Terug van Limburgs Mooiste. 115 km, 1100 hm volgens de Garmin. Mooie route, topweer, wat wil je nog meer. Wat me tegenviel was het aantal pro-fotografen langs de kant, welgeteld 1 gezien. Bij geen een zwaardere klim een fotograaf gezien. Had toch wel gehoopt op een paar mooie actiefoto's, zeker met zo'n mooi weer en omgeving.
Hier ook een LM deelnemer, 175km @ 27.0km/h, 2269hm volgens strava (http://app.strava.com/activities/56176256). Mooie route, ondanks de stukken onverhard
.
Inderdaad weinig fotografen, heb mezelf ook nog niet terug kunnen vinden op de website van LM, weet ook niet precies hoe laat ik langs die fotomeneer ben gefietst. De prof fotograaf (op de Vaalserberg) heeft z'n kiekjes nog niet online staan.
Drukte viel me mee, alleen in Gulpen kreeg ik even een Elfstedengevoel
Het weer was prima, dat zag er die dag ervoor / de nacht wel anders uit. Tering wat heb ik het koud gehad in m'n tentje. Maar ja, werd ook wakker met ijs op de tentstokken...
Organisatie vond ik ook goed, al was het aanbod bij de verzorgingsposten een beetje eenzijdig. Wegbewijzering was op sommige punten ook wat dubieus (volgens mij hadden ze sommige bordjes al in de herfst opgehangen, hingen helemaal in een heg / struik), maar dat mocht de pret niet drukken
Misschien volgend jaar de 245km
Inderdaad weinig fotografen, heb mezelf ook nog niet terug kunnen vinden op de website van LM, weet ook niet precies hoe laat ik langs die fotomeneer ben gefietst. De prof fotograaf (op de Vaalserberg) heeft z'n kiekjes nog niet online staan.
Het weer was prima, dat zag er die dag ervoor / de nacht wel anders uit. Tering wat heb ik het koud gehad in m'n tentje. Maar ja, werd ook wakker met ijs op de tentstokken...
Organisatie vond ik ook goed, al was het aanbod bij de verzorgingsposten een beetje eenzijdig. Wegbewijzering was op sommige punten ook wat dubieus (volgens mij hadden ze sommige bordjes al in de herfst opgehangen, hingen helemaal in een heg / struik), maar dat mocht de pret niet drukken
Raar... Is zo gek nog niet
Ik heb maar 1 prof fotograaf gezien. En die lijkt van LM zelf te zijn geweest. Denk dat de rest van de fotografen zich op de langere routes hebben opgehouden. Too bad, ook in de 115 km hadden wereldfoto's gemaakt kunnen worden.Tsjilp schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:52:
Hier ook een LM deelnemer, 175km @ 27.0km/h, 2269hm volgens strava (http://app.strava.com/activities/56176256). Mooie route, ondanks de stukken onverhard.
Mooi gemiddelde Tsjilp! Hier was het 25,4 gemiddeld. Zat wel flink wat "uitrolwerk" bij wat het gemiddelde heeft gedrukt omdat er wat mensen in de groep zaten die er toch wel doorheen zaten. Denk dat het wel wat hoger had kunnen uitvallen als we gewoon doorgebold hadden.
Over bepijling, was alleen op 1 plek slecht in de blauwe lus, waardoor we wat rondjes hebben gecirkeld. Verder echt top eigenlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 26-05-2013 13:11 ]
Heerlijk, vandaag voor het eerst de Tacx Spider Team T3050 gebruikt. Wat een topapparaat. Voorheen kon ik na wat sleutelwerk drie dagen niet fietsen vanwege rugklachten (fiets stond op de kop en ik stond er met gebogen rug bij). Nu staat alles perfect op hoogte, stevig en niet op de kop. Straks nog even een rondje doen met een glimmende fiets.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Klopt! Heb hem vorige week binnen gekregen en ideaal. Heb er ook een chain keeper bij, ideaal voor het schoonmaken.argro schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:24:
Heerlijk, vandaag voor het eerst de Tacx Spider Team T3050 gebruikt. Wat een topapparaat. Voorheen kon ik na wat sleutelwerk drie dagen niet fietsen vanwege rugklachten (fiets stond op de kop en ik stond er met gebogen rug bij). Nu staat alles perfect op hoogte, stevig en niet op de kop. Straks nog even een rondje doen met een glimmende fiets.
Net terug van mijn eerste HIIT; tot braken toe. Heb niet het gevoel dat dit ooit gezond kan zijn. Zijn er meer hier die dit in hun trainingsprogramma hebben? Ben van plan het 1x in de week te gaan doen voor een periode van 12 weken.
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Topding hèargro schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:24:
Nog een kleine tip, spuit af en toe wat WD-40 of een ander smeermiddel tussen de buizen, dan blijft het opklappen / uit elkaar schuiven heel makkelijk gaan.
Goede tip. Had gisteren de fiets, terwijl deze op de steun stond, ook afgespoeld. Dat water tussen de buizen kan ook nooit goed zijn. Een laagje vettigheid biedt daar ook bescherming tegen. Sraks even wat teflonspray uit het pre squirt lube tijdperk aanvrengen.havana schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:31:
[...]
Topding hè
Nog een kleine tip, spuit af en toe wat WD-40 of een ander smeermiddel tussen de buizen, dan blijft het opklappen / uit elkaar schuiven heel makkelijk gaan.
Nou eindelijk mijn fiets gekocht gisteren bij 12gobiking (meteen ook vanuit daar naar R'dam gefietst). Tis uiteindelijk de Focus Culebro SL 1.0 2013 (triple) geworden voor € 1420. Ik zat te twijfelen tussen die en de Scott S10 speedster.
De verplichte foto's:

Vandaag ook nog even gefietst met collega in Rotterdam/Oude Leede/Delfgauw/Delfse Hout/Zoetermeer/Pijnacker en terug.
http://connect.garmin.com/activity/318210342
De verplichte foto's:

Vandaag ook nog even gefietst met collega in Rotterdam/Oude Leede/Delfgauw/Delfse Hout/Zoetermeer/Pijnacker en terug.
http://connect.garmin.com/activity/318210342
Leuke bike! Maar waarom hernoemt focus die fulcrum wielsetjes nou? 6.5 cx? Is dat een 7 met custom kleurtjes?
[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 26-05-2013 15:52 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Uhmmm goede vraag geen ideeMrAngry schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:51:
Leuke bike! Maar waarom hernoemt focus die fulcrum wielsetjes nou? 6.5 cx? Is dat een 7 met custom kleurtjes?
Volgens mij zijn de nummers 1, 3, 5, 7 van Fulcrum de versies die je los in de winkel kan kopen. 4, 6,5 en 6 zijn vervolgens een soort van OEM-versies. Zo zag ik laatst op een Cannondale Fulcrum R4's zitten, die voor de rest hetzelfde waren als R3's.
If it aint fixed, it's broken.
Over Squirt Lube, ik weet niet of ik daar voor >70 km zo tevreden over moet zijn. Heb het gevoel dat je na dat aantal km's aardig "droog" rijdt. Slechter schakelen, meer herrie, enz. Ketting was superschoon, daarna goed aangebracht. Ziet er na 115 km weer supersmerig uit overigens. Nu is het voordeel dat je er met een doek overheen gaat en hij weer redelijk uit ziet, maar toch.
Cycling zandvoort: 198 km in zes uur. Benen voelen niet heel slecht, maar verder voel ik me uitgeput. Toch nog zes uur kunnen slapen.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Is die ketting wel goed ontvet? Ik breng eens per ca. 200km lube aan (bij regen vaker) en herken jouw klachten, zowel qua performance, lawaai als viezigheid, niet.UltraSub schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:09:
Over Squirt Lube, ik weet niet of ik daar voor >70 km zo tevreden over moet zijn. Heb het gevoel dat je na dat aantal km's aardig "droog" rijdt. Slechter schakelen, meer herrie, enz. Ketting was superschoon, daarna goed aangebracht. Ziet er na 115 km weer supersmerig uit overigens. Nu is het voordeel dat je er met een doek overheen gaat en hij weer redelijk uit ziet, maar toch.
Ook hier heerlijk gefietst tijdens LM. Hoewel ik dat aan het eind van de 135 km, zo rond Vaals, niet meer echt had. Allerlei kleine ongemakken waaronder een enorm zeer hol. Ook in de 135 km was er naar mijn idee 1 punt waar de pijl ontbrak. Het was vlakbij een afslag richting Cadiers en ??Keer??. We hadden dit jaar besloten om na de rit te overnachting op camping De Bron, om s'avonds lekker in Valkenburg te stappen. Voorheen gingen we de voorafgaande avond altijd naar de camping op Avanti maar dit was nogal zwaar voor sommigen (drank, late avond en de volgende dag fietsen is geen combi). Nu dus achteraf. Hele leuke rit gereden maar ik was om een uur of 11 s'avonds helemaal opgebrand. En vanochtend ijskoud. Tent snel opgeruimd en wegwezen.UltraSub schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:10:
[...]
Ik heb maar 1 prof fotograaf gezien. En die lijkt van LM zelf te zijn geweest. Denk dat de rest van de fotografen zich op de langere routes hebben opgehouden. Too bad, ook in de 115 km hadden wereldfoto's gemaakt kunnen worden.
Mooi gemiddelde Tsjilp! Hier was het 25,4 gemiddeld. Zat wel flink wat "uitrolwerk" bij wat het gemiddelde heeft gedrukt omdat er wat mensen in de groep zaten die er toch wel doorheen zaten. Denk dat het wel wat hoger had kunnen uitvallen als we gewoon doorgebold hadden.
Over bepijling, was alleen op 1 plek slecht in de blauwe lus, waardoor we wat rondjes hebben gecirkeld. Verder echt top eigenlijk.
Wel al met al een leuk weekend gehad. Alleen volgend jaar kijken wat we dan doen. Vooraf of achteraf overnachten.
Vreemde keuze van Cannondale / Fulcrum. Vrijwel iedereen weet dat bij Fulcrum geldt dat hoe lager het nummer, hoe beter. Dan snap ik de meerwaarde van een R3 met het nummer 4 niet. Menigeen zal de betreffende fiets hoger inschatten als er 'gewoon' R3's in hadden gezeten. Heel simplistisch: een setje R3's kost ca. 350 euro en een setje R5's kosten 200 euro. Een setje R4's zou ik dus ramen op 275 euro met een navenante kwaliteit.Tjebakka schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:57:
Volgens mij zijn de nummers 1, 3, 5, 7 van Fulcrum de versies die je los in de winkel kan kopen. 4, 6,5 en 6 zijn vervolgens een soort van OEM-versies. Zo zag ik laatst op een Cannondale Fulcrum R4's zitten, die voor de rest hetzelfde waren als R3's.
De ketting is nieuw, voor ze er op ging 2 nachten in lampenolie, daarna zo droog mogelijk gepoetst. Cassette en tandwielen zelfde behandeling. Gemonteerd, 2 dagen later, als ook de laatste restjes lampenolie tussen de schakels verdampt moeten zijn (beter is het niet te krijgen), gesmeerd. In laten trekken tot je de lube niet meer ziet (5-10 minuten), nog eens gesmeerd. Dag er na voor de rit nog eens een beetje gesmeerd. Precies wat de handleiding ook voor schrijft.argro schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:13:
[...]
Is die ketting wel goed ontvet? Ik breng eens per ca. 200km lube aan (bij regen vaker) en herken jouw klachten, zowel qua performance, lawaai als viezigheid, niet.
Mijn normale tochten heb ik eigenlijk nooit problemen. Het is dus bij de langere dat ik begin te merken dat het niet meer top loopt, en ik schrok eigenlijk van de zwarte ketting (is een blinkende gouden als hij uit de petroleum komt
R4 (al heet die Racing Quattro) is wel echt een ander wiel, dat is een R5 met hoge velgen en is verder vrij zwaar ivg met R3. Het zijn die .5's die zelf verzonnen ellende is. Cervelo heeft een tijdje een handje gehad van fulcrum R3.5 in z'n fietsen stoppen. Dat was een R3 met R5 naaf (of andersom) en nu zien we dus de 6.5 bij die focus, wat zo op het oog gewoon een R7 is. Ik snap de meerwaarde ook niet zo.argro schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:23:
[...]
Vreemde keuze van Cannondale / Fulcrum. Vrijwel iedereen weet dat bij Fulcrum geldt dat hoe lager het nummer, hoe beter. Dan snap ik de meerwaarde van een R3 met het nummer 4 niet. Menigeen zal de betreffende fiets hoger inschatten als er 'gewoon' R3's in hadden gezeten. Heel simplistisch: een setje R3's kost ca. 350 euro en een setje R5's kosten 200 euro. Een setje R4's zou ik dus ramen op 275 euro met een navenante kwaliteit.
Ik betwijfel of je alle lampolie eruit krijgt door puur een tijd te wachten tot het vervlogen is, het is nog steeds een olieproduct. Ikzelf heb de ketting daarna laten werken in en afgeborsteld met afwasmiddel. Toen afgespoeld met veel water.UltraSub schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:43:
[...]
De ketting is nieuw, voor ze er op ging 2 nachten in lampenolie, daarna zo droog mogelijk gepoetst. Cassette en tandwielen zelfde behandeling. Gemonteerd, 2 dagen later, als ook de laatste restjes lampenolie tussen de schakels verdampt moeten zijn (beter is het niet te krijgen), gesmeerd. In laten trekken tot je de lube niet meer ziet (5-10 minuten), nog eens gesmeerd. Dag er na voor de rit nog eens een beetje gesmeerd. Precies wat de handleiding ook voor schrijft.
Mijn normale tochten heb ik eigenlijk nooit problemen. Het is dus bij de langere dat ik begin te merken dat het niet meer top loopt, en ik schrok eigenlijk van de zwarte ketting (is een blinkende gouden als hij uit de petroleum komt)
Volgens mijn handleiding bij de Squirt moet je de eerste keer drie lagen aanbrengen met tussenpozen van 3 uur, misschien moet je het nog een paar laagjes Squirt geven of anders desnoods eerst nog beter ontvetten.
Dat zou het natuurlijk goed kunnen zijn. Misschien eens scheutig met remmenreiniger er over de volgende keer..
@SquirtLube verhaal:
Ik heb eigenlijk nooit problemen met de Squirtlube behalve als ik in nat weer terecht kom (maar het is dan ook drylube
).
Ook laatst een nieuwe ketting en casette erop gezet en de ketting 1 nacht laten weken, heel goed uitspoelen en dan erop. Ik heb er 2 lagen op gezet en toen voor het eerst een klein stukje buiten gefietst (in een jaar). Daarna nog een laag. Nu pas 80/100km met de ketting gefietst maar vandaag/morgen even de ketting er weer af en nog een keer alles herhalen just to be sure.
Ik heb eigenlijk nooit problemen met de Squirtlube behalve als ik in nat weer terecht kom (maar het is dan ook drylube
Ook laatst een nieuwe ketting en casette erop gezet en de ketting 1 nacht laten weken, heel goed uitspoelen en dan erop. Ik heb er 2 lagen op gezet en toen voor het eerst een klein stukje buiten gefietst (in een jaar). Daarna nog een laag. Nu pas 80/100km met de ketting gefietst maar vandaag/morgen even de ketting er weer af en nog een keer alles herhalen just to be sure.
Belangrijk is inderdaad dat je 't de eerste keer zeer royaal aanbrengt, in meerdere etappes zodat de vorige laag kan uitharden.
Verder breng ik 't goedje om de training aan, dus doorgaans elke 160/200 km.
Verder breng ik 't goedje om de training aan, dus doorgaans elke 160/200 km.
Wel vreemd want die R4 die ik zag, was qua hoogte hetzelfde als een R3.MrAngry schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:21:
[...]
R4 (al heet die Racing Quattro) is wel echt een ander wiel, dat is een R5 met hoge velgen en is verder vrij zwaar ivg met R3. Het zijn die .5's die zelf verzonnen ellende is. Cervelo heeft een tijdje een handje gehad van fulcrum R3.5 in z'n fietsen stoppen. Dat was een R3 met R5 naaf (of andersom) en nu zien we dus de 6.5 bij die focus, wat zo op het oog gewoon een R7 is. Ik snap de meerwaarde ook niet zo.
Volgens de website van Fulcrum is de velghoogte van 35mm een nieuwigheidje van de Quatro van 2013. Wellicht dat de oude Quatro qua velghoogte nog vergelijkbaar was met de R3.Tjebakka schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:35:
[...]
Wel vreemd want die R4 die ik zag, was qua hoogte hetzelfde als een R3.
Die Quattro bestaat volgens mij pas heel kort?
Fulcrum lijdt een beetje aan het TomTom-syndroom: veel te veel modellen op de markt brengen waardoor de consument het overzicht compleet kwijt raakt. Waarom niet gewoon 3 wielsets: één instapsetje à la F7, een middenklasser à la F3 en dan een top-of-the-line 1400 gram setje met keramische lagers en kartonnen naven à la Zero / Shamal.
Fulcrum lijdt een beetje aan het TomTom-syndroom: veel te veel modellen op de markt brengen waardoor de consument het overzicht compleet kwijt raakt. Waarom niet gewoon 3 wielsets: één instapsetje à la F7, een middenklasser à la F3 en dan een top-of-the-line 1400 gram setje met keramische lagers en kartonnen naven à la Zero / Shamal.
[ Voor 81% gewijzigd door havana op 27-05-2013 09:07 ]
Dat valt wel een beetje mee toch? Er waren in aluminium de R7, de R5, de R3 en de R1 en de Rzero. Nu is daar de RQuatro bijgekomen die duidelijk tussen de R5 en de R3 gepositioneerd is. De RQuatro is het antwoord op de vraag naar hoge(re) velgen (voor weinig geld).havana schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:05:
+ al die OEM-versies en dan heb je ook nog alles in Campa-uitvoering...
Dat laatste is inderdaad wel een beetje curieus omdat Fulcrum volgens mij ooit bedacht is als schaduwnaam voor Campagnolo om Campagnolo-wielen aan Shimano-rijders te verkopen. Nu zie je echter dat allerlei Italiaanse fietsen die met Campagnolo afgemonteerd zijn met Fulcrum wielen komen. Dat is een voor mij een onbegrijpelijke keuze.havana schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:21:
+ al die OEM-versies en dan heb je ook nog alles in Campa-uitvoering...
En die Campa wieltjes zijn ook prima leverbaar met shimano naaf. Zo heeft een maatje van me net een setje sirocco's besteld voor op z'n verder tiagra afgemonteerde fiets
De Campa varianten zijn ook een stukje goedkoper dan de Fulcrum variant. In mijn SRAM Force fiets hangen ook Zonda's. Naast de prijs vind ik het spaakpatroon van Campa ook mooier. Wat de rest van de wereld er van denkt doet er voor mij weinig toe
Ik gebruik Oil of Rohloff om m'n ketting te smeren. Werkt perfect. Eerst reinig ik de ketting en vervolgens doe ik een beetje van dat spul erop. Kan ik weer een tijd vooruit. 
http://www.rohloff.de/en/products/oil_of_rohloff/
http://www.rohloff.de/en/products/oil_of_rohloff/
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Is dat zo? Volgens mij maar deels.Mex schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:52:
De Campa varianten zijn ook een stukje goedkoper dan de Fulcrum variant.
R7 equivalent is volgens mij Kamshin en inderdaad goedkoper
R5 equivalent is volgens mij Vento en inderdaad goedkoper
RQuatro equivalent is volgens mij Scirocco en inderdaad goedkoper
R3 equivalent is Zonda en inderdaad goedkoper
R1 equivalent is Eurus en duurder
RZero equivalent is Shamal en duurder
Overigens per wiel niet meer dan tientjeswerk (bron: Hopmans).
Gister de Grand Fondo Eddy Merckx gereden als laatste echte test voor de Alpe d'HuZes. Om 5 uur opgestaan en het werd uiteindelijk meer een mentale training... omkleden in de stromende regen op de muur van Huy.
Samen met een collega begonnen (eerst de muur van Huy afdalen in de regen is geen feestje) daarna breekt na 500 z'n achterpad van de derailleur... einder verhaal dacht ik zo, maar een wonderbaarlijke mechanieker heeft met wat kunst en vliegwerk een fix gebouwd die het de hele dag gehouden heeft.
Maar het was een mooi uitgezette route met vooral het venijn in de staart. Wegens meer dan een uur wachten op de fix toch maar besloten om de 125 te rijden in plaats van de 155.
Wat kan je overigens blij zijn met goed materiaal zeg. Ik had een nieuwe Castelli Gabba besteld (met bijbehorende nano flex arm warmens) en ik heb het nog nooit zo lekker gehad in de regen.
Shirt: http://castelli-cycling.com/en/products/detail/525/
Filmpje: YouTube: NanoFlex water repellent fabric!
Je zag mensen echt kapot gaan van de kou en nattigheid en ik zat heerlijk droog in m'n waterdichte omhulsel
had alleen ijskoude voeten van al het water in m'n schoenen. Alleen nog wat waterdichte sealskinz sokken en het had een feestje geweest.
http://app.strava.com/activities/56521509
Samen met een collega begonnen (eerst de muur van Huy afdalen in de regen is geen feestje) daarna breekt na 500 z'n achterpad van de derailleur... einder verhaal dacht ik zo, maar een wonderbaarlijke mechanieker heeft met wat kunst en vliegwerk een fix gebouwd die het de hele dag gehouden heeft.
Maar het was een mooi uitgezette route met vooral het venijn in de staart. Wegens meer dan een uur wachten op de fix toch maar besloten om de 125 te rijden in plaats van de 155.
Wat kan je overigens blij zijn met goed materiaal zeg. Ik had een nieuwe Castelli Gabba besteld (met bijbehorende nano flex arm warmens) en ik heb het nog nooit zo lekker gehad in de regen.
Shirt: http://castelli-cycling.com/en/products/detail/525/
Filmpje: YouTube: NanoFlex water repellent fabric!
Je zag mensen echt kapot gaan van de kou en nattigheid en ik zat heerlijk droog in m'n waterdichte omhulsel
http://app.strava.com/activities/56521509
Be reasonable.... do it my way
Mooi ritje, ondanks de regen en tegenslag zo te zien 
Verder wil ik mijn FSA compact (50/34) voorzien van een 39-tandig binnenblad. Ik wordt er een beetje simpel van dat continue geswitch tussen binnen- en buitenblad.
Kan ik daar gewoon zo'n ding voor kopen? http://www.mantel-bikeparts.nl/fsa-kettingblad-8836
En heb ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig? (zoiets?)
En zijn de bladbouten er ook weer opnieuw op te zetten, of moet ik daar nieuwe voor kopen?
Ik ga ook over op Squirt, en ga een nieuwe ketting erop leggen. Moet ik die nieuwe ketting dan ook nog eerst in de lampenolie leggen?UltraSub schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:43:
De ketting is nieuw, voor ze er op ging 2 nachten in lampenolie, daarna zo droog mogelijk gepoetst. Cassette en tandwielen zelfde behandeling. Gemonteerd, 2 dagen later, als ook de laatste restjes lampenolie tussen de schakels verdampt moeten zijn (beter is het niet te krijgen), gesmeerd. In laten trekken tot je de lube niet meer ziet (5-10 minuten), nog eens gesmeerd. Dag er na voor de rit nog eens een beetje gesmeerd. Precies wat de handleiding ook voor schrijft.
Verder wil ik mijn FSA compact (50/34) voorzien van een 39-tandig binnenblad. Ik wordt er een beetje simpel van dat continue geswitch tussen binnen- en buitenblad.
Kan ik daar gewoon zo'n ding voor kopen? http://www.mantel-bikeparts.nl/fsa-kettingblad-8836
En zijn de bladbouten er ook weer opnieuw op te zetten, of moet ik daar nieuwe voor kopen?
Verwijderd
Zo gek vind ik dat niet. Spaakpatroon (G3 ofzo heet dat toch) van de Campa-varianten spreekt denk ik minder mensen aan dan de Fulcrums, denk ik.argro schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:24:
[...]
Dat laatste is inderdaad wel een beetje curieus omdat Fulcrum volgens mij ooit bedacht is als schaduwnaam voor Campagnolo om Campagnolo-wielen aan Shimano-rijders te verkopen. Nu zie je echter dat allerlei Italiaanse fietsen die met Campagnolo afgemonteerd zijn met Fulcrum wielen komen. Dat is een voor mij een onbegrijpelijke keuze.
Yep, dat is een goed blad voor een compact 39. Verder moet je even goed kijken naar welke bladboutjes er nu op zitten. Op mijn oude FSA team issue zitten gewoon inbusboutjes. Dan heb je alleen 2 inbussleutels nodig om ze los te draaien. Beide bladen eraf, eerst nieuwe 39 erop, oude 50 erop en met de zelfde boutjes weer vast draaien met en beetje montage pasta. Werkje van 15 minuten dus als je weer eens gaat klimmen ligt de 34 er ook zo weer op!Pelle schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:34:
Er staat dat het 110bcd is, dus zou idd prima moeten passen op je bestaande crank. Speciaal gereedschap hangt nogal af van de bladbouten die er nu in zitten. Soms kun je ze heel simpel met een grote schroevendraaier en een goede torx of imbus losmaken. Neem wel de *perfecte* maat, anders is de kans aanwezig en groot dat je ze stuk draait (Shimano bouten zijn extreem zachtPelle schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:34:

Ook de SRAM boutjes zijn niet zo stevig, ik heb er onlangs 1 dol gedraaid en uit moeten boren. Ik verwacht deze week een setje titanium bladboutjes van Ebay, hopelijk blijven die wel heel
Ja.Pelle schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:34:
Mooi ritje, ondanks de regen en tegenslag zo te zien
[...]
Ik ga ook over op Squirt, en ga een nieuwe ketting erop leggen. Moet ik die nieuwe ketting dan ook nog eerst in de lampenolie leggen?
Je kunt ze hergebruiken maar ik raad je wel aan altijd een setje op reserve te hebben. Hex-stars van BBB zijn bijvoorbeeld prima. Oh ja, ik zet ze altijd vast met loctite 242 (of 222) om te voorkomen dat ze lostrillen. Dat heb ik namelijk al meermaals gehad en dat is ontzettend irritant.En zijn de bladbouten er ook weer opnieuw op te zetten, of moet ik daar nieuwe voor kopen?
Bijkomend voordeel van loctite is dat ze je niet extreem hard hoeft aan te draaien en de boutjes daardoor eindeloos meegaan.
Ik ben overigens net terug van een heeeeeeeerlijk ritje. Lang leve de oppas op je papadag.
[edit]
https://connect.garmin.com/activity/318756770
Kerkje bij Franssum

