Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.038 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DjVe schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:42:
[...]

Ken het merk/type verder niet, maar als ik het ga googelen, dan kom ik op prijzen van 7,50 per velg uit + spaken en een naaf = complete set voor €50/60 (heb ik dat goed?). Zou je dan niet beter een wat stevigere set wielen kunnen pakken die wat beter bij je gewicht passen? Die WHR500 van Shimano schijnt voor zijn prijs een zeer sterke en degelijke set wielen te zijn.
Als redelijk zwaar (97kg) persoon zijn Shimano wielen mij door velen juist afgeraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Ik fiets met Fulcrum 7 en zowel met 110 kilo (januari) als 94 kilo (nu) geen enkel probleem.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:19
Wat is eigenlijk het voordeel van minder spaken, alleen gewicht en looks?
Ik zie dat die Fulcrum's bijvoorbeeld voor 20 en achter 24 hebben.

Met mijn huidige 36 ben ik gewend dat ik nog prima even door kan rijden met 1 stuk.
Lijkt mij juist een enorm pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

Wolly schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:20:
[...]

Als redelijk zwaar (97kg) persoon zijn Shimano wielen mij door velen juist afgeraden...
Het was ook maar een suggestie... Wat ik er van begrepen heb, is dat wel een "stevige" set. Wellicht dat de Fulcrum wielset dan iets voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Overweeg dan ook de Racing 5. Die is slechts een paar tientjes duurder. Beter wiel voor ongeveer even veel geld dus. De Racing 3 is dan weer een flinke klap duurder.

Bij Hopmans kost de R7 150 euro, de R5 190 euro en de R3 340 euro (=R3+R5).

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben ook weer terug van de Elfstedentocht. Gestart om ongeveer 0715u, groep 18. We waren rond 1700u weer terug in Bolsward. Vanaf Sneek begon het helaas te regenen en het werd ook niet meer droog daarna. Verder waren de omstandigheden goed, vrijwel windstil en niet te warm. Uiteindelijk 270km op de teller, we waren ook nog naar Bolsward gefietst en weer terug, dat was een afstandsrecord voor mij :)

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Bedankt voor jullie tips.
Eigenlijk nooit zo vediept in wielen, je hebt ze in alle soorten en maten :)
In de de bladen zie ik ze altijd wel voor een paar honderd euro voorbij komen, wanneer ik dan bovengenoemde bedragen zie valt mij dat helemaal mee voor de instapmodellen.

Worden waarschijnlijk de Fulcrum 7.
Staat ook bij (Max. Rijdersgewicht: 120 kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Yohost! schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:46:
Afgelopen jaar is het 3x gebeurd dat er 1 of meerde spaken tijdens een rit braken.
Nu gisteren weer :(

Ben er dus nu wel wat klaar mee.
Zou helemaal herspaken helpen of moet ik voor andere velgen gaan?

Ik rijdt nu op Rigida Chrina aluminium, 32 spaaks en ben 2m/97kg
Ik ben 5cm langer en 3kg lichter, en ik rij bijna 3 jaar op Mavic CXP33 spaakwielen. Echt onvernietigbaar die dingen, ik heb er zelfs geen deuk in zitten van scheefliggende tegeltjes terwijl ik achter op 9 bar rijd.

Als ik trouwens een tip mag geven vanuit de motocross wereld (waar ze ook met spaakwielen rijden), je kan je spaakspanning controleren met een klein ringsleuteltje, door tegen je spaken tikken. Ze moeten allemaal ongeveer dezelfde klank geven. als er een aantal spaken een lage klank geven en eentje ineens een hele hoge, staat die ene spaak veel te strak in verhouding tot de andere spaken en is de kans dat die ene spaak breekt best groot. Ik controleer dit eens in de zoveel tijd, ik stel ze niet zelf, maar op deze manier weet je hoe je spaken gespannen staan. In die drie jaar hoefde het slechts één keer nagespannen te worden :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

Ik ben 2 meter lang en weeg ~110kg en rij sinds kort ook op CXP33 wielen (36 spaaks) nadat m'n vorige wielset onder me uitelkaar viel :P Bevalt tot nu toe prima!

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Niet zo episch als die Grenslandklassieker of de Elfstedentocht van sommige mensen hier, maar voor mij best bijzonder (want mijn eerste tourtocht ooit): De DTC Tour over de Heuvelrug. Om 06.00 op, om 07.15 in de auto en rond 08.30 aan de start. Het zou droog zijn volgens de weersvoorspellingen, maar daar heb ik de eerste 2 uur niks van gemerkt. Ik was één van de weinigen die met korte broek reed (en zonder regenjasje...). Na een vlotte start achter iemand aan die er een flink tempo in had, besefte ik me dat ik dat die 135km niet vol ging houden. Snel weer terug naar D1, en de eerste 55km tot de controlepost in Rhenen gingen -afgezien van de regen- verder prima. Daarna faalde echter de uitpijling, want ik kwam al snel uit bij de Grebbeberg alwaar het niet duidelijk was waar je heen moest.

Ik was niet de enige die het niet snapte, want binnen no-time stond er een man of 60 verdwaasd om zich heen te kijken. Daar had ik niet zo heel veel zin in, dus puur op richtingsgevoel ben ik toen maar richting Wageningen gaan rijden, met 60 man in m'n wiel :P Uiteindelijk haalde iemand me in die zei te weten waar we heen moesten, maar toen opeens de hele groep vol in de ankers moest bij het Lexkesveer over de Nederrijn, had ik het wel gezien met die kerel. Omkeren en zelf maar een beetje verder zoeken dus. Al snel trof ik 3 gasten van een fietsclubje uit Montfoort, die er een lekker tempo op na hielden. Veel kopwerk gedaan in dat groepje, voornamelijk bergop, en ik kreeg zelfs complimenten voor mijn rijden. Die andere lui zaten al jaren op de fiets, en ik ben natuurlijk nog maar een jaartje bezig, waarvan in het afgelopen jaar nog maar een stuk of 8 serieuze ritten, allemaal op het vlakke.

Toen we uiteindelijk in Oosterbeek kwamen, bedachten we ons dat we vast al te ver zouden zijn, en dus rechtsomkeert, op zoek naar de pijlen in tegenovergestelde richting. Die vonden we in de buurt van Wolfheze, en niet al te lang daarna, in Renkum, smakte ik in een bochtje naar rechts omhoog flink op het asfalt. Spekglad was het daar, en de onervarenheid speelde me daar misschien toch wat parten. Als het zo glad is, beter te zacht een bocht aansnijden dan net iets te hard.

Elleboog stuk, knie pijnlijk en een mega-ei van 15cm doorsnede op m'n heupgewricht. Na 5 minuten toch maar weer opgestapt en de pijn verbeten, want ik moest nog 55km tot ik weer bij m'n auto was. Tot en met de Grebbeberg ging het toen eigenlijk wel redelijk, met dank aan de adrenaline denk ik, maar daarna moest ik toch even passen. In Rhenen weer even 5 minuten gestopt, banaantje gegeten en toch weer verder. Dat stuk, tot aan de Amerongseberg, was echt flink pittig. Solo, tegenwind, en veel pijn. Met name de Koerheuvel in Rhenen trok ik vrij slecht.

Maar goed, ik was niet naar de Heuvelrug gekomen om op te geven of uit te stappen, en dus ging het knopje in m'n hoofd om en ben ik aan de Amerongse Berg begonnen. De makkelijke kant, gelukkig. Paar mensen ingehaald, rustig afgedaald en beneden aangekomen kwam ik weer in een groepje terecht. Dat trok me wel door het relatief lastige stuk tussen Amerongen en afslag Maarn (langs de snelweg, wind tegen), en als laatste van de groep van 20 begon ik aan het laatste klimmetje van de dag, de Ruiterberg. Het eerste stuk kwam ik klem te zitten tussen 3 trage klimmers, dus even inhouden, stuur naar links, op de tanden bijten en naar boven rossen. Uiteindelijk zat er nog 5 man voor me, maar die hadden al zo'n gat dat het niet meer in te halen was. Na de afdaling stopte het groepje om op iedereen te wachten, en solo begon ik aan het laatste gedeelte over de Leersumsestraatweg richting Driebergen. Onderweg nog een man of 6 voorbijgesneld, en na 138km in 4u35 op de fiets duwde ik m'n stuur over de finish.

Conditioneel zat ik nog best goed, maar die pijn in m'n heup, ai ai. Normaal gesproken had ik na 3 kwartier weer thuis kunnen zijn, maar ik moest mijn oudste zoontje nog ophalen voorbij Zwolle, omdat hij 2 dagen bij m'n ouders had gelogeerd. Veel file gezien op de terugweg, en met een omrit van bijna 4 uur vanuit Driebergen was ik net op tijd thuis voor een tartaartje met asperges :9

Al met al overheerst het positieve gevoel, ondanks de regen, de val, de pijn, de slechte uitpijling en het gebrek aan eten en drinken door de organisatie (het heet de Snelle Jelle Tour over de Heuvelrug, maar ik heb geen ontbijtkoek of andere versnapering gezien...). Hopelijk heelt m'n heup weer snel, want dan ga ik nog een keer terug bij beter weer, en kijken of ik wat tijden van klimmetjes scherper kan zetten :)

Onvermijdelijk Strava linkje: http://app.strava.com/activities/55314975

Nu snel op de bank ploffen en de rest van de avond niks meer doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jammer van de falende DTC tourpijling. Gooi dat even in een mailtje naar hun.;-)

Ik heb gister 111km naar Kortenhoefse Plassen en Nedereindse plas gefietst. Mooi weer en omgeving; route gewoon willekeurig gekozen.

Vandaag vanuit Utrecht naar Rotterdam gefietst voor de Roparun.. Netto maar 64 km maar zeikweer + wegwerkzaamheden + stuk weg afgesloten dus omleiding over het water + veel toeristen met paraplus midden op de weg in Schoonhoven waardoor fietsen niet echt lekker ging. Eindelijk wel aangekomen. (koud en doorweekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:22
Nou de 11 steden zit er op. Mooie tocht. Helaas wat regen erbij maar dat mocht de pret niet drukken. :D

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer foto's, nu zonder tassen en flessen

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2882/8758000673_b02f4e57ab_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7335/8759123068_a09c4fdff1_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7316/8759122078_1b3f2bf34d_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5340/8759121112_43c1090302_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Pelle schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:49:
Snel weer terug naar D1, en de eerste 55km tot de controlepost in Rhenen gingen -afgezien van de regen- verder prima. Daarna faalde echter de uitpijling, want ik kwam al snel uit bij de Grebbeberg alwaar het niet duidelijk was waar je heen moest.
Vanaf de controlepost moest je weer terug, dan bij de verkeerslichten rechtdoor (provinciale weg oversteken), rechtsaf, en een stukje verder ontbrak een bordje, waardoor je niet zag dat je linksaf moest. Gelukkig reed ik met iemand die de GPX gedownload had :)
Met name de Koerheuvel in Rhenen trok ik vrij slecht.
Koerheuvel is rot, omdat hij op het zicht niet zo stijl is als hij is. Daar zie je veel mensen kapot gaan. Ik rij er vaak en rij 'm altijd rustig, in de wetenschap dat Autoweg en Defensieweg volgen :)

Overigens waren er behoorlijk wat plekken waar de pijlen laat stonden of verscholen. Ik heb trouwens maar een stukje gereden, vertrokken vanaf Ede, aangesloten in Renswoude en na de Defensieweg rechtsaf terug naar Ede gereden. (overigens wel vooraf ingeschreven, dus niet 'zwart' gereden) Weer viel alles mee. Tot 10.30 wel wat (mot)regen, daarna droog.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Jspr; ik heb het al vaker gezegd, maar man wat trek je toch strakke platen. Los nog van de filters gewoon goede composities. Kudos! Ware bikepr0n.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

StevenK schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:33:
[...]

Vanaf de controlepost moest je weer terug, dan bij de verkeerslichten rechtdoor (provinciale weg oversteken), rechtsaf, en een stukje verder ontbrak een bordje, waardoor je niet zag dat je linksaf moest. Gelukkig reed ik met iemand die de GPX gedownload had :)
Ik heb later thuis, met de routebeschrijving ernaast, kunnen reconstrueren waar het fout ging inderdaad. Ik heb overigens geen idee waar hij die GPX vandaan had, want daar heb ik afgelopen week de organisatie nog om gevraagd omdat ik op de site niks kon vinden. Maar de organisatie ging niet op m'n vraag in, wel jammer. Zo moeilijk zou dat niet moeten zijn voor zo'n tourclub zou je zeggen, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Pelle schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:00:
[...]

Ik heb later thuis, met de routebeschrijving ernaast, kunnen reconstrueren waar het fout ging inderdaad. Ik heb overigens geen idee waar hij die GPX vandaan had, want daar heb ik afgelopen week de organisatie nog om gevraagd omdat ik op de site niks kon vinden. Maar de organisatie ging niet op m'n vraag in, wel jammer. Zo moeilijk zou dat niet moeten zijn voor zo'n tourclub zou je zeggen, maar goed :)
Hij vertelde mij dat hij die ergens van de site van DTC had gehaald. Check: https://www.driebergsetou...es/?routeID=75&wsaction=v gevonden vanaf http://www.dtcnet.nl/cms/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Die is er dan gisteren of vandaag opgezet.. zaterdag was er in ieder geval nog niks te vinden.
Ik zie nu dat ik de Defensieweg ook gemist heb. Toch met de GPX erbij nog eens overnieuw doen dan, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vorige week een oude doch goed onderhouden Giant Speeder gekocht. Verzin het zelf ook niet, maar mijn baas had afgelopen zondag een overwerksessie ingepland. Leek me een mooie gelegenheid om eens de fiets te pakken (immers, op een zondag als er toch verder niemand is hoef je niet je netste kleding aan). Heb altijd alleen maar een omafiets gehad dus Utrecht - Amsterdam was voor mij toch wel een afstandsrecord. 's avonds ook niet de trein gepakt maar gewoon netjes teruggefietst (lekker wind mee). Heb 1 ding geleerd: Ga niet fietsen met honger. Had geen super lunch gehad en nog geen avondeten, daardoor werd het op de terugweg bij Abcoude al moeilijk. Vond nog een droge kadet in mijn tas, heb die maar snel weggewerkt. Daarna in Utrecht vlug naar de snackbar voor een dubbele Ras oorlog (Welverdiend zou ik zeggen. Nee ben geen sporter in hart en nieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Pelle schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:49:
Al met al overheerst het positieve gevoel, ondanks de regen, de val, de pijn, de slechte uitpijling en het gebrek aan eten en drinken door de organisatie (het heet de Snelle Jelle Tour over de Heuvelrug, maar ik heb geen ontbijtkoek of andere versnapering gezien...). Hopelijk heelt m'n heup weer snel, want dan ga ik nog een keer terug bij beter weer, en kijken of ik wat tijden van klimmetjes scherper kan zetten :)
Heb dit jaar twee DTC tochten gereden met elke keer een Snelle Jelle en Aquarius en goede pijlen dus de volgende keer gaat het vast beter :)

Gezien het weer heb ik niet de DTC tocht gefietst maar op zondag de Sallandse Heuvelentocht. Ik ben nog maar een beginner (heb net 7 weken mijn fiets) dus wou eigenlijk de 80km doen maar met een groep meerijdend ging het zo lekker dat de afslag van de kortere route voorbij vloog :) Als enige bij een verzorgingspost vertrekken is niet zo handig want daarna reed ik een stuk alleen maar na de tweede post weer kunnen aanhaken bij een best snel groepje en dus redelijk de uiteindelijke 136km uitgefietst.

http://app.strava.com/activities/55074959

@smvs ik heb eigenlijk nog geen echte 'hongerklop' gehad, maar ik fiets koolhydraatarm dus geen glycogeenvoorraad die op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

peugeot206gt schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:41:
Over kleding gesproken....

Als mensen nog tips hebben hoor ik het ook graag!
Ik zie op marktplaats ook veel 2012 team setjes staan voor rond de 60 euro. Scheelt behoorlijk en is toch ook van Castilla, Craft, Pearl Izumi.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

havana schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:43:Probeer in een Spider Pro maar eens een BB los te krijgen, veel succes!
Lijkt me geen probleem, ik zou hem eerst een slag losdraaien terwijl de fiets gewoon op zijn wielen op de grond staat. Met één hand de buis vasthouden en met de andere hand kracht zetten op je sleutel. Zoals de fiets bij de spider team eigenlijk alleen op de bracketbuis steunt terwijl het frame gewoon kan zwenken rond je balhoofd, dat staat toch ook niet vreselijk stabiel? Kan het zaakje niet zo van die bracket-steun afdonderen, langs je crank?
Maar ieder zijn smaak. Als je alleen je racefiets in je standaard wilt hebben zal de Team een prima apparaat zijn, maar zodra je er ook stadsfietsen e.d. in wilt servicen, ben je beter af met een Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

matthijsln schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:06:
[...]

Heb dit jaar twee DTC tochten gereden met elke keer een Snelle Jelle en Aquarius en goede pijlen dus de volgende keer gaat het vast beter :)

Gezien het weer heb ik niet de DTC tocht gefietst maar op zondag de Sallandse Heuvelentocht. Ik ben nog maar een beginner (heb net 7 weken mijn fiets) dus wou eigenlijk de 80km doen maar met een groep meerijdend ging het zo lekker dat de afslag van de kortere route voorbij vloog :) Als enige bij een verzorgingspost vertrekken is niet zo handig want daarna reed ik een stuk alleen maar na de tweede post weer kunnen aanhaken bij een best snel groepje en dus redelijk de uiteindelijke 136km uitgefietst.

http://app.strava.com/activities/55074959

@smvs ik heb eigenlijk nog geen echte 'hongerklop' gehad, maar ik fiets koolhydraatarm dus geen glycogeenvoorraad die op kan.
Heb deze zondag ook gereden.. De oorspronkelijke 80 en 120 werden bij inschrijving al 85 en 130, denk dat ze de route iets aangepast hebben vergeleken met voorgaande jaren. Was van plan de 120 te gaan doen maar het is op de splitsing uiteindelijk toch de 85 geworden. Wij schreven ons al vrij laat in i.v.m. de regenvoorspellingen in de vroege ochtend. Daarnaast zijn we een paar keer flink mis gereden. De pijlen stonden vrijwel overal overduidelijk en prima aangegeven maar een enkele was absoluut niet consistent (200 meter voor een afslag verwacht je geen pijl :S). Ook waren er stukken waar je zo lang geen pijl tegen kwam en toch meerdere afslagen passeerde dat wij uit twijfel terug reden. Hierdoor 2 keer de diepe hel gepakt op de Holterberg en me hier helemaal stuk op gereden.. Boven moest ik bijna kotsen. Rustig de rest van de Holterberg vervolgt maar bij de splitsing (toen had ik al ruim 55 op de teller staan) toch maar voor de 85 gekozen. Bij thuiskomst (10km vanaf de start) had ik ruim 120km op de teller staan. Een afstands record voor mij! Blij dat ik de 135 niet heb gedaan want dan was ik ruim over de 150km geschoten en ik had verdomd slechte benen (of een lekke ketting) zondag. Verder een schitterende tocht, keurig verzorgd en leuke weggetjes leren kennen terwijl ik toch wekelijks in deze contreien fiets.

Wat me overigens opviel was dat we nauwelijks ingehaald zijn of zelf mensen hebben ingehaald.. Ik weet niet hoeveel deelnemers ze hebben gehad (EDIT: ruim 900) maar in vergelijking met de Veluwse heuvelentocht was dat een wereld van verschil. Daar had je continu mensen voor en achter je fietsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Voor de wielrennende Garmin 705/800 en 810 Edge gebruikers een mooie tutorial plus gratis kaarten: http://www.dcrainmaker.co...oad-garmin-705800810.html
Sowieso heeft deze kerel altijd wel goede reviews. Begin nu sterk te twijfelen over een dergelijke Garmin.

[ Voor 12% gewijzigd door artharpe op 21-05-2013 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:38:
Jspr; ik heb het al vaker gezegd, maar man wat trek je toch strakke platen. Los nog van de filters gewoon goede composities. Kudos! Ware bikepr0n.
Inderdaad, ik wordt altijd blij van foto's in dit topic. En al helemaal als ze er zo goed uitzien. Waar neem je de foto's mee?

Afgelopen zondag even de oude fietsen uit de garage gepakt en lekker even met mijn vrouw getourd. Bij het Prinses Magriet kanaal even op een bankje gezeten met twee nieuwsgierige eenden.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-LlWSU05-KSI/UZsSEfXTXwI/AAAAAAAAArE/Wa79l6QxZD0/w440-h586-no/20130519_132448_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
bombadil schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:24:
[...]

Ik zie op marktplaats ook veel 2012 team setjes staan voor rond de 60 euro. Scheelt behoorlijk en is toch ook van Castilla, Craft, Pearl Izumi.
Maar of deze nou ook echt van deze merken zijn......

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:23:
[...]
Inderdaad, ik wordt altijd blij van foto's in dit topic. En al helemaal als ze er zo goed uitzien. Waar neem je de foto's mee?
Afbeeldingslocatie: http://cdn0.mos.techradar.futurecdn.net///art/mobile_phones/Sony/XperiaS/Press/SonyXperiaS-XSofficial-380-75.jpg
+ een beetje
Afbeeldingslocatie: http://www.siliconrepublic.com/fs/img/news/201212/rs-426x288/instagram.jpg

Maar ik wil ook nog wel eens met mijn dSLR foto's maken voor betere kwaliteit. Deze foto's maak ik tijdens het fietsen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Zondag 40km gefietst door de Holterberg. Poe, wat was het daar gezellig druk! Lekker met wat anderen door de Holterberg gesleurd. Ik denk dat het komt omdat het in eerste instantie zonnig en 20 graden zou worden. Daarnaast is er 1 juni de Theo de Rooij Classic dus misschien zijn mensen aan het voorfietsen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Leuk verhaal! En knap gereden. Meer dan 30 gemiddeld over dat terrein is netjes hoor.
artharpe schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:22:
Voor de wielrennende Garmin 705/800 en 810 Edge gebruikers een mooie tutorial plus gratis kaarten: http://www.dcrainmaker.co...oad-garmin-705800810.html
Sowieso heeft deze kerel altijd wel goede reviews. Begin nu sterk te twijfelen over een dergelijke Garmin.
Ik heb op mijn YouTube-kanaal al lang geleden een filmpje gezet (Nederlands) over hoe je een custom OSM kunt compileren.

[ Voor 64% gewijzigd door havana op 21-05-2013 09:07 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

Mex

Wie heeft er ervaring met de bevoorrading tijdens Les 3 Ballons en/of La Marmotte? Kan ik een 'Belgische' bevoorrading verwachten? Dan hoef ik namelijk zelf maar weinig mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Mex schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:07:
Wie heeft er ervaring met de bevoorrading tijdens Les 3 Ballons en/of La Marmotte? Kan ik een 'Belgische' bevoorrading verwachten? Dan hoef ik namelijk zelf maar weinig mee te slepen.
De bevoorrading bij La Marmotte is goed, maar vanwege het wedstrijdkarakter van de race kan het druk en dringen zijn. Ik heb tijdens La Marmotte van vorig jaar alleen boven op de Glandon en de Galibier gebruik gemaakt van de bevoorrading van de organisatie. Al het eten (repen en gelletjes) had ik zelf bij me, als ook een tube met tabletten voor Isostar. In veel dorpjes kom je wel een bron met drinkbaar water tegen. Even remmen, tabletten in de bidon, water er in en gaan. Dat is een stuk sneller dan de bevoorrading van de organisatie. Ik zou in ieder geval altijd op save spelen en zelf meenemen wat jij prettig en lekker vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik had alles bij me, temeer omdat het sneller is en geen tijd wilde kwijt zijn aan het uitzoeken. Bovendien weet je bij die Fransen nooit precies wat je krijgt. Er lagen in ieder geval bananen, vijgen, sinaasappels en koekjes.

Net als Argro had ik Isostar tabletten bij me (in een klein druk & sluit zakje). Die mikte ik al tijdens het fietsen in mijn bidon, vlak voor de bevoorrading. Even water pakken en weer door. Qua eten had ik wat vast voedsel bij me voor de eerste uren (paar eierkoeken, een krentenbol en een reep van Maxim), daarna alles op gelletjes gereden.

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 21-05-2013 09:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

LuPo schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:56:
Zondag 40km gefietst door de Holterberg. Poe, wat was het daar gezellig druk! Lekker met wat anderen door de Holterberg gesleurd. Ik denk dat het komt omdat het in eerste instantie zonnig en 20 graden zou worden. Daarnaast is er 1 juni de Theo de Rooij Classic dus misschien zijn mensen aan het voorfietsen.
Als je iets verder terug had gelezen.. Zondag was de Sallandse heuvelentocht. Misschien heb je de bordjes wel zien staan? 900 man die allen over de Holterberg moesten. Daarnaast natuurlijk altijd ook nog genoeg usual suspects.. Al met al een drukke bedoeling daar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Dank havana en argro, ik weet voldoende :)

Les 3 Ballons rijd ik met een vriendengroepje, puur voor de tocht en niet om goud te halen, tijdens La Marmotte wil ik inderdaad zo min mogelijk tijd verliezen met wachten etc.

[ Voor 68% gewijzigd door Mex op 21-05-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
havana schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:57:

[...]

Ik heb op mijn YouTube-kanaal al lang geleden een filmpje gezet (Nederlands) over hoe je een custom OSM kunt compileren.
Ok, wist ik niet, zal deze ook eens gaan bekijken. Bevalt de Edge 800 je wat Havana, voor bijv. in Tecklenburg? Of rijd je meer de geijkte routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 01-09 11:43
Wat is dat grafiekje op je Garmin? Die ken ik nog niet namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HR Graph, daar rijd ik altijd op met HR zone, cadence en snelheid er onder.

Afbeeldingslocatie: http://papics.eu/blog/wp-content/20100413edge500screen2.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 10:09 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:22
havana schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:43:
+1 voor de Spider Team.

Niet voor niks dat dit de keuze is van zo wat alle professionele mechaniciëns, zelfs als deze niet door Tacx worden gesponsord. Probeer in een Spider Pro maar eens een BB los te krijgen, veel succes!

Klemmen van carbon buizen kan inderdaad weinig kwaad, maar ik zou er dan geen grote krachten opzetten.
Goed om te horen. Komt deze week als goed is binnen, dan kan er mooi mee gewerkt/schoongemaakt worden.

Ik heb trouwens een paar andere schoenen aangeschaft voor de racefiets. Had een paar onbekende merk schoenen die niet zo goed aansloten op de voet. Nu bij de lokale fietsboer Spiuk's gekocht. 90 euro en ze zitten erg goed. Aanrader voor de prijs:

http://cycletechreview.com/2013/reviews/spiuk-brios-shoes/

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:51

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Voor mij dit weekend geen Elfstedentocht (misschien volgend jaar), maar wel met 2 vrienden een leuke ronde gemaakt rond Utrecht: Utrecht - 't Zand - Haarzuilens - Kockengen - Breukelen - Loenen a/d Vecht - Oud-Loosdrecht - Nieuw Loosdrecht - Tienhoven - Oud- Maarsseveen - Utrecht. 67,7km met een gemiddelde van 27,3km/h

Volgende keer neem ik wel nóg meer te eten mee, had honger als een paard bij thuiskomst. En dat ondanks een bord spaghetti vooraf en 2 mueslirepen onderweg. Qua tempo en afstand was het goed te doen, ben heel benieuwd hoeveel meer er nog inzit als ik met de Giant kan ipv de Pinarello (die gezien zn leeftijd overigens nog steeds zeer degelijk rijdt. Ben nog steeds verliefd op dat frame, dus wie weet dat ik er in de toekomst een nieuwe Veloce-groep op laat zetten)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
artharpe schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:49:
[...]

Ok, wist ik niet, zal deze ook eens gaan bekijken. Bevalt de Edge 800 je wat Havana, voor bijv. in Tecklenburg? Of rijd je meer de geijkte routes.
Bevalt uitstekend. Ik heb er al talloze keren courses mee gefietst, zelf geconstrueerd of zo van internet afgeplukt. Eigenlijk heeft ie me nooit in de steek gelaten. In Tecklenburg rijd ik tegenwoordig zonder navi, want ik ken de weg prima. Of ik zet er alleen een klein stukje in en de rest rijd ik gewoon zonder.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 21-05-2013 10:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Weet iemand eigenlijk wat er gebeurt als je op de Garmin een course aan het volgen bent, en je stopt met de course (omdat je bijvoorbeeld last hebt van een niet kloppende routering of zo)? Wordt de activity zelf dan ook afgesloten, of loopt die gewoon door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Activity staat helemaal los van route/course rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Hoe zit het als je tijdelijk van de route afwijkt? Pakt ie dan de route weer op zodra je die weer volgt? (en wijst ie tijdens het afwijken van de route ook waar je dan heen zou moeten?)

[ Voor 28% gewijzigd door ravenger op 21-05-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die vraag is niet eenvoudig te beantwoorden. Het hangt af van welke navi-methode je gebruikt, de Garmin kent er twee:

1. Courses --> 100% vaststaand parcours > lijntje volgen (werkt ook zonder kaart)
2. Routes --> de route wordt berekend > lijntje volgen met aanwijzingen (100m links enz)

Vrijwel alle Garmin-gebruikers prefereren methode 1, aan methode 2 zitten namelijk vele nadelen (maar daar gaat het nu niet over).

Indien je methode 1 gebruikt en van je lijn afwijkt (bijv. door een wegafzetting) dan gebeurt er in principe niks. Kom je weer terug op het lijntje dan... volg je het lijntje weer. Hoe je dat moet doen mag je zelf uitzoeken.

Indien je methode 2 gebruikt dan hangt het van je instellingen af en het gaat héél vaak fout. In het ergste geval berekent de Garmin de snelste route naar het eindpunt.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 21-05-2013 11:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een x-aantal keer een course gestart, maar uiteindelijk ergens anders heen gegaan, of terug gegaan omdat ik "naar huis moest". De route wordt, ook al stop je de course, gewoon opgeslagen als een normale rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zoals gezegd door TheLemon: activity staat helemaal los van route/course rijden. Je kunt onderweg courses/routes inladen, stoppen, negeren of zelfs meerdere courses/routes na elkaar inladen, dat maakt allemaal niks uit. Je activity is wat je uiteindelijk gefietst hebt, that's it. De activity wordt pas beëindigd (en weggeschreven) als je op stop hebt gedrukt en RESET 3 sec. hebt ingedrukt.

[ Voor 22% gewijzigd door havana op 21-05-2013 11:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dank heren, dat was wat ik wilde weten. Ik ben op het verkeerde been gezet doordat je een course start. Dat start dus automatisch ook een activity. Ik dacht dat zodra je een course start, er geen activity is (naja, beetje kromme woordkeuze), en dat dus zodra je de course stopt ook de rit wordt afgebroken en opgeslagen. Maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nee, een activity moet je handmatig beëindigen. Ik ben het wel eens vergeten en dan zal de Garmin niet gekoppeld kunnen worden aan je computer, heel irritant is dat. De oorzaak is dan dus dat je activity niet hebt beëindigd.

[ Voor 64% gewijzigd door havana op 21-05-2013 11:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Das apart, de 500 heeft dat probleem niet. Effe op stop drukken (weet niet eens of dat noodzakelijk is) en aan de pc hangen beëindigd automatisch de activity.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 18:10
Inderdaad, ik had dat zojuist na het hardlopen nog, druk aan het vloeken op de bank totdat ik eens op de forerunner keek en bij history zag dat de activiteit nog steeds bezig was :S Alles is dan wel gestopt maar zolang je niet 3 sec reset indrukt doet hij niets.

Overigens hoeft dit volgens mij niet als je in GC bijvoorbeeld een interval maakt. Dan hoef je hem alleen te starten en als je klaar bent maakt hij een leuk muziekje en slaat hij hem automatisch op.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

MrAngry schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:32:
Das apart, de 500 heeft dat probleem niet. Effe op stop drukken (weet niet eens of dat noodzakelijk is) en aan de pc hangen beëindigd automatisch de activity.
Op stop drukken is toch de handmatige actie of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 18:10
Havana bedoelt dat nadat je op stop drukt je ook lap/reset 3 seconden moet indrukken. Anders stop je de activity wel maar sla je hem niet op.

Je kan dan dus weer op stop drukken om hem opnieuw te starten. Bijvoorbeeld als je ergens wat gaat eten tussendoor. Nadat je 3 seconden op reset hebt gedrukt wordt de activiteit helemaal weggeschreven en kan je er niets meer mee doen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Precies. Overigens heeft de Garmin gelukkig ook auto start/stop, waardoor de activity tijdelijk wordt stilgezet als je bijvoorbeeld bij een stoplicht staat. Je kunt hiervoor een custom speed instellen (bijv. 5 km/uur of 10 km/uur).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Helder, ik heb inderdaad auto start/stop aan staan en als ik klaar ben druk ik op stop en zet ik het apparaat meteen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Met welke routeplanners hebben jullie de beste ervaringen?
Werkte zelf met Basecamp en Mapsource, echter werkte dit niet altijd even lekker.

Heb ook jaren gewerkt met Bikemap.net en Routeyou.com. Wil ook wel eens GPSies.com en Bikeroutetoaster gebruiken. De hamvraag welke is de beste kwa nauwkeurigheid en functies?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Binnen Nederland gebruik ik vaak de routeplanner van de fietsersbond, hier zit een racefiets optie in:
De racefietsroute gaat zoveel mogelijk over wegen voorzien van een goed wegdek, bij voorkeur asfalt. Je fietst zo min mogelijk over smalle schelpenpaadjes, en niet over onverharde wegen. De route geeft de voorkeur aan wegen met een min of meer recreatief karakter en wegen buiten de bebouwde kom. In deze route kom je geen hindernissen voor gewone, lange en brede fietsen tegen.
Dit werkt prima, afgelopen zondag een rondje gereden van 140km en maar 1 verkeerslicht tegen gekomen.

Voor buiten NL gebruik ik Bikeroutetoaster en GPSIES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik vond Routeyou wel mooi werken laatst. GPsies vond ik altijd mooi, maar het grote irritante ding daarmee is dat als je één keer wilt undo-en ('terug') dat je hele route dan naar de haaien gaat en je opnieuw kan beginnen. Soms gaat het wel goed, maar ik heb al vaak gehad dat hij er dan niets meer van snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bikeroutetoaster vind ik verreweg de beste in al z'n eenvoud. Less is more. Enige nadeel is dat je soms een time-out krijgt tijdens het tekenen als je de routing op OSM hebt staan. Even opslaan, opnieuw inladen en je kunt weer verder tekenen.

Mapsource en Basecamp vind ik een rampenplan, maar het is de enige optie als je geen internet hebt. Dus voor op de camping bijvoorbeeld. Eén van de nadelen is dat de hoogtemeters niet berekend worden en dat kan juist in het buitenland soms heel onhandig zijn, je hebt dan geen idee wat je tegen gaat komen. Met Mapsource gebruikte ik trouwens wel WinGDB (gratis) zodat ik in ieder geval courses kon maken. Eigenlijk idioot dat Mapsource dat al niet eens kan 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door havana op 21-05-2013 11:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:56:
Bikeroutetoaster vind ik verreweg de beste door al z'n eenvoud. Less is more.
Ik heb al een aantal keren een poging gedaan, maar binnen 5 minuten heb ik het helemaal gehad met Bikeroutetoaster. Als ik mij niet vergis gaat de undo maar 1 stap terug en een route verslepen over de kaart naar andere wegen gaat ook niet. Kortom, weinig ruimte voor voortschrijdend inzicht. Of doe ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat undo maar één stap terug gaat is juist ideaal vind ik. Verslepen gaat met geen enkele website goed, correct me if I'm wrong.

Garmins eigen Course Creator (in Connect) is trouwens ook niet zo slecht. Sinds kort kun je daar ook OSM mee gebruiken.

Ik gebruik ook wel eens Gpsies en RidewithGPS. Werken ook prima.

[ Voor 43% gewijzigd door havana op 21-05-2013 12:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb ook regelmatig ruzie met Bikeroutetoaster. De planner van Garmin zelf op connect.garmin.com heb ik laatst een keer gebruikt, en die werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Routes verslepen zoals in de routebeschrijving van Google Maps zou ik ideaal vinden. Als ik in Google Maps nadat de route klaar is besluit dat ik tussen A en B nog even via C wil, dan is dat geen probleem. In Bikeroutetoaster zit er dan niks anders op dan opnieuw beginnen.

En wat is er zo ideaal in maar 1 stap terug kunnen met undo? Wat is het nadeel van oneindig stappen terug kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Eh... je kunt oneindig # stappen terug met BRT. Maar bij BRT ga je terug naar je vorige klikje, bij GPsies pakt ie elk waypoint.

Dat routes slepen met Google Maps werkt inderdaad perfect, het zou heel fijn zijn als dat voor de fiets ook zou kunnen.

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 21-05-2013 12:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Het kan ook heel goed aan mijn onkunde liggen hoor, maar ik mis dus een eenvoudige manier om punt A en punt B vast te leggen en daarna nog lekker te kunnen boetseren aan de route daartussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Daar heb je wel gelijk in en dat kan met Mapsource op zichzelf wel. Je kunt dan wat vlaggetjes op de kaart zetten en dan rustig klussen aan de rit. Ik mis deze optie overigens nooit, maar goed ieder z'n meug natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 21-05-2013 12:06 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

argro schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:04:
Het kan ook heel goed aan mijn onkunde liggen hoor, maar ik mis dus een eenvoudige manier om punt A en punt B vast te leggen en daarna nog lekker te kunnen boetseren aan de route daartussen.
Wat jij wilt kan prima op connect.garmin.com. Werkt gewoon prima, net zoals bij Google Maps: een nieuw punt ergens op de route zetten, dat verslepen, en de routeplanner doet de rest :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pelle op 21-05-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Yep, de planner van garmin werkt best nice. Ook gewoon goede undo opties enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd. Ik doe altijd "explore activities" en als ik een interessante route vind dan ga ik daar mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:24
havana schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:56:
...

Mapsource en Basecamp vind ik een rampenplan, maar het is de enige optie als je geen internet hebt. Dus voor op de camping bijvoorbeeld. Eén van de nadelen is dat de hoogtemeters niet berekend worden en dat kan juist in het buitenland soms heel onhandig zijn, je hebt dan geen idee wat je tegen gaat komen. Met Mapsource gebruikte ik trouwens wel WinGDB (gratis) zodat ik in ieder geval courses kon maken. Eigenlijk idioot dat Mapsource dat al niet eens kan 8)7
Als je de goede kaarten van Garmin gebruikt krijg je netjes alle hoogtemeters in kaart :). Verder heeft Basecamp een hoge leercurve wat erg jammer is voor iets simpels als een route maken |:(
. Terwijl de online versie in garmin connect dan weer wel redelijk leuk werkt. :P

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Alleen de Topo-kaarten hebben volgens mij hoogte en die zijn voor de racer dan weer niet zo geschikt. Correct me if I'm wrong.

Een enorm gemis in Basecamp is/was dat je de auto-routing niet tijdelijk uit kon schakelen. Dat maakt het als routeplanner eigenlijk direct al onbruikbaar. Geen idee of dit nog steeds zo is.

[edit]

Waar kun je het aantal HM zien in Garmins Course Creator?

[ Voor 53% gewijzigd door havana op 21-05-2013 13:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
bikeroutetoaster gebruik ik altijd, je moet alleen wel goed op letten dat je niet over schelpenpaden en smalle weggetjes langs vaarten gestuurd wordt.

Waar ik vooral gebruik van maak is "Add Course Point Warnings"
Op mijn Garmin edge 500 krijg ik dan bijvoorbeeld 200m van te voren al een singaal dat ik een afslag moet nemen.
Ik weet niet of andere planners dat ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
BdK9001 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:21:
Voor mij dit weekend geen Elfstedentocht (misschien volgend jaar), maar wel met 2 vrienden een leuke ronde gemaakt rond Utrecht: Utrecht - 't Zand - Haarzuilens - Kockengen - Breukelen - Loenen a/d Vecht - Oud-Loosdrecht - Nieuw Loosdrecht - Tienhoven - Oud- Maarsseveen - Utrecht. 67,7km met een gemiddelde van 27,3km/h
Heb je deze route toevallig getracked op Strava of iets dergelijks? Klinkt als een route die ik ook wel eens wil fietsen. Ik start in dit geval in Terwijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Jwlb schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:21:
[...]

Heb je deze route toevallig getracked op Strava of iets dergelijks? Klinkt als een route die ik ook wel eens wil fietsen. Ik start in dit geval in Terwijde.
Ik niet, een van mn vrienden heeft m wel getracked via de fietstijden.nl app. Ik kan wel vragen of ie m op de een of andere manier kan delen.

Was zeker een route die de moeite waard is, veel lange rechte stukken en over het algemeen goed asfalt. Alleen Breukelen en Loenen en Tienhoven waren een beetje naar qua drukte, maar dat lag denk ik ook deels aan Pinksteren.

Als je niet te snel bent (ik zie in dit topic namelijk nogal wat hoge gemiddeldes voorbij komen) kunnen we m ook n keer samen rijden als je wilt, I know the way :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
peugeot206gt schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:33:
Overigens hoeft dit volgens mij niet als je in GC bijvoorbeeld een interval maakt. Dan hoef je hem alleen te starten en als je klaar bent maakt hij een leuk muziekje en slaat hij hem automatisch op.
Das ook lullig als je een workout loopt en je bent nog niet thuis en plakt er nog wat aan. Gebeurde mij eens, muziekje, workout completed, ik doorlopen en na 5 minuten er achter komen dat de afstand niet meer oploopt 8)7 Snel opnieuw op start drukken meteen nadat muziekje dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:24
havana schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:49:
Alleen de Topo-kaarten hebben volgens mij hoogte en die zijn voor de racer dan weer niet zo geschikt. Correct me if I'm wrong.
Bijvoorbeeld de Benelux fietskaart van Garmin (aka rip van onroute fietskaart 2010, outdated) heeft hoogtemeters verwerkt in de kaart :). Schaf hem trouwens niet aan prijs is veel te hoog en hij is totaal niet up to date !!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:03
Gisteren om 07:00 gestart aan de elfstedentocht, ging voorspoedig tot aan Ijlst waar het begon te regenen.. Sowieso ben ik een mooi weer fietser, maar daarnaast was ik ook in een kortebroek gestart en dat is wel erg koud als het regent en 10 ~ 12 graden is. Vanaf ijlst ging het tempo dan ook omlaag, maar ik heb hem uiteindelijk nog uit gefietst. Ik was net als met de elfmerentocht op de mountainbike. Tot slot vond ik de mensen langs de kant fantastisch! Sommige zaten om half 8 al buiten _/-\o_ en tot het einde zijn we toegejuicht :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fastclaimer op 21-05-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
BdK9001 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:43:
[...]
Als je niet te snel bent (ik zie in dit topic namelijk nogal wat hoge gemiddeldes voorbij komen) kunnen we m ook n keer samen rijden als je wilt, I know the way :)
Misschien lijkt het een beetje op deze (garmin)?

Jammer van het prutweer nu, maar als je 'm nog een keer doet wil ik ook wel meerijden op beginnersniveau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjalt douma
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11-2022
Gister ook de elfstedentoch gefietst 7.00 uur gestart en was 19.00 uur lekker rustig aan gedaan.
Vanaf 3u begon het te regenen dus toen was het plezier er wel ff af :P

http://connect.garmin.com/activity/315753142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een klimmetje in de buurt waarvan ik graag mijn tijd wil verbeteren (KOM zal nog wel niet lukken denk ik), ik kan met mijn Garmin 500 de "Lap" knop indrukken om zo te zien wat voor een tijd ik maak, maar ik maak liever een course aan van enkel dat segment zodat ik de "virtual partner" kan gebruiken.

Weet iemand of dit kan?, of kan ik een course inladen, wegrijden van huis, en zodra ik het begin van die course passeer dat automatich de course gaat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, kan. Gewoon vast aanzetten en zodra je langs start rijdt dan roept ie "Course found", hoef je verder niets voor te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door MrAngry op 21-05-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok, dat is cool dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

matthijsln schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:30:
[...]

Misschien lijkt het een beetje op deze (garmin)?

Jammer van het prutweer nu, maar als je 'm nog een keer doet wil ik ook wel meerijden op beginnersniveau ;)
De bovenste lus is hetzelfde, alleen zit er bij ons een lus naar t westen ipv het oosten. Heb even een googlemaps screenshotje gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii136/CorpseFeaster/Untitled-1.jpg

Gezellig als je een keertje meerijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
roelieboelie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:22:
[...]

Bijvoorbeeld de Benelux fietskaart van Garmin (aka rip van onroute fietskaart 2010, outdated) heeft hoogtemeters verwerkt in de kaart :). Schaf hem trouwens niet aan prijs is veel te hoog en hij is totaal niet up to date !!
Eh.. Ik heb een jaartje geleden een toertocht gereden die een gpx leverden. Die heb ik middels gpsies geconverteerd omdat hij niet wou laden op de Garmin, toen door BRT gehaald, en daar zag ik toen de hoogtemeters. Gedurende de rit kon ik op mijn Edge zien wat me te wachten stond. Ik had toen als kaart de onroute fietskaart.

Nu heb ik openstreetmap kaarten er op staan, die dus als het goed is geen hoogtemeters hebben? Paar dagen geleden een van mijn eigen ritten vanuit Garmin Connect naar de Edge gestuurd, en in de course die daarna op de Garmin stond had ik dat zelfde hoogte profiel overzicht weer. Dan is dat toch iets wat in de course zit, en niet in de kaart?
MrAngry schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:55:
Ja, kan. Gewoon vast aanzetten en zodra je langs start rijdt dan roept ie "Course found", hoef je verder niets voor te doen.
Oei. Das cool. Dat moet ik eens gaan proberen. Heb een paar segmentjes hier waar mijn eigen tijd verbeterd zou moeten worden. Ik heb nu een aparte pagina daar voor welke info aangeeft die relevant is voor een segment, ik druk op lap als ik denk dat het segment start, en weer op lap als ik denk dat het eindigt. Maar dit is dus wel ff beter denk ik. Moet ik echt eens mee gaan spelen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zit me nu trouwens wel hard af te vragen wat de virtual partner doet. Als die al gelijk begint terwijl jij nog lang niet bij dat segment bent dan heb je er nog niets aan. Virtual partners fietsen namelijk wel gewoon door als jij van de route afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Virtual partners zijn waaghalzen met een deathwish. Fietsen overal door rood en wachten niet eens volgens fair play idee tot iedereen bij de startstreep is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hoogtemeters zitten in een TCX gebakken, heeft niks te maken welke kaart er op de Garmin staan.

Vrijwel alle online tools bakken die info zo in, in Mapsource en Basecamp is dat zo eenvoudig nog niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Hallo wielrenners, ik ben nieuw in dit topic. In de zomer vakantie wil ik met twee vrienden in drie dagen van Rotterdam naar Parijs fietsen, op onze jaren 80 race fietsen met versnellingen aan het frame. Wel spd schoenen en een bagage dragertje. Nu ben ik tijdens het zoeken naar helm er achter gekomen dat mijn hoofd te breed is voor mijn omtrek. 59cm omtrek maar een helm voor 63 staat bovenop mijn hoofd, ipv van op mijn hoofd. Zijn er ervaringen met extra brede helmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

Loop eens een goede zaak binnen en pas er een paar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:55:
Maar nog even 1 ding omdat mij dat nog steeds niet duidelijk is.
Ik heb nu bijvoorbeeld deze course aangemaakt: http://connect.garmin.com/course/3661604 wat dus overeenkomt met dit Strava segment: http://app.strava.com/segments/714052

Als snelheid heb ik nu 22Km/u ingevuld omdat ik dat wil halen om hoger in de lijst te komen. Als ik de course heb gereden en een betere tijd heb gereden, moet ik dit handmatig updaten door de snelheid/tijd aan te passen en wederom de course naar mijn Garmin 500 te laden, of gaat dit automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Handmatig updaten, de course is fixed.

Hmm, heb ik net middels RouteYou Limburgs Mooiste op mijn Edge gezet, op RouteYou zie ik hoogteprofiel, en als ik de course selecteer op de Edge zitten er geen hoogtemeters in. Eens ff stoeien, moet toch kunnen...

/edit
Is een gpx zie ik, moet dat een tcx worden?

/edit 2
De gpx van routeyou middels gpsies geconverteerd naar tcx en add elevation gedaan. Nu heb ik hoogteprofiel. Maar de afstand van de course wijkt iets af.. Laat een mens toch weer twijfelen :P

[ Voor 33% gewijzigd door UltraSub op 21-05-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
BdK9001 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:43:
matthijsln schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:30:
Lijkt me gezellig! Fiets veel solo, dus wat gezelligheid is een welkome afwisseling. Ik val ook in de beginnerscatogorie. De afstanden en snelheden van mij liggen ook lager dan het gemiddelde hier.

Dat is ook de reden dat ik naar je route vroeg. Leek een diverse route langs leuke stekjes, maar wel met een redelijke afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, hele weekend zitten klootviolen met MapSource en BaseCamp. Toen maar eens het Garmin 800 topic op Fiets doorgelezen. Havana, hulde en bedankt. BRT it is.

Mijn fietsje trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/5ctb6.jpg

Sensa Lombardia frame gespoten in blauw/grijs (mat). Afgemonteerd met Force groep en 3T onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Een GPX kan geen hoogte bevatten, TCX wel. Sowieso kun je als je courses gebruikt beter geen GPX gebruiken, omdat dit formaat zowel een route als een course kan zijn. Een TCX is altijd een course dus nooit gezeik :) Voor virtual partner geldt volgens mij hetzelfde.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Over smeermiddelen, wil geen discussie aanslingeren, ben fan van Squirtlube, maar rij doorgaans droog. Laatste keer zeiknat wegdek gereden, na 40 km chainsuck enz. Heb 115 km op de planning staan in zeiknat weer. Volgens mij gaat dat niet goed komen.
Wil dus een smeermiddel voor natte omstandigheden. Iemand met een gouden tip? Mag dus dedicated nat middel zijn, gaat na de rit toch weer in de petroleum.

/edit
http://www.futurumshop.nl...et-conditions-100ml.phtml
Is dat wat?

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 22-05-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Er is niks beter dan oliesmering voor natte omstandigheden. Bijvoorbeeld Pedros Syn Lube, Morgan Blue of Finish Line.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 22-05-2013 09:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die is sowieso goed, Joe's No Flats heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 22-05-2013 09:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Natte bende gisteren, maar gelukkig niet heel erg koud. Ruim 60 km om en op de Heuvelrug gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik hoop vanmiddag op pad te kunnen. Gevoelstemperatuur hier in Groningen 4,4 graden :/

* havana haalt de winterschoenen en lange handschoenen weer uit de kast

[ Voor 32% gewijzigd door havana op 22-05-2013 10:07 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Morgen ga ik dus voor 4 dagen naar de Vogezen. Daar is door sommige weerkanalen zelfs sneeuw voorspeld :') . Het toeval bestaat dat de auto sinds gister bij de garage staat dus wellicht kunnen we niet eens daar naartoe. Wat jammer nou. ;)

Het moet wel een beetje leuk blijven. Wat een onwijs waardeloos voorjaar is dit ook. :(

If it aint fixed, it's broken.

Pagina: 1 ... 72 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.