Led spotjes tegen de warmte of gewone met een dimmert? Ik zie potentieel voor een paar leuke rgb spotjes, maar ben gek op kleurtjes
Haha gewoon met dimmer... Wacht maar even tot het af isMikayu schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:13:
Led spotjes tegen de warmte of gewone met een dimmert? Ik zie potentieel voor een paar leuke rgb spotjes, maar ben gek op kleurtjes
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
We wachten al zo lang tot t af isMasterkale1 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:06:
[...]
Haha gewoon met dimmer... Wacht maar even tot het af is.. Er zit 24 meter aan ledstrips verwerkt in de panelen
Let wel op met de warmte afgifte van de halogeen spotjes tussen de dempingsmaterialen. Het zal niet snel gebeuren, maar je wil niet dat het geheel een keer vlam vat.Masterkale1 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:06:
[...]
Haha gewoon met dimmer... Wacht maar even tot het af is.. Er zit 24 meter aan ledstrips verwerkt in de panelen
Steenwol zal niet snel in de brand vielen denk ik.Cobaltjeh schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:11:
[...]
Let wel op met de warmte afgifte van de halogeen spotjes tussen de dempingsmaterialen. Het zal niet snel gebeuren, maar je wil niet dat het geheel een keer vlam vat.
Hahaha ja ... ik ook.. Kan wel wat foto`s posten van het eea waarmee ik ben bezig geweest in de tussentijd.
Voortuin... Met ROTSSPEAKERS .. jaja.

Achtertuin .. Geen speakers maar wel leuke lampjes.

De panelen... bovenkant:

[ Voor 5% gewijzigd door Masterkale1 op 09-10-2014 12:48 ]
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Damn, dat ziet er heel strak uit
Nu nog een tv aan die muur en je hebt een garden cinema
Ja dat is nog wel een optie inderdaad hahaha. In de achtertuin wil ik een loungeset en een jacuzzi plaatsen. Aansluitingen liggen er al alleen het geld is op ...Mikayu schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:13:
Damn, dat ziet er heel strak uit
Doe eerst maar die panelen en lekker genieten daarvan met de kachel aan. Misschien van je vakantiegeld voor de zomer wat in je tuin steken
Ja dat ga ik ook zeker eerst doen. Ik zit er ook aan te denken om dat akotherm onder mijn tafels te plakken. Dan heb je toch demping alleen je ziet het niet.Mikayu schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:21:
Doe eerst maar die panelen en lekker genieten daarvan met de kachel aan. Misschien van je vakantiegeld voor de zomer wat in je tuin steken
Haha tja... wat zal ik er eens van zeggen... Ik ben ook blij dat ze het doet anders gebeurd het niet hahaAudione0 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:09:
[...]
Ik ben jaloers op jeWat jou vriendin/vrouw daar doet he, zie ik mijn vriendin nou net niet doen, hulde!
Jammer genoeg ben ik de aangewezen persoon die de ramen altijd doet lappen...![]()
Wel iets met buizen idd, maar die peachtree heb ik even laten varen. Ik dacht, ik ga eerst even wat andere dingen proberen (ben ik dol opMikayu schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:58:
Dat peach ding buizentrap waar je het laatst over had? Schiet op, ga naar huis en reageer met een foto
Had in eerste instantie alleen een 5.0 opstelling voor film, met een receiver.
Later ben ik gaan investeren om meer uit m'n stereo weergave te halen voor muziek. Dus 2 eindversterkers, DAC, streamer etc. Toen werd er een kleintje geboren en deed ik daar niks mee, luisterde nooit meer muziek. Dus alles verkocht, behalve receiver.
Nu is de kleine 1 jaar oud en begint het weer te kriebelen dus ben ik weer lekker aan het shoppen
Dus via marktplaat een gloednieuwe Squeezebox Touch gekocht. Ik had, voordat ik alles verkocht, de Sonos maar ik vond het geluid uit de Sonos wat harsh/scherp klinken kon ik me herinneren, toen ik die voor het eerst in m'n installatie had aangesloten. Dus daarom nu de Touch maar eens proberen.
De DAC in de Touch is redelijk maar ik merkte dat er nogal wat jitter op de lijn zat dus vervolgens maar gelijk de Squeeze-upgrade (Best of 2 Worlds, lineaire voeding) gekocht en dat was een dikke verbetering.
Dus de streamer heb ik in de pocket.
Verder leek het me wel leuk om eens te experimenteren met het geluid van buizen want dat heb ik zelf eigenlijk nog nooit geprobeerd.
Dus ik heb via ebay een Little Bear P-3 gekocht:

Daarbij ook gelijk de buizen vervangen voor degelijke General Electric 5670 blackplate buisjes ipv de chinese buizen die er standaard bij geleverd worden.
Gisteren deze in elkaar gezet (was een bouwpakket).
En gisteren ook een nogal onbekende dac de 'Gustard DAC-X9' binnen gekregen:

Waarom deze? Omdat de specs erg veelbelovend waren en voor het geld echt een koopje:
1. Two WM8741 dac chips -- mono configuration (one chip for one channel)
2. Two sealed high grade transformer deployed, one for digital, another for analog circuit.
3. Dedicate voltage regulation circuit, 2 stage for digital circuit, each wm8741 chips have independent second stage regulated power supply.
4. CS8416 SPDIF receiver for 24bit 192k SPSID signal compatibility. This is most stable and high compatible SPDIF receiving chip on market.
5. XMOS USB Audio Reference 2.0 receiver chip, supporting native Asynchronous 24bit 192K digital output capability.
6. 4x OPA627au for analog balanced XLR output.
7. 2x AD797 OPAMP for analog RCA output.
8. Digital Input: balanced Spdif AES/EBU port, RCA, Toslink Optical input and USB
9. Analog Output: balanced analog output via XLR port, single ended output via RCA port
USB 2.0 interface can replay 1BIT/2.8224MHz asynchronous sampling rate of DSD digital signals.
That is DSD64.
Dusss nu nog even de tijd vinden om uitgebreid te gaan luisteren
Nu alleen nog aan het zoeken naar een leuke stereo versterker. Heb de Rotel RA-980BX op het oog.
Verder is me gisteren wel opgevallen, na een snelle test, dat mijn vd Hul interlink op de RCA out van de DAC een stuk meer jitter bevat dan als ik speel via de XLR uitgangen met standaard goedkope kabel....
Klinkt gewoon smerig...
Nu geloof ik niet zo in de kabels van elfjes en maanlicht maar hoe zou dit komen... unbalanced vs balanced? Kabel 'kapot'? RCA aansluiting op dac niet optimaal?
Of zou het dan toch mogelijk zijn dat bepaalde kabels beter klinken dan anderen? (zeg dat dit niet waar is please... anders is het bye bye money...

Jitter als je een andere interlink gebruikt op de analoge output? Of begrijp ik het nou verkeerd?
Misschien een leuke link ter relativering van je waarnemingen: klik.
Misschien een leuke link ter relativering van je waarnemingen: klik.
Ik heb de dac aangesloten aan m'n versterker, zowel met unbalanced RCA als met de balanced XLR aansluitingen.Jag schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:50:
Jitter als je een andere interlink gebruikt op de analoge output? Of begrijp ik het nou verkeerd?
De RCA is met vd Hul en de XLr is standaard kabeltje.
De vd Hul bevat meer jitter.
Denk? Ik hoor het! Overduidelijk zelfs...Jag schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:13:
En waarom denk je dat?
Het is dat dit een showtopic is, anders had ik gevraagd of je samples had..
Wel leuk die buisjes. Zou niet misstaan bij de computer als vervanging voor dat conrad ding met ringkern trafo
Edit: tv opgehangen. Hdmi kabel naar tv tuner net te kort dus die bungeld er nog. Heb ook nog dvblink draaien als we behoefte krijgen aan tv
Wel vreselijke overscan zeg. Het kan niet eens uit en over vga doet ie maar 720p max

Wel leuk die buisjes. Zou niet misstaan bij de computer als vervanging voor dat conrad ding met ringkern trafo
Edit: tv opgehangen. Hdmi kabel naar tv tuner net te kort dus die bungeld er nog. Heb ook nog dvblink draaien als we behoefte krijgen aan tv
Wel vreselijke overscan zeg. Het kan niet eens uit en over vga doet ie maar 720p max

[ Voor 55% gewijzigd door Mikayu op 09-10-2014 19:25 ]
De overscan kan je toch aanpassen bij de drivers van je videokaart?[b][message=43027968,noline]
[afbeelding][afbeelding]
Het TV meubel is eindelijk de deur uit, en een nieuwe audio en beamer kast is af. Ik heb de beamer kast is gemaakt zodat ik de beamer normaal uit het zicht is. Daarnaast komt is de beamer op deze manier iets dichter bij de projectiemuur en op een goede positie. Ten opzichte van de oude positie aan de muur hoeft er nu geen keystone correctie toegepast te worden en blijft het beeld even groot, wat de beeldkwaliteit ten goede komt.

Je ziet een aantal kabels die nog weg gewerkt moeten worden, waaronder een jack kabel die vanuit de beamer naar de versterker loopt.
en een kapotte Synology nas

Het witte stoeltje krijgt binnenkort een nieuwe bekleding, dan kan dat schapenvacht eraf.

Je ziet een aantal kabels die nog weg gewerkt moeten worden, waaronder een jack kabel die vanuit de beamer naar de versterker loopt.
- LG PA70G Beamer
- Een wat oudere Kenwood receiver (zonder HDMI helaas) en CD speler
- Tele2 TV kastje
- OKI B104d printer
- Quadral Odin Mk III speakers
- Quadral Fortun X speakers, deze staan op MP, omdat ze als rear speakers een beetje groot zijn. Voorlopig hou ik het bij stereo speakers. Akoestiek verbetering heeft nu meer voordeel dan een betere stereo. Ik zit nog te denken aan spikes/natuurstenen voet onder de hoge speakers, heeft dat echt voordeel?

Het witte stoeltje krijgt binnenkort een nieuwe bekleding, dan kan dat schapenvacht eraf.

[ Voor 11% gewijzigd door JanJeen op 09-10-2014 20:40 ]
Dit is echt een hele vette oplossing. Het enige waar ik mij zorgen om zou maken is de hoogte.JanJeen schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:36:
Het TV meubel is eindelijk de deur uit, en een nieuwe audio en beamer kast is af. Ik heb de beamer kast is gemaakt zodat ik de beamer normaal uit het zicht is. Daarnaast komt is de beamer op deze manier iets dichter bij de projectiemuur en op een goede positie. Ten opzichte van de oude positie aan de muur hoeft er nu geen keystone correctie toegepast te worden en blijft het beeld even groot, wat de beeldkwaliteit ten goede komt.
[afbeelding]
Je ziet een aantal kabels die nog weg gewerkt moeten worden, waaronder een jack kabel die vanuit de beamer naar de versterker loopt.Wat je niet ziet zijn de verduisterende rolgordijnen, de glasvezel modem
- LG PA70G Beamer
- Tele2 TV kastje
- OKI B104d printer
- Quadral Fortun X speakers, deze staan op MP, omdat ze als rear speakers een beetje groot zijn. Voorlopig hou ik het bij stereo speakers. Akoestiek verbetering heeft nu meer voordeel dan een betere stereo. Ik zit nog te denken aan spikes/natuurstenen voet onder de hoge speakers, heeft dat echt voordeel?
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Loop je de hele handel er niet af wanneer je op staat?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik denk dat je inderdaad jezelf al hebt beantwoord:Wayneheadx schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:30:
[...]
Verder is me gisteren wel opgevallen, na een snelle test, dat mijn vd Hul interlink op de RCA out van de DAC een stuk meer jitter bevat dan als ik speel via de XLR uitgangen met standaard goedkope kabel....
Klinkt gewoon smerig...
Nu geloof ik niet zo in de kabels van elfjes en maanlicht maar hoe zou dit komen... unbalanced vs balanced? Kabel 'kapot'? RCA aansluiting op dac niet optimaal? ...
Is je amp balanced?6. 4x OPA627au for analog balanced XLR output.
8. Digital Input: balanced Spdif AES/EBU port, RCA, Toslink Optical input and USB
9. Analog Output: balanced analog output via XLR port, single ended output via RCA port
Zou kunnen, maar ik wil gewoon 1080p op een 1080p paneel en geen halfgare pixel scaling. Gezien ik cloned screen draai komt het mijn beamer ook niet ten goede die geen overscan doet gelukkigserial_killa159 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:43:
[...]
De overscan kan je toch aanpassen bij de drivers van je videokaart?
Wel handig, zo hoef ik geen splitter achter de amp te hangen
Kon het niet laten om even met google camera app te klieren

En nog een close-upje van de ES

Hmm volgende keer iets meer groen in de setting
Hoe klinkt jitter dan