Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Ray-zor schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:58:
[...]

Ziet er netjes uit. En wellicht verschillen we van mening over "strak of design", maar ik vind dit behoorlijk "strak". Maar ik vermoed dat je meer doelt op wit en/of hoogglans. :)
Klopt :-)
Sf1nX schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:14:
[...]

Hoe breed is dat meubel?
En je maat tv? En zijn dat de Dali Zensor 7.

Ik ben ook een beetje aan het kijken voor zuilspeakers maar mijn meubel is vrij breed en ben bang dat het teveel ruimte gaat kosten.
165cm breed, 40cm diep en hoog. Tv is 50"

Speakerd zijn inderdaad de Zensor 7, in combinatie met NAD apparatuur. Prachtige combinatie overigens, worden ook vaak samen geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgaar
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 13:55
.

[ Voor 158% gewijzigd door sgaar op 18-10-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

probeer je foto's ff goed te draaien ;)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgaar
poging 2(eerste keer dat ik ergens foto's plaats sorry)
dus bij deze mijn zelf gemaakte meubels.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fefpg0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/142hqnb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/11vi9p5.jpg

nu zou ik de bovenste kast willen laten verdwijnen maar dan weet ik niet waar ik met mijn elektronica naar toe moet.
ik zou ze eventueel in de onderste kast kunnen steken,maar hoe zorg ik er dan voor dat mijn infrarood door de kast kan?

wat er allemaal in staat: Yamaha HTR-4065 reciever
Yamaha BD-5673 dvd speler
WD-tv-live
Playstation 3
Belgacom tv
Wat je niet ziet : Synology Nas Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Melkglas ervoor, of speakerdoek. Dat laatste gebeurt straks in mijn nieuwe meubel, pics volgen over paar weken.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:00

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Of een IR-extender. Wel een aparte indeling om de apparatuur boven de TV te plaatsen. Zou in eerste instantie niet mijn keuze zijn, maar is zo natuurlijk wel goed beschermd tegen kinderhandjes. Slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgaar
Ray-zor schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:26:
Of een IR-extender. Wel een aparte indeling om de apparatuur boven de TV te plaatsen. Zou in eerste instantie niet mijn keuze zijn, maar is zo natuurlijk wel goed beschermd tegen kinderhandjes. Slim.
het is dat wat ik juist weg wil,die kast vanboven.
maar hoe zit dat juist met die IR-extender?
want ik ben van plan om alles in de onderste kast te steken.
Roeligan schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:55:
Melkglas ervoor, of speakerdoek. Dat laatste gebeurt straks in mijn nieuwe meubel, pics volgen over paar weken.
dat melkglas staat mij ook wel aan.
eens bekijken hoe ik het dan best doe.maar gaat daar de bakjes(infrarood) door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Yup, hier nu ook in gebruik.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik wil graag alles achter de muur hebben. Daarvoor wil ik een ir repeater gebruiken. Is voor 3 apparaten. Gewoon bedraad, en niet te duur. Ik had zelf deze gevonden http://www.irextender.nl/...r_met_mini_ontvanger.html. Heeft iemand daar ervaringen mee? Of met een andere goedkope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
duur, op ebay stuk goedkoper en werkt als een trein hier. kan maximaal 5 apparaten aansluiten.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

sgaar schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:23:
[...]
het is dat wat ik juist weg wil,die kast vanboven.
maar hoe zit dat juist met die IR-extender?
want ik ben van plan om alles in de onderste kast te steken.
[knip]
Excuus, iets te snel gelezen en ik dacht dat je met "laten verdwijnen" bedoelde "netjes afdekken". :)
Evengoed, ik heb geen ervaring met melkglas maar gebruik al enige tijd met veel plezier de Marmitek Invisible Control 6 XTRA. En zoals in de posts hierboven aangegeven, er zijn vast goedkopere no-name varianten te vinden met dezelfde functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, na al diverse weken op zoek te zijn naar een voor mij acceptabel meubel om een centerspeaker, Focal 803 een Denon Avr3313 en een Denon DBT1713UD naast elkaar in kwijt te kunnen, en he-le-maal niks kunnen vinden, hier maar een oproepje.
Ik ben op zoek naar een hoogglas witte kast van ongeveer 1.75m lang, ongeveer 55cm hoog (i.v.m. de "ideale" kijkhoogte van ong. 95cm) en ongeveer 50cm diep met een open vak bovenin die tenminste 20cm hoog moet zijn (= de hoogte van de center) en 3 schuiflades eronder (maat minder belangrijk, zolang er maar cd's en dvd's in passen).
Op de een of andere manier kom ik in maatwerk uit en de prijzen daarvan vind ik nogal aan de hoge kant voor een min of meer recht toe, recht aan kast (tot € 1.650.-- toe)...............

Ik sta open voor (bijna) iedere suggestie tot maatwerk aan toe. Ik heb nog maximaal bedrag in het hoofd, ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar het moet in ieder geval onder de € 1.000.-- blijven.
Ik zou graag een schetsje in deze post willen zetten, ware het dat ik niet weet hoe dat te doen................

Groeten
Gertie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bekend probleem voor de meesten hier, zeker qua diepte ivm receiver en dat geëmmer met centerspeakers. Ondervind het zelf ook.
Enige dat ik vooralsnog tegengekomen ben zijn meubels van http://www.zen-lifestyle.nl/tv-dressoirs-tv-meubelen.html Mijn probleem is echter dat wij het ook nog eens in mat wit willen hebben. Dus helemaal lastig :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor in ons nieuwe woonhuis zelf ook een meubel met gashaard ontworpen en dit laten realiseren door een vakman die naast het plaatsen van gashaarden ook meubels kan maken.

Eerst ontwerp gemaakt in SketchUp:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/333a7ph.png

Daarna op de wand het meubel en de nieuwe posities van de stopcontacten uitgezet:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2eocguc.jpg

Vervolgens stopcontacten verzet en pijpje gemaakt voor kabels naar de TV en weer dichtgezet met Knauf Rotband:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/5f0y6f.jpg

Vervolgens is de gashaard in een dag geplaatst (Gas via de kruipruimte, afvoer via de buitenmuur):
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/10xhaub.jpg

Dag later heeft de stukadoor alles dichtgezet:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2i0ybsl.jpg

Daarna hebben we zelf de muur van een kleurtje (fluweel grijs) voorzien en is het meubel (hoogglans RAL 9003) geplaatst en de haard brandend opgeleverd:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/33xklrq.jpg

En dan het strakke en unieke resultaat.

Speaker kabel via de kruipruimte aangelegd naar het meubel.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/28h0360.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2v92jdi.jpg

Vak opgevuld met wat hout ter decoratie:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2vl8c9e.jpg

Apparatuur (Sonos Connect, Intel Atom HTPCtje, Rotel RA-11) netjes in het kastje:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2nixgn8.jpg

Todo:
- TV ophangen (al ziet het er staand ook wel goed uit)
- IR Extender installeren, zodat het kastje dicht kan blijven
- Push to open wat fine tunen, werkt nog niet feilloos

Al met al zeer tevreden met het resultaat!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ziet er erg netjes uit, hoor!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Het is maar goed dat die stopcontacten uit zicht zijn :+

Erg mooie, cleane opstelling. Vooral de speakers zien er erg chique uit.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:17
Speedfight schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:40:
Voor in ons nieuwe woonhuis zelf ook een meubel met gashaard ontworpen en dit laten realiseren door een vakman die naast het plaatsen van gashaarden ook meubels kan maken.

[afbeelding]

Daarna op de wand het meubel en de nieuwe posities van de stopcontacten uitgezet:
[afbeelding]

Vervolgens stopcontacten verzet en pijpje gemaakt voor kabels naar de TV en weer dichtgezet met Knauf Rotband:
[afbeelding]

Vervolgens is de gashaard in een dag geplaatst (Gas via de kruipruimte, afvoer via de buitenmuur):
[afbeelding]

[afbeelding]

Daarna hebben we zelf de muur van een kleurtje (fluweel grijs) voorzien en is het meubel (hoogglans RAL 9003) geplaatst en de haard brandend opgeleverd:
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Apparatuur (Sonos Connect, Intel Atom HTPCtje, Rotel RA-11) netjes in het kastje:
[afbeelding]

Todo:

In één woord: prachtig!

De TV zou ik zeker ophangen in zo'n strakke set-up.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50
_Brake_ schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:28:
[...]

Nu alleen geen optie meer, want alles is naar beneden gezet met het frees werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
_Brake_ schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:28:
[...]

Thnx! Leuk om te horen dat anderen het ook kunnen waarderen.
Viperke schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:09:
[...]

Nu alleen geen optie meer, want alles is naar beneden gezet met het frees werk.
Ophangen is nog gewoon mogelijk, enkel twee schroeven in de muur draaien, heb zo'n setje waarmee je de tv als een schilderij kan ophangen aan een staalkabel.

Stroom, ethernet, hdmi, optisch en antenne gaan al door de buis in de muur heen (3,5cm diameter dacht ik).

[ Voor 22% gewijzigd door Speedfight op 21-10-2014 08:26 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Ik wil graag een zwevend TV meubel kopen/laten maken van teak hout. Weet iemand een zaak waar ze dat hebben? Ik zoek me rot maar ik vind enrgens wat ik zoek.

Ik wil een hele simpele kast hebben van ongeveer 2m70 breed, 30cm hoog en 40cm diep met enkel drie (4 mag eventueel ook) lades over de breedte verdeeld. Dus geen open vakken. Geen frutsels of werkjes, gewoon strak teak. Wel een beetje grof/robuust. GEEN fineer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:40:
Goedkoop Audiomeubel bestaand uit :

2 x IKEA TV meubel gebruikt :LACK van €49,95 per stuk] !!
zie :http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00105323/#/20105341
onderste met pootjes , bovenste zonder pootjes ( niet eens gelijmd , de TV
is zo zwaar (63,5 KG ) , die houdt alles op zijn plaats ).
Ondersteuningsbuisjes van 2 meubels alleen in gebruik bij het bovenste meubel i.v.m. gewicht TV .
Afm. meubel : 150 cm breed ( 58 inch plasma past dus net ); 55 cm diep ( alle audio app.past )
hoogte : 35 cm + 25 cm zonder pootjes = 60 cm ( maakt kijkhoogte perfect).
Meubel is er in zwart/bruin wit of berken ( ik werk niet bij Ikea , maar het concept is perfect).
Toch weird : een TV van een paar duizend euro op 2 kastjes van 50 euro/stuk :+ :+
Dat meubel gebruik ik voor mijn audioset en na een jaar of 3 is 'ie finaal doorgezakt. In het midden is 'ie anderhalve centimeter lager dan aan de zijkanten en dat valt best wel op. Denk dat er voor zo'n 50 kilo apparatuur bovenop staat (tapedeck, platenspeler en voorversterker) en nog eens voor 35 kilo in de vakken (eindtrap, cd speler en tuner) en dat kan zo'n tafel dus gewoon niet hebben ;)

Inmiddels ligt er een stapel boeken onder maar ik ben dus op zoek naar iets anders. Aangezien jij 65 kilo erbovenop hebt staan wil je misschien de onderkant wat beter ondersteunen :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:52
Ik ben zelf ook naar zoiets op zoek. Weliswaar niet zwevend, maar wel een strak meubel van teakhout.
Heb ooit gelezen dat Teakhuis in Dordrecht dit soort meubels op maat kan (laten) maken. Ik ga daar binnenkort eens kijken.
www.teakhuis.nl

Wellicht is het voor jou ook wat.
mvds schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:15:
Ik wil graag een zwevend TV meubel kopen/laten maken van teak hout. Weet iemand een zaak waar ze dat hebben? Ik zoek me rot maar ik vind enrgens wat ik zoek.

Ik wil een hele simpele kast hebben van ongeveer 2m70 breed, 30cm hoog en 40cm diep met enkel drie (4 mag eventueel ook) lades over de breedte verdeeld. Dus geen open vakken. Geen frutsels of werkjes, gewoon strak teak. Wel een beetje grof/robuust. GEEN fineer!

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Todo:

Dat met die gashaard is wel vet gedaan. Wordt dat ook nog echt warm zodat je moet uitkijken voor je apparatuur of valt dat wel mee en is het meer sier?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

nocalimero schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:00:
Ik ben zelf ook naar zoiets op zoek. Weliswaar niet zwevend, maar wel een strak meubel van teakhout.
Heb ooit gelezen dat Teakhuis in Dordrecht dit soort meubels op maat kan (laten) maken. Ik ga daar binnenkort eens kijken.
www.teakhuis.nl

Wellicht is het voor jou ook wat.

[...]
Zal ze eens een berichtje sturen, ik heb nu een offerte voor €1000 maar dat vind ik aardig aan de prijs voor zo'n eenvoudige kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:27
Iemand hier ervaringen met meubelmakers en de prijzen? Wij hebben ons huis te koop en in het volgende huis willen we gaan kijken voor maatwerk. Dit is voortgekomen uit het feit dat we niets bij de meubeltoko's hebben kunnen vinden waar wij wild enthousiast van worden.

Nu dacht ik aan het laten maken van meubels naar wens. Kennen jullie websites, bedrijven, mensen die dit doen? Wat voor prijzen moet je aan denken? Ik post het overigens hier ook omdat er een AV-Meubel dient te komen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Wicked-Game schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:42:
Iemand hier ervaringen met meubelmakers en de prijzen? Wij hebben ons huis te koop en in het volgende huis willen we gaan kijken voor maatwerk. Dit is voortgekomen uit het feit dat we niets bij de meubeltoko's hebben kunnen vinden waar wij wild enthousiast van worden.

Nu dacht ik aan het laten maken van meubels naar wens. Kennen jullie websites, bedrijven, mensen die dit doen? Wat voor prijzen moet je aan denken? Ik post het overigens hier ook omdat er een AV-Meubel dient te komen.
Ik weet dat mijn vader het kan maar die doet het normaal alleen voor vrienden en een lakker/spuiter moet je zelf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:29

Bommes

Capo del formaggio

http://www.coenenconcept.nl
dat is van de broer van een maatje van mij, die maakt echt alles en in top kwaliteit.
Prijzen heb ik geen idee van, en of het bij jou in de buurt is ook niet.

Edit: niet echt in de buurt zie ik. ..
Evengoed wel een leuk bedrijf wat echt toffe dingen maakt dus alleen al voor de ideeën of mensen wel uit de buurt laat ik de link staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Bommes op 22-10-2014 22:09 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Maakt mooi spul zo te zien. Of het voor W-G in de buurt is weet ik niet, maar voor mij is het denk ik een half uurtje kachelen. En ik ken die omgeving op mijn broekzak, heck, ik spreek zelfs het lokale dialect. Thanks voor de tip dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Todo:

Door welke vakman heb je dit laten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik ben nu zelf hard aan t klussen om een mooi meubel in elkaar te zetten en langzaam maar zeker begint het wel ergens op te lijken.

Heb gekozen om een losse binnenkant en een losse buitenkant te maken vanuit het begin:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/5fhjz4.jpg

binnenkant erin:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/dbjiw8.jpg

Lampjes vanuit de binnenkant, achter deze plaat zit stekkerdozen verwerkt en kunnen dus alle kabels worden weggewerkt, dit heeft een scharnier mechanisme waardoor ik op het moment dat het meubel hangt nog steeds bij alle kabels kan zonder te veel moeite :)!

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/10o1poh.jpg

Nu bezig met het maken van de lade (midden vak onderin) en de twee deurtjes voor beide zijkanten. Daarnaast is het meubel nu geheel netjes afgewerkt met plamuur en is alles netjes opgeschuurd voor de afwerking ervan. Mensen nog geweldige tips, voor afwerking, ik wil hem namelijk hoogglans wit maken. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door HB__ op 28-10-2014 08:40 . Reden: extra info :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Harmen070 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:39:
Ik ben nu zelf hard aan t klussen om een mooi meubel in elkaar te zetten en langzaam maar zeker begint het wel ergens op te lijken.
[knip]
Impressive. Ik weet niet hoe demontabel die binnenkant is maar als je na een tijdje de indeling beu bent, kun je gewoon een ander bouwen en in het omhulsel schuiven. :)
Maar geen deurtjes zo te zien? Met al die lades/schappen zou dat wel druk kunnen gaan ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Harmen070 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:39:

Heb gekozen om een losse binnenkant en een losse buitenkant te maken vanuit het begin:

[afbeelding]

binnenkant erin:

[afbeelding]

Lampjes vanuit de binnenkant, achter deze plaat zit stekkerdozen verwerkt en kunnen dus alle kabels worden weggewerkt, dit heeft een scharnier mechanisme waardoor ik op het moment dat het meubel hangt nog steeds bij alle kabels kan zonder te veel moeite :)!

[afbeelding]

Nu bezig met het maken van de lade (midden vak onderin) en de twee deurtjes voor beide zijkanten. Daarnaast is het meubel nu geheel netjes afgewerkt met plamuur en is alles netjes opgeschuurd voor de afwerking ervan. Mensen nog geweldige tips, voor afwerking, ik wil hem namelijk hoogglans wit maken. :*)
Ik weet niet hoe je hem hoogglans wit wilt krijgen? Spuiten of rollen?

Met spuiten krijg je natuurlijk het allerbeste resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q2243LyMkbk31qJrEHzzi6eX/full.jpg
_ferry_ in "Het grote Audiomeubel topic!"
_ferry_ in "Het grote Audiomeubel topic!"

En dan gaat het vooral om voorbereiding
- kopse kanten insmeren met houtlijm danwel mdf vuller
- 2 lagen 2k primer
- dunne spuit nevel er over met contrasterende kleur (rood bijv.)
- opschuren, kijken waar nevel over blijft en waar kuiltjes of bulten zitten
- kuiltjes opvullen met wat losse grondverf of plamuur
- weer in de grondverf
- nu zou het afdoende moeten zijn om gewoon lichtjes te schuren, anders heb je de voorgaande stappen niet goed gedaan.
- 2 lagen hoogglans wit

Onderstaande heb ik volgens mij alleen bij de frontjes gedaan:
- weer lichtjes schuren
- nog 2 lagen wit
- aantal dagen laten uitharden, en dan polijsten.

Ja, de verf is niet goedkoop, maar het aantal uren is helemaal onbetaalbaar :+

Zo is het bij mij ongeveer gegaan. Theoretisch zou je ook na 2 lagen wit kunnen stoppen. Maar vanwege het polijsten wilde ik voldoende laagdikte. En dat polijsten wilde ik dan weer om echt super glad af te werken, en om inperfecties weg te poetsen. Heb tenslotte geen spuitcabine, dus een stofje of vliegje of haar komt er wel eens in terecht. of een visoogje (vet) of sinaasappelhuid (lichte structuur)

Oh, en vergeet niet te ontvetten, en de delen juist te plaatsen tijdens het spuiten (ik werk het liefste verticaal, ivm minder kans op stof wat er op valt)

[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 28-10-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ray-zor schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:11:
[...]

Impressive. Ik weet niet hoe demontabel die binnenkant is maar als je na een tijdje de indeling beu bent, kun je gewoon een ander bouwen en in het omhulsel schuiven. :)
Maar geen deurtjes zo te zien? Met al die lades/schappen zou dat wel druk kunnen gaan ogen.
Het is de bedoeling om de deurtjes en la allemaal netjes tot op alle randen te laten komen dat je dus alleen de kant waar nu de lichtjes in zit "open" is en de rest zal dus allemaal af worden gedicht met deurtje/la. Binnenkant is volledig demontabel, deze is in zijn geheel in één keer te verwijderen en kan dus willekeurig een nieuwe of andere (gewijzigde) in worden geschoven wanneer dat gewenst is.
_ferry_ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:00:
[...]

Ik weet niet hoe je hem hoogglans wit wilt krijgen? Spuiten of rollen?
Het is de bedoeling om de boel te spuiten, ik heb geen spuitcabine maar wel een ruimte die volledig stofvrij en vuilvrij kan worden gemaakt waardoor naar alle waarschijnlijkheid minder oneffenheden zullen ontstaan. Maar al met al nog een hoop werk voor de boeg om het geheel netjes in de verf te krijgen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

ik vond het eerst al een toffe kast maar allemachtig van een mooie foto!

_/-\o_

ik ben nu zelf bezig met een massief eiken rack voor mijn Aristona set, als 't af is zal ik 'm wel met jullie delen.

d:)b

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
NVD schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:20:
[...]

Door welke vakman heb je dit laten plaatsen?
www.hotworks.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn meubel staat te koop in V&A :)

Edit: 'stond' in V&A.. Even niet aan gedacht dat meubels hier niet aangeboden mogen worden.. :/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Mijn zelf ontworpen kastje staat sinds gisteravond ook op z'n plek

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29mmweg.jpg

shot van de voorkant met de 2 vloerstaande paradigm audio speakers horizontaal geplaatst

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/358beaw.jpg

en tot slot het ideeën schetsje in sketchup waarmee m'n buurman en ik aan de slag zijn gegaan

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ly68tg.png

In de oude situatie stond m'n rechter speaker zo dicht op de haard dat deze bij een ingeschakelde haard te warm werd. Na wat ge-google en het rondneuzen op tweakers had ik het idee om m'n speakers te gaan neerleggen in de kast.

Geluid is nog steeds prima via deze speakers, ben er erg tevreden mee!
tv gaat weer terug aan de meur gehangen worden, maar eerst m'n beugels verlengen, daarna zal ik ook weer m'n lightberry achter op de tv gaan bevestigen.

p.s.
De deurtjes moeten er nog in, maar ik had haast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
Mooie kast, alleen lijkt het dat het 2 kleine kastjes zijn die tegen elkaar staan.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

OMD

Je kan hier toch nooit goed geluid mee krijgen?

Veel Paradigm luidsprekers hebben de baffle aan de voorkant maar ook een paar niet. Als die aan de achterkant zit dan krijg je denk ik een heel "aparte" basweergave me dunkt.
Sowieso is het stereobeeld compleet naar zn grootje, daar vloerstaanders nou niet echt zijn gemaakt om onder oorhoogte te functioneren.

Houe me ten goede, vind de oplossing erg chique en het oogt erg strak en zal waarschijnlijk een compromis zijn geweest (WAF?) om geen zuilen in de woonkamer te hebben maar imho toch zonde van het geluid.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk eindelijk een meubel gevonden te hebben waar ik wat mee kan. Dit bedrijfje heeft flink wat modellen waar je uit kan kiezen, en deze zijn dan ook geheel op maat te maken.

Dit is het model wat ik waarschijnlijk ga bestellen

Ze hebben aardig wat variatie in de modellen. 'Probleem' bij mij is de grote Klipsch center speaker die ik toch wel in de kast wil hebben en niet er bovenop. Met een hoogte van 60 heb ik een paar redelijk hoge vakken waar ook de center in kan. Die kan ik dan zelfs licht kantelen zodat de geluidsspreiding optimaal is.
Waarschijnlijk laat ik nog kleine dingetjes wijzigen indien nodig. De planken moeten i.v.m. kabelmeuk niet helemaal tot achteraan doorlopen. En ik wil ruimte voor een stekkerblok...

Mooi projectje voor begin volgend jaar :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:29

Bommes

Capo del formaggio

OMD schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:25:

Veel Paradigm luidsprekers hebben de baffle aan de voorkant maar ook een paar niet.
De "baffle" is de voorzijde van een speaker, de "plaat" waar de drivers in gemonteerd zitten dus.
Denk dat je eigenlijk de basreflex poort bedoeld.
Baffle heeft trouwens meer betekenissen ook in de profesionele audio (verhuur)wereld.
http://www.akma.nl/toepassingen/baffle
ook veel gebruikt onder podiums bij grote live bunes.

[ Voor 19% gewijzigd door Bommes op 15-11-2014 16:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
OMD schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:25:

Veel Paradigm luidsprekers hebben de baffle aan de voorkant maar ook een paar niet. Als die aan de achterkant zit dan krijg je denk ik een heel "aparte" basweergave me dunkt.
Sowieso is het stereobeeld compleet naar zn grootje, daar vloerstaanders nou niet echt zijn gemaakt om onder oorhoogte te functioneren.

Houe me ten goede, vind de oplossing erg chique en het oogt erg strak en zal waarschijnlijk een compromis zijn geweest (WAF?) om geen zuilen in de woonkamer te hebben maar imho toch zonde van het geluid.
Ondermeer de WAF was een van de belangrijkste redenen om dit zo te doen. Maar de belangrijkste reden was dat de vloerstaander te dicht op de haard stond. Als ik de haard aanhad werd de zijkant van de speaker zo warm dat je deze niet meer kon vastpakken. Hier moest een oplossing voor komen.

Qua geluid met dit meubel is het enige wat ik merk is dat ik minder zware bass heb, maar paradigm is zowiezo een beetje overpowered qua lage tonen/bass en iets verlies neem ik gezien deze compromis oplossing voor lief, er blijft genoeg "power"over voor films/games ed. Muziek luister ik er amper mee.

De bassrelfex uitgang zit idd aan de achterkant, ik heb bij het bouwen van het kastje hier rekening mee gehouden en de kast is daarom ook geheel open aan de achterkant van de speaker om het geluid niet te dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Een jaar geleden een huis gekocht met de vriendin.
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/IMG_3507.JPG

Tijdens: de volledige schouw tot op het dak afgebroken
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20131109_013.jpg

Aangezien er nogal wat nieuwe bekabeling en sanitair nodig was hebben we dan maar een vals plafond gestoken met niveau verschillen om ook ineens LED verlichting te integreren.
Ook een valsewand voorzien waar alle bekabeling netjes achter zit met extra isolatie en het weg werken van een poutrelle.
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20140330_17_06_19_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20140331_18_32_15_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20140419_12_40_40_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20140519_21_00_55_Pro.jpg

Zo goed als af (met de veel te kleine surround melkkartons, worden vervangen door iets beter richtbare):
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20140620_18_38_08_Pro.jpg

De tv kast krijgt ook stilletjes zijn vorm. wel een ramp om die ronde hoeken te krijgen, mdf van 4mm telkens om de +- 1cm in frezen voor 3mm en dan is die "goed" plooibaar, bovenste laag is dan een 2,5 mm mdf plaat voorzichtig volledig verlijmen en dicht klemmen en nagelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20140816_17_18_51_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20140817_13_43_25_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20140823_09_49_52_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20140823_09_49_45_Pro.jpg
Breedte van de ruimte is 3,8 m net genoeg voor een goede kijk afstand
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20140823_10_02_49_Pro.jpg
Door andere prioriteiten is de afwerking van de kast jammer genoeg op hold gezet.

Nieuwe Fronts : ArtSound AS550 (nu nog een deftige center vinden)
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/WP_20140915_17_11_44_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/WP_20140915_17_34_18_Pro.jpg

En de oude kregen een nieuwe bestemming, 2de zone in de keuken
Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/Klein/WP_20141130_10_28_09_Pro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51
Mooi ontwerp hoor, MorosMyrddin!
Ben benieuwd naar het eindresultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

MorosMyrddin schreef op zondag 30 november 2014 @ 10:52:
De tv kast krijgt ook stilletjes zijn vorm. wel een ramp om die ronde hoeken te krijgen, mdf van 4mm telkens om de +- 1cm in frezen voor 3mm en dan is die "goed" plooibaar, bovenste laag is dan een 2,5 mm mdf plaat voorzichtig volledig verlijmen en dicht klemmen en nagelen.
Je kunt dat buigbare mdf ook gewoon kopen https://www.gamma.nl/asso...d-2440x1220x9mm/p/B102267 scheeld een hoop werk.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Read schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:58:
[...]

Je kunt dat buigbare mdf ook gewoon kopen https://www.gamma.nl/asso...d-2440x1220x9mm/p/B102267 scheeld een hoop werk.
ik heb dit nog niet gevonden in de belgische gamma of andere DIY winkels
maar het bestaan er van ken ik, daardoor ook het idee om het dan zelf maar te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Dat vind ik gewoon mooi als iemand van scratch af aan iets bouwt (oke, dan zonder zelf de bomen te kappen), ongeacht mijn smaak. Impressive. Dat valse plafond schreeuwt overigens om een beamer en gemotoriseerd neerlaatbaar scherm. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ray-zor op 30-11-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Read schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:58:
[...]

Dat is eigenlijk best wel een handige gedachte! Als je een goede cirkelzaag en een beetje geduld hebt, dan kun je dit zelf uitvoeren op precies de plek waar je zelf een bocht wil hebben zitten (stukken goedkoper dan deze versie van de gamma!).

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
Vaak hier op visite geweest, om te kwijlen naar al het moois wat gemaakt is.
Uiteindelijk bedacht er ook één zelf te maken.

alvast mijn excuus voor de links (begreep er werkelijk niks van om er een plaatje in te krijgen)
in de hoop dat ze werken.

hier is mijn bijdrage.

https://plus.google.com/u...oid=117478355781342893154

https://plus.google.com/u...oid=117478355781342893154

het hele tv dressior is gekocht van produkten van ikea. (op 1 ding na)
- lagan werkblad (keuken) 246 bij 60.5 bij 2.8
- ikea laden (softclosed)
- ikea tussenstuk van glas.
- greepjes heb ik bij een keukenboer gekocht.

Hij is;
2.46m lang
70 cm hoog
60.5 cm breed.

de achterkant is zo ontworpen dat de kabelboom niet zichtbaar is. over de plint en tegen de muur aan.
de bovenkant (tegen de muur aan heeft een ledstrip RGB)
en aan de onderkant hetzelfde.

alles bij elkaar heb ik er een maand aan gewerkt.

Alle eer gaat naar mijn oom, die mij hierin heeft begeleid. hij deed telkens 1 ding voor en ik deed de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopse kanten MDF.
Hallo,

Heeft er iemand tips / ideetjes over het afwerken van de zichtbare kopse kanten van verzaagde MDF panelen?
Ik ga deze schilderen met seidenmatt, waarschijnlijk met de rol. Het lijkt mij dat wanneer ik deze kopse kanten gewoon meeschilder, de grovere structuur van MDF steeds zichtbaar zal blijven. Het verschil tussen het oppervlak van de MDF en de kopse kanten, lijk mij niet "wegschilderbaar".
Iemand?
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Laatst online: 08-09 11:01
Goedkope houtlijm pakken, deze verdunnen met wat water en aanbrengen met roller.

Vervolgens goed fijn schuren, en dan de grondverf aanbrengen.

Als je het echt netjes wil hebben na de grondverf nog plamuur en schuren, en dan weer grondverf, dan weer schuren en dan een aantal laklagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobaltjeh schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:51:
Goedkope houtlijm pakken, deze verdunnen met wat water en aanbrengen met roller.

Vervolgens goed fijn schuren, en dan de grondverf aanbrengen.

Als je het echt netjes wil hebben na de grondverf nog plamuur en schuren, en dan weer grondverf, dan weer schuren en dan een aantal laklagen.
Thanx! Lijkt me een supertip! Ga ik morgen proberen0
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:47:
Kopse kanten MDF.
Hallo,

Heeft er iemand tips / ideetjes over het afwerken van de zichtbare kopse kanten van verzaagde MDF panelen?
Ik ga deze schilderen met seidenmatt, waarschijnlijk met de rol. Het lijkt mij dat wanneer ik deze kopse kanten gewoon meeschilder, de grovere structuur van MDF steeds zichtbaar zal blijven. Het verschil tussen het oppervlak van de MDF en de kopse kanten, lijk mij niet "wegschilderbaar".
Iemand?
Gert
Of andere tip is gewoon hout opvul mastiek /plamuur waarmee je ook de schroefgaten dicht.
best is uit een potje en niet uit zo'n tandpastatube.

Werkt hier alvast zeer goed en beter schuurbaar nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Iemand hier ervaring met: http://www.jouwmaatkast.nl ?

de sideboards daar zijn aardig wat ik zoek. en de prijs is gerust aantrekkelijk te nomen voor het feit dat je de afmetingen van je meubel zelf kunt bepalen.

Deze kost in 1.60 x 50 x 60 ongeveer 575,-:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lBt6Wk1gzmRAG4StFqrPDSWN/full.jpg

Vooral de diepte van 50 spreekt me wel aan, lijkt me handiger dan de standaard 40cm meubels omdat je zo net wat meer ruimte achter de apparatuur hebt.

Enig nadeel is dat je geen open vakken kunt creëren wat betekend dat er altijd een deurtje open moet staan, alternatief is 1 deurtje demonteren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Geen idee. Ik ga denk ik eerdaags iig even hier langs: http://www.bram-design.com/

Lijkt er op en kan ook zonder kleppen.

[ Voor 11% gewijzigd door SannrHerr op 09-01-2015 14:45 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:20

Pierre

Van nature lui!

Chaoss schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:10:
Iemand hier ervaring met: http://www.jouwmaatkast.nl ?
Enig nadeel is dat je geen open vakken kunt creëren wat betekend dat er altijd een deurtje open moet staan, alternatief is 1 deurtje demonteren.
Of koop een afstandsbediening die ook met dichte deuren werkt :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Pierre61 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:48:
[...]

Of koop een afstandsbediening die ook met dichte deuren werkt :)
Is voor de UPC Horizon box wel een optie, maar de PS4 produceert nogal wat warmte en die kan echt niet in een gesloten kastje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Chaoss schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:05:
[...]

Is voor de UPC Horizon box wel een optie, maar de PS4 produceert nogal wat warmte en die kan echt niet in een gesloten kastje staan.
Dan kan de achterkant toch open zijn? Of de onderkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Llewy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:46:
[...]

Dan kan de achterkant toch open zijn? Of de onderkant?
Omdat hitte zo goed daalt? :p

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja ik kan altijd met een zo'n grote boor gaten in de achterkant maken. Valt natuurlijk wel de proberen, in het ergste geval moet de PS4 op het meubel staan maar dan kunnen de setupbox, WIi en PS3 gewoon in het meubel blijven.

Zal eens even uitzoeken hoe die afstandsbediening extenders werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook even een mail kunnen sturen om te vragen of het optie is geen deurtje te laten monteren in het middenvak. Scheelt je waarschijnlijk nog in de prijs ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPeterse
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 19:11
dappertje25 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:23:
Vaak hier op visite geweest, om te kwijlen naar al het moois wat gemaakt is.
Uiteindelijk bedacht er ook één zelf te maken.
alles bij elkaar heb ik er een maand aan gewerkt.
Alle eer gaat naar mijn oom, die mij hierin heeft begeleid. hij deed telkens 1 ding voor en ik deed de rest.
Ik vind hem super mooi gemaakt. :)
mag ik vragen waar je de premium line spanningssloffen hebt gekocht en tegen welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Chaoss schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:40:
Ja ik kan altijd met een zo'n grote boor gaten in de achterkant maken. Valt natuurlijk wel de proberen, in het ergste geval moet de PS4 op het meubel staan maar dan kunnen de setupbox, WIi en PS3 gewoon in het meubel blijven.

Zal eens even uitzoeken hoe die afstandsbediening extenders werken
Dicht lijkt mij inderdaad altijd mooier, desnoods een 12cm fan erin op 5v? Geschakeld op de 5v van de usb-poort van de PS4?

Kijk voor die IR-extenders even op eBay. Heb zelf ook zo'n setje en werkt echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 14:29
Graag wou ik ook even jullie advies vragen. Sinds kort ben ik ingetrokken in mijn eigen huis maar zit ik helemaal in de knoei met mijn audio/video/bureau.
Nu ga ik een bureaumeubel op maat laten maken zoals hieronder is te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i318.photobucket.com/albums/mm418/xanadu_dm/meubel_zpsj8nbqmyc.png

Daar zal mijn pc, printer, nas en versterker worden in onder gebracht.

Nu zit ik met enkele problemen: plaatsing van de TV, speakers en kabelmanagement

Iemand suggesties hoe ik dit kan aanpakken. Houtkachel is onlangs geplaatst en heb ik met 2 x 45° bochten gewerkt omdat anders de TV er al niet zou kunnen staan (Panasonic 42"). Nu staat er één speaker vlak naast mijn tijdelijke tv kast. Tv kast heb ik zover mogelijk van de houtkachel gezet omdat de TV anders veel te heet krijgt. De tweede speaker had ik dan eventueel gezet net waar de muur naar voor komt. Maar optimaal zal dat waarschijnlijk niet zijn.
Misschien moet ik voor de TV een TV-beugel voorzien en daaronder een mini-kastje waar mijn decoder van telenet én ps3 in kan. Zodoende zal er meer plaats zijn voor de speaker en zal die niet zo "plakken" zoals die nu doet.

Afbeeldingslocatie: http://i318.photobucket.com/albums/mm418/xanadu_dm/tvmuur1_zpsc7sx5qrh.jpg

Links zie je dus de voorlopige tafel en bij-kast welke vervangen zal worden door het bureaumeubel.

Afbeeldingslocatie: http://i318.photobucket.com/albums/mm418/xanadu_dm/tvmuur2_zpscea1o1db.jpg

Ik heb gans dit topic doorgenomen en gezien dat er hier héél wat creatieve zielen zitten die mij best kunnen helpen om hier een oplossing voor te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door mrbbs op 22-01-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Misschien kun je een plattegrondje plaatsen? Het eerste wat ik me afvraag is namelijk: kan die tv alleen daar? Daar is waarschijnlijk een reden voor.

Van je vloerstaanders wil je zeker geen afscheid nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
Inderdaad, de vloerstaanders moeten blijven :)
Achter de TV zitten aansluitingen voor de kabel distributie. Veel opties zijn er inderdaad niet.

Grondplan:

Afbeeldingslocatie: http://i318.photobucket.com/albums/mm418/xanadu_dm/grondplan-huis_zpsrsfzjhwr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
De rechterkant is op het plan is dus waar de foto's van zijn genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

xanadu schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:37:
Inderdaad, de vloerstaanders moeten blijven :)
Achter de TV zitten aansluitingen voor de kabel distributie. Veel opties zijn er inderdaad niet.

Grondplan:

[afbeelding]
Is links en recht omdraaien geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
Wat bedoel je precies links en rechts omdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Engineer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-08 16:29
Hij bedoelt waarschijnlijk de tv ophangen of zetten aan de linkerkant. Nu weet ik niet wat daar staat of dat een kast is (hoe hoog deze dan is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

xanadu schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 00:00:
Graag wou ik ook even jullie advies vragen. Sinds kort ben ik ingetrokken in mijn eigen huis maar zit ik helemaal in de knoei met mijn audio/video/bureau.
Nu ga ik een bureaumeubel op maat laten maken zoals hieronder is te zien:

[afbeelding]

Daar zal mijn pc, printer, nas en versterker worden in onder gebracht.

Nu zit ik met enkele problemen: plaatsing van de TV, speakers en kabelmanagement

Iemand suggesties hoe ik dit kan aanpakken. Houtkachel is onlangs geplaatst en heb ik met 2 x 45° bochten gewerkt omdat anders de TV er al niet zou kunnen staan (Panasonic 42"). Nu staat er één speaker vlak naast mijn tijdelijke tv kast. Tv kast heb ik zover mogelijk van de houtkachel gezet omdat de TV anders veel te heet krijgt. De tweede speaker had ik dan eventueel gezet net waar de muur naar voor komt. Maar optimaal zal dat waarschijnlijk niet zijn.
Misschien moet ik voor de TV een TV-beugel voorzien en daaronder een mini-kastje waar mijn decoder van telenet én ps3 in kan. Zodoende zal er meer plaats zijn voor de speaker en zal die niet zo "plakken" zoals die nu doet.

[afbeelding]

Links zie je dus de voorlopige tafel en bij-kast welke vervangen zal worden door het bureaumeubel.

[afbeelding]

Ik heb gans dit topic doorgenomen en gezien dat er hier héél wat creatieve zielen zitten die mij best kunnen helpen om hier een oplossing voor te vinden.
Even met de botte bijl: is zo'n (soort) meubel je zoveel geld waard dat je het op maat wil laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ga aan ons meubel klussen :)
Staat nu Ikea besta van 2,40 breed met twee schuifdeuren. Dat worden 4 klapdeuren. Daarnaast ga ik een van de deuren bewerken: dr gaat een groot gat in, waardoor ik in feite alleen een beweegbare lijst overhoud. Die ga ik met speakerdoek bespannen, waardoor de center in het meubel kan staan en het toch strak oogt.
Verder heb ik 1 Besta unit van 60 breed extra gekocht. Daar gaat een deel van de bodem en achterkant uit en komt de subwoofer in te staan. Omdat het een downfiring sub met een poort aan de achterkant is en het geheel op 10 cm pootjes staat, kan dat :)
Tot slot is de bedoeling dat de pootjes achter een plint verborgen worden. Die plint hadden ze niet bij Ikea, dus daar moet ik even voor naar de bouwmarkt. Kan ik ook zelf de kleur kiezen.
Uiteindelijk gaat het meubel dus van 2,40 naar 3 meter, waarbij de middelste unit die center moet herbergen. Moet vast heel mooi, en iig een stuk strakker worden :)
Plus, naast wat huisvlijt kost het me slechts een euro of 80, wat een factor 5 goedkoper is dan een nieuw meubel kopen. Zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

xanadu schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:12:
Wat bedoel je precies links en rechts omdraaien?
De TV staat nu recht, kan die niet naar links?
Dus dat je met je rug naar de kachel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
icecreamfarmer schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:53:
[...]

De TV staat nu recht, kan die niet naar links?
Dus dat je met je rug naar de kachel zit.
Probleem is dat ik daar geen distributie aansluiting heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:38
The Eagle schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:21:
Staat nu Ikea besta. Daarnaast ga ik een van de deuren bewerken: dr gaat een groot gat in, waardoor ik in feite alleen een beweegbare lijst overhoud. Die ga ik met speakerdoek bespannen, waardoor de center in het meubel kan staan en het toch strak oogt.
Met dat idee loop ik ook rond! Volgen er foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Was ik wel van plan :)
En ik heb nog even een vraag uitstaan hoe dat met de sub gaat gaan. Passen doet het wel, maar ik wil dr dus eigenlijk een plint voor en dan vraag ik me af of de sub zijn laag nog wel kwijt kan onder het meubel.
Maar wordt vervolgd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 05:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:13
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:32:
[...]

Je kunt er ook grote zwenkwielen onder monteren, dat geeft een aardige 'industrial look' en de achterkant van het meubel wordt ineens handig bereikbaar.

Tel daar bij op de 'ahh' verrassing als je af en toe het meubel naar voren rijdt en ziet wat je huisdieren er nu weer onder hebben gefrommeld. :+
Kinderen kunnen er ook wat van... Moest zelfs ooit de subwoofer openschroeven om keukenspulletjes uit de basreflex poort te halen. Bleken nog meer spulletjes binnenin te liggen. :p

@xanadu

Kachel verwijderen een optie? Sowieso niet fijn als je later kinderen wil. Pcmeubel midden in de woonkamer zou mijn laatste keuze zijn, overigens.

Je zou de bank in het midden van de kamer kwijt kunnen, de zeteltjes links naast het dressoir en rechts naast de kachel. Tv voor de muur (of het raam op een laag meubel) waar nu de bank voor staat.

Of zithoek en eethoek omruilen, waarbij de tv aan de muur naast het raam kan.

Aansluitingen zijn naar mijn ervaring meestal via bestaande contactdozen door te lussen. Desnoods een electricien in de hand nemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Flozem op 25-01-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dat laatste is altijd nog goedkoper dan een meubel op maat latrn maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:17
Ik zou ook eerder voor een PC kast gaan, stof vrij en netjes als het afgesloten is.

https://www.google.nl/sea...computer+cabinet&imgdii=_

Afbeeldingslocatie: http://images.teamsugar.com/files/users/6/61259/36_2007/ikeaarmoire.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door absrnd op 25-01-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:38
The Eagle schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:08:
Was ik wel van plan :)
En ik heb nog even een vraag uitstaan hoe dat met de sub gaat gaan. Passen doet het wel, maar ik wil dr dus eigenlijk een plint voor en dan vraag ik me af of de sub zijn laag nog wel kwijt kan onder het meubel.
Maar wordt vervolgd dus :)
De sub zo insluiten heeft denk ik wel een nadelig effect op het geluid. Je zult nog steeds veel laag horen, maar het zal "onnatuurlijk" klinken. Zelf heb ik ook een downfiring sub en dan maakt het zelfs verschil hoever ik 'm in de hoek van de kamer schuif of de ruimte in haal. De sub kan zich als het ware afzetten tegen de muur. Als die ingesloten is zal dat afzetten niet meer goed werken. Je zou eens met stukken hout oid een testopstelling kunnen bedenken om te luisteren hoe dat klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:41

rickysedai

Whoop whoop

Topicstarter
dappertje25 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:23:
(...)
hier is mijn bijdrage.
(...)
het hele tv dressior is gekocht van produkten van ikea. (op 1 ding na)
- lagan werkblad (keuken) 246 bij 60.5 bij 2.8
- ikea laden (softclosed)
- ikea tussenstuk van glas.
- greepjes heb ik bij een keukenboer gekocht.
(...)
Dat ziet er verdomd goed uit. Kan je iets specifieker zijn over hoe je dit gemaakt hebt en welke onderdelen je precies gebruikt hebt van Ikea? Het ziet er heel goed uit, maar wat heb je zelf nog eraan veranderd? Is het voor de doorsnee doe-het-zelver goed te doen, of komt er veel schuur-, lijm-, schilder- en houtwerk bij kijken? En wat kost het geheel bij elkaar ongeveer?

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 12:13
Ik volg dit topic al een poosje en heb een hoop leuke en mooie dingen voorbij zien komen. Daaruit heb ik de nodige inspiratie gehaald om mijn eigen opstelling ook eens onder handen te nemen.

Het idee was om het huidige TV meubel, met daarop de TV, te vervangen door een zwevend model, waarbij de TV aan de wand moest komen te hangen. Ik heb besloten om het meubel zelf maar te maken, aangezien de prijzen voor een kant-en-klaar meubel behoorlijk hoog zijn en ik op deze manier een meubel naar mijn eigen smaak kon maken.

De oude situatie zag er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/XMNkcJ.jpg

Na het leeghalen van het oude meubel en het stofvrij maken + opbergen van de apparatuur konden we eindelijk beginnen.

Het meubel was als eerste aan de beurt, aangezien deze nodig was voor het juist bepalen van de balken op de muur. Met het basismeubel zijn de eerste balken op de juiste plaats aan de muur gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/FqQzCS.jpg

Vervolgens zijn de rest van de balken aan de muur gemaakt, zijn de dimmer + stopcontact verplaatst naar de zijkant van de wand en zijn de nodige leidingen geplaatst / verplaatst. De afvoerbuizen dienen in dit geval als kabelgoten van het meubel naar de TV en naar de subwoofer.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/540/abHST3.jpg

Na al het leidingwerk heb ik de wand dichtgemaakt. Om het handelbaar te houden heb ik de houten platen laten zagen bij de bouwmarkt en de wand met 6 platen dichtgemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/910/hMUkeN.jpg

Na het voorlijmen van de wand was het tijd voor het plakken van de steenstrips. Hierbij ben ik begonnen op de hoogte van het bovenblad van het meubel, aangezien zowel de vloer als plafond niet 100% waterpas zijn. Het meubel is dat wel, dus daarmee wordt het tegelwerk ook netjes waterpas.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/11RkfT.jpg

Het resultaat na een middagje plakken:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/j4K243.jpg

Hier liepen we tegen een probleem aan: de vrouw des huizes vond de TV niet mooi hangen aan de muur. Dit lag niet aan de muur, maar aan de TV. Om dit op te lossen hebben we maar besloten om een andere TV aan te schaffen. >:)

Er heeft uiteindelijk nog wat werk aan gezeten om de overige strips aan de muur te plakken, de zijkant dicht te smeren, het meubel te schuren en lakken en het front voor het meubel te maken, maar het resultaat mag er zijn:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/909/YTizI5.jpg

Het meubel is dichtgemaakt met gordijnstof wat we nog over hadden van de gordijnen die ook in de woonkamer hangen. Dit past dus mooi bij elkaar. Het IR signaal van de afstandsbediening gaat er prima doorheen, dus de apparatuur is goed te bedienen. Het front kan er voor weggehaald worden als er bijvoorbeeld een spel in de Playstation moet.

Tevens kan het bovenblad van het kastje eraf, zodat ik niet in het kastje hoef te kruipen als ik een nieuw snoertje wil aansluiten op de receiver.

Om nog even antwoord te geven op de vragen:
- Op basis van welke criteria heb jij jouw meubel uitgezocht? (bijv. diepte of afwerking)
Ik heb het meubel zelf ontworpen en rekening gehouden met de diepte + hoogte + breedte zodat al mijn apparatuur er in past.

- Waar heb je jouw meubel gekocht of laten maken?
Meubelpanelen zijn bij de bouwmarkt gekocht.

- Wat heeft jouw meubel gekost?
Euhmm, ik moet de bonnetjes nog optellen. ;)
Ik gok ergens tussen de 500 en 600 euro (ex. TV) >:)

- Wat zijn de specs van je meubel? (bxdxh, hoogte van lades of openingen)
Buitenmaat : 135cm breed, 23,6cm hoog, 40 cm diep, gemeten vanaf de nieuwe wand, hij zit ook een stukje in de nieuwe wand.
Binnenmaat : 127,4cm breed, 20 cm hoog, 42,4cm diep, gemeten vanaf de oorspronkelijke muur.

- Wat zijn de voor- en nadelen van je meubel?
Voordelen : Al mijn apparatuur past erin + hij zweeft!
Nadelen : Nieuwe apparatuur in de toekomst kan een uitdaging worden en je kunt er niet meer op zitten.

- Heb je zelf aanpassingen gemaakt en indien ja, welke??
Ik heb alles zelf gemaakt, dus ook zelf aangepast.

- Hoe voorkom je oververhitting van verschillende componenten?
De voorkant is van stof en kan ook wat ventileren. Daarnaast zitten er zowel in de bodem als in het bovenblad ventilatiegaten:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/537/Sfpgpe.jpg

- Wat heb je gedaan qua kabelmanagement?
Alles in de muur in afvoerbuizen en flexibele pijp.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Klasse gedaan! gebruik van materiaal is niet mijn smaak, maar de over-all afwerkingen ziet er goed uit!

Edit

Al ben ik zelf een grote fan van speaker stands (Dynaudio X3 bezitter) :)

[ Voor 29% gewijzigd door mdoe op 27-01-2015 07:40 . Reden: Nuttige aanvulling ]

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Materiaalkeuze is altijd een persoonlijke smaak. Ik wilde eerst voor donkere steenstrips gaan, maar dat zou de woonkamer erg donker maken, vandaar de keuze voor deze kleurencombinatie.

Mijn doel was overigens zo min mogelijk op de grond, dus dan vallen speaker stands af. ;)
De subwoofer ophangen vond ik toch niet zo'n geslaagd idee, dus die mocht blijven staan.

[ Voor 36% gewijzigd door DaLass op 27-01-2015 08:06 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuttle007
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Erg mooi gedaan. De kleur van de stenen is ook niet echt mijn smaak, maar ik vind het hier wel mooi staan. En dat probleem van de tv is ook mooi opgelost ;). Welke tv is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
@ DaLass: Prachtig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Shuttle007 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:01:
Erg mooi gedaan. De kleur van de stenen is ook niet echt mijn smaak, maar ik vind het hier wel mooi staan. En dat probleem van de tv is ook mooi opgelost ;). Welke tv is het?
De Samsung LE40A656 heeft plaatsgemaakt voor een Panasonic TX-47AS650E. :)

Met de Samsung aan de muur had ik een afstand van muur tot voorkant TV van 16,5cm.
Met de Panasonic is deze afstand nog maar 8,5cm, dus hij hangt lekker dicht op de muur.

[ Voor 25% gewijzigd door DaLass op 27-01-2015 13:13 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Dalass: kudo's :)
Vraag: wat heb jij voor stof gebruikt? Ik neem aan dat je center daar ook achter zit?
* The Eagle ook zoiets op de planning heeft staan, twijfel nog qua doek / speakerdoek / whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
De stof is gordijnstof. De bedoeling was om er speakerdoek voor te maken, maar ik kan het niet met de vrouw des huizes eens worden over de kleur. Daarom hebben we voor nu maar voor deze oplossing gekozen, die was verreweg het goedkoopst omdat we de spullen toch al hadden.

Ik merk wel iets demping maar dat heb ik opgelost door het volume van de center aan te passen. Voor de rest komt er bij mij toch niet veel anders dan spraak uit die speaker, dus die demping is voor mij niet heel erg.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, ik vraag me toch af of het akoestisch effect niet groter is en het simpel harder zetten dat oplost. Maar als het voor jou goed is: prima :)
Denk dat ik dan zelf maar voor echt speakerdoek ga. Hoe heb je dat vastgezet btw, nieten ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Dat was wel de bedoeling maar mijn nietpistool weigerde dienst. Nu met punaises gedaan wat prima vastzit. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:41

rickysedai

Whoop whoop

Topicstarter
@DaLass: dat is een puike opstelling en mooi het verhaal in foto's samengevat. Toch wel even smullen om te lezen en weer een extra prikkel om zelf ook weer eens aan de slag te gaan!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53

[afbeelding]
Beetje een late en off-topic reactie :P maar hoe bevalt de Rotel RA-11? Heeft deze wel genoeg power voor de B&W's? Ben zelf aan het twijfelen tussen de RA-11 en 12 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Da's idd offtopic :P
Voor aankoopadvies kun je hier terecht: Consumentenelektronica Aankoopadvies :)
En aangezien Speedfight hier al even niet meer gereageerd heeft, kun je hem voor zijn eigen ervaring het beste even een DM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
dannx1986 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:14:
[...]

Beetje een late en off-topic reactie :P maar hoe bevalt de Rotel RA-11? Heeft deze wel genoeg power voor de B&W's? Ben zelf aan het twijfelen tussen de RA-11 en 12 namelijk.
Bevalt nog prima, mooi compact ding. Volume komt nooit boven de 70 op schaal van 100.
Bij luistersessie ook kunnen schakelen tussen de 11 en 12 en kon toen geen verschil ontdekken, ook op dezelde volumestand was het nagenoeg gelijk.
De 12 zal ze natuurlijk vast wel iets beter aansturen maar was mij het prijsverschil niet waard op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:47
- Op basis van welke criteria heb jij jouw meubel uitgezocht? (bijv. diepte of afwerking)
We wilden een grote tv meubel om lekker veel spullen in kwijt te kunnen. Lades moesten dus een onderdeel ervan zijn.

- Waar heb je jouw meubel gekocht of laten maken?
We hebben de meubel laten maken door een man bij ons in de beurt. Hij maakt alles van steiger-en of vloerhout. Als je maar de maten doorgeeft kan ie alles maken. We hebben ook de eettafel laten maken bij hem.

-Wat heeft jouw meubel gekost?
rond 400 euro

-Wat zijn de specs van je meubel? (bxdxh, hoogte van lades of openingen)
breedte 220 cm
hoogte 60 cm
diepte 50 cm

-Wat zijn de voor- en nadelen van je meubel?
Voordelen:
De lades zijn groot zodat je veel troep kwijt kan.
De opening is precies goed voor je al je apparatuur
Nadelen:
Omdat het vloerhout is zie je wel de gaten die erin zaten. Maar niet heel erg. Heeft wel wat zo.

- Heb je zelf aanpassingen gemaakt en indien ja, welke? Nee
- Hoe voorkom je oververhitting van verschillende componenten? huh? niet
Wat heb je gedaan qua kabelmanagement? Niets bijzonders. Zitten openingen aan de achterkant van de meubel voor de kabels.

Apparatuur op meubel:
TV LG55UB850V
Speakers: 2x witte Sonos Play1!
Philips Living Colors lamp

Apparatuur in meubel (niet zo goed zichtbaar)l:
UPC media box
Apple TV
Soundbar Yamaha YAS-101
XBOX One

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/twxhmuum1/IMG_1999.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door zokiz op 04-02-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

DaLass schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:06:
Dat was wel de bedoeling maar mijn nietpistool weigerde dienst. Nu met punaises gedaan wat prima vastzit. :)
Is het niet mooier om klitteband te gebruiken? Dus dunne strookjes op de randen van het meubel en de stof plakken. Kun je het ook mooi strak krijgen, én het is makkelijk met schoonmaken :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Nyarlathotep schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:06:
[...]

Is het niet mooier om klitteband te gebruiken? Dus dunne strookjes op de randen van het meubel en de stof plakken. Kun je het ook mooi strak krijgen, én het is makkelijk met schoonmaken :)
Bedoel je in plaats van het frame waar het doek nu op zit? Want dat pak ik er nu zo voor weg als het nodig is, dus dat is ook eenvoudig schoonmaken.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

The Eagle schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:21:
Staat nu Ikea besta van 2,40 breed met twee schuifdeuren. Dat worden 4 klapdeuren. Daarnaast ga ik een van de deuren bewerken: dr gaat een groot gat in, waardoor ik in feite alleen een beweegbare lijst overhoud. Die ga ik met speakerdoek bespannen, waardoor de center in het meubel kan staan en het toch strak oogt.
Verder heb ik 1 Besta unit van 60 breed extra gekocht. Daar gaat een deel van de bodem en achterkant uit en komt de subwoofer in te staan. Omdat het een downfiring sub met een poort aan de achterkant is en het geheel op 10 cm pootjes staat, kan dat :)
Tot slot is de bedoeling dat de pootjes achter een plint verborgen worden. Die plint hadden ze niet bij Ikea, dus daar moet ik even voor naar de bouwmarkt. Kan ik ook zelf de kleur kiezen.
Uiteindelijk gaat het meubel dus van 2,40 naar 3 meter, waarbij de middelste unit die center moet herbergen. Moet vast heel mooi, en iig een stuk strakker worden :)
Plus, naast wat huisvlijt kost het me slechts een euro of 80, wat een factor 5 goedkoper is dan een nieuw meubel kopen. Zin in :)
Paar weken later en het resultaat mag er zijn :)

Voor:
HT front

Na:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xdKIfr34apE6tocJUXJJjWWI/full.jpg

De plint aan de onderkant laten we nog even zitten. Alleen de audio moet ik nog wegwerken. Alles behalve de receiver (das nog even een twijfelgeval ivm bediening en diepte) gaat het meubel in. Heel stuk strakker iig.

Kosten: 3 deurtjes van een tientje, een kastje van 25 euro, 1,80 euro (incl thuisbezorgen :D ) voor wat extra Ikea scharnieren, en 18 euro voor het luidsprekerdoek. Pootjes had ik nog en de rest is huisvlijt :Y)
Voor ca 75 euro klaar dus :)

Edit: zie nu pas dat de reclame op TV wel erg treffend is voor de foto's :D

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste