Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

The Eagle schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:15:
[...]

Paar weken later en het resultaat mag er zijn :)

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

De plint aan de onderkant laten we nog even zitten. Alleen de audio moet ik nog wegwerken. Alles behalve de receiver (das nog even een twijfelgeval ivm bediening en diepte) gaat het meubel in. Heel stuk strakker iig.

Kosten: 3 deurtjes van een tientje, een kastje van 25 euro, 1,80 euro (incl thuisbezorgen :D ) voor wat extra Ikea scharnieren, en 18 euro voor het luidsprekerdoek. Pootjes had ik nog en de rest is huisvlijt :Y)
Voor ca 75 euro klaar dus :)

Edit: zie nu pas dat de reclame op TV wel erg treffend is voor de foto's :D
Netjes hoor goed gelukt.
Maaruh waar heb je je sub gelaten , toch in het midden?
En werkt dat een beetje ?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
[...]

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

De plint aan de onderkant laten we nog even zitten. Alleen de audio moet ik nog wegwerken. Alles behalve de receiver (das nog even een twijfelgeval ivm bediening en diepte) gaat het meubel in. Heel stuk strakker iig.

Kosten: 3 deurtjes van een tientje, een kastje van 25 euro, 1,80 euro (incl thuisbezorgen :D ) voor wat extra Ikea scharnieren, en 18 euro voor het luidsprekerdoek. Pootjes had ik nog en de rest is huisvlijt :Y)
Voor ca 75 euro klaar dus :)

Edit: zie nu pas dat de reclame op TV wel erg treffend is voor de foto's :D
Verschil tussen voor en na.. Hmm.. Je hebt de tv aangezet?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ook ja. Je zou je er over verbazen wat ik allemaal met een decoupeerzaag kan :+
Read schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:17:
[...]

Netjes hoor goed gelukt.
Maaruh waar heb je je sub gelaten , toch in het midden?
En werkt dat een beetje ?
Nee, die staat in de meest linkse unit. Als je goed kijkt zie je verschillende pootjes :)
In het midden staat mijn center achter dat speakerdoek. Is overigens nog steeds een volledig functioneel deurtje.
Qua verschil horen: nada. Center hoeft slechts door een laagje speakerdoek heen. Voor de sub is er niks veranderd; de achterkant en onderkant zijn nog steeds vrij, net als voorheen. Dr zit alleen een wit omhulsel omheen nu :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Speedfight schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:40:
Voor in ons nieuwe woonhuis zelf ook een meubel met gashaard ontworpen en dit laten realiseren door een vakman die naast het plaatsen van gashaarden ook meubels kan maken.

Vervolgens is de gashaard in een dag geplaatst (Gas via de kruipruimte, afvoer via de buitenmuur):
[afbeelding]

Dag later heeft de stukadoor alles dichtgezet:
[afbeelding]

Daarna hebben we zelf de muur van een kleurtje (fluweel grijs) voorzien en is het meubel (hoogglans RAL 9003) geplaatst en de haard brandend opgeleverd:
[afbeelding]

En dan het strakke en unieke resultaat.

Speaker kabel via de kruipruimte aangelegd naar het meubel.
[afbeelding]
[afbeelding]

Todo:
- TV ophangen (al ziet het er staand ook wel goed uit)
- IR Extender installeren, zodat het kastje dicht kan blijven
- Push to open wat fine tunen, werkt nog niet feilloos

Al met al zeer tevreden met het resultaat!
Ziet er mooi uit! Qua vloer is dat wat ik ook wil doen in mijn nieuwbouwhuis. Mag ik vragen hoe jij je speaker(kabels) nu hebt? Via een pijpje in de muur of via een audio opzetplaat?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:37
[...]

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Netjes! Die sub heb je zo ook goed opgelost. Zou je nog een detail foto van het deurtje met speakerdoek willen plaatsen?

Is die audio toevallig van Marantz of Philips met tulp pluggen op de achterkant voor de RC5 aansturing? Daar heb ik al eens een printje voor gemaakt waarbij je een klein IR oogje ergens buiten het zicht plaatst en dan aansluit op die RC bus. Hier meer details:

tsjoender in "[RC5] Afstandbediening over draad"

Werkt helaas alleen met Marantz/Philips. Voor andere merken zou je met iets van Marmitek of vergelijkbaar kunnen werken voor bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Detailfoto kan ik vanavond wel fixen denk ik. Als ik er niet aan denk: DM me even als reminder :)

Audio is van Denon, en die gebruiken vziw geen RC5 (ik ken RC5 namelijk wel, vroeger vrij deep into Philips spul). Ben al op zoek naar een oogje, die Denon zou ws zo daat mee kunnen koppelen, geen logica nodig. In geval van nood kan een marmitek altijd nog natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:33
@The Eagle

Ziet er goed uit! Zeker een stuk strakker nu. Ik moest ook idd even de sub zoeken :)
Kan je niet het meubel en de tv precies in het midden van dat raam uit laten komen?

Leuk dat de plantjes ook opgekomen zijn in de tussentijd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tallguy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:47:
[...]

Ziet er mooi uit! Qua vloer is dat wat ik ook wil doen in mijn nieuwbouwhuis. Mag ik vragen hoe jij je speaker(kabels) nu hebt? Via een pijpje in de muur of via een audio opzetplaat?
Speakerkabels lopen via de kruipruimte en komen via de koof van de gashaard weer naar binnen richting het meubel. Bij de speakers zelf een gaatje in de voeg van de tegelvloer gemaakt om in de kruip uit te komen. Let hierbij op met vloerverwarming. Wij hebben de verwarming even vol open gezet en dan voel je met je hand wel waar de leidingen lopen.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

red1 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:23:
@The Eagle

Ziet er goed uit! Zeker een stuk strakker nu. Ik moest ook idd even de sub zoeken :)
Kan je niet het meubel en de tv precies in het midden van dat raam uit laten komen?

Leuk dat de plantjes ook opgekomen zijn in de tussentijd haha.

TV exact voor het raam...dan zou ie nog minimaal 20 cm naar rechts moeten. Dan wordt onze zithoek wel erg groot en dat komt de rest van de inrichting en de doorloop in huis in de knel. O.m. een kelderdeur die in de weg gaat zitten :+
Ook klopt mijn surroundbeeld achter dan nog veel minder (de fronts staan nu al niet op gelijke hoogte met de rears). Dat kan mijn receiver dan wel weer corrigeren op zich, maar als het niet hoeft liever niet natuurlijk ;)

@Tjoender: close up van het deurtje met het speakerdoek heb ik geprobeerd, maar het is zo fijnmazig doek dat je alleen een grijs oppervlak ziet. Of mijn telefooncam is vrij slecht, dat kan ook :P
Hoe dan ook, van een afstandje zie je net het frame door het doek heen, maar verder niet storend. Als je wilt weten hoe het achter vast zit: met veel teveel nietjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:17

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik ben nu al maanden op zoek naar een zwevend tv meubel met open vak in het midden.
Diepte liefst 50cm of meer. Breedte ca. 180.
De enige die ik heb gevonden is de Edge XL. Qua ventilatie lijkt het me niet heel prettig om met gesloten deurtjes m'n Marantz SR7008 in te behuizen.
Iemand een tip?

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
tweakraiser schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:27:
Ik ben nu al maanden op zoek naar een zwevend tv meubel met open vak in het midden.
De enige die ik heb gevonden is de Edge XL. Qua ventilatie lijkt het me niet heel prettig om met gesloten deurtjes m'n Marantz SR7008 in te behuizen.
Iemand een tip?
Voor dat geld kun je ook een kast op maat laten maken ;), weet niet of het hier mag zeggen maar je kan me een dm sturen voor maatwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

tweakraiser schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:27:
Iemand een tip?
http://www.zen-lifestyle....zwevend.html#.VNvFSGK9KSM
Is ook met open vak te krijgen.

Dieper dan 50 betekent 99% kans maatwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Thanks, 50cm diepte is in principe genoeg.
Ik zal eens contact opnemen met zen-lifestyle.
Aan maatwerk heb ik ook al gedacht. Ik hecht veel aan een goede afwerking en degelijke constructie en ben ietwat huiverig zo'n klus op werkspot te zetten of zomaar iemand opdracht te geven, met alle respect Venom.

Het beste lijkt me dat de bovenste plaat van het meubel een ventilatierooster heeft zodat als de deurtjes van het meubel dicht zijn de ventilatie wel goed is.

Strava | Webdesign

• -Venom-
Ik denk dat je schrikt als je ziet hoe standaard meubelen gemaakt worden... daar zit echt niets aan constructie meer in want dat is te duur, ze spuiten toch alles weg met spuitplamuur dus niemand die het ziet ;).
Werkspot zou ik ook niet doen, gewoon in de omgeving een vakman zoeken en daarmee je plannen doornemen, ik heb zelf de laatste 13 jaar in een meubelzaak gewerkt en 95% wat ik maakte was echt maatwerk, vaak is dat niet eens zoveel duurder als al dat standaard spul en dan is het ook volledig op maat en wens van de klant.

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:37
The Eagle schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:35:
[...]
@Tjoender: close up van het deurtje met het speakerdoek heb ik geprobeerd, maar het is zo fijnmazig doek dat je alleen een grijs oppervlak ziet. Of mijn telefooncam is vrij slecht, dat kan ook :P
Hoe dan ook, van een afstandje zie je net het frame door het doek heen, maar verder niet storend. Als je wilt weten hoe het achter vast zit: met veel teveel nietjes :+
Dank in ieder geval voor het proberen :)

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:51
tweakraiser schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:49:
Thanks, 50cm diepte is in principe genoeg.
Ik zal eens contact opnemen met zen-lifestyle.
Aan maatwerk heb ik ook al gedacht. Ik hecht veel aan een goede afwerking en degelijke constructie en ben ietwat huiverig zo'n klus op werkspot te zetten of zomaar iemand opdracht te geven, met alle respect Venom.

Het beste lijkt me dat de bovenste plaat van het meubel een ventilatierooster heeft zodat als de deurtjes van het meubel dicht zijn de ventilatie wel goed is.
ik heb die kast van Zen, kwaliteit is niet super, maar goed genoeg, zeker voor dat geld. Ik heb er overigens een ventilator onder hangen die schakelt bij een bepaalde temperatuur in de kast, kost maar een paar tientjes bij elkaar en werkt prima.
Kast is bij mij altijd dicht (en als ik aan mijn versterker voel is die nooit meer dan lauw, zelfs na uren spelen).

• The Eagle

The Eagle

tsjoender schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:26:
[...]

Dank in ieder geval voor het proberen :)
YW :)
Als je wilt weten over hoe en wat omdat je zoiets zelf wilt doen: doe maar even via DM, net zo makkelijk :)

• DennisP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5eBRL2l.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1k8YIz9.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MW5yCbU.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bNQxiGW.jpg?2

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v80kSo2.jpg?1

Hierbij mijn opstelling:

- Op basis van welke criteria heb jij jouw meubel uitgezocht? (bijv. diepte of afwerking)
We hebben een whitewash eiken parketvloer en wilden dit ook graag in het bovenblad terug laten komen. Daarnaast vond ik vele meubels vaak veel te hoog waardoor we het meubel naar eigen wens hebben laten maken. Het meubel is gespoten in RAL 9001, het bovenblad heb ik ongelakt besteld, ik heb zelf de whitewashverf opgebracht en uitgepoetst.

- Waar heb je jouw meubel gekocht of laten maken?
Het meubel is gemaakt door Castor interieur. Na veel gezoek op sites als tweakers e.d. kwamen we daar terecht.
Zij hebben een mooie site waar je je meubel online kunt opgeven en bestellen, wij zelf zijn met een tekening langs geweest. Nadat het meubel werd geplaatst, heeft Castor de foto's van het meubel op hun site geplaatst. Daar kwam ik pas later achter. ;)

- Wat heeft jouw meubel gekost?
Het meubel heeft €665,- gekost.

- Wat zijn de specs van je meubel? (bxdxh, hoogte van lades of openingen)
Het meubel heeft de volgende afmetingen:
208 x 50 x 35 cm. (BxDxH)
de lades en openingen zijn elk 48 x 23 cm.
Het onderplint is 6 cm en de kast zelf 29 cm. hoog.
Het hout is 3 cm. dik MDF en eikenhout.

- Wat zijn de voor- en nadelen van je meubel?
Ik vind het grote voordeel dat het meubel niet te hoog is. We kijken nu op 2/3 van de tv en dat vind ik de ideale hoogte om lekker te kijken.
Het nadeel is dat het onderplint doorloopt aan de zijkanten en achterkant waardoor de luidsprekerkabel tussen het meubel en de muur zit, waardoor het meubel iets te ver van de muur staat.

- Heb je zelf aanpassingen gemaakt en indien ja, welke?
Nee, precies zoals we hadden doorgegeven, is het meubel gemaakt.

- Hoe voorkom je oververhitting van verschillende componenten?
De openingen zijn breed genoeg, de receiver heeft net voldoende ruimte aan de bovenzijde. Ik draai 2.0 stereo dus niet alles wordt gevraagd van deze bak van een receiver. Hij zal dus ook wel niet te heet worden.

- Wat heb je gedaan qua kabelmanagement?
Ik twijfel nog steeds om de tv vlak boven het meubel aan de muur te maken, zodat ik dan ook kabels ga infrezen in de muur.
Luidsprekerkabels in het oog vind ik geen probleem.
UTP en prikkabels die achter het gordijn wegkomen, ga ik nog achter het plint verstoppen.

- Welke apparatuur staat er op en erin?
Philips 55pfl8008
Onkyo receiver TX-NR809
Onkyo bluray BD-SP809
Humax IHDR 5050c
Sony playstation 4.

• The Eagle

The Eagle

Mooi spul, ook heel mooi strak en toch warm. Misschien ook meer eens een bovenblad overwegen in hout zie ik al :P
Verbaast me wel enigszins dat ik de whitewash eigenlijk niet zie. Of is dat de foto? Oogt donkerder namelijk :)

Verder de vraag welke speakers dat zijn. Zijn volgens mij nog hoger dan mijn Klipsch F3"s, en die zijn al 109 cm :X

• DennisP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07-2023
The Eagle schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:45:
Mooi spul, ook heel mooi strak en toch warm. Misschien ook meer eens een bovenblad overwegen in hout zie ik al :P
Verbaast me wel enigszins dat ik de whitewash eigenlijk niet zie. Of is dat de foto? Oogt donkerder namelijk :)
Verder de vraag welke speakers dat zijn. Zijn volgens mij nog hoger dan mijn Klipsch F3"s, en die zijn al 109 cm :X
Het whitewash is inderdaad subtiel, zeg maar het bruine er net af.
Het zijn Quadrals, platinum m4 in hoogglans wit. Bijzonder fijne speaker!
De speakers zijn 100 cm. hoog.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hKjvck3.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DennisP op 12-02-2015 23:18 ]

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Een erg mooi meubel. dat hout geeft het een luxe uitstraling.

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
Heel fraai, DennisP! 8)

Zelf hebben we toevallig ook een tv-meubel in bestelling staan bij Castor,
Deze is ook op basis van onze eigen tekening.

Ons meubel wordt smaller, wat hoger en met witte bovenkant lxbxh 185x40x42 cm
Met 2 kleppen over de volle breedte: onderste wit zoals het meubel, bovenste bespannen met (zwart) speakerdoek waarachter wat apperatuur en later evt soundplate/bar komt.
Erg spannend allemaal, met 1,5 a 2 weken moet het klaar zijn.

[ Voor 95% gewijzigd door pascal s68 op 12-02-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier nog 1 die zijn meubel bij Castor in bestelling heeft staan.
De tweakers hier gaan nog eens een goede klant worden daar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:18:
En hier nog 1 die zijn meubel bij Castor in bestelling heeft staan.
De tweakers hier gaan nog eens een goede klant worden daar :p
"kuch kuch"Word misschien tijd voor korting als je lid bent van tweakers "kuch kuch"

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hallo,

hier mijn budgetmeubeltje. Woon sinds 6 maanden op mezelf en wilde een grote eettafel van steigerhout (2,5m), uiteindelijk zelfgemaakt.

Ik had nog wat hout over en dit is geëvolueerd over de tijd in het volgende;

Beginstand:
Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh116/Fr0z0ne/IMG_20150123_223758.jpg

Stand sinds vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh116/Fr0z0ne/DSC07834.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh116/Fr0z0ne/WA_DSC07831.jpg

kosten;
steigerhout; 10€
mdf kleppen; 15€
schroeven en beslag; 10€
lak en whitewash; 20€

specs;
185x53x45 (breedte*hoogte*diepte*)

Cablemanagement;

- oogjes met tie raps, van een tweaker geleerd!
- Flexibele kabelgoot om kabels achter het meubel te bundelen en te beschermen. Deze vlecht je als het ware eromheen.

Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh116/Fr0z0ne/IMG_20150214_153011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i254.photobucket.com/albums/hh116/Fr0z0ne/IMG_20150214_153100.jpg
[list]
• Versterker : Yamaha RX-V477
• Fronts : 2x Teufel Ultima 20's
• Sub : Nog in bestelling; Canton 8.2
• TV : Kijk weinig TV maar het is een 24" O-) Salora. Mocht ik dan toch kijken dan is het via het netwerk.
• Raspberry Pi op XBMC - Besturing via telefoon bevalt me prima !
• Synology DSJ112

Voor en nadelen;
+ Lekker cheap en groot
+ Zeer stevig !
+ Makkelijk om cablemanagement toe te passen
- Erg zwaar
- Bij mijn volgende huis komt een wat strakker meubel
- Door het spuiten van het MDF zijn de kleppen krom getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi DennisP.

Hier komt binnenkort een rijtje metalen IKEA PS kasten. Zag deze foto en we waren gelijk verkocht met het industriele design. Dat wordt dan wel zelf schilderen want ze zijn alleen in het wit of brandweer rood te krijgen. Eventueel met een houten bovenblad voor de warmere uitstraling. Leuk klusje voor in de winter.

Afbeeldingslocatie: http://www.hetdijkhuisje.nl/wp-content/uploads/2014/02/ikea_ps_locker_diy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hetdijkhuisje.nl/wp-content/uploads/2014/02/Ikea_PS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:27

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Net even wezen kijken bij de meubelmaker. Volgende week ophalen. Massief eiken meubel, 30mm dik, 162 breed, 47 hoog, 45 diep. Wordt zwart afgebijtst én met satijnglans afgelakt. Nog geen €500,-

Foto's van het resultaat volgen zsm.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Crosspost: SannrHerr in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Vandaag mijn nieuwe meubel opgehaald. 3 cm dik massief eiken, zwart gebeitst en mat glanzend afgelakt. Helemaal super.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/iubgl3cyl/WP_20150228_16_52_14_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/jtx6322ql/WP_20150228_16_52_26_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/lad9yxv19/WP_20150228_17_39_33_Raw.jpg

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Mooie meubel !!!
Maar uuh, waarom de speelkaarten onder de voetjes ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Schuiven zonder krassen ;)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:52

bAdmuTs

mAzE

Daar hebben ze viltjes voor uitgevonden :P

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ivm. de beits. Sorbothane voetjes zijn onderweg. Dan staat alles recht en trillingsvrij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

weertenaar schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:42:
[...]

ik heb die kast van Zen, kwaliteit is niet super, maar goed genoeg, zeker voor dat geld. Ik heb er overigens een ventilator onder hangen die schakelt bij een bepaalde temperatuur in de kast, kost maar een paar tientjes bij elkaar en werkt prima.
Kast is bij mij altijd dicht (en als ik aan mijn versterker voel is die nooit meer dan lauw, zelfs na uren spelen).
Ik heb inmiddels de Edge 180XL in bezit.
Merk wel dat de temperatuur erg oploopt als de klep gesloten is.
Wat voor ventilator heb je eronder geinstalleerd, PWM? En wat voor voeding gebruik je?

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08-2024
Helaas is de besta serie verleden tijd.... Van alles lopen samenstellen in de planner, blijkt het niet meer leverbaar

Medio april komt een nieuwe lijn uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Was mij al bekend :)
Een troost: de serie gaat anders heten maar ziet er het zelfde uit en biedt de zelfde mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:42
The Eagle schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:41:
Was mij al bekend :)
Een troost: de serie gaat anders heten maar ziet er het zelfde uit en biedt de zelfde mogelijkheden :)
Weet jij hier wat meer van, bestaat de nieuwe serie bijvoorbeeld al ergens in een ander land?
Zo was het namelijk ook het geval met de keukensystemen.
Wij waren namelijk ook aan het rondkijken en besta maakte ook onderdeel uit van onze shortlist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het enige dat ik weet was dat de hele serie er uit ging en er iets nieuws voor in de plaats kwam. Stond me een planning van medio mei voor, maar dat kan ook april zijn geweest. Verkoopster vertelde me iig dat er een zeer vergelijkbare serie voor kwam. Kan me ook niet anders voorstellen, zoveel spul als van die serie gemaakt wordt, daar pas je niet zomaar even hele productielijnen voor aan. Meen dat het er het zelfde uit gat zien, maar dan met de kleurstellingen die nu ook voor de opvolger van de Expedit (nieuwe naam weet ik niet) gehanteerd worden. Dus wit, grijs, rood, en een wat donkerder bruin/zwart :)

Maar als je het echt wilt weten: bel de klantenservice. Die weten het geheid :)
Mochten die het onverhopt niet weten: de winkels hebben ook een eigen telefoonnummer, je moet alleen ff goed zoeken. Dan krijg je de telefonist, die leg je kort de vraag voor, en je vraagt hem of ie je naar de betreffende afdeling door kan patchen. Dan ben je er helemaal achter. Lukte mij bij de vestiging in Eindhoven iig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Vandaag toevallig 'oude' besta spullen bij ikea gehaald voor alles eruit is.

- De 16cm lades verdwijnen
- De blauwgrijs kleur wordt groengrijs
- beige wordt vervangen voor hoogglans beige
- er komen 2 nieuwe deuren met motief/relief erin
- er wordt ander (lees: goedkoper) fineer gebruikt dus de nieuwe kleuren zullen in sommige lichtomstandigheden net afwijken van de oude (zelfs het basis wit).
- oude deurtjes passen op nieuwe kasten. Nieuwe deurtjes niet op oude kasten.
- alle kasten worden zonder planken geleverd(!), planken los bijkopen dus.
-verder wat nieuwe (lelijke) pootjes, alle oude poten en onderstellen verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mijn nieuwe meubel is in elkaar gezet :)
Nu alleen nog een (veel) kleinere center speaker om netjes in het meubel te zetten en een IR Extender zodat de deurtjes dicht kunnen.
En voor de WAF nog meer spullen kopen om op/in het meubel te plaatsen..

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/sc/sl0qwf2cshtgqxu/AABK1X3skGyHqqTiMVzaRJqOa?dl=1

[ Voor 41% gewijzigd door Web-Brielle op 09-03-2015 14:06 . Reden: linkjes aangepast ]

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik krijg bij de link een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Nico111 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:30:
Ik krijg bij de link een foutmelding.
Opgelost :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08-2024
Vandaag bij Ikea Groningen geweest. Inderdaad de besta lijn word 'vernieuwd' en namen gaan enigszins veranderen.
Nu lees ik hier echter dat de planken er niet meer bij zitten... Das mooi k u t aangezien ze dat niet hebben verteld en ik nu als het goed is de nieuwe kasten thuis heb...

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je nu de kasten thuis hebt heb je toch de oude lijn en dus wel planken? Of denk ik dan verkeerd?
Anyways, die planken kosten ook de wereld niet. En ander ha je naar de bouwmarkt en haal je ze daar. Wit is wit en zit toch achter een deurtje, lekker boeiend :w
Snap heel goed dat ze het doen trouwens, minder verpakking en minder om rekening mee te houden in het flatpack. Daarnaast levert het natuurlijk meer winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Ja plus dat ik nu dus 6 planken over heb omdat wij lades erin wilden ;)
Scheelt een hoop gedoe dus ook. Dus als iemand nog een paar witte besta planken wil overnemen?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Als ik jou was zou ik die televiebox van je xbox afhalen :X. Je blokkeert nu namelijk de ventilator die van de xbox die erg warm word als die helemaal vrij is namelijk :X

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Even een reactie plaatsen zodat het volgens van de thread wat makkelijker wordt :+

Mijn "Audiomeubel", 2 planken in de trapkast....

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/14sl3eb.jpg

Mijn volledige setup: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Chaoss schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:10:
Iemand hier ervaring met: http://www.jouwmaatkast.nl ?

de sideboards daar zijn aardig wat ik zoek. en de prijs is gerust aantrekkelijk te nomen voor het feit dat je de afmetingen van je meubel zelf kunt bepalen.

Deze kost in 1.60 x 50 x 60 ongeveer 575,-:
[afbeelding]

Vooral de diepte van 50 spreekt me wel aan, lijkt me handiger dan de standaard 40cm meubels omdat je zo net wat meer ruimte achter de apparatuur hebt.

