Leuk setje speakers. Je zou idd nog kunnen experimenteren met je surrounds en bank, maar je fronts kunnen ook wijder
Ik vind de dali's ook erg mooi. Het is alleen jammer dat de voorkant hoog glans is en de rest niet. Mijn voorkeur zou dan wezen of de hele speaker mat of juist helamaal glasend. Ook vind ik het jammer dat de achterkant niet zo mooi is afgewerkt.
Fronts wijder kan ook verkeerd uitpakken: de rechter speaker komt daarmee wel in een hoek te staan. Het ligt aan de kijk/luisterafstand of het verder uit elkaar zetten verbetering op brengt. Puur op gevoel zou ik ook zeggen speakers wat verder van het meubel en de subwoofer dan naar links. Links van het meubel dan wel links van de rechter speaker.Mikayu schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:08:
Leuk setje speakers. Je zou idd nog kunnen experimenteren met je surrounds en bank, maar je fronts kunnen ook wijder
Speakers rear haaks op de luisterpositie geeft wel het beste geluid (met weinig ruimte voor plaatsing achter de luisterpositie) als in dat het direct naar de luisteraar toe gaat. Ik heb mijn rears (Focal Chorus 816W) echter niet haaks staan omdat ik dat esthetisch er niet uit vindt zien. Gelukkig stralen mijn speakers redelijk breed af waardoor ik er deels mee weg kan komen:Wayneheadx schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:34:
De surrounds staan nu recht op je oren, vind je dat het mooist klinken? Normaal zouden de surrounds toch iets achter de luister positie moeten staan dacht ik?

In een ruimte als een huiskamer zal het snel compromissen maken zijn. Althans, ik ben redelijk verzot op audio maar mijn leefgenot mag er niet onder lijden.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Thnx! Is de serie Quint van Goossens in blank eiken.coob schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:20:
Mooie lompe tafel(s) Fear!!
Deze foto laat ze wat beter zien:

AV-meubel is nagemaakt om dezelfde looks te hebben:

Heeft iemand hier wel eens overwogen twee centerspeakers te kopen bij een grote TV, eentje voor erboven en een voor eronder? Dat parallel schakelen aan de versterker zou allicht de dialoog nog net iets overtuigender in het midden van het scherm krijgen, of niet?
De speakers stonden echt perfect, alles uitgemeten. Bank meter naar voren, kappen eraf alleen woon samen dus alles staat nunhelaas zo
Lijkt mij dat je dan ook heel erg goed moet richten. Denk dat als je een center onder je tv zet en die misschien iets naar boven richt het effect ook wel goed moet komen (en makkelijker, want hoe zie je dat parallel schakelen voor je?)ktf schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:51:
Heeft iemand hier wel eens overwogen twee centerspeakers te kopen bij een grote TV, eentje voor erboven en een voor eronder? Dat parallel schakelen aan de versterker zou allicht de dialoog nog net iets overtuigender in het midden van het scherm krijgen, of niet?
Nog een vraagje: Heb nu een stel Dali Zensor 1's, bevallen uitstekend. Nu zoek ik uitbreiding en twijfel tussen een centerspeaker of een sub. Iemand hier ervaring mee?
Dan krijg je kamfilter effecten. De center en de opstelling daarvan is eigenlijk heel paradoxaal. Als je de center boven/onder het scherm plaatst en het klinkt alsof het uit het scherm komt dan is je scherm te klein. En als je een groot genoeg scherm neerzet om een juiste verhouding voor L/C/R te verkrijgen (minstens 100"scherm met speakers links en rechts van het scherm) dan klinkt een center onder het scherm altijd buiten beeld.ktf schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:51:
Met wat schuiven, passen en meten kun je best tot iets komen wat goed genoeg klinkt hoor, zeker met een tv scherm is het niet zo'n probleem, maar een speaker achter een geluid doorlatend doek is best een verademing. Alleen niet echt een huiskamer oplossing.
Het omhoog richten van speakers zorgt er niet voor dat het geluid meer van boven komt. Het komt nog steeds van onder, maar klinkt minder off-axis.Cyleo schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:47:
[...]
Lijkt mij dat je dan ook heel erg goed moet richten. Denk dat als je een center onder je tv zet en die misschien iets naar boven richt het effect ook wel goed moet komen (en makkelijker, want hoe zie je dat parallel schakelen voor je?)
Nog een vraagje: Heb nu een stel Dali Zensor 1's, bevallen uitstekend. Nu zoek ik uitbreiding en twijfel tussen een centerspeaker of een sub. Iemand hier ervaring mee?
Wellicht krijg je ook nog bijkomende effecten door de faseverschuiving? Al is het natuurlijk midden en hoogtonig geluid waardoor je er niet zoveel last van hebt als bij een subwoofer afaik. Het lijkt mij niet heel veel toe te voegen.
(Maargoed, ik heb dan ook 2.1, en met goed stereobeeld klinkt het voor mij ook alsof het geluid gewoon bij de TV vandaan komt.)
(Maargoed, ik heb dan ook 2.1, en met goed stereobeeld klinkt het voor mij ook alsof het geluid gewoon bij de TV vandaan komt.)
Voor de beleving kun je naar mijn mening beter eerst een sub aanschaffen. Centerspeaker is leuk en voegt wel degelijk wat toe, maar met een goede stereo opstelling is het ook prima te doen en lijken de stemmen gewoon uit het midden te komen.Cyleo schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:47:
[...]
Zelf ging ik van 2.0 naar 2.1 naar 3.1 naar 5.1, in die volgorde.
Daar heb je gelijk in, maar in veel gevallen zit je niet op de ideale plek (als je met meerdere mensen kijkt bijvoorbeeld) en is een center wel een goede aanvulling.robpol schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:16:
[...]
Voor de beleving kun je naar mijn mening beter eerst een sub aanschaffen. Centerspeaker is leuk en voegt wel degelijk wat toe, maar met een goede stereo opstelling is het ook prima te doen en lijken de stemmen gewoon uit het midden te komen.
Zelf ging ik van 2.0 naar 2.1 naar 3.1 naar 5.1, in die volgorde.
Ik ben door een woonkamer verbouwing van een 5.1 naar een 3.0 setje gegaan (geen ruimte meer voor rears) en ben blij dat ik wel een center heb. Zonder subwoofer is jammer maar naar mijn inziens mis je minder zonder sub dan zonder center.Cyleo schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:47:
[...]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Ik zelf vind de verstaanbaarheid van content zonder subtitels toch even heel wat belangrijker dan dat je uit je stoel of bank word geblazen door die extra lage tonen !
Ik zelf had voor de center gekozen!
Ik zelf had voor de center gekozen!
[ Voor 4% gewijzigd door tita_tovenaar op 31-10-2014 11:41 ]
Soms weet ik het ook niet meer.........
Ik zit zelf ook eerder aan een sub dam center speaker te denken ( nu 4.0 set).
Mijn grote probleem met een center is vooral de plaatsing.
Mijn grote probleem met een center is vooral de plaatsing.
Hehe, FeaR, jij hebt ook al de Quint serie van Goossens zie ik
Ik heb die zelf ook staan, dwz, de salontafel, de eettafel, het tv dressoir (wat ik heb laten aanpassen) en de kast met 4 deuren. Heb er alleen momenteel even geen foto's van bij de hand.
Och ja, je moet toch wat he.
Ik heb zelf ook weleens geprobeerd om met 2.0 naar films te kijken maar ik vond het niet fijn.
Uiteindelijk miste ik toch echt het meest m'n center speaker.
Uiteindelijk miste ik toch echt het meest m'n center speaker.
Als Center hoef je niet perse een Centerspeaker te gebruiken.Je kan ook een melkpak ,pc of een ander klein formaat speaker gebruiken ,die je naast of onder de TV plaatst !
Ik heb dat zelf ook jaren gedaan voordat ik mijn Dali set kreeg en het werkt ook prima.
Ik heb dat zelf ook jaren gedaan voordat ik mijn Dali set kreeg en het werkt ook prima.
Soms weet ik het ook niet meer.........
Vroeger had ik de luxe dat ik net aan dolby pro logic had, als dat toen zo al heette... Zat extra speaker uitgang ingebouwd in de tv, die zelf al behoorlijke 2 weg speakers aan de zijkant had hangen.
Videoband erin en hopen dat het bleef draaien
Liever nu toch zonder center dan 1 of ander melkpakje proberen dat de uniformiteit verziekt
Videoband erin en hopen dat het bleef draaien
Liever nu toch zonder center dan 1 of ander melkpakje proberen dat de uniformiteit verziekt
Die stelling vind ik wat tricky. Een "melkpak" centertje van mindere kwaliteit zou ik toch echt afraden. Je bent je ervan bewust dat bijna 60-70% van het geluid over het centerkanaal wordt gestuurd(bij films ed)?... Ik zou toch zeker kijkenluisteren alvorens je zoiets klakkeloos hier neer plempt. Persoonlijk zou ik dan nog eerder het centerkanaal laten lopen via je fronts dan een cheap-ass centerspeakertje die totaal niet mee kan komen met de rest van de opstelling.tita_tovenaar schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:04:
Als Center hoef je niet perse een Centerspeaker te gebruiken.Je kan ook een melkpak ,pc of een ander klein formaat speaker gebruiken ,die je naast of onder de TV plaatst !
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
+1 !renzo4000 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:55:
[...]
Die stelling vind ik wat tricky. Een "melkpak" centertje van mindere kwaliteit zou ik toch echt afraden. Je bent je ervan bewust dat bijna 60-70% van het geluid over het centerkanaal wordt gestuurd(bij films ed)?... Ik zou toch zeker kijkenluisteren alvorens je zoiets klakkeloos hier neer plempt. Persoonlijk zou ik dan nog eerder het centerkanaal laten lopen via je fronts dan een cheap-ass centerspeakertje die totaal niet mee kan komen met de rest van de opstelling.

Volkomen mee eens. Spraak gaat ook altijd via de center. Zet je hier een melkpakje neer, klinken de stemmen dus zo goed als de kwaliteit van het melkpakje.
Het mooiste is juist een center die ook laag kan weergeven. Zeker bij zware mannen stemmen (morgan freeman) voegt dit een hele andere dimensie toe.
Dus of een kwalitatief goede center, of lekker over de fronts.

Goeie dag... dacht dat de rc64 groot was
waar heb je die gevonden?
Alleen die wii bar kan echt niet
waar heb je die gevonden?
Alleen die wii bar kan echt niet
[ Voor 22% gewijzigd door Mikayu op 31-10-2014 14:27 ]
Zo te zien is die center gelijk aan de fronts alleen zijn de drivers anders verdeeld over de kast ... of niet?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
@wayneheadx: wat voor speakers zijn dat? Die center is trouwens echt enorm
Your Friendly Neighborhood Moderator
Sterker nog, een extreem goeie center en vier melkpakjes gaat met films behoorlijk veel beter klinken dan andersomrenzo4000 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:55:
[...]
Die stelling vind ik wat tricky. Een "melkpak" centertje van mindere kwaliteit zou ik toch echt afraden. Je bent je ervan bewust dat bijna 60-70% van het geluid over het centerkanaal wordt gestuurd(bij films ed)?... Ik zou toch zeker kijkenluisteren alvorens je zoiets klakkeloos hier neer plempt. Persoonlijk zou ik dan nog eerder het centerkanaal laten lopen via je fronts dan een cheap-ass centerspeakertje die totaal niet mee kan komen met de rest van de opstelling.
Die speakers zijn zelfbouw speakers denk ik. Ik herken de Dayton RS180/RS225 woofers, Tangband W1337 midranges en een of andere tweeter. Ze lijken een beetje op [google=statement diy speaker]
[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 31-10-2014 14:46 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Door bij Google te zoeken naar plaatjes van center speakers, kwam ik ze hier in dit topic op een andere site ook al tegen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het is de Clearwave Dynamics 4CC.
De front zijn de 4TSE.
Idd zelfbouw speakers. Check het hier.
Degelijke prijsjes...
De front zijn de 4TSE.
Idd zelfbouw speakers. Check het hier.
Degelijke prijsjes...
[ Voor 42% gewijzigd door Wayneheadx op 31-10-2014 14:52 ]
Het aanpassen van het dressoir hadden ze mij ook aangeboden, maar de gewenste afmetingen waren zodanig anders dat ik ruim over de 2000 euro zou komen. Daarom heeft mijn oom het meubel maar nagemaakt aan mijn wensen, tegen een vriendenprijsje ook nog dus ik klaag nergens overJust_A_User schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:02:
Hehe, FeaR, jij hebt ook al de Quint serie van Goossens zie ikIk heb die zelf ook staan, dwz, de salontafel, de eettafel, het tv dressoir (wat ik heb laten aanpassen) en de kast met 4 deuren. Heb er alleen momenteel even geen foto's van bij de hand.
Het kan nog behoorlijk wat breder. Neem een Dynaudio Evidence Center van 122 cm breed en de nieuwe KEF Reference 4C is met 109 centimeter ook geen smalle jongenMikayu schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:26:
Goeie dag... dacht dat de rc64 groot was
Fear, heb jij een 65" tv? Zo ja, wat is jouw zitafstand?
Exit:
Ja je hebt 65 inch, kon ff je topic niet vinden op HTforum maar inmiddels gevonden. Zitafstand zou ik nog wel graag willen weten en hoe bevalt dat je?
Ik zit nu op 3 meter en heb 55" maar wil de sony 4k 65" maar ik twijfel over de maat.
Exit:
Ja je hebt 65 inch, kon ff je topic niet vinden op HTforum maar inmiddels gevonden. Zitafstand zou ik nog wel graag willen weten en hoe bevalt dat je?
Ik zit nu op 3 meter en heb 55" maar wil de sony 4k 65" maar ik twijfel over de maat.
[ Voor 69% gewijzigd door OMD op 01-11-2014 22:21 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Speakers hoog ophangen en naar binnen richten (tegen de muur aan dus)freaky35 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:57:
bank naar voren en de speakers iets achter je plaatsen, dat klinkt veel beter:)
Geeft in kleine ruimtes vaak het mooiste Cinema effect.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Het is inderdaad een 65". En heb het net even nagemeten en de kijkafstand is 3,10 meter. Ik zou echt geen inch kleiner meer willen, kijkervaring is echt goed. En ook geen problemen met dat ik informatie mis in films of games.OMD schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:15:
Fear, heb jij een 65" tv? Zo ja, wat is jouw zitafstand?
ThnxFeaR schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:37:
[...]
Het is inderdaad een 65". En heb het net even nagemeten en de kijkafstand is 3,10 meter. Ik zou echt geen inch kleiner meer willen, kijkervaring is echt goed. En ook geen problemen met dat ik informatie mis in films of games.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik zit ook ergens tussen de 2,75m/3.00m met een 65". Dat is echt wel prima, ook met zo'n relatief grote TV is dat grote gevoel met twee weekjes weg.
@conzito, herkenbaar
Na een dag vond ik 55" ook al te klein
Nu ik een eigen huis heb kan het groter, maar het geld is momenteel op
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Was de laatste tijd door dit topic ook een beetje enthousiast geraakt voor een upgrade van mijn huidige stereo set-up. Heb al jaren een relatief goedkoop Jamo setje. Klinkt voor dat geld prima, maar wilde eens wat anders.
Gister een uitgebreide luistersessie gedaan, onder andere de B&W CM10, Triangle Esprit Antal en Quadral M50 gehoord. Had goede verhalen gezien in dit forum over de B&W's. Ze vielen me eerlijk gezegd erg tegen
Sterker, ze vielen als eerste af. Hoog is niet levendig genoeg voor mij en het laag is erg rommelig. Het mag dan een goede naam hebben, het zijn totaal geen speakers voor mij
Ben voor de Quadral M50's gegaan. Erg mooie hoge en middentonen. Wordt totaal niet schel en is erg levendig. Op welk volumeniveau dan ook. Bovendien vind ik het uiterlijk erg mooi.

Binnenkort worden ze thuisgebracht
Gister een uitgebreide luistersessie gedaan, onder andere de B&W CM10, Triangle Esprit Antal en Quadral M50 gehoord. Had goede verhalen gezien in dit forum over de B&W's. Ze vielen me eerlijk gezegd erg tegen

Ben voor de Quadral M50's gegaan. Erg mooie hoge en middentonen. Wordt totaal niet schel en is erg levendig. Op welk volumeniveau dan ook. Bovendien vind ik het uiterlijk erg mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door daandegoeiste op 02-11-2014 12:47 ]
B&W's zijn erg populair vanwege de WAF en de "bekendheid" van B&W. Plus het premium imago. Het zijn ook niet mijn speakers, veel te warm/overdone en wollig midrange, met weinig laag en hoog.daandegoeiste schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:45:
Had goede verhalen gezien in dit forum over de B&W's. Ze vielen me eerlijk gezegd erg tegenSterker, ze vielen als eerste af. Hoog is niet levendig genoeg voor mij en het laag is erg rommelig. Het mag dan een goede naam hebben, het zijn totaal geen speakers voor mij
Prijs is natuurlijk kassa, maargoed dat is hun goed recht. Ze worden toch wel verkocht. Speakers zijn meer modeartikelen tegenwoordig, en daar speelt B&W aardig op in.
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Bij deze hoop ik mijn laatste update te posten, en in mijn huidige setup zit oude zooi, maar het is wel mooie zooi.
Recent nieuwe speakers aangeschaft, en voor de grap de subwoofer eens aangesloten, maakt geen verschil maar gebruik hem alsnog, want anders staat die maar te staan in de garage
Wat je ziet:
Dynaudio Excite X32 speakers,
Pioneer SA-8500 II,
Van Medevoort CA-230,
Cambridge Audio DacMagic DA-converter,
Ziggo harddisk recorder,
Apple TV (1st gen, 160GB, staat op de v&a)
Mirage Omni S8 subwoofer,
Sharp Aquos 52'' LCD tv, oud maar goud
Hoe de voor en eindversterker zijn aangesloten is vrij simpel, pre-out op de Van Medevoort op de power amp in van de Pioneer, werkt perfect!
Zie de foto's en geef jullie mening maar

Recent nieuwe speakers aangeschaft, en voor de grap de subwoofer eens aangesloten, maakt geen verschil maar gebruik hem alsnog, want anders staat die maar te staan in de garage
Wat je ziet:
Dynaudio Excite X32 speakers,
Pioneer SA-8500 II,
Van Medevoort CA-230,
Cambridge Audio DacMagic DA-converter,
Ziggo harddisk recorder,
Apple TV (1st gen, 160GB, staat op de v&a)
Mirage Omni S8 subwoofer,
Sharp Aquos 52'' LCD tv, oud maar goud
Hoe de voor en eindversterker zijn aangesloten is vrij simpel, pre-out op de Van Medevoort op de power amp in van de Pioneer, werkt perfect!
Zie de foto's en geef jullie mening maar

[ Voor 8% gewijzigd door Speakerfreak95 op 02-11-2014 19:57 ]
Volgens mij een heel fijne speaker. Vriend van mij had de M5, is dat een voorloper? Wat een geluid komt daaruit.daandegoeiste schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:45:
Was de laatste tijd door dit topic ook een beetje enthousiast geraakt voor een upgrade van mijn huidige stereo set-up. Heb al jaren een relatief goedkoop Jamo setje. Klinkt voor dat geld prima, maar wilde eens wat anders.
Ben voor de Quadral M50's gegaan.
Ben benieuwd naar de plaatjes in jouw luisterruimte. Hoe ga je ze aansturen?
Je had toch een Velodyne FSR-15 subwoofer? Snapte al niet hoe je geen verschil kon merken als je die aan had gesloten. Al moet er - voor mijn gevoel - uit zo'n Mirage Omni S8 ook wel wat meer "oemph" komen dan uit een Excite X32.Speakerfreak95 schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:33:
Ik heb de Velodyne ook nog hoorFeaR schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:23:
[...]
Je had toch een Velodyne FSR-15 subwoofer? Snapte al niet hoe je geen verschil kon merken als je die aan had gesloten. Al moet er - voor mijn gevoel - uit zo'n Mirage Omni S8 ook wel wat meer "oemph" komen dan uit een Excite X32.
De M5 is inderdaad de voorloper. Had de M4 al gehoord, was er van onder de indruk. De M50 klinkt gewoon nog mooierPjotr22 schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:54:
[...]
Volgens mij een heel fijne speaker. Vriend van mij had de M5, is dat een voorloper? Wat een geluid komt daaruit.
Ben benieuwd naar de plaatjes in jouw luisterruimte. Hoe ga je ze aansturen?
Op dit moment gebruik ik een receiver: de Onkyo TX-NR609. Sommigen roepen dat ik een stereo versterker moet gaan gebruiken, maar ik gebruik een hoop HDMI apparaten. Verder gebruik ik een losse subwoofer, een SVS SB-1000. Een receiver is daarom wel handig in het gebruik. Bovendien heeft die NR609 geen pre-out.
Zit daarom te denken om gewoon een goede receiver te kopen, bijvoorbeeld een Pioneer LX58. Moet eerst maar eens weer gaan luisteren denk ik
[ Voor 3% gewijzigd door daandegoeiste op 02-11-2014 21:48 ]
Ik heb van het weekend eindelijk eens weer de moeite genomen om een goede Audessey MultiXT meeting te doen en ik moet zeggen dat is het wel waard hoor! Toch minder gekke tonen die niet goed klonken, bass is ook tikkeltje beter geworden.
De vorige keer had ik per ongeluk de meting gedaan met de verkeerde microfoon. Namelijk met de setup mic van de Velodyne subwoofer ipv de meegeleverde van de Marantz. Dat geeft ook een gekke setup haha, veel te veel bass etc.
Dus let op; gebruik de juiste meegeleverde setup mic.
De vorige keer had ik per ongeluk de meting gedaan met de verkeerde microfoon. Namelijk met de setup mic van de Velodyne subwoofer ipv de meegeleverde van de Marantz. Dat geeft ook een gekke setup haha, veel te veel bass etc.
Dus let op; gebruik de juiste meegeleverde setup mic.
>> Signature?
Net even gekeken of ik m'n geluidsbeeld een beetje degelijk op video kon zetten en op youtube kon krijgen.
Best lastig, maar voor de geïnteresseerden:
**zet de video op 1080p voor beste resultaat ;-) **
Opgenomen met telefoon Samsung Galaxy S4.
[ Voor 11% gewijzigd door Wayneheadx op 03-11-2014 10:42 ]
Wauw! Heel mooi.
Mag ik vragen waar je die tv kast vandaan hebt?
*sowieso
Als ik dit zo zie, heb ik toch wel wat spijt van mijn soundbar 
Helaas hebben die grote speakers geen WAF hierzo.
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Bonamassa, lekker hoor
Heb je die M50 geluisterd icm met je huidige Onkyo?daandegoeiste schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:47:
[...]
De M5 is inderdaad de voorloper. Had de M4 al gehoord, was er van onder de indruk. De M50 klinkt gewoon nog mooier![]()
Op dit moment gebruik ik een receiver: de Onkyo TX-NR609. Sommigen roepen dat ik een stereo versterker moet gaan gebruiken, maar ik gebruik een hoop HDMI apparaten. Verder gebruik ik een losse subwoofer, een SVS SB-1000. Een receiver is daarom wel handig in het gebruik. Bovendien heeft die NR609 geen pre-out.
Zit daarom te denken om gewoon een goede receiver te kopen, bijvoorbeeld een Pioneer LX58. Moet eerst maar eens weer gaan luisteren denk ik
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
man man man, ga dat eens regelen Maomaomanna schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:45:
Als ik dit zo zie, heb ik toch wel wat spijt van mijn soundbar
Verwijderd
Investeer in een paar goede monitoren voor een hoge WAFmaomanna schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:45:
wat is ''een hoop''? want je kan ze ook aan je teleV hangen en die dan weer digitaal aan je versterker,daandegoeiste @ 21:47:
[...]
da's een functie die de recente teleV's wel ondersteunen.
De meeste nieuwere versterkers hebben ook een sub- of pre out, bijvoorbeeld deze NAD of Rotel.
Het is meer dat een stereoversterker over het algemeen veel meer waar is voor je geld, vooral als je veel muziek luistert en die Rotel bijvoorbeeld heeft ok nog een uitstekende DAC aanboord.
als je toch voor een reciever zou gaan zou ik eens een Anthem proberen, ik heb gelezen dat de ARC in die recievers echt ideaal is.daandegoeiste @ 21:47:
[...]
Edit:
Ik zie net dat Studio Wilbert een prachtige Meridian in de aanbieding heeft tegen een dumpprijs, wellicht een intressante optie
(of nouja... dumpprijs...)
[ Voor 6% gewijzigd door klaasje11 op 03-11-2014 15:38 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Die heeft wel wat weg van mijn centerspeaker, de KEF Reference 204CWayneheadx schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:06:
[...]
+1 !![]()
Volkomen mee eens. Spraak gaat ook altijd via de center. Zet je hier een melkpakje neer, klinken de stemmen dus zo goed als de kwaliteit van het melkpakje.
Het mooiste is juist een center die ook laag kan weergeven. Zeker bij zware mannen stemmen (morgan freeman) voegt dit een hele andere dimensie toe.
Dus of een kwalitatief goede center, of lekker over de fronts.![]()
![]()
![]()
[afbeelding]

Lol wat een joekel inderdaadA. Qonsaides schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:55:
[...]
Die heeft wel wat weg van mijn centerspeaker, de KEF Reference 204C![]()
Nu lijkt alleen de tv zo ieniemienie
Waarom heb ik hier het gevoel dat je scherm gewoon veels te klein is?A. Qonsaides schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:55:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Christus, wat een subwoofer.
Ik hou het nog steeds bij stereo vloerstaanders. Geen sub of center voor mij.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Gelukkig heb ik nog een 110" projectiescherm hangenFireshade schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:15:
[...]
Waarom heb ik hier het gevoel dat je scherm gewoon veels te klein is?
Idd, tering. Overdrijven kan ook wel zeg... hahahaha xDSannrHerr schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:18:
Christus, wat een subwoofer.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
ZIEN!A. Qonsaides schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:21:
[...]
Gelukkig heb ik nog een 110" projectiescherm hangen
Dan zal het gelijk een stuk beter in verhouding zijn denk ik zo
Iemand toevallig ervaring met die kleinste LACK wandplankjes van Ikea? Staat in de specs dat die tot 3KG belastbaar zijn wat me erg weinig lijkt en gezien ik die wil gaan gebruiken om 2 A25's op te zetten moeten ze toch wel tot 5KG gaan houden. Ik heb wat van die bredere en die houden t gewicht wel maar hebben ook een ander ophangsysteem:S
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Bij deze! Dit is al een wat oudere foto, gemaakt net nadat ik het scherm had opgehangen:Wayneheadx schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:41:
[...]
ZIEN!![]()
Dan zal het gelijk een stuk beter in verhouding zijn denk ik zo
Voor sommigen een bekend ander forum op de achtergrond
Erg gaaf. Welk merk tab tensioned scherm is dat?
Het is een Stewart Filmscreen (http://www.stewartfilmscreen.com/) met een Grayhawk doekNico111 schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:57:
Erg gaaf. Welk merk tab tensioned scherm is dat?
Thanks! TV meubel heb ik speciaal laten maken bij een meubel makelaardij.DonJunior schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:49:
[...]
Wauw! Heel mooi.
Mag ik vragen waar je die tv kast vandaan hebt?
Is totaal 3 meter lang.
Nice!A. Qonsaides schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:48:
[...]
Bij deze! Dit is al een wat oudere foto, gemaakt net nadat ik het scherm had opgehangen:
[afbeelding]
F#ck.. daar kan ik dus niet zo veel mee dan hahaWayneheadx schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:35:
[...]
Thanks! TV meubel heb ik speciaal laten maken bij een meubel makelaardij.
Is totaal 3 meter lang.
Dan moet ik wat anders verzinnen of heb je een adresje?
*sowieso
Nice, dit is nog eens een nette setupA. Qonsaides schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:55:
[...]
Wat ik me wel afvraag is de plaatsing van de center, zo laag. Een treetje hoger geeft denk ik betere dialogen (zal je ongetwijfeld al geprobeerd hebben). Kan je hem ook kantelen?
Had ik bij mijn "kleine" (
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Zoek hier even: Het grote Audiomeubel topic!DonJunior schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:22:
[...]
F#ck.. daar kan ik dus niet zo veel mee dan haha
Dan moet ik wat anders verzinnen of heb je een adresje?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Die had ik nog niet gevonden! Thanks super!The Eagle schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:50:
[...]
Zoek hier even: Het grote Audiomeubel topic!
*sowieso
Staat ook niet pal boven de quickreply ofzo. Lezen is kennelijk lastig
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Okee dus ik bedank je.. en vervolgens word ik afgekat!? Lekker vriendelijk ..The Eagle schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 00:42:
Staat ook niet pal boven de quickreply ofzo. Lezen is kennelijk lastig
*sowieso
Verwijderd
Je kan deDonJunior schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:37:
[...]
Okee dus ik bedank je.. en vervolgens word ik afgekat!? Lekker vriendelijk ..
Hoe ver zit je van dat scherm af? En heb je zelf het idee dat het formaat te groot/klein/exact goed is?A. Qonsaides schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:48:
[...]
Bij deze! Dit is al een wat oudere foto, gemaakt net nadat ik het scherm had opgehangen:
[afbeelding]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik zit op een kleine 4 meter van het scherm. Wat mij betreft is de grootte prima, maar meestal is het wel "hoe groter, hoe beter".Thalaron schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:09:
[...]
Hoe ver zit je van dat scherm af? En heb je zelf het idee dat het formaat te groot/klein/exact goed is?
Ach je moet nog wat te wensen overhouden.
Idd lastig. Heb het ook even geprobeerd met een Note 3 met elke keer vingers voor een microfoonWayneheadx schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:41:
Net even gekeken of ik m'n geluidsbeeld een beetje degelijk op video kon zetten en op youtube kon krijgen.
[video]
[YouTube: http://youtu.be/bmoWEIXX1eU]
Edit: ik zit op een iets ruimere 4 meter tegen 110" aan te kijken en wat mij betreft kan het groter
[ Voor 7% gewijzigd door Mikayu op 04-11-2014 21:22 ]
Mooi hoor. Best wel redelijke opnamekwaliteit trouwens. Goede te luisteren met een koptelefoon.Wayneheadx schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:41:
[video]
Langzaam kom ik er wel :-)

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Heb je FeaR's interieur gejat?
Hij heeft de mijne gejat :-) ... De muur wordt sowieso nog lichter en het schilderij moet naar beneden. Ook komen de speakers achter te liggen ipv nu rechtop.
[ Voor 9% gewijzigd door Masterkale1 op 05-11-2014 10:16 ]
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Verwijderd
Mompelt iets over algemene interieur trends en overal dezelfde uitstralingMasterkale1 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:15:
[...]
Hij heeft de mijne gejat :-) ... De muur wordt sowieso nog lichter en het schilderij moet naar beneden. Ook komen de speakers achter te liggen ipv nu rechtop.
Maar on-topic: ik denk dat ik jou afbeeldingen ga gebruiken om dit er tzt ook hier thuis door te krijgen
Na lang lezen en kwijlen over zeer mooie sets, vandaag toch maar eens mijn eigen bescheiden set geupload.

Set is met name gericht op het luisteren van muziek, en dan vooral via de platenspeler. Er moet nog eens een mooie cd speler komen. Al twijfel ik nog wel of ik dit niet ga overslaan en gelijk naar streaming overstap.

Set is met name gericht op het luisteren van muziek, en dan vooral via de platenspeler. Er moet nog eens een mooie cd speler komen. Al twijfel ik nog wel of ik dit niet ga overslaan en gelijk naar streaming overstap.
Trend? Tweeluiken en Boeddha's zijn weer helemaal uit. Als in dat ik het aanbod behoorlijk tegen vond vallen. Maar dan nog, gewoon doen wat je zelf mooi vindt.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:00:
[...]
Mompelt iets over algemene interieur trends en overal dezelfde uitstraling
Teufel T500 speakers en Advance Acoustics amp? Of XTZ, die hebben een beetje gelijke vormgeving.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:03:
[...]
Wat zien we? Jaja, een tv, versterker, platenspeler etc etc. Maar merk en model etc?
[ Voor 76% gewijzigd door FeaR op 05-11-2014 16:23 ]
Jullie zitten goed!
Inderdaad de basis is een Advance accoustics MAP 305.
De platenspeler is een technics SL1200 mk2, met audio technica 95e element.
Boxen zijn inderdaad Teufel T500 mk2,
Verder nog een TV van LG 47LM671S
Kabelontvanger van Ziggo van Samsung, Xbox360 en een sony blu-ray speler wel met redelijke analoge audio uitgang.
Zit nog te denken om deze met een streamen te vervangen.. zit te denken aan een Pioneer N-50 of een bluesound node...
en als laatste natuurlijk onze Kooiker!
Inderdaad de basis is een Advance accoustics MAP 305.
De platenspeler is een technics SL1200 mk2, met audio technica 95e element.
Boxen zijn inderdaad Teufel T500 mk2,
Verder nog een TV van LG 47LM671S
Kabelontvanger van Ziggo van Samsung, Xbox360 en een sony blu-ray speler wel met redelijke analoge audio uitgang.
Zit nog te denken om deze met een streamen te vervangen.. zit te denken aan een Pioneer N-50 of een bluesound node...
en als laatste natuurlijk onze Kooiker!
Vergeef me dat ik het zeg maar iemand hoort een Darwin award te krijgen voor de locatie van het stopcontact. The hell???
Wel mooie set, ziet er netjes uit
Oud(er) huis, dat was toen de standaard. Ik zou bij de eerst volgende renovatie (mits het geen huurhuis is) direct veranderen. Gleuf frezen, naar onder en dichtsmeren maarOMD schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:18:
Vergeef me dat ik het zeg maar iemand hoort een Darwin award te krijgen voor de locatie van het stopcontact. The hell???
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Wel ook even nieuwe bedrading trekken vanuit je centraaldoos, hè?Barreljan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:26:
[...]
Oud(er) huis, dat was toen de standaard. Ik zou bij de eerst volgende renovatie (mits het geen huurhuis is) direct veranderen. Gleuf frezen, naar onder en dichtsmeren maar
Punctuality is the politeness of kings
We wonen hier nu sinds mei... We hebben er toen ook over nagedacht...
De bewoner voor ons had alle muren opnieuw laten stucen en witten... We vonden het een beetje zonde om daar nu weer gelijk in te gaan frezen.. We zijn er nu zo ingetrokken zonder er iets aan te doen..
Jammer dat de vorige bewoner die kans heeft gemist.. Maar staat zeker nog op ons lijstje.
De bewoner voor ons had alle muren opnieuw laten stucen en witten... We vonden het een beetje zonde om daar nu weer gelijk in te gaan frezen.. We zijn er nu zo ingetrokken zonder er iets aan te doen..
Jammer dat de vorige bewoner die kans heeft gemist.. Maar staat zeker nog op ons lijstje.
Bij nieuwbouw is het nog standaard op 1.1m vanaf de grond, wil je dit rondom aanpassen betaal je rond de 120 euro per stopcontact wat je naar beneden wilt hebben...
Niet zo gek dat je dit nog veel tegenkomt.
Revive the guild!
Ja, die achterlijke meerwerk fixatie van bouwers....!Jelte,89 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:41:
Bij nieuwbouw is het nog standaard op 1.1m vanaf de grond, wil je dit rondom aanpassen betaal je rond de 120 euro per stopcontact wat je naar beneden wilt hebben...

Niets raars aan dat is waar de winst zit. Met de reguliere bouw valt bijna geen droog brood te verdienen.JAHRASTAFARI schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:44:
[...]
Ja, die achterlijke meerwerk fixatie van bouwers....!
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dank je!InfinityG35 schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:45:
[...]
Nice, dit is nog eens een nette setupWat een center wow. En die sub, last van je rug gekregen?
Wat ik me wel afvraag is de plaatsing van de center, zo laag. Een treetje hoger geeft denk ik betere dialogen (zal je ongetwijfeld al geprobeerd hebben). Kan je hem ook kantelen?
Had ik bij mijn "kleine" () center JBL LC2 ook last van, heb hem daarom specifiek omhoog gericht - wereld van verschil bij een laag geplaatste center.
De center staat wel een beetje gekanteld. Ik heb de buizen van het Spectral-meubel dan ook laten verlengen, anders zou het ook niet eens passen.
Bij ons zaten ze standaard op 300mm...Jelte,89 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:41:
Behalve bij de keuken uiteraard... Evengoed nog meerwerk genoeg.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Nee joh, hier is het 30 centimeter in een nieuwbouw huis.Jelte,89 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:41:
hier ook....had er alleen een heleboel extra nodigJoster schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:44:
[...]
Nee joh, hier is het 30 centimeter in een nieuwbouw huis.
offtopic:icecreamfarmer schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:51:
[...]
Niets raars aan dat is waar de winst zit. Met de reguliere bouw valt bijna geen droog brood te verdienen.
Precies de reden waarom het nu "zo goed" gaat met de bouwsector. Die sector zou eens een keer klantgerichtheid centraal moeten stellen boven winstmarge. Het is om te huilen als je de standaard sanitair, schakelmateriaal, plafond-afwerking, deurkozijnen en keukens van de nieuwbouw woningen ziet... en dan meer moeten te betalen om dit bv weg te laten

ontopic: waarom staan alle speakerzuilen zo dicht tegen de muur en zo dicht naast elkaar (relatief) hier?
Dat komt omdat de bouwkosten gedrukt moeten worden om de hoge grondprijzen te compenseren.gassiepaart schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:14:
[...]
offtopic:
Precies de reden waarom het nu "zo goed" gaat met de bouwsector. Die sector zou eens een keer klantgerichtheid centraal moeten stellen boven winstmarge. Het is om te huilen als je de standaard sanitair, schakelmateriaal, plafond-afwerking, deurkozijnen en keukens van de nieuwbouw woningen ziet... en dan meer moeten te betalen om dit bv weg te laten![]()
![]()
ontopic: waarom staan alle speakerzuilen zo dicht tegen de muur en zo dicht naast elkaar (relatief) hier?
Overigens met je eens dat de kwaliteit soms ver te zoeken is. Het mooie is wel dat het allemaal relatief makkelijk aan te passen is. Dit itt de isolatiewaarde van oudere huizen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Deze reactie slaat natuurlijk helemaal nergens op.gassiepaart schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:14:
[...]
offtopic:
Precies de reden waarom het nu "zo goed" gaat met de bouwsector. Die sector zou eens een keer klantgerichtheid centraal moeten stellen boven winstmarge. Het is om te huilen als je de standaard sanitair, schakelmateriaal, plafond-afwerking, deurkozijnen en keukens van de nieuwbouw woningen ziet... en dan meer moeten te betalen om dit bv weg te laten![]()
Dat het slecht gaat in de bouwsector heeft alles te maken met doorstroming op de huizenmarkt. Kort samengevat, starters krijgen de laatste jaren steeds moeilijker een lening, waardoor die niet zo snel een woning kopen. Daardoor blijven doorstromers ook zitten, want zolang het huis niet verkocht is aan anderen kopen ze zelf ook niet snel zelf een nieuw huis. De winstmarges zijn zeer minimaal, als een project te maken krijgt met een strenge winter waarin niet doorgewerkt kan worden is de mogelijke winst al weg (en nee, vorstverlet bestaat niet meer, de kosten hiervoor komen de eerste 9 werkdagen op het bordje van het bouwbedrijf, de overheid betaalt die dagen niets).
Verder ligt het volgens mij per gemeente en bouwbedrijf verschillend hoe er wordt gebouwd. Daar waar ik woon zijn de nieuwbouwhuizen voorzien van een standaard toilet en badkamer. Wil je deze anders / luxer, kan je het eruit laten en er een bedrag voor terug krijgen (niet bijzonder veel, maar toch), wat je uiteraard weer kan besteden voor de toilet / badkamer. Neem je genoegen met een standaard toilet / badkamer, dan zit dat bij de nieuwbouwprijs in.
De keuken wordt er standaard al uitgelaten. En de stopcontacten zitten allemaal standaard op 300mm uit de vloer. Dat ze op ruim een meter uit de vloer zitten is echt prehistorisch en als dat nog gedaan wordt, ligt dat toch echt aan de bouwer zelf.
Maar goed, ik zeg: verder ontopic. We dwalen af..
[ Voor 8% gewijzigd door HwKok op 06-11-2014 12:00 ]
Hele toffe foto's mensen, leuk om te zien! :-)
Mijn bescheiden bijdrage:

Wat is er te zien?
Philips 55 inch 5500 series Smart LED-TV
Philips HTS 7202 2.1
Playstation 4
AC Ryan Playon HD2 2 TB
Samsung SMT C7140 500 GB
Heel tevreden
Mijn bescheiden bijdrage:

Wat is er te zien?
Philips 55 inch 5500 series Smart LED-TV
Philips HTS 7202 2.1
Playstation 4
AC Ryan Playon HD2 2 TB
Samsung SMT C7140 500 GB
Heel tevreden
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Starters hebben inderdaad een probleem om hogere lening/hypotheek te krijgen dan vroeger. Echter voor de aanschaf van een nieuwbouw woning maakt dat niet zoveel uit, tenzij je wilt verbouwen en boven de 100% van de waarde wilt lenen om dit te bekostigen. Het aanbod is door de crisis goedkoper en nieuwbouw moet concurreren met oud-bouw / opgeknapt. Als je dan moet kiezen voor een net opgeknapte complete woning of een karige nieuwbouw dan krijgen bouwbedrijven inderdaad hun overschatte en vooral te dure woningen niet verkocht. Tel daar de inflexibiliteit bij op. In jouw voorbeeld krijg je geld voor minder werk, in de meeste situaties kost minder werk zelfs geld...
Maar genoeg offtopic....
Maar genoeg offtopic....
HwKok schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:58:
[...]
Deze reactie slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Dat het slecht gaat in de bouwsector heeft alles te maken met doorstroming op de huizenmarkt. Kort samengevat, starters krijgen de laatste jaren steeds moeilijker een lening, waardoor die niet zo snel een woning kopen. Daardoor blijven doorstromers ook zitten, want zolang het huis niet verkocht is aan anderen kopen ze zelf ook niet snel zelf een nieuw huis. De winstmarges zijn zeer minimaal, als een project te maken krijgt met een strenge winter waarin niet doorgewerkt kan worden is de mogelijke winst al weg (en nee, vorstverlet bestaat niet meer, de kosten hiervoor komen de eerste 9 werkdagen op het bordje van het bouwbedrijf, de overheid betaalt die dagen niets).
Verder ligt het volgens mij per gemeente en bouwbedrijf verschillend hoe er wordt gebouwd. Daar waar ik woon zijn de nieuwbouwhuizen voorzien van een standaard toilet en badkamer. Wil je deze anders / luxer, kan je het eruit laten en er een bedrag voor terug krijgen (niet bijzonder veel, maar toch), wat je uiteraard weer kan besteden voor de toilet / badkamer. Neem je genoegen met een standaard toilet / badkamer, dan zit dat bij de nieuwbouwprijs in.
De keuken wordt er standaard al uitgelaten. En de stopcontacten zitten allemaal standaard op 300mm uit de vloer. Dat ze op ruim een meter uit de vloer zitten is echt prehistorisch en als dat nog gedaan wordt, ligt dat toch echt aan de bouwer zelf.
Maar goed, ik zeg: verder ontopic. We dwalen af..
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic