Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.193 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-10 13:38
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:45:
[...]

De hoogte van een frame voor jou is voor 98% irrelevant.
Belangrijk voor typische langbeners zoals jij zijn:
1-Framelengte, het komt erop aan een zo kort mogelijk frame te kiezen, dus geometrie vergelijken, waarbij de zitbuishoek ook meegerekend moet worden (kleinere zitbuishoek is gunstiger)
2-Hoogte balhoofdbuis, bij een klassiek frame is de balhoofdbuis meestal te kort voor een langbener, omdat het stuur dan erg laag/te laag gaat uitkomen.
Een sloping frame is dan ook voor langbeners gustiger , tenzij je een erg diepe zit prefereert en/of ook hele lange armen hebt.

Dit zijn de belangrijkste parameters , wat een fietsenfluisteraar of reezviedzgoeroe ook moge beweren. :+

PS, ik ben zelf ook langbener (1.81 m en 88 BBL) en rij meestal op 58 frames met klassieke geometrie.
Met een sloping frame zou ik net zo goed op een 56 of 54 kunnen rijden, maar ik vind ze lelijk.
Ik ben ook een langbener. Ik heb (had, zie hierboven) een kleiner frame met iets langere dan standaard stuurpen. Een beetje meer voorover hangen vind ik niet erg. Ik heb geen zwakke rug. Je zou ook naar een damesmodel kunnen kijken, vrouwen hebben sowieso wat langere benen in verhouding.

[ Voor 7% gewijzigd door Teun_2 op 07-10-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De wintermaanden komen eraan en ik wil in de avonduren graag gaan binnentrainen. Tijd voor een tacx dus, ik zit alleen te twijfelen over welk model. Ik heb gezien dat ze een fiets, ergo en virtuele trainers hebben. Qua motivatie en voor de leuk is een virtuele natuurlijk wel wat, maar ook direct aan de prijs (T2220). Heeft iemand ervaringen met dit spul en wat zou je aanraden? Heb hier nl. ook al wat gehoord over sufferfest's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-10 22:38

iichel

Gazoooo

Ik vind het persoonlijk vrij lastig om de goede intensiteit te vinden op een Tacx, ook met HR feedback. Zo'n T2220 zal misschien wel enigszins helpen.

Heb je ervaring met een gewone Tacx (ivm motivatie houden)?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22
artharpe schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:01:
De wintermaanden komen eraan en ik wil in de avonduren graag gaan binnentrainen. Tijd voor een tacx dus, ik zit alleen te twijfelen over welk model. Ik heb gezien dat ze een fiets, ergo en virtuele trainers hebben. Qua motivatie en voor de leuk is een virtuele natuurlijk wel wat, maar ook direct aan de prijs (T2220). Heeft iemand ervaringen met dit spul en wat zou je aanraden? Heb hier nl. ook al wat gehoord over sufferfest's e.d.
Ik heb half december 2011 een Tacx Bushido aangeschaft, en twee weken later de virtuele uitbreiding. Als je overweegt virtueel te gaan zou ik alles onder de Bushido laten liggen i.v.m. de rem die op de verschillende modellen zit en de hoeveelheid wattages die geproduceerd kunnen worden t.o.v. het tempo (dus geen Flow of Vortex).Op de website van Tacx kun je van elk model de rem/snelheid grafiek zien.

Kost dus zeker wat (ik was 650 euro verder), maar ik moet zeggen dat juist de virtuele rides de motivatie verhogen, en dat bijvoorbeeld de Training Center Software echt wel helpt om gericht(er) te trainen.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10 16:15
Vandaag getracht eens echt rustig te rijden en niet altijd overal mezelf over de kop proberen te rijden. Dus een lang rondje gedaan: Den helder - Zurich - Harlingen - Franeker - Wommels - Hichtum - Zurich - Den helder. Lekker gereden, rustig aan gedaan en ik had eigenlijk de 200 km ook wel vol kunnen maken als ik daar zin in had gehad,

Ergo; vandaag lekker ruim 161km weggefietst.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8309/8062375565_dfe4528619_z.jpg
upload by Martijn Valkier, on Flickr

http://app.strava.com/rides/24266507

[ Voor 27% gewijzigd door Martijn-V4 op 07-10-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
iichel schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:53:

Heb je ervaring met een gewone Tacx (ivm motivatie houden)?
Motivatie is een kritisch punt inderdaad. Ik heb nu een jaar of 2 een Tacx. Eerste winter één of twee keer gebruikt. Geen motivatie. Het is zo saai. Een minuut op de Tacx voelt als een uur en een uur als een oneindigheid. Afgelopen winter wel regelmatig op de Tacx gezeten, de motivatie haalde ik toen uit de Marmotte in juli.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53
Alle Amerikaanse TV series zijn weer begonnen, dit is altijd de tijd dat ik de hometrainer voor de TV zet en dan episodes kijk :) Dan win je zelfs tijd want je doet twee dingen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evening ride

Distance: 48,51 km
Time: 1:29:16
Avg Speed: 32,6 km/h
Elevation Gain: 186 m
Calories: 1.124 C
Bianchi Pista fixed 48/15
Avg Temperature: 22,9 °C

http://connect.garmin.com/activity/231098665
http://app.strava.com/activities/24304511

KOM on Parque Fluvial! http://app.strava.com/activities/24304511#434675086

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8310/8064090709_ec134ba9f8_o.png
Screen Shot 2012-10-07 at 9.55.15 PM by jsprhrmsn.photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33

Dentheman

Zie signature

Martijn-V4 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:38:
Vandaag getracht eens echt rustig te rijden en niet altijd overal mezelf over de kop proberen te rijden. Dus een lang rondje gedaan: Den helder - Zurich - Harlingen - Franeker - Wommels - Hichtum - Zurich - Den helder. Lekker gereden, rustig aan gedaan en ik had eigenlijk de 200 km ook wel vol kunnen maken als ik daar zin in had gehad,

Ergo; vandaag lekker ruim 161km weggefietst.

[afbeelding]
upload by Martijn Valkier, on Flickr

http://app.strava.com/rides/24266507
Dat had je behoorlijk wind tegen terug....
Ik heb vandaag net geen 50 Km gefietst, 26,2 gemiddeld. Den Helder --> Schagen --> Den Helder

Volgende week weer mountainbiken :P

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Vandaag voor het eerst met het Radioshack-setje van een aantal posts geleden gefietst.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dRoaT0iTCocvWu9i9PmFILGp/full.jpg

Bevalt erg goed! Ik dacht eerst toen ik het ontving dat het zeem misschien wat dunner was dan mijn huidige zeem in mijn Giordana koersbroeken (en daardoor slechter). Maar het zit zeer comfortabel en voor mijn gevoel zelfs nog beter dan mijn zeem van de Giordana's! 8)7 En dat voor 24,95. :D Ook het jasje met lange mouwen en voering was prima met dit weer. Eronder een Craft ondershirt en dat samen was warm genoeg. Geen normale jersey ertussen gedaan dus. Normaal zie je andere wielrenners altijd even met een schuin oogje kijken en doorfietsen. Nu keken veel wielrenners zeer nadrukkelijk en zaten ze zowat achterom op de fiets bij het langsfietsen. Combi kleding + fiets doet het blijkbaar goed. :+

Ook voor het eerst met m'n nieuwe wielen gefietst. Ze reden nog beter dan m'n oude setje. Strakker in de bochten en nog stabieler. Al waren de 'oude' ook méér dan prima, maar blijkbaar hebben ze bij een nieuwe set toch weer wat verbeteringen doorgevoerd. Tweetal foto's:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uuHMkk0nOtyglQSBdXDkPqiH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BGnRhl0iprjnkTaabr7o6ITP/full.jpg

Ter vergelijk, zo was het: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Db6NZGclSXgobitgGfaGKyU1/medium.jpg

Ook heb ik dit keer de hartslagband even nat gemaakt van tevoren en mijn borst ook een beetje vochtig gemaakt. Dankzij jullie tips (waarvoor nogmaals dank _/-\o_ ) en van een kennis die zei dat de hartslagband net onder de tepels moest. Ik droeg hem lager plus het feit dat ik geen of te weinig vocht aanbracht maakte dat hij het niet goed deed. Nu de hele weg perfecte stabiele weergave (geen nulletjes gezien tussendoor, voorheen alleen maar nul en af en toe een hartslag)! M'n hartslag kwam trouwens niet boven de 180 uit en zat de meeste tijd rond 160. Ik heb geen flauw idee of dat normaal is voor een 23-jarige zonder wekelijkse fiets-sessies.

Nog even geprobeerd om een segment te benaderen (Nijverdal-Rijssen), maar ik kwam niet verder dan 36,7km/h gemiddeld over een afstand van 3,9km. Wel goed voor een top 10 notering. :)
Strava log.

Deze post is wel weer lang genoeg zie ik. Welterusten. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

Het seizoen zit erop! Vandaag laatste koers bij de amateurs gereden, het Nederlands Studenten Kampioenschap te Amsterdam. Werd een massasprint, maar omdat we rugwind hadden met lekkere basissnelheid zag ik toch mogelijkheden als niet-sprinter. Lang recht stuk naar de finish, dus dan gaan mensen altijd te vroeg, goed om jezelf te lanceren. Helaas werd ik in de wielen gereden, dus moest mijn 7de plek in slagvolgorde laten lopen en opnieuw beginnen vanaf plek 25 en gingen ze nog gaten laten vallen ook. Uiteindelijk was ik niet aan het sprinten maar gewoon vol met >60 per uur proberen weer vooraan te komen, dat lukte tot op zo'n 5 meter, gefinished als 8ste of 9de. Het gevoel zegt dat er meer in zat...

http://app.strava.com/rides/24308711

Op naar volgend seizoen bij de elite!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

the_RJ schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:54:
Het seizoen zit erop! Vandaag laatste koers bij de amateurs gereden, het Nederlands Studenten Kampioenschap te Amsterdam. Werd een massasprint, maar omdat we rugwind hadden met lekkere basissnelheid zag ik toch mogelijkheden als niet-sprinter. Lang recht stuk naar de finish, dus dan gaan mensen altijd te vroeg, goed om jezelf te lanceren. Helaas werd ik in de wielen gereden, dus moest mijn 7de plek in slagvolgorde laten lopen en opnieuw beginnen vanaf plek 25 en gingen ze nog gaten laten vallen ook. Uiteindelijk was ik niet aan het sprinten maar gewoon vol met >60 per uur proberen weer vooraan te komen, dat lukte tot op zo'n 5 meter, gefinished als 8ste of 9de. Het gevoel zegt dat er meer in zat...

http://app.strava.com/rides/24308711

Op naar volgend seizoen bij de elite!
Mooi koersje was dat :)

Ik was lekker aan het gassen. Jammer dat het niet echt hard ging. Vaak genoeg proberen weg te rijden of het tempo omhoog te gooien. Lukte helaas vrij slecht. Op een gegeven moment zaten er wel mensen doorheen en begonnen we het gas open te trekken. Net toen ging ik lekker onderuit in die 180 graden knik. Die gozer in de auto kon niet rijden dus de helft zelf moeten doen om terug te komen in de groep. Met vijf ronden te gaan was het aansluiten en weer naar voren rijden. Daarna me nuttig gemaakt om de sprint van een ploegmaat aan de gang te trekken. Helaas ging het te langzaam op het rechte stuk toen de bel ging en klapte er veel over ons heen. Daarna hem nog een stukje naar voren gebracht, zelf kwam ik klem te zitten en podium zat er niet meer dus de boel maar laten lopen.

De koersmachine kan uit elkaar en richting een carbonreperateur. Dan maar mijn oude fiets oplappen voor de duurtrainingen in de winter :) Kan het racemonster in de lente weer opgebouwd worden weer nieuwe stoot moraal.

[ Voor 6% gewijzigd door Coldcat op 07-10-2012 23:09 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Gisteren ook weer een lekker ritje gemaakt maar mensen wát een wind. Windkracht 4 toen ik de stad uitreed, windkracht 5 toen ik bij het Van Starkenborghkanaal was en 6 bft toen ik bij het Lauwersmeer was. Een rustige duurtraining afwerken bleek geen sinecure, althans op de heenweg niet. Uiteindelijk 80 km op de teller gezet. Nog 4 weken doortrainen tot mijn tripje naar Gran Canaria; daarna ga ik het fietsen echt even op een lager pitje zetten want ik merk dat de motivatie zo goed als weg is. Lekker schaatsen op de baan, beetje hardlopen - dat is het plan :)

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 08-10-2012 07:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Heerlijk om dit topic door te lezen als beginnend fietser :)

Aangezien ik op zoek ben naar 'mijn eerste fiets', heb ik me zo goed mogelijk geprobeerd in te lezen in alle zaken waarop ik zou moeten letten. Nu wil ik graag kunnen vergelijken op een goede site, maar die lijken er niet echt te zijn.

Weet iemand een goede site waar je de specs van fietsen kunt vergelijken en waar men wel 'alle' merken heeft?
Edit: Als er richtprijzen bijstaan zou helemaal top zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door zAo op 08-10-2012 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Salden.nl

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10 16:15
Dentheman schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:19:
[...]

Dat had je behoorlijk wind tegen terug....
Ik heb vandaag net geen 50 Km gefietst, 26,2 gemiddeld. Den Helder --> Schagen --> Den Helder

Volgende week weer mountainbiken :P
Ik denk niet dat ik lieg als ik zeg dat ik ruim 3/4 van de rit de wind vol op de kop of schuin van voren had. Het was dus ook een uitdaging om mezelf niet over de kop te rijden. Ik heb dus bewust gas terug moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:51:
Nu keken veel wielrenners zeer nadrukkelijk en zaten ze zowat achterom op de fiets bij het langsfietsen. Combi kleding + fiets doet het blijkbaar goed. :+
Of men dacht, omdat dat conform The Rules zou zijn geweest, dat jij een prof was.

Overigens kan ik mij slecht voorstellen dat mensen achterom op de fiets gaan zitten omdat iemand in een pakje van een bepaald team langs komt. Wanneer je dat in drukke fietsregio's op drukke dagen doet, dan ben je meer achterom dan vooruit aan het kijken. Zo bijzonder is het nou ook allemaal weer niet. Los van het feit dat ik graag geloof dat het prettige kleding is om te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
argro schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:33:
[...]
Of men dacht, omdat dat conform The Rules zou zijn geweest, dat jij een prof was.
Dat dacht ik dus ook. Want leken (dagjesmensen die aan het wandelen waren) wezen na en zeiden dingen tegen hun kinderen. Dat heb ik normaal niet. Normaal gesproken zie je echter gelijk dat het geen prof is door een dikke buik en een Rabo-pakje.
Overigens kan ik mij slecht voorstellen dat mensen achterom op de fiets gaan zitten omdat iemand in een pakje van een bepaald team langs komt. Wanneer je dat in drukke fietsregio's op drukke dagen doet, dan ben je meer achterom dan vooruit aan het kijken. Zo bijzonder is het nou ook allemaal weer niet. Los van het feit dat ik graag geloof dat het prettige kleding is om te dragen.
Ik bedoel het niet opschepperig, mocht het zo overkomen. Ik probeerde te beschrijven wat ik zag. Ik denk zelf dat de combinatie zwart/wit/rood dat compleet doorloopt in de fiets, kleding, helm, schoenen etc. misschien die indruk wekt. Ik schreef al dat ik niet weet of ze achterom keken Ow excuus, dat stond er eerst bij maar heb ik veranderd in een andere tekst, ze keken in ieder geval wel met opvallend veel aandacht als ik ze van voren zag terwijl dat normaal gesproken een kort blikje is. Dit is mijn bevinding. Wat ik verder schrijf is speculatie, vandaar ook het stukje tussen haakjes.

Maargoed, ik houd me niet aan The Rules maar toch ook weer wel. Als je het doet, doe het dan goed schrijven ze. En eigenlijk kunnen die Rules me ook gestolen worden. Iedereen moet wat mij betreft lekker aantrekken wat hij zelf wil. Of dat nou een dikke man is in een te strak rabo-setje met een goedkope Bell helm en totaal niet bij elkaar horende kleurstellingen, of een jongeman in mooie fietskleding zonder reclame met een mooie fiets of bijv. iemand met een complete teamkit dat matcht met de fiets etc. Het maakt mij allemaal niet uit. Ik groet iedereen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:51:
Normaal zie je andere wielrenners altijd even met een schuin oogje kijken en doorfietsen. Nu keken veel wielrenners zeer nadrukkelijk en zaten ze zowat achterom op de fiets bij het langsfietsen. Combi kleding + fiets doet het blijkbaar goed. :+
Naar aanleiding van jouw post heb ik een herfst en een winterjas daar besteld vorige week. Het is nog niet binnen, maar ik kan niet wachten om te gaan fietsen zodat mensen ook mij gaan nakijken ;) :P

Ik heb trouwens meerdere shirts in teamkleding. Ze zijn vaak veel goedkoper in de uitverkoop. Ik vind effen kleding mooier, maar als een teamkleding jas meer dan de helft goedkoper is dan koop ik deze ook gewoon.
Deze craft jassen gaan waarschijnlijk gebruikt worden als woon- werk jasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister terug gekomen van een weekend Valkenburg met de vriendin. Zoals al gemeld niet de fiets meegenomen maar wel veel fieters gezien. Ook ben ik de Cauberg opgelopen naar de Therme2000. Nu ik dat gedaan heb moet ik er zeker heen volgend jaar mits mn gezondheid het toe gaat laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als ik een profkopie zie dan kijk ik ook altijd of het er eentje is. En in sommige gevallen is dat dan ook zo. Zo kwam ik in de Provence tot 2x toe dezelfde prof van Katjucha tegen. En in Groningen ben ik Pieter Weening en Lieuwe Westra ook al meermaals tegengekomen.

