Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Henk schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:12:
[...]

Jij bent duidelijk geen android user... maak eens screenshots van wat je lelijk vindt? En lelijk ten opzichte van wat?
Haha grapjas, ik loop als sinds Android 1.0 mee. ICS is echt de lelijkste versie ooit.

Bijvoorbeeld dit alleen al:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8670852/ics_compare1.jpg

De nieuwe is meer gekarteld, icons zijn groter en lelijker en clock font is veel te groot.

Of het in stukken gehakte telefoon icoontje... damn.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 07-04-2012 12:29 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:26:
ICS is echt de lelijkste versie ooit.
Uitermate gelukkig mee O+

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-04-07-12-28-57.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Let me rephrase... ICS i.c.m. Touchwiz.

Uit de brei aan custom roms wordt ik niet wijs, en lees bij elke rom wel problemen dat er iets niet werkt, dus zie ik dat ook niet zo zitten om maar de gok te wagen. Dit grapje heeft me nu al de hele ochtend gekost en niks opgeleverd behalve ellende.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 07-04-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:18
Phusebox schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:31:
[...]

Dat is denk ik belangrijk om erbij te vermelden ja. Probeer anders is een ROM voor de S2 zonder TouchWiz (heeft mij overigens nooit kunnen bekoren). Ik ben geen S2 gebruiker meer, maar ik weet bijna zeker dat er op XDA vast wel een aantal te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:31:
Dat is wat anders ja :P
Uit de brei aan custom roms wordt ik niet wijs, en lees bij elke rom wel problemen dat er iets niet werkt, dus zie ik dat ook niet zo zitten om maar de gok te wagen. Dit grapje heeft me nu al de hele ochtend gekost en niks opgeleverd behalve ellende.
S2 op Marktplaats, 4S halen, van alle problemen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:35:
[...]

Dat is wat anders ja :P

[...]

S2 op Marktplaats, 4S halen, van alle problemen af :)
Ware het niet dat de huidige iPhone ook een draak van een telefoon is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MaZeLe schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:34:
[...]

Dat is denk ik belangrijk om erbij te vermelden ja. Probeer anders is een ROM voor de S2 zonder TouchWiz (heeft mij overigens nooit kunnen bekoren). Ik ben geen S2 gebruiker meer, maar ik weet bijna zeker dat er op XDA vast wel een aantal te vinden zijn.
Ja dat is nou juist het probleem, een ROM.... tussen al die tientallen moet ik maar zien te vinden welke geschikt is. Vaak staan er niet eens screenshots bij hoe die ROM eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:48
Hmm zag hier positieve berichten, dus ook KIES maar weer eens opgestart. Ging inderdaad zichzelf flink updaten, dus dacht dat heteindelijk zo ver was. Maar helaas, telefoon eraan gehangen en geen nieuwe versie. Hoewel de update functie in het menu wel oplicht, krijg ik een foutmelding als ik probeer te upgraden (Initialisatie wordt niet ondersteund door GT-I9100).

Ik wil geen andere ROMs gaan installeren nog (omdat het toestel net nieuw is), dus blijf nog even geduldig wachten. Overigens vind ik op deze screens ICS er best leuk uitzien hoor. Gedoe over fonts en de iets heldere icoontjes.. Tja.

Edit@pcfreak52: Oeps tikfout, heb het aangepast :)

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 07-04-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 08:44
Welke mod heb je draaien en op welke AOSP versie (4.0.4?) is deze gebaseerd?

Ik heb, net als bijna iedereen, problemen met het afspelen van muziek via bluetooth in mijn auto (A2DP+AVRCP 1.3) met de LPS en alle andere 4.0.3 officiele Samsung roms. Heb je dit ook getest met jouw rom, of evt. de mogelijkheid hiertoe?

Ik vermoed namelijk een bug van 4.0.3 en als dit met 4.0.4 opgelost is ga ik meteen aan de custom rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrar schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:49:
Hmm zag hier positieve berichten, dus ook KIES maar weer eens opgestart. Ging inderdaad zichzelf flink updaten, dus dacht dat heteindelijk zo ver was. Maar helaas, telefoon eraan gehangen en geen nieuwe versie. Hoewel de update functie in het menu wel oplicht, krijg ik een foutmelding als ik probeer te upgraden (Initialisatie wordt niet ondersteund door GT-I9000).

Ik wil geen andere ROMs gaan installeren nog (omdat het toestel net nieuw is), dus blijf nog even geduldig wachten. Overigens vind ik op deze screens ICS er best leuk uitzien hoor. Gedoe over fonts en de iets heldere icoontjes.. Tja.
Weet je zeker dat het de GT-I9000 is, want die krijgt geen UP naar ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elninja schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:53:
Is gewoon een LPS-based 4.03 Rom met Vertumus 4.1 en een aangepaste SystemUI.
Heb je dit ook getest met jouw rom, of evt. de mogelijkheid hiertoe?
Auto staat nu net bij de garage en is dinsdag pas terug maar dacht wel dat het gewoon werkte. In ieder geval wel met voorgaande (4.03) Roms van dezelfde maker dus zie geen reden waarom het op LPS niet zou werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:58:
Auto staat nu net bij de garage en is dinsdag pas terug maar dacht wel dat het gewoon werkte. In ieder geval wel met voorgaande (4.03) Roms van dezelfde maker dus zie geen reden waarom het op LPS niet zou werken :)
Bedankt voor je reply.

Er is iets geks nog in 4.0.3 en AVRCP 1.3 (=+meta-data support). Het internet staat er vol mee. Ik ga geduldig wachten op 4.0.4 van Samsung zelf. Ik voorspel een lange wachtperiode.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elninja schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:03:
Er is iets geks nog in 4.0.3 en AVRCP 1.3 (=+meta-data support). Het internet staat er vol mee. Ik ga geduldig wachten op 4.0.4 van Samsung zelf. Ik voorspel een lange wachtperiode.. :)
Wat bedoel je precies dat het probleem is dan? Als ik een MP3'tje afspeelde op de S2 hoorde ik die gewoon via de autoradio uit de speakers komen (met een Parrot MKi9200). Dat bedoel je toch, of iets anders?