[ Voor 37% gewijzigd door havana op 27-05-2013 13:59 ]
Zijn die wel betaalbaar? Want het is onvoorstelbaar wat je voor een setje titanium boutjes aftikt...Mex schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:57:
Ook de SRAM boutjes zijn niet zo stevig, ik heb er onlangs 1 dol gedraaid en uit moeten boren. Ik verwacht deze week een setje titanium bladboutjes van Ebay, hopelijk blijven die wel heel
Titanium bladboutjes --> 19$
http://www.ebay.com/itm/T...ckets&hash=item3a7cd3d3a7
http://www.ebay.com/itm/T...ckets&hash=item3a7cd3d3a7
[ Voor 6% gewijzigd door Mex op 27-05-2013 13:14 ]
Ik heb het binnenblad op mijn FSA Energy crankstel al zeker tien keer gewisseld en nooit problemen gehad met de boutjes. Ook nooit nieuwe loctite op gedaan. Die boutjes zijn gewoon alu, torcx van buiten, ik draai ze vast tot ongeveer 10Nm en het zit vast genoeg, zonder dat je het stukdraait. De binnenste bout hou ik altijd ff tegen met mijn duim, als je die buitenste een paar snelle zwiepers geeft 'pakt' hij op een gegeven moment en hoef ik die binnenste helemaal niet met gereedschap op zijn plek te houden.
@Pelle nadat je met lampolie in de weer geweest bent, nog goed weken en soppen in afwasmiddel, want lampolie is van zichzelf vet.
@fvse: ik zoek ook een goede regenjas, maar die Gabba, die past toch niet in je shirt heb ik me laten vertellen? Ik begreep dat die niet compact opgevouwen kan worden.
@Pelle nadat je met lampolie in de weer geweest bent, nog goed weken en soppen in afwasmiddel, want lampolie is van zichzelf vet.
@fvse: ik zoek ook een goede regenjas, maar die Gabba, die past toch niet in je shirt heb ik me laten vertellen? Ik begreep dat die niet compact opgevouwen kan worden.
Gabba is ook geen regenjas, maar een semi-regenjas. Hij is waterdicht, maar niet voor eeuwig. De Leggero wel.
Na een lampenoliebad heb ik zelf nog nooit afwasmiddel gebruikt. Het vettige laagje van van de lampenolie is juist fijn, dat moet je niet gaan wegspoelen met Dreft o.i.d. Als je alle smering van de ketting verwijdert, verwijder je ook smering op plekken waar je met squirt nooit meer bij gaat komen. En dan krijg je dus een luidruchtige ketting.
Na een lampenoliebad heb ik zelf nog nooit afwasmiddel gebruikt. Het vettige laagje van van de lampenolie is juist fijn, dat moet je niet gaan wegspoelen met Dreft o.i.d. Als je alle smering van de ketting verwijdert, verwijder je ook smering op plekken waar je met squirt nooit meer bij gaat komen. En dan krijg je dus een luidruchtige ketting.
[ Voor 87% gewijzigd door havana op 27-05-2013 13:22 ]
Zonnet een nieuwe broek gekocht bij Belga. Slechts 8 euro duurder, weet ik volgende keer welke broek ik online moet bestellen. 
Anyway, heb de Castelli Ergo Tre gekocht, zal best goed. De zeem voelt ook goed aan, lekker stevig en voldoende dikte. Vanavond maar even wassen en morgenavond testen.
Anyway, heb de Castelli Ergo Tre gekocht, zal best goed. De zeem voelt ook goed aan, lekker stevig en voldoende dikte. Vanavond maar even wassen en morgenavond testen.
Whatever.
Je kan hem inderdaad niet goed klein opvouwen. Je trekt hem al aan als het al nat is, of als je grote kans hebt dat je een bui over je heen krijgt. Ik had gister gewoon m'n normale setje aan; een ondershirt en een fietsshirt.TheLemon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:19:
Daar overheen de Gabba. Het voordeel is dat de voorkant ook een windstopper is, en een fullzip dus als je het echt warm krijgt kan hij gewoon open. Maar ik moet zeggen dat hij kwam ademen wel echt perfect werkt.
Ik kan mezelf echt opblazen in een regenjas omdat hij niet ademt en de hitte vast houdt, maar daar had ik echt totaal geen last van.
Grappig filmpje over de waterdichtheid en ademen van de Gabba:
YouTube: Gabba Jersey, Highly Breathable and Water-Resistant
Verwijderd
Wat vinden jullie hiervan als eerste "echte" racefiets?
http://www.marktplaats.nl...hi-ml3-celeste-groen.html
Heb geen verstand van remmen en derailleurs omdat ik tot nu toe altijd een fixie heb gehad.
Heb geen verstand van remmen en derailleurs omdat ik tot nu toe altijd een fixie heb gehad.
Als iemand z'n crankstel omschrijft als: "Crankstel: Bianchi achtig iets" zou ik er niet veel vertrouwen in hebbenVerwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:45:
Wat vinden jullie hiervan als eerste "echte" racefiets?
Zag 'm ook al op 't Fietsforum staan. Op zich een prima beginnersfiets maar wel te duur. Mirage en Xenon, dat is het goedkoopste spul van Campa. Erg plasticachtig. Prima voor een eerste fiets, maar verwacht er geen wereldwonderen van. Ik vind 200 euro een betere prijs.
Die crank komt trouwens van FSA. Daar laat Bianchi al z'n "eigen merk" onderdelen maken, behalve de wielen, die komen van Corima. Als ik 't zo inschat zit er een ISIS-trapas in, bijnaam CRISIS. Enough said
Die crank komt trouwens van FSA. Daar laat Bianchi al z'n "eigen merk" onderdelen maken, behalve de wielen, die komen van Corima. Als ik 't zo inschat zit er een ISIS-trapas in, bijnaam CRISIS. Enough said
[ Voor 34% gewijzigd door havana op 27-05-2013 14:00 ]
Aan de andere kant ziet de fiets er op het eerste oog wel netjes uit. Op marktplaats komt je ook wel eens fietsen tegen waarbij je zelfs op een plaatje met een ultra lage resolutie de roest, chronische viezigheid en butsen nog ziet zitten.
Dit is wel precies wat Squirt zelf zegt, 100% ontvetten, met dikke en onderstreepte letters, juist opdat de Squirt dan zelf overal in kan doordringen. Overal waar nog vet zit, hecht de Squirt niet. Als je het precies op de voorgeschreven manier doet, claimen ze urenlange regenbuien aan te kunnen...havana schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:20:
Ikzelf zou daarom zo'n product gewoon 100% volgens de handleiding gebruiken, of helemaal niet. Zelf een tussenoplossing gaan verzinnen, met een beetje olie en een beetje wax, lijkt mij niet handig. Maar dit moet iedereen uiteraard zelf weten en uiteindelijk is eigen ervaring ook waardevol.
Ik zal volgende keer eens met Dreft aan de slag gaan. Dat is nog altijd veel minder agressief dan bijvoorbeeld terpentine. Een ketting die in een terpentinebad is gereinigd krijg je dus echt nooit meer stil, hoeveel Squirt je er ook tegenaan gooit. Eigen ervaring. Feitelijk heb je dan wel de voorschriften van Squirt gevolgd...
Overigens poets ik mijn met lampenolie gereinigde ketting wel goed met een handdoek alvorens ik Squirt aanbreng.
Overigens poets ik mijn met lampenolie gereinigde ketting wel goed met een handdoek alvorens ik Squirt aanbreng.
[ Voor 167% gewijzigd door havana op 27-05-2013 14:19 ]
Ontvetten doe ik met Dasty (van de Wibra en bekend bij autoliefhebbers om hun lm-velgen spik en span mee te krijgen).
@Bianchifiets van TijmenK; ik vind hem niet onaardig. Crankstel zal inderdaad wel een FSA zijn (ik heb een carbonnen FSA K-Force Light die als whitelabel nu de naam Bianchi draagt). Ook Isis btw haha.
En ja instapgroepen, maar Ergopower, 9 speed, campagnolo parts, FSA crankstel en Mavic Open Pro wieltjes. Doe mij eens betere fiets voor minder geld? Ik zou 250-300 ook prima vinden. Enige manier om meer fiets uit dat budget te halen is voor oudere fiets te gaan.
@Bianchifiets van TijmenK; ik vind hem niet onaardig. Crankstel zal inderdaad wel een FSA zijn (ik heb een carbonnen FSA K-Force Light die als whitelabel nu de naam Bianchi draagt). Ook Isis btw haha.
En ja instapgroepen, maar Ergopower, 9 speed, campagnolo parts, FSA crankstel en Mavic Open Pro wieltjes. Doe mij eens betere fiets voor minder geld? Ik zou 250-300 ook prima vinden. Enige manier om meer fiets uit dat budget te halen is voor oudere fiets te gaan.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Dasty is brilliant
. Daarmee 'clean' ik de ketting voor ik hem een dagje lampenolie geef doorgaans. Daarna goed smeren en hij kan weer een tijdje mee
.
Verwijderd
Dank voor het advies heren, hij is akkoord met een bod van 300 dus ik ga een dezer dagen eens kijken of hij überhaupt wel een beetje lekker zit. Ik zag 56 staan dus ging er van uit dat het wel prima zou zijn, maar volgens de fit calculator van CompetiveCyclist.com is de geometrie van dit fietsje niet geschikt voor mij zie ik nu, is het nog wel een poging waard?

