Nee niet naar gevraagd, maar aangezien het een zelfbouw pakket is lijkt het mij vrij eenvoudig om er zelf rvs pootjes onder te zettenduncanvdlinden schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:31:
[...]
Weet jij of de HO-19 ook leverbaar is op metalen pootjes dat hij wat meer zweeft dan plat op de grond ligt?
Dat is waar zoiets als dit kan wel inderdaad: https://www.meubelpootjes.nl/chrome-hoek-meubelpoot-66.htmldannyreuser schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:33:
[...]
Nee niet naar gevraagd, maar aangezien het een zelfbouw pakket is lijkt het mij vrij eenvoudig om er zelf rvs pootjes onder te zetten
En nog een ondersteunend pootje in het midden.
De achterkant is wel open. Daar zou je nog wat mee kunnen smokkelen als je 'm een paar cm van de wand af zet.duncanvdlinden schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:41:
[...]
nee echt jammer is dat.... vroeger hadden ze de friel serie, die was wel iets van 50cm diep.... Veel handiger voor de wat diepere receivers. Helaas zijn we tot de duurdere meubels aangewezen wil je de diepere componenten passen.
👉🏻 Blog 👈🏻
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69894554/ ga ik denk ik voor deze 
Eventueel zet ik er mooiere pootjes zelf onder, deze is 48cm diep, zaag ik wel een gat in de achterkant!
Eventueel zet ik er mooiere pootjes zelf onder, deze is 48cm diep, zaag ik wel een gat in de achterkant!
De reden waarom ik niet voor het ikea Besta model ben gegaan is vanwege het feit dat ik iets zocht van 180cm breed. De besta serie heeft alleen of lossen kastjes (60cm) of 2 aan elkaar (120cm).
Dan neem je toch 2 aan elkaar + 1 losse? Ja maar dat vindt ik er persoonlijk niet uitzien, van boven af zie je een scheiding tussen de kasten.
Dan neem je toch 2 aan elkaar + 1 losse? Ja maar dat vindt ik er persoonlijk niet uitzien, van boven af zie je een scheiding tussen de kasten.
Daar ben ik dus ook geen fan van, 2 kasten naast elkaar, tot ik die kast die ik hierboven postte zag, deze is dus 240 lang en bestaat uit 1 geheel. Ik wil alleen nog de hoogte weten van de vakjes, er moeten componenten in van zo'n 16cm hoog, maar ik wil nog wel een beetje ademruimte hebben. Vandaar dat ik de achterkant grote gaten in zaag (tot de 16cm hoogte) om hem ook aan de achterkant wat warmte te kunnen laten afvoeren.
edit:
Hmm wacht de ikea kast heeft toch maar een diepte van 40cm, maar met een klein beetje smokkelen door de achterkant open te maken gaat het misschien passen.....
edit:
Hmm wacht de ikea kast heeft toch maar een diepte van 40cm, maar met een klein beetje smokkelen door de achterkant open te maken gaat het misschien passen.....
[ Voor 16% gewijzigd door duncanvdlinden op 18-11-2013 13:37 ]
Die besta bestaat ook niet uit een geheel. Het zijn 2 modules van 120cm tegen elkaar (kijk ook maar naar de pootjes)
Hmm ik zag het niet goed op de foto, maar in dat geval dan wordt dat hem waarschijnlijk dan ook nietTFDev schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:19:
Die besta bestaat ook niet uit een geheel. Het zijn 2 modules van 120cm tegen elkaar (kijk ook maar naar de pootjes)
Val ik toch weer terug op de Zen Lifestyle meubelen, ik ga binnenkort daar maar eens een kijkje nemen!
edit: Ik heb eens zelf opgemeten wat de echte diepte is van de Unit, en dan zonder de connectoren, dan zit hij op 40cm diep, dus de Ikea kast kan wel in de kast als je de connectoren door een gat naar buiten steekt aan de achterkant van de kast. Maar dan nog vind ik het feit dat de kast dan uit 2 delen bestaat jammer.
Maar heb toch nog even op de Ikea site gekeken naar dit http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69894554/ meubel, maar zie ik met mijn toch redelijk goede monitor geen naad tussen de kastjes, iemand deze toevallig in het echt gezien? De pootjes suggereren het wel, maar het blad lijkt wel 1 uit 1 stuk te bestaan......
edit 2: Nm, bij de zwarte zie ik de naad wel zitten, bestaat dus echt uit 2 delen....
[ Voor 46% gewijzigd door duncanvdlinden op 18-11-2013 17:50 ]
Dat is inderdaad jammer, mijn idee was om er zowel mijn pc/mediacenter + server in 1 vakje te gaan zetten. Server = 20cm hoog, Mediacenter = 16cm. Dat wordt hem dus niet. Maar dan gaat die naar de meterkast (waar die eigenlijk meer thuishoort). Wel vind ik het handig dat ik nog een console op de mediacenter kan zetten.TFDev schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:17:
Hehe, die had ik ook al gevonden... Wordt zo teruggebeld over wat de binnenhoogte is (ivm versterker en centerspeaker op elkaar zetten, en 1 deksel weglaten.
edit: de binnenhoogte is 30 cm. terwijl de buitenhoogte 40cm is. Veel loze ruimte dus. Dat wordt hem niet voor mij...
Wat ik heb gedaan is twee besta meubels naast elkaar gezet (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29927580/) om een lengte van 240cm te creeren en hierbovenop een keukenblad geplaatst: http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/40146524/#/00145748 Op deze manier zie je dus ook de scheiding bovenop niet meer.kraades schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:40:
[...]
BESTÅ van IKEA?
Edit: Ik zie dat je 43 cm diep zoekt dan past ^^^ niet...
Het keukenblad is 60cm diep waardoor er aan de achterkant nog zat ruimte is voor kabels en diepe apparatuur. Aan de zijkant kun je nu dus achter de Besta kast door kijken, om dit te verhelpen heb ik een deurtje van dezelfde kleur op maat gezaagd zodat het een massief meubel van 60cm diep lijkt.
Bij de Ikea verkopen ze ook druk openers voor de Besta zodat je geen handgrepen hoeft te zien. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn dan wil ik best ergens de foto's plaatsen.
Dat is ook zeer creatief bedacht inderdaad! En goedkoop. Ben wel benieuwd naar de foto's.Timorad schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:12:
[...]
Wat ik heb gedaan is twee besta meubels naast elkaar gezet (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29927580/) om een lengte van 240cm te creeren en hierbovenop een keukenblad geplaatst: http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/40146524/#/00145748 Op deze manier zie je dus ook de scheiding bovenop niet meer.
Het keukenblad is 60cm diep waardoor er aan de achterkant nog zat ruimte is voor kabels en diepe apparatuur. Aan de zijkant kun je nu dus achter de Besta kast door kijken, om dit te verhelpen heb ik een deurtje van dezelfde kleur op maat gezaagd zodat het een massief meubel van 60cm diep lijkt.
Bij de Ikea verkopen ze ook druk openers voor de Besta zodat je geen handgrepen hoeft te zien. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn dan wil ik best ergens de foto's plaatsen.
Hierbij de foto's. Thumbnails heb ik er niet van kunnen maken dus ik heb de links maar klikbaar gemaakt. Het is nog een work in progress maar het idee is denk ik duidelijk. Mocht je hout als topblad niet mooi vinden dan is er nog een ruime keuze aan andere keukenbladen, onder andere ook wit 
Vooraanzicht: http://imageshack.com/a/img109/6867/6r40.jpg
Zijkant zonder extra plaat: http://imageshack.com/a/img7/6641/dhys.jpg
Met plaat (ter illustratie, deze zit nog niet vast): http://imageshack.com/a/img571/5985/mmr8.jpg
Met plaat (ter illustratie, deze zit nog niet vast): http://imageshack.com/a/img571/5985/mmr8.jpg
Toevallig zat ik ook al met dit idee te spelen alleen wil ik dan ipv keukenblad mdf met een hoogglans kleurtje nemen.Timorad schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:12:
[...]
Wat ik heb gedaan is twee besta meubels naast elkaar gezet (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29927580/) om een lengte van 240cm te creeren en hierbovenop een keukenblad geplaatst: http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/40146524/#/00145748 Op deze manier zie je dus ook de scheiding bovenop niet meer.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik heb ook een meubel gemaakt na hier inspiratie op te hebben gedaan. Ik zal proberen foto's te uploaden.
Krijg helaas de foto's er niet op...
Krijg helaas de foto's er niet op...
[ Voor 47% gewijzigd door famrossel3 op 29-11-2013 08:23 ]
goed ideeTimorad schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:23:
Hierbij de foto's. Thumbnails heb ik er niet van kunnen maken dus ik heb de links maar klikbaar gemaakt. Het is nog een work in progress maar het idee is denk ik duidelijk. Mocht je hout als topblad niet mooi vinden dan is er nog een ruime keuze aan andere keukenbladen, onder andere ook wit
ik ben uiteindelijk voor de kast van Zen Lifestyle gegaan. was de enige die diep genoeg was. Zo'n blad van Ikea heb ik wel bij het keukenblok in de garage... erg mooi (en zwaar blad)
dit is de kast van Zen, 2.4m zwevend opgehangen.

Omdat de versterker nogal warm wordt en de kast altijd dicht is heb ik aan de onderzijde een 12cm ventilator bevestigd.

Deze wordt door een temperatuur sensor ingeschakeld.

kabels moet ik nog wegwerken

Omdat de versterker nogal warm wordt en de kast altijd dicht is heb ik aan de onderzijde een 12cm ventilator bevestigd.

[ Voor 77% gewijzigd door weertenaar op 29-11-2013 12:24 ]
Mooi. Hoor je die ventilator goed?
De kabels hoef je overigens niet weg te werken als je met een IR extender je appartuur kan bedienen met de kastendeuren dicht (dat is voor mij althans voldoende weggewerkt).
De kabels hoef je overigens niet weg te werken als je met een IR extender je appartuur kan bedienen met de kastendeuren dicht (dat is voor mij althans voldoende weggewerkt).
Zo'n IR extender heb ik ook wel eens mee gespeeld, maar die moest je dan op je apparatuur plakken. Dat zie ik niet zo zitten. Hoe lossen jullie dat op? Voor op het klepje zetten lijkt me ook niet echt handig namelijk...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De ventilator hoor je helemaal niet, is wel een wat duurdere ultra quiet (of een andere marketing term), maar 12cm maakt eigenlijk nooit veel geluid.
IR extender had ik bij mijn vorige installatie, maar nu gaat alles via de TV (HDMI) of als ik alleen muziek aan heb via wifi en de app van Pioneer, dus de kast kan altijd dichtblijven
IR extender had ik bij mijn vorige installatie, maar nu gaat alles via de TV (HDMI) of als ik alleen muziek aan heb via wifi en de app van Pioneer, dus de kast kan altijd dichtblijven
Waarom niet? Ik gebruik het al jaren. Het is niets meer dan een kleine sensor met een plakrandje. Eén sensor heb ik een keer opnieuw moeten plakken met een stukje dubbelzijdige tape. Je apparatuur zal er niet van beschadigen.The Eagle schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:38:
Zo'n IR extender heb ik ook wel eens mee gespeeld, maar die moest je dan op je apparatuur plakken. Dat zie ik niet zo zitten. Hoe lossen jullie dat op? Voor op het klepje zetten lijkt me ook niet echt handig namelijk...
werkte prima hoor, oogje op de kast en plakkertjes van 3 bij 6mm op de componenten, zag er netjes uit en blijft (op 1 na) goed zittenThe Eagle schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:38:
Die plakkertjes is het hem juist...daar zit ik niet op te wachten. Zeker als dat lang staat hou je volgens mij echt wel lijmresten over.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dus je vindt je apparatuur lelijk genoeg om het uit het zicht te willen zetten, maar wil het wel mooi houden?
Ticking away, the moments that make up a dull day
Welnee ... voor alles is een oplossingThe Eagle schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:04:
Die plakkertjes is het hem juist...daar zit ik niet op te wachten. Zeker als dat lang staat hou je volgens mij echt wel lijmresten over.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Nee, ik vind mijn apparatuur mooi genoeg om hem mooi te willen houden, maar voor een strakker interieur is ook wat te zeggen 
Ter indicatie: ik heb een full blown Denon set. AVR2311, DCD510AE, DBP1611UD en een DNP720AE network player. Alleen die laatste snapt de Denon app en dus wifi. Verder een full Klipsch speakerset met flinke vloerstaanders voor (F3) en achter (F1) en een C20 center. Die laatste moet in een kastje staan maar niet achter een klepje oid. Voor of boven de TV zetten is geen optie ivm een raam achter de TV. Dus ja, lastig qua meubel.
Het staat nu in/op een Ikea Besta meubel en dat past, maar daar past de apparatuur helaas niet in.
Meubel van Zen heb ik IRl gezien, maar zo'n klepkastje is geen optie, ook mede omdat ik regelmatig meerkanaals audio luister.
En true, voor alles is een oplossing. Maar laten maken wordt prijzig. Plus mat wit is een vereiste.
Ter indicatie: ik heb een full blown Denon set. AVR2311, DCD510AE, DBP1611UD en een DNP720AE network player. Alleen die laatste snapt de Denon app en dus wifi. Verder een full Klipsch speakerset met flinke vloerstaanders voor (F3) en achter (F1) en een C20 center. Die laatste moet in een kastje staan maar niet achter een klepje oid. Voor of boven de TV zetten is geen optie ivm een raam achter de TV. Dus ja, lastig qua meubel.
Het staat nu in/op een Ikea Besta meubel en dat past, maar daar past de apparatuur helaas niet in.
Meubel van Zen heb ik IRl gezien, maar zo'n klepkastje is geen optie, ook mede omdat ik regelmatig meerkanaals audio luister.
En true, voor alles is een oplossing. Maar laten maken wordt prijzig. Plus mat wit is een vereiste.
[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 29-11-2013 20:36 ]
Meubel op maat laten maken kan ook.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Op maat maken valt vaak reuze mee qua prijs, waar ik jarenlang gewerkt heb was het vaak maar iets van 15% meer als een vergelijkbaar meubel wat standaard was
Waanzinnig dat de kabels zo mooi in de muur zitten en wat een strakke kast!. Dat gaat mij nooit zo mooi lukken in een huurhuis. maar zit wel te denken aan te denken om er dan een paneel voor te hangen in hoogglans wit...weertenaar schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:09:
dit is de kast van Zen, 2.4m zwevend opgehangen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het mooie van de B&W M1 is dat de kabel echt door de speaker loopt, dus geen kabel die uit de muur komt. Ik zal eens kijken of ik vanavond een foto kan vinden van alle contactdozen en leidingen in de muur....duncanvdlinden schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:18:
[...]
Waanzinnig dat de kabels zo mooi in de muur zitten en wat een strakke kast!. Dat gaat mij nooit zo mooi lukken in een huurhuis. maar zit wel te denken aan te denken om er dan een paneel voor te hangen in hoogglans wit...
Ik twijfel of ik mijn vraag hier kan stellen, maar doe het toch.
Ik ben op zoek naar een audio/tv meubel waar ik mijn tv (46 inch led) in kan laten "verdwijnen". Of dit nou met een lift gaat of dat hij achter een 2-tal deuren kan maakt me niet uit. Ik wil dat als ik geen tv kijk, de kamer niet gedomineerd word door de tv. Heeft iemand hier ervaring mee? Een fabrikant van mooie tv meubels met lift. Of een mooie ondiepe kast met deurtjes oid? Zelfbouw zie ik niet zitten aangezien ik daar geen tijd en kunde voor heb.
Ik ben op zoek naar een audio/tv meubel waar ik mijn tv (46 inch led) in kan laten "verdwijnen". Of dit nou met een lift gaat of dat hij achter een 2-tal deuren kan maakt me niet uit. Ik wil dat als ik geen tv kijk, de kamer niet gedomineerd word door de tv. Heeft iemand hier ervaring mee? Een fabrikant van mooie tv meubels met lift. Of een mooie ondiepe kast met deurtjes oid? Zelfbouw zie ik niet zitten aangezien ik daar geen tijd en kunde voor heb.
Google even op "meubel met tv lift" en je hebt er zo al een aantal te pakken 
Zag dat er op MP ook eentje actief is die ze aanbied, zo te Build to order
Waat je natuurlijk wel mee zit is dat een dergelijk meubel wat hoger is dan een standaard meubel en je TV dus extra hoog gaat hangen. In 50 cm diepte kun je namelijk geen Tv weg laten zakken
Waat je natuurlijk wel mee zit is dat een dergelijk meubel wat hoger is dan een standaard meubel en je TV dus extra hoog gaat hangen. In 50 cm diepte kun je namelijk geen Tv weg laten zakken
Ja, ik bedacht me inderdaad dat je tv met een lift wel erg hoog komt te hangen en je ook een kast van groot formaat nodig hebt. Ga toch eerst maar zoeken naar een kast met deuren.The Eagle schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:20:
Google even op "meubel met tv lift" en je hebt er zo al een aantal te pakken
Ik geloof dat er in Almelo een bedrijf zit dat ook kasten maakt die de tv erin laat verdwijnen met een soort slede mechanisme, de tv komt uiteindelijk plat te liggen in de kast. Voordeel is dat de kast niet hoog hoeft te zijn, maar om de kast niet te diep te laten worden kan de tv niet zo groot zijn.
Tsja, het moet uit de hoogte of de diepte komen natuurlijk. Of uit de kruipruimte
Mooi systeem.
Jammer dat niet beter zichtbaar is hoe het werkt.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Tja met zo'n ouderwetse beeldbuis kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
Nieuwe tv's zijn al zo plat, waarom zou je die willen wegwerken?
Prijs van 4000 euro voor wegwerken wil niet echt meewerken;-)
Nieuwe tv's zijn al zo plat, waarom zou je die willen wegwerken?
Prijs van 4000 euro voor wegwerken wil niet echt meewerken;-)
Ik snap wel dat een grote tv niet bij bepaalde interieurs past. Ik zou dan alleen voor een ouderwetse kast met (schuif)deurtjes gaan
Of liever nog, een nis in de muur met iets ervoor
Kast rond de apparatuur en de speakers
Nou, daar gaan we dan eindelijk. Na de verhuizing (ruim een jaar geleden) hadden we een keuze. Of op vakantie, of een nieuwe TV. Het werd een nieuwe TV; 3 jonge koters is weinig bios, iets waar ik en de directrice beide goed in zijn, dus een goede reden om de thuis bios naar een hoger niveau te tillen. Bij de nieuwe TV moest ook een nieuw meubel komen. De zuilen in de woonkamer (4x) waren niet eens heel bezwaarlijk voor de baas, maar diezelfde jonge koters kunnen zich prachtig optrekken aan die dingen en dan gaan ze regelmatig of op de kant, of er gaat een keer iets door de speaker cone heen.
Dichte kast
Daarom is er besloten de het meubel niet alleen rond de apparatuur, maar ook rond de 2 zuilen en een center te ontwerpen. Audio technisch niet ideaal, maar beter dan defecte zuilen. Ook wilde we de ruimte hebben om onze apparatuur aan de lader de hebben zonder dat de koters daar bij konden. Dit betekende een dichte kast en met oa een PS3 was een goede airflow noodzakelijk.
Airflow en kabel management
Daarom is er gekozen om de "planken" in de kast niet tot het einde door te laten lopen en het "frame" wat op de achterkant tegen de muur zit ongelijk te laten lopen aan de drie schappen. Daarmee ontstaat er flow tussen de 3 (of eigenlijk 6) schappen en is luchtbeweging mogelijk doordat de bovenste 3 vakken slechts wordt afgedekt door speakerdoek. Het schap voor de center en het frame aan de achterzijde zorgen voor voldoende ruimte voor goed kabel management.
IR blaster
Een dichte kast betekend ook problemen met de IR doorgave. Zappen door het audiodoek ging prima voor de PS3 IR extender, maar voor de IR blaster ging het te vaak mis. Daarom is het extra oog gemonteerd onder de TV en dat werkt prima.
Bediening op afstand
Als afstandbediening wordt een Logitech harmony gebruikt, maar bijvoorbeeld de Popcode A400 (review) wordt vooral via de NMT Navigator app aangestuurd. Hetzelfde geldt voor de versterker (Onkyo TX-NR609). Deze heeft ingebouwde Spotify en dat bedienen we via de Integra Remote app. Beide apps zijn niet perfect maar doen hun werk.
Bouwer, prijs en materiaal
De kast is gebouwd door Gert Schuurman Interieurbouw en in ruil daarvoor was ik de man € 476,- verschuldigd. Het gebruikte materiaal is kindvriendelijk
Ik was graag voor de glans gegaan (puik kastje @weertenaar!), maar dat bracht de prijs en de vooral de krasgevoeligheid enorm omhoog dus dat doen we over 16 jaar als het grut exit is. Zijn vrouw heeft het speakerdoek voor de frames gespannen. Het leuke is natuurlijk dat je dit eenvoudig zelf kunt aanpassen en dat het is veel kleuren te krijgen is.
@The Eagle matwit en de prijs viel mij heel erg mee
Foto's

Het audiodoek aan de voorkant lijkt donkerder dan deze in de realiteit is. De schermen zijn net schoongemaakt en daardoor nat

Een klein IR oogje onder de TV zorgt dat de blaster zijn werk kan doen.

De open kast. Midden onder ruimte om apparatuur te laden, links onder de Onkyo TX-NR609, de Popcorn A 400 en de digitale Ziggo ontvanger van Cisco, rechtsonder de PS3 en wat kleine andere zaken.

Veel stroom en op de center de PS3 extender, de IR blaster en de lichtcomputer.

Van voor.
Maten
Breedte: 250cm
Hoogte (excl frame onderzijde ad 5cm): 50cm
Diepte (excl frame achterzijde ad 5cm): 45cm
Verbeterpunten
Nou, daar gaan we dan eindelijk. Na de verhuizing (ruim een jaar geleden) hadden we een keuze. Of op vakantie, of een nieuwe TV. Het werd een nieuwe TV; 3 jonge koters is weinig bios, iets waar ik en de directrice beide goed in zijn, dus een goede reden om de thuis bios naar een hoger niveau te tillen. Bij de nieuwe TV moest ook een nieuw meubel komen. De zuilen in de woonkamer (4x) waren niet eens heel bezwaarlijk voor de baas, maar diezelfde jonge koters kunnen zich prachtig optrekken aan die dingen en dan gaan ze regelmatig of op de kant, of er gaat een keer iets door de speaker cone heen.
Dichte kast
Daarom is er besloten de het meubel niet alleen rond de apparatuur, maar ook rond de 2 zuilen en een center te ontwerpen. Audio technisch niet ideaal, maar beter dan defecte zuilen. Ook wilde we de ruimte hebben om onze apparatuur aan de lader de hebben zonder dat de koters daar bij konden. Dit betekende een dichte kast en met oa een PS3 was een goede airflow noodzakelijk.
Airflow en kabel management
Daarom is er gekozen om de "planken" in de kast niet tot het einde door te laten lopen en het "frame" wat op de achterkant tegen de muur zit ongelijk te laten lopen aan de drie schappen. Daarmee ontstaat er flow tussen de 3 (of eigenlijk 6) schappen en is luchtbeweging mogelijk doordat de bovenste 3 vakken slechts wordt afgedekt door speakerdoek. Het schap voor de center en het frame aan de achterzijde zorgen voor voldoende ruimte voor goed kabel management.
IR blaster
Een dichte kast betekend ook problemen met de IR doorgave. Zappen door het audiodoek ging prima voor de PS3 IR extender, maar voor de IR blaster ging het te vaak mis. Daarom is het extra oog gemonteerd onder de TV en dat werkt prima.
Bediening op afstand
Als afstandbediening wordt een Logitech harmony gebruikt, maar bijvoorbeeld de Popcode A400 (review) wordt vooral via de NMT Navigator app aangestuurd. Hetzelfde geldt voor de versterker (Onkyo TX-NR609). Deze heeft ingebouwde Spotify en dat bedienen we via de Integra Remote app. Beide apps zijn niet perfect maar doen hun werk.
Bouwer, prijs en materiaal
De kast is gebouwd door Gert Schuurman Interieurbouw en in ruil daarvoor was ik de man € 476,- verschuldigd. Het gebruikte materiaal is kindvriendelijk
@The Eagle matwit en de prijs viel mij heel erg mee
Foto's

Het audiodoek aan de voorkant lijkt donkerder dan deze in de realiteit is. De schermen zijn net schoongemaakt en daardoor nat

Een klein IR oogje onder de TV zorgt dat de blaster zijn werk kan doen.

De open kast. Midden onder ruimte om apparatuur te laden, links onder de Onkyo TX-NR609, de Popcorn A 400 en de digitale Ziggo ontvanger van Cisco, rechtsonder de PS3 en wat kleine andere zaken.

Veel stroom en op de center de PS3 extender, de IR blaster en de lichtcomputer.

Van voor.
Maten
Breedte: 250cm
Hoogte (excl frame onderzijde ad 5cm): 50cm
Diepte (excl frame achterzijde ad 5cm): 45cm
Verbeterpunten
- Als je goed kijkt zie in het middelste segment een zwarte rand. Dit komt omdat de middelste plank iets dieper ligt. Ik weet niet waarom daarvoor is gekozen, maar dat kan beter.
- Het achterframe is los wat een voor en een nadeel is.
- De zwarte kabelbinder moet nog een keer wit, of eigenlijk zacht grijs, maar schilderen van dergelijke kabels worden zelden mooi dus de witte is in bestelling.
- Links naast de kast zie je nog wat kabels die niet in een kabelbinder zitten. Dat komt door wat geëxperimenteer wat inmiddels klaar is, wat betekend dat dit ook weggewerkt kan worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Ma_rK op 30-12-2013 21:06 . Reden: Front foto + maten + verbeterpunten ]
Dat is potverd. slim met die speakers!
[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 25-12-2013 22:54 ]
Nou Ma_rK, da's er eentje om best trots op te zijn. Rekening houdend met de omgeving een zeer mooie oplossing in elkaar gezet die een fractie van de kost van de fabriek-af meubels met speaker-doek. Zou je er wellicht toe genegen zijn om nog één of twee foto's te plaatsen, maar dan van iets verder af? Dat geeft misschien een iets beter beeld van de verhoudingen van het geheel. En heb je ook ergens een subwoofer staan?
Ik ben aan het kijken naar het maken van een kastwand met daarin plek voor een 32" tv met mogelijkheid tot uitbreiding naar, zeg, 50" op lange termijn. De tv moet dan komen op een zwevende wand.
In PcDealer in "Huisinrichting, Architectuur & Interieur, deel 1" is te zien de huidige situatie. Waar de bank nu staat met lange kant naar de wand, wil ik die misschien omdraaien met 180 graden of met de lange kant richting oostkant waar nu bij het raam het huidige meubel staat met de tv er op. Ledstrip uit het zicht zou ik ook mooi vinden. Zwevende planken vind ik mooi. Er moet dan wel een zware receiver als een Onkyo TX-NR626 op passen zonder door te zakken. Ik wil ook een set als de Jamo HCS 60x plaatsen. Dus de vloerstaandes moeten voor of naast de wand komen en de center mooi centraal onder de tv of uit het zicht.
Ik heb op Youtube al gezocht naar voorbeelden van zelfbouw floating walls met een tv, maar ik zie niet veel mooie voorbeelden. Het meubels van Zuluman in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46", gijsvogel in "Het grote Audiomeubel topic!" en mngm in "Het grote Audiomeubel topic!" vind ik inspirerend.
Nu zie ik dat er gebruik wordt gemaakt van mdf en vurenhout. Ik heb ook weleens gezien dat meerdere planken mdf worden verlijmd tot een steviger geheel. Is dat verstandig? In welk pakket maken jullie tekeningen en is het makkelijk te doen? Ik hoor graag tips.
In PcDealer in "Huisinrichting, Architectuur & Interieur, deel 1" is te zien de huidige situatie. Waar de bank nu staat met lange kant naar de wand, wil ik die misschien omdraaien met 180 graden of met de lange kant richting oostkant waar nu bij het raam het huidige meubel staat met de tv er op. Ledstrip uit het zicht zou ik ook mooi vinden. Zwevende planken vind ik mooi. Er moet dan wel een zware receiver als een Onkyo TX-NR626 op passen zonder door te zakken. Ik wil ook een set als de Jamo HCS 60x plaatsen. Dus de vloerstaandes moeten voor of naast de wand komen en de center mooi centraal onder de tv of uit het zicht.
Ik heb op Youtube al gezocht naar voorbeelden van zelfbouw floating walls met een tv, maar ik zie niet veel mooie voorbeelden. Het meubels van Zuluman in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46", gijsvogel in "Het grote Audiomeubel topic!" en mngm in "Het grote Audiomeubel topic!" vind ik inspirerend.
Nu zie ik dat er gebruik wordt gemaakt van mdf en vurenhout. Ik heb ook weleens gezien dat meerdere planken mdf worden verlijmd tot een steviger geheel. Is dat verstandig? In welk pakket maken jullie tekeningen en is het makkelijk te doen? Ik hoor graag tips.
[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 26-12-2013 00:32 ]
Geen sub (4 zuilen doen hun werk primaRay-zor schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:25:
Nou Ma_rK, da's er eentje om best trots op te zijn. Rekening houdend met de omgeving een zeer mooie oplossing in elkaar gezet die een fractie van de kost van de fabriek-af meubels met speaker-doek. Zou je er wellicht toe genegen zijn om nog één of twee foto's te plaatsen, maar dan van iets verder af? Dat geeft misschien een iets beter beeld van de verhoudingen van het geheel. En heb je ook ergens een subwoofer staan?
@Ma_rK
Nette oplossing om één en ander uit het zicht te krijgen. Aangaande de kosten: wat bedoel je met "€476 de man" ? Wat was dan de totaalprijs?
Eigenlijk moet ik niet meer in dit topic kijken. Ik heb mijn eigen kast al weer een tijdje terug laten maken maar je doet soms weer ideeën op waarvan je denkt "waarom ik heb ik zelf niet... "
Nette oplossing om één en ander uit het zicht te krijgen. Aangaande de kosten: wat bedoel je met "€476 de man" ? Wat was dan de totaalprijs?
Eigenlijk moet ik niet meer in dit topic kijken. Ik heb mijn eigen kast al weer een tijdje terug laten maken maar je doet soms weer ideeën op waarvan je denkt "waarom ik heb ik zelf niet... "
De man is het totaal bedrag wat de kast gekost heeft. Foto van front bijgeplaatst in de eerdere post.D-e-n schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:59:
@Ma_rK
[ Voor 4% gewijzigd door Ma_rK op 29-12-2013 11:22 ]
Heb toch wat gemixte gevoelens bij de verwerking van de speakers, het niet op luisterniveau hebben van je tweaters geeft een bagger sound. Kon je geen plafond hangende vastgeschroefde speaker "hangers" (as oposed to stands) maken?
Verder leuke setup, vind alleen de speaker setup meuk.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Dit is wel heel extreme aanname, je gaat niet van prima geluid naar bagger geluid omdat je luidsprekers niet precies op de ideale hoogte staan (wat is ideaal? "gaat u maar even precies in het midden staan zegt meneer Bose"). Mogelijk is een zittende positie zelfs nog idealer dan een staande met de huidige opstelling. Het stereobeeld is er iig wel op vooruit gegaan met de tweeters uiterst links en rechts. Ik ga er vanuit dat indien het eerst goed klonk, dit nu nog steeds het geval is. Zo dramatisch kan het niet geworden zijn als het dat eerst al niet was?Bad Brains schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:13:
Heb toch wat gemixte gevoelens bij de verwerking van de speakers, het niet op luisterniveau hebben van je tweaters geeft een bagger sound. Kon je geen plafond hangende vastgeschroefde speaker "hangers" (as oposed to stands) maken?
Testing, one, two ...
Bagger is misschien niet de ideale benaming excuses, maar een staande speaker heeft zijn naam niet voor niets.
Het niet hebben van de tweaters op oor hoogte is een no no, ook al staan ze rechtop.
Het niet hebben van de tweaters op oor hoogte is een no no, ook al staan ze rechtop.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Heb je niet te veel last van trillingen van je kast als je die zuilen eens wat harder laat werken (als de kids er niet zijn of zo
)? Aangezien je zegt dat je geen sub nodig hebt...
Verder wel een net systeem zo, maar inderdaad, doe iets aan die lelijke zwarte kabel
Verder wel een net systeem zo, maar inderdaad, doe iets aan die lelijke zwarte kabel
Volledig offtopic, maar ik wist niet dat je je karma punten daarvoor kon gebruiken. Heb hier ook nog een zwikje karma punten liggenMa_rK schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:00:
10.000 karma punten armer, Tweakers album rijker
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Omdat ze normaliter op de grond staan?Bad Brains schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:40:
Bagger is misschien niet de ideale benaming excuses, maar een staande speaker heeft zijn naam niet voor niets.
Hij is redelijk op de juiste hoogte want de bank is erg laag. Waar je audio technische meer mee zou kunnen zitten is dat je de zuil amper kunt "pointen" op de centrale zit positie. Mocht je de positie overigens "te laag" vinden dan kun je natuurlijk de voorkant iets verhogen. De audiofielen die het hebben getest vonden het verschil overigens amper merkbaar.Bad Brains schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:13:
Maten en verbeterpunten toegevoegd (waaronder de witte ipv zwarte goot
Trillingen heb ik geen last. Er ligt weinig "los spul" in de kast en heel hard gaat het eigenlijk nooit.
[ Voor 11% gewijzigd door Ma_rK op 30-12-2013 21:08 ]
Je zou inderdaad een soort wig eronder kunnen zetten, dan kan je ze een beetje omhoog richten.Ma_rK schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:04:
[...]
Mocht je de positie overigens "te laag" vinden dan kun je natuurlijk de voorkant iets verhogen. De audiofielen die het hebben getest vonden het verschil overigens amper merkbaar.
Verder vind ik het wel ideaal als je zuilen "weg" zijn.
Beste medetweakers,
Ten eerste, allemaal de beste wensen voor 2014.
Binnen nu en enkele dagen komen mijn nieuwe speakers binnen. :-)
Fronts: Boston Acoustics A360
Center: Boston Acoustics A225C
Surround Side: Boston Acoustics A26
Surround Back: Boston Acoustics A26
Subwoofer: Boston Acoustics ASW 650
Zoals jullie zien ga ik dus voor een 7.1 opstelling.
Nu ben ik opzoek naar stands voor de surrounds. Ik wil pogen de tweeters op dezelfde hoogte te houden voor de fronts en de surrounds. De fronts zijn 106 CM hoog de surrounds zijn 33 CM hoog. Om de tweeters op ongeveer dezelfde hoogte te houden heb ik dus stands nodig van 70 CM.
Nu ben ik hard opzoek naar stands, maar ben eerlijk gezegd een beetje geschrokken van de prijzen. Gezien ik er 4 nodig heb zal het prijskaartje dus aardig oplopen.
Welke stands zouden jullie aanraden?
Nu ben ik opzoek naar stands voor de surrounds. Ik wil pogen de tweeters op dezelfde hoogte te houden voor de fronts en de surrounds. De fronts zijn 106 CM hoog de surrounds zijn 33 CM hoog. Om de tweeters op ongeveer dezelfde hoogte te houden heb ik dus stands nodig van 70 CM.
Nu ben ik hard opzoek naar stands, maar ben eerlijk gezegd een beetje geschrokken van de prijzen. Gezien ik er 4 nodig heb zal het prijskaartje dus aardig oplopen.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Dit is wel een beetje lastig adviseren.... Van welke prijzen ben je geschrokken? Gezien de speakers die je gekocht hebt, zullen stands al snel meer kosten dan je surroundspeakers. Een tijd geleden heb ik twee stands gekocht (niet meer in gebruik) voor ongeveer 100 euro. Dat is toch wel een beetje de prijs die je moet rekenen voor een neutrale simpele stand.BarryS schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:42:
Beste medetweakers,
Bedankt voor de reactie. De stands die ik gezien heb die zo'n 60 a 70 cm hoog zijn kosten allen rond de 100 euro per stuk. Dat was de prijs waar ik van geschrokken ben.Mystic Spirit schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:44:
[...]
Dit is wel een beetje lastig adviseren.... Van welke prijzen ben je geschrokken? Gezien de speakers die je gekocht hebt, zullen stands al snel meer kosten dan je surroundspeakers. Een tijd geleden heb ik twee stands gekocht (niet meer in gebruik) voor ongeveer 100 euro. Dat is toch wel een beetje de prijs die je moet rekenen voor een neutrale simpele stand.
Ik zit er nu ook een beetje aan te denken zelf 4 stands te maken van MDF 22MM dik voor de boven en onder plaat en een vierkante pilaar van MDF gevult met zand. Dan bij de HiFi boer spikes halen voor de onder de speakerstand.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Deze zitten rond de 70 cm:
http://www.norstone-design.com/en/model/280_Hiler-d.html €130 per paar
http://www.norstone-design.com/en/model/73_Walk-Stand.html €150 per paar
http://www.norstone-desig...del/187_Kubben-Stand.html €200 per paar
Ga je naar de 60 dan passen deze ook:
http://www.norstone-design.com/en/model/177_Esse-Stand.html €100 per paar (goede stands!)
http://www.norstone-design.com/en/model/22_Stylum-2.html €100 per paar
http://www.norstone-design.com/en/model/280_Hiler-d.html €130 per paar
http://www.norstone-design.com/en/model/73_Walk-Stand.html €150 per paar
http://www.norstone-desig...del/187_Kubben-Stand.html €200 per paar
Ga je naar de 60 dan passen deze ook:
http://www.norstone-design.com/en/model/177_Esse-Stand.html €100 per paar (goede stands!)
http://www.norstone-design.com/en/model/22_Stylum-2.html €100 per paar
[ Voor 33% gewijzigd door DjVe op 03-01-2014 13:01 ]
Anoniem: 568891
Hallo Barry,
Ik heb zelf een paar stands geknutselt van aluminium profielen en houten meubelpanelen.
Ik was uiteindelijk voor 60 euro per set klaar. Misschien iets voor jou?'
Ik heb geen idee hoe ik hier een foto op krijg maar als je me een pm stuurt mail ik je wel wat fotos.
Voor de profielen kijk maar eens op ijzershop.nl.
Ik heb zelf een paar stands geknutselt van aluminium profielen en houten meubelpanelen.
Ik was uiteindelijk voor 60 euro per set klaar. Misschien iets voor jou?'
Ik heb geen idee hoe ik hier een foto op krijg maar als je me een pm stuurt mail ik je wel wat fotos.
Voor de profielen kijk maar eens op ijzershop.nl.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:16 ]
Dit is dus de reden dan got zo'n gaaf forum is. Dank Brazos voor de uitleg!Brazos schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:32:
[...]
De luister as van de speaker zit ook niet op tweeter hoogte, deze zit normaliter (theoretisch zonder filter afwijking) op een hoek van 90 graden t.o.v. een rechte lijn van het center van de tweeter naar de center van de woofer. Omdat het center van de woofer vaak dieper in de kast zit is de luisteras van de speaker juist naar beneden gericht, dit gedrag verandert echter door het filter...
Vandaag het mijn kerstvakantie project afgerond, een nieuw tv meubel bij mijn ouders(en daarbij een nieuwe inrichting van de woonkamer)

- Op basis van welke criteria heb jij jouw meubel uitgezocht? (bijv. diepte of afwerking)
Omdat mijn ouders in het laatste jaar wat nieuw meubilair hebben gekocht, die wat groter zijn dan de vorige werd het tijd de woonkamer opnieuw in te delen. De piano is vertrokken naar de studeerkamer en er kwam een mooie wand vrij voor de tv.
Het meubel is dus helemaal aangepast zodat alle apparatuur er in past en er daarnaast ruimte overblijft voor andere spullen(cd/dvds en dergelijke).
- Waar heb je jouw meubel gekocht of laten maken?
Ik heb dit meubel samen met mijn vader zelf gemaakt.
- Wat heeft jouw meubel gekost?
De basis materialen waren ongeveer 140 euro(mdf+verf+schuifdeursysteem)
- Wat zijn de specs van je meubel? (bxdxh, hoogte van lades of openingen)
Hij is 244*50*45(b*d*h), de binnenruimte zijn 6 vakken van 79*40*20, die worden afgesloten door de 3 schuifdeuren te zien op de foto
- Hoe voorkom je oververhitting van verschillende componenten?
Er staan op het moment alleen een versterker en een ontvanger in, die als ze in gebruik zijn niet achter een gesloten deur staan, dus oververhitting is niet echt een probleem
- Wat heb je gedaan qua kabelmanagement?
Aan de achterkant zit ruimte waar de kabels passen (de achterplaat zit naar binnen geplaatst).
Dus al met al zijn we heel tevreden met het resultaat, alleen moeten er nog wel een aantal dingen gebeuren om het meubel heen, de kabels van de surround speakers moeten namelijk nog iets aangepast worden, en de subwoofer moet ook nog een andere plaats krijgen.

- Op basis van welke criteria heb jij jouw meubel uitgezocht? (bijv. diepte of afwerking)
Omdat mijn ouders in het laatste jaar wat nieuw meubilair hebben gekocht, die wat groter zijn dan de vorige werd het tijd de woonkamer opnieuw in te delen. De piano is vertrokken naar de studeerkamer en er kwam een mooie wand vrij voor de tv.
Het meubel is dus helemaal aangepast zodat alle apparatuur er in past en er daarnaast ruimte overblijft voor andere spullen(cd/dvds en dergelijke).
- Waar heb je jouw meubel gekocht of laten maken?
Ik heb dit meubel samen met mijn vader zelf gemaakt.
De basis materialen waren ongeveer 140 euro(mdf+verf+schuifdeursysteem)
- Wat zijn de specs van je meubel? (bxdxh, hoogte van lades of openingen)
Hij is 244*50*45(b*d*h), de binnenruimte zijn 6 vakken van 79*40*20, die worden afgesloten door de 3 schuifdeuren te zien op de foto
- Hoe voorkom je oververhitting van verschillende componenten?
Er staan op het moment alleen een versterker en een ontvanger in, die als ze in gebruik zijn niet achter een gesloten deur staan, dus oververhitting is niet echt een probleem
- Wat heb je gedaan qua kabelmanagement?
Aan de achterkant zit ruimte waar de kabels passen (de achterplaat zit naar binnen geplaatst).
Dus al met al zijn we heel tevreden met het resultaat, alleen moeten er nog wel een aantal dingen gebeuren om het meubel heen, de kabels van de surround speakers moeten namelijk nog iets aangepast worden, en de subwoofer moet ook nog een andere plaats krijgen.
ziet er strak uit! zoiets wil ik ook (laten) maken. hoe heb je geverfd? met roller of gespoten?
heb je nog build foto's?
heb je nog build foto's?
Prachtig uitgelegd, en zo prima duidelijk gemaakt. Uitgaande van de meest optimale opstelling van een luidspreker, is er dus een verlies te verwachten (en dit zal per merk en type luidspreker variëren). Hoe veel het daadwerkelijk hoorbaar, zal verschillen per plaatsing, en zal een eigenaar van de luidsprekers zelf moeten ervaren. Gelukkig zit er op de meeste receivers een compensatie-mogelijkheid op de verschillende frequenties waarbij het eenvoudig mogelijk wordt gemaakt om het verlies in DB's handmatig te compenseren per toongebied. Op mijn receiver is dat in ieder geval eenvoudig in te stellen en te compenseren. Dus hoewel technisch meetbaar rest de vraag wat het daadwerkelijke verlies aan de luister-beleving zal zijn. Voor ons een vraag, voor de eigenaar een weetBrazos schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:32:
[...]
De luister as van de speaker zit ook niet op tweeter hoogte, deze zit normaliter (theoretisch zonder filter afwijking) op een hoek van 90 graden t.o.v. een rechte lijn van het center van de tweeter naar de center van de woofer. Omdat het center van de woofer vaak dieper in de kast zit is de luisteras van de speaker juist naar beneden gericht, dit gedrag verandert echter door het filter.
Hogere tonen zijn echter wel directioneler van aard, vandaar dat het vaak gewenst is de tweeter op oorhoogte te plaatsen. Kijk maar eens naar de volgende grafiek van een willekeurige vifa tweeter(en dit soort gedrag gebeurt bij elke tweeter) :
http://www.speakerdesign....phs/6600_spl_off_axis.gif
Bij een hoek van 45 graden t.o.v. de tweeter horizontaal ontstaat er bij 10khz al een val van 7,5db. Dit zet zich voort tot in de nog hogere frequenties. Dat betekent dus dat alle tonen boven de 10khz bij deze tweeter grofweg 2x zo luid zijn wanneer je recht voor de speaker zit, dan wanneer je met een hoek van 45 graden horizontaal t.o.v. de tweeter zit. Maar alles van 0 tot ongeveer tegen de 30 graden zou bij deze tweeter acceptabel zijn (en daar zul jij waarschijnlijk tussen zitten). Al zal het afstraal gedrag wel verschillen per tweeter (en per plaatsing).
Het zal in ieder geval geen bagger geluid geven, hooguit een stuk detail en levendigheid uit de muziek halen, maar op een paar meter afstand is een hoek van 45 graden in deze situatie al behoorlijk veel, dus daar zul je niet eens aankomen denk ik.
Testing, one, two ...

In een creatief moment heb ik 13 Ikea LACK tafeltjes verbouwd tot dit. De pootjes hebben de mooie 19" maat, dus apparatuur past hier perfect tussen. Daarnaast kun je er iets geks mee maken en is er geen afwerking meer noodzakelijk. Ik heb voor een aantal verschillende kleuren gekozen, dit geeft een wat drukkere look. Ik heb van de pootjes die nog rechts op de sub liggen, bakjes/laatjes gemaakt. Dit zijn er in totaal 4 geworden. Op de foto zie je de groene en witte frontjes al in het meubel staan.
Het meubel heeft me ongeveer 105 euro gekocht (13 LACK tafel plus muursteun), plus een uurtje of 6 knutselen in een laag tempo. Helaas was ik ongeduldig en onzorgvuldig met lijmen, waardoor de koof waar de TV aan hangt voorover is gepleurd. Nieuwe TV is onderweg!
Qua kabelmanagement is er dus de koof waar de TV aan hangt, hier ligt een grote stekkerdoos en diverse trafo's en overtollig kabel.
Ideaal vind ik dat de achterkant volledig open is, waardoor alles goed te bereiken is.
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
Thnx. Ik zal nog een foto maken met de bakjes zoals ze geworden zijn. Ze passen er inderdaad niet zo netjes in. Wellicht ga ik nog een keer een deurtje maken van de pootjes, zodat dit wat netter afsluit.Ray-zor schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:31:
[...]
Hulde voor het idee! En het ziet er ook nog meer dan aardig uit vind ik. Alleen die laden/bakjes vind ik erg rommelig ogen.
Grootste voordeel vond ik geen schuur-, plamuur- en verfwerk. Zoals je aan de wand erachter kan zien, is er nog genoeg te doen in huis.
BURN de plastic schrootjes
Het is geverfd met een roller, tis ook niet 100% perfect, maar met goed uitvloeiende verf en een goede grondverf kom je een heel eind.anesthetize schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:18:
ziet er strak uit! zoiets wil ik ook (laten) maken. hoe heb je geverfd? met roller of gespoten?
heb je nog build foto's?
Helaas heb ik geen build foto's, kan er wel wat over vertellen
Daarna dus schoonmaken gronden en verven, vooral het blad heeft veel moeite gekost(is een keer extra gedaan voor de finish) maar al met al is het aardig gelukt.
Ziet er strak uit sjaakwortel! Netjes gedaan.

Hierbij nog even een plaatje zonder TV en met de bakjes. Hopelijk komt de nieuwe TV morgen
.

Hierbij nog even een plaatje zonder TV en met de bakjes. Hopelijk komt de nieuwe TV morgen
[ Voor 7% gewijzigd door storeman op 07-01-2014 20:08 ]
Hier een work in progress waar ik mee bezig ben. Gemaakt van amerikaans noten en esdoorn.
Het zit nog niet in elkaar gelijmd, vandaar de spanband en de poten moeten nog ingekort worden. Al met al, best tevreden.
Het zit nog niet in elkaar gelijmd, vandaar de spanband en de poten moeten nog ingekort worden. Al met al, best tevreden.

Wat gaaf man. Een ode aan de apparatuur. Hoe ga je de kabels wegwerken (en wat komt er verder nog in te staan)?Loki.Nya schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:27:
Hier een work in progress waar ik mee bezig ben. Gemaakt van amerikaans noten en esdoorn.
Thanks! Als alles vol zit zullen de kabels niet echt in het zicht zijn, dus ik bundel ze alleen even. Mijn receiver, dvd speler en xbox komen er ook nog in te staan. Bovenop in de toekomst nog een platenspeler.
Ik wacht nu nog op de bandspanners die ik besteld heb.. met 4 lijmklemmen schiet het niet echt op.
Mijn volgende project zal een nieuw tv meubel worden.
Ik wacht nu nog op de bandspanners die ik besteld heb.. met 4 lijmklemmen schiet het niet echt op.
Mijn volgende project zal een nieuw tv meubel worden.
Je zou een ingebouwde/opgebouwde kabelgoot kunnen maken aan de achterkant zodat via de horizontale (planken) en vertikale (staanders) weg de kabels lopen. Ze moeten dan wel extra lang worden.
Ik krijg de melding: content not foundstoreman schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:07:
Ziet er strak uit sjaakwortel! Netjes gedaan.
[afbeelding]
Hierbij nog even een plaatje zonder TV en met de bakjes. Hopelijk komt de nieuwe TV morgen.
Ik ben op zoek naar een 2 delig Audio meubel, met een laag gedeelte en een hoger gedeelte.
Zoiets als dit:
http://www.4udesigned.nl/...meubels/tv-meubel-firenze
De 2 gedeeltes moeten los van elkaar te gebruiken zijn. Het lage gedeelte moet rechts en het langst zijn (+- 180cm), daar komt de TV boven. Het hogere gedeelte links en wat korter (+- 120cm).
Opzich vind ik de bovenstaande mooi, maar er moet een mediacenter + reciever zijn beiden 43cm diep (16cm hoog), dat past dus niet in de kast gezien die 40cm diep is.
De reden dat ik de kast in 2 gedeeltes wil hebben is omdat er in mijn muur een trede in zit, en zodoende de ene kast wat dieper wil zetten als de andere.
Weet iemand waar ik dergelijke kasten kan vinden waar wel de mediacenter + reciever in past?
Zoiets als dit:
http://www.4udesigned.nl/...meubels/tv-meubel-firenze
De 2 gedeeltes moeten los van elkaar te gebruiken zijn. Het lage gedeelte moet rechts en het langst zijn (+- 180cm), daar komt de TV boven. Het hogere gedeelte links en wat korter (+- 120cm).
Opzich vind ik de bovenstaande mooi, maar er moet een mediacenter + reciever zijn beiden 43cm diep (16cm hoog), dat past dus niet in de kast gezien die 40cm diep is.
De reden dat ik de kast in 2 gedeeltes wil hebben is omdat er in mijn muur een trede in zit, en zodoende de ene kast wat dieper wil zetten als de andere.
Weet iemand waar ik dergelijke kasten kan vinden waar wel de mediacenter + reciever in past?
Als je het topic even naleest merk je dat er weinig tot geen meubels te vinden zijn die dieper dan 40 cm zijn, en al helemaal niet icm een bijpassende kast. Enige die ik ken is bij Zen lifestyle, en ook die is hier al eens voorbij gekomen.
Denk dat je bij een meubelmaker uitkomt
Het is wel typisch als je ziet hoeveel apparatuur tegenwoordig 40+ cm diep is, terwijl tegelijkertijd maar heel weinig TV meubels zo diep zijn. Er is overigens wel meer te vinden als je een meubelboulevard af struint, maar dat moet dan ook maar net in de rest van de woonkamer passen en aan jouw voorkeuren van hoe het er uit moet zien.
idd weinig te vinden....ik heb nog even gedacht om iets met hoogglans keukenkastjes van IKEA te gaan doen, maar de lage kasten zijn meestal ook weer minder diep.The Eagle schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:27:
Als je het topic even naleest merk je dat er weinig tot geen meubels te vinden zijn die dieper dan 40 cm zijn, en al helemaal niet icm een bijpassende kast. Enige die ik ken is bij Zen lifestyle, en ook die is hier al eens voorbij gekomen.
Ook ik zoek mij al een tijdje een breuk naar een mooi meubel. Je wordt echter om de oren geslagen met wit, hoogglans en te ondiepe meubels. Ik vind hoogglans en dan zeker wit enorm lelijk...
Maar mooie houten meubels die dieper zijn dan 40 centimeter vind je gewoon nauwelijks...
Nu zag ik ergens in dit topic iemand die twee Ikea Besta(??) meubels aan elkaar had 'geplakt' en er een houten bekisting omheen had gemaakt. Dat kwam nog het meest in de buurt bij wat ik zou willen...
Maar mooie houten meubels die dieper zijn dan 40 centimeter vind je gewoon nauwelijks...
Nu zag ik ergens in dit topic iemand die twee Ikea Besta(??) meubels aan elkaar had 'geplakt' en er een houten bekisting omheen had gemaakt. Dat kwam nog het meest in de buurt bij wat ik zou willen...
Inderdaad. Zoek maar op Besta en keukenblad, dat kom je alles tegen. (Zowel de materialen, alsook het eindresultaat.)
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik krijg het idee dat de Meubeldesigners teveel bezig zijn met het design van de meubels,maar vaak vergeten dat er ook een praktische gebruik de meubel is !
Soms weet ik het ook niet meer.........
Neem een meubel dat niet kant en klaar afgeleverd wordt, en laat gewoon de hele achterkant eruit? Vaak wanneer je de achterkant weg laat valt het niet eens op.
Wat er aan de achterkant uitsteekt zie je toch niet, en met al die kabels zul je toch ruimte moeten laten tussen je kant en de wand hoe goed je het ook probeerd weg te werken.
Heb zelf uiteindelijk een kast van 35cm diep genomen die ik mooi vond, en mijn reciever steekt daar aan de achterkant iets uit (is 38cm), maarde ruimte die ik voor kabels/stekkerdozen etc nodig heb zorgt ervoor dat de kast al zover van de muur staat, dat je er in de praktijk niks van merkt.
Wat er aan de achterkant uitsteekt zie je toch niet, en met al die kabels zul je toch ruimte moeten laten tussen je kant en de wand hoe goed je het ook probeerd weg te werken.
Heb zelf uiteindelijk een kast van 35cm diep genomen die ik mooi vond, en mijn reciever steekt daar aan de achterkant iets uit (is 38cm), maarde ruimte die ik voor kabels/stekkerdozen etc nodig heb zorgt ervoor dat de kast al zover van de muur staat, dat je er in de praktijk niks van merkt.
Misschien een beetje inspiratie, en te laten zien dat het niet altijd blokvormen hoeven te zijn 
Ik houd ervan om af te wijken van doorsnee ontwerpen, die toch allemaal een beetje hetzelfde zijn, en heb daarom deze zelf ontworpen en gebouwd,
het is vrij simpel te doen:
3 ronde MDF schijven (of meer) die met 8mm draad eind en om maat gemaakte alu buis aan elkaar geklemd worden.
daaromheen een 3mm geperforeerd alu plaat die gerold is naar de goede diameter, en met een paar schroeven is vastgezet, en binnenkant bekleed met doek.
de deur is een stuk afgeknipt van het geheel en met 3 kleine scharnieren vast gezet, en het handvat 3D geprint, maar die ga ik waarschijnlijk vervangen door Alu.
onder de kast zitten 4X rollagers waardoor de kast zeer gemakkelijk te verplaatsen is, voor als bv de kerstboom er moet staan, dan verplaats ik deze rechts naast de TV.
Boven plaat is 10mm Perspex aan de onderzijde gespoten.
Ook de TV meubel is zelf gemaakt, Het idee kwam van een schilders ezel,
gemaakt van een aantal Alu rechthoek profielen die als een frame aan elkaar geschroefd zijn, een soort muurbeugel met poten
de voeten zijn semi transparant van blokken perspex, en hebben wieltjes,
deze kan ik voor een film kijken naar me toe halen, voor het maximale bioscoop effect.
alles is in 2 componenten bordeaux rode lak gespoten.
alle materialen gehaald bij metaalwinkel.nl, ook het rollen werd daar ter plekke gedaan
beide staan nu meer als object in de kamer en niet als massief blok aan de wand, wat een veel ruimtelijker beeld geeft.

Ik houd ervan om af te wijken van doorsnee ontwerpen, die toch allemaal een beetje hetzelfde zijn, en heb daarom deze zelf ontworpen en gebouwd,
het is vrij simpel te doen:
3 ronde MDF schijven (of meer) die met 8mm draad eind en om maat gemaakte alu buis aan elkaar geklemd worden.
daaromheen een 3mm geperforeerd alu plaat die gerold is naar de goede diameter, en met een paar schroeven is vastgezet, en binnenkant bekleed met doek.
de deur is een stuk afgeknipt van het geheel en met 3 kleine scharnieren vast gezet, en het handvat 3D geprint, maar die ga ik waarschijnlijk vervangen door Alu.
onder de kast zitten 4X rollagers waardoor de kast zeer gemakkelijk te verplaatsen is, voor als bv de kerstboom er moet staan, dan verplaats ik deze rechts naast de TV.
Boven plaat is 10mm Perspex aan de onderzijde gespoten.
Ook de TV meubel is zelf gemaakt, Het idee kwam van een schilders ezel,
gemaakt van een aantal Alu rechthoek profielen die als een frame aan elkaar geschroefd zijn, een soort muurbeugel met poten
de voeten zijn semi transparant van blokken perspex, en hebben wieltjes,
deze kan ik voor een film kijken naar me toe halen, voor het maximale bioscoop effect.
alles is in 2 componenten bordeaux rode lak gespoten.
alle materialen gehaald bij metaalwinkel.nl, ook het rollen werd daar ter plekke gedaan
beide staan nu meer als object in de kamer en niet als massief blok aan de wand, wat een veel ruimtelijker beeld geeft.
Anoniem: 551906
Volg dit topic al een tijdje stilletjes op de achtergrond, maar dit vind ik wel een erg leuk en origineel idee.
Kan het signaal van je AB er ook makkelijk doorheen? Of moet je het deurtje open hebben?
Kan het signaal van je AB er ook makkelijk doorheen? Of moet je het deurtje open hebben?
Goed idee van die ezel! Ik vind je kleuren combinatie wat druk en ik vind dat zelf wat afdoen aan het juist zo minimalistische idee. Natuurlijk is dat smaak
Bij het ronde meubeltje hetzelfde idee. Ik had hem een lichtere kleur gegeven en wat hoger van de grond laten komen (ook iets met hogere pootjes?). Verder keurig gedaan hoor
De kleuren lijken wat druk, maar de zon scheen heel fel in de kamer, en de foto's zijn een beetje hoog in contrast, maar in werkelijkheid valt het mee.
We hebben speciaal gekozen voor een beetje kleur op de wanden en meubels, dit zorgt dat we altijd een wamt kleur in de woonkamer hebben, zelfs als het mega druilerig is buiten.
ik heb de foto's wat aangepast, en lijken nu beter naar de werkelijkheid
(plus foto achterzijde TV meubel)

De AB werkt prima door de deur heen, ik was bang dat het problemen zou geven, maar werkt perfect,
doordat het doek aan de binnenzijde rond om is, lijkt het veel meer ondoorzichtig dan het is, ik kan aan de voorkant nog net de tekst van de Versterker lezen, en de diverse leds van de PS3, NAS en Apple TV zien.
Het was om aan te geven dat je niet altijd rechte planken moet zagen, je kan gemakkelijk met een decoupeerzaag een rondere vorm zagen en met een goedkope schuurmachine afwerken.
We hebben speciaal gekozen voor een beetje kleur op de wanden en meubels, dit zorgt dat we altijd een wamt kleur in de woonkamer hebben, zelfs als het mega druilerig is buiten.
ik heb de foto's wat aangepast, en lijken nu beter naar de werkelijkheid
(plus foto achterzijde TV meubel)
De AB werkt prima door de deur heen, ik was bang dat het problemen zou geven, maar werkt perfect,
doordat het doek aan de binnenzijde rond om is, lijkt het veel meer ondoorzichtig dan het is, ik kan aan de voorkant nog net de tekst van de Versterker lezen, en de diverse leds van de PS3, NAS en Apple TV zien.
Het was om aan te geven dat je niet altijd rechte planken moet zagen, je kan gemakkelijk met een decoupeerzaag een rondere vorm zagen en met een goedkope schuurmachine afwerken.
[ Voor 11% gewijzigd door absrnd op 31-01-2014 12:14 ]
Ziet er goed uit. Ik bedacht een maand geleden ook dat een schildersezel misschien wel een leuk tv "meubel" zou kunnen worden, (nog) niet toegepast trouwens. Aangezien ik met Google niet veel voorbeelden kon vinden, dacht ik uniek te zijn, dat blijkt dus wel mee te vallen.
Ander punt waar ik niet zo snel een oplossing voor kon bedenken was het kabel management, maar dat heb je netjes opgelost vind ik.
Ander punt waar ik niet zo snel een oplossing voor kon bedenken was het kabel management, maar dat heb je netjes opgelost vind ik.
Ziet er origineel uit! Lijkt zo net of je TV een staart heeft...
ik vind het er qua vorm best geslaagd uitzien. de kleuren ben ik niet zo weg van, en niet alleen vanwege het drukke...
hoe heb je de alu poten een knik gegeven?
voor hettootale schildersezel gevoel zou het leuk zijn als er nog een stuk boven de tv uitstak, maar gezien de constructie zou dat er wat nep uit gaan zien dan denk ik.
ik vind het los in de ruimte idee ook goed. hoevaak zie je nog een "rack" of in dit geval ronde losse kast voor de apparatuur.....
ook het ontwerp van de philips tv met glasplaat tot op de grond vind ik er erg goed uitzien, net als het monolithic design van sony van een tijdje terug. ik vind alleen wel jammer dat die philips toch nog met een beugel aan de muur komt....
nadeel met al die poten is dat je eromheen moet stofzuigen....
hoe heb je de alu poten een knik gegeven?
voor hettootale schildersezel gevoel zou het leuk zijn als er nog een stuk boven de tv uitstak, maar gezien de constructie zou dat er wat nep uit gaan zien dan denk ik.
ik vind het los in de ruimte idee ook goed. hoevaak zie je nog een "rack" of in dit geval ronde losse kast voor de apparatuur.....
ook het ontwerp van de philips tv met glasplaat tot op de grond vind ik er erg goed uitzien, net als het monolithic design van sony van een tijdje terug. ik vind alleen wel jammer dat die philips toch nog met een beugel aan de muur komt....
nadeel met al die poten is dat je eromheen moet stofzuigen....
Al mag niet iedereen het eens zijn met mijn vormgeving en kleurkeuze een zijn
, ik wilde even laten zien dat bij het ontwerp niet alleen gekeken moet worden naar handig en minimaal, maar ook hoe het meubel en onderdelen zich verhouden in de ruimte waar het komt te staan, alles tegen de wand plaatsen oogt niet altijd ruimtelijker, en je het meer moet zien als object dan meubel
De knik in de alu poten is simpel, de totale lengte op een bepaalde hoogte schuin afgezaagd, en het afgezaagd deel omgedraaid weer gemonteerd middels een vul blok aan de binnen zijde, en alles met M8 platverzonken schroeven vast gezet.
Het voordeel van dit frame is dat het gemakkelijk aangepast kan worden aan en nieuwe TV,
ik heb het ophang frame en gaten van bestaande muurbeugels afgekeken
Het idee van de ezel TV kwam jaren geleden vanaf dit plaatje:

inmiddels zijn er meer mensen met het idee gaan spelen
https://www.google.nl/sea...biw=1439&bih=951#imgdii=_
De knik in de alu poten is simpel, de totale lengte op een bepaalde hoogte schuin afgezaagd, en het afgezaagd deel omgedraaid weer gemonteerd middels een vul blok aan de binnen zijde, en alles met M8 platverzonken schroeven vast gezet.
Het voordeel van dit frame is dat het gemakkelijk aangepast kan worden aan en nieuwe TV,
ik heb het ophang frame en gaten van bestaande muurbeugels afgekeken
Het idee van de ezel TV kwam jaren geleden vanaf dit plaatje:

inmiddels zijn er meer mensen met het idee gaan spelen
https://www.google.nl/sea...biw=1439&bih=951#imgdii=_
[ Voor 30% gewijzigd door absrnd op 31-01-2014 13:18 ]
Dat idd, maar als ik naar de echte redenen zou moeten gissen komen bij mij de volgende boventita_tovenaar schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:27:
Ik krijg het idee dat de Meubeldesigners teveel bezig zijn met het design van de meubels,maar vaak vergeten dat er ook een praktische gebruik de meubel is !
- Kast moet evt opgehangen kunnen worden. Dan mag ie niet te diep zijn, anders topzwaar en dondert ie van de muur
- Het merendeel van de kopende populatie heeft (al dan niet blijkend uit onderzoek) geen hifi thuis staan, maar een simpel alles in 1 setje. Die zijn bij lange na geen 40 diep, dus dat past prima. Kan zijn dat een evt onderzoek uit de tijd stamt dat een videorecorder nog gemeengoed was, dat durf ik niet te zeggen
Als je losse componenten koopt, is het al gauw een soort van standaardmaat van 45 breed en 40 diep. Plus of min een prei. Vraag me nu eigenlijk af of de apparatuur die je bij de 5.1 alles-in-één setjes niet ook een beetje die standaard afmetingen hebben. Zien er over het algemeen tenminste niet zo klein uit.
Maar ik heb op zich nog wel redelijk wat meubels gezien die toch wel iets van 45cm diep waren (zou voor mij genoeg zijn geweest). Overgrote meerderheid is natuurlijk wel minder diep, maar het is wel te vinden. Alleen zijn dat natuurlijk niet de enige vereisten aan ons meubel. Wij hebben uiteindelijk besloten het op maat te laten maken, na een paar weken speuren waren we het wel een beetje zat om iets proberen te vinden.
Maar ik heb op zich nog wel redelijk wat meubels gezien die toch wel iets van 45cm diep waren (zou voor mij genoeg zijn geweest). Overgrote meerderheid is natuurlijk wel minder diep, maar het is wel te vinden. Alleen zijn dat natuurlijk niet de enige vereisten aan ons meubel. Wij hebben uiteindelijk besloten het op maat te laten maken, na een paar weken speuren waren we het wel een beetje zat om iets proberen te vinden.
Tof gedaan en ziet er origineel uit! (Al is het naar mijn minder vrijgevochten smaak inderdaad wat druk.)absrnd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:22:
...[TV ezel]...
Dit vraagt er natuurlijk om dat de TV permanent aan staat met full-screen pics van kunst (en kitsch) werken.
Anoniem: 73017
Hieronder mijn nieuwe meubel. Op maat gemaakt voor mijn apparatuur. De versterker is lekker diep, 50cm, dus het meubel moest 60 diep worden. Dat vindt je dus nergens.

en

Ohja, hij is ongveer 170cm breed.
Ik tevreden vrouw tevreden. (Bijna dan, willen wel andere speakers)

en

Ohja, hij is ongveer 170cm breed.
Ik tevreden vrouw tevreden. (Bijna dan, willen wel andere speakers)
Laat ik maar ook eens mijn beginners setup posten... mijn 1e echte stap naar een HT/Stereo setup en nu al de drang naar een upgrade
caught up bij the virus, i assume
Marantz SR5005
BA A26 fronts
BA A 225C center
Wordt nog verhoogt in het meubel
NorStone stands
Nu dubbel gespiked met een hardstenen vloertegel wat nog op maat moet worden gezaagd. (handdoek is even beun oplossing voor bescherming)
De bedoeling is om nu te luisteren wat persoonlijk het fijnst is, met of zonder tegel. etc
Om het een beetje overzichtelijk te houden:
Op audio-moebel.de staat een mooie tv meubel die ik graag wil (Hubertus TV-Möbel 'Davos 2')
Alleen nu nog geen geld voor... dus wat doe je? Ikea! (even een goedkope oplossing dat boven mijn verwachting uitsteekt) Het is een boekenkast horizontaal gelegd, die diep genoeg is om mijn apparaten kwijt te kunnen.
Had gekeken naar de besta modellen maar enkel in het wit te verkrijgen
Een kleine 50 euro met korting omdat mijn broer bij Ikea werkt
Kast van Expedit geloof ik, met aan de achterkant een MDF plaat.
- Wat zijn de voor- en nadelen van je meubel?
Genoeg ruimte voor de Marantz SR5005.
De nadeel is een lage center speaker, dit wordt opgelost door de center te verhogen. Plankje er tussen en klaar.
- Heb je zelf aanpassingen gemaakt en indien ja, welke?
MDF plaatje met uitsparingen voor kabels e.d.
-Toekomst plannen?
Voor dit jaar dan
Een BK subwoofer (waarschijnlijk de xxls400)
Surrounds op stands A25 om het setje compleet te maken! Voor staan de A26's
Een paar plaatjes (phone kwaliteit)

Marantz SR5005
BA A26 fronts
BA A 225C center
Wordt nog verhoogt in het meubel
NorStone stands
Nu dubbel gespiked met een hardstenen vloertegel wat nog op maat moet worden gezaagd. (handdoek is even beun oplossing voor bescherming)
De bedoeling is om nu te luisteren wat persoonlijk het fijnst is, met of zonder tegel. etc
Om het een beetje overzichtelijk te houden:
Op audio-moebel.de staat een mooie tv meubel die ik graag wil (Hubertus TV-Möbel 'Davos 2')
Alleen nu nog geen geld voor... dus wat doe je? Ikea! (even een goedkope oplossing dat boven mijn verwachting uitsteekt) Het is een boekenkast horizontaal gelegd, die diep genoeg is om mijn apparaten kwijt te kunnen.
Had gekeken naar de besta modellen maar enkel in het wit te verkrijgen
Een kleine 50 euro met korting omdat mijn broer bij Ikea werkt
Kast van Expedit geloof ik, met aan de achterkant een MDF plaat.
- Wat zijn de voor- en nadelen van je meubel?
Genoeg ruimte voor de Marantz SR5005.
De nadeel is een lage center speaker, dit wordt opgelost door de center te verhogen. Plankje er tussen en klaar.
- Heb je zelf aanpassingen gemaakt en indien ja, welke?
MDF plaatje met uitsparingen voor kabels e.d.
-Toekomst plannen?
Voor dit jaar dan
Een BK subwoofer (waarschijnlijk de xxls400)
Surrounds op stands A25 om het setje compleet te maken! Voor staan de A26's
Een paar plaatjes (phone kwaliteit)

I bad beat my meat by busting my nuts!