Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
En wederom wind uit het noorden, maar dit keer NO en niet NW zoals de laatste tijd. Route Groningen - Oostum - Adorp - Onderdendam - Middelstum - Westeremden - Zeerijp - Oldenzijl - Zandeweer - Doodstil - Rottum - Onderdendam - Winsum - Garnwerd - Dorkwerd - Groningen. Goed voor precies 80 km.
8x een D3 blokje van 5 min @ 80 rpm gedaan met tussenpozen van 10 min. Gemiddeld 31.2 km/uur.
De wind was vrij veranderlijk vandaag. Sommige delen van het land was windkracht 5, andere delen windkracht 1. Althans, dat is de situatie nu.MrAngry schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:57:
Ehm ja, vandaag was een volstrekt normale dag wat wind betreft. Spanje maakt je soft.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
Wind kracht "alles waait weg" is nou niet echt leuk te noemenMrAngry schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:57:
Ehm ja, vandaag was een volstrekt normale dag wat wind betreft. Spanje maakt je soft.
Is dit de reden waarom ik sommige ritten mis op Strava? Vorig jaar had ik ook Limburgs Mooiste geupload, maar die is nu nergens meer te vinden..Tsjilp schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:12:
En omdat één of andere nitwit het 175km segment op strava geflagged heeft: Gelukkig hebben we de foto's nog https://dl.dropboxusercon...%20Limburgs%20mooiste.png
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Nee.M@cer schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:12:
[...]
Is dit de reden waarom ik sommige ritten mis op Strava? Vorig jaar had ik ook Limburgs Mooiste geupload, maar die is nu nergens meer te vinden..
https://strava.zendesk.co...or-incorrect-Segment-time
This will automatically remove all segment times and results from the Segment Leaderboards for this activity. The activity remains on the site, and the segments remain on the Activity page with achievements, but all the segment results are removed from the Segments matched by that activity.
[...]
Once the activity is flagged, a yellow bar will appear at the top of the activity page signifying that the activity has been flagged.
Dat was niet de reden, er stond geen foute data in. Heb inmiddels contact gehad met strava het ze gaven aan dat dit segment ten onrechte als hazardous was geflagged. Hij is dus inmiddels gerestored: http://app.strava.com/segments/4207087
Over zadels en zitbotjes: Bij LM kreeg ik een tijdschriftje in m'n handen gedrukt, waar toevallig een stuk over zadels en zitbotjes in stond, zal het morgen ff inscannen.
Raar... Is zo gek nog niet
Ik lees altijd dat jij naar de wind kijkt en dan je fietsroute bepaalt. Wat verander je dan aan je route? Ga je dan vooral met wind mee fietsen of hoe doe je dat?havana schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:34:
Hier in het noorden prima fietsweer! Hadden wij eens geluk, meestal is het andersom.
En wederom wind uit het noorden, maar dit keer NO en niet NW zoals de laatste tijd. Route Groningen - Oostum - Adorp - Onderdendam - Middelstum - Westeremden - Zeerijp - Oldenzijl - Zandeweer - Doodstil - Rottum - Onderdendam - Winsum - Garnwerd - Dorkwerd - Groningen. Goed voor precies 80 km.
8x een D3 blokje van 5 min @ 80 rpm gedaan met tussenpozen van 10 min. Gemiddeld 31.2 km/uur.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Als je namelijk eerst met wind mee gaat fietsen heb je geen idee hoe hard het eigenlijk waait. Beetje lullig als je erachter komt dat het toch wat harder waait als gedacht en je moet dan nog 40 - 50km tegen de wind in beuken.
[ Voor 66% gewijzigd door Tsjilp op 29-05-2013 21:42 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik kijk altijd op Windguru hoe de wind staat en afhankelijk daarvan bepaal ik mijn route. Recept is altijd gelijk: heenweg zoveel mogelijk recht tegen de wind in, terugweg zoveel mogelijk mee. In alle windrichtingen heb ik rondjes van 80 en 100 km, meestal ook nog wel met de nodige variaties. Ik probeer ook regelmatig nieuwe wegen, maar niet als ik een "narrow time window" heb.LuPo schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:30:
[...]
Ik lees altijd dat jij naar de wind kijkt en dan je fietsroute bepaalt. Wat verander je dan aan je route? Ga je dan vooral met wind mee fietsen of hoe doe je dat?Misschien een n00b vraag maar ik ben hier om te leren.
Hier in Groningen is dat ook goed mogelijk, toen ik in Amsterdam woonde deed ik dat nooit want richting het westen fietsen is niet handig (bebouwd gebied en uiteindelijk de zee), richting het noorden was ook niet zo handig omdat je dan eerst 30 min bezig ben de stad uit te rijden. Dus het werd meestal oostelijk (Diemen - Driemond) of zuidelijk (langs de Amstel).
[ Voor 9% gewijzigd door havana op 30-05-2013 08:26 ]
Daar heb ik ook last van, maar dan met Rotterdam. Wij wonen net naast Rotterdam-Oost (Nieuwerkerk a/d IJssel), en als ik dus een ritje wil waarbij ik op de heenweg wind tegen heb en op de terugweg wind mee, dan moet ik 7 van de 10 keer Rotterdam in. Nou zijn er altijd nog wel mogelijkheden zonder al te veel stoplichten (IJsseldijk en Maasboulevard bijvoorbeeld) maar het zou handiger geweest zijn als de wind vaker uit het oosten zou waaienhavana schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:24:
Hier in Groningen is dat ook goed mogelijk, toen ik in Amsterdam woonde deed ik dat nooit want richting het westen fietsen is niet handig (bebouwd gebied en uiteindelijk de zee), richting het noorden was ook niet zo handig omdat je dan eerst 30 min bezig ben de stad uit te rijden. Dus het werd meestal oostelijk (Diemen - Driemond) of zuidelijk (langs de Amstel).
Ik heb daar laatst nog iets over geroepen: Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"stijnislike schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:53:
Volgende week de mont ventoux een paar keer op, heb er zin in! Zijn er mensen hier die rijden met een garmin edge 500? Wat vinden jullie daarvan? Is dat z'n geld een beetje waard? Het gaat me vooral om de cadans, stijgingspercentages (werkt dat een beetje?) en ook wel een beetje om het rijden van routes. Vindt het ook wel leuk om dat na de rit terug te kunnen lezen.
De korte samenvatting: De Edge 500 voldoet in alles wat ik verwacht van een fietscomputer, maar als navigeren in onbekend terrein erg belangrijk voor je is, dan zou ik voor de 800 gaan.
DC Rainmaker heeft er weer een mooie review van gemaakt: http://www.dcrainmaker.co...ach-cycling-computer.html
Is de eerste echte concurrent van de Garmin Edge 500.
En hierbij valt de course line niet halverwege je route steeds weg
Device is alleen wel stukje langer maar ik denk dat je kwa updates hier bij een betrouwbaardere partij zit dan bij Garmin.
http://www.bikerumor.com/...-64g-dura-ace-derailleur/
Had ik niet gezien, zie dat het navigeren erg matig gaat, dat vind ik ook niet zo belangrijk.Pelle schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:07:
De korte samenvatting: De Edge 500 voldoet in alles wat ik verwacht van een fietscomputer, maar als navigeren in onbekend terrein erg belangrijk voor je is, dan zou ik voor de 800 gaan.
Sinds welke update valt die course line weg? Beetje raar dat als je een apparaat van 230 euro koopt het niet goed functioneertYohost! schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:05:
Kijk ook even naar de O-Synce Navi2Coach
DC Rainmaker heeft er weer een mooie review van gemaakt: http://www.dcrainmaker.co...ach-cycling-computer.html
Is de eerste echte concurrent van de Garmin Edge 500.
En hierbij valt de course line niet halverwege je route steeds weg
Device is alleen wel stukje langer maar ik denk dat je kwa updates hier bij een betrouwbaardere partij zit dan bij Garmin.

Gisteren heb ik garminsync.com gevonden. Dan worden de activities van GarminConnect automatisch gesynced met Strava en Runkeeper. Wanneer dat werkt zou is 1 import genoeg)
Die course line valt incidenteel weg bij bepaalde zoom levels. Ik heb er zelf in de praktijk weinig last van. Maar zoals gezegd het navigeren is uberhaupt niet super met zo'n broodkruimel course. Die Navi2coach is zo te zien maar marginaal groter dan de edge 500 trouwens. Evengoed lost hij de (voor mij) belangrijkste pijnpunten niet op: matige navigatie + weinig info op het navigatiescherm. Ik sluit me aan bij de mening dat de edge 500 verder een uitstekende fietscomputer is. Barometrische hoogtemeter werkt uitstekend.stijnislike schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:48:
[...]
Sinds welke update valt die course line weg? Beetje raar dat als je een apparaat van 230 euro koopt het niet goed functioneertDie Navi2Coach vind ik te groot voor op een fiets, is net een palmtop ofzo.
