Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.855 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:31
klaasje11 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:08:
[...]

tof die Yamaha's!
zelfbouwmeubels zijn de beste 8)

waar heb je je speakers op gestationeerd?
De Speakers staan op Auralex gramma platen

En de Yamaha doen het nog prima. Moet alleen de volume knop even goed nakijken, kraakt wel eens wat, en onder de 2 doet het stereobeeld wel eens raar. (half geluid zegmaar)

En zelfbouw, soms erg handig, vooral als het om Bluray kasten gaat :P

[ Voor 9% gewijzigd door Renegade666 op 20-10-2014 20:32 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 23:44
teacher schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:29:
[...]

Me like much!

* teacher moet ook weer eens iets bouwen....
Ik heb nog spullen liggen om iets te bouwen en er komt nooit wat van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De koop van een huis was een goed moment om het e.e.a. op audio / HT vlak opnieuw te overwegen.
We wilde graag weer terug naar een stereo setup omdat de nieuwe ruimte ook niet echt geschikt was voor achter speakers.
In de woonkamer hebben we een gashaard en meubel laten realiseren zie de volgende post in het audiomeubel topic voor meer pics en info: Speedfight in "Het grote Audiomeubel topic!"

Vorige/nieuwe setup bestond uit:
  • Pioneer VSX-922-k
  • Jamo S426 HCS 3 (Bruin) via iBood zoals velen
  • Mivoc SW 1000 Sub
  • Sonos Connect
  • ASUS S1-AT5NM10E
  • Logitech Harmony One
  • Samsung UE46D8000
De kleur van de Jamo set stond daarnaast ook niet bij de gashaard en meubel. Deze dus verkocht aan m'n broertje.

Vervolgens had ik de Q-Acoustics 2050i (Graphite) op het hoog vanwege de goede prijs kwaliteit verhouding.
Bij Apollo in Almere bleken deze het voordeligst, dus daarheen gegaan om ze te beluisteren.

Daar al vrij snel tot de conclusie gekomen dat Pioneer receiver hier niet echt een goede match mee is, een vrij vlak, bijna blikkerig geluid.
Oftewel we zouden ook een andere (stereo) versterker moeten nemen om eruit te halen wat erin zit.
Speakers vervolgens op een Rotel RA-11 beluisterd, en wat een wereld van verschil zeg, een veel voller geluid!
Geweldig om m'n vriendin vervolgens zelf te horen zeggen "ik dacht dat we een goede versterker hadden" (al dacht ik dat zelf ook).

Vervolgens nog wat lopen switchen tussen een Marantz versterker, de concept serie van Q-Acoustics en wat Dali zuilen. Van die laatste vonden we het uiterlijk echter niet mooi.

Mijn vriendin zag echter ook een paar hele mooie witte speakers staan in het rijtje met de "wat duurdere" speakers, deze hadden vanaf binnenkomst direct haar aandacht getrokken.
Dit bleken de nieuwe B&W CM8 S2 te zijn.
Toen toch de stoute schoenen aangetrokken en deze gaan beluisteren. De verkoper waarschuwde ons al: als je deze gaat beluisteren dan wil de die andere zeker niet meer.
En ja hoor, wat een vol en warm geluid en loepzuiver O+.
Ons vervolgens toch (door het geluid) laten overhalen voor deze speakers met de Rotel versterker met het idee dat we hiermee echt iets in huis hebben waar we de komende jaren mee vooruit kunnen.
Verkoper heeft daarop een zeer mooie deal kunnen maken met de Rotel RA-11 (zelfde importeur) en een AudioQuest Forest optische kabel. Al was het qua bedrag wel het veelvoudige van waar we voor gingen :X .

We hebben ook nog even de RA-12 beluisterd maar het extra vermogen kwam niet echt tot zijn recht, dus toch bij de RA-11 gebleven. Echt een zeer mooi degelijk, simpel en compact apparaat met o.a. 2x optisch en 2x coax ingang met een volgens reviews voortreffelijke DAC (Wolfson WM8740). Mooi dus voor de Sonos en Samsung TV.

Ook de CM8 S2 is een mooie compacte zuil met een groots geluid en een heel strak, haast minimalistisch design. Een echte eye catcher. Ik heb hem niet kunnen vergelijken met de S1, maar geluid schijnt beduidend beter te zijn met (als ik het goed heb) nieuwe filters en tweeter.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/28h0360.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2v92jdi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2vl8c9e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2nixgn8.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Speedfight op 20-10-2014 22:23 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31
Barry|IA schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:58:
Ik kan mij jouw vorige project ook nog goed herinneren, Jag (front hoornspeakers met dipool laag en dipool LFE). Ik zie dat je nog steeds in deze stijl bouwt. Betekent dit dat je die bazen setup nog steeds gebruikt? :D
Dat vorige project is anders inmiddels toch wel riant lang geleden, 10 jaar ongeveer! Die set is met pensioen gegaan kort geleden, heb het in opslag gezet, kon het niet over mijn hart verkrijgen het weg te doen :+. Maar idd, ik ben wel van de oversized projecten, alhoewel deze set wel ongeveer 1/3 van de inhoud gaat krijgen van de vorige. Dat zegt alleen vooral iets over de inhoud van de vorige set :). Ik probeer deze set iets praktischer te maken. En heb nu eerst een test kast gemaakt en veel metingen gedaan om te kijken of ik het concept werkend kreeg zoals ik voor ogen had.

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/DIYaudio/Meten.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/DIYaudio/Meten2.jpg
teacher schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:29:
[...]

Me like much!

* teacher moet ook weer eens iets bouwen....
Ja leuk hoor zelfbouwen, leerzaam ook. Kost wel veel tijd. Beetje impulsief hardhouten multiplex gekocht ipv berken omdat ik het mooier vond. Zit nog een beetje te twijfelen over de afwerking, eerst in de olie en dan blank aflakken. Of alleen blank aflakken. Of de baffle toch antraciet of zwart. Ik kom er niet uit :+. Afwerking bedenken is niet mijn grootste talent haha.

Heb het zaagwerk bij de bouwmarkt laten doen maar dat is helaas niet zo heel recht geworden. Gelukkig weet ik tegenwoordig hoe ik een kopieerfrees kan gebruiken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/DIYaudio/Platen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Speedfight schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:17:
De koop van een huis was een goed moment om het e.e.a. op audio / HT vlak opnieuw te overwegen.
Mooie strakke set hoor. Die BWs zijn idd mooi in hun minimalistische ontwerp. Bekabeling in meubel heb je ook profi aangepakt zo te zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Jag schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:26:
[...]

