Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.190 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:52

Vos

AFCA

Een strava linkje is handiger :). Maar leuke deal dan toch nog lijkt me.

Je hebt een tripple? Kan het niet goed zien, foto is van de verkeerde kant :p. Dan is kleinste blad zeker te klein als je net onder de 30 fietst ja.

(Iets beter kijken, tripple ja.)

[ Voor 58% gewijzigd door Vos op 28-09-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@911GT2 mooi fietsje (ik heb de mat grijze Harrier 2012 :) )
Maar wel gek met die levertijden gehannes zeg!
ennuh... 28km/h op je binnenblad :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:44:
Een strava linkje is handiger :). Maar leuke deal dan toch nog lijkt me.

Je hebt een tripple? Kan het niet goed zien, foto is van de verkeerde kant :p. Dan is kleinste blad zeker te klein als je net onder de 30 fietst ja.

(Iets beter kijken, tripple ja.)
Ik heb op de foto ingezoomd en het lijkt me geen triple (en zeker geen tripple, welke semi-analfabeet is daar mee begonnen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:52

Vos

AFCA

Dat mag hij het ons dan zelf vertellen of het wel of geen tripple (;)) is. Verschil tussen grootste blad en blad waar ketting nu op ligt deed me aan een triple denken.

[ Voor 46% gewijzigd door Vos op 28-09-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 22:24
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:22:
[...]

Ik heb op de foto ingezoomd en het lijkt me geen triple (en zeker geen tripple, welke semi-analfabeet is daar mee begonnen...)
Het lijkt mij wel een triple, zie de dubbele ring bladboutjes. Ook levert Bulls volgens mij geen dubbels.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Vos schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 22:31:
Dat mag hij het ons dan zelf vertellen of het wel of geen tripple (;)) is. Verschil tussen grootste blad en blad waar ketting nu op ligt deed me aan een triple denken.
Mij niet.
Shimano dubbels zijn 52-39 en tripels 52-39-30 dacht ik...

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:28:
[...]

Mij niet.
Shimano dubbels zijn 52-39 en tripels 52-39-30 dacht ik...
Volgens mij is mijn tripple 53. Maar anyway, dit is een triple aan de boutjes te zien.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Voor is tripple idd.
Ik reed dus voor op het middelste blad. Achter op het kleinste.

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:19
911GT2: Mooie fiets :) Nu kilometeren.

Zijn hier al mensen die op de tacx zitten? Of gaan jullie nog door tot eind november als het weer het toe laat. Ik denk er aan om een aan te schaffen aangezien ik overdag niet kan fietsen i.v.m werk en het 's avonds donker is. Houd er niet van om in het donker (en de herfstbladeren) te fietsen met een lichtje. Maar het aantal fietsactiviteiten neemt hierdoor al aardig af helaas. :(

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Verwijderd

911GT2 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 02:30:
Voor is tripple idd.
Ik reed dus voor op het middelste blad. Achter op het kleinste.
Dan moet je dus naar het grote blad....
TheCrius schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 08:48:

Zijn hier al mensen die op de tacx zitten? Of gaan jullie nog door tot eind november als het weer het toe laat. Ik denk er aan om een aan te schaffen aangezien ik overdag niet kan fietsen i.v.m werk en het 's avonds donker is. Houd er niet van om in het donker (en de herfstbladeren) te fietsen met een lichtje. Maar het aantal fietsactiviteiten neemt hierdoor al aardig af helaas. :(
Hangt een beetje af van de kilometers die je nog wil maken.
Ik probeer elk weekend 2 ritjes te maken , als dat lukt kom je goed de winter door en zolang er geen sneeuw ligt kan dat best.
De afgelopen weken had ik door de week ook geen tijd en de conditie bleek zondag j.l. nog prima toen ik per ongeluk in de van Dam tot Dam toer verzeilde.(reed in een soort ploegentijdrit met 4 man langs het IJselmeer plm. 30 km continue 35-40 , totaal 145 km gereden...)
Met een klein trainingsvolume kan je veel conditie vasthouden.
Hometrainers komen er bij mij voorlopig niet in.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2012 09:26 ]

• argro
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:15:
[...]
Of met een cadans hoger dan 75 fietsen.

Verwijderd

Dat is zeker ook een deel van het verhaal.
Beginners hebben de neiging te zwaar te trappen en dat is in de leer/opbouwfase niet best.
Het is bij beginners zeker aan te bevelen met TF sensor te rijden omdat men het gevoel voor de juiste versnelling nog niet heeft, dat komt met de jaren.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2012 09:40 ]

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:15:
[...]
Had ik gedaan maar ook dat liep niet soepel (ratel) wat dat betreft heeft men de fiets ietwat slordig afgesteld bij levering imho. Maar goed als ik een kever kan restaureren moet dat ook lukken gok ik!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:29:
Dat is zeker ook een deel van het verhaal.
Beginners hebben de neiging te zwaar te trappen en dat is in de leer/opbouwfase niet best.
Verklaar je nader?

Ik sta open voor opbouwende kritieken namelijk.

Mijn visie was blijven rijden op steeds min of meer dezelfde snelheid (heb nog geen km-teller, maar volgende week jarig dus...) en steeds de afstand vergroten om zo conditie op te bouwen. Als die eindelijk goed genoeg is pas gaan werken aan spieropbouw en dus hogere snelheden.

[ Voor 50% gewijzigd door 911GT2 op 29-09-2012 09:41 ]

Verwijderd

De juiste trapfrequentie (eigenlijk bestaat er geen juiste TF) wordt bepaald door diverse factoren zoals
spierontwikkeling/kracht, capaciteit hart en longen enz.en ook door externe omstandigheden zoals klimmen, welke fase in de training/ koers is actueel en dat soort zaken.
De combinatie daarvan is voor ieder anders en kan resulteren in een optimale frequentie die heel erg kan varieren, zo van 60 tot>100
Ervaren renners weten/ voelen precies welk verzet men op welk moment moet draaien om zo snel/ efficient mogelijk vooruit te komen.
Beginners hebben dat gevoel nog niet en moeten een beetje geholpen worden met wat cijfertjes.
Omdat een zwaar verzet schadelijk kan zijn voor je gewrichten is het verstandig te proberen een minimum aan te houden waar je niet te lang onder moet gaan zitten, een paar trappen kan geen kwaad, maar structureel wel.
Een aanvaardbaar minimum is 70 a 80 , maar een ijzeren wet is het niet, wat hoger kan geen kwaad.

Traningsopbouw is weer een verhaal apart , daar is zat over te vinden op het net.
Hoger snelheden hebben bij normaal gebouwde personen eigenlijk weinig tot niets van doen met spieropbouw.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2012 09:56 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:37
911GT2 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:38:
[...]

Had ik gedaan maar ook dat liep niet soepel (ratel) wat dat betreft heeft men de fiets ietwat slordig afgesteld bij levering imho. Maar goed als ik een kever kan restaureren moet dat ook lukken gok ik!

[...]

Verklaar je nader?

Ik sta open voor opbouwende kritieken namelijk.

