Dan zou ik: "het grote show je fiets topic" doen , dus ook gelijk het mountainbike topic erbij betrekken.BdK9001 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:27:
[...]
Dat zou heel goed kunnen, maar zou het niet ook juist andersom zijn,m dat je door af en toe de ketting te keren de slijtage wat gelijkmatiger verdeeld? (gewoon een wild ideetje)
Moet zeggen dat de enige slijtage die ik ooit merk aan mn ketting rek is. En dan wordt ie ook als een razende vervangen om te voorkomen dat ie mn tandwielen gaat vreten.
We hebben in mn studentenhuis inmiddels ook een klein fietsclubje, blijkbaar is de variant van het fietsvirus dat ik heb zeer besmettelijk
Is het trouwens een leuk idee om een fietsvariant op dit topic te maken? Het grote "show je Apple computer" topic Deel 15
Goed plan! Ik gok dat ik hiervoor een request moet doen, klopt dat? Heb een verzoek lopen in Lieve AdjesFastclaimer schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:20:
[...]
Dan zou ik: "het grote show je fiets topic" doen , dus ook gelijk het mountainbike topic erbij betrekken.
[ Voor 7% gewijzigd door BdK9001 op 10-05-2013 15:38 ]
Kalm aan! En rap een beetje!
Heeft iemand hier recent toevallig nog een 2012 uitloop model Cannondale Caad10 in de aanbieding gezien? Of weet iemand zo een leverancier die wat makkelijker afwijkt van de door Cannondale en Specialized opgelegde adviesprijzen? Ik ben toch hard op zoek naar een nieuwe en beter passend frame kom ik achter
.
Verwijderd
Oeh, snel mijn fixie klaar maken voor het grote publiek...BdK9001 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:22:
[...]
Goed plan! Ik gok dat ik hiervoor een request moet doen, klopt dat? Heb een verzoek lopen in Lieve Adjes
Iemand ervaring met de Giro Monza of advies voor een goede helm in de ~€70 range? Eén keertje door de MRI scan in het ziekenhuis vind ik eigenlijk wel genoeg...
Heb die helm maar dan uit 2011 (Monza G126). Als ik zo kijk ziet hij er exact hetzelfde uit. Prima helm, zit gegoten. Maar dat is voor mij hoofd. Ik raad je sowieso aan om langs de FM te gaan. Mijn ervaring met een helm is dat hij moet goed aansluiten, je er niets van merk tijdens het rijden (ik heb vaak genoeg dat ik moet voelen met mijn handen of ik hem op hebVerwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:39:
[...]
Oeh, snel mijn fixie klaar maken voor het grote publiek...
Iemand ervaring met de Giro Monza of advies voor een goede helm in de ~€70 range? Eén keertje door de MRI scan in het ziekenhuis vind ik eigenlijk wel genoeg...
Vorige week weer de eerste lange tocht gefietst, 11 Merentocht in Friesland. Stond veel wind maar was een mooie dag. Jammer dat mensen treintjes en waaiers niet begrijpen, ook al zitten ze bij een vereniging. Of is het misschien dat ze bang zijn dat ze heel even naast een onbekende moeten fietsen ondanks dat dat veel efficiënter is? Op gegeven moment zijn we zelfs even 15km per uur gaan fietsen omdat we vonden dat iemand anders het wel even mocht overnemen. En toch bleven ze achter ons hangen
Ga dan gewoon niet fietsen of zoek een langzamer groepje. Aan de andere kant, ik fiets voor mezelf en zou me er ook minder aan kunnen gaan storen
.
http://app.strava.com/activities/52240088
Nog meer mensen die morgen de Rundfahrt gaan fietsen? Ik ga voor de 135.

http://app.strava.com/activities/52240088
Nog meer mensen die morgen de Rundfahrt gaan fietsen? Ik ga voor de 135.
If it aint fixed, it's broken.
Zo, terug uit de eifel na 490 km en 9500 hoogtemeters. Heerlijk gefietst, ondanks het wat tegenvallende weer.
Zijn er nog meer hier die zondag de Ronde van Nijmegen rijden? Ik start rond 8.15 op de 165 km.
Zijn er nog meer hier die zondag de Ronde van Nijmegen rijden? Ik start rond 8.15 op de 165 km.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
@Tjebakka: Ik zit helaas nog steeds met een geblesseerde achillespees die ik voor 3 Ballons weer hersteld hoop te krijgen. Daarna lijkt het me leuk samen weer eens wat KOMs te pakken
.
Gisterochtend dan eindelijk de fiets opgehaald. Uiteraard was het plan om er gelijk een stukje op te gaan fietsen, maar het echt lekkere weer is natuurlijk weer precies even voorbij. Nou ja, dan ook maar arm- en beenstukken erbij gekocht. 
Eenmaal thuisgekomen dacht ik een half uurtje wilde gaan fietsen en aangezien er een flinke wind stond, eerst tegen de wind in en dan op weg naar huis met de wind mee. Niks van terecht gekomen natuurlijk, uiteindelijk bijna 2 uur gefietst waarbij de laatste 45 minuten bijna continu vol tegenwind was.
Een lekker eerste rondje op de fiets dus. Dat er nog vele mogen volgen.
Eenmaal thuisgekomen dacht ik een half uurtje wilde gaan fietsen en aangezien er een flinke wind stond, eerst tegen de wind in en dan op weg naar huis met de wind mee. Niks van terecht gekomen natuurlijk, uiteindelijk bijna 2 uur gefietst waarbij de laatste 45 minuten bijna continu vol tegenwind was.
Een lekker eerste rondje op de fiets dus. Dat er nog vele mogen volgen.
Ja ik, maar dan de classic (120km) en om 10:05StevenK schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:51:
Zo, terug uit de eifel na 490 km en 9500 hoogtemeters. Heerlijk gefietst, ondanks het wat tegenvallende weer.
Ik heb ook de Giro Monza (zwart/rood) en het is een fijne helm! Zoals hierboven al gezegd moet je wel gaan passen want er zijn meerdere maten te koop. Bij een helm is het zeer belangrijk dat hij goed aansluit. Ik vind deze helm niet duur.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:39:
[...]
Oeh, snel mijn fixie klaar maken voor het grote publiek...
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Zit er nou echt veel verschil tussen een "dure" helm van €80/90 en een goedkopere van €40/60? Ik fiets gewoon met een Bell Solar:

Luchtig genoeg. Zit strak en is goed verstelbaar, maar ik vraag me af of dat echt zoveel minder veilig is dan een dure helm...of is het stiekem gewoon een statussymbool

Luchtig genoeg. Zit strak en is goed verstelbaar, maar ik vraag me af of dat echt zoveel minder veilig is dan een dure helm...of is het stiekem gewoon een statussymbool
Het verschil zit niet in veiligheid, maar in pasvorm en ventilatie. Vaak zie bij duurdere helmen dat er meer variatie in maat is. Daardoor kun je een beter passende helm vinden. Ook is het aantal gaten groter. Mijn Giro Atmos heeft bijvoorbeeld meer gat dan geen gat. Ook zijn de wat duurder helmen wat lichter. Kortom, een goedkope helm voldoet prima, maar een duurdere helm heeft wel degelijk enkele voordelen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Je zou http://www.cc5311.nl/ eens kunnen proberen. Ze geven sowieso korting, ik heb daar mijn CAAD10 2011 (105) gehaald voor een leuk prijsje. De prijs op de site is de adviesprijs. Dat moet van Cannondale...Kippenijzer schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:28:
Heeft iemand hier recent toevallig nog een 2012 uitloop model Cannondale Caad10 in de aanbieding gezien? Of weet iemand zo een leverancier die wat makkelijker afwijkt van de door Cannondale en Specialized opgelegde adviesprijzen? Ik ben toch hard op zoek naar een nieuwe en beter passend frame kom ik achter.
[ Voor 5% gewijzigd door Devster op 11-05-2013 10:29 ]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Vandaag bezig geweest met de zitafstelling op mijn fiets. Als test mijn stuurpen vervangen voor een 130mm ipv 120mm. Kon hem goedkoop krijgen, bijkomend voordeel is dat deze ook mat is ipv glanzend. Verder het zadel ong 0,5 cm naar voren verschoven en 1cm spacers verwijderd. Nu vraag ik me af of het stuur schuin genoeg staat?

Verder ben ik nog op zoek naar een duidelijke handleiding, liefst met foto's / video's voor het onderhoud (smeren) van stuurpen en balhoofd. Tips zijn welkom.

Verder ben ik nog op zoek naar een duidelijke handleiding, liefst met foto's / video's voor het onderhoud (smeren) van stuurpen en balhoofd. Tips zijn welkom.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ziet er goed uit. Haal zelf altijd de boel los en monteer het vervolgens weer met een beetje montage pasta. Gewoon de onderdelen die elkaar raken een beetje voorzien van pasta, voorkomt kraken en corrosie.
Montage pasta
Voor de rest gewoon doen! Wel de boel aandraaien met ene momentsleutel. Anders bestaat de kans dat je het te hard aandraaid en dat er dingen gaan scheuren.
Heb zelf eergister een nieuwe voorremkabel gemonteerd, de oude liep stroef en kwam niet helemaal terug. Heb bij een fietszaak een kabel gehaald, was 3 euro kwijt. Heb het stuurlint voorzichtig los kunnen halen en daarna weer netjes kunnen afwikkelen.
Weet iemand hoelang de schoenplaatjes van Time RXS meegaan? Heb ze nu het derde seizoen, zit er ergens een slijtage indicator op oid? Ze beginnen nl. een beetje te kraken/piepen.
Montage pasta
Voor de rest gewoon doen! Wel de boel aandraaien met ene momentsleutel. Anders bestaat de kans dat je het te hard aandraaid en dat er dingen gaan scheuren.
Heb zelf eergister een nieuwe voorremkabel gemonteerd, de oude liep stroef en kwam niet helemaal terug. Heb bij een fietszaak een kabel gehaald, was 3 euro kwijt. Heb het stuurlint voorzichtig los kunnen halen en daarna weer netjes kunnen afwikkelen.
Weet iemand hoelang de schoenplaatjes van Time RXS meegaan? Heb ze nu het derde seizoen, zit er ergens een slijtage indicator op oid? Ze beginnen nl. een beetje te kraken/piepen.
[ Voor 11% gewijzigd door Harmen op 11-05-2013 15:14 ]
Whatever.
Da's irritant ja. Maar ook als je alleen aan kop rijdt, heb je blijkbaar een voordeel t.o.v. alleen rijden:Tjebakka schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:39:
Op gegeven moment zijn we zelfs even 15km per uur gaan fietsen omdat we vonden dat iemand anders het wel even mocht overnemen. En toch bleven ze achter ons hangen
Bron: http://www.bicyclesource.com/slipstreamingWhat is less known is that the lead rider, or pacemaker, saves about 5% of his effort by having someone behind him because of the way air closes in from behind.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Vandaag mijn vijfde Waalse Pijl uitgereden. In alle eerdere deelnames ben ik één of meerdere keren gestorven, vandaag vreemd genoeg niet. Het liep allemaal prima. Erg lekker gefietst met een paar gasten van
't fietsforum.
Kon op alle klimmetjes mooie hartslagen rijden en ook het gevreesde drieluik liep prima. Verzorging uitstekend geregeld, van alles te krijgen; 3 soorten mueslirepen, 2 soorten sportdrank, water, wafels, stroopwafels, sinaasappels, banaan, zoutje Tucjes. Uitpijling ook heel goed; had de route in de Garmin staan maar nooit hoeven kijken. Ook prima seingevers her en der.
Daarnaast: een leuk publiek; veel goed getrainde fietsers die zich normaal gedroegen.
Qua weer viel het niks tegen, zeker gezien de toch vrij dramatische voorspelling. De eerste 3,5 uur waren gewoon droog. Niet al te warm: zo'n 13 graden. De hele rit lang-lang gereden met uiteraard af en toe een regenjasje. Na de tweede stop hebben we 5 buien over ons heen gekregen waarvan één met hagel. Gelukkig waren het korte buien en klaarde het daarna weer heel snel op.
De route vond ik het grootste minpunt. In het begin echt waanzinnig slecht asfalt. Diverse drukke wegen. De lus door het Duitstalig deel van de Ardennen was al nooit m'n favoriet en dat is nu met de omleiding alleen maar erger geworden. Geef mij maar een route van Buzz!
De teller gaf 182 km met bijna 3500 hm.
Uitzicht vanaf La Redoute
't fietsforum.
Kon op alle klimmetjes mooie hartslagen rijden en ook het gevreesde drieluik liep prima. Verzorging uitstekend geregeld, van alles te krijgen; 3 soorten mueslirepen, 2 soorten sportdrank, water, wafels, stroopwafels, sinaasappels, banaan, zoutje Tucjes. Uitpijling ook heel goed; had de route in de Garmin staan maar nooit hoeven kijken. Ook prima seingevers her en der.
Daarnaast: een leuk publiek; veel goed getrainde fietsers die zich normaal gedroegen.
Qua weer viel het niks tegen, zeker gezien de toch vrij dramatische voorspelling. De eerste 3,5 uur waren gewoon droog. Niet al te warm: zo'n 13 graden. De hele rit lang-lang gereden met uiteraard af en toe een regenjasje. Na de tweede stop hebben we 5 buien over ons heen gekregen waarvan één met hagel. Gelukkig waren het korte buien en klaarde het daarna weer heel snel op.
De route vond ik het grootste minpunt. In het begin echt waanzinnig slecht asfalt. Diverse drukke wegen. De lus door het Duitstalig deel van de Ardennen was al nooit m'n favoriet en dat is nu met de omleiding alleen maar erger geworden. Geef mij maar een route van Buzz!
De teller gaf 182 km met bijna 3500 hm.
Uitzicht vanaf La Redoute

De waalse pijl staat ook nog op mijn todo lijstje, gisteren toch maar voor Tecklenburg gegaan (160km). Het weer was eigenlijk de hele dag goed, tot de laatste 10km, helemaal doorweekt over de finish gekomen.
5u 40 minuten, gemiddeld 27.7.
In tegenstelling tot Belgie zijn de wegen in Duitsland gelukkig wel goed
Strava: http://app.strava.com/activities/53600260 ('t wordt echt tijd voor een nieuwe telefoon / Fietscomputer met GPS, telefoon weer halverwege besloten er mee op te houden
)
In tegenstelling tot Belgie zijn de wegen in Duitsland gelukkig wel goed
Strava: http://app.strava.com/activities/53600260 ('t wordt echt tijd voor een nieuwe telefoon / Fietscomputer met GPS, telefoon weer halverwege besloten er mee op te houden
Raar... Is zo gek nog niet
Lekker hoor. Ik had over 130 (135,5) gemiddeld 25,4. Ben nog lang niet op het oude niveau van vorig jaar. Na 8 september de fiets in de wilgen gehangen en 3 week geleden er weer uitgehaald, dus gek is het niet.Tsjilp schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:28:
De waalse pijl staat ook nog op mijn todo lijstje, gisteren toch maar voor Tecklenburg gegaan (160km). Het weer was eigenlijk de hele dag goed, tot de laatste 10km, helemaal doorweekt over de finish gekomen.
In tegenstelling tot Belgie zijn de wegen in Duitsland gelukkig wel goed![]()
Strava: http://app.strava.com/activities/53600260 ('t wordt echt tijd voor een nieuwe telefoon / Fietscomputer met GPS, telefoon weer halverwege besloten er mee op te houden)
http://app.strava.com/activities/53570716
Al vond ik sommige stukken van het parcours juist wel slecht. Vlak voor die 25% klim ging iemand onderuit op 't grind, in de bocht naar de voet van de klim toe.
Volgende week lekker in een sliert van 15.000 man rijden tijdens de elfstedentocht
[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 12-05-2013 12:06 ]
Er lag inderdaad wel veel grind op het parcours, vooral in het midden van de weg, maar het asfalt op zich is stukken beter als de gatenkaas die ze in Belgie wegen noemen.
Zou dan voor een fietscomputer gaan. Gsm is leuk en aardig maar een echte fietscomputer heb je meer aan.Tsjilp schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:28:
Strava: http://app.strava.com/activities/53600260 ('t wordt echt tijd voor een nieuwe telefoon / Fietscomputer met GPS, telefoon weer halverwege besloten er mee op te houden)
Klopt, maar m'n telefoon is sowieso nogal brak aan het worden. Daarnaast heb ik die ook altijd bij me met hardlopen.
Heb net mytracks van google geinstalleerd, en zag dat deze een feature heeft 'automatisch hervatten', waarmee hij vanzelf doorgaat als het apparaat opnieuw is opgestart. Maar eens kijken of dat werkt
Zijn er ook tweakers met ervaring met de motoactv? Lijkt me wel een kek dingetje.
Heb net mytracks van google geinstalleerd, en zag dat deze een feature heeft 'automatisch hervatten', waarmee hij vanzelf doorgaat als het apparaat opnieuw is opgestart. Maar eens kijken of dat werkt
Zijn er ook tweakers met ervaring met de motoactv? Lijkt me wel een kek dingetje.
Net terug van een trainingskamp in de Vogezen. De duurconditie is er, aan power valt er nog wel wat te winnen. Voor Alpe d'HuZes gaat dat denk ik niet meer lukken (te weinig tijd), dus dat wordt het doel voor de zomer. Waar ik nog wel wat op wil trainen is het bereiken van een hogere hartslag tijdens het klimmen, ik heb nog 10-12 slagen tot mijn omslagpunt.
Maar al met al niet ontevreden. In 4 dagen tijd 668 kilometer en meer dan 14.000 hoogtemeters
http://app.strava.com/activities/53797749
http://app.strava.com/activities/53797742
http://app.strava.com/activities/53797722
http://app.strava.com/activities/53797690
Maar al met al niet ontevreden. In 4 dagen tijd 668 kilometer en meer dan 14.000 hoogtemeters
http://app.strava.com/activities/53797749
http://app.strava.com/activities/53797742
http://app.strava.com/activities/53797722
http://app.strava.com/activities/53797690
Everytime I suffer I become a better man because of it
Ronde van Nijmegen was heerlijk vandaag. 125km gedaan en alle klimmetjes erg vlot op weten te komen. Op zich was het allemaal goed geregeld, maar na een klap met de achterband (flink gat) een uur moeten wachten op een fietsenmaker. Tempo zat er na die tegenslag best lekker in en we hebben nog verschillende groepen weten in te halen.
Omdat de weersverwachting vandaag niet heel goed was, heb ik gisteren bij Rose (mooie winkel zeg) nog een setje arm en beenstukken gehaald. Het is een setje Mavic M geworden. Ze zitten echt heerlijk onderweg en zijn precies goed voor dit weer.
Omdat de weersverwachting vandaag niet heel goed was, heb ik gisteren bij Rose (mooie winkel zeg) nog een setje arm en beenstukken gehaald. Het is een setje Mavic M geworden. Ze zitten echt heerlijk onderweg en zijn precies goed voor dit weer.
[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 12-05-2013 20:16 ]
Ik weet niet of je hetzelfde bedoelt, maar waar ik last van heb is dat als ik goed bezig ben met wielrennen/hardlopen (momenteel niet, maar bv einde zomer vorig jaar) dat mijn conditie dan echt dikke prima is. Ik voel me dan ook zo fit als wat. Maar mijn 'kracht' is echt nog steeds matig dan. Een serie trappen oplopen, voetballen in mul zand op het strand, een stijle helling nemen, etc. Dat je denkt: waar de @$#@$ train ik 3x per week voor? Bedoel je dat ook? En wat doe jij er aan? Moet ik het krachthonk in?MMUilwijk schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:44:
De duurconditie is er, aan power valt er nog wel wat te winnen.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Duur conditie is totaal anders dan explosieve korte kracht-uitingen. Meer viaduct trainingen en intervallen dus dan alsmaar duur
.
E.e.a. hangt natuurlijk ook sterk af van het doel. Ik begrijp dat MMUilwijk aan het trainen is voor de Ad6, dan is het natuurlijk leuk wanneer je even kunt afsprinten op het buitenblad na de 6de beklimming, maar aan duurvermogen heb je veel meer. Verder is het natuurlijk ook persoonlijk. De één is explosiever, de ander heeft meer duurvermogen. Bij de profs zie je dat ook. De mannen die in de klassiekers met een klein hellinkje aan het slot de dienst uitmaken, zie je in het hooggebergte niet terug. Dat is niet alleen omdat hun trainingsarbeid anders is, maar vooral ook omdat de aard van het beestje anders is.Kippenijzer schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:23:
Duur conditie is totaal anders dan explosieve korte kracht-uitingen. Meer viaduct trainingen en intervallen dus dan alsmaar duur.
Ik heb hem ook gedaan, vond het weer juist een beetje tegenvallen. Uiteraard wel vantevoren de berichten gevolgd, maar bij mij valt het dan meestal toch mee. Mijn fiets en mijn witte Sidi's zijn iig nog nooit zo smerig geworden sinds ik ze heb (1 1/2 jaar)havana schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:14:
Vandaag mijn vijfde Waalse Pijl uitgereden....
De hele tocht liep bij mij ook goed, wel een kleine dip gehad halverwege, maar dat heb ik meestal wel een keer. Ik had een 34/27 als lichtste verzet gestoken en dat kwam net uit. Met een slechtere vorm had ik wel lichter nodig gehad. Voordeel van niet al te licht is dat je nog een redelijk tempo moet aanhouden heuvelop en we merkten dan ook dat we op de meeste echt steile klimmen door bijna niemand werden gepasseerd. De lichtere klimmen gebruikte ik om een beetje te sparen. Het viel mij echt op dat je in vergelijking met bijv. de AGR enorm veel gladde kuiten, straffe kerels en hoge velgen ziet onderweg. Ik heb de indruk dat er niet veel pannenkoeken op deze tocht afkomen.
Voor mij was het de eerste keer in dat gebied en het verbaasde me toch wat een flinke hoogteverschillen je daar hebt, toch echt heel andere koek dan in Limburg. Bijv. de Rosier, daar kun je echt best aardig trainen voor een rit in de Alpen wat mij betreft. De Redoute vond ik eigenlijk niet vreselijk zwaar, boven in 7 1/2 minuut, maar dat kwam misschien ook omdat het pas de tweede klim vd dag was. De Stockeu was voor mij de absolute killer, wat een beest is dat. Kwam misschien ook doordat ik en een maat elkaar steeds probeerden af te troeven op die klim. Ik kreeg op een gegeven moment echt pijn in de spieren/aanhechtingen helemaal bovenop je kont, onder je rug. Nooit eerder gevoeld eigenlijk.
Maar al met al weer een mooie ervaring. Kost ook geen drol en het is bijna om de hoek, 2 1/2 uur met de auto vanuit Utrecht.
Grotendeels mee eens! Welke afstand heb je gedaan trouwens?
Ook niet veel pannenkoeken gezien. Alleen op de Stockeu een paar lopers met flink wat overgewicht. Hoorde de één tegen de ander zeggen "ja in Limburg is het nog te overzien hè".
P.s. Goed gereden!
Ook niet veel pannenkoeken gezien. Alleen op de Stockeu een paar lopers met flink wat overgewicht. Hoorde de één tegen de ander zeggen "ja in Limburg is het nog te overzien hè".
P.s. Goed gereden!
[ Voor 4% gewijzigd door havana op 13-05-2013 07:59 ]
Dat concept zie je vaker. Een stop bovenop een heuvel / berg, direct na een klim dus. Je komt dan bezweet met een hartslag van 180bpm boven en gaat stilzitten / -staan. Op het moment dat je dan echt lekker afgekoeld bent, duik je een afdaling in waarin je nog verder afkoelt. Nee, geef mij maar een stop in het dal.TheLemon schreef op maandag 13 mei 2013 @ 00:21:
[...]
Later op de dag heb ik het wel goed koud gehad, bijv. na de laatste stop (bovenop Wanneranval), dan ben je al afgekoeld, gaat het weer regenen en direct een lange afdaling.
Klinkt verder als een fraaie tocht. Misschien voor volgend jaar ook maar op de kalender zetten.
Ik heb de 178 gedaan. Het is inderdaad een mooie tocht Argro, echt wel zwaarder dan de RvV en AGR, maar hij komt een dikke maand later, dus meer tijd om te trainen en meestal beter weer. Verder dezelfde top organisatie als de RvV, maar veeeel rustiger en dus lekkerder fietsen. Alleen mis je de sfeer, omdat je a. niet in een koersweekend zit en b. Walloniërs minder uitbundige wielerliefhebbers zijn.
Komende zondag de Mont Ventoux Dag fietsen in La Roche. Vorig jaar ook in die omgeving gefietst en het was heerlijk. Ben alleen benieuwd hoe daar de wegen nu zijn vanwege eerdere ervaringen en hierboven genoemde ervaringen. Het is alleen jammer dat ik de route nog nergens kan vinden.
Het asfalt wordt ieder jaar slechter in de Ardennen helaas.
BTW, TheLemon, als je l'Ancienne Barrière en de Rosier leuk vond dan moet je eens naar de Eifel gaan. Daar heb je wel 10 van dat soort klims, zo tussen de 5-8 km lang met gemiddeld stijgingspercentage van een procent of 6. Groot verschil: stukken beter asfalt.
Ik heb 't niet koud gehad trouwens maar dat kan liggen aan het feit dat ik mijn regenjasje aan heb gedaan zodra het begon te regenen.
BTW, TheLemon, als je l'Ancienne Barrière en de Rosier leuk vond dan moet je eens naar de Eifel gaan. Daar heb je wel 10 van dat soort klims, zo tussen de 5-8 km lang met gemiddeld stijgingspercentage van een procent of 6. Groot verschil: stukken beter asfalt.
Ik heb 't niet koud gehad trouwens maar dat kan liggen aan het feit dat ik mijn regenjasje aan heb gedaan zodra het begon te regenen.
[ Voor 17% gewijzigd door havana op 13-05-2013 09:42 ]
Ik ben dit weekend tussen de Eiffel en de Ardennen in geweest. Onder Sankt Vith, net ten noorden van Luxemburg en 10km naast de Duitse grens. Dat is ook een fantastische omgeving. Het asfalt is veel beter dan in de Ardennen en je vind er een leuke mix van lange lopende Eiffel klimmen en wat steilere kortere Ardenner/Limburg klimmen. Drie schitterende tochten gemaakt met zo'n 1800-2000 hm per tocht. Was echt super, die omgeving is een enorme aanrader. Jammer alleen van die valpartij, zometeen maar eens aan de reisverzekering vragen of daar iets van gedekt is.
e; Ook fijn van die regio: Nauwelijks fietsers, nauwelijks auto's, heerlijk rustig!
e; Ook fijn van die regio: Nauwelijks fietsers, nauwelijks auto's, heerlijk rustig!
[ Voor 7% gewijzigd door MrAngry op 13-05-2013 10:41 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
"Eifel" is met één f. Heb ik ook lang niet geweten, maar het is echt zo
Is dat bij Burg-Reuland? Daar ben ik twee jaar geleden geweest, prachtig idd. Welke klimmen heb je daar gedaan, de Ourberg? Als je die vanuit Duitsland (Stupbach/Stoubach) opfietst dan is het echt een beest. 1Km met ruim 12% gemiddeld, maar grote stukken 17-18%: http://app.strava.com/segments/1180739MrAngry schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:38:
Ik ben dit weekend tussen de Eiffel en de Ardennen in geweest. Onder Sankt Vith, net ten noorden van Luxemburg en 10km naast de Duitse grens. Dat is ook een fantastische omgeving. Het asfalt is veel beter dan in de Ardennen en je vind er een leuke mix van lange lopende Eiffel klimmen en wat steilere kortere Ardenner/Limburg klimmen. Drie schitterende tochten gemaakt met zo'n 1800-2000 hm per tocht. Was echt super, die omgeving is een enorme aanrader. Jammer alleen van die valpartij, zometeen maar eens aan de reisverzekering vragen of daar iets van gedekt is.
In de Duitse Eifel ben ik twee jaar geleden ook geweest, ook schitterend, minder steil maar mooi lopende klimmen. Ik heb toen rond de Ruhrstausee gereden: http://app.strava.com/activities/41855059
Inderdaad bij Burg-Reuland, we zaten in Gruffelingen. Ik heb de Ourberg uit het noorden gedaan (Lascheid) en via Weweler. Mooie pukkels idd, vooral als je boven bent. Maar ik heb nog meer genoten van de wat langere beter lopende klimmen. Dit is misschien wel een van de mooiste die ik ooit gedaan heb, slingerend door het bos: http://app.strava.com/activities/53607883#971426013TheLemon schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:09:
[...]
Is dat bij Burg-Reuland? Daar ben ik twee jaar geleden geweest, prachtig idd. Welke klimmen heb je daar gedaan, de Ourberg? Als je die vanuit Duitsland (Stupbach/Stoubach) opfietst dan is het echt een beest. 1Km met ruim 12% gemiddeld, maar grote stukken 17-18%: http://app.strava.com/segments/1180739
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik heb dit weekend ook de Waalse Pijl gereden. Het ging echt fantastisch tot een van m'n fietsgenoten op 140km onderuit ging in de afdaling van de Stockeu naar de Wanneranval. Drie kwartier op de ambulance moeten wachten en uiteindelijk sleutelbeen, neus, kies en helm gebroken + heel wat hechtingen in het gezicht.
Was een harde smak die recht voor me gebeurde. Ik ben daarna naar de bevoorrading gefietst bovenaan de Wanneranval om de bezemwagen te halen. We waren met z'n 4-en, 1 extra mee in de ambulance en ik met alle fietsen in de bezemwagen.
Grote domper op een prachtige tour. Enige positieve aan de dag was nog dat ik me echt super voelde en overal met gemak boven kwam, dus ik heb het gevoel dat de AD6 we goed komt.
Was een harde smak die recht voor me gebeurde. Ik ben daarna naar de bevoorrading gefietst bovenaan de Wanneranval om de bezemwagen te halen. We waren met z'n 4-en, 1 extra mee in de ambulance en ik met alle fietsen in de bezemwagen.
Grote domper op een prachtige tour. Enige positieve aan de dag was nog dat ik me echt super voelde en overal met gemak boven kwam, dus ik heb het gevoel dat de AD6 we goed komt.
Be reasonable.... do it my way
Ai da's balen. Die afdaling lag er slecht bij door de regen en is ook behoorlijk steil.
Ja het was in dat hele kleine s-bochtje over dat bruggetje. Inderdaad nat en glad onder de bomen... goed balen in ieder geval. AD6 is voor hem over in ieder geval.havana schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:05:
Ai da's balen. Die afdaling lag er slecht bij door de regen en is ook behoorlijk steil.
Be reasonable.... do it my way
Mijn achilles-pees blessure gaat maar niet weg. Voorlopig dus, met zeer veel tegenzin, voor mijn geen racefietsen meer. Ik probeer de komende tijd met zwemmen (handig om ook eindelijk weer eens te leren) en hopelijk fitness (voornamelijk dus bovenlichaam) de komende tijd toch nog redelijk wat beweging te houden en buiten het spreekwoordelijke 'woon-werk' verkeer de fietsen te laten staan. Na een 2700 meter zwemmen vanochtend begint inmiddels iig mijn hele lichaam te klagen met spierpijn. Fijn, want ik heb van het fietsen nooit spierpijn (toch eens leren tzt, nog dieper gaan). En ja, ik heb het zwemmen wel opgebouwd en niet vanuit 0 die 2700m gezwommen
.
Nou weet ik dat de profs natuurlijk ook allemaal electrisch schakelen, maar zeker tijdens een klim vraag ik me af of je niet juist het 'gevoel' met schakelen kwijtraakt. Ik kan vrij easy, zonder benen stil te houden of in te houden shiften bij een klim (ben dan ook vrij pietluttig met goed afstellen van de derailleurs/shifters), en vraag me af of dat niet anders is bij electrisch schakelen? (Of was je vorige fiets ook niet electrisch geschakeld jspr? ).
Bicycle Unpack Party!
Vorig jaar tijdens de AGR had Shimano een heel leger met fietsers uitgerust met Di2, ben benieuwd hoe het schakelt, maar zit voorlopig nog wat boven mijn price range
Vorig jaar tijdens de AGR had Shimano een heel leger met fietsers uitgerust met Di2, ben benieuwd hoe het schakelt, maar zit voorlopig nog wat boven mijn price range
Read the code, write the code, be the code!
Ik heb één keer op een fiets met elektronische Super Record groep gereden, en dat is echt fantastisch. Met name bij de voorderailleur is het verschil groot. Tussen een super afgestelde mechanische achterderailleur en een elektronische achterderailleur zal het verschil niet heel groot zijn, maar daar zit de crux weer in die afstelling. Het schakelt uitermate soepel, soepeler dan de soepelste mechanische derailleurs is mijn ervaring. Natuurlijk is dat allemaal niet strikt noodzakelijk et cetera en kan het ook 'gewoon' mechanisch, maar een leuke gadget is het wel!Kippenijzer schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:45:
Nou weet ik dat de profs natuurlijk ook allemaal electrisch schakelen, maar zeker tijdens een klim vraag ik me af of je niet juist het 'gevoel' met schakelen kwijtraakt. Ik kan vrij easy, zonder benen stil te houden of in te houden shiften bij een klim (ben dan ook vrij pietluttig met goed afstellen van de derailleurs/shifters), en vraag me af of dat niet anders is bij electrisch schakelen? (Of was je vorige fiets ook niet electrisch geschakeld jspr? ).
@jspr, gaaf. Ik heb zojuist mijn SL2 frameset te koop gezet omdat ik als het goed is vandaag een S-Works Tarmac SL4 Vino Ltd krijg.

Deze gaat wel met een gewone Red groep opgebouwd worden. Rotor 3D crank, C-Bear lagers, FSA Plasma stuur en een set hoge wielen uit Hong Kong.
Deze gaat wel met een gewone Red groep opgebouwd worden. Rotor 3D crank, C-Bear lagers, FSA Plasma stuur en een set hoge wielen uit Hong Kong.
[ Voor 25% gewijzigd door StevenK op 14-05-2013 09:07 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Daar zit ik dus ook mee. Heel goedkoper voor derailleur op de kop getikt (had ik niet moeten doen, dan zou ik nu niet twijfelen de set 'even' kompleet te maken), maar zou voor ongeveer 875,- de upgrade kit (compleet met juiste kabels en battery mount, die ontbreekt nog in de prijs bij de soortgelijk geprijsde upgrade kits die je vindt online) compleet hebben.wackmaniac schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:48:
...maar zit voorlopig nog wat boven mijn price range
Dit is de externe kit (mijn Bianchi heeft helaas geen optie voor intern) met de 'klassieke' batterij en de oude front-junction (SM-EW67-A-E).
Mocht ik zonder het opnieuw moeten wikkelen van mijn handlebar-tape mijn TT aero bars er ook op willen monteren zou ik meteen 2 extra kabels meebestellen en mogelijk dan ook meteen 2x interne Junction JC-41. Daarop zou ik dan zodra ik ze gekocht zou hebben heel eenvoudig de TT Aero bar shifter er bij in kunnen pluggen.
Als alternatief kan ik voor de nieuwe stijl front-junction gaan (SM-EW90-B), die al extra poorten voor TT shifters heeft. Echter is de aanschaf dan meteen weer dat stukje duurder. En als ik het dan goed wil doen zou ik in het frame moeten boren voor de BTR2 (interne seatpost-mounted battery) wat ik geen geweldig idee vind. (Om dus de hele BTR1/BCR1/BMR1 te kunnen vervangen en met de BCR2 Lader icm de nieuwe front-junction meteen een E-Tube PC interface te hebben voor firmware upgrades en aanpassingen aan de shifting (multishift, richting, welke shifter doet wat e.d.)
Dat Di2 lijkt me prachtig om een keertje te proberen, mocht laatst een stukje rijden op de fiets van mn huisgenoot, voorzien van Ultegra, dat was al een merkbaar verschil met mijn 105 (fietsen zijn verder vrijwel identiek).
Ik heb helaas wel een klein probleempje met die fiets. Ik heb laatste een vlakkere cassette gemonteerd, mar ik vind m nog niet vlak genoeg. Probleem is alleen dat bleekbaar tijdens de montage de sluitring scheef is komen te zitten en met geen mogelijkheid in beweging te krijgen is... Zit ik nu vast aan deze cassette, of zou een FM het nog wel los kunnen krijgen?
Ik heb helaas wel een klein probleempje met die fiets. Ik heb laatste een vlakkere cassette gemonteerd, mar ik vind m nog niet vlak genoeg. Probleem is alleen dat bleekbaar tijdens de montage de sluitring scheef is komen te zitten en met geen mogelijkheid in beweging te krijgen is... Zit ik nu vast aan deze cassette, of zou een FM het nog wel los kunnen krijgen?
Ik ben benieuwd naar het totaalplaatjeStevenK schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:06:
@jspr, gaaf. Ik heb zojuist mijn SL2 frameset te koop gezet omdat ik als het goed is vandaag een S-Works Tarmac SL4 Vino Ltd krijg.
[afbeelding]
@jspr:
Nice fiets!
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Ik had in den beginnen dus ook het idee dat mijn Tiagra merkbaar slechter schakelde dan Ultegra. Tot ik dus een keer helemaal vanaf nul het spulletje opnieuw afgesteld heb, toen schakelde hij beter dan de gemiddelde Ultegra uit de winkel. Blijkbaar is het in elkaar bouwen van een fiets toch vaak een haastklusje, werkt het dan is het goed genoeg...BdK9001 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:32:
Dat Di2 lijkt me prachtig om een keertje te proberen, mocht laatst een stukje rijden op de fiets van mn huisgenoot, voorzien van Ultegra, dat was al een merkbaar verschil met mijn 105 (fietsen zijn verder vrijwel identiek).
Qua sluitring heb je iig een goede les geleerd dat je hem er niet weer schuin op zult zetten hoop ik voor je (als het begin al moeizaam gaat, overnieuw beginnen). Zelf durf je denk ik gewoon niet genoeg kracht te zetten of zijn je tools net niet handig genoeg om veel kracht te zetten. Beetje FM zal hem vast wel loskrijgen. Vervelendste geval zou er (je wiel) een nieuwe Hub-body op moeten, maar denk dat het wel mee zal vallen.
Wat zijn jullie ervaringen met fietsendragers? Ik wil een tweedehandsje op de kop tikken, en ik kom veel Twinny Load's tegen voor een paar tientjes. Ik zal 'm met name gaan gebruiken voor m'n racefiets, maar 2 gewone fietsen erop kunnen zetten is wel een vereiste (voor vakantie e.d.).
Is dat wat, zo'n simpele Twinny Load?
Klopt, de meeste FM's zijn bagger qua afstellen, de laatste nieuwe fiets die ik gekocht heb ben ik uuuuren aan kwijt geweest vor alles lekker afgesteld stond (voornamelijk de remmen, die stonden op standje katapult)Kippenijzer schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:37:
[...]
Ik had in den beginnen dus ook het idee dat mijn Tiagra merkbaar slechter schakelde dan Ultegra. Tot ik dus een keer helemaal vanaf nul het spulletje opnieuw afgesteld heb, toen schakelde hij beter dan de gemiddelde Ultegra uit de winkel. Blijkbaar is het in elkaar bouwen van een fiets toch vaak een haastklusje, werkt het dan is het goed genoeg...
Op zich staat mn 105 best redelijk afgesteld (dat moest nat het monteren van de nieuwe cassette), maar ik had het idee dat de Ultegra net dat kleine beetje soepeler ging. Zal zodra mn wiel terug is van de FM de boel nog eens goed gaan tweaken, er is tenslotte altijd ruimte voor verbetering
Overigens schakelt en remt bijna alles beter dan de oude Athena (8 speed) op mn Pinarello... Ik overweeg om daar nieuwe kabels voor te trekken, met afstellen alleen lijkt het niet te lukken
Gelukkig! Dan ga ik m binnenkort wegbrengen en hopen dat het niet te duur wordt. Gelukkig heb ik de Pina nog, ondanks het houterige schakelen rijdt dat oude beestje nog monsterlijk goedQua sluitring heb je iig een goede les geleerd dat je hem er niet weer schuin op zult zetten hoop ik voor je (als het begin al moeizaam gaat, overnieuw beginnen). Zelf durf je denk ik gewoon niet genoeg kracht te zetten of zijn je tools net niet handig genoeg om veel kracht te zetten. Beetje FM zal hem vast wel loskrijgen. Vervelendste geval zou er (je wiel) een nieuwe Hub-body op moeten, maar denk dat het wel mee zal vallen.
ik ben zelf wel fan van Thule, staat ook genoeg van op MarktplaatsPelle schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:59:
Wat zijn jullie ervaringen met fietsendragers? Ik wil een tweedehandsje op de kop tikken, en ik kom veel Twinny Load's tegen voor een paar tientjes. Ik zal 'm met name gaan gebruiken voor m'n racefiets, maar 2 gewone fietsen erop kunnen zetten is wel een vereiste (voor vakantie e.d.).
[afbeelding]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Jammer, Gisteren bekend dat DCM er mee stop , vandaag stopt ook Vacansoleil ermee 
Hopelijk vind Daan Luijkx mooie nieuwe naam voor op het shirt
www.degroot-it.nl
Verwijderd
Dit is mijn 2e racefiets en mijn eerste electrische groep (mijn in de prak gereden fiets had een tripple Veloce uit 2007). Het zal een super upgrade zijn voor mij, en zeker nu ik de laatste paar maanden enkel met de baanfiets (+/-9Kg) ben weggeweest bij gebrek aan een racefiets (wel goed om mee te trainen trouwens).Kippenijzer schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:45:
Waar ik eerst aan moet wennen is het gevoel bij carbon. Ik heb nu het idee dat het papier mache gemaakt is omdat het geen aluminium/staal klank maakt en heel erg licht is.
Hopelijk vanavond meer foto's!
Hoort hier: [Wielrennen] Centraal discussietopicdegroot schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:06:
Jammer, Gisteren bekend dat DCM er mee stop , vandaag stopt ook Vacansoleil ermee
Twinny Load beschadigt je crank en is (volgens mij) meer geschikt voor stadsfietsen.Pelle schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:59:
[afbeelding]
Ik ben tevreden over spinder maar tegenwoordig haal ik liever het voorwiel uit m'n racefiets en leg alles in de kofferbak. Zuiniger en betere rij-eigenschappen, maar dat moet dan maar net passen.
Zoek op z'n minst een Twinny Load met kunsstof op alle plekken waar de drager de fiets raakt. Mits je geen crank van carbon hebt zijn dat prima dragers.Pelle schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:59:
[afbeelding]
Zoiets dus:

Bijkomend voordeel ten opzichte van de Twinny Load die jij post is dat ook de hoek van de ondersteuning bij het bracket enigszins variabel is en dus aangepast kan worden.
[ Voor 8% gewijzigd door argro op 14-05-2013 10:27 ]
Klopt, die klassieke Twinnyloads zijn absoluut ongeschikt voor racefietsen, het past niet eens om je bracketlagers als je externe lagers hebt en het zal sowieso je chique cranks beschadigen.
De laatste Twinnyloads gaan prima (Twinnyload is er inmiddels mee gestopt/failliet), maar ik ben er niet een enorme fan van. Het is nogal een gedoe qua bevestiging van de fiets.
Zelf heb ik een Spinder Cross gekocht en dat is echt fantastisch. Met één klik vast op iedere trekhaak zonder extra hulpstukken, alles past erin, van MTB tot racefiets tot moederfiets en de grijpers die het frame of zadelpen vasthouden zijn heel mild. Die kan je gerust om een carbon frame klemmen, gewoon niet strak aandraaien, het is alleen een extra ondersteuning. Alles kan op slot met één sleuteltje, niet 100% safe maar wel lekker tijdens een kop koffie langs de snelweg.
As je 2e hands zoekt, kun je veel Spinder Hawk of Falcon oid vinden, die zijn ook prima. Heel veel forumleden zijn daar blij mee volgens mij. Je mist dan alleen wat handige nieuwigheidjes.
Maar in de auto is idd natuurlijk altijd beter als je de ruimte hebt, scheelt ook veel benzine, want fietsen achterop je auto zijn funest voor de stroomlijn.
De laatste Twinnyloads gaan prima (Twinnyload is er inmiddels mee gestopt/failliet), maar ik ben er niet een enorme fan van. Het is nogal een gedoe qua bevestiging van de fiets.
Zelf heb ik een Spinder Cross gekocht en dat is echt fantastisch. Met één klik vast op iedere trekhaak zonder extra hulpstukken, alles past erin, van MTB tot racefiets tot moederfiets en de grijpers die het frame of zadelpen vasthouden zijn heel mild. Die kan je gerust om een carbon frame klemmen, gewoon niet strak aandraaien, het is alleen een extra ondersteuning. Alles kan op slot met één sleuteltje, niet 100% safe maar wel lekker tijdens een kop koffie langs de snelweg.
As je 2e hands zoekt, kun je veel Spinder Hawk of Falcon oid vinden, die zijn ook prima. Heel veel forumleden zijn daar blij mee volgens mij. Je mist dan alleen wat handige nieuwigheidjes.
edit:
Maar in de auto is idd natuurlijk altijd beter als je de ruimte hebt, scheelt ook veel benzine, want fietsen achterop je auto zijn funest voor de stroomlijn.
[ Voor 7% gewijzigd door TheLemon op 14-05-2013 10:25 ]
Spinder is hét merk voor racefietsen. De Falcon is de alu versie van de Hawk. Thule is ook prima, maar erg duur. Ik heb zelf de Kolibri van Spinder, dat is de één persoonsversie van de Falcon. Uitstekend ding, wordt helaas niet meer gemaakt.
Twinny Load
Afgelopen zaterdag heb ik me ook weer verbaasd over het grote aantal stations (of SUV's) met 2 man erin (of zelfs maar 1 persoon) die dan een fietsdrager monteren
Twinny Load

Afgelopen zaterdag heb ik me ook weer verbaasd over het grote aantal stations (of SUV's) met 2 man erin (of zelfs maar 1 persoon) die dan een fietsdrager monteren
[ Voor 73% gewijzigd door havana op 14-05-2013 10:48 ]
Ok, dan ga ik op zoek naar een Spinder, en laat die Twinny's lekker links liggen. Thanks.
Als ik alleen ben, dan kan ik 'm fiets best in de achterbak mikken vermoed ik, met de achterbank opgeklapt.
Nog een vraagje: vanochtend woon/werk-met-omweg voor het eerst met overschoenen gefietst, tegen de regen. Schoenen blijven droog, maar het water loopt stiekem toch via m'n benen naar m'n sokken, waardoor ze vanaf de enkel omhoog toch helemaal kletsnat zijn. Die overschoenen sluitel bovenlangs dus net niet helemaal af. Is daar nog iets aan te doen?
Als ik alleen ben, dan kan ik 'm fiets best in de achterbak mikken vermoed ik, met de achterbank opgeklapt.
Nog een vraagje: vanochtend woon/werk-met-omweg voor het eerst met overschoenen gefietst, tegen de regen. Schoenen blijven droog, maar het water loopt stiekem toch via m'n benen naar m'n sokken, waardoor ze vanaf de enkel omhoog toch helemaal kletsnat zijn. Die overschoenen sluitel bovenlangs dus net niet helemaal af. Is daar nog iets aan te doen?
Begin juni zal ik me wagen aan me eerste triathlon (1/4e). Ik heb een paar profile t1 + stokjes/aerobars aangeschaft voor op de fiets. (een triathlonfiets aanschaffen doe ik pas als ik zeker weet als het wat voor me is
) Heeft iemand ook tips voor het afstellen? Heb zelf het idee dat je bijvoorbeeld de hoek onder de schouders belangrijk is? Kan het als het nodig is kwaad om het zadel naar voren te plaatsen?

[ Voor 11% gewijzigd door TheCrius op 14-05-2013 13:21 ]
MTB bandje openknippen. Werkt prima.Pelle schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:05:
Indien je zadelpen de 'hoek' kan maken: omdraaien (zodat je zadel verder naar voren kan). Beugels ver naar voren, en smal houden. Zelf gebruik is S bends (die dus na een bochtje recht vooruit eindigen), maar J bends zoals op de foto zijn voor vrro mensen hun polsen wat vriendelijker. En verder veel rijden voor de triathlon in de beugels om eraan te wennen. Je hebt toch een heel andere gewichtsverdeling op de fiets en als je ook voor flauwe bochten steeds in je beugels moet kost dat veel tijd en kracht. En niet fietsen alsof het een time-trial is, spaar een deel van je krachten voor de minder relevante sportieve onderdelen van de Triathlon (lol
)
[edit]
Zadel verder naar voren houdt meteen ook in dat hij weer iets hoger moet. En als je het qua spieren aankunt je stuur nog een halve of hele spacer omlaag doen, zeker als je qua manier van mounten de aero-bars niet eronder kunt bevestigen.
[edit]
Zadel verder naar voren houdt meteen ook in dat hij weer iets hoger moet. En als je het qua spieren aankunt je stuur nog een halve of hele spacer omlaag doen, zeker als je qua manier van mounten de aero-bars niet eronder kunt bevestigen.
[ Voor 16% gewijzigd door Kippenijzer op 14-05-2013 11:48 ]
Ook erg fijn van Spinder is dat je geen lelijke beugel op je trekhaak nodig hebt. Gewoon vastdraaien met één bout, that's it. Het is een Nederlands product trouwens, wordt gemaakt in Hoogeveen.
Mooie aanbieding
http://link.marktplaats.nl/676891401
Mooie aanbieding
http://link.marktplaats.nl/676891401
[ Voor 34% gewijzigd door havana op 14-05-2013 14:21 ]
Oké thanks voor de tips.Kippenijzer schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:47:
Indien je zadelpen de 'hoek' kan maken: omdraaien (zodat je zadel verder naar voren kan). Beugels ver naar voren, en smal houden. Zelf gebruik is S bends (die dus na een bochtje recht vooruit eindigen), maar J bends zoals op de foto zijn voor vrro mensen hun polsen wat vriendelijker. En verder veel rijden voor de triathlon in de beugels om eraan te wennen. Je hebt toch een heel andere gewichtsverdeling op de fiets en als je ook voor flauwe bochten steeds in je beugels moet kost dat veel tijd en kracht. En niet fietsen alsof het een time-trial is, spaar een deel van je krachten voor de minder relevante sportieve onderdelen van de Triathlon (lol)
[edit]
Wat het zitten betreft, ik zal as. dinsdag het stuurtje er op zetten en dan ook een paar ritjes doen om te wennen aan het stuurtje en de zithouding. Ben benieuwd wat voor parcour het is, want denk dat het een paar rondjes door de bebouwde kom is. Maar denk dat je altijd wel baat hebt bij een aero positie op het lange end.
Bij een echte tijdrit (< 20KM ga ik dan even vanuit) kun je bijna de hele rit net boven je omslagpunt zitten. Zodra het een 40KM tijdrit-only is ga je er ongeveer op zitten (en laatste 10K alsnog net erboven bijvoorbeeld), nu zou ik er een veilige 4-6 slagen onder proberen te blijven, dan zou je redelijk moeten zitten als je verdere fiets en loop conditie goed is.
Fiets afstelling is wel echt een groot deel van de winst, dus goed proberen hoe 'ziek' je je zit kunt maken zonder dat het onaangenaam wordt en zeker een half uur, of liever 20+ KM fietsen in die houding op een hoog hartritme (bij uitproberen liever dus wel op of net boven je omslagpunt). Als je daarin de meeste zieke (lees: aerodynamische / diepe) zit kunt vinden zal dat vrij veel schelen.
Fiets afstelling is wel echt een groot deel van de winst, dus goed proberen hoe 'ziek' je je zit kunt maken zonder dat het onaangenaam wordt en zeker een half uur, of liever 20+ KM fietsen in die houding op een hoog hartritme (bij uitproberen liever dus wel op of net boven je omslagpunt). Als je daarin de meeste zieke (lees: aerodynamische / diepe) zit kunt vinden zal dat vrij veel schelen.
Verwijderd
Als het een wedstrijd is waar je mag stayeren is zo een stuurtje niet echt nodigTheCrius schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:54:
[...]
Oké thanks voor de tips.Ja ik hoop nog wel wat energie over te houden voor het lopen, hehe.
Neem de hartslag als indicatie en dan maar eens kijken wat er gaat gebeuren.
Wat het zitten betreft, ik zal as. dinsdag het stuurtje er op zetten en dan ook een paar ritjes doen om te wennen aan het stuurtje en de zithouding. Ben benieuwd wat voor parcour het is, want denk dat het een paar rondjes door de bebouwde kom is. Maar denk dat je altijd wel baat hebt bij een aero positie op het lange end.
Lijkt me bij een triathlon vrij stug (gezien hoe normale Triathlon fietsen gewoon tijdritfietsen zijn qua 'stuurinrichting'. Verboden is meestal bij grotere groepen. Stayeren is geloof ik vaak wel toegestaan bij de langere Triathlons.
Zelf heb ik vannacht (yay voor snipe) zowaar de Batterij + Mount (SM-BTR1 + SM-BMR1-L) 'gewonnen'. Afhankelijk van customs (US helaas) zo'n 110 euro of zoveel meer (21% BTW dan sowieso geloof ik) maar dan heb ik 'zometeen' dus toch alweer een deel van een Ultegra Di2 liggen. Dan wordt het toch echt twijfelen of ik de rest er nog bij ga kopen
.
Zelf heb ik vannacht (yay voor snipe) zowaar de Batterij + Mount (SM-BTR1 + SM-BMR1-L) 'gewonnen'. Afhankelijk van customs (US helaas) zo'n 110 euro of zoveel meer (21% BTW dan sowieso geloof ik) maar dan heb ik 'zometeen' dus toch alweer een deel van een Ultegra Di2 liggen. Dan wordt het toch echt twijfelen of ik de rest er nog bij ga kopen
[ Voor 42% gewijzigd door Kippenijzer op 15-05-2013 08:53 ]
Gewoon een strookje afknippen, en die tussen de overschoen en je been in doen? Knip je 'm dan nog open, of blijft het strookje rond in doorsnee? En waarin verschilt een MTB binnenband van een race-binnenband? Ik reed lek gisteren, vlak voor ik thuis kwam gelukkig, want het weer was er niet naar om aan de kant van de weg nog even gezellig je binnenband om te wisselen. Maar ik heb dus een race-binnenband over, dus als dat ook prima werkt dan knip ik die wel op
Ik had totaal geen zin om een stuk te gaan rijden gisteren, maar toen ik na 5 minuten toch helemaal doorweekt was op weg van werk naar huis, heb ik er toch nog maar even een stuk aan vast geplakt. 2 uur lang flink doorgetrokken in de zeikregen: http://app.strava.com/activities/54190308
Je knipt een stukje van 10 cm, hier ga je met je voet in en je zet hem boven de overgang van je regenschoen en je been/broek. De regen kan nu niet meer via je been/broek in je regenschoen lopen.Pelle schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:11:
[...]
Gewoon een strookje afknippen, en die tussen de overschoen en je been in doen? Knip je 'm dan nog open, of blijft het strookje rond in doorsnee?
In een MTB biba past je been, in een race biba zal je bloed je tenen niet meer bereiken.En waarin verschilt een MTB binnenband van een race-binnenband? Ik reed lek gisteren, vlak voor ik thuis kwam gelukkig, want het weer was er niet naar om aan de kant van de weg nog even gezellig je binnenband om te wisselen. Maar ik heb dus een race-binnenband over, dus als dat ook prima werkt dan knip ik die wel op
Heb t wiel naar CycleWorks gebracht, zit het dichtst bij en is ook nog eens een race/fixie specialist. Sluitring is er probleemloos afgekomen, heb nu een 12-21 gereserveerd (niet genoeg geld...) en hij heeft waarschijnlijk ook nog een oude campagnolo trapas voor de Pinarello liggen.Kippenijzer schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:37:
[...]
Qua sluitring heb je iig een goede les geleerd dat je hem er niet weer schuin op zult zetten hoop ik voor je (als het begin al moeizaam gaat, overnieuw beginnen). Zelf durf je denk ik gewoon niet genoeg kracht te zetten of zijn je tools net niet handig genoeg om veel kracht te zetten. Beetje FM zal hem vast wel loskrijgen. Vervelendste geval zou er (je wiel) een nieuwe Hub-body op moeten, maar denk dat het wel mee zal vallen.
Hij heeft sowieso veel Campy liggen, blijkbaar erg populair hier in Utrecht
Mocht er iemand een nieuwe (150km) 12-25 of een gebruikte 12-27 (700km) Ultegra zoeken, stuur me n DM
[ Voor 5% gewijzigd door BdK9001 op 15-05-2013 13:30 ]
Leuk voor jspr, die klimt wel eens met zijn fix: http://vimeo.com/59996430
Ritje van gisteren leverde echt pijn op. Alsof er een spijker in de bal van mijn voet onder de teen naast de kleine teen zat. Net alsof het einde van de as van het pedaal daar nog in zat. Zoals gezegd, plaatjes en schoenen zijn onveranderd, iemand enig idee? Misschien toch een versleten plaatje?UltraSub schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:27:
Volgens mij heb ik last van een beginnende blessure. Linkervoet, precies in het midden van het plaatje zeg maar. Doet pijn bij lopen. Druk uit oefenen met de hand reproduceert de pijn niet (echt). Met fietsen ook geen last. Maar paar uur na het fietsen, pijn bij lopen. Wordt weer wat minder de dag erna, maar blijft aanwezig en lijkt met iedere keer dat ik fiets daarna weer iets erger te worden.
Plaatjes (SPD-SL) afstelling zou raar zijn als dat de oorzaak zou zijn. Fiets al bijna twee jaar met deze plaatjes, en zijn met loctite vastgezet. Komen langzaam wel voor vervanging in aanmerking, want merk dat ze lastiger inklikken.
Kent iemand dit?
Verwijderd
Respect!TheLemon schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:40:
Hij klimt met 47/17, ik met 48/17. De Galibier is vele malen langer dan de Montserrat met max 9%, dus lekker pijn voelen dus. En lekker "uitrusten" op de stukken van 5% na een stuk van 10%....
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 18:33 ]
Brrrr...die afdaling met alleen een achterrem.....TheLemon schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:40:
Geef het eerst wat rust en probeer het dan nog eens. Is het dan nog aanwezig, probeer dan eens te lokaliseren waar de pijn zit en met welke beweging het pijn doet. Ik heb het ook wel eens gehad, maar dan gewoon met wandelen. Bleek dat er iets teruggeduwd moest worden in de voet en dat ik steunzolen moest gaan dragenUltraSub schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:18:
[...]
Ritje van gisteren leverde echt pijn op. Alsof er een spijker in de bal van mijn voet onder de teen naast de kleine teen zat. Net alsof het einde van de as van het pedaal daar nog in zat. Zoals gezegd, plaatjes en schoenen zijn onveranderd, iemand enig idee? Misschien toch een versleten plaatje?
Ik dacht dat het een fabeltje is, maar blijkbaar kun je ook geflitst worden met de fiets. De politieauto die aan het meten was, kwam achter me gereden en hield me tegen en schreef een pv uit. Ik reed gecorrigeerd 34 km/u in een zone 30 en kan me verwachten aan een boete van €50 (België). Dat ik geen fietscomputer had, maakte niet veel uit. Iemand hier ook zoiets meegemaakt? Heeft het zin dit aan te vechten, of ben ik beter af als ik gewoon braaf de boete betaal en voortaan beter de zone 30-borden respecteer?
[ Voor 22% gewijzigd door Teun_2 op 15-05-2013 19:42 ]
In Nederland kan dat volgens mij niet, aangezien een snelheidsmeter niet verplicht is op een fiets. Alleen voor slecht weggedrag zou je en bekeuring kunnen krijgen, maar niet voor snelheid.
In België is een snelheidsmeter op de fiets ook niet verplicht (ik had het computertje er toen ook niet opstaan), dus ik wist niet precies hoe snel ik reed. Maar blijkbaar gelden de snelheidsbeperkingen hier voor alle bestuurders, dus technisch gezien ook voor mensen die een kruiwagen duwen.

Ik denk dat je beter af bent om gewoon te betalen, in de boetecalculator voor Belgie kan je ook rijwiel selecteren.Teun_2 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:35:
Ik dacht dat het een fabeltje is, maar blijkbaar kun je ook geflitst worden met de fiets. De politieauto die aan het meten was, kwam achter me gereden en hield me tegen en schreef een pv uit. Ik reed gecorrigeerd 34 km/u in een zone 30 en kan me verwachten aan een boete van €50 (België). Dat ik geen fietscomputer had, maakte niet veel uit. Iemand hier ook zoiets meegemaakt? Heeft het zin dit aan te vechten, of ben ik beter af als ik gewoon braaf de boete betaal en voortaan beter de zone 30-borden respecteer?
Geen rem bedoel je. Hij remt alleen door tegendruk op de pedalen en door te skidden, daarom zie je hem halverwege ook een nieuwe buitenband erom leggen.DjVe schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:11:
[...]
Brrrr...die afdaling met alleen een achterrem.....
Verwijderd
Mooie fiets Jasper, krijgen we nog foto's van de opgebouwde fiets? Ik ben wel benieuwd.
Vanavond een tocht met de fiets club gemaakt, leuk kwam een jongen tegen die 18 jaar geleden bij mij op de basisschool zat. We herkenden elkaar nog terwijl ik verhuist was en hem nooit weer heb gezien.
Iets anders. Onze groep rijdt te hard. Er kunnen geen nieuwe mensen meer aansluiten en sommige kunnen het tempo niet volgen. Oplossing: langzamer fietsen, maar dit is weer niet leuk voor de mensen die snel willen. Zijn hier mensen die ervaringen met verschillende oplossingen hebben?
Vanavond een tocht met de fiets club gemaakt, leuk kwam een jongen tegen die 18 jaar geleden bij mij op de basisschool zat. We herkenden elkaar nog terwijl ik verhuist was en hem nooit weer heb gezien.
Iets anders. Onze groep rijdt te hard. Er kunnen geen nieuwe mensen meer aansluiten en sommige kunnen het tempo niet volgen. Oplossing: langzamer fietsen, maar dit is weer niet leuk voor de mensen die snel willen. Zijn hier mensen die ervaringen met verschillende oplossingen hebben?
Verschillende groepen maken. Voor ieder wat wils. Of op verschillende dagen andere ritjes inplannen. Maandag het keuvelen, woensdag knallen ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:57:
Mooie fiets Jasper, krijgen we nog foto's van de opgebouwde fiets? Ik ben wel benieuwd.
Iets anders. Onze groep rijdt te hard. Er kunnen geen nieuwe mensen meer aansluiten en sommige kunnen het tempo niet volgen. Oplossing: langzamer fietsen, maar dit is weer niet leuk voor de mensen die snel willen. Zijn hier mensen die ervaringen met verschillende oplossingen hebben m'n
Een vriend van me begint ook met fietsen, perfecte timing want ik moet opnieuw beginnen.
Gister voor de 2e keer dit seizoen buiten gefietst en 35km gedaan met 25avg, 140bpm, 90rpm gemiddeld. Zijn nog zat stukken waar verbetering in zit maar ik zit iig weer op de fiets.
Gister voor de 2e keer dit seizoen buiten gefietst en 35km gedaan met 25avg, 140bpm, 90rpm gemiddeld. Zijn nog zat stukken waar verbetering in zit maar ik zit iig weer op de fiets.
Verwijderd
Ik had al lang foto's van het geheel willen plaatsen en dan het liefst buiten (in huis heb ik niet zo veel ruimte om een degelijke foto te maken), ware het niet dat het hier al 2 dagen echt baggerslecht weer is waardoor ik in huis enkel met lampen een beetje licht voor een foto krijg.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:57:
Natuurlijk kan ik wel in de regen gaan fietsen, maar niet met een nieuwe fiets en nieuwe bandjes.... eerst even het vertrouwen krijgen op een droog wegdek

Prima toch? Om op te bouwen is 140 bpm 90 rpm wel goed lijkt me.Griffin schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:03:
Een vriend van me begint ook met fietsen, perfecte timing want ik moet opnieuw beginnen.
Het weer begint er ook eindelijk wat op te lijken. Er staat wel bijna elke dag wind kracht 4+, maar dat is het ergste niet
Het weer was prachtig gisteravond. Na 20.00 uur nog een rondje van 45km gemaakt, met korte broek zelfs.
Maak bezwaar. De apparatuur waarmee jouw snelheid is gemeten is waarschijnlijk nooit getest of geeikt op fietsers. De meting is dus ontbetrouwbaar.Teun_2 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:35:
[ Voor 78% gewijzigd door -DarkShadow- op 16-05-2013 09:36 ]
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
mijn ervaring is wel dat dan in dit voorbeeld op zo'n maandagrit de snelle jongens onbewust of bewust het tempo toch nog iets te veel opvoeren gaandeweg.Tjebakka schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:33:
[...]
Verschillende groepen maken. Voor ieder wat wils. Of op verschillende dagen andere ritjes inplannen. Maandag het keuvelen, woensdag knallen ofzo.
Je kan ook een extra lus in de rit maken waar de snellen even een rondje extra knallen en dan ergens weer verzamelen (of gesplitst blijven).
Nog een alternatief; de snellen non stop op kop laten beuken
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik passeerde vorige week een groep van +/- 10 clubrenners die stil stonden. Na 10 minuten passeerde 4 man van die groep mij. Ik heb even aangepikt en meegedraaid, en ben toen na een minuut of 10 weer eigen tempo gaan rijden. 5 minuten later kwamen de overgebleven groepsleden langszij. Daar ook even mee meegedraaid. Qua snelheid maakte het niet veel verschil voor mijn gevoel, maar ik stelde me zo voor dat de eerste groep óf de hardrijders waren, of juist een headstart hadden gekregen.
En is het anders niet op te lossen door de hardrijders meer kopwerk te laten doen?
/edit
Wat Jazzper zegt dus ongeveer
En is het anders niet op te lossen door de hardrijders meer kopwerk te laten doen?
/edit
Wat Jazzper zegt dus ongeveer
[ Voor 3% gewijzigd door Pelle op 16-05-2013 09:45 ]
Hardrijders uitsluitend kopwerk laten doen heeft alleen zin als het niveauverschil erg klein is. Bij erg gemengde groepen zullen de hardrijders zelfs op kop alsnog een paar km/u te hard rijden voor de minder getrainden.
Ik denk dat opsplitsen de beste optie is, of anders remkabels aantrekken bij de hardrijders
Ik denk dat opsplitsen de beste optie is, of anders remkabels aantrekken bij de hardrijders
Ik heb een tijdje bij de Domrenner gefietst in Utrecht, daar had men een langzame training en een snelle training op resp. maandag en woensdag, en nog een zaterdagtraining/toertocht. De woensdag was echt bedoeld voor de snelle jongens/meisjes en itt tot de maandag gold er geen "no man left behind"-regel. Op de maandag werd er gesplitst in langzaam/snel wanneer er veel deelnemers waren
Beat the rain! 
Vanmorgen vroeg opgestaan, zoon om 7:00 naar de crèche gebracht en snel naar huis om fietskleding aan te trekken. Nog ff snel op de buienradar kijken: zou volgens die site al om 9:30 gaan regenen
Toch vertrokken, regenjasje mee. Vreemd genoeg was het eigenlijk prima weer. 's Ochtends nog nauwelijks wind, maar die stak al snel op. Prima rondje gemaakt met zelfs de nodige zon. Droog thuis gekomen.
Route: Groningen - Dorkwerd - Feerwerd - Ezinge - Ulrum - Kloosterburen - Stukje langs 't Wad - Pieterburen - Warffum - Onderdendam - Adorp - Wierumerschouw - Groningen.
Goed voor 81 km. Nu snel douchen en aan de arbeid.
Vanmorgen vroeg opgestaan, zoon om 7:00 naar de crèche gebracht en snel naar huis om fietskleding aan te trekken. Nog ff snel op de buienradar kijken: zou volgens die site al om 9:30 gaan regenen
Route: Groningen - Dorkwerd - Feerwerd - Ezinge - Ulrum - Kloosterburen - Stukje langs 't Wad - Pieterburen - Warffum - Onderdendam - Adorp - Wierumerschouw - Groningen.
Goed voor 81 km. Nu snel douchen en aan de arbeid.
havana, lekker bezig.
Niet gezellig ontbijten met je zoon dus?
Ga zondag weer op de fiets, met de club een mooi rondje maken. Moet de komende 4 weken nog flink trainen. Ga 15juni 2week naar de Jura en wil daar een paar mooie tochten maken. Heb al wat routes gemaakt met Bikemap.net. Iemand nog tips? Zit in het plaatsje Doucier aan het meer.
Niet gezellig ontbijten met je zoon dus?
Ga zondag weer op de fiets, met de club een mooi rondje maken. Moet de komende 4 weken nog flink trainen. Ga 15juni 2week naar de Jura en wil daar een paar mooie tochten maken. Heb al wat routes gemaakt met Bikemap.net. Iemand nog tips? Zit in het plaatsje Doucier aan het meer.
Whatever.
Verwijderd
Sprekend over in groep rijden: Een paar weken terug heb ik met een vriend een route gemaakt met de baanfiets. De heenweg ging het al behoorlijk hard, en terug net zo.
Blijkbaar was er een wedstrijd/tourtocht bezig, en stukje bij beetje haalden wij fietsers in met nummers op de fiets. Op een gegeven ogenblik reden we +/- 38-40Km/u met een mannetje of 10-12 achter ons die duidelijk ons gebruikten als windbreker. Eenmaal bij een rotonde stond daar een official met een fluor hesje en wij gingen linksaf en de rest rechtsaf. De official begon te schreeuwen: Rechts!, Rechts!! en wij: "uh, wij doen niet mee met de wedstrijd"
Maandag's op het werk sprak ik met een collega die dezelfde route heeft gefietst (172Km en +/-2500hm) en juist dat stuk was (+/-20Km tegen de wind in) echt een verschrikking met al 140Km in de benen en alle hoogte meters, dus die mensen die achter ons zaten hebben echt voordeel gehad met ons ervoor
Blijkbaar was er een wedstrijd/tourtocht bezig, en stukje bij beetje haalden wij fietsers in met nummers op de fiets. Op een gegeven ogenblik reden we +/- 38-40Km/u met een mannetje of 10-12 achter ons die duidelijk ons gebruikten als windbreker. Eenmaal bij een rotonde stond daar een official met een fluor hesje en wij gingen linksaf en de rest rechtsaf. De official begon te schreeuwen: Rechts!, Rechts!! en wij: "uh, wij doen niet mee met de wedstrijd"
Maandag's op het werk sprak ik met een collega die dezelfde route heeft gefietst (172Km en +/-2500hm) en juist dat stuk was (+/-20Km tegen de wind in) echt een verschrikking met al 140Km in de benen en alle hoogte meters, dus die mensen die achter ons zaten hebben echt voordeel gehad met ons ervoor
@ Havana, lekker bezig. Verstandig dat je vanmiddag niet gaat fietsen 
Toevallig nog Elfstedentochtrijders hier? Maandag al voor de 6e keer voor mij. Leuke tocht, niet bijzonder en vooral heel druk. Altijd goed uitkijken met hordes onervaren fietsers, maar ach. Gaat tenslotte om de kilometers.
Volgende week donderdag een lang weekend naar de Vogezen. Kan niet wachten tot ik de Grand Ballon weer ga beklimmen. Vind dat altijd een erg leuke en mooie beklimming.
Toevallig nog Elfstedentochtrijders hier? Maandag al voor de 6e keer voor mij. Leuke tocht, niet bijzonder en vooral heel druk. Altijd goed uitkijken met hordes onervaren fietsers, maar ach. Gaat tenslotte om de kilometers.
Volgende week donderdag een lang weekend naar de Vogezen. Kan niet wachten tot ik de Grand Ballon weer ga beklimmen. Vind dat altijd een erg leuke en mooie beklimming.
[ Voor 8% gewijzigd door Tjebakka op 16-05-2013 11:02 ]
Dit topic is gesloten.