Mooie strakke set hoor. Die BWs zijn idd mooi in hun minimalistische ontwerp. Bekabeling in meubel heb je ook profi aangepakt zo te zien :).
Thnx! Bekabeling kon ik in voorbereiding op de komst van de set mooi voorbereiden. Klein dagje mee bezig geweest waaronder een ochtend in de kruipruimte :-)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:03
We wilde graag weer terug naar een stereo setup omdat de nieuwe ruimte ook niet echt geschikt was voor achter speakers.
...
Ziet er erg mooi uit hoor, maar hoe zorg je ervoor dat het ook enigsinds goed klinkt daar?
Ik zie kale tegelvloer, aan de reflectie te zien grote ramen, strakke muren, lijkt me dat je toch al snel last hebt van reflecties, niet?

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/DIYaudio/Meten.jpg

Interessant dit, maareh waarom sta je midden in een weiland een setup te meten??

[ Voor 22% gewijzigd door renzo4000 op 21-10-2014 08:58 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Mijn vriendin zag echter ook een paar hele mooie witte speakers staan in het rijtje met de "wat duurdere" speakers, deze hadden vanaf binnenkomst direct haar aandacht getrokken.
Toen toch de stoute schoenen aangetrokken en deze gaan beluisteren. De verkoper waarschuwde ons al: als je deze gaat beluisteren dan wil de die andere zeker niet meer.
Ons vervolgens toch (door het geluid) laten overhalen voor deze speakers met de Rotel versterker met het idee dat we hiermee echt iets in huis hebben waar we de komende jaren mee vooruit kunnen.
Verkoper heeft daarop een zeer mooie deal kunnen maken met de Rotel RA-11 (zelfde importeur) en een AudioQuest Forest optische kabel. Al was het qua bedrag wel het veelvoudige van waar we voor gingen :X .

Ook de CM8 S2 is een mooie compacte zuil met een groots geluid en een heel strak, haast minimalistisch design. Een echte eye catcher. Ik heb hem niet kunnen vergelijken met de S1, maar geluid schijnt beduidend beter te zijn met (als ik het goed heb) nieuwe filters en tweeter.
Haha heel herkenbaar dit verhaal. Ik had exact hetzelfde met mijn vriendin...
We keken eerst naar wat goedkopere speakers maar toen ze de B&W CM8 zag (eerste versie) moest het die worden. Dusja, die dan toch maar gekocht :9

Ik weet niet waar je woont.... maar ik ben wel zeer nieuwsgierig wat de verschillen zijn, als deze zo groot zijn zoals je zegt (of zoals de verkoper je heeft verteld ;) ) .
Wellicht kunnen we een keer gaan vergelijken! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
@ speedfight
Echt heel gaaf gedaan! Ik heb maar even een foto van jou op mijn ideeen lijst gezet voor mijn aanstaande huis. Vind het hout met een gashaard ook super grappig.

Vind je het niet vervelend dat je de kast steeds open moet zetten als je de speakers gaat gebruiken wegens de warmte?

[ Voor 25% gewijzigd door Nico111 op 21-10-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:14
Wou dat ik zo'n vriendin had, die van mij wou ze alleen al niet omdat de unit geel was.......

Ik heb er maar niks meer over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Whaha mijn vriendin is precies het zelfde. Dit terwijl ik de gele conus juist prachtig vind.

Zelf ben ik nu op zoek naar een set tweedehands Kef IQ tiental(90, 70 en 30) serie in het wit. Ze vind deze ook erg mooi maar de IQ met een eenheid (9, 7 en 3) vind ze niet mooi want daar heeft de zwarte conus een tepel. Deze wou ik dan wit laten wrappen/spuiten. Zelf vind ik de IQ90 ook mooier dan de IQ9 maar tepels???? Het blijven toch rare wezens......

Goed
Afbeeldingslocatie: http://www.passionhomecinema.fr/118-378-large/enceintes-colonnes-kef-iq90-blanc.jpg

Fout wegens de punten
Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.com/images/products/600x400/190/kef-iq9.7463102.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Nico111 op 21-10-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 08:27

R-B

Blokkert

vrouwen zijn dat betreft vreemde wezens. Ik heb mazzel, ze zegt gewoon: Jij weet beste ervan, dus kies maar wat goed is".

Heldin O+

Binnenkort ook mijn home cinema, we gaan binnenkort verhuizen (na 7 mdn verbouwen) en ga me bestaande set dan eindelijk fatsoenlijk plaatsen.

Daarna in de komende tijd dan eens rustig kijken naar nieuwe speakers etc.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 10:01
Er zitten toch nog stof roosters over de conussen van die KEF's? Dus dan ziet je vriendin niet of er nou 'tepels' opzitten of niet?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Klopt alleen ik vind juist mooi om ze zonder de speaker doeken te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ChiLLeR schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:45:
Er zitten toch nog stof roosters over de conussen van die KEF's? Dus dan ziet je vriendin niet of er nou 'tepels' opzitten of niet?
Speakerdoek is juist niet mooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
renzo4000 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:58:
[...]

[afbeelding]

Interessant dit, maareh waarom sta je midden in een weiland een setup te meten??
Is een prototype sub met cardioide afstraling door middel van een combinatie van een dipool en een normale gesloten sub (beiden met Peerless XLS10). Om sublaag nauwkeurig te kunnen meten, heb je een lang tijd window nodig zonder reflecties, vandaar buiten zonder objecten in de buurt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Nico111 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:09:
@ speedfight
Echt heel gaaf gedaan! Ik heb maar even een foto van jou op mijn ideeen lijst gezet voor mijn aanstaande huis. Vind het hout met een gashaard ook super grappig.

Vind je het niet vervelend dat je de kast steeds open moet zetten als je de speakers gaat gebruiken wegens de warmte?
Dankje! Omdat de klep en het kastje in verstek zijn gezaagd is het kastje niet helemaal afgesloten.
Het lijkt erop dat de warmte binnen de perken blijft.
Moet dit nog even nader onderzoeken met een thermometer.
Iemand een idee wat de maximale warmte zo'n beetje mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jag schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:23:
[...]

Is een prototype sub met cardioide afstraling door middel van een combinatie van een dipool en een normale gesloten sub (beiden met Peerless XLS10). Om sublaag nauwkeurig te kunnen meten, heb je een lang tijd window nodig zonder reflecties, vandaar buiten zonder objecten in de buurt :).
Ah oke! Weer wat geleerd vandaag :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
De koop van een huis was een goed moment...
Sorry, mag ik even op z'n Tilburgs? G*dnondeju wat een prachtig stukje huis! _/-\o_

Nu ben ik al weg van de S1 serie en nog steeds op zoek naar CM5's in het wit ter vervanging van de CM1's. Maar dit ziet er wel erg gelikt uit zo. Mooie haard, tof met dat hout en een meubel op maat zo te zien? Ben ook erg benieuwd naar de Rotel versterker i.c.m. met B&W. Speel nu zelf op Marantz. Heb je de CM8's nou ook op Marantz laten spelen? Zo ja, hoe vond jij die combinatie?

PS. foto's kunnen zo een designblaadje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adion schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:20:
[...]
Ik zie kale tegelvloer, aan de reflectie te zien grote ramen, strakke muren, lijkt me dat je toch al snel last hebt van reflecties, niet?
Eerlijk gezegd ook het eerste wat in mij op kwam. Akoestiek doet zo veel met je geluid, een goed vloerkleed kan in een dergelijke ruimte al wonderen doen. Maar goed, wellicht hangt de andere kant van de kamer vol met dikke gordijnen en een huge stoffen bank.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
FeaR schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:34:
[...]
Maar goed, wellicht hangt de andere kant van de kamer vol met dikke gordijnen en een huge stoffen bank.
Dan nog is een vloerkleed aan te raden ;) :9 :+

Nu m'n vriendin nog even overtuigen hoe mooi akoestisch plafond en wand panelen kunnen zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:58
@speedfight,
Leuke setup. Staan je speakers niet wat ver uit elkaar ? Of lijkt dat zo op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Akoestische panelen kunnen evt achter een (foto)doek. Vloerkleed helpt ook enorm. Doel is niet alleen galm beperken, maar ook het verminderen van vroege reflecties. Die verpesten de imaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 14:18

Vervolgens had ik de Q-Acoustics 2050i (Graphite) op het hoog vanwege de goede prijs kwaliteit verhouding.
Bij Apollo in Almere bleken deze het voordeligst, dus daarheen gegaan om ze te beluisteren.

Daar al vrij snel tot de conclusie gekomen dat Pioneer receiver hier niet echt een goede match mee is, een vrij vlak, bijna blikkerig geluid.
Oftewel we zouden ook een andere (stereo) versterker moeten nemen om eruit te halen wat erin zit.
Speakers vervolgens op een Rotel RA-11 beluisterd, en wat een wereld van verschil zeg, een veel voller geluid!
Geweldig om m'n vriendin vervolgens zelf te horen zeggen "ik dacht dat we een goede versterker hadden" (al dacht ik dat zelf ook).

Vervolgens nog wat lopen switchen tussen een Marantz versterker, de concept serie van Q-Acoustics en wat Dali zuilen. Van die laatste vonden we het uiterlijk echter niet mooi.

haha Door die gast heb ik mijn CM8's ook gekocht.

Gave strakke inrichting zeg alleen lijkt mij niet helemaal optiemaal qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Merk dat wanneer het slechter weer wordt, er hier vaker gepost wordt. Alleen maar beter, want dit is veruit m'n populairste topic :D

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
Younes schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:02:
Merk dat wanneer het slechter weer wordt, er hier vaker gepost wordt. Alleen maar beter, want dit is veruit m'n populairste topic :D
Dat komt omdat muziek luisteren terwijl de regen op de ramen tikt, de akoestiek, dynamiek en ruimtelijk beeld verpest dus dan maar op het forum erover praten.
Ik zie dit als een soort therapie voor als ik niet kan luisteren.. dan maar erover praten :+

**troll mode off**

En weer terug aant werk... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 16:52

tweakraiser

I have such sites to show you

Ziet er goed uit!
Ik heb dezelfde speakers en ben er ook erg tevreden over :)
Ik twijfel zelf nog over de te kiezen versterker. Ik heb op mijn lijstje de RA-11, RA-12 en de Rotel RA-1570. Binnenkort maar eens een luistersessie doen :9

Echter wil ik mijn set nog wel uitbreiden naar 5.1. Heeft iemand een idee of het mogelijk is om een van deze rotel stereo versterkers aan te sluiten op bijvoorbeeld een marantz SR7008 /7009?
Is er een HT-pass through aanwezig op de rotel versterkers zodat je niet telkens 2 keer het volume hoeft in te stellen.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Echter wil ik mijn set nog wel uitbreiden naar 5.1. Heeft iemand een idee of het mogelijk is om een van deze rotel stereo versterkers aan te sluiten op bijvoorbeeld een marantz SR7008 /7009?
Is er een HT-pass through aanwezig op de rotel versterkers zodat je niet telkens 2 keer het volume hoeft in te stellen.
Dan zou ik meteen voor een Anthem MRX310 of MRX510 gaan. Zo'n Rotel gebruiken als eindtrap is een beetje zonde (vind ik).

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Sixbladeknife schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:54:
[...]

Sorry, mag ik even op z'n Tilburgs? G*dnondeju wat een prachtig stukje huis! _/-\o_

Nu ben ik al weg van de S1 serie en nog steeds op zoek naar CM5's in het wit ter vervanging van de CM1's. Maar dit ziet er wel erg gelikt uit zo. Mooie haard, tof met dat hout en een meubel op maat zo te zien? Ben ook erg benieuwd naar de Rotel versterker i.c.m. met B&W. Speel nu zelf op Marantz. Heb je de CM8's nou ook op Marantz laten spelen? Zo ja, hoe vond jij die combinatie?

PS. foto's kunnen zo een designblaadje in.
haha dat mag, dank! Weet helaas niet meer welke Marantz het was, was een iets goedkopere dan de Rotel. Verschil was vrij minimaal. Maar doordat hij een deal met de Rotel kon maken en niet met de Marantz was het eigenlijk geen echte optie om de Marantz te overwegen.
Adion schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:20:
[...]

Ziet er erg mooi uit hoor, maar hoe zorg je ervoor dat het ook enigsinds goed klinkt daar?
Klopt, de ruimte is nog verre van aangekleed en behoorlijk hol. Enkel paneelgordijnen maar nog geen meubels, vloerkleed, iets aan de muur etc. Ach ja, kan het alleen maar beter worden :-)
mr.DJ95 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:24:
[...]

haha Door die gast heb ik mijn CM8's ook gekocht.

Gave strakke inrichting zeg alleen lijkt mij niet helemaal optiemaal qua geluid.
Door het meubel komt de rechter speaker helaas iets verder naar voren en staan ze niet tegen eenzelfde achterwant. Het ontwerp van de gashaard ging voor in deze zeg maar...
NeWSJuNK schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:19:
@speedfight,
Leuke setup. Staan je speakers niet wat ver uit elkaar ? Of lijkt dat zo op de foto.
Ze staan 3m uit elkaar, net op het randje. Moet zeker niet verder uit elkaar gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Laatst online: 02-09 10:44
Als ik het zo lees mag ik erg blij zijn met mijn vriendin!
Ze vind het allemaal wel best zolang ze een filmpje kan kijken :+

@Speedfight
Mooi strakke inrighting zeg, wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
*knip verkeerde topic*

[ Voor 102% gewijzigd door Deveon op 22-10-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 17:13
Speedfight schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:55:
[...]

Door het meubel komt de rechter speaker helaas iets verder naar voren en staan ze niet tegen eenzelfde achterwant. Het ontwerp van de gashaard ging voor in deze zeg maar...
Gashaard met houtblokken? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
* Mompeld iets met style en vrouwen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

(jarig!)
Is voor de show begrijp ik uit zijn post in een ander topic :+

[ Voor 4% gewijzigd door Roeligan op 22-10-2014 13:50 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het show-effect van de haardblokken is wel duidelijk ... dat zie je vaak ook in de brochures om een bepaalde sfeer te creeren. Ik kan me alleen voorstellen dat je die opmerkingen nogal vaak hebt gehoord en gaat horen van mensen die bij je over de vloer komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Nico111 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:53:
Klopt alleen ik vind juist mooi om ze zonder de speaker doeken te gebruiken.
Elke vrouw loopt toch met stofkappen over de 'tepels' :P

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Whaha zo Jelte je hebt mij vandaag wee reven goed aan het lachen gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptKamps
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 09:23
Na lang de vele mooie setups te hebben mogen zien (en ook inspiratie heb opgedaan), post ik hierbij foto's van mijn home cinema opstelling. Ik ben net verhuisd van een flat naar een huis en heb al veel tijd besteed aan het verzamelen van apparatuur en bedenken van de gewenste indeling en kabelmanagement. Dit is mijn eerste volledige set, nadat ik ben overgestapt van een Z-5500. De foto's! (gisteravond genomen met mobiel)

Kamer:
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/qyhc77.jpg

Zit positie:
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2wh12zo.jpg

Surrounds:
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/jufi1c.jpg

Close-up TV Meubel:
Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/im74pf.jpg

Wat je ziet:
- Samsung LE46D550
- Marantz SR5007
- Boston Acoustics A225C
- 4 x Boston Acoustics A25
- Boston Acoustics Soundware S Subwoofer
- Marantz TT 42 platenspeler
- Xbox One
- Earforce Delta headset
- TP-Link router

Wat je niet ziet:
- Asus T100
- Raspberry Pi B+
- NAS Netgear Readynas
- Als het goed is zo min mogelijk kabels ;)

Ik bel erg blij met de ervaring van voornamelijk films en maar ook muziek. De akoestiek kan waarschijnlijk beter en zal ook beter worden als de gordijnen hangen. Volgende stap zal zijn een betere subwoofer halen. Ik heb mijn ogen gezet op één van BK Electronics, de XLS200 of de XXLS400. Daarna zou ik nog wel een ander scherm willen, maar daar kan ik nog wel even op wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@ctpkamps,

Leuke setup met de fenomenale A25. Denk je ook aan een paar mooie luidspreker stands in de toekomst? Wat mis je met de huidige subwoofer als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ik zou die fronts niet op stands naast het meubel zetten dan staat het mijn inziens te ver uit elkaar.
Wel zou ik ze op zijn minst een stuk indraaien richting het midden van de luister positie en misschien op mini standjes op het TV-meubel zetten zodat de ongeveer op oor hoogte uit komen.
Vind je dat er niet uit zien (wat ik me kan voorstellen) zou ik ze iets achter over tippen, dat hoeft niet eens heel veel te zijn op deze luister afstand.

Oh en bijna vergeten: mooie setup zo hoor, leuke touch met dat hakblok in de huiskamer.. :)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]CptKamps schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:46:

Kamer:
[afbeelding]

iemand een idee waar dit meubel vandaan komt? Zijn volgens mij 2 stukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptKamps
NeWSJuNK schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:00:
Denk je ook aan een paar mooie luidspreker stands in de toekomst? Wat mis je met de huidige subwoofer als ik vragen mag?
Zoals Bommes ook zegt komen ze dan denk ik te ver uit elkaar, ik heb ze nu op het kastje staan met dempers en dat vind ik er mooi uit zien. De huidige subwoofer is niet gesloten en ik mis een beetje het echt diepe geluid en de 'strakheid' ervan.
Bommes schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:05:
...misschien op mini standjes op het TV-meubel zetten zodat de ongeveer op oor hoogte uit komen.
Vind je dat er niet uit zien (wat ik me kan voorstellen) zou ik ze iets achter over tippen, dat hoeft niet eens heel veel te zijn op deze luister afstand.

Oh en bijna vergeten: mooie setup zo hoor, leuke touch met dat hakblok in de huiskamer.. :)
Thanks!

Als je op de bank zit dan zit je al goed op oorniveau, vooral omdat de bank uitnodigt om comfortabel onderuit te zitten :*) Wat betreft het indraaien dat ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:40:
[quote]CptKamps schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:46:

Kamer:
[afbeelding]

iemand een idee waar dit meubel vandaan komt? Zijn volgens mij 2 stukken toch?
IKEA. ;) Is de Besta-serie, hoogglans frontjes. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Niet teveel indraaien en 20a25 cm van de achterwand geeft bij mij beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

NeWSJuNK schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:35:
Niet teveel indraaien en 20a25 cm van de achterwand geeft bij mij beste resultaat.
Dat hangt wel heel erg van de soort speakers en de ruimte af
Afbeeldingslocatie: http://camperzone.nl/test/images/IMG_5273_640x480.JPG
Hier een oude foto van bij mij thuis.
Helaas hebben we de "woofer" die voor de verwarming ligt afgelopen september moeten laten inslapen.. :'(

Evengoed daar post ik deze foto niet voor..Fronts zijn Eltax monitor 3 aangestuurd met een Marantz SR5400.
Ondertussen staar er ook nog een echt subje naast maar voor mij geeft het behoorlijk ver indraaien het beste geluidsbeeld.
Nou moet ik daar wel bij zeggen dat de Eltaxjes de baspoort aan de onderzijde hebben zitten en ze dus niet echt de wand achter zich nodig hebben voor een goede laag weergave.

erg oude foto's trouwens zie ik nu :P
Afbeeldingslocatie: http://camperzone.nl/test/images/IMG_5058-W800.jpg

Vanuit de luister positie is de indraai hoek goed te zien:
Afbeeldingslocatie: http://camperzone.nl/test/images/foto_3_klein.JPG

Ondertussen trouwens een andere TV, de LG op de foto;s heeft het niet heel lang vol gehouden.
Specs:
Amp/reciever: Maratnz SR5400
Speakers: Eltax monitor 3 in de 50th edition (hoogglans zwart)
CD: marantz cd72 mk2 se
Stands: zelfbouw

Ondertussen dus een andere TV (philips 32pfl3258) en een subje (Boston Acoustics ASW 250) zal nog eens wat nieuwe foto's maken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
De Wengé CM1's gaan in ons nieuwe appartement plaatsmaken voor deze jongens. Heel lang naar gezocht, maar met een prima korting nieuwe kunnen scoren. Net binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3940/15622690562_1576b2a679_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3948/15437069047_ae05494674_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5597/15437077717_aa191d1f1e_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5602/15002850944_c2df2b7c47_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5611/15003457333_c355c40a75_b.jpg

We zijn nog een nieuw meubel aan het maken van steigerhout. Stands prefereren we iets minder. Ben benieuwd hoe ze klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Sixbladeknife schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:03:
De Wengé CM1's gaan in ons nieuwe appartement plaatsmaken voor deze jongens. Heel lang naar gezocht, maar met een prima korting nieuwe kunnen scoren. Net binnen :)

...

We zijn nog een nieuw meubel aan het maken van steigerhout. Stands prefereren we iets minder. Ben benieuwd hoe ze klinken!
Mooi! Ben erg benieuwd hoe je ze vindt klinken t.o.v. de CM1's, aangezien ik die nu ook heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

CptKamps schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:17:
[...]Zoals Bommes ook zegt komen ze dan denk ik te ver uit elkaar, ik heb ze nu op het kastje staan met dempers en dat vind ik er mooi uit zien. De huidige subwoofer is niet gesloten en ik mis een beetje het echt diepe geluid en de 'strakheid' ervan.
Ook dit heeft met de ruimte/luister positie te maken.
Ideaal zou zijn om een 3 hoek met evenwijdige zijdes te hebben.

Hoe ver zit je ten opzichte van de fronts?

Nog een tip voor je omtrent de subwoofer.
Ik heb beide subs op dit moment thuis staan. Beide staan ook hun mannetje als het om muziek gaat.
Perfecte ondersteuning voor de A25.
Kijk je nu meer films dan je muziek luistert dan zou ik je de XXLS400 aanraden :)
Gaat toch dieper met een strakker laag dan de 200, mede ook door de volume/inhoud van 40L. En natuurlijk de woofer van 12 inch.

Helaas hebben we nu geen importeur meer nu RA-Subs er vanaf 1 november ermee stopt.
Dat wordt dus importeren of 2e hands ergens 1 kopen.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:54

Audione0

Strijdt der titanen

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie speakers. En zeker tof dat je de meubels zelf maakt :)

Straks niet je nieuwe speakers te dicht tegen de achterwand zetten he? En zeker niet in een hoekje frommelen. Die dingen motten ademen _/-\o_ , dan klinken ze zo lekkerrrr :*)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
Audione0 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:33:
[...]

Mooie speakers. En zeker tof dat je de meubels zelf maakt :)

Straks niet je nieuwe speakers te dicht tegen de achterwand zetten he? En zeker niet in een hoekje frommelen. Die dingen motten ademen _/-\o_ , dan klinken ze zo lekkerrrr :*)
Probleem is dat ze toch redelijk dicht op de muur komen te staan. Ken het effect van die foampluggen niet aangezien ik die niet had met de CM1's. In mijn vorige woning stond mijn versterker op source direct en dan was het laag precies goed. Met een film of TV draaide ik dan nog extra bass bij op de versterker. Maar in deze woning, dreunt de bass zo gruwelijk door :? Source direct is niet om aan te horen, de bass is dan echt veel te hard ongeacht waar is ga staan of zitten (ook getest met speakers flink stuk van de muur). Ben benieuwd of die foampluggen gaan helpen. Misschien toch stands en verder van de muur dan? Iemand tips om de bass te dempen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
St Vitus :9 ?

[ Voor 23% gewijzigd door dannbla op 26-10-2014 12:20 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Dacht even de kerk te herkennen 8)7

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@ murphylee,

Voordeel van de bk subwoofer is dat je die ook hi level kunt aansluiten. Bij stereo gebruik een groot voordeel ten opzichte van de Boston woofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
okaydanny schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:37:
[...]

Dacht even de kerk te herkennen 8)7
;) Is een andere. Deze maakt echt heel veel herrie, heel de dag door, non-stop en vooral heel en heel vaak. Verder ook niet bepaald HiFi geluid en veel galm. Maargoed ben er zelf tegenover gaan wonen natuurlijk, hoor het zelf al bijna niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:30
Sixbladeknife schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:54:
[...]

.....bassproblemen

Iemand tips om de bass te dempen?
Kan het zijn dat de tv kast waar ze op staan fungeert als een grote galmkast? Je hoort dan niet de bass uit de speakers maar de resonantie van de trillingen die de tv kast versterkt doorgeeft aan de ruimte. Er zin wat commerciële oplossingen voor, handigste is de speakers eerste even te testen met andere ondergrond.

Ik hoorde de bass in mijn vorige huis (appartement) het beste in... de slaapkamer. Het geluid vloog alle kanten op behalve naar de luister positie. Je moet heel veel plekken testen, wellicht kun je met wat akoestische aanpassingen het geluid verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heel heel mooi. De witte versie van B&W blijft toch wel erg chique zeg. Heb zelf witte speakers van Dali maar dit is toch een anders afwerkniveau. CM1 icm CM10 blijft een droom :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47

Mooie speakers zeg. Hou zelf niet van witte spullen maar moet toch eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast ben nu ik ze zo in een realistisch interieur zie. Mooi uitzicht ook trouwens.
Denk alleen dat er iets met je camera statief is, sommige foto's zijn een beetje scheef ;)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
Pjotr22 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:46:
[...]

