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Ik volg dit topic al een tijdje,aangezien ik wil gaan beginnen met wielrennen. Tevens speur ik Marktplaats al een tijdje af, op zoek naar een geschikte fiets. Waar ik, na wat leeswerk, voor de aanschaf van een fiets volgens mij op moet letten:
  • Scherpte van de tandwielen
  • Oudheid van de fiets; remkabels boven het stuur/niet in de buis verwerkt = oud
  • Maat, vanzelfsprekend
Mijn budget is rond de 300-400 euro. Heb rond de 500 te besteden maar ik moet ook nog helm, schoenen en kleding regelen.

Mijn vraag is nu; van welke merken moet je wegblijven, en welke zijn over het algemeen kwalitatief goed? En mist er misschien nog wat in mijn lijstje voor het zoeken naar een tweedehands fiets?

Alvast dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Begon toch weer te kriebelen om weer de fiets op te stappen. Dus ondanks de spierpijn van vorige training nog een leuk rondje kunnen maken. Wel stukken zwaarder om met zijn 2en te fietsen. Hadden ook nog stevig wind tegen dus helemaal leuk. Ondanks toch weer redelijk wat km's gemaakt.

Ben aan het denken om aan Utrecht Freyr mee te doen. Hebben jullie tips om naar zoiets toe te werken en waarop te letten?

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Morgen Kloostertocht fietsen. 150 Kilometer van Zuidlaren naar Ter Apel en weer terug. Wordt wel even koud 's ochtends, maar het blijft droog gelukkig. Hopelijk heb ik niet teveel last van het feest van vannacht :+

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
dalus schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:47:
Ben aan het denken om aan Utrecht Freyr mee te doen. Hebben jullie tips om naar zoiets toe te werken en waarop te letten?
Gewoon lengte opbouwen zodat je went aan langere stukken. Volgende 6 weekenddagen dat je kan fietsen 100-125-150-175-200-225. Lage hartslag houden en gewoon blijven trappen.

[ Voor 45% gewijzigd door MrAngry op 04-05-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Als ik met een wat lagere hartslag wil rijden moet ik mijn trapfrequentie laag houden. Op kracht fietsen gaat me bij dit soort rondjes wel redelijk af. Maar de trainer zegt zelf dat je beter op een hoge trapfrequentie kan rijden want lang zoveel kracht zetten ga je niet volhouden.

Denk dat ik morgen eens ga proberen of ik toch op een lage trapfrequentie langere stukken kan rijden.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Cool! Ik ben jaren geleden ook een paar keer wezen klimmen in Freyr (dan hebben we het over stijgingspercentages richting oneindig en steiler :P ). Ben ook lid geweest van USAC, ik denk dat het 1995-1997 was.

Vanavond ook weer een lekkere rit gemaakt. Voor het eerst dit jaar met een groepje (5 man). Erg lekker om te merken dat ik door mijn training vanaf januari constant het tempo kan bepalen en lekker weg kan rijden op een klimmetje of een sprintje. De Amerongseberg heb ik eens op kracht gedaan, 5-15/50-16 ongeveer en vanaf de voet tot aan de top uit het zadel met erg lage rpm. Echt lekker is dat, om heel rustig te beginnen en richting het einde het tempo langzaam op te voeren, totdat je iedereen fluitend voorbij stoempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
dalus schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:36:
Als ik met een wat lagere hartslag wil rijden moet ik mijn trapfrequentie laag houden. Op kracht fietsen gaat me bij dit soort rondjes wel redelijk af. Maar de trainer zegt zelf dat je beter op een hoge trapfrequentie kan rijden want lang zoveel kracht zetten ga je niet volhouden.

Denk dat ik morgen eens ga proberen of ik toch op een lage trapfrequentie langere stukken kan rijden.
Je rijdt dan erg veel op de energievoorraad van je spieren (anaeroob) en niet op je vetreserves + hart/longfunctie (aeroob). Het nadeel van die energievoorraad op je spieren (glycogeen) is dat het met 1,5 tot 2 u op is, daarna zul je hard inkakken. Goed eten op lange afstanden is ook aan te raden, ik kan zelf ongeveer 70km halen zonder eten, daarna de man met de hamer. Door je trapfrequentie hoog te houden lever je minder brute kracht vanuit je spieren waardoor die het langer uithouden.

Ik ga straks trouwens nog een rondje doen, Zag dat het halverwege de middag gaat regenen, dus kan nog mooi voor de tijd weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Thanks NoepZor dan is het me duidelijk. Ben vandaag maar niet op de fiets gestapt, erg veel regen hier in midden Limburg. Dus dat wordt van de week dan maar goed maken.
Met het hemelvaartsweekend ga ik richting Malmedy. ISIS de studenten schaatsclub in Eindhoven heeft daar een wielerkamp georganiseerd. Lekker toeren vanaf donderdag morgen tot en met zondag avond.

@TheLemon
Verbaast me dat er toch veel SAC leden fietsen, voor zover ik weet heeft alleen de ESAC nooit meegedaan aan Utrecht Freyr.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diocha
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
argro schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:10:
Ik zat in Cavalese. Vanuit daar hebben wij 6 dagen gefietst. Genoeg leuks in de buurt zoals:
- Passo di Lavaze (10,7km, 798hm)
- Passo die Pellegrino (11,4km, 778hm)
- Passo Manghen (16,4km, 1.229hm)
- Passo Sella (stukje met de auto richting Canazei)
- Passo Pordoi (idem als Passo Sella)

Voor de rustdag is Trento een aanrader, en dan met name het door de Lonely Planet aanbevolen restaurant aan de Piazza del Duomo.
Vorige zomer ben ik met vrienden van Bergamo langs Venetie en dan naar Garmisch-Partenkitchen gereden, met de bagage op de fiets (tent enzovoort inclusief). We zijn toen ook langs Cavalese en Merano gereden, beiden zijn erg mooi - vooral merano dan, in een vallei vol boomgaarden. Ook de beklimmingen waren best leuk, wij hebben door onze bagage natuurlijk vooral geprobeerd bekimmingen te vermijden maar de passo di lavaze en de passo di manghen moesten we toch over en die bevielen me wel (al was de manghen toen enorm druk, vol met motorrijders). Ook de Monte Grappa, al ligt die daar nog wel een eindje vandaan, is een prachtige berg: machtig hoe er plots, na die enorme vlakte van aan de zee, zo'n machtige muur rijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Net een rondje holterberg gedaan, ging prima ondanks de wind. 55km met een gemiddelde van 31,1km/h.

http://www.endomondo.com/workouts/g7DNbYN3PPc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:08
Taigu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:02:
[...]

Vergelijk het eens met deze: http://www.12gotrading.nl..._harrier_1_105_actie_2011. Heb je een nieuwe fiets voor 699 (misschien nog iets minder). Is het de juiste maat? 56-60 vind ik nogal ruim omschreven. Ik heb kort gezocht, de 600 werd van 2003 to circa 2005 als model gevoerd, best oud, wat is de kilometerstand?

De pedalen moeten vervangen worden, stuur anders ingesteld en de voorbladen zien er (voor zover ik het kan zien) niet "zo goed als nieuw" uit. Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar de wielen zijn niet echt geschikt voor 90kg+. Al met al absoluut geen € 470,- waard, voor dat bedrag stond recent een Bulls Harrier 105 uit 2009 te koop. Zie ook hier, in 2010 was de marktwaarde ca. € 250,-, als je hem erg mooi vind misschien € 300,-. Alle fietsen die deze handelaar aanbiedt zijn in "uitstekende staat" en overpriced.
Dank je! Ik denk ik maar eens langs ga bij een paar fietsenmakers in de buurt. Iemand tips voor goede fietsenmakers in omgeving Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de volgende fiets gevonden op Marktplaats, en ik zou graag willen weten of dit een geschikte fiets is om mee te beginnen (en een redelijke prijs/kwaliteit verhouding heeft).

http://fietsen-brommers.m...A8kA7vM%3D&fta_ind=8&fs=1

Het is een Bulls Harrier, vraagprijs 375. Ik ben ongeveer 1,85 groot, en weeg 70 kilo. Heb een framemaat gemeten van 57,5 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
:( :(
Rond 11 uur vertrokken, 120km op de planning. In het begin ging het wat stroef maar kwam lekker op gang. Na 40km ging het nog lekker maar lekker achterband. Erg vervelend maar kan gebeuren. Dus buitenband goed checken maar niets kunnen vinden. Nieuwe binnenband erin en weer gaan.
5km verder weer lek :(. Ik heb helaas maar 1 binnenband bij dus even bellen. Kon 45minuten wachten en toen werd ik op gehaald.

Thuis buitenband nog eens goed bekeken maar ik denk dat de buitenband op begint te raken (scheurtjes en steeds meer gaten van steentjes). Ik kan echter nog steeds niets vinden wat de puncture heeft veroorzaakt. Dus ik denk dat ik GP4000s ga bestellen en dan zijn ze er als ik terug ben van vakantie.
Anoniem: 178981 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:19:

Het is een Bulls Harrier, vraagprijs 375. Ik ben ongeveer 1,85 groot, en weeg 70 kilo. Heb een framemaat gemeten van 57,5 cm.
Je kan het beste meetal gewoon gaan kijken. Een 57frame zou in misschien wel passen voor je. Ik ben 1,92 en rij op een 58cm frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Inmiddels in de afgelopen 2,5e week nagenoeg 400km op mijn nieuwe fiets gereden, de Bulls Harrier 2. Komend vanaf een 25 jaar oude fiets met buiscommandeurs is het een verademing. Heerlijk soepel, altijd de juiste versnelling en direct veel hogere snelheden. Erg tevreden met mijn aankoop dus, maar dat was ik waarschijnlijk met elke nieuwe fiets wel geweest. Het zegt meer over de overstap naar een nieuwe fiets van een (echte) oude fiets dan over dit merk/type/model.

Voor de mensen met een GPS-enabled fietscomputer (of smartphone om te tracken) kan ik Strava overigens van harte aanbevelen. Erg leuk om steeds verschillende segmenten te rijden. Als je ze de eerste keer rijdt heb je het uiteraard niet door, maar de volgende keer dat je terugkomt weet je dat je jezelf (of vrienden) kunt gaan verbeteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Hoppa, 155km met een gemiddelde hartslag van 138 en 29km per uur gemiddeld. Ben best tevreden!

Over 2 weken lang weekend in de Vogezen trainen. Volgende week de opmaat tijdens de Veluwe Klimtoertocht.

[ Voor 36% gewijzigd door Tjebakka op 05-05-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 26-05 14:09
Griffin schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:39:
Je kan het beste meetal gewoon gaan kijken. Een 57frame zou in misschien wel passen voor je. Ik ben 1,92 en rij op een 58cm frame.
Precies, let ook op de bovenbuislengte aangezien op die Bulls een relatief lange stuurpen zit (althans, zo lijkt het). Denk er ook goed over na of je double/compact of triple wilt. Als de staat van de groep redelijke oke is, dan is € 300,- denk ik wel een aardige prijs? Verder wel weinig info in de advertentie over staat, leeftijd, kilometers, wielen... Zie ook de discussie over de Bulls 206 hierboven.

[ Voor 21% gewijzigd door Taigu op 05-05-2012 21:21 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Taigu schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:20:
[...]

Denk er ook goed over na of je double/compact of triple wilt. Als de staat van de groep redelijke oke is, dan is € 300,- denk ik wel een aardige prijs?
Wat betekent double/compact of triple? En wat betekend afgemonteerd met.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 26-05 14:09
Double versus Triple: twee of drie bladen voor.

Afgemonteerd met betekent de groep die erop zit, je hebt Campagnolo, Shimano en SRAM . Meer informatie over de verschillende groepen en de onderlinge verhoudingen hier: http://www.m-gineering.nl/svsc.htm .

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Erg warm was het niet vandaag, maar werd wel blij van het zonnetje. Uiteindelijk 125km gefietst en daarmee de 3.000km grens doorbroken. Nog circa 2.000km te gaan in de komende twee maanden en dan knallen tijdens de Marmotte. Het komt snel dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Één ding is me duidelijk geworden, ik ben geen klimmer :P Vandaag rondje Utrechtse heuvelrug gedaan. Ging buiten het klimmen wel lekker :)
http://connect.garmin.com/activity/175381293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
argro schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:21:
Erg warm was het niet vandaag, maar werd wel blij van het zonnetje. Uiteindelijk 125km gefietst en daarmee de 3.000km grens doorbroken. Nog circa 2.000km te gaan in de komende twee maanden en dan knallen tijdens de Marmotte. Het komt snel dichtbij.
Goed bezig. d:)b 5000 is een heel mooi aantal trainingskilometers, zeker gezien het slechte weer dit voorjaar.

Ik sta overigens ook bijna op 3000, wat me niks tegenvalt. Dit weekend weinig gedaan, had vrienden over de vloer en er is bijgevolg veel te veel wijn en bier gedronken :7

@ Shinji

Utrechtse Heuvelrug zegt helemaal niks over klimcapaciteiten. Dat zijn allemaal heuveltjes waar je met explosiviteit heel ver komt, net zoals Zuid-Limburg. Aan explosiviteit heb je helemaal niks in het hooggebergte.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 07-05-2012 08:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Dan is er wellicht nog hoop. Merkte ook dat ik vooral in het begin helemaal stuk ging en later wel mijn ritme kon vinden. Ging niet snel maar wel stabiel daarna. Maar het zou mooi zijn als ik ook nog wat kilo's kwijt kan raken voor we naar Frankrijk gaan. Alles wat je niet naar boven mee hoeft te nemen scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:02:

Utrechtse Heuvelrug zegt helemaal niks over klimcapaciteiten. Dat zijn allemaal heuveltjes waar je met explosiviteit heel ver komt, net zoals Zuid-Limburg. Aan explosiviteit heb je helemaal niks in het hooggebergte.
Klopt, maar als je een amerongse berg 5 of 10 x achter elkaar doet is het wel iets lijkt me. Niet altijd de mogelijkheid om te gaan klimmen in frankrijk oid :P

Banden etc zijn zaterdag besteld. Dus hoop morgen ochtend het pakketje te hebben en anders na de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Griffin schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:16:
[...]

Klopt, maar als je een amerongse berg 5 of 10 x achter elkaar doet is het wel iets lijkt me. Niet altijd de mogelijkheid om te gaan klimmen in frankrijk oid :P
Voor een vergelijking met een stevige klim in de Alpen kun je dan volgens mij beter 20km tegen een stevige wind in fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik zit dit jaar nog maar op 686km :X maargoed heb verder niet echt een doel waarvoor ik een groot aantal km's moet hebben. Met mtb kilometers erbij zit ik op 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426307

argro schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:24:
[...]
Voor een vergelijking met een stevige klim in de Alpen kun je dan volgens mij beter 20km tegen een stevige wind in fietsen.
Kan je dan ook in iemand zijn wiel gaan hangen om minder moe te worden in de Alpen? :p Maakt weinig uit volgens mij.

Je hebt ergens wel gelijk, het is de duurkracht in je spieren die telt bij het beklimmen van een berg. Bij een heuvel is het meer explosiviteit.

Ik ben vrij goed in het beklimmen van bergen, maar door al het zwemmen ben ik nogal gespierd vanboven en dat is gewicht dat je liever niet wil bergop :( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
argro schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:24:
[...]
Ook dat is zwaar ja :P.
Hoewel ik niet hoef af te vallen (hoef niet te klimmen dit jaar) ben ik toch aan het afvallen terwijl ik aanzienlijk wat voedsel naar binnen stop. Lijkt wel of ik mn oude (van vroegâh) verbranding etc weer heb. Afgelopen maand zonder er specifiek voor te werken weer 2kg kwijt (nu op ong 70-71kg met 1,92m). Leuk dat buikje echt weg is nu (op laatste laagje na) maar onder de 70 wil ik niet komen met mn lengte. Denk dat ik maar meer moet gaan bikken. Ben ook wat spierkracht in mn benen kwijt van de ziekte die ong 2 weken heeft geduurd.

Na de vakantie weer vol aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Griffin schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:45:

Hoewel ik niet hoef af te vallen (hoef niet te klimmen dit jaar) ben ik toch aan het afvallen terwijl ik aanzienlijk wat voedsel naar binnen stop. Lijkt wel of ik mn oude (van vroegâh) verbranding etc weer heb. Afgelopen maand zonder er specifiek voor te werken weer 2kg kwijt (nu op ong 70-71kg met 1,92m). Leuk dat buikje echt weg is nu (op laatste laagje na) maar onder de 70 wil ik niet komen met mn lengte. Denk dat ik maar meer moet gaan bikken. Ben ook wat spierkracht in mn benen kwijt van de ziekte die ong 2 weken heeft geduurd.
Damn, zo jaloers (1.70, 76kg). Ik probeer hardnekkig gewicht te lozen, maar het gaat zo traag. Ik zit op bijna 2k kilometers sinds maart, maar ben maar 1,5 kilo kwijt. Afgelopen zaterdag ook weer 5k+ kcal er doorheen geragt en niet overdreven gegeten erna, wel een feestje 's avonds. Zou theoretisch toch wel iets moeten doen op de weegschaal, maar ben alleen maar aangekomen. (Fuck you Amstel, fuck you Heineken!). Vorig jaar zelfde verhaal. 1100km fietsen in 5,5 dagen. Alleen maar slapen, eten en fietsen en maar een halve kilo kwijt. Ik ben gemaakt voor de hongerwinter echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAngry schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:54:
[...]

Damn, zo jaloers (1.70, 76kg). Ik probeer hardnekkig gewicht te lozen, maar het gaat zo traag. Ik zit op bijna 2k kilometers sinds maart, maar ben maar 1,5 kilo kwijt. Afgelopen zaterdag ook weer 5k+ kcal er doorheen geragt en niet overdreven gegeten erna, wel een feestje 's avonds. Zou theoretisch toch wel iets moeten doen op de weegschaal, maar ben alleen maar aangekomen. (Fuck you Amstel, fuck you Heineken!). Vorig jaar zelfde verhaal. 1100km fietsen in 5,5 dagen. Alleen maar slapen, eten en fietsen en maar een halve kilo kwijt. Ik ben gemaakt voor de hongerwinter echt.
Als je te weinig eet kom je ook gewicht bij ;) /overlevingsmodus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
MrAngry schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:54:
[...]

Maar als je veel fietst heb je ook veel brandstof nodig, en vergeet niet dat jij waarschlijk meer gewicht in je beenspieren hebt zitten. Ik zit nu bijna op 1.5k dit jaar. Het vervelende bij mij is dat ik (blijk maar weer) dus nog niet genoeg eet. Sochtends ontbijt ik wel maar ik krijg gewoon geen brood weg dus ik heb volle yoghurt met crusli, maar ga dat omgooien na mn vakantie voor iets van havermout met melk oid.
Na de vakantie weet ik ook meer van de mogelijke Pfeiffer wat wellicht op de loer ligt bij mn vriendin en mij. Hierop dan mn training aanpassen, maar de zomer komt eraan dus vol aan de bak!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Griffin schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:02:
[...]

Maar als je veel fietst heb je ook veel brandstof nodig, en vergeet niet dat jij waarschlijk meer gewicht in je beenspieren hebt zitten. Ik zit nu bijna op 1.5k dit jaar. Het vervelende bij mij is dat ik (blijk maar weer) dus nog niet genoeg eet. Sochtends ontbijt ik wel maar ik krijg gewoon geen brood weg dus ik heb volle yoghurt met crusli, maar ga dat omgooien na mn vakantie voor iets van havermout met melk oid.
Na de vakantie weet ik ook meer van de mogelijke Pfeiffer wat wellicht op de loer ligt bij mn vriendin en mij. Hierop dan mn training aanpassen, maar de zomer komt eraan dus vol aan de bak!!!!
s' Morgens genoeg eten is inderdaad belangrijk. Fueling the fire kan je het noemen, als je smorgens veel eet, brand je vuurtje hard en brand het alles op wat het kan vinden. Maar eet je smorgens weinig, dan ga je meteen in overlevingsmodus en dan wil je lichaam meer vetreserves maken.

En vet = gewicht, en dat wil je als wielrenner niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Op zich is dat wel een punt. Op dagen dat ik niet fiets ontbijt ik vaak met een banaan, dat kan op zich beter (maar geen tijd). Als ik wel fiets vaak een halve liter yoghurt met 2 bananen en 100 gram noten oid, soms nog iets stevigs als wat gebakken eitjes op brood voor dat ik vertrek.

Dat hele overlevingsmodus geloof ik niet echt in, dat zou je aan meer moeten merken dan moeilijk afvallen. Laag energie niveau bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAngry schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:21:
Op zich is dat wel een punt. Op dagen dat ik niet fiets ontbijt ik vaak met een banaan, dat kan op zich beter (maar geen tijd). Als ik wel fiets vaak een halve liter yoghurt met 2 bananen en 100 gram noten oid, soms nog iets stevigs als wat gebakken eitjes op brood voor dat ik vertrek.

Dat hele overlevingsmodus geloof ik niet echt in, dat zou je aan meer moeten merken dan moeilijk afvallen. Laag energie niveau bv.
De eerste dag(en) merk je dat niet, vooral door glycoceenvoorraden in je spieren. Maar dingen zoals recuperatie lijden er enorm onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Dat is wel iets waar ik meer op moet letten dan, ik krijg 's ochtends eten slecht naar binnen. Toch eens op zoek naar iets dat goed voedt en toch makkelijk naar binnen gaat. Ook tijdens het fietsen moet ik echt echt naar binnen forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Anoniem: 426307 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:09:
[...]
s' Morgens genoeg eten is inderdaad belangrijk. Fueling the fire kan je het noemen, als je smorgens veel eet, brand je vuurtje hard en brand het alles op wat het kan vinden. Maar eet je smorgens weinig, dan ga je meteen in overlevingsmodus en dan wil je lichaam meer vetreserves maken.

En vet = gewicht, en dat wil je als wielrenner niet :p
Weet ik, ben geen guru op het voedingsvlak maar ben in de leer bij iemand (een vriend) en veel lezen. Het vervelende is dus vroeg op de morgen (7 uur sta ik op) veel te eten. Daarom eet ik als ik op het kantoor ben sochtends (rond half 9 / 9 uur) wat extra brood.
Shinji schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:25:
Dat is wel iets waar ik meer op moet letten dan, ik krijg 's ochtends eten slecht naar binnen. Toch eens op zoek naar iets dat goed voedt en toch makkelijk naar binnen gaat. Ook tijdens het fietsen moet ik echt echt naar binnen forceren.
Toen ik (in het buitenland) op een boerderij werkte (9u p/d, 6d/w) ontbeet ik met havermout + banaan + melk (melk warm maken en dat over de havermout en banaan). Is best weg te krijgen (vooral als je het afwisselt hier en daar) en haal je een hoop uit. Ik moest wel zo ontbijten omdat ik brood dus niet weg kreeg/krijg en je toch een goed ontbijt nodig hebt (op het kantoor kan ik hele dag door eten, maar op boerderij heb je alleen je vaste pauzes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Havermout is iets heel handig. Maar eigenlijk is alles met een laagglycemische index wel goed als ontbijt, daar heb je zo lang profijt van dat je wel een uur of 4 verder kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Bij mij gaat het afvallen met wielrennen ook niet erg hard, volgens mij zijn de weekendjes bier niet echt bevorderlijk. Echter doe ik 1 a 2x in de week aan krachttraining en zijn mijn benen voor m'n gevoel ook wat steviger geworden. Ik ben van ong. 101 kilo begin december afgevallen naar 92 en een beetje bij 1,87m. De eerste 5-6 kilo ging veel sneller, maar het kan zijn dat ik toen niet zoveel spiermassa had en dat dit in de tussentijd is toegenomen. Vetpercentage ligt volgens een electronische meting op bovenlichaam (niet echt nauwkeurig volgens mij) op 19,6%. Oja, weekendjes bier helpen volgens mij ook niet echt mee, heb met koninginnenacht bier gedronken en dag ook. Heb zondags wel een 80km ronde gemaakt en de dinsdag en woensdag daarna 2 rustige rondjes gemaakt op de mtb, hopelijk genoeg compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:11
Afgelopen weekend reed ik bij de Classico Boretti langs de vaart bij Leimuiden met vol tegenwind met 30km/h aardig wat mensen eraf die minimaal 25% lichter waren dan ik. Gaf me wel een goed gevoel (1.91 / 105 kilo) :)

Vorig jaar 120km gereden op 3 bidons water. Niet ontbeten en geld vergeten. De laatste 20 kilometer waren toen wel echt zwaar.

[ Voor 23% gewijzigd door M@cer op 07-05-2012 13:23 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
M@cer schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:18:

Vorig jaar 120km gereden op 3 bidons water. Niet ontbeten en geld vergeten. De laatste 20 kilometer waren toen wel echt zwaar.
OMG, geen ontbijt en dan gaan fietsen. Best respect dat je dan de 120km hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ik ben 1.78 lang en weeg nu 63 kilo. Maand of 2-3 terug begon ik met een ander voedingspatroon, omdat ik wat droger wilde worden (ik woog toen ongeveer 68,5 kg.). 70% van het afvallen zit in voedsel, zo 'n 20% in bewegen.

Alcohol, friet, pizza, chinees en andere vette zooi is funest. 's Avonds een half brood weg werken, zet ook alleen maar aan 's nachts. Goed ontbijten, heel weinig vet en geen tussendoortjes nemen hebben me 5 kilo doen afvallen. Mijn ideale gewicht is overigens, iets van 69kg, dus ik zou meer spiermassa moeten kweken in de sportschool.

Net nog even 80 km weggetrapt, niet geheel pijnvrij. Toch tevreden over hoe makkelijk het eigenlijk ging. En ook nog een mooie nieuwe route uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Laatst online: 00:20
Ik heb de laatste 4-5 maanden eens gelet op wat ik zoal eet op een dag. Wat bleek; ik dacht verantwoord te snacken door 's avonds studentenhaver ipv chips enzo te eten. Op zich goed, maar 100gr. staat gelijk aan een kleine maaltijd ... :D Heb dat dus een beetje teruggedrongen. Ook gewoonten als tussendoor 2 stroopwafels of 3 stukkenontbijtkoek te eten heb ik een beetje afgeleerd.

Verder heb ik het een tijdje goed bijgehouden via myfitnesspal.com Ik probeer op 2300kcal per dag te blijven als ik niet sport en op 2300 + het aantal verbrandde calorien (ruwweg) als ik wel sport. Ondertussen zo'n 5kg lichter en rond een bmi van 19.

Verder richt ik me heel veel op het rustige duurtempo; 80% van m'n tochten op lage hartslag en 20% intensief

Verder de tip om tijdens het sporten ook gewoon te eten; je lijf heeft het gewoon nodig! Max 60-70g koolhydraten per uur.

[ Voor 6% gewijzigd door monkel op 07-05-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Eten tijdens het sporten is niet altijd noodzakelijk. In je lever en spieren zit zo'n 400-500 gram glycogeen opgeslagen, dat goed is voor 1600-2000 kcal. Als je zoveel niet verbrandt tijdens het sporten, zou je niet per se iets hoeven te eten. Drinken is wel belangrijk, zo'n 150-250ml per kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Griffin schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:28:
[...]

OMG, geen ontbijt en dan gaan fietsen. Best respect dat je dan de 120km hebt gedaan.
Heb genoeg reserves waar mijn lichaam uit kan putten ;) Heb die avond trouwens de lekkerste BBQ van mijn leven gehad....

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Laatst online: 00:20
M@cer schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:44:
[...]

Heb genoeg reserves waar mijn lichaam uit kan putten ;) Heb die avond trouwens de lekkerste BBQ van mijn leven gehad....
SePtiCTaNk schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:42:
Eten tijdens het sporten is niet altijd noodzakelijk. In je lever en spieren zit zo'n 400-500 gram glycogeen opgeslagen, dat goed is voor 1600-2000 kcal. Als je zoveel niet verbrandt tijdens het sporten, zou je niet per se iets hoeven te eten. Drinken is wel belangrijk, zo'n 150-250ml per kwartier.
Niet noodzakelijk voor wat? Tuurlijk redt je het om een flink eind te fietsen op een lege maag. Is nog karakter-vormend ook :P Maar je lijf zal daarna zoiets hebben van; Reserves opbouwen want straks moet er weer zo'n takke-eind gefietst worden. Gevolg; je gaat veel meer reserves opbouwen dan dat je nodig hebt.

Verder is het voor het herstel ook veel beter om tijdens het sporten te eten en te drinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ik zeg niks over fietsen op een lege maag ;) Eten vóór en eten ná het fietsen vind ik zelf erg belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door SePtiCTaNk op 07-05-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik ben de laatste tijd beter aan het letten op eten en drinken tijdens het rijden en dat bevalt me ook beter. Die ene rit was ook puur pech dat ik niks mee had genomen behalve een bidon water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:01
M@cer schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:18:
Afgelopen weekend reed ik bij de Classico Boretti langs de vaart bij Leimuiden met vol tegenwind met 30km/h aardig wat mensen eraf die minimaal 25% lichter waren dan ik. Gaf me wel een goed gevoel (1.91 / 105 kilo) :)

Afgelopen weekend werd ik er bij de Classico Borretti redelijk hard afgereden het laatste stuk tegen de wind... eerste stuk begon lekker begonnen met een flinke snelheid, maar toch nog wat te weinig conditie om het de hele 165km vol te houden.

Overigens redelijk wat pech gehad tijdens die tocht: 1x iemand met wiel in spleet tussen stoep => buitenband kapot, 1x iemand tegen paaltje (achterwiel aan gort) en vervolgens nog iemand die een flinke schuiver over het asfalt maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, dat was wel redelijk matig. Ik denk dat we wat te hard gestart zijn waardoor de vermoeidheid toesloeg met als gevolg die twee valpartijen. Hoe is het met je pa?
En ja, waar was jij ineens? Heb geen kick gehoord, gewoon met stille trom uit het laatste wiel gewapperd? :p

e; Voor liefhebbers, de Boretti: http://www.endomondo.com/workouts/53154140

[ Voor 12% gewijzigd door MrAngry op 07-05-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:19

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

10m klimmen en dalen? Ben je om die 2 klimmetjes heen gereden ofzo? ;). Het was wel een leuke route, helaas dat we vanuit Purmerend heen en terug moesten fietsen, die 40KM terug waren vooral erg zwaar :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Softwarefout. Uit de grafiek er onder volgt een veelvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Kippenijzer schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:30:
10m klimmen en dalen? Ben je om die 2 klimmetjes heen gereden ofzo? ;). Het was wel een leuke route, helaas dat we vanuit Purmerend heen en terug moesten fietsen, die 40KM terug waren vooral erg zwaar :S.
Stoer hoor, ik ben vanuit Purmerend gewoon met de auto naar Hoofddorp gereden. Vond het overigens goed geregeld (was mijn eerste georganiseerde tocht), alleen de goodie bag was een aanfluiting en zorgde voor een lange file voor de finish.

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 07-05-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:19

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Goodie bag, mjah, was een prima plastic tas, de reclame foldertjes hadden ze achterwege kunnne laten, papierverspilling, en op zich had die goodie-bag ophaal plek ook wel iets verder van de finish gemogen :S. Toch was leuk en idd best prima geregeld. De 165KM tocht zelf heb ik met 27.8 ofzo gemiddeld gedaan waarmee ik niet ongelukkig was (weinig ervaring, fiets sinds eind januari) en langste afstand tot nu toe met het heen en terug rijden erbij. Door 'omstandigheden' blijk ik echter vrij ongepland rond 10 juni bij Mt. Ventoux in de buurt te zitten, dus ik moet even een iets gerichter stukje training gaan plannen, want met deze benen zie ik mezelf, al bevalt klimmen (slechts Tecklenburg btw, dus vrij kort) me best goed, toch niet de klim vanuit Sault maken (leek me de beste optie als ongetrainde ivm lager gemiddelde stijging). Wel veel zin in, lijkt me een geweldige overwinning op mezelf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:01
MrAngry schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:06:
Ja, dat was wel redelijk matig. Ik denk dat we wat te hard gestart zijn waardoor de vermoeidheid toesloeg met als gevolg die twee valpartijen. Hoe is het met je pa?
En ja, waar was jij ineens? Heb geen kick gehoord, gewoon met stille trom uit het laatste wiel gewapperd? :p
Mijn pa liep vrij lastig gisteren, maar volgens mij niks ernstigs, dus komt wel weer goed. Die kan voorlopig toch niet fietsen zonder achterwiel. En ja, gewoon uit het laatste wiel gewapperd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Kippenijzer schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:00:
Goodie bag, mjah, was een prima plastic tas, de reclame foldertjes hadden ze achterwege kunnne laten, papierverspilling, en op zich had die goodie-bag ophaal plek ook wel iets verder van de finish gemogen :S. Toch was leuk en idd best prima geregeld. De 165KM tocht zelf heb ik met 27.8 ofzo gemiddeld gedaan waarmee ik niet ongelukkig was (weinig ervaring, fiets sinds eind januari) en langste afstand tot nu toe met het heen en terug rijden erbij. Door 'omstandigheden' blijk ik echter vrij ongepland rond 10 juni bij Mt. Ventoux in de buurt te zitten, dus ik moet even een iets gerichter stukje training gaan plannen, want met deze benen zie ik mezelf, al bevalt klimmen (slechts Tecklenburg btw, dus vrij kort) me best goed, toch niet de klim vanuit Sault maken (leek me de beste optie als ongetrainde ivm lager gemiddelde stijging). Wel veel zin in, lijkt me een geweldige overwinning op mezelf :).
Als jij 240 km fietst, waarvan 165 met bijna 28 gemiddeld dan ben je niet ongetraind hoor, dan kom je die Ventoux van alle kanten wel op. Ik vond trouwens het eerste deel van de route echt best wel matig, echt veel te veel smalle fietspaden voor de massa die erop zat, het werd pas wat relaxter toen we de duinen uit kwamen. Verder wel prima geregeld idd, maar alles op het start finish punt had wel wat ruimer gemogen. Paar extra balies, paar extra meter overal etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Dat zijn je reserves. Tijdens een tocht van 160km in Limburg verbrand ik zo'n 6600 kcal. Vooraf en achteraf eten is écht ontzettend belangrijk. Om van tijdens nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ja, voor 160km heb je geen reserves, nogal wiedes dat je dan gaat bij-eten tijdens het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 13:13
Ik denk dat "niet altijd noodzakelijk" en "als je niet zoveel verbrandt" de belangrijke punten van jou stukje zijn inderdaad. SePtiCTaNk doelt juist net op het feit dat je niet per sé iedere rit hoeft te eten.

Als ik een uurtje ga trainen eet ik vooraf misschien een plak snijkoek, maar tijdens het fietsen is het dan mijn inziens niet nodig. De vuistregel die je weleens hoort in sportwinkels is dat je bij meer dan een uur inspanning moet gaan eten. Vind dat wel een goede eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Roet schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:02:
Ik denk dat "niet altijd noodzakelijk" en "als je niet zoveel verbrandt" de belangrijke punten van jou stukje zijn inderdaad. SePtiCTaNk doelt juist net op het feit dat je niet per sé iedere rit hoeft te eten.

Als ik een uurtje ga trainen eet ik vooraf misschien een plak snijkoek, maar tijdens het fietsen is het dan mijn inziens niet nodig. De vuistregel die je weleens hoort in sportwinkels is dat je bij meer dan een uur inspanning moet gaan eten. Vind dat wel een goede eigenlijk.
Lichamelijk gezien heeft je lichaam (voornamelijk lever als ik het goed heb) maar voor ongeveer 1 tot 1.5 uur energie aan boord. Als jij dus 1 uur gaat fietsen en van te voren voldoende eet en daarna, is er niets aan de hand. Ga je 2 tot 3 uur (of meer) weg dan doe je er verstandig aan om eten mee te nemen en ook op tijd te eten.
Het heeft echter geen nut om te blijven eten omdat je dan koolhydraten gaat 'verspillen'. Je lichaam kan gemiddeld 75gram opnemen en verwerken per uur.
Vaak zijn die sportrepen etc toegespitst op die 75gram aan goede koolhydraten. Maar ook hier heb je weer van die gels die snel opgenomen worden en repen die wat langzamere koolhydraten bevatten (zoals ook in pasta's zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Roet schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:02:

Als ik een uurtje ga trainen eet ik vooraf misschien een plak snijkoek, maar tijdens het fietsen is het dan mijn inziens niet nodig.
Juist ja ;)
Griffin schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:11:
[...]

Lichamelijk gezien heeft je lichaam (voornamelijk lever als ik het goed heb) maar voor ongeveer 1 tot 1.5 uur energie aan boord
In de spieren en lever zit 400-500 gram glycogeen, gemiddeld genomen. En iedere gram levert 4kcal. Het is dus van de intensiteit waarmee je sport afhankelijk (ook wel van gewicht en leeftijd) hoe lang je daar op kan teren: 1 uur rustig d1 of 1 uur bergop fietsen maakt wel verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Net lopen twijfelen tussen sportschool en wielrennen, toch maar op basis van de argumenten laag kilometrage en rest van de week slecht weer voor een rondje wielrennen gekozen :) had er aardig de beuk ingezet, sommige stukjes liepen de benen vrij vol, ik had de heenweg wat tegenwind en de terugweg wind mee. Toch een aardige 47km weggebeukt met 33 gemiddeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Hier hetzelfde verhaal, het weer was te mooi om niet te gaan fietsen. Resultaat 45,6 km met 32,6 gemiddeld.
Heb mijn fiets nu een week en er staat inmiddels 291 kilometer op de teller, het gaat lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Damn netjes, ik ga pas woensdag op de renfiets. Vandaag even lekker beentjes los gefietst op de MTB. Genieten van het heerlijke weer :) Hopen dat we toch iets daarvan mogen behouden komende dagen.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 20:14

DeFeCt

je wéét toch

Afgelopen weekend voor het eerst meer dan 100km gedaan. #trotsmomentje Ik heb sindskort een Edge en had op connect.garmin de route uitgetekend, maar dit is al de tweede keer dat ik tot de ontdekking kom dat ik een voetpad ergens op mijn route had gekozen... bij het uittekenen zie je dat niet en ik vraag me af hoe ik dit het beste kan voorkomen, als je ergens zit waar je niet bekend bent is het best irritant.

