Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 103 Laatste
Acties:
  • 425.007 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 12:03

DeFeCt

je wéét toch

argro schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:15:
[...]
Ik heb ook zo'n pompje en steek het altijd in een zakje. Niet alleen omdat de rules voorschrijven dat een pomp op het frame geen porum is, maar ook omdat ik vaak zie dat op het frame gemonteerde pompen aanzienlijke lakschade veroorzaken, bijvoorbeeld bij een ritje over een kasseistrook.
Misschien iets ter overweging...
Wat doet zo'n pompje met je onderste ruggewervel(s) als je op die zelfde kasseistrook onderuit gaat? Als je hem al achterop draagt zou ik hem in ieder geval nooit in het middelste zakje stoppen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 09:26
DeFeCt schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:17:
[...]

Misschien iets ter overweging...
Wat doet zo'n pompje met je onderste ruggewervel(s) als je op die zelfde kasseistrook onderuit gaat? Als je hem al achterop draagt zou ik hem in ieder geval nooit in het middelste zakje stoppen.
Tjah, in de zakjes zit ook een regenjas, een telefoon et cetera. Vooral die regenjas is denk ik maatgevend. Overigens zit het pompje in mijn geval altijd in het linkerzakje en dan ook nog uiterst links.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09
Iets later gestart dan gepland, maar geen regen! 120km @ 26 km/h solo met papbenen en de krachten niet goed verdeeld. Moet beter kunnen verderop in het seizoen. Eerste 30km volle bak wind tegen, dat was geen lekkere start. Was een mooie tocht en wederom goed geregeld.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:35
Zo zeg, temperatuur verschillentjes zeg, >20 graden uiterste zuiden en oosten, <10 graden in het noordwesten van NL, zelfs 7 graden maar. Blij met 20 hier :9

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 10:49
Heerlijk weertje zeg, graad of 15 met een beetje wind. Eindelijk weer eens een fatsoenlijke afstand kunnen wegtrappen zonder pijn :) :70 km @ 130 bpm (28,11 km/h).

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 21:25
Ik waag me morgen weer aan een ronde, vandaag geen zin om op te stappen. Morgen misschien met een maat fietsen, die heeft al ff niet gefietst dus als ik daarmee ga fietsen zal het gemiddelde wel niet zo hoog liggen. Daarnaast wou nog iemand anders een keer fietsen, die weegt alleen een beetje teveel. Opzoch mooi om te combineren, eerst met de een mee en dan de ander, leuk wat d1 km's ;) maargoed morgen maar kijken, ook of het weer meewerkt. Was aan eind vd ochtend opzich goed weer in het oosten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:03
Op het vlakke redden wat stevigere mensen zich vaak prima hoor. Het is pas zodra het bergop gaat dat het verschil heel zichtbaar is. Een vriend van me (115kg) dwingt me door zijn tempo weleens in zijn wiel (zijn wiel voelt ongeveer zo aan), maar zodra het 3% bergop gaat dan ligt ie eraf.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Die forsere kerel heeft een conditie van nul en gaat op het vlakke niet harder dan 25-26 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Ik wil binnenkort de Mergellandroute gaan rijden, die zal hier door meningeen vast wel gereden zijn. Wat is een prettig startpunt qua route? Ik wil met de auto naar Limburg rijden, dus als ik de auto daar goed kwijt kan is dat ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Hier vandaag bijna alleen maar regen. Heb het fietsen dus maar uitgesteld tot zon- en/of maandag. Wel mijn fiets lekker gepoetst, bandjes vervangen, cassette gedemonteerd en gepoetst et cetera. Hij glimt weer al nooit te voren. Hopelijk morgen een beetje droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Vandaag op orientatie geweest en wellicht dat de kenners hier nog wat zinnigs kunnen roepen...

Als kiddo van 12 heel wat afgefietst op mijn Benotto en later Gazelle en vorig jaar besloten dat ik weer wat wilde gaan doen met fietsen, in de eerste instantie voor woon werk verkeer (20km heen) en uberhaupt om wat aan beweging te doen. Via fietsplan van het werk een Trek FX 7.5 aangeschaft met het idee om een iets comfortabelere houding naar het werk te hebben, zeker ook omdat er nog een 15" laptop en schone kleren in de rugzak achterop mijn rug zitten.

Maar een echte racefiets bleef(blijft) lonken en na een tijdje er 1 geleend te hebben nu besloten om er zelf ook één aan te willen schaffen. Budget wat ik in gedachten had was rond de 700,- maar voor mezelf ook besloten dat ik wel minimaal Shimano 105 wilde hebben. Dit bleek niet helemaal een goede combi te zijn en dus is het budget al wat gaan glijden.

De dealer die mij de FX 7.5 heeft verkocht levert vakwerk qua service en klantvriendelijkheid en dus ben ik erg geneigd om de racefiets ook bij hem te willen kopen. Kreeg een sms dat hij een Trek 2.1 met 105 voor mij had voor 899,- Vanmiddag met goed laten voorlichten en kwam eigenlijk tot de conclusie dat het sloping frame van de Trek 2.1 nagenoeg het zelfde is als die van mijn FX 7.5 en dus zal er qua (race) houding niet heel veel veranderen.

Alternatief was een Bianchi Impulso met 105, maar daarvan ligt de prijs (1300,-) al gelijk een stuk hoger. Omdat de winkel vrij klein is heb ik het idee dat hij ook niet heel veel met de prijs kan (en misschien wil) doen.

Toevallig bij een andere fietsenzaak deze week een Gazelle Silhouet met 105 zien staan, afgeprijst naar 1180,-
Full carbon en eigenlijk voelt dat met de 40 tot 60km die ik per week fiets al als overkill..

Door de overeenkomsten in frame ben ik nu geneigd om de Trek 2.1 af te laten vallen en twijfel ik enorm over die Bianchi. Voor het geld heb ik dus ook een full carbon Gazelle. De FM vertelde me echter me ook niet blind te staren op carbon omdat het qua stijfheid weinig zou verschillen met de Bianchi. (Heb hem eerlijk verteld van die Gazelle) Een ander alternatief is natuurlijk om bij de 12gotrading, vos fietsen of math saldens van deze wereld te kijken voor een goedkopere oplossing met 105.

Door de enorme keuze aan frames vind ik het daar echter erg moeilijk kiezen en zou me ietswat bezwaard voelen om vervolgens bij de Trek dealer een bike fitting te laten doen.

Iemand die hier nog iets zinnings aan kan toevoegen om me wat meer te laten focussen?

TIA!

[ Voor 0% gewijzigd door DeFeCt op 28-04-2012 21:08 . Reden: typo's ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als het frame van die treks gelijk is (jij zegt het, ik zou puur intuitief zeggen dat de 7,5 meer slooping is dan de 2.1, maar eigenlijk is het irrelevant), heb je er dan al over nagedacht om op die trek gewoon wat racebandjes te monteren, je stuur een pak omlaag te zetten en er zo een snellere fiets van te maken?

Maw, wat is er mis met die 7.5 dat je een racefiets wil? En kan je dat niet gewoon fiksen door hem om te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

MrAngry schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:57:
Als het frame van die treks gelijk is (jij zegt het, ik zou puur intuitief zeggen dat de 7,5 meer slooping is dan de 2.1, maar eigenlijk is het irrelevant), heb je er dan al over nagedacht om op die trek gewoon wat racebandjes te monteren, je stuur een pak omlaag te zetten en er zo een snellere fiets van te maken?

Maw, wat is er mis met die 7.5 dat je een racefiets wil? En kan je dat niet gewoon fiksen door hem om te bouwen?
Het frame is inderdaad niet gelijjk, maar ik zei dan ook nagenoeg :) De FX is 4,5cm en de 2.1 is 3,5cm slooping, terwijl zo'n Bianchi 1,5cm is. Ik heb de banden van de FX nu vervangen, van 32 naar 23 en ga er vandaag een serieuze tocht mee rijden. Stuur omlaag had ik nog niet over nagedacht en het is misschien ook meer het idee.. wellicht is het ombouwen van de FX inderdaad een goedkopere oplossing, tnx!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Kan iemand me vertellen wat nou goed is? "Sloping" of " Slooping". Mijn gevoel zegt de eerste, gewoon Engels. De tweede lijkt me een verbastering, maar die zie ik tegenwoordig echt vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
slooping: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=slooping
sloping: http://www.thefreedictionary.com/sloping

;)

Zometeen mezelf eens aan een 80km ritje wagen over wat bultjes hier in het Twentse landschap (Holterberg, schwarzwald, markeloseberg en herikerberg). Hopelijk krijg ik niet al te veel regen over m'n dak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 29 april 2012 @ 09:08:
Kan iemand me vertellen wat nou goed is? "Sloping" of " Slooping". Mijn gevoel zegt de eerste, gewoon Engels. De tweede lijkt me een verbastering, maar die zie ik tegenwoordig echt vaak...
Wikipedia: Racefiets

CTRL+F : sloping ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zie je wel ;)

Overigens... De betekenis van slooping... _O-

Ik ga zo maar eens een cassette bestellen voor op mijn andere achterwiel. Kan ik de Tacx nog eens van stal halen. Komt er wat te weinig van op de weg de laatste weken, waardoor opgebouwde conditie me iets te hard achteruit gaat...

[ Voor 65% gewijzigd door UltraSub op 29-04-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Gisteren lekker 100km non-stop weggetrapt, echt mazzel dat ik het droog heb gehouden. Helaas de windrichting iets verkeerd ingeschat waardoor ik in de laatste 10km toch nog aardig kapot ging.
Op de dijk van Amerongen tot Wijk bij Duurstede fietste ik een stuk samen met een man en (ik denk) zijn zoontje van een jaar of 12. Echt schitterend vind ik dat, allebei in dezelfde club-outfit en die man af en toe wat aanwijzingen geven aan dat jochie. Zo zie ik mezelf over een jaar of 6 ook wel fietsen met mijn dochtertje (mijn zoons moeten nog leren fietsen zonder zijwieltjes :P )

Voor de kenners: trouwens echt relaxed dat ze het stuk voor de Defensieweg in Rhenen, de Autoweg, superstrak hebben geasfalteerd. Dat rijdt echt heerlijk nu, met die glooiïng en de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TheLemon schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:57:
[...]

Voor de kenners: trouwens echt relaxed dat ze het stuk voor de Defensieweg in Rhenen, de Autoweg, superstrak hebben geasfalteerd. Dat rijdt echt heerlijk nu, met die glooiïng en de bochten.
Behoorlijke vooruitgang ja, was daar altijd vrij slecht. Zou wel tof zijn om op dat rondje (defensieweg--> oude veensegrindweg --> autoweg) een criterium te rijden. Dit stuk dus: http://g.co/maps/c34zz
10 rondjes van 10km, geen meter vlak. En aangezien je na die 100k meer dood dan levend op de fiets zit, noemen we het criterium: De 'Hel van de Grafheuvel' (genoemd naar dat heuveltje op de autoweg). :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Het is daar inderdaad een stuk beter geworden. Ik heb er gisteren ook even (los)gereden (nog steeds pijn na de training van vrijdag...).

Iemand een idee waar men in Nederland zulke fietstassen kan kopen, of iets vergelijkbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2dkwyvl.jpg
http://www.carradice.co.uk/

Ik denk aan een zadeltas en een stuurtas, voor in totaal ongeveer 6liter aan bagage ruimte.

[ Voor 17% gewijzigd door FMS op 29-04-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Terug van mijn rondje, beide heren waar ik het gisteren over had zijn afgehaakt en ben zelf maar een eindje gaan fietsen. Ging wel aardig, alleen op het laatst benen vrij leeg en wat last van tegenwind. Rondje was 80km met 310hm en een gemiddelde van 31km/h.

klikkerdeklik mooi endomondo linkie
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2qsmdmv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-05 10:46
Gisteren rondje Blauwe Hand gedaan. Eerste 20km tegenwind door de Mastenbroeker polder, da's geen pretje ;)
Totaal bijna 65km toen ik thuis was. Mag van mij nu wel wat weer zon gaan komen, want wind en wolken hebben we nu genoeg gezien.

Volgens teller was gemiddelede 29/u, maar sportstracker meette iets anders:
http://www.sports-tracker...nsekloek/57aujqhvfu4fm7vg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-04 18:14

dalus

Firing Sparks

Ben zelf van plan te beginnen met wielrennen om conditie te trainen. Ik mountainbike nu al een klein jaar maar merk dat conditie trainen op de MTB wat lastig is. Dus ben nu op zoek naar een wielren-fiets.

Ben al dit weekend naar de lokale fietsen zaken geweest, helaas hadden ze niks voor mij. Mijn budget is ~500 euro gezien ik al veel kleding en toebehoren heb is dit budget alleen voor de fiets. Frame maat die ik nodig heb is 56/57cm (opgemeten bij de fietsenzaak) Weeg 79kg lengte ~180cm

Zelf had ik deze fiets al gevonden. Is dit iets voor het geld? of moet ik verder zoeken?

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waarom is conditie trainen op de MTB lastig..? Kwestie van lang op een niet te hoog, constant, tempo fietsen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Hangt vooral van mij zelf af, ik ga niet snel met de MTB de weg op. En als je dan al door de bossen fiets heb je vaak redelijke vlotte wisselingen in tempo en hellingshoek. Ook zit je met de obstakels, ik ben zelf heel veel bezig met mijn hoofd ipv lekker doel loos te kunnen toeren.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 19:52
fagao schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:21:
Volgens teller was gemiddelede 29/u, maar sportstracker meette iets anders:
http://www.sports-tracker...nsekloek/57aujqhvfu4fm7vg
Maar volgens sports tracker ben je dan ook ergens anders begonnen dan je bent geëindigd.

Ik heb zelf vrijdag 30km gefietst en rustig aan gedaan met 25km/h. Vandaag mooi rondje van bijna 62km met 28,9km/h. Was erg windstil vandaag, merkte nauwelijks verschil in heen en terugweg.

http://connect.garmin.com/activity/172844284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 28-05 14:26

Griffin

Is mythical

Topicstarter
TheLemon schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:57:

Mooi, gaan we morgen even heen.
Vandaag lekker relaxend dagje gehad met de vriendin, morgen fietsen. Beetje simpel klimmen rond Amerongen en daarna nog wat rustig weg trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:25

Vos

AFCA

Heb als cadeau Time RXE pedalen gekregen, de RXS waren niet voorradig. Kan ze evt. ruilen en dan online RXS pedalen kopen, maar is dat de moeite waard? Iemand ervaring met beide of tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Griffin schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:05:
[...]

Mooi, gaan we morgen even heen.
Vandaag lekker relaxend dagje gehad met de vriendin, morgen fietsen. Beetje simpel klimmen rond Amerongen en daarna nog wat rustig weg trappen.
hou er rekening mee dat allerlei wegen in Rhenen afgesloten zijn vanwege het bezoek van Bea aan V'daal en Rhenen. Juist daarom denk ik dat ik toch maar richting Posbank ga.

