Vandaag op orientatie geweest en wellicht dat de kenners hier nog wat zinnigs kunnen roepen...
Als kiddo van 12 heel wat afgefietst op mijn Benotto en later Gazelle en vorig jaar besloten dat ik weer wat wilde gaan doen met fietsen, in de eerste instantie voor woon werk verkeer (20km heen) en uberhaupt om wat aan beweging te doen. Via fietsplan van het werk een Trek FX 7.5 aangeschaft met het idee om een iets comfortabelere houding naar het werk te hebben, zeker ook omdat er nog een 15" laptop en schone kleren in de rugzak achterop mijn rug zitten.
Maar een echte racefiets bleef(blijft) lonken en na een tijdje er 1 geleend te hebben nu besloten om er zelf ook één aan te willen schaffen. Budget wat ik in gedachten had was rond de 700,- maar voor mezelf ook besloten dat ik wel minimaal Shimano 105 wilde hebben. Dit bleek niet helemaal een goede combi te zijn en dus is het budget al wat gaan glijden.
De dealer die mij de FX 7.5 heeft verkocht levert vakwerk qua service en klantvriendelijkheid en dus ben ik erg geneigd om de racefiets ook bij hem te willen kopen. Kreeg een sms dat hij een Trek 2.1 met 105 voor mij had voor 899,- Vanmiddag met goed laten voorlichten en kwam eigenlijk tot de conclusie dat het sloping frame van de Trek 2.1 nagenoeg het zelfde is als die van mijn FX 7.5 en dus zal er qua (race) houding niet heel veel veranderen.
Alternatief was een Bianchi Impulso met 105, maar daarvan ligt de prijs (1300,-) al gelijk een stuk hoger. Omdat de winkel vrij klein is heb ik het idee dat hij ook niet heel veel met de prijs kan (en misschien wil) doen.
Toevallig bij een andere fietsenzaak deze week een Gazelle Silhouet met 105 zien staan, afgeprijst naar 1180,-
Full carbon en eigenlijk voelt dat met de 40 tot 60km die ik per week fiets al als overkill..
Door de overeenkomsten in frame ben ik nu geneigd om de Trek 2.1 af te laten vallen en twijfel ik enorm over die Bianchi. Voor het geld heb ik dus ook een full carbon Gazelle. De FM vertelde me echter me ook niet blind te staren op carbon omdat het qua stijfheid weinig zou verschillen met de Bianchi. (Heb hem eerlijk verteld van die Gazelle) Een ander alternatief is natuurlijk om bij de 12gotrading, vos fietsen of math saldens van deze wereld te kijken voor een goedkopere oplossing met 105.
Door de enorme keuze aan frames vind ik het daar echter erg moeilijk kiezen en zou me ietswat bezwaard voelen om vervolgens bij de Trek dealer een bike fitting te laten doen.
Iemand die hier nog iets zinnings aan kan toevoegen om me wat meer te laten focussen?
TIA!
[
Voor 0% gewijzigd door
DeFeCt op 28-04-2012 21:08
. Reden: typo's ]