Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ja bij een gamma, praxis of karwei staat het gewoon in het schap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Top. Ga het op mijn lijstje schrijven van mijn eigen aankomend projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Ik zit te denken om ook zoiets toe te passen. Ik heb alles los liggen in het huis en de stukadoor moet nog komen, dus nu kan ik zonder problemen een buis plaatsen. Alleen hoe bepaal ik waar de buis weer uit de muur komt? Ik vind het nadeel dat de plaatsing vrij definitief is. Ik neem aan dat de buis iets rechts of links uit het midden achter de TV uit moet komen of niet? Dat je er nog een muurbeugel naast kunt monteren. Ik heb nu nog een 32" TV met een VESA 20x20 montage. Maar ik kan me voorstellen dat dit in de nabije toekomst vervangen wordt door een andere TV, met dus een andere maat. Dan wil ik niet dat de buis in de weg zit :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

Qua plaatsing komt het minder nauw dan het lijkt. Onderin valt het AV-meubel er veelal voor en boven de TV. Hoe grote de TV/meubel, des te meer speling je hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Het meubel is 165cm breed, dat is dus het probleem niet. De TV is 82cm breed en wordt denk ik op den duur door een 47-50" vervangen (kijkafstand 3.5-4 meter). Ik denk dat ik de TV op het midden van de muur hang waar deze tegenaan moet komen. Dan plaats ik de buis daar iets naast. Ik heb al wel op het midden van de muur 30 cm vanaf de grond een extra stopcontact aan laten leggen.

Voor de beeldvorming:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ecndjr.png

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

FeaR schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:17:
[...]

Ik heb het deels laten doen omdat "mijn elektricien" de spullen had en zei dat het zo gedaan was. En het was samen inderdaad zo gedaan. Het geeft alleen een teringbende en een berg stof. Was bij mij wel in een stenen muur, als je door van dat ytong beton heen wilt ben je helemaal zo klaar.

Grove begin. Rechts twee smalle buisjes voor netwerk en coax, midden de grotere goot voor de rest van de kabels (ook 3 x speakerkabel van 2 x 8,54mm² vandaar is die buis wat groter is) en links de buis voor de 230 Volt naar een aparte audiogroep in de meterkast.
[afbeelding]

Close-up (wat die inbouwdoos daar deed weten we nog steeds niet, leidde nergens heen...)
[afbeelding]

Kijken of de buizen/goten lekker passen:
[afbeelding]

Hele zooitje dichtsmeren:
[afbeelding]

Resultaat:
[afbeelding]

En met alles er voor en hangend:
[afbeelding]

Normaliter zal je niet tot het plafond open frezen en buizen/goten plaatsen, maar ik heb via het plafond (balkenplafond, dus ruimte tussen de lagen) de speakerkabels naar mijn rear speakers en front right speaker lopen. Door de deur rechts naast de TV was er geen mogelijkheid de kabels langs de plint te laten lopen.
Persoonlijk vind ik het zonde dat je je tv zo mooi invisible hebt opgehangen (wel wat hoog, of verkijk ik mij?) en dan zo'n meubel er onder hebt dat 5-10 cm onder je TV begint. Dan had je net zo goed de tv op zn voet kunnen laten staan en een gat in je meubel kunnen maken.

Een slank zwevend meubel zou het geheel veel mooier maken, als je het mij vraagt.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

CeesKees schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:46:
[...]
Persoonlijk vind ik het zonde dat je je tv zo mooi invisible hebt opgehangen (wel wat hoog, of verkijk ik mij?) en dan zo'n meubel er onder hebt dat 5-10 cm onder je TV begint.
Hoogte van de TV valt alles mee, het is niet volgens de "guidelines" maar voor mijn zitpositie/houding is het ideaal. Ik hang over het algemeen wat meer onderuit op de bank, dus de TV is wat hoger gehangen. Verder is het een 65" dus het is ook gewoon een behoorlijk apparaat.

De afstand tussen meubel en TV is inderdaad wat minder dan ik in eerste instantie had bedacht. Het meubel viel wat hoger uit doordat ik mijn apparatuur wat ademruimte wilde geven. Maar al is het slechts enkele centimeters, het ziet er wel strak en afgewerkt uit.
Dan had je net zo goed de tv op zn voet kunnen laten staan en een gat in je meubel kunnen maken.
TV op de voet op de meubel is echt geen gezicht doordat de voet niet ontworpen is om de TV strak tegen de muur aan te doen komen. Als je de foto zo ziet van voordat de TV op is gehangen dan lijkt het allemaal nog wel mee te vallen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9IWdjXI4090wgS87baok1oCi/full.jpg

Als je dan echter deze foto ziet van de afstand tussen TV en muur zie je wel waarom ik de TV per se tegen de muur wilde hebben:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/acqJPnGcrrtmcYouwXakWH95/full.jpg
Een slank zwevend meubel zou het geheel veel mooier maken, als je het mij vraagt.
Zwevend meubel heb ik aan gedacht, maar was niet haalbaar. Ik wilde een massief eiken meubel in de stijl van de rest. Massief eiken is al behoorlijk wat gewicht en als je nagaat dat er ook heel wat kilo's apparatuur in staat wordt de uitdaging nog wat groter. Meubel is ook behoorlijk diep (zo'n 65 centimeter). Denk dat het totaal dan te massief wordt om te laten zweven, dat klopt dan niet qua verhoudingen.

Als de TV dan toch tegen de muur moet, dan maar helemaal goed afgewerkt en blind opgehangen. Ik ken mezelf en zou me echt gaan storen als er enkele kabels of een kabelgootje naar de TV zou lopen. Plus dat ik ook de speakerkabels via de goot over het plafond heb lopen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pnOElCBDepKiSDhGbemvaFwr/full.jpg

Al met al is de goot er dus voor meerdere redenen. Voor alleen het ophangen van de TV had het wellicht niet gehoeven, maar het totaal is me het zeker waard. En als het nou flink geld had gekost had ik het ook kunnen betwijfelen of het het waard was, maar ook dat was niet ter sprake.

Je insteek is in theorie leuk, maar in de praktijk bleken ze in mijn situatie niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

Ik begrijp je overwegingen, en zeker gezien het feit dat je een massief eiken meubel wilde (65 cm diep... WOW) lijkt dit de beste oplossing.

Uiteindelijk is het een smaak vs/incl beschikbare ruimte verhaal.

Vraag het 10 mensen en je krijgt 8 verschillende oplossingen/ opstellingen. En dat is wel zo leuk.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:10
Weet iemand of je zo'n Ikea Lack meubel ook zwevend kan ophangen? Kan...als in veilig met kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Dat kan, maar dan moet je hem op een paar stevige dragers leggen en vast zetten. Het meubel zelf bestaat puur en alleen uit gelamineerd honingraatkarton en heeft nul structurele houvast als je hem op gaat hangen aan beugeltjes of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:57
Ferra schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:48:
Iemand ervaring met fresen en daarna weer dicht stuccen? Is dat een beetje zelf te doen in een beton-muur?
ik wil namelijk mn kabels via de muur laten lopen :)
Even een beroepsmatige opmerking: bij korte stukjes wand of daar waar er bijvoorbeeld een balk boven je muur zit moet je wel oppassen. Zo'n wand kan net op een bepaalde afmeting zijn uitgerekend.

En bij beton heb je nog het gevaar dat je, als je te diep gaat, het wapeningsstaal doorboort. Dat wil je in sommige situaties ook niet. Wij keuren bij appartementsgebouwen regelmatig sleuven van installateurs af om die reden. Over wat de bewoners er achteraf mee doen hebben we helaas niks meer te vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 17:32
Het stond eerst zo:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/audio/05%20kamer%202-2015_1280x960_zpsg5b6i1uq.jpg

Op zich prima, maar het LACK kastje hing wat door en ik wilde de speakers wat meer ruimte geven.

Dus het volgende ontworpen in SketchUp, met het LACK meubel en wat kleine LACK tafeltjes als uitgangspunt:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/audio/ontwerpje%20kast_1280x751_zpsmfh6p7ox.jpg

En in real life:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/audio/12%20kamer%2031-05-2015_1280x960_zps4vxjyqzb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/audio/10%20kamer%2031-05-2015_1280x960_zpsy8yoeeb4.jpg

Wat is er te zien:
Onkyo TX-NR5008, LG 60PB560V PLASMA TV en DUAL SC 704 platenspeler
Tannoy Revolution R3 front en een Tannoy Revolution RC center
Onder de DUAL staat nog een HTPC voor alle films en muziek.
Oja, ook nog een UPC/Ziggo kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferra schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:48:
Iemand ervaring met fresen en daarna weer dicht stuccen? Is dat een beetje zelf te doen in een beton-muur?
ik wil namelijk mn kabels via de muur laten lopen :)
Ik heb het bij ons ook zelf gedaan. Met een dubbele slijpschijf wat lijnen slijpen tot waar de kabels moeten komen, diepte bepaal je een beetje zelf, kabels los of in een buisje..? Alles wegkappen wat tussen de lijntjes zit. Kabels trekken en dicht smijten met wat pleister die je zelf kan maken. Is een zakje met poeder, die je dan vermengt met water en goed roeren totdat die stevig is maar je hem toch nog kan smeren. Eens dat hard is (na een dag of een paar dagen), wat afschuren zodat het mooi vlak is en dan schilderen.

Aanrader: Een slijpmachine met koppeling voor een stofzuiger :9 Stof: -90%

Om van kast naar TV te gaan heb je vaak meer plaats nodig en een wachtbuis is handig als je later nog kabels wilt bijsteken. Iedereen gebruikt daar blijkbaar andere dingen voor want ik heb er gewoon een PVC buis van 50mm ingestoken die je normaal gebruikt voor sanitair :) En op de uiteindes een hoek van 90°. Maakt dus niet uit wat je gebruikt, zit toch in de muur, zolang je er maar kabels door kan steken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:42:
[...]

Ik heb het bij ons ook zelf gedaan. Met een dubbele slijpschijf wat lijnen slijpen tot waar de kabels moeten komen, diepte bepaal je een beetje zelf, kabels los of in een buisje..? Alles wegkappen wat tussen de lijntjes zit. Kabels trekken en dicht smijten met wat pleister die je zelf kan maken. Is een zakje met poeder, die je dan vermengt met water en goed roeren totdat die stevig is maar je hem toch nog kan smeren. Eens dat hard is (na een dag of een paar dagen), wat afschuren zodat het mooi vlak is en dan schilderen.

Aanrader: Een slijpmachine met koppeling voor een stofzuiger :9 Stof: -90%

Om van kast naar TV te gaan heb je vaak meer plaats nodig en een wachtbuis is handig als je later nog kabels wilt bijsteken. Iedereen gebruikt daar blijkbaar andere dingen voor want ik heb er gewoon een PVC buis van 50mm ingestoken die je normaal gebruikt voor sanitair :) En op de uiteindes een hoek van 90°. Maakt dus niet uit wat je gebruikt, zit toch in de muur, zolang je er maar kabels door kan steken.
Hier ook nog wat ervaring en tips:
- Doe het alleen als je huis nog helemaal leeg is, of je bereid bent je werkgebied GOED af te plakken met plastic. Zelfs met een stofzuiger op je muursleuvenZAAG (beton, dus geen muursleuvenFREES nemen) stoft het als de hel.
- Zorg voor oogbescherming (rondvliegende stukjes beton), handschoenen (vonken van de slijpschijven), gehoorbescherming (teringherrie, helemaal voor je buren) en een mondkapje die fijnstof tegenhoudt.
- Teken de plekken af op de muur, trek lijnen.
- Neem de tijd en zorg dat je je een beetje ok voelt, want het kost zelfs met zo'n zaag nog flink wat kracht.
- Probeer van iemand een Kango te lenen. Is een soort klopboor die ook alleen kan kloppen. Hiermee tik je dan de tussenstukken eruit (tussen de twee sleuven die je hebt gezaagd).
- Zorg dat je de kabels als hebt die je in de muur wil leggen, zodat je al kan passen en meten of je diep genoeg zit. Ik zou altijd gaan voor een buis in de muur zodat je kabels nog een keer kan vervangen zonder je stucwerk om zeep te helpen.
- Als je buizen gebruikt, zet ze dan niet vast met spijkers of schroeven die kunnen roesten. Stucwerk bevat vocht en als dat eroverheen komt, en de boel gaat roesten is je stucwerk naar z'n grootje.

Ik heb achter mijn tv en meubel een luchtpijp (rechthoekig) in de muur gezet. Dat was een klote werk want die pijp is 5,5 cm diep en 10cm breed. Dus ik heb een gigantisch stuk uit mijn muur moeten hakken & zagen (toet toet boing boing).

[ Voor 9% gewijzigd door Sluuz op 01-06-2015 13:18 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ja en let op dat er niet al leidingen en kabels op die plek door de muur lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nico111 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:36:
Ja en let op dat er niet al leidingen en kabels op die plek door de muur lopen.
Hoe kan je dat eigenlijk het beste checken? Dat je niet op kabels in gaat zagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ot, maar zijn handschoenen juist niet link?
2cvman schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:43:
En in real life:
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat is er te zien:
Onkyo TX-NR5008, LG 60PB560V PLASMA TV en DUAL SC 704 platenspeler
Tannoy Revolution R3 front en een Tannoy Revolution RC center
Onder de DUAL staat nog een HTPC voor alle films en muziek.
Oja, ook nog een UPC/Ziggo kastje.
Wow, die setup + muur is eigenlijk echt heel tof! Zo simpel, maar toch ongewoon.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ferra schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:12:
[...]

Hoe kan je dat eigenlijk het beste checken? Dat je niet op kabels in gaat zagen?
Ik kon het mooi zien als ik de stopcontacten los haalde naar welke kant de draden opgingen. Zo wist ik precies waar geen electra liep. Ook heb ik alleen in muren gezaagd waar geen waterpunten in de buurt zitten.

Bij een nieuw huis staat het volgens mij ook in de bouwtekeningen aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Verder heb je ook nog van die apparaatjes die allerlei zooi kunnen detecteren in je muur. Check dan wel even of je muur niet toevallig gewapend is (zoals bij mij het geval was), want dan slaat dat ding op hol en ziet hij overal ineens "leidingen" lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 17:32
ehm, gaat het hier nu over het inbouwen van een goot of over meubels??

quote]Póg mo Thóin schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:58:
ot, maar zijn handschoenen juist niet link?

[...]

Wow, die setup + muur is eigenlijk echt heel tof! Zo simpel, maar toch ongewoon.
[/quote]

Thanks. Ben ook erg blij hoe het nu staat. Kan altijd nog mooier, maar dat is de volgende stap.

[ Voor 72% gewijzigd door 2cvman op 02-06-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkessels87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 07:41
}:O

[ Voor 99% gewijzigd door johnkessels87 op 05-06-2015 12:22 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkessels87
Zojuist ook een UNNU kast besteld.

1x UNNU 231 White
3x UNNU C21 Large fabric door Black

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/fd/63/72/fd6372ef76f66fac129012c0f57b6d6f.jpg

Daarin komt uit het zicht te staan:

1x Denon AVR- X2000 Black
3x Boston Soundware S Black
1x Boston Soundware Sub Black
1x Sony Playstation 4 Black
1x Telfort IPTV Black

Het mooie van deze set-up is dat er onzichtbaar toch heel wat power en kwaliteit aan geluid geproduceerd kan worden. De 2 Surround luidsprekers heb ik aan het plafond bevestigd zonder dat je kabels ziet lopen.

Uiteindelijk zijn alleen de TV en 2 surround speakers zichtbaar. (Vriendin ook weer happy :X (en ikzelf eigenlijk ook wel))

Doormiddel van audyssey multeq xt meet ik de volledige set-up in en verwacht daarmee nagenoeg geen nadelge gevolgen te ondervinden van het wegstoppen van de speakers + sub.

Wel zal ik de Sub 90 graden draaien waardoor i.p.v. een downfiring een frontfiring LFE zal onstaan, dit om trillingen in de kast tegen te gaan. Ook dit zal door audyssey multeq xt worden gecallibreerd.

Wanneer het set staat zal ik ook even foto's uploaden.

[ Voor 39% gewijzigd door johnkessels87 op 05-06-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
johnkessels87 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:21:

1x UNNU 231 White

[afbeelding]

1x Telfort IPTV Black

Het mooie van deze set-up is dat er onzichtbaar toch heel wat power en kwaliteit aan geluid geproduceerd kan worden. De 2 Surround luidsprekers heb ik aan het plafond bevestigd zonder dat je kabels ziet lopen.

Uiteindelijk zijn alleen de TV en 2 surround speakers zichtbaar. (Vriendin ook weer happy :X (en ikzelf eigenlijk ook wel))

Doormiddel van audyssey multeq xt meet ik de volledige set-up in en verwacht daarmee nagenoeg geen nadelge gevolgen te ondervinden van het wegstoppen van de speakers + sub.

Wel zal ik de Sub 90 graden draaien waardoor i.p.v. een downfiring een frontfiring LFE zal onstaan, dit om trillingen in de kast tegen te gaan. Ook dit zal door audyssey multeq xt worden gecallibreerd.

Welk tv-meubel is dit :)? Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ferra schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:40:
[...]

Welk tv-meubel is dit :)? Ziet er goed uit!
Ik denk dat het deze is:

1x UNNU 231 White
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Póg mo Thóin schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:42:
[...]

Ik denk dat het deze is:

[...]

:)
:D:D. Ik was nog niet helemaal wakker :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ferra op 08-06-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:31

1x UNNU 231 White

[afbeelding]

1x Telfort IPTV Black

Ziet er erg mooi uit. Waar heb je die poten vandaan? Ik zie ze niet op de website van Unnu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkessels87
De pootjes zijn wel te bestellen via hifi klubben. Ik heb deze echter niet besteld omdat ik hem zwevend aan de muur wil. De foto is dan ook niet van mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
We zijn vorige maand gaan samenwonen en op mijn studentenkamer had ik een zelf ontworpen en gebouwd steigerhouten meubel en boekenplank speakers (MA BX2). In ons nieuwe (huur)appartement zit nog het restant waar eerder een schouw voor stond; de opening is dichtgetimmerd en de marmeren ombouw staat er nog, plus daarboven de afvoer. Links van dit alles is slechts ± één meter ruimte om een en ander te plaatsen en ten opzichte van de bank is de 'schouw' het middelpunt. Daarom heb ik besloten een ombouw om de restanten heen te ontwerpen zodat de TV daar aan kan hangen. Ook hebben we Q-Acoustics 2050i's gekocht voor de geluidsweergave.

Ik heb vurenhouten balken en MDF op maat laten zagen, het MDF heb ik eerst wit geverfd. Achter de TV zit een gat voor de kabels naar de TV en deze komen linksonder uit, waar een gat zit met daarin mijn COAX-versterker. Voor dit gat komt een Ikea Besta meubel(tje) met daarop een eikenhouten plank (zelfde kleur als de vloer) te staan met daarin de apparatuur zodat dat uit het zicht valt maar wel makkelijk bereikbaar is indien nodig.

Aan de rechter achterkant is nog een ruimte van ± 35 cm diep en 30 cm breed, waar plankjes in komen (ook dezelfde kleur als de vloer) voor de LP en CD collectie.

Anyway, afgelopen weekend hebben we een frame gemaakt met de balken en vervolgens de platen bevestigd. Deze week heb ik de gaten gedicht en vandaag de boel opnieuw in de grondverf gezet. Tot nu toe:

Oude situatie, met links al de eerste balken:
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/taccqyy8f/IMG_2460.jpg

Linkerkant dichtgemaakt met MDF-plaat en rest van frame gemonteerd: Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/v5z524n2n/IMG_2463.jpg

Achter- en zijkant gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/5xeb8gi4v/IMG_2464.jpg

Ook de voorkant zit er hier voor en het begint al ergens op te lijken:
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/z3r059z9r/IMG_2465.jpg

De situatie tot vanavond, met gevulde schroefgaten, welke inmiddels alweer in de grondverf zitten:
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/lk5kltvwv/IMG_2478.jpg

Morgen of overmorgen zal ik het geheel opnieuw verven/aflakken zodat de TV opgehangen kan worden. Vervolgens moeten nog de legplanken voor de rechter achterkant op maat en wil ik eventueel het Besta meubel op pootjes zodat mijn router en de stekkerdoos eronder kunnen. Momenteel komt (door wat verkeerde metingen moesten we een en ander aanpassen) het meubel namelijk voor de ombouw uit...

Binnenkort meer foto's!

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Iemand tips om bij een hangende tv ook het ikea besta meubel op te hangen en de kabels dan toch kunnen wegwerken? Frezen is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dan moet je aan een kabelgoot, eigenlijk geef je het antwoord al als je zegt niet te kunnen frezen.
Of een voorzetwand. Maar dat is nog veel meer werk dan frezen.

[ Voor 24% gewijzigd door _ferry_ op 29-07-2015 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
_ferry_ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 07:12:
Dan moet je aan een kabelgoot, eigenlijk geef je het antwoord al als je zegt niet te kunnen frezen.
Of een voorzetwand. Maar dat is nog veel meer werk dan frezen.
Maar de kabelgoot kan niet achterlangs, aangezien het meubel strak tegen de muur hangt. Heeft iemand hier een advies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:09
Ferra schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:23:
[...]
Maar de kabelgoot kan niet achterlangs, aangezien het meubel strak tegen de muur hangt. Heeft iemand hier een advies voor?
Naast de eerder genoemde opties zou ik alleen nog kunnen bedenken dat je een plaat hout neemt met de dikte van de kabelgoot. Die geef je de vorm van de achterkant van het meubel (of je maakt hem bewust iets groter dan het meubel = makkelijker afwerken denk ik). In die plaat zit dan een sleuf waar de goot in valt zodat het meubel over de goot past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Beetje hetzelfde idee als wat ik had in mijn oude woning.

Pijp kwam bij mij aan de zijkant er uit voor de kabels.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/34y5mhw.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door renedis op 29-07-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ferra schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:23:
[...]

Zelf heb ik ook een gootje, en een gat gemaakt van pakweg 1x3cm in de bovenkant van het meubel Maar ik heb tijdens het ontwerp dan ook wel rekening gehouden met kabels die in het midden het meubel in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 15-09 14:22
renedis schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:27:
[...]

Beetje hetzelfde idee als wat ik had in mijn oude woning.

Pijp kwam bij mij aan de zijkant er uit voor de kabels.
Ik heb linksonder dus een opening die je niet ziet ivm het kastje. Pootjes zitten er inmiddels onder en ook de plinten zijn geplakt. Met een beetje geluk morgenavond de plankjes rechts plaatsen. Zodra het af is, post ik nog een aantal foto's.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik ben heel benieuwd naar wat er van de wagonplanken geworden is trouwens :P

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
tsjoender schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:30:
[...]

Naast de eerder genoemde opties zou ik alleen nog kunnen bedenken dat je een plaat hout neemt met de dikte van de kabelgoot. Die geef je de vorm van de achterkant van het meubel (of je maakt hem bewust iets groter dan het meubel = makkelijker afwerken denk ik). In die plaat zit dan een sleuf waar de goot in valt zodat het meubel over de goot past.
Ik snap niet helemaal hoe ik me dit moet voorstellen... Kan je het eens met plaatjes uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
_ferry_ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:49:
[...]

Zelf heb ik ook een gootje, en een gat gemaakt van pakweg 1x3cm in de bovenkant van het meubel Maar ik heb tijdens het ontwerp dan ook wel rekening gehouden met kabels die in het midden het meubel in gaan.
Ik heb ook die glasplaat erop liggen... Dus een gaatje maken is dan denk ook geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ferra schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:15:
[...]

Ik snap niet helemaal hoe ik me dit moet voorstellen... Kan je het eens met plaatjes uitleggen?
Zoiets denk ik :

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2rrxit3.jpg

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Laatst online: 19:09
Precies! :)

[ Voor 3% gewijzigd door tsjoender op 30-07-2015 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Dat is geen optie... Door de glasplaat... Dan steekt er aan de achterkant een stuk uit... Ik ga wel even puzzelen... Bedankt mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Ik heb mijn eigen meubeltje gemaakt. Heb het ontwerp gestolen van de UNNU 221 kast.

Heb t zelf voor onder de 100 euro gemaakt ipv de 370 welke hij normaal kost. Het resultaat is aardig gelukt al zeg ik het zelf :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kAcOUHP.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kCBAdyJ.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door luukdekloe op 30-07-2015 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

luukdekloe schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:51:
Ik heb mijn eigen meubeltje gemaakt. Heb het ontwerp gestolen van de UNNU 221 kast.

Heb t zelf voor onder de 100 euro gemaakt ipv de 370 welke hij normaal kost. Het resultaat is aardig gelukt al zeg ik het zelf :p

[[url="http://file:///Users/gebruiker/Desktop/IMG_4541.jpg"]afbeelding[/url]]

[[url="file:///Users/gebruiker/Desktop/IMG_4542.jpg"]afbeelding[/url]]
Tuurlijk, wij kunnen ook echt op jouw eigen PC komen om je plaatjes te bekijken :F
Upload die ff op een website ofzo, kunnen wij ook zien wat je in elkaar gezet hebt :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
luukdekloe schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:51:

[[url="http://file:///Users/gebruiker/Desktop/IMG_4541.jpg"]afbeelding[/url]]

[[url="file:///Users/gebruiker/Desktop/IMG_4542.jpg"]afbeelding[/url]]
Www.imgur.com is een goede website om de foto's te hosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
Haha ja sorry verkeerde gekopieerd en niet goed kijken ;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joh, je meent het :P
Anyways, leuk meubeltje. Is dat front massief of is het speakerdoek?
En hoe diep is het? Lijkt vrij sterk op een zeker Ikea meubel namelijk....en als dat het geval is vind ik 100 euro al vrij veel eigenlijk...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
het front bestaat uit een mdf frame met daaroverheen speakerdoek gespannen. aan de bovenzijde zit een aluminium roostertje voor de warmte afvoer.

het meubel is 52 diep, 52 hoog en 70 breed.

de versterker past er nu ruim in met genoeg ruimte on de stugge speakerkabels er goed in te pluggen.

ik geloof dat ik ongeveer op 80-90 euro kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Zou je eens kunnen laten zien hoe je het speakerdoek aan de achter kant heb afgewerkt?

Het is een leuk meubeltje geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Ik heb al een tijdje onderstaande tv meubel, en zou deze graag zwevend op willen hangen. De pootjes kunnen eraf, dus dat zal geen probleem zijn. De vraag is echter, wat heb ik nodig om de meubel goed zwevend te monteren? Er loopt overigens ook een kabelgoot in de muur die nu precies aan de achterkant van de meubel uitkomt. Ik zal dus waarschijnlijk in de meubel moeten gaan zagen/frezen.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/673/5eVjhj.jpg

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Amiet01 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:46:
Ik heb al een tijdje onderstaande tv meubel, en zou deze graag zwevend op willen hangen. De pootjes kunnen eraf, dus dat zal geen probleem zijn. De vraag is echter, wat heb ik nodig om de meubel goed zwevend te monteren? Er loopt overigens ook een kabelgoot in de muur die nu precies aan de achterkant van de meubel uitkomt. Ik zal dus waarschijnlijk in de meubel moeten gaan zagen/frezen.
Meestal hangen die meubels aan een soort haken. Een plaatje op de muur met een "randje" en een soort haak achterop het meubel wat achter het randje valt. Dan gewoon met wat schroeven aan de muur knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Amiet01 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:46:

[afbeelding]
Wat je kunt doen is een multipex plank of een andere stevige plank (ik zou geen mdf nemen) schuin doomidden zagen en dan de ene aan de kast monteren en de ander aan de muur.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/n6c7ev.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Read op 31-07-2015 16:02 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
Nico111 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:13:
Zou je eens kunnen laten zien hoe je het speakerdoek aan de achter kant heb afgewerkt?

Het is een leuk meubeltje geworden
Ik heb het doek er gewoon over heen gespannen (even met twee man doen) en als je de hoekjes goed doet hoef je ze niet te vouwen zodat het er netjes uit ziet. Aan de achterzijde gewoon vastnieten met een nietpistool.

http://i.imgur.com/sKHmy3w.jpg

http://i.imgur.com/kTAxhU9.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 05-08-2015 13:16 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ahhh netjes! Ik wil ook een meubel met speakerdoek. Zit alleen nog te twijfelen of ik deze laat maken of het met hulp van familie zelf ga maken.

Waar heb je het doek besteld? Kwaliteit ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
Het is goed zelf te maken, mijn deurtje is van 22 mm mdf, eerst even goed de randen en de hoeken afronden met schuurpapier zodat het niet gaat snijden in het doek.
Dan een zijde vastnieten en dan strak trekken naar de overgestelde zijde en vast nieten.

Waar ik het doek heb besteld kan ik niet meer vinden op de mail, is al weer een paar maanden geleden. Als je gewoon zoekt op luidsprekerdoek vind je het zo, ik was rond de 30 kwijt voor dit doek geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:46
Korte vraag. Is het niet mooier om het speaker doek aan de achterkant dan ook door te trekken? Of gaat dit juist niet? Gewoon een vraagje uit interesse om soortgelijk idee uit te voeren in de toekomst..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Speakerdoek haal je bij speakerland.nl Moet wel zeggen dat daar de ene kleur grijs de andere niet is - ik heb het mijne er gehaald en met twee verschillende grijstinten thuisgekomen, om samen met mijn vriendin te kunnen beslissen. Kost de wereld niet, 15 euro oid voor een flinke lap :)

@Luukdekloe: is dat nou gewoon een Ikea deurtje waar je custom scharnieren op hebt gezet? If so: bij een deurtje zitten ze standaard meegekeverd, maar mocht je ze kwijt zijn, haal je bij de klantenservice van Ikea de originele scharnieren voor weinig. Indien niet op voorraad nog gratis thuisgestuurd ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
@TheKerremenke: ja kan het speakerdoek natuurlijk ook doortrekken aan de achterzijden maar je moet het toch ergens vastnieten en na het spannen van het doek is het denk ik lastig om dat netjes weg te werken (al is mijn manier misschien ook niet de mooiste maar daar zie ik niks van).

@The Eagle: Nee, het is allemaal zelf gemaakt op maat. Het deurtje is een 22mm MDF plaat waar ik twee. Het is een heel sterk kastje geworden wat ook behoorlijk zwaar is, dot wilde ik ook omdat er wacht wel wat aan gewicht in kwam te staan.

Volgens mij heb ik daar ook mijn doek besteld bij speakerland trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Read schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:00:
[...]

Wat je kunt doen is een multipex plank of een andere stevige plank (ik zou geen mdf nemen) schuin doomidden zagen en dan de ene aan de kast monteren en de ander aan de muur.

[afbeelding]
Bedankt voor je antwoord! Ik denk alleen dat dit niet helemaal gaat werken bij mij aangezien de achterkant van dit meubel geen stevige achterkant heeft om hem aan de muur vast te maken met de schroeven.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Dat heet trouwens een French Cleat:

Afbeeldingslocatie: http://www.home-dzine.co.za/2013/jan/603.jpg

Hoe wil je dan je kast monteren als de achterkant niet sterk genoeg is?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Amiet01 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik denk alleen dat dit niet helemaal gaat werken bij mij aangezien de achterkant van dit meubel geen stevige achterkant heeft om hem aan de muur vast te maken met de schroeven.
De binnenkant van de bovenplaat gebruiken kan toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Roeligan schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:32:
Dat heet trouwens een French Cleat:

[afbeelding]

Hoe wil je dan je kast monteren als de achterkant niet sterk genoeg is?
Ha het heeft een naam wist ik niet dank je voor antwoord.
Misschien nog een tip voor een slap achterkantje om hem aan de binnenkant te verstevigen met over de volle breedte er een balkje in te doen en deze aan het topblad te bevestigen en daardoor heen de French Cleat vast te zetten.
Of gewoon de binnen kant met een geraamte te verstevigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Read op 04-08-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 11:32
Het heeft even geduurd maar mn tv meubel is af.

Holle wand voor de kabel excessen, alles gebundeld om het schoonmaken achter de kast makkelijk te houden.

Best tevreden,

Thumbnails lukte me niet, dansende letters zeg maar bij het lezen over de te gebruiken code :?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1zfq3wm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/209koy9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/153mmuc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Ik twijfel nog over een open of een dicht meubel. 'Hitte' is daarbij een van de factoren. Ik vraag me enkel af of een A/V Receiver eigenlijk warm loopt bij gebruik? Of valt dat goed mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Brick Top schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:15:
Ik twijfel nog over een open of een dicht meubel. 'Hitte' is daarbij een van de factoren. Ik vraag me enkel af of een A/V Receiver eigenlijk warm loopt bij gebruik? Of valt dat goed mee?
Verschilt per merk en vooral opbouw van de receiver en functies. Als je een Klasse A hebt zal het warmer worden dan een Klasse D-versterker. Al is het tegenwoordig veelal Klasse A/B en D, maar puur om het aan te geven. Waarbij Klasse D over het algemeen koeler blijft en ook vele malen efficiënter is. Maar tussen de merken zit ook nog verschillen, zo wordt mijn huidige Denon vele malen minder warm dan mijn Onkyo welk beide Klasse A/B zijn. Wat ook nog helpt is wat je op de receiver aan heb staan qua functies. Audyssesy XT32 schijnt bijvoorbeeld een heethoofd te zijn, idem met sommige (4K)scalers. Dat merk je ook in standby van het apparaat: zodra iets als HDMI Through- of Network in standby aan staan verbruikt de receiver meer. En dan heb je al laatste natuurlijk nog hoe veel je van je receiver vraagt, hoe harder je speelt des te meer je receiver moet leveren en warmer zal worden. Overigens heb je ook actief gekoelde receivers, dan heb je al weer wat minder issues.

Zo globaal is er dus weinig over te zeggen of ze warm lopen. Punt is dat de apparatuur de warmte kwijt moet kunnen. De aangegeven 20 centimeter boven de receiver wat je veel leest in handleidingen is echt wel een uiterste en niet nodig. Ikzelf heb een meubel welke voor een groot deel gesloten is aan de voorzijde, maar aan de achterzijde is het meubel volledig open waardoor de warme lucht goed weg kan. Tevens is het meubel ook relatief groot zodat warme lucht niet direct een probleem is.

Fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Q6i7e3nVGA098pkNCc44vz5x/full.jpg

Achter de deurtjes zit toch genoeg wat warm kan worden:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dVfOPnXfOHYnQOm3tSQBdIJa/full.jpg

Playstation 4, XBox One, twee eindversterkers, Blu-rayspeler en mediaspeler. Natuurlijk wordt het in het meubel warmer dan er buiten, maar ik heb nog nooit last van gehad van apparatuur welke in protection schiet.

Apparatuur strak op elkaar zetten zodat ze het apparaat er onder blokkeren is nooit een goed idee. Dat is ook de reden dat ik de PS4 op klosjes heb staan en de XBox One de warmte goed kwijt kan. De

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 05-08-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord Fear! Zo weet ik ook weer wat meer.

Ben ondertussen het ganse topic aan het doorbladeren voor inspiratie en tips&tricks. Op pagina 14 kwam ik bij deze setup uit.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/15n3gxf.jpg

Hoe vet seg! Zo minimalistisch maar echt enorm knap. Ik vrees enkel dat dat iets mannelijks is want ik kan me niet inbeelden dat mijn vriendin zo'n opstelling gaat willen in de woonkamer...

Alleen vraag ik me een ding af: kabel management? Dat moet toch een jungle aan kabels zijn achter die apparatuur? Of zijn er volgens jullie alsnog manieren om die jungle binnen de perken te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53
Het ligt erg aan het merk en type dat je neemt. Ik heb net een nieuwe receiver gekocht. Keek erg naar Onkyo, maar die blijken toch wel wat vrije ruimte nodig te hebben. Ik heb uiteindelijk een Yamaha gekocht. Voor is het open. Achter een aantal flinke gaten. Boven 3 a 4 cm. Zijkanten 10 cm. Enorm warm word ie niet.

Er komt nog wel een nieuw meubel, maar wat voor 1?? Daarom beetje door dit topic heen aan het gaan. Wel wat moois voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de werken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wHNL58L.jpg

Voor het schilderen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O7zOXaG.jpg

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GKud6wE.jpg

Momenteel heb ik reeds de NUC zwart gespoten en bovenop de PS4 gezet. Ik kon ook voor een smalle versterker gaan om in zo'n schap te leggen maar vond mijn ding niet en de platenspeler moest er toch ook opkomen dus komt het wel uit zo :) Het vrij staan van de receiver is goed voor de warmte, maar dan weer slecht voor stof..

Meubels zijn van het merk http://www.csschmal.com/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
Wow, ziet er erg netjes en strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
douwe.nl schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:19:

Holle wand voor de kabel excessen, alles gebundeld om het schoonmaken achter de kast makkelijk te houden.

Best tevreden,

Thumbnails lukte me niet, dansende letters zeg maar bij het lezen over de te gebruiken code :?

[afbeelding]
Hoe heb je die ventilator aangesloten? Verloop kabeltje o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Brick Top schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:39:
Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord Fear! Zo weet ik ook weer wat meer.

Ben ondertussen het ganse topic aan het doorbladeren voor inspiratie en tips&tricks. Op pagina 14 kwam ik bij deze setup uit.

[afbeelding]

Hoe vet seg! Zo minimalistisch maar echt enorm knap. Ik vrees enkel dat dat iets mannelijks is want ik kan me niet inbeelden dat mijn vriendin zo'n opstelling gaat willen in de woonkamer...

Alleen vraag ik me een ding af: kabel management? Dat moet toch een jungle aan kabels zijn achter die apparatuur? Of zijn er volgens jullie alsnog manieren om die jungle binnen de perken te houden?
Niet voor niets noemen onze oosterburen het Kabelsalad / Kabelspaghetti.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik vind het tijd worden dat ik ook eens in dit topic post. :P In april 2012 ben ik verhuisd en heb ik ook een eigen audiomeubel gemaakt. Na ruim 3 jaar mag ik hier de foto's wel eens posten toch? :X Een aantal hiervan zijn ook al eens in Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 voorbij gekomen.

Ik heb om te beginnen van MDF een kast gemaakt. Niet echt van te voren iets uitgetekend, wel een simpele schets gemaakt. Ik heb alles op maat laten zagen door de bouwmarkt, de rest (deuvels boren, dingen in elkaar schroeven en lijmen, aflakken) heb ik zelf gedaan.

N.B. dit was voor mij de eerste keer dat ik me uberhaupt aan houtbewerking waagde. Met dat in het achterhoofd ben ik niet bepaald ontevreden. :)

Dit was het prille begin:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yEpwfG7oYe2BGCe4pvFAlDjd/full.jpg
Een vakverdeling gemaakt. De planken zijn 40cm diep, het totale meubel wordt uiteindelijk wel 50cm.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/d3GZhpYFgEw0Q3Qy6ec9zBFh/full.jpg

Mijn allereerste poging scharnieren inboren. :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MCMfmVlcZPdNfNtj7IBfZotk/full.jpg
Hier de kast even tijdelijk in elkaar gezet met de zijkant en bovenkant erop. Het past nog ook.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JMe20bsfslrxsvUGi6oxyIiz/full.jpg
Zoals je kunt zien heb ik de zijkanten en de bovenkant 10cm dieper gehouden dan de rest van de kast. Hierdoor heb ik een hoop ruimte voor allerlei kabelzooi. :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/s40rEtkmY5R9cBaNNJQcAwvI/full.jpg
Alles wat aan de binnenkant van de kast komt in de lak. De buitenkanten heb ik pas na monteren gelakt.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Kg9y89qOMdatYFS3lRdhwZjx/full.jpg
Even de apparatuur passen en tot de ontdekking komen dat mijn receiver op de scharnieren kwam te staan. :X Dat ook maar even quick&dirty gefixed. :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oXfKmE9o2VsfKK2W6cZNF44N/full.jpg
Uitsparingen in de achterkant gemaakt en vervolgens het hele meubel verlijmd. :) Zoals je kunt zien komt de achterwand dus ook 10cm van de muur af. Zodoende zijn alle kabels uit het zicht.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/c3HsNmiwO3M4YtwfBAEXdtgu/full.jpg
Klaar!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dBVcoab4lCEh3ygXGfFW3nJP/full.jpg
Dan slaan mijn foto's even een week over... :?
Ondertussen heb ik nog een paneel voor de centerspeaker gemaakt, met speakerdoek en een IR receivertje erin. Ook heb ik twee simpele hoge kasten gemaakt. En het spul ondertussen allemaal naar mijn appartement gesleept. :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FRssCZpwpoAc1dBw2oBRQwkj/full.jpg

Om de hoge kasten aan de muur te monteren heb ik twee van zulke houten frames aan de muur geschroefd.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nkryNWmubm8r4cNbO9curYqZ/full.jpg

Vervolgens aan deze frames de hoge kasten opgehangen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/J3EnLTo0457ikIcASouqphoB/full.jpg

Deze kasten hangen dus los van de onderste...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tRrQFsVWCa9pZVdSLAT7eKBb/full.jpg
Een plaat gemaakt met daarin een led-strip en achterop nog een hoop zooi (switch, accesspoint) - ik kan het maar kwijt zijn he 8)7

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6VGUGUoelEHSqx8leqCkdo7x/full.jpg

Deze plaat tegen de kastjes geschroefd...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gPxdkTgrpzxJ3zE9v7LpQC1j/full.jpg
En verf erover (structuurverf, zelfde als de muur).

Ik zit in een huurwoning en had dus weinig zin om leidingen te gaan frezen, daarom heb ik het e.e.a. met opbouwgootjes gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mCxqHpfjdJJuqNcCedlB2h5j/full.jpg
Stroom afgetakt bij het stopcontact. Achter het vierkante kapje zat ooit de TV-aansluiting (leiding naar de meterkast), door die leiding lopen nu de coax-kabel, een UTP-kabel en twee luidsprekerkabels voor de rearspeakers. Achter het meubel is alles in een opbouwbehuizing afgewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9vPRHMwIJkSTafUvvBw9G314/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8ldvRii2RYj6LPhg7ymzc4rY/full.jpg
Tijd om de TV op te hangen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9oiaNftd1pgLMcweGy6v2awS/full.jpg
En tijd om de andere apparatuur te plaatsen. :)

Ik ben echt heel erg blij met de ruimte die ik tussen de achterwand en de muur heb gehouden. Hier past echt ongelofelijk veel zooi tussen! Het ziet er ondertussen zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gTZGoZ4UHDoH8Cwq76snwaVg/full.jpg
Veel kabels, maar alles dus normaalgesproken geheel uit het zicht :)

Daarnaast zit er achter de TV, tussen de twee bovenkastjes, nog een hoop ruimte waar vanalles inpast. Alleen nu het allemaal in elkaar zit kom je er wat lastiger bij. :P
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nMLqSSjdIUBofT2EIs2VStP7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2vy56Tzp3V8wa9oSUhfb8Ii8/full.jpg
De uitsparingen in de achterwand heb ik allemaal bewust kleiner gehouden dan de apparatuur zelf. Als je van voor af de kast in kijkt, kun je deze gaten niet zien.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jwq3ngDbDve4dwYvpUSDP0Wo/full.jpg
Zelfs van voren, geen kabeltjes te zien...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JWDo7nsBbJneAad9GZTJ1dJd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/C2CGJzXP9K9EFywIS92saUxV/full.jpg

Hier kijk ik ondertussen dus al 3 jaar naar volle tevredenheid tegenaan... :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Nd6Qi536Hvhk6urmTjEafQDS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4G2Llg61SMhLtnNMIqVdXkyY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DdKCndsdu8Ufv33G8uNDbQSS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/X4AWDxFnbKMyv3eBIC2hWFns/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/b6jjj9owyBqZv2zmRWDZKaDn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XDUrgOXCxajvikFYO5Ix7YQt/full.jpg

Misschien kan iemand er nog ideeën uit opdoen. :)
Ik heb dus ook een behoorlijk dicht meubel. Deurtjes aan de voorkant en ook niet al te royale openingen aan de achterkant. Met mijn Denon A/V receiver gaat dit echter prima. Dat deurtje is al 3 jaar lang niet meer open geweest. :P Ja, het wordt wel warm, maar niet zo warm dat ik mijn hand er niet meer bovenop kan leggen ofzo...

Ik was nog van plan om hier een fan in te bouwen en lucht af te voeren richting het vak met mijn centerspeaker (dit is aan de achterkant wel geheel open), maar ik voel die noodzaak eigenlijk niet echt meer. Het werkt 3 jaar later nog steeds dan zal het wel goed zijn toch? O-)

De xbox360 is een ander verhaal, die staat binnen 20 minuten als een gek te blazen als het deurtje dicht blijft. Maar tijdens gamen staat dit deurtje eigenlijk ook wel altijd open, dat moet ook voor de Kinect camera. :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nBznA5tAaPFyxZPXwLDfEUTR/full.jpg

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:45

rickysedai

Whoop whoop

Topicstarter
Ik heb je meubel inderdaad al eens voorbij zien komen. Maar wel vet om nu te zien hoe deze in elkaar is gezet! Mooi verhaal met mooie foto's. Even smullen!