Kan het zijn dat de tv kast waar ze op staan fungeert als een grote galmkast? Je hoort dan niet de bass uit de speakers maar de resonantie van de trillingen die de tv kast versterkt doorgeeft aan de ruimte. Er zin wat commerciële oplossingen voor, handigste is de speakers eerste even te testen met andere ondergrond.

Ik hoorde de bass in mijn vorige huis (appartement) het beste in... de slaapkamer. Het geluid vloog alle kanten op behalve naar de luister positie. Je moet heel veel plekken testen, wellicht kun je met wat akoestische aanpassingen het geluid verbeteren
Had ik ook al aan gedacht, maar heb de speakers ook al op de grond naast het meubel getest. Lijkt wel alsof die gehele kant van de kamer ervoor zorgt. Had het vroeger bij mijn ouders ook. In een bepaalde hoek van de kamer deed mijn sub eigenlijk helemaal niets. 1,5 meter verder was hij veel te hard aanwezig. Wil eigenlijk erg graag speakerstands maar geen zwart of zilver/grijs. Staat niet bij de rest v/h interieur. Ik zat te denken aan Norstone Arken stands. Enige merk waarbij de kleur wit gebroken is en niet spierwit. Zijn de speakers ook niet. Zou graag een paar voorbeelden zien maar vrijwel niemand heeft ze.
tikkietrugjaap schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:13:
[...]

Mooie speakers zeg. Hou zelf niet van witte spullen maar moet toch eerlijk zeggen dat ik aangenaam verrast ben nu ik ze zo in een realistisch interieur zie. Mooi uitzicht ook trouwens.
Denk alleen dat er iets met je camera statief is, sommige foto's zijn een beetje scheef ;)
Bedankt, uitzicht is inderdaad 100 maal goud. Echt een lot uit de loterij wat dat betreft. Kijken zo op alle terrassen en de kerk :) In de zomer zetten we dat Frans balkon open met de eettafel ervoor. De foto's zijn uit de hand geschoten met een Galaxy s5 8)

Als iemand nog mooie stands weet...Wil ze namelijk wel eens gaan aansluiten. Dan post ik weer nieuw beeldmateriaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sixbladeknife schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:37:
[...]

. Wil eigenlijk erg graag speakerstands maar geen zwart of zilver/grijs. Staat niet bij de rest v/h interieur. Ik zat te denken aan Norstone Arken stands. Enige merk waarbij de kleur wit gebroken is en niet spierwit. Zijn de speakers ook niet. Zou graag een paar voorbeelden zien maar vrijwel niemand heeft ze.ten. Dan post ik weer nieuw beeldmateriaal!
Al aan gedacht om goedkoop een tweedehands set op de kop te tikken in welke kleur dan ook, en vervolgens op te knappen? Zandstralen, schuren en spuiten (afhankelijk van de staat). Dan heb je alles zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:16
haha, dat dacht ik ook gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

CptKamps @ 12:46:
Ik ben net verhuisd van een flat naar een huis en heb al veel tijd besteed aan het verzamelen van apparatuur en bedenken van de gewenste indeling en kabelmanagement. Dit is mijn eerste volledige set, nadat ik ben overgestapt van een Z-5500. De foto's! (gisteravond genomen met mobiel)

Wat je ziet:
- Samsung LE46D550
- Marantz SR5007
- Boston Acoustics A225C
- 4 x Boston Acoustics A25
- Boston Acoustics Soundware S Subwoofer
- Marantz TT 42 platenspeler
- Xbox One
- Earforce Delta headset
- TP-Link router

Wat je niet ziet:
- Raspberry Pi B+
toffe opstelling! mooi strak.
Raspberry Pi met RaspBMC?
Bommes @ 21:06:
[...]
erg oude foto's trouwens zie ik nu :P
[afbeelding]

Specs:
Amp/reciever: Maratnz SR5400
Speakers: Eltax monitor 3 in de 50th edition (hoogglans zwart)
CD: marantz cd72 mk2 se
Stands: zelfbouw
wel cool, zo'n CD speler :)

[ Voor 37% gewijzigd door klaasje11 op 28-10-2014 13:03 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptKamps
klaasje11 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:51:
toffe opstelling! mooi strak.
Raspberry Pi met RaspBMC?
Thanks! Ik heb er OpenElec op staan (las dat dit qua performance het goed doet), maar mijn Micro-SD kaartje heeft wat problemen volgens mij... Add-ons installeren lukt niet namelijk, dus doe er op dit moment nog niet veel mee, even een keer opnieuw formatteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Jongens, ik ben bang dat ik jullie moet verlaten!
Sinds de aanschaf van een set B&W 684 wilde ik mijn 6xx serie 3 upgraden, zodoende verkocht ik alles totdat ik nog de 684 had staan. Wilde toch een keer een stereoversterker proberen, dus haalde een Marantz PM7200 op. :9

En toen gebeurde het!

Liefde op eerste gehoor! O+ Al het extra detail en de vooruitgang met muziek, daarnaast mis ik achter niks met films, zelfs de bas mis ik niet uit de subwoofer. Het kostte mij veel tijd om te realiseren maar stereo is wat ik wil. Alleen horror/actie films tijdens de actieve scenes is het jammer dat er achter niks is, maar gek genoeg mis je het niet ondanks het wel ontbreekt.
Van het geld van mijn set een paar 805 nautilus gehaald en nu nog de overige centen van componenten gebruiken voor een versterker. Hierbij stap ik dus formeel uit de HT wereld. ;w

Maar ik zal stiekem nog altijd blijven kijken naar jullie plaatjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
Bierdopje120 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:41:
Sinds de aanschaf van een set B&W 684 wilde ik mijn 6xx serie 3 upgraden, zodoende verkocht ik alles totdat ik nog de 684 had staan. Wilde toch een keer een stereoversterker proberen, dus haalde een Marantz PM7200 op. :9

En toen gebeurde het!

