Volgens mij heb ik nog nooit in dit topic gepost, terwijl ik het wel altijd in de gaten houd. Bij deze.
TV: Samsung 64" PN64F8500 - Een van de laatste plasma schermen volgens mij, gekozen voor de helderheid (kamer kan best licht worden met zon erop), het design en natuurlijk plasma beeld kwaliteit. Op de foto's lijkt het een klein tv-tje, maar iedereen maakt bij binnenkomst als eerste een opmerking over de TV. Ik moet zeggen dat na een paar weken ik eigenlijk al weer groter wil. TV heeft de laatste SmartHub van Samsung, maar gebruiken we eigenlijk weinig, af en toe uitzending gemist, maar loopt te vaak vast en spoelen is een drama..
Speakers: KEF Q300 (voor), Q200 (midden), Q100 (achter) - Inmiddels een paar jaar in bezit, vooral gekozen voor de looks en komende vanaf Logitech setje was alles een mooie (hoorbare) upgrade. Voor achter zelf 2 pilaartjes in elkaar gelijmt, aangezien ik de stands die verkocht werden er niet uit vond zien.
Versterker: Yamaha RX-V667 - Stuurt de KEFs aan en zorgt dat er maar 1 HDMI naar de TV hoeft.
MediaCenter: Zotac Z-BOX ID80 (ION) - XBMC (of mogen we al Kodi zeggen?) met de
Conq skin. Wordt alleen gebruikt als client, media komt van de server.
Extra: Roku 3 - In combinatie met GetFlix (DNS) switchen van regio voor Netflix, maar ook bekijken van UltraViolet films via VUDU.com. Werkt op zich wel, maar teveel gedoe om "even snel filmpje" te kijken.
Dit alles zit in/op een op maat gemaakte kast van designsales.nl (Loop AV), die volgens mij al eerder in dit topic voorbij is gekomen. Ze verkochten hem alleen met 3 blokken, maar dit vond ik voor een woonkamer van 8mx6m echt te klein. En de TV past er zo ook een stuk beter op, met de boxen ernaast geeft dit genoeg ruimte voor stereo geluid. De kast naar binnen krijgen was nog wel een gedoe, omdat zwel voor als achter een hoek gemaakt moet worden en geen 3m ruimte was. Uiteindelijk op zijn korte kant gezet, stuk uit de schutting gezaagd en even door bikkelen met tillen
Op zolder staat de server (custom), met eerste Intel i5 nogwat, draait nu al weer een jaartje of 5 op Ubuntu. Met uiteraard alle nodige software

en opslag.
Op de tetris blokken links van de TV staat nog een platenspeler, die ik eigenlijk moet aansluiten. Woon hier nu een jaar, nog steeds niet van gekomen. Spotify aanzetten is toch een stuk makkelijker..
Alles wordt bestuurd met een Logitech Harmony Touch. Ik heb volgens mij alle soorten Harmony's gehad, en instellen is altijd gedoe (de software..) maar ondertussen snap ik hoe het werkt en is het geen probleem. Vooral handig dat je niet meer hoeft te richten, maar alles via RF gaat.
Alle lampen in de woonkamer zijn Philips Hue's. Alhoewel ze alle kleurtjes kunnen, gebruiken we dat eigenlijk nooit, maar met de Harmony is het wel lekker makkelijk alles aan en uit zetten

. Als ze de Hue Lux eerder hadden uitgebracht, had ik die gekocht.
Fijne van een 6m diepe woonkamer is dat er genoeg ruimte is om de bank in het midden te zetten, en genoeg ruimte over te houden voor loop en kast (+ piano in dit geval) ruimte. De bank staat ergens tussen de 3,5m en 4m. Afhankelijk of mijn vriendin merkt dat ik het hem weer naar voren heb geschoven
Achter het scherm zit in een Hue lightstrip, die ergens rond de 6500K is ingesteld (blauw/wit). Dit helpt met (gevoelsmatig) contrast op de tv. Maar ziet er ook gewoon mooi uit

Volgend jaar komt er een Zambilight (
http://igg.me/at/zambilight/x/3032247) achter, kijken of dat wat is.
En de katten nemen altijd de beste plek in beslag...
[
Voor 3% gewijzigd door
RuudBurger op 08-11-2014 18:47
. Reden: Plaatjes kleiner gemaakt ]