Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.224 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Klinkt als goed nieuws, maar fris mijn geheugen even op, waarvoor moest jij ook alweer geopereerd worden?

Ik heb trouwens laatst ook mijn ketting eens bekeken, die heeft er nu 3000km opzitten, dus ik dacht dat ik hem moest vervangen. Ik heb de slijtage opgementen volgens de Sheldon Brown (=held!) methode, maar tot mijn verbazing was er nog 0,0 slijtage te zien. 12 schakels waren exact 12" lang.
Ik heb er eigenlijk nauwelijks in slecht weer mee gefietst, maar dit vind ik toch wel heel netjes eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je dat gemeten?
Geen enkele slijtage na 3000Km is onwaarschijnlijk en zelfs bij de beste kettingen is het vaak al zo'n 0,4%

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
TheLemon schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:46:
Klinkt als goed nieuws, maar fris mijn geheugen even op, waarvoor moest jij ook alweer geopereerd worden?
Dat is na een jaar pijn een goede ontwikkeling ja. Chronische pijnklachten na een simpele liesbreukoperatie.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 18:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo net een Tacx Cycleforce Swing gekocht voor paar tientjes. Nog in uitmuntende staat. Ben benieuwd of het wat is!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

DjVe schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:38:
Ik gebruik meestal een simpele afwasbostel van een paar cent om even snel langs de kransjes te halen en een doekje langs de ketting. Daarna een spuitje WD40 op de kransjes en even afdeppen en ze zijn weer schoon. Na 5 ritten gaat alles eraf (ook ketting) en dan geef ik alles een goede poetsbeurt + olie.
Elke 5 ritten!? Dan zou ik tijdens het wedstrijdseizoen elke week het uit elkaar moeten halen. Dat is wel behoorlijk overdreven :p. Ik haal wel elke week/vaker indien nodig gewoon het achterwiel eruit zodat je overal goed bij kan en maak het grondig schoon, maar daar houdt het wel bij op.

Ik ben zelf weer begonnen met training naar volgend seizoen afgelopen zaterdag. Ruime 3 uur D1 gedaan, gisteren in het krachthonk gezeten en morgen mag ik weer ~3,5 uur D1. Elite team is inmiddels ook rond en licentie is aangevraagd. Zin in volgend seizoen!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-10 15:19

Griffin

Is mythical

Topicstarter
the_RJ schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:04:
[...]

Elke 5 ritten!? Dan zou ik tijdens het wedstrijdseizoen elke week het uit elkaar moeten halen. Dat is wel behoorlijk overdreven :p. Ik haal wel elke week/vaker indien nodig gewoon het achterwiel eruit zodat je overal goed bij kan en maak het grondig schoon, maar daar houdt het wel bij op.
Bijkomende factor is het weer ;). Als het droog is en de ketting + tandwielen zien er goed uit ga ik de fiets echt niet super schoonmaken. Maar bij wat vochtig weer of veel zand en stof gaat minimaal het achterwiel eruit en wellicht zelfs even de ketting eraf om schoon te maken (afhankelijk van de staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 16:44

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Goededag iedereen! Na de Tour For Life heb ik geen meter meer op m'n racefiets gefietst. Sterker nog, ik heb 'm nog niet eens schoongemaakt. Maar na een kleine twee maanden afwezig te zijn geweest in dit topic doe ik de mededeling:

* Tjebakka gaat de Tour For Life 2013 fietsen.

Wie nog meer!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:34
Ik zou graag mee willen doen, maar weer sponsorgeld verzamelen wordt wel een uitdaging, naast Alpe D'HuZes 2013... Ze zien mij komen :D

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tjebakka schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:47:
Goededag iedereen! Na de Tour For Life heb ik geen meter meer op m'n racefiets gefietst. Sterker nog, ik heb 'm nog niet eens schoongemaakt. Maar na een kleine twee maanden afwezig te zijn geweest in dit topic doe ik de mededeling:

* Tjebakka gaat de Tour For Life 2013 fietsen.

Wie nog meer!
Lijkt me leuk, maar ik denk dat mn lichaam daar nog niet echt klaar voor is ;) (+ ik heb de dagen er niet voor volgend jaar (te veel vakantie al in de planning staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:33
Gisteren voor het eerst een vrije training gedaan op de baan in Apeldoorn. Was erg gaaf. Wat een groot verschil, een huurfiets of mijn eigen op maat afgestelde fiets.

Ik heb genoten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Jazzper schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:51:
Zo net een Tacx Cycleforce Swing gekocht voor paar tientjes. Nog in uitmuntende staat. Ben benieuwd of het wat is!
Nice :) Ik heb net ook een zgan Tacx Satori opgepikt, letterlijk van een oud echtpaar geweest :+.
Niet gebruikt, er stond ook een gewone stadsfiets op, dus afgezien zal hij zeker niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Verslag van Gran Canaria..

Dag 1: Passo Herradura

Als inkomertje kies ik voor de Passo Herradura. Om aan de voet te geraken moet je vanaf Playa Beton wel een offer brengen, in de vorm van het overbruggen van 12 saaie km’s kustweg. Vandaag is het gelukkig windstil maar zelfs zonder wind is dit geen inspirerende route. Het weer is vandaag wat grijs maar koud is het met 24 graden niet. Onderweg kan ik nog aanhaken bij een treintje locals waardoor ik in een half uurtje aan de klim kan beginnen. Het begin stelt niet veel voor, het echte werk begint pas na een km of 2. Het klimmen loopt vrij aardig voor een eerste dag. Vlak onder de top word ik ingehaald door een kerel in een volledige Rabo-outfit. Hij rijdt op een prachtige Felt met Di2. Het blijkt een Duitser te zijn, een vriend van Griescha Niermann (zo komt hij ook aan de outfit). We kletsen samen wat, dalen af en beklimmen gezamenlijk de laatste km’s tot San Bartelomé. Daar scheiden onze wegen weer. Ik keer op de top om en daal weer af richting St. Lucia. Ik drink een kop koffie en besluit de omweg richting La Taidia (GC-564) eens te verkennen. Dat blijkt niet mee te vallen, de eerste km’s zijn verschrikkelijk steil met stroken tussen de 10-15%. Het asfalt is in erbarmelijke staat. Het middenstuk en laatste stuk zijn in beide opzichten aantrekkelijker. Uiteindelijk kom je na een omweg van 12 km weer in San Bartelomé uit, waar je – zoals eerder geschreven in dit topic – momenteel geen enkele andere keuze hebt dan via de “mini Redoute” (20%) richting Fataga te rijden. Eenmaal boven volgt de beloning in de vorm van een prachtige, snelle afdaling. Als je geluk hebt en geen auto’s voor je hebt hoef je nauwelijks te remmen. Na Fataga volgt nog een venijnig klimmetje, wat niet meevalt als je het niet aan ziet komen. De laatste twee haarspelden (10-12%) doen trouwens ook pijn voor fietsers met parcourskennis. Daarna nog een stukje uitbollen richting Playa Beton. Leuk eerste ritje, 89 km met 1900 hm.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/1C5235DF-FE17-4533-B801-C53FED327C10-5328-0000055AB83A85F3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/60925D04-4CE3-4D4C-8AE2-6EE10942B0BE-5328-0000055AA3E43763.jpg

Dag 2: Soria

Vandaag zet ik koers richting het stuwmeer bij Soria. Net als gisteren begin ik met een stuk kustweg, maar dan de andere kant op. In deze richting is de kustweg 200% leuker om te fietsen; je rijdt prachtig pal langs de kust en je komt niet veel verkeer tegen. Het gaat wat op en af maar echt moeilijk wordt het nooit. Na een km of 10 sla ik bij de fabriek van Arguineguin rechtsaf richting Soria. De eerste 12 km zijn nagenoeg vlak. Je rijdt pal langs de rivier (die ook de naam Arguineguin draagt) door een prachtige kloof. Omdat het de hele ochtend heeft geregend, ben ik pas ’s middags vertrokken. Het is inmiddels echter zo heet geworden dat het niet leuk meer is; 30 graden, broeierig en nagenoeg geen wind. Langzaam raak ik bevangen door de hitte en voel ik totaal geen kracht meer in de benen.

Als ik aan de klim begin, ontplof ik zo wat van de warmte. In plaats van even wat schaduw op te zoeken klim ik eigenwijs door. Al snel moet ik naar de 30x27, een verzet dat ik op die beklimming normaliter nooit gebruik. Het loopt werkelijk voor geen meter, ik moet afzien als een beest. Onderweg besluit ik dat mijn oorspronkelijke plan om via Ayacata terug te rijden in de ijskast zal moeten; ik ben vastbesloten dezelfde weg terug te pakken als ik de top überhaupt haal. Dat lukt uiteindelijk gelukkig wel; ik plof neer op het terras in Soria. Na een drankje keer ik weer om maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, ik besluit toch nog een poging te wagen het slingerweggetje naar Presa la Niñas te betwisten. Inmiddels heeft een wolkendek de zon verborgen en is de temperatuur ook behoorlijk gedaald. Of dat meespeelt weet ik niet, maar het loopt ineens 200% beter en zonder veel problemen bereik ik de top. Ik klim rustig door tot Ayacata en vanaf daar pak ik weer de bekende weg terug naar Playa Beton. Prima ritje uiteindelijk: 92 km met 1900 hm.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/39E01489-B9F8-487D-A180-063B86A5C470-5328-0000055C5390C935.jpg

Dag 3: de koninginnerit

Vandaag laat ik me door mijn vrouw droppen in Puerto Mogan. Vanaf hier zet ik over de GC-200 koers richting Mogán. Dit inkomertje van een km of 8 stelt weinig voor;tot aan de driesprong na het dorp overbrug je zo'n 300 hm. Aldaar heb je twee opties, ga je links kom je op de Degollada del la Aldea, ga je rechts pak je de klim naar Presa de las Niñas, aka Passo Tauro. Ik wil vandaag beide doen en ga eerst rechts. Dit is in mijn ogen de mooiste klim van het eiland met voor ieder wat wils; haarspelden, langere stukken, vergezichten en bos en dat alles op prachtig wegdek. Bovendien vallen de % mee. Na een km of 8 sta ik boven en keer ik om. Na een technische afdaling sla ik rechtsaf voor de tweede klim van de dag. Op m'n gemakje klim ik naar de top, die overigens verder weg ligt dan je denkt. Daarna volgt een prachtige afdaling naar San Nicolas, waar ik mijn voorraden aanvul en een snelle kop koffie drink. Dan begint het feest pas echt. Wat nu volgt is een werkelijk prachtige slingerweg langs twee stuwmeren. Bij die meren moet je steeds een serie haarspelden overwinnen die behoorlijk steil zijn (10-14%). Na het tweede stuwmeer kom je al snel bij de beruchte kruising waar je de beruchte klim naar El Carrizal kunt beginnen, de steilste en meest lastige klim van het hele eiland. Ik heb veel over deze klim gehoord en gelezen. Ondanks het feit dat zeer steile klimmen eigenlijk niet aan mij besteed zijn wil ik toch een poging wagen. Het begint meteen met een km of 3 met pieken tot 20%. Er komen een paar toeristenbusjes voorbij die me filmen en sigaretten aanbieden alsmede een local die naar z'n voorhoofd wijst. Op de keper beschouwd is het ook gekkenwerk eigenlijk. Het is zwaar maar ik krijg de 30x27 nog wel rond, al ga ik natuurlijk niet hard. Het doet me nog het meest denken aan Le Stockeu, maar dan 2x zo lang. Na 2 km is er een uitkijkpunt waar ik even uitpuf en wat foto's maak. Ik denk dan eigenlijk het ergste gehad te hebben maar niets is minder waar. Het is namelijk nog veel verder naar Ayacata dan ik had gehoopt, in totaal 12 km blijkt achteraf. Steeds duiken weer steile passages op; op de Garmin zie ik regelmatig 14% en 16% voorbij komen. Als 9% voelt als uitbollen dan weet je het wel, deze passage is serieus lastig en lang. Ik heb dit stuk flink onderschat. Uiteindelijk geraak ik wel bij Casa Melo in Ayacata waar ik me tegoed doe aan een omelet met ansjovis. Vanaf daar is het de bekende weg naar huis. Goed voor 118 km met 3200 hm.

Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/6706/elcarrizal.png

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/6E663D00-CF2D-4B86-8DA0-C673B1EE5739-5328-0000055CDE71ED1A.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/1BA88E73-A254-487D-B87E-AA83D3E28F9C-5328-0000055CE8A76AB0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/0B9258D0-45A2-407D-B78B-C2A9650517D8-5328-0000055F7F4BD763.jpg

Dag 4: de kastanjeroute

Toen ik vorig jaar met de auto voor het eerst de noordkant op reed, wist ik direct dat ik dit op de fiets ook wilde doen. Het is er prachtig groen doordat het er kouder en veel vaker regent dan aan de zuidkant. Mijn vrouw zet me af in St. Maria, aan de voet van de GC-70, de beroemde "kastanjeroute". Er zijn natuurlijk
vele manieren om de Pico vanaf deze kant om te rijden maar veel mooier dan deze weg kan IMHO het niet worden. De uitzichten zijn fantastisch; het wegdek is prima en de percentages vallen goed mee, althans de eerste 15 km. Helaas werkt het weer niet echt mee en begint het na een uur of wat te plenzen en koelt het flink af. Tot overmaat van ramp ben ik mijn regenjasje vergeten. Alsof dat nog niet genoeg is lopen de % ook nog op. Ik ben inmiddels compleet doorweekt en verkleumd maar zet gestaag door en bereik uiteindelijk Cruz Tejeda. Vanaf daar is het nog een km of 8 tot aan de top. Ik ben inmiddels de onderkoeling nabij en nog steeds is het grijs en mistig. Helemaal naar de top rijden zou onverantwoord zijn, ook gezien het Belgische asfalt de laatste 2 km. Ik duik in plaats daarvan een bar in waar ik me warm aan de open haard. Na een kop koffie vervolg ik mijn weg weer, eerst naar Roque Nublo (waar het op begint te klaren), vervolgens naar Ayacata en San B., waar ik wéér een regenbui te verwerken krijg. Eenmaal thuis toch een goed gevoel. 87 km met 2150 hm.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/778141E1-FB4E-4667-8D74-EC4B543DD4A3-5328-0000055D797CC599.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/3C336645-C7DF-4AF5-ADA0-385C8617D782-5328-0000055D6E33004B.jpg

Dag 5: Mont Leon + Alto Fataga

Op deze laatste dag wil het hoofd nog wel, maar de benen en het hart niet meer. Daarom maak ik het mezelf makkelijk. ’s Ochtends eerst de Mont Leon op vanaf de oostkant; IMHO de mooiste kant. De hemel is zeer helder dus stop ik een paar keer om wat foto’s te maken. Ik vind het dan eigenlijk wel welletjes geweest maar fietsersbloed heeft de neiging te kruipen waar het niet gaan kan…. dus besluit ik toch nog even de Alto de Fataga op te fietsen (tot het uitkijkpunt). Deze klim heb ik deze vakantie al 4x gedaan, maar dan bergaf. Het valt me alles mee; in mijn herinnering was de deze klim toch lastiger. Vrij eenvoudig bereik ik het uitkijkpunt, waar ik al zo vaak langs kwam maar nog nooit stopte... Prima slotritje, goed voor 50 km met 950 hm.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/802558CF-517F-4205-9D84-00F7163890F5-5328-0000055E29132F1D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/9E38D657-3BF3-43C5-B94E-AB9BD0DA68AB-5328-0000055E7360C310.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/3FB95145-D48B-450C-A36C-51E94D4166E1-5328-0000055EBD9D6951.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 09-11-2012 18:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:07

The Legend

*Plop*

Leuk man! Maar euh, is je vrouw mee op fietsvakantie of is de fiets mee op jullie vakantie? :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vrouw, kind en opa en oma waren mee. ;)

Fiets huur ik altijd :P

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 09-11-2012 20:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk verslag Havana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29
Hmmm dit weggetje zo ik toch liever met de auto doen... om verschillende redenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
911GT2 schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:13:
[...]

Hmmm dit weggetje zo ik toch liever met de auto doen... om verschillende redenen!
Of de motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Wat een stilte hier!

Leuke foto's en verslag havana, mogelijk ga ik ook die richting op in december.

Afgelopen weekend had ik een trainingsweekend op de wielerbaan van Buttgen, leuke afwisseling van de weg of veld. Beetje oefeningen, rondjes maken, 200m sprint met vliegende start, wedstrijd over heel wat rondes. Mooie training en gezellig weekend.