Enig nadeel is dat je geen open vakken kunt creëren wat betekend dat er altijd een deurtje open moet staan, alternatief is 1 deurtje demonteren.
Late reactie, maar hier heb ik mijn tv kast ook vandaan. Prima zaak, en goede kwaliteit. Voor de afstandbediening heb een IR extender erbij gekocht, dus de deuren kunnen gewoon dichtblijven tijdens het zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Ik heb zojuist een meubel gemaakt voor mijn versterkers, streamer, tvbox ect. Nu heb ik aan de bovenzijde een rooster geplaatst waardoor de warmte van voornamelijk de versterker weg kan. Alleen de versterker wordt mij toch nog wat te heet.
Nu zat ok er aan te denken om aan de onderzijde of zijkant een fan te plaatsen. Heeft iemand enig idee waar ik een stille 120/92/80 mm fan kan kopen die op 220v werkt. Heb al het een en ander gezien maar deze waten niet echt stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou zelf niet voor 239v gaan. Kan alleen maar storen op de apparatuur.
Dan liever een simpele PC fan op 5v, die je voedt met een afgeknipt UDB kabeltje. Kun je voor voeding nog op je receiver aansluiten ook, doet ie het alleen als ie het moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vanwege mijn plasma ben ik hier ook naar op zoek geweest en kwam uit bij laptopkoelers op USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Ik heb nog een oude fan gevonden en deze op een USB kabel gefrommeld. Hartelijk dank voor de tip! Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Leuke meubels in dit topic! Ben inspiratie aan het opdoen voor een nieuw audiomeubel, want mijn nieuwe Onkyo receiver paste niet meer in het oude (uit studententijd stammende) IKEA Lack meubeltje. :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vooral om het volgen makkelijker te maken, maar;

Rond december 2015 a januari 2016 is mijn nieuwbouwhuis klaar.
Hier wil ik zo'n mooie holle wand plaatsen waar de TV en de centerspeaker aan komt.
Dit wil ik super strak houden, dus geen kabels in het zicht, geen tafeltje er voor of wat dan ook.

Vervolgens komt er in de hoe, of in de buurt daar van, een zelf gemaakt meubel waar de apparatuur in komt (Onkyo 818, HTPC, Xbox One, enz.)
Ook vanaf de apparatuur naar de TV komen geen zichtbare draden. Daarvoor wordt er een buis/goot in de muur gevreesd.

tzt zal ik een schets hier plaatsen en later natuurlijk de foto's van de daadwerkelijke bouw en het resultaat.

EDIT:

Direct even een vraag.
De centerspeaker (uit de Jamo 606 HCS3 set) komt natuurlijk onder de TV te hangen aan de holle wand.
Echter zal deze dan wel redelijk wat uitsteken t.o.v. de TV.
Maakt het voor de geluidskwaliteit veel uit als ik de centerspeaker inbouw zodat de voorkant gelijk loopt met de tegels op de holle wand en de behuizing van de speaker dus binnen in de holle wand valt?

[ Voor 22% gewijzigd door HellStorm666 op 19-03-2015 15:53 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicDrive
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:28
ACRNM schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:01:
Vandaag toevallig 'oude' besta spullen bij ikea gehaald voor alles eruit is.

- De 16cm lades verdwijnen
- De blauwgrijs kleur wordt groengrijs
- beige wordt vervangen voor hoogglans beige
- er komen 2 nieuwe deuren met motief/relief erin
- er wordt ander (lees: goedkoper) fineer gebruikt dus de nieuwe kleuren zullen in sommige lichtomstandigheden net afwijken van de oude (zelfs het basis wit).
- oude deurtjes passen op nieuwe kasten. Nieuwe deurtjes niet op oude kasten.
- alle kasten worden zonder planken geleverd(!), planken los bijkopen dus.
-verder wat nieuwe (lelijke) pootjes, alle oude poten en onderstellen verdwijnen.
Nog een aanvulling. Een medewerker van Ikea delft gaf aan dat alles gestandaardiseerd word naar blokken van 60cm breed. Dus geen tv-meubel meer van 1,80m, maar 3 blokken van 60cm. Dan zie je allemaal naden lopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:26
janser01 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:43:
Even een reactie plaatsen zodat het volgens van de thread wat makkelijker wordt :+

Mijn "Audiomeubel", 2 planken in de trapkast....

[afbeelding]

Mijn volledige setup: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
Hoe heb jij het opgelost met het doorsturen van je afstandsbediening signaal? IR extender oid?

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
sjorsjes schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:53:
[...]

Hoe heb jij het opgelost met het doorsturen van je afstandsbediening signaal? IR extender oid?
Ik heb (nog) een Logitech Ultimate One dus het signaal gaat via RF van de afstandsbediening naar de Hub. De Hub heeft weer standaard 2 extenders. Eentje gaat via een gat in de muur naar de woonkamer toe en stuurt de projector en de DSP5200's aan.

Ik heb echter mijn hoop gevestigd op een NEEO want ik ben niet echt fan van de Logitech geworden.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:34
Lastig lastig, ivm verhuizing (en het achterblijven van de oude kast) ben ik opzoek naar wat nieuws.
Maar weet gewoon niet goed wat. Heb hier het topic al doorgespit en komt veel moois tegen, maar kom er nog niet echt lekker uit.

Wat ik zoek;
Stijl; industrieel
Lengte; minimaal 220 cm, maximaal.......... (de wand is een meter of 5 :D )
Diep; 45/50 cm
Open vak voor versterker, vak moet minimaal 18 cm hoog

Zou het ook nog wel leuk vinden om iets zelf te gaan maken, maar dan nog mis ik de juiste inspiratie.

Iemand hier met nog een briljant idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een goede en mooie manier om mijn apparatuur neer te zetten. Nu staat alles op de grond en da's geen porum ;)

Het gaat alleen om mijn audio-apparatuur, de tv hangt aan de muur en alles moet daar onder komen te staan. Aangezien het een grote tv is is er niet veel ruimte daaronder beschikbaar: de onderkant van de tv hangt op 50 cm hoogte.

Ik twijfel of ik een kast ga nemen of alleen een voet/standaard waar ik e.e.a. op kan zetten, iets als dit b.v.: http://www.soundspace.com...%20CA-M600_01-500x500.jpg Waar is iets als dit te koop?

Voordeel van een kast is dat de kabels kunnen worden weggewerkt. Als ik iets neem zoals op de foto dan heb ik nog kans dat je kabels ziet. Er ligt o.a. een stekkerdoos met 12 aansluitingen... Een kast zal overigens iets van 52 cm diep moeten zijn van binnen vanwege de afmetingen van de apparatuur en de connectoren. Kom ik dan al niet snel bij maatwerk uit? Wil ik iig ook overwegen.

Wat is überhaupt een goede zaak waar ze dit soort spullen verkopen of waar ik me eens kan oriënteren? Liefst niet al te ver uit de buurt van Eindhoven.

[ Voor 11% gewijzigd door Bananeman op 05-04-2015 09:11 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
Kastje op zolder gemaakt , mijn zoontje is er helemaal happy mee eindelijk zijn eigen plekje om films te kijken :P :P

Afbeeldingslocatie: https://xicjva.dm2301.livefilestore.com/y2pbjpYpuPIpq6-WI9JI-DWLuQ0b18vgDkZ0cxz2UnSt9vzJWgNiDZ6cWG8wCj2nfEZTYa64sRrUpa92f8Y6-3rirYD1zce2mDP3NHK5MdvYxC2lwRih_40NX4xpbTg8fvJyxJyfLVqwVigLm0KJCweUQ/2015-04-05%2014.54.23.jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://xicjva.dm2301.livefilestore.com/y2p2tX13ICKU73TvA2hRya_yMk5_5fw8zV3JGPXqR3iKACbEUWuGIRa-qPc79pmdAjAty9zqvjWV9hgvPIEbHYnn0V8-NHeyecm7K6W7OxHv0ZEkqaN1vyU7c1nUMGu_gQjc4i-DbM8DcI_JEpaF-Nazg/2015-04-05%2014.55.44.jpg?psid=1

Gemaakt van massief vurenhout daarna gebeitst en afgelakt, had helaas niet veel ruimte door de radiator dus maar zo opgelost :) alleen de kabels nog een keer goed leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

Ook voor de romantische avond? Haardvuurtje op de tv, verwarming aan.... ;)

Ziet er overigens wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
Er ligt zoveel duplo/lego op de grond dat papa en mama dan eerst op moeten ruimen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee joh, dat prikt lekker als je bezig bent :+

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:58
Mag toch hopen dat je de verwarming in de winter niet te vaak en te hard aan hebt staan. Lijkt me toch niet de ideale plaats voor de tv en andere apparatuur wat je daar hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
Raven__NL schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:26:
Mag toch hopen dat je de verwarming in de winter niet te vaak en te hard aan hebt staan. Lijkt me toch niet de ideale plaats voor de tv en andere apparatuur wat je daar hebt staan.
Ik denk persoonlijk dat dat nogal meevalt, heb er ook over getwijfeld maar de vrouw des huizes wilde het zo ;) , en de verwarming hoeft maar zelden aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Bananeman schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:32:
Ik twijfel of ik een kast ga nemen of alleen een voet/standaard waar ik e.e.a. op kan zetten, iets als dit b.v.: http://www.soundspace.com...%20CA-M600_01-500x500.jpg Waar is iets als dit te koop?

Wat is überhaupt een goede zaak waar ze dit soort spullen verkopen of waar ik me eens kan oriënteren? Liefst niet al te ver uit de buurt van Eindhoven.
Iemand die hier iets zinnigs op kan zeggen? Thx :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Bananeman schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:22:
[...]

Ik heb alleen een low budget-oplossing, ik weet niet of je daar iets aan hebt. Bij de Ikea hebben ze namelijk geharde glasplaten van 48 x 48 cm. Paar standaardjes/houtjes/wat dan ook er onder en je gaat aardig naar dat resultaat. Ik weet niet wat dat daar weegt (dat zou zo naar de 40 kg kunnen gaan) en of dat goed gaat, maar met een paar kratten bier ben je daar zo achter :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Mijn oude Ikea meubel was versleten en de vrouw wilde iets met steigerhout.

Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/files/Hardware/SteigerWood/1%20%5B550xl3pw%5D.jpg

Met dank aan Mark van Willigenburg voor de sketchups en het meedenken

En dus nu een stapje verder :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GY6VtEP25eVPrvfsUtxwkke5/medium.jpg

Toch moet er nog veel gebeuren qua afwerking.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

dacht dat ik hem al eens gepost had maar schijnbaar niet
Afbeeldingslocatie: http://hakker.hopto.org/test/audiorack.jpg
Niet echt bijzonder maar is wel handig. Draadeinde met MDF en je heb planken die je in hoogte kan verstellen :)

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bananeman schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:22:
[...]

Ik mag aannemen dat ze bij
http://www.audiotvcentrum.nl
http://www.remkesbeeldengeluid.nl
Zoiets wel hebben staan. Anders ff bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe meubel (zoals al een paar hier ook van Castor) is gisteren binnen gekomen.
Daarna heb ik er zelf nog mooie RVS pootjes onder gemonteerd.

180 breed, 60 diep en ca. 56 hoog.
Vuren hout met een waterlakbeits behandeld en frontjes in RAL kleur gespoten.
Lekker groot middenvak voor de center (mocht ik ooit nog eens iets anders willen, moet er wel een grotere center in passen :+ ).

Achter de deurtjes geen achterwand genomen, zodat de boel lekker kan luchten :)

Fotokes:

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/7isjgkivd/20150412_084454.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/my8km3x9t/20150412_084509.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/z9map06pn/20150412_084527.jpg

Marmitek extender erbij en alles kan in de kast bediend worden. Zeer content mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-02 13:20
l3p schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:13:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er goed uit, meteen inspiratie voor mijn nieuwe meubel :)

Rustig aan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 08:55:
Mijn nieuwe meubel (zoals al een paar hier ook van Castor) is gisteren binnen gekomen.
Zou je ook een foto willen plaatsen die van wat verder is genomen? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de verhouding van de hoogte en de diepte van het meubel. Dit is niet zo goed te zien en ik zit zelf nog te twijfel voor de maten van mijn eigen meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

l3p schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:13:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi gedaan, maar ik hoop niet dat je ooit een andere sub nodig gaat hebben. Dan heb je een pasprobleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Makkelijk aan te passen met een steigerplankje :P

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ja en het vervelende is dat een nieuwe subwoofer altijd weer groter wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Daarom idd ;)
Die van mij is ingebouwd in een Ikea kastje. Dat wil zeggen: het kastje heeft een gat aan de achterkant en onderkant en valt daarmee over de sub heen. Steekt slechts 15 cm achter uit een besta :P
Maar daar zie je dus niks van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Persoonlijk ga ik niet groter, ik had een REL Q200 en ben naar Bose acoustimass gegaan. Hierna wil ik waarschijnlijk nog kleiner :P

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlinks1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 22:35
Eindelijk mijn set compleet! Uitdaging was om al mijn apparatuur kwijt te kunnen in een mooi zwevend meubel. Nou dat is gelukt:

Alle kabels mooi weggewerkt in de muur en achter de plint.
Zwevend meubel komt van de Ikea.. beste koop ooit voor een tijdelijk meubel en kost (bijna) geen geld :P
Gekozen voor hoogglans zwart omdat dit mooi aansluit bij mn hoogglans speakers.

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/b1z54ohtt/Foto_16_04_15_19_43_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/41b5bwg1t/Foto_16_04_15_19_43_37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/n92vm8nr5/Foto_16_04_15_19_38_47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/emv0nwmdd/Foto_16_04_15_19_43_21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/86qnbk37l/Foto_16_04_15_19_41_23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/edxfxz9kx/Foto_16_04_15_19_41_38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/jduw5xf7l/Foto_16_04_15_19_41_58.jpg

2x Monitor Audio Silver 6 Front speakers
1x Monitor Audio Silver 6 Center speaker
2x Monitor Audio Radius 90 Rear speakers
1x REL T5 Subwoofer

Dit alles aangestuurd door een Onkyo TX-NR636 receiver

TV: Samsung 46D8000

Verder verstop in het meubel:
Router: Apple Time Capsule 2tb
NAS: Synology DS713+
Xbox 360
Dreambox DM800 HD se
HTPC Prometheus
Sonos Bridge
Hue Bridge

[ Voor 61% gewijzigd door Xlinks1987 op 16-04-2015 20:17 . Reden: Foto's waren niet zichtbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Hakker schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:55:
dacht dat ik hem al eens gepost had maar schijnbaar niet
[afbeelding]
Niet echt bijzonder maar is wel handig. Draadeinde met MDF en je heb planken die je in hoogte kan verstellen :)
Luxe setje hoor, in de badkamer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xlinks1987 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:11:
Eindelijk mijn set compleet! Uitdaging was om al mijn apparatuur kwijt te kunnen in een mooi zwevend meubel. Nou dat is gelukt:

Alle kabels mooi weggewerkt in de muur en achter de plint.
Zwevend meubel komt van de Ikea.. beste koop ooit voor een tijdelijk meubel en kost (bijna) geen geld :P
Gekozen voor hoogglans zwart omdat dit mooi aansluit bij mn hoogglans speakers.

2x Monitor Audio Silver 6 Front speakers
1x Monitor Audio Silver 6 Center speaker
2x Monitor Audio Radius 90 Rear speakers
1x REL T5 Subwoofer
Geinig. Bijna dezelfde set als die van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Exirion schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:55:
[...]

Luxe setje hoor, in de badkamer.
Ik zou het bijna als een compliment zien.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Hakker schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:05:
Ik zou het bijna als een compliment zien.
Wat doen die tegels daar :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

was van een wasbak maar die is weg net als de tegels daar ondertussen. De foto is al wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:24:
[...]

Ik mag aannemen dat ze bij
http://www.audiotvcentrum.nl
http://www.remkesbeeldengeluid.nl
Zoiets wel hebben staan. Anders ff bellen :)
Thanks voor de tips nog, Remkes is mijn dealer dus die ken ik wel ;) Audio TV Centrum kende ik ook, ben bij beide nog eens langsgegaan vorig weekend en het valt helaas tegen. Ga nu kijken naar een custom meubel, iets laten ontwerpen en maken dus. Heb nog steeds geen idee of ik voor een kast ga of een "onderzetter", ga waarschijnlijk beide opties eens laten uitwerken.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22
Laten ontwerpen? Ik heb mijn vorige meubel zelf uitgetekend en in elkaar gezet (steigerhout) en mijn volgende meubel (ik ga over 2 weken verhuizen) wordt waarschijnlijk ook zelf knutselen, inclusief voorzetwand voor de niet meer in gebruik zijnde schouw. Moet alleen in dit plan wel mijn boekenplank speakers vervangen voor vloerstaanders want ik vind stands niet mooi/de aanschafprijs niet waard t.o.v. een upgrade. Ik zal binnenkort even mijn project posten.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Het zal hem idd vooral zitten in het laten bouwen. Om eerlijk te zijn: ik beleef geen lol aan het zelf in elkaar zetten van dit soort spul :) en ik wil het liever goed laten doen dan dat ik er zelf maar half werk van maak - ook al wil ik het allemaal relatief eenvoudig houden zonder "over the top" designs oid.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 08:55:

180 breed, 60 diep en ca. 56 hoog.
Vuren hout met een waterlakbeits behandeld en frontjes in RAL kleur gespoten.
Lekker groot middenvak voor de center (mocht ik ooit nog eens iets anders willen, moet er wel een grotere center in passen :+ ).

Achter de deurtjes geen achterwand genomen, zodat de boel lekker kan luchten :)

Fotokes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Marmitek extender erbij en alles kan in de kast bediend worden. Zeer content mee :)
Afgezien van de kleur is dit ook ongeveer wat ik zou willen. Ik heb ook al bij Castor gekeken. Voor mijn Klipsch RC-62 center heb ik een knoeperd van een vak nodig, want hij kan dus niet boven op de kast...
Heb je die deurtjes ook bij Castor laten plaatsen? Ik zie die optie daar zo snel niet....

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die RC62 past net niet in een Ikea Besta idd. Maar als het het zelfde is als mijn Klipsch C20, dan kun je hem ook naar beneden richten. Dan zou je dus ook gewoon een blinde plank boven je TV kunnen hangen en daar de center op zetten, naar beneden gericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:10:
[...]

Afgezien van de kleur is dit ook ongeveer wat ik zou willen. Ik heb ook al bij Castor gekeken. Voor mijn Klipsch RC-62 center heb ik een knoeperd van een vak nodig, want hij kan dus niet boven op de kast...
Heb je die deurtjes ook bij Castor laten plaatsen? Ik zie die optie daar zo snel niet....
Mijn meubel is gewoon op maat gemaakt.
Zelf het ontwerp uitgedacht, offerte laten maken, kleur uitgezocht in de showroom.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:21
Bedankt voor alle voorbeelden en ideeën!

Ik ben druk bezig om een meubel te ontwerpen, die ik vervolgens op maat ga maken. De kastenwand met ingebouwde gashaard en ruimte voor tv en audio-apparatuur wordt 'geintegreerd' in de muur. Het nadeel daarvan is dat audio-apparatuur aansluiten lastig is (ik kan immers het meubel niet aan de achterkant bereiken). Heeft iemand daar een goed idee/goede oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Simpel: tussenwanden van de vakken een stukje korter maken dan de buitenwanden. Evt met een weghaalbare achterwand werken die in de AV vakken aansluit op de achterkant van de tussenwanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Mijn Unnu 231 meubel is binnengekomen en wordt binnenkort bezorgd. Monteren gaat pas na eind mei gebeuren helaas, dus ik zal dan wat pics posten.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:42
Een vriend van me trok oude wagon planken uit zijn plafond, daar kon ik wel wat mee...

Ik maak dus een nieuw tv/audio meubel.

Dit moet 'm worden.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2dkjxqb.jpg

Dit is het hout.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2im6uwy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2d0i354.jpg

En hier verlijm ik ze tot panelen.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29zejo2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ryq3w6.jpg

De rest zit ook in de klemmen maar heb ik geen foto van, even kijken hoe sterk dit is en of ik nog hoeken verstevig met hetzelfde hout.

De achterkant word een holle wand van hardboard wat ik nog heb liggen waar zo veel mogelijk kabels in gaan komen.

Tevens een vraag mbt actieve koeling, de receiver zit redelijk strak ingepakt en kan dus wel wat ventilatie hebben...

Mijn idee is alles op een master/slave doos te hangen waar ook een usb aansluiting op zit (vd conrad) op die usb poort wilde ik een pc ventilator hangen welke in de holle wand gemonteerd word en lucht in/uit het vak vd receiver moet laten circuleren. Goed plan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met fresen en daarna weer dicht stuccen? Is dat een beetje zelf te doen in een beton-muur?
ik wil namelijk mn kabels via de muur laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Ferra schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:48:
Iemand ervaring met fresen en daarna weer dicht stuccen? Is dat een beetje zelf te doen in een beton-muur?
ik wil namelijk mn kabels via de muur laten lopen :)
Ik heb het deels laten doen omdat "mijn elektricien" de spullen had en zei dat het zo gedaan was. En het was samen inderdaad zo gedaan. Het geeft alleen een teringbende en een berg stof. Was bij mij wel in een stenen muur, als je door van dat ytong beton heen wilt ben je helemaal zo klaar.

Grove begin. Rechts twee smalle buisjes voor netwerk en coax, midden de grotere goot voor de rest van de kabels (ook 3 x speakerkabel van 2 x 8,54mm² vandaar is die buis wat groter is) en links de buis voor de 230 Volt naar een aparte audiogroep in de meterkast.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iiFQlLYmlMCqnyc9QxALc8Vg/full.jpg

Close-up (wat die inbouwdoos daar deed weten we nog steeds niet, leidde nergens heen...)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/L3RuNtVHQuoVqEKrDjFqC8MS/full.jpg

Kijken of de buizen/goten lekker passen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6YDgxs2PZ0aeht03OJAIfbnr/full.jpg

Hele zooitje dichtsmeren:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nhjNNTnPbHcf1YnSx5YG4m5t/full.jpg

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/S2YQOPcjEuIVIDxcIOKZUHNh/full.jpg

En met alles er voor en hangend:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Q6i7e3nVGA098pkNCc44vz5x/full.jpg

Normaliter zal je niet tot het plafond open frezen en buizen/goten plaatsen, maar ik heb via het plafond (balkenplafond, dus ruimte tussen de lagen) de speakerkabels naar mijn rear speakers en front right speaker lopen. Door de deur rechts naast de TV was er geen mogelijkheid de kabels langs de plint te laten lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 27-05-2015 18:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:17:
[...]

Ik heb het deels laten doen omdat "mijn elektricien" de spullen had en zei dat het zo gedaan was. En het was samen inderdaad zo gedaan. Het geeft alleen een teringbende en een berg stof. Was bij mij wel in een stenen muur, als je door van dat ytong beton heen wilt ben je helemaal zo klaar.

Grove begin. Rechts twee smalle buisjes voor netwerk en coax, midden de grotere goot voor de rest van de kabels (ook 3 x speakerkabel van 2 x 8,54mm² vandaar is die buis wat groter is) en links de buis voor de 230 Volt naar een aparte audiogroep in de meterkast.
[afbeelding]

Close-up (wat die inbouwdoos daar deed weten we nog steeds niet, leidde nergens heen...)
[afbeelding]

Kijken of de buizen/goten lekker passen:
[afbeelding]

Hele zooitje dichtsmeren:
[afbeelding]

Resultaat:
[afbeelding]

En met alles er voor en hangend:
[afbeelding]

Normaliter zal je niet tot het plafond open frezen en buizen/goten plaatsen, maar ik heb via het plafond (balkenplafond, dus ruimte tussen de lagen) de speakerkabels naar mijn rear speakers en front right speaker lopen. Door de deur rechts naast de TV was er geen mogelijkheid de kabels langs de plint te laten lopen.
Thanks voor je foto's! Ziet er goed uit! Waarmee heb je het dichtgesmeerd? En waar heb je die brede doos vandaan waar je onderaan en bovenaan een vierkantje uit hebt gehaald? Dat is ideaal om je tv-kabels door te halen!

Verder wil ik ook wat speakerdraad, wat omhoog gaat het TV-meubel in vanaf de grond naar boven laten lopen... moet ik dan gewoon tot de grond frezen en een kleine cm overlaten waar de plint voor valt?

[ Voor 4% gewijzigd door Ferra op 27-05-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
Als grote kabeldoorvoer voor mijn TV aansluitingen heb ik een lucht doorvoer gebruikt, platte, volgens mij 5x10, met twee 90 graden bochten aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik heb ook een lucht doorvoer gebruikt, ideaal!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-RQOTzT_sriI/VWX8IywHQCI/AAAAAAAAOoU/I4RKIdeHZNk/s400/1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-mlRaE0bXFD8/VWX8KAm5XqI/AAAAAAAAOoc/r173erCkAxc/s400/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Linkje naar die luchtdoorvoer? Zier er zeer interessant uit om even te bekijken of we dit ook kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
ik had dit van de gamma.nl
1x IVC Air vlakkanaal 110 x 55mm luchtbuis wit 100cm
2x IVC Air vlakkanaal 110 x 55mm 90° bochtstuk wit
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste