Oude situatie

Samsung Plasma PS42C450
Logitech Z4
Xbox360
KPN box
Intel NUC DN2820FYKH
Synology DS212j (2x2TB)
Nieuwe situatie
Sony Bravia KDL-50W829B Zwart
Marantz 1605
2x Monitor Audio BX5 Bronze (walnut)
Xbox360
KPN box
Intel NUC DN2820FYKH
Synology DS212j (2x2TB)
Ik heb de laatste veel reviews, product informatie gelezen en vergeleken, een aantal keer naar winkels gegaan, ik moet zeggen wat is er veel keuze!
De TV’s had ik uiteindelijk gefilterd tot 3 a 4 waar ik uit ging kiezen, totdat ik de actie bij hifi corner zag dat je de Sony Bravia KDL-50W805B Zwart kon bestellen en een upgrade kreeg naar de Sony Bravia KDL-50W829B Zwart en dat ik ook nog een korting code had van 10% korting (code werk niet meer) Nu ben ik zeer blij met de TV!
Betreft audio zat ik heel erg te focussen op 5.1 setjes of soundbars, totdat ik ergens las om eens naar een hifi winkel te gaan en je te laten adviseren, zo gezegd zo gedaan. Ik was eigenlijk direct verkocht van de mogelijkheden met een receiver en setjes wat je kan combineren.
Mijn keuze is op de marantz 1605 gevallen, omdat je waarschijnlijk op de foto’s al ziet dat mijn tv meubel niet al te hoog is. Deze past net door de gleuf (achter het bovenste balkje zit nog ruimte dus hij kan zijn hitte wel kwijt!) ook heb ik voor de 1605 gekozen omdat ik 5.1 kan en met front speakers tegelijk kan bi-ampen. Ik had een yamaha gezien dat ik mijn front speakers kon bi-ampen maar als ik 5.1 ga aansluiten dan kan ik niet meer tegelijk de aansluitingen erin houden om te bi-ampen.
Ben over aan aantal maandjes jarig en ga ik mijn set uitbreiden met de boekenplank speakers, ik ben nog niet zeker of ik ze ga ophangen of op standaard ga zetten. En subwoofer zal in mijn appartement niet verstandig betreft de buren, een center speaker zou ik eventueel wel doen. Maar die bij deze set zit kan ik sowieso al niet voor mijn tv zetten omdat hij te hoog is, misschien een ander model.
Daarnaast moet ik achter de kabels ook nog netjes wegwerken, hoe hebben jullie dit gedaan?
Ik denk aan het volgende
en eventueel een led strip of iets dergelijks zoeken voor een soort verlichting achter, nog even opzoeken wat voor mogelijkheden er zijn.