Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.209 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:41

Mex

http://d3epuodzu3wuis.cloudfront.net/ReasonedDecision.pdf

Wie heeft het Reasoned Decision document al doorgelezen? Ik ben er net aan begonnen en het leest als een boek, het is erg prettig geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op pag. 65 en ga hem vanavond nog helemaal uitlezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34
De getuigenissen zijn ook wel erg interessant hoor. Kijk even of je die nog ergens kan opsnorren, met name Zabriskie en Hincapie.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10 17:55
la_fusion schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:21:
En dan de Alpe D'Huez:
<afbeelding>
A picture paints a thousand words :)

Ik geef toe, dat is niet te vergelijken, in de verste verte niet. De stuwwal bij Groesbeek geeft echter wel de mogelijkheid om even op een vrije zaterdag te voelen hoe een 11% helling is, al is dat niet meer dan een kuitenbijter en alweer voorbij zodra je het een beetje gaat voelen. Voor serieuzere stukken moet je meteen naar de Ardennen of hoe heet het daar waar havana vaak heen gaat. En dat is meteen weer zo'n onderneming afhankelijk van waar je woont.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Volgens mij is er door de invoering van de werkkostenregeling het één en ander veranderd aan de mogelijkheden die een werkgever heeft om een vergoeding te geven voor een fiets. Heb me er zelf nog niet in verdiept (mijn werkgever doet nog niet aan de werkkostenregeling) maar volgens mij staat hier redelijk bruikbare info:
http://www.fietsenloont.n...versus-werkkostenregeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Lol, ik zit een beetje op marktplaats te browsen naar fietsjes, kom ik dit tegen
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/dd/z.308e4ac20a6b4d669f6261fbf339d1e1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 23:48
Lol, ik las 'bidon' :) Je staat toch raar te kijken als je wordt ingehaald door zo'n fiets met een tachtigjarige erop.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 11:04

iichel

Gazoooo

Afgelopen week maar eens de fiets winterklaar gemaakt: 105 ketting, 12-27 cassette, 42T voorblad erop (spaar hopelijk een buitenblad uit), via 't fiets.nl forum een setje goeie vouwbandjes kunnen scoren en een paar nieuwe remblokken erin gehangen. Laat maar vies worden :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EBpFM.jpg

Vrijdag van Groningen naar Hardenberg gefietst (92km). Drijfnat, de eerste 25km... Heerlijk :P
Uiteindelijk ook niet echt meer een tempo erin gekregen, 25,5 km/h gemiddeld volgens Runkeeper 28.0 km/h volgens de teller. Runkeeper

Gisteren lekker niks gedaan. Tot 04:00 vannacht Ironman Koma gekeken en vanmorgen toch maar de wekker om 07:00 gezet om Formule 1 te kijken, dus niet helemaal fris en fruitig:P

Toch maar besloten om vandaag nog even een rondje te maken.
56km over de Lemelerberg. Heenweg wind licht tegen, terugweg weinig van de wind mee gemerkt. De laatste 15km kon ik niet echt een lekker ritme vinden. Uiteindelijk 30.9k m/h volgens runkeeper en 31.5 km/h volgens de teller. Runkeeper

SRM plaatjes van vanmiddag:
SRM1
SRM2
SRM3

Kort samengevat: 150km in 3 dagen, al met al tevreden. Laat de hefst maar komen!

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33
iichel schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:49:
Afgelopen week maar eens de fiets winterklaar gemaakt: 105 ketting, 12-27 cassette, 42T voorblad erop (spaar hopelijk een buitenblad uit), via 't fiets.nl forum een setje goeie vouwbandjes kunnen scoren en een paar nieuwe remblokken erin gehangen. Laat maar vies worden :D

[afbeelding]

Vrijdag van Groningen naar Hardenberg gefietst (92km). Drijfnat, de eerste 25km... Heerlijk :P
Uiteindelijk ook niet echt meer een tempo erin gekregen, 25,5 km/h gemiddeld volgens Runkeeper 28.0 km/h volgens de teller. Runkeeper

Gisteren lekker niks gedaan. Tot 04:00 vannacht Ironman Koma gekeken en vanmorgen toch maar de wekker om 07:00 gezet om Formule 1 te kijken, dus niet helemaal fris en fruitig:P

Toch maar besloten om vandaag nog even een rondje te maken.
56km over de Lemelerberg. Heenweg wind licht tegen, terugweg weinig van de wind mee gemerkt. De laatste 15km kon ik niet echt een lekker ritme vinden. Uiteindelijk 30.9k m/h volgens runkeeper en 31.5 km/h volgens de teller. Runkeeper

SRM plaatjes van vanmiddag:
SRM1
SRM2
SRM3

Kort samengevat: 150km in 3 dagen, al met al tevreden. Laat de hefst maar komen!
Vreemd dat je teller en gps niet overeen komen. Bij mij zit er altijd hoogstens een paar tienden verschil tussen. Dus bijv. 28,0km/h teller en 28,2km/h Strava/Endomondo of iets dergelijks.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-10 17:19
zAo schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:52:
[...]

Dank je. Heb je een specifieke reden om niet voor Bulls te gaan? Die Cannodale Supersix is 105 af gemonteerd; dat is toch wat minder?
Toen ik twee jaar terug begon te sneupen op fietsen, zat ik ook naar Bulls fietsen te kijken, maar destijds waren er verhalen dat de frames een minder goed waren dan Cannondale of Cube. 105 groep is inderdaad een klasse lager dan Ultegra. 105 is wel de bang for the buck. Ultegra is lichter en ziet er meestal net wat netter uit. Maar een miskoop heb je met 105 zeker niet, dat is prima materiaal. :Y Kijk trouwens ook een naar Rose, voornamelijk Red Bull, die hebben ook mooie fietsen: http://www.rose.nl/producten/fietsen/. De ROSE Xeon RS-3000 triple is bv. slechts 7.1 kg en goede afmontering. Let wel dat de fiets verhoudingen wel bij je moeten passen. :)

Even een vraag aan de sporters hier: ik ben sinds enkele weken erg in prestaties gedaald. Ik kan simpelweg de kracht niet meer leveren die ik 2 maanden geleden wel had. Ook voelt het niet zo lekker meer aan als ik wegfiets. Heeft iemand tips? Misschien te veel gesport of mindere prestaties door drukte? :| Baal er erg van.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

LuPo schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:06:
[...]

Vreemd dat je teller en gps niet overeen komen. Bij mij zit er altijd hoogstens een paar tienden verschil tussen. Dus bijv. 28,0km/h teller en 28,2km/h Strava/Endomondo of iets dergelijks.
De HTC One X staat geloof ik niet bekend om z'n nauwkeurige GPS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS systemen zijn in principe heel erg nauwkeurig over een langere tijd / afstand.
Bij tellertjes kan er een instelling inzitten dat er bij < 5km/u niet meegenomen wordt bij het gemiddelde, dat kan aanzienlijk schelen bij veel verkeerslichten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

TheCrius schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:15:
[...]
Toen ik twee jaar terug begon te sneupen op fietsen, zat ik ook naar Bulls fietsen te kijken, maar destijds waren er verhalen dat de frames een minder goed waren dan Cannondale of Cube. 105 groep is inderdaad een klasse lager dan Ultegra. 105 is wel de bang for the buck. Ultegra is lichter en ziet er meestal net wat netter uit. Maar een miskoop heb je met 105 zeker niet, dat is prima materiaal. :Y Kijk trouwens ook een naar Rose, voornamelijk Red Bull, die hebben ook mooie fietsen: http://www.rose.nl/producten/fietsen/. De ROSE Xeon RS-3000 triple is bv. slechts 7.1 kg en goede afmontering. Let wel dat de fiets verhoudingen wel bij je moeten passen. :)
[...]
Thanks. Ik ben inderdaad aan het verder neuzen, maar ben toch een beetje 'bang' om 105 te nemen. Binnenkort eens naar een goede FM gaan om met op te laten meten en naar Specialized te kijken. Er staat nog in de planning om naar Rose zelf te gaan in Duitsland.
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:11:
GPS systemen zijn in principe heel erg nauwkeurig over een langere tijd / afstand.
Bij tellertjes kan er een instelling inzitten dat er bij < 5km/u niet meegenomen wordt bij het gemiddelde, dat kan aanzienlijk schelen bij veel verkeerslichten e.d.
Bij Endomondo kun je dat overigens ook instellen. Meestal geeft mijn teller 0,25km/h gemiddeld meer aan, maar zoveel scheelt het niet als bij iichel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
zAo schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:29:
[...]

Thanks. Ik ben inderdaad aan het verder neuzen, maar ben toch een beetje 'bang' om 105 te nemen. Binnenkort eens naar een goede FM gaan om met op te laten meten en naar Specialized te kijken. Er staat nog in de planning om naar Rose zelf te gaan in Duitsland.
Je kan als je niet perse gebonden bent aan je lokale fietsenmaker (je weet je maten en je bent niet bang om een onzinnig beurtje na 6 maanden te missen) ook prima voor <2k een ultegra fiets krijgen. Bijvoorbeeld bij Rose, of bij Salden( 1 , 2) of op marktplaats (staat nu vol met herfstaanbiedingen en altijd vol met overjarige modelletjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
zAo schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:29:
[...]

Waar ben je bang voor? Ik zou eerder bang zijn voor een paar goedkope Shimano-wielen dan voor 105.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

Met argro!

Ik weet niet waar de bangheid van 105 vandaan komt. Sterker nog, mijn fiets is nog steeds deels 105 en ik rij wedstrijden. 105 is echt prima spul. Ik raad iedereen die een nieuwe fiets aanschaft voor 'gewoon' lekker rondfietsen op een budget altijd 105 aan. Als het budget wat groter dan altijd als eerste investeren in de wielen. Wielen gebruik je heel lang, mogelijk zelfs nog bij een nieuwe fiets. En daarnaast is het zo fijn om een beetje stijve wielen te hebben (of eigenlijk: het is niet fijn om slappe wielen te hebben, goedkope Shimano wielen) en als het je om gewicht gaat dan kan je wel een wielset vinden die het gewichtsverschil goedmaakt binnen het prijsverschil tussen 105 en ultegra. Gewicht zou ik persoonlijk bij een eerste fiets toch niet zo zwaar aan tillen.

dus, 105: gewoon goed.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

argro schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:18:
[...]
Waar ben je bang voor? Ik zou eerder bang zijn voor een paar goedkope Shimano-wielen dan voor 105.
Tja, ik hoor van te veel mensen dat ik beter niet op de groep kan bezuinigen, zeker omdat ik niet licht ben (80KG) en relatief zwaar trap. Qua wielen moet het dus ook redelijk zijn.

Op het gewicht na; waar kan ik het beste op 'bezuinigen'? De eerder voorgestelde Bulls bezuinigd op wielen en frame, maar veel meer hou ik niet over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

105 groep is niet bepaald bezuinigen hoor. Je moet het even zien als waar een groep op gericht is:

- Dura Ace is voor volledig wedstrijd rijden. Het is licht, maar daardoor slijten de draaidelen juist harder dan Ultegra.
- Ultegra is nog steeds competitie gericht, redelijk licht en duurzaam, een beetje meer balans.
- 105 is meer gericht op het duurzamere aspect, het gaat lang mee. Er is mij weleens verteld dat het duurzamer is dan Ultegra, ik heb geen idee of dat klopt, ik zou zeggen ongeveer hetzelfde. Het is daarmee dus iets zwaarder (volgens mij gaat het om ~200 gram), maar ook goedkoper.

Als je aan zou komen met Tiagra, dan hebben we het pas over bezuinigen. Sora moet je gewoon van wegblijven :p.

Je hebt het over bezuinigen en alles wat je noemt als criteria zijn redelijk technische voorwaarden. Als ik zelf zou moeten bezuinigen dan zou ik dus een 105 groep nemen, wielen als Fulcrum R7's of vergelijkbaar op een relatief goedkoop frame. Daarbij bedoel ik geen slecht frame, maar je betaald vaak bij een frame 1. de naam en 2. de afwerking van lasnaden e.d.. Daar komt dus meer je gevoel bij kijken.

Is je budget groter dan zou ik dus eerst naar de wielen kijken.

Overigens was ik zelf ook rond aan het kijken voor een fiets voor volgend jaar, maar er komt alsnog een deal voor een teamfiets bij het team waar ik mijn wedstrijden ga rijden. Maar ik had deze gespot:

http://www.12gobiking.nl/.../focus_izalco_pro_40_2012

Die is goedkoper dan de Bulls die je linkte. Ik vind het persoonlijk echt een mooi frame (carbon trouwens). Review staat ook op fiets.nl:

http://www.fiets.nl/2012/06/22/webtest-focus-izalco-pro-2-0/

Maar dat sluit niet zo aan bij mijn verhaal, is ultegra, wel een mooie fiets naar mijn mening :p.

Edit:

Ik zit nu een paar keer naar het plaatje van die Bulls te kijken (vorige pagina) en die geometrie lijkt me echt raar. Ziet iemand anders het ook? Extreme hoek van de zadelbuis en dan relatief korte bovenbuis. Voor mij gevoel zit je echt ver naar achter op die fiets.

[ Voor 7% gewijzigd door the_RJ op 15-10-2012 12:25 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-10 08:25
Als je echt in prijs wil dalen, pak je gewoon een aluminium ipv carbon fiets. Een ultegra bulls in alu kost nieuw 1000-1200€. Voordeel van carbon is dat het lichter is en stijver, maar is wel gemakkelijker kapot te krijgen.

Als je zelf zegt dat je nogal zwaar staat, denk ik dat je beter voor een alu fiets gaat en zelf een paar kilo's afvalt, dan een duurdere carbonfiets die iets minder weegt. Maar dat is mijn mening natuurlijk :)

Ik heb zelf ook een bulls (in alu). Heel tevreden over, eventueel wel overwegen om er andere wielen onder te zetten.(ik rij zelf nog op de shimano wieltjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:11:
Paar losse punten

- die instelling kan je bijvoorbeeld bij Endomodo en ook bij Garmin ook instellen
- of een GPS nauwkeurig is hangt sterk af van de chip. Je hebt hele goede (bijv. die van de Garmin Edge 800) en ook hele slechte
- bij bos / tunnels wordt een GPS al snel onbetrouwbaar, hoe slechter de chip hoe eerder
- een GPS is bij zeer lage snelheden (bijv. stoplichten) heel onbetrouwbaar

DC Rainmaker heeft ooit een artikel geschreven over de nauwkeurigheid van GPS versus een teller.

http://www.dcrainmaker.co...accuracy-in-depth_09.html

De afwijking van de iPhone 4 heeft hij gemeten op 2-8%. Dat is dus wel iets meer dan een paar tienden, maar een gewone teller is natuurlijk ook nooit helemaal accuraat. Een paar tienden verschil lijkt me dus zo slecht nog niet.

De gecombineerde sensor van Garmin is hoe dan ook het meest betrouwbaar; best of both worlds. Snelheid wordt gemeten met de sensor, de wielomtrek m.b.v. GPS. Dit wordt automatisch herhaald om de zoveel tijd.

[ Voor 30% gewijzigd door havana op 15-10-2012 13:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
Is er ergens heldere informatie te vinden over wielen? Er is genoeg te vinden om Shimano en Campagnolo groepen onderling te vergelijken, maar ik krijg het niet goed voor elkaar om iets soortgelijks over wielen te vinden. Er zijn zo veel meer verschillende merken in de markt, met allemaal weer verschillende typen, dat ik het maar niet voor elkaar krijg om daar voor mezelf een overzicht van te maken.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Antaresje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:15:
Is er ergens heldere informatie te vinden over wielen? Er is genoeg te vinden om Shimano en Campagnolo groepen onderling te vergelijken, maar ik krijg het niet goed voor elkaar om iets soortgelijks over wielen te vinden. Er zijn zo veel meer verschillende merken in de markt, met allemaal weer verschillende typen, dat ik het maar niet voor elkaar krijg om daar voor mezelf een overzicht van te maken.
De vrijheidsgraden bij wielen zijn ook wat groter dan bij groepen. Wil je een licht wiel? Een stijf wiel? Een aerodynamisch wiel? Et cetera. Er komt veel persoonlijke voorkeur bij kijken.

Wat is het budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mainstream wielmerken zoals Shimano, Campagnolo, Easton, Mavic en Fulcrum hebben een vrij strak gecorreleerde prijs en kwaliteit. Dus als je wilt vergelijken kan je gewoon naar de (advies)prijs kijken.

Edit:
Die vrijheidsgraden waar argro het over heeft zijn ook redelijk duidelijk verdeelt over de prijzen. Onder de 300 euro wordt de boel voornamelijk stijver bij oplopende prijs, daarboven lichter en daarboven exotischer, leiper, aero en verdwijnt de correlatie prijs/kwaliteit.

[ Voor 42% gewijzigd door MrAngry op 15-10-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Ik ben van plan om deze winter een nieuwe racefiets te kopen, budget ligt tussen de 1500 en 2000 euro voor een complete fiets. Ik zit nu nog te wachten tot de 2012 modelen in de uitverkoop gaan. Het wordt dus een beetje puzzelen en dan kijken of er iets in de uitverkoop zit dat voldoet aan mijn wensen. Qua groep gaat mijn voorkeur uit naar 105, qua wielen weet ik het dus nog niet. Frame zal wel alu worden. Wellicht proberen om een leuk 2012 frame te vinden en daar dan zelf de afmontage, wielen, etc. bij te zoeken, vandaar dat ik probeer om goed te snappen wat er allemaal te koop is.

Edit: Wielen hoeven dus niet exotisch te zijn, maar wel van goede kwaliteit. Afgaande op bovenstaande post, zou ik dus naar wielen tussen de 250 en 300 euro moeten kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door swbr op 15-10-2012 13:41 ]

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Met een budget van 1500-2k kan je wellicht nog iets verder kijken (400e) en dan heb je echt goede wielen. Fulcrum Racing 3, Easton EA50 (of EA70), Mavic Ksyrium Elite's, Shimano WH-RS80 effe als voorbeeld. Ik heb zelf de racing 3's, ben er erg tevreden over.

250-300 euro heb je ook wel stijve setjes (iig als je niet zwaar bent). WH-6700 of Racing 5 bv.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 15-10-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
MrAngry schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:55:
Met een budget van 1500-2k kan je wellicht nog iets verder kijken (400e) en dan heb je echt goede wielen. Fulcrum Racing 3, Easton EA50 (of EA70), Mavic Ksyrium Elite's, Shimano WH-RS80 effe als voorbeeld. Ik heb zelf de racing 3's, ben er erg tevreden over.

250-300 euro heb je ook wel stijve setjes (iig als je niet zwaar bent). WH-6700 of Racing 5 bv.
Thanks, nu heb ik tenminste een idee waar ik naar kan/moet kijken en kan ik me wat meer gaan concentreren op het laten matchen van frame en wielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vanavond worden mn oude EA70 wielen opgehaald. Uiteindelijk -na verkoop - voor 30 euro een setje nieuwe. Oude setje waren weinig gebruikt maar toch wel 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 30€ zou ik goed bruikbare wielen nooit wegdoen, komt altijd wel eens van als als je veel rijdt.
Of je moet al veel extra wielsets hebben...
the_RJ schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:18:

Ik zit nu een paar keer naar het plaatje van die Bulls te kijken (vorige pagina) en die geometrie lijkt me echt raar. Ziet iemand anders het ook? Extreme hoek van de zadelbuis en dan relatief korte bovenbuis. Voor mij gevoel zit je echt ver naar achter op die fiets.
De zitbuishoek is vrij normaal , zo 73-74 gr. schat ik, maar het lijkt wel een erg kort frame, heel geschikt voor langbeners....

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:03:
Voor 30€ zou ik goed bruikbare wielen nooit wegdoen, komt altijd wel eens van als als je veel rijdt.
Of je moet al veel extra wielsets hebben...
[...]
De zitbuishoek is vrij normaal , zo 73-74 gr. schat ik, maar het lijkt wel een erg kort frame, heel geschikt voor langbeners....
Volgens mij is dat het verschil dat hij zelf moet bijleggen voor een nieuwe set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okeeee..

Deze gast is echt heel handig met een racefiets _/-\o_

YouTube: Martyn Ashton - Road Bike Party

P.S. Heeft een beste paar velgen en bandjes volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:08

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:56:
Okeeee..
Deze gast is echt heel handig met een racefiets _/-\o_
Even blijven opletten... die is vorige week al langs gekomen ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:12:
[...]

Op zo'n beetje ieder fiets gerelateerd forum op internet heb ik het idee :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
zAo schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:10:
[...]

Volgens mij is dat het verschil dat hij zelf moet bijleggen voor een nieuwe set :)
Exact. 225 voor nieuwe wielen en 200 voor de oude om precies te zijn. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 15-10-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:12:
[...]

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-10 15:19

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Nu we het hier over wielen hebben heb ik ook nog een vraag.
Met mn pfeiffer en vermoeidheid gaat het steeds beter en begin steeds meer te sporten 8). Echter om alles goed in controle te houden wil ik graag een tacx neer zetten (zodat ik kan afstappen wanneer mn lichaam begint te protesteren).
Omdat ik ook nog een wat betere wielenset wil hebben (ter vervanging van mn WHR-500) zit ik rond te kijken. Nu weet ik dat de Fullcrum Racing5 een goede BangForBuck is met de prijs van ong 180-200euro.
Maar mijn vraag is wat vergelijkbaar is in qualiteit. Je hebt namelijk voor het zelfde geld ook 'Mavic Aksium' en 'Shimano RS30'. Deze twee types zeggen me helemaal niets.

Any idea's?

Ter info: Op de nieuwe velgen gaan dan mn GP4000s voor op de weg en mn oude WHR-500's gaan gebruikt worden voor de Tacx met een Tacx achterband en een oude voorband. Zo voorkom ik het vele verwisselen van achterband. (ook komt er voor op de weg een nieuwe casette + ketting (zodat ketting + casette samen blijven en dus goed op elkaar 'inslijten' / 'inwerken')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
In mijn hoofd zijn zowel de RS30 als de aksium mindere wielen dan de R5's, maar dat is zonder enige ervaring (al heb ik de aksiums te koop gezien voor <150 euro in de decathlon, wat ze minpunten oplevert :p).

e; damn wist niet dat die r5's zo goedkoop waren trouwens, 160 bij hopmans, dan zou ik niet te lang twijfelen (al zal dat een oud model zijn, de 2013 hebben witte naven mocht dat je ding zijn).

[ Voor 32% gewijzigd door MrAngry op 16-10-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
MrAngry schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:34:
e; damn wist niet dat die r5's zo goedkoop waren trouwens, 160 bij hopmans, dan zou ik niet te lang twijfelen (al zal dat een oud model zijn, de 2013 hebben witte naven mocht dat je ding zijn).
De R5 is bij mantel 169 (http://www.mantel-bikeparts.nl/fulcrum-racing-5-2013). Niet echt super duur dus en een 2013 model. De witte naven boeien me niet echt, vies word het toch ;). (ik weet dat mantel niet echt de beste service verleent maar ze zijn vaak wel lekker goedkoop, en ze leveren nu ook aan huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, Mantel... Bv dat filmpje dat eronder staat dat gaat over lagers die helemaal niet in dit wiel gebruikt worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mwah, ik heb zelf bij mantel een tijdje terug een TA Zephyr blad besteld en dat werd netjes en snel geleverd. Geen problemen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Ik heb er Mavic Aksium Race onder zitten; entry level volgens de site van Mavic. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, dus ik kan je niet vertellen waarom ze zouden onderdoen voor betere types :) Ze zijn wat aan de zware kant volgens mij met 1800g, maar hey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:20

Pelle

🚴‍♂️

Griffin schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:18:
Nu we het hier over wielen hebben heb ik ook nog een vraag.
Met mn pfeiffer en vermoeidheid gaat het steeds beter en begin steeds meer te sporten 8). Echter om alles goed in controle te houden wil ik graag een tacx neer zetten (zodat ik kan afstappen wanneer mn lichaam begint te protesteren).
Omdat ik ook nog een wat betere wielenset wil hebben (ter vervanging van mn WHR-500) zit ik rond te kijken. Nu weet ik dat de Fullcrum Racing5 een goede BangForBuck is met de prijs van ong 180-200euro.
Maar mijn vraag is wat vergelijkbaar is in qualiteit. Je hebt namelijk voor het zelfde geld ook 'Mavic Aksium' en 'Shimano RS30'. Deze twee types zeggen me helemaal niets.

Any idea's?

Ter info: Op de nieuwe velgen gaan dan mn GP4000s voor op de weg en mn oude WHR-500's gaan gebruikt worden voor de Tacx met een Tacx achterband en een oude voorband. Zo voorkom ik het vele verwisselen van achterband. (ook komt er voor op de weg een nieuwe casette + ketting (zodat ketting + casette samen blijven en dus goed op elkaar 'inslijten' / 'inwerken')
Ik heb niet echt referentie-materiaal, maar mijn wielen zijn DT Swiss R-1900's. Die zijn -als je goed zoekt- nieuw voor onder de 200 te krijgen (via ebay bijv). Bij de meeste webshops zijn ze echter wel iets duurder, meestal rond de 250 pe set. Ben er zelf in ieder geval erg over te spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik heb met de genoemde wielen (R5's, Aksium, R1900) niet al teveel rij-ervaring (hooguit paar korte stukjes), wel ervaring met onderhoud en onder mijn eigen wielen zitten Fulcrum R3's, DT Swiss RR1850 naast nog een handgespaakt Mavic set en mijn wedstrijdwielen.

Ik zou tussen die drie altijd dan de R5's adviseren. Bollen fijn, redelijk stijf al, zeer onderhoudsvriendelijk (als in, zo goed als niets :p), blijven mooi recht.

Ik weet niet hoe de 2012/2013 aksiums inmiddels opgebouwd zijn, maar vroeger was de freehub daarvan zo bevestigd dat je die (natuurlijk afhankelijk van hoeveel je fietst) steeds vuil bij kwam en dan kreeg je leuke geluidjes. Verder zijn het wel ok wielen, ik heb wel vaker bij een clubgenootje kleine slagen in het wiel gezien.

R1900's kan ik niet over de rijkwaliteiten beoordelen, enige wat ik me afvraag is hoe de naaf achter zit en hoe die gespaakt is (als in, 1 spaak links, 1 spaak rechts of een 1 om 2 patroon). Ik heb echt zoveel ellende met spaakbreuken gehad met mijn RR1850's. Dat komt doordat de spaken aan de cassette kant natuurlijk dichterbij het middelpunt staan dan de andere kant, samen met een 1-1 spaakpatroon (Inmiddels ga ik die opnieuw inspaken met een een andere dikte spaken aan één kant, dan kan je de verschillende spanningen gelijk trekken links en rechts). Als de R1900's dat ook hebben, als ik naar het plaatje kijk dan lijkt dat zo, dan zou ik ze zelf niet aanraden, al kan het goed zijn dat bij minder intensief fietsen er nooit een spaak zal breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb er inmiddels 4200km opzitten met mijn R1900's, en nog geen gebroken spaken gehad. Wel 1 keer een slag in het wiel, maar dat was ten gevolge van een valpartij. De spaken zitten volgens mij 1-om-1 links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik zit erover te denken om een stukje te gaan fietsen. Niet dat ik het ga doen, maar ik zit er wel over te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat heb ik ook altijd als ik op m'n werk naar buiten kijk. En dan kom ik thuis en ben ik te moe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

iichel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:20:
Ik zit erover te denken om een stukje te gaan fietsen. Niet dat ik het ga doen, maar ik zit er wel over te denken...
Ik zit er juist aan te denken om niet te gaan fietsen, rust t/m begin november :p. Dan alweer beginnen met lange D1 trainingen :(

Maar misschien toch nog maar de laatste georganiseerde training vandaag meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:21
Ik ben begin deze zomer begonnen met wielrennen en ben (helaas) verslaafd geraakt aan deze sport. Nu in de wintermaanden ga ik niet buiten trainen maar binnen. Ik zat afgelopen jaar op de sportschool waar ik zo nu en dan ging rpm-en, echter vond ik dit teveel moeite om steeds heen te gaan. Nu wil ik een fietstrainer kopen maar zie door de bomen het bos niet meer. Mijn eisen zijn eigenlijk heel simpel: ik wil binnen 1 tot 2 uur knallen. Ik zit te twijfelen tussen de:

- tacx booster
- tacx blue motion
- Kurt Kinetic Road Machine trainer

Waarbij mij de Kurt Kinetic Road Machine trainer het beste lijkt (of hebben beste verkoop praat), maar is ook meteen weer 2x zo duur dan een tacx blue motion. En als ik dan toch zoveel wil uitgeven kan ik beter misschien een tacx i-vortex halen. Ik nu al een week lang mijzelf gek aan het maken met wat ik nou moet kopen en kom er helaas niet uit. Kan iemand mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
jostefa schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 00:41:
- tacx booster
- tacx blue motion
- Kurt Kinetic Road Machine trainer

Waarbij mij de Kurt Kinetic Road Machine trainer het beste lijkt (of hebben beste verkoop praat), maar is ook meteen weer 2x zo duur dan een tacx blue motion. En als ik dan toch zoveel wil uitgeven kan ik beter misschien een tacx i-vortex halen. Ik nu al een week lang mijzelf gek aan het maken met wat ik nou moet kopen en kom er helaas niet uit. Kan iemand mij adviseren?
Zelf (nog) geen ervaring met tacx etc, maar ik heb vernomen dat het echt saai is. Toch ga ik het zelf ook proberen.
Wat betreft wel type. De Kurt Kinetic zegt me niets en op de site ervan zie ik ook geen schakelaar die je op je stuur kan monteren zoals Tacx dit wel heeft. Ook gebruiken alle top clubs Tacx en de vraag is dan of ze dit met een rede doen. Wat ik hoor van veel mensen is dat Tacx gewoon goed is met veel verschillende smaken.

Aangezien je nog moet beginnen met Tacx-en zou ik eerst een wat goedkopere halen om te kijken of je het echt 'leuk' vind. je hebt gekeken naar de booster en de blue motion. Maar hoezo dan niet de satori. Deze zit tussen beide in.
Nu weet ik dat de Blue Motion en Blue Matic een nieuwe serie is maar ik weet niet of de Satori blijft bestaan aangezien deze behoorlijk gelijk is met de Blue Motion.

Mijn advies is te gaan kijken naar een wat goedkopere zoals Blue Motion of Satori. Deze lijken mij persoonlijk voldoende voor beginners om de winter door te komen en niet te duur. Let op dat je ook een Tacx achterband (of vergelijkbaar) nodig hebt op zn trainer ivm slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Kurt kinetic is een Amerikaans merk. Zij maken gebruik van een remmechanisme met vloeistof en magneten. Hoe harde je gaat fietsen hoe meer weerstand er komt vergelijkbaar dus met echt fietsen op de weg. Maar ik weet niet of je hiermee bergen kan simuleren (denk het niet).

Verder heb ik wel gekeken naar de Satori maar ik had ergens gelezen dat de satori precies dezelfde rem heeft als de blue motion dus waarom niet voor iets nieuwe gaan :9. Via een wel bekende webshop kan je een blue motion + achterband kopen voor 200 euro, dat is dus niet door. Ik wil alleen geen kat in de zak kopen, ben bang dat het niet aan mijn verwachtingen voldoet mbt fiets realisme.

[ Voor 19% gewijzigd door jostefa op 18-10-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
jostefa schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:53:

Verder heb ik wel gekeken naar de Satori maar ik had ergens gelezen dat de satori precies dezelfde rem heeft als de blue motion dus waarom niet voor iets nieuwe gaan :9.
True true ;)
Via een wel bekende webshop kan je een blue motion + achterband kopen voor 200 euro, dat is dus niet door. Ik wil alleen geen kat in de zak kopen, ben bang dat het niet aan mijn verwachtingen voldoet mbt fiets realisme.
200 euro voor blue motion en tacx achterband is zeker niet duur en in mijn ogen een goede koop als je de kat uit de boom wilt kijken. Want tacxen is (wat ik vernomen heb) absoluut niet te vergelijken met fiets realisme .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Mijn ervaring op m'n Tacx Flow is dat ik het 40 minuten volhoud in D1, met heel af en toe een piekje in D2. En dan heb ik een laptop nodig waarop ik een serie kan kijken, anders is het met 20 minuten gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Griffin schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Want tacxen is (wat ik vernomen heb) absoluut niet te vergelijken met fiets realisme .
Dat ligt ook een beetje aan je criteria. Natuurlijk is het aan de ene kant niet realistisch omdat je stilstaat in je huiskamer voor de tv, maar het komt een stuk dichter bij fietsen dan met je hand op je zak en de pootjes op tafel op de bank hangen.

Kurt kinetics en rollerbanken hebben gemeen dat er een realistischere fietsbeweging plaatsvind omdat je achterwiel niet muurvast zit. Kurt heeft als nadeel prijs (en als je internet erop naleest ook kwaliteit) en (betaalbare) rollerbanken hebben weer niet die uitgebreide software ondersteuning met programmeerbare weerstand achter. Voor alle opties geldt hoe meer realisme (Tacx RLV ondersteuning bv), hoe duurder.

En ja, Tacxen is saai, al helpt het al heel erg als je een doel hebt waarvoor je moet trainen. Dan klim je er wel op. Als je motivatie hebt is een 200 euro tacx ook genoeg, muziekje of filmpje aan en/of je eigen interval training afdraaien kan met alle modellen.

[ Voor 10% gewijzigd door MrAngry op 18-10-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Rabobank stopt, na 17 jaar topsport, met de sponsoring van de heren en dames profploeg! :'(

Iichel je fiets wordt nu een collector's item. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:38
Damn, een groot verlies voor het Nederlandse wielrennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Erg jammer maar in mijn inzichts niet meer dan fair. Rabobank heeft namelijk (zover ik weet) al meerdere malen aangegeven dat ze doping niet zouden tolereren. De raboploeg heeft dit echter wel gedaan en dus houd Rabobank zicht aan haar 'woord' (hoe jammer dat ook is).

Misschien een beetje 'Eigen schuld dikke bult'. Wat ik wel vervelend vind is dat ook voor de dames alles stop gezet is terwijl daar geen aanwijzingen voor zijn dat ze doping hebben gebruikt (of gebruiken). Maarja Rabobank moet er wel 1 lijn in trekken en dat doen ze.

Luisteren van de Tour gaat nooit meer het zelfde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Als bestuurslid van mijn vereniging met als hoofdsponsor de lokale Rabobank hoop ik in eerste instantie dat ze op die manier wel betrokken blijven. Ze geven zelf wel aan dat ze door willen met amateursport/jeugd, maar dat zou ook kunnen zijn dat ze daarmee vooral de KNWU sponsoring bedoelen.

Even afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
the_RJ schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:34:
Als bestuurslid van mijn vereniging met als hoofdsponsor de lokale Rabobank hoop ik in eerste instantie dat ze op die manier wel betrokken blijven. Ze geven zelf wel aan dat ze door willen met amateursport/jeugd, maar dat zou ook kunnen zijn dat ze daarmee vooral de KNWU sponsoring bedoelen.

Even afwachten maar...
Ik denk júist dat ze de sponsoring van lokale amateursport bedoelen. Dus lokale vestigingen die wielersport in de omgeving een warm hart toedragen, zoals de sponsoring van een vereniging en toertochten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Sponsoring voor amateurploegen en Marianne Vos zal in ieder geval blijven bestaan. U23 geloof ik ook wel.

Iemand een Rabo TCR Advanced kopen? Di2 en SRM included :P

[ Voor 7% gewijzigd door iichel op 19-10-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:19
Ik hoop ook de gehele damestak. Een aantal dames hier uit de buurt hebben dit jaar de overstap gemaakt van een kleinere ploeg naar de Raboploeg. Een aantal talenten, vooral in het veldrijden dan.

Verder ben ik benieuwd of een ander bedrijf de ploeg wellicht wil overnemen. Maar nu met alle dopingperikelen zal dat toch minder snel gebeuren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ten tijde van T-Mobile heeft Highroad de sponsoring overgenomen en dat is toch wel een goed ploegske geworden. :*)

iichel are you serious? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Tacxen' is goed te doen, mits je je je zintuigen prikkelt met iets dat niet meteen gerelateerd is aan 'Tacxen'. Muziek aanzetten (oren) helpt bijvoorbeeld al, maar een film/serie/whatever kijken (ogen + oren) werkt nog veel beter.

Zo kan ik wel tot 2 uur halen op m'n rollenbank. Geen ervaring met een vaste Tacx trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Thanks! Ik ga er ook maar 1 bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De discussie over de Rabobank mag hier worden gevoerd: [Wielrennen] Seizoen 2012

De enige die dit topic mogen gebruiken voor dat onderwerp, zijn de beroepsrenners van de Rabobank in dit topic ;)

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 19-10-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Vandaag nationale nu-kan-het-nog-net wielrendag? :P Wat een drukte op de fietspaden.

Rondje lemelerberg/holterberg gedaan (ondanks dat ik supersuperbrak was). Van alles gezien op de weg; wandelaars, hardlopers, 2 handbikers (in een rolstoel :D respect!), wielrenners, triathleten (of slecht geklede wielrenners), bejaarden, skeeleraars.

Op de lemelerberg een pelotonnetje van een mannetje of 40 gezien. Allemaal hebben ze uiteraard even gevraagd wat ik met z'on fiets moet (Rabo Giant). ha-ha-ha.
De holterberg was ook lekker druk, goed om te zien :) Geeft toch wel een leuk sfeertje.

In totaal een goeie 100k op de klok gezet, 31.1 km/h gemiddeld. Geen gekke capriolen meegemaakt door alle blaadjes.
* iichel happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
jostefa schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:49:
Thanks! Ik ga er ook maar 1 bestellen :)
Ik ga als ik mn loon deze maand binnen heb alles bestellen, en dan maar eens kijken wat mn lichaam nog kan na ongeveer 5 tot 6 maanden niet meer fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10 13:47
Zo heb er net weer een ritje op zitten. Mijn plan was om vandaag 40KM te doen. Maar ik had niet meer tijd helaas. Maar goed dus nog een keer 30 gedaan. In principe gaat dat goed. Volgens mijn Polar heb ik 1074 Kcal verbrand. Maar ik zit met twee dingen:

1. De Polar begint irritant te piepen bij 166BPM+ terwijl ik dan nog helemaal niet voel dat ik echt diep aan het gaan ben. Ik probeer dan te concentreren op een lagere hartslag maar dat lukt eigenlijk alleen door het tempo te laten zakken. Ga ik altijd maar tot 166 BPM kunnen of hoe pas ik dat aan?
2. Hoe lang duurt het voordat je comfortabel veel KM's kan maken. Bij 30 merk ik dat mijn zadel het meest belemmerende deel is. Niet de wil of de conditie.

Nou ja hier iig mijn strava profiel. :)

Ben wel blij dat ik het echt leuk vind. Jammer dat ik pas in de herfst begonnen ben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Griffin schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:12:
[...]

Ik ga als ik mn loon deze maand binnen heb alles bestellen, en dan maar eens kijken wat mn lichaam nog kan na ongeveer 5 tot 6 maanden niet meer fietsen.
Ok nice, post je ervaringen even tegen die tijd ben namelijk benieuwd. Mijn salaris staat op mijn rekening nu dus ga maar even shoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-10 20:53
911GT2 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:02:
Zo heb er net weer een ritje op zitten. Mijn plan was om vandaag 40KM te doen. Maar ik had niet meer tijd helaas. Maar goed dus nog een keer 30 gedaan. In principe gaat dat goed. Volgens mijn Polar heb ik 1074 Kcal verbrand. Maar ik zit met twee dingen:

1. De Polar begint irritant te piepen bij 166BPM+ terwijl ik dan nog helemaal niet voel dat ik echt diep aan het gaan ben. Ik probeer dan te concentreren op een lagere hartslag maar dat lukt eigenlijk alleen door het tempo te laten zakken. Ga ik altijd maar tot 166 BPM kunnen of hoe pas ik dat aan?
2. Hoe lang duurt het voordat je comfortabel veel KM's kan maken. Bij 30 merk ik dat mijn zadel het meest belemmerende deel is. Niet de wil of de conditie.

Ben wel blij dat ik het echt leuk vind. Jammer dat ik pas in de herfst begonnen ben. :P
In de openingspost staan wat goede links over uitleg mbt fietsen op hartslag. De moeite waard om door te lezen. Voor mijzelf geldt dat ik meestal niet met erg hoge hartslag fiets, ookal zou dat wel kunnen. Kwestie van opbouw, kan een tijdje duren voor je verschil merkt. Uiteindelijk zul je merken dat je op een lage hartslag steeds sneller kan. (En piepjes kun je uitzetten als ze irri zijn :+ )

Zadelpijn: enige dat helpt is kilometers maken. Ook daarin langzaam opbouwen. En een goede zeem in je broek doet wonderen! Qua kleding denk ik wel hetgeen waar je het minst op moet bezuinigen.

Weer voor mezelf sprekend: ik kijk meer naar de tijd die ik wil fietsen dan het aantal kilometers. Daar zit natuurlijk wel een verband in :p, maar hoeveel je maakt in een gegeven tijd terwijl je op je hartslag fietst, hangt af van je conditie en de zone waarin je wilt zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Znivian op 21-10-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Mex schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:38:
Na jaren van trouwe dienst en vele kilometers in binnen- en buitenland heb ik enkele weken geleden mijn Trek 1.9 op marktplaats gezet. Het verbaasde me hoeveel hier nog voor geboden werd. Mijn nieuwe fiets wordt een zelfbouwprojectje gebaseerd op het FM-098 frame van DengFu:

Het frame is inmiddels onderweg, incl. een carbon stuur, bidonhouders etc, alle in matzwart.

Er komt een glossy grey Ultegra triple groep op, Zonda wielen O-) en GP4000S banden. Overige spulletjes moet ik nog uitzoeken.

Het frame is gekocht via een groupbuy op velobuild.com, er stonden nog meer Nederlanders in het lijstje, iemand van hier?
..en klaar, inmiddels 80km probleemloos gereden vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-8bIPBjKPT34/UIQlQNtYlRI/AAAAAAAAAwg/gafNdfESJ9A/s800/DSC_0083.jpg
..het zadel staat inmiddels wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:25:
[...]

[afbeelding]
Volgens mij moet ik je even doorverwijzen naar reddit.com/r/bikeporn

Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:28:
[...]

Volgens mij moet ik je even doorverwijzen naar reddit.com/r/bikeporn

Nice
..en dat voor de prijs van een instap carbon Trek. :)

Van dichtbij:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-1Ni6bKyFLTM/UIOZyjFDUZI/AAAAAAAAAwI/Zn-l4Z0M3j0/s512/DSC_0040.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Mex op 21-10-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Chinarello?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Het ziet er niet echt uit als een imitatie pinarello, dus ik zou zeggen... Neuh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Die term wordt gebruikt (althans in mijn omgeving) voor alle generic straight out of china carbonnen frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ah oke, in omgeving wordt het alleen gebruikt voor de echte namaak pina's.

Deze fiets is een FM-098 van DengFu bikes, inderdaad een chinese fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

[...]

[afbeelding]
Wow, erg nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

iichel schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:14:
Ah oke, in omgeving wordt het alleen gebruikt voor de echte namaak pina's.

Deze fiets is een FM-098 van DengFu bikes, inderdaad een chinese fiets.
Het is inderdaad de FM098 van DengFu, de wielen komen van Flyxii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
911GT2 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:02:

Let niet op de kcal die je volgens je Polar verbrand, dat is echt een zware basis indicatie welke gebaseerd is op basis gegevens. Zou niet verbaasd zijn of het minder of juist meer is.

wat betreft trainen op hartslag... Als het goed is moet je die piepjes in kunnen stellen, maar ik zou eerst eens jezelf gaan verdiepen in hartslagtraining + het opbouwen van een goede basis conditie. Want als jij 166BPM kan 'halen' is de vraag hoe lang je dit vol kunt houden. In het begin van je training is duurtraining erg belangrijke, je moet je lichaam (vooral je hart) laten leren omgaan met dat je lang inspanning gaat vragen.

En je kont is gewoon gewenning, misschien een keer een ander zadel en/of afstelling proberen. Ga eens naar een andere LBS welke goede racefiets kennis heeft en vraag om wat advies. Of ga op internet zoeken. Een echte bikefitting zou ik nog niet gaan doen aangezien dat (in mijn ogen) op dit moment zonde van je geld is.
Ook kan een goede zeem heel veel uitmaken, en natuurlijk smeren met uierzalf/uiercreme.
[...]

[afbeelding]
Nice bikep0rn ;)
Hoe is alles afgemonteerd, SRAM ???

[ Voor 9% gewijzigd door Griffin op 22-10-2012 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
SRAM Force zo te zien :) Mooie bike hoor.

Gisteren ondanks het zwaar tegenvallende weer toch een ritje gemaakt. Even op de koffie bij collega in Loppersum en weer terug met wind mee. Goed voor 65 km.

Morgen Tecklenburg!

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 22-10-2012 08:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
jostefa schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:22:
[...]

Ok nice, post je ervaringen even tegen die tijd ben namelijk benieuwd. Mijn salaris staat op mijn rekening nu dus ga maar even shoppen ;)
Zal ik doen, ik ben alleen nog aan het twijfelen tussen de Blue Matic en Blue Motion. De motion is natuurlijk wat beter en kan meer watt aan/leveren maar de vraag is of ik dat nodig heb (toch weer 50 euro (ong))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Griffin schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 07:54:
[...]

Let niet op de kcal die je volgens je Polar verbrand, dat is echt een zware basis indicatie welke gebaseerd is op basis gegevens. Zou niet verbaasd zijn of het minder of juist meer is.

wat betreft trainen op hartslag... Als het goed is moet je die piepjes in kunnen stellen, maar ik zou eerst eens jezelf gaan verdiepen in hartslagtraining + het opbouwen van een goede basis conditie. Want als jij 166BPM kan 'halen' is de vraag hoe lang je dit vol kunt houden. In het begin van je training is duurtraining erg belangrijke, je moet je lichaam (vooral je hart) laten leren omgaan met dat je lang inspanning gaat vragen.

En je kont is gewoon gewenning, misschien een keer een ander zadel en/of afstelling proberen. Ga eens naar een andere LBS welke goede racefiets kennis heeft en vraag om wat advies. Of ga op internet zoeken. Een echte bikefitting zou ik nog niet gaan doen aangezien dat (in mijn ogen) op dit moment zonde van je geld is.
Ook kan een goede zeem heel veel uitmaken, en natuurlijk smeren met uierzalf/uiercreme.

[...]

Nice bikep0rn ;)
Hoe is alles afgemonteerd, SRAM ???
SRAM Force met momenteel een 39 blad van TA ipv de 34. Wielen, stuur, stem en bidonhouders komen allemaal uit China. Fizik Arione zadel, 105 pedalen, GP4000s banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Griffin schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:38:
[...]

Zal ik doen, ik ben alleen nog aan het twijfelen tussen de Blue Matic en Blue Motion. De motion is natuurlijk wat beter en kan meer watt aan/leveren maar de vraag is of ik dat nodig heb (toch weer 50 euro (ong))
Daar heb je een punt. Echter heeft de blue motion een 1.6kg vliegwiel en de blue matic een 1kg. Ik heb zelf 0,0 ervaring met fietstrainers, maar denk wel dat een zwaarder vliegwiel meer comfort geeft. Ik sta op het punt nu een blue motion te kopen btw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Mex schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:50:
[...]

SRAM Force met momenteel een 39 blad van TA ipv de 34. Wielen, stuur, stem en bidonhouders komen allemaal uit China. Fizik Arione zadel, 105 pedalen, GP4000s banden.
Wat kost zo'n frame nou als ik vragen mag (tot de deurmat zeg maar)? Heb al even zitten googlen maar vind verschillende bedragen die nogal wat variëren. Ziet er erg netjes uit overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

TheCrius schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:40:
[...]

Wat kost zo'n frame nou als ik vragen mag (tot de deurmat zeg maar)? Heb al even zitten googlen maar vind verschillende bedragen die nogal wat variëren. Ziet er erg netjes uit overigens!
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-LlKKH03Xa9I/UIU0J_AOZYI/AAAAAAAAAw4/VfwUTFQamXI/s710/fietsrekening.jpg

Ik heb daarbij nog 43€ aan invoer en btw etc betaald, er zat een factuur op de doos welke niet helemaal overeen kwam met de inhoud. :*) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

43 euro maar uiteindelijk? Nice. Ik had toch zeker verwacht meer richting $ = Euro te gaan. Ik heb hetzelfde frame alsook de TT frameset (variant met 'integrated' stuur) in gedachten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:22
Waarvoor is die 45 dollar extra bij het frame?

Het tijdritframe van Dengfu heb ik hier thuis staan.
Deze winter def. opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
wezep schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:14:
Waarvoor is die 45 dollar extra bij het frame?

Het tijdritframe van Dengfu heb ik hier thuis staan.
Deze winter def. opbouwen.
Ik gok voor de matte afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

argro schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:37:
[...]
Ik gok voor de matte afwerking.
Klopt, je kan zelf kiezen wat voor kleur(en)/kleurschema's je wil als je maar betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
Valt me niet tegen moet ik zeggen. Al kom je al met al ook wel aardig in de prijzen, het is maar net hoe gek je wilt doen. :) Maar dat heb je met normale fietsen ook al. Wel leuk om zelf iets samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Crossen brengt echt een glimlach op je gezicht :D. Heerlijk om het universiteitsterrein/bos hierachter als één grote speelruimte te zien. Ga wel even wat ritme terug moeten vinden :p.

http://app.strava.com/rides/25855098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik twijfel nog of ik de racing ralph's die ik voor dat doel heb liggen inderdaad onder mijn Scott Hybride zal gooien, mede omdat het toch ook mijn dagelijkse woon/werk fiets is en ik er dus buiten off-road ook veel mee op normale wegen zal fietsen wat weer zonde is voor profiel banden, en om nou telkens banden te wisselen... #armeduimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vandaag een prachtige herfstrit rond Tecklenburg. Prachtige kleuren en ditto weer. Goed voor 120 km met 1800 hm.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-10 22:58
havana schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:08:
Vandaag een prachtige herfstrit rond Tecklenburg. Prachtige kleuren en ditto weer. Goed voor 120 km met 1800 hm.
Fietsmotivatie daar nog weer een beetje kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zeker; is ook niet zo moeilijk in die omgeving en met deze natuur. Werkelijk prachtig is het nu. Zelfs nog een hert gezien van zeer dichtbij. En zoals gebruikelijk weer heerlijk rustig, slechts 2 andere fietsers.

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 24-10-2012 08:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Teckelenburg is sowieso underrated als fietsgebied. Uurtje vanaf de grens, en oh wat mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Een kennis van mij heeft deze fiets te koop staan: http://vernieuwd.marktpla...iets-racefiets-nieuw.html

Ligt het aan mij of is het bod wat er staat niet wat goedkoop? Overigens zelf geen belang bij.. maar als er iemand anders profijt bij heeft.. Ultegra afgemonteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:25

Peetman

Tjah....

400 euro voor dit exemplaar als hij inderdaad zo goed als nieuw is lijkt inderdaad niet veel.

Vind het overigens een nogal slechte advertentie, er staat wel dat hij een maatje te groot is, maar welke maat hij dan is staat er niet.
SPS pedalen zegt me ook niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik denk dat als de advertentie wat duidelijker zou zijn, dat er een stuk meer mensen op af zouden komen.

Denk daarbij aan:
- Framemaat vermelden en invullen in de drop-down menutjes op MP (zo te zien een 56/58 cm)
- Vermelden dat het een Ultegra 6600 (6603) triple groep is, compleet
- Vermelden welke wielen erin zitten (Shimano RS10/R500?)
- SPD ipv SPS pedalen
- Evt vermelden wat voor stuurpen en stuur erop zitten, wat voor buitenbanden, zadel, zadelpen enz.

Zo'n fiets moet toch wel een paar honderd euro meer op kunnen brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Aan de andere kant zou ik niet zo snel bakken geld meer neerleggen voor een 6600 groep, die waslijnen aan de shifters kan je echt niet meer mee aankomen in 2013. Ik heb ze zelf ook nog en het is het gene wat me het meeste ergert aan m'n fiets.
Maar goed, die biedingen op marktplaats... Laat een maatje er 500 voor bieden en hoop dat er weer iemand overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Zoals gezegd, ik heb er zelf totaal geen belang bij maar was even benieuwd hoe het qua prijsstelling zat. De persoon kennende is er inderdaad niet meer dan 10 km op gefietst en weet de betreffende persoon zo goed als niets er vanaf. Die is meer van het type "Ik moet een wielrenfiets hebben, kennis X: hier heb je 1000 euro koop mij een fiets!".

Het enige wat wellicht interessant zou zijn, is deze fiets voor een zacht prijsje overkopen en zelf met winst verkopen. Echter heb ik zelf te weinig verstand ervan om die gok te nemen, wellicht iemand anders hier wel :)
Pagina: 1 ... 47 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.