Ik denk dat ik nu langzaam in de fase kom dat als ik een mooi frame zou tegen komen voor een mooie prijs, ik wel overstag zou gaan, om zo rustig een mooie fiets op te kunnen bouwen. Maareeh, wat hou je dan in de gaten aan forums/sites en zo? Alle tijd, hoeft helemaal niks. Wachten op het dealtje
Verwijderd
Ik zou graag het equivalent weten van de versnelling 48/17 op mijn baanfiets baanfiets vs mijn nieuwe racefiets (compact).
http://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:38:
Ik zou graag het equivalent weten van de versnelling 48/17 op mijn baanfiets baanfiets vs mijn nieuwe racefiets (compact).
Een 34x50 compact aangenomen zou 50x18 redelijk in de buurt komen (net iets minder afstand per volledige omwenteling). 34x12 zou net iets zwaarder zijn en dus, mits je het geen probleem vindt om met een vrij gekruisde ketting te fietsen, een goede optie zijn (of een 11t kleinste monteren, dan heb je 12t als 2e blad achter en dat zal doorgaans net gaan op binnenblad voor).
@jspr
http://www.pedaleurs.nl/Verzettabel.htm
ook nog gratis in Comic Sans
http://www.pedaleurs.nl/Verzettabel.htm
ook nog gratis in Comic Sans
edit:
Eerst refreshen, dan posten. Kippenijzer was me voor
Eerst refreshen, dan posten. Kippenijzer was me voor

[ Voor 31% gewijzigd door Tsjilp op 27-05-2013 21:50 ]
Verwijderd
Thanks!Kippenijzer schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:45:
[...]
http://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/
Een 34x50 compact aangenomen zou 50x18 redelijk in de buurt komen (net iets minder afstand per volledige omwenteling). 34x12 zou net iets zwaarder zijn en dus, mits je het geen probleem vindt om met een vrij gekruisde ketting te fietsen, een goede optie zijn (of een 11t kleinste monteren, dan heb je 12t als 2e blad achter en dat zal doorgaans net gaan op binnenblad voor).
Ik weet zo niet welke casette ik achter heb, dat moet ik thuis even kijken, maar ik snap nu de tabel ook dus kan ik zelf even kijken morgen!
Bij de utrechtse heuvelrug ook al eens zon ding gezien. Zouden er meer moeten zijn.Graham schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:39:
Zag dit laatst op Reddit
[afbeelding]
Blijkbaar heb je die in Duitsland...best nice.
Dat is toch niet zo ingewikkeld?Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:38:
50/(48/17)=17,70
34/(48/17)=12,04
De 34/12 komt dus heel dicht in de buurt. Nadeel is een schuine kettinglijn. Anders de 50/17 (een 18 zit niet op een standaard 25-12 casette)
Andere optie is de 34 vervangen door een 39. Dan kom je uit op 39/(48/17)=13,81, de 14 dus.
Sinds een paar weken ben ik ook aan het fietsen.
Vanavond voor het eerst een rit gefietst die ik waardig vind om te posten: http://app.strava.com/activities/56646756
Van het weekend wil ik weer een wat langere rit gaan maken, 60-80 km. Ik kan 50km nu goed volhouden met een gemiddeld tempo van iets meer dan 28km/u. Ik wil dan weer iets gaan zakken in tempo (26km/u) en dan weer verder gaan. Mijn voorlopige doel van dit jaar is 120km fietsen in 4 uur ex. pauze.
Van het weekend wil ik weer een wat langere rit gaan maken, 60-80 km. Ik kan 50km nu goed volhouden met een gemiddeld tempo van iets meer dan 28km/u. Ik wil dan weer iets gaan zakken in tempo (26km/u) en dan weer verder gaan. Mijn voorlopige doel van dit jaar is 120km fietsen in 4 uur ex. pauze.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Stevig de beuk erin vandaag na het werk. Had graag wat meer kilometers gemaakt, want het was echt een heerlijk fietsweertje, maar ik had maar een klein uurtje. Dus werd het doorstampen: http://app.strava.com/activities/56605215
Wellicht morgenavond weer een wat rustiger rondje
Wellicht morgenavond weer een wat rustiger rondje
Druk bezig een route te tekenen voor Groningen -> Camping Amsterdamse Bos. 185-190KM al met al, met bagagewiel achter de fiets, en ik vertrek pas rond 11-en, wordt een 'intressant' ritje, gelukkig is het lang licht zullen we maar zeggen
.
Hoe ga je rijden?Kippenijzer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:32:
Druk bezig een route te tekenen voor Groningen -> Camping Amsterdamse Bos. 185-190KM al met al, met bagagewiel achter de fiets, en ik vertrek pas rond 11-en, wordt een 'intressant' ritje, gelukkig is het lang licht zullen we maar zeggen.
Wil van de zomer de andere kant op fietsen(Amsterdam - Noord-Groningen) en ben benieuwd waar jij langs gaat.
Snelste is gewoon door de polder. Daarna via Muiden / Maxxis, Driemond, Diemen.
http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=359165
[ Voor 67% gewijzigd door havana op 28-05-2013 09:21 ]
Als je van Groningen naar Amsterdam fietst dan zou ik juist de polder mijden, ivm de lompe zuidwester tussen Emmeloord en Almere, andersom is het alsof je een zeil op je fiets hebt dus dan juist wel zo dicht mogelijk langs het water.
Zelf gisteren een rondje gedaan na zondag mezelf afgebeuld te hebben op de tacx. Na 2 weken verkouden was dat even teveel van het goede, ik kon echt helemaal niets meer toen ik thuis kwam, echt te moe om te slapen.
Zelf gisteren een rondje gedaan na zondag mezelf afgebeuld te hebben op de tacx. Na 2 weken verkouden was dat even teveel van het goede, ik kon echt helemaal niets meer toen ik thuis kwam, echt te moe om te slapen.
Verwijderd
Misschien niet, maar ik heb mij daar nooit in verdiept namelijk en dan kan het toch best lastig zijn
Ik hoop in principe op een zijwindje strak langs het water. Anders moet ik idd zonde 'actieve' navigatie (route-lijntje op Edge 500) inderdaad even creatief worden (hoewel ik het daar wel een beetje ken, maar pas 2 keer ben wezen fietsen).
Weer terug van een weekje Gran Canaria.
Had mijn fiets gehuurd bij Happy-Biking. Echt een aanrader! Kreeg een nette fiets mee ( Specialized met Shimano 105 ) en was in prima conditie. Een vd weinige plekken waar ik mijn fiets op zondag kon afhalen.
http://app.strava.com/activities/55092027
Hier mijn allereerste klim gedaan. Net iets te zwaar voor mij. Zitten stukken van rond 17 tot 19 % in. Kwam niet meer op adem. Daarna maar omgedraaid
Man van Happy-Biking gaf aan dat die berg vergeleken word met franse alpen of Pyreneen. Hij adviseerde mij om de GC-60 ( snelweg ) op te fietsen , die had gemiddeld 6 a 7 %. Deze was inderdaad stukken beter aan te rijden , en zeker het adviseren waard als je 1x gaat klimmen.
Zie hieronder die rit.
http://app.strava.com/activities/55643390
Had mijn fiets gehuurd bij Happy-Biking. Echt een aanrader! Kreeg een nette fiets mee ( Specialized met Shimano 105 ) en was in prima conditie. Een vd weinige plekken waar ik mijn fiets op zondag kon afhalen.
Hier mijn allereerste klim gedaan. Net iets te zwaar voor mij. Zitten stukken van rond 17 tot 19 % in. Kwam niet meer op adem. Daarna maar omgedraaid
Man van Happy-Biking gaf aan dat die berg vergeleken word met franse alpen of Pyreneen. Hij adviseerde mij om de GC-60 ( snelweg ) op te fietsen , die had gemiddeld 6 a 7 %. Deze was inderdaad stukken beter aan te rijden , en zeker het adviseren waard als je 1x gaat klimmen.
Zie hieronder die rit.
www.degroot-it.nl
Zijn er hier nog veel mensen die zich aan het voorbereiden zijn op de Alpe d'HuZes? Ik heb eens gezocht binnen dit topic en ik vond er een stuk of 5 als ik me niet vergis. Maar zijn er meer die meegaan? (Om te fietsen of als begeleiding/supporter)
Ik doe mee aan AD6.
Zaterdag nog een laatste lange tocht gemaakt, Limburgs Mooiste: http://app.strava.com/activities/56583989
Ging niet verkeerd, ondanks extreem weinig slaap in de nachten daarvoor. Had de avond daarvoor bij Math Salden nog nieuwe wielen gescoord, Campa Zonda's. Merkbaar verschil met mijn DT-Swissjes
Zaterdag nog een laatste lange tocht gemaakt, Limburgs Mooiste: http://app.strava.com/activities/56583989
Ging niet verkeerd, ondanks extreem weinig slaap in de nachten daarvoor. Had de avond daarvoor bij Math Salden nog nieuwe wielen gescoord, Campa Zonda's. Merkbaar verschil met mijn DT-Swissjes
Everytime I suffer I become a better man because of it
Ik ga mee als begeleiding/supporter, er was wat ruimte over in een huisje. Dus ik ga een paar dagen fietsen (de reden om mee te gaan) en 1 dag juichen. Ik krijg eigenlijk echt enorme tros muziekfeest schurft van het hele gebeuren, maar ik zal het eens met eigen ogen aanschouwen voor ik er verder over zeik
De Freemotion is ook gewoon op zondag geopend, althans de vestiging in Playa. De andere 2 niet.degroot schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:47:
Weer terug van een weekje Gran Canaria.
Hier mijn allereerste klim gedaan. Net iets te zwaar voor mij. Zitten stukken van rond 17 tot 19 % in. Kwam niet meer op adem. Daarna maar omgedraaid![]()
Zie hieronder die rit.
Verder vind ik het behoorlijk straf je dat je meteen de Alto de los Corrales doet op je eerste dag. Dat is een vreselijk zware klim. De weg loopt overigens dood, of althans, hij wordt onverhard. Deze klim doet zeker niet onder voor Alpen of Dolomieten, sterker nog ik schat 'm hoger in.
Voor een eerste dag is de Mont Leon een aanrader. Die ligt overigens vlak naast de Alto de los Corrales. En ook de Alta de Fataga, die je in je tweede ritje hebt gedaan, is prima te doen. Je kunt die weg trouwens helemaal opfietsen tot de top. Dat is een aardig klusje trouwens, in totaal ben je dan 94 km onderweg met 2400 hm.
[edit]
Nadere inspectie leert me dat je niet de Alto de los Corrales hebt gedaan, maar een klein deel van de westkant van de Mont Leon. De meeste mensen rijden 'm via de oostkant op (beter asfalt en beter lopend). Echter, steiler dan 11% wordt de westkant nergens, zie profiel. Piekwaardes op de Garmin klopt doorgaans weinig van.
* havana kan nu alweer niet wachten
Februari 2014 ga ik weer die kant op. Mooie bungalow is al geboekt. Het zal m'n 4e keer op het eiland worden
Mochten mensen nog mooie routes willen, in deze post heb ik er een aantal gezet.
[ Voor 17% gewijzigd door havana op 28-05-2013 12:01 ]
Nee ik had free motion gevraagd of het mogelijk was om mijn fiets zondags op te halen , was helaas niet zo
dus toen snel boeking omgezet naar Happy-Biking.
Als ik volgende keer terug ga , dan ga ik mijn laatste rit doortrekken daar. Zat nu op bijna hoogste punt volgens mij. Als je hem verder doorfiets , rij je oostelijke richting om de berg heen. Zou een rit van 70KM moeten zijn. Ik had nu alleen een vrouw aan het zwembad liggen die ook wat aandacht nodig had , vandaar dat ik omgedraaid was.
Dan krijg je dus deze rit
http://app.strava.com/activities/54494202
Als ik volgende keer terug ga , dan ga ik mijn laatste rit doortrekken daar. Zat nu op bijna hoogste punt volgens mij. Als je hem verder doorfiets , rij je oostelijke richting om de berg heen. Zou een rit van 70KM moeten zijn. Ik had nu alleen een vrouw aan het zwembad liggen die ook wat aandacht nodig had , vandaar dat ik omgedraaid was.
Dan krijg je dus deze rit
http://app.strava.com/activities/54494202
www.degroot-it.nl
Zal met 't laagseizoen te maken hebben denk ik. In het hoogseizoen is Freemotion Playa gewoon open op zondag.
In San Bartelomé ben je nog niet eens halverwege naar de top
Je zit dan op 1000 hm uit mijn hoofd. Waar jij geëindigd bent is het uitkijkpunt bij Fataga.

Vanaf daar krijg je een korte (steile!) afdaling en na een km of 3 mag je weer fijn klimmen.
Je kunt vanaf daar nog helemaal door naar de top, route. Inclusief terugweg goed voor 94 km met 2400 hm.
Je kan in San Bartelomé idd ook naar rechts afslaan. Je komt dan uit op 65 km met 1200 hm. Dat laatste stuk kustweg is wel heel saai. Gelukkig heb je meestal wind mee vanaf die kant.
De mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos. Het probleem met de vrouw aan het zwembad is een kwestie van verwachtingenmanagement
Ik maakte de afgelopen jaren steeds 5 ritten, variërend van 2 uur tot dik 5 uur. Dagje rust ergens tussendoor. Totaal meestal 500 hm / 10.000 hm.
In San Bartelomé ben je nog niet eens halverwege naar de top

Vanaf daar krijg je een korte (steile!) afdaling en na een km of 3 mag je weer fijn klimmen.
Je kunt vanaf daar nog helemaal door naar de top, route. Inclusief terugweg goed voor 94 km met 2400 hm.
Je kan in San Bartelomé idd ook naar rechts afslaan. Je komt dan uit op 65 km met 1200 hm. Dat laatste stuk kustweg is wel heel saai. Gelukkig heb je meestal wind mee vanaf die kant.
De mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos. Het probleem met de vrouw aan het zwembad is een kwestie van verwachtingenmanagement
[ Voor 109% gewijzigd door havana op 28-05-2013 12:22 ]
Actie foto! eindelijk 1 gevonden van LM.

Vind het geen mooie foto, dus niet aangeschaft.
En omdat één of andere nitwit het 175km segment op strava geflagged heeft: Gelukkig hebben we de foto's nog https://dl.dropboxusercon...%20Limburgs%20mooiste.png

Vind het geen mooie foto, dus niet aangeschaft.
En omdat één of andere nitwit het 175km segment op strava geflagged heeft: Gelukkig hebben we de foto's nog https://dl.dropboxusercon...%20Limburgs%20mooiste.png
Yep hier nog 1. Deze week nog 1 spinning training en zaterdag de laatste lange tocht. Zondag weg, maandag daar nog fietsen (waarschijnlijk de Galibier) en dan rust tot donderdag...mvds schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:25:
Zijn er hier nog veel mensen die zich aan het voorbereiden zijn op de Alpe d'HuZes? Ik heb eens gezocht binnen dit topic en ik vond er een stuk of 5 als ik me niet vergis. Maar zijn er meer die meegaan? (Om te fietsen of als begeleiding/supporter)
Heb er veel zin in!
Ik zit ff met een dilemma.
Gister weer lekker 60km weggetrapt met een maat van me, ging wel lekker, uiteindelijk 29km/uur gemiddeld. Voor een 2e keer niet slecht dacht ik.
Gisteravond en vanochtend (nu nog steeds trouwens) voelde ik m'n benen toch wel aardig, en ondanks de vermoeiheid heb ik een slechte nacht gemaakt, vaak wakker etc. Nu appt die gast dat ie vanavond weer wil gaan. Ik heb opzich wel zin, zeker met dit weer (over regen in het midden van het land maak ik me nog niet direct zorgen). Maar hoe is jullie ervaring met de benen? Als ik ze nu al voel, zal het dan vanavond belabberd gaan? Ik heb geen zin om na een uur al helemaal stuk te zitten.
Wielrennen is toch wat anders als hardlopen merk ik, maar wel erg, erg tof!
Gister weer lekker 60km weggetrapt met een maat van me, ging wel lekker, uiteindelijk 29km/uur gemiddeld. Voor een 2e keer niet slecht dacht ik.
Gisteravond en vanochtend (nu nog steeds trouwens) voelde ik m'n benen toch wel aardig, en ondanks de vermoeiheid heb ik een slechte nacht gemaakt, vaak wakker etc. Nu appt die gast dat ie vanavond weer wil gaan. Ik heb opzich wel zin, zeker met dit weer (over regen in het midden van het land maak ik me nog niet direct zorgen). Maar hoe is jullie ervaring met de benen? Als ik ze nu al voel, zal het dan vanavond belabberd gaan? Ik heb geen zin om na een uur al helemaal stuk te zitten.
Een herstel training kan nooit kwaad, maar dan heb ik het wel over een uurtje, max 1 1/2 gewoon lekker los fietsen en niet over stevig doortrappen wat je blijkbaar gister hebt gedaan. Als je vanavond weer zo gaat net als gister is dat niet bevorderlijk.Denman schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:31:
Ik zit ff met een dilemma.
Zeker als je nog ongetraind bent op fietsgebied is het niet aan te raden. Een van de meest gemaakte fouten bij beginnen met wielrennen is teveel trainen in het begin. Je lichaam heeft rust nodig om hieraan te wennen.
Ik heb gister wederom een huisgenoot ingewijd in de wondere wieler wereld 
Ondanks dat ze op een veel te grote fiets zat (ze is 1.61, fiets is n 55.5cm sloping frame van dr vriend) vond ze het superleuk.
Was zelf weer met de TCR gaan rijden, nu met 12-21 erop, dat trapt al een stuk fijner. Had ook het zadel wat verder naar voren gezet, maar hoewel de afstelling nu theoretisch goed is (ik kan mn voornaaf precies zien over mn stuurpen) vind ik de Pinarello veel zekerder rijden.
Ik ga nog een keertje gewapend met een meetlint de TCR exact zo afstellen als de Pinarello. Maar ik vrees toch dat de TCR meer als een damesfiets zal blijven sturen. Is het raar, een nieuwer alu frame met carbon vork dat toch slapper voelt dan n oud alu (of miss nog wel staal) frame? Zelfs in aanmerking genomen dat Pinarello hele goede frames bouwt
Worst case scenario verkoop ik de TCR en koop ik van dat geld een nieuwe of overjarige Veloce-groep voor de Pinarello
Ondanks dat ze op een veel te grote fiets zat (ze is 1.61, fiets is n 55.5cm sloping frame van dr vriend) vond ze het superleuk.
Was zelf weer met de TCR gaan rijden, nu met 12-21 erop, dat trapt al een stuk fijner. Had ook het zadel wat verder naar voren gezet, maar hoewel de afstelling nu theoretisch goed is (ik kan mn voornaaf precies zien over mn stuurpen) vind ik de Pinarello veel zekerder rijden.
Ik ga nog een keertje gewapend met een meetlint de TCR exact zo afstellen als de Pinarello. Maar ik vrees toch dat de TCR meer als een damesfiets zal blijven sturen. Is het raar, een nieuwer alu frame met carbon vork dat toch slapper voelt dan n oud alu (of miss nog wel staal) frame? Zelfs in aanmerking genomen dat Pinarello hele goede frames bouwt
Worst case scenario verkoop ik de TCR en koop ik van dat geld een nieuwe of overjarige Veloce-groep voor de Pinarello
Kalm aan! En rap een beetje!
http://goo.gl/maps/3CBLOGraham schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:39:
Zag dit laatst op Reddit
[afbeelding]
Blijkbaar heb je die in Duitsland...best nice.
in Groningen
En ik kan het niet laten om m'n nieuwste aanwist op wielergebied hier ook ff te showen

Zijn er trouwens nog mensen geïnteresseerd om volgend jaar de Tour For Life te fietsen? Wilde dit jaar voor de tweede keer gaan maar kreeg geen team opgezet. Wellicht nu wel. Het is echt gaaf en naar mijn idee een veel grotere en mooiere uitdaging dan bijvoorbeeld een AD6.
Zitten in Groningen twee van die automaatjes; een op Zernicke (bij de fietsenmaker naast de ACLO, van de link hierboven) en een op de Paterwoldseweg bij Steenbergen: http://goo.gl/jUF9j. Weet alleen niet of er ook bandjes voor de racefiets inzitten.
[ Voor 32% gewijzigd door wackmaniac op 28-05-2013 15:40 . Reden: url werd niet goed geïnterpreteerd ]
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
Nibali krijgt concurrentie! 
http://www.herman-braun.n...un-en-feyenoord-hand-hand
http://www.herman-braun.n...un-en-feyenoord-hand-hand

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 16:54 ]
Ik heb het al 2 keer gefietst, 1 keer over amersfoort, harderwijk, zwolle. En 1 keer via de afsluitdijk.havana schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:18:
Snelste is gewoon door de polder. Daarna via Muiden / Maxxis, Driemond, Diemen.
Nu willen we inderdaad via almere, lelystad, emmeloord.
Moet wel zeggen route via de Afsluitdijk is wel het makkelijkste te fietsen. Weinig keuze in route waardoor je praktisch niet verkeerd kan rijden.
Ik rijd met een Garmin, dus verkeerd rijden is geen issue. Overigens is het ook moeilijk verkeerd rijden als je eenmaal in de polder bent 
@ degroot
Mooie plaat! Ik ben daar al zo vaak langs gekomen, maar pas afgelopen keer voor het eerst gestopt.
@ degroot
Mooie plaat! Ik ben daar al zo vaak langs gekomen, maar pas afgelopen keer voor het eerst gestopt.
[ Voor 29% gewijzigd door havana op 29-05-2013 11:53 ]
Weet niet of het al voorbij is gekomen maar ik zag zojuist pas dat Garmin een nieuwe update heeft uitgebracht voor de Edge 500.
Edge 500 software version 3.20 as of April 26, 2013
Changes made from version 3.00 to 3.20:
- Fixed display of power meter serial numbers.
- Made changes to support manufacturing.
Helaas nog steeds geen fix voor het spontaan verdwijnen van je course line.
Edge 500 software version 3.20 as of April 26, 2013
Changes made from version 3.00 to 3.20:
- Fixed display of power meter serial numbers.
- Made changes to support manufacturing.
Helaas nog steeds geen fix voor het spontaan verdwijnen van je course line.
Mezelf ook maar even getrakteerd op wat nieuw spul 
Lake CX236

SKS Rennkompressor

Castelli Velocissimo Equipe Jersey FZ

Castelli S. Tre Glove
Lake CX236

SKS Rennkompressor

Castelli Velocissimo Equipe Jersey FZ

Castelli S. Tre Glove

Heeft iemand ervaring met zadelmetingen? Ik ben aan het kijken voor een nieuw (iets breder) zadel en zit er eigenlijk aan te denken om zelf de benodigde breedte te bepalen en op basis daarvan een zadel te kopen. Het probleem met LBS'en die metingen doen is namelijk dat ik dan slechts keuze heb uit de daar toevallig aangeboden zadels en uitvoeringen. Waar ik alleen niet helemaal goed achter kom is de relatie tussen de afstand tussen de zitbotjes en de aanbevolen breedte van het zadel. Ik lees overal alleen maar dat er een relatie is, maar niet hoe die relatie rekenkundig in elkaar steekt.
Het lijkt me dat die zaken dan wel verschillende merken hebben liggen? Misschien kan je je zitbotjes laten meten en kijken wat goed bij je past en vragen of je een ander zadel kan bestellen, dan die zij voorradig hebben? Of alleen om een meting vragen om 'te checken' of je een juist zadel hebt, evt. hier wat voor geven. Geeft anders ook zo'n schrale indruk.argro schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:26:
Heeft iemand ervaring met zadelmetingen? Ik ben aan het kijken voor een nieuw (iets breder) zadel en zit er eigenlijk aan te denken om zelf de benodigde breedte te bepalen en op basis daarvan een zadel te kopen. Het probleem met LBS'en die metingen doen is namelijk dat ik dan slechts keuze heb uit de daar toevallig aangeboden zadels en uitvoeringen. Waar ik alleen niet helemaal goed achter kom is de relatie tussen de afstand tussen de zitbotjes en de aanbevolen breedte van het zadel. Ik lees overal alleen maar dat er een relatie is, maar niet hoe die relatie rekenkundig in elkaar steekt.
Ik heb trouwens een goede maand terug ook een breder zadel besteld, maar heb dit op de gok gedaan. Er zijn een paar conventionele maten (130,143,155 oid). Had zelf iets groter besteld dan ik had en ben erg blij met de aankoop. Vorige week 240 km op het nieuwe zadel gezeten en geen slapende verschijnselen of pijn.
[ Voor 15% gewijzigd door TheCrius op 29-05-2013 13:38 ]
Ik weet dat Selle Italia hun eigen ID Match methode gebruikt.argro schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:26:
http://www.i-c-c.nl/index...=article&id=740&Itemid=14
http://www.selleitalia.com/se_it3/idmatch/discover-idmatch/
Staat op hun site wel bij welke dealers je dit kunt laten doen, maar dit is dus wel specifiek voor hun eigen merk waarschijnlijk
Klopt, ik heb dit pas laten doen bij mijn LBS. Mazzeltje dat ze mijn geadviseerde model niet hadden, dus ik kon makkelijk de winkel uitlopen zonder geld uit te geven 
Overigens kun je zelf makkelijk een specifiek geadviseerd Selle Italia zadel projecteren op andere merken als je de breedte in de specs kan vinden. De meeste andere eigenschappen van een zadel zijn persoonlijke voorkeur en komen niet uit zo'n meting rollen.
Hun systeem is behoorlijk simpel, het zijn alleen wat handige meetapparaten en een instructie die ze online ergens invoeren. Als je een winkel hebt of iemand kent die je wil helpen kun je daar zelf een account aanvragen: http://www.idmatch.ch/2013/en/
Die meetinstumenten kun je makkelijk zelf met huis-tuin-en-keukeninstrumenten vervangen.
Eigenlijk meten ze twee belangijkste factoren: afstand tussen je zitbotjes (IDmatch bepaalt dat adhv heupbreedte) en flexibiliteit van je ruggegraat. Die laatste factor bepaalt of je een flow-zadel zou moeten hebben, ivm druk op je perineum. Fizik heeft hiervoor ook wel interessante uitleg online staan: http://www.fizik.it/spineconcept/
Met een beetje zelf meten en proberen kwam ik bij Selle Italia uit op de Flite Flow, dat is een breed zadel met medium flow-uitsparing. IDmatch kwam met precies hetzelfde advies
Helaas heeft Selle Italia geen testzadels van dit model in hun programma, dus ik heb de knoop nog niet doorgehakt voor aanschaf.
Breedte van je zitbotjes kun je opmeten als je een memory-foam kussen hebt waar je even op kan zitten of anders een stuk alufolie op een rubber mat leggen of iets dat een beetje, maar niet teveel in kan deuken. Dan meet je de afstand tussen de twee punten van diepste indruk.
Overigens kun je zelf makkelijk een specifiek geadviseerd Selle Italia zadel projecteren op andere merken als je de breedte in de specs kan vinden. De meeste andere eigenschappen van een zadel zijn persoonlijke voorkeur en komen niet uit zo'n meting rollen.
Hun systeem is behoorlijk simpel, het zijn alleen wat handige meetapparaten en een instructie die ze online ergens invoeren. Als je een winkel hebt of iemand kent die je wil helpen kun je daar zelf een account aanvragen: http://www.idmatch.ch/2013/en/
Die meetinstumenten kun je makkelijk zelf met huis-tuin-en-keukeninstrumenten vervangen.
Eigenlijk meten ze twee belangijkste factoren: afstand tussen je zitbotjes (IDmatch bepaalt dat adhv heupbreedte) en flexibiliteit van je ruggegraat. Die laatste factor bepaalt of je een flow-zadel zou moeten hebben, ivm druk op je perineum. Fizik heeft hiervoor ook wel interessante uitleg online staan: http://www.fizik.it/spineconcept/
Met een beetje zelf meten en proberen kwam ik bij Selle Italia uit op de Flite Flow, dat is een breed zadel met medium flow-uitsparing. IDmatch kwam met precies hetzelfde advies
Helaas heeft Selle Italia geen testzadels van dit model in hun programma, dus ik heb de knoop nog niet doorgehakt voor aanschaf.
Breedte van je zitbotjes kun je opmeten als je een memory-foam kussen hebt waar je even op kan zitten of anders een stuk alufolie op een rubber mat leggen of iets dat een beetje, maar niet teveel in kan deuken. Dan meet je de afstand tussen de twee punten van diepste indruk.
Ik heb zelf een goede ervaring met de SQ-Lab 611 zadel. Ik zat niet lekker op de Selle Italia Flite Team edition, kreeg snel zadelpijn. De LBS zette mij op een stuk karton neer en zag daardoor de afstand tussen de zitbotjes. Verder maakt het natuurlijk uit welke houding je het meest aanneemt. Je raakvlak v/d zitbotjes worden nl. smaller als je verder naar voren hangt. Hetzelfde type hebben ze in 4 maten ofzo.argro schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:26:
Ik kwam uit op het smalste zadel. Is wel wat zwaarder dan andere race zadels, maar dan eet je een paar dagen gewoon wat minder.
Dat opmeten moet inderdaad wel lukken, maar dan. Als ik een afstand tussen de zitbotjes meet van X, wat betekent dat dan voor de breedte van het zadel? Is dat dan ook X, of yX? Als het yX is, wat is dan y?TheLemon schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:11:
Ziet er wel gaaf uit, voor zover ik Noors begrijp iigpeugeot206gt schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:24:
Nog liefhebbers die een keer in Noorwegen willen fietsen?
http://www.vossgeilo.no/defaultvg.aspx
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Ook een keer zo'n SQLab meting gedaan en kwam uit op een zadel van 14cm. Toen een zadel met gel van Specialized aangeschaft van 143mm breed. Helemaal geweldig en die gebruik ik nog steeds op m'n MTB. Voor de racefiets exact zo'n zelfde type zadel van iemand overgenomen, alleen dit keer zonder gel en die zat voor geen meter. Kan ook met de iets diepere zithouding te maken hebben natuurlijk. Laatst maar gewoon lukraak een breed zadel (15cm) bij Rose besteld en die zit wel weer goed.MoneyPriest schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:16:
[...]
Ik heb zelf een goede ervaring met de SQ-Lab 611 zadel. Ik zat niet lekker op de Selle Italia Flite Team edition, kreeg snel zadelpijn. De LBS zette mij op een stuk karton neer en zag daardoor de afstand tussen de zitbotjes. Verder maakt het natuurlijk uit welke houding je het meest aanneemt. Je raakvlak v/d zitbotjes worden nl. smaller als je verder naar voren hangt. Hetzelfde type hebben ze in 4 maten ofzo.
Ik kwam uit op het smalste zadel. Is wel wat zwaarder dan andere race zadels, maar dan eet je een paar dagen gewoon wat minder.Prijs viel overigens best mee.
Blijft een kwestie van zadels proberen.
Verwijderd
Ben ik weer terug uit Nederland, denk ik deze middag lekker een stukje te gaan fietsen waait het zo verschrikkelijk hard dat er geen lol aan is zo. Ben benieuwd hoe het om 17:30 is.....
Dit topic is gesloten.