Mijn visie was blijven rijden op steeds min of meer dezelfde snelheid (heb nog geen km-teller, maar volgende week jarig dus...) en steeds de afstand vergroten om zo conditie op te bouwen. Als die eindelijk goed genoeg is pas gaan werken aan spieropbouw en dus hogere snelheden.
Het gaat niet om de snelheid. Het gaat erom hoeveel omwentelingen je per minuut trapt. Je kunt bij een bepaalde snelheid (laten we zeggen 26km/h) heel zwaar trappen en weinig omwentelingen maken of lichter trappen (= meer omwentelingen). Veel mensen die net beginnen trappen te zwaar. Het is even wennen om een, voor je gevoel, te kleine versnelling te draaien. Je trapt meer rond zeg maar. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

De theorie die Flits Flits beschrijft van 60->100 omwentelingen per minuut zou ik je in de praktijk niet aanraden. Voor het grote merendeel van de mensen is een trapfrequentie van tussen 85 en 100 ideaal. Voor beginners lijkt dat nog veel te snel, maar je doet er echt goed aan door dat toch te proberen op te bouwen en eraan te wennen.

Zonder cadanssensor is het heel makkelijk te meten als je een tellertje met seconden op je stuur hebt. Gewoon even het aantal trappen tellen voor 30 sec. en dat maal twee doen. Doe dit op een recht stuk weg waar je nonstop 30 sec kunt doortrappen.

Overigens is de combi van vooraan het middenblad en achter de kleinste niet ideaal, om geratel tegen te gaan kun je één van drie dingen doen:
- voor naar het grootste blad en achter groter, dan ligt de ketting rechter
- je voorderailleur een beetje 'trimmen', dat wil zeggen je shifter één klikje richting het grootste blad bewegen zonder helemaal door te drukken
- een hogere trapfrequentie aannemen, oftewel achter gewoon naar een groter tandwiel. Bij 30km/u is dit waarschijnlijk de beste optie. Op een 39 middenblad zou je prima tot 33km/u moeten kunnen trappen, zonder je kleinste achtertandwiel te gebruiken.

Verwijderd

TheLemon schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:21:
De theorie die Flits Flits beschrijft van 60->100 omwentelingen per minuut zou ik je in de praktijk niet aanraden. Voor het grote merendeel van de mensen is een trapfrequentie van tussen 85 en 100 ideaal. Voor beginners lijkt dat nog veel te snel, maar je doet er echt goed aan door dat toch te proberen op te bouwen en eraan te wennen.
Wel even goed lezen wat ik aangeef.
De optimale frequentie KAN varieren van 60->100 , aan te raden minimum voor beginners 70 a 80.
Waar het uiteindelijk naar toe moet, zit nog in de kristallen bol en hangt van zoveel dingen af.....

• TheLemon

TheLemon

Ja ik citeerde je iets te kort door de bocht, klopt, excuus. Ik deed dat enigszins bewust om te voorkomen dat 911GT2 denkt dat hij bij een cadans van 60rpm al goed zit en daarmee langzaam zijn gewrichten en traptechniek gaat verzieken.

Verwijderd

Okee hoor 8)

Alles staat en valt overigens ook nog met de intensiteit waarmee men bezig is.
Bij lage intensiteit is de trapfreqentie oud lood om ijzer, ik kan me zelfs voorstellen dat je dan een hele lage frequentie kan gebruiken om de techniek (het "rond"trappen) kan verbeteren...

• argro
911GT2 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:38:
[...]

Snelheid is een interessant getal, maar in feite niet relevant. Waar het om gaat is cadans en hartslag. De snelheid wordt daarbij beinvloed door wind, helling etc. Je moet dus niet sturen op snelheid, maar op cadans en hartslag. Zie ook argro in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17".

Wannneer je dus een km-teller gaat kopen, dan raad ik aan een teller te kopen met hartslag- en cadansmeter. Volgens mij kosten die ook niet meer de wereld tegenwoordig. Behalve dat het nuttig is, is het ook leuk. Hoe meer data hoe beter.

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
TheCrius schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 08:48:
Ik gebruik de Tacx het hele jaar door als het buiten te slecht is om te fietsen. Wou vanochtend fietsen en toen regende het hier vrij hard. Heb vervolgens maar de Tacx Dordogne video opgestart en heb die gefietst. Toch weer bijna 2,5 uur bezig geweest. Heb wel het voordeel dat mijn Tacx Fortius altijd start klaar staat met één van mijn MTB's . Hoef alleen maar de PC aan te zetten en kan gelijk Tacxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-10 12:32

Mex

Voor de liefhebbers, mijn Tacx staat op Marktplaats.

Ik pak tegenwoordig de mtb als het slecht weer is dus geen noodzaak meer om de Tacx te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Mex op 30-09-2012 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10 09:41

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Mex schreef op zondag 30 september 2012 @ 07:57:
Voor de liefhebbers, mijn Tacx staat op Marktplaats.

Ik pak tegenwoordig de mtb als het slecht weer is dus geen noodzaak meer om de Tacx te gebruiken.
110 is niet verkeerd aangezien je de nieuwe satori voor 180/200 kan vinden als je goed zoek.
Volgende maand ga ik op zoek naar een tacx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:15
Ik ga zo lekker een stuk fietsen hier in de noordkop, hoeveel het word kan ik nu niet zeggen. Het zal wel tussen de 75 en de 100 km worden. Ik hoorde zojuist op de radio dat het aan het eind van de middag weer zou gaan regenen.

Ben gisteren ook voor een Tacx op pad geweest, ben uiteindelijk met de 2013 folder naar huis gegaan. Mijn voorkeur gaat uit naar een Tacx Bushido T1980. Interfacen met een computer word een uitdaging omdat ik een mac heb staan, toen ik las dat er begin 2013 apps voor op de ipad komen (interface via een ANT+ dongle op de ipad) werd ik vrolijk. Dus op de bikemotion maar op zoek naar de Tacx stand en daar wat meer info zien los te peuteren v.w.b. de release datum voor de iOS software. Ik neem na de bikemotion wel het besluit of het een Bushido T1980 word of een ander model (i-vortex?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 17:40
Had je dit al gelezen?
I got to spend a tiny bit of time today looking at a very early beta version of the upcoming Tacx iPad app, which will be released just after the new year in January 2013.
http://www.dcrainmaker.co...utm_content=Google+Reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Dat ziet er gaaf uit, ik had al een beetje de hoop dat er ongeveer zo zou uit zien. Lekker clean, rustige kleuren en weinig onzinnige fratsen.

Net terug van het stukje fietsen, het zijn er uiteindelijk 76 en een beetje geworden. Vanuit Den helder vol de wind op de kop (windkracht 5/6) naar de molen in Alkmaar en daarna terug door de polder over de dijkjes. Lekker ritje. Normaliter ram ik als een debiel tegen de wind in, vandaag maar even wat rustiger aan gedaan, had nog een beetje last van mijn rechter knie. Nu overigens helemaal geen last van mijn knie, bleek dat ik iets meer aan de "heel in" stand van mijn speedplay pedalen moest tweaken. Het stukje opfietsen met een collega die aan het hardlopen was, overigens een leuk gesprek, doet ook niet veel goed aan allerhande gemiddelden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8037/8038625920_f63dc554a9_z.jpg
Mijn Cervélo S3. Een zondags ritje, fris, zonnig en droog. by Martijn Valkier, on Flickr

http://connect.garmin.com/activity/228322618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-10 20:53
Mooie foto! En fiets :)

[ Voor 35% gewijzigd door Znivian op 30-09-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

Fiets.. Liev.. :D

Ik ging vandaag eindelijk maar weereens fietsen. Afgelopen week wat ziekjes, nog niet helemaal gezond, maar wilde met dit weer toch even wat gaan doen. De benen voelden super, de rest van het lichaam wat minder, vrij hoge hartslagen steeds en ik wilde want fanatiek omhoog rijden omdat ik dit weekend weer in heuvelachtig gebied ben, maar daarna voelde ik me op een gegeven moment niet meer zo goed, dus na een uurtje de training afgekapt helaas.

Kwam wel thuis en zette de activity even op Strava en daar werden de goede benen wel bevestigd. Ijskelderlaan te Overijse, klim in de Brabantse Pijl (WorldTour): King of the mountain!

http://app.strava.com/segments/1175896

Je ziet wel gelijk in de performance terug dat je zo'n nadeel hebt van niet in het peleton rijden, ik kom vanuit een haakse bocht en moet met lage snelheid beginnen.. Staat natuurlijk tegenover dat zij al wat kilometers gemaakt hebben voor ze daar aankomen.

Anyway, hopelijk kan ik komende dagen nog wel even trainen en dan aankomende zondag nog één keer vlammen als seizoensafsluiter.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:05

Pelle

🚴‍♂️

Wow, sneller dan Laurens ten Dam en Marc de Maar. Kudos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik krijg steeds meer twijfels over dat Strava. Ik gebruik het zelf niet, maar zat net ff door te klikken na het bekijken van the_RJ's post. Daar zag ik een rit van Marc D. van 370km met 50 gemiddeld. Ik weet dat profs hard rijden, maar dat maak je mij niet wijs. Dat soort gemiddelden zie je alleen bij tijdritten van wereldtop niveau en bij afstanden van 40km ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheLemon schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:36:
Ik krijg steeds meer twijfels over dat Strava. Ik gebruik het zelf niet, maar zat net ff door te klikken na het bekijken van the_RJ's post. Daar zag ik een rit van Marc D. van 370km met 50 gemiddeld. Ik weet dat profs hard rijden, maar dat maak je mij niet wijs. Dat soort gemiddelden zie je alleen bij tijdritten van wereldtop niveau en bij afstanden van 40km ofzo.
Zo'n rit kun je flaggen en is dan meteen verwijderd. Reden om te flaggen is o.a. een onwaarachtig hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TheLemon schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:36:
Heeft gewoon zn Garmin aan laten staan in de auto, vandaar de giga afstand en hoge gem. snelheid.

Verder wat argro zegt ^^

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tweeke schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:06:
[...]
Heeft gewoon zn Garmin aan laten staan in de auto, vandaar de giga afstand en hoge gem. snelheid.
In dat geval wel suf dat Marc D. zo'n rit niet zelf verwijderd. Wie wil iemand met een rit van 370km met 50kmph gemiddeld voor de gek houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Gebeurd wel vaker en ik snap ook nooit waarom mensen dat soort dingen erin laten staan. Dan zie ja van die 1000W+ over 5/10 minuten staan in profiles, klik je die aan en dan staat er 95 km/h gemiddeld op een vlak stuk, wel heel toevallig een snelweg danwel provinciale weg.

Gebeurd weleens met eerst wedstrijd rijden, dan vergeten uit te zetten (Garmin dan ofc, geen mobiele app), fiets op het fietsenrek en naar huis rijden en achteraf er achterkomen. Ja dan kan je hem verwijderen, ben je ook de wedstrijd kwijt. Ik zou er niet zoveel achter zoeken.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 17:32

MrDry

Desperados!

Hoe is jullie ervaring met draadloze fietscomputers? Nooit last van storingen of vreemde resultaten?

Heb er nu één met draad maar zonder is fraaier!

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik gebruik ze al jaren, mijn Garmin Edge 800 is probleemloos, de Sigma die ik hiervoor had ook.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
M'n Polar CS400 had sporadisch last van andere fietsers of passerende brommers en m'n Edge 500 heeft nergens last van. Ik zou nooit meer iets willen met een draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
MrDry schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:20:
Hoe is jullie ervaring met draadloze fietscomputers? Nooit last van storingen of vreemde resultaten?

Nooit problemen mee gehad. Zelfs versies waar een cadans + hartslag meter in zat werkte goed.
Bij hartslag meters moet je er trouwens wel op letten dat de borstband gecodeerd uitzend ivm overspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-10 09:14
Met Polar had ik altijd gelijk maar met m'n Garmin nooit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

argro schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:02:
[...]
Zo'n rit kun je flaggen en is dan meteen verwijderd. Reden om te flaggen is o.a. een onwaarachtig hoge snelheid.
Waar zit dat flaggen precies? Ik zou namelijk een bepaald segment willen verwijderen en niet de hele rit.

Tijdens het rijden van de marmotte (op eigen houtje) was ik mijn helm vergeten op de Galibier, hier kwam ik halverwege de afdaling pas achter. Blijkbaar trok ik door het schelden O-) de aandacht van een oudere NL man welke foto's aan het maken was van bloemetjes :) Hij bood aan om met de fiets achterin de auto even naar de top te rijden zodat ik weer opnieuw kon afdalen mét helm.

Helaas stond de Bryton Rider 50 nog aan met de volgende KOM als resultaat :X

http://app.strava.com/segments/1040013

Als iemand me kan vertellen hoe ik alleen dit segment kan weghalen (en dus niet de hele rit) dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Heb een (el cheapo) draadloze, die nog wel eens over de zeik gaat in de buurt van stoplichten, hoogspanningsmasten en tijdwaarnemingen :)
Ga je ineens 120km/u terwijl je stilstaat voor een stoplicht. Kan me er niet zo druk over maken, 99% van de tijd klopt het wel.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo

Al 4 jaar probleemloos. Ik gebruik zelf deze: http://www.rose.nl/artike...m-42-draadloos/aid:480069

Hij is er ook met hartslagmeter: http://www.rose.nl/artike...2-hr-draadloos/aid:480073

5 jaar garantie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 17:32

MrDry

Desperados!

Die met hartslagmeter is wel heel goedkoop. Zou dat echt wat zijn? Heb niet zo'n goede ervaringen met goedkope hartslagmeters....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Als je nog geld uit moet gaan geven dan zou ik iets met ANT+ overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MrDry schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:26:
Die met hartslagmeter is wel heel goedkoop. Zou dat echt wat zijn? Heb niet zo'n goede ervaringen met goedkope hartslagmeters....
Om mij heen rijden meerdere mensen met deze. Geen problemen. Zelf heb ik hem ook en registreert heel goed als ik naast de fiets sta maar niet als ik voorover erop zit. Maar dat ligt eraan dat ik nog het een en ander moet afstellen en de hartslagmeter ff nat moet maken voor gebruik. Binnenkort nog ff proberen en dan kan ik je vertellen of hij bij mij ook goed werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4

Ik rij nu ruim 4000km met een Garmin Edge 500 en heb werkelijk waar nog geen eenmaal problemen ondervonden. Geen last van storingen van de hartslag meter of de sensor op de achterbrug. Ook de gps ontvangst is uitstekend, vaak heb ik binnen in huis al een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Mex schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:09:
Als je nog geld uit moet gaan geven dan zou ik iets met ANT+ overwegen.
Heel verstandig. Ik sta op het punt om een Tacx Bushido trainer aan te schaffen en die maakt uitbundig gebruik van het ANT+ protocol. Scheelt me weer de aanschaf van een HF sensor en ik kan dan straks gewoon mijn ipad gebruiken om van alles tevoorschijn te toveren. In het begin van 2013 komt Tacx met ios software als vervanger van de stuur unit/pc en kun je met een ANT+ dongle aan je ipad aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
iichel schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:08:
Ah, nieuwe rage, show je oversized downtube :D

I'm in:
[afbeelding]

Ondertussen zo veel op marktplaats rondgescharred dat het niet onderdoet van een teambike, maar er zit volgens mij geen nieuw gekocht onderdeel op. Oh, jawel, de achtertube :P

To do: Di2™ bidonhouder-adapter om 2e bidon te huisvesten (batterij zit in de weg) en SRM verkopen :)
Reed jij vanmiddag rond 1 uur door Groningen Centrum? Ik zag een gast met precies die fiets van jou. Nou kunnen dat er natuurlijk wel meer zijn aangezien het een (nagebouwde) teambike van de Rabobankploeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Was het niet toevallig die Walrus? Die heeft ook 2 Rabo fietsen :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto's zijn eerder verschenen in het "Ik fiets ook naar mijn werk" topic. Maar ik denk dat ze hier ook wel passen.

Doel: Zo goed koop mogelijk een woon/werk fiets opbouwen.

Ik had nog een tas, zadel, reflectoren en een spatbord liggen. De pakjedrager komt bij Rose vandaan, deze is verbreed met een paar stukken kunststof die ik nog had te liggen, hierop kon ik oude rugzak die ik nog had liggen vastmaken. De zaklamp heb ik moeten bestellen, het witte dopje is een oud stuurlint dopje. Het spatbord is doormidden gezaagd en zit met een paar ty-raps vast.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.foarm.nl/onzin/panasonic4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.foarm.nl/onzin/panasonic5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-7hIM-c4yDZk/UGmkGGD9l0I/AAAAAAAAAQc/NqAUHtf9V-k/s720/20121001_155959_Ingrid.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-SrwijaUwfjw/UGmkNNmdNOI/AAAAAAAAAQk/PFcddfinlhY/s912/20121001_155855_Ingrid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:26:
Deze foto's zijn eerder verschenen in het "Ik fiets ook naar mijn werk" topic. Maar ik denk dat ze hier ook wel passen.

Doel: Zo goed koop mogelijk een woon/werk fiets opbouwen.

Ik had nog een tas, zadel, reflectoren en een spatbord liggen. De pakjedrager komt bij Rose vandaan, deze is verbreed met een paar stukken kunststof die ik nog had te liggen, hierop kon ik oude rugzak die ik nog had liggen vastmaken. De zaklamp heb ik moeten bestellen, het witte dopje is een oud stuurlint dopje. Het spatbord is doormidden gezaagd en zit met een paar ty-raps vast.

Resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Je vergeet het belangrijkste, hoe kom je aan de fiets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:39
Let wel: Tacx maakt gebruik van een gesloten ANT+ protocol. Weet niet hoe je je HF wil monitoren, maar ik heb een aparte Garmin band aangeschaft die ik pair via de headunit, en dan pas wordt dat ding geregistreerd in de Trainer software
Martijn-V4 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:38:
[...]

Heel verstandig. Ik sta op het punt om een Tacx Bushido trainer aan te schaffen en die maakt uitbundig gebruik van het ANT+ protocol. Scheelt me weer de aanschaf van een HF sensor en ik kan dan straks gewoon mijn ipad gebruiken om van alles tevoorschijn te toveren. In het begin van 2013 komt Tacx met ios software als vervanger van de stuur unit/pc en kun je met een ANT+ dongle aan je ipad aan de slag.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
MMUilwijk schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:23:
Let wel: Tacx maakt gebruik van een gesloten ANT+ protocol. Weet niet hoe je je HF wil monitoren, maar ik heb een aparte Garmin band aangeschaft die ik pair via de headunit, en dan pas wordt dat ding geregistreerd in de Trainer software
[...]
Daar was ik van op de hoogte, als ik dan de hf band weer op mijn edge wil gebruiken zal ik hem opnieuw moeten pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik heb een Shimano ketting op mijn racefiets liggen met 10 versnellingen achter. Nu wil ik wat makkelijker mijn ketting eraf kunnen halen tijdens het reinigen. Elke keer ponsen lijkt me geen oplossing, dus was ik aan het kijken naar een missing link.

Ik lees hier verschillende meningen over. Heeft hier iemand ervaringen hiermee?

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Gewoon kmc kettingen kopen, die hebben die dingen standaard aan boord. Hou er trouwens rekening mee dat je de missing link ook niet altijd even makkelijk los krijgt, een speciaal tangetje doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wat MrAngry zegt. Een Missing Link werkt goed i.c.m. een speciaal tangetje (Open Link). Zonder tools wil het wel eens wat geklooi zijn. Soms is de link in één keer open, de andere keer ben je een kwartier aan het prutsen. De vettigheid op een ketting maakt e.e.a. er niet makkelijker op.

Overigens hoeft een ketting niet van de fiets af voor het dagelijkse schoonmaakwerk. Ik demonteer mijn ketting één of twee keer per seizoen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Let wel ff op, bij mijn zoektocht naar een missing link kwam ik erachter dat ze reusable en non-reusable versies hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
En 10 en 9 speed uitvoeringen, ook niet geheel onbelangrijk. Een 10 speed ketting is smaller dan een 9 speed ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanaf het begin (2010) de SRAM Powerlink gebruikt (op SRAM en Campa kettingen), geen enkel probleem mee gehad.
Dit voorjaar eens een KMC ketting gemonteerd met bijbehorende link en die is een paar maanden terug gebroken, dus die gebruik ik niet meer.
Statistisch niet bepalend, maar wel een vervelende ervaring.
Sindsdien heb ik altijd zo'n linkje bij me , weegt niks en heeft geen volume en je zet em er zo op onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Vandaag uit het werk mooi op de motorkap van een auto terechtgekomen. Afgezien van een pijntje in de knie lijkt er vooralsnog niet veel aan de hand, gelukkig. Maar grrrrr... hoeveel voorrang moet je hebben? Ik kwam van rechts, de auto naderde een rotonde dus moest sowieso afremmen, en er stonden voor hem haaientanden op de weg (2x zelfs).
Na een seconde of 20 kwam hij pas uit z'n auto. "Ja sorry, ik had u niet gezien, ik was aan het bellen". 8)7

Situatie: http://goo.gl/maps/nk3PW
Ik kwam van links, en klapte precies op de plek waar die auto staat op z'n motorkap. Nog wel geremd, maar ik de weg was nat dus het was vooral slippen. Ik vermoed dat ik er met 25 bovenop ben geknald want ik had er flink de vaart in.

Fiets lijkt niet veel mee aan de hand te zijn, maar ik heb nog niet goed gekeken naar voorwiel en voorvork.
2 uur nadat het gebeurd was, heeft hij me nog wel even gebeld om te vragen hoe het ging, dat was dan nog wel netjes vond ik. Desalniettemin heb ik liever dat hij de volgende keer gewoon ff uitkijkt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel even gegevens van die klojo opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ Pelle:
Gelukkig heb je zelf niets ernstig, wel even in de gaten houden. Mocht het erger worden aankomende dagen die gozer even inlichten dat het toch erger is dan verwacht.

Voor de mensen die nog op www.craftwear.nl iets willen bestellen, ik heb nog een kortingscode voor 5%. Ik weet niet hoevaak deze gebruikt kan worden, maar code is sportief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:19:
Ik heb vanaf het begin (2010) de SRAM Powerlink gebruikt (op SRAM en Campa kettingen), geen enkel probleem mee gehad.
Dit voorjaar eens een KMC ketting gemonteerd met bijbehorende link en die is een paar maanden terug gebroken, dus die gebruik ik niet meer.
Statistisch niet bepalend, maar wel een vervelende ervaring.
Sindsdien heb ik altijd zo'n linkje bij me , weegt niks en heeft geen volume en je zet em er zo op onderweg.
Ik heb al eerder gezegd, maar hierbij nogmaals. Ik gebruik al jaren KMC kettingen en heb nog nooit een probleem gehad. Ik vind het prima kettingen, uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Ik koop ze in Duitsland aan 16 euro per stuk. Het speciale KMC tangetje is wel ideaal om erbij te hebben, al lukt het ook zonder.

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 03-10-2012 09:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Griffin schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:09:
@ Pelle:
Gelukkig heb je zelf niets ernstig, wel even in de gaten houden. Mocht het erger worden aankomende dagen die gozer even inlichten dat het toch erger is dan verwacht.

Voor de mensen die nog op www.craftwear.nl iets willen bestellen, ik heb nog een kortingscode voor 5%. Ik weet niet hoevaak deze gebruikt kan worden, maar code is sportief.
Die code heb ik inderdaad ook gehad. Ik kreeg een deel van m'n bestelling vrijdag al binnen. Dus ik dacht. _/-\o_ Lekker snel! Vervolgens een paar dagen gewacht maar de restant van mijn bestelling kwam maar niet. Ik heb vervolgens gebeld met de vraag waar de rest van mijn bestelling bleef en of er niet toevallig iets mis was gegaan. Op de site stond immers "voor 16:00 uur besteld de volgende dag in huis". Er werd niet opgenomen dus deze boodschap netjes via voicemail ingesproken en ik werd de dag erna teruggebeld door de eigenaar. Er was iets mis gegaan met mijn order en het zou direct worden verstuurd. Dit vermoeden had ik al. ;) Helaas is het vannacht niet verwerkt bij PostNL dus het pakket komt morgen ipv vandaag.

Wel straks een heel mooi compleet setje van Radioshack: 1x jersey, 1x jersey met lange mouw en soort fleece binnenkant, 1x handschoentjes ( <--- voorgaande is allemaal al binnen) 1x bibshort, 1x petje, 3x sokken ( <--- komt morgen). Dit alles voor €106,27 incl verzendkosten. :*)

Post wel een pic als het allemaal binnen is.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 03-10-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik had alles donderdag avond besteld en zaterdag mn bib short en shirt met korte mouw binnen ( en dat terwijl er van 1 artikel 1-3 dagen levertijd was). Ik moest gokken voor de maat maar heb M gepakt (heb meer van craft met de maat M) (terwijl ik 1,92m ben).
De bibshort zit lekker strak en de zeem is erg goed gevormd. Ik heb er nog niet mee gefietst maar zat goed. Het shirt sluit echt perfect aan.

Ik fiets niet echt veel maar altijd handig om een nieuw setje te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Griffin schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:34:
Ik had alles donderdag avond besteld en zaterdag mn bib short en shirt met korte mouw binnen ( en dat terwijl er van 1 artikel 1-3 dagen levertijd was). Ik moest gokken voor de maat maar heb M gepakt (heb meer van craft met de maat M) (terwijl ik 1,92m ben).
De bibshort zit lekker strak en de zeem is erg goed gevormd. Ik heb er nog niet mee gefietst maar zat goed. Het shirt sluit echt perfect aan.

Ik fiets niet echt veel maar altijd handig om een nieuw setje te hebben.
Ik heb van de bibshort en jersey S en M besteld. Ik zit er namelijk meestal tussenin qua maat en heb verder niets van Craft dus geen referentie (ja alleen een ondershirt). Bij de jersey zit de S perfect. Dus de M gaat weer terug. De bibshort heb ik nog niet. Voor handschoentjes is XL precies mijn maat. Dus blij dat ik daarvan ook L en XL had besteld. Je denkt dat L wel goed zal zijn maar ik moest toch XL hebben want sluit helemaal goed aan. L krijg ik nog binnen. :P

Overigens als iemand het originele shirt wil gaan bestellen, ik had daarvan S besteld (M was er niet), maar wat zijn dát kleine shirtjes zeg. Het was net alsof ik maat XXS had. Het is trouwens wel grappig om die mouwtjes te zien, dat zijn heel ander soort mouwtjes dan bij de 'gewone' wielershirts. Ze zijn niet omgestikt maar gewoon tot de rand toe en dan houd het op. En er zit een soort van grip in waardoor het niet kan verschuifen. Alleen plakt dat wel overal aan vast en schuurt lekker over je arm bij het aantrekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 09:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb een bibshort maat M binnen en deze valt voor mij veel te klein, kreeg hem niet eens over mijn bovenbenen. Een 'verkeerd' geadverteerde ("maat M maar valt klein" -> Nee, het is gewoon een maat 4 met de Italiaanse M-maat vermelding, 4 is in NEderland toch gewoon S) van Nalini past me prima, dus verbaas me hier nogal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kippenijzer schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:51:
Ik heb een bibshort maat M binnen en deze valt voor mij veel te klein, kreeg hem niet eens over mijn bovenbenen. Een 'verkeerd' geadverteerde ("maat M maar valt klein" -> Nee, het is gewoon een maat 4 met de Italiaanse M-maat vermelding, 4 is in NEderland toch gewoon S) van Nalini past me prima, dus verbaas me hier nogal over.
Had je verder nog wat besteld? Anders is het een duur geintje want je moet het op eigen kosten retourneren. Daaorm heb ik gelijk van alles twee maten besteld en stuur ik gewoon de helft weer terug. Kun je tenminste goed passen en kost ook maar 1x retourkosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 09:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Had een bijna complete set. De korte+lange jersey maatje M bevallen prima, alsook sokken en handschoenen op een 'gegokte' maatvoering. Bibshorts blijven vreemd qua verschil in maatvoering helaas :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
havana schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:15:
[...]

Ik heb al eerder gezegd, maar hierbij nogmaals. Ik gebruik al jaren KMC kettingen en heb nog nooit een probleem gehad. Ik vind het prima kettingen, uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Ik koop ze in Duitsland aan 16 euro per stuk. Het speciale KMC tangetje is wel ideaal om erbij te hebben, al lukt het ook zonder.
Het zou wel kunnen dat ze een slechte batch hebben gehad. Een maat van me trapte in het voorjaar zijn net geinstalleerde kmc (op campa) doormidden. En nee, niet bij de link, maar echt ergens midden in. Maar ik heb er zelf ook nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kippenijzer schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:55:
Had een bijna complete set. De korte+lange jersey maatje M bevallen prima, alsook sokken en handschoenen op een 'gegokte' maatvoering. Bibshorts blijven vreemd qua verschil in maatvoering helaas :S.
Hmm.. dan hoop ik wel dat het bij mij past. Als M jersey en M lange jersey passen en M bibshort te strak is... *denkt na*... Maar dat moet dan denk ik wel goedkomen want ik heb S jersey en S lange jersey dus dan zou S bibshort misschien te strak zijn maar heb ik nog M bibshort. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Kennen jullie veloviewer.com ? Daarmee kan je automatisch data uit je strava account halen en op "net" iets meer mogelijkheden om je scores op de segmenten te analyseren. Erg leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Joba op 03-10-2012 11:28 . Reden: verduidelijking: automatisch ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Joba schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:59:
Kennen jullie veloviewer.com ? Daarmee kan je data uit je strava account halen en op "net" iets meer mogelijkheden om je scores op de segmenten te analyseren. Erg leuk.
Nooit van gehoord, ga er eens naar kijken. d:)b

Ik lees dat veel mensen al schrijven dat ze op hun winterfiets rijden. Ik heb geen winterfiets dus rijd gewoon op mijn all-time-fiets. :P Maar waarom doen jullie dat eigenlijk? Het kan nu toch nog prima op de normale fiets? Als het nou gaat vriezen en ze gaan strooien dan is het uiteraard een ander verhaal. En met nat wegdek rijd ik sowieso niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Nog een veloviewer toevoeging: klik eens in veloviewer op een segment en kies dan voor "O'Keeffe's segment history".... en je wordt gek van de hoeveelheid informatie die je voor dat ene segmentje gepresenteerd krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Ik heb eindelijk mijn zadeltasje + inhoud compleet. AGU Floyd:
Afbeeldingslocatie: http://www.agu.com/img/product/medium/Floyd%20415004.jpg
Tacx Pandora multitool:
Afbeeldingslocatie: http://www.bike24.com/i/p/9/1/6419_00_b.jpg
Topeak RaceRocket HP pompje:
Afbeeldingslocatie: http://hollandbikeshop.com/images/15700096.jpg

Ik ben alleen niet happy met de OEM LBS binnenbanden, dat is natuurlijk vragen om problemen, of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
Pelle schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:28:
Vandaag uit het werk mooi op de motorkap van een auto terechtgekomen. Afgezien van een pijntje in de knie lijkt er vooralsnog niet veel aan de hand, gelukkig. Maar grrrrr... hoeveel voorrang moet je hebben? Ik kwam van rechts, de auto naderde een rotonde dus moest sowieso afremmen, en er stonden voor hem haaientanden op de weg (2x zelfs).
Na een seconde of 20 kwam hij pas uit z'n auto. "Ja sorry, ik had u niet gezien, ik was aan het bellen". 8)7

Situatie: http://goo.gl/maps/nk3PW
Ik kwam van links, en klapte precies op de plek waar die auto staat op z'n motorkap. Nog wel geremd, maar ik de weg was nat dus het was vooral slippen. Ik vermoed dat ik er met 25 bovenop ben geknald want ik had er flink de vaart in.

Fiets lijkt niet veel mee aan de hand te zijn, maar ik heb nog niet goed gekeken naar voorwiel en voorvork.
2 uur nadat het gebeurd was, heeft hij me nog wel even gebeld om te vragen hoe het ging, dat was dan nog wel netjes vond ik. Desalniettemin heb ik liever dat hij de volgende keer gewoon ff uitkijkt |:(
Ik heb toch altijd een bijsmaak als ik zulke situaties bekijk, buiten het feit dat de bestuurder van de auto uiteraard gigantisch fout zit en beboet of bestraft dient te worden als les, had je zelf er niets aan kunnen doen om het te voorkomen, voor de toekomst? Nu ben ik dan misschien sociaal gezien wel een lul, maar als ik deze google maps situatie bekijk, fiets jij in ongebruikelijke richting (toegestaan hier! maar daar zijn er niet heel veel van) op de rotonde, wat natuurlijk mag, maar tegen de natuur van een rotonde is. Daar kun je rekening mee houden in je risicoanalyse, genoeg bestuurders die uitsluitend naar links kijken als ze een rotonde naderen (rijbewijs onwaardig), ik kan dat ook niet helpen. Bovendien bestaat er zoiets als collision-course. Jij ziet zo'n botsing toch ook al ruim 30m aankomen als het goed is (indien bestuurder niet afwijkend accelereerde of descelereerde) en daarmee is de betreffende bestuurder een high-risc object geworden in jouw verkeerssituatie op dat moment en het enige waar je goed naar moet uitkijken. Zijn er meer dingen die high-risc zijn, dan ligt je snelheid te hoog, dan heb je de situatie niet onder controle en belandt je vroeg of laat op de motorkap. :P Tenzij je je snelheid had aangepast, of oog contact had gezocht want dan had je mogelijk gezien dat er een lelijke iPhone/smartphone/telefoon aan 's mans smoel gekleefd zat :r Ik bedoel, de hoeveelheid ingrepen die ik moet verrichten omdat ik geen voorrang krijg, zelfs in situaties als ik me al heb aangepast ruim van tevoren, die zouden leiden tot een aanrijding met een >700kg wegend voertuig, zijn oneindig waarbij ik 100% zeker ben dat ik dit jaar al 10 aanrijdingen, mogelijk wel 30, had gehad als ik zelf niet tijdig (!) had ingegrepen. Lijkt mij evident voor elke wielrenner.

Maargoed, waar ik naartoe wilde, heb je in deze situatie nadien niet het gevoel dat jij het had kunnen voorkomen? De schuldvraag heeft daar niets mee te maken, de voorrangssituatie is onbetwist overduidelijk uiteraard. Maar zoiets blijft niet voor herhaling vatbaar lijkt me, althans zo dacht ik toen ik in mijn 2e racefietsrit ooit op de motorkap lag :+ Sindsdien (15j, 55k verder) nooit meer gebeurd, wél andere incidenten, niet voorrang gerelateerd, maar dat komt door moedwil bij andere weggebruikers. :P Daar heb ik dan weer geen remedie tegen. ;)

Betreffende de lessen van voorgaande pagina's omtrent overtraining van collega's hier, heb ik met pijn in m'n hart besloten een lange rustperiode te nemen, sowieso een maand, mogelijk rest van het jaar. Dank voor jullie overtuigende woorden! :) Want ondanks nu 6 dagen geen km, voelen mijn benen elke dag aan als lood, meer dan toen ik fietste, alsof de spieren transformeren, hetzelfde gevoel dat je hebt na 40 minuten D3 en je wilt nog harder en langer door... burning in D3. Lijkt me niet goed als je benen echt niets te lijden hebben (kantoorbaan). Buiten de spieren in de benen, schommelt m'n rusthartslag, maar mogelijk ook door lichte griep oid, maar vanochtend was die bv 47 en kreeg ik hem niet lager (38-40 normaal). Toch ruim 17%. Ik noteer het ook allemaal dagelijks en ga dit ook nog met een professional bespreken, want zo kon het niet verder. ;(

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:08:
[...]

Ik lees dat veel mensen al schrijven dat ze op hun winterfiets rijden. Ik heb geen winterfiets dus rijd gewoon op mijn all-time-fiets. :P Maar waarom doen jullie dat eigenlijk? Het kan nu toch nog prima op de normale fiets? Als het nou gaat vriezen en ze gaan strooien dan is het uiteraard een ander verhaal. En met nat wegdek rijd ik sowieso niet. ;)
Zolang het droog is en de weg ook, rij ik niet op een winterfiets, maar als de weg nat is en zeker na een pekelperiode wel.
Het pekelwater dring overal in door en ook al zie je niet direct schade dan merk je dat wel als je wiellagers speling krijgen, je bracket gaat knarsen of je remmen zwaar gaan.
Alleen water doet nog niet zoveel, maar met vuil en/of pekel wel degelijk.
Als je niet nat met wegdek wil rijden, dan moet je veel vrije tijd hebben om eens buiten te rijden..., helaas heb ik die (nog) niet.
Het is momenteel natuurlijk ook nog helemaal geen winter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:15:
[...]

De sluitschakel staat natuurlijk los van de verdere kwaliteit,maar ik vond hem ook snel slijten.
Mijn ketting was een gegalvaniseerde van nog geen tientje, dus de prijs/kwaliteit klopte wel weer.

quote]ravenger schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:19:
Ik heb eindelijk mijn zadeltasje + inhoud compleet. AGU Floyd:

Ik ben alleen niet happy met de OEM LBS binnenbanden, dat is natuurlijk vragen om problemen, of niet? :)
[/quote]

Ik zou niet weten waarom.
OEM binnenbanden komen gewoon van een grote fabrikant, er is geen reden voor wantrouwen.
Je kan de merkengekte ook te ver doordrijven..

Ik rij de meeste kilometers op een fiets waarvan het frame de naam Marco's Bikes draagt, een zaakje uit Schagen voorzover mij bekend.
Fraai laswerk (alles smooth welding) , goede geometrie , loeistijf.
Gewoon in Taiwan aan de lopende band gemaakt vermoedelijk , met je naam erop als je maar betaalt.
OEM kan gewoon topspul zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Nadeel van OEM kan garantieafhandeling zijn, maar dat is voor een binnenband niet echt boeiend. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

dinkelover schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:13:
Maargoed, waar ik naartoe wilde, heb je in deze situatie nadien niet het gevoel dat jij het had kunnen voorkomen?
Alles is te voorkomen natuurlijk :P
Het gebeurt op dat stuk bijzonder vaak dat chauffeurs de fietsers geen voorrang geven, ongeacht de richting waar ze vandaan komen. Een paar maanden terug werd een fietser voor me ook al geschept (door een automobilist die een volledig beslagen zijraam had, en dus gewoon niks zag aankomen.. eikel :().

Wekelijks moet ik wel een keer in de ankers voor zo'n malloot die je niet aan ziet komen, of die je wel aan ziet komen, maar je snelheid niet goed inschat of zichzelf overschat, of zich plotseling bedenkt dat hij wel voor me langs wil, maar dat hij zijn auto niet in een andere auto op de rotonde wil parkeren, en daarom dus toch opeens maar midden op het fietspad op de rem gaat staan. Dus ik ben daar altijd wel dermate op m'n hoede, dat ik niet zomaar onverantwoorde risico's neem.

In dit geval keek de bestuurder mijn kant op, en hij minderde vaart. Er was in ieder geval niets dat er op wees dat hij mij niet gezien had of dat er gevaar dreigde. Toen ik zag dat hij toch niet ging stoppen, was hij al te dichtbij. Objectief en achteraf gezien vind ik niet dat ik hier onverantwoord veel risico nam; soms denk ik na een bepaalde situatie wel eens 'ai, dat had je anders moeten doen', maar in dit geval vond ik mijzelf niks te verwijten. Natuurlijk ga je jezelf wel afvragen 'wat als ik iets langzamer had gereden?' of 'wat als ik 5 meter eerder in de remmen had geknepen?', maar met die wat-als-vragen kun je doorgaans niet zoveel :)
De bestuurder kende de rotonde overigens erg goed, hij woonde al 20 jaar vlak achter die rotonde. Onbekendheid met de verkeerssituatie was hier in ieder geval niet aan de orde.

Het blijft altijd een beetje een spanningsveld, waarbij je de balans moet zien te vinden tussen veiligheid en snelheid. Helaas ben je voor het stukje veiligheid ook afhankelijk van andere weggebruikers, blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

.

[ Voor 99% gewijzigd door Pelle op 03-10-2012 13:37 . Reden: Grr, dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:43

Peetman

Tjah....

M'n vriendin is laatst ook aangereden op het fietspad door een automobiliste. Ze keek haar kant op, stond stil, maar ging toch ineens rijden toen ze er aan kwam. Blijkbaar toch niet gezien.

Dat zei ze uiteraard ook toen ik haar en haar fiets kwam halen: "Ik had haar echt niet gezien!". Waarop ik antwoorde: "Dat is maar goed ook, anders was het poging tot doodslag geweest"

Als fietser ben je vooral afhankelijk van je eigen oplettendheid als je je pensioen (ongeschonden) wil halen. Maar het dramatische inzicht van sommige medeverkeersdeelnemers is nou eenmaal niet volledig te compenseren als je nog een beetje aan beweging wil doen of simpelweg op de fiets naar het werk wil elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Even voordat ik de advocaat van de duivel speel: de chauffeur is gewoon fout hoor. Maar ik kan me wel vinden in dinkelover's puntje over voorkomen.

Ik heb een regel voor mezelf, binnen de bebouwde kom, en al helemaal rond dit soort verkeerssituaties, rij ik gewoon 30 per uur op de teller en gaan de benen al ver voor een kruising/rotonde stil. Zeker als ik iets al aan zie komen dan zakt de snelheid rond een rotonde al snel richting de 20 km/h. Enige situatie waar ik me daar soms niet aan hou is een voorrangsweg (uitvalsweg) met fietsstrook op de rijbaan en met auto's in de buurt, zodat je gewoon met de auto's meefietst. Geen auto's doe ik dat ook niet, auto uit de zijstraat ziet je zo over het hoofd.

Je geeft zelf aan dat automobilisten soms jouw snelheid niet goed inschatten en schrijft zelf ook dat je er behoorlijk de vaart in had. Dat is natuurlijk wel een beetje tegenstrijdig :p.

Overigens moet ik nog altijd het meest corrigeren als ik langs een provinciale weg fiets op het gescheiden fietspad met snelheden tussen de 40-50 per uur en er dan auto's uit boerenweggetjes komen die helemaal niet op het fietspad letten en meteen naar de rand van de weg rijden... Dus misschien is mijn principe van binnen en buiten de bebouwde een beetje nutteloos :p. En ik snap ook dat in de regio's waar ik veel fiets (Twente en ten zuidoosten van Brussel) vrij goed zit met veel rustige wegen en minder bebouwde kom.

Gisteren trouwens de eerste valpartij meegemaakt op onze wedstrijdtraining sinds ik lid ben van deze club (inmiddels 4 jaar lid). Iemand lette niet op in treintje en voorwiel tegen achterwiel. Ik zat er twee plekken achter maar kon er omheen sturen, achter mij ging het wat minder, twee vielen eroverheen. Schade bleef bij hun beperkt, de eerste die viel lag wel redelijk open. Kleding ook kapot en fiets ook niet helemaal schadeloos ervan af gekomen. Wel behoorlijk jammer zo :(.

[ Voor 14% gewijzigd door the_RJ op 03-10-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
En nu eindelijk alles binnen!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dRoaT0iTCocvWu9i9PmFILGp/full.jpg

€106,27 incl. Wat vinden jullie ervan?

Om nog even hierop terug te komen:
Kippenijzer schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:55:
Ik heb shirt maat S en bibshort maat M. De S was inderdaad te klein. Nou heb ik dat overigens ook bij Giordana (S van jersey en M van bibshort).

Zondag ff fietsen en proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoe krijg je dat voor elkaar voor €106? Nep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MrAcid schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:05:
Hoe krijg je dat voor elkaar voor €106? Nep?
Het is replica teamkleding van Craft. Het zijn dus niet de echte shirts waarin de profs rijden maar het is wel originele kleding van Craft. Geen namaak.. Aanbieding gepost door een andere tweaker laatst: Deures in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

Leuk setje zo. Mooie kwaliteit ook allemaal. Ik denk dat de waarde normaal wel zo'n €230 is (3x 10 euro sokjes, 20 euro handschoentjes, 10 euro petje, 60 euro bibshort, 50 euro jersey en 60 euro Long Sleeve jersey met voering).

edit: dat is de waarde die ik eraan geef. Niet de adviesprijs volgens de website. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door LuPo op 04-10-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:19
LuPo schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:12:
[...]

Het is replica teamkleding van Craft. Het zijn dus niet de echte shirts waarin de profs rijden maar het is wel originele kleding van Craft. Geen namaak.. Aanbieding gepost door een andere tweaker laatst: Deures in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

Leuk setje zo. Mooie kwaliteit ook allemaal. Ik denk dat de waarde normaal wel zo'n €230 is (3x 10 euro sokjes, 20 euro handschoentjes, 10 euro petje, 60 euro bibshort, 50 euro jersey en 60 euro Long Sleeve jersey met voering).

edit: dat is de waarde die ik eraan geef. Niet de adviesprijs volgens de website. ;)
Leuk setje hoor, voor een mooie prijs. Zijn wel fietsbroeken van bijvoorbeeld Assos die beginnen bij het bedrag waar je deze set voor hebt. :P Zo ben je in ieder geval compleet.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
TheCrius schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:44:
[...]

Leuk setje hoor, voor een mooie prijs. Zijn wel fietsbroeken van bijvoorbeeld Assos die beginnen bij het bedrag waar je deze set voor hebt. :P Zo ben je in ieder geval compleet.
Klopt! Voorjaar, zomer en herfst zou je hier wel mee kunnen doen (met m'n eigen arm- en beenstukken van Giordana erbij). Gelukkig heb ik ook nog twee zulke zelfde setjes van Giordana en ook nog een winterset van Giordana. Dus ik was eigenlijk al wel voorzien. Maar de aanbieding was in mijn ogen té leuk om te laten lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:38

iichel

Gazoooo

LuPo schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:08:
[...]

Meestal heeft de pekel en de nattigheid/regen/modder/opspattend water nogal een slechte uitwerking op slijtagegevoelige onderdelen. Denk daarbij aan de ketting, tandiwielen, maar ook aan kabels, remblokken, wielen, lagers enz enz.

De meeste mensen met een winterfiets (die ik ken iig) hebben een fiets die ze een stuk minder dierbaar is dan hun met zorg opgebouwde racemachine. En het vervangen van een Sora/Tiagra onderdeeltje hier en daar is voor de portomonnee ook een stuk prettiger dan een Ultegra/Centaur/Force (of duurder) onderdeel.

Tenminste, da's wat ik ervan denk.

Ik ken ook mensen met een winterfiets met spatborden en verlichting erop voor in de avonduurtjes :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
iichel schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:56:
[...]

Meestal heeft de pekel en de nattigheid/regen/modder/opspattend water nogal een slechte uitwerking op slijtagegevoelige onderdelen. Denk daarbij aan de ketting, tandiwielen, maar ook aan kabels, remblokken, wielen, lagers enz enz.

De meeste mensen met een winterfiets (die ik ken iig) hebben een fiets die ze een stuk minder dierbaar is dan hun met zorg opgebouwde racemachine. En het vervangen van een Sora/Tiagra onderdeeltje hier en daar is voor de portomonnee ook een stuk prettiger dan een Ultegra/Centaur/Force (of duurder) onderdeel.

Tenminste, da's wat ik ervan denk.

Ik ken ook mensen met een winterfiets met spatborden en verlichting erop voor in de avonduurtjes :P
Ik schrijf toch juist dat ik het snap als er gestrooid wordt (pekel) en met nattigheid, maar dat ik het nu dus nog niet snap met droog weer, 13 graden en droog wegdek. En ja, vandaag regent het wel idd. ;)

Ik bedoelde trouwens of je op dit berichtje wilde reageren: LuPo in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ja, dat zou goed hebben gekund :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
iichel schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:21:
Ja, dat zou goed hebben gekund :P
Lol, je stond schuin voor me. Het was net voordat je over de gracht gaat bij stoplichten, straat heet W.A. Scholtenstraat waar de bussen doorheen rijden, richting Grote Markt. Er kwam me al iets heel bekend voor. Ik had namelijk net die foto's in het topic nog gezien en die fiets was wel heel toevallig precies hetzelfde. Je ging met een flinke sprint weg om even te laten zien hoe hard je wel niet kon. B)

[ Voor 15% gewijzigd door LuPo op 05-10-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

LuPo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:40:
[...]

Lol, je stond schuin voor me. Het was net voordat je over de gracht gaat bij stoplichten, straat heet W.A. Scholtenstraat waar de bussen doorheen rijden, richting Grote Markt. Er kwam me al iets heel bekend voor. Ik had namelijk net die foto's in het topic nog gezien en die fiets was wel heel toevallig precies hetzelfde. Je ging met een flinke sprint weg om even te laten zien hoe hard je wel niet kon. B)
:*)

(maar je moet toegeven, dat stukje Kattenhage richting Grote Markt is ook wel een heerlijk stukje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
iichel schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:47:
[...]

:*)

(maar je moet toegeven, dat stukje Kattenhage richting Grote Markt is ook wel een heerlijk stukje)
:Y

Zelfs op de gewone fiets zet ik daar vaak een sprintje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-10 13:38
Dinsdagnacht met mijn stadsfiets lek gereden. Woensdag dan maar mijn koersfiets genomen om naar de universiteit te rijden. Toen ik er bijna was, twee spaken gebroken over een bultje. Dan maar mijn fiets een nachtje laten staan in de fietsenstalling van de UA die 's nachts op slot gaat en met de bus terug. Donderdag fiets weg. |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Teun_2 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:22:
Dinsdagnacht met mijn stadsfiets lek gereden. Woensdag dan maar mijn koersfiets genomen om naar de universiteit te rijden. Toen ik er bijna was, twee spaken gebroken over een bultje. Dan maar mijn fiets een nachtje laten staan in de fietsenstalling van de UA die 's nachts op slot gaat en met de bus terug. Donderdag fiets weg. |:( :(
Klote zeg. Waarom blijft men nou niet gewoon met hun poten van een andermans spullen? Kun je geen aanspraak maken op de verzekering van de Uni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-10 13:38
zAo schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 17:20:
[...]

Klote zeg. Waarom blijft men nou niet gewoon met hun poten van een andermans spullen? Kun je geen aanspraak maken op de verzekering van de Uni?
Die wijzen alle verantwoordelijkheid af. Er staat ook duidelijk dat de fietsenstalling op eigen risico is. Ik heb even met degene gesproken die er verantwoordelijk voor is en de man vraagt al jaren om er een camera te plaatsen, maar daar is geen budget voor. Fietsdiefstallen zijn er blijkbaar schering en inslag. Gemiddeld een 3-tal per week waar melding van wordt gemaakt bij de universiteit. En maar weinigen maken melding.

Gisteren dan maar een nieuwe tweedehands fietsje gekocht. Een koga miyata roadwinner uit '81 of '82, minder luxe dan mijn ridley met ultegra, maar rijdt wel goed. Bijna perfecte staat, zelfs de originele tape zit er nog op en is buiten wat verkleuring nog best mooi. Ik ga die om hygiënische reden toch vervangen, maar toont aan hoe goed die fiets nog is. Foto's volgen morgen.

Voorlopig al even de brochurepic:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/408739_10151053861686825_445328187_n.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Teun_2 op 06-10-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Vanmiddag even een lekker rondje door het Groningse landschap gedenderd.

Lekker ritje, 1,5 uur, 30km/h gemiddeld.
Er stond een lekker windje, weinig last gehad van andere weggebruikers. Het was mooi rustig.

Runkeeper
SRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
iichel schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:30:
Vanmiddag even een lekker rondje door het Groningse landschap gedenderd.

Lekker ritje, 1,5 uur, 30km/h gemiddeld.
Er stond een lekker windje, weinig last gehad van andere weggebruikers. Het was mooi rustig.

Runkeeper
SRM
Netjes! Dan kunnen we samen kop over kop misschien wel 32km/h gemiddeld. :D

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 06-10-2012 22:44 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.