Achterschot is eigenlijk best belangrijk voor de stabiliteit. Nu lijkt het of hij sterk genoeg is, maar bij een klein beetje (zijwaartse) kracht is het straks in eens over. Je kan beter grote gaten zagen in het schot.SannrHerr schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:34:
Precies. Erg blij mee.
Twijfel nu alleen tussen boren of het achterschot er uit halen, hoewel dat wellicht de boel instabiel maakt...
[afbeelding]
Achterwand er uit gehaald. Zaten al wat gaten in die de vorige eigenaar er in had geboord, maar zo hoef ik 'm minder (verder) te beschadigen.
De kast is nog stevig genoeg, zonder achterwand. Van de week even waterpas zetten, evenals de speakers.
blue led overdose
Mja. Eens zien of ik dat ergens netjes kan laten doen. Voor nu is het iig even goed.Maeslant schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:03:
[...]
Achterschot is eigenlijk best belangrijk voor de stabiliteit. Nu lijkt het of hij sterk genoeg is, maar bij een klein beetje (zijwaartse) kracht is het straks in eens over. Je kan beter grote gaten zagen in het schot.
En zijwaartse druk kom er eigenlijk nooit oo te staan.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Uit een vorig projectje heb ik een voorzetwand in de woonkamer gemaakt waar ik nu nog een tv-meubeltje wil voorzetten. TV komt te hangen.
WAND

Een "lowboard" zou hier wel bij passen, maar niets met een houtstructuur/teak want het mag contrast hebben met de wand. Gewoon iets strak in "wit" (geen hoog-glans maar mat) bijvoorbeeld zou niet misstaan.
Dacht mischien aan zoiets als...

Is 200cm in de breedte, de wand is een pakweg 250cm zo blijfft er links & rechts nog wat zichtbaar wel wel OK is. Is ook maar 30cm hoog. (25cm van het kastje + 5cm sokkeltje) maar achter voldoende open voor kabels etc.
Het is niet de bedoeling daar echt "audioapparaten" in te zetten, daar heb ik een dedicated HT voor
WAND

Een "lowboard" zou hier wel bij passen, maar niets met een houtstructuur/teak want het mag contrast hebben met de wand. Gewoon iets strak in "wit" (geen hoog-glans maar mat) bijvoorbeeld zou niet misstaan.
Dacht mischien aan zoiets als...

Is 200cm in de breedte, de wand is een pakweg 250cm zo blijfft er links & rechts nog wat zichtbaar wel wel OK is. Is ook maar 30cm hoog. (25cm van het kastje + 5cm sokkeltje) maar achter voldoende open voor kabels etc.
Het is niet de bedoeling daar echt "audioapparaten" in te zetten, daar heb ik een dedicated HT voor
Ik draai zelf nu Nebula, met wat minder items in het hoofdmenu. Ik had eerst Alaska maarSannrHerr schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:33:
[...]
Dank je.
Conq. Oogt lekker rustig. Uiteraard in allerlei kleuren in te stellen. http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=193222
dat werkte niet lekker onder Kodi.
Om terug on topic te gaan, ik zit er zelf aan te denken om iemand die nu op een school zit
voor meubelmaker volgend jaar, hij zit nu in de eerste, te gaan vragen of hij interesse heeft
om een meubel a la Pastoe te maken. Dat is toch wel helemaal mijn smaak.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Wellicht kan hij aan de achterkant een "kruis" maken voor de stabiliteit, net zoals bij een stellingkastMaeslant schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:03:
[...]
Achterschot is eigenlijk best belangrijk voor de stabiliteit. Nu lijkt het of hij sterk genoeg is, maar bij een klein beetje (zijwaartse) kracht is het straks in eens over. Je kan beter grote gaten zagen in het schot.
Ja, daar zat ik ook al even aan te denken. Kijk wel even. Anders even langs een zaak om gaten te laten zagen.
Ja, heb mooi geluk gehad met dit meubel. Kijk al jaren op Marktplaats naar mooie dressoirs van oa. Pastoe en Spectrum. Prachtig spul.
Van Spectrum heb ik een salontafel. M'n ouders hebben er nog een bank van staan die ik in wil pikken.
Die zag ik ook voorbij komen. Vind Conq nog iets cleaner (toverwoord).Ome Ernst schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:58:
[...]
Ik draai zelf nu Nebula, met wat minder items in het hoofdmenu. Ik had eerst Alaska maar
dat werkte niet lekker onder Kodi.
Om terug on topic te gaan, ik zit er zelf aan te denken om iemand die nu op een school zit
voor meubelmaker volgend jaar, hij zit nu in de eerste, te gaan vragen of hij interesse heeft
om een meubel a la Pastoe te maken. Dat is toch wel helemaal mijn smaak.
Ja, heb mooi geluk gehad met dit meubel. Kijk al jaren op Marktplaats naar mooie dressoirs van oa. Pastoe en Spectrum. Prachtig spul.
Van Spectrum heb ik een salontafel. M'n ouders hebben er nog een bank van staan die ik in wil pikken.
[ Voor 6% gewijzigd door SannrHerr op 27-12-2015 21:02 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Gisteren ben ik dit topic tegengekomen en heb besloten om mijn project wat ik een tijdje terug heb voltooid met jullie te delen.
Allereerst mijn uitgangspositie:

Mijn wensen waren:
Mijn muur was niet breed genoeg om het gewenste scherm te accommoderen, namelijk 2,15m, scherm was 2,20m. Oplossing: een bredere voorzetwand maken.
Heeft het scherm wel genoeg ruimte om voor de tv uit te rollen? Oplossing: beugel ‘verzinken’ in de voorzetwand.
Kan ik zonder keystone een mooi beeld projecteren zonder de beamer aan het plafond te hangen? Want aan de andere kant heb ik een raampartij met aan weerszijden muur van 65 cm breed, ideaal om een beamer met mooi kabelmanagement op te hangen. Probleem natuurlijk om de beamer in het midden gepositioneerd te krijgen. Oplossing: lens shift (niet veel keuze in!)
Na heel wat denkwerk, schetsen (op papier), meten, heel veel surfen… projectiecalculators, afmetingen van beugels, met fabrikanten bellen voor niet genoemde afmetingen op hun site… Is een plan tot stand gekomen, want zonder precies te weten wat de maatvoeringen zijn kun je niet veel. Met hout ben je flexibel, maar als het staat kun je niks eraan zagen.
Nu komt natuurlijk het leukste, het project van begin tot eind in foto’s:

Wat je ziet:
Allereerst mijn uitgangspositie:

Mijn wensen waren:
- zwevend meubel, dit effect werd al een beetje gehaald d.m.v. led verlichting, maar die pootjes
- tv ophangen, zo vlak en strak mogelijk tegen de muur
- beamer plus een mooi 16:9 projectiescherm
- geen enkele kabel in zicht!
Mijn muur was niet breed genoeg om het gewenste scherm te accommoderen, namelijk 2,15m, scherm was 2,20m. Oplossing: een bredere voorzetwand maken.
Heeft het scherm wel genoeg ruimte om voor de tv uit te rollen? Oplossing: beugel ‘verzinken’ in de voorzetwand.
Kan ik zonder keystone een mooi beeld projecteren zonder de beamer aan het plafond te hangen? Want aan de andere kant heb ik een raampartij met aan weerszijden muur van 65 cm breed, ideaal om een beamer met mooi kabelmanagement op te hangen. Probleem natuurlijk om de beamer in het midden gepositioneerd te krijgen. Oplossing: lens shift (niet veel keuze in!)
Na heel wat denkwerk, schetsen (op papier), meten, heel veel surfen… projectiecalculators, afmetingen van beugels, met fabrikanten bellen voor niet genoemde afmetingen op hun site… Is een plan tot stand gekomen, want zonder precies te weten wat de maatvoeringen zijn kun je niet veel. Met hout ben je flexibel, maar als het staat kun je niks eraan zagen.
Nu komt natuurlijk het leukste, het project van begin tot eind in foto’s:

Wat je ziet:
- Just-Racks JRL1650
- Celexon HomeCinema 200 x 113 cm
- Samsung UE55F8000SL
- Kef KHT2005.3
- Epson EH-TW3200 LW
- Vogel's THIN RC 355
- Vogel's EPW6565
- Vogel's Cable 10L Kabelkolom
- Philips HUE led strips en HUE bloom
- Essent e-thermostaat, ook maar ingebouwd
- Onkyo TX-NR616 (spijt van...)
- Zelfbouw mini-ITX HTPC met OpenELEC
- Sony PlayStation 4
- Xbox One
- Ziggo Horizon Box
- Marmitek IR Control 8
- Cisco SD2008 switch
- heel veel kabels
Strrrrrrak hoor! Waarom twee stekkerblokken? Spijt van dat de 616 niet te zien is?
1 stekkerblok is master/slave.PcDealer schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:29:
Strrrrrrak hoor! Waarom twee stekkerblokken? Spijt van dat de 616 niet te zien is?
Heb je de Onkyo niet kunnen aanmelden voor reparatie ?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
jawel, al 2 keer sinds aanschaf, nu begint hij langzaam weer problemen te krijgen met opstarten van hdmi... dus zal binnenkort vervangen worden door iets anders
Een erg goed idee qua opbouw en ook zeker mooi uitgevoerd. Ik was er denk ik niet zo snel op gekomen om een bredere houten uitbouw te maken dan de muur, maar het heeft goed uitgepakt!dano.ferrari schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:54
(...)
Zoiets zou ik ook wel willen in mijn nieuwe huis. Een voorzetwand waarin alles verwerkt is. Doet me er overigens ook aan denken dat ik nog foto's moet maken van de huidige nieuwe situatie. Vorige foto's zijn volgens mij alweer 3 jaar oud.
Maar dano.ferrari je bent toegevoegd aan de topic start!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!
Korte update, inmiddels aardig wat hout geschuurd, laatste rondje op korrel 240. Bijna klaar om in de olie te zetten.

Ik kwam dit meubel tegen:

Deze is gemaakt door een kasten bouwer op maat, en dit voorbeeld kost slecht 1195,-
maar ik vroeg me wel af waarom er niet meer kant-en-klare meubels zijn met zo'n bevestigings buis voor de tv, want eigenlijk is dit best wel heel erg praktisch: je hoeft niet apart een beugel aan de muur te schroeven en je hebt gelijk een nette kabeldoorvoer, voor mij zou dit een perfecte oplossing zijn.
Ben dus gaan googlen, maar kom dit eigenlijk niet tegen behalve bij Spectral wat al helemaal niet betaalbaar is.Ook kan ik zo'n losse buis niet vinden want dan zou ik het zelf nog in een bestaand meubel kunnen knutselen.
Iemand wel eens zo'n meubel met (buis-)ophang systeem gezien?

Deze is gemaakt door een kasten bouwer op maat, en dit voorbeeld kost slecht 1195,-
Ben dus gaan googlen, maar kom dit eigenlijk niet tegen behalve bij Spectral wat al helemaal niet betaalbaar is.Ook kan ik zo'n losse buis niet vinden want dan zou ik het zelf nog in een bestaand meubel kunnen knutselen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Weet je zeker dat de TV echt aan de buis hangt en niet stiekem gewoon met een beugel aan de muur hangt?
yup, zie hier de website: http://www.artyx.nl/nl/co...beugel-met-kabeldoorvoer-
Ik weet zeker dat ik zoiets gezien heb. Was ook niet goedkoop, maar werd via een meubelzaak geleverd. Ik ga ff zoeken 
Edit: kan die meubelzaak niet meer vinden. Maar bind wel dit: http://www.interstar-meubelen.nl/collectie/audio-meubel
Edit: kan die meubelzaak niet meer vinden. Maar bind wel dit: http://www.interstar-meubelen.nl/collectie/audio-meubel
[ Voor 33% gewijzigd door The Eagle op 03-01-2016 15:52 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is ook mijn doel, ik vind het een zeer handig ontwerp. Zie vorige pagina. Balken inmiddels in de lijnolie, je ziet al mooi de gelamineerde delen naar voren komen, ben er zeer tevreden mee.

Heb je ergens zo'n buis gevonden? of ga je zelf iets freubelen?wagenveld schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:19:
Dat is ook mijn doel, ik vind het een zeer handig ontwerp. Zie vorige pagina. Balken inmiddels in de lijnolie, je ziet al mooi de gelamineerde delen naar voren komen, ben er zeer tevreden mee.
[afbeelding]
Netjes hoor!dano.ferrari schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:54:
• Essent e-thermostaat, ook maar ingebouwd![]()
Maar je thermostaat kan zo toch niet meer fatsoenlijk de ruimtetemperatuur meten? Je meet zo de temperatuur in je voorzetwand... Ik hoop dat die een beetje overeen komt met de kamertemperatuur.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Heb standaard stalen buis gekocht van ~3mm wanddikte, ben nog heen en weer aan t mailen om daar de benodigde gaten in te maken. Lasersnijden werd ieg te duur en daar wilden ze alleen met eigen materiaal werken. Heb nu een watersnijder gevonden in de buurt. Uiteraard een aantal gaten nodig voor stekkerblok, kabeldoorvoer etc. En bevestiging voor de tv beugel natuurlijk.Chaoss schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:38:
[...]
Heb je ergens zo'n buis gevonden? of ga je zelf iets freubelen?
Die van jouw kan dus niet draaien? want dat is een van de dingen die me in het concept van Artyx.nl aanspreekt. Als de TV vast aan de buis zit kan ik de TV nl evengoed gewoon op het meubel zetten
Dan is een kabel doorvoer zoals je die in de Ikea Besta meubels ziet voldoende.
[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 03-01-2016 21:51 ]
Dat is een goede opmerking, mijn gedachte erachter was: ik bouw hem gewoon in, dan weet ik zeker of het werkt of niet, zo niet, rvs plaatje op het gat plakken en weer opbouw makenXander schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:58:
[...]
Netjes hoor!
Maar je thermostaat kan zo toch niet meer fatsoenlijk de ruimtetemperatuur meten? Je meet zo de temperatuur in je voorzetwand... Ik hoop dat die een beetje overeen komt met de kamertemperatuur.
Maar... Komt aardig overeen! Hittemelder van verisure, die in dezelfde ruimte hangt, meet dezelfde temperatuur.
Sinds kort hier weer wat veranderingen en upgrades. (stopt het ooit?)

Panasonic 55″ Viera TX-55CX700
Pioneer VSX-930-K
Bowers & Wilkins M1 (2015)
SVS SB-2000
Nvidia Shield TV
Nintendo Wii + 250GB SSD
Steiger Dynamics ERA
Logitech Harmony 1100
Logitech DiNovo Edge
Achter linker deurtje boven toetsenbord:
TP-Link TL-SG1005D 5-port Gbit switch
Arcadyan HMB2260 IPTV
Logitech RF Extender

De komende maanden gaat er nog meer veranderen zoals:
- Achter speakers infrezen
- Nieuw behang/scan
- Steiger Dynamics HTPC afbouwen welke bovenop de receiver komt
- Meubel aanpassen en verder afwerken.
- Verlichting in meubel
meer foto's hier
Panasonic 55″ Viera TX-55CX700
Pioneer VSX-930-K
Bowers & Wilkins M1 (2015)
SVS SB-2000
Nvidia Shield TV
Nintendo Wii + 250GB SSD
Steiger Dynamics ERA
Logitech Harmony 1100
Logitech DiNovo Edge
Achter linker deurtje boven toetsenbord:
TP-Link TL-SG1005D 5-port Gbit switch
Arcadyan HMB2260 IPTV
Logitech RF Extender
De komende maanden gaat er nog meer veranderen zoals:
- Achter speakers infrezen
- Nieuw behang/scan
- Steiger Dynamics HTPC afbouwen welke bovenop de receiver komt
- Meubel aanpassen en verder afwerken.
- Verlichting in meubel
meer foto's hier
Welke beugel ga je daar voor gebruiken dan?wagenveld schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:57:
TV beugel draait immers al, meer dan dat heb ik niet nodig dus de buis zelf zit gewoon vast.
Oeps, eerst beter lezen.
[ Voor 84% gewijzigd door SannrHerr op 04-01-2016 09:04 . Reden: beter leren lezen ]
Vandaag langs wat meubelmaken geweest, valt toch wel vies tegen, de standaard meubels zijn niet wat ik zoek en maatwerk is duur.
Heb in de IKEA planner een meubel in elkaar gezet om een beeld te krijgen dus ik weet aardig wat ik zoek.
Morgen nog eens wat meubelmaken bij langs, zo kom ik de deur nog eens uit tijdens mijn vakantie
Heb in de IKEA planner een meubel in elkaar gezet om een beeld te krijgen dus ik weet aardig wat ik zoek.
Morgen nog eens wat meubelmaken bij langs, zo kom ik de deur nog eens uit tijdens mijn vakantie
[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 04-01-2016 19:11 ]
Er zijn wel betaalbare meubelmakers te vinden. Waar ben je naar op zoek precies?
Meubelzaken of meubelmakers?Chaoss schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:10:
Vandaag langs wat meubelmaken geweest, valt toch wel vies tegen, de standaard meubels zijn niet wat ik zoek en maatwerk is duur.
Leuk man! Heb je toevallig ook een foto van je scherm die naar beneden is, terwijl de lichten aanstaan?dano.ferrari schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:54:
[...]
vragen, opmerkingen en misschien wel complimenten...laat maar komen
Dit is mijn setup in de Ikea planner:SannrHerr schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:25:
Er zijn wel betaalbare meubelmakers te vinden. Waar ben je naar op zoek precies?

Eigenlijk is dit precies wat ik zoek, de grijze fronten zijn 2 lades per kant, witte fronten zijn deurtjes met daarachter planken. Echter is het hoge deel 65cm incl. glasplaat, dit is misschien net aan de hoge kant.
Opzich zou ik er ook wel pootjes onder willen om iets leuks met led verlichting aan de onderkant te doen, maar met pootjes komt de kast 10cm hoger te staan waardoor de bovenkant dus op 75cm komt en dat lijkt me echt te hoog:

Kost ook geen drol bij Ikea, de setup zonder posten kost zonder glas op de bovenkant 359.- en met glas 414,-Gister was ik bij een meubel makenr die voor een kastje van 1,60x40x40 al 1100,- rekende
De meubelmaker gebruikt vast en zeker ook geen meubelpaneel wat ze bij Ikea wel gebruiken. Voor de stevigheid ben ik juist ook naar maatwerk gaan kijken. Risico dat de versterkers door het meubel zakken had ik geen behoefte aanChaoss schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:32:
[...]
Kost ook geen drol bij Ikea, de setup zonder posten kost zonder glas op de bovenkant 359.- en met glas 414,-Gister was ik bij een meubel makenr die voor een kastje van 1,60x40x40 al 1100,- rekende
Qua hoogte: 75 centimeter kan nog best te doen zijn mits je maar ver genoeg van de TV zit dan wel een relatief hoge bank hebt. Toegegeven, het is zo op papier wel aan de hoge kant. Een TV zet je ook niet strak op het meubel, er zit altijd een voet tussen dan wel hang je de TV met wat tussenruimte op.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
stukje kwaliteits verschil wil ik wel erkennen, maar ik wil toch een strak meubel dus het is allemaal MDF, Ikea heeft volgens mij mdf van 18mm wat vrij standaard is. En als het meubel op de grond staat zal het helemaal wel meevallen. Versterker weeg zo'n 20-25kg dus dat moet geen probleem zijn.
Ik snap wel dat een meubel maker zijn uren betaald moet krijgen, maar bij de zaak waar ik gister was zou ik voor bovenstaand meubel minimaal 1500 kwijt zijn, waarschijnlijk rond de 1800,- en dat is toch wel erg uit verhouding.
Ik snap wel dat een meubel maker zijn uren betaald moet krijgen, maar bij de zaak waar ik gister was zou ik voor bovenstaand meubel minimaal 1500 kwijt zijn, waarschijnlijk rond de 1800,- en dat is toch wel erg uit verhouding.
Ik kwam toevallig deze video op Youtube tegen en het leek me wel wat voor deze thread...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ffCkUw4Jre0]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ffCkUw4Jre0]
Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
MDF heb ik niet naar gekeken, maar ik was al zo'n 750 euro exclusief BTW aan eiken panelen alleen kwijt. Die 1500 - 2000 euro meubels verbazen me dan veelal ook niet. Vanaf bepaalde maten zijn de opties ook zo gering dat je haast naar zelfbouw gedwongen wordt.Chaoss schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:25:
[quote]Chaoss schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:25:
stukje kwaliteits verschil wil ik wel erkennen, maar ik wil toch een strak meubel dus het is allemaal MDF, Ikea heeft volgens mij mdf van 18mm wat vrij standaard is. En als het meubel op de grond staat zal het helemaal wel meevallen. Versterker weeg zo'n 20-25kg dus dat moet geen probleem zijn.
[/quote]
Heeft IKEA überhaupt iets van MDF? Koop er regelmatig (alhoewel ik zelf meubelmaker pretendeer te zijn
) maar meestal is het "spaanplaat".
dubbelpost
[/quote]
Heeft IKEA überhaupt iets van MDF? Koop er regelmatig (alhoewel ik zelf meubelmaker pretendeer te zijn
dubbelpost

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Heeft IKEA überhaupt iets van MDF? Koop er regelmatig (alhoewel ik zelf meubelmaker pretendeer te zijnChaoss schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:25:
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Hoe is de Panasonic TV? Wij zijn thuis opzoek naar een nieuwe TV en deze staat in ons wenslijstje.
Nu zitten wij op het moment te twijfelen tussen de 700 en de 750 (VA vs IPS).
Heb je evt punten van kritiek op de TV?
Verwijderd
Spectral heeft dit als optie bij al hun meubels, er hangt een prijskaartje aan maar het is wel super vet! hang je met gemak een 75inch tv aan!Chaoss schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:33:
Bij deze speciaal voor jouMM99 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:24:
[...]
Leuk man! Heb je toevallig ook een foto van je scherm die naar beneden is, terwijl de lichten aanstaan?

Ik heb helaas niet het verschil gezien tussen de CX700 en 750, ben van CX700 reviews uit gegaan.KevinT schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:53:
[...]
Hoe is de Panasonic TV? Wij zijn thuis opzoek naar een nieuwe TV en deze staat in ons wenslijstje.
Nu zitten wij op het moment te twijfelen tussen de 700 en de 750 (VA vs IPS).
Heb je evt punten van kritiek op de TV?
Ik moet eerlijk zijn dat mijn Panasonic plasma iets beter was bij zwart.
Maar voor de rest is hij helemaal geweldig, 4k via de Nvidia Shield, youtube of Netflix is zo scherp dat ik denk ik een bril nodig heb
[ Voor 3% gewijzigd door l3p op 05-01-2016 20:44 ]
Thanks moppiedano.ferrari schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:57:
[...]
Bij deze speciaal voor jou![]()
[afbeelding]

Mmmh, heb nog steeds de achterwand niet terug geplaatst. Maar zelfs nu wordt m'n versterker en DAC wel érg warm. Niet heet; kan mijn hand zonder probleem op de apparaten leggen, maar toch...
Ik twijfel of ik het deurtje dicht kan laten, weg zal laten, de achterwand wel terug zal plaatsen, etc.
First world problems.
Ik twijfel of ik het deurtje dicht kan laten, weg zal laten, de achterwand wel terug zal plaatsen, etc.
First world problems.

Heeft de achterwand voldoende ventilatie gaten? Je kan er altijd een paar bij boren. Anders een low rpm fan in je achterwand plaatsen?
Ik wil eigenlijk gaten er uit laten frezen. Mooier en preciezer.
Ja, vrees dat zoiets verder de enige mooie optie is. Heb nu maar het deurtje uit het middelste vak gelaten, wat er ook niet slecht uit ziet.
Ja, vrees dat zoiets verder de enige mooie optie is. Heb nu maar het deurtje uit het middelste vak gelaten, wat er ook niet slecht uit ziet.
Dat betwijfel ik, met zo'n grote boor kun je prima nette gaten maken. Uitmeten en dan 3 op een rij aan de bovenkant van je rugwand en je hebt aardig wat ventilatie.SannrHerr schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:15:
Ik wil eigenlijk gaten er uit laten frezen. Mooier en preciezer.
Edit, zo'n ding dus:

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 07-01-2016 23:57 ]
Ook geen slecht idee.
Ja, dat hadden de vorige eigenaren ook al gedaan. Niet heel charmant, hahaha.Chaoss schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:53:
[...]
Dat betwijfel ik, met zo'n grote boor kun je prima nette gaten maken. Uitmeten en dan 3 op een rij aan de bovenkant van je rugwand en je hebt aardig wat ventilatie.
Edit, zo'n ding dus:
[afbeelding]
Mijn meubel heb ik al eens geplaatst hier. Ik heb het al weer vier jaar geleden laten maken. Hoewel ik er over denk er houten poten onder te zetten ben met het meubel op zich nog steeds tevreden, en mijn vriendin gelukkig ook
https://www.dropbox.com/s...130731_125442~01.jpg?dl=0
Ik vind mijn opstelling echter nog wat te rommelig. De squeezebox (noodzakelijk), de ziggo doos, de boekenplankspeakers en met name de center maken het voor mij allemaal wat too much. En sinds een jaar staat er nu ook nog een Wii tussen.
Eerste idee wat in me opkomt is het laten vervallen van de beide lades in het midden en deze te vervangen door een paneel met speakerdoek. Ik vraag me dan wel af wat het met het geluid gaat doen. Ik kan me voorstellen dat zo'n holle kast op poten niet bevorderlijk is.
Ik zoek dus wat externe ideeën. Alle tips en suggesties zijn welkom. De speakers zelf zijn overigens niet heilig. Maar ik heb ook met een budget te maken natuurlijk
Ik vind mijn opstelling echter nog wat te rommelig. De squeezebox (noodzakelijk), de ziggo doos, de boekenplankspeakers en met name de center maken het voor mij allemaal wat too much. En sinds een jaar staat er nu ook nog een Wii tussen.
Eerste idee wat in me opkomt is het laten vervallen van de beide lades in het midden en deze te vervangen door een paneel met speakerdoek. Ik vraag me dan wel af wat het met het geluid gaat doen. Ik kan me voorstellen dat zo'n holle kast op poten niet bevorderlijk is.
Ik zoek dus wat externe ideeën. Alle tips en suggesties zijn welkom. De speakers zelf zijn overigens niet heilig. Maar ik heb ook met een budget te maken natuurlijk
Heb je al naar een Harmony Hub gekeken? Op die manier zou je alles in je meubel weg kunnen werken.D-e-n schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:07:
Is t geluid niet irritant zo dicht bij de muur? Dat je links meer hoort door het bouncen op de muur? Of heb je nog wat zitten spelen met de instellingen?dano.ferrari schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:57:
[...]
Bij deze speciaal voor jou![]()
[afbeelding]
Of zorg je er gewoon voor dat je partner meer aan die kant zit en jij op de juiste plek in t midden?
ontopic:
Ik heb vrij recent mn eigen meubeltje gemaakt, misschien had ik eerder deze thread moeten lezen.
[ Voor 14% gewijzigd door SeenD op 08-01-2016 11:50 ]
Something something
Kijk eens naar IR-Extenders. Wij hebben een dressoir van de Woonexpress met alleen maar dichte deuren. Mijn eerste idee was om het hele dressoir te vermaken en frontjes van de 3 lade's aan de linkerkant te vervangen door glas, zodat daarachter de apparatuur kon staan.D-e-n schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:07:
Mijn meubel heb ik al eens geplaatst hier. Ik heb het al weer vier jaar geleden laten maken. Hoewel ik er over denk er houten poten onder te zetten ben met het meubel op zich nog steeds tevreden, en mijn vriendin gelukkig ook![]()
Uiteindelijk hebben we een simpel IR-Externdertje gekocht van Maximum (IRB100). Alle apparatuur zit nu achter de deuren, de box van Caiway, AppleTV en Versterker hebben een IR plakker en loopt via de achterkant van het dressoir naar de ontvanger, die net boven het randje uitkomt. Zal snel eens wat foto's maken
Mijn zelfbouw hifi meubel:
Te zien:
- Panasonic VT60 50"
- Marantz SR5009
- HTPC (Streacom FC5-WS Evo, inmiddels vervangen door een Streacom FC7S Alpha)
- 2x B&W 685
- 1x B&W HTM62
- PS3, Wii U
Niet te zien:
- Kabels
- Vogels Ultraflat muurbeugel (Vogels EFW 8305)
Opmerkingen:
De klep boven de center speaker kan opengeklapt worden om het geluid de ruimte te geven. Helaas is onze woonkamer zo ontzettend smal (3m) dat de speaker wel in het meubel moest, zonder dat de tv dan op een onhandige hoogte komt te hangen.
To do:
- grijs/wit speakerstof spannen in het middenstuk om alle kabels en de center speaker te verbergen
- lade maken voor rechtsonderin
Hifi meubel | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Te zien:
- Panasonic VT60 50"
- Marantz SR5009
- HTPC (Streacom FC5-WS Evo, inmiddels vervangen door een Streacom FC7S Alpha)
- 2x B&W 685
- 1x B&W HTM62
- PS3, Wii U
Niet te zien:
- Kabels
- Vogels Ultraflat muurbeugel (Vogels EFW 8305)
Opmerkingen:
De klep boven de center speaker kan opengeklapt worden om het geluid de ruimte te geven. Helaas is onze woonkamer zo ontzettend smal (3m) dat de speaker wel in het meubel moest, zonder dat de tv dan op een onhandige hoogte komt te hangen.
To do:
- grijs/wit speakerstof spannen in het middenstuk om alle kabels en de center speaker te verbergen
- lade maken voor rechtsonderin
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Hoe is de tv opgehangen daar ik geen steun zie?
Met een Vogels Ultraflat muurbeugel.PcDealer schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:37:
Hoe is de tv opgehangen daar ik geen steun zie?
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Wat vind je van die Auralex ondersteuningen? Ik ben niet heel erg onder de indruk.dlmh schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:28:
- 2x B&W 685
Scheelt dat ik ze op een Ikea bureau heb staan, wat natuurlijk een en al holle klankkast is.
Het meubel staat vrij stabiel op 6 wielen, maar is natuurlijk wel een klankkast. De Auralex pads zorgen wel voor een redelijk ontkoppeling waardoor de bas niet modderig wordt en "punchy" is. Ik voel de bas dus niet in m'n voeten, maar je hoort 'm wel goed. Plaatsing van de speakers ten opzichte van de achterwand is ook van belang.SannrHerr schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:10:
[...]
Wat vind je van die Auralex ondersteuningen? Ik ben niet heel erg onder de indruk.
Scheelt dat ik ze op een Ikea bureau heb staan, wat natuurlijk een en al holle klankkast is.
Ik gebruik de pads ook voor twee AudioEngine A2+ monitorspeakers en ben ook daar best tevreden over het resultaat. Wat bevalt je niet?
Ik heb ze onder twee Paradigm Atom Monitor v7's staan op mijn Ikea bureautje. Als er een beetje wat ploft in een spel, voel ik de (houten) vloer onder me trillen.
Het was erger, maar minder zou beter zijn!
[ Voor 7% gewijzigd door SannrHerr op 08-01-2016 17:27 ]
Uiteindelijk kan elk materiaal een medium zijn om lage trillingen aan door te geven, dus het hoeft niet perse te komen door je bureau. Wellicht staan ze te dicht op de achterwand (die in verbinding staat met de houten vloer)?SannrHerr schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:27:
[...]
Ik heb ze onder twee Paradigm Atom Monitor v7's staan op mijn Ikea bureautje. Als er een beetje wat ploft in een spel, voel ik de (houten) vloer onder me trillen.
Het was erger, maar minder zou beter zijn!
zon roostertje wordt het iho niet echt mooier van. gaten zitten toch aan de achterkant? zie je niet? stuk beter dan deurtje open laten staan lijkt me
Ik ga morgen bij de Ikea kijken (zet mijn principes op zij
). Kan eigenlijk alleen bij Ikea iets samenstellen wat aan mijn wensen voldoet tenzij ik 4x zoveel (dus 2K) voor een meubel ga betalen. Eens ijken of het irl ook wat is.
Ik ga morgen bij de Ikea kijken (zet mijn principes op zij
Design ziet er vrij eenvoudig uit. Is zelfbouw geen optie? MDF is goedkoop, laat zich goed bewerken en afwerken, en je hebt de volledige vrijheid als het gaat om inrichting.Chaoss schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:05:
zon roostertje wordt het iho niet echt mooier van. gaten zitten toch aan de achterkant? zie je niet? stuk beter dan deurtje open laten staan lijkt me
Ik ga morgen bij de Ikea kijken (zet mijn principes op zij). Kan eigenlijk alleen bij Ikea iets samenstellen wat aan mijn wensen voldoet tenzij ik 4x zoveel (dus 2K) voor een meubel ga betalen. Eens ijken of het irl ook wat is.
Meubel dat ik gebouwd heb heeft me ongeveer 100 EUR aan MDF + multiplex (voor ophangplaat TV), 30 EUR verf, 10 EUR voor houtlijm en wat schroeven, en ongeveer 20 EUR voor de wielen gekost (totaal 160 EUR). Kost met name heel veel tijd
Tijd is een issue met full-time baan en 2 kleine kinderen
tzou me misschien na veel gedoe lukken maar waarschijnlijk niet zo netjes als een fabrieks meubel. Daarnaast lijkt me het (hoogglans) spuiten echt geen doen.
Spuiten is niet strikt noodzakelijk (heb ik ook niet gedaan). Met een goede kwaliteit kleine verfroller en kwast kom je een heel eind.Chaoss schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:37:
Tijd is een issue met full-time baan en 2 kleine kinderentzou me misschien na veel gedoe lukken maar waarschijnlijk niet zo netjes als een fabrieks meubel. Daarnaast lijkt me het (hoogglans) spuiten echt geen doen.
Ik denk dat het in totaal 25-30 uur heeft gekost om te maken + verven.
Heb ook een post staan op Het Grote Audiomeubel Topic! 09-01-2016 00:16 uur maar die vraag daar is meer gericht op akoestiek.
Ik ben van plan zelf een AV meubel te maken in dezelfde stijl als mijn zelfgemaakte boekenkast.
Ik zit o.a. met het "dilemma" met hoe diep het meubel moet/mag worden. Mijn huidige staat 10cm van de muur af en dat is natuurlijk niet zoals ik het zou willen. Ik wil een meubel dat (nagenoeg) strak tegen de muur kan. Beluchting via de onderzijde maken van de kast evt. met 12v fans.
Om een idee te geven:

Problemen waar ik nu tegenaan loop is de juiste diepte... zit zelf aan zo'n 55 CM te denken.
Ruimte heb ik genoeg... maar een kast van 80-100cm diep ziet er natuurlijk niet uit!
Hij mag MAX 58 CM hoog zijn vanuit de grond gezien.
Voordat ik eraan begin hoor ik graag nog of iemand tips heeft
Ik ben van plan zelf een AV meubel te maken in dezelfde stijl als mijn zelfgemaakte boekenkast.
Ik zit o.a. met het "dilemma" met hoe diep het meubel moet/mag worden. Mijn huidige staat 10cm van de muur af en dat is natuurlijk niet zoals ik het zou willen. Ik wil een meubel dat (nagenoeg) strak tegen de muur kan. Beluchting via de onderzijde maken van de kast evt. met 12v fans.
Om een idee te geven:

Problemen waar ik nu tegenaan loop is de juiste diepte... zit zelf aan zo'n 55 CM te denken.
Ruimte heb ik genoeg... maar een kast van 80-100cm diep ziet er natuurlijk niet uit!
[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 09-01-2016 00:52 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
55 lijkt me ook al ruim, voor de meeste hifi componenten heb je aan 40cm al voldoende, de meeste standaard meubels zijn ook 40cm diep. veel dieper dan 50-55 cm lijkt me ook niet mooi.
Ik ben zelf voor 47 cm gegaan. Mijn receiver was al 44 cm diep en die 3 cm heb ik echt nodig voor de kabels. Ik heb ook optisch staan kijken, want >50cm wordt ook een heel raar gezicht.Thalaron schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 00:48:
Heb ook een post staan op Het Grote Audiomeubel Topic! 09-01-2016 00:16 uur maar die vraag daar is meer gericht op akoestiek.
Om een idee te geven:
[afbeelding]
50cm moet eigenlijk voor alle receivers wel volstaan. (Wat extremen daargelaten)
Mijn meubel is 40 cm diep. Liever had ik hem 5 cm dieper gehad (totaal 45 cm dus).
Wat ook erg aan te raden is om de achterwand van je meubel iets naar voren te laten lopen ten opzichte van het blad en de zijwanden. Op die manier heb je een holle achterwand voor kabels. (waarschijnlijk heb je dit zelf ook al bedacht).
Wat ook erg aan te raden is om de achterwand van je meubel iets naar voren te laten lopen ten opzichte van het blad en de zijwanden. Op die manier heb je een holle achterwand voor kabels. (waarschijnlijk heb je dit zelf ook al bedacht).
Hangt mijn inziens ook af van de hoogte en breedte van het meubel, de totale verhouding verhoudingen. Mijn meubel is ook meer dan 60 cm diep omdat ik anders de eindversterkers niet kwijt kon. En natuurlijk ruimte voor een eventuele upgrade.Chaoss schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 09:33:
... veel dieper dan 50-55 cm lijkt me ook niet mooi.
Een scherm wat voor je middentoner en tweeter zakt, briljantl3p schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:31:
Ik kwam deze tegen op een forum.
Geen gek idee
[afbeelding]
Beste Tweakers,
Hopelijk mag dit hier: Ik heb een vraag over het zelf ontwerpen van een audio meubel voor mijn nieuwe huisje. Het is mijn eerste woning, eerste baan en dus eerste set meubels. Ik heb wat oude audio spullen over die ooit nog wel een upgrade zullen krijgen. De ruimte in mijn woning en het budget zijn beide beperkt.
Audio componenten die er in gaan:
Harman kardon AVR 1550 receiver/versterker.
Jamo SUB-210 subwoofer
Setje Canton kleine speakertjes van een oud surround systeem waar de subwoofer het niet meer van deed. (CD10 speakertjes)
Er moet nog een vodafone TV ontvangertje in de kast en dat is het wat apparaten betreft.
Daarboven moet een 40’’ TV komen te hangen.
Nu heb ik wat ideeën uitgetekend in sketchup en vroeg mij af wat jullie adviezen zijn.
Zoals het gat voor de appartatuur nu is heeft de reveiver/versterker aan de zijkanten 1.5cm ruimte en 4.5cm aan de bovenkant voor ventilatie. Is dit afdoende?
Veel ruimte heb ik niet dus ik wil de volledige breedte van de muur gebruiken die ik heb. Om dit te doen dacht ik er aan om de subwoofer onder een soort afdakje te plaatsen. (Wel op de vloer maar zodat het bovenblad van de kast de volledige breedte heeft)
Aan de optimale kijk hoogte van de TV wil ik nog wat rekenen maar die moet toch aan een beugel aan de muur komen is het plan ivm draaibaarheid dus dit is niet heel erg belangrijk voor de hoogte van de kast.
De achterkant van de kast zou een cm of 2-3 van de muur af komen, amar het bovenblad wel tegen de muur, dit ivm kabels.
Belangrijkste vraag: Gaat de constructie met het afdakje problemen geven voor de subwoofer? Uiteraard zal het niet optimaal zijn, maar mijn audio set is dan ook niet bijzonder te noemen, dus miniscule details zijn denk ik niet erg (correct me if i'm wrong).
De optie om de subwoofer naast de kast te zetten geeft naar mijn idee een rare plaatsing van de TV.
Opties 1: Sub vrij staand (dit plaatje geeft een beetje de vorm en ruimte van de kamer weer.)

Optie 2: Sub onder een afdakje

Optie 3: andere kast indeling.
Zou het nog een verschil maken in kwaliteit van het geluid aan welke kant het afdakje zou komen?
Onder het afdakje heeft de sub ongeveer 5cm links en 5cm rechts vrij. En ruim 15cm naar boven toe. Zou dit afdoende zijn?
Als er iemand is die mij hier iets over zou kunnen adviseren ben ik jullie eeuwig dankbaar. Update met eindresultaat volgt uiteraard spoedig.
Hopelijk mag dit hier: Ik heb een vraag over het zelf ontwerpen van een audio meubel voor mijn nieuwe huisje. Het is mijn eerste woning, eerste baan en dus eerste set meubels. Ik heb wat oude audio spullen over die ooit nog wel een upgrade zullen krijgen. De ruimte in mijn woning en het budget zijn beide beperkt.
Audio componenten die er in gaan:
Harman kardon AVR 1550 receiver/versterker.
Jamo SUB-210 subwoofer
Setje Canton kleine speakertjes van een oud surround systeem waar de subwoofer het niet meer van deed. (CD10 speakertjes)
Er moet nog een vodafone TV ontvangertje in de kast en dat is het wat apparaten betreft.
Daarboven moet een 40’’ TV komen te hangen.
Nu heb ik wat ideeën uitgetekend in sketchup en vroeg mij af wat jullie adviezen zijn.
Zoals het gat voor de appartatuur nu is heeft de reveiver/versterker aan de zijkanten 1.5cm ruimte en 4.5cm aan de bovenkant voor ventilatie. Is dit afdoende?
Veel ruimte heb ik niet dus ik wil de volledige breedte van de muur gebruiken die ik heb. Om dit te doen dacht ik er aan om de subwoofer onder een soort afdakje te plaatsen. (Wel op de vloer maar zodat het bovenblad van de kast de volledige breedte heeft)
Aan de optimale kijk hoogte van de TV wil ik nog wat rekenen maar die moet toch aan een beugel aan de muur komen is het plan ivm draaibaarheid dus dit is niet heel erg belangrijk voor de hoogte van de kast.
De achterkant van de kast zou een cm of 2-3 van de muur af komen, amar het bovenblad wel tegen de muur, dit ivm kabels.
Belangrijkste vraag: Gaat de constructie met het afdakje problemen geven voor de subwoofer? Uiteraard zal het niet optimaal zijn, maar mijn audio set is dan ook niet bijzonder te noemen, dus miniscule details zijn denk ik niet erg (correct me if i'm wrong).
De optie om de subwoofer naast de kast te zetten geeft naar mijn idee een rare plaatsing van de TV.
Opties 1: Sub vrij staand (dit plaatje geeft een beetje de vorm en ruimte van de kamer weer.)

Optie 2: Sub onder een afdakje

Optie 3: andere kast indeling.

Zou het nog een verschil maken in kwaliteit van het geluid aan welke kant het afdakje zou komen?
Onder het afdakje heeft de sub ongeveer 5cm links en 5cm rechts vrij. En ruim 15cm naar boven toe. Zou dit afdoende zijn?
Als er iemand is die mij hier iets over zou kunnen adviseren ben ik jullie eeuwig dankbaar. Update met eindresultaat volgt uiteraard spoedig.
Ik verwacht dat 99% van de vrouwen daar niet mee akkoord zou zijn ;-)l3p schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:31:
Ik kwam deze tegen op een forum.
Geen gek idee
[afbeelding]
Ikzelf vind het ook niet mooi overigens. Dan zou ik eerder de planken combineren met stukwerk denk ik.
Anyways...
@ mijn eigen AV-Meubel project ga ik nog even bekijken welke diepte ik ga nemen. Minstens 50cm in elk geval maar ik denk dat ik ga kijken of het mooi is om 60cm aan te houden en dan 10cm achter ruimte voor kabels te houden. Ik ga in elk geval voor 1 kast met in het midden een opening voor de receiver en center. Hoe dat er exact uit gaat zien in het midden moet ik nog even bekijken... sowieso een achterwand welke een flinke uitsparing krijgt voor bekabeling. Zodra hij af is zal ik hier wel een foto plaatsen
[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 10-01-2016 17:10 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Hallo Tweakers,
Na een poosje meegelezen te hebben zal ik een duit in het spreekwoordelijke zakje doen. Mijn Build is inmiddels wel zo goed als afgerond. Misschien iets afwijkend van het gemiddelde meubel in dit topic, maar daarom misschien des te leuker
.
Bovenstaande meubel heb ik ontworpen en gebouwd geïnspireerd op een ontwerp van Hoerbord. Dit idee heb ik gecombineerd met de voet van een tekentafel geproduceerd door het Zweedse Nike. Het blad heb ik vervangen voor een zelf gekluste bak op maat voor de gear die er in moet. De 'bovenste' steigerhout plak is weg te klappen voor het kabelmanagement.
Wat zie je op de foto:
- 2x Akiyama Acura draaitafel
- Allen & Heath X:one 92
- Brandslang als kabelgoot
- Nike Eskilstuna hydraulische voet
- Sennheiser HD 25
- Syrincs M3-220
- Traktor X1 controller
Wat zie je niet op de foto:
- Apple airport express
- Barkrukken voor de borreltafel-modus
- Elgato EVE Energy, om de gehele set draadloos aan & uit te zetten
- LED verlichting aan de onderzijde van de bak (ook op audio)
- Native Instruments Audio 8 om te draaien met een laptop
- Plexiglas deksel tegen stof
Na een poosje meegelezen te hebben zal ik een duit in het spreekwoordelijke zakje doen. Mijn Build is inmiddels wel zo goed als afgerond. Misschien iets afwijkend van het gemiddelde meubel in dit topic, maar daarom misschien des te leuker
Bovenstaande meubel heb ik ontworpen en gebouwd geïnspireerd op een ontwerp van Hoerbord. Dit idee heb ik gecombineerd met de voet van een tekentafel geproduceerd door het Zweedse Nike. Het blad heb ik vervangen voor een zelf gekluste bak op maat voor de gear die er in moet. De 'bovenste' steigerhout plak is weg te klappen voor het kabelmanagement.
Wat zie je op de foto:
- 2x Akiyama Acura draaitafel
- Allen & Heath X:one 92
- Brandslang als kabelgoot
- Sennheiser HD 25
- Syrincs M3-220
- Traktor X1 controller
Wat zie je niet op de foto:
- Apple airport express
- Elgato EVE Energy, om de gehele set draadloos aan & uit te zetten
- LED verlichting aan de onderzijde van de bak (ook op audio)
- Native Instruments Audio 8 om te draaien met een laptop
- Plexiglas deksel tegen stof

Met 40cm kun je al een hoop receivers afschrijven. Heb zelf een meubel uitgezocht van 46cm diep, welke helaas 40cm diep bleek te zijnChaoss schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 09:33:
55 lijkt me ook al ruim, voor de meeste hifi componenten heb je aan 40cm al voldoende, de meeste standaard meubels zijn ook 40cm diep. veel dieper dan 50-55 cm lijkt me ook niet mooi.
Ik zat te kijken naar een Marantz-sr6009 die 40cm diep is. Maar zijn er hier ook mensen die bijv. de volumeknoppen weggehaald hebben om de receiver kwijt te kunnen in een kastje? Of de receiver bijv. een kwartslag gedraaid hebben of zelfs op hun kant hebben staan?
Als je met een Harmony hub werkt of met IR-extenders, dan ziet toch niemand je apparatuur.
Zijn er mensen creatief met de plaatsing geweest van een receiver?
Ok 40cm is inderdaad niet diep genoeg, kon mijn cd speler er niet in kwijt
Netjes 2 gaten in de achterwand geboord om uitsparingen voor de voeding en audio kabels te maken en toen paste het nog net niet omdat ik van die hele degelijke audiokabels heb waarvan de eerste 6cm niet te buigen is. Ik heb dus ook nog goedkopere en dus flexibelere kabels moeten halen, beetje zonde van mijn dure degelijke kabels maar die moeten dan maar op marktplaats.
Besta meubel is dus 40cm diep met nog iets ruimte achter de achterwand, 1-2cm ongeveer. Mijn versterker had no-way in het meubel gepast maar dat kon sowieso al niet ivm warmte (buizen versterker), en dat ding is te mooi om weg te stoppen
. Ik heb mijn rechtopstaande plint zelfs van de muur gesloopt zodat het meubel er strakker tegenaan past. Heeft me veel tijd gekost om alle kabels weg te werken maar het is gelukt. Moet alleen nog de deurtjes en lades afstellen, ook al zo'n k*t klus 
Als mijn woonkamer wat opgeruimd is zal ik eens wat foto's maken, heb echter nog mijn oude meubel in de weg staan die ik nog moet zien te verkopen.
Besta meubel is dus 40cm diep met nog iets ruimte achter de achterwand, 1-2cm ongeveer. Mijn versterker had no-way in het meubel gepast maar dat kon sowieso al niet ivm warmte (buizen versterker), en dat ding is te mooi om weg te stoppen
Als mijn woonkamer wat opgeruimd is zal ik eens wat foto's maken, heb echter nog mijn oude meubel in de weg staan die ik nog moet zien te verkopen.
Het is gewoon vervelend dat meubels tegenwoordig gemaakt worden op formaatje alles-in-een klotesetje van de MediaMarkt.
[ Voor 4% gewijzigd door SannrHerr op 13-01-2016 08:34 ]
Als je het goed wilt hebben, moet je goed onderzoek doen
Of met een beetje mod werk de.boel aanpassen
Inderdaad leuk. En het is ook nog eens een build die het meest recht doet aan de topic titel.MR. RHS schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:36:
Hallo Tweakers,
Na een poosje meegelezen te hebben zal ik een duit in het spreekwoordelijke zakje doen. Mijn Build is inmiddels wel zo goed als afgerond. Misschien iets afwijkend van het gemiddelde meubel in dit topic, maar daarom misschien des te leuker.
[...knip...]
[afbeelding]
Prachtig en origineel meubel! Waar heb je die voet gevonden?MR. RHS schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:36:
Hallo Tweakers,
Na een poosje meegelezen te hebben zal ik een duit in het spreekwoordelijke zakje doen. Mijn Build is inmiddels wel zo goed als afgerond. Misschien iets afwijkend van het gemiddelde meubel in dit topic, maar daarom misschien des te leuker.
(...)
Heb je ook iets van bescherming voorzien voor die borreltafel-modus? Zou vervelend zijn moest er een glaasje drank over je apparatuur belanden.
Zo te zien de voet van een tandartsstoel. Misschien van een oude kappersstoel.
teaser schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:58:
[...]
Prachtig en origineel meubel! Waar heb je die voet gevonden?
Heb je ook iets van bescherming voorzien voor die borreltafel-modus? Zou vervelend zijn moest er een glaasje drank over je apparatuur belanden.
Ik gok een tekentafel.SannrHerr schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:17:
Zo te zien de voet van een tandartsstoel. Misschien van een oude kappersstoel.
http://www.marktplaats.nl...-tekentafel-jaren-50.html
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik heb deze film als inspiratie genomen. De kastjes zijn nét niet diep genoeg voor de meeste apparatuur. Ook wilde ik graag een passende ruimde voor de apparatuur, deze kastjes zijn 80cm te breed en geven teveel ruimte.janser01 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:01:
Ik kwam toevallig deze video op Youtube tegen en het leek me wel wat voor deze thread...
[video]
Ik heb het eigenlijk heel simpel opgelost, 2 van deze kastjes verbonden met 2 planken. Ik heb eikenhouten planken gehaald, deze op maat laten zagen. Om het gebrek aan diepte op te lossen heb ik balkjes tussen de kast en de muur geplaatst waardoor het geheel wat meer van de muur af komt en ik in het middenruimte heb.
Het voordeel is dus ook dat ik vanuit de kastjes kabels etc. kan verstoppen achter de kastjes. Zie bijgaand de foto's voor het resultaat. Voor een meubel van grofweg 275 euro ziet het er netjes uit! Het hout is nog onbewerkt, ben er nog niet over uit wat ik er exact mee ga doen.
Mooie oplossing voor mijn (net nieuwe) apparatuur
Recept:
2 keuken bovenkastjes van ikea 80x40x37. Deurtjes kun je uitzoeken.
Middenstuk van 500mm breed (natuurlijk aan te passen)
4x800mm balkjes van 44x44
6x2,2m eiken planken op maat gezaagd
Kastjes in elkaar zetten
Plankjes bevestigen
Het geheel tegen de muur bevestigen
Afwerken met de planken/platen/laminaat etc.
forum forum afbeeldingen | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door I-King op 13-01-2016 13:35 ]
Ha grappig, Ik heb zo'n zelfde voet gebruikt als tv "meubel":MR. RHS schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:36:
....
[afbeelding]

Wat een slimme oplossing! Dank je voor het delen!I-King schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:39:
[...]
Ik heb deze film als inspiratie genomen. De kastjes zijn nét niet diep genoeg voor de meeste apparatuur. Ook wilde ik graag een passende ruimde voor de apparatuur, deze kastjes zijn 80cm te breed en geven dus veel ruimte.
Ik heb het eigenlijk heel simpel opgelost, 2 van deze kastjes verbonden met 2 planken. Ik heb eikenhouten planken gehaald, deze op maat laten zagen. Om het gebrek aan diepte op te lossen heb ik balkjes tussen de kast en de muur geplaatst waardoor het geheel wat meer van de muur af komt en ik in het midden ruimte heb.
Het voordeel is dus ook dat ik vanuit de kastjes kabels etc. kan verstoppen achter de kastjes. Zie bijgaand de foto's voor het resultaat. Voor een meubel van grofweg 275 euro ziet het er netjes uit! Het hout is nog onbewerkt, ben er nog niet over uit wat ik er exact mee ga doen.
Mooie oplossing voor mijn (net nieuwe) apparatuur![]()
forum
forum afbeeldingen[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Hoef je niet te gokken.. staat namelijk gewoon in het bericht:CeesKees schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:22:
[...]
[...]
Ik gok een tekentafel.
http://www.marktplaats.nl...-tekentafel-jaren-50.html
MR. RHS schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:36:
[..]
Dit idee heb ik gecombineerd met de voet van een tekentafel geproduceerd door het Zweedse Nike. [..]
*sowieso
(ik had het gelezen en op basis daarvan "gegokt". Hadden de vraagstellers ook kunnen doen)DonJunior schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:37:
[...]
Hoef je niet te gokken.. staat namelijk gewoon in het bericht:
[...]
AhCeesKees schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:42:
[...]
(ik had het gelezen en op basis daarvan "gegokt". Hadden de vraagstellers ook kunnen doen)
*sowieso
En niet 'mijn spullen moeten in het kastje passen', maar 'het kastje / meubel moet om mijn spullen passen'.
Er zijn ook mensen met genoeg ruimte om bijvoorbeeld een meubel te maken van aanrechtbladen.
Hardstikkend mooie aanrechtbladen van hout, al dan niet massief of van stroken gelamineerd.
Zestig centimeter breed. Wat weinig is voor een aanrecht, doch diep (soms te diep) genoeg voor ouderwets grote audio-apparaten.
Mooi project I-King deed me beetje denken aan mijn eigen ontwerp. loewie1984 in "Het grote Audiomeubel topic!"I-King schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:39:
[...]
Ik heb deze film als inspiratie genomen. De kastjes zijn nét niet diep genoeg voor de meeste apparatuur. Ook wilde ik graag een passende ruimde voor de apparatuur, deze kastjes zijn 80cm te breed en geven teveel ruimte.
Als ik dit had geweten was ik nooit met MDF en Multiplex aan de slag gegaan. Waar heb je het eiken hout vandaan gehaald en hoe heb je het zo goed/passend kunnen zagen?
[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 13-01-2016 14:55 ]
Ik heb de ruwe planken gehaald bij een houtzagerij. Om precies te zijn bij www.houtzagerij.nl. Het hout is gezaagd door een bevriende meubelmaker. Heb eerst het binnenwerk in elkaar gezet. De plankjes in het midden zijn vooraf gezaagd zodat ik de buitenmaten later op kon meten. Moest de planken ook nog smaller hebben namelijk.
Ik heb het bij de bouwmarkt gevraagd, maar deze deden geen verstek en versmallen. De enige zaak die bereid was dat wél te doen was de Hubo.
De kastjes binnenin zijn dus wel gewoon pershout van Ikea he
Ik heb het bij de bouwmarkt gevraagd, maar deze deden geen verstek en versmallen. De enige zaak die bereid was dat wél te doen was de Hubo.
En hoe heb je die plankjes bevestigd? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar (ivm dat pershoutI-King schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:06:
Ik heb de ruwe planken gehaald bij een houtzagerij. Om precies te zijn bij www.houtzagerij.nl. Het hout is gezaagd door een bevriende meubelmaker. Heb eerst het binnenwerk in elkaar gezet. De plankjes in het midden zijn vooraf gezaagd zodat ik de buitenmaten later op kon meten. Moest de planken ook nog smaller hebben namelijk.
Gewoon van binnenuit de kastjes vastgeschroefd. 3 lange schroeven per kopse kant. Het pershout kan dat wel hebben. Plankje onderin heb ik dus vanuit onderste hoek schuin omlaag geschroefd, zodat het plankje gelijk ligt met de onderkant van de kast.
I-King schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:10:
Gewoon van binnenuit de kastjes vastgeschroefd. 3 lange schroeven per kopse kant. Het pershout kan dat wel hebben. Plankje onderin heb ik dus vanuit onderste hoek schuin omlaag geschroefd, zodat het plankje gelijk ligt met de onderkant van de kast.
Super mooi gedaan. Maareh, haal die lelijke reclamestickers eens van je receiver af joh, dat verpest het hele beeld.I-King schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:39:
[...]
Ik heb deze film als inspiratie genomen. De kastjes zijn nét niet diep genoeg voor de meeste apparatuur. Ook wilde ik graag een passende ruimde voor de apparatuur, deze kastjes zijn 80cm te breed en geven teveel ruimte.
Ik heb het eigenlijk heel simpel opgelost, 2 van deze kastjes verbonden met 2 planken. Ik heb eikenhouten planken gehaald, deze op maat laten zagen. Om het gebrek aan diepte op te lossen heb ik balkjes tussen de kast en de muur geplaatst waardoor het geheel wat meer van de muur af komt en ik in het middenruimte heb.
Mooie oplossing voor mijn (net nieuwe) apparatuur![]()
Recept:
2 keuken bovenkastjes van ikea 80x40x37. Deurtjes kun je uitzoeken.
Middenstuk van 500mm breed (natuurlijk aan te passen)
4x800mm balkjes van 44x44
6x2,2m eiken planken op maat gezaagd
Kastjes in elkaar zetten
Plankjes bevestigen
Het geheel tegen de muur bevestigen
Afwerken met de planken/platen/laminaat etc.
forum
forum afbeeldingen[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
10x 320W JA Solar @ SolarEdge SE3000H (3200 Wp)
Hij stond er net een uurtje
Maar done! Bedankt voor de complimenten! Ben er zelf ook erg tevreden mee
Makkelijker gezegd dan gedaanstresstak schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:27:
[...]
En niet 'mijn spullen moeten in het kastje passen', maar 'het kastje / meubel moet om mijn spullen passen'.
Er zijn ook mensen met genoeg ruimte om bijvoorbeeld een meubel te maken van aanrechtbladen.
Hardstikkend mooie aanrechtbladen van hout, al dan niet massief of van stroken gelamineerd.
Zestig centimeter breed. Wat weinig is voor een aanrecht, doch diep (soms te diep) genoeg voor ouderwets grote audio-apparaten.
Ik heb er al in geboord, dus terug mag niet.
Maar ik vind dat je wel aan een apparaat mag 'tweaken' om hem onzichtbaar in een kastje te zetten. Het kastje is tenslotte wat je ziet, niet de apparatuur die erin staat.
Laat ik het dan anders vragen, zijn er hier mensen die met haakse aansluitingen werken etc., omdat ze achter de apparaten maar 2cm vrij hebben? Is dat überhaupt haalbaar?