Mijn mening over rijden in proftenues ga ik hier maar niet meer opschrijven ;)

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 08-10-2012 11:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Het valt mij overigens op dat 90% van de wielrenners niet groet. Is dat een code ofzo? Motorrijders groeten elkaar immers ook, hardlopers vaak ook. Maar wielrenners niet? Je hoeft van mij niets te zeggen, een knikje is ook voldoende. Ik krijg dan het gevoel dat het overgrote deel v/d wielrenners in zichzelf gekeerde einselgängers zijn zonder sociaal leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Dat viel mij inderdaad ook op, ik dacht alleen het kwam door mijn (non-profi) materiaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Omdat, als ik op een mooie dag hier in de omgeving ga fietsen, ik een keer of 450 per dag moet groeten. Dat is mij wat teveel van het goede. En waarom iemand groeten die toevallig ook doet wat jij doet? Ik zie daar het nut niet zo van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
argro schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:39:
Omdat, als ik op een mooie dag hier in de omgeving ga fietsen, ik een keer of 450 per dag moet groeten. Dat is mij wat teveel van het goede. En waarom iemand groeten die toevallig ook doet wat jij doet? Ik zie daar het nut niet zo van in.
Prima. Dan kunnen de motorrijders en hardlopers dus ook wel stoppen met groeten. Blijkbaar is er toch een bepaalde verbondenheid want zij doen het wel.

Om het even verder te trekken. Waarom iemand groeten die toevallig naast je woont? De hele samenleving wordt dan wel heel individualistisch.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 08-10-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Een knikje doe ik altijd wel, ook om een soort van aan te geven dat ik diegene respecteer voor wat hij doet. Knikken kost ook geen energie verder.

Groeten, Lemon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Mja het viel mij ook op toen ik begon met fietsen, maar ik fiets regelmatig het kopje van Bloemendaal en dan kom ik er toch wel een hoop tegen. Meestal geef ik ook gewoon een knikje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Dat doe ik zelf dus ook overigens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ik groet meestal alleen gesoigneerde renners :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik hanteer verschillend beleid. In Groningen krijgt iedereen een handje of knikje. Maar goed, dat zijn op een training van een uur of 3 meestal maar max. 10 man. Train ik in de buurt van m'n schoonouders in Zeist dan is er gewoonweg geen beginnen aan. Je komt dan op mooie dagen inderdaad honderden renners tegen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik doe eigenlijk altijd wel een knikje of even handje omhoog als ik toch rustig rond toer. Hier in Twente krijg ik toch meestal ook wel iets terug. Soms ook even een praatje maken als ik dezelfde kant op ga, er zijn voldoende fietsende individuen, maar mijn ervaring is toch niet hetzelfde dat motorrijders elkaar wel groeten en wielrenners niet.

@Traguardo, ja was een mooie dag gisteren, enige minpuntje was de fietsers/auto's die op het parcours terecht kwamen :p.

Wereldje is toch weer klein, heb toch een pak mailtjes in mijn bestuursmail van je staan.

Wel jammer trouwens dat niemand bij ons mee wilde, anders was ik wel gestart in de ronde van Delft, maar om in mijn eentje 3/4 benzinetank te gaan betalen werd me toch iets te duur...

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mij valt het op dat niet iedereen groet, zelfs niet als ik een handje opsteek, maar ja dat komt misschien ook wel omdat ik in een liquigas pakje rond rij en natuurlijk The Rules niet aanhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt de laatste tijd heel veel gegroet, hoewel mijn outfit (vrijwel geheel vrij van tekst) , fiets (geen enkele vorm van bling bling) en verder uiterlijk (rond de 60 met stoppelbaard en harige benen) daar niet meteen aanleiding voor geven....
Mijn snelheid en "coup de pedale"zijn natuurlijk wel okee, maar niet direct herkenbaar.
Dus ik groet tegenwoordig wel eens terug.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik heb wel een 'regel' (voor zover je het een regel kan noemen) dat ik mensen zonder helm dan weer niet groet, in deze tijd kan dat gewoon niet meer. Naar mijn mening hoor je er dan juist niet bij :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik nu weer stuitend kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik had al zo'n vermoeden dat er wel reactie op zou komen :p, maar waarom kortzichtig? Bedoel je het niet groeten of het niet dragen van een helm?

Als het om het niet dragen van een helm gaat dan vind ik dat toch juist kortzichtig. Het niet groeten is er gewoon een beetje ingeslopen, het is niet een bewuste 'regel' die ik bedacht heb. Zoals ik eerder al zei groet ik verder alle wielrenners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet groeten vanwege het niet dragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Als er oogcontact is met tegemoetkomende fietsers 'groet' ik ook altijd (even knikken uit blijk van waardering). Als ik iemand voorbij rijd ligt het er een beetje aan wat voor tempo die fietst. Als ik denk dat ik er wat aan heb (achter elkaar rijden en elkaar uit de wind houden) groet ik wel even en maak ik een praatje, anders fiets ik er gewoon voorbij.

Door even achterom te kijken nodig ik mede wielrenners die ongeveer even snel fietsen als ik ook vrijwel altijd uit om in mijn wiel te komen zitten, ik vind het leuk om kopwerk te doen en lekker het tempo wat op te schroeven. Op een of andere manier werkt dat voor mij heel motiverend. De renner achter mij 'hapt' vaker niet dan wel, maar als ze dat wel doen blijven ze ook minutenlang in mijn wiel zitten en doen ze soms zelfs wat kopwerk voor mij. Soms gaat dat proces stilzwijgend, vind ik prachtig. Aan het eind krijg ik dan wel vaak een bedankje of halen we het tempo eruit en maak ik een praatje.
ravenger schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:51:
Mja het viel mij ook op toen ik begon met fietsen, maar ik fiets regelmatig het kopje van Bloemendaal en dan kom ik er toch wel een hoop tegen. Meestal geef ik ook gewoon een knikje :)
Cool, daar kom ik ook vaak. Heb ook een Strava KOM op staan op één van die segmenten daar. Misschien heb je me al eens zien fietsen daar, zwart/rood Nalini shirt en een rood-witte Bulls Harrier fiets..

[ Voor 23% gewijzigd door frankknopers op 09-10-2012 00:34 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 00:25:
Niet groeten vanwege het niet dragen
Hierboven noemen andere mensen hun beleid over wel of niet groeten, waarbij redenen voor wel of niet groeten afhankelijk zijn van de hoeveelheid fietsers die men tegen komt of of de wielrenner gesoigneerd is. Dus leg me even haarfijn uit waarom het wel of geen helm dragen dan plots kortzichtig zou zijn aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:16
Wel of niet groeten afhankelijk van de gesoigneerdheid? Hoe triest, sorry hoor. Lees met verbazing de groetdiscussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft zelf aan dat je alleen mensen met helm groet. Je geeft zelf aan dat het een 'regel' van je is, als daar een 'goede' reden achter zit dan is dat wat mij betreft nog te overzien, maar de enige reden die je aangeeft is dat 'niet kan in deze tijd en je er echt niet bijhoort'.

Hoezo kan dat in deze tijd niet meer, en tot wanneer kon het dan wel?
Moet iedereen per se opgaan in de massa en moeten we er allemaal hetzelfde uitzien.
Er zullen genoeg fietsers zijn die niet van het bestaan van 'The Rules' afweten, en er zullen ook genoeg fietsers zijn die er schijt aan hebben.

Als iemand lang en hard gespaard heeft voor een mooie fiets, het zijn tenslotte krappe tijden, en jij komt deze persoon tegen terwijl hij/zij rondrijdt in normale kleren, voel jij je dan zo verheven dat ze een simpel hoofdknikje niet waard zijn?

Nu ik niet meer in NL woon heb ik een ander perspectief.
In NL heb je zoveel fietsers, dat ze niet opvallen, en zal er voor eeen deel behoefte zijn om deel uit te maken van een subgroep met bijbehorende kleding en toebehoren.
Hier in de UK is dat een heel stuk minder, dus iedereen die je tegenkomt op een fiets groet je, omdat er een stuk minder fietsers zijn.
Het lijkt mij dat iedere fietser een teken van waardering hoort te krijgen, of heb je liever dat iedereen die niet aan jouw standaarden voldoet in een auto kruipt?

Dat je vindt dat iemand een helm moet dragen, soit, daar kun je je redenen voor hebben, maar wat mij betreft is 'er niet bijhoren' er niet een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je kan er lang of kort over lullen, maar het of iemand een helm draagt of niet is een persoonlijke keuze in Nederland. Het is namelijk niet verplicht.

Ieder mens verdient IMHO een groet of deze nu een helm draagt, PVV stemt of een dief is. Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden, óók als de ander kwalijk gedrag vertoont.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 09-10-2012 09:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
^^ dat.

Wat een bullshit om mensen niet te groeten om */insert reden/*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:54
Ik groet ook altijd met een knikje bij tegenliggers, of een "goeiedag" als ik iemand voorbij steek. Als de tegenliggers geen oogcontact maken, laat ik het ook wel zo. Dan ga ik niet groeten door te roepen, want dan moeten ze weer achterom kijken.

