Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste
Acties:

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

loewie1984 schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:35:
^^ Je kan in sketchup (gok ik) de guiding lines uitschakelen. Daar wordt je tekening een stuk rustiger van en kan je je ook focussen op hoe het eruit komt te zien.
I know. Maar aangezien het een in een paar minuten in elkaar gedraaide schets is dacht ik. F it.
[b][message=44898167,noline]Fireshade schreef op donderdag 10 september 2015 @
Kleine speakers (L/R) op de grond zetten: lijkt me geen goed idee voor de geluidsuitstraling. Er kunnen allerlei dingen op de grond in de weg zitten. Beste is toch een beetje op oorhoogte of waar niets in de weg staat.
Het zijn subjes; geen fronts :) Maakt voor uitstraling dus niet uit, vraag me wel af hoe het resoneren gaat zijn. Ben bang dat ik dan wel een verdomd stevig kastje moet bouwen, of valt dat wel mee als ik voor voldoende uitsparing zorg?

Tevens staat een downfire sub nu ongeveer 8cm van de grond en in het zwefend kastje een stukkie hoger. Hoe zal dat effect hebben op de bas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Bedankt voor jullie opmerkingen aangaande mijn ontwerpen!

Ik ben is nader aan het bekijken hoe ik de boel cool wil houden. Momenteel is het plan om aan de onderkant (en dus uit het zicht) ventilatoren in te bouwen die van onderuit koele lucht op de apparatuur blazen. Aan de zijkant/bovenkant wil ik dan gewoon 'roosters' maken langs waar de warme lucht kan ontsnappen.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/kansloos/cooling.jpg

De rode lijn is waarbij ik de roosters aan de zijkant inbouw, de oranje lijn is bovenaan. Oranje is welicht efficienter maar minder 'strak natuurlijk.

Nu heb ik nog een vraag aangaande de ventilatoren. Zijn er modellen die speciaal voor deze doeleinden gebouwd zijn? En die dus een fan mount hebben om ze gemakkelijk en strak in een meubel te verwerken? Ik denk daarbij aan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.howtogeek.com/wp-content/uploads/2011/09/fan-mount.png

Dezelfde vraag eigenlijk voor de roosters. Ik zoek strakke (minimalistische) en witte roosters eigenlijk.

Op websites zoals alternate vind je natuurlijk 1001 ventilatoren maar die lijken me niet echt gemaakt te zijn om snel en efficient in een meubel te verwerken.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Brick Top schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:55:

Ik ben is nader aan het bekijken hoe ik de boel cool wil houden.
Wellicht is kan je op de bodem van de kast een aantal gaten te maken met een gaten zaag? En dan even net uitmeten waar de ventilatie roosters van de PC en receiver zitten. Op die manier trekt de lucht van onder naar boven. Dan kan je wellicht wegkomen met ventilatoren tegen de achterkant van de kast die de lucht naar voren blazen. Dan hoef je geen gaten in de zij- of bovenkant te maken....

't is maar een idee.....

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gewoon ventilatoren aan de onderkant van de kast, (2x 120mm gat+fan ofzo) waar je de apparatuur boven plaats? De warme lucht kan er aan de voorkant bovenaan dan weer gewoon uit. Hoef je mijn inziens geen extra gaten voor te maken.
Voor de HTPC ga ik er vanuit dat het gewoon een moderne PC is, dan verstookt hij ook niet zoveel warmte. De mijne is passief watergekoeld, dus zonder pomp, en 1 fan in de PSU en 1 casefan. Dat gaat prima, en extra circulatie is niet nodig, de fans zuigen tenslotte al lucht aan en zorgen voor een flow door de kast.

[ Voor 40% gewijzigd door _ferry_ op 13-09-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Even een vraag over de ventilatoren. Ik wil graag 12 volt fans gaan aansluiten, maar ben eigenlijk opzoek naar de juiste benaming voor zo'n AC/DC converter waar dus zo'n 12 volt lijntje vandaan komt waar je bijv. je harde schijf of cd-rom speler ook op aan zou kunnen sluiten om van stroom te voorzien.

Iemand de juiste benaming of een link?

_/-\o_

Molex adapter:
http://www.amazon.com/Coo...wer-Adapter/dp/B000MGG6SC

Nu nog even kijken waar dat in NL te koop is tegen een redelijke prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door loewie1984 op 13-09-2015 21:01 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
Als je meubel vooraan open is, zou ik toch eerst proberen om dat zonder ventilatoren te doen.

Bij mij is de onderkast afgesloten, en loopt de verluchting via de valse wand die er op staat, en waartegen de TV hangt.
Kabelmanagment wordt dan ineens ook warmtemanagment.

Kast zal er nog strakker uit zien als je de toestellen niet ziet, en de bediening los je op met een Harmony Hub.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Tommie12 schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:53:
Kast zal er nog strakker uit zien als je de toestellen niet ziet, en de bediening los je op met een Harmony Hub.
Mijn meubel heeft juist een open bedoeling :)

tv meubel

Aan de kanten van de LP's maak ik een valse achterwand zodat er ruimte is voor kabel management en de LP's niet te ver naar achteren te zetten zijn.

Op de boven kant maak ik dan twee gaten (links en rechts) voor kabel management van mijn twee platenspelers. De receiver verschuift van onder naar boven en ik ga een strook uit frezen waardoor warme lucht gewoon naar boven kan ontsnappen.

Dus van links naar rechts:

(-1-)-----------------------(---------2---------)-----------------------(-3-)

1. aansluiting links
2. ventilatie
3. aansluiting rechts

De middelste plank waar de receiver op komt te staan krijgt een open karakter. Zo zal ik gewoon twee plankjes gaan gebruiken van 10 a 15 cm waar de voetjes van de receiver op kunnen rusten. Ertussenin zal gewoon open zijn.

Ik zat nog te denken om een 140mm fan in te bouwen, maar als het niet hoeft scheelt dat natuurlijk weer € en hoef ik geen omvorming van 220 naar 12 volt te realiseren.

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 14-09-2015 14:33 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Euros, geen omvorming, geen extra geluid en geen regeling zodat de fan aanspringt zodra versterker aan gaat. Passief heeft zo z'n voordelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Ik heb twee (kleine vraagjes):

- Voor je kabelmanagement, hoe groot moeten de gaten zijn zodat alles erdoor kan? En daarmee doel ik vooral op grote stekkers. Een centimenter of 5 gok ik? Of lukt 4 ook?
- Als je gaten boort en je wilt van die plastic, ronde dingen plaatsen om de randjes netjes af te schermen... Iemand die de benaming daarvan kent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als je je kabels wilt doorvoeren door een ding, dan heet dat een... kabeldoorvoer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
_ferry_ schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:54:
Als je je kabels wilt doorvoeren door een ding, dan heet dat een... kabeldoorvoer :P
Was het leven maar altijd zo simpel. :+

Thanks!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
zo ik ben mijn woonkamer aan het verbouwen , of althans die is verbouwd.. en nu natuurlijk de spullen er in aan het zetten ! heb een mooi tv meubel gezien maar heb wat vragen...

het gaat om dit meubel in Ral 9010 wit met een beuken blad er op, ik wil links (of rechts weet niet wat de beste plek is ) mijn subwoofer in de kast zetten... (een klipsch ) dat kan tegen een meerprijs van 25 euro, moet dan wel de pootjes er af halen van de subwoofer:) iemand hier ervaring mee ? en ook met de meubelfabrikant ?

Ik ga hem op pootjes doen want ik vertrouw de muur niet zo ...

http://www.zwevend-tvmeubel.nl

[ Voor 1% gewijzigd door Gandalf68 op 16-09-2015 20:54 . Reden: pootjes van subwoofer toegevoegd ! ]

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ik geloof dat ik deze nog niet gepost had:

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/8w9ftynid/WP_20150813_16_06_08_Raw.jpg

Na mijn verhuizing eindelijk plek voor. WAF-factor van 0,0 (blijkbaar :( ), maar goed, ik ben er iig blij mee. ;)

Nu maar hopen dat ik snel geld heb voor een HTPC op de op-een-na bovenste plank. :p

[ Voor 13% gewijzigd door SannrHerr op 17-09-2015 12:28 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik ben momenteel in verkennende fase voor een AV meubel. Ga pas over een jaar verhuizen dus ik heb nog wel even. Ik hou van opgeruimd, dus ik wil alles achter stoffen deurtjes.Welke andere merken hebben dat behalve Unnu?

Van wat ik tot nu toe ben tegengekomen past Unnu nog het beste bij wat ik in mijn hoofd heb. Zwevend aan de muur lijkt me wel wat, maar ik heb dan weer geen zin om de tv zelf aan de muur te hangen want ik wil hem kunnen draaien. Ik wil hem dus gewoon op het meubel plaatsen, alleen het ding weegt behoorlijk. Daarnaast worden tv's steeds groter en dus ook zwaarder. Mijn vraag. Hoe stevig is die muur bevestiging? Ik vind het er mooi uitzien zo zwevend maar tegelijktijd vraag ik me af hoe veilig dat zit...

Daarnaast vraag ik me af hoe warm het wordt in die compartimenten, ik wil namelijk ook mijn game pc erin plaatsen (node 605 dus past mooi). Dat is alleen wel een heethoofd. Wellicht moet ik aan de zijkant een gat maken en voorzien van gaas of zelfs een fan.

Kortom ik wil graag wat ervaringen over Unnu horen en ik wil weten of er alternatieven zijn die erop lijken want de meeste merken die ik vind hebben geen stoffe deurtjes en dat is toch wel een harde eis ivm
a) geluid (centerspeaker) b) afstandbediening c) warmte d) esthetiek

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DIY? Eventueel door een bestaand model (met of zonder deuren) te modificeren? Zo moeilijk is het niet, een passend frame maken en luidsprekerdoek er overheen spannen ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
AllSeeyinEye schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:41:
DIY? Eventueel door een bestaand model (met of zonder deuren) te modificeren? Zo moeilijk is het niet, een passend frame maken en luidsprekerdoek er overheen spannen ;)
Dat is ook een optie als ik er echt niet uitkom met bestaande produkten. Ik heb daar echter 0,0 ervaring mee en heb ook geen tools en/of ruimte om te klussen. Dus voorkeur gaat naar een kant en klare oplossing. Of wellicht het bouwen uitbesteden, maar dan lijkt het me dat het snel duur wordt...

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Buntmans schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:52:
[...]

Dat is ook een optie als ik er echt niet uitkom met bestaande produkten. Ik heb daar echter 0,0 ervaring mee en heb ook geen tools en/of ruimte om te klussen. Dus voorkeur gaat naar een kant en klare oplossing. Of wellicht het bouwen uitbesteden, maar dan lijkt het me dat het snel duur wordt...
Ik heb het voor een meubel uit de Lack serie ooit gedaan met vurenhout latjes, simpelweg in de woonkamer op maat gezaagd, verlijmd en krammen erop geschroefd en met een nietpistool luidsprekerdoek eraan bevestigd (netjes om het frame heen gespannen en vastgeschoten). Was voor nog geen 2 tientjes klaar, waarbij de meeste kosten in het doek zaten (12 euro meen ik, via ebay)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
FeaR schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:12:
[...]
Ikzelf heb een meubel welke voor een groot deel gesloten is aan de voorzijde, maar aan de achterzijde is het meubel volledig open waardoor de warme lucht goed weg kan. Tevens is het meubel ook relatief groot zodat warme lucht niet direct een probleem is.

Playstation 4, XBox One, twee eindversterkers, Blu-rayspeler en mediaspeler. Natuurlijk wordt het in het meubel warmer dan er buiten, maar ik heb nog nooit last van gehad van apparatuur welke in protection schiet.

Apparatuur strak op elkaar zetten zodat ze het apparaat er onder blokkeren is nooit een goed idee. Dat is ook de reden dat ik de PS4 op klosjes heb staan en de XBox One de warmte goed kwijt kan. De
Game je met de deuren van de kast open, of heb je hier een andere oplossing voor gevonden? Ik vind het een mooi meubel, maar zoek iets waarbij ik niet de deuren hoef te openen maar waarbij het spul wel grotendeels uit het zicht is.

• Brick Top
Hallo iedereen,

Ik ben zoals jullie wel weten mijn (eerste) eigen meubel aan het maken: een hangend tv-meubel.

Momenteel ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/111339_hout_1.jpg

Dit is de achterkant. Aan de voorkant komt het er zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/111339_meubel1_1.jpg

Nu was ik vandaag gaan zien voor scharnieren, voor het linkse en het rechtse deurtje. Bovendien wil ik ook een soort van 'geleider' installeren zodat het deurtje niet gewoon als een blok openvalt indien men het zou loslaten. Tenslotte zou ik het deurtje willen openen met een 'drukopening'. In dit topic kwam ik uit bij deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/111339_valdeur_1.jpg

Dat is eigenlijk exact hoe ik het wil.

'Probleem' is dat heb meubel al in elkaar staat waardoor ik in het meubel geen 'opening' meer kan frezen ofzo (beginnersfout). Daarom zoek ik een oplossing die ik gewoon 'bovenop' het hout kan boren. In de deurtjes kan ik eventueel nog wel boren/frezen, dat is geen probleem.

Begrijpen jullie een beetje waar ik naartoe wil? En wat is juist de 'technische benaming' van de zaken die ik zoek (en dan vooral die geleider en die 'drukopening).

Ik zoek dus eigenlijk scharnieren die ik langs beide (of minstens 1) kanten kan boren en waarvoor ik niet hoef te frezen ofzo. Dat de scharnieren nog wat versteld kunnen worden achteraf is eigenlijk ook wel een must want het zou een wonder zijn moest alles 100 procent blijken te passen. :P

Zouden jullie me misschien op weg kunnen helpen? En dan vooral wat betreft de scharnieren die ik best koop.

Alvast bedankt!

B.T.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

DeLyon schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:18:
[...]
Game je met de deuren van de kast open, of heb je hier een andere oplossing voor gevonden? Ik vind het een mooi meubel, maar zoek iets waarbij ik niet de deuren hoef te openen maar waarbij het spul wel grotendeels uit het zicht is.
Gesloten. Consoles zijn toch actief gekoeld en mijn beide eindversterkers redden het met de passieve koeling en worden sowieso niet heel erg warm. Na een goede tijd gamen of film op behoorlijk volume heb ik nooit het idee dat ik toch de deurtjes open had moeten zetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Brick Top schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:28:
Hallo iedereen,

Ik ben zoals jullie wel weten mijn (eerste) eigen meubel aan het maken: een hangend tv-meubel.

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu was ik vandaag gaan zien voor scharnieren, voor het linkse en het rechtse deurtje. Bovendien wil ik ook een soort van 'geleider' installeren zodat het deurtje niet gewoon als een blok openvalt indien men het zou loslaten. Tenslotte zou ik het deurtje willen openen met een 'drukopening'. In dit topic kwam ik uit bij deze foto:

[afbeelding]

'Probleem' is dat heb meubel al in elkaar staat waardoor ik in het meubel geen 'opening' meer kan frezen ofzo (beginnersfout). Daarom zoek ik een oplossing die ik gewoon 'bovenop' het hout kan boren. In de deurtjes kan ik eventueel nog wel boren/frezen, dat is geen probleem.

Begrijpen jullie een beetje waar ik naartoe wil? En wat is juist de 'technische benaming' van de zaken die ik zoek (en dan vooral die geleider en die 'drukopening).

Ik zoek dus eigenlijk scharnieren die ik langs beide (of minstens 1) kanten kan boren en waarvoor ik niet hoef te frezen ofzo. Dat de scharnieren nog wat versteld kunnen worden achteraf is eigenlijk ook wel een must want het zou een wonder zijn moest alles 100 procent blijken te passen. :P

Zouden jullie me misschien op weg kunnen helpen? En dan vooral wat betreft de scharnieren die ik best koop.

Alvast bedankt!

B.T.
Ik zou gewoon pianoscharnieren gebruiken. Kun je in elke gewenste lengte op maat zagen en bevestig je met wat schroefjes. Vwb die geleider: kijk even bij raamuizetters: https://www.praxis.nl/ger...ging/raamuitzetters/b273/ :)
Laatste opmerking: hoe ga je dat ding aan de muur bevestigen? Heeft die balk achterop een schuine kant die je in een andere schuine kant hangt, of wilde je met keilbouten aan de slag?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• loewie1984
Hallo iedereen,

He leuk! nog een mede klusser!

Ik mag ondertussen al voorzichtig gaan denken aan afwerking:

TV  Meubel Progress

TV  Meubel Progress

TV  Meubel Progress

Ja de plaatjes staan verkeerd. Schijnbaar kunnen sommige browsers er beter mee overweg dan anderen.

Ik heb de buitenkant al gegrond, hier komt een 12mm multiplex omlijsting om de gehele kast, deze wordt geschroefd en gelijmd (hopelijk plakt dat nog na de grondverf) die ik ga beitsen. Het vooraanzicht van de kast wordt in zijn geheel RAL 9010. Heb de buitenkant toch maar in de grondverf gezet om werking van vocht en dergelijke tegen te gaan.

Tip voor Brick hierboven, als je overweegt je meubel te ontvetten doe dat dan met thinner of alabastine reiniger. Ik heb het met wasbenzine gedaan (want ik dacht, dat is ontvetter) schijnbaar werkt dat dus niet zo met MDF.

Kan nog niet zeggen of ik daar last van heb, maar las vanmiddag op diverse klus forums dat het ontvetten met wasbenzine wordt afgeraden.

Verder heb ik geleerd dat voorboren (wat ik al deed alleen met een te kleine maat) loont. Evenals het langzaam in draaien van je schroeven. En het hebben van een werkbank welke waterpas is, is ook wel zo prettig :P

Succes met klussen! Benieuwd naar het resultaat

discogs

• Brick Top
Haha, gelijkaardig project! Tof! Wat het ontvetten betreft: is dat nog wel nodig? Ik had ook een bus thinner gekocht maar in de verfspeciaalzaak zeiden ze me dat dat nergens voor nodig was. Blijkbaar is dat een 'mythe' die blijft bestaan omdat het vroeger wel nodig was omdat men toen paraffine ofzo gebruikte bij de fabricatie van mdf waardoor je 'vettige' platen kreeg. Vandaag de dag echter zou dat niet meer het geval zijn bij (kwaliteitsvolle) mdf-platen.

Meningen?

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Ik gebruik voor het schoonmaken van MDF speciale doekjes van Alabastine. Het zal vast ook kunnen met een doek met ammoniak.

Niet teveel vloeistof gebruiken bij het schoonmaken want dat trekt in het plaatmateriaal.

• Gandalf68
Wat zijn jullie aan materiaalkosten kwijt en laten julienne meubel spuiten ? Ga zedat model kopen bij een zaak in Eindhoven .. en welke maat heeft jullie meubels ?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

SannrHerr schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:27:
Ik geloof dat ik deze nog niet gepost had:

[afbeelding]

Na mijn verhuizing eindelijk plek voor. WAF-factor van 0,0 (blijkbaar :( ), maar goed, ik ben er iig blij mee. ;)
Bouw er een behuizing om heen en klaar?

LinkedIn WoT Cash Converter

• The Eagle

The Eagle

Om zijn vriendin heen? Klinkt als een goed idee. Dr is vast nog wel een stuk MDF over >:)
De vraag is dan uiteraard wel wie het huishouden dan moet doen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:34
Mijn laatste creatie :) :)

Afbeeldingslocatie: https://xicjva.dm2301.livefilestore.com/y3pN0sqUlDVlAZ5-nvbXNBlpI4unZVaaABWqpRM_UxRP0y58rWLoBZNm-iSTClZXnIaoGNwmfat5JzKU9QleFxXkvAacJLFHW68KkElY7VODHADDh4cYy51XSyzrcM2xS6nVSyzNyzJkjvuNixwSjPvCGBLePeMXAfGqrsReJtT6qs/tv%20kast%20curve%2001%20water.jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://xicjva.dm2301.livefilestore.com/y3pSydaD3giYSfHTpo8q_R6otaSr9l_lZcX5Lx5UV3aUsHYTcNpt4VJWYel-J0mBPcA3ECfxiVhcRSg5BKqGpoKudwxXJDJL-UXE-DWOG5-UJI44RwrB0ZC2gOcNwaq652LpolM0posQt3zM_dzmWd_9ROja_C9ZwoXxodyD4CBetU/tv%20kast%20curve%2002%20water.jpg?psid=1

[ Voor 106% gewijzigd door -Venom- op 27-09-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 10:11
Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Progressie:

Bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Dur03olUOQo5dpR6D1uZhoXU/medium.jpg

Achterkant
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/q4tZ2KpB8okJMBAMxuFYun6D/medium.jpg

Nog te doen, multiplex verstek hoeken fine tunen aangezien ik ze wat grover bemeten heb dan de werkelijkheid, liever te lang dan te kort. Binnenkant plamuren en gronden, en vervolgens aflakken aan de binnenkant en beitsen aan de buitenkant.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Helemaal curved, nice.
Hoop wel voor je dat die curved TV's echt de toekomst hebben, anders heb je straks een meubel waar je niks mee kunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
Venom, mooi gemaakt!

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
Dank jullie voor de leuke reacties, kreeg de vrije hand in ontwerp dus ik heb eens totaal iets anders als standaard gemaakt :) d:)b
The Eagle schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:17:
Helemaal curved, nice.
Hoop wel voor je dat die curved TV's echt de toekomst hebben, anders heb je straks een meubel waar je niks mee kunt :P
Zo blijf ik ook werk houden :P , geen idee of de radius per curved tv verschillend is want de kast is 100% passend gemaakt aan deze tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:33
Misschien niet helemaal on-topic maar toch 2 vraagjes. Ik ben op zoek naar een TV/HiFi meubel (en eventueel bij horende salontafel). Maar in de meeste winkels lijken de meubels te klein of niet diep genoeg. De meeste verkopers vinden het al vreemd dat je er meer dan 2 toestellen in kwijt wil of achter een groot meubel vraagt!?

Ik had nog iets redelijk gezien bij overstock maar prijs/kwaliteit lijkt me dit een zeer dure winkel (zelfs nu ze 30% korting geven). in de showroom sleepte de deuren van de meubels al, de scharnieren leken mij nogal aan de kleine kant voor eiken deuren. heeft er iemand ervaring met overstock? mijn buikgevoel zegt nee tegen overstock maar ik kan verkeerd zijn ook.

de TS van dit toppic heeft enkele meubelmakers uit Nederland opgelijst, zijn er hier belgen met goeie ervaringen? ik had graag enkele goeie adressen zien passeren :)

Als ik eentje laat maken zou het een zwevend meubel moeten worden, vooraan gesloten met deurtjes die bij voorkeur in het meubel verdwijnen als je deze opent. lengte ongeveer 2m20, ongeveer 30 tot 40 cm hoog en ongeveer 50 à 60 diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hallo iedereen,

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alvast bedankt!

B.T.
Wat laat misschien, maar de standaard kastscharnieren schroef je op de kast, en frees je in de deur, dat kan dus nog prima. Dan neem je een bandje welke je aan deurtje+kastje vastzet om te ver openvallen te voorkomen.
En dan zo'n ikea druk-open opener. enig puntje van aandacht is dat je deurtje dan pakweg 2mm open komt te staan (om hem in te kunnen drukken), dus onderaan ook alvast je scharnieren 2mm naar voren zetten. anders hangt je deurtje iets voorover en valt hij dus open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
DenBenny schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:50:
Misschien niet helemaal on-topic maar toch 2 vraagjes. Ik ben op zoek naar een TV/HiFi meubel (en eventueel bij horende salontafel). Maar in de meeste winkels lijken de meubels te klein of niet diep genoeg. De meeste verkopers vinden het al vreemd dat je er meer dan 2 toestellen in kwijt wil of achter een groot meubel vraagt!?

Ik had nog iets redelijk gezien bij overstock maar prijs/kwaliteit lijkt me dit een zeer dure winkel (zelfs nu ze 30% korting geven). in de showroom sleepte de deuren van de meubels al, de scharnieren leken mij nogal aan de kleine kant voor eiken deuren. heeft er iemand ervaring met overstock? mijn buikgevoel zegt nee tegen overstock maar ik kan verkeerd zijn ook.

de TS van dit toppic heeft enkele meubelmakers uit Nederland opgelijst, zijn er hier belgen met goeie ervaringen? ik had graag enkele goeie adressen zien passeren :)

Als ik eentje laat maken zou het een zwevend meubel moeten worden, vooraan gesloten met deurtjes die bij voorkeur in het meubel verdwijnen als je deze opent. lengte ongeveer 2m20, ongeveer 30 tot 40 cm hoog en ongeveer 50 à 60 diep.
Ik weet niet waar in België je woont maar misschien kan ik je wel verder helpen, stuur maar even een pm bij interesse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:32
Spectral heeft een erg mooi gamma, dat je doorgaans in voldoende diepte kan krijgen. Kijk maar eens op www.spectral.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Spectral is echt erg mooi en doordacht, maar ik heb het geld er niet voor over. Dus bij mij gaat een lokale meubelmaker het meubel maken. Het is wel ideaal om bij Spectral ideeen op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
The Eagle schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:15:
[...]Laatste opmerking: hoe ga je dat ding aan de muur bevestigen? Heeft die balk achterop een schuine kant die je in een andere schuine kant hangt, of wilde je met keilbouten aan de slag?
Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/111339_hout_1.jpg

Wat je hier ziet is de achterkant. Het is idd de bedoeling om keilbouten door die balk te jagen en zo de muur in. Mijn vader is vrij zeker dat het zal houden en ik hoop dat ie gelijk heeft.

Hebben jullie nog tips/tricks om de bevestiging aan de muur te 'versterken'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Brick Top schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:40:
[...]
Hebben jullie nog tips/tricks om de bevestiging aan de muur te 'versterken'?
Je kan altijd nog een balk onder het meubel monteren en bevestigen op de muur. Die balk is dan vrijwel onzichtbaar en draagt de constructie van de onderkant.

Mijn meubel is ondertussen in de fase aflakken en beitsen beland. Voor de ophanging heb ik een balk verstek gezaagd en ga ik deze op de muur bevestigen zodat het meubel als het ware erin gehangen wordt.

Daarnaast als blijkt dat dat te zwaar is heb ik nog een extra draagbalk voor aan de onderkant.

Bevestiging materiaal is 10mm pluggen met 10mm dik, 10cm lang moeren met schroefkop.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Daar hebben ze de French Cleat voor uitgevonden:

Afbeeldingslocatie: http://newtowoodworking.com/wp-content/uploads/2009/07/frenchcleat1.jpg

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
^^ Dat dus, dat heb ik gemaakt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
loewie1984 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:16:
[...]

Je kan altijd nog een balk onder het meubel monteren en bevestigen op de muur. Die balk is dan vrijwel onzichtbaar en draagt de constructie van de onderkant.

Mijn meubel is ondertussen in de fase aflakken en beitsen beland. Voor de ophanging heb ik een balk verstek gezaagd en ga ik deze op de muur bevestigen zodat het meubel als het ware erin gehangen wordt.

Daarnaast als blijkt dat dat te zwaar is heb ik nog een extra draagbalk voor aan de onderkant.

Bevestiging materiaal is 10mm pluggen met 10mm dik, 10cm lang moeren met schroefkop.
Bedankt voor de tip!

Speelt de lengte van je keilbouten (die dus je meubel aan de muur bevestigen) eigenlijk een grote rol? Gaan bouten van 15cm bijvoorbeeld meer stevigheid geven dan 10cm? Of gaat dat het verschil volgens jullie niet meer maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hoewel ik zeer tevreden was met het meubel dat ik heb laten bouwen, ben ik op zoek naar een nieuw meubel. Het bestaande meubel staat niet zo mooi in onze nieuwe woning.

Nu wil ik een metalen frame laten lassen en deze zwart laten coaten. Dat kan bij meerdere bedrijven. Ik wil echter ook enkele schroefogen in de buizen laten plaatsen, zodat ik deze kan stellen (vloer is niet waterpas in onze huidige, oude woning).

Iemand tips waar ik dit het beste kan laten doen?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Brick Top schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:37:
[...]

Bedankt voor de tip!

Speelt de lengte van je keilbouten (die dus je meubel aan de muur bevestigen) eigenlijk een grote rol? Gaan bouten van 15cm bijvoorbeeld meer stevigheid geven dan 10cm? Of gaat dat het verschil volgens jullie niet meer maken?
Ik zou zeggen dat een langere verankering in de muur inderdaad meer kracht geeft dan een korte. Dat is voor mij ook de reden om op safe te spelen met 10mm dik 10 cm lang.

Van de andere kant, keilbouten zijn er eigenlijk op ontworpen dat je ze vrijwel nooit meer uit de muur krijgt en je haast gedwongen bent ze naar binnen te slaan als je er vanaf wilt.

Om draagvlak te versterken kun je er altijd voor kiezen om tussen de moer en de bout een extra metalen ring te plaatsen en zelfs daar kun je nog een stuk hout of plank tussen zetten. Dat vergroot namelijk het draagvlak.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Update van mijn kant:

Sommige delen moet ik nog een keer schuren en aflakken omdat ik de oneffenheden grondig heb weggeschuurd. Dat wordt namelijk behoorlijk zichtbaar bij aflakken.

Verder eerste beitslaag aangebracht aan de buitenkant:

TV Meubel gebeitst en geverfd

De multiplex rand bovenop kan ik pas doen als de witte verfrand gedroogd is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Zo de kogel is door de kerk ik heb ook een tv meubel besteld en zo gaat hij worden ! ook van de bouw laat ik fotos maken ! die ik zal plaatsen en het uiteindelijke resultaat in mijn kamer zal ik ook gaan posten ! kijk al tijdje mee hier en het wordt strak met een bovenblad wat heel erg lijkt op de vloer !

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/16lk8c0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Netjes maar zie ik dat goed? Gaat de subwoofer in de kast?

Heb je dan geen last van dreun? Ik ben geen audio engineer of zo maar kan me voorstellen dat het niet ideaal is.

Ook er al eens over nagedacht om de poten weg te laten en het zwevend op te hangen?

[ Voor 23% gewijzigd door janser01 op 08-10-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
ja heb ik over nagedacht om het op te hangen, zit eigenlijk bij de prijs inbegrepen maar aangezien ik de muur niet zo vertrouw qua sterkte ben ik voor de veilige optie gegaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik kom even shinen met mijn eerste zelfgemaakte meubel ever :D

Van ontwerp
tv meubel

Naar realiteit. Het meubel bij daglicht
Klaar :)

Het meubel in de avond
Klaar :)

Afmetingen zijn 190 cm breed, 46 cm hoog, en 47,5 cm diep. De kabels van de platenspeler en verlichting lopen via een 'valse wand' achterdoor naar de midden console waar alles bij elkaar komt.

Happy *O*

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
Ondanks dat het meubel open is ziet het er netjes en strak uit!

ps.
De plinten ook overigens. In ons huis is alles schots en scheef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Het lijkt op de foto echt super fel te zijn dat licht, klopt dit ook of valt het echt reuze mee?

Maar wat een strak meubel is het geworden zeg.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
Zeer netjes! Maar is het wellicht een idee om van het vak onder de receiver een korte lade te maken? Dan kan je erachter de stekkerdoos verbergen en in de lade kan dan kleine meuk zoals een afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Erg gaaf meubel! Ik zie het op zich wel zitten om zelf een meubel te maken alleen de deurtjes / klep ben ik bang voor dat het scheef wordt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

loewie1984 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:17:

Van ontwerp
[afbeelding]

[afbeelding]

Het meubel in de avond
[afbeelding]

Afmetingen zijn 190 cm breed, 46 cm hoog, en 47,5 cm diep. De kabels van de platenspeler en verlichting lopen via een 'valse wand' achterdoor naar de midden console waar alles bij elkaar komt.

Happy *O*
Vooral die laatste foto is Shinen netjes hoor veel kijk en luister plezier.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Dank allen voor de reacties, dat doet toch wel een beetje extra deugd :)

Het vlak onder de receiver heb ik gemaakt voor de blu-ray / cd speler die er nog gaat komen.

De plinten waren een klusje want zelfs in een nieuwbouwwoning is niet alles kaarsrecht, maar tevreden met het resultaat en een goede schilder die de naden onder en boven netjes heeft afgekit.

Op de foto is het inderdaad feller dan in de realiteit, het ziet er gewoon knus / gezellig uit :)

Ondanks dat ik nog wat vrees heb over het gewicht en de afwerking * er is altijd wat te miereneuken * nog strakker had gekund m.b.t. afwerken, glad krijgen van de panelen en multiplex ben ik wel tevreden. Misschien dat ik er over een tijdje nog eens wat extra tijd in steek om het helemaal perfect te krijgen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Ben nu aan het kijken voor m'n TV op te hangen en dan in het bijzonder de hoogte.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/kansloos/hoogte.jpg

Wat denken jullie van zoiets? In deze opstelling bevindt het midden van mijn 55inch TV zich op ongeveer 105CM. Mij lijkt dat wel ok te zijn.

Hebben jullie een idee van hoe hoog jullie televisie ongeveer hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Is dat laatste niet beetje afhankelijk van afstand bank-tv, hoogte bank en grootte tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
Vooral de hoogte van de bank lijkt me. Beter te laag dan te hoog lijkt me in elk geval. Ik zie wel eens tv's die zo hoog hangen dat ik pijn aan mijn nek zou krijgen, te vergelijken met de eerste rij in de bios.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Brick Top schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:20:
Ben nu aan het kijken voor m'n TV op te hangen en dan in het bijzonder de hoogte.

[afbeelding]

Wat denken jullie van zoiets? In deze opstelling bevindt het midden van mijn 55inch TV zich op ongeveer 105CM. Mij lijkt dat wel ok te zijn.

Hebben jullie een idee van hoe hoog jullie televisie ongeveer hangt?
1/3de van het scherm boven ooghoogte zitplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brick Top schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:20:
Ik heb het midden van m'n 42" op ongeveer 95cm. Als je op de bank zit moet het midden van het beeld ongeveer op ooghoogte zijn. Maar het zal niet op een paar centimeter aankomen, we zijn immers niet allemaal even lang en niet elke bank is even hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
downtime schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:25:
[...]
Als je op de bank zit moet het midden van het beeld ongeveer op ooghoogte zijn.
Dat is/vind ik te hoog. Sannherr's advies is dan ook beter, imho, en zo heb ik het hier ook :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zit noodgedwongen met een tv van 52" waarvan de onderkant op ooghoogte staat. Maar eigenlijk vind ik dat wel prettig, omdat ik toch altijd wat onderuit gezakt op de bank zit. En als ik er bij ga liggen is het helemaal ideaal :D

Ik heb nogal een grote centerspeaker die niet in mijn huidige meubel past. Daarom staat mijn tv nu bovenop de centerspeaker. Ja, ik weet het :X

Je moet echt even experimenteren met de voor jou geschikte kijkhoogte. Persoonlijk knap ik af op te laag geplaatste tv's. Dan kun je niet lekker onderuit zakken!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Aight! Ik ga de TV straks een keertje uittekenen op karton en dan het karton aan de muur hangen. Probleem is dat de bank nog niet geleverd is maar ok, ik weet wel hoe hoog ie ongeveer zal zijn.

Weet er trouwens iemand de benaming van dit en/of waar ik het online kan bestellen? Mijn kastdeurtjes gaan namelijk open met zo'n 'push' systeem (magneet) maar het zou uiteraard handig zijn moest het deurtje daarna niet gewoon naar beneden kletteren. Ik zoek een systeem waarbij het deurtje vanzelf doch geleidelijk in horizontale stand valt.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/kansloos/rem.jpg

Ik was al naar een speciaalzaak geweest hier in de buurt maar daar was men zo onvriendelijk. Het kwam er op neer dat ik bij hen enkel kan bestellen en dat ik voor informatie maar naar de website van de fabrikant moest surfen (Hettich ofzo...). Ok dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 11:53
Brick Top schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:19:
Aight! Ik ga de TV straks een keertje uittekenen op karton en dan het karton aan de muur hangen. Probleem is dat de bank nog niet geleverd is maar ok, ik weet wel hoe hoog ie ongeveer zal zijn.

Weet er trouwens iemand de benaming van dit en/of waar ik het online kan bestellen? Mijn kastdeurtjes gaan namelijk open met zo'n 'push' systeem (magneet) maar het zou uiteraard handig zijn moest het deurtje daarna niet gewoon naar beneden kletteren. Ik zoek een systeem waarbij het deurtje vanzelf doch geleidelijk in horizontale stand valt.

[afbeelding]

Ik was al naar een speciaalzaak geweest hier in de buurt maar daar was men zo onvriendelijk. Het kwam er op neer dat ik bij hen enkel kan bestellen en dat ik voor informatie maar naar de website van de fabrikant moest surfen (Hettich ofzo...). Ok dan...
Even op aliexpress.com zoeken naar gas hinge, dan komen ze wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Brick Top: dat zei ik eeder toch? Kijken bij raamuitzetters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Netjes lowie1984..Vooral het idee van de verlichting ga ik onthouden ..even kijken hoe mijn meubel uitkomt als het staat met de kabeltroep dient hopelijk netjes kan wegwerken ...

Als het zo ver is plaats ik wel wat foto's uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41
Die dingen om de klep rustig te laten zakken zijn gewoon verkrijgbaar onder de Nederlandse naam "gasveer" of "gasdemper". Voorbeeldje: http://www.ladegeleider.n...oup_id=74&aid=710&lang=NL

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:01

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

@BrickTop
Keilbouten zijn voor beton. Als je ze in een bakstenen of kalkzand muur draait heb je veel kans op het scheuren van de steen (omdat ze zo sterk zijn). Ik zou een chemisch anker nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brick Top schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:55:
Bedankt voor jullie opmerkingen aangaande mijn ontwerpen!
Mag ik vragen met welk programma je dit ontwerp maakt?
Wil zelf ook wat nieuws qua meubel laten maken, maar wil het zelf ontwerpen.
En dan gelijk een matching salon en bijzettafel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:33:
[...]

Mag ik vragen met welk programma je dit ontwerp maakt?
Wil zelf ook wat nieuws qua meubel laten maken, maar wil het zelf ontwerpen.
En dan gelijk een matching salon en bijzettafel. :)
Dat is gewoon Google sketchup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:17:

Van ontwerp
[afbeelding]

[afbeelding]

Het meubel in de avond
[afbeelding]

Happy *O*
Haha wow. Awesome meubel! En je hebt mijn favoriete album van de laatste paar jaar zomaar bovenop het meubel gezet:) kan niet beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:42:
[...]

Haha wow. Awesome meubel! En je hebt mijn favoriete album van de laatste paar jaar zomaar bovenop het meubel gezet:) kan niet beter!
Thanks, ja Wild Beasts is en blijft een steengoede band en dat is een steengoed album

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:10
Zo ons handgemaakte massief eiken meubel is ook binnen. De 1e laklaag zit er op. Nog 4 te gaan. Er komt 2 maal grondlak Trae-lyx natural en 3 maal dezelfde, maar dan aflak (2K) op. Hebben er al een tafel en vensterbank van. Is een ultra matte lak, dus het lijkt alsof het blank hout is, maar dat is dus absoluut niet het geval met 5 lagen. Officieel is het een parketlak, voor vloeren dus, die intensief gebruikt worden. De grondlaag gaat verkleuren (geel) tegen.

Afmetingen: 1700x500x500mm
Bladikte: 4cm

Nieuwe speakers zijn ook onderweg: Tannoy XT6F ;)

Zeer matige foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28u0l7n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2wlzcpd.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Noord27 op 28-10-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Nice (als amateur meubelmaker zijnde) kan ik dit zeer waarderen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zeg kinders, meubel uitgetekend, nog suggesties? Ik hoop een paar mooie gelamineerde spanten te scoren hiervoor.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/809283/meubel1%20%5B10819128%5D.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Eerste voortgang, al het materiaal vorige week binnen. Eerste poot in elkaar, tweede halverwege. Hout schuurt mooi op dus daar ben ik wel blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/809283/WP_20151212_16_02_08_Pro_s.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door wagenveld op 12-12-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wagenveld schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:04:
Eerste voortgang, al het materiaal vorige week binnen. Eerste poot in elkaar, tweede halverwege. Hout schuurt mooi op dus daar ben ik wel blij mee.
[afbeelding]
"Error (403)"

Je foto's zijn zo jammer genoeg niet te zien, tijd voor een Ninja edit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Pfff, waarom zit die thumbnail functie eigenlijk niet in dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

wagenveld schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:28:
Zeg kinders, meubel uitgetekend, nog suggesties? Ik hoop een paar mooie gelamineerde spanten te scoren hiervoor.

[afbeelding]
Ik ben zelf niet zo'n fan van afdekplaten. Komt er een dikke receiver of center onder de tv zodat het niet opvalt? Ik zou zelf gaan voor een stukje voorzetmuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wagenveld schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:19:
Pfff, waarom zit die thumbnail functie eigenlijk niet in dropbox?
Omdat dropbox en geen imagetank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Afdekplaten? De apparatuur komt idd bovenop te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb voor ons nieuwe huis een compleet nieuwe inrichting nodig. Ik twijfel nu over de hoogte van het TV-meubel. De kasten die ik in gedachten heb, zijn 50 cm of 81 cm hoog. We hebben een 32" televisie, die evt. aan de betonnen muur opgehangen kan worden. Nu lees ik dat het scherm goed hangt/staat op als de ooghoogte samenvalt met ongeveer 1/3 deel van de hoogte (van bovenaf gerekend) van het scherm.

Ik heb nooit mijn TV erg laag gehad, maar voor een compleet nieuwe inrichting wil ik het wel in 1 x goed doen. Wat heeft jullie voorkeur en waarom?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mijn TV heeft zijn onderkant op 60 cm hoogte (50cm meubel, 10 cm voet). Als je op de bank zit staat ie dan exact goed. Maar is dus afhankelijk van je bank ;)

81 cm is te hoog. Denk maar eens in dat je hem op tafel zet, die zijn ook zoiets ;)
Bovendien is 50 cm en dan er boven ophangen ideaal om nog een centerspeaker op het meubel te kunnen zetten ipv er in (want dan staat de center eigenlijk net te laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Hier op 105cm vanaf vloer naar 2/3 TV uitgemeten, bij 55", hoogte TV is dan ~72cm.

[ Voor 25% gewijzigd door wagenveld op 13-12-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:07
Ik zit straks op 4 meter van mijn tv af, dus dan lijkt 60cm, mij niet heel veel? Maar dit kan ik nog niet goed testen aangezien ik aan het opknappen ben, wand plaatsen waaraan de tv komt, nog geen bank in het huis etc. etc. Zijn er ook mensen die hem hoger hebben hangen op die afstand?

Maar om nog deels on topic te blijven, wij willen graag de volgende meubel kopen en ik heb deze webshop al wat meer voorbij zien komen hier: http://www.zen-lifestyle....stan-tv-dressoir-180.html
- knip oude image -
Nu is deze 180cm lang, 50cm breed en 45cm hoog. Wat voor mij overkomt als 50cm diep. Het liefste wil ik hem 160cm, maar die is er helaas niet.
Mijn receiver zou voor het mooie 55cm ruimte moten hebben ivm kabels, ik weet niet hoe andere dat hier doen? Staat het meubel van de wand af of is er een uitsparing in de wand zelf?
Misschien zijn er ook mensen die zo'n soort meubel gezien hebben welke dieper is? Of zou ik gewoon zo'n soort meubel moeten kopen (zwevend) en er dan zelf pootjes onder zetten?

- edit -
Nieuwe meubel gevonden, stijl is precies wat ik wil en misschien is dit voor anderen ook nog wat, aangezien hij diep genoeg is en ruimte zat heeft voor audioapparatuur.
Afbeeldingslocatie: https://www.beliani.nl/images/cache/german_src_saved_picid_169967_x_556_image.jpg
De hoogte is misschien wel een puntje, want als daar een centerspeaker op komt te liggen van 25 cm, dan komt de onderkant van je tv te hangen op ongeveer 1 meter. Ik weet niet of dat heel erg kan zijn?
Het kan eventueel ook mogelijk zijn om de centerspeaker in een lade in het midden te doen, is dat een idee?

[ Voor 27% gewijzigd door Krilo_89 op 16-12-2015 10:45 ]

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Ik wil een nieuw tv meubel maken (of kopen). Het probleem is echter mijn dochtertje ;). Die is 1 en vindt het dus helemaal leuk op kastjes en lades open te maken. Haakjes aan de buitenkant werken in ieder geval niet, die maakt ze zo open.

Omdat ze dus overal aan zit wil ik dus zoveel mogelijk alles in een kast hebben staan, met een dichte voorkant (eventueel met glas). Ik heb een versterker, ps4, htpc, klein KPN kastje en router. Tevens komen de voorste 3 speakers erop te staan. De tv hangt nu aan de kast, maar staand is ook prima.

Iemand een leuk ontwerp? Ik wil de apparatuur niet overhitten en de versterker en het KPN kastje hebben een IR signaal nodig van de afstandsbediening (misschien een ontvangertje erin als dat mogelijk is zodat hij als nog uit zicht kan?).

[ Voor 3% gewijzigd door Montaner op 17-12-2015 17:18 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Deze shizzle: https://www.google.nl/sea...JAhWEFw8KHXdlDZgQ_AUIBigB
trix0r schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:17:
Ik wil een nieuw tv meubel maken (of kopen). Het probleem is echter mijn dochtertje ;). Die is 1 en vindt het dus helemaal leuk op kastjes en lades open te maken. Haakjes aan de buitenkant werken in ieder geval niet, die maakt ze zo open.
Je kunt kinderen van <1 prima "nee" leren en er dus vanaf te blijven. Ik heb dat bij mijn neefje toegepast die een keer in de week komt en blijft netjes van de dvd's af. Alleen af en toe even eraan herinneren :)

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 17-12-2015 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier idem, al mijn apparatuur staat hier ook open en bloot en mijn dochter weet dat ze er af moet blijven omdat ze dat geleerd heeft. Overigens denk ik wel dat dit niet bij ieder kind zo gemakkelijk gaat.

Overigens ga ik hierna wel een meubel kopen waar ik meer apparatuur IN kan plaatsen en afsluiten met deurtjes. Qua stof vind ik het maar niets al dat spul zo op een kast en qua mlwegwerken van kabels is het ook niet handig het oog altijd rommelig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hoewel ik tevreden was met mijn eiken meubel, kon ik dit Pastoe meubel niet laten schieten:

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/gcb1y6x25/WP_20151219_12_50_50_Raw.jpg

Het meubel is in zeer goede staat. De vorige eigenaren vroegen er slechts €150,- voor!!!
Zo meteen even wat gaten bij boren voor de kabelzooi en dan kan ik alles in zetten! :D

Afmetingen (ca.):
  • 63 cm hoog
  • 190 cm breed
  • 55 cm diep
Achter elk deurtje schuilt een vrij verstelbare inlegplank.

Het eiken meubel is verkocht aan een oud-klasgenoot. Iedereen blij.

[ Voor 16% gewijzigd door SannrHerr op 21-12-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ziet er goed uit, lekker veel opbergruimte wat ook niet onbelangrijk is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Precies. Erg blij mee.

Twijfel nu alleen tussen boren of het achterschot er uit halen, hoewel dat wellicht de boel instabiel maakt...

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/mlp1ezdsl/WP_20151222_00_09_21_Raw.jpg

Achterwand er uit gehaald. Zaten al wat gaten in die de vorige eigenaar er in had geboord, maar zo hoef ik 'm minder (verder) te beschadigen.

De kast is nog stevig genoeg, zonder achterwand. Van de week even waterpas zetten, evenals de speakers.

blue led overdose

[ Voor 58% gewijzigd door SannrHerr op 22-12-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:33
SannrHerr schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:07:
Hoewel ik tevreden was met mijn eiken meubel, kon ik dit Pastoe meubel niet laten schieten:

[afbeelding]

Het meubel is in zeer goede staat. De vorige eigenaren vroegen er slechts €150,- voor!!!
Zo meteen even wat gaten bij boren voor de kabelzooi en dan kan ik alles in zetten! :D

Afmetingen (ca.):
  • 63 cm hoog
  • 190 cm breed
  • 55 cm diep
Achter elk deurtje schuilt een vrij verstelbare inlegplank.

Het eiken meubel is verkocht aan een oud-klasgenoot. Iedereen blij.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, dat bordje naast je tv, wat is dat juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

DenBenny schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:16:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, dat bordje naast je tv, wat is dat juist?
Raspberry Pi 2 met Kodi in een behuizing van Know-How-Tec (op een CD-hoesje :p ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

SannrHerr schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:18:
[...]

Raspberry Pi 2 met Kodi in een behuizing van Know-How-Tec (op een CD-hoesje :p ).
Mooi meubel van Pastoe. :) Welke skin van Kodi is dat ?

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSDano
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-06 12:43
Ik ben aan het denken om een topic te starten met foto's+beschrijving van het HT-project wat ik 1,5 jaar geleden bij mij thuis heb gemaakt.

Even de vraag of daar interesse voor is :)

Foto van eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vdupQxNPGD7GZT0T0InGPKp8/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duppie
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Volg dit topic al enige tijd in stilte. Allereerst: chapeau voor alle mooie meubelen die ik hier tegenkom!

Afgelopen week ben ik druk bezig geweest met ons pa om een nieuw meubel te bouwen voor onze aanbouw. Altijd een antieke buffetkast gebruikt als meubel voor de versterker en onze platenspelers. Nu er een nieuwe vloer in ligt, wilden we graag ook een meubel dat beter bij onze wensen past.

Zie hier het oude meubel:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2vbafiv.jpg

En het nieuwe meubel:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/9k09b6.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Duppie op 27-12-2015 10:29 . Reden: Links van plaatjes aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ome Ernst schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:58:
[...]

Mooi meubel van Pastoe. :) Welke skin van Kodi is dat ?
Dank je.

Conq. Oogt lekker rustig. Uiteraard in allerlei kleuren in te stellen. http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=193222

[ Voor 8% gewijzigd door SannrHerr op 27-12-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 14:18
dano.ferrari schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:38:
Ik ben aan het denken om een topic te starten met foto's+beschrijving van het HT-project wat ik 1,5 jaar geleden bij mij thuis heb gemaakt.

Even de vraag of daar interesse voor is :)

Foto van eindresultaat:

[afbeelding]
Zou ik zeker graag willen zien hoe je dit tot stand heb gebracht^^ knap werk!
Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste