Soms weet ik het ook niet meer.........
Ik ging er eigenlijk van uit dat dit tijdelijk was en dat ze nog naar hun definitieve plaats geschoven moesten worden. Beetje luisteren, beetje schuiven. Eennmaal dé plek gevonden, kleedjes weg. Maar nee dus?Flozem schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 08:12:
Ziet netjes uit. Alleen die vloerkleedjes onder de stands...
Nickname does not reflect reality
Geen idee... ik hoopte dat murphylee dat kon vertellen...Brad Pitt schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:35:
[...]
Ik ging er eigenlijk van uit dat dit tijdelijk was en dat ze nog naar hun definitieve plaats geschoven moesten worden. Beetje luisteren, beetje schuiven. Eennmaal dé plek gevonden, kleedjes weg. Maar nee dus?
Hahaha snap ik! Was dan ook geen directe vraag aan jou maar meer een beetje hardop denken in generalFlozem schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:38:
Geen idee... ik hoopte dat murphylee dat kon vertellen...
Zelf gemaakt of laten maken door een meubelmaker? Ziet er erg strak uit! Ik ben ook op zoek naar een dieper tvmeubel dat ook nog een beetje betaalbaar is, heb het nog niet kunnen vinden. Hoeveel was je kwijt voor zo'n meubel?Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:28:
Hieronder mijn nieuwe meubel. Op maat gemaakt voor mijn apparatuur. De versterker is lekker diep, 50cm, dus het meubel moest 60 diep worden. Dat vindt je dus nergens.
Mag ik vragen waar je die raket van Kuifje gekocht hebt?absrnd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:47:
De kleuren lijken wat druk, maar de zon scheen heel fel in de kamer, en de foto's zijn een beetje hoog in contrast, maar in werkelijkheid valt het mee.
We hebben speciaal gekozen voor een beetje kleur op de wanden en meubels, dit zorgt dat we altijd een wamt kleur in de woonkamer hebben, zelfs als het mega druilerig is buiten.
ik heb de foto's wat aangepast, en lijken nu beter naar de werkelijkheid
(plus foto achterzijde TV meubel)
[afbeelding]
De AB werkt prima door de deur heen, ik was bang dat het problemen zou geven, maar werkt perfect,
doordat het doek aan de binnenzijde rond om is, lijkt het veel meer ondoorzichtig dan het is, ik kan aan de voorkant nog net de tekst van de Versterker lezen, en de diverse leds van de PS3, NAS en Apple TV zien.
Het was om aan te geven dat je niet altijd rechte planken moet zagen, je kan gemakkelijk met een decoupeerzaag een rondere vorm zagen en met een goedkope schuurmachine afwerken.
Misschien dat je Google kan gebruiken zo moeilijk is dat toch niet.Tinman schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:12:
[...]
Mag ik vragen waar je die raket van Kuifje gekocht hebt?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zelf 3D geprint van eigengemaakte Cad tekeningTinman schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:12:
[...]
Mag ik vragen waar je die raket van Kuifje gekocht hebt?

Dit dusBrad Pitt schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:35:
[...]
Ik ging er eigenlijk van uit dat dit tijdelijk was en dat ze nog naar hun definitieve plaats geschoven moesten worden. Beetje luisteren, beetje schuiven. Eennmaal dé plek gevonden, kleedjes weg. Maar nee dus?
Kleed zijn gewoon kussenslopen. Stuk makkelijker te verschuiven. En ik kan het beamen dat dat veel uitmaakt. Speakers stonden eerst pal naast de TV. Echt een wereld van verschil!
Platen moeten ook nog op maat worden gemaakt. Zijn net iets te groot. Maar zit nu nog in testfase
Anti slip matje heb ik al, en komen er uiteindelijk onder.
[ Voor 4% gewijzigd door murphylee op 01-02-2014 13:26 ]
I bad beat my meat by busting my nuts!
Gaaf man. Zelf geschilderd e.d.? Zou er ook wel eentje willen.absrnd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:21:
[...]
Zelf 3D geprint van eigengemaakte Cad tekening
[afbeelding]
Heb zelf zo'n orginele van Moulinsart
Dat had ik al gedaan anders vroeg ik het niet.Pierre61 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:19:
[...]
Misschien dat je Google kan gebruiken zo moeilijk is dat toch niet.

Verwijderd
iets meer dan 850 euro. Ik heb voor dit model diverse offertes aangevraagd, gemiddeld zat de prijs rond de 1200-1300 euro. 1 uitschieter naar 2600 euro. De meubelmaker die dit gemaakt heeft ken ik via mijn schoonvader. Dit soort dingen doet hij er soms bij (naast z'n gewone werk als timmerman). Maar dan moet het wel iets afwijkends zijn. Bij mij was dat vooral aanpassingen ivm gewicht en diepte.Abilio1 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:45:
[...]
Zelf gemaakt of laten maken door een meubelmaker? Ziet er erg strak uit! Ik ben ook op zoek naar een dieper tvmeubel dat ook nog een beetje betaalbaar is, heb het nog niet kunnen vinden. Hoeveel was je kwijt voor zo'n meubel?
Anyways, eerste laag grondverf zit erop.
Mooie dagen voor wat handwerk.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Voila..-Venom- schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:42:
ik zit er naar te kijken maar ik krijg er geen kijk op wat het uiteindelijk zal worden! dus ik ben benieuwd (toevallig geen schets of tekening van het meubel?)

Wat je op de eerste foto niet ziet zijn de 2 deksels (wel zie je al gaten van de scharnieren)
Het ding met 3 gaten komt ervoor te zitten (met speakerdoek bespannen)
[ Voor 19% gewijzigd door Bad Brains op 11-03-2014 11:42 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Moet nog een strook van 20cm erboven met gaten voor de discus/hangers, dat gehele deel is er in een keer af te tillen.
De rest naar boven wordt ook als module demonteerbaar.
Kast is nu even binnen omdat de laatste laag grondlak erop moet, het is buiten echt te koud.
Hij zit met M8 (10cm) aan de lange balk vast. Gewoon erin geschoven, hij hangt / valt dus naar voren (bij wijze van spreken)
Heb er even geen foto van mar er zitten 3 poten aan de achterwand van de kast geschroefd met M8x100 door en door met bouten en moeren.
En is dan gemonteerd door een M8 horizontaal door beide balken (x3) te duwen. Snap je het nog?

Zo is het wat duidelijker.
[ Voor 8% gewijzigd door Bad Brains op 12-03-2014 19:55 ]
Aja.. je wilt het snel af hebben en dan doe je het toch verkeerd.
Muren zijn echt ranzig....

[ Voor 11% gewijzigd door Bad Brains op 12-03-2014 20:02 ]
Nu nog alle apparatuur erin

Maar heb goede hoop eind volgende week klaar te zijn. en alles in working order te hebben.
Meubel zelf word zwart glans en de achterwand word 9010 hoogglans waar het meeste weer van weggeschuurd wordt. (zodat je het hout/houtnerf ziet)
Uiteraard wanden even recht maken en sauzen, plaffonnetje ook maar gelijk doen.
Laat het een uur, ander half uur drogen (lees intrekken) en ga er dan met 120 korrel overheen.
Probeer een patroon te maken da je bevalt en schuur het meest overtollige verf eraf.
Dan krijg je zoiets als dit.

Het effect waar je voor wilt gaan (ik iig) is dit zoals mijn bed is.

Dus bij populieren multiplex werkt dat niet zo best, en dit is wat beter bestand tegen loslaten enzow. Latex hecht nooit zo goed als dit.
Heb ze ooit gekocht voor een case mod echter nooit gebruikt.
Straks ingezonken als het spiegeltjeglad in de lak zit.. hmmm..

Ook de bediening is gemaakt, deze komt rechts aan de zijkant.
Fan controllertje erbij met een Ibanez SDGR knop erop. hehe

[ Voor 5% gewijzigd door Bad Brains op 15-03-2014 15:56 ]

Met dank aan mijn vriendin voor het vernieuwen van de speakerdoeken (speakers en voorkant kast)
Nu nog laatste 2x aflakken en de scharnieren en omhooghouders plaatsen.
Wordt best blij al..

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Dit, is een losse tray met schuifdeel op een alu plaat.
Komt met zijn kont naar voren (zoals op de foto) zodat alle USB aansluitingen direct achter het speakerdoek ziten.

http://www.castorinterieur.nl/audio-meubels
Liep ik bij toeval tegenaan. Al hun meubels zijn breder of dieper te maken en das al op te geven bij het bestellen. Gaan tot 50 cm diep zelfs
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Oke, ik had al zo'n vermoedenBad Brains schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:24:
[...]
Dit, is een losse tray met schuifdeel op een alu plaat.
Komt met zijn kont naar voren (zoals op de foto) zodat alle USB aansluitingen direct achter het speakerdoek ziten.
[afbeelding]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Sjiek werk hoor!Bad Brains schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:23:
[afbeelding]
Met dank aan mijn vriendin voor het vernieuwen van de speakerdoeken (speakers en voorkant kast)
Nu nog laatste 2x aflakken en de scharnieren en omhooghouders plaatsen.
Wordt best blij al..
Da's helaas nog steeds way te ondiep. The search continues
Op maat laten maken dan, was voor mij ook de manier om tot 65 centimeter diepte te komen. Én dat ik zeker wist dat er massief hout gebruikt werd en geen spaanplaat, meubelpaneel, et cetera.Brad Pitt schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:49:
[...]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
De scheuren zaten in het doek van de Piega's, en dat is eigenlijk wel heiligschennis.
Er staat een "klaar" plaatje bij de HTPC setup draadje.
Bad Brains in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Ben net klaar met sauzen.. dus het ziet er al wel beter uit nu.
Mijn project is 53 cm diep +de balk van 67mm.Brad Pitt schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:49:
[...]
Vindt 53 best een heel end. Of ga je exotisch spul plaatsen.
[ Voor 44% gewijzigd door Bad Brains op 24-03-2014 20:34 ]
Beetje eindversterker zit toch wel over die maten. Zeker als je dan nog banaanpluggen gaat gebruiken en dat dan weer in combinatie met stugge kabel...Bad Brains schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:30:
[...]
Mijn project is 53 cm diep +de balk van 67mm.
Vindt 53 best een heel end. Of ga je exotisch spul plaatsen.
En da's 48cm diep.
Piest precas.
Lekker sauzen..
Oude kleur was wit met paars tonen. Dus het is niet zo ranzig als het eruit lijkt te zien.
Mooi tentje?

[ Voor 45% gewijzigd door Bad Brains op 24-03-2014 21:29 ]
Ik heb Emotiva-spul en een meubel van 65 diepBad Brains schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:23:
Ah well, wat ik ooit in upgrade wil is wellicht dat Emotiva Stereo/HT spul.
En da's 48cm diep.
Piest precas
826w Focals en XPA-2, XPA 5 (toch?)
Dat ambieer ik toch ook wel. Alhoewel mijn Piega's moeilijk afstand van te doen is. Maar ik heb de Focals beluisterd bij degene waar ik de Sub van gekocht heb, en.. nom nom..
druk en typefouten voorbehouden
Ik ga ervan uit dat je de kleine plaat met de knoppen bedoelt?
[ Voor 30% gewijzigd door Bad Brains op 24-03-2014 21:42 ]
Jup, daarnaast nog een CC800W-center, 816W als rear speakers en een Velodyne SPL-1200 Ultra voor het laag.Bad Brains schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:34:
Ja ik weet dat jij exact hebt wat ik wil.
826w Focals en XPA-2, XPA 5 (toch?)
Had thuis nog even gekeken en mijn XPA's staan wel iets naar achteren in verband met het deurtje wat iets naar binnen komt. Verder heb ik behoorlijk lange banaanpluggen en stugge kabel wat het geheel (veel) dieper maakt dan zou hoeven.
Ik heb goedkope audio vandaar dat het allemaal verstopt zit IN de kast

Mijn meubel is een marktplaats aankoop. Een eiken meubeltje van 45 cm diep (binnenkant kast) met uitgezaagde uitsparing om mijn NAD t757 en Denon ud 3313 te kunnen plaatsen. Mijn tv is opgehangen net buiten bereik van kinderhandjes met alle kabels in de muur.
Foto's volgen zodra ik nieuwe meubels heb (zodra de jongste minimaal 5 is - is nu nog 3). Meubels zijn niet meer van deze tijd en alweer 10 jaar oud. Het MP tv-meubel ziet het beste uit.
[ Voor 70% gewijzigd door Flozem op 25-03-2014 20:44 ]
Uiteindelijk maar creatief met ikea gaan doen :
Allereerst een TV Lack meubel gehaald
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00105323/
Alleen deze is wel diep genoeg, maar de ruimte voor de receiver was te klein, dus de zijkanten vervangen door Captiva pootjes
http://www.ikea.com/nl/nl...054563/?query=CAPITA+Poot
Dus nu voor 80 euro klaar met een simpele kast die er toch mooi strak uit ziet
(moet nog even zien hoe ik de geotag verwijder uit de fotos, daarna kan ik wel een foto uploaden)
Ik zocht vooral een breed tv meubel omdat ik dat altijd mooier vond, de meubel moest ook strak zijn.(effen kleur en simpel) Alle apparatuur past in het open stuk in het midden en omdat het open is is er altijd voldoende koeling. Leek mij een prima ding en ben er nu ook echt tevreden over.
Ben nu bezig met het aanbrengen van subtiele led verlichting, zal daar later nog een fototje van nemen als het klaar is. Enige nadeel van een heel breed tv meubel -vind ik- is dat een 50 inch tv eruit ziet als een 32 inch.. Zou er het liefst een 60+ inch ophangen nu

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 25% gewijzigd door procyon op 12-05-2014 23:32 ]
Ziet er zeker netjes uit en verzorgd uit (zowel het meubel als de opstelling) en is inderdaad erg koelingsvriendelijk-vriendelijk. Maakt het wel "noodzakelijk" om je apparatuur ook op uiterlijk te selecteren, maar volgens mij doen veel mensen dat toch al.
Iets meer info over wat, waar, en hoe over het meubel wordt gewaardeerd
Zie het maar zo, het maakt het de volgende keer makkelijker om een grotere TV/speakers aan vrouwlief te kunnen verkopen

Alle apparatuur komt achter de deurtjes dankzij een Marmitek IR Blaster. Alleen de centerspeaker komt in zicht. Zoals jullie zien is de onderkant niet blind afgewerkt, en daaruit ontstaat mijn vraag mbt kabelmanagement. De luidsprekerkabels zullen op maat gemaakt worden, zodat er geen kluwen kabels over zijn. Echter zou ik heb meubel mbt stroom etc wel netjes in willen richten.
Wat zijn de beste 'standaard' tips met betrekking tot kabelmanagement?
De achterkant van het meubel komt praktisch tegen de muur aan, achter het meubel is dus niet veel ruimte beschikbaar. Kabels onder het meubel zijn ook niet gewenst.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Qua kabelgoot: haal bij ikea van die kleerhangers voor aan de muur. Die monteer je onder aan de achterkant van je meubel. Kan het mooi door geleid worden en je ziet er, niks van
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=+Kleerhanger
* _Brake_ mag er niet al te veel gaten in boren van vrouwlief, een lade opofferen is geen optie (ook ivm de afstandsbedieningen en 3D brillen).
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Weet dus eigenlijk niet zo goed welke het is.
Het grote open gat in het midden staat apart maar ik wilde absoluut geen kabels zien..
Oplossing was simpel, een stuk aan de achterkant wegzagen waar alle kabeltroep in weg gevrot kan worden en simpele oogschroefjes met tyraps die kabels mooi uit het zicht begeleiden naar de apparaatjes.

Kosten nihil
[ Voor 11% gewijzigd door procyon op 14-05-2014 19:54 ]
Heel veel eisen heb ik niet, zolang mijn receiver en audio apparatuur er maar in past.
Nu is mijn oog gevallen op dit meubel

Alleen was ik vrij verbaasd toen ik naar de afmetingen van de vakken keek :
Afmeting open vakken (per vak): B43, D46.5, H21.5 cm.
De standaard maat voor (bijna) alle receivers en apparatuur is 43,5 cm Breed.
Waarom zou je de vakken dan 43 cm breed maken ?
Ik heb al even contact gehad met de webshop, en ze gingen het uitzoeken.
Ik vind het echt heel erg lastig om een geschikt audio meubel te vinden.
Ik wil deze dus aan de muur hangen, ik zie vele mounts, maar waarbij de plaat of dragers slechts 350mm lang zijn, waarbij ik dus 130mm tekort kom...
wie kent hiervoor een passende oplossing? ( geen kast! )
Eventueel een soort systeem met enkel "pootjes" zoals deze beugels?HyperTrophy schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:06:
Ik ben op zoek naar een passende AV drager voor een receiver van 433mm breed en 420mm diep ( reken nog wel kabelaansluitingen mee. De receiver weegt 16kg.
Ik wil deze dus aan de muur hangen, ik zie vele mounts, maar waarbij de plaat of dragers slechts 350mm lang zijn, waarbij ik dus 130mm tekort kom...
wie kent hiervoor een passende oplossing? ( geen kast! )
De center speaker zit (uiteraard) in het midden in het bovenste vak en heb ik op een plank op rails gezet. Onder de center ligt nu Auralex Mopads om de speaker beter naar het oor te richten. Als ik de centerspeaker nodig heb trek ik deze iets naar buiten waardoor de bovenste rand net iets uit het meubel steekt.
Toch heb ik het idee dat het het geluid niet ten goede is gekomen nu het is ingesloten in het meubel en wil ik kijken of ik de centerspeaker aan de bovenkant eruit kan laten komen. Ik heb me rot gezocht op internet maar ik kan niks vinden over een systeem (electrisch of mechanisch) om een plank omhoog te laten komen. Een systeem met wandrails waarbij de plank traploos omhoog of omlaag gezet kan worden vind ik ook prima. Het mooist is natuurlijk iets met een gasveer of iets dergelijks.
Iemand suggesties?
Edit: ter illustratie deze brakke iPhone photo van het rommelige meubel bij slecht licht
[ Voor 6% gewijzigd door dlmh op 27-05-2014 22:03 ]
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Je budget is tussen 0-5000 EUR, je houdt van modern, antiek, klassiek of strak en materiaal moet van hout, staal, glas of plastic zijn, toch?BaZnGaNL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:07:
Wie kan mij helpen? Ik zoek een Audiomeubel waar een Syno DS414, PS3, Xbox 360, Wii en een KPN kastje voor TV in kan, liefst dat ze niet zichtbaar zijn. Zelf kan ik zo niks vinden.. Hoop dat jullie mij kunnen helpen?
Het wordt tijd voor een smiley met een glazen bol
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Tja, groot punt heb je hier! Budget: € 150 - € 200.dlmh schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:00:
[...]
Je budget is tussen 0-5000 EUR, je houdt van modern, antiek, klassiek of strak en materiaal moet van hout, staal, glas of plastic zijn, toch?
Het wordt tijd voor een smiley met een glazen bol
Materiaal: Hout. (Wit gelakt bijvoorbeeld zoals LACK van IKEA.
En moet wel strak eruit zien.
Hoop dat de glazenbol zo goed zijn werk heeft gedaan?
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80227797/BaZnGaNL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:06:
[...]
Tja, groot punt heb je hier! Budget: € 150 - € 200.
Materiaal: Hout. (Wit gelakt bijvoorbeeld zoals LACK van IKEA.
En moet wel strak eruit zien.
Hoop dat de glazenbol zo goed zijn werk heeft gedaan?
BaZnGaNL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:07:
Wie kan mij helpen? Ik zoek een Audiomeubel waar een Syno DS414, PS3, Xbox 360, Wii en een KPN kastje voor TV in kan, liefst dat ze niet zichtbaar zijn. Zelf kan ik zo niks vinden.. Hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Past allemaal
Maar zonder gekheid: met jouw budget gewoon naar Ikea, Leenbakker of Jysk gaan. Ikea Besta is je beste keus
Als wij hem halen post ik zeker een foto hier hoe het resultaat is!
Verwijderd
2 x IKEA TV meubel gebruikt :LACK van €49,95 per stuk] !!
zie :http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00105323/#/20105341
onderste met pootjes , bovenste zonder pootjes ( niet eens gelijmd , de TV
is zo zwaar (63,5 KG ) , die houdt alles op zijn plaats ).
Ondersteuningsbuisjes van 2 meubels alleen in gebruik bij het bovenste meubel i.v.m. gewicht TV .
Afm. meubel : 150 cm breed ( 58 inch plasma past dus net ); 55 cm diep ( alle audio app.past )
hoogte : 35 cm + 25 cm zonder pootjes = 60 cm ( maakt kijkhoogte perfect).
Meubel is er in zwart/bruin wit of berken ( ik werk niet bij Ikea , maar het concept is perfect).
Toch weird : een TV van een paar duizend euro op 2 kastjes van 50 euro/stuk

Bij mijn zoon de berken uitvoering gebruikt : beiden met pootjes omdat hij vanuit zijn bed TV kijkt.....

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 12:38 . Reden: foto ]
Verwijderd
Ik wil een vrijstaande wand gaan maken waar een TV aan kan hangen. Breedte 230 hoogte 150 +/-
Mijn grootste angst is dat de boel om valt.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ik vind vooral de zwarte variant erg geslaagd, goed idee.Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:40:
Audiomeubel van Frans Westerholt :
Gewoon :
Ondersteuningsbuisjes van 2 meubels alleen in gebruik bij het bovenste meubel i.v.m. gewicht TV .
Afm. meubel : 150 cm breed ( 58 inch plasma past dus net ); 55 cm diep ( alle audio app.past )
Meubel is er in zwart/bruin wit of berken ( ik werk niet bij Ikea , maar het concept is perfect).
Toch weird : een TV van een paar duizend euro op 2 kastjes van 50 euro/stuk![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij mijn zoon de berken uitvoering gebruikt : beiden met pootjes omdat hij vanuit zijn bed TV kijkt.....
[afbeelding]
[ Voor 97% gewijzigd door Read op 18-06-2014 18:57 ]
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Deze heb ik 2 dagen geleden 2e hands gekocht (zat al in elkaar)
Nu wil ik 1 van de 2 lade's verwijderen omdat ik hier scharnieren in wil maken. maar ik krijg met geen mogelijkheid de lade uit de kast.
Weet iemand hoe dit vast zit en hoe je deze er uit kan halen?
Ik heb hier wel de handleiding: http://www.ikea.com/nl/nl...bel__AA-212046-11_pub.pdf
Maar op pagina 30(22) staat wel wat met "klik" maar dat zie ik niet zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 26-06-2014 18:12 ]
Je moet aan twee zijkanten dat plasticje (dat ding dat jij niet ziet zitten dus
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ah ik heb hem los. Moest er heel hard aan trekken nadat ik een plastic stukje er uit gehaald had.Xander schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:19:
Maak dan eens een foto van de zijkant van jouw ladegeleiders?
Je moet aan twee zijkanten dat plasticje (dat ding dat jij niet ziet zitten dus) naar buiten trekken, dan de la vooraan iets omhoog tillen en dan schuif je hem naar voren eruit.
Wat er trouwens totaal niet uitziet zoals de handleiding.
Ik gok dat ik een ouder model heb oid.
Zal er later even een foto van maken.
Ik heb sinds enkele jaren bookshelf speakers van KEF (Q300 + Q100).
Voordien stonden zij altijd op een luidsprekerstandaard, maar met een kindje onderweg zou ik ze liever omhoog hangen.
Aan de achterkant van de luidsprekers hangt er al een 'beugel' om deze ergens aan te bevestigen, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik er best aan begin
Foto van achterkant:

[ Voor 9% gewijzigd door Den Deze op 29-06-2014 10:22 ]
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Die beugels hebben op het steunstuk aan de achterzijde netjes gaatjes in het profiel waarmee je de speaker weer aan de beugel kan schroeven. Da's dan best stabiel, dunkt mewerkenslaap schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:30:
Ja ook overwogen, staat zoiets een beetje stabiel?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik gebruik ze in combinatie met Boston Acoustics A25, en dat gaat heel primawerkenslaap schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:30:
Ja ook overwogen, staat zoiets een beetje stabiel?
Ik zie dat de standaard breedte maat van een receiver ongeveer 43cm is, de hoogte tussen de 12-17 en de diepte rond de 32 is.
Hoeveel ruimte heeft zo'n apparaat ongeveer nodig om te 'ademen'? Ik neem aan dat het niet handig is om het heel strak neer te zetten? Ik lees hier en daar dat het vrij warm kan worden.
Zo vind ik dit meubel bijvoorbeeld erg mooi:

Maar de maten van de openingen zijn nogal bizar (is hier ook al eerder voorbij gekomen zag ik, precies dezelfde): breedte 43, diepte 46.5, hoogte 21.5 cm. In dat geval moet de receiver er denk ik boven op (en de tv aan de wand), maar dat lijkt me ook niet erg mooi (vooral qua kabels en voor de center speaker eventueel, waar moet die dan?).

Bovenstaande lijkt dan wellicht een betere keuze. Daar is het gehele gat 53 cm breed, 38.5 cm diep en 49 cm (dus ongeveer 24 per opening) hoog. Hier twijfel ik wel over de diepte, ik weet niet hoeveel cm je nog aan de achterkant nodig hebt om de kabels etc weg te werken. Vervelend van deze is dat ik hem nergens in een showroom kan bekijken voordat ik hem zou kopen. Hij is wel redelijk goedkoop.
Ik vind het erg moeilijk allemaal en vind ook dat er maar weinig keuze is in meubels met goede mogelijkheden. Tips zijn welkom
Edit: overigens vind ik deze het mooist, maar die wordt niet in Nederland bezorgd/verkocht

[ Voor 6% gewijzigd door cooper87 op 01-07-2014 00:12 ]
Ik heb zoiets als hieronder gekocht en ben nu zover om het meubel aan de muur te bevestigen, maar twijfel nog aan de montage-hoogte.
Mijn tv komt dus ook hangend aan de muur, dus boven het meubel.

[ Voor 7% gewijzigd door MelvinB op 31-08-2014 12:54 ]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Op ooghoogte hang je 2/3 van het beeld eronder, en 1/3 erboven.MelvinB schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:53:
Bestaat er ook een ideale montage-hoogte vanaf de vloer voor een zwevend tv meubel of is het gewoon wat je zelf het mooist/prettigst vind?
Ik heb zoiets als hieronder gekocht en ben nu zover om het meubel aan de muur te bevestigen, maar twijfel nog aan de montage-hoogte.
Mijn tv komt dus ook hangend aan de muur, dus boven het meubel.
[afbeelding]
Van daaruit kun je dan de rest ophangen!
Ik zou kijkhoogte gebruiken_Brake_ schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:54:
[...]
Op ooghoogte hang je 2/3 van het beeld eronder, en 1/3 erboven.
Dat wordt inderdaad vaak als richtlijn aangehouden. Ik heb hem persoonlijk liever wat hoger hangen (70/80 cm van de grond). Laat wat mensen het scherm tegen de muur houden en ga dan op de bank kijken of dat lekker kijkt._Brake_ schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:54:
[...]
Op ooghoogte hang je 2/3 van het beeld eronder, en 1/3 erboven.
Van daaruit kun je dan de rest ophangen!
Juist, ooghoogte als je zit
Dat ziet er wel interessant uit.... Ik heb namelijk het 'probleem' dat ik een nogal uit de kluiten gewassen centerspeaker heb (RC-65 van Klipsch).Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:40:
Goedkoop Audiomeubel bestaand uit :
Toch weird : een TV van een paar duizend euro op 2 kastjes van 50 euro/stuk![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu wil ik die graag in het meubel kwijt, ipv nu bovenop mijn Ikea Markor meubel. En de 52" Samsung staat nu direct boven op de speaker

Hoe hoog is de opening in dat Lack meubel? Toch vrees ik dat het net niet gaat passen. Of wel net, maar als de center zo laag komt te staan moet ik 'm iets omhoog kunnen richten...
Gisteren voor het eerst de apparatuur op proef geplaatst in de kast:_Brake_ schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:45:
We hebben hetvolgende meubel gekocht:
Alle apparatuur komt achter de deurtjes dankzij een Marmitek IR Blaster. Alleen de centerspeaker komt in zicht. Zoals jullie zien is de onderkant niet blind afgewerkt, en daaruit ontstaat mijn vraag mbt kabelmanagement. De luidsprekerkabels zullen op maat gemaakt worden, zodat er geen kluwen kabels over zijn. Echter zou ik heb meubel mbt stroom etc wel netjes in willen richten.
Wat zijn de beste 'standaard' tips met betrekking tot kabelmanagement?
De achterkant van het meubel komt praktisch tegen de muur aan, achter het meubel is dus niet veel ruimte beschikbaar. Kabels onder het meubel zijn ook niet gewenst.
Linksbovenin
Receiver
Raspberry Pi
Linksonderin
Bluray speler
Canal Digitaal decoder
Apple TV
Rechtsbovenin
Xbox 360
Laadstation voor controllers
Headset
WD NAS
Marmitek IR controller
Rechtsonderin
Switch
Nu ben ik toch geschrokken van de hoeveelheid kabels die erdoor moeten. Ik wil graag alle kabels in de kast zelf houden, en zoveel mogelijk op maat. Als je echter kijkt naar de receiver, zit je op 7x 2x2,5mm2 kabels, 6 HDMI kabels, stroom, LAN, analoge stereo tulpkabel en subwooferkabel. Naar de switch gaan 8 LAN kabels, en alle overige apparatuur heeft ook minimaal 3 kabels per stuk (HDMI, LAN en stroom).
Per vak wil ik een stroomblok plaatsen. De receiver heb ik linksbovenin geplaatst om die kabels bovenin te houden en ivm de warmte. De switch heb ik rechtsonderin geplaatst om 8 kabels daarheen te laten lopen. De Xbox zit er boven ook ivm de warmte. Voor de warmte komen links- en rechtsbovenin een 120mm Papst fan (ook weer een stroomadapter voor nodig).
De luidsprekerkabels wil ik op maat gaan maken, in zoverre dat beide front kabels even lang zijn, net als beide surround en beide 2e zone kabels.
Achter de receiver wil ik een rechthoekig gat maken, zo groot als de receiver zelf. Vervolgens wil ik door de beide ligplanken 1 gat maken met een 7 gatenzaag, en in beide horizontale planken ook 1 gat met de 7 gatenzaag voor de doorvoer van kabels van links naar rechts in het meubel achter de centerspeaker langs.
Ik hoop dat het beeld een beetje duidelijk is voor jullie, anders zal ik het moeten verduidelijken met plaatjes. Nu kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben die tegen deze enorme kabelhoeveelheid en stroompunten te maken heb.
Hebben jullie nog (meer) tips voor mij? Achter / onder het meubel met kabels aan de gang gaan is niet echt een optie. Wellicht dat jullie meer pics kunnen posten van jullie (nette!) kabelmanagement in de kast zelf, dus geen kluwen kabels achter of onder het meubel (die plaatjes heb ik zelf nog wel van de vorige situatie)
Alvast bedankt!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dus wel buiten de kast gaan werken?AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:56:
U profiel aan de bodemplaat achterzijde monteren, kan je uit het zicht alle kabels in leggen. En je houdt de profielbreedte afstand van de muur, wat ook voor de ventilatie goed is. Ik ga er vanuit dat de achterzijde van het meubel flinke openingen heeft, namelijk, want zeker de receiver en de Xbox zullen de nodige warmte kwijt moeten.
Het vak links- en rechtsbovenin krijgen elk een 120mm Papst fan. Zijn daar nog leuke 220v naar 12v adapters voor te krijgen met minimaal 2x 3pins aansluitingen en een potmeter voor het toerental?
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:43:
Misschien hebben de slimme bouwers voor mij wat input.
Ik wil een vrijstaande wand gaan maken waar een TV aan kan hangen. Breedte 230 hoogte 150 +/-
Mijn grootste angst is dat de boel om valt.
Ik kaap even de vraag, maar als die tegen de muur aan komt zou een "voet" van 40cm naar voren dan voldoende moeten zijn?Roeligan schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 07:17:
Helemaal vrijstaand zal inderdaad niet lukken, tenzij je "voeten"wilt van een cm. of 40 aan beide zijden. Komt ie midden in de kamer te staan, of vrijwel tegen de muur aan?
Persoonlijk ben ik van plan om in mijn nieuw huis het volledige TV meubel zelf te bouwen (liefst zonder te boren in de muur). Het zal gaan om 3-4 meter breed en 1,5m hoog.
Overigens wil ik zelf proberen om in de diepte van de achterwand niet alleen de TV weg te werken, maar ook de center-, rechter en linker speaker. Moet ik hierbij nog rekening houden met een klankkast?
Hiervoor dacht ik aan bijvoorbeeld de Monitor-Audio WT150-LCR.

Edit: PS: Wat is een gemakkelijk en goedkoop tekenprogramma om zoiets in 3d te kunnen uittekenen?
[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 22-09-2014 15:50 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Ik zie bij veel mensen de TV meubels mooi aan de muur hangen mag ik vragen wat het beste systeem hiervoor gebruikt kan worden?
Ik ben al een tijd aan het zoeken naar de beste oplossing voor mijn eigen kast drie maal 1 meter met open achterkant.
Weet iemand een mooie oplossing hiervoor?
Gr
YES!The Eagle schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:00:
Voor iedereen die met de diepte van een meubel worstelt:
http://www.castorinterieur.nl/audio-meubels
Liep ik bij toeval tegenaan. Al hun meubels zijn breder of dieper te maken en das al op te geven bij het bestellen. Gaan tot 50 cm diep zelfs
Dankjewel!
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
http://www.musterring.com...lden/wonen/wonen/q-media/
Niet goedkoop, wel erg mooi

Ben niet zo bekend met de site dus weet niet of ik namen mag noemen etc, stuur anders even een pb. Het ding kost overigens slechts €99, voor sommigen ook niet onbelangrijk.
Ziet er uit als Leenbakker of Pronto btw
Ziet er netjes uit. En wellicht verschillen we van mening over "strak of design", maar ik vind dit behoorlijk "strak". Maar ik vermoed dat je meer doelt op wit en/of hoogglans.Jinge schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:43:
Bij deze zal ik mijn meubel posten. Vind het persoonlijk erg mooi, als je net als ik niet op zoek bent naar strak of design.
[knip]
Hoe breed is dat meubel?Jinge schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:43:
Bij deze zal ik mijn meubel posten. Vind het persoonlijk erg mooi, als je net als ik niet op zoek bent naar strak of design.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben niet zo bekend met de site dus weet niet of ik namen mag noemen etc, stuur anders even een pb. Het ding kost overigens slechts €99, voor sommigen ook niet onbelangrijk.
En je maat tv? En zijn dat de Dali Zensor 7.
Ik ben ook een beetje aan het kijken voor zuilspeakers maar mijn meubel is vrij breed en ben bang dat het teveel ruimte gaat kosten.