@UltraSub:
Op die beursstand klopte het beeld daarna volgens mij wel, maar dat was moeilijk te beoordelen, omdat de Cauberg natuurlijk erg kort is en alleen maar omhoog gaat en omdat ik me op dat moment de longen uit mijn lijf trapte.
Ik gebruik de Tacx Videoplayer software en speel daarmee RLV af. Je kan dan met je ergotrainer (zoals de Satori) twee dingen instellen: moelijkheidsgraad (dat bepaalt de instelling van je weerstand, daarover straks meer

) en niveau van de wielrenner (dat bepaalt de snelheid waarmee de video afspeelt, oftewel dat houdt de tijden een beetje vergelijkbaar met hoe je het in het echt zou doen).
Wanneer je alleen op een ergotrainer fietst, geeft de software aan op elk moment op welke weerstand je je trainer moet instellen (handmatig dus) en wat het stijgingspercentage op dat moment is. Ikzelf negeer dat, want ik werk gewoon mijn eigen intervaltraining af en daarnaast kun je de boel bedonderen door gewoon veel lichter te schakelen dan. De video speelt immers gewoon door, hoe langzaam jij ook fietst.
Onder de video heb je een hoogteprofiel met een fietsertje die aangeeft waar de video (dus niet jijzelf, want dat weet hij idd niet) op dat moment is. Zou dus altijd moeten kloppen, maar dat doet het dus niet helemaal.
Hier een mooi voorbeeld (van hun eigen site nota bene!):
De lijn onderaan geeft op dat je bergop rijdt, terwijl het eigenlijk met 3% naar beneden gaat. En dat op een klimmetje van 1km ongeveer, als ik de 10.5km distance rechts mag geloven. Ik ken dit gebied op de video niet, maar op mij zeer bekend terrein weet ik zeker dat het vaak niet klopt.
Wat verder nog irritant is aan de interface is de progressbar onderin, je kan daar niets mee terwijl hij aan het spelen is. Je moet eerst op pauze drukken, daarna kun je alleen de slider verschuiven. Dus niet op het profiel klikken om direct aan de voet van een klim te komen oid. Dat is irritant, zeker als je op de fiets zit en door wil trappen.
Enfin, dit klinkt erg negatief allemaal, maar ik blijf het toch wel aardig vinden hoor. Er is geen beter alternatief voor zover ik weet (behalve echt fietsen, bijdehandjes

) en met een muziekje erbij maakt het voor mij de indoor trainingen toch wel leuker.