[ Voor 12% gewijzigd door StevenK op 29-04-2012 20:19 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Komende woensdag mijn eerste wielrenfiets ophalen. Is toch de empella carbon fighter geworden. Donderdag avond hopelijk een rondje maken. Ben benieuwd hoe goed mijn conditie is :P

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Vraagje: moet ik mijn freewheel smeren met speciaal dt swiss spul of kan lagervet ook?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:21
Shinji schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:49:
[...]
Was erg windstil vandaag, merkte nauwelijks verschil in heen en terugweg.
http://connect.garmin.com/activity/172844284
Weinig wind idd, daarmee veel vliegen/muggen/whatever die het telkens op mijn ogen hebben voorzien. Nouja, volgende week heb ik een bril.
Langs de Linge, is dat een beetje veilig fietsen, ik bedoel weinig auto's en motoren? Op sommige dagen mijd ik de lekdijk om die reden.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Taigu schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:34:
Vraagje: moet ik mijn freewheel smeren met speciaal dt swiss spul of kan lagervet ook?
Vraagje: moet je een freewheel überhaupt smeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Die van mij wel, de vorige is na 4500 vastgelopen en vervangen. DT-swiss R1900 wielen, zijn niet echt all weather, zie ook mijn eerdere posts hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 11:56
@Havanna (of andere edge experts) ik probeer een zelf gemaakte tcx via BikeRouteToaster te maken (To Garmin GPS .tcx) dat gaat ook goed en ik zie op de edge (via filesystem) mijn route in de map
Garmin - Cources - mijnroute

So far so good.

Alleen als ik nu op mijn edge naar:
Waarheen - opgeslagen ritten
dan krijg ik "geen ritten in geheugen" weet iemand wat ik fout doe?

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Update: kan het liggen aan het feit dat ik geen OSM kaart heb geïnstalleerd?
Ik gebruik die optie wel in BRT. Ik heb alleen de garmin kaart van Europa, maar ik zou verwachten dat zo'n tcx alleen coordinaten zijn.

Sorry voor de dubbelpost, alleen post edit werkt niet zo lekker op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

weet dat hij bij mijn 705 ook bij my tracks kan komen te staan. Weet niet welke garmin jij hebt.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
fsve schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:51:
Update: kan het liggen aan het feit dat ik geen OSM kaart heb geïnstalleerd?
Ik gebruik die optie wel in BRT. Ik heb alleen de garmin kaart van Europa, maar ik zou verwachten dat zo'n tcx alleen coordinaten zijn.

Sorry voor de dubbelpost, alleen post edit werkt niet zo lekker op de iPhone.
Probeer training > koers. Daar staat ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Paar persoonlijke recordjes gesneuveld vandaag. Kon op één of andere manier m'n nest niet uitkomen vanmorgen, terwijl ik me gisteravond nog bedacht had, wellicht een heel eind te gaan fietsen. Uiteindelijk gestart om kwart over twaalf... en een uurtje geleden was ik weer thuis :+ . En met slechts 6 minuutjes pauze, kun je je enigszins indenken wat mijn doel was. Afijn, gehaald! d:)b

Nog 1000 hoogtemeters erin, volledig solo, voeding mee: 6 boterhammen en 2 kruidkoekrepen. Drinken mee: 2 liter, bijgetankt onderweg 1,5 liter. Eigenlijk allemaal behoorlijk te weinig, maar pas de laatste 30km kreeg ik het echt zwaar (mentaal?), bovendien "lukte" onderweg een bezoek niet, waardoor ik ook niet echt kon bijtanken. Maar nu lekker slapen in ieder geval. :z

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Wow, 300km in je uppie. Straffe bedoening!

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Wow, 300km, dat zie ik mezelf voorlopig (en wellicht wel nooit) niet doen. Eerst maar eens de 100km slechten.
mekkieboek schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:09:
[...]

Weinig wind idd, daarmee veel vliegen/muggen/whatever die het telkens op mijn ogen hebben voorzien. Nouja, volgende week heb ik een bril.
Langs de Linge, is dat een beetje veilig fietsen, ik bedoel weinig auto's en motoren? Op sommige dagen mijd ik de lekdijk om die reden.
Paar weken terug de lekdijk gedaan. Maar ik ga altijd op zondag dus dan valt het verkeer sowieso mee, toen vond ik het in ieder geval prima te doen. Weet niet hoe het doordeweeks is eigenlijk. Wat ik nu heb gefietst is langs de IJsel, weet niet precies wat je met de Linge bedoeld.

Waren inderdaad veel muggen/vliegen. Ik zit in ieder geval weer aan mijn vleestaks voor vandaag.
Blijven ze bij jullie overigens ook vaak lange tijd op je broek zitten? Ik heb vrijdag 10km met een lieveheersbeestje op mijn bovenbeen gefietst :+

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 30-04-2012 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
dinkelover schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:54:
Paar persoonlijke recordjes gesneuveld vandaag. Kon op één of andere manier m'n nest niet uitkomen vanmorgen, terwijl ik me gisteravond nog bedacht had, wellicht een heel eind te gaan fietsen. Uiteindelijk gestart om kwart over twaalf... en een uurtje geleden was ik weer thuis :+ . En met slechts 6 minuutjes pauze, kun je je enigszins indenken wat mijn doel was. Afijn, gehaald! d:)b

Nog 1000 hoogtemeters erin, volledig solo, voeding mee: 6 boterhammen en 2 kruidkoekrepen. Drinken mee: 2 liter, bijgetankt onderweg 1,5 liter. Eigenlijk allemaal behoorlijk te weinig, maar pas de laatste 30km kreeg ik het echt zwaar (mentaal?), bovendien "lukte" onderweg een bezoek niet, waardoor ik ook niet echt kon bijtanken. Maar nu lekker slapen in ieder geval. :z
Naaaaaiiiiiiice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 10:25
fsve schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:35:
@Havanna (of andere edge experts) ik probeer een zelf gemaakte tcx via BikeRouteToaster te maken (To Garmin GPS .tcx) dat gaat ook goed en ik zie op de edge (via filesystem) mijn route in de map
Garmin - Cources - mijnroute

So far so good.

Alleen als ik nu op mijn edge naar:
Waarheen - opgeslagen ritten
dan krijg ik "geen ritten in geheugen" weet iemand wat ik fout doe?
Bij de Edge 800 staat alles onder Koersen/courses.

Je moet de .TCX file overigens in de map Newfiles zetten, op de Garmin zelf of op de SD-kaart, dat maakt niks uit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 23:26

Pelle

🚴‍♂️

dinkelover schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:54:

Respect! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:21
Shinji schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:19:
Wat ik nu heb gefietst is langs de IJsel, weet niet precies wat je met de Linge bedoeld.
Vergissing 8)7 . Ik zal binnenkort daar eens gaan kijken.

@ dinkelover, nog een deftig tempo, 300km in 11 uur _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door mekkieboek op 30-04-2012 10:43 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Zieke baas, wat een eind zeg :) geen last van zadelpijn na bijna 11 uur op de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
rickhansen schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:26:
[...]

Probeer training > koers. Daar staat ie.
Dit werkte helemaal perfect... thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Uitstekend fietsweertje! Rond de 20 graden, redelijk wat zon en zeer weinig wind.

Heerlijk om eens zonder winterjack en winterschoenen op pad te gaan. Rondje Eemshaven gemaakt. Precies 100 km. Hopelijk kan ik de rampzalige vorige week (slechts 80 km totaal :( ) een beetje compenseren. Woensdag bij droog weer richting Tecklenburg :9

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 30-04-2012 13:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zit toch sterk te denken over de aanschaf van een Tacx Fortius. Gewoon... omdat het zo vaak voorkomt dat ik er door omstandigheden niet meer aan toe kom nog even buiten te fietsen. En voor de vermogensmeting, zodat je kunt zien of je vooruitgang boekt. Heb nu een Satori. Werkt goed, saai, maar heeft er voor gezorgd dat mijn conditie substantieel vooruit is gegaan. Ik zie het een beetje als een eigen professionele spinner, maar met een lagere prijs (fiets heb je immers al). En het is natuurlijk wel eens leuk om te zien hoe je een Galibier op zou rijden ;)
Ben ik er met een Fortius, moet ik ergens op letten als ik 2e hands ga zoeken?

Over kettingen. Ik wil iets wat ik gemakkelijk er af kan halen om te poetsen (poetsfanaat). Wat was dat ook weer met die herklinkbare pin? Heb nu een 9sp, zit er verschil tussen 9 en 10 sp? ja dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 30-04-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Oei, 300 km, dat is nog wel even iets anders dan mijn 145km van vandaag.

We hebben vandaag de princenhof tocht gedaan. Met een nieuw groepje, zaten veel triatleten tussen en deze heren waren flink getraind. Op een gegeven moment wilde ik samen met een triatleet een paar mensen terug brengen naar de groep. Deze mensen waren alleen te ver afgezakt. Kop over kop tegen de wind in, we kwamen dicht bij de andere groep maar haalden het net niet. Dan merk je pas hoe bijzonder het is als iemand als bijvoorbeeld Boonen alleen voor een heel peleton uit rijdt.

Na de tocht nog even naar huis fietsen. Omdat het weer zo mooi was heb ik thuis de lange broek uit gedaan en heb nog een ritje in kortebroek gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
StevenK schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:18:
[...]

hou er rekening mee dat allerlei wegen in Rhenen afgesloten zijn vanwege het bezoek van Bea aan V'daal en Rhenen. Juist daarom denk ik dat ik toch maar richting Posbank ga.
Daar kwam ik pas achter toen ik weg ging maar verder niet veel last van gehad. Ben voorlangs naar de autoweg+defensieweg gegaan (nieuw asfalt = heerlijk). Daarna naar Leersum en toen de Amerongseberg 5x beklommen vanaf zware kant. Steeds boven omgedraaid (bij de witte lijn) en dit 5x gedaan. Was best zwaar maar ben niet op het binnenblad gekomen en ook op middenblad niet op zn lichts.
Daarna rustig naar huis gereden.
89km met 27kmph avg(ong) en 145bpm avg.

Heb nog een lange weg te gaan wat betreft conditie en spierkracht in de benen. Maar ik kom er wel (heb de tijd).

@dinkelover:
OMG dude, nice!
UltraSub schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:58:
Over kettingen. Ik wil iets wat ik gemakkelijk er af kan halen om te poetsen (poetsfanaat). Wat was dat ook weer met die herklinkbare pin? Heb nu een 9sp, zit er verschil tussen 9 en 10 sp? ja dus :)
Kan je geen info geven over de Tacx, (ga je die Satori trouwens verkopen?)
Wat betreft de ketting. Jij bedoeld een 'missinglink' systeem. Kijk gewoon eens naar de KMC kettingen, ik heb er nu 1 en is echt heel handig. Dat icm met een missinglink verwijder tangetje is het echt easy om de ketting eraf te halen.

[ Voor 26% gewijzigd door Griffin op 30-04-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Respect voor dinkelover, wat een afstand!

Voor de startpost, niet helemaal schoon, maar werd tijd dat ik hem postte. Mijn Focus Variado 1.0 2011 moet Ultegra/ FSA Grossamer afmontage. Grafiet grijs (mat).

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/vzjv34.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ UltraSub

Vermogensmeting op een Tacx is zo onbetrouwbaar dat het simpelweg niet bruikbaar is, of je moet een SRM / Powertap / Power2Max gebruiken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zo vandaag en gisteren lekkere getrapt met mijn nieuwe SPD-SL pedalen en schoenen (voor het eerst ooit). En niet eens op mijn bek gegaan! In totaal 120 km getrapt en moet zeggen, wat een wereld van verschil zeg. Je zit zoveel beter op je fiets, kan zoveel meer kracht zetten en het voelt gewoon zoveel fijner.

Owja pro tip van de week: je schoenen kunnen ook te strak :X. Tintelende voeten is niet goed :P

Net even mijn achterband (GP400S) nagekeken na 200 km fietsen en er 2 stukjes glas uitgepeuterd..... Wat kan ik het beste met de gaten doen? Drupje lijm erin ofzo? Of lekker zo laten...? Baal er wel goed van :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
@Taigu: Fraaie fiets! Vergeet de volgende keer niet om de ketting op het buitenblad te leggen voor de foto... (http://www.velominati.com/the-rules/#26). Meer serieus, ik zou het kabeltje van de fietscomputer via de voorremkabel laten lopen. Ziet er en beter uit en geeft geen kans op kabelbreuk.

@Atlas: Die gaten laten voor wat het is, doe je niets aan. Na 1.000km zitten er nog 5 keer meer gaatjes in de band. Doe je volgens mij weinig aan.

Vandaag heerlijk 130km gefietst. Fatastisch weer! Ging ook erg lekker, gemiddeld 30,3kmph, mede dankzij relatief weinig wind, al waren de laatste 20km's dankzij diezelfde wind nog best zwaar.

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 30-04-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Dankje :) Computer is een oudje, twijfel nog steeds wat ik erop zet, iig iets draadloos dus dan is dat probleem verholpen. Denk een Edge 500 of een Sigma met cadans en hrm, maar de Edge 800 blijft lonken. Als er nog een spacer af is maak ik wel een nieuwe foto, met de ketting ( en snelspanner achter) op de juiste manier.

Eesrt maar eens nieuwe kleding kopen, mn zeem is aardig op. Wat zijn, naast cyclewear en hopmans, adressen voor redelijke kleding voor een scherpe prijs? Hoeft geen castelli te zijn en mag best een serie van vorig jaar zijnn

[ Voor 26% gewijzigd door Taigu op 30-04-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Taigu schreef op maandag 30 april 2012 @ 16:45:
Respect voor dinkelover, wat een afstand!

Voor de startpost, niet helemaal schoon, maar werd tijd dat ik hem postte. Mijn Focus Variado 1.0 2011 moet Ultegra/ FSA Grossamer afmontage. Grafiet grijs (mat).

[afbeelding]
He, die heb ik ook :) Ziet er goed uit met die witte bidonhouders en pedalen, bij mij zijn ze zwart.
Binnenkort zal ik die van mij ook wel even op de foto zetten.

Heerlijk weertje vandaag, heb alleen nu pas tijd om nog een stukje te gaan fietsen. Denk dat ik me toch maar even om ga kleden nog. Hopelijk valt de homemade pizza die ik een uur geleden naar binnen schoof me niet al te zwaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Het viel mee, met de pizza :P
Uiteindelijk werd het dit ritje: http://www.endomondo.com/workouts/51929578

41km gedaan langs de IJsseldijk met gemiddeld 29.6km/h. De helft van de rit windkracht 5 vol tegen (31km/h volgens Buienradar), de andere helft vol in de rug. Ik wilde eindelijk eens een ritje van boven de 30km/h noteren, maar daar waaide het denk ik net te hard voor.

Mijn vermoeden is dat windstilheid de beste fietsomstandigheid is, en dat het lastiger wordt om een goede tijd te noteren bij harde wind, omdat de tijd die je van meewind kunt profiteren steeds korter wordt t.o.v. de tijd die je wind tegen hebt en dus zwaarder moet trappen. Er is vast al eerder iemand geweest die daar over heeft nagedacht (of me uit praktijkervaring kan vertellen of dat klopt :P). Voor meer achtergrondinformatie houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Pelle schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:51:

Mijn vermoeden is dat windstilheid de beste fietsomstandigheid is, en dat het lastiger wordt om een goede tijd te noteren bij harde wind, omdat de tijd die je van meewind kunt profiteren steeds korter wordt t.o.v. de tijd die je wind tegen hebt en dus zwaarder moet trappen. Er is vast al eerder iemand geweest die daar over heeft nagedacht (of me uit praktijkervaring kan vertellen of dat klopt :P). Voor meer achtergrondinformatie houd ik me aanbevolen :)
Voor een maximum gemiddelde snelheid is windstil inderdaad het meest ideaal. Tegenwind kost meer dan dat meewind oplevert. Precies vanwege de reden die je zelf aangeeft.

Stel de wind zorgt voor +5 en -5kmph. Je fietst 30km heen met dus 25kmph en 30km terug met 35kmph. De heenweg duurt 1,2 uur, de terugweg duurt 0,86 uur. Totaalduur is dus 2,06 uur en dus een gemiddelde snelheid van 29,2kmph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
NoepZor schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:36:
Zieke baas, wat een eind zeg :) geen last van zadelpijn na bijna 11 uur op de fiets?
Nope! :) Dáár niet, wel van de handpalmen, voetzool, schouders en voorál de nek. Die laatste is het niet gewend om 10 uur achteréén (tja, wat wél :P ) je hoofd omhoog te houden, dat werd echt zwaar na 200km. Dan is een fiets met stuurhoogte op "wedstrijdstand" niet zo handig. Maar veel wisselen van houding hielp wel een beetje, soms met de vingertoppen op 't stuur om toch weer 10cm hoger te komen, veel in de beugels, of met de onderarmen liggend op 't stuur. En om even terug te komen op de zadelpijn, ik ben wel uiterst content met de Northwave broek die ik aan had, ook al vóór deze rit. Met andere broeken had ik vrijwel zeker problemen gekregen. Kennelijk een erg prettige zeem voor mij, want ik heb toch dikwijls klachten van het zitvlees gehad de afgelopen maanden/jaar met andere broeken. Een broek uit een prijsklasse waar ik normaal niet snel iets zou kopen, maar redelijk afgeprijsd kwam die in mijn bezit.

Met de conditie en herstelvermogen zit het wel goed, alleen vanmorgen vroeg 1 korte krampaanval gehad toen ik nét wakker werd, die ik gelukkig zo kon strekken (hamstring). Verder vandaag gewoon door Utrecht rondgelopen, zonder dat ik ook maar even het gevoel had gisteren zo lang te hebben gefietst. Maar ik heb dan ook de nodige kilometers er al op zitten, zijn die niet voor niets geweest. Mijn hartslag ook redelijk stabiel gehouden de hele rit, op de eerste 2 uur na, toen zat ik op 113bpm gemiddeld, wat echt feitelijk niets doen betekent (half wind in de rug). Uiteindelijk kroop die omhoog naar 127bpm gemiddeld, wat ook nog flink in de herstelzone zit, alhoewel het stuk van km 100 naar 200 tegenwind was en ik grote delen net in D1 heb gereden.

Waar ik mij flink over verbaasde was mijn telefoon, Desire S. Die hield het namelijk helemaal vol en had zelfs nog 25% over. Terwijl deze mij de hele rit ook van route (auditief) en muziek voorzag. Op basis van al mijn vorige logs had ik gedacht dat ie het een uur of 6-8 zou kunnen volhouden. Echter in vliegtuigmodus en uiteraard scherm uit, blijkt GPS logging en routing (!) en micro-sd schrijven en lezen uiterst energiezuinig, ook op Android!

Bedankt allen voor de reacties! :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
dinkelover schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:01:
[...]
Waar ik mij flink over verbaasde was mijn telefoon, Desire S. Die hield het namelijk helemaal vol en had zelfs nog 25% over. Terwijl deze mij de hele rit ook van route (auditief) en muziek voorzag. Op basis van al mijn vorige logs had ik gedacht dat ie het een uur of 6-8 zou kunnen volhouden. Echter in vliegtuigmodus en uiteraard scherm uit, blijkt GPS logging en routing (!) en micro-sd schrijven en lezen uiterst energiezuinig, ook op Android!

Toen ik van de zomer naar Frankrijk ben gefietst heeft mijn galaxy S het in vliegtuigmodus met en GPS tracking en GPS routing via de headphones het eens 15 uur uitgehouden. Het is echt 3g dat een batterij moordenaar is, verder houden die dingen het wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

argro schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:59:
[...]
Voor een maximum gemiddelde snelheid is windstil inderdaad het meest ideaal. Tegenwind kost meer dan dat meewind oplevert. Precies vanwege de reden die je zelf aangeeft.

Stel de wind zorgt voor +5 en -5kmph. Je fietst 30km heen met dus 25kmph en 30km terug met 35kmph. De heenweg duurt 1,2 uur, de terugweg duurt 0,86 uur. Totaalduur is dus 2,06 uur en dus een gemiddelde snelheid van 29,2kmph.
Klopt toch niet. Je maakt een denkfout met de +5 en -5 km/u. 25km/u t.o.v. 30 is namelijk procentueel meer dan 35 t.o.v. 30. Uiteindelijk zal je, mits de wind een exact even grote kracht op jou uit blijft oefenen (theoretisch ideale lab-omstandigheden uiteraard), exact op 30/u uitkomen.
Wat wel meespeelt is dat de rolweerstand misschien ook exponentieel toeneemt met de snelheid? Of juist afneemt, dat weet ik zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
[...]
alleen vanmorgen vroeg 1 korte krampaanval gehad toen ik nét wakker werd, die ik gelukkig zo kon strekken (hamstring).
Als je kramp hebt helpt goed strekken van die spier maar het is niet echt de veiligste manier om de kramp eruit te halen. Wat je namelijk doet is een spier die vol samentrekt nog meer op spanning te zetten door deze weer uit te trekken. Wat je het best eerst kan doen is proberen los te schudden. Vaak lukt dit niet en moet je toch nog een beetje strekken maar dan kan je dit afwisselen met schudden.
Wellicht werkt het niet bij iedereen, maar de tip kreeg ik van mn masseuse
TheLemon schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:53:
[...]

Klopt toch niet. Je maakt een denkfout met de +5 en -5 km/u. 25km/u t.o.v. 30 is namelijk procentueel meer dan 35 t.o.v. 30. Uiteindelijk zal je, mits de wind een exact even grote kracht op jou uit blijft oefenen (theoretisch ideale lab-omstandigheden uiteraard), exact op 30/u uitkomen.
Wat wel meespeelt is dat de rolweerstand misschien ook exponentieel toeneemt met de snelheid? Of juist afneemt, dat weet ik zelf niet.
Er zijn veel mensen die hier onderzoek naar doen etc. Maar zover ik weet heeft dit (zoals je al zegt) met veel factoren te maken, niet alleen de hoeveelheid wind. Zelfs als alle factoren van wind (weer) + lichaamsfysiek + absolute vlakke weg constant kan er verschil in zitten. Namelijk ook de efficientie van je fietsen zelf en je rolweerstand.

Verder heb ik absolute geen last van mn benen na het 'beetje' klimwerk van gister. Ben ik best blij mee, hartslag zit ook goed. Dus wat betreft herstel zit het wel redelijk goed heb ik het vermoeden (zolang ik maar niet 2 dagen achter elkaar zulke trainingen hoeft te doen denk ik.

Ik hoop voor mn vakantie volgende week de TS up-ge-date te hebben

[ Voor 48% gewijzigd door Griffin op 01-05-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Mijn eigen ervaring is wel dat weinig wind idd wel gunstiger is. Bij veel variatie in windsnelheid en/of -richting wordt het rijden nerveuzer, wat ook energie kost. Beter opletten op je stuur en vaker aanpassen (schakelen), kost altijd energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

TheLemon schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:53:
[...]

Ja, dat vroeg ik me dus af. Of de wind een absolute of een relatieve invloed heeft op je snelheid. Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, maar daar is vast wel een theoretische onderbouwing voor, die ook de rolweerstand meeneemt.

Voor mijn gevoel kost het tegen de wind in fietsen met bijv. 27km/h me meer moeite dan het met wind mee 33km/h rijden. Dus wellicht dat er ook nog een mentale kwestie speelt, namelijk dat je geneigd bent jezelf bij het fietsen met wind mee minder pijn te doen omdat het toch al harder gaat.
Oftewel: dat je met wind mee (onbewust) je vermogen niet maximaal benut, en dat je dat tegen de wind in wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben nu fanatiek gestart met het routes maken via Bike Route Toaster. (Thanks havana voor de tips mbt OSM)
Moet zeggen dat deze prima werkt, je zit nu elke keer spot on zeg maar. Ideaal!
Dit is de route die ik zo wil gaan fietsen.

Vanmiddag ff op weg voor een rondje van 100km+ (hopen dat er niet al teveel regen valt... :/ )

[ Voor 16% gewijzigd door Harmen op 01-05-2012 11:28 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooi rondje, al vind ik door Delfzijl fietsen persoonlijk een drama! Ik help je hopen op mooi weer, voor mij vandaag rust, morgen Tecklenburg :9

Vrijdag wil ik weer een flinke training afwerken.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 01-05-2012 12:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Pelle schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:41:
[...]

Ja, dat vroeg ik me dus af. Of de wind een absolute of een relatieve invloed heeft op je snelheid. Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, maar daar is vast wel een theoretische onderbouwing voor, die ook de rolweerstand meeneemt.

Voor mijn gevoel kost het tegen de wind in fietsen met bijv. 27km/h me meer moeite dan het met wind mee 33km/h rijden. Dus wellicht dat er ook nog een mentale kwestie speelt, namelijk dat je geneigd bent jezelf bij het fietsen met wind mee minder pijn te doen omdat het toch al harder gaat.
Oftewel: dat je met wind mee (onbewust) je vermogen niet maximaal benut, en dat je dat tegen de wind in wel doet.
Onder aanname van gelijkblijvend vermogen gaat het afleggen van een parcours (heen en terug) met pal wind mee en pal wind tegen aanzienlijk trager dan bij windstilte. Scheelt zo'n 35% bij een windsnelheid van 27km/u t.o.v. windstilte. Zie http://reynaert.nl/NA-Sport/bestanden/p-wind.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ironisch genoeg is eergisteren mijn zadeltasje afgebroken :P

Trouwens mooie prestatie Dinkelover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Had wat tijd over op het werk (tijdens pauze enzo) dus ik heb de TS aangepast.
- Foto van Taigu toegevoegd
- Supercompenatie toegevoegd
- Tacx info toegevoegd
- 'The Rules' toegevoegd
- link toegevoegd over KT voor wielrenners

Als er op en/of aanmerkingen zijn hoor ik dat graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 10:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Afgelopen 2 weken niet gefietst ivm verhuizing en afgelopen feestweekend waar ik ook wel weer even zin in had.

Voor deze week staan 2 keer spinnen en zaterdag de Kloostertocht (150km) op de planning. 12 Mei een tocht in Ede en 19 mei de Rundfahrt waar ik heel veel zin in heb. Het pinksterweekend zit ik dan met de teamleden voor de Tour For Life in de Vogezen.

Overigens hebben we bijna ons startbewijs binnen! Van de minimale €15.000 aan sponsorgeld is er nu meer dan €14.000 binnen. Dat scheelt toch behoorlijk wat gedoe als dat binnen is.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Bedankt Griffin!
[...]

Welke software heb je gebruikt om te navigeren? Osmand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
UltraSub schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:58:
Ik kwam er vorige week tijdens onderhoud aan m'n fiets achter dat de nieuwe dura-ace kettingen tegenwoordig ook een hersluitbare link hebben. Werkte echt perfect, mooi systeem. Ik geloof alleen dat de 9-speed die niet heeft. Maar inderdaad een 9-speed KMC zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben vanmiddag over een meerkoet heen gereden. :X :/
Kwam zo ineens uit de berm en ging er vol overheen, ben nog gestopt om te kijken waar het beestje heen was. Kon hem niet terug vinden, naja shit happens.

Mooi rondje kunnen maken. (zie bovenstaande post)
Het weer viel me reuze mee, onderweg mouwstukken afgedaan. Lekker hoor korte broek en mouwen. _/-\o_
Kreeg een beetje regen onderweg maar was ook zo weer verdwenen.

@havana, Delfzijl is idd een drama. Het was gelukkig erg rustig, dat scheel weer. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Harmen op 01-05-2012 17:12 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Godsamme Dinkelover. Straf kilometrage zeg. Respect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Griffin schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 08:26:
[...]
Als je kramp hebt helpt goed strekken van die spier maar het is niet echt de veiligste manier om de kramp eruit te halen. Wat je namelijk doet is een spier die vol samentrekt nog meer op spanning te zetten door deze weer uit te trekken. Wat je het best eerst kan doen is proberen los te schudden. Vaak lukt dit niet en moet je toch nog een beetje strekken maar dan kan je dit afwisselen met schudden.
Wellicht werkt het niet bij iedereen, maar de tip kreeg ik van mn masseuse
Mja, ik weet niet of jij ooit kramp in je hamstring hebt gekregen, toch één van de krachtigste spieren in je lichaam, maar ik wel. En dat wil ik liefst nooit meer meemaken. En als ik niet strek, dan weet ik zeker dat ik een kwartier lig te creperen van de pijn en dat ik de 48 uur daarna verschrikkelijke spierpijn heb. Eénmaal samengetrokken, dus in knikstand, is je been niet meer te strekken zonder je spier ernstig te beschadigen, daar staat dan inderdaad enorm veel spanning op. Dus het is belangrijk net zo snel te reageren als dat je merkt dat ie erin gaat schieten. Voor vele andere spieren werkt die uitleg trouwens prima hoor. Overigens is het verschijnsel (spier)kramp ook erg verschillend per mens, ik noem iets pas kramp dat als je het zou laten gaan, je echt vergaat van de pijn, afhankelijk van de grootte van de spier. Anders is het gewoon een samentrekking vind ik, genoeg die er erg lacherig over doen in ieder geval en er gewoon mee verder drentelen alsof er niets was gebeurd.
Taigu schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:29:
Bedankt Griffin!
[...]
Welke software heb je gebruikt om te navigeren? Osmand?
Nee, Run.GPS Trainer UV (Full). Gebruik ik nu anderhalf jaar, stabiel, betrouwbaar en met eigenschappen die ik niet snel in een alternatief apparaat kan terugvinden, voor een zeer schappelijke prijs. Text-to-speech output via SVOX genomen (3 euro), waardoor ik volume van navigatie veel hoger kan maken dan het muziekvolume, waardoor ik dus muziek en auditieve navigatie tegelijk kan beluisteren. Ik heb geen bike-mount, telefoon in een boterhamzakje achterop de rug :P Ik heb de OSM mappen ook daarmee ingeladen vooraf voor offline gebruik. Jouw alternatief was er toen nog niet, maar als je daar ook puur op de auditieve aanwijzingen kunt vertrouwen, dan is het een mooi alternatief! :9 Routes kun je het beste wel iets prepareren, zodat je de juiste aanwijzing krijgt. Wel handig bij sommige splitsingen, krommingen, 5-6 wegen splitsing enz. Goede preparatie en ik hoef nooit de telefoon uit de achterzak te halen. :>

[ Voor 4% gewijzigd door dinkelover op 01-05-2012 20:53 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
dinkelover schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:49:
[...]
Mja, ik weet niet of jij ooit kramp in je hamstring hebt gekregen, toch één van de krachtigste spieren in je lichaam, maar ik wel. En dat wil ik liefst nooit meer meemaken. En als ik niet strek, dan weet ik zeker dat ik een kwartier lig te creperen van de pijn en dat ik de 48 uur daarna verschrikkelijke spierpijn heb. Eénmaal samengetrokken, dus in knikstand, is je been niet meer te strekken zonder je spier ernstig te beschadigen, daar staat dan inderdaad enorm veel spanning op. Dus het is belangrijk net zo snel te reageren als dat je merkt dat ie erin gaat schieten. Voor vele andere spieren werkt die uitleg trouwens prima hoor. Overigens is het verschijnsel (spier)kramp ook erg verschillend per mens, ik noem iets pas kramp dat als je het zou laten gaan, je echt vergaat van de pijn, afhankelijk van de grootte van de spier. Anders is het gewoon een samentrekking vind ik, genoeg die er erg lacherig over doen in ieder geval en er gewoon mee verder drentelen alsof er niets was gebeurd.
Nog nooit hamstring kramp gehad, maar wel quad's en kuiten. Ook heb je gelijk dat er een verschil is tussen beginnende kramp (er dus op tijd bij zijn) en volle kramp. Spieren op volle kramp doen pijn vooral als ze groot zijn, toen ik in mn quad kramp had wist ik niet echt waar ik het moest zoeken en de kramp eruit halen duurde gewoon te lang (afwisseling van lichte strekking en massage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34

Pater

Terry Tate

Vorige week mijn fiets bij Body2Bike (Hamont-Achel) laten nakijken en helemaal afgesteld op mijn lichaam. Heel relaxte en aardige mensen daar, die echt de tijd voor je namen.

In ieder geval is mijn stuur vervangen (minder diep dan mijn vorige), mijn zadel 1,5 cm hoger geplaatst en mijn schoenplaatjes zijn goed afgesteld. En boy, did that work! Vandaag mijn PR met gemiddelde snelheid dik verbroken! Vorige PR was 32,5 km/u gemiddeld (incl. snelheid in de stad), nu heb ik hem op 33,5 km/u weten te krijgen!

Erg blij mee, het fietsen ging erg goed, ik kon veel meer kracht gebruiken en als ik in de spiegelende etalages keek, zag mijn houding op de fiets er een stuk beter uit.

http://maps.google.com/?q...r-Cycle-20120501-1831.kml

* Pater is tevreden!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Impressive, dat gemiddelde over die route. Grote delen ervan rijd ik ook regelmatig (Rottemeren, IJsseldijk, Boszoom), maar het zijn altijd de stukken in de stad die je dan de das om doen. Je zal overal tenminste 35 moeten rijden om het verlies binnen Rotterdam een beetje goed te maken, want je komt nog best een aantal stoplichten tegen, en ook kruisingen waarbij je niet zonder meer door kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426307

Pater schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:02:
Vorige week mijn fiets bij Body2Bike (Hamont-Achel) laten nakijken en helemaal afgesteld op mijn lichaam. Heel relaxte en aardige mensen daar, die echt de tijd voor je namen.

In ieder geval is mijn stuur vervangen (minder diep dan mijn vorige), mijn zadel 1,5 cm hoger geplaatst en mijn schoenplaatjes zijn goed afgesteld. En boy, did that work! Vandaag mijn PR met gemiddelde snelheid dik verbroken! Vorige PR was 32,5 km/u gemiddeld (incl. snelheid in de stad), nu heb ik hem op 33,5 km/u weten te krijgen!

Erg blij mee, het fietsen ging erg goed, ik kon veel meer kracht gebruiken en als ik in de spiegelende etalages keek, zag mijn houding op de fiets er een stuk beter uit.

* Pater is tevreden!
Dus je gaat helemaal van Rotterdam naar Hamont-Achel voor je fiets? Sterk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Pater schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:02:

* Pater is tevreden!
Klinkt goed, net even gekeken en misschien maar een keer er naartoe om alles op te laten meten etc. Want hoewel mn zit een paar weken al verbeterd is kan dit vast nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 10:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ze hebben laatst in het blad Fiets een test gedaan met 10(?) verschillende bike fittings. Iedere fitting gaf een ander resultaat, dus ik heb er zo mijn twijfels bij :P

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Scan van dat artikel misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:29
Gisteren mijn vakantiegeld eens nuttig besteed en een Trek 2.5 2011 gekocht bij 12GOTrading. Wat een bizar grote fietsenwinkel is dat zeg, maar ondanks de drukte uitstekend geholpen. Overgestapt van een hybride met 105 naar een racestuur met Ultegra.

Afbeeldingslocatie: http://www.bikes.org.uk/wp-content/uploads/2011/02/trek-25-compact-2011-road-bike.jpg

Uiteindelijk voor Aluminium frame gekozen ivm mijn gewicht van rond de 100 kilo. Gisteren eerste rondje gemaakt en als de brandweer. 31 kilometer binnen het uur, dat had ik eerder nog niet gehaald. _/-\o_
Komende zaterdag Classico Boretti.

[ Voor 14% gewijzigd door M@cer op 02-05-2012 09:01 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
dinkelover schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:49:
[...]
Routes kun je het beste wel iets prepareren, zodat je de juiste aanwijzing krijgt. Wel handig bij sommige splitsingen, krommingen, 5-6 wegen splitsing enz. Goede preparatie en ik hoef nooit de telefoon uit de achterzak te halen. :>
Waarmee prep jij je routes? Viking 1.2.2 crasht continu en GPX Editor werkt erg onhandig.

Edit: Inmiddels Basecamp geinstalleerd en dat werkt tot nu best aardig. De eerste osmand test verliep slecht, er werd niet naar de GPX track genavigeerd, verder dan "Vertrek" kwam de dame niet. Iemand een idee wat ik fout doe?

[ Voor 20% gewijzigd door Taigu op 02-05-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 21:12
Mocht iemand nog geinteresseerd zijn, ik heb nog een Elite Mag Elastogel in de kelder staan die ik niet gebruik... 60 euro en je bent 't mannetje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
M@cer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:00:
Gisteren mijn vakantiegeld eens nuttig besteed en een Trek 2.5 2011 gekocht bij 12GOTrading. Wat een bizar grote fietsenwinkel is dat zeg, maar ondanks de drukte uitstekend geholpen. Overgestapt van een hybride met 105 naar een racestuur met Ultegra.

[afbeelding]

Uiteindelijk voor Aluminium frame gekozen ivm mijn gewicht van rond de 100 kilo. Gisteren eerste rondje gemaakt en als de brandweer. 31 kilometer binnen het uur, dat had ik eerder nog niet gehaald. _/-\o_
Komende zaterdag Classico Boretti.
Nette fiets, maak er een eigen foto van en ik zet je in de TS. want product fotos plaatsen kan natuurlijk niet ;)

Ik heb net mn route een beetje uitgestippeld voor zaterdag. ong 110km Tiel-Rhenen-Vianen-Culemborg-Tiel. Hoop dat het soepel gaat met de noordelijke wind. Vrijdag nog even kijken naar weersverwachting en dan zaterdag op de fiets stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34

Pater

Terry Tate

Tjebakka schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:32:
Ze hebben laatst in het blad Fiets een test gedaan met 10(?) verschillende bike fittings. Iedere fitting gaf een ander resultaat, dus ik heb er zo mijn twijfels bij :P
Dat klopt! Dat blad lag in die zaak. Hoewel er veel verschillende resultaten uit de bus kwamen, waren ze toch te spreken over twee zaken, waaronder die Body2Bike.

Dat er veel verschillende resultaten uit komen, kan wellicht komen door het feit dat er niet één ideale houding is, maar gewoon een bepaald spectrum waar je goed zit. The proof of the pudding is in the eating zoals men wel zegt, dus gisteren was het voor het eerst uitproberen. En het resultaat mag er naar zijn! In ieder geval voor mij. :)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 09:25
Nu ik dit alles lees heb ik er toch wel spijt van dat ik mijn fiets niet heb meegenomen naar Hamburg voor de paar maanden die hier nog resten. Ik ben wel lekker aan het spinnen. Dit was voor de winter prima. Maar het begind nu toch wel weer te kriebelen. Van ellende maar een stadsfiets gehuurd van de week. Ging wel lekker maar je gaat kapot op die dingen met een heuveltje.

Maar wat ik meestal gebruik als ik fiets is Sportstracker op android. Kan je prime mee navigeren en muziek luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Zo, net een rondje van 43km gedaan. Niet echt hoog gemiddelde van 26,7km/u maar toch mooi om te zien dat ik een paar weken terug een gemiddelde had van 25km/u en hartslag gemiddeld van 160 en vandaag was mijn hartslag gemiddeld 142. Konden helaas niet verder omdat we nu iemand extra mee hadden die nog niet zo ver en hard kon.

http://connect.garmin.com/activity/173964792

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 09:47
Mooie vooruitgang! En wat is het in nederland toch vlak zeg. Ik heb maandag ook een naar mijn normen vlak ritje gedaan, 200 hm op 50 km. Normaal zit ik aan 400-600 hoogtemeters op zo'n afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
In welke omgeving fiets je normaal gesproken dan? Ik kom in het Twentse landschap ook niet veel verder dan 200-300hm op een rondje van 60-80km. (Of ik moet 5x de holterberg over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ja zeker mooie vooruitgang. Was ook wel nodig na paar jaar niet gesport te hebben. Daarnet helaas wel door mijn knie gegaan bij het uit de auto stappen. Doet nu pijn als ik mijn knie in een hoek van 90 graden heb. Gestrekt heb ik er geen last van. Hopelijk is dat er vrijdag wel uit, wou dan nog wat kilometers pakken en zondag ritje over de Utrechtse heuvelrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vanmorgen vroeg opgestaan, zoon bij de crèche gedumpt en direct doorgereden naar Tecklenburg om daar voor de tweede keer dit seizoen te gaan fietsen.

Weer was 200% beter dan de vorige keer. Iets meer wind, maar ook veel warmer en met zeer veel zon. Eindelijk zijn de bekende streepjes op armen en benen er 8) . Afijn, net als de vorige keer de Zendmastenroute gereden. De Döreberg liep zo lekker dat ik 'm 2x heb gedaan. Kwam uit op 148 km met 2250 hm. Het liep zeker niet super vandaag, was duidelijk nog wat vermoeid van de training van maandag maar ik heb wél enorm genoten en daar ging het om :)

Bij aankomst de fiets weer in de auto gepleurd, snel "goedkoop" getankt en weer terug gekard naar Grun, waar ik precies op tijd weer bij de crèche was :P

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/mifnyt.png

http://connect.garmin.com/activity/174034785

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 02-05-2012 18:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Havana, wat is er speciaal aan die route / omgeving om daar weer een eindje voor te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Vanuit groningen de dichtstbijzijnde locatie waar je wat hoogte meters kan pakken en wat steile stukjes klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Inderdaad. Vergelijkbaar met Limburg, maar dan op "slechts" 180 km rijden. Prachtige omgeving bovendien! :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 19:08
Na een hele tijd niks aan sport gedaan te hebben, ben ik recentelijk begonnen met fietsen. Echter, op een normale stadsfiets. Gezien ik toch wel iets snellers wil, ben ik op zoek naar een racefiets. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Ik ga dit weekend naar de volgende fiets kijken

http://fietsen-brommers.m...-bulls-600-racefiets.html

Heeft iemand een idee of dit een aan te raden fiets voor een beginnende fietser is en of de prijs in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sjongejonge... Ik heb me vandaag even ingelezen op internet over de Tacx Genius. Wat een ding zeg. (En wat een prijs). Valt me op dat er twee kampen lijken te zijn. Zij die zeggen dat het altijd problemen zijn, en dan gaat het altijd om software, en zij die zeggen dat het ronduit geweldig is en de beste investering in hun fietscarriere. Volgens de laatste groep is het rondtoeren met de RLV's prachtig en werkt de Genius erg erg goed. De mensen met problemen zijn volgens mij overigens ook veelal computer noobs, waar de mensen die enthousiast zijn allemaal gadget/computer mensen zijn.

Ik weet het niet hoor. Erg erg veel geld. Maar het lijkt me ook heerlijk om gewoon regelmatig een Mont Ventoux te kunnen rijden, of weet ik wat allemaal voor moois. En eigenlijk zou je er gewoon een beamer bij moeten halen :P

Ik zie het er echter niet door komen hier... Vriendin is heel veel van me gewend, maar zo'n ding en die prijs zal ze wel eens goed fronsen. Ik ga me weer beraden... :+

/edit
Mooi ritje Havana ;)

/edit 2
Ook het kunnen importeren en narijden van routes die je al met je Garmin hebt gereden is erg interessant. Belachelijk trouwens dat het ding ANT+ input ondersteund, maar niet via ANT+ bijvoorbeeld power output kan doorsturen naar de Edge 800.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 02-05-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
robbert schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:41:
Na een hele tijd niks aan sport gedaan te hebben, ben ik recentelijk begonnen met fietsen. Echter, op een normale stadsfiets. Gezien ik toch wel iets snellers wil, ben ik op zoek naar een racefiets. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Ik ga dit weekend naar de volgende fiets kijken

http://fietsen-brommers.m...-bulls-600-racefiets.html

Heeft iemand een idee of dit een aan te raden fiets voor een beginnende fietser is en of de prijs in orde is?
Vergelijk het eens met deze: http://www.12gotrading.nl..._harrier_1_105_actie_2011. Heb je een nieuwe fiets voor 699 (misschien nog iets minder). Is het de juiste maat? 56-60 vind ik nogal ruim omschreven. Ik heb kort gezocht, de 600 werd van 2003 to circa 2005 als model gevoerd, best oud, wat is de kilometerstand?

De pedalen moeten vervangen worden, stuur anders ingesteld en de voorbladen zien er (voor zover ik het kan zien) niet "zo goed als nieuw" uit. Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar de wielen zijn niet echt geschikt voor 90kg+. Al met al absoluut geen € 470,- waard, voor dat bedrag stond recent een Bulls Harrier 105 uit 2009 te koop. Zie ook hier, in 2010 was de marktwaarde ca. € 250,-, als je hem erg mooi vind misschien € 300,-. Alle fietsen die deze handelaar aanbiedt zijn in "uitstekende staat" en overpriced.

Pagina: 1 ... 7 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.