Thanks! Ga ik meteen proberen. Bedankt voor de tip trouwens. Vond de lux rom niet echt soepel en ben naar 10.5 gegaan op LPS, lijkt vooralsnog goed te werken. ff aan de tand voelenBrad Pitt schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:36:
[...]
Als je Widgetlocker installeert kan dat sowieso
Verwijderd
Even geprobeerd inderdaad RTLXL blijft ook zwart programma's worden wel aangegeven maar na je keuze zwart...Albert020 schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:12:
Toch iets opgemerkt, heb ICS-ROM LPS 4.03 en RTLXL beeld blijft zwart en Gemist geeft alleen nog groene strepen door het beeld, heb ze opnieuw geïnstalleerd maar heeft geen effect.
Uitzending gemist wel goed hier..Draai LPS
Awesome, net even via Kies Air gekeken of er al een update was, en ja hoor hij is er eindelijk. Nog niet veel kunnen testen, maar ziet er heel goed uit.
Nog een vreemde bug in ICS;
Ik heb 2 wifi routers die ik aan elkaar heb geknoopt met zelfde ssid en verschillend kanaal.
in 2.3x zag je met een wifi tool dat de sterkste zender gekozen werd als ik van de 1 naar de andere router liep. Met ICS blijft hij de router behouden waar de connectie mee gemaakt is. Als ik op zolder zit, dan blijft de (minimale) verbinding met de router beneden behouden wat een trage verbinding oplevert. Ik heb het getest door 2.3.6 even terug te zetten en dat dan zie je dat de sterkste router gepakt wordt als ik naar boven loop.
Iemand bekend met bovenstaande?
Ik heb 2 wifi routers die ik aan elkaar heb geknoopt met zelfde ssid en verschillend kanaal.
in 2.3x zag je met een wifi tool dat de sterkste zender gekozen werd als ik van de 1 naar de andere router liep. Met ICS blijft hij de router behouden waar de connectie mee gemaakt is. Als ik op zolder zit, dan blijft de (minimale) verbinding met de router beneden behouden wat een trage verbinding oplevert. Ik heb het getest door 2.3.6 even terug te zetten en dat dan zie je dat de sterkste router gepakt wordt als ik naar boven loop.
Als in .... Nederlandse release?Malfius schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:56:
Awesome, net even via Kies Air gekeken of er al een update was, en ja hoor hij is er eindelijk. Nog niet veel kunnen testen, maar ziet er heel goed uit.
Bij mij pakte hij ook bij 2.3.6 al niet de sterkste helaas.. Hij bleef vasthouden aan de zwakste router totdat die verbinding écht geheel verbroken was. Bovendien kon 2.3.6 bij mij niet overweg met WPA2-PSK. Dat kan ICS 4.0 inmiddels gelukkig weldiet schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:57:
Nog een vreemde bug in ICS;
ind... als ik de verbinding verbreek, dan wordt ook hier het sterkste signaal gepakt.Torrentus schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:02:
[...]
Bij mij pakte hij ook bij 2.3.6 al niet de sterkste helaas.. Hij bleef vasthouden aan de zwakste router totdat die verbinding écht geheel verbroken was. Bovendien kon 2.3.6 bij mij niet overweg met WPA2-PSK. Dat kan ICS 4.0 inmiddels gelukkig welErg blij met de upgrade.
Even gecheckt, krijg ook de melding dat er een update beschikbaar is.
Kan deze alleen niet installeren via Kies omdat ik de Lux versie er al op heb staan. Even wachten totdat de file op sammobile staat dus.
PS:
KPN telefoon, geloof unbranded dus...
[ Voor 5% gewijzigd door R86Bakker op 09-04-2012 23:49 ]
Geen update hier. Op 3 telefoons niet, dus lijkt erop dat hij er niet is. En daarom werkt dit topic dus niet. Teveel mensen die pseudo grappig zijn en beginnen "haha update is er trololol"
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Het kan best zijn dat iemand een update naar ICS heeft ontvangen, het is dan fijn dat het vermeld wordt. Maar vermeld dan ook of je een branded firmware hebt, en zoja welke. Misschien ook handig om te vermelden of je met Kies of OTA hebt geupdate.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Aaw jongen toch. Teleurgesteld dat je het nog niet hebt? Ik vermaak me altijd zo met mensen die bijzondere woorden gebruiken, maar het eigenlijk niet snappen. Trololol.lanerios schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:20:
Geen update hier. Op 3 telefoons niet, dus lijkt erop dat hij er niet is. En daarom werkt dit topic dus niet. Teveel mensen die pseudo grappig zijn en beginnen "haha update is er trololol"
-= Very annoying forum person =-
Het bericht lijkt te gaan over unbranded firmware, "CSC: XEN" geeft aan dat het om de Nederlandse unbranded release gaat.ph4ge schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:40:
Het kan best zijn dat iemand een update naar ICS heeft ontvangen, het is dan fijn dat het vermeld wordt. Maar vermeld dan ook of je een branded firmware hebt, en zoja welke. Misschien ook handig om te vermelden of je met Kies of OTA hebt geupdate.
Samsung maakt voor firmware upgrades gebruik van Akamai servers, het kan even duren voordat die allemaal bijgewerkt zijn en dat je de firmware ontvangt.
Niet echt, 2.3.5 bevalt me goed. Totaal geen last van bugs oid, gewoon omdat ik m'n telefoon redelijk schoon hou (ongeveer 15 apps totaal geinstalleerd). 4.0 is een leuk extra iets, maar niet om over naar huis te schrijven, vooral omdat ik hem al op een S2 heb draaien en het in een groot deel 2 stappen achteruit is.master_viper schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:43:
[...]
Aaw jongen toch. Teleurgesteld dat je het nog niet hebt? Ik vermaak me altijd zo met mensen die bijzondere woorden gebruiken, maar het eigenlijk niet snappen. Trololol.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Want, wat is er zoveel minder aan dan? Draait minimaal even snel, even smooth, zelfde accuduur, is mooier (subjectief uiteraard), enz. Zie niet helemaal de nadelen er van?lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 08:23:
vooral omdat ik hem al op een S2 heb draaien en het in een groot deel 2 stappen achteruit is.
Nickname does not reflect reality
Kies is nu bij mij aan het updaten en het lijkt een behoorlijk grotere update dan de updates hiervoor.
Hopelijk is het ICS.
We zullen het dadelijk weten.
Hopelijk is het ICS.
We zullen het dadelijk weten.
En toch probeer je gelijk met 3 telefoons in Kies of de update er is?lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 08:23:
[...]
Niet echt, 2.3.5 bevalt me goed. Totaal geen last van bugs oid, gewoon omdat ik m'n telefoon redelijk schoon hou (ongeveer 15 apps totaal geinstalleerd). 4.0 is een leuk extra iets, maar niet om over naar huis te schrijven, vooral omdat ik hem al op een S2 heb draaien en het in een groot deel 2 stappen achteruit is.

Anyway, ik ga offtopic.
Ben wel benieuwd wat Samsung naast de nutteloze BOL app verder heeft aangepast in de NL versie.... we zullen nog even moeten wachten. Maar dat is niet erg.
-= Very annoying forum person =-
Dit ga je niet menen. Kies update gedaan en wat denk je...
" Sluit het apparaat opnieuw aan in de modus Samsung Kies (PC Studio).
De huidige verbindingsmodus wordt niet ondersteund door Kies. Please check USB settings (settings-> Applications -> Development -> USB debugging (x))"
Ik heb USB fouten opsporen aan en uit en weer aan en weer uit gezet..... maar steeds dezelfde opmerking. Klote Kies!!!!
Dus geen idee of de update ICS is.
" Sluit het apparaat opnieuw aan in de modus Samsung Kies (PC Studio).
De huidige verbindingsmodus wordt niet ondersteund door Kies. Please check USB settings (settings-> Applications -> Development -> USB debugging (x))"
Ik heb USB fouten opsporen aan en uit en weer aan en weer uit gezet..... maar steeds dezelfde opmerking. Klote Kies!!!!
Dus geen idee of de update ICS is.
+ germany tmobileRazer schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:08:
En de eerste April build is uit:
I9100XWLP7 nieuwe Russische ROM, gecompiled op 3 April.
Sorry, ik had gisteren niet zo veel tijd aangezien ik deze ochtend naar het werk moest vertrkken. Het is zeker geen grap.lanerios schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:20:
Zoals hierboven vermeld gaat het om de LUX versie. Ik heb een unbranded phone die ik hier in België heb gekocht.
Tot nu toe ben ik heel tevreden. Hij is merkbaar sneller geworden, wanneer ik bijvoorbeeld door de applicatielijst scroll. En hoewel Samsung sommige UI elementen heeft aangepast tov stock (bv geen blauwe kleur voor de icoontjes in de notification bar), heeft sumsung grotendeels de moderne look van ICS behouden.
Nee, die is voor de I9001.
En ook voor I9100 inderdaad.
[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 10-04-2012 10:13 ]
Zoiets heet werkmaster_viper schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 08:42:
[...]
En toch probeer je gelijk met 3 telefoons in Kies of de update er is?![]()
Anyway, ik ga offtopic.
Ben wel benieuwd wat Samsung naast de nutteloze BOL app verder heeft aangepast in de NL versie.... we zullen nog even moeten wachten. Maar dat is niet erg.
En, wat is er nou specifiek zo erg aan ICS dan? Met wat is het 2 stappen terug t.o.v. GB?lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:58:
Zoiets heet werkraar woord toch? Ik heb er hier 23 liggen die geupdate moeten worden. Je punt is?
Nieuwe KIES update voor T-Mobile Duitsland: DTM = Germany (T-Mobile) I9100BOLPD/I9100DTMLP5
Zou vandaag dan ook eindelijk de unbranded versie voor Nederland (XEN) aan de beurt zijn?
Zou vandaag dan ook eindelijk de unbranded versie voor Nederland (XEN) aan de beurt zijn?
Gezien de trend van uitgekomen firmwares in het verleden is de kans groter dat vandaag Nederland aan de beurt is. Laten we het maar van harte hopen! Heeft meer dan lang genoeg geduurd!RptR schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:14:
Nieuwe KIES update voor T-Mobile Duitsland: DTM = Germany (T-Mobile) I9100BOLPD/I9100DTMLP5
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Verwijderd
Ik heb de Nederlandse XEN Unbranded versie met momenteel 2.3.6 erop. Kies geeft nog steeds aan dat dit de nieuwste versie is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 10:21 ]
Het is precies hetzelfde met dat touchwiz gebeuren. Samsung heeft erg z'n best gedaan om te zorgen dat het gewoon 2.3.5 is met een iets ander optie pakket. Er zit gewoon (nog) geen reden in om naar ICS te gaan.Brad Pitt schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:02:
[...]
En, wat is er nou specifiek zo erg aan ICS dan? Met wat is het 2 stappen terug t.o.v. GB?
Ik denk dat ik voor de klant gewoon op verzoek de standaard ICS ga flashen (dus zonder skin erover)
Dat is dan toch geen "2 stappen terug" maar gewoon hetzelfde als met GB?lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:25:
Het is precies hetzelfde met dat touchwiz gebeuren.
Is geen enkele reden om ICS als OS te benadelen. Het werkt gewoon super. Snel, smooth, stabiel, top.Samsung heeft erg z'n best gedaan om te zorgen dat het gewoon 2.3.5 is met een iets ander optie pakket. Er zit gewoon (nog) geen reden in om naar ICS te gaan.
Dat doet GB ook, en in mijn ervaring werkt scrollen ed gewoon iets beter in GB.Brad Pitt schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:28:
[...]
Dat is dan toch geen "2 stappen terug" maar gewoon hetzelfde als met GB?
[...]
Is geen enkele reden om ICS als OS te benadelen. Het werkt gewoon super. Snel, smooth, stabiel, top.
Dus iets minder scrollen (wat met LPS absoluut niét waar is) is meteen "2 stappen terug". Okay danlanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:29:
Dat doet GB ook, en in mijn ervaring werkt scrollen ed gewoon iets beter in GB.
Nieuwe LP7 is zeer smooth, voelt nog beter aan als LPS die ik weer wat beter vond aanvoelen als LP4. Flash honger weer even gestild
Verwijderd
Hopelijk zijn al die verbeteringen ook in de komende NL-versie verwerkt.Razer schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:32:
Nieuwe LP7 is zeer smooth, voelt nog beter aan als LPS die ik weer wat beter vond aanvoelen als LP4. Flash honger weer even gestild
net maar weer een toestel aan KIES gehangen. Geweldig hoe dat systeem opeens denkt dat ik letterlijk 8x i9100 eraan heb hangen. Zou ik wel willen met 1 usb poort over.
Vandaag maar ff gaan klooien met dat KIES gebeuren om het goed draaiende te krijgen.
Vandaag maar ff gaan klooien met dat KIES gebeuren om het goed draaiende te krijgen.
Hier hetzelfde. We wachten nog wel af...Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:16:
Ik heb de Nederlandse XEN Unbranded versie met momenteel 2.3.6 erop. Kies geeft nog steeds aan dat dit de nieuwste versie is.
[afbeelding]
Zijn er meer mensen die na de update van kies ineens deze foutmelding krijgen?
"Sluit het apparaat opnieuw aan in de modus Samsung Kies (PC Studio).
Aan en uitzetten van USB fouten opsporing heeft geen enkel effect.
Verwijderd
Inderdaad, heb hetzelfde probleem. Opnieuw installeren drivers etc. heeft ook geen zin bij mij.mike0001 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:03:
Zijn er meer mensen die na de update van kies ineens deze foutmelding krijgen?
Had ik ook inderdaad, PC opnieuw gestart, probleem was weg (dit was na een update van vorige week)
kies heeft bij mij nog nooit gewerkt via usb, alleen de kies air/wifi
Ik heb uiteindelijk de instellingen van de locatie van SD-card in Spotify aangepast. Die stond blijkbaar verkeerd.w.d schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:07:
[...]
Ik heb LP4 en bij mij werkt spotify als een zonnetje...
Nu crashed hij niet meer. Gelukkig. Betaal ik dan 10tje per maand niet meer voor niks
Ik heb precies dezelfde versie en ook nog geen update te bespeuren. Nog een 2tal weken.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:16:
Hmm nu ik terug heb geflashed naar 2.3.5 nadat ik ICS gewoon te slecht vond voor mij zegt KIES dat het een non-Samsung device is, en herkent hij ook de firmware versie niet meer
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Mijn toestel geeft foutmelding : Niet aangemeld bij netwerk.
Dit nadat is de icecream sandwich versie heb geinstalleerd via Odin.
Ik heb van alles geprobeerd, de Luxemburgse en de Poolse updates geinstalleerd en dat gaat geweldig ALLEEN krijg ik mijn telefoon niet aangemeld bij een netwerk. Ik ben geen expert en zoek dringend hulp om mij te adviseren wat ik verkeerd doe of vergeten ben te doen. Heb overigens T-Mobile als provider.
Heb alles gewist (cache) en fabrieksinstellingen reset gedaan maar niets helpt.
Heb heel internet en verder gezocht en geen antwoord gevonden op mijn probleem.
Hulp wordt erg op prijs gesteld.
Groeten,
Ronald
Ik heb van alles geprobeerd, de Luxemburgse en de Poolse updates geinstalleerd en dat gaat geweldig ALLEEN krijg ik mijn telefoon niet aangemeld bij een netwerk. Ik ben geen expert en zoek dringend hulp om mij te adviseren wat ik verkeerd doe of vergeten ben te doen. Heb overigens T-Mobile als provider.
Groeten,
Ronald
Ronald, controleer of je IMEI nummer op te vragen is.. *#06#Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:03:
Mijn toestel geeft foutmelding : Niet aangemeld bij netwerk.
Groeten,
Ronald
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Verwijderd
Ik heb net de laatste nieuwe Duitse versie geprobeerd en ook hier heb ik geen netwerk.Aurora schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:08:
[...]
Ronald, controleer of je IMEI nummer op te vragen is.. *#06#
Als ik mn imei nummer opvraag krijg ik dat wel.
Geen idee wat het probleem is en wat ik verkeerd doe.
Overigens vraagt het systeem bij het opstarten ook niet om mijn pincode terwijl mijn SIM kaart wel is beveiligd met een pincode.
Als ik naar de instellingen ga kan ik wel netwerken zoeken, maar als ik wil verbinden zegt de telefoon:
Kan niet verbinden, probeer het later opnieuw.
Ook met een simkaart van een andere provider loop ik tegen dezelfde problemen aan.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 20:54 ]
Kans is klein, maar probeer even een andere simkaart en kijk of je verbinding kan krijgen met een netwerk..Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:45:
[...]
Ik heb net de laatste nieuwe Duitse versie geprobeerd en ook hier heb ik geen netwerk.
Als ik mn imei nummer opvraag krijg ik dat wel.
Geen idee wat het probleem is en wat ik verkeerd doe.
Overigens vraagt het systeem bij het opstarten ook niet om mijn pincode terwijl mijn SIM kaart wel is beveiligd met een pincode.
Als ik naar de instellingen ga kan ik wel netwerken zoeken, maar als ik wil verbinden zegt de telefoon:
Kan niet verbinden, probeer het later opnieuw.
Ook met een simkaart van een andere provider loop ik tegen dezelfde problemen aan.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Verwijderd
Heb zelf T-Mobile en heb een simkaart van KPN geprobeerd en blijf met zelfde probleem zitten. Vraagt ook hier niet om pincode en krijg geen verbinding met het netwerk. Netwerken staan er wel ontvangst is prima maar verbinden echt niet.Aurora schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:55:
[...]
Kans is klein, maar probeer even een andere simkaart en kijk of je verbinding kan krijgen met een netwerk..
Ga zo maar weer terug naar oude versie en hoop dat wanneer Nederlandse versie komt deze wel werkt bij mij.
Door mijn geklooi krijg ik ook kies niet meer zover dat hij wil updaten via kies.
Heb de afgelopen dagen al vele verschillende oude versies terug gezet maar steeds weigert Kies de updates.
Alle andere adviezen zijn welkom en Aurora bedankt voor jouw snelle reacties.
Die van mij (originele 2.3.6) deed dat ook, tot ik op "telefoon" drukte, toen moest ik ineens wel de pincode intoetsen en werd ik aangemeld bij het netwerk.
Atari portfolio Dos 2.11
Verwijderd
Helaas was dat bij mij niet het geval. Wat ik ook doe, hij doet t niet meer.Xanax959 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:35:
Die van mij (originele 2.3.6) deed dat ook, tot ik op "telefoon" drukte, toen moest ik ineens wel de pincode intoetsen en werd ik aangemeld bij het netwerk.
Ik kan alles behalve op t netwerk en dat is toch best belangrijk voor een telefoon
Samsung UK heeft laten weten dat de test fase van ICS in de UK afgerond is en ICS daar waaarschijnlijk op 12 april zal worden vrijgegeven.
Niet samsung, maar vodafone. Voor de unlocked versie is nog niets bekendRazer schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:16:
Samsung UK heeft laten weten dat de test fase van ICS in de UK afgerond is en ICS daar waaarschijnlijk op 12 april zal worden vrijgegeven.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Oeps inderdaad, even overheen gekekenreyals schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:20:
[...]
Niet samsung, maar vodafone. Voor de unlocked versie is nog niets bekend
Het is dus zelfs te verwachten dat de branded versies nog voor de unbranded versies uitkomen. Het wordt steeds gekker. Ik blijf maar rustig wachten, er is toch geen touw meer aan vast te knopen.
http://defeasto.com/2012/...id-device-to-receive-ics/-Edwin- schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:36:
Het is dus zelfs te verwachten dat de branded versies nog voor de unbranded versies uitkomen. Het wordt steeds gekker. Ik blijf maar rustig wachten, er is toch geen touw meer aan vast te knopen.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Weet niet zeker of t hier thuis hoort, maar heeft toch in zekere mate met ICS update te maken.
Draai inmiddels een aantal dagen LP4 (lux). De rom bevalt uitermate goed, maar er is toch iets wat me tegenvalt.
Had gelezen dat dit een bekend probleem was met GB, maar dat er met ICS wat aan gedaan zou worden: De kwaliteit van de photo's van de contact sync. Wat ziet dat er belabberd uit zeg. Had verwacht dat er nu wel mooie (hogere resolutie) foto's bij mijn contacten zouden komen staan.
Hebben jullie hier ook last van? Iemand hiervoor een oplossing gevonden?
Draai inmiddels een aantal dagen LP4 (lux). De rom bevalt uitermate goed, maar er is toch iets wat me tegenvalt.
Had gelezen dat dit een bekend probleem was met GB, maar dat er met ICS wat aan gedaan zou worden: De kwaliteit van de photo's van de contact sync. Wat ziet dat er belabberd uit zeg. Had verwacht dat er nu wel mooie (hogere resolutie) foto's bij mijn contacten zouden komen staan.
Ik dacht te hopen voor eind april ICS te krijgen. Maar zelfs dat lijkt niet zeker. Ach ja, GB werkt ook goed, ware het niet dat ik 4 of 5 reboots heb op één dag.
Geen oplossing. De foto's worden automatisch gesynct met gmail en Google+. Bij Google+ contacten worden foto's met een hogeR86Bakker schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:27:
Weet niet zeker of t hier thuis hoort, maar heeft toch in zekere mate met ICS update te maken.
resoluR86Bakker schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:27:
Geen oplossing. De fotos worden automatisch grsynct met gmail en googlr+. De fotos van google+ zijn in hoge resolutie. Die contacten hebben dus ook een degelijke foto. De gmail contacten niet. Als je via je telefoon de foto wijzigt krijg je ook ern foto in hoge resolutie. Het is inderdaad wachten op google om in gmail de resolutie van fotos op te krikken.R86Bakker schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:27:
Mensen klagen al 3 jaar bij google over dit probleem, dus reken er niet op dat het snel opgelost wordt...R86Bakker schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:27:
Had verwacht dat er nu wel mooie (hogere resolutie) foto's bij mijn contacten zouden komen staan.
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=4147
Dit is volgens mij op dit moment de meeste aktuele discussie hierover. Ik denk dat Google het bewust niet oplost om zodoende mensen te pushen Google+ te nemen.
Met XWLP7 heb ik eindelijk een ICS-update die lekker werkt. Opvallend is dat de GPS veel sneller een signaal vast heeft. Batterijduur lijkt in orde. Nog een dagje proefdraaien en dan flash ik er SpeedMod Kernel op.
Verwijderd
Welke versie heb je geïnstalleerd?FezzFest schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:57:
Met XWLP7 heb ik eindelijk een ICS-update die lekker werkt. Opvallend is dat de GPS veel sneller een signaal vast heeft. Batterijduur lijkt in orde. Nog een dagje proefdraaien en dan flash ik er SpeedMod Kernel op.
Gaat je Binary/flash counter ook omhoog als je officiële Samsung firmware flashed? (sorry als deze vraag al vaak is beantwoord, maar ik vond geen sluitend antwoord).
Nee flash counter gaat niet omhoog met officiële firmware.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:06:
[...]
Welke versie heb je geïnstalleerd?
Gaat je Binary/flash counter ook omhoog als je officiële Samsung firmware flashed? (sorry als deze vraag al vaak is beantwoord, maar ik vond geen sluitend antwoord).
Nee, alleen voor 'unsupported' roms. Officieel samsung-spul dat je pushed via odin houdt het tellertje op 0.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:06:
[...]
Beter is trouwens gewoon een jig te bestellen, voor 2 euro hoef je je daar nooit meer druk om te maken
Verwijderd
Merci voor de info!
Het bevestigt mijn vermoeden.
Wat ik me wel nog afvroeg:
Geldt dit ook voor repackaged roms zoals deze: http://forum.xda-develope...p=24683496&postcount=4301 ?
En is het nuttig om zo'n repackaged versie met extra CSC alternatieven te gebruiken, in plaats van de standaard Russische versie?
Geldt dit ook voor repackaged roms zoals deze: http://forum.xda-develope...p=24683496&postcount=4301 ?
En is het nuttig om zo'n repackaged versie met extra CSC alternatieven te gebruiken, in plaats van de standaard Russische versie?
Het lijkt mij dat ook dat gewoon je counter op 0 houdt, maar heel zeker weet ik het niet, ik heb al een tijdje root omdat ik dat _echt_ veel makkelijker / leuker vindVerwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:17:
Merci voor de info!
CSC is opzich helemaal niet zo spannend, afaik heeft het alleen maar wat extra 'lokale' informatie. Zoals internettoegangspunten (maar die heb ik ook bij niet-supportende CSC's nooit gemist) en bloatware, denk aan de bol.com app die in NL op de samsungs staat
Verwijderd
Merci.Henk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:20:
[...]
Het lijkt mij dat ook dat gewoon je counter op 0 houdt, maar heel zeker weet ik het niet, ik heb al een tijdje root omdat ik dat _echt_ veel makkelijker / leuker vind
CSC is opzich helemaal niet zo spannend, afaik heeft het alleen maar wat extra 'lokale' informatie. Zoals internettoegangspunten (maar die heb ik ook bij niet-supportende CSC's nooit gemist) en bloatware, denk aan de bol.com app die in NL op de samsungs staat
Ik las wel dat er redelijk wat andere brol in de Russische versie zit (zoals ongewenste games), maar vind de post niet dadelijk terug.
Bij de Russische versie kan je die games er gewoon afgooien. Iets wat bij de Bol.com app niet kan
Verwijderd
Aha! Interessant!jordy5 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:27:
Bij de Russische versie kan je die games er gewoon afgooien. Iets wat bij de Bol.com app niet kan
Die Bol app is inderdaad belachelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 10:29 ]
Nadat ik de LUX ICS heb geprobeerd heb ik terug geflashed naar de stock XEN 2.3.5 firmware. Alleen staat er nu CSC: Unknown. Hoe krijg ik alles weer origineel?
Flashcount is overigens wel omhoog gegaan
Telefoon crasht nu regelmatig dus moet binnenkort maar een dag uittrekken om alles te wipen en opnieuw te installeren ... *zucht* heb al zo weinig tijd en kan ik hier weer tig uur aan verspillen.
Telefoon crasht nu regelmatig dus moet binnenkort maar een dag uittrekken om alles te wipen en opnieuw te installeren ... *zucht* heb al zo weinig tijd en kan ik hier weer tig uur aan verspillen.
Marktplaats, 4S halen, van álle problemen af, klaarPhusebox schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:42:
Een dag? dit doe je in tops 2 uur. En dan heb ik het over TB je apps laten backuppen, rom(s) flashen, apps restoren.Phusebox schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:42:
Nadat ik de LUX ICS heb geprobeerd heb ik terug geflashed naar de stock XEN 2.3.5 firmware. Alleen staat er nu CSC: Unknown. Hoe krijg ik alles weer origineel?
Maar ook voor jou dan nog even een heel snel stappenplan wat bij mij echt al diverse telefoons succesvol naar ICS heeft gebracht (je flashcounter is toch al omhoog
1) Download de 2.3.5 KJ3 rom en flash deze met odin. Doe dat eventueel 2x, soms is dat nodig.
2) Root de 2.3.5 KJ3 met CF-root, en restore je apps.
3) Installeer de (de)odexed LP4 of LPS van Wanamlite via CWM.
4) Boot je telefoon
5) Gebruik hem.
6) Erger je kapot aan alles wat niet klopt, en zoek/maak er skins voor.
7) Stop hier met zeuren.
Eventueel;
Staat dat je allemaal niet aan, volg dan het volgende stappenplan:
1) Download de 2.3.5 KJ3 rom en flash deze met odin. Doe dat eventueel 2x, soms is dat nodig.
2) Negeer alles wat ICS is.
3) Erger je kapot aan alles wat niet klopt, maar post dat vooral niet hier.
Eventueel;
4) Koop een Iphone/Lumia, en post dat ook vooral niet hier.
[ Voor 49% gewijzigd door Henk op 11-04-2012 11:03 ]
Als je geen tijd hebt om de kloten met je hardware waarom ga je er dan aan beginnenHenk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:55:
[...]
Een dag? dit doe je in tops 2 uur.
Verder wat Brad Pitt zegt; Haal alsjeblieft een iphone 4S/Lumia 900, en waag het niet het ding te jailbreaken of anderzijds te veranderen.
Ik wacht ook lekker rustig op een normale uitrol via kies (zit nog op 2.3.4), ik bedoel zó vernieuwend is 4.0 ook weer niet
User Error -- Please Replace User
Niet om je lekker te maken... maar dat is het stiekem wel, zeker als je een een paar uur (letterlijk twee uur, alles wordt tot op de stap uitgekauwd in het custom rom topic) uittrekt om je rom wat te tweaken (en dat zijn niet eens hele rigoureuze veranderingen)Ikke_Niels schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:59:
[...]
Als je geen tijd hebt om de kloten met je hardware waarom ga je er dan aan beginnen
Ik wacht ook lekker rustig op een normale uitrol via kies (zit nog op 2.3.4), ik bedoel zó vernieuwend is 4.0 ook weer niet
[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 11-04-2012 11:04 ]
Zit nog op 2.3.3 (stock, early adopter) en dat bevalt me prima. Nooit een(1) "hangetje" of spontane reboot. Blijf er ook op tot de SGS III......Ikke_Niels schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:59:
[...]
Als je geen tijd hebt om de kloten met je hardware waarom ga je er dan aan beginnen
Haha 2 uur? Vier e-mail accounts instellen, ringtones configureren, contacts synchen, alle apps installeren met de benodigde user gegevens... alleen al je icons op de goede volgorde zetten op 10 pagina's met apps kost al twee uur.Henk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:55:
[...]
Een dag? dit doe je in tops 2 uur. En dan heb ik het over TB je apps laten backuppen, rom(s) flashen, apps restoren.
Maar ook voor jou dan nog even een heel snel stappenplan wat bij mij echt al diverse telefoons succesvol naar ICS heeft gebracht (je flashcounter is toch omhoog)
2) Root de 2.3.5 KJ3 met CF-root, en restore je apps.
3) Installeer de (de)odexed LP4 of LPS van Wanamlite via CWM.
4) Boot je telefoon
5) Gebruik hem.
6) Erger je kapot aan alles wat niet klopt, en zoek/maak er skins voor.
7) Stop hier met zeuren.
Staat dat je allemaal niet aan, volg dan het volgende stappenplan:
2) Negeer alles wat ICS is.
3) Erger je kapot aan alles wat niet klopt, maar post dat vooral niet hier.
Eventueel;
4) Koop een Iphone/Lumia, en post dat ook vooral niet hier.
Titanium Backup Pro heb ik gekocht, en dat werkt bij mij dus niet. Loop altijd vast met backuppen.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 11-04-2012 11:04 ]
Backup je gegevens uit je huidige GB-rom met TB. Vervolgens installeer je je nieuwe rom, root je hem, en restore je de hele bende zo weer met TB terug in de apps. Daarna een wipe-less flash naar ICS, en je hoeft alleen je icons nog maar goed te zetten. Wat in ICS met een andere launcher dan TW ook nog 1000x efficienter gaat, omdat het aanmaken en wijzigen van folders ook veel simpeler is.Phusebox schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:03:
[...]
Haha 2 uur? Vier e-mail accounts instellen, ringtones configureren, contacts synchen, alle apps installeren met de benodigde user gegevens... alleen al je icons op de goede volgorde zetten op 10 pagina's met apps kost al twee uur.
Je weet dat je root nodig hebt voor die app?Titanium Backup Pro heb ik gekocht, en dat werkt bij mij dus niet. Loop altijd vast met backuppen.
[ Voor 28% gewijzigd door Henk op 11-04-2012 11:15 ]
Henk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:00:
[...]
Niet om je lekker te maken... maar dat is het stiekem wel, zeker als je een een paar uur (letterlijk twee uur, alles wordt tot op de stap uitgekauwd in het custom rom topic) uittrekt om je rom wat te tweaken (en dat zijn niet eens hele rigoureuze veranderingen)
@FunzipFunZip schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:03:
[...]
Zit nog op 2.3.3 (stock, early adopter) en dat bevalt me prima. Nooit een(1) "hangetje" of spontane reboot. Blijf er ook op tot de SGS III......
Same thoughts here, heb ook nog nooit hangs of reboots gehad, en (voor mij) is dat is toch wel het belangrijkste: bereikbaar zijn.
@Henk
En 4.0 is uiteraard natuurlijk wel nieuw en zitten wel leuke dingen in, maar ik heb dan al wel een custom skin erover heen, custom toetsenbordje, custom kalendertje, custom emailclientje
User Error -- Please Replace User
De versie van Intratech.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:06:
[...]
Stap 1) flash die KJ3 rom waar ik het over had met odin (te vinden op XDA in het original android dev forum).Phusebox schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:10:
[...]
Jep dat had ik wel, toen ik het probeerde. Kan nu alleen geen goede guide meer vinden hoe te rooten. Probeer dit ding nog te redden want momenteel geen geld voor een nieuwe telefoon
Stap 2) flash die KJ3 CF-root waar ik het over had met odin (te vinden op XDA in het original android dev forum).
Dit kost je max een half uur
Stap 3) Backup alles met TB.
Stap 4) Wipe je hele telefoon vanuit CWM
Stap 5) Restore wat je nodig hebt met TB.
Dit kost je wederom tops een uur
Stap 6) installeer de wanamlite LPS 4.0.3 Deodexed rom vanuit CWM zonder wipe (je GB-instellingen blijven behouden) (te vinden op wanamlite.com ).
Stap 7) installeer eventueel de nova/apex/go/launcherpro launcher, en organiseer je apps. Geniet gelijk van mogelijkheden tot swypen etc, iets wat jij ongetwijfeld kunt waarderen
Dat kost nog eens een uur, als je apps organiseren erg lang duurt. Bij mij was dit max een kwartier, los van de tijd die ik er daarna nog mee aan het spelen was. Maar ik vind dit gepruts ook gewoon stiekem echt leuk
Thanks. Swype heb ik al, vreemd genoegHenk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:14:
[...]
Stap 1) flash die KJ3 rom waar ik het over had met odin (te vinden op XDA in het original android dev forum).
Stap 2) flash die KJ3 CF-root waar ik het over had met odin (te vinden op XDA in het original android dev forum).
Dit kost je max een half uur
Stap 3) Backup alles met TB.
Stap 4) Wipe je hele telefoon vanuit CWM
Stap 5) Restore wat je nodig hebt met TB.
Dit kost je wederom tops een uur
Stap 6) installeer de wanamlite LPS 4.0.3 Deodexed rom vanuit CWM zonder wipe (je GB-instellingen blijven behouden) (te vinden op wanamlite.com ).
Stap 7) installeer eventueel de nova/apex/go/launcherpro launcher, en organiseer je apps. Geniet gelijk van mogelijkheden tot swypen etc, iets wat jij ongetwijfeld kunt waarderen
Dat kost nog eens een uur, als je apps organiseren erg lang duurt. Bij mij was dit max een kwartier, los van de tijd die ik er daarna nog mee aan het spelen was. Maar ik vind dit gepruts ook gewoon stiekem echt leuk
Vaag. Was eigenlijk aan een stock ICS rom aan het denken.
Het app-backuppen in GB en vervolgens restoren in ICS gaat wel eens mis, vandaar even de tussenstop met een GB-rom om je apps/settings veilig te stellenPhusebox schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:18:
[...]
Thanks. Swype heb ik al, vreemd genoeg![]()
Vaag. Was eigenlijk aan een stock ICS rom aan het denken.
Misschien dat het veel makkelijker kan, maar met deze rom-versies en aanpak heb ik tot nog toe totaal geen gezeik gehad
Maar wel een full swipe dan voordat ik de 2.3.5 rom flash neem ik aan?Henk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:22:
[...]
Het app-backuppen in GB en vervolgens restoren in ICS gaat wel eens mis, vandaar even de tussenstop met een GB-rom om je apps/settings veilig te stellenAls je eerst restored in GB en daarna upgrade naar ICS, worden je apps meegenomen eng aat het probleemloos.
Misschien dat het veel makkelijker kan, maar met deze rom-versies en aanpak heb ik tot nog toe totaal geen gezeik gehad
Eerst KJ3 flashen, dan met TB backuppen, en dan helemaal wipen, dan TB-restoren, dan upgraden naar ICSPhusebox schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:22:
[...]
Maar wel een full swipe dan voordat ik de 2.3.5 rom flash neem ik aan?
Als je flashed wordt in de eerste instantie je data niet weggegooid, daar is de wipe voor, maar het lijkt me toch wel wenselijk dat je eerst je data veilig stelt
[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 11-04-2012 11:25 ]
Net een apart fenomeen op mijn LPS Rom. Telefoon stond opeens uit en ging niet meer aan... accu eruit gehaald en daarna weer geboot.
Sowieso laatste dagen dat sommige apps niet meer reageren en die melding ook op het scherm komt. Of dit ligt aan een recent geinstalleerde app (I Dunno).
Sowieso laatste dagen dat sommige apps niet meer reageren en die melding ook op het scherm komt. Of dit ligt aan een recent geinstalleerde app (I Dunno).
Heb ik ook gehad. Op LP4 ook. Tot op heden met de LP7 (russische van gisteren) nog geen last van gehad. (afkloppen).n00bs schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:40:
Net een apart fenomeen op mijn LPS Rom. Telefoon stond opeens uit en ging niet meer aan... accu eruit gehaald en daarna weer geboot.
Ik moet zeggen dat ik het een steeds plezierigere telefoon begin te vinden...
Survival of the W-est
Vanmorgen ook de nieuwe russische variant geïnstalleerd en deze loopt tot op heden als een zonnetje. Telefoon lijkt tot dusver ook niet extreem veel verbruiken wat betreft de batterij.
Nu maar hopen dat dat zo blijft
Nu maar hopen dat dat zo blijft
Dat is met de S2's van mij en mijn vrouw ook gebeurd. 's nachts om 2 uur nog niets aan de hand, zo goed als volle accu. Om 7 uur 's ochtends staat de telefoon uit, accu leeg. Bij die van mij heb ik tot twee keer toe de accu eruit moeten halen om uberhaupt het opladen weer opgang te krijgen. Die van mijn vrouw begon wel weer meteen te laden.n00bs schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:40:
Ik hoop dat bij de LP7-versie dit niet meer optreedt, waar een mede-Tweaker inmiddels voorzichtig optimistisch over is. Anders ga ik terug naar 2.3.5.
Verwijderd
Ook 1x gehad, en toevallig ergens gelezen dat de accu af&toe het contact verliest, een papiertje onderaan de accu lostte het probleem op.n00bs schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:40:
Jaja...want een accu trekt natuurlijk leeg als ie geen contact maakt...Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:40:
[...]
Ook 1x gehad, en toevallig ergens gelezen dat de accu af&toe het contact verliest, een papiertje onderaan de accu lostte het probleem op.

Primum non nocere
Verwijderd
het staat je natuurlijk vrij om het te geloven of niet.Stephan2388 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:42:
[...]
Jaja...want een accu trekt natuurlijk leeg als ie geen contact maakt...
Mijn toestel was plots uit, dacht dat de accu leeg was en deed de lader erin, geen reactie van het toestel.
Accu er uit en er weer in en kon hem weer aanzetten en de accu bleek nog halfvol. Daarna het papiertje erbij gedaan en nooit last meer gehad.
Trouwens, n00bs schreef nergens dat zijn accu leeg was.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 13:12 ]
Ik kijk het wel even aan, maar de accu maakt goed contact dus lijkt me sterk. Is ook nog nooit gevallen oid. En idd accu is gewoon vol
Hmm.. mijn vader heeft het wel eens met zijn GalaxyS. Maar eens proberen met een papiertje danVerwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:48:
[...]
het staat je natuurlijk vrij om het te geloven of niet.
Mijn toestel was plots uit, dacht dat de accu leeg was en deed de lader erin, geen reactie van het toestel.
Accu er uit en er weer in en kon hem weer aanzetten en de accu bleek nog halfvol. Daarna het papiertje erbij gedaan en nooit last meer gehad.
Trouwens, n00bs schreef nergens dat zijn accu leeg was.
Als de accu het contact verliest zal hij juist veel langzamer leeglopen, lijkt me. Bovendien zat hij in mijn S2 goed vast: ik moest echt moeite doen om hem eruit te halen.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:40:
[...]
Ook 1x gehad, en toevallig ergens gelezen dat de accu af&toe het contact verliest, een papiertje onderaan de accu lostte het probleem op.
Mijn accu was dus tot twee keer toe compleet leeg. Na herinstalleren van de accu gaf het laadicoon dit duidelijk aan.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:48:
Accu er uit en er weer in en kon hem weer aanzetten en de accu bleek nog halfvol.
[ Voor 26% gewijzigd door BamSlam_ op 11-04-2012 14:17 ]
Verwijderd
Maar dat is een ander probleem dan wat n00bs had, zijn accu was niet leeg.BamSlam_ schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:16:
[...]
Als de accu het contact verliest zal hij juist veel langzamer leeglopen, lijkt me. Bovendien zat hij in mijn S2 goed vast: ik moest echt moeite doen om hem eruit te halen.
[...]
Mijn accu was dus tot twee keer toe compleet leeg. Na herinstalleren van de accu gaf het laadicoon dit duidelijk aan.
Je hebt gelijk, ik heb de reactie verward met die van BamSlam_.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:45:
[...]
Maar dat is een ander probleem dan wat n00bs had, zijn accu was niet leeg.
Toch weiger ik te geloven dat een papiertje tussen de batterij daadwerkelijk helpt. Lijkt me een klassiek placebo-effect. Spontane uitval (zonder dat je bijvoorbeeld met je toestel gesmeten hebt) zijn mijn inziens altijd software gerelateerd.
Primum non nocere
Verwijderd
Ik zit niet echt hard te w8en op de update,maar vind het wel zwak dat het zolang duurt voor nl.
Toch doet apple dat wel weer goed,die update alle landen tegelijk ofniet?
Toch doet apple dat wel weer goed,die update alle landen tegelijk ofniet?
Ik heb het ook een keer of 5 per week dat de SII uitvalt (of lijkt uit te vallen) en niet meer aanwil, maar knop ingedrukt houden tot hij opnieuw boot helpt dan altijd, bij mij. Zal vast weer een ander probleem zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Mooi, de nieuwe ICS update is er. We verwachten wel eigen initiatief binnen dit topic, achteloos een vraag neer plempen van “ik kan hem niet vinden?” of ”welke moet ik hebben?” is niet toegestaan! Via een goede zoekwebsite en/of XDA is zelf prima te lezen hoe je aan de juiste update moet komen.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.