Liefde op eerste gehoor! O+ Al het extra detail en de vooruitgang met muziek, daarnaast mis ik achter niks met films, zelfs de bas mis ik niet uit de subwoofer. Het kostte mij veel tijd om te realiseren maar stereo is wat ik wil. Alleen horror/actie films tijdens de actieve scenes is het jammer dat er achter niks is, maar gek genoeg mis je het niet ondanks het wel ontbreekt.
Van het geld van mijn set een paar 805 nautilus gehaald en nu nog de overige centen van componenten gebruiken voor een versterker. Hierbij stap ik dus formeel uit de HT wereld. ;w

Heb precies hetzelfde ervaren in het verleden ;) Mis ook geen surround speakers meer. Goed stereo is gewoon lekker! Zal voor iedereen anders zijn natuurlijk maar ik herken me hier volledig in. Nu zal een setje 805 op een goede stereoversterker ook vast erg goed klinken. Afbeeldingen posten van de nieuwe setup dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024

En toen gebeurde het!

Ik heb hier anders al heel wat stereo sets zien voorbijkomen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
Update!

Laatste tijd lekker aan het hobby'en met stereo versterking.
Wilde toch graag een betere muziek weergave, en daar ging mijn Marantz SR5005 receiver me niet bij helpen.

Wat hebben we gekocht voor la musica? Gesorteerd op aankoop datum:

- Squeezebox Touch
- Little Bear 3P tube pre amp
- Squeezebox Sbooster + BOTW upgrade
- Gustard Dac-X9
- Denon POA2600 eindversterker
- Marantz PM8000 geïntegreerde stereo versterker

Dus eerste begonnen met de Squeezebox op m'n SR5005. Klonk al een stuk leuker dan muziek vanaf m'n WD TV Live.
Toen de little bear buisjes ertussen gezet. Gewoon voor de leuk gekocht via Ebay omdat het er leuk uitziet en ik nog geen ervaring met buisjes had.
Moet zeggen, de klank veranderd wel degelijk, en met name bij vocals ervaar ik een verminderde mate van scherpe randen.
Toen de output van de squeezebox DAC geupgrade door middel van de bekende BOTW.
Toch maar een andere DAC uitproberen - Gustard Dac-X9.
Tijd voor andere versterking - Denon POA2600, 2x200watt op 8 ohm.
Misschien is een echte geïntegreerde versterker ook wel leuk? - Marantz PM8000.

Dusja nu ben ik op het punt aangekomen om een beslissing te maken om verder te gaan met de Marantz PM8000 of de Denon POA2600.
De Denon laat m'n speakers vrijer klinken. Stuur het makkelijker aan door het grote vermogen die het kan leveren. De muziek komt meer los van de speakers dan bij de Marantz.
De Marantz daarentegen maakt het geluid iets smeuïger wat vooral bij vocals wel erg lekker klinkt.

MAARRRRR schoot door mijn hoofd......... wat als ik ze nou allebei eens gebruik.
Dus de Marantz op de highs en Denon op de lows aangesloten...

_/-\o_ d:)b *; <3 *O* oOo :Y

Dat klinkt lekker zeg!

Het leuke is dat ik vanaf mijn Squeezebox het volume regel maar op de Marantz zit ook een volume regeling waarmee ik dus de highs aanstuur. Oftewel als ik de marantz wat terug draai in volume en de squeezebox omhoog, more BASS!
Dus ik kan die 2 mooi op mekaar afstemmen zoals ik dat lekker vind. Nooit gedacht dat ik zoveel bass uit m'n CM8 kon krijgen.
Misschien is het een beetje vals spelen maar de Marantz speelt wel gewoon in class A en Source Direct en dus geen Tone Control nodig om de bass op te schroeven. >:)

Gisteravond ook nog even filmpje gekeken. Gewoon wauw... die bass... :9~
Wie zegt dat de CM8 geen bass geeft... kom maar langs :7

Nu nog even andersom proberen... Marantz op low en Denon op high. Dus met volume regeling op de lows.

Gewoon wat pics (srry voor kwaliteit) omdat jullie dat leuk vinden:
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/78473d8d54970f08d518e8e76bd5be27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/d2136faf457098dccdb2b6a162985e19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/b47801197c532c3d2927c8607766eabf.jpg

En m'n zelf gemaakte kabel :)
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/3052a756302f352eb0fd97acc06c6779.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:51

Sick Nick

Drop the top!

Heb je met 2 amps niet een klein beetje tijdsverschil door de verwerking intern? Of is dat dusdanig klein dat je het niet merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
Sick Nick schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:06:
Heb je met 2 amps niet een klein beetje tijdsverschil door de verwerking intern? Of is dat dusdanig klein dat je het niet merkt?
Er zullen waarschijnlijk vast mensen zijn die zeggen dat ze het inderdaad horen.
Ik merk daar echter niks van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En toen gebeurde het!

Stereo mag hier ook hoor d:)b
Sterker nog, ik zie het graag, en stereo kun je ook prima een film mee kijken :) Wat voor receiver had je voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Wayneheadx schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:47:
MAARRRRR schoot door mijn hoofd......... wat als ik ze nou allebei eens gebruik.
Dus de Marantz op de highs en Denon op de lows aangesloten...

Dat klinkt lekker zeg!

Het leuke is dat ik vanaf mijn Squeezebox het volume regel maar op de Marantz zit ook een volume regeling waarmee ik dus de highs aanstuur. Oftewel als ik de marantz wat terug draai in volume en de squeezebox omhoog, more BASS!
Dus ik kan die 2 mooi op mekaar afstemmen zoals ik dat lekker vind. Nooit gedacht dat ik zoveel bass uit m'n CM8 kon krijgen.
Misschien is het een beetje vals spelen maar de Marantz speelt wel gewoon in class A en Source Direct en dus geen Tone Control nodig om de bass op te schroeven. >:)
Mooi dat je dit fijn vind, maar volgens mij slaat dit nergens op. :o Alles onder de 350hz (crossover CM8) gewoon harder laten weergeven door de versterker op het laag verder open te draaien..... pffff. En dat met deze prijsklasse speakers.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:30
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:20:
[...]

Mooi dat je dit fijn vind, maar volgens mij slaat dit nergens op. :o Alles onder de 350hz (crossover CM8) gewoon harder laten weergeven door de versterker op het laag verder open te draaien..... pffff. En dat met deze prijsklasse speakers.... :/
Volgens mij slaat jouw reactie nergens op. Laat iemand nou gewoon blij zijn dat hij het maximale uit zn apparatuur haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Sorry, maar dit is echt puber niveau, om dit soort speakers met 2 amps aan te sturen om vervolgens meer "BASS" te krijgen door de amp voor het laag (tot 350hz!) verder open te draaien.... Maar goed, dat vind ik. Blij voor die gast dat ie dat top vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Lijkt me ook een beetje complexe manier om je bass knop te negeren. Kan me niet voorstellen dat b&w dit zo zou adviseren maar idd, ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 23:44
Je kan ook luidsprekers kopen die wel echt laag gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Over laag en lomp gaan gesproken, zo kreeg ik een demo van een kennis die een SVS sub had staan, zo een zuil. God kolere dat was prachtig. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ConZito schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:30:
Je kan ook luidsprekers kopen die wel echt laag gaan :+
Of een versterker met A+B selectie, en dan bi-wired aansluiten, dan kun je lekker de tweeters uitzetten. "all about that bass, no treble" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Wauw, maar ik houd het liever bij mijn Pioneer Sa-8500 II, heerlijk ding, Bi-Wired op mijn B&W Nautilus speakers, A op de woofers en b op de tweeters, niks met de toonregeling doen, gewoon source direct, dat op een Van Medevoort, klinkt beter dan een aparte versterker kopen voor je speakers omdat je meer ''bass'' wilt hebben, dat deed ik toen ik 13 a 14 was, maar nu, mijn god, alsjeblieft niet.
Gewoon lekker neutraal gaan luisteren, dan wen je er aan en ga je op een gegeven moment die ''bass'' haten, omdat het zo nep klinkt, van die bas word je ook vaak vermoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Het is eerder "all about that wife acceptance factor" bij B&W. Zoals je hier en elders een aantal keren kunt lezen, zijn het de vrouwen die kiezen bij velen. De vrouw die de broek aan heeft, zelfs bij de speakers...! :X

En B&W doet 1 ding heel goed: speakers maken die er mooi uit zien. Durf te wedden dat zij bij de ontwerpfase een vrouwen test panel hebben. Man neemt vervolgens vrouw (SWMBO) mee voor zo'n grote aankoop (!) en dan kiest de vrouw, en de man is al blij dat ie iets krijgt mag kopen... :P

Nee, die B&W's - zwaar overrated. Met name het gebrek aan coherentie en die ietwat kwakende middenspeakers..... zelfs bij een 803 niet te pruimen, pffff. En echte bass komt niet uit zo'n CM8, dat gaat gewoon niet. Dus ja, je moet wat. Dan maar bi-ampen en het mid-laag open draaien... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:20

RnB

God, koning JARHASATAFARI is aan het woord hoor..

Volgens mij zijn er zat mensen die luistersessies hebben gehouden (waaronder ik) en die uit zijn gekomen op een B&W. In mijn geval omdat ik die speakers gewoon het beste vond klinken, niet omdat mijn vrouw, die ik niet heb, dat gezegd heeft. En daarnaast vind ik ze ook erg mooi ja, maar dat lijkt mij een factor die toch minder belangrijk dan het geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ach zo zie je maar ... er is ook nog zoiets als budget. Gelukkig heb ik een vrouw die mijn hobby's respecteert en het is altijd geven en nemen in een relatie toch? Ik heb de mazzel dat mijn vrouw ook graag "goed geluid en beeld" belangrijk vindt. Zo ben ik uitgekomen op de JAMO s608 HCS3 ... ook geen kleine jongens a 28kg de stuk ;)

Geleend plaatje van google
Afbeeldingslocatie: http://bilder.hifi-forum.de/max/60278/jamo-s-608_107685.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
RnB schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:24:
God, koning JARHASATAFARI is aan het woord hoor..
Klopt. Lezen met smileys, niet iedereen kan het. :*) :)

Verder staat het er vaak letterlijk dat de vrouw de doorslag gaf en die lieve mooie B&W's wilt. Niet dat ik denk dat B&W slechte speakers maakt overigens.

[ Voor 26% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 30-10-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:36:
[...]
Klopt. Lezen met smileys, niet iedereen kan het. :*) :)

Niet dat ik denk dat B&W slechte speakers maakt overigens.
Nu krabbel je weer terug?
Moeten wij je dan serieus nemen?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind je reacties ook storend JAHRASTAFARI. Ik ben het met je eens dat het aansluiten van 2 versterkers als equalizer/loudness niet bepaald Hi-Fi is, maar laat de beste man in zijn waarde. Die hele reactie daarna over B&W speakers en al je aannames, slaat helemaal nergens op.

Als jij iemand met een glimlach verteld dat hij een klootzak is, dan heb je nog steeds een kans dat een klap krijgt. Hou jezelf een beetje in en/of onderbouw je argumenten eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:54

Audione0

Strijdt der titanen

Je (de puristen onder ons) kunt het misschien puberig vinden of niet, maar als je geen zin/geld hebt om een nieuw receiver/versterker te kopen en je kunt het zo oplossen en het klinkt nog "fantastisch" ook dan is het prima toch?

Ik weet verder niet of je hier je speakers mee kunt slopen? Mij lijkt het niet?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
De speakers zijn wel Bi-Amp geschikt dus volgens mij moet dat gewoon kunnen hoor. Ik zou het alleen dan wel doen op een manier dat je niet zelf aan volume moet gaan zitten draaien per versterker want je auddissey calibratie kan je ook wel vergeten op deze manier

[ Voor 53% gewijzigd door wimpie007 op 30-10-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
Hahaha wauw... gewoon wauw... wat een haters gelijk zeg pffff... nou daar gaan we dan:
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:20:
[...]
Dat is inderdaad heel mooi dat IK dat fijn vind, het is namelijk mijn geld, mijn installatie, mijn huis, mijn oren en mijn beleving van de muziek en wat JIJ ervan vind... boeit me vrij weinig tot helemaal niks d:)b

Ik ben namelijk lekker aan het hobby'en en laat dit nou net een hobby zijn waar totaal geen richtlijnen in zijn wat iemand wel of niet zou moeten doen. 'Doe wat jij goed vind klinken' is altijd het advies.
Dus ik ben aan het zoeken naar wat ik goed vind klinken, that's all.
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:43:
Sorry, maar dit is echt puber niveau, om dit soort speakers met 2 amps aan te sturen om vervolgens meer "BASS" te krijgen door de amp voor het laag (tot 350hz!) verder open te draaien.... Maar goed, dat vind ik. Blij voor die gast dat ie dat top vindt.
"Die gast?" "Puber niveau?" .... lees uw reacties even... no more comment.

En voor alle andere haters, lees bovenstaande. :w

Nogmaals ik ben aan het hobby'en. Als dat voor jullie betekent een versterker + boxen kopen en muziek luisteren, prima! Voor mij betekent het van alles kopen, aansluiten, luisteren, weer anders aansluiten, hier sleutelen, daar sleutelen, weer luisteren etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica