Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.035 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tjebakka schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:17:
Het moet wel een beetje leuk blijven. Wat een onwijs waardeloos voorjaar is dit ook. :(
Goed voorjaar == crappy zomer (afgelopen jaren zo)
Crappy voorjaar == goede zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteravond 54km in de regen gedaan, witte shirt had een prachtige zwarte streep op de rug.
Gelijk maar een ass saver besteld (cycletrend had ze alleen nog in het roze). Als het goed is krijg ik die morgen binnen. Shirt zal er niet schoon door blijven, maar hopelijk net iets langer een droge reet :)

http://app.strava.com/activities/55522472

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:01
Heb eindelijk de app eens gestart en samen met mijn vriendin een ritje bijgehouden.

http://app.strava.com/activities/55052134

Zo direct na de vakantie, en met een dag van toch wel flink wat tegenwind een redelijk ritje. Mijn vriendin reed pas haar 2e rit op een racefiets en vond dat ze toch nog best netjes mee kwam.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Zaterdag en zondag doe ik mee aan de 24 uur van Zandvoort. Zit me nu vooral te beraden op maatregelen om mijn schoenen in zes uur te kunnen drogen, omdat ik in een team van vier rij en we drie keer twee uur moeten rijden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Goede verwarming (zo'n 2kw elektrische kachel?) en veel wc, keuken of een ander absorberend papier om in de neus te stoppen.

[ Voor 11% gewijzigd door MrAngry op 22-05-2013 11:34 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Tjebakka schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:17:
Morgen ga ik dus voor 4 dagen naar de Vogezen. Daar is door sommige weerkanalen zelfs sneeuw voorspeld :') . Het toeval bestaat dat de auto sinds gister bij de garage staat dus wellicht kunnen we niet eens daar naartoe. Wat jammer nou. ;)

Het moet wel een beetje leuk blijven. Wat een onwijs waardeloos voorjaar is dit ook. :(
Mooi zo, we konden de reservering kostenloos overzetten naar September. Hopelijk wordt het najaar wél een beetje prima.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:51

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Net eventjes op m-gineering.nl zitten neuzen, kwam daar deze tegen. Geen racefiets, maar door z'n tecniek ongetwijfeld interessant voor ons tweakers :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Achja regen....ik eet regen als ontbijt!
Rule #9 // If you are out riding in bad weather, it means you are a badass. Period.

Fair-weather riding is a luxury reserved for Sunday afternoons and wide boulevards. Those who ride in foul weather – be it cold, wet, or inordinately hot – are members of a special club of riders who, on the morning of a big ride, pull back the curtain to check the weather and, upon seeing rain falling from the skies, allow a wry smile to spread across their face. This is a rider who loves the work.
http://www.velominati.com/the-rules/

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Als het gaat regenen terwijl ik al aan het fietsen ben, geen probleem. Maar ik ga niet voor m'n lol de Grand Ballon opfietsen terwijl het sneeuwt 8)7 Laat staan afdalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Word een beetje moe van wéér "the rules" :O Zooooo uitgekauwd, ook in dit topic.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Ik merk dat ik 's avonds na het fietsen last krijg van hoofdpijn. De ochtend erna is het weer weg. Nou ben ik een beetje gaan googlen en kwam ik al gauw dit tegen: http://www.sportzorg.nl/c...dpijn-na-het-sporten.html

Ik meen me te herinneren dat ik de hoofdpijn altijd al gehad heb sinds ik de wielrenfiets heb gekocht. Als ik ga hardlopen heb ik 's avonds geen hoofdpijn. Het lijkt dus iets te zijn in de afstelling van mijn fiets (denk ik). Bij Rose Versand ben ik destijds toen ik de fiets kocht helemaal opgemeten en daarop hebben ze dus mijn huidige fiets geleverd (standaard met meerdere spacers onder de stuurpen en de stuurpen omhoog wijzend, ik heb na een jaar of twee de stuurpen horizontaal laten zetten voor de looks)

Nou vraag ik mij dus af wat wijsheid is. Een bikefitting laten doen om te kijken of ik wel goed op de fiets zit? Of eerst eens een keer heel rustig een rondje van bijv. 50-60km gaan fietsen aan 25km/h gemiddeld om te kijken of het misschien inspanningshoofdpijn is (dat ik dus te gek doe als ik ga fietsen). Het is wel zo dat het een beetje in de familie zit om gelijk bij een sport met de beste mee te willen en te gaan. Dus misschien moet ik eerst maar eens uitsluiten dat het geen inspanningshoofdpijn is. Mocht ik het na een heel rustige rit nog steeds krijgen dan kan ik dus verder gaan kijken naar de manier waarop ik op de fiets zit. Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik de laatste tijd al rustiger aan probeer te doen op de racefiets. Eerst dan knalde ik gelijk bij huis weg en gelijk vol ertegen aan zeg maar. Nu trap ik rustig mijn rondjes tot ik bij de Holterberg kom waar ik vervolgens probeer rustig door heen te fietsen maar wat lang niet altijd lukt. :+ Maar zelfs na een (voor mijn begrippen) relatief rustig rondje krijg ik 's avonds hoofdpijn.

Wat denken jullie? (alleen dit typen werkt al verhelderend) :P

[ Voor 12% gewijzigd door LuPo op 22-05-2013 12:39 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Hoeveel drink je tijdens het fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Eerste wat in me op komt is... 'Drink je wel genoeg?' (damn you StevenK ;) )

Ander zou het misschien wel een afstelling/zitting kunnen zijn. Misschien zit er iets 'niet helemaal lekker' bij je nek tijdens het fietsen. Ook zou het kunnen zijn dat je schouders wat omhoog geduwd worden en dus de trapezius (en dus je nek) wat meer 'bekneld' raakt.
Een bikefitting zou dit wellicht kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik zou toch eerst eens proberen om wat rustiger te fietsen (en idd voldoende te drinken), voordat je van alles aan je afstelling gaat veranderen (al was het alleen maar om kosten te besparen ;) )

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik zat ook te ver voorover, kreeg daar ook last in mijn nek en/of hoofdpijn van. Stuurpen heb ik toen omgekeerd: van praktisch horizontaal naar schuin omhoog. Stuur kwam daar ca 2 à 3cm van omhoog. Ook het zadel een halve/driekwart cm naar voren gezet. Samen was dat voldoende om mijn klachten helemaal te verhelpen. Ik ben ook gevoelig voor spanningshoofdpijn, maar bij mij was het dus echt de afstelling.

Afstelling veranderen hoeft niks te kosten als je zelf eerst rustig wat probeert. Kleine stapjes, geen grote sprongen, niet teveel tegelijk. Gelijk een professionele bikefitting is misschien helemaal niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Elwood Blues op 22-05-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

@LuPo; ook mijn eerste verdachte is watertekort. Bij hardlopen heb ik het zelden, bij fietsen vaker en dan blijk ik altijd te weinig gedronken te hebben als ik het beredeneer. Nog nooit hoofdpijn gehad als ik als een idioot waterdrink.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzper op 22-05-2013 13:44 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:08:
Een GPX kan geen hoogte bevatten, TCX wel.
Hoe is dat nuttig terwijl je fiets, die hoogte-informatie? Is dat puur om te weten dat je op moment X een stuk van Y kilometer moet fietsen dat Z meter omhoog gaat? Of gebruik je het nog ergens anders voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Godver :( (excuus). Zojuist terug van de LBS en ze kunen de Basso niet meer in mijn maat bestellen. Ze hadden er 1 in 56 maar deze was eigenlijk te groot (ben 1,78). Alternatief is een Cannondale supersix 105. Die kan nog wel besteld worden.

Waarschijnlijk is de Cannondale de betere fiets, maa ik vond die basso zo mooi met zijn interne bekabeling en framedesign. De supersix is niet lelijk, maar iets zegt me dat die oversized buizen en uitwendige routing een beetje oudbollig zijn.

Desalnietemin wordt het waarschijnlijk toch de supersix

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
StevenK schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:06:
Hoeveel drink je tijdens het fietsen?
Ik houd 1 bidon per uur aan. Mijn bidon is 750ml. ;)
Griffin schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:06:
[...]

Eerste wat in me op komt is... 'Drink je wel genoeg?' (damn you StevenK ;) )

Ander zou het misschien wel een afstelling/zitting kunnen zijn. Misschien zit er iets 'niet helemaal lekker' bij je nek tijdens het fietsen. Ook zou het kunnen zijn dat je schouders wat omhoog geduwd worden en dus de trapezius (en dus je nek) wat meer 'bekneld' raakt.
Een bikefitting zou dit wellicht kunnen verhelpen.
Ik neig ook een beetje naar m'n nek. Af en toe heb ik een dag of twee daarna ook wel eens een stijve nek maar dat schreef ik tot nu toe altijd toe aan het feit dat ik maar 1 x per 2-3 weken op m'n racefiets zit (fiets staat bij m'n ouders en ik zit op kamers).
Tsjilp schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:32:
Ik zou toch eerst eens proberen om wat rustiger te fietsen (en idd voldoende te drinken), voordat je van alles aan je afstelling gaat veranderen (al was het alleen maar om kosten te besparen ;) )
Dat lijkt mij inderdaad ook de beste en meest voor de hand liggende optie. Het geld groeit me niet op de rug. :P
Elwood Blues schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:34:
Ik zat ook te ver voorover, kreeg daar ook last in mijn nek en/of hoofdpijn van. Stuurpen heb ik toen omgekeerd: van praktisch horizontaal naar schuin omhoog. Stuur kwam daar ca 2 à 3cm van omhoog. Ook het zadel een halve/driekwart cm naar voren gezet. Samen was dat voldoende om mijn klachten helemaal te verhelpen. Ik ben ook gevoelig voor spanningshoofdpijn, maar bij mij was het dus echt de afstelling.

Afstelling veranderen hoeft niks te kosten als je zelf eerst rustig wat probeert. Kleine stapjes, geen grote sprongen, niet teveel tegelijk. Gelijk een professionele bikefitting is misschien helemaal niet nodig.
Bij mij stond de stuurpen dus eerst ook schuin omhoog. Maar ook toen had ik volgens mij al hoofdpijn 's avonds. Maar dat weet ik dus niet meer 100% zeker, dat is een beetje irritant. Eerst maar eens een ritje van 40-50 km maken op een zeer laag intensiteitsniveau om te kijken wat er dan 's avonds gebeurd. :)
Jazzper schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:44:
@LuPo; ook mijn eerste verdachte is watertekort. Bij hardlopen heb ik het zelden, bij fietsen vaker en dan blijk ik altijd te weinig gedronken te hebben als ik het beredeneer. Nog nooit hoofdpijn gehad als ik als een idioot waterdrink.
Kan het ook zijn dat ik ontzettend veel water nodig heb? Want als ik ga spinnen neem ik altijd 2 bidons van 500ml mee in een uurtje. Na de les drink ik dan gelijk nog een bidon met 500ml water. En zelfs dan heb ik soms nog hoofdpijn in de avond Dan gaat het goed. Maar met spinning zuip ik me nu altijd helemaal gek. :P Dan zie je de rest om je heen met 1 flesje spa die na de tijd nog half vol is. |:(

Hier trouwens even voor jullie mijn laatste ritje (volgens mij m'n tweede ritje in 2013 en met redelijk wat klimmetjes voor Nederlandse begrippen dan :P ): http://app.strava.com/activities/55011539
Ik rijd trouwens alleen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als je het ook hebt met spinnen dan lijkt het me sterk dat die klachten komen door de afstelling van je fiets. Het zou wel kunnen dat je fietshouding met betrekking tot je nek en schouders niet goed is. Dat je veel te verkrampt en gespannen op de fiets zit bv (hint je schouders moeten echt ontspannen naar beneden hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

LuPo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:06:
Ik houd 1 bidon per uur aan. Mijn bidon is 750ml. ;)
Dit vind ik erg veel, ik kom daar eigenlijk alleen met > 25 graden aan. Onder normale omstandigheden drink ik juist 1 bidon van 750ml in 2 uur

Ik heb zelf ook wel eens hoofdpijn gehad na het fietsen, maar meestal totaal random. Een rustig rondje peddelen lijkt me inderdaad verstandig, als het dan nog steeds is eens kijken naar je afstelling en miss ook nagaan of je helm niet iets te strak zit.
je schouders moeten echt ontspannen naar beneden hangen
Letterlijk hangen? Ik heb namelijk het idee dat als ik mn schouders volledig ontspan dat ik ik tussen mn schouders hang (dus dat mn schouders juist een stukje omhoog worden gedrukt)

[ Voor 19% gewijzigd door BdK9001 op 22-05-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MrAngry schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:21:
Als je het ook hebt met spinnen dan lijkt het me sterk dat die klachten komen door de afstelling van je fiets. Het zou wel kunnen dat je fietshouding met betrekking tot je nek en schouders niet goed is. Dat je veel te verkrampt en gespannen op de fiets zit bv (hint je schouders moeten echt ontspannen naar beneden hangen).
Met spinning heb ik het eerlijk gezegd nu niet meer. Nu ik dus 2 x 500ml tijdens spinning drink en nog een bidon na de spinning. Nou moet ik zeggen dat je met spinning ook wel gigantisch zweet dus dat ik dan ook wel meer moet drinken dan als ik buiten fiets hoor.

M'n houding let ik inderdaad goed op. Schouders ontspannen. Bij spinning let ik daar ook goed op. Maar wel een goede tip!
BdK9001 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:22:
[...]

Dit vind ik erg veel, ik kom daar eigenlijk alleen met > 25 graden aan. Onder normale omstandigheden drink ik juist 1 bidon van 750ml in 2 uur

Ik heb zelf ook wel eens hoofdpijn gehad na het fietsen, maar meestal totaal random. Een rustig rondje peddelen lijkt me inderdaad verstandig, als het dan nog steeds is eens kijken naar je afstelling en miss ook nagaan of je helm niet iets te strak zit.
De laatste rit die ik net deelde was ong. 1,5 uur en toen had ik ook 1 bidon bij me bedenk ik me net. Helm die te strak zit zou ook nog kunnen inderdaad. Ga ik ook even nakijken, thanks!

Toen ik het zelf aan het typen was kwam ik er wel achter dat de eerste stap een keer heel rustig rijden moet zijn. Nu rijd ik namelijk bijna 30 per uur gemiddeld terwijl ik alleen fiets en het m'n eerste twee ritjes van 2013 zijn. Daarvoor voor het laatst in de zomer van 2012 gefietst maar ook niet veel (ik denk op 2 handen te tellen). Spinning doe ik ook weinig, dus al met al fiets ik überhaupt heel weinig :+ . Dan is 30 aan het uur wel gelijk vrij fors (zeker als het terrein geaccidenteerd is). Ik denk dus dat het misschien weleens inspanningshoofdpijn kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem normaal 1 bidon mee (500ml) en daar heb ik meestal genoeg aan. Enkel wanneer het echt heel warm is neem ik 2 bidons mee en dan gaan ze ook beide leeg, en vaak ook een refil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

LuPo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:30:
[...]
...Nou moet ik zeggen dat je met spinning ook wel gigantisch zweet dus dat ik dan ook wel meer moet drinken dan als ik buiten fiets hoor...
[...]
Hier maak je een denkfout! Bij buiten fietsen (bij normale temperaturen dan..) zweet je evenveel (misschien wel iets minder), alleen door de rijwind verdamp je dat zweet veel sneller. Maar je verliest hoe dan ook heel veel vocht. Hoeveel je drinkt is niet 1 op 1 te vergelijken, ook al vanwege verschillende weersomstandigheden. Je kan beter op je eigen lijf afgaan: kun je na het fietsen nog een flinke plas produceren? En is die dan normaal van kleur of supergeconcentreerd? Als je de hele avond niet meer hoeft te pissen, heb je te weinig gedronken en als het donkergeel is ook. Je ziet bij profs ook dat ze vaak tijdens een wedstrijd/etappe wel een keer een sanitair stopje moeten maken, dat is gezond.

Ik denk net als velen hier ook dat je eens een keer enorm veel moet drinken (niet alleen water, maar ook zout aanvullen, dat kan bijv met sportdrank) en dat je eens moet kijken of je helm niet te strak om je hoofd zit wanneer je lekker op bedrijfstemperatuur bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Als alternatief voor sportdrank zou je evt een snufje zout in siroop kunnen doen, dan heb je zowel suikers als zout. Maak m niet te zout/zout, anders is de dorstlessende werking foetsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

Mex

Pelle schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:47:
[...]

Hoe is dat nuttig terwijl je fiets, die hoogte-informatie? Is dat puur om te weten dat je op moment X een stuk van Y kilometer moet fietsen dat Z meter omhoog gaat? Of gebruik je het nog ergens anders voor?
Je kan een hoogteprofiel in beeld zetten zodat je weet wanneer er een berg/heuvel aan komt, hoe lang de klim gaat zijn en (grofweg) hoe steil het is.

Afbeeldingslocatie: http://www.tramsoft.ch/gps/screenshots/garmin/edge800/garmin_edge800-page-hoehenprofil_en.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
TheLemon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:40:
[...]

Hier maak je een denkfout! Bij buiten fietsen (bij normale temperaturen dan..) zweet je evenveel (misschien wel iets minder), alleen door de rijwind verdamp je dat zweet veel sneller. Maar je verliest hoe dan ook heel veel vocht.
Dat dus
BdK9001 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:43:
Als alternatief voor sportdrank zou je evt een snufje zout in siroop kunnen doen, dan heb je zowel suikers als zout. Maak m niet te zout/zout, anders is de dorstlessende werking foetsie
Als ik een uurtje weg ga (ongeveer) neem ik 1 bidon a 750ml water mee en zorg echt dat ik elke 10minuten (zover ik weet een beetje de ongeschreven regel om te zorgen dat je genoeg drink) een flinkje teug.

Als ik langer weg ga maak ik mn eigen 'sportdrank' met een klein beetje multivitamine (zoet) en een klein beetje zout.

Vaak denken mensen, ik heb nog geen dorst/honger dus ik ga nu nog niet drinken/eten. Is allemaal leuk en aardig maar op het moment je wel dorst/honger hebt ben je te laat. Daarom met regelmaat wat drinken en eten (allemaal afhankelijk van de tijdsduur van de rit + inspanningsniveau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28
Even een materiaalvraag. Ik overweeg een upgrade van mijn wheelset. Momenteel rij ik rond op DT Swiss R 1850 wielen (niet de RR versie). Ik heb goede dingen gelezen over de Campagnolo Zonda's en de Fulcrum Racing 3 wielen.

Gewichtbesparing is op zich mooi, maar ik zoek vooral betere overbrenging van kracht op het achterwiel en zijdelingse stijfheid. Gaan de Zonda's of de Fulcrums echt zorgen voor een beter rijgevoel en effecienter fietsen?

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
TheLemon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:40:
[...]

Hier maak je een denkfout! Bij buiten fietsen (bij normale temperaturen dan..) zweet je evenveel (misschien wel iets minder), alleen door de rijwind verdamp je dat zweet veel sneller. Maar je verliest hoe dan ook heel veel vocht. Hoeveel je drinkt is niet 1 op 1 te vergelijken, ook al vanwege verschillende weersomstandigheden. Je kan beter op je eigen lijf afgaan: kun je na het fietsen nog een flinke plas produceren? En is die dan normaal van kleur of supergeconcentreerd? Als je de hele avond niet meer hoeft te pissen, heb je te weinig gedronken en als het donkergeel is ook. Je ziet bij profs ook dat ze vaak tijdens een wedstrijd/etappe wel een keer een sanitair stopje moeten maken, dat is gezond.

Ik denk net als velen hier ook dat je eens een keer enorm veel moet drinken (niet alleen water, maar ook zout aanvullen, dat kan bijv met sportdrank) en dat je eens moet kijken of je helm niet te strak om je hoofd zit wanneer je lekker op bedrijfstemperatuur bent.
Ik zal zeker eens gaan kijken naar het drinken. Maar een 750ml bidon per 1 uur/1,5 uur is toch niet erg weinig? Volgens mij moet ik altijd naar de wc als ik thuis kom dus dat zit dacht ik wel goed. Maar ik ga er eens op letten de volgende keer!

Van die helm ga ik naar kijken. Misschien is hij inderdaad wel te strak aangezien hij helemaal goed sluit als ik nog 'koud' ben thuis. Dus misschien is dat ook wel knellend.
BdK9001 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:43:
Ik had altijd sportdrank (poeder waar je water bij doet). Nu doe ik het met siroop maar daar doe ik geen zout in. Ik zal dat ook eens testen. Dat wordt nog veel testen trouwens haha! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Griffin schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:56:
[...]

Dat dus

[...]

Als ik een uurtje weg ga (ongeveer) neem ik 1 bidon a 750ml water mee en zorg echt dat ik elke 10minuten (zover ik weet een beetje de ongeschreven regel om te zorgen dat je genoeg drink) een flinkje teug.

Als ik langer weg ga maak ik mn eigen 'sportdrank' met een klein beetje multivitamine (zoet) en een klein beetje zout.

Vaak denken mensen, ik heb nog geen dorst/honger dus ik ga nu nog niet drinken/eten. Is allemaal leuk en aardig maar op het moment je wel dorst/honger hebt ben je te laat. Daarom met regelmaat wat drinken en eten (allemaal afhankelijk van de tijdsduur van de rit + inspanningsniveau)
Dat doe ik dus ook. Het is inmiddels een gewoonte dat ik tijdens het fietsen elke keer een slok drinken neem. Ook even zo'n momentje om je benen een seconde stil te houden. :)

Heb al weer veel dingen gelezen waar ik wat mee ga doen. Ik zal mij weer melden als ik wat dingen getest heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Misschien trouwens een stomme vraag/opmerking, maar ik heb het idee dat mijn (2004) Giant TCR veel onrustiger rijdt dan mn (1998) Pinarello Stelvio. Met onrustig bedoel ik twee dingen:
1. De Giant slingert van zichzelf meer, dit komt mede doordat de Pina in het balhoofd een soort centreerstand heeft.
2. Op de Giant heb ik in de verzetten waarin ik met een redelijke rpm (85-100) mijn kruissnelheid (+/- 30) kan rijden heel vaak het idee dat ik in de lucht aan het trappen ben. Ook wanneer ik dan in-gear wil versnellen kan heeft het weinig zin om extra kracht te zetten, omdat het zo ontzettend licht gaat. Met de Pina gaat dit juist prima
3. De Giant voelt in de zwaardere verzetten veel meer als een mountainbike, alsof ik over een stroperig oppervlak fiets oid. Ook dit is bij de Pina veel minder.

Komt dit doordat de Giant zoveel nieuwer is en dat daardoor alles veel lichter loopt? Ik moet meestal pas echt kracht gaan gebruiken op het moment dat de luchtweerstand flink omhoog gaat (bij +/- 35) Maar als ik met vrienden aan het touren ben halen we die snelheid zelden.

Is het raar dat ik de oudere fiets veel lekkerder vind rijden? En loop ik het risico dat de Pina met een nieuwe groep ook zo aan gaat voelen als de Giant?

Ik weet het heel veel vragen, voorlopig heb ik toch geen geld voor grote veranderingen, dus ik moet maar even afwachten hoe mn nieuwe cassette op de Giant gaat bevallen. Mocht dat niet bevallen heeft de Pina sowieso een nieuwe BB nodig omdat die nu speling begint te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Mex schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:51:
Je kan een hoogteprofiel in beeld zetten zodat je weet wanneer er een berg/heuvel aan komt, hoe lang de klim gaat zijn en (grofweg) hoe steil het is.

[afbeelding]
Ah ok. Zal eens kijken of mijn Edge 500 dat ook snapt :)

Qua drinken doe ik, een beetje afhankelijk van de mate van inspanning, gemiddeld 500-750ml per uur. In D1 zit het meer tegen de 500ml aan, in D2 of hoger heb ik die 750ml per uur wel nodig.
Vooraf probeer ik overigens ook minstens nog een halve liter te drinken. En na afloop ook nog eens een bidon van 750ml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 01-09 11:43
Pelle schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:08:
[...]

Ah ok. Zal eens kijken of mijn Edge 500 dat ook snapt :)
...
kennelijk wel :)
Afbeeldingslocatie: http://www.dcrainmaker.com/images/2009/12/garmin-edge-500-in-depth-review-86-thumb.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door ravenger op 22-05-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Een training die we maar snel moeten vergeten. Pap in de benen, HR wilde niet omhoog, windkracht 7, koud, geen zin. Training flink ingekort, thuisgekomen met 55 km op de klok. Verreweg de minste leuke training van het hele seizoen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
UltraSub schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:31:
/edit 2
De gpx van routeyou middels gpsies geconverteerd naar tcx en add elevation gedaan. Nu heb ik hoogteprofiel. Maar de afstand van de course wijkt iets af.. Laat een mens toch weer twijfelen :P
Laat me raden, de TCX is iets langer?

Dat komt doordat een verplaatsing van hemelsbreed 1km met 0 hoogtemeters minder ver is dan een verplaatsing van hemelsbreed 1km met 50 hoogtemeters.

Ervan uitgaande dat de afstand slechts een klein beetje meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben maar eens aan de slag gegaan met Garmin Connect, ziet er lekker simpel uit en werkt best snel moet ik zeggen. De komende weken maar eens een paar tracks in elkaar klikken. :)
In welk formaat worden ze op je Edge gezet? TCX of GPX?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:22
Harmen schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:29:
Ben maar eens aan de slag gegaan met Garmin Connect, ziet er lekker simpel uit en werkt best snel moet ik zeggen. De komende weken maar eens een paar tracks in elkaar klikken. :)
Klopt :) Ik ben nu sinds 2,5 week bezig met het olympisch triathlon schema met hartslag. Best leuk, er staan kant en klare programma's in die je kan volgen. Hier staan bijvoorbeeld zwemoefeningen bij en voor fietsen intervals etc. Je laadt ze zo in je horloge en kan via menu de workout van de dag starten. :*) Nu ben ik nog benieuwd wat het resultaat wordt na een paar weken. ;)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60,3km waarvan 40 met niet voorspelde regen. Met wintertenen weer thuis.
Krijg je energie van, zulke ritjes. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BdK9001 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:07:
Misschien trouwens een stomme vraag/opmerking, maar ik heb het idee dat mijn (2004) Giant TCR veel onrustiger rijdt dan mn (1998) Pinarello Stelvio. Met onrustig bedoel ik twee dingen:
1. De Giant slingert van zichzelf meer, dit komt mede doordat de Pina in het balhoofd een soort centreerstand heeft.
2. Op de Giant heb ik in de verzetten waarin ik met een redelijke rpm (85-100) mijn kruissnelheid (+/- 30) kan rijden heel vaak het idee dat ik in de lucht aan het trappen ben. Ook wanneer ik dan in-gear wil versnellen kan heeft het weinig zin om extra kracht te zetten, omdat het zo ontzettend licht gaat. Met de Pina gaat dit juist prima
3. De Giant voelt in de zwaardere verzetten veel meer als een mountainbike, alsof ik over een stroperig oppervlak fiets oid. Ook dit is bij de Pina veel minder.

Komt dit doordat de Giant zoveel nieuwer is en dat daardoor alles veel lichter loopt? Ik moet meestal pas echt kracht gaan gebruiken op het moment dat de luchtweerstand flink omhoog gaat (bij +/- 35) Maar als ik met vrienden aan het touren ben halen we die snelheid zelden.

Is het raar dat ik de oudere fiets veel lekkerder vind rijden? En loop ik het risico dat de Pina met een nieuwe groep ook zo aan gaat voelen als de Giant?

Ik weet het heel veel vragen, voorlopig heb ik toch geen geld voor grote veranderingen, dus ik moet maar even afwachten hoe mn nieuwe cassette op de Giant gaat bevallen. Mocht dat niet bevallen heeft de Pina sowieso een nieuwe BB nodig omdat die nu speling begint te krijgen.
1 Mijn oude fiets heeft ook een soort centreer stand, dat is in mijn geval een versleten balhoofd.
2 Begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dat je minder zwaar trapt op je nieuwe fiets? Dat kan prima namelijk. Je zou ook sneller kunnen gaan fietsen kopje nieuwe fiets :P.
3 Kan ik je geen antwoord op geven

Op mijn oude fiets (1994) merk ik dat het zwaarder fietst dan mijn nieuwe fiets. Scheelt iets van 1-2km/h bij dezelfde hartslag. Heb dus een andere ervaring dan jou, maar mijn oude fietst wel lekker ook.

Wat anders: heb mijn eerste King of the Mountain op Strava. Toch wel leuk, een gedeelde eerste plaats op de plaatselijke brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik zie hier eigenlijk nooit actiefoto's voorbij komen, met uitzondering van jspr, dus hierbij een van mij op de 25% klim tijdens de Tecklenburg Rundfahrt :)

Actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 07:36
Ziet er soepeler uit dan diegene achter je. Nu zou ik ook bijna omvallen hoor, met 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Tjebakka schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:50:
Ik zie hier eigenlijk nooit actiefoto's voorbij komen, met uitzondering van jspr, dus hierbij een van mij op de 25% klim tijdens de Tecklenburg Rundfahrt :)
Mooie foto! Heerlijk contrast met de wandelaar achter je.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Actiefoto's. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

U vraagt, wij draaien :P
Als ik me goed herinner, ergens tussen Rhenen en Elst, afgelopen maandag.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2928238/jelle-jan-van-veelen-tour-over-de-heuvelrug-20130520.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Misschien leuk voor de TS; naast de foto ook de coureur in actie? Ik zat zelf een beetje te denken aan deze stijl: http://knowyourmeme.com/memes/ptsd-clarinet-boy hehe :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjebakka, mooie foto. Lekker afzien. Beent there done that. Elk jaar gaat het makkelijker. ;)

Iemand tips om een goede route te maken in de Jura? Probeer mooie kleine weggetjes te vinden, op google maps zie je ze wel staan, maar ben bang dat het dan zandweggetjes zijn. Weet iemand een definitie van deze wegen? Met de satelliet weergave kan ik niet veel zien helaas. Zijn onverharde wegen niet gemarkeerd met een stippellijn?

Voorbeeldje: https://maps.google.nl/ma...C3%A9,+Frankrijk&t=h&z=16
Zit op een camping in Doucier, had een route gepland naar Lac du Joux.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Leuk, actiefoto's! :) Ik denk niet dat ik t je na ga doen om 25% te klimmen, ik vind de 7% van de Grebbeberg al zwaar genoeg (ik moest m ook doen met 48x23 als lichtste)
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:04:

1 Mijn oude fiets heeft ook een soort centreer stand, dat is in mijn geval een versleten balhoofd.
Ik ga toch voor de "it's not a bug , it's a feature", het is over de jaren nooit erger geworden, terwijl ik de meeste km op de fiets heb gemaakt :P
2 Begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dat je minder zwaar trapt op je nieuwe fiets? Dat kan prima namelijk. Je zou ook sneller kunnen gaan fietsen kopje nieuwe fiets :P.
Klopt, ik moet voor dezelfde trapweerstand +/- 7 km/u harder rijden. Helaas trekken mijn fietsmaten dat niet allemaal.
3 Kan ik je geen antwoord op geven

Op mijn oude fiets (1994) merk ik dat het zwaarder fietst dan mijn nieuwe fiets. Scheelt iets van 1-2km/h bij dezelfde hartslag. Heb dus een andere ervaring dan jou, maar mijn oude fietst wel lekker ook.
De Pina rijdt inderdaad wel zwaarder, maar dat maakt het makkelijker om een constante snelheid vol te houden.

I guess I'll have to get used to it, als ik zo naar buiten kijk zit fietsen er toch niet in voorlopig. Morgen iig even langs Cycleworks voor een andere cassette en daarna de afstelling van de Giant maar even finetunen (en proberen om dezelfde zadel/stuur afstelling te creeeren als met de Pina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
De wegen in je link zijn onverhard (te zien aan de middenberm, tussen de karresporen), het beste kan je een openstreetmap van het gebied proberen te vinden, daar is het verschil vaak wel helder. Alternatief, kijken of iemand op gpsies of een vergelijkbare site (routeyou) een racefiets route in het gebied heeft getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@MrAngry, ben al eens eerder op de koffie gekomen met zo'n grapje :/ . Zal de OSM gebruiken, daar staan ze niet op. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Harmen schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:29:
TCX, dan weet je zeker dat het een course is en geen route én je kunt info over hoogte en virtuele partner toevoegen. Dat kan met GPX niet.

Oh ja, Google Maps en witte weggetjes: levensgevaarlijk! Kan zo maar onverhard zijn.

OSM weet veel beter wat onverhard is wat niet, maar ook niet overal. Bijvoorbeeld in de Eifel staan alle autovrije VERHARDE wegen op de OSM als onverhard. 8)7 Dit zijn schitterende wegen, pareltjes want je komt nooit gemotoriseerd verkeer tegen.

Maar bijvoorbeeld rondom Tecklenburg klopt de OSM echt perfect.

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 23-05-2013 09:52 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tja een paar kilometer onverhard ga je ook niet dood aan :)

Over het algemeen in Frankrijk:
Wegblijven bij 4 baans N-wegen, daar mag je niet op fietsen (en max snelheid = 110 km/u)

Liever geen 2 baans N-wegen.
2-baans D wegen zijn vaak prima en die lopen uiteen van rustiek en mooi tot recht en snel afhankelijk van hoe doorlopend ze zijn, dat kan je vaak wel inschatten aan de grote van de dorpen/steden waar ze doorheen lopen en hoe ze getrokken zijn. Zie voor een simpel voorbeeld de D1091 die door Bourg heen loopt (rechte strakke weg, a-relaxed fietsen) en de D530 die eruit ontspringt richting La Berarde.

Alles wat geen D indicatie heeft kan onverhard zijn, of onverharde stukken bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Wat "actie" foto's van de fiets vakantie vorig jaar. Beelden zwart-wit gemaakt omdat de (toen nog) chineese "Go-pro" alles paars maakte ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20073967/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20073967/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20073967/3.jpg

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

MrAngry schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:59:
Tja een paar kilometer onverhard ga je ook niet dood aan :)

Over het algemeen in Frankrijk:
Wegblijven bij 4 baans N-wegen, daar mag je niet op fietsen (en max snelheid = 110 km/u)

Liever geen 2 baans N-wegen.
2-baans D wegen zijn vaak prima en die lopen uiteen van rustiek en mooi tot recht en snel afhankelijk van hoe doorlopend ze zijn, dat kan je vaak wel inschatten aan de grote van de dorpen/steden waar ze doorheen lopen en hoe ze getrokken zijn. Zie voor een simpel voorbeeld de D1091 die door Bourg heen loopt (rechte strakke weg, a-relaxed fietsen) en de D530 die eruit ontspringt richting La Berarde.

Alles wat geen D indicatie heeft kan onverhard zijn, of onverharde stukken bevatten.
Thanks voor de update.

Onverhard vind ik geen probleem voor een paar km, maar als het bergop of bergaf gaat wordt het al een stuk spannender. ;)

Zal mn routes eens bekijken en aanpassen. Win al aardig wat hoogte. Van 400m hoogte naar 1300m. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Leuk die actiefoto's! Heb er helaas zelf geen 1. :(
Iemand die een keertje op de Holterberg bij de klim van de diepe hel wil gaan staan als ik daar langs kom? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Pelle schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:23:
U vraagt, wij draaien :P
Als ik me goed herinner, ergens tussen Rhenen en Elst, afgelopen maandag.
Was op de Autoweg als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
Aangezien je bij triathlon ook moet fietsen:
Afbeeldingslocatie: http://tri.aquapoldro.nl/jml/images/stories/2012/rutbeek/img_0116.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door wezep op 23-05-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

StevenK schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:31:
Was op de Autoweg als ik het mij goed herinner.
Yep, dat is toch tussen Rhenen en Elst?
Ff zoeken. Ah, ja dus. Hier was het volgens mij: http://goo.gl/maps/OZFC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start AGR 2013
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-M7b5OG0fqMg/UZ5ESxAC4MI/AAAAAAAAAsI/-QAqTnq2re0/s586-no/sportograf-36160612_Snapseed.jpg

Keutenberg?
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-I60SjwBU0L4/UZ5ESRvzU-I/AAAAAAAAAsE/bY18dJt93VI/w881-h586-no/sportograf-36288034_Snapseed.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-8Fbn2kQRays/UZsSHXSagoI/AAAAAAAAArM/Erl7lngtnxg/w1006-h566-no/20130421_142917_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste is mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mooie foto's BRT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:19
Vandaag mijn nieuwe velgen binnen gekregen.
Nu zit er in het voorwiel alleen een kleine slag, komt dit vaker voor bij nieuwe velgen?

Nu kan ik hem misschien zelf wat gaan bijspannen maar is dit slim?
Als ik bijvoorbeeld dit lees: http://www.parktool.com/b...keeping-things-in-balance dan komt het nogal aardig precies allemaal.

Toch maar naar de LBS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Vanavond even 50km weg getrapt, pff was fris. Teller gaf 7 graden aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

Yohost! schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:48:
Nu zit er in het voorwiel alleen een kleine slag, komt dit vaker voor bij nieuwe velgen?

Als ik bijvoorbeeld dit lees: http://www.parktool.com/b...keeping-things-in-balance dan komt het nogal aardig precies allemaal.

Toch maar naar de LBS?
Slag in een nieuw gespaakt wiel lijkt me toch alleen kunnen door het verkeerd spannen van de spaken? Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Vond de AGR-foto's van dit jaar zwaar onder de maat tov 2012 en 2011; toen hadden ze mooie foto's in afdalingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:01
Waar hallen jullie je fietskleding vandaan? En liefst winkels waar ook dames wielrenkleding te verkrijgen is. Dat laatste ivm mijn vriendin die net is begonnen met rijden en nu een broekje heeft van de lidl, maar eigenlijk wat anders zoekt, maar niet direct de hoofdprijs is.

Iemand wat tips?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 16:53
Yohost! schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:48:

Toch maar naar de LBS?
Een nieuw wiel moet gewoon recht zijn. Als je zelf gaat bijspannen loop je een goede kans dat je je oude probleem (spaakbreuk) weer terug krijgt. Ik zou contact opnemen met de leverancier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wicked-Game schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:57:
Waar hallen jullie je fietskleding vandaan? En liefst winkels waar ook dames wielrenkleding te verkrijgen is. Dat laatste ivm mijn vriendin die net is begonnen met rijden en nu een broekje heeft van de lidl, maar eigenlijk wat anders zoekt, maar niet direct de hoofdprijs is.

Iemand wat tips?
Dan moet je naar een grote winkel gaan met veel keus. Bijvoorbeeld Mantel (Arnhem), Salden (Limburg), Hopmans (Bergen op Zoom), Rijwielpaleis (Bilthoven) of Belga (Groningen).

Als je je maten eenmaal weet dan kun je uiteraard online bestellen. Wel zo netjes voor de winkelier in ieder geval het eerste setje in de winkel te kopen.

Futurumshop is een prima online leverancier. Ik haal daar m'n Ultima-spul. Castelli en Assos bestel ik via Salden.

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 24-05-2013 10:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Eind mei en vanmorgen woon-werk in de lange broek, handschoenen, jasje en thermoshirt met lange mouwen. 8)7 Aardig koud aan de tenen. In vergelijking met de Giro nog niets, maar moet niet gekker worden met het weer. Geen bal aan zo. Ging tot aan vorige week wel aardig met de kilometers voor mijn doen, maar stagneert behoorlijk nu. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 21:18
Weinig kilometers gemaakt nog dit jaar, slechte weer blijft maar aanhouden.. In de 2 weken beter weer wel lekker wat stukje gefietst gelukkig.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Ik was gister naar de Aldi om voor €3,50 n sportbril met wisselbare glazen te halen voor mij en mn huisgenoot (aanrader dat ding! Had m 3 jaar geleden ook gekocht en 2 weken geleden kwijtgemaakt, gelukkig is ie nu weer te koop). Hele dag al rotweer, maar op het moment dat ik de Aldi verliet brak de zon door, dus ik stap dolgelukkig met n zonnebril op mn neus op mn stadsfiets om thuis zsm over te stappen op de racefiets. Je raadt het vast al, binnen 1,5 minuut een hevige hagel en regenbui -_-

Hopelijk vanavond droog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb al mn rondjes in de Jura even na gelopen mbv OSM weergave + wegnummers. Ging al een aantal keer de mist in zag ik. Heb de boel aangepast, werkt erg goed moet ik zeggen dat Garmin Connect! :)
Leuk werk routes maken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Op de Amerongse Berg tijdens de DTC Bultentocht op 1 april. Fiets en conditie net 1 dag oud dus op de 30x23 :)

Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/bultentocht_600.jpg

Morgenochtend wordt het droog, de Heuvel- en valleitocht lijkt me wel leuk, het zuid-oosten van de heuvelrug ben ik nog niet geweest.

Wat ik eigenlijk nog nodig heb is een zonnebril voor op de fiets. Wat zijn de ervaringen met zonnebrillen op sterkte, of toch lenzen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
@matthijsln: Op basis van die foto zou ik zeggen dat jouw zadel wat aan de lage kant staat. Ik schat althans in dat het been nog behoorlijk gebogen is bij de crank in de lage verticale positie, daar waar een kleine buiging aanbevolen wordt. Hetzelfde geldt dan dus voor het andere been, waarbij het bovenbeen te veel in een horizontale stand komt.

Vergelijk bijvoorbeeld met https://lh6.googleusercon...-no/20130421_142917_1.jpg. Jouw ene bovenbeen is al minstens net zo horizontaal als het bovenbeen op die foto, terwijl jouw crank nog lang niet verticaal staat.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 01-09 11:43
Lijkt alsof de fiets zelf een paar maatjes te klein is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
@argro goed gezien! Zadel staat inmiddels 40mm hoger. Kreeg er op de fiets ook al wat opmerkingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Leuk om te zien dat er nu ook actief foto's worden geplaatst! :)
matthijsln schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:51:
Op de Amerongse Berg tijdens de DTC Bultentocht op 1 april. Fiets en conditie net 1 dag oud dus op de 30x23 :)

[afbeelding]

Morgenochtend wordt het droog, de Heuvel- en valleitocht lijkt me wel leuk, het zuid-oosten van de heuvelrug ben ik nog niet geweest.

Wat ik eigenlijk nog nodig heb is een zonnebril voor op de fiets. Wat zijn de ervaringen met zonnebrillen op sterkte, of toch lenzen doen?
Je hebt bijvoorbeeld dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.bikeandtravel.nl/WebRoot/StoreLNL/Shops/62353894/4DD5/18D4/6899/3E1B/8772/C0A8/28BE/AE00/Bahamas_zilver.jpg

De glazen op sterkte zitten achter het donkere glas. Oh en neem niet zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.cardioshop.be/contents/media/flipup.jpg
Gewoon omdat dat er zo dom uitziet. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 24-05-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Haha en dan altijd met de glazen opengeklapt fietsen :) Voordeel is wel dat je de gewone glazen kan verwisselen en je geen meerdere soorten glazen op sterkte moet hebben... Mede door ook beter peripheral zicht ga ik denk eerst eens een keer lenzen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:45
Ik heb een Shimano Solstice, met daarbij een RX Clip

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvDNHbO4B9ht_JGv-x76h9CMp8D455XGs_hkv7l-79dtIeiWNm

Voordeel van zo'n oplossing is dat je de glazen van je zonnebril gewoon kunt wisselen, ik heb grijze voor de zon, transparante voor de bewolkte dagen, en gele voor de avondritjes.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als iedereen plaatjes gaat posten, kan ik natuurlijk niet achterblijven ;)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2uiykbm.jpg

Foto is genomen tijdens de Marmotte van 2011.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
@Antaresje en @Tjebakka bedankt voor de tips. Als ik lenzen niks vind ga ik voor zoiets, alhoewel je niet makkelijk je bril afzet en zo mooi ondersteboven in je helm prikt ;) Je bent er zelf tevreden mee? Op bijvoorbeeld dit forum hebben er ook wat toch de voorkeur voor lenzen.

Ik zie dat je bij de Shimano RX clip + bril oplossing voor minder dan 80 euro al klaar bent compleet met 3 sets lenzen, maar dan moet je nog bij een opticien de glazen op sterkte kopen? -edit volgens de site van futurumshop wel indd. Voordeel van een 'goedkopere' zonnebril is dat je je niet in termen als iridium half jacket vented unobtanium etc hoeft te verdiepen ;)

@havana stoere plaat :)

[ Voor 5% gewijzigd door matthijsln op 24-05-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
@Havana Galibier of Glandon? Zo te zien beter weer dan momenteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dit is op de Galibier. Op de Glandon heb ik volgens mij de hele tijd met armstukken gereden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 17:50
@mathijsln: Genoeg merken hebben brillen met een insert in het assortiment. Ik zelf heb voor wintersport een Adidas Evil eye (was toen €120 excl insert en glazen) .
Een vriend heeft er laatst een bij de Pearle gekocht en hij telde toen mee als 2de bril en hij moest geloof ik €30,00 afrekenen voor extra zonnebrilglazen (merk was geloof ik Polaroid).
De bril + insert zaten bij hem in de 2de bril actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:45
Ik heb mijn glaasjes destijds gewoon 'los' gekocht bij specsavers, 50 euro. Als je kunt combineren met aanschaf van een gewone bril, of als je nog mag declareren bij je zorgverzekering kan dat interessant zijn.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zoooo, wat is de cable routing van de voorrem verre van triviaal als je een cyclocross fiets met extra top mount remmen opbouwt. Netjes voldoende speling erop krijgen dat je met beide remmen kunt remmen zonder teveel weerstand, een uitdaging. Hopen dat het idd een beetje gelukt is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
havana schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:07:
Dit is op de Galibier. Op de Glandon heb ik volgens mij de hele tijd met armstukken gereden.
En gezien jouw vorm destijds reed jij op de Glandon niet op het lichtste verzet, wat je op de foto al wel doet, en wat op het slot van de Galibier ook logischer is. Toen ik de Marmotte reed stond er een stevige wind tegen op de Galibier, dat was niet erg feestelijk.

Toen ik vorig jaar met de Marmotte op de Galibier reed lag er nog wel sneeuw trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8nhCBGhK9GJjnvQYnZoW9aN0/full.jpg
(Ja inderdaad, ik was te krenterig om ruim 100 euro te betalen voor paar foto's, dus met watermerk.)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mooie foto's weer. Ik moet ook maar eens een tocht gaan rijden voor de foto's. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Zal ook nog even een fotootje plaatsen; AGR 2012:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2uhs2me.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Morgen meedoen aan cycling zandvoort. De planning is dat ik om 15.00, 23.00 en 7.00 een blok van twee uur ga fietsen.

Ziet er naar uit dat dat niet echt een droog en zonnig feestje met BBQ enzo gaat worden, zoals we een paar maanden geleden dachten toen we zeiden: 'leuk, eind mei fietsen op circuit Zandvoort'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Actiefoto's, leuk! Keep 'em coming.

Hieronder de heer Lemon richting Galibier vanaf Lautaret, daags na AD6 2012:

Afbeeldingslocatie: http://www.dieleman.eu/AD6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
StevenK schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:41:
Morgen meedoen aan cycling zandvoort. De planning is dat ik om 15.00, 23.00 en 7.00 een blok van twee uur ga fietsen.

Ziet er naar uit dat dat niet echt een droog en zonnig feestje met BBQ enzo gaat worden, zoals we een paar maanden geleden dachten toen we zeiden: 'leuk, eind mei fietsen op circuit Zandvoort'.
Ik zag de aankondiging hangen tijdens de paasraces op circuit Zandvoort. Mijn eerste gedachte was: boring. In een raceauto over zo'n circuit lijkt me wel gaaf maar op de fiets.. De wind heeft daar vrij spel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
LuPo schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 08:47:
[...]

Ik zag de aankondiging hangen tijdens de paasraces op circuit Zandvoort. Mijn eerste gedachte was: boring. In een raceauto over zo'n circuit lijkt me wel gaaf maar op de fiets.. De wind heeft daar vrij spel..
met de auto heb ik het wel eerder gedaan :) Op de fiets is het vooral - met dit weer helemaal - een uitdaging. 't Is toch iets van 150 of meer km fietsen in drie sessies van twee uur en met de wind en het hoogteverschil zal het zeker niet makkelijk rijden zijn.

En boring, ach. De baan vind ik ook leuk en die is maar 250 m, dit is 4,3 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
StevenK schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:45:
[...]

met de auto heb ik het wel eerder gedaan :) Op de fiets is het vooral - met dit weer helemaal - een uitdaging. 't Is toch iets van 150 of meer km fietsen in drie sessies van twee uur en met de wind en het hoogteverschil zal het zeker niet makkelijk rijden zijn.

Het zal zeker een uitdaging worden hoor, en ik doe het je niet na. Dus respect! _/-\o_ Maar ik vind het zelf altijd veel leuker om rond te fietsen door de omgeving. Vandaar dat ik 'boring' schreef. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het curcuit van Barcelona/Catalunya is elke Wonsdag/Donderdag avond open voor fietsers, dus mocht je een keer in de buurt zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
StevenK schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 09:45:
[...]

Lijkt me juist tof, ik zou constant proberen mijn rondetijd te verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik was vandaag vroeg (7:50) op pad, want mevr. Havana moest om 11:45 werken. Met het oog op de NW-wind leek een rondje Lauwersmeer me wel een geschikte route. Dit seizoen nog niet gedaan bovendien. Het werd een pittig rondje door de 5 bft die er stond. Terug in Groningen nog een rondje Zernike gemaakt waardoor ik precies op 101 km uitkwam met 31 km/uur gemiddeld.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Met die wind, strak hoor Havana! Blijf een lekker rondje, Lauwersmeer.

Ik hoop binnenkort weer wat op tempo (of uberhaupt) te kunnen fietsen, maar heb vooralsnog vrede moeten sluiten met het feit dat ik 3 Ballons met mijn achillespees gewoon niet ga fietsen. Gezien ik niet meer kan annuleren ga ik wel gewoon heen en ga met 34x30 gewoon relaxed door de omgeving rijden, richting Gerardmer ofzo, jammer dat het water te koud zal zijn om te zwemmen :P.
Hopen dat de pees 22 juni weer in 'goede' staat is zodat ik alsnog zoals voorgenomen naar La Marmotte kan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wil binnenkort een nieuwe broek aanschaffen, had tot voorkort wat kleding van Giordana, zit prima, echter is de broek snel minder geworden. Deze is erg wijd geworden en verkleurd. Helaas verkopen een paar
winkels verkopen het. Iemand een idee of Castelli kwa pasvorm hetzelfde is als Giordana?

De Castelli Ero 3 lijkt me wel iets. Kan van de week wel eens bij een LBS gaan passen.
Iemand een idee hoelang een broek mee gaat?

[ Voor 13% gewijzigd door Harmen op 25-05-2013 15:12 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb ook 2 broeken van Giordana, mooi spul, tot ik dit las:
FR-C Bibs utilize HC-44™ high compression fabric for precise fit, incredible performance and maximum comfort. A second fabric appears pinstriped due to the threads of carbon woven into it. The carbon element controls stretch and reinforces the strength of the material, allowing it to be lighter, yet stronger. Carbon has the added benefit of reducing electrical interference from cell phone towers and power lines that can negatively affect performance. The carbon fabric is utilized around the waist where it wraps internal organs with protective carbon, delaying the onset of fatigue.

Rare jongens, die Italiaanse marketeers.
Ik kan je vraag verder niet beantwoorden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ook even een actiefototje van mij uit het archief getrokken. AGR 2012, Keutenberg:

AGR 2012
Pagina: 1 ... 73 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.