Heb dat wel uit gezet aangezien je élk geluidje hoorde uit de speakers, ook tijdens het tikken of binnenkomende berichten en zo. Vind dat super irritant en heb dus alleen de telefoon-functie aan gelaten en media uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

elninja schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:53:
[...]

Ik heb, net als bijna iedereen, problemen met het afspelen van muziek via bluetooth in mijn auto (A2DP+AVRCP 1.3) met de LPS en alle andere 4.0.3 officiele Samsung roms. Heb je dit ook getest met jouw rom, of evt. de mogelijkheid hiertoe?

Ik vermoed namelijk een bug van 4.0.3 en als dit met 4.0.4 opgelost is ga ik meteen aan de custom rom :)
Mijn LPS rom connect gewoon goed met mijn Pioneer 6400BT 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Het eerste was Kies doet nadat ik het na een aantal weken weer opstart is vastlopen. Meteen klaar mee :') .

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:07:
Mijn LPS rom connect gewoon goed met mijn Pioneer 6400BT 8)
Begon al aan mezelf te twijfelen :) Hoef dus ook niet meer te testen aangezien het al 99% zeker was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Phusebox schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:35:
[...]

Ware het niet dat de huidige iPhone ook een draak van een telefoon is ;)
Met jouw eisen/gedrag zijn er echt maar 2 opties mogelijk :S

1) Leer hoe custom roms werken en skin je eigen rom. De enige manier waarop je echt tevreden gaat zijn met een smartphone. Dan kun je de klok en de icoontjes lekker terugskunnen naar 2.3.5-gedrag, en alle andere kleine dingetjes waar je het niet mee eens bent.

2) Vergeet het concept smartphone en koop een Nokia 3310.

[ Voor 13% gewijzigd door Henk op 07-04-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:06:
[...]
Wat bedoel je precies dat het probleem is dan? Als ik een MP3'tje afspeelde op de S2 hoorde ik die gewoon via de autoradio uit de speakers komen (met een Parrot MKi9200). Dat bedoel je toch, of iets anders?
Het probleem wat ik heb is dat ICS en mijn audio system in mijn auto op een bepaald protocollevel connecten en vermoedelijk door een bug in ICS gaat de muziek starten/stoppen/starten/stoppen, continue, waardoor de muziek hakkelt en het dus onbruikbaar geworden is.

Het nieuw ondersteunde protocol binnen de BlueZ bluetooth stack is AVRCP (audio/video remote control protocol) versie 1.3, welke meta-data (=nummer informatie) doorgeeft aan de head unit in de auto. Deze informatie zie ik nu ook sinds ICS, alleen hakkelt de muziek als een dolle.

Dit probleem schijnen erg veel mensen te hebben met verschillende head unit (aftermarket en fabrieks-af a/v units). Deze nieuwe BlueZ versie zit nu in ICS en zat nog niet in GB.

Spraak tijdens het bellen is overigens geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elninja schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:15:
Het nieuw ondersteunde protocol binnen de BlueZ bluetooth stack is AVRCP (audio/video remote control protocol) versie 1.3, welke meta-data (=nummer informatie) doorgeeft aan de head unit in de auto. Deze informatie zie ik nu ook sinds ICS, alleen hakkelt de muziek als een dolle.
Ah okay duidelijk. Nou ja aangezien we beiden een LPS-Rom draaien zal ik het dan ook wel hebben. Weet niet in hoeverre n00bs het heeft getest? Zal als de auto terug is wat muziek erheen streamen en even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

elninja schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:15:
[...]

Het probleem wat ik heb is dat ICS en mijn audio system in mijn auto op een bepaald protocollevel connecten en vermoedelijk door een bug in ICS gaat de muziek starten/stoppen/starten/stoppen, continue, waardoor de muziek hakkelt en het dus onbruikbaar geworden is.

Dit probleem schijnen erg veel mensen te hebben met verschillende head unit (aftermarket en fabrieks-af a/v units). Deze nieuwe BlueZ versie zit nu in ICS en zat nog niet in GB.

Spraak tijdens het bellen is overigens geen probleem.
Is er geen custom rom met de oude protocollen? en verder gewoon full ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:17:
[...]

Ah okay duidelijk. Nou ja aangezien we beiden een LPS-Rom draaien zal ik het dan ook wel hebben. Weet niet in hoeverre n00bs het heeft getest? Zal als de auto terug is wat muziek erheen streamen en even kijken.
Top!

Uiteraard is het nieuw in ICS en een door mij uitermate welkome vernieuwing dat ik kan zien wat er speelt, via bluetooth.

Wellicht verlies ik mijn geduld binnen afzienbare tijd en ga ik voor 4.0.4 custom AOSP :) T.z.t. zal ik mijn bevindingen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
n00bs schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:19:
[...]
Is er geen custom rom met de oude protocollen? en verder gewoon full ICS?
Geen idee eigenlijk, volgens mij zit het standaard in de AOSP source en zal men dat niet snel eruit gaan zitten klussen.

Maar zoals gezegd is het juist een hele mooie stap, ware het niet dat het nog niet helemaal goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41
Mijn auto / mediasysteem ondersteunt geen audio over bleutooth :(

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een linkje naar de pagina voor de rooted kernel voor de poolse versie 19100XXLPS?
Zie door de bomen het bos niet meer.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:50:
Weet iemand een linkje naar de pagina voor de rooted kernel voor de poolse versie 19100XXLPS?
Zie door de bomen het bos niet meer.. 8)7
Die van Chainfire is toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is hem Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2024
Soortgelijke vraag, is er al een rooted kernel voor de LUX versie?
Zo ja, waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diet schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:30:
Soortgelijke vraag, is er al een rooted kernel voor de LUX versie?
Zo ja, waar kan ik die vinden?
De LPS kernel doet het daar ook prima op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 21:50
Hier zeer tevreden over SpeedMod K3-9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awenmaek schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:46:
[...]

Ik had bij de update van 2.3.3 naar 2.3.5 een gelijkaardig probleem dat het verplaatsen niet permanent was. De oplossing was het ledigen van de configuratie van twlauncher (via instellingen-applicaties). Homescreen moet je daarna terug instellen.

Mij is wel opgevallen dat de update naar ics dit al automatisch doet.
Misschien overbodig maar ga het liefst op zeker ;)
TWlauncher gevonden, bedoel je dat ik hier op de knop "Gegevens wissen" moet klikken?
En behalve dat het homescreen opnieuw ingesteld moet worden, blijven verder alle iconen in de diverse schermen hierbij aanwezig?

Edit;
Heb het inmiddels uitgevoerd en het is gelukt, beide probleempjes zijn hiermee opgelost, bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:35:
[...]

De LPS kernel doet het daar ook prima op :P
Dat las ik op XDA maar daar werd tevens de tip gegeven om met nandroid even een backupje van je kernel te maken.... dus volgens mij is dat een beetje kip ei verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diet schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:38:
Dat las ik op XDA maar daar werd tevens de tip gegeven om met nandroid even een backupje van je kernel te maken.... dus volgens mij is dat een beetje kip ei verhaal?
Dat is niet eenvoudig nee, zonder eerst een rooted kernel te hebben :) Zo is het ook nogal lastig een Nandroid backup te maken van je telefoon voordat je met rooten/rommelen begint en zo ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:39:
[...]

Dat is niet eenvoudig nee, zonder eerst een rooted kernel te hebben :) Zo is het ook nogal lastig een Nandroid backup te maken van je telefoon voordat je met rooten/rommelen begint en zo ja :P
Iets in mij zegt dat ik nog even geduld moet hebben... thx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diet schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:41:
Iets in mij zegt dat ik nog even geduld moet hebben... thx anyway :)
Er kan echt serieus weinig mis gaan hoor. Mits je goed leest wat er staat en dat opvolgt. Eenmaal een rooted kernel op je telefoon en een goed werkende Nandroid backup en je kan helemaal lós gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik wil ook een kernel met root installeren, maar welke moet ik dan hebben?

In dit topic staan er namelijk nogal wat.

Ik heb trouwens de poolse spl rom geinstalleerd.

Moet ik dan deze hebben? CF-Root-SGS2_XX_OXA_LPS-v5.4-CWM5.zip (aller laatste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thriller schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:47:
Moet ik dan deze hebben? CF-Root-SGS2_XX_OXA_LPS-v5.4-CWM5.zip (aller laatste)
Yes. Na flashen recovery in (Home+Power+Volume omhoog), Nandroidje maken, met Roms experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:49:
[...]

Yes. Na flashen recovery in (Home+Power+Volume omhoog), Nandroidje maken, met Roms experimenteren :)
Dokter Brad voor al U problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter lijkt het mij het Custom Rom topic en "alles" op XDA uitvoerig te lezen, bestuderen én proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:36:
[...]

LauncherPro is iets van een jaar geleden voor het laatst geüpdate. Zou dat niet als ICS launcher gebruiken :)
Ik gebruik nu Apex. GEWELDIG! _/-\o_
Is als LauncherPro maar dan nog vele malen beter. Heel stabiel, erg uitgebreid en gratis.
Klinkt als te goed om waar te zijn.. is ie echt gratis of zie ik iets over het hoofd? 8)7

Opera Mobile werkt overigens ook niet helemaal perfekt.. kan bijv. geen tabs sluiten.
En Tasker stopt mijn wifi elk half uur.. irri..

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:57:
Klinkt als te goed om waar te zijn.. is ie echt gratis of zie ik iets over het hoofd? 8)7
Apex is inderdaad gratis en een bijzonder fijne, snelle en smoothe launcher ja :P
Opera werkt overigens ook niet helemaal perfekt.. kan bijv. geen tabs sluiten.
Opera (Mobile) doet het hier prima. Echter de fijnste browser op ICS vind ik Chrome Beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:05:
[...]

Apex is inderdaad gratis en een bijzonder fijne, snelle en smoothe launcher ja :P

[...]

Opera (Mobile) doet het hier prima. Echter de fijnste browser op ICS vind ik Chrome Beta :)
Ik dacht altijd de ingebakken browser van Android Chrome was, in een soort afgeslankte vorm..?
Waarom leveren ze die niet gewoon bij ICS?
FF werkte niet lekker op stock 2.3.5..maar weer eens van zolder halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenmaek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2024
YoG schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:16:
[...]

Ik dacht altijd de ingebakken browser van Android Chrome was, in een soort afgeslankte vorm..?
Waarom leveren ze die niet gewoon bij ICS?
FF werkte niet lekker op stock 2.3.5..maar weer eens van zolder halen
Ja en neen. Beide zijn webkit gebaseerd. De default android browser is in ics ook verbeterd. De chrome is inderdaad vrij leuk en goed. Misschien wordt deze later nog de default.

FF heb ik op mij toestellen staan als ik een website tegenkom waarmee toch problemen zijn (de meeste android browsers zijn webkit-achtig, en deze is gecko), maar daar zijn toch nog kosten aan:
- zolang ff draait (ook in de achtergrond) neemt ie 2-3%cpu in. Voor een telefoon is dit een probleem om dan de cpu in slaap modus te zetten. Na gebruik dus elke keer killen
- firefox rendert alles zelf, dus ui is niet echt consistent. Stabiliteit is ook niet top ( maar al wel fel beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenmaek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:37:
[...]

Misschien overbodig maar ga het liefst op zeker ;)
TWlauncher gevonden, bedoel je dat ik hier op de knop "Gegevens wissen" moet klikken?
En behalve dat het homescreen opnieuw ingesteld moet worden, blijven verder alle iconen in de diverse schermen hierbij aanwezig?

Edit;
Heb het inmiddels uitgevoerd en het is gelukt, beide probleempjes zijn hiermee opgelost, bedankt.
Steek nog niet te veel werk in het opnieuw indelen. Bij de upgrade naar ics moet je dit toch opnieuw doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awenmaek schreef op zondag 08 april 2012 @ 09:08:
[...]

Steek nog niet te veel werk in het opnieuw indelen. Bij de upgrade naar ics moet je dit toch opnieuw doen :9
Ik weet het en hij nu ook. Toen hij die aktie uitvoerde kreeg hij wel een waarschuwing dat er mogelijk ook account gegevens verloren konden gaan, toen twijfelde hij toch wel een beetje. Toch maar gedaan en alles met een account werkte nog als vanouds gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:54
"Waarschuwing:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. "
/checked kies, lies! al lies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem ook maar eens updaten! :D
Nu hopen dat het een grote vooruitgang is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 01:33
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:37:
Ik ga hem ook maar eens updaten! :D
Nu hopen dat het een grote vooruitgang is! :D
Ik vindt van wel, heb zelf ICS I9100XXLPS 4.03 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:38:
[...]

Ik vindt van wel, heb zelf ICS I9100XXLPS 4.03 8)
Helaas.. hier nog geen ICS update.. :(

Of kies doet het weer eens niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Inderdaad, nog steeds geen officiele firmware update. Ik ben er in ieder geval wel uit, ik zal nooit meer een samsung smartphone kopen. Ik vind het belangrijk om je beloftes na te komen, en als je het niet doet, dat je dan wel man genoeg bent om je excuses aan te bieden. Nee, ik heb het wel gehad met Samsung.

Ik ben jammer genoeg een totale noob als het komt op custom firmwares, flashen met odin en dergelijke. Ik lees af en toe wel eens blogs en instructies om een galaxy s2 te flashen, maar het is 1 en al hocus pocus voor me. Moet daarom jammer genoeg wachten op de jongens van Samsung.

Ik dacht er zelfs om mijn s2 te ruilen voor een galaxy nexus, maar heb gelezen dat de s2 meer ruwe kracht heeft en besloot toch maar verder te gaan met mijn s2. Wacht nog af dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

Nibbz

Postmaster General

Mr_Kahan schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:52:
Inderdaad, nog steeds geen officiele firmware update. Ik ben er in ieder geval wel uit, ik zal nooit meer een samsung smartphone kopen. Ik vind het belangrijk om je beloftes na te komen, en als je het niet doet, dat je dan wel man genoeg bent om je excuses aan te bieden. Nee, ik heb het wel gehad met Samsung.

Ik ben jammer genoeg een totale noob als het komt op custom firmwares, flashen met odin en dergelijke. Ik lees af en toe wel eens blogs en instructies om een galaxy s2 te flashen, maar het is 1 en al hocus pocus voor me. Moet daarom jammer genoeg wachten op de jongens van Samsung.

Ik dacht er zelfs om mijn s2 te ruilen voor een galaxy nexus, maar heb gelezen dat de s2 meer ruwe kracht heeft en besloot toch maar verder te gaan met mijn s2. Wacht nog af dus.
Ik vind het wel zo grappig, dat de meeste mensen hier, al een half jaar met een S2 lopen. En omdat dan de update niet in de maand komt dat samsung aankondigd, iedereen hier over heen valt.

Je hebt je telefoon toch fijn kunnen gebruiken de afgelopen maanden. Wat boeit het dan als die update een paar weken later komt :s..

Uiteindelijk is het ook allemaal peanuts (ik bedoel.. tis een btje software.. 2.3.6 werkt prima hier.. tzou wel leuk zijn als ik vandaag naar 4.0 kan updaten.. maar kzal er ook niet wakker van liggen)

En als je echt wilt updaten pak dan odin erbij... maar ga niet lopen klagen...

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Sjonge jonge jonge soms lijkt het hier echt op het libelle forum ofzo.

Mensen die geen flauw benul hebben van wat ICS inhoudt en met een grote aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid als ze ooit ICS zullen gaan gebruiken het verschil echt niet zullen merken lopen maar te zeuren en te zeuren.

Dus als ik het goed begrijp; Je hebt gewoon een goed werkende Samsung telefoon waar je al maanden heel veel plezier aan hebt beleefd. Omdat andere mensen niet lui zijn en er een custom ICS op rammen en jij dit niet kunt, en omdat toevallig andere landen wel een update hebben gehad en jij nog ff moet wachten koop je nooit meer een Samsung?

Voor de mensen die zich aangesproken voelen: Koop AUB een iPhone, AUB!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nibbz schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:58:
[...]

Je hebt je telefoon toch fijn kunnen gebruiken de afgelopen maanden. Wat boeit het dan als die update een paar weken later komt :s..

Uiteindelijk is het ook allemaal peanuts (ik bedoel.. tis een btje software.. 2.3.6 werkt prima hier.. tzou wel leuk zijn als ik vandaag naar 4.0 kan updaten.. maar kzal er ook niet wakker van liggen)
Uhmm,, ik denk dat op dit punt de meningen uiteen lopen. Bij veel mensen treedt er een reboot op, waardoor je bijvoorbeeld belangrijke oproepen mist. Dus dan gaat het fijn gebruiken in jouw context niet op.

Peanuts? Nee, ik vind van niet.. Er zijn zeker nog heel wat punten waar Samsung zichzelf op kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
Nibbz schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:58:
[...]

Ik vind het wel zo grappig, dat de meeste mensen hier, al een half jaar met een S2 lopen. En omdat dan de update niet in de maand komt dat samsung aankondigd, iedereen hier over heen valt.

En als je echt wilt updaten pak dan odin erbij... maar ga niet lopen klagen...
2.3.6 loopt inderdaad lekker. Ik heb nu een windows 7 launcher en het ziet en werk super! Maar ik heb het hier over principes! Als een multibillion bedrijf een belofte doet om een software update door te voeren, waar de code al een half jaar! geleden is uitgekomen, en na 7 maanden het nog niet heeft toegepast en uitgebracht ga ik klagen ja. Als je als bedrijf een belofte maakt, moet je het nakomen, maak anders geen belofte als je niet zeker bent van je zaak! En dan lukt het niet, hebben ze geen balls om een aankondigen te maken dat het iets langer duurt en dat we de update kunnen verwachten over een x periode. Daar gaat het mij om. Niet zozeer dat ik ics wil, maar om principes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Als die 4 stappen volgen in Odib te moeilijk voor je is, dan ben je ook niet het type dat iets heeft aan de technische verbeteringen die ICS meebrengt. Ik weet niet wat jullie verwachten, maar de gewone gebruiker zal alleen de iets veranderde menu structuur opvallen. Wat maakt het het dan uit dat je die iets later krijgt? Als je het type bent wat wel om de technische mogelijkheden van ICS geeft, flash het gewoon. Je wist van te voren dat je na Samsung op de Nederlandse providers moest wachten. Want de update is er al lang voor de liefhebbers van updates.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 08-04-2012 11:10 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
ph4ge schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:09:
Als die 4 stappen volgen in Odib te moeilijk voor je is, dan ben je ook niet het type dat iets heeft aan de technische verbeteringen die ICS meebrengt. Ik weet niet wat jullie verwachten, maar de gewone gebruiker zal alleen de iets veranderde menu structuur opvallen. Wat maakt het het dan uit dat je die iets later krijgt? Als je het type bent wat wel om de technische mogelijkheden van ICS geeft, flash het gewoon. Je wist van te voren dat je na Samsung op de Nederlandse providers moest wachten. Want de update is er al lang voor de liefhebbers van updates.
Kijk, en dit mensen, is waarom tweakers soms zo achteruit gaat "OMG je kan niet flashen, dan heb je geen fuck aan ICS jij noob" Dat is een beetje de hele post.
Dood irritant wordt het.

Flashen is niet te moeilijk voor mij, maar waarom zou ik? Samsung zou de update uitbrengen in maart. NIET gehaald. En Flashen is NIET (let op NIET) de oplossing. Het moet via KIES komen, anders is het gewoon niet de update op de manier waarop samsung het bedoeld heeft, en komen ze dus hun beloftes niet na.
Maar hey, Het is totaal niet erg toch? je kan altijd nog flashen, dan hoeft samsung totaal geen fuck meer te doen voor je, dan kunnen ze beloven wat ze willen zonder moeite te doen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Dit topic is uitgegroeid naar een plek voor onwetende die graag willen flashen maar niet de moeite doen om google te raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Dat heeft niets met Tweakers te maken. ICS stelt niet heel veel voor, het idee is leuk, technisch is er het een en ander veranderd, meer niet. Een gewone gebruiker merkt het niet, en als jij niet wil/kan flashen dan ben jij zo'n gebruiker. Als je echt iets aan ICS zou hebben dan zou je wel die 10 seconden moeite nemen. Het is minder oeite om te doen dan de tijd die je nu kwijt bent met klagen. Samsung is in Nederland nou eenmaal ook weer afhankelijk van anderen. Denk je nou werkelijk dat Samsung de moeite zou nemen om ICS te porten maar dat ze nu niet de moeite willen nemen om op een knop te drukken? Als ze zouden kunnen dan zou hij er zijn, ze wachten op de Nederlandse partners.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
Je slaat de plank ook helemaal mis met mijn bericht. Ik kan inderdaad niet flashen, maar ik kan wel een stappenplan volgen en als het moet doe ik het , maar waarom zou ik. Zoals eerder gezegd, moet een bedrijf hun belofte nakomen wat ze maken tegenover hun klanten. Verder ben ik ook op de hoogte dat er weinig visuele veranderingen zijn vanwege TW in ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Waarom zou je het niet doen? Als je jezelf wijsmaakt dat het de moeite is om je druk om te maken, dan kan je die energie beter in flashen steken. Samsung heeft voor de liefhebbers ICS al geport, dus wat is het probleem nou? Wat maakt het nou uit welk programma je gebruikt als je zo graag een update wil?

Je moet niet Samsung van alles beschuldigen. Ze hebben ICS geport, ze houden het in NL niet expres tegen om jou te pesten of omdat ze lui zijn. Het ligt bij andere partijen, Samsung heeft ICS al lang af en gepubliceerd waar mogelijk.

Je bent of iemand die de update nodig heeft, dan kan je gewoon Odin gebruiken, of je bent een gewone gebruiker die toch niets van de update merkt. Beide gevallen moet je hier niet klagen. Wij kunnen ook niet anders doen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas net weer een spontane reboot. Ook bij ICS is het dus helaas mogelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:03:
Helaas net weer een spontane reboot. Ook bij ICS is het dus helaas mogelijk. :(
Hier sinds ICS nooit meer een reboot gehad (wifi aan en SD card er in). Daarvoor was het paar keer per dag raak.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn SII geüpgraded van I9100XWKK2 (GB 2.3.6, LUXKJ1) naar I9100XWLP4 (ICS 4.0.3, LUXLP1) via Kies zonder problemen. Mijn SII was niet geroot. Na de upgrade heb ik de telefoon volledig gereset en zowel het intern geheugen als mijn sd-kaart geformateerd. Vaststellingen:

Grootste irritaties
  • Het scrollen in de browser en andere apps werkt niet goed: soms wordt er heel snel gescrold en andere keren wordt er in de verkeerde richting gescrold. Mits oefening is het werkbaar, maar niet aangenaam om werken.
  • Na een tijdje wordt de startpagina van de standaardbrowser gereset naar wap.samsung.be/base. Geen idee hoe dit komt. Merk op dat ik geen klant ben van Base en dat ik een unbranded SII heb.
Opmerkingen
  • Het scrollen tussen de homescreens en in de app drawer werkt wel soepel.
  • De animatie van het ontgrendelen (lockscreen) van de telefoon hapert soms.
  • De icoontjes in de werkbalk (o.a. het wifi- en het batterijicoon) zien er minder goed uit. Dit ligt eerder aan ICS zelf dan aan TouchWiz. Dit is natuurlijk een kwestie van smaak.
  • Heel irritant dat in ICS automatisch je bladwijzers en foto's met Google worden gesynchroniseerd. Dit zou standaard uit moeten staan (Googles "fout", niet de schuld van Samsung).
  • De batterijduur lijkt niet veranderd te zijn t.o.v. GB 2.3.6.
Zoals je kan zien is de huidige implementatie van ICS door Samsung nog niet optimaal. Ik keer terug naar mijn vertrouwde I9100XWKK2 ROM. Hopelijk worden bovenstaande bugs verholpen in de Nederlandse ICS update.

[ Voor 23% gewijzigd door FezzFest op 08-04-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Mr_Kahan schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:22:
[...]

Je slaat de plank ook helemaal mis met mijn bericht. Ik kan inderdaad niet flashen, maar ik kan wel een stappenplan volgen en als het moet doe ik het , maar waarom zou ik. Zoals eerder gezegd, moet een bedrijf hun belofte nakomen wat ze maken tegenover hun klanten. Verder ben ik ook op de hoogte dat er weinig visuele veranderingen zijn vanwege TW in ICS.
Dan heeft Vodafone in jouw ogen ook een probleem, want die hadden beloofd om op z'n laatst afgelopen donderdag hun 2G gedeelte weer helemaal online te hebben.
Dus klaarblijkelijk heb je nog nooit gehoord van overmacht en overwachte en hardnekkige bugs die tijdens de rit hun kop opsteken.

Je kunt het beter zo bekijken...........Alle ICS roms die Samsung uitbrengt in andere landen worden uitvoerig daar (en hier) getest, zodat wij hier zometeen misschien wel een veel nieuwere en snellere / stabielere versie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
FezzFest schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:06:
Ik heb gisteren mijn SII geüpgraded van I9100XWKK2 (GB 2.3.6, LUXKJ1) naar I9100XWLP4 (ICS 4.0.3, LUXLP1) via Kies zonder problemen. Mijn SII was niet geroot. Na de upgrade heb ik de telefoon volledig gereset en zowel het intern geheugen als mijn sd-kaart geformateerd. Enkele opmerkingen:
  • Het scrollen in de browser en andere apps werkt niet goed: soms wordt er heel snel gescrold en andere keren wordt er in de verkeerde richting gescrold. Mits oefening is het werkbaar. Ik vind het scrollen in GB 2.3.6 beter.
  • De icoontjes in de werkbalk (o.a. het wifi- en het batterijicoon) zien er minder goed uit. Dit ligt eerder aan ICS zelf dan aan TouchWiz. Dit is natuurlijk een kwestie van smaak.
  • Heel irritant dat in ICS automatisch je bladwijzers en foto's met Google worden gesynchroniseerd. Dit zou standaard uit moeten staan (Googles "fout", niet de schuld van Samsung).
  • Na een tijdje wordt de startpagina van de standaardbrowser gereset naar wap.samsung.be/base. Geen idee hoe dit komt. Merk op dat ik geen klant ben van Base en dat ik een unbranded SII heb.
En verder:
Zoals je kan zien is de huidige implementatie van ICS door Samsung nog niet optimaal. Ik keer terug naar mijn vertrouwde I9100XWKK2 ROM. Hopelijk worden bovenstaande bugs verholpen in de Nederlandse ICS update.
Waarom probeer je niet eerst I9100XXLPS ROM 4.0.3
Heb deze nu zelf 1 week draaien en heb geen van boven genoemde problemen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik wil een ROM draaien dit ontwikkeld is voor mijn regio. Dat betekent dus Frankrijk, België, Nederland, Luxembourg of Duitsland. Ik wacht wel op de NL-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FezzFest schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:24:
Ik wil een ROM draaien dit ontwikkeld is voor mijn regio. Dat betekent dus Frankrijk, België, Nederland, Luxembourg of Duitsland.
Want het verschil is..?
Ik wacht wel op de NL-update.
Dat mag uiteraard ook d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Geweldig topic geworden. In plaats van ON topic gepraat is het een en al gezeik geworden van pseudo elitaire android gebruikers die Flashen als de ultieme waarheid zien. (sommige mensen daarbuiten gelaten).

Levert wel wat humor op, maar dit topic kan net zo goed gesloten worden en doorverwezen worden naar de S2 flash topic

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik vraag mij ook af wat het verschil is. Maar het feit dat ze voor elk land een aparte firmware ontwikkelen (ik beperkt me nu even tot de unbranded toestellen) betekent toch dat er verschillen zijn? Anders zou het een verspilling van tijd en energie zijn, firmwares ontwikkelen die eigenlijk niet van elkaar verschillen. Eender hoe, ik ben ondertussen de LPS aan het downloaden. Het tweakerduiveltje in mijn hoofd is sterker dan het Jan-met-de-pet-engeltje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FezzFest schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:39:
Eender hoe, ik ben ondertussen de LPS aan het downloaden. Het tweakerduiveltje in mijn hoofd is sterker dan het Jan-met-de-pet-engeltje ;).
Dat is een bijzonder goede keuze want die versie draait echt zonder te overdrijven bizar fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:40:
[...]

Dat is een bijzonder goede keuze want die versie draait echt zonder te overdrijven bizar fijn :)
Is er veel verschil i.v.m. de LUX versie die ik een paar dagen terug geflasht heb, opgeloste bugs of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:35:
Is er veel verschil i.v.m. de LUX versie die ik een paar dagen terug geflasht heb, opgeloste bugs of zo?
Vond de idle battery drain van LPS lager en het scrollen wat fijner. Kan best een placebo zijn hoor, YMMV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Kon niet meer wachten op NL. Wordt er beetje moe van, dus even via Odin deze Luxemburg gezet:
I9100XWLP4_I9100XXLPS_I9100LUXLP1_HOME.tar.md5
Hij doet netjes een upgrade! Alle apps werken, contacten prima. En ja wat me meteen opvalt is die lelijke balk boven in. Batterij is vierkant groen blok. Raar wifi icon met pijltje. Driehoek glijbaan voor ontvangst.
Das beetje jammer, voor de rest prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maffe schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:44:
Hij doet netjes een upgrade! Alle apps werken, contacten prima. En ja wat me meteen opvalt is die lelijke balk boven in. Batterij is vierkant groen blok. Raar wifi icon met pijltje. Driehoek glijbaan voor ontvangst.
Themaatje(s) zoals Vertumus Domination en/of 15 toggles mod er overheen (mits deodexed) en klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-04-08-13-31-52.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe

maffe

maffe

Brad Pitt schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:47:
[...]
Themaatje(s) zoals Vertumus Domination en/of 15 toggles mod er overheen (mits deodexed) en klaar :)
Leg uit deodexed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een deodexed Rom is wat makkelijker te themen. Meestal staat er wel bij of het een odexed of deodexed Rom is. Je kan ook even kijken in /system/app. Zie je daar allemaal odex files weet je genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 08-04-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Brad Pitt schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:47:
[...]

[afbeelding]
Kan CM9 al worden gethemed? Als ik bij instellingen kijk dan staat er nog een "placeholder" .
Of kan ik het veilig eroverheen flashen met CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 01:14
Brad Pitt schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:40:
[...]

Ik ben ook zeer tevreden met de LPS variant. Zoals enige tientalen berichten hiervoor omschreven heb ik deze via Kies kunnen flashen. Alleen moest ik allerlei rare capriolen uithalen om de juiste versie Kies te kunnen installeren zoals ik ook al beschreven heb.

Ik had 2.3.6 draaien, en deze 4.0.3 is een verademing. Niet meer de hele dag reboots, een veel stabielere WiFi, volgens mij minder stroomverbruik, en ook veel sneller.

Naar ik begrepen heb moet iedere regionale subversie van 4.0.3 voor de s2 door Google goedgekeurd worden, en dat duurt een tijdje. En miljoenen gebruikers die allemaal tegelijk hun updates willen ophalen is ook niet handig. Geen wonder dat Samsung er wat lang over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maffe schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:44:
Kon niet meer wachten op NL. Wordt er beetje moe van, dus even via Odin deze Luxemburg gezet:
I9100XWLP4_I9100XXLPS_I9100LUXLP1_HOME.tar.md5
Das beetje jammer, voor de rest prima.
Hoe de icoontjes er uit zien vind ik persoonlijk niet belangrijk, voor mij is een snelle en goede werking van het OS en weinig battery-drain veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:58:
Kan CM) al worden gethemed? Als ik bij instellingen kijken dan staat er nog een "placeholder" .
Of kan ik het veilig eroverheen flashen met CWM?
Op XDA staan enorm veel thema's voor CM9 ja, da's dus geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Brad Pitt schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:01:
[...]

Op XDA staan enorm veel thema's voor CM9 ja, da's dus geen enkel probleem.
Moet je toestel voor deze thema's geroot zijn ?

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 08-04-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:11:
Moet je voor deze thema's een geroot toestel hebben.. ?
Voor alle leuke dingen moet je geroot zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe

maffe

maffe

Is er niet een gratis thema uit de market om dit in 1 klap weg te halen? Had ik al gezegd dat ie gratis moet zijn :)
Face unlock is niet echt cool ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maffe schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:35:
Is er niet een gratis thema uit de market om dit in 1 klap weg te halen? Had ik al gezegd dat ie gratis moet zijn
Vertumus is gewoon gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe

maffe

maffe

Ik ben dolgelukkig !!! Ik kom erachter dat ALLSHARE nu vele malen beter werkt.
Ik kreeg mijn filmpjes met SGS2 niet naar mijn Sony Bravia TV. Had van alles geprobeerd. Dacht telkens dat Sony de boosdoener was. Maar wat blijkt, met ICS 4.03 knal ik gewoon de opgenomen filmpjes naar mijn TV. Super Samsung, great job!! Ik vergeet spontaan de icons boven in de balk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06
ik heb nu ook de ics LUX draaien.

1 vraagje alleen mbt de browser.
Wanneer ik in 2.3.6 de browser afsloot en daarna weer opstarte, zag ik gewoon mijn opstartpagina.
Bij ICS zie ik dan steeds de pagina die ik als laatst bezocht heb, hoe kan je dit veranderen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
Bugje in de LUX versie?
spontaan krijg ik berichten dat ik nieuwe mail heb. Dit blijkt een mail te zijn die al gelezen is. Als ik het bewuste mailtje verwijder, dan zal het maitje dat daarvoor is binnen gekomen als melding binnen komen.
Dit gebeurd met een hotmail account dat tevens als standaard mail account ingesteld staat.
Deze meldingen blijven komen en maakt de applicatie bijna onbruikbaar.

Zijn er meerdere met dit euvel?

Edit:
na een herstart gebeurde het weer en na nog een herstart was het weg.

[ Voor 17% gewijzigd door diet op 08-04-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
lanerios schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:39:
Geweldig topic geworden. In plaats van ON topic gepraat is het een en al gezeik geworden van pseudo elitaire android gebruikers die Flashen als de ultieme waarheid zien. (sommige mensen daarbuiten gelaten).

Levert wel wat humor op, maar dit topic kan net zo goed gesloten worden en doorverwezen worden naar de S2 flash topic
Ik dacht ook dat roms flashen in dit [Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware topic wordt besproken. Op zich geen probleem mee dat mensen hier de werking van de officiële ICS roms doorgeven (zo weet ik ook of Samsung er aan werkt) en dat dat flashen vereist, maar het is wel vervelend dat men er vanuit gaat dat iedereen hier roms flashed en je botte reacties krijgt als je dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Toch iets opgemerkt, heb ICS-ROM LPS 4.03 en RTLXL beeld blijft zwart en Gemist geeft alleen nog groene strepen door het beeld, heb ze opnieuw geïnstalleerd maar heeft geen effect.

[ Voor 24% gewijzigd door Albert020 op 09-04-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

FezzFest schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:06:
Ik heb gisteren mijn SII geüpgraded van I9100XWKK2 (GB 2.3.6, LUXKJ1) naar I9100XWLP4 (ICS 4.0.3, LUXLP1) via Kies zonder problemen. Mijn SII was niet geroot. Na de upgrade heb ik de telefoon volledig gereset en zowel het intern geheugen als mijn sd-kaart geformateerd. Vaststellingen:

Grootste irritaties
  • Het scrollen in de browser en andere apps werkt niet goed: soms wordt er heel snel gescrold en andere keren wordt er in de verkeerde richting gescrold. Mits oefening is het werkbaar, maar niet aangenaam om werken.
Opmerkingen
  • Het scrollen tussen de homescreens en in de app drawer werkt wel soepel.
Scrollen werkt in LPS goed, LPQ had ik het idee dat het "stroef" ging.
Animaties gaan bij mij soepel
icoontjes kunnen sowieso mooier, maar ik gooi er nog wel een andere skin overheen

foto's die naar google worden gesynct? ik zie die optie echt nergens, niet bij backup, noch bij de sync opties?

batterij is bij mijn lps beter dan 2.3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:12:
Toch iets opgemerkt, heb ICS-ROM LPS 4.03 en RTLXL beeld blijft zwart en Gemist geeft alleen nog groene strepen door het beeld, heb ze opnieuw geïnstalleerd maar heeft geen effect.
Op ICS 4.04 werkt Gemist prima, krijg met RTLXL ook alleen een zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Brad Pitt schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:39:
[...]

Op ICS 4.04 werkt Gemist prima, krijg met RTLXL ook alleen een zwart beeld.
Waar kan ik ICS 4.04 downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:54:
Waar kan ik ICS 4.04 downloaden ?
Bijvoorbeeld hier. Ga denk ik wel weer terug naar LPS want GPS doet het niet/brak. Plus het scrollen is LPQ-style dus mega irritant. Lees nog "even" dat forum door en als daar geen fixes voor zijn is het back to LPS :)

[Edit] GPS doet het wel, is alleen way trager. Blijft alleen het scrollen nog over. Gevraagd in het forum daar :P

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 09-04-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Brad Pitt schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:58:
[...]

Bijvoorbeeld hier. Ga denk ik wel weer terug naar LPS want GPS doet het niet/brak. Plus het scrollen is LPQ-style dus mega irritant. Lees nog "even" dat forum door en als daar geen fixes voor zijn is het back to LPS :)
W8 ik dus nog even, bedankt...

*** edit ***

Oja btw, moet toestel geroot zijn ?

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 09-04-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 02:44
Brad Pitt schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:12:
[...]

Voor alle leuke dingen moet je geroot zijn ;)

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 01:14
Albert020 schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:12:
Het "Gemist" probleem kon ik oplossen door de MX player te installeren, zoals door de help functie van "Gemist" wordt aangeraden. XL doet het niet. Dit soort problemen doet zich meestal voor als de software niet echt netjes geschreven is, en dat wreekt zich dan bij een update van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hahaha lolbroek ;)
grunnsat schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:33:
[...]

Het "Gemist" probleem kon ik oplossen door de MX player te installeren, zoals door de help functie van "Gemist" wordt aangeraden. XL doet het niet. Dit soort problemen doet zich meestal voor als de software niet echt netjes geschreven is, en dat wreekt zich dan bij een update van het OS.
Ahh ok, ga ik het even met MX player proberen....

*** edit ***

Werkt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 09-04-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Minpuntje aan de Apex Launcher is wel dat je niet "op zn TouchWiz" meteen vanuit de lockscreen een sms of gemiste oproep kunt openen

[ Voor 6% gewijzigd door Franco10 op 09-04-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:35

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Franco10 schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:11:
Minpuntje aan de Apex Launcher is wel dat je niet "op zn TouchWiz" meteen vanuit de lockscreen een sms of gemiste oproep kunt openen
Raar... ik kan dat wel?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
:*) Vertel vertel!

Dus dat je net als je bijv ineenkeer in de camera app kan, ook naar het bericht kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:30:
Dus dat je net als je bijv ineenkeer in de camera app kan, ook naar het bericht kan?
Als je Widgetlocker installeert kan dat sowieso :P

Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.

Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.