Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.041 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
TheCrius schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:15:
[...]

Prima toch? Om op te bouwen is 140 bpm 90 rpm wel goed lijkt me. :)
I know, maar wetende dat het 1.5 jaar geleden een stuk beter was vreet aan me ;)
Gelukkig weet ik beter en doe het dus rustig aan en let vooral op mn bpm en rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Revalideren gaat altijd te langzaam (vooral het laatste stukje), weet er alles van :)
Over TBT: iemand ervaringen met de andere cyclos van de bpost bank Cycling Tour? (La chouffe classic, decathlon classic, etc?).
Aanstaande zondag kan ik niet, maar een weekendje Belgie heb ik wel weer eens zin in.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Tjebakka schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:01:
Toevallig nog Elfstedentochtrijders hier? Maandag al voor de 6e keer voor mij. Leuke tocht, niet bijzonder en vooral heel druk. Altijd goed uitkijken met hordes onervaren fietsers, maar ach. Gaat tenslotte om de kilometers.
Komende maandag ga ik voor het eerst de elfstedentocht rijden.. Toch nog een kaart kunnen krijgen in groep 13 (6:37 starten). Ben wel benieuwd, langste tocht tot nu toe is 175 kilometer, dus ga een grens over. Inmiddels al 2.000 km gemaakt dit jaar, dus training genoeg gehad.

Ben benieuwd, hoop dat het weer een beetje meezit.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

M@cer schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:34:
[...]

Komende maandag ga ik voor het eerst de elfstedentocht rijden.. Toch nog een kaart kunnen krijgen in groep 13 (6:37 starten). Ben wel benieuwd, langste tocht tot nu toe is 175 kilometer, dus ga een grens over. Inmiddels al 2.000 km gemaakt dit jaar, dus training genoeg gehad.

Ben benieuwd, hoop dat het weer een beetje meezit.
Komt wel goed. Je kan sowieso het hele stuk uit de wind zitten omdat er zoveel mensen aan meedoen :P .

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:22
Tjebakka schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:37:
[...]

Komt wel goed. Je kan sowieso het hele stuk uit de wind zitten omdat er zoveel mensen aan meedoen :P .
Ik ben er ook bij, start met een paar vrienden om 6;44, startgroep 14.
Weet nog dat het twee jaar geleden erg slecht weer was met tegenwind van Dokkum tot Stavoren (80km+-). Door de regen en wind zijn er was dit stuk erg pittig. (vooral mentaal :p) Er waren nog weinig fietsers om achter te blijven hangen en ik fietste met 1 buddy kop om kop. Was blij dat ik daar niet alleen was want dan was de motivatie wel weg geweest. O-)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Mex schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:05:
Komende zondag Tilff-Bastogne-Tilff, ik hoop dat de weersverwachtingen nog een beetje bijdraaien.
Mijn tip: rijd niet de langste afstand want die is heel saai. De 140 versie is verreweg de leukste.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:49

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Wat een afstanden vliegen er hier om mn oren zeg. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik er bijna 2 jaar uit ben geweest, maar zelfs op mn hoogtepunt reed ik zelden langer dan 70km per rit (wel een zomer lang 140km/dag woon-werkverkeer gedaan om de dag). Wonderbaarljk genoeg is mn conditie niet eens zo heel veel slechter dan toen ik 2 jaar geleden stopte. Hopelijk krijg ik mezelf dit jaar ver genoeg getraind om ook met een leuk tempo wat langere ritten te maken :)

Ik heb trouwens al een paar keer 'hoge velgen' voorbij zien komen. Ik weet dat dit een stijver wiel betekent en dat je daarmee ongetwijfeld nóg strakker en harder mee door bochtjes kan, maar gaat dat niet extreem ten koste van je demping? (mijn stadsfiets is snoeihard nu er een nieuw aluminium achterwiel inzit ipv het oude stalen) En wat zijn de verdere voordelen er precies van?

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Mex

BdK9001 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:46:
Wat een afstanden vliegen er hier om mn oren zeg. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik er bijna 2 jaar uit ben geweest, maar zelfs op mn hoogtepunt reed ik zelden langer dan 70km per rit (wel een zomer lang 140km/dag woon-werkverkeer gedaan om de dag). Wonderbaarljk genoeg is mn conditie niet eens zo heel veel slechter dan toen ik 2 jaar geleden stopte. Hopelijk krijg ik mezelf dit jaar ver genoeg getraind om ook met een leuk tempo wat langere ritten te maken :)

Ik heb trouwens al een paar keer 'hoge velgen' voorbij zien komen. Ik weet dat dit een stijver wiel betekent en dat je daarmee ongetwijfeld nóg strakker en harder mee door bochtjes kan, maar gaat dat niet extreem ten koste van je demping? (mijn stadsfiets is snoeihard nu er een nieuw aluminium achterwiel inzit ipv het oude stalen) En wat zijn de verdere voordelen er precies van?
Op hoge snelheid (+40km/u) heb je aerodynamisch voordeel van een hoge velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Mex schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:47:
[...]

Op hoge snelheid (+40km/u) heb je aerodynamisch voordeel van een hoge velg.
Dan ben ik daar voorlopig nog niet aan toe :P Ik kruis nu meestal tussen 30 en 35, met af en toe een sprintje richting de 45-48

Bedankt voor je uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:03
Tjebakka schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:01:
@ Havana, lekker bezig. Verstandig dat je vanmiddag niet gaat fietsen ;)

Toevallig nog Elfstedentochtrijders hier? Maandag al voor de 6e keer voor mij. Leuke tocht, niet bijzonder en vooral heel druk. Altijd goed uitkijken met hordes onervaren fietsers, maar ach. Gaat tenslotte om de kilometers.

Volgende week donderdag een lang weekend naar de Vogezen. Kan niet wachten tot ik de Grand Ballon weer ga beklimmen. Vind dat altijd een erg leuke en mooie beklimming.
Ik ga hem maandag voor de 1e keer doen met een maat van mij.
Starten om 07:00 , heb met de elfmerentocht al gemerkt dat je constant moet opletten :P
En dat er genoeg mensen zijn waar je even achter kan fietsen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Nu online

Mex

havana schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:00:
[...]

Mijn tip: rijd niet de langste afstand want die is heel saai. De 140 versie is verreweg de leukste.
Ik ben inderdaad van plan om de 140 te gaan doen, alleen niet in de stromende regen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag klaarde het dan eindelijk op en kon ik na mijn werk een stukje fietsen.
Eerste indruk is erg goed, maar ik wil een langere toch maken voor een betere impressie.
Di2 schakelt erg lekker en de fiets voelt licht maar zeer solide aan (7,4Kg zonder bidon en zadeltasje) vooral uit het zadel rijden is erg prettig ten opzichte van mijn vorige fiets die vele malen minder stijf was. Ook het stuur (Ritchey) met stuurlint af fabriek ben ik heel erg over te spreken, zeer comfortabel. Wel was het wennen na 2 maanden 100% met de baanfiets te hebben gefietst nu weer een freewheel te hebben....

Hier een Instagrammetje met de mobiel, later betere foto's!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7293/8745385832_ccba26eaf6_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Schitterende fiets.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nice, mat zwart met subtiel rood. Ik vraag me alleen af of je niet een maatje groter frame had moeten hebben? Iets kortere stuurpen had nog gekund dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De maat is goed voor mij en ik kan er lekker op fietsen al wil ik eerst langere routes maken dan de 40Km/700hm gisteren. Ik had een 60Cm Jan Janssen en dat was nét iets te groot en ik moest een korte stuurpen hebben.
Er zit trouwens 25mm aan spacers op, het gedeelte er onder is de headset afsluiter wat een ander systeem is dan normaal. Ik kan een keer proberen de spacers te wisselen voordat ik de stuurbuis afzaag gezien dat maar 1 keer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooie fiets, maar die knapzak :X

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 17-05-2013 08:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:50:
Zo groot is die niet hoor, het is een Aero wedge small, maar ik wilde op de eerste rit niet ergens komen te staan met een lekke band... 8) Het zou evt. in mijn jersey passen ware het niet dat ik ook een windjack mee moest nemen omdat het toch wel fris was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Tip: deze week nog 2 Continental GP4000s bandjes bij 12gobiking voor € 49,95. Ik weet alleen niet of dat alleen geldt met de voucher die in het foldertje zat die ik thuis kreeg, maar volgens mij doen ze niet zo moeilijk als je het in de winkel komt afhalen en die voucher niet bij je hebt.
Ik ga het hele weekend in ieder geval duimen voor mooi weer voor maandag: http://www.dtcnet.nl/cms/...en/tour-over-de-heuvelrug

Ik wil na een jaar ook eens checken of mijn ketting aan vervanging toe is, dus ik ga even een kettingchecker bestellen. Ik ga er meteen een ketting bij doen, en bijbehorend gereedschap, maar dan is het handig om nu te kiezen wat ik doe: een Shimano ketting (met kettingpons), of een KMC-ketting (met missing link tools).

De Shimano optie lijkt vooralsnog de goedkoopste, maar ik lees bijv. bij Rose dat de ketting alleen compatible is met bepaalde crankstellen en voorderailleurs: http://www.rose.nl/artike...etting-cn-6701/aid:443926
Nou heb ik een FSA crank, dus nu vraag ik me af of ik daar dan goed aan doe. Of moet ik daar niet zo zwaar aan tillen en komt dat allemaal wel goed?

Verder zijn die KMC-kettingen flink duurder dan de Shimano kettingen. Is dat een kwaliteitsverschil, of vanwege de andere manier van monteren? Als zo'n missing link ongestraft een aantal keer open en dicht kan (om ketting makkelijker schoon te kunnen maken), dan zou me het de hogere aanschaf wel waard zijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

De voorspellingen lopen nogal uiteen voor maandag, Google komt met 23 graden en droog voor mijn woonplaats. Een andere site met 16 graden en 10mm regen.

Mijn voetbalseizoen zit er na zondag op, dus meer tijd om te fietsen. Wil nog wel wat kilometers maken voordat ik in juli naar de Alpen ga voor vakantie. Laat die zon maar komen!

[ Voor 41% gewijzigd door Vos op 17-05-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
Als je een tripple hebt, dan adviseert Shimano om geen 6701 (of 5701) te monteren, maar een 6600.
Verder is KMC ook prima: X10L of X10SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:23
@Pelle, alleen die light versies van KMC zijn duurder, de normale zijn goedkoper en even goed. En die schakel kan je idd vaker open en dicht doen, maar ik kan wel een speciaal tangetje daarbij aanraden, met je handen is het een klote klusje om hem open te krijgen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Die bandjes heb ik bij meer winkels in de aanbieding gezien voor die prijs incl sticker van Continental, dus ik denk dat het een actie is van Continental. Neemt niet weg dat ik ook al een setje heb opgepikt bij Diks hier in de stad :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Die zijn atm overal in de aanbieding inderdaad. Kan echter geloof ik nog wel wat goedkoper dan die 50/2 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:01:
[...]

Zo groot is die niet hoor, het is een Aero wedge small, maar ik wilde op de eerste rit niet ergens komen te staan met een lekke band... 8) Het zou evt. in mijn jersey passen ware het niet dat ik ook een windjack mee moest nemen omdat het toch wel fris was.
Je hebt toch 3 zakjes op de rug? Zakje 1 voor tool (band. bandenlichters en pomp), zakje 2 voor kleding en zakje 3 voor eten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telefoon, sleutels? ...en ik heb liever een tasje onder mijn zadel dan "mooi" rond te rijden met stenen op je rug. Mijn jersey moet zo leeg mogelijk zijn als ik fiets omdat ik vaak diep zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44
Een vriend van me is hard onderuit gegaan en lelijk terecht gekomen met een pompje achterin zijn jersey... dat is echt niet prettig. Meestal kom je natuurlijk niet op je onderrug terecht, maar sinds ik bij hem de blauwe plekken heb gezien, hangt mijn pompje gewoon aan een klein beugeltje aan het frame. Dan maar niet 'comme il faut'. Ik heb natuurlijk wel de logo's op de buitenband uitgelijnd met mijn ventiel en groet geen wielrenners zonder helm, dus ik doe al genoeg 'volgens de regeltjes'.

Een bandje en wat eten kan dan weer wel prima op de rug, dat komt wat minder hard tussen je ribben terecht.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Leuk topic, kom het nu voor het eerst tegen! Ikzelf wielren ook heel veel, heb alleen niet zo'n geweldige fiets, maar is prima voor mij; Cannondale CAAD10 met 105 groep, en weegt 8,2 kilo. verder fiets ik ongeveer 3x in de week :)

[ Voor 6% gewijzigd door peakrever op 17-05-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

@Pelle: ik gebruik al een tijdje Shimano 105 (5700) kettingen op een FSA-crankstel, eerst met KMC missing link (af-fabriek) en nu met originele Shimano breekpennetjes, schakelt prima allemaal. Maar ook KMC heeft een prima reputatie.
Heb gisteren voor het eerst Squirt lube op mijn (relatief nieuwe) ketting gedaan, ben erg benieuwd hoe dat bevalt. Ketting netjes 100% ontvet en schoongemaakt, vervolgens drie lagen Squirt erop met intervallen. Ik ergerde me vooral aan de zwarte laag die je altijd krijgt met elke olie of PTFE-smeer, hopelijk is dat nu verleden tijd. Volgens Squirt zelf kun je overigens urenlange regenbuien aan, als je ketting maar goed voorbehandeld is.

@Hierboven: wat is er niet zo geweldig aan jouw fiets? Ik hoor heel goede verhalen over CAAD fietsen en de 105 groep is gewoon erg prima. 8,2 kilo is ook echt niet zwaar hoor, behalve voor weight weenies misschien, maar die zouden meer tijd moeten besteden aan trainen dan aan weight weenen, dan ga je alsnog harder...

offtopic:
Trouwens, onze vaste gast Flits Flits al een tijd niet gezien, zou hij overgestapt zijn op een E-bike of weer een ban aan zijn broek hebben...

[ Voor 7% gewijzigd door TheLemon op 17-05-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Vandaag mijn CaadX frame (model 2011 grijs/zilver dus kleurstelling zoals hij met 105 afgemonteerd werd in dat jaar) binnen gekregen.
Het tikt snel aan om 'even' alle verdere onderdelen ervoor te bestellen, maar vind het wel een leuke puzzel. Op de cable-hanger voor de voorrem na nu alles in bestelling. Hopen dat de Crank (week terug ofzo van eBay gehaald) snel binnen is (en de beide bestellingen uit Duitsland met de overige onderdelen).

Voorlopig hang ik gewoon mijn normale racewielen erin en zal hem zolang mijn achillespees zo slecht blijft voor 'woon/werk' gebruiken (Racefiets houding is iets prettiger als stads- of sport-fiets heb ik gemerkt). Eind van het jaar gaat deze fiets dan waarschijnlijk met de CX Racing Ralphs eronder mee als 'vervoer' als ik een stuk door Amerika hoop te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

argro schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:12:
[...]
Je hebt toch 3 zakjes op de rug? Zakje 1 voor tool (band. bandenlichters en pomp), zakje 2 voor kleding en zakje 3 voor eten.
Telefoon wil je sowieso niet op je rug hebben vanwege vocht.
En ik snap de vete tegen zo'n tasje echt niet... Bij mij gaat gemak toch echt boven uiterlijk. Zeker met zoiets ongemakkelijks als fietsen :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Nu online

Mex

http://dx.com/p/waterproo...3-mp4-random-color-105164

Ik heb zo'n hoesje voor m'n telefoon, er zit vaak ook nog wat geld in en een pinpasje, voel je niks van in een zakje op je rug en blijft altijd droog.

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_105164_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gewoon een plastic zakje waar ik normaal mn boterhammen in doe. Bevalt prima, fiets al jaren zo. ;)
Telefoon zit in een lederen sleeve.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik gebruik gewoon uit de kluiten gewassen wietzakjes voor telefoon - belangrijke pasjes en geld. Boterhamzakjes gaan te snel stuk vind ik. En die hebben geen druksluiting.

Tot een jaar geleden gebruikte ik ook altijd een tasje, maar er past vaak meer in een van je achterzakken dan in zo'n tasje. Ach, wielerregels zeggen niet heel veel als het om uiterlijk gaat. Van de week las ik nog een hele lijst met regels waar in stond dat schoenen altijd wit moeten zijn. Als ik op hetiskoers.nl kijk vinden ze dat ze zwart moeten zijn.

Weet je, als het geheel maar klopt.

[ Voor 53% gewijzigd door Tjebakka op 17-05-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
MrAngry schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:04:
@Pelle, alleen die light versies van KMC zijn duurder, de normale zijn goedkoper en even goed. En die schakel kan je idd vaker open en dicht doen, maar ik kan wel een speciaal tangetje daarbij aanraden, met je handen is het een klote klusje om hem open te krijgen.
Let op, niet alle missing links zijn daarvoor gemaakt. Zit verschil in volgens mij.
Verder, missing link _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

UltraSub schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:57:
[...]

Let op, niet alle missing links zijn daarvoor gemaakt. Zit verschil in volgens mij.
Chain of evolution :o mind = blown :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Atlas schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 18:22:
[...]

Telefoon wil je sowieso niet op je rug hebben vanwege vocht.
En ik snap de vete tegen zo'n tasje echt niet... Bij mij gaat gemak toch echt boven uiterlijk. Zeker met zoiets ongemakkelijks als fietsen :P
Want in een zadeltasje blijft de telefoon gewoon droog (en heel) wil je zeggen? Een beetje zadeltas staat bij een flinke bui vol met water (want een continue spray vanaf het achterwiel). Dan liever onder een regenjas in een plastic zakje. Nog nooit problemen mee gehad.
UltraSub schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:57:
[...]

Volgens mij kunnen alle missing links in praktijk hergebruikt worden, alleen op papier is sprake van een beperking.

[ Voor 23% gewijzigd door argro op 17-05-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
havana schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:50:
was jij dat laatst, met die volgwagen? :O

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:38:
Hier een Instagrammetje met de mobiel, later betere foto's!
[afbeelding]
Prachtige fiets! Hij schreeuwt alleen echt om hoge velgen ;)

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ook voor een KMC ketting heb je een kettingpons nodig om de boel op maat te knippen. Scheelt dus geen gereedschap tov een Shitmano ketting. KMC is wel iets luider dan Shitmano, maar ik heb er verder prima ervaringen mee. Ik bestel de 10v variant meestal per 10 stuks aan 16 euro ps in Duitsland.

Voor de quicklink is zo'n speciale tool wel echt aan te raden, zonder lukt t ook wel maar t scheelt een factor 10.

@knapzakdiscussie

Ik ben niet tegen zadeltasjes, ik heb er zelf ook eentje (van Conti, foto's staan wel in dit topic). Maar dit is gewoon een hutkoffer. Niemand monteert en dakkoffer op een Ferrari.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 17-05-2013 23:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:58:
@knapzakdiscussie

Ik ben niet tegen zadeltasjes, ik heb er zelf ook eentje (van Conti, foto's staan wel in dit topic). Maar dit is gewoon een hutkoffer. Niemand monteert en dakkoffer op een Ferrari.
Deze zadeltas heb ik ook gehad, hij lijkt van de zijkant veel groter dan van de achterkant. Toch heb ik niet zulke goede ervaringen met dit model. De strap op de zadelpen bevat een elastisch stuk, dit rekt uit waardoor je de strap steeds strakker moet zetten. Hierdoor houd je een stuk klittenband over die tegen de binnenkant van je broek komt. Had opeens een gat in mijn broek na 1 rit. Daarnaast is bij mij de verf van de zadelpen gesleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 06:27
En zo meteen proefrijden rondom Amerongen en Elst
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iFpbkrpgbL44O6C8PAtQ8yqB/full.jpg
S-Works SL4 61 cm Vino Limited Edition
Sram Red, Rotor 3D double, Dura Ace pedalen, FSA Plasma, S-Works Carbon zadel en Mavic R-SYS SL wielen. Gewicht compleet: 6.8 kg.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

StevenK schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:00:
[afbeelding]
Sram Red, Rotor 3D double, Dura Ace pedalen, FSA Plasma, S-Works Carbon zadel en Mavic R-SYS SL wielen. Gewicht compleet: 6.8 kg.
Sweet ride! :) Ik weet niet hoe het komt, maar racefietsen in rood met witte letters/logo's blijven toch altijd erg oogstrelend.

Hij ziet er wel extreem hoog uit btw (ook met maatje 61 in het achterhoofd). Veel plezier met de proefrit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Vond deze wel komisch genoeg om te delen. Droge Fransman ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Mooie fiets, mooie crank ook, vind ik altijd wel belangrijk op een of andere manier. Je foto is jammer genoeg een beetje pixelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Had je iet beter een maat groter kunnen nemen? En het zadel lijkt voorover te staan maar dat kan ook vertekening zijn. Verder: deftige fiets. Dacht trouwens dat je voor de Nibali-versie ging?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:55:
Had je iet beter een maat groter kunnen nemen?
Nee, want 1. die is er niet, 2. dan staat het stuur te hoog.
En het zadel lijkt voorover te staan maar dat kan ook vertekening zijn.
Ik heb het zadel altijd één of twee graden voorover staan.
Verder: deftige fiets. Dacht trouwens dat je voor de Nibali-versie ging?
Vorig jaar, toen Vino de OS gekochtwonnen had, kwam de Vino versie. Maar die was niet leverbaar in 61 cm. Vorige week wilde mijn fietsenmaker voor mij de Nibali bestellen, maar die bleek niet leverbaar in 61 cm. Toen hij in het systeem van de importeur keek, bleek er ineens één exemplaar in 61 cm van de Vino, die ik dus eigenlijk wilde hebben, leverbaar te zijn.

Zojuist 30 km op gefietst: helemaal super. Ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Afbeeldingslocatie: http://urbancyclery.co.uk/blog/wp-content/uploads/2013/03/ass-savers-10-percent.jpg

Net 2 ass savers gekocht. Ook eentje voor m'n pa. Die heeft nu als het regent zo'n afneembaar spatbord op z'n racefiets. Beetje regen is niet erg, maar voor langere tochten is het fijn als je naad droog blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
[afbeelding]
Nette fiets! Ook mooie onderdelen. :) Doe je wedstrijden ermee? Of is het meer voor de leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
TheCrius schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:37:
[...]

Nette fiets! Ook mooie onderdelen. :) Doe je wedstrijden ermee? Of is het meer voor de leuk?
Fietsen is voor mij vooral afreageren van de ellende uit mijn werk. Plan is wel dit jaar wedstrijden te rijden maar niet op deze fiets. Deze is vooral voor in de bergen. Ga dit jaar een week naar de Mont Ventoux en een week naar de Pyreneeën. Een ook nog twee keer een werk met het gezin naar de Eifel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Zou jij niet een een custom framepje laten klussen als je toch zoveel geld uitgeeft? Deze lijkt gewoon echt te klein. Die crank is idd een beauty :)

e; vriend van me is 2m04 en rijdt op een 66cm vantuyl

[ Voor 19% gewijzigd door MrAngry op 18-05-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Frame is zeker niet te klein. Ik ben niet zo bizar lang. 1m93. Ik rij met de originele zadelpen en die staat niet op de maximale hoogte. Een eerdere fiets was een 63 cm Bulls (frame heb ik nog) maar die was eigenlijk te groot voor mij. Als je ziet dat ik maar met heel beperkte spacers onder het stuur rij, zie je ook dat die frames echt niet te klein zijn voor mij.
Sterker nog, bij onze wielervereniging zijn er die van mening zijn dat gezien mijn zit de frames te groot voor mij zijn :)
In ieder geval hebben we echt in detail mijn zitpositie uitgemeten en ik weet dit ik hier goed op zit. Voor deze fiets geldt ook dat toen ik er vandaag voor het eerst op ging zitten, het voelde alsof ik een maatpak aantrok.

[ Voor 67% gewijzigd door StevenK op 18-05-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
MMUilwijk schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:44:
Net terug van een trainingskamp in de Vogezen. De duurconditie is er, aan power valt er nog wel wat te winnen. Voor Alpe d'HuZes gaat dat denk ik niet meer lukken (te weinig tijd), dus dat wordt het doel voor de zomer. Waar ik nog wel wat op wil trainen is het bereiken van een hogere hartslag tijdens het klimmen, ik heb nog 10-12 slagen tot mijn omslagpunt.

Maar al met al niet ontevreden. In 4 dagen tijd 668 kilometer en meer dan 14.000 hoogtemeters :)

http://app.strava.com/activities/53797749
http://app.strava.com/activities/53797742
http://app.strava.com/activities/53797722
http://app.strava.com/activities/53797690
Heb je nog tips voor hotel/appartement daar? Ik ben ook van plan een lang weekend naar de Vogezen te gaan in juni. Alle advies is welkom :)

Zelf net terug uit Kreta en toch niet kunnen weerstaan een fiets te huren:
http://app.strava.com/activities/53809813
http://app.strava.com/activities/54016349
http://app.strava.com/activities/54298750
http://app.strava.com/activities/54539826

[ Voor 12% gewijzigd door bobsnl op 18-05-2013 20:48 . Reden: toevoeging ]

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Welke hoek en lengte heeft die stuurpen, Steven? En hoeveel spacers eronder?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

FF genoten van het heerlijke weer in Limburg eind vd middag, 90km 1200hm en behoorlijk doorgetrapt. Gelijk even e.e.a. rechtgezet op Strava binnen de GoT-club :p , volgens mij nu nr1 op vrijwel alle interessante segmenten in z-limburg. :)

Wel irritant dat ik voor de zoveelste keer een stukkie mtb-route moest meepikken, omdat ik nog steeds niet weet met welke tool je routes kan maken die me niet over fietsloze autowegen, maar ook niet over onverharde fietspaden leidt. Tips zijn welkom.

[ Voor 34% gewijzigd door TheLemon op 19-05-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
havana schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:31:
Welke hoek en lengte heeft die stuurpen, Steven? En hoeveel spacers eronder?
120 mm, 0 graden als ik het wel heb (stuurpen is geïntegreerd). Op dit moment 15 mm, maar die gaan wsl onder vandaan als ik het zadel iets naar voren heb gezet. Voor nu heb ik de vork nog niet te kort afgezaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
TheLemon schreef op zondag 19 mei 2013 @ 00:47:
Wel irritant dat ik voor de zoveelste keer een stukkie mtb-route moest meepikken, omdat ik nog steeds niet weet met welke tool je routes kan maken die me niet over fietsloze autowegen, maar ook niet over onverharde fietspaden leidt. Tips zijn welkom.
Fietsersbond routeplanner al geprobeerd? Anders gewoon Gpsies, zoeken op je startplaats en een racefiets geschikte route opsnorren. Werkt niet altijd 100%, vaak wel afdoende, zo heb ik alle routes in Burg Reuland gevonden en slechts 1,5 km onverhard ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Hebben jullie ook ervaringen met montage standaards? Het lijkt me handig om 1 aan te schaffen, ook voor het schoonmaken. Klooi nu altijd maar wat rond met touwtjes aan het plafond in de garage waardoor de fiets heen en weer beweegt. Mijn budget ligt op 150 euro. Deze leek mij in eerste instantie wel wat toe: http://www.futurumshop.nl...-9-montagestandaard.phtml. Als iemand een ander, goedkoper en goed alternatief weet hoor ik het graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Laatst online: 08:10
Ik was ook al een beetje aan het rondkijken en ik kwam steeds bij deze uit: http://www.futurumshop.nl/tacx-spider-team-t3050.phtml

Dat lijkt me veel stabieler dan alleen een clamp. En hij is ook nog iets goedkoper. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
BlueMotion schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:48:
Ik was ook al een beetje aan het rondkijken en ik kwam steeds bij deze uit: http://www.futurumshop.nl/tacx-spider-team-t3050.phtml

Dat lijkt me veel stabieler dan alleen een clamp. En hij is ook nog iets goedkoper. Iemand daar ervaring mee?
Lijkt me handiger inderdaad. Ik ga hem proberen. Hier is hij nog een tientje goedkoper.
http://www.allesvoorderac...cx-spider-team-t3050.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Die Spider Team heb ik vorig jaar ook aangeschaft, op aanraden van een aantal mensen hier. Perfect ding, in alle opzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Eindelijk ook weereens wat te melden. Na mezelf te hebben overtraind en 7 weken stil heb moeten zitten, nu weer 4 weken in training. Gaat echt met sprongen vooruit, gisteren om eens te testen hoe het zat met het vermogen naar Schoppingen (Duitsland) gereden om daar op drie Strava segmentjes me te testen (allerlei klimmetjes van >50m hoogteverschil en rond de 1km lang). Resultaat 2 KOM's en 1 2de plek. Voelde ook eindelijk weereens goed aan.

Vandaag met een glimlach op het gezicht een herstelrondje gedaan. Voelt echt zo fijn om weer op hartslagje ~115 rond te peddelen en toch vooruit te komen.

En morgen... Eindelijk weereens een wedstrijd rijden! Districtskampioenschap Oost, wedstrijd over 100km op een parcours van grofweg 7,5km per ronde, inclusief een klimmetje. Het mag dan weer goed voelen, maar de topvorm is nog ver weg. Dat wordt dus afzien en proberen uit te rijden, maar weer aan de start verschijnen doet mij al veel goed.

Betekent ook dat ik eindelijk de wedstrijdwielen weer uit hun tas mag halen. Kon ik mooi alles even vervangen en vandaag testen op schakelen e.d.. Dit is de fiets die het nu moet doen:

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/20130519_123837_zps10b0ec26.jpg

- Cannondale SuperSix Evo
- SRAM Red
- Vision T42 wielen

Leuk detail om aan te geven hoe universeel alles tegenwoordig is: SRAM Red groep, TA Specialities voorbladen, KMC ketting en Shimano cassette.

En even @ discussie over framemaat. het is iets te simpel om de framemaat en lengte te vergelijken, maar een 61 bij 1m93 kan prima hoor. Ik ben net zo lang en dit is een 60.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
the_RJ schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:15:
Eindelijk ook weereens wat te melden.
Mooi!
En even @ discussie over framemaat. het is iets te simpel om de framemaat en lengte te vergelijken, maar een 61 bij 1m93 kan prima hoor. Ik ben net zo lang en dit is een 60.
Verschil is dat jij een normaal frame hebt, mijn fietsen zijn sloping en daardoor lijken ze kleiner, met zadelpen op standje Eiffeltoren :) Anderen denken daarom dat het frame te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Mooi rondje NO-Groningen gemaakt

harkstede - kolham - slochteren - noordbroek - scheemda - waterborgen - meedhuizen - appingedam - holwierde - eemshaven - spijk - roodeschool - kantens - uithuizen - middelstum - bedum - zuidwolde - groningen
Totaal 129.9km @ 29.9km gem.
http://app.strava.com/activities/55069450

Toch nog best een pittig windje daar bij de eemshaven tussen de schapen :)
En zowaar, de telefoon is een keer niet gecrashed *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Grensland Klassieker gereden. Prachtig weer! 217 km met 2700 hm. Verslag volgt later.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Zo ik ben klaar voor de elfstedentocht.
Brood gesmeerd en fietsen op de auto, heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik bijna :)

Heeft er iemand nog tips om een garmin 800 zo lang mogelijk op 1 acculading mee te laten gaan? Ik fiets ook nog heen en terug naar Bolsward en met alle drukte zou de opgegeven 15u max. wat krap kunnen zijn. Het enige dat dat ding morgen hoeft te doen is de route loggen. Kan het scherm ook uit bijvoorbeeld?

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
glrfndl schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:13:

Heeft er iemand nog tips om een garmin 800 zo lang mogelijk op 1 acculading mee te laten gaan? Ik fiets ook nog heen en terug naar Bolsward en met alle drukte zou de opgegeven 15u max. wat krap kunnen zijn. Het enige dat dat ding morgen hoeft te doen is de route loggen. Kan het scherm ook uit bijvoorbeeld?
Verlichting volledig uit zetten.
En volgens mij geen kaart in beeld, denk dat dat ook meer energie kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Hm zit nu alleen nog met het dillema korte of lange broek..
Ik vind de zeem van mijn korte broek veel prettiger, mijn lange broek erger ik mij meestal aan :(
Ik denk dat ik dus maar gewoon in een korte zal starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Zo. Bidons gevuld, extra poeder in een boterhamzakje, repen en gelletjes klaarliggen. Als ik brood ga eten onderweg komt dat zo ongeveer m'n neus uit, dus zijn repen en gelletjes heel welkom. Daarnaast neemt het niet zoveel ruimte in als brood ;)

@Fastclaimer ik doe m'n korte tenue aan met arm & beenstukken. Zeker zo in de vroegte is dat wel fijn. Daarnaast kunnen ze makkelijk uit & opgeborgen worden.

6:36 start ik geloof ik. 9 Jaar geleden fietste ik m'n eerste, toen was ik 14. Morgen m'n 6e Elfstedentocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:18
Over kleding gesproken.... Ik begin binnenkort als ik jarig ben (dan komt de fiets pas :() en moet alles van scratch kopen. Heb alleen een setje van de Aldi. Aangezien ik een mooie fiets wil vind ik dat daar ook mooie kleding bij moet. Nu zie ik verschillende merken maar heb ik mijn ogen laten vallen op Castelli. Zijn de mensen die hiermee rijden hier tevreden over?

Had zelf dit gevonden:
Shirt en dan armstukken meebestellen
http://www.futurumshop.nl...n-wit.phtml#anchorBundles

Broek en dan beenstukken meebestellen
http://www.futurumshop.nl...ibshort-grijs-heren.phtml

sokken en handschoenen ook van Castelli

Deze schoenen:
http://www.futurumshop.nl...4.phtml#anchorDescription

en deze helm:
http://www.futurumshop.nl...d-rocloc5-fietshelm.phtml

Mis dan alleen nog een goed jack en een lange broek denk ik?

Als mensen nog tips hebben hoor ik het ook graag!

Verder iedereen succes met de elfstedentocht morgen!!!!!! :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Tsjilp schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:25:
Mooi rondje NO-Groningen gemaakt

harkstede - kolham - slochteren - noordbroek - scheemda - waterborgen - meedhuizen - appingedam - holwierde - eemshaven - spijk - roodeschool - kantens - uithuizen - middelstum - bedum - zuidwolde - groningen
Ik vermoed dat je kantens en uithuizen hebt omgedraaid? :P En hoe kwam je van roodeschool naar uithuizen zonder uithuizermeeden aan te doen? :)

Edit: ah, zie het al in je Strava! Gewoon niet genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:42
Zo, vandaag eindelijk mijn eerste rit gemaakt op de nieuwe fiets, en de eerste ervaring met wielrennen in het algemeen. Het enige wat ik kan zeggen is: ik ben helemaal om :)

Geweldige ervaring, lekker weertje ook wel en de kick van de hoge snelheid op vlakke wegen is echt tof. Uiteindelijk met m'n zwager een relatief kort, maar mooi rondje gemaakt: 50km. In 1:50 en een gemiddelde van ongeveer 26-27km/uur. Had op iets harder gehoopt maar aangezien ik door regelmatig hardlopen een betere conditie heb dan m'n zwager moest ik op de top van klimmetjes nog wel eens op hem wachten, en de laatste 10km moest ik voor m'n gevoel ook inhouden. Nevertheless, was echt heerlijk en ook het gevoel in de benen (kuiten) achteraf was totaal anders als wat ik normaal heb met hardlopen.

Enige wat af en toe niet lekker ging waren m'n lichtere versnellingen, die sloegen nog wel eens over, alsof er een versnelling was blijven hangen, en zeker tijdens een klim of als je op de pedalen staat is dat vervelend. In de zwaardere verzetten had ik daar totaal geen last van. Iemand een idee?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

peugeot206gt schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:41:
Over kleding gesproken.... Ik begin binnenkort als ik jarig ben (dan komt de fiets pas :() en moet alles van scratch kopen. Heb alleen een setje van de Aldi. Aangezien ik een mooie fiets wil vind ik dat daar ook mooie kleding bij moet. Nu zie ik verschillende merken maar heb ik mijn ogen laten vallen op Castelli. Zijn de mensen die hiermee rijden hier tevreden over?

Had zelf dit gevonden:

Deze schoenen:

en deze helm:

Castelli lijkt me mooi spul, maar is wel erg duur. Kijk eens op Cyclewear.eu. Daar is nu AGU spul in de aanbieding. Van de week AGU bibshort met nalini zeem + AGU shirt gekocht voor 55 euro totaal.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

glrfndl schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:13:

Alle kaarten helemaal uitzetten, verlichting helemaal uit laten en ik denk dat als je zo mijn mogelijk datavelden in je scherm zet, dat dat ook wel iets kan schelen. Draadloze verbinding met hartslag- en cadanssensor kosten ook energie, maar ik neem aan dat je die juist wilt loggen.

offtopic:
/3 wtf is dit voor icon? Ik vind hem zo mooi dat ik hem ff doelloos gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50

Had zelf dit gevonden:

Deze schoenen:

en deze helm:

Castelli is erg goed spul. Zorg wel dat je jezelf even op meet en dan aan de hand van de maattabel van Castelli je maat bepaal. Mogelijk ben je trouwens goedkoper uit bij trentinobikewear.nl

Qua helm raad ik je aan om langs een locale FM te gaan. Redenen kan je in eerdere post vinden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

* Atlas zwaait vanaf 11 steden camping!
Op naar mijn 3e 11 steden tocht :)
Strartgroep 7 maar we starten lekker een uur later :p

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

woekele schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:50:
[...]

Ik vermoed dat je kantens en uithuizen hebt omgedraaid? :P En hoe kwam je van roodeschool naar uithuizen zonder uithuizermeeden aan te doen? :)

Edit: ah, zie het al in je Strava! Gewoon niet genoemd ;)
Idd omgedraaid.

Iemand trouwens een idee waarom mijn HRM bij het fietsen de eerste +/- 15 minuten loopt te bitchen? Hartslagen van 220+. Na ongeveer 15 minuten is het goed en blijft het ook goed. Bij het hardlopen heb ik hier geen last van. Ik heb een polar met zo'n uitwasbare strap, die ik na het sporten altijd direct omspoel, en eens in de zoveel tijd in de was mieter. Erg vervelend want je krijgt gewoon geen goede gegevens als je eerst 15 minuten @220 fietst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Effe een natte-vinger-hypothese. Eerst wat ik ervaar als feit: die hoge hartslagen komen door een klapperende hartslagmeter, meestal veroorzaakt door een klapperend shirt en komt vaker voor bij die softstraps omdat die flexibeler zijn. (ik had die shit ook bij m'n polar softstrap, niet meer bij de garmin "hard"strap)
Hypothese? Bij het sporten zet je licht uit door de geproduceerde warmte etc en dan zit je iets strakker in dat ding?

[ Voor 10% gewijzigd door MrAngry op 20-05-2013 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Nu online

Mex

Tjebakka schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:24:
[afbeelding]

Net 2 ass savers gekocht. Ook eentje voor m'n pa. Die heeft nu als het regent zo'n afneembaar spatbord op z'n racefiets. Beetje regen is niet erg, maar voor langere tochten is het fijn als je naad droog blijft ;)
Leuk ding, meteen een aantal besteld. De coupon code lijkt niet meer te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19

Had zelf dit gevonden:

Deze schoenen:

en deze helm:

Voor mij nooit meer iets anders dan Castelli. Pasvorm is perfect (dus geen irritatie)... je zou ook nog bij Mantel kunnen kijken. Let wel goed op dat het klein valt (zo draag ik XL shirt en XXL broek en ben maar 1.83 / 74kg)

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 07:18
Tsjilp schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:04:
[...]

Idd omgedraaid.

Iemand trouwens een idee waarom mijn HRM bij het fietsen de eerste +/- 15 minuten loopt te bitchen? Hartslagen van 220+. Na ongeveer 15 minuten is het goed en blijft het ook goed. Bij het hardlopen heb ik hier geen last van. Ik heb een polar met zo'n uitwasbare strap, die ik na het sporten altijd direct omspoel, en eens in de zoveel tijd in de was mieter. Erg vervelend want je krijgt gewoon geen goede gegevens als je eerst 15 minuten @220 fietst...
Ik had dit met mijn Garmin band. Inderdaad erg vervelend als die data niet klopt. Wat bij mij gigantisch helpt is de band zeiknat omdoen. Dus niet alleen die 2 contacten natmaken maar heel het eerste gedeelte onder de kraan houden. Merk ook dat als ik eerst een half uur in de auto zit ik de band ook weer opnieuw nat moet maken.
bobsnl schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:34:
[...]

Voor mij nooit meer iets anders dan Castelli. Pasvorm is perfect (dus geen irritatie)... je zou ook nog bij Mantel kunnen kijken. Let wel goed op dat het klein valt (zo draag ik XL shirt en XXL broek en ben maar 1.83 / 74kg)
Tnx. Dan ga ik met 1,79/72kg maar voor alles in L. Leuk weer een spaarvarken stukslaan, kon je niet gewoon zeggen dat het baggerspul is :+ ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

MrAngry schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:17:
Effe een natte-vinger-hypothese. Eerst wat ik ervaar als feit: die hoge hartslagen komen door een klapperende hartslagmeter, meestal veroorzaakt door een klapperend shirt en komt vaker voor bij die softstraps omdat die flexibeler zijn. (ik had die shit ook bij m'n polar softstrap, niet meer bij de garmin "hard"strap)
Hypothese? Bij het sporten zet je licht uit door de geproduceerde warmte etc en dan zit je iets strakker in dat ding?
Dat klapperen kan het (bijna) niet zijn. Fiets met een thermoshirtje onder m'n fietsshirt, en die zit toch redelijk strak.
Ik had dit met mijn Garmin band. Inderdaad erg vervelend als die data niet klopt. Wat bij mij gigantisch helpt is de band zeiknat omdoen. Dus niet alleen die 2 contacten natmaken maar heel het eerste gedeelte onder de kraan houden. Merk ook dat als ik eerst een half uur in de auto zit ik de band ook weer opnieuw nat moet maken.
Ga ik eens proberen. Met fietsen ben je idd wat langer bezig voordat je echt aan het fietsen begint, misschien zijn de contactjes dan alweer opgedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
bobsnl schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:34:
[...]

Hmm, ik ben 1.82 m en 72 kg en heb in broekjes van Castelli maat M. Ik raad peugoet206gt dus aan om even te passen. Niets is zo vervelend als via internet een L te bestellen, aan te trekken en dan aan het twijfelen te slaan of een M of XL niet beter was geweest (en als klap op de vuurpijl toch niet ruilen en later opmerkingen te krijgen over een slecht passende broek). Dan liever een 10tje extra betalen in een winkel denk ik dan.

[ Voor 31% gewijzigd door argro op 20-05-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zoals beloofd nog een verslagje van de Grensland Klassieker. Als voorbereiding op de 3Ballons leek ons de langste versie wel een aardige training.

5:30 ging de wekker, 5:40 zat ik in de auto vanuit Den Bosch en precies om 7:00 bolde ik met twee fietsmaatjes af vanuit Neerbeek. Het is nog erg koud in Limburg dus het eerste uur is een beetje afzien, maar de prachtige landweggetjes door de Limburgse velden veel maken veel goed. En passant pakken we ook nog een bekende naam mee: de Cauberg. We sluiten aan bij een fietsclubje uit Etten-Leur dat we bijna de hele dag zouden volgen.

Al snel duiken we België in wat je natuurlijk meteen merkt door het vreselijke asfalt :r. Vlakbij Eupen dalen we door een prachtig bos af richting de Stausee Eupen, waar de bevoorrading is. Inmiddels is het al aardig opgewarmd en kunnen de armstukken uit. Bevoorrading vond ik niet al te geweldig, bidon vullen met sportdrank niet toegestaan: "pak maar een bekertje en vul maar bij met water". 8)7 Tjsa, waarom betaal ik dan 10 euro? Wel wafels, mueslirepen, cake en koek te krijgen trouwens.

Na de stop beginnen we aan de lus die richting de Ruhrsee loopt. Allereerst krijgen we een lange klim langs de oever van het meer voorgeschoteld. Eenmaal in de Eifel loopt de route via de Hammer Mauer (afdaling, gelukkig), Dedenborn richting de Ruhrberg en de Kesternich. Daarna is het alweer gedaan met de pret en rijden we via het bos van Rott weer richting de Stausee, waar we ons voor de tweede keer bevoorraden. Aldaar vragen we hoe we nu moeten terugfietsen, aangezien er nergens aanwijzingen staan voor de 210 km versie. "Stuwmeer over en rechts", zegt de man bij de bevoorrading. Blijkt niks van te kloppen, we hadden de 145 km-route een stukje moeten volgen. Blijkt dat vrijwel iedereen hier fout is gereden, niet vreemd ook want nergens staan bordjes. Uitpijling sowieso maar matig en als je dan ook geen GPS-files publiceert dan krijg je dus problemen. Afijn, dankzij de één van m'n fietsmaatjes (die als Limbo deze regio goed kent) zaten we al snel weer op de route.

De pijp begint stilaan een beetje leeg te raken, maar we zetten door. In Limburg krijgen we nog enkele verrassingen voorgeschoteld, zoals de Kruisberg, de Eyserheide en nog een paar naamloze pukkels. Bij de derde bevoorrading nog snel even een stuk vlaai en dan uitbollen richting de finish.

217 km met 2700 hm. Prima gefietst in een fijn gezelschap en prima weer (zon). Organisatie vond ik echt voor verbetering vatbaar.

https://connect.garmin.com/activity/315416252

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

TheCrius schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:17:
[...]

Lijkt me handiger inderdaad. Ik ga hem proberen. Hier is hij nog een tientje goedkoper.
http://www.allesvoorderac...cx-spider-team-t3050.html
Ik ben juist voor de spider pro (met clamp) gegaan en heb er geen spijt van, top apparaat. Het grote voordeel is dat ik de fiets helemaal op de kop kan draaien om overal goed bij te kunnen. Je kan de fiets erin zetten met 1, 2, of geen wielen en elke fiets kan erin. Ook de moederfiets bijv. en dat is erg handig als je de fietsenmaker thuis bent :p In de spider team kunnen alleen fietsen met uitvalnaaf en een vrij bottom bracket, dus geen standaard oid.

Zogenaamde nadelen van een klem om je carbon frame zijn absoluut onzin, kan echt geen kwaad, zolang je hem hem niet enorm strak aandraait, je 'hangt' het frame er als het ware in. Daarbuiten klem je de buis bijna rondom, net als je voorderailleur.

[ Voor 5% gewijzigd door TheLemon op 20-05-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Met het oog op een zeer natte Limburgs Mooiste, toch maar eens gedacht om zo'n ass-saver ding te bestellen. Toch wel handig, vorige week nog een natte reet gehad, terwijl het verder hartstikke droog was. Maar hoe krijg ik die het snelst in huis? Zaterdag wordt er gereden, en dan moet het ding natuurlijk binnen zijn. Die world-wide shipping vanuit Zweden ben ik toch bang dat het niet gaat halen. :)

Nog even een regenjasje bestellen en lange beenstukken denk ik. Gaat weer eens geld kosten allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Zo, net terug van 55 kilometer fietsen, met een gemiddelde van 28,5KM per uur, ging best lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Die ass savers liggen ook wel bij de meeste fietsenhandels

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
+1 voor de Spider Team.

Niet voor niks dat dit de keuze is van zo wat alle professionele mechaniciëns, zelfs als deze niet door Tacx worden gesponsord. Probeer in een Spider Pro maar eens een BB los te krijgen, veel succes!

Klemmen van carbon buizen kan inderdaad weinig kwaad, maar ik zou er dan geen grote krachten opzetten.

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 20-05-2013 12:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
wackmaniac schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:31:
Die ass savers liggen ook wel bij de meeste fietsenhandels
Hmm, ik ben ze nog niet tegen gekomen. Misschien gewoon scheel geweest. Zal nog eens kijken van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

UltraSub schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:59:
[...]

Hmm, ik ben ze nog niet tegen gekomen. Misschien gewoon scheel geweest. Zal nog eens kijken van de week.
Cycletrend heeft ze (iig in Groningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm, 70 km dichtstbijzijnde. Maar bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:25:
Hmm, 70 km dichtstbijzijnde. Maar bedankt voor de tip! :)
Ik weet van MoHo Bicycles (fixed gear winkel, als je ooit een fixie wil moet je daar naar toe; super gast.) in Rotterdam dat die ze ook heeft, maar als Groningen op 70 km ligt is Rotterdam waarschijnlijk niet veel dichter bij... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
peugeot206gt schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:45:
[...]

Ik heb die Garmin softstrap al heel snel weggegooid en ben die van Polar gaan gebruiken. Ook daarvoor geldt goed natmaken met liefst warm water.

Eén van mijn Polar softstraps is nu versleten en nu geeft die ook dezelfde kuren die de Garmin altijd al gaf. Maar ja, voor 15,-- nieuwe softstrap en je kunt weer vooruit.

(ja, de Garmin sensor past op de Polar softstrap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:19
Afgelopen jaar is het 3x gebeurd dat er 1 of meerde spaken tijdens een rit braken.
Nu gisteren weer :(

Ben er dus nu wel wat klaar mee.
Zou helemaal herspaken helpen of moet ik voor andere velgen gaan?

Ik rijdt nu op Rigida Chrina aluminium, 32 spaaks en ben 2m/97kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Yohost! schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:46:
Afgelopen jaar is het 3x gebeurd dat er 1 of meerde spaken tijdens een rit braken.

Juist omdat je niet heel licht bent (ik heb overigens in de tijd dat ik 120+ was jaren probleemloos op rigida velgen gereden) is het zaak bij een spaakbreuk het hele wiel opnieuw te spaken. Een spaakbreuk kan een gevolg zijn van een slappere spaak ten opzichte van de rest maar realistischer is dat de breuk het gevolg is van verkeerde belasting en dus een niet goed gespaakt wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 06:58

DjVe

Hatsaflats!

Yohost! schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:46:

Ken het merk/type verder niet, maar als ik het ga googelen, dan kom ik op prijzen van 7,50 per velg uit + spaken en een naaf = complete set voor €50/60 (heb ik dat goed?). Zou je dan niet beter een wat stevigere set wielen kunnen pakken die wat beter bij je gewicht passen? Die WHR500 van Shimano schijnt voor zijn prijs een zeer sterke en degelijke set wielen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nou..... echt degelijk zijn die niet hoor, al zijn ze niet zo slecht al vroeger. Dan kun je toch beter voor Fulcrum 7 gaan, zijn al te krijgen voor 90 euro. Ook Mavic Aksium is zo slecht nog niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vandaag de elfstedentocht gereden... Ondanks de verschrikkelijke voorspellingen viel het weer alles mee. De eerste 200 kilometer gewoon droog weer gehad met een matige wind. Alleen het laatste stuk begon het wat te spetteren, maar dat was nog goed te doen.

Al met al is me de 230 kilometer alles meegevallen. Ik mocht starten in groep 13 en wat vooral opvalt is het enorme aantal deelnemers wat vrij langzaam fietst. Gelukkig had ik na 2 kilometer al een groep van 3 man waar ik bij kon aansluiten en waarmee ik de hele tocht heb gereden. Om 15:10 kwamen we over de finish, met ongeveer 31 kilometer gemiddeld (7 uur en 19 minuten gefietst). We zaten volgens de speaker nog bij de eerste 1.000 die over de finish kwamen.

Een hele moeilijke toch is het niet, aangezien het over het algemeen zo vlak als een biljartlaken is. Het is vooral de afstand wat op een gegeven moment toch wel pijn doet. Maar de 150km van AGR hebben meer van mij gevraagd (of we zijn gewoon vooruit gegaan in conditie ;))

Zeker voor herhaling vatbaar volgend jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

UltraSub schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:45:
Met het oog op een zeer natte Limburgs Mooiste, toch maar eens gedacht om zo'n ass-saver ding te bestellen. Toch wel handig, vorige week nog een natte reet gehad, terwijl het verder hartstikke droog was. Maar hoe krijg ik die het snelst in huis? Zaterdag wordt er gereden, en dan moet het ding natuurlijk binnen zijn. Die world-wide shipping vanuit Zweden ben ik toch bang dat het niet gaat halen. :)

Nog even een regenjasje bestellen en lange beenstukken denk ik. Gaat weer eens geld kosten allemaal. :)
DM me even, ik kan ze in Groningen kopen en wel voor je op de post doen.
Mex schreef op maandag 20 mei 2013 @ 08:56:
[...]

Leuk ding, meteen een aantal besteld. De coupon code lijkt niet meer te werken?
Eh ja ik heb ze bij de lokale fixed gear shop gehaald :)

Elfstedentocht ging lekker! 8:30 effectieve rijtijd. 16:22 Waren we weer binnen. :) Van alle 6 keren was dit de makkelijkste. Weinig wind, wel nog flinke buien in de laatste 60km maar ach. Lekker stoempen :+
http://app.strava.com/activities/55293011

Toch nog een uur stilgestaan in totaal. Achja, het is ook een toertocht.

[ Voor 16% gewijzigd door Tjebakka op 20-05-2013 19:27 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.