Wat ik niet lees is of het ook gemonteerd is en of het werkt/duurzaam is. Het ziet er namelijk uit als een stukje kunst, niet als een duurzaam product welke 1000den schakelbewegingen gaat overleven.MrAngry schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:30:
Weight Weenie extraordinaire!
http://www.bikerumor.com/...-64g-dura-ace-derailleur/
Ik vind het knap, maar gewicht wegveilen (die carbon spring buiten beschouwing gelaten) kan iedereen. Ik kan ook een frame kopen en er zoveel gaten in maken dat het een stuk minder weegt en ik er zelfs op kan zitten. Alleen als ik dan vervolgens met 40 over een putdeksel ga zit ik op de grond. Zoals ik al zei vind ik de afwerking meer op kunst lijken, en het ziet er fantastisch uit, maar het moet wel werken en daar lees ik niets over..
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik dacht dat deze een keramisch lagerbusje heeft (uit mijn hoofd) en ik zie dat dat dan het bovenste wieltje moet zijn. De onderste (spanrol) heeft een simpelere lagering. Is het normaal dat dit wieltje zwaarder loopt, of zou het zin hebben om een nieuwe te bestellen?
Bedankt voor de info. Dan is dat me ook duidelijk.havana schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:24:
[...]
Ik kijk altijd op Windguru hoe de wind staat en afhankelijk daarvan bepaal ik mijn route. Recept is altijd gelijk: heenweg zoveel mogelijk recht tegen de wind in, terugweg zoveel mogelijk mee. In alle windrichtingen heb ik rondjes van 80 en 100 km, meestal ook nog wel met de nodige variaties. Ik probeer ook regelmatig nieuwe wegen, maar niet als ik een "narrow time window" heb.
Ga voortaan eens letten op de wind voordat ik op de fiets stap.
Dat klinkt heel herkenbaar. Mijn fiets is ook redelijk goed onderhouden, maar toen ik laatst mijn ketting eraf had, kwam ik erachter dat idd 1 van de derailleurwieltjes veel zwaarder liep dan de ander. Ik heb er nog niet zo veel last van, dus eerst maar zo gelaten. Of zou ik hem wel moeten repareren/vervangen?TheLemon schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:44:
Vraagje voor de technici: één van de twee derailleurwieltjes van mijn Shimano 6700 achterderailleur loopt behoorlijk zwaar. Ik heb er nog geen 5000km mee gereden en altijd goed onderhouden, ziet er ook nog prima uit. Laatst uit elkaar gehaald, schoongemaakt en een beetje gesmeerd, maar blijft zwaar.
Bedankt voor je post. Interessant om te lezen. Helaas mist alleen een deel van de pagina.
Ik heb dat ook, maar volgens mij hoort dat gewoon/is dat niet zo'n probleem. Een los wieltje voor een derrie is ook niet zo duur gelukkigBlueMotion schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:14:
[...]
Dat klinkt heel herkenbaar. Mijn fiets is ook redelijk goed onderhouden, maar toen ik laatst mijn ketting eraf had, kwam ik erachter dat idd 1 van de derailleurwieltjes veel zwaarder liep dan de ander. Ik heb er nog niet zo veel last van, dus eerst maar zo gelaten. Of zou ik hem wel moeten repareren/vervangen?
Wat toevallig dat je dit onderwerp aanhaalt, want vorige week toen ik de boel aan het schoonmaken was viel het mij ook op dat het bovenste wieltje alles behalve soepel draaide. Ik heb ook een Ultegra en overweeg binnenkort toch nieuwe wieltjes te bestellen. Al is het alleen maar voor de psychische factorTheLemon schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:17:
Nou, voor Ultegra (die hebben een ietsje chiquer lager) betaal je toch dik €15,- voor een setje. En als het bij al die wieltjes zo blijkt te zijn, zou ik dat dan voor niets uitgegeven hebben. Ik ben benieuwd of iedereen dit 'probleem' heeft bij hun Shimano derailleur. Het is toch extra weerstand in de aandrijflijn en dat vind ik zonde, want verder lopen alle aandrijfonderdelen (cranklager, trapaslager, ketting, wiellagers) super soepel.
Hatelijk om continu andere wielrenners tegen te komen die (op het oog) lekker comfortabel met de wind mee aan het knallen zijn om zelf te moeten buffelen op zowel de heen- als terugweg.
Gisteren voor het eerst mijn wieltjes schoongemaakt en opnieuw ingevet met lagervet. Loopt inderdaad niet super soepel maar ik vind het wel prima.TheLemon schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:17:
Nou, voor Ultegra (die hebben een ietsje chiquer lager) betaal je toch dik €15,- voor een setje. En als het bij al die wieltjes zo blijkt te zijn, zou ik dat dan voor niets uitgegeven hebben. Ik ben benieuwd of iedereen dit 'probleem' heeft bij hun Shimano derailleur. Het is toch extra weerstand in de aandrijflijn en dat vind ik zonde, want verder lopen alle aandrijfonderdelen (cranklager, trapaslager, ketting, wiellagers) super soepel.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
Dat had ik dinsdag dus ookGaius schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:25:
Zo, even lekker op vakantie geweest. Dinsdagmiddag thuisgekomen, dus dinsdagavond mooi een stukje kunnen fietsen. Naar de A12 gefietst, daar vervolgens langs de A12 gefietst tegen de wind in, want dan kon ik op de terugweg lekker met de wind mee fietsen. Tenminste, als de wind niet gedraaid zou zijn.
Hatelijk om continu andere wielrenners tegen te komen die (op het oog) lekker comfortabel met de wind mee aan het knallen zijn om zelf te moeten buffelen op zowel de heen- als terugweg.

http://www.strava.com/activities/56802530
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
We rijden volgens mij redelijk in hetzelfde gebied (driehoek Zoetermeer - Rotterdam - Gouda) dus dat klopt wel dan.Pelle schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:57:
[...]
Dat had ik dinsdag dus ookBinnen een half uur draaide de wind van oost via zuid naar west. En precies tijdens dat halfuur reed ik naar het zuiden. Dus ik had 75% van m'n rondje de wind tegen
Ondanks meer dan de helft van de route tegenwind nog wel een nieuw PR op de 20km neergezet. Maar het was pas m'n 5e ritje totaal en pas m'n 2e ritje op de racefiets dus dat is nog niet echt een prestatie. Je moet ergens beginnen zullen we maar zeggen.
Verwijderd
Hier nog eentje, was heerlijk door de weilanden aan het zoeven toen ik een keer een gigantische klap in mijn gezicht kreeg.Gaius schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:35:
[...]
We rijden volgens mij redelijk in hetzelfde gebied (driehoek Zoetermeer - Rotterdam - Gouda) dus dat klopt wel dan.
Ondanks meer dan de helft van de route tegenwind nog wel een nieuw PR op de 20km neergezet. Maar het was pas m'n 5e ritje totaal en pas m'n 2e ritje op de racefiets dus dat is nog niet echt een prestatie. Je moet ergens beginnen zullen we maar zeggen.
http://app.strava.com/activities/56799652
Eerste keer meer dan 70 km dus de laatste twee kilometer om er écht honderd van te maken kon ik niet opbrengen.
Je hebt wel je best gedaan om zoveel mogelijk stedelijk gebied mee te pakken: Utrecht, Nieuwegein en dan nog Houten. Had je nog wat pakketjes rond te brengen of zo? Andere route had je die 100 waarschijnlijk wel gehaald, met een hoger gemiddelde.Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:18:
[...]
Hier nog eentje, was heerlijk door de weilanden aan het zoeven toen ik een keer een gigantische klap in mijn gezicht kreeg.
http://app.strava.com/activities/56799652
Eerste keer meer dan 70 km dus de laatste twee kilometer om er écht honderd van te maken kon ik niet opbrengen.
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Verwijderd
Ik ben ongelofeloos verdwaald geweest. Had even snel op een kaartje gekeken voor ik weg ging, maar was de hele tijd aan het kloten om weer op beschaafd fietspad te komen. Dus volgende keer toch even iets beter plannen, maar ik weet niet echt hoe. Die bordjes van het nationale fietsnetwerk mis ik altijd en als je de rode bordjes volgt om gewoon een rondje langs wat dorpjes te maken wordt ik telkens via de stadskern geleid. Hoe doen jullie dat?Joba schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:09:
[...]
Je hebt wel je best gedaan om zoveel mogelijk stedelijk gebied mee te pakken: Utrecht, Nieuwegein en dan nog Houten. Had je nog wat pakketjes rond te brengen of zo? Andere route had je die 100 waarschijnlijk wel gehaald, met een hoger gemiddelde.
En zijn er hier trouwens baanwielrenners?
fietsrondje > stel aantal km in.
plan rondje > routetype racefietsroute.
verder gewoon vaak genoeg verdwalen en/of meefietsen met andere racers.
as donderdag alpe d'huzes. Ik heb er zin in!
Als ik van R'dam richting Utrecht ga, pak ik m altijd via de zuidkant van Gouda en dan binnendoor via Oudewater, vanuit daar kan je ook mooi door de polder steken naar Nieuwegein. De dijk van Gouda naar Utrecht via Oudewater heeft vorig jaar nieuw asfalt gekregen, dus dat moet heerlijk zoeven zijn nu.Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:04:
[...]
Ik ben ongelofeloos verdwaald geweest. Had even snel op een kaartje gekeken voor ik weg ging, maar was de hele tijd aan het kloten om weer op beschaafd fietspad te komen. Dus volgende keer toch even iets beter plannen, maar ik weet niet echt hoe. Die bordjes van het nationale fietsnetwerk mis ik altijd en als je de rode bordjes volgt om gewoon een rondje langs wat dorpjes te maken wordt ik telkens via de stadskern geleid. Hoe doen jullie dat?
En zijn er hier trouwens baanwielrenners?
Ik was vandaag de andere kant opgegaan, behoorlijk wat geklier gehad met de wind, maar toch stevig doorgereden
Kalm aan! En rap een beetje!
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
maar langs het kanaal 27km lang wind tegen, gebroken nu.
http://app.strava.com/activities/57475305
Zelf dus inderdaad dinsdag met volledige reis/kampeerbepakking Groningen->Amsterdam gedaan. Een krappe 190KM met *gelukkig* niet eens de verwachtte zijwind in de polder langs het water, maar gewoon grotendeels een minimaal rug-windje, wat ook erg nodig was. Na een kilometer of 50-60 zoals wel vaker al bollend even de achilles gestreched waarbij de linker, geblesseerde een nogal duidelijk ' knappend' gevoel maakte, gevolgd door een pijn van 12 op een schaal van 1 tot 10... Nee he, het zal toch niet?
De fiets bolt wel door, en toch rustig zien of ik mijn voet nog gewoon rond kan krijgen... Jah, gaat eigenlijk wel, dus neem aan niet de pees nu werkelijk gescheurd... Wat is het dan? Pijn zakt vrij snel verder weg en er lijkt minder druk op de pees te staan. Ik verwacht dus dat er een abces in de pees gezeten heeft (liep er dus al 6 weken mee, maar de gehele tijd zijn de huis- en sport-artsen nooit verder gekomen dan herhaaldelijk advies rust geven en licht stretchen) wat nu dus geknapt is. Het gevoel is nu ook totaal veranderd, er zit nog wel pijn in bij inspanning, maar het lijkt nu echt helende, alsof het voorheen een naar abces was en nu gewoon 'normaal' kapot weefsel dat kan herstellen. Hoe stom en op het moment zelf eng ook, ik ben er geloof ik wel blij mee.
Terug ga ik echter niet fietsen, de wind blijft nogal verkeerd staan en gisteren Aalsmeer -> Leiden -> Amsterdam -> Aalsmeer was intressant en uitdagend genoeg qua wind
Vandaag in tegenstelling tot de voorspelling geen zon, geen 14 graden en ook geen opklaringen. In plaats daarvan 11 graden, windkracht 6, grijze luchten en af en toe miezer
Niet echt fietsweer dus, maar ja. Toch 75 km gefietst met collega's. Inclusief heen- en terugweg goed voor 124 km.
Die dijk bedoel ik, daar reed ik gisteren ook.ramonlambal schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 08:04:
Gister niet goed geplanned, Gister rondje Utrecht - wijk bij duurstee - terugweg hele tijd langs het kanaal. (55km)
maar langs het kanaal 27km lang wind tegen, gebroken nu.
Vol goede moed op de fiets vertrokken gistermiddag, maar de NW5 had ik eigenlijk alleen in Rotterdam en Barendrecht mee. Tot aan Bruinisse was het zijwind, en daarna schuin tegen tot aan Renesse. Met name de laatste 20km vanaf Zierikzee door de polder waren niet geinig; in hoog D3 niet verder harder gaan dan 22km/h is vrij frustrerend. En helemaal als je een heleboel renners op hun gemak met bijna dubbele snelheid in tegenovergestelde richting ziet komen
Op buienradar zag ik later dat de wind precies dat laatste uur gepiekt had. Zal je net zien.. nou ja, daar word je hard van zullen we maar zeggen
Verwijderd

http://app.strava.com/activities/57511478

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2013 21:59 ]
http://app.strava.com/activities/57484302
Morgen ga ik nog twee keer omhoog, om te zien hoeveel verval er optreedt. Spierpijn van vandaag heb ik als het goed is niet
En dan kan daarna het afbouwen beginnen richting AD6! Wel grappig, ben ook aan het stapelen, voor het eerst in mijn leven...
Everytime I suffer I become a better man because of it
[ Voor 7% gewijzigd door havana op 02-06-2013 07:26 ]
Overgewaardeerd wel, maar als je die van de week 6x op moet is een beetje instellingen op het parcours geen slecht idee natuurlijk. Ik zelf persoonlijk idd ook nog wat andere klimmen pakken; la morte & d'Ornon, berarde of de Galibier. Fijne klimmetjes en, op Galibier na, niet echt heel zwaar.havana schreef op zondag 02 juni 2013 @ 07:25:
Aparte aanpak. Ik zou lekker wat andere klims in de regio meepakken. Die Alpe, dat is maar een overgewaardeerde berg IMHO.
Read the code, write the code, be the code!
De Galibier en de Glandon zijn helaas dicht, en de Croix de Fer heb ik vorig jaar al gedaan. Net in iets meer dan 1:10 uur naar boven gereden op 95% van omslagpunt, dus de vorm is oke. Aparte aanpak inderdaad, maar ik wil die berg kunnen dromenwackmaniac schreef op zondag 02 juni 2013 @ 10:48:
[...]
Overgewaardeerd wel, maar als je die van de week 6x op moet is een beetje instellingen op het parcours geen slecht idee natuurlijk. Ik zelf persoonlijk idd ook nog wat andere klimmen pakken; la morte & d'Ornon, berarde of de Galibier. Fijne klimmetjes en, op Galibier na, niet echt heel zwaar.
Wel gaaf om werkelijk iedereen voorbij te kunnen rijden op een dergelijke klim. De echte kanonnen moeten blijkbaar nog aankomen...
Nee,maar serieus, het gros heeft nog nooit eerder een racefiets van dichtbij gezien, maar er rijden ook altijd wel een paar straffe kerels mee hoor. Die bijv. 6x dik onder het uur naar boven rijden.
Mooie fietsen. Die Bianchi ziet er ook knap uit!Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:24:
Vandaag een heerlijk lange tocht gemaakt met 5 vrienden en het lekker op z´n gemakkie gedaan omdat het, jawel! warm was.
[afbeelding]
http://app.strava.com/activities/57511478
[afbeelding]
En daar begrijp ik dan niet heel veel van. Je doet toch aan serieuze voorbereiding met zo'n evenement? Anders wordt die 6x wel heel erg ambitieus.TheLemon schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:03:
Zei de man die nog nooit meegedaan heeft. Vorig jaar o.a. Michael Boogerd, hoewel die natuurlijk onder de EPO zat![]()
Nee,maar serieus, het gros heeft nog nooit eerder een racefiets van dichtbij gezien, maar er rijden ook altijd wel een paar straffe kerels mee hoor. Die bijv. 6x dik onder het uur naar boven rijden.
Enfin, ik heb ook mijn 2e ritje achter de rug. Samen geklommen met mijn tourclubje, lekker rustig aan dus. Groot deel van mijn tijd in D1 en begin D2 geklommen, en toch in net iets meer dan anderhalf uur boven.
Dit geeft wel wat vertrouwen voor donderdag. Morgen nog een laatste relaxte klim, vol het herstel en de supercompensatie in en dan op de dag zelf knallen.
Het gros van de deelnemers heeft als doelstelling om hooguit 1 of 2 keer omhoog te fietsen. Het aantal mensen wat de 6 keer haalt is ook maar een fractie van het aantal deelnemers. De '6' zit dus voor veel deelnemers in de naam omdat leuk klinkt, maar daar houdt het wel bij op.MMUilwijk schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:06:
[...]
En daar begrijp ik dan niet heel veel van. Je doet toch aan serieuze voorbereiding met zo'n evenement? Anders wordt die 6x wel heel erg ambitieus.
Al heeft die wel iets raars met zijn stuur en shifters gedaan...
[ Voor 17% gewijzigd door argro op 02-06-2013 18:33 ]
Onvoorstelbaar!
Het werd NNW4, dus ongeveer 40% van de rit schuin tegen, en 20% zijwind en 40% schuin mee. Vrij koud wel, zeker langs de kust, maar de benen voelden goed. Heel prima in D1 gepeddeld @ 28.5 gemiddeld.Pelle schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:05:
* Pelle zit momenteel in Zeeland
Ben benieuwd hoe de terugweg morgen verloopt; van noordenwind ga ik niet blij worden. Ik hoop op tenminste NW, maar ik vrees het ergste. We zullen zien.
http://app.strava.com/activities/57771574
Ik hoop dat de temperatuur nog een beetje omhoog gaat de komende dagen en de wind wat gaat liggen, zodat juni dé fietsmaand tot nu toe gaat worden

En m'n telefoon trilde nét niet uit de houder toen ik over een bruggetje heen fietste. Wellicht de fietscomputer of sporthorloge met gps maar wat eerder kopen. Telefoon wil ook nog wel 's uitvallen, das toch niet handig te noemen.
Meh, ik vind dat behoorlijk irritant. Als je Alpe d'HuZes gedaan hebt en mensen vragen hoe vaak je hem beklommen hebt. 6 keer natuurlijk. Dat is hetzelfde als je zegt: "Ik heb de marathon gelopen! Althans, een uur dan, want ik heb er 10 km van gelopen." Ja, dan heb je dus geen marathon gedaan.argro schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:50:
[...]
Het gros van de deelnemers heeft als doelstelling om hooguit 1 of 2 keer omhoog te fietsen. Het aantal mensen wat de 6 keer haalt is ook maar een fractie van het aantal deelnemers. De '6' zit dus voor veel deelnemers in de naam omdat leuk klinkt, maar daar houdt het wel bij op.
[...]
Al heeft die wel iets raars met zijn stuur en shifters gedaan...
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Zal je altijd zien. Rij al tijdje met een maat van me. Afgelopen half jaar tijdens onze ritten geen 1x lek gereden. Komen we op Gran Canaria. 2x lek binnen 5 minuten(hij en ik allebei 1x)!! Daggggg reserve tubes- J.W. - schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:24:
Vandaag 187km weggetrapt rondom Nijmegen, mooi dagje. Wel wéér lek, nog wel met hagelnieuwe GP4000S. Zo rijd je nooit lek, zo 3x in de maand
www.degroot-it.nl
Ik vind dat een vreemde en wat arrogante instelling. Het gaat bij Alpe d'Huzes niet om prestaties van de fietsers, maar om wat er ingezameld wordt.Pater schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:00:
[...]
Meh, ik vind dat behoorlijk irritant. Als je Alpe d'HuZes gedaan hebt en mensen vragen hoe vaak je hem beklommen hebt. 6 keer natuurlijk. Dat is hetzelfde als je zegt: "Ik heb de marathon gelopen! Althans, een uur dan, want ik heb er 10 km van gelopen." Ja, dan heb je dus geen marathon gedaan.
Elke deelnemer levert daarvoor ook nog eens zijn eigen topprestatie. En voor de één is één keer naar boven, met vijf pauzes, het maximale, voor de ander ligt de prestatie in de tijd die de klim telkens kost en weer een ander maakt er z'n eigen spel van door bijvoorbeeld singlespeed te rijden of juist in een zo constant mogelijk tempo te klimmen.
Ik vind het juist bijzonder als mensen zeggen dat ze meegedaan hebben met Alpe d'HuZes en dan maar een paar keer zijn gegaan. Nogmaals, het is toch ook apart als ik zeg dat ik de Marathon van Rotterdam heb gedaan en maar 20 km heb gelopen? Dan heb je hem niet uitgelopen.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Ik zeg niet dat er geen enkel kanon meedoet. Als ik op m'n Facebook kijk wat er allemaal voorbij komt dan concludeer ik alleen dit geen kanonnen zijn. Niet dat dat erg is, die mensen halen geld op en dáár gaat het immers om.TheLemon schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:03:
Zei de man die nog nooit meegedaan heeft. Vorig jaar o.a. Michael Boogerd, hoewel die natuurlijk onder de EPO zat![]()
En ik concludeer ook dat "goede doelen fietsers" compleet anders zijn dan "gewone fietsers". Misschien dat dit voor jou niet opgaat, maar voor veel AH6-gangers wel. Die hangen hun fiets na AD6 aan de wilgen. Prima, moeten ze zelf weten.
AD6 vergelijken met een marathon is wel een beetje vreemd. Bij een marathon heb je doorgaans maar één afstand (soms twee). Bij AD6 maak je zelf de keuze hoe vaak je naar boven wil. Doe je dat niet dan maak je er een zuiver sportief evenement van en dat wil je niet want het moet een combi zijn van een financieel evenement en een sportief evenement.
Ik heb overigens niks tegen AD6. Sterker nog, ik kijk met veel plezier naar de TV-uitzending (en word dan ook echt "geraakt" door al die verhalen).
[ Voor 74% gewijzigd door havana op 03-06-2013 09:53 ]
Helemaal mee eens. De Alpe is qua klim ook nog eens geen mooie. Dan liever de Croix de Fer, Glandon, Lautaret, dat soort langere klimmen.havana schreef op zondag 02 juni 2013 @ 07:25:
Aparte aanpak. Ik zou lekker wat andere klims in de regio meepakken. Die Alpe, dat is maar een overgewaardeerde berg IMHO.
If it aint fixed, it's broken.
/spam
(En ik lees aandachtig alle opmerkingen over Glandon e.d. om over een paar jaar daar ook rond te fietsen).
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ik heb 'm in overweging. Kun je mij wat meer info sturen over sponsorgeld e.d.?Tjebakka schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:18:
De allermooiste uitdaging is nog altijd de Tour For Life. Vooral leuk als je in 8 dagen veel beroemde cols wil beklimmen. En ik zoek nog teamgenoten voor volgend jaar!
/spam
De Croix de Fer bijv. is veel langer en van een heel ander genre, wisselende landschappen en stukjes dalen halverwege, dat is bijna een hele fietstocht op zich en voor mij voelt dat minder als één klim. Verder kan ik nog niet heel erg meepraten over mooie klimmen, maar ik wilde toch even opkomen voor die Alp
Zit er ook over na te denken... dit jaar is er overigens ook nog plek. Als je contact opneemt met de organisatie kunnen ze kijken of je in een team kan wat de financiering nog niet helemaal rond heeft.Tjebakka schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:18:
De allermooiste uitdaging is nog altijd de Tour For Life. Vooral leuk als je in 8 dagen veel beroemde cols wil beklimmen. En ik zoek nog teamgenoten voor volgend jaar!
/spam
Weet je de data voor 2014?Tjebakka schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:18:
/spam
http://www.tourforlife.nl/MMUilwijk schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:46:
[...]
Ik heb 'm in overweging. Kun je mij wat meer info sturen over sponsorgeld e.d.?
Vergis je niet in alle voorbereiding NAAST het trainen zelf. Je moet vanalles regelen met je team. Vervoer, twee busjes, twee begeleiders, sponsorgeld, tenues, sportvoeding, meetings etc etc.
Weet ik maar qua voorbereiding zou het nu veel te kort dag zijnTsjilp schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:52:
[...]
Zit er ook over na te denken... dit jaar is er overigens ook nog plek. Als je contact opneemt met de organisatie kunnen ze kijken of je in een team kan wat de financiering nog niet helemaal rond heeft.
Nog niet bekend, maar ik denk eind augustus/begin september.
Tour for life staat bij mij hoog op het lijstje, net zoals de Cape Epic. Busje heb ik alTjebakka schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:18:
/spam
/edit
Dan maar een GoT team samenstellen?
[ Voor 7% gewijzigd door StevenK op 03-06-2013 11:14 ]
Donaties zijn altijd welkom op www.asapforlife.nl /spam
Georganiseerd door de Tourclub Wognum. Wat een ervaring hebben die mannen!
Ik volg dit forum trouwens al een tijdje en heb veel nuttige info langs zien komen, dank! (ik ren nog niet zo lang wiel
Team Tweakers.netStevenK schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:12:
[...]
Tour for life staat bij mij hoog op het lijstje, net zoals de Cape Epic. Busje heb ik al
/edit
Dan maar een GoT team samenstellen?
[ Voor 6% gewijzigd door ravenger op 03-06-2013 13:32 ]
Same here, plus dat ik het financieel dan ook allemaal wat makkelijker kan opbrengen en miss zelfs een nieuwe(re) fiets heb (de Giant is dan ook alweer 11)ravenger schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:31:
Best doable lijkt me, Team Tweakers.netMisschien dat ik in 2015 een keertje op zo'n niveau zit dat ik die Tour For Life ook kan fietsen
De bergen in lijkt me best een mooie challenge, maar voorlopig nog even focussen op langere ritten en hogere gemiddeldes. Mn vorm is wonderbaarlijk genoeg beter dan toen ik 2 jaar geleden stopte.
Kalm aan! En rap een beetje!
Dit topic is gesloten.