Ander vraagje.. ik heb nu voor de tweede keer in korte tijd een gebroken spaak in hetzelfde wiel, voordat ik weer naar de FM ga, is het misschien verstandiger om het hele wiel opnieuw te laten spaken? Ik heb de fiets nu net iets langer dan een jaar en vraag me af of dat niet heel snel is dat dit soort gebreken optreden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Welke wielset heb je momenteel en wat is je lichaamsgewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24

RedFox

Heb je een OV ofzo?

DeFeCt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:36:
Afgelopen weekend voor het eerst meer dan 100km gedaan. #trotsmomentje Ik heb sindskort een Edge en had op connect.garmin de route uitgetekend, maar dit is al de tweede keer dat ik tot de ontdekking kom dat ik een voetpad ergens op mijn route had gekozen... bij het uittekenen zie je dat niet en ik vraag me af hoe ik dit het beste kan voorkomen, als je ergens zit waar je niet bekend bent is het best irritant.
Heb dit inderdaad ook al een paar keer gehad via de garmin routemaker. Wat ik doe als ik twijfel over een weggetje is deze opzoeken via google maps/streetview, dan zie je vaak wel of het een fietspad is. Kijken op garmin connect naar routes die andere mensen gereden hebben wil ook nog wel helpen om wat inspiratie op te doen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 20:14

DeFeCt

je wéét toch

NoepZor schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:38:
Welke wielset heb je momenteel en wat is je lichaamsgewicht?
Excuus!... Het is een Trek FX 7.5, daar zitten Bontrager wielen onder, maar geen specifieke set volgens mij. Ik ben 1.83 en weeg 80kg.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:40

Vos

AFCA

Kippenijzer schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:00:
...Door 'omstandigheden' blijk ik echter vrij ongepland rond 10 juni bij Mt. Ventoux in de buurt te zitten, dus ik moet even een iets gerichter stukje training gaan plannen, want met deze benen zie ik mezelf, al bevalt klimmen (slechts Tecklenburg btw, dus vrij kort) me best goed, toch niet de klim vanuit Sault maken (leek me de beste optie als ongetrainde ivm lager gemiddelde stijging). Wel veel zin in, lijkt me een geweldige overwinning op mezelf :).
De Ventoux kom je dan echt wel prima op hoor. Ik fietste hem op met enkel een voetbalconditie en op de MTB. Ja je voelt het wel ;) maar zeker te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 07-05-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
DeFeCt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:36:
Bij mij zijn het wel altijd fietspaden alleen soms met van die poortjes wat ook gruwelijk irritant is. Ik zoek dan eigenlijk zo veel mogelijk een weg er om heen. Sla een andere straat in en daarna zo snel mogelijk weer naar de route rijden.

Ook kijk ik routes in de satelliet view na of het goed begaanbare wegen zijn. In bosrijke omgeving is dat alleen niet altijd goed te zien en die poortjes helaas ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
De fietsersbond heeft ook een goede routeplanner, met speciale racefiets optie, die gebruik ik vaak als ik ergens heen fiets dat ik niet ken, maar je kan hem volgens mij ook voor rondes gebruiken. Heb al erg veel mooie paden ontdekt met die planner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

...Drinken is wel belangrijk, zo'n 150-250ml per kwartier.
Dat is vrij persoonlijk denk ik en sterk afhankelijk van het weer. Als ik met de huidige temperaturen zoveel zou drinken, moet ik echt om het half uur pissen. Ik drink momenteel (bij D2 of laag D3 training van 2 uur of meer) maar 300-400ml per uur, meer heb ik ook echt niet nodig merk ik. Als het 20-30 graden buiten is gaat dat wel rap omhoog naar de 500-700ml per uur denk ik.

Wel lekker getraind afgelopen week, goed dat ik na de slappe aprilmaand weer een beetje km's aan het maken ben nu. Vorige week zaterdag 95km D2, dinsdag 70km D3, vrijdag 70km D3 (aan 35km/u, mede dankzij 3 redelijk sterke maten) en gisteren 110km D1.
Nog een leuk weggetje ontdekt in Rhenen, de Bontekoestraat. Die is helaas maar 115m. lang, maar wel 14% over de tweede helft en met klinkertjes en hij begint mooi plots na een hoek, tussen de woonhuizen. Ideaal voor een demarrage, ware het niet dat je bovenaan moet stoppen vanwege een drukke oversteek. Ze noemen hem ook wel de Muur van Rhenen :P

Ik heb na vele ritten over de heuvelrug nu toch wel voor mij de ideale route samengesteld. 110km vanuit Utrecht oost, terug over de Lekdijk (moet je wel oostenwind hebben of een paar brede ruggen voor je). Mochten er geïnteresseerden zijn: http://www.bikemap.net/route/1554578
Pagina: 1 ... 8 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.