Ondertussen ook al heel lang niet meer wezen fietsen, wegens verhuis, ziekte, en volgeboekte weekends. Na een paar pagina's hier te lezen kriebelt het wel weer eigenlijk, dus proberen om voor de ergste kou toch nog een paar keer op stap te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Floppie schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:55:
Wel of niet groeten afhankelijk van de gesoigneerdheid? Hoe triest, sorry hoor. Lees met verbazing de groetdiscussie.
Je komt zoveel mensen tegen tijdens een training. Ik groet alleen mensen die eruit zien of ze koersen of moeite doen om te feitsen. Als ik door de haast van alles door elkaar aantrek neemt mijn collega fietser me ook niet serieus meer :P Doen meer mensen dan ik alleen. Het is niet triest maar juist een onderscheiding binnen renners.
the_RJ schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:31:
@Traguardo, ja was een mooie dag gisteren, enige minpuntje was de fietsers/auto's die op het parcours terecht kwamen :p.

Wereldje is toch weer klein, heb toch een pak mailtjes in mijn bestuursmail van je staan.

Wel jammer trouwens dat niemand bij ons mee wilde, anders was ik wel gestart in de ronde van Delft, maar om in mijn eentje 3/4 benzinetank te gaan betalen werd me toch iets te duur...
Die auto bedoel je die Audi in de eerste bocht mee? Die vond ik wel meevallen. Ik zat op een gegeven moment achter de Skoda en die ging die bocht teveel van het gas af. Daar had ik geluk dat ik niet vol in de zijkant van de wagen reed maar nog kon bijsturen. Helaas kon ik toen de bumper niet meer pakken en heb ik het laatste stuk zelf moeten dichtrijden richting het groepje.

Bestuur van KV gedaan? Ronde van Delft was zeker mooi, maar door de regen best selectief. Net zoals gisteren vanaf de start volle bak weggereden met drie man. Hele peloton volgde, nog nooit zo'n kapot peloton gezien na drie ronden. Niemand kon meer iets en iedereen moest even op adem komen. Dat maakt zo'n koers wel. Voor een criterium naar de andere kant van het land rijden is eigenlijk net te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:00:
Je geeft zelf aan dat je alleen mensen met helm groet. Je geeft zelf aan dat het een 'regel' van je is, als daar een 'goede' reden achter zit dan is dat wat mij betreft nog te overzien, maar de enige reden die je aangeeft is dat 'niet kan in deze tijd en je er echt niet bijhoort'.
Wielrennen = helm. Dat is gewoon mijn mening, ook al is het niet verplicht. Als je het gewoon als sport beschouwd en vergelijkt met andere sporten, dan is wielrennen al zeer beperkt qua beschermende kleding. Ik was vroeger, laten we zeggen in mijn jeugd, helemaal niet van helmen dragen (ging dan om skeeleren maar goed), maar op de racefiets altijd op gehad. Het was destijds een kort en rustig rondje op fietspaden, maar zonder helm had ik dit niet meer kunnen typen.

Paar weken terug had ik voor onze vereniging een gasttraining geregeld onder leiding van Hennie Kuiper. Naast dat wij bij al onze trainingen/evenementen/et cetera helmen gewoon verplicht stellen, is het eerste wat meneer Kuiper doet controleren of iedereen een helm op heeft, dan uitleggen aan de hand van iemand die zijn helm niet goed strak heeft dat dit gevaarlijk is en hoe hij wel goed vast moet en controleert hij dat snel bij iedereen die er staat. Dan hebben we het toch over iemand van de oude stempel.
Hoezo kan dat in deze tijd niet meer, en tot wanneer kon het dan wel?
Moet iedereen per se opgaan in de massa en moeten we er allemaal hetzelfde uitzien.
Er zullen genoeg fietsers zijn die niet van het bestaan van 'The Rules' afweten, en er zullen ook genoeg fietsers zijn die er schijt aan hebben.
Het heeft niets met 'The Rules' te maken, ik groet iedereen die teamkleding draagt (heb ik trouwens geen problemen mee, hoewel een kampioenstrui vind ik dan weer niet kunnen :p), of ongeschoren benen heeft, geen probleem.
Als iemand lang en hard gespaard heeft voor een mooie fiets, het zijn tenslotte krappe tijden, en jij komt deze persoon tegen terwijl hij/zij rondrijdt in normale kleren, voel jij je dan zo verheven dat ze een simpel hoofdknikje niet waard zijn?
Hard gespaard voor een mooie fiets, laten we zeggen dat het om 1000 euro gaat, dan kan een helm voor een paar tientjes er niet van af? Helmen zijn echt de hoofdprijs niet meer en zelfs de goedkoopste helm doorstaat alle testen.
Nu ik niet meer in NL woon heb ik een ander perspectief.
In NL heb je zoveel fietsers, dat ze niet opvallen, en zal er voor een deel behoefte zijn om deel uit te maken van een subgroep met bijbehorende kleding en toebehoren.
Hier in de UK is dat een heel stuk minder, dus iedereen die je tegenkomt op een fiets groet je, omdat er een stuk minder fietsers zijn.
Het lijkt mij dat iedere fietser een teken van waardering hoort te krijgen, of heb je liever dat iedereen die niet aan jouw standaarden voldoet in een auto kruipt?
Ja inderdaad, een blijk van waardering. Ik heb waardering voor iedereen die op de racefiets (of MTB of wat ook) stapt. Jong, oud, wedstrijden, toeren, allemaal waardering voor. Fietsen zonder helm heb ik geen waardering voor.

Groeten vindt jij dus een blijk van waardering, ben ik het helemaal mee eens. Waarom moet ik dan een blijk van waardering geven als ik het niet eens ben met het feit dat een persoon geen helm draagt?

Heb nog wel een leuke UK anekdote, Chris Hoy won goed op de keirin in Londen, stapt naderhand op de fiets om terug te fietsen naar zijn kamer en wordt gefotografeerd op de fiets met zijn helm vastgeklikt aan zijn rugtas i.p.v. op het hoofd. Wordt de volgende morgen in de kranten toch behoorlijk afgemaakt omtrent het goede voorbeeld geven. Was voor het eerst in tijden dat ik subjectieve media weer eens kon waarderen.
Dat je vindt dat iemand een helm moet dragen, soit, daar kun je je redenen voor hebben, maar wat mij betreft is 'er niet bijhoren' er niet een van.
Misschien is 'er niet bijhoren' slecht uitgedrukt, laat ik het dan andersom stellen net als hierboven dat een helm dragen gewoon bij wielrennen hoort. Er is echt geen enkele reden om er geen te dragen.
Coldcat schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:16:

Die auto bedoel je die Audi in de eerste bocht mee? Die vond ik wel meevallen. Ik zat op een gegeven moment achter de Skoda en die ging die bocht teveel van het gas af. Daar had ik geluk dat ik niet vol in de zijkant van de wagen reed maar nog kon bijsturen. Helaas kon ik toen de bumper niet meer pakken en heb ik het laatste stuk zelf moeten dichtrijden richting het groepje.
Nee ik bedoelde vooral bij de elite. Die richting het einde zo het rechte stuk (busbaan) opdraait terwijl het peloton er met >50 aan komt :p. Bij ons hadden we een fietser die overstak zonder te kijken, 5 seconden later en we hadden toch wel een probleem gehad. Kan wel zijn dat die precies achter jouw rug tussen jullie groepje van 3 en het peloton door ging.
Bestuur van KV gedaan? Ronde van Delft was zeker mooi, maar door de regen best selectief. Net zoals gisteren vanaf de start volle bak weggereden met drie man. Hele peloton volgde, nog nooit zo'n kapot peloton gezien na drie ronden. Niemand kon meer iets en iedereen moest even op adem komen. Dat maakt zo'n koers wel. Voor een criterium naar de andere kant van het land rijden is eigenlijk net te ver.
Ik ben nog steeds KV bestuur, wissel is ergens volgende maand. Ik was vorig jaar rond deze tijd ook bij de SWN vergadering, volgens mij was jij daar ook bij.

Ik had het verslag van de Ronde van Delft gelezen en wat foto's gezien ja. Yondi Schmidt won namelijk bij de elite en die won ook de Ronde van Oldenzaal waar ik mee het podium op mocht (E/B/A wedstrijd), dus ik had zijn website even in de gaten gehouden mochten er foto's komen, daar stond een verslag van Delft op :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

the_RJ schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:54:
Nee ik bedoelde vooral bij de elite. Die richting het einde zo het rechte stuk (busbaan) opdraait terwijl het peloton er met >50 aan komt :p. Bij ons hadden we een fietser die overstak zonder te kijken, 5 seconden later en we hadden toch wel een probleem gehad. Kan wel zijn dat die precies achter jouw rug tussen jullie groepje van 3 en het peloton door ging.
Dat was inderdaad erg ongelukkig van die auto. Maar liep allemaal goed af. Zonder om te kijken oversteken is inderdaad niet handig. Dit jaar ook een keer een kind in een peloton terechtgekomen. Geen idee hoe dat afgelopen is. [/quote]
Ik ben nog steeds KV bestuur, wissel is ergens volgende maand. Ik was vorig jaar rond deze tijd ook bij de SWN vergadering, volgens mij was jij daar ook bij.

Ik had het verslag van de Ronde van Delft gelezen en wat foto's gezien ja. Yondi Schmidt won namelijk bij de elite en die won ook de Ronde van Oldenzaal waar ik mee het podium op mocht (E/B/A wedstrijd), dus ik had zijn website even in de gaten gehouden mochten er foto's komen, daar stond een verslag van Delft op :p.
Was ik ook bij, wereld is dan toch weer klein :P

Volgend jaar willen we de ronde van Delft door het centrum hebben. Een groot deel van het parcours ook parallel aan elkaar. Nu nog de vergunning weten te regelen. Dan alleen maar een amateur-koers met mooie premiepot. Dat wordt dan één van de betere rondjes mocht dat lukken.

Mooie foto's van het NSK trouwens op: http://www.harfoto.nl/Sta...12/Start%20NSK%202912.htm

Die gast maakt echt enorm mooie foto's. Zet een willekeurige fotograaf langs het parcours en harfoto en je hebt een wereld van verschil.

Kent iemand hier ook een goede carbonreperateur? Mijn nokje van de bidonhouder is uit het frame gescheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Coldcat schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:19:
Volgend jaar willen we de ronde van Delft door het centrum hebben. Een groot deel van het parcours ook parallel aan elkaar. Nu nog de vergunning weten te regelen. Dan alleen maar een amateur-koers met mooie premiepot. Dat wordt dan één van de betere rondjes mocht dat lukken.
Maar, maar, dan mag ik niet rijden.. :(
Mooie foto's van het NSK trouwens op: http://www.harfoto.nl/Sta...12/Start%20NSK%202912.htm

Die gast maakt echt enorm mooie foto's. Zet een willekeurige fotograaf langs het parcours en harfoto en je hebt een wereld van verschil.
Ja inderdaad, de andere zijn wel jammer, of amper foto's, of alleen maar één van de 5 koersen...[/quote]
Kent iemand hier ook een goede carbonreperateur? Mijn nokje van de bidonhouder is uit het frame gescheurd.
Vriend van me heeft afgelopen jaar frame laten repareren, zal eens vragen waar dat was. Volgens mij ergens bij Utrecht in de buurt. Hij was er zeer tevreden over, kost alleen wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_RJ schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:54:
veels te lang verhaal om te quoten
Als ik het goed lees ben je ergens een keer gestuiterd, maar volgens mij is dat in je verhaal weggevallen.

Kijk als jij voor jou goede redenen hebt vwb helmgebruik, prima, maar kom dan niet in eerste instantie aanzetten met 'het kan niet meer en je hoort er niet bij'.
Als je nou gewoon direct gezegd had 'een beetje serieuze fietser met gevoel voor veiligheid - ik kan het weten want..- , draagt een helm dus die groet ik. Anders kan ik je niet serieus nemen en groet ik je dus niet' dan hadden we deze hele discussie niet eens gehad.
Ik ga trouwens niet de helmdiscussie weer opporren, been there, done that.
Ik respecteer jouw keus, maar respecteer die van mij ook a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09
Ik groet mensen zonder helm ook altijd, door afkeurend m'n hoofd heen en weer te schudden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:58:
Als ik het goed lees ben je ergens een keer gestuiterd, maar volgens mij is dat in je verhaal weggevallen.
Inderdaad ja, provinciale weg en T-splitsing, ik ging rechtdoor op het fietspad van de provinciale weg, auto slaat af zonder zowat te remmen en heeft mij vol in het achterwiel geschept (althans, dat schreef de getuige, ik herinner me er niets van).
Kijk als jij voor jou goede redenen hebt vwb helmgebruik, prima, maar kom dan niet in eerste instantie aanzetten met 'het kan niet meer en je hoort er niet bij'.
Als je nou gewoon direct gezegd had 'een beetje serieuze fietser met gevoel voor veiligheid - ik kan het weten want..- , draagt een helm dus die groet ik. Anders kan ik je niet serieus nemen en groet ik je dus niet' dan hadden we deze hele discussie niet eens gehad.
Ik ga trouwens niet de helmdiscussie weer opporren, been there, done that.
Ik respecteer jouw keus, maar respecteer die van mij ook a.u.b.
Ik respecteer jouw keus wel hoor, maar ik heb er inderdaad wel een mening over. Waar ik nogal over viel is dat er al heel wat andere redenen aangehaald werden waarom hij/zij iemand niet groeten, maar dat als ik een helm noem er plots afkeurende reacties op komen.

Ik hoef hier verder ook geen helmendiscussie te houden.
MrAngry schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:09:
Ik groet mensen zonder helm ook altijd, door afkeurend m'n hoofd heen en weer te schudden.
Dat doe ik dan weer juist niet, al heb ik dat weleens gedaan toen men zonder helmen op een Alpencol afkwamen dalen. Maar ik bemoei me juist niet met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 10:36

St@m

@ Your Service

Gisteravond even lekker gefietst, in het donker. Lichtjes gemonteerd (zal vast niet volgens de rules zijn :X ) en gaan :P Lekker mijn nieuwe Garmin Edge 800 kunnen testen. Mooi dingetje. Net maar even een kaart erop gezet, en dan van het weekend maar eens de navigatie testen. Ook mooi met die hartslagband. Werkt perfect. Krijg mijn hartslag alleen niet boven de 175, dat is niet goed volgens mij..

Owh, ik groet trouwens iedereen.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 09-10-2012 14:38 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
St@m schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:38:
Krijg mijn hartslag alleen niet boven de 175, dat is niet goed volgens mij..
Dat hangt van de omstandigheden en jouw fysiek af. De maximale hartslag is bij iedereen anders. Onder welke omstandigheden heb je die 175 bpm gehaald? Probeer eens een sprintje tegen een heuvel of flink lang viaduct op. Mijn maximale hartslag (193 bpm) zie ik ook maar 2 of 3 keer per seizoen voorbijkomen overigens en alleen bij een dergelijk sprintje (op zo'n soort 'parcours' http://app.strava.com/segments/808644). Bij een ultieme inspanning op het vlakke blijf ik een paar slagen onder dat maximum steken, met name omdat ik op het vlakke nooit de gelegenheid heb om echt blind te knallen. Op een overzichtelijke heuvel kan dat wel, daar zijn vaak geen tegenliggers en geen afslagen. Overigens groet ik tijdens dat soort sprintjes niemand, ik heb het dan druk met andere dingen... ;)

[ Voor 31% gewijzigd door argro op 09-10-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

argro schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:49:
[...]
Dat hangt van de omstandigheden en jouw fysiek af. De maximale hartslag is bij iedereen anders. Onder welke omstandigheden heb je die 175 bpm gehaald? Probeer eens een sprintje tegen een heuvel of flink lang viaduct op. Mijn maximale hartslag (193 bpm) zie ik ook maar 2 of 3 keer per seizoen voorbijkomen overigens en alleen bij een dergelijk sprintje (op zo'n soort 'parcours' http://app.strava.com/segments/808644). Bij een ultieme inspanning op het vlakke blijf ik een paar slagen onder dat maximum steken, met name omdat ik op het vlakke nooit de gelegenheid heb om echt blind te knallen. Op een overzichtelijke heuvel kan dat wel, daar zijn vaak geen tegenliggers en geen afslagen. Overigens groet ik tijdens dat soort sprintjes niemand, ik heb het dan druk met andere dingen... ;)
1.86, 113KG. Omstandigheden, 7 graden, fietspakkie (blote benen) en een trainingsjack, net gegeten.
Na ongeveer 10 minuten ga ik de nieuwe fietsbrug op van Zwolle naar Hattem en daar heb ik geprobeerd voluit te gaan: http://connect.garmin.com/activity/231669855 (volgens mij moeten jullie dit kunnen zien?)
BPM is trouwens maar max 172 zie ik. Kon denk ik nog wel iets hoger, maar daar was de klim niet lang genoeg voor.

Ik moet zeggen, ik vind het erg leuk om zoveel data te krijgen, maar nu moet ik er ook nog iets mee kunnen :+

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 09-10-2012 15:50 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
St@m schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

1.86, 113KG. Omstandigheden, 7 graden, fietspakkie (blote benen) en een trainingsjack, net gegeten.
Na ongeveer 10 minuten ga ik de nieuwe fietsbrug op van Zwolle naar Hattem en daar heb ik geprobeerd voluit te gaan: http://connect.garmin.com/activity/231669855 (volgens mij moeten jullie dit kunnen zien?)
BPM is trouwens maar max 172 zie ik. Kon denk ik nog wel iets hoger, maar daar was de klim niet lang genoeg voor.

Ik moet zeggen, ik vind het erg leuk om zoveel data te krijgen, maar nu moet ik er ook nog iets mee kunnen :+
Met een iets hogere temperatuur, met fatsoenlijk inrijden en met een geschikt parcours moet de hartslag dus wel hoger kunnen. Volgens mij niets om je zorgen over te maken.

Overigens vind ik 7 graden niet echt een temperatuur om met een korte broek te fietsen. Iedereen zijn voorkeuren natuurlijk, maar die kou is volgens mij onder andere voor gewrichten niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

argro schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:53:
[...]

Overigens vind ik 7 graden niet echt een temperatuur om met een korte broek te fietsen. Iedereen zijn voorkeuren natuurlijk, maar die kou is volgens mij onder andere voor gewrichten niet echt goed.
Nee, helemaal mee eens, vond het overigens wel lekker (voetballen in de kou vind ik ook heerlijk), maar heb nog geen lange fietsbroek, of beenstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-10 21:35
Al tijden zit ik er aan te denken om een wielrenfiets te kopen. Nu kan ik via mijn werknemer gebruik maken van een fietsplan. Iemand een idee of je dit ook mag gebruiken voor een wielrenfiets? Voor de duidelijkheid, ik fiets elke dag naar mijn werk op mijn stadsfiets, en ben van plan de wielrenfiets enkel voor te sporten te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
robbert schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:06:
Al tijden zit ik er aan te denken om een wielrenfiets te kopen. Nu kan ik via mijn werknemer gebruik maken van een fietsplan. Iemand een idee of je dit ook mag gebruiken voor een wielrenfiets? Voor de duidelijkheid, ik fiets elke dag naar mijn werk op mijn stadsfiets, en ben van plan de wielrenfiets enkel voor te sporten te gebruiken.
Formeel antwoord: nee. Praktijk: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Het kan wel, maar het is niet gunstig. Als je gaat beginnen kun je beter een tweedehandsje scoren voor €200. Daarop leer je of dat je het wel leuk vindt en wat je van een betere fiets verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door -DarkShadow- op 09-10-2012 21:17 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:29
argro schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:10:
[...]
Je mag formeel wel een racefiets kopen via het fietsplan, je wordt dan echter wel geacht die fiets te gebruiken voor minimaal 50% ofzo van het woonwerkverkeer. (of wat zijn de regels tegenwoordig)

Ik heb het ook gedaan, ook al ben ik al die tijd maar 1 keer op de racefiets geweest. (Tijdens een rondje fietsen ff iets terugbrengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
-DarkShadow- schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:16:
[...]

Het kan wel, maar het is niet gunstig. Als je gaat beginnen kun je beter een tweedehandsje scoren voor €200. Daarop leer je of dat je het wel leuk vindt en wat je van een betere fiets verwacht.
Oneens. Je kunt prima via het fietsplan voor netto circa 400 euro bijvoorbeeld een mooie nieuwe Bulls met fatsoenlijke afmontage kopen. Maakt de kans ook groter dat je het leuk vindt denk ik. Een oude fiets is een beetje als iemand een paar oude schoenen geven om te kijken of hij hardlopen leuk vindt.

Vind je fietsen niet leuk, dan kun je altijd nog de met bruto geld gekochte fiets verkopen. Levert misschien netto nog geld op ook.
BlueMotion schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:21:
[...]

Je mag formeel wel een racefiets kopen via het fietsplan, je wordt dan echter wel geacht die fiets te gebruiken voor minimaal 50% ofzo van het woonwerkverkeer. (of wat zijn de regels tegenwoordig)

Ik heb het ook gedaan, ook al ben ik al die tijd maar 1 keer op de racefiets geweest. (Tijdens een rondje fietsen ff iets terugbrengen)
Exact. Er wordt duidelijk gezegd dat de racefiets niet gebruikt zal worden voor woon-werkverkeer, enkel voor sport. Dus is het formele antwoord nee. Dat het gedaan wordt weet ik, net als dat er wel eens door rood gereden wordt. Omdat het gedaan wordt en de handhaving er niet (of nauwelijks) is, is het antwoord in de praktijk dus ook 'ja'.

[ Voor 43% gewijzigd door argro op 09-10-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-10 22:38

iichel

Gazoooo

-nvm-

[ Voor 97% gewijzigd door iichel op 09-10-2012 21:37 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
argro schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:49:
[...]
Overigens groet ik tijdens dat soort sprintjes niemand, ik heb het dan druk met andere dingen... ;)
Jij groette toch niemand omdat je toevallig dezelfde sport beoefent? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-10 21:35
argro schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:10:
[...]
In de praktijk "ja" verwachte ik al. In de voorwaarden staat overigens iets als dit:
hij op meer dan de helft van het aantal reisdagen per jaar daadwerkelijk gebruik maakt van de fiets in het kader van woon-werkverkeer,
Wat ze hier precies met "de fiets" bedoelen is niet duidelijk, namelijk is het de de fiets die ik via het fietsplan koop, of de fiets in z'n algemeen.

Goed, ik ga het gewoon doen. Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Oneens. Je kunt prima via het fietsplan voor netto circa 400 euro bijvoorbeeld een mooie nieuwe Bulls met fatsoenlijke afmontage kopen.
Voor 400 euro kan ik (nieuw) niet echt iets met fatsoenlijke afmontage vinden. Zelfs met Shimano Tiagra zie ik overal al stuk hogere prijzen.

[ Voor 19% gewijzigd door robbert op 10-10-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:34

ST10©DE

Dus.............

St@m schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:57:
[...]

Nee, helemaal mee eens, vond het overigens wel lekker (voetballen in de kou vind ik ook heerlijk), maar heb nog geen lange fietsbroek, of beenstukken.
En je woont in de buurt van Zwolle? Dan moet je een keer langsgaan bij de outlet winkel van Craft (Marslanden). Deze is weliswaar alleen open op vrijdagmiddag, maar het aanbod is uitgebreider dan op de website. Ik heb daar laatst een lange broek (met zeem) gekocht voor 30 euro.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-10 08:39
Lees goed de voorwaarden door van het fietsplan, soms staan er eisen in over dat er een slot op gemonteerd moet worden en de fiets verzekerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
robbert schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:03:
[...]

In de praktijk "ja" verwachte ik al. In de voorwaarden staat overigens iets als dit:

[...]

Wat ze hier precies met "de fiets" bedoelen is niet duidelijk, namelijk is het de de fiets die ik via het fietsplan koop, of de fiets in z'n algemeen.

Goed, ik ga het gewoon doen. Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Het lijkt mij dat uit de context van de regeling volgt dat de fiets de fiets is die in het kader van die regeling gekocht is. Anders had er op z'n minst 'een fiets' gestaan.
[...]

Voor 400 euro kan ik (nieuw) niet echt iets met fatsoenlijke afmontage vinden. Zelfs met Shimano Tiagra zie ik overal al stuk hogere prijzen.
Die 400 euro die ik noem is een netto-prijs, je rekent de bruto-prijs af in de winkel.

Zie hier voor een Bulls met 105 en alle accessoires (schoenen, pedalen, helm, bidons et cetera) voor 999 euro. 750 euro van het fietsplan voor aanschaf en 3*80 euro voor accessoires en je bent het mannetje. Mocht je in de gelukkige omstandigheid verkeren dat je in de 52%-schaal zit, dan kost je dit alles netto minder dan 500 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 10-10-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

P. Mekes schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:44:
[...]

En je woont in de buurt van Zwolle? Dan moet je een keer langsgaan bij de outlet winkel van Craft (Marslanden). Deze is weliswaar alleen open op vrijdagmiddag, maar het aanbod is uitgebreider dan op de website. Ik heb daar laatst een lange broek (met zeem) gekocht voor 30 euro.
Ja, ik woon in zuid, 5 minuten fietsen naar de Marslanden.. WTF, nooit geweten dat er uberhaupt een Craft zaak zit. Goeie tip man! Daar heb ik wat aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Is dat dezelfde winkel als waar http://www.craftwear.nl van is?

Hier nog een mooi filmpje (wel ff in HD kijken). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:45

Vos

AFCA

Haha heel vet!! Zeer Aardige skills :).

Allen jammer van het einde met het WD/40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Vos schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:01:
Haha heel vet!! Zeer Aardige skills :).

Allen jammer van het einde met het WD/40
En in het begin ook. WD40 is absoluut niet handig voor een fiets toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:11:
[...]

En in het begin ook. WD40 is absoluut niet handig voor een fiets toch?
Niet om te smeren, wel om schoon te maken. Zoals het dus ook in het filmpje gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
argro schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:16:
[...]
Niet om te smeren, wel om schoon te maken. Zoals het dus ook in het filmpje gebruikt wordt.
Voor schoonmaken van een fiets vind ik WD40 behoorlijk prijzig. Lampenolie is ook erg goed om schoon te maken maar scheelt een hoop geld.

Zeer nette skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:54
Mja, als je fiets dan toch al 12k€ kost... ga je dan nog besparen op lampenolie? :D (edit: ik heb het over de fiets uit het filmpje uiteraard)

[ Voor 26% gewijzigd door Lointje op 10-10-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Griffin schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Voor schoonmaken van een fiets vind ik WD40 behoorlijk prijzig. Lampenolie is ook erg goed om schoon te maken maar scheelt een hoop geld.
Zeker, ik gebruik ook vaak lampenolie. Ik reageerde louter op de stelling dat WD40 per definitie ongeschikt is voor alles wat met fietsen te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
argro schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:22:
[...]
Zeker, ik gebruik ook vaak lampenolie. Ik reageerde louter op de stelling dat WD40 per definitie ongeschikt is voor alles wat met fietsen te maken heeft.
Ga ik maar eens lampenolie kopen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 10-10-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:34

ST10©DE

Dus.............

Ik dacht het wel ja.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog iemand die recentelijk een racefiets heeft aangeschaft via fietsplan. Had ook nog nooit op een racefiets gezeten, en wist niet 100% zeker of ik het wel leuk vond, maar gewoon fietsen vind ik ook wel leuk, dus heb ik in augustus een Bulls Harrier 1 2012 gekocht (899 euro), 3x fietsbonnen a 80 euro, 3 jarig all-risk verzekeringetje (nu ligt Assen in regio 1, en betaal ik maar 116 euro bruto, zou ik in groningen wonen is dat 216 euro).

Rekensommetje: 149 euro buiten fietsplan om en dan nog 750 + 240 + 116 = 1106 euro bruto, ik heb het verspreid over 12 maanden, en dat komt netto neer op 47 euro per maand, nou daar voel je dus echt niks van in de portemonnee..
Wel een Art 2 slot kopen als je een verzekering wilt, dan moet je ook sleutelnummer opgeven als je de fietsverzekering afsluit (kan gewoon via de dealer).
Welgeteld 714 euro netto, waarvan 240 euro aan fietsbonnen..
Dank u belastingdienst :9

P.S. nog nooit op de racefiets naar het werk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn winterjas van team radioshack is binnen. Mooie jas, jammer dat craft xxl Veel groter is dan shimano xxl.
Ga proberen de jas iets kleiner te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:44:
Is dat dezelfde winkel als waar http://www.craftwear.nl van is?

Hier nog een mooi filmpje (wel ff in HD kijken). ;)
[video]
Ook leuk om te zien dat hij een fiets met variabele zadelhoogte heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:48

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:14:
Mijn winterjas van team radioshack is binnen. Mooie jas, jammer dat craft xxl Veel groter is dan shimano xxl.
Ga proberen de jas iets kleiner te maken.
Ik heb m'n spullen ook binnen; bib-shorts, een shirtje met korte mouwen en een trui/vest, alles in maatje M. Shirtje en vest zijn prima qua maat, de broek valt kleiner dan mijn Pearl-Izumi en Shimano broeken in M. Wel mooi spul allemaal overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:11:

...

Dank u belastingdienst :9

P.S. nog nooit op de racefiets naar het werk geweest.
Hoop toch wel dat je dan wel op een andere fiets dagelijks naar het werk gaat, anders is dit regelrechte fraude, ten koste van dure belastingcentjes van de nederlandse burger, waar zovelen steeds de mond van vol hebben.

Dat het voordeel uitbetaald wordt voor een andere fiets dan waarop daadwerkelijk het woon-werkverkeer wordt gedaan is tot daar aan toe, maar het belastingvoordeel is bedoeld om mensen te stimuleren om naar het werk te fietsen, dus als daarmee de hand wordt gelicht vind ik dat wel schandalig.

[ Voor 26% gewijzigd door Joba op 11-10-2012 12:15 ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Pelle schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:04:
[...]

Ik heb m'n spullen ook binnen; bib-shorts, een shirtje met korte mouwen en een trui/vest, alles in maatje M. Shirtje en vest zijn prima qua maat, de broek valt kleiner dan mijn Pearl-Izumi en Shimano broeken in M. Wel mooi spul allemaal overigens :)
Voor de mensen die nog gaan/willen bestellen dus de tip om de bibshort 1 maat groter te nemen dan normaal. Ik heb shirt S en bib M. Ik zie hier al een paar keer langskomen dat mensen met shirt M, bibshort M te klein hebben. Slechts een tip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het volgen van dit topic ga ik ook maar even mijn fiets laten zien. Ik heb nooit gefietst en afgelopen zomer maar een fiets gekocht en inmiddels helemaal verslaafd. Aangezien ik helemaal geen ervaring heb, maar een tweedehands fiets gekocht. Het is een Scott AFD PRO met ultegra groep. Inmiddels fiets ik ongeveer 100 km gemiddeld. Is dit wat?

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/7p8ikgkrf/DSC00716.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/u2g979lp7/DSC00717.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:59
100 km gemiddeld per uur? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Het valt me net op dat ik andere pedalen heb dan de meesten hier; ik heb shimano m505 SPD pedalen voor zover ik weet. Dat is crappy ongetwijfeld, maar wat zijn de voordelen van SPD-SL pedaal zoals de Ultegra PD-R6700 tov de M505?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:04
ravenger schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:08:
Het valt me net op dat ik andere pedalen heb dan de meesten hier; ik heb shimano m505 SPD pedalen voor zover ik weet. Dat is crappy ongetwijfeld, maar wat zijn de voordelen van SPD-SL pedaal zoals de Ultegra PD-R6700 tov de M505?
Ik heb vele soorten wel geprobeerd, ik vond het verschil tussen m520 SPD en de r540 SPD-SL niet schokkend en was wat teleurgesteld in de meerwaarde van SPD-SL. Maar inmiddels heb ik ook ervaring met de 7810 en 6700 SPD-SL pedalen en die vind ik een stuk fijner!
Als je al SPD hebt en je bent er tevreden over, dan zou ik niet upgraden naar SPD-SL. Voor iemand die nog geen pedalen heeft zou ik wel adviseren om gelijk te gaan voor SPD-SL* te gaan.

*: of Look of Time natuurlijk... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gebruik zelf de SPD A520 voor op de racer. Meer uit praktisch oogpunt nl. maar 1 paar schoenen voor zowel de MTB als de racer. Pedalen bevallen tot nu toe prima.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTQQ1UZV8FzmuJfcxOjTYRqakXTgGV0FjhwOAE_99WOpauuR0QZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joba schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:11:
[...]

Hoop toch wel dat je dan wel op een andere fiets dagelijks naar het werk gaat, anders is dit regelrechte fraude, ten koste van dure belastingcentjes van de nederlandse burger, waar zovelen steeds de mond van vol hebben.

Dat het voordeel uitbetaald wordt voor een andere fiets dan waarop daadwerkelijk het woon-werkverkeer wordt gedaan is tot daar aan toe, maar het belastingvoordeel is bedoeld om mensen te stimuleren om naar het werk te fietsen, dus als daarmee de hand wordt gelicht vind ik dat wel schandalig.
op de fiets naar het station, dan met de trein, vervolgens van het station in groningen naar m'n werk fietsen.. dus ja ik fiets zekers wel:)
En fraude, tsja zo kun je het noemen.. Ik noem het meer: gebruik maken van het systeem, want het leven is al duur genoeg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ben gisteren naar Bikemotion geweest om me te oriënteren op mijn eerste echte fiets :) Nu vroeg ik me alleen af wat jullie van een bepaald model/merk vinden.

Ik heb 2 jaar lang 2x per week gespint in de sportschool, maar wilde toch buiten gaan sporten. Aangezien mijn halve schoonfamilie op de racefiets zit, was voor hun de keuze dus makkelijk ;) Afgelopen zomer heb ik op een geleende fiets gereden van mijn zwager. Dit is een oude Principia van 4 jaar oud. Naast dat deze te klein is (ik ben 13cm langer dan mijn zwager, zelfde bouw) wil ik iets dat meer bij mij past voor het volgende seizoen.

Afgelopen periode heb ik steeds 1x per week ~40km (~32km/h gemiddeld) gefietst en in het weekend iets grotere afstanden (< 100km). Volgend jaar wil ik iets langere afstanden gaan fietsen, maar waarschijnlijk nooit meer dan 150km per keer. Ook zie ik mijzelf nog niet zosnel aan een wedstrijd meedoen, maar een georganiseerde tocht zit er wel in.

Na aan ongeveer elke fiets op de beurs gevoeld en geroken te hebben, is mijn voorkeur op een nieuw model van Bulls gevallen; de Bulls Night Hawk 2013:
Afbeeldingslocatie: http://www.2wielerwinkel.nl/userfiles/image/artikel/medium/53412850.jpg

De specs, het blijft Tweakers :9
FrameCarbon fibre, monocoque
VoorvorkCarbon fibre, lite fork
AchterderailleurShimano Ultegra 20-speed compact
VoorderailleurShimano Ultegra
ShiftersShimano Ultegra
RemmenShimano Dura Ace
CranksetFSA Gossamer 50/34T - PRESS FIT
CassetteShimano 105, 11-25T
WielsetMavic Aksium
BandenSchwalbe Ultremo ZX HD, 23mm
ZadelFizik Antares MG
ZadelpenFSA Energy
StuurFSA Energy compact
StuurpenFSA Gossamer Pro
BalhoofdFSA Orbit No. 42
Prijs1999,--

Ik kies bewust voor een Compact omdat ik niet veel de bergen in zal gaan en nu alles met een 52 rij. Als het dan toch een grote berg is, kan ik eventueel nog een andere cassette erop zetten.

Nu vroeg ik me het volgende af:
Is het handig om met een carbon frame te beginnen? Wat zijn jullie ervaringen met Bulls? Op de wielen na, zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Zojuist ingeschreven voor Alpe d'HuZes 2013! Iemand nog tips behalve heel veel fietsen en de Amerongseberg tientallen keren pakken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-10 17:19
zAo schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:51:
Ik ben gisteren naar Bikemotion geweest om me te oriënteren op mijn eerste echte fiets :) Nu vroeg ik me alleen af wat jullie van een bepaald model/merk vinden.

Ik heb 2 jaar lang 2x per week gespint in de sportschool, maar wilde toch buiten gaan sporten. Aangezien mijn halve schoonfamilie op de racefiets zit, was voor hun de keuze dus makkelijk ;) Afgelopen zomer heb ik op een geleende fiets gereden van mijn zwager. Dit is een oude Principia van 4 jaar oud. Naast dat deze te klein is (ik ben 13cm langer dan mijn zwager, zelfde bouw) wil ik iets dat meer bij mij past voor het volgende seizoen.
...
Nu vroeg ik me het volgende af:
Is het handig om met een carbon frame te beginnen? Wat zijn jullie ervaringen met Bulls? Op de wielen na, zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Ziet er uit als een mooie fiets, al zou ik zelf niet zo snel een Bulls nemen eerder een Cube of een Cannondale voor dit budget. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. :) De Cannondale supersix 105 is een mooi alternatief die volgens mij in de zelfde prijsklasse zit? Veel fietsen komen in carbon. Merk ook dat veel mensen carbon-geil zijn. Het maakt mij niet heel veel uit als het carbon of allu is, als het geheel maar licht en stijf is.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy1986 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:31:
Zojuist ingeschreven voor Alpe d'HuZes 2013! Iemand nog tips behalve heel veel fietsen en de Amerongseberg tientallen keren pakken? :9
Laat die Amerongse Molshoop maar links liggen en probeer eens op een echte berg hoe klimmen aanvoelt.
(als je dat nog nooit gedaan hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

TheCrius schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:37:
[...]

Ziet er uit als een mooie fiets, al zou ik zelf niet zo snel een Bulls nemen eerder een Cube of een Cannondale voor dit budget. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. :) De Cannondale supersix 105 is een mooi alternatief die volgens mij in de zelfde prijsklasse zit? Veel fietsen komen in carbon. Merk ook dat veel mensen carbon-geil zijn. Het maakt mij niet heel veel uit als het carbon of allu is, als het geheel maar licht en stijf is.
Dank je. Heb je een specifieke reden om niet voor Bulls te gaan? Die Cannodale Supersix is 105 af gemonteerd; dat is toch wat minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tips hangen van de doelstelling af. Een groot aantal deelnemers aan de Ad6 overwwwegt niet eens om de beklimming 6 keer te proberen. Het is ieder jaat ook maar een fractie die daadwerkelijk de 6 keer haalt.

Tips voor als je voor de 6 keer gaat zijn wat mij betreft vroeg beginnen met trainen (begin januari) en vooral richten op duurvermogen. Je moet het lichaam klaarmaken voor een inspanning die circa 10 uur gaat duren. Tientallen keren de Amerongse berg pakken gaat daar niet bij helpen, tientallen keren een flink lange afstand fietsen wel.
zAo schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:52:
[...]

Dank je. Heb je een specifieke reden om niet voor Bulls te gaan? Die Cannodale Supersix is 105 af gemonteerd; dat is toch wat minder?
De afmontage is niet doorslaggevend voor de kwaliteit van een fiets. Met name frame en wielen nemen die kwaliteit voor hun rekening. Liever een beter frame en betere wielen, dan Ultegra ipv 105.

Het feit dat de afmontage iets is wat zelfs een relatieve leek nog op waarde kan schatten is iets waar sommige fabrikanten een beetje mis- of gebruik van maken. Pak een goed frame en schroef er Ultegra op, de fietsen gaan als zoete broodjes over de toonbank. Investeren in een goed frame en afmonteren met 105 verkoopt moeilijker.

Over het algemeen zou ik voor een fiets van 2.000 euro wat verder kijken dan Bulls en verder kijken dan de kwaliteit van de afmontage. Tijdens een gemiddelde rit schakel ik 10 keer en rem ik een paar keer bij wijze van spreken, de wielen en het frame ervaar ik continu.

[ Voor 39% gewijzigd door argro op 13-10-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag toch nog een mooie route kunnen maken (er was veel regen voorspeld)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8463/8083406310_2107e45cb9_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8335/8083420723_5722922ec8_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8325/8083418495_c759d2c023_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8051/8083408370_11993c0f04_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8192/8083410390_f5869b7f81_z.jpg

Heerlijk dit soort bochten!
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8336/8083419315_4d4ae4c412_z.jpg

Die pano functie op mijn telefoon werkt tof trouwens!
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8056/8083415228_080dae826f_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:17
Amerongseberg doe ik nog met de woon-werk fiets en dan ben ik nog niet eens een wielrenner :P
Als je het dicht bij huis zoekt, stel ik voor dit rondje:
http://maps.google.nl/map...&sz=17&via=1,2,3&t=m&z=15
En dat dan 20 keer ofzo. Zitten stukjes 11% bij en hoogteverschil is iets van 80 meter (volgens de edge 800). Voor de afwisseling 10 x linksom en 10 x rechtsom of een paar keer heen en weer over de Zevenheuveleweg.

@jspr hierboven: mooi daar!

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 14:09
argro schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:53:
[...]
Tips voor als je voor de 6 keer gaat zijn wat mij betreft vroeg beginnen met trainen (begin januari) en vooral richten op duurvermogen. Je moet het lichaam klaarmaken voor een inspanning die circa 10 uur gaat duren. Tientallen keren de Amerongse berg pakken gaat daar niet bij helpen, tientallen keren een flink lange afstand fietsen wel.
Ik kan me hier alleen maar volledig bij aansluiten. De truc is om vaak lang te fietsen. Dus niet een beetje spinnen in de winter maar elk weekend lang lang lang fietsen. Dit geldt wat mij betreft ook als je voor 4 of 5 keer gaat. Trainen voor een uur of 10 op de fiets zitten doe je door simpelweg elk weekend vanaf 1 januari tien uur op de fiets te zitten. Door de week zou ik er zodra het daglicht of je tolerantie voor fietsen in het donker het toe laat ook 1 duurtraining ingooien en nog een interval sessie van een uurtje oid (spinnen, tacx of effe buiten knallen).
Over het algemeen zou ik voor een fiets van 2.000 euro wat verder kijken dan Bulls en verder kijken dan de kwaliteit van de afmontage. Tijdens een gemiddelde rit schakel ik 10 keer en rem ik een paar keer bij wijze van spreken, de wielen en het frame ervaar ik continu.
Als ik 2k zou uitgeven zou het nooit naar een Bulls gaan idd, dat is toch een beetje een budgetmerk. Ik zou idd gaan kijken naar bikes als de supersix, Kuota kharma(of kebel), Bianchi Sempre, Wilier Izoard, Trek Madone, Specialized Tarmac, BMC promachine, ik noem maar wat :9~

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:59
mekkieboek schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:03:
[...]

Amerongseberg doe ik nog met de woon-werk fiets en dan ben ik nog niet eens een wielrenner :P
Als je het dicht bij huis zoekt, stel ik voor dit rondje:
http://maps.google.nl/map...&sz=17&via=1,2,3&t=m&z=15
En dat dan 20 keer ofzo. Zitten stukjes 11% bij en hoogteverschil is iets van 80 meter (volgens de edge 800). Voor de afwisseling 10 x linksom en 10 x rechtsom of een paar keer heen en weer over de Zevenheuveleweg.

@jspr hierboven: mooi daar!
En zelfs dat, vind ik, absoluut niet te vergelijken met een echte bergklim. Zelf afgelopen zomer de Alpe D'Huez & Mont Ventoux gedaan en dat was totaal niet te vergelijken met het 'bergwerk' hier in Nederland. Een aantal keer in Zuid-Limburg geweest waarbij je niet echt vergelijkbare klimmen hebt. Of de klimmen zijn te kort met afwisselende stijgingspercentages maar dan wel maar een paar 100 meter. De langere klimmen zijn dan qua stijgingspercentage weer een stuk minder. Klein voorbeeld:

De welbekende Cauberg:
Afbeeldingslocatie: http://www.climbbybike.com/profile/Cauberg_Valkenburg_profile.jpg

Een langere klim op de Camerig(westkant):
Afbeeldingslocatie: http://www.climbbybike.com/profile/Camerig-West_profile.jpg

En dan de Alpe D'Huez:
Afbeeldingslocatie: http://www.climbbybike.com/profile/Alpe_dHuez_profile.jpg

Mijn advies zou zijn om gewoon lang(tijd) te kunnen blijven te fietsen en dan eens een trip richting echt berggebied te gaan en daar meerdere beklimmingen te doen.
Pagina: 1 ... 46 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.