Afbeeldingslocatie: http://i604.photobucket.com/albums/tt123/vendettahhh/20121111_133433.jpg

Verder sinds 3 november weer in training, inmiddels ~16 uur op de fiets erop zitten en 3 krachttrainingssessies afgewerkt. Mag morgen weer een 3,5-4 uur durende D1 afwerken. Dat het weer maar even zo mag blijven :D.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Weer eens een "materiaal vraagje"...

Ben op zoek naar een nieuw lampje voor voor op de fiets. Is van alles voor te vinden natuurlijk, van 1 tot 200 euro, maar ik heb nogal wat slechte ervaringen met dat soort lampjes, meestal omdat er toch vocht in komt, of dat het aan/uit knopje niet degelijk is en het begeeft. Hebben jullie tips in de prijsklasse tot 50 euro?

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-10 17:44
Ik heb de laatste tijd last van een gaarheid of iets dat er op lijkt. Niet het gevoel dat ik energie over heb. Ook weinig km's gemaakt afgelopen 2 maand. Wat is verstandig voor in de winter. Niets doen aan fietsen de gehele winter? Of toch een paar rustige ritjes doen zonder doel(en)?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-10 09:40

Pelle

🚴‍♂️

Joba schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:51:

Ben op zoek naar een nieuw lampje voor voor op de fiets. Is van alles voor te vinden natuurlijk, van 1 tot 200 euro, maar ik heb nogal wat slechte ervaringen met dat soort lampjes, meestal omdat er toch vocht in komt, of dat het aan/uit knopje niet degelijk is en het begeeft. Hebben jullie tips in de prijsklasse tot 50 euro?
Ik heb deze: http://www.12gobiking.nl/...s_2/bbb_bls-28_ultracombo
Afbeeldingslocatie: http://www.12gobiking.nl/images/?products/xl/bbb_ultracombo.jpg
Is vooralsnog een prima setje gebleken (vanaf begin maart in gebruik), en nog niks te merken van slijtage of andere aankomende defecten. Of het ook de komende 5 jaar zo blijft, kan ik je alleen niet beloven :)
TheCrius schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:18:
Ik heb de laatste tijd last van een gaarheid of iets dat er op lijkt. Niet het gevoel dat ik energie over heb. Ook weinig km's gemaakt afgelopen 2 maand. Wat is verstandig voor in de winter. Niets doen aan fietsen de gehele winter? Of toch een paar rustige ritjes doen zonder doel(en)?
Ik heb ook bijzonder weinig gefietst in de afgelopen 2 maanden (alleen maar woon/werk, 1-2 keer per week maximaal), en dan gaat je conditie ook bijzonder snel achteruit. Even de Van Brienenoordbrug opsprinten zoals in het voorjaar zit er momenteel niet echt in voor mij. Mijn meeste kilometers maakte ik in de avonduren, omdat ik er overdag of in het weekend amper aan toe kwam. Die optie is sinds september ook een beetje afgevallen, want in het donker rijden doe ik eigenlijk liever alleen als het strikt noodzakelijk is. Een tip heb ik niet echt voor je, want ik zit een beetje met hetzelfde probleem dus :P

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

TheCrius schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:18:
Ik zal hier vanuit mijn eigen invalshoek op antwoorden, dit is dus geen algemene richtlijn ofzo, zeker daar dit vooral vanuit de wedstrijdsport komt.

Het weekend van 7 oktober was mijn laatste wedstrijd, daarna heb ik 2 weken minder gefietst (2x 2 uur), als soort afbouw en daarna 2,5e week helemaal niets aan sport gedaan. Sinds begin november ben ik weer in training voor volgend seizoen en heb ik alle trainingen buiten op de fiets in D1 afgewerkt. Echt puur kilometers maken in D1. Langzaamaan zal dat D1/D2 worden, gevolgd door paar volledig D2 trainingen en in januari/februari ergens komt D3 een keer kijken. Het is echt opbouw en vooral rustig beginnen!

Het idee van een rustperiode is niet alleen voor het fysiek, maar ook voor mentaal. Je moet de batterij weer even opladen zeg maar. Is dat wat jij bedoelt met gaarheid? In mijn geval eindigde mijn seizoen laat en zal het vroeger dan ooit beginnen, dus mijn rustperiode was kort, maar de trainingen nu zijn qua intensiteit laag.

Moraal van het verhaal, lekker even niets aan fietsen doen en de fiets erweer bij pakken wanneer je er zin in hebt/wanneer je moet beginnen met trainen voor een doel (en hopelijk heb je er dan ook zin in :p ). Wanneer je weer gaat fietsen, begin dan wel rustig en niet met dezelfde intensiteit als in de zomer. Wil je toch je conditie op pijl houden terwijl je niet fietst, ga even iets anders doen aan sport.

• TheCrius
the_RJ schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:46:
[...]

Ik zal hier vanuit mijn eigen invalshoek op antwoorden, dit is dus geen algemene richtlijn ofzo, zeker daar dit vooral vanuit de wedstrijdsport komt.

Het weekend van 7 oktober was mijn laatste wedstrijd, daarna heb ik 2 weken minder gefietst (2x 2 uur), als soort afbouw en daarna 2,5e week helemaal niets aan sport gedaan. Sinds begin november ben ik weer in training voor volgend seizoen en heb ik alle trainingen buiten op de fiets in D1 afgewerkt. Echt puur kilometers maken in D1. Langzaamaan zal dat D1/D2 worden, gevolgd door paar volledig D2 trainingen en in januari/februari ergens komt D3 een keer kijken. Het is echt opbouw en vooral rustig beginnen!

Het idee van een rustperiode is niet alleen voor het fysiek, maar ook voor mentaal. Je moet de batterij weer even opladen zeg maar. Is dat wat jij bedoelt met gaarheid? In mijn geval eindigde mijn seizoen laat en zal het vroeger dan ooit beginnen, dus mijn rustperiode was kort, maar de trainingen nu zijn qua intensiteit laag.

Moraal van het verhaal, lekker even niets aan fietsen doen en de fiets erweer bij pakken wanneer je er zin in hebt/wanneer je moet beginnen met trainen voor een doel (en hopelijk heb je er dan ook zin in :p ). Wanneer je weer gaat fietsen, begin dan wel rustig en niet met dezelfde intensiteit als in de zomer. Wil je toch je conditie op pijl houden terwijl je niet fietst, ga even iets anders doen aan sport.
Bedankt voor je bericht. Dit is inderdaad wat ik bedoel. Denk dat de mentale dimensie er ook wat mee te doen heeft. Drukte met allerhande dingen en veel sporten, misschien is het handiger om eerst even rustig te doen van het winter. Ben ook nog een andere sport aan het doen 2/3 keer in de week, maar hier geldt het zelfde voor. De winterstop dan maar eens even letterlijk nemen en rustig in D1 met afstanden beginnen in het voorjaar? |:(

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

TheCrius schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:06:
[...]

Bedankt voor je bericht. Dit is inderdaad wat ik bedoel. Denk dat de mentale dimensie er ook wat mee te doen heeft. Drukte met allerhande dingen en veel sporten, misschien is het handiger om eerst even rustig te doen van het winter. Ben ook nog een andere sport aan het doen 2/3 keer in de week, maar hier geldt het zelfde voor. De winterstop dan maar eens even letterlijk nemen en rustig in D1 met afstanden beginnen in het voorjaar? |:(
Zeker als je aangeeft dat er een mentale factor is dan zou ik echt even totaal niet fietsen ja. Ten eerste doe je wielrennen lijkt me omdat je het leuk vindt, dus waarom gaan fietsen als er geen zin in hebt. Ten tweede zal je motivatie niet gaan toenemen door te gaan fietsen in de kou :p.

Wanneer je de fiets er daarna weer bij pakt maakt niet uit natuurlijk, gewoon wanneer je er zin in hebt, of dat nou december/januari is of maart, maar zorg er inderdaad voor dat je eerst weer netjes met relatief lage intensiteit opbouwend kilometers maakt en er niet volledig invliegt. Dat hoeft echt niet heel lang door te gaan, maar de eerste paar keer gewoon even rustig aan, er is voldoende tijd in de zomer om te knallen.

En nu stap ik op de fiets voor ~3,5-4 uur D1 :p

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-10 15:31

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@havana, been the done that. (paar routes dan hé)
Ziet er mooi uit kerel, dat jij zo vaak mag fietsen van je vrouw. ;)

Whatever.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10 16:53

Ik heb sinds kort een chinees lampje voor op m'n hybride fiets. Geeft een bak licht zodat ik ook in het donker over een onverlicht fietspad snelheid durf te maken. Voordeel is dat er een apart batterypack bij zit dat je aan het stopcontact kunt opladen. Nadeel is dat je dat batterypack ook aan je fiets moet knopen. Ik heb hem nog te kort om iets over betrouwbaarheid te kunnen zeggen. Bestel er wel een flat-to-round converter bij, anders moet je zo hard duwen om de lader in het stopcontact te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_82734_1.jpg

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19

Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat het doel is, wat het mag wegen, wat andere eisen zijn....
- Zien of gezien worden.
- oplaadbaar ja/nee
- ..
Zelf gebruik ik een Cateye Uno en Rapid 5. Prima achterlicht, en de Uno is goed genoeg in schemering om zelf ook nog wat te zien. Wil je echt in de winter fietsen en je pad verlichten, dan kan ie wat zwaarder zijn.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Echt super weer vandaag! Gezien het weer met een vriend afgesproken om een mooie duurtraining te doen. Wind kwam uit het zuidoosten, dus Duitsland in gegaan richting Münsterland (Coesfeld/Billerbeck) om daar wat heuvelruggetjes te pakken. Uiteindelijk richting de 150 kilometer gefietst en ruim 5 uur volgemaakt, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
bobsnl schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:43:
[...]

Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat het doel is, wat het mag wegen, wat andere eisen zijn....
- Zien of gezien worden.
- oplaadbaar ja/nee
- ..
Zelf gebruik ik een Cateye Uno en Rapid 5. Prima achterlicht, en de Uno is goed genoeg in schemering om zelf ook nog wat te zien. Wil je echt in de winter fietsen en je pad verlichten, dan kan ie wat zwaarder zijn.
Ik heb echt de meest simpele lampjes op de fiets zitten want gezien het feit dat ik niet super veel in het donker fiets en als ik het doe toch op verlichte paden fiets is het voor mij voornamelijk gezien worden. Om voor dit veel geld neer te leggen vind ik momenteel nogal zonde.

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ook de Cateye Uno, gebruik 'm voornamelijk op m'n stadsfiets omdat ik nog wel eens in het donker op onverlichte wegen fiets. Hij geeft genoeg licht om dan op de weg te blijven rijden :)

Een tweede mounting bracket zit op m'n racefiets, maar ik rijd toch liever overdag en gebruik 'm als het wat donker wordt eigenlijk vooral om gezien te worden. Achterlichtje is gewoon zo'n goedkoop HEMA ding met zo'n lusje eraan wat ik aan m'n zadel kan hangen.

• TheCrius
Antaresje schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:44:
[...]

Ik heb sinds kort een chinees lampje voor op m'n hybride fiets. Geeft een bak licht zodat ik ook in het donker over een onverlicht fietspad snelheid durf te maken. Voordeel is dat er een apart batterypack bij zit dat je aan het stopcontact kunt opladen. Nadeel is dat je dat batterypack ook aan je fiets moet knopen. Ik heb hem nog te kort om iets over betrouwbaarheid te kunnen zeggen. Bestel er wel een flat-to-round converter bij, anders moet je zo hard duwen om de lader in het stopcontact te krijgen.

[afbeelding]
Ziet er uit als een goede lamp! 1200 lumens en die prijs. Reviews op DX zijn ook de moeite waard. Laat je nog weten hoe die bevalt na een paar weken?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-10 13:48
Dilemma van een beginner:

Naar de LBS geweest om gedegen advies te vragen voor de aanschaf van een racefiets.
Na een goed half uur gesproken te hebben over mijn wensen, eisen, frequentie, bepalen wat voor fietser ik ben enz. hebben we samen een paar fietsen "uitgekozen" hiervan wou ik de prijs weten zodat ik daarna een testrit mocht plannen.

We zijn op de volgende 2 fietsen gekomen:
- Koga Kimera AL 6061 Tiagra
- Focus Culebro 3.0 compact

Nu heb ik op beide nog geen testrit gereden, maar ik ben bang dat ik, als onervarene, geen verschil ga merken.
Kan iemand op basis van ervaring en/of kennis over de fiets, merk en/of onderdelen een mening of advies geven?

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
ligt een beetje aan de afmontage van de Focus, maar ik zou naar de Focus neigen wetende dat de Koga Tiagra is afgemonteerd.

• the-edge
De Focus is met 105 afgemonteerd. Het is deze fiets:

http://www.12gobiking.nl/.../focus_culebro_sl_30_2013

Moet het toch gaan ervaren denk ik, en plaats gaan nemen op beide fietsen.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Als de Koga Tiagra is zou ik al meteen voor de Focus kiezen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
the-edge schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:16:

We zijn op de volgende 2 fietsen gekomen:
- Koga Kimera AL 6061 Tiagra
- Focus Culebro 3.0 compact

Nu heb ik op beide nog geen testrit gereden, maar ik ben bang dat ik, als onervarene, geen verschil ga merken.
Kan iemand op basis van ervaring en/of kennis over de fiets, merk en/of onderdelen een mening of advies geven?
Ongeacht of je beginner/onervarene bent moet je wel gewoon een testrit doen want er kan voor je gevoel verschil in zitten.
puur op de technische aspecten gekeken is de focus een betere keus (wat andere ook al zeggen). Maar even de vraag... als de focus €1000 ong is (gezien de link die je hebt geplaatst), zijn er dan geen andere opties. Want voor €1000,- voor de fiets alleen kan je hele mooie dingen vinden (zoals de focus ansich)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Griffin schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 07:41:
[...]

Ongeacht of je beginner/onervarene bent moet je wel gewoon een testrit doen want er kan voor je gevoel verschil in zitten.

[...]

puur op de technische aspecten gekeken is de focus een betere keus (wat andere ook al zeggen). Maar even de vraag... als de focus €1000 ong is (gezien de link die je hebt geplaatst), zijn er dan geen andere opties. Want voor €1000,- voor de fiets alleen kan je hele mooie dingen vinden (zoals de focus ansich)
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat er voor €1000,- (wat ook mijn budget is ongeveer - puur voor de fiets) inderdaad wat meer is te krijgen. Hier zal ik de LBS dan ook naar vragen. Verwacht dat ik na dit weekend wat test ritjes ga maken en dan zal ik het ook moeten ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Bij 12go kun je rustig om korting vragen trouwens hoor. Of misschien voor een 2013 model krijg je dat niet direct, maar kun je er wellicht wat randzaken bij bedingen...

Overigens staat Focus (net als andere Duitse merken) bekend om de uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. De kans is klein dat je een 2013 model van een ander merk gaat vinden die kwalitatief meer levert voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-10 21:30

Mex

Inschrijven voor La Marmotte 2013 is inmiddels mogelijk sinds woensdag, meteen maar geregeld dus. Wie gaan er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Waar dat?!?!!? Op de site van sportcommunication staat dat het nog ruim 6 dagen duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-10 21:30

Mex

Kippenijzer schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 01:40:
Waar dat?!?!!? Op de site van sportcommunication staat dat het nog ruim 6 dagen duurt?
http://www.alpedhuezfiets...chrijven-la-marmotte-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
ff een plaatje van mijn nieuwste trainingsfiets.
Afbeeldingslocatie: http://www.iks-hosting.nl/images/Photo20121125_211640.jpg
Hiermee train ik sinds een paar weken één à twee keer in de week in Apeldoorn (vrije trainingen op maandag- en woensdagavond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Dikke fiets, maar wat een enorme drop. Kun je daar goed op zitten? Zit je niet zo diep dat je het aero-effect negatief beïnvloedt, doordat je kont te hoog komt?
Ook door de spacers, stuurpen op z'n kop en ook vrij lange stuurpen krijg ik de indruk dat het frame te klein is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
TheLemon schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:13:
Dikke fiets, maar wat een enorme drop. Kun je daar goed op zitten? Zit je niet zo diep dat je het aero-effect negatief beïnvloedt, doordat je kont te hoog komt?
Ook door de spacers, stuurpen op z'n kop en ook vrij lange stuurpen krijg ik de indruk dat het frame te klein is?
Groter hebben ze niet, maar dat hoeft ook niet; de spacers zitten ertussen omdat ik vanwege de bewegingsbeperking in mijn heup nog niet zo die kan zitten als ik wil, maar de bedoeling is dat ik over een paar maanden de stuurpen 'normaal' heb staan.

Overigens is de drop wel wat vertekend door de camerapositie en de standaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Ik ga donderdag m'n nieuwe fiets ophalen :) Een Isaac Kaon (2012) frame, Ultegra mix afgemonteerd (alleen het crankstel is niet Ultegra) en Veltec Speed AL wielset.

Foto's volgen!

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Zo, zaterdag weer 85km gemaakt, vandaag 105. We komen er wel. Even hopen dat in ieder geval de temperatuur een beetje zoals nu blijft.

Ik krijg trouwens morgen ook mijn tacx binnen (Blue Matic, de simpelste die voldoet) voor de krachttraining op de fiets. Dat wordt fijn zweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
the_RJ schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:46:
Ik krijg trouwens morgen ook mijn tacx binnen (Blue Matic, de simpelste die voldoet) voor de krachttraining op de fiets. Dat wordt fijn zweten...
Laat even weten hoe die is, ik zit nog steeds te dubben of ik de Matic of Motion moet halen. (was eigenlijk volgende maand de planning maar kwamen andere uitgave tussen (deze maand wellicht ook)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Laatst online: 25-10 18:55

RedScorpion

is geen rooie rakker

Flink wat leesvoer hier.. erg handig voor een beginnende fietser zoals ik, top.

Bij deze ook maar eens m'n fiets plaatsen.

Betreft een Xtrail Full Tiagra 2012, welke sinds een paar maanden in het bezit is.
  • Model : Tiagra 2012 Frame : Alu 6061 Vork Voor : Aluminium Frame Hoogte : 56 cm Aantal versnellingen : 30 Stuur : FSA Stuurpen : Tacoma Zadel : Tacoma Zadelpen : Tacom ma Naaf Voor : Shimano Tiagra 2012 Naaf Achter : Shimano Tiagra 2012 Banden : Vittoria rubino pro white Velgen : Mach Pedalen : Shimano 105 SPD SL Pedalen PD-5700 Bidonhouders : Elite Bidonhouder Custom Race Gewicht ca. : 9,60
Afbeeldingslocatie: http://i159.photobucket.com/albums/t126/Remko_LvB/Sport/Cycling/XTrail_001.jpg

Zover nog niet overdreven km's mee gereden, rustig aan begonnen met ritjes van rond de 25 á 30 km tegen gemiddelde van 27 p/u, wat me eigenlijk prima bevalt er goed uit te houden is.

Recentelijk m'n najaars/winterkleding binnen gekregen, dus kunnen hopelijk weer wat extra km's gaan maken.

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-10 21:23
Griffin schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:29:
[...]

Laat even weten hoe die is, ik zit nog steeds te dubben of ik de Matic of Motion moet halen. (was eigenlijk volgende maand de planning maar kwamen andere uitgave tussen (deze maand wellicht ook)).
Ik heb vorige week een Tacx Satori Pro (dus inclusief DVD en mat) gekocht bij de Decathlon. In de aanbieding voor slechts 149 Euro. Top apparaat!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Iemand ervaring met het hervatten van trainen na een lichte longontsteking? Hoe snel kan dat? En tot hoever mag je gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minimaal 2 weken wachten met iets wat op training lijkt.
En als je dan weer begint, lage intensiteit, gericht op behoud van nog wat conditie en zeker niet opbouwen.
Ik begon vroeger altijd veel te snel en te intensief, heb er voorzover ik weet geen nadelen van ondervonden, maar er zijn zeker ook wel gevallen bekend van te snel beginnen leidt tot maandenlange terugval....
Vaste regels zijn er niet voor, luister naar het lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 16:44

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

StevenK schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:04:
ff een plaatje van mijn nieuwste trainingsfiets.
[afbeelding]
Hiermee train ik sinds een paar weken één à twee keer in de week in Apeldoorn (vrije trainingen op maandag- en woensdagavond).
Pssssst ;)
[Nostalgie] De Doortrapper / fixie ...

Heb je een omnium crankstel? Mooi spul :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tjebakka op 27-11-2012 12:06 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
_TiNo_21 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:35:
[...]

Ik heb vorige week een Tacx Satori Pro (dus inclusief DVD en mat) gekocht bij de Decathlon. In de aanbieding voor slechts 149 Euro. Top apparaat!!! _/-\o_
De mat en achterband wil ik ook. Maar ik heb op de site gekeken en bij Decathlon Best (het dichtste bij voor mij) is de actie opeens 200€ terwijl bij de andere dit niet is. Best krom dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Griffin schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:27:
[...]

De mat en achterband wil ik ook. Maar ik heb op de site gekeken en bij Decathlon Best (het dichtste bij voor mij) is de actie opeens 200€ terwijl bij de andere dit niet is. Best krom dus :P
Goede deal, ik zoek ook net een Tacx, maar helaas zit deze winkel niet bij me in de buurt. Hmm. :/
Anyway, denk maar voor de Tacx Blue Motion te gaan. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
Griffin schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:27:
[...]

Heb die van mij gekocht bij Decathlon Arena, heb er ook een rode trainerband bij gekocht voor 22 Euro geloof ik. Ben er in ieder geval uiterst tevreden mee, vooral gezien de goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Afgelopen weekend is er een knopje van mijn Sigma fietscomputer los geraakt. Dat gebeurde al vaker, maar nu ben ik het ook nog kwijtgeraakt. Op de website van Sigma bij aftersales mijn verhaal gedaan, met de vraag of dat onderdeeltje los te bestellen is. Krijg ik net een mailtje dat ze me er gratis eentje op gaan sturen. Super service!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Gisteren de Tacx Blue Matic uitgeprobeerd. Mooi apparaat maar voor mijn doeleinde dus toch niet geschikt...

Doel is krachttraining op de fiets, blokken rond 50-60 rpm, hartslag richting omslagpint (5-10 slagen eronder). Je zou denken dat de 700W weerstand die de Blue Matic als weerstand kan leveren voldoende is, maar blijkbaar niet, 52x11, max weerstand en 60 rpm en ik kon het vrij makkelijk ronddraaien + hartslag ~160 of net daaronder.

Net mailtje gestuurd dat ik hem om wil ruilen voor een Blue Motion.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
the_RJ schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:06:
Gisteren de Tacx Blue Matic uitgeprobeerd. Mooi apparaat maar voor mijn doeleinde dus toch niet geschikt...

Doel is krachttraining op de fiets, blokken rond 50-60 rpm, hartslag richting omslagpint (5-10 slagen eronder). Je zou denken dat de 700W weerstand die de Blue Matic als weerstand kan leveren voldoende is, maar blijkbaar niet, 52x11, max weerstand en 60 rpm en ik kon het vrij makkelijk ronddraaien + hartslag ~160 of net daaronder.

Verkapte 'kijk mij eens uber goed zijn' post ;) :>

Ontopic:
Wel goed om te weten dat als je behoorlijk wat getrainde benen (niet die van mij dus) hebt je hierop dus niet 'even' een diepe KT/Weerstand training kan doen.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Meer een verkapte 'dit gaat me weer meer geld kosten'. Ik wilde daarnet weggaan voor een uurtje souplesse training, zie ik toch wat raars bij me zadel, kijk eronder, ik word niet blij... Losgehaald en dit is wat ik zag:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/167jw5x.jpg

:(

[ Voor 3% gewijzigd door the_RJ op 29-11-2012 13:57 ]

• MMUilwijk
the_RJ schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:06:

Weet je zeker dat je voor de Blue Motion gaat? Ik weet niet welke snelheid jij rijdt op dat verzet, maar bij 60rpm op een 52x11 moet je rond de 36km/uur zitten. De Blue Motion levert dan 500 watt remvermogen, de Matic 400 watt. Nu is 100 watt verschil zeker voelbaar, maar toch.

Bij 50rpm en een snelheid van 30km/uur leveren de Blues allebei overigens nog een stuk minder vermogen.

[ Voor 4% gewijzigd door MMUilwijk op 29-11-2012 14:16 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

MMUilwijk schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:15:
[...]

Weet je zeker dat je voor de Blue Motion gaat? Ik weet niet welke snelheid jij rijdt op dat verzet, maar bij 60rpm op een 52x11 moet je rond de 36km/uur zitten. De Blue Motion levert dan 500 watt remvermogen, de Matic 400 watt. Nu is 100 watt verschil zeker voelbaar, maar toch.

Bij 50rpm en een snelheid van 30km/uur leveren de Blues allebei overigens nog een stuk minder vermogen.
Ah ja, zo werkt dat natuurlijk. Totaal niet zo over nagedacht. Had gewoon de 700W bij futurumshop gezien en gedacht dat is wel voldoende. Ben nou de tacx site eens gaan bekijken en daar staan aardige grafiekjes.

Ik denk dat ik alsnog bij de blue motion blijf. De satori gebruikt dezelfde motor, dus dat is de meerprijs enkel waard omdat daar wel de voorwielsteun bij zit. De booster is alweer een pak duurder... Opzich lijkt me 500W weerstand toch wel voldoende, de opbouw van de krachttraining op de fiets is gericht op het verlengen van zowel het aantal herhalingen als de lengte van de herhalingen (duurkracht), niet direct op het verhogen van de weerstand.

Maar bedankt voor je opmerking, nu heb ik pas door hoe het werkt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Mijn nieuwe fiets!

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/5417/dsc02970t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wow, erg chique. Ik heb wel een zwak voor Isaac, en dat logo is in de huidige versie ook veel mooier geworden. Wat voor wielen zijn dat? Qua typografie lijkt het net FFWD, is dit het Belgische broertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Dat zijn Veltek Speed Alu wielen, komen uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Nette fiets, als je in de start post wilt (wat je natuurlijk wilt) moet je maar even een DM sturen met al de specs van de fiets erin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Griffin schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:49:
[...]

Nette fiets, als je in de start post wilt (wat je natuurlijk wilt) moet je maar even een DM sturen met al de specs van de fiets erin)
DM verstuurd :) ik sta er niet meer in :(

Ik zie die Tacx hometrainer trouwens bij de Decathlon voor veel minder geld:
http://www.decathlon.nl/N...er-145137295/#INFO-DETAIL

Is dat echt dezelfde? Ze zetten er geen typenummer bij, maar er staat dat het met voorwielsteun, vloermat en dergelijke is.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Antaresje schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:32:
Dat zijn Veltek Speed Alu wielen, komen uit Duitsland.
Nette fiets en mooie wielen. Heb ze net even opgezocht maar best een goede prijs voor hoge wielen als je ze vergelijkt met b.v. Mavic. Ze zijn dan wel niet van Carbon, maar dat hoeft om mij ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gisteravond bij Decatlon Arena twee Satori Pro fietstrainers gekocht. (150 euro p/s) Voor het trainen voor de AD6. Goede tip! :)

Ik ben daarnaast nog steeds op zoek naar een extra setje wielen. Huidige R500 set wil ik dan op de tacx gebruiken. R5 wielset staat nog op mijn lijstje maar ik vraag mij af of die geschikt zijn voor het klimwerk van ad6? Ik ben 70 kg maar zal rond die tijd wel wat afgevallen zijn. Andere optie is een setje wielen laten maken door bikeboosting. Alleen wel stukken duurder dan R5's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
R5's zijn prima wielen die jouw gewicht makkelijk kunnen hebben.

Als je Bikeboosting te duurt vindt kun je ook eens kijken bij Wheeltec of Zoran (BikeXperto).

Met een setje Novatec naven met Kinlin velgen en bijvoorbeeld CX-ray spaken kom je aanzienlijk lichter uit dan met R5 terwijl de kwaliteit gelijkwaardig is. Qua prijs zal het niet veel verschillen. Bijkomend voordeel is dat je dergelijke wielen nog kunt repareren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
Widow schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:17:
[...]
Ik zie die Tacx hometrainer trouwens bij de Decathlon voor veel minder geld:
http://www.decathlon.nl/N...er-145137295/#INFO-DETAIL

Is dat echt dezelfde? Ze zetten er geen typenummer bij, maar er staat dat het met voorwielsteun, vloermat en dergelijke is.
Ik heb deze ook bij de Decathlon gekocht voor 150 Euro. Het is de Satori Pro, dus inderdaad inclusief voorwielsteun, vloermat en een training DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Vandaag ook ff naar de Decathlon gereden, en de T1830 gehaald :) vanmiddag ff in elkaar gezet, morgen ff uittesten! Heb je echt zo'n trainingsband nodig eigenlijk? Mn gewone wegband piept wel een beetje, maar ik vind 35eu voor een andere band ook weer zoiets. Ik rij op een hoge bandendruk dus bij mij zijn die banden eerder versleten door droogtescheurtjes dan dat ze echt wegslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 09:34
Ok, ik ben helemaal nieuw in dit topic hier, wel enigzins zitten lurken maar aangezien eea toch wat dichterbij komt nu wil ik toch graag advies vragen aan jullie ivm 2 dingen.

Ik loop nu een kleine 2 jaar met heel veel plezier hard, gemiddeld 2 keer per week, dit om conditie en lichaam op peil te houden. Ik heb alleen sinds een jaar of 2 bovengemiddelde interesse voor fietsen, en sinds ik het vorig jaar met een vriend hierover gehad heb ben ik om; zeker aangezien hij afgelopen zomer een mooie nieuwe (Cube) racefiets heeft gekocht wil ik mijn horizon naast het hardlopen toch wel gaan verbreden. Ik moet er bij vertellen dat ik een zwak heb (lees: het niet minder doe dan voor goede spullen). voor kwaliteit. Nu ben ik in de gelegenheid om een fiets van een collega over te nemen die een nieuwe fiets heeft gekocht. Hieronder een zelfgemaakte foto (excuses voor de slechte kwaliteit foto, met tel gemaakt) van de fiets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sbwdGjvFp7FJLuyXby2GXVvK/full.jpg?nohitcount=1

Ik ben zelf helemaal weg van de fiets, mooie looks, carbon frame, Ultegra afgemonteerd en van deze collega weet ik zeker dat hij de fiets goed onderhouden heeft; hij is immers fietsgek. Hij wil zo'n 1000 Euro voor de fiets. Nu is mijn vraag, is dit een redelijke vraagprijs aangezien ik nieuw ben in de fietswereld? Mij lijkt het zeker wel redelijk, aangezien hij de SPD pedaaltjes laat zitten en het een carbon frame betreft, maar ik wou toch hier eens navragen. Is dit voor een beginnende wielrenner een goede stap?

Vraag 2, ik zie in dit topic meerdere posts voorbij komen over die trainingsmat. Ik heb nu een spinkbike thuis staan van Higol (uiteraard zonder vrijloop ;)). Is het raadzaam deze te verkopen en de Satori fietspro te kopen of kan ik in de winter beter lekker doortrainen op de spinbike?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
Widow schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:50:
Vandaag ook ff naar de Decathlon gereden, en de T1830 gehaald :) vanmiddag ff in elkaar gezet, morgen ff uittesten! Heb je echt zo'n trainingsband nodig eigenlijk? Mn gewone wegband piept wel een beetje, maar ik vind 35eu voor een andere band ook weer zoiets. Ik rij op een hoge bandendruk dus bij mij zijn die banden eerder versleten door droogtescheurtjes dan dat ze echt wegslijten.
Het is wel verstandig om er een trainerband bij te kopen. Je banden worden erg warm op de trainer en slijten erg snel, de stukken rubber vliegen je als het ware om de oren. Een trainerband kan de warmte beter aan. Je wil ook niet weer de weg op met een band waarmee je eerst op de trainer hebt gefietst, je verliest echt grip. En bij de Decathlon verkopen ze de rode Vittoria trainerband voor een euro of 22. Zonde om je wegbanden te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je kan best met een gewone band rijden (een trainingsband is wel beter), zo lang je maar op de weg gaat fietsen met zo'n band. Je grip is namelijk compleet weg.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-10 17:42
Misschien niet helemaal het correcte topic om dit in te posten maar een beter kan ik niet vinden en jullie hebben de meeste ervaring met pedalen (en schoenen) denk ik zo.

Sinds een half jaar fiets ik elke werkdag 17 KM (x2) voor werkverkeer. Ik heb in juli een Trek T200 navigator gekocht. Al wil ik uiteindelijk wel een race fiets gaan kopen, leek mij dit een mooi model om elke dag te gebruiken. Ben er ook zeker tevreden mee maar zou eigenlijk de pedalen willen vervangen zodat ik er met SPD systeem plus schoenen in kan. Ik hou er wel van om snel te fietsen en kan gewoon douchen op werk dus dat maak dat ook mogelijk. Qua fiets outfit heb ik het meeste wel al (mis alleen nog fatsoenlijke broek).

Ik heb zelf al een zitten zoeken naar pedalen die aan 1x kant SPD hebben en andere kant met gewone schoenen te gebruiken zijn. Namelijk Shimano PD-M324 maar hoor graag hoe jullie hier over denken.

Over schoenen ben ik niet uit (brede voeten) dus ga er voor langs een fietsspecialist. Wel wil ik schoenen kopen die ik ook kan gebruiken voor de toekomstige racefiets.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha wat grappig, ik heb deze gisteren besteld voor mijn mtb ik denk dat je het wel gewoon voor je toekomstige race fiets kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:03:
Misschien niet helemaal het correcte topic om dit in te posten maar een beter kan ik niet vinden en jullie hebben de meeste ervaring met pedalen (en schoenen) denk ik zo.

Ik heb zelf al een zitten zoeken naar pedalen die aan 1x kant SPD hebben en andere kant met gewone schoenen te gebruiken zijn. Namelijk Shimano PD-M324 maar hoor graag hoe jullie hier over denken.

Over schoenen ben ik niet uit (brede voeten) dus ga er voor langs een fietsspecialist. Wel wil ik schoenen kopen die ik ook kan gebruiken voor de toekomstige racefiets.
Hoi [KA/Cafe} Orion, leuk je hier te zien. Ik denk dat dit een prima pedaal is voor je Trek. Ik zou ook voor spd gaan als ik jou was. Zie dit veel bij mede wielrenners die een mountainbike en racefiets hebben. Ze fietsen net zo hard als Look/spd-sl wielrenners, al is het vlak waar je kracht op zet bij Look/spd-sl wel groter.

Ik zie dat Rose.de trouwens nog iets goedkoper is dan futurumshop, wordt alleen duurder door bestelkosten, maar als je ook een broek koopt scheelt het.
http://www.rose.nl/artike...len-spd-pd-m324/aid:37679
http://www.rose.nl/artike...en-spd-pd-a530/aid:221944

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Denman schreef op zondag 02 december 2012 @ 02:22:
...
Is dit voor een beginnende wielrenner een goede stap?

Vraag 2, ik zie in dit topic meerdere posts voorbij komen over die trainingsmat. Ik heb nu een spinkbike thuis staan van Higol (uiteraard zonder vrijloop ;)). Is het raadzaam deze te verkopen en de Satori fietspro te kopen of kan ik in de winter beter lekker doortrainen op de spinbike?
Is een mooie fiets. Ik weet niet hoeveel KM hij er mee heeft gerold? Houd er rekening mee dat als er al aardig wat km's mee is gefietst, dat dan de velgrand versleten kan zijn en de vertanding. Als hij dit vervangen heeft en je zijn woord geloofd, dat de fiets goed onderhouden is, dan lijkt 1000 euro me niet heel gek toe. Ik gok dat die nieuw ongeveer 1850 euro heeft gekost? (google hits) Zijn dit trouwens de wielen die er nieuw bij zaten? (easton?)

Mocht de boel wel versleten zijn, dan zou ik nog even er over na denken.
Nieuwe ultegra voorbladen, ketting, casette, remblokjes en een beurtje (lagers wielen/balhoofd) gaat je wel wat knaken kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 09:34
TheCrius schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:56:
[...]

Is een mooie fiets. Ik weet niet hoeveel KM hij er mee heeft gerold? Houd er rekening mee dat als er al aardig wat km's mee is gefietst, dat dan de velgrand versleten kan zijn en de vertanding. Als hij dit vervangen heeft en je zijn woord geloofd, dat de fiets goed onderhouden is, dan lijkt 1000 euro me niet heel gek toe. Ik gok dat die nieuw ongeveer 1850 euro heeft gekost? (google hits) Zijn dit trouwens de wielen die er nieuw bij zaten? (easton?)

Mocht de boel wel versleten zijn, dan zou ik nog even er over na denken.
Nieuwe ultegra voorbladen, ketting, casette, remblokjes en een beurtje (lagers wielen/balhoofd) gaat je wel wat knaken kosten.
De KMs weet ik niet precies. Volgens hem was de nieuwprijs zo'n 2000 Euro dus ligt niet ver van jouw bedrag af. Weet niet of de prijzen later aangepast zijn maar 2000 Euro klinkt niet heel vreemd lijkt me, aangezien het ook een carbon frame betreft?

Wel weet ik dat hij er kort geleden een nieuwe ketting omheen heeft gegooid en nieuwe bandjes. Toen ie de fiets liet zien had ie een mooi tooltje om te laten zien dat de ketting nieuw was en niet versleten:

Afbeeldingslocatie: http://www.vakantiefietsshop.nl/415-454-thickbox/kettingslijtagemeter-rohloff-caliber-2-kettingchecker.jpg

Nooit van gehoord, maar leek me een redelijk logisch en betrouwbaar systeem :) Zodra het tandje (links van de tool) door de ketting heen valt is de ketting aan vervanging toe.

Wielen zijn niet origineel, heeft ie zelf later gekocht omdat hij een hogere velg wilde. Banden zoals gezegd zitten er net op, ik heb de banden gezien die er vanaf kwamen en die zagen er qua profiel meer dan prima uit. Hij is nogal snel met verwisselen, zekere voor het onzekere en dat versterkt mijn gevoel van vertrouwen alleen maar moet ik zeggen. De rode bandjes passen prima bij de rest van de fiets vind ik zelf. De remblokken zijn ook zeer recent vervangen, dat heb ik kunnen zien. SPD pedaaltjes laat ie dus ook zitten, enige wat op de fiets zelf nog nodig zou zijn is een mooie fietscomputer, al dan niet met GPS.

Uiteraard gaat er dan nog wel een bak geld zitten in kleding en accessoires maar goed, heb nog een paar maandjes tot het voorjaar om te sparen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Denman op 02-12-2012 22:46 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-10 17:42
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 19:51:
[...]

Hoi [KA/Cafe} Orion, leuk je hier te zien. Ik denk dat dit een prima pedaal is voor je Trek. Ik zou ook voor spd gaan als ik jou was. Zie dit veel bij mede wielrenners die een mountainbike en racefiets hebben. Ze fietsen net zo hard als Look/spd-sl wielrenners, al is het vlak waar je kracht op zet bij Look/spd-sl wel groter.

Ik zie dat Rose.de trouwens nog iets goedkoper is dan futurumshop, wordt alleen duurder door bestelkosten, maar als je ook een broek koopt scheelt het.
http://www.rose.nl/artike...len-spd-pd-m324/aid:37679
http://www.rose.nl/artike...en-spd-pd-a530/aid:221944
hehe BRT :D Thx voor die andere pedalen...zien er ook netjes uit.

Qua schoenen roept iedereen dan volmondig Sidi?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:49:
[...]

hehe BRT :D Thx voor die andere pedalen...zien er ook netjes uit.

Qua schoenen roept iedereen dan volmondig Sidi?
Ik vermoed dat iedereen volmondig passen roept. Sidi is smaller dan shimano, past mij dus erg goed. Als je toch echt breed wilt en Sidi, dan zijn er ook de Sidi Mega modellen, deze zijn breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik ben zeer tevreden over mijn huidige Specialized schoenen. Sidi was ook prima, Shimano (veel S'en trouwens zeg) ben ik ook tevreden over, gaat wel om crossschoenen, en shimano valt klein. Dus ja, passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-10 10:08

DeFeCt

je wéét toch

Graham schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:03:

Ik heb deze pedalen ook op mijn Trek FX zitten en bevallen uitstekend, Ik heb daar Shimano mountainbike schoenen bijgekocht welke ik nu ook gebruik op mijn racefiets waar inmiddels ook SPD pedalen opzitten.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:23:
[...]

Ik vermoed dat iedereen volmondig passen roept. Sidi is smaller dan shimano, past mij dus erg goed. Als je toch echt breed wilt en Sidi, dan zijn er ook de Sidi Mega modellen, deze zijn breder.
De schoen is inderdaad breder, maar de zool niet. Wil je schoenen voor bredere voeten, kan je ook Northwave proberen. Maar inderdaad, schoenen altijd passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Vorige week had ik al gepost dat mijn Fizik zadel het begeven had. Contact opgenomen met Fizik en vandaag werd dit bij de plaatselijke Fizik dealer afgeleverd:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/23if413.jpg

Gloednieuw Arione zadel, even express verzonden vanuit Italië.

Niet vaak zulke nette customer support meegemaakt en nog nooit met zulke snelheid, hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het hier zo stil is :). Via een fietsvriend kwam ik aan het adres van een mecanicien die ook de fietsen van de wielerclub hier in de buurt onderhoud. Heb mijn Canyon daar ook heen gebracht voor onderhoud. De man is niet alleen opgehouden bij onderhoud, maar heeft de complete fiets van binnen schoongemaakt. Was echt blij met zo'n iemand, en laat mijn fiets gerust achter bij iemand die er met liefde naar kijkt. De kosten waren ook nog eens belachelijk laag.

Afbeeldingslocatie: http://a.yfrog.com/img862/6976/czcsv.jpg

Met mijzelf gaat het wat minder, ben geopereerd aan een ingegroeide haar. Deze zat precies op de rand van het zadel. Het is nu al 2,5 weken bezig te helen en heb een antibiotica kuur moeten halen omdat het ging ontsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:02:
Omdat het hier zo stil is :). Via een fietsvriend kwam ik aan het adres van een mecanicien die ook de fietsen van de wielerclub hier in de buurt onderhoud. Heb mijn Canyon daar ook heen gebracht voor onderhoud. De man is niet alleen opgehouden bij onderhoud, maar heeft de complete fiets van binnen schoongemaakt. Was echt blij met zo'n iemand, en laat mijn fiets gerust achter bij iemand die er met liefde naar kijkt. De kosten waren ook nog eens belachelijk laag.

[afbeelding]

Met mijzelf gaat het wat minder, ben geopereerd aan een ingegroeide haar. Deze zat precies op de rand van het zadel. Het is nu al 2,5 weken bezig te helen en heb een antibiotica kuur moeten halen omdat het ging ontsteken.
Altijd leuk als je een goede locatie hebt waar je je fiets gerust kan achterlaten.
Jammer dat je er dan niet mee kan fietsen door weer of door medische dingen. Sterke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:43:
[...]

Altijd leuk als je een goede locatie hebt waar je je fiets gerust kan achterlaten.
Jammer dat je er dan niet mee kan fietsen door weer of door medische dingen. Sterke
Klopt, ik ben zuinig op mijn fiets en vind dat schoonmaken en onderhoud onderdeel van de hobby is. De fiets gaat straks de tacx op zodra ik weer beter ben. Onze groep heeft zich opgegeven voor de amstel gold race en ik ga natuurlijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Hoe doen jullie het na de winter: maken jullie zelf je fiets weer klaar als het mooie weer er aan zit te komen? Of brengen jullie hem voor een beurt bij de fietsenboer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Vrijdagmiddag even de Tacx in elkaar gezet en het trainingsbandje op mn fiets gelegd, en net de eerste kilometers gemaakt :) ik moet zeggen dat het met die DVD erbij wel gaaf is, die 45 minuten vlogen voorbij! Ik heb dit jaar weinig kunnen fietsen door allerlei medisch gezeik, maar op deze manier kan ik mooi voorbereiden op komend jaar :)

Ik zit te denken een achterwiel erbij te zoeken, waar ik mn trainersband omheen kan leggen. Zodat ik mn huidige achterwiel gewoon met de wegband kan bewaren, en dan een speciaal trainerswiel heb voor binnen. Is het lekker weer, zet ik met 2 minuten dat andere wiel eronder, en klaar :) Wat zou zoiets kosten? Ik zie goedkope wielrenwielen voor 100eu, maar ik moet uiteraard ook nog een casette erbij hebben. En misschien nog andere dingen?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/9ht5he.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 09-12-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik zou er geen €100,- aan uitgeven, je hoeft geen enkele eisen aan dat wiel te stellen natuurlijk. Hij mag loodzwaar, krom en slap zijn. Ik heb op MP een tweedehands wiel gekocht voor €20,- en daar een cassette op gelegd die nieuw op mijn fiets zat, 12-27 ofzo, in ieder geval een verzet dat ik op de weg niet handig vindt.

@BRT is zo'n ingegroeide haar makkelijk te verwijderen? Ik heb regelmatig last van ontstoken haarzakjes ook precies op zo'n schuur-plek, maar ik dacht eigenlijk dat je daar nooit helemaal vanaf kan komen?

Gisteren trouwens wederom ingeschreven voor de Ronde van Vlaanderen, schitterende rit en zeer goed verzorgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@Widow: Zoals TheLemon al meld, niet teveel voor uitgeven. Wat je wel zou kunnen kijken is de ketting + casette welke nu op je fiets zit voor Tacxen te gebruiken en een nieuwe casette + ketting voor op de weg te nemen. Zo blijven de ketting en casette op elkaar ingespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Mjah, maar dan moet ik weer een nieuwe ketting omheen fietsen als ik buiten ga rijden :P ik houd het anders wel bij mn huidige wiel, dan maar gekloot met bandjes wisselen.

Wat is er trouwens gebeurd met de Giro Amsterdam? Ik zie die niet meer staan op de site van le champion, doen ze die niet meer :( ?

[ Voor 28% gewijzigd door Widow op 10-12-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:13
Is ook (totaal) niet noodzakelijk dat ketting verhaal. Ik zou idd net als TheLemon een 2dehands wieltje aanschaffen. Als je zelf geen oude cassette hebt dan kan je die ook 2dehands kopen (wellicht heb ik er nog wel eentje liggen). Ik vind een wiel wisselen voor de Tacx al kut, laat staan een band.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ook gisteren maar 'ns één van de fietsen op de tacx gezet. Overigens met een apart tacx wiel, is die vrieskou de band erom leggen was al geen pretje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ketting wisselen is idd echt niet nodig. Binnen op de Tacx slijt het zaakje sowieso nauwelijks (mits je e.e.a. goed schoongemaakt hebt uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10 21:15
Nog mensen hier die de elfsteden tocht gaan fietsen?
Inschrijving start 15 december :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Fastclaimer schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:46:
Nog mensen hier die de elfsteden tocht gaan fietsen?
Inschrijving start 15 december :)
Yep, ben twee jaar geleden (met het snertweer) begonnen en ben van plan geen een keer meer over te slaan. Hopelijk wat mooi weer er bij en het wordt hartstikke gezellig! ;)

Vorig jaar trouwens een valpartij gehad met iemand uit de groep. Er zijn altijd mensen die denken dat het een race is in plaats van een toertocht. Een beste man kwam ons inhalen en tikte iemand van ons aan waardoor hij viel. Daaropvolgende fietsten er 2/3 man over hem heen. Hij stopte 5 seconden, keek achterom, dacht "oh hij staat weer op" en fietst lekker door. :/ Kerel van ons is nog 10 km verder gefietst, onder de schaafplekken en een schavend (lees:krom) achterwiel maar is door de stijfheid toch maar gestopt. Niet te best zulke figuren. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:56:
Ik zou er geen €100,- aan uitgeven, je hoeft geen enkele eisen aan dat wiel te stellen natuurlijk. Hij mag loodzwaar, krom en slap zijn. Ik heb op MP een tweedehands wiel gekocht voor €20,- en daar een cassette op gelegd die nieuw op mijn fiets zat, 12-27 ofzo, in ieder geval een verzet dat ik op de weg niet handig vindt.

@BRT is zo'n ingegroeide haar makkelijk te verwijderen? Ik heb regelmatig last van ontstoken haarzakjes ook precies op zo'n schuur-plek, maar ik dacht eigenlijk dat je daar nooit helemaal vanaf kan komen?

Gisteren trouwens wederom ingeschreven voor de Ronde van Vlaanderen, schitterende rit en zeer goed verzorgd!
Bij mij werd het een ontsteking die aardig diep onder de huid zat. Ik heb er normaal helemaal geen last van. De operatie was 15 minuten ofzo, maar loop nu 3 weken te klooien omdat hij net in de plooi zit. Het is nu bijna geheeld, ben erg benieuwd en een beetje bang voor hoe het straks geheeld is. Vind het er nu namelijk nog niet netjes uitzien.

Wel tijd over voor een stukje huisvlijt. Tacx verkoopt zweet doeken, maar dat kan ik zelf ook. Een stuk van een oude broek, een elastiek van een broodbakje, twee witte veters en twee knopen.
De fiets staat er helemaal klaar voor.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-CZ4GhOacI-E/UMXsSm7ZiRI/AAAAAAAAASk/XEO5Zrn8pVw/s720/20121210_150505.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCrius schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:30:
Hoe doen jullie het na de winter: maken jullie zelf je fiets weer klaar als het mooie weer er aan zit te komen? Of brengen jullie hem voor een beurt bij de fietsenboer?
Ik heb meerdere fietsen (en niet zeuren,allemaal goedkope 2e hands) en rij momenteel alleen op een oude stalen Duell en dat geeft me mooi de tijd om mijn zomerfietsen op m'n gemakkie weer in perfecte staat te brengen.
Nog nooit heeft een fietsenboer iets aan een fiets van mij gedaan, ik slof ze zelf bij sinds m'n allereerste (was een jaar of 16 toen)
Pagina: 1 ... 49 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.