Zo te zien zit het meubel strak in de lak. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
rickysedai schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:29:
Zo te zien zit het meubel strak in de lak. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Gewoon, met een roller. :P

Wel met goede lak van een verfspeciaalzaak, een Sikkens krasvaste Polyurethaan lak. Maar echt perfect is het niet hoor, zeker niet op de kopse kanten van het MDF.

Als ik dit topic doorblader kijk ik juist altijd jaloers naar foto's van bijvoorbeeld _ferry_. Volgens mij heeft hij het veel strakker in de lak staan allemaal. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Bart_GR schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:10:
[...]

Hoe heb je die ventilator aangesloten? Verloop kabeltje o.i.d. ?
Usb kabel er aan knopen en met een tel lader in de master/slave stekkerdoos, is er puur voor om een beetje luchtstroming te hebben omdat de receiver en Bluray best krap zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
douwe.nl schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:19:
Leuk geworden, waar heb je dat hout vandaan?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Thx :)

Het hout komt uit een plafond bij een vriend van me. Mazzeltje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Laatst online: 16-09 14:38
Beste mensen, klein vraagje. Ik ben een meubel aan het bouwen voor m'n televisie + audioetc. Ik doe dat van steigerhout, kamerhoog (zoiets als dit klik, maar dan nog iets hoger).
Er gaat aan beide kanten een rand oversteken waarachter een LED-strip komt. Alleen, waarmee krijg ik het beste licht? De strip aan de zijkant plakken zodat 'ie eigenlijk de kamer in schijnt, of de ledstrip op het overstekende deel plakken zodat 'ie op de wand erachter schijnt?

Ik kan voor beide wel argumenten bedenken wat beter is. Iemand met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 21:54
poljaap1984 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:28:
Beste mensen, klein vraagje. Ik ben een meubel aan het bouwen voor m'n televisie + audioetc. Ik doe dat van steigerhout, kamerhoog (zoiets als dit klik, maar dan nog iets hoger).
Er gaat aan beide kanten een rand oversteken waarachter een LED-strip komt. Alleen, waarmee krijg ik het beste licht? De strip aan de zijkant plakken zodat 'ie eigenlijk de kamer in schijnt, of de ledstrip op het overstekende deel plakken zodat 'ie op de wand erachter schijnt?

Ik kan voor beide wel argumenten bedenken wat beter is. Iemand met ervaring?
Als de muur daarachter wit is zou ik echt wel tegen een muur schijnen. Want gewoon een LED "in de lucht" parallel met de muur zeg maar is niet echt de manier. Dit soort verlichting geeft het best resultaat als het ergens tegen schijnt en dan mooi diffuus kan verdelen.

Mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:27
Of een 45 graden profiel op het hout waarop je de ledstrips bevestigd.
Zodat het licht schuin langs de muur schijnt.

[ Voor 25% gewijzigd door coob op 08-08-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Laatst online: 08-04 20:38
jvanhambelgium schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 07:10:
[...]

Als de muur daarachter wit is zou ik echt wel tegen een muur schijnen. Want gewoon een LED "in de lucht" parallel met de muur zeg maar is niet echt de manier. Dit soort verlichting geeft het best resultaat als het ergens tegen schijnt en dan mooi diffuus kan verdelen.

Mijn mening.
Ik denk niet dat het veel uit maakt welke kleur de muur heeft. Gereflecteerd licht is ook naar mijn mening altijd prettiger en mooier dan direct licht.
Maar het zal er ook van af hangen wat voor type led string er gebruikt wordt en hoeveel licht er gewenst is.
En je moet niet vergeten dat direct licht ook hardere schaduwen geeft.

@ Poljaap
Als de leds aan de zijkant worden gemonteerd, zijn ze dan niet zichtbaar van de voorkant af gezien?
Dat lijkt me verschrikkelijk lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tegen de achtermuur, zonder twijfel. Als ze naar links en naar rechts schijnen, krijg je een hele scherpe bundel die uiteindelijk een stuk van de zijmuur verlicht. Tegen de achtermuur krijg je je gloed.

Ik heb het verkeerd gedaan. Het is op zich niet heel erg, maar ik had het graag anders gedaan.

De ledjes zie je alleen vanaf de zijkant overigens.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Laatst online: 16-09 14:38
jvanhambelgium schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 07:10:
[...]

Mijn mening.
JvS schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:34:
Tegen de achtermuur, zonder twijfel. Als ze naar links en naar rechts schijnen, krijg je een hele scherpe bundel die uiteindelijk een stuk van de zijmuur verlicht. Tegen de achtermuur krijg je je gloed.

Ik heb het verkeerd gedaan. Het is op zich niet heel erg, maar ik had het graag anders gedaan.

De ledjes zie je alleen vanaf de zijkant overigens.
centr1no schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:01:
[...]

Ik denk niet dat het veel uit maakt welke kleur de muur heeft. Gereflecteerd licht is ook naar mijn mening altijd prettiger en mooier dan direct licht.
Maar het zal er ook van af hangen wat voor type led string er gebruikt wordt en hoeveel licht er gewenst is.
En je moet niet vergeten dat direct licht ook hardere schaduwen geeft.

@ Poljaap
Als de leds aan de zijkant worden gemonteerd, zijn ze dan niet zichtbaar van de voorkant af gezien?
Dat lijkt me verschrikkelijk lelijk.
Oke, bedankt voor de inzichten. Dan ga ik het zo maken dat de LED's tegen de muur schijnen.

En nee, je kunt de strips niet zien van de voorkant omdat het meubel "voor de muur zweeft", op de onzichtbare balk erachter zou dan de LED-strip komen, maar nu dus op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
coob schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:11:
Of een 45 graden profiel op het hout waarop je de ledstrips bevestigd.
Zodat het licht schuin langs de muur schijnt.
Goed idee. Of op een variabel in te stellen latje die recht, op 45 gr en direct op demuur kan schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Even een verhuizing naar Het grote Audiomeubel topic met deze vraag, daar passen zulke vragen beter. Post hier foto's en specs van je home cinema is hier niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
De hele voorkant van je meubel bekleden met speakerdoek, gaat dat veel verschil maken qua temperatuur in je meubel? Of hoef je het daarvoor niet te doen? Ik weet niet hoe goed speakerdoek eigenlijk ventileert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
ik heb mij deurtje van mijn audiomeubel ook bekleed met doek, moet zeggen dat het voor je signalen perfect werk alleen ventileert het niet goed. je moet flink blazen wil je aan de andere zijde de wind er van kunnen voelen met je hand. het zal natuurlijk beter zijn dan een dicht deurtje maar verwacht er niet veel van. ik moest echt wel extra ventilatie aan leggen (afhankelijk van je apparatuur ook natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 19-09 12:31
en ook van hoe je ventilator gemonteerd is e.d. het waait er niet zomaar doorheen, maar een dichte bak met outtake fan moet toch wel genoeg kunnen doen, met zon groot oppervlak aan doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Gisteren heb ik mijn nieuwe Onkyo receiver aangesloten en bedacht me dat het misschien wel eens leuk is aan een custom meubel te gaan beginnen :) Met name mijn center speaker heeft momenteel geen plek ligt halfbakken achter/onder m'n TV (speakers gericht op achterkant TV; geen ideaal |:( )

Op de tekening een 'bakje' voor de center en links en rechts heb ik twee 'vakken' in het meubel getekend. Wat ik hier eigenlijk in wil zijn mijn subjes. Ik heb twee kleine Magnat Alpha 20 subjes (60W actief?), dat zijn down-fires, er zal dus sowieso een gat in de onderkant komen daarvoor. Het frontje wil ik bekleden met speakerdoek en ik denk ook de achterkant open laten zodat ze kunnen ademen.

Het is natuurlijk een beetje raar om subs ín een kast te bouwen maar aangezien het maar kleintjes zijn vroeg ik me af of dit kan. Op die manier zijn ze weg uit m'n woonkamer O-)

Dit is een grove eerste schets, de indeling van de kast ben ik nog niet over uit, materiaal waarschijnlijk grof hout in een donkere beits. Veel aparatuur hoeft er niet in, Mediabox, Receiver en thats it.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2ntya39.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/sgldmu.jpg

Ik ga hier nog wat oude posts rond zoeken en kijken wat er allemaal aan instiratie opgedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
^^ Je kan in sketchup (gok ik) de guiding lines uitschakelen. Daar wordt je tekening een stuk rustiger van en kan je je ook focussen op hoe het eruit komt te zien.

Leuk ontwerp verder :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik ben, voor m'n nieuwe huis, op zoek naar een meubelmaker die 5 kastjes kan maken van 90cm breed, 40cm hoog en 50cm diep met een valdeurtje ervoor. Spuiten e.d. is niet nodig. Heeft iemand wellicht een goed adresje?

edit; regio = randstad :)

Idee is om het meubel zoals onderstaand te maken;
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/14ocf8j.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Pepppie op 08-09-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:45

rickysedai

Whoop whoop

Topicstarter
Ligt er denk ik ook een beetje aan in welke omgeving je het zoekt. Ik ken in omgeving Eindhoven wel een hele bekwame meubelmaker. Aardige gast die met je meedenkt en weet wat hij doet.

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
rickysedai schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:17:
Ligt er denk ik ook een beetje aan in welke omgeving je het zoekt. Ik ken in omgeving Eindhoven wel een hele bekwame meubelmaker. Aardige gast die met je meedenkt en weet wat hij doet.
Kun je me wellicht een PM sturen? Informeren kan nooit kwaad en een ritje Eindhoven is ook te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

rickysedai schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:17:
nl.mark schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:20:
[...]

Kun je me wellicht een PM sturen? Informeren kan nooit kwaad en een ritje Eindhoven is ook te overzien.
Post liever een linkje! :D

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Graag dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/kansloos/1small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/kansloos/2small.jpg

Dat zijn twee ontwerpen die ik (voorlopig) gemaakt heb. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar het tweede ontwerp, met de center speaker bovenop. Ik moet dan wel de twee opbergvakken van het eerste ontwerp opofferen maar daar staat wel tegenover dat het tweede ontwerp een stuk strakker oogt imo. Qua afmetingen zijn ze gelijkend, al is het tweede ontwerp uiteraard een stuk minder hoog. :)
  • Wat is jullie eerste indruk, goed ontwerp?
  • Zeker indien ik voor het tweede ontwerp ga, wil ik het meubel graag aan de muur hangen. Gaat dat een probleem vormen met het gewicht van de htpc + receiver? En kennen jullie toevallig websites/youtube-filmpjes waar ze uitleggen hoe je zo'n meubel aan de muur bevestigt?
  • Wat is jullie gedacht over het hitte-management? Is het raadzaam ventilators in het meubel te verwerken en zo ja, waar plaats ik die best? Zijn er nog technieken (naast ventilators) om de hitte goed af te voeren?
Alvast bedankt voor jullie advies!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Als je 'm in het zwart wil heb ik een massief eiken meubel dat bijna helemaal zo is als jij het wil. ;)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:34
Brick Top schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:29:
[afbeelding]

[afbeelding]

Dat zijn twee ontwerpen die ik (voorlopig) gemaakt heb. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar het tweede ontwerp, met de center speaker bovenop. Ik moet dan wel de twee opbergvakken van het eerste ontwerp opofferen maar daar staat wel tegenover dat het tweede ontwerp een stuk strakker oogt imo. Qua afmetingen zijn ze gelijkend, al is het tweede ontwerp uiteraard een stuk minder hoog. :)
  • Wat is jullie eerste indruk, goed ontwerp?
  • Zeker indien ik voor het tweede ontwerp ga, wil ik het meubel graag aan de muur hangen. Gaat dat een probleem vormen met het gewicht van de htpc + receiver? En kennen jullie toevallig websites/youtube-filmpjes waar ze uitleggen hoe je zo'n meubel aan de muur bevestigt?
  • Wat is jullie gedacht over het hitte-management? Is het raadzaam ventilators in het meubel te verwerken en zo ja, waar plaats ik die best? Zijn er nog technieken (naast ventilators) om de hitte goed af te voeren?
Alvast bedankt voor jullie advies!
Ontwerp 1 vind ik de mooiste, maar is het meubel wel diep genoeg? Denk aan de kabels die nog wat uitsteken etc.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Brick Top schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:29:
Wat is jullie eerste indruk, goed ontwerp?
Ik heb mijn meubel opgesteld als in je eerste schets. Juist omdat ik dát strakker vindt ogen doordat er geen grote centerspeaker relatief in het midden van het meubel staat. Een center speaker plaats je namelijk niet strak tegen de muur omdat je sowieso met de kabels zit en als de reflexpoorten aan de achterzijde zitten moet je nog veel meer afstand tot de muur hebben. Als derde had ik dat mijn center gloss black is en ik geen zin had in schitteringen van de TV in de speaker. Qua geluid is de center open en bloot wel de betere.

Qua ophangen durf ik je geen advies te geven aangezien mijn meubel gewoon op pootjes staat.

Ventilatoren plaatsen om warme lucht af te voeren, dus bij voorkeur aan de bovenzijde van de vakken van de warmer wordende apparatuur en aan de achterzijde. Dan voer je warme lucht af en krijg je direct een flow vanaf voren. Wordt alleen wel lastig als je het meubel strak tegen de muur wilt gaan hangen. Het hangt verder ook van de apparatuur af, ik heb twee eindversterkers in een gesloten kast staan en dat gaat goed aangezien ze voor eindversterkers niet warm worden en de ruimte in de kast ruim bemeten is met open achterkant.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor een hangend model lijkt het tweede ontwerp mij wel iets netter / strakker voornamelijk door de lagere hoogte. Ik zou zelf wel eerder neigen naar het eerste ontwerp, al was het alleen maar omdat ik wat extra opbergruimte wel kan waarderen (de lades / afgesloten gedeeltes kunnen goede plekken zijn om de afstandsbedieningen op te bergen, bv., of ander klein spul).

Van ophanging heb ik verder geen verstand, maar qua ontwerp zou ik er in ieder geval op letten dat je voldoende ruimte om je (vooral) versterker hebt voor air flow, en aan de achterkant ook voor air flow en bekabeling / pluggen. Ik weet niet of je dit gedacht had met een achterwand in de kast, of gewoon zo kaal tegen de muur, maar voor de bekabling kan het ook handig zijn om zo'n 5cm open te houden voor de tussenwanden zodat je ruimte hebt om alles met elkaar te verbinden. En als je die ruimte hebt, zou je misschien ook kunnen denken aan iets als een ventilatierooster aan de zijkanten in te bouwen op de 5cm het dichtst tegen de muur, dan is actieve ventilatie misschien ook minder nodig (maar ook bij actieve ventilatie moet die lucht ergens heen kunnen / afgevoerd kunnen worden).

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Kleine speakers (L/R) op de grond zetten: lijkt me geen goed idee voor de geluidsuitstraling. Er kunnen allerlei dingen op de grond in de weg zitten. Beste is toch een beetje op oorhoogte of waar niets in de weg staat.
Centerspeaker kan nog wel daar - vaak staat er niets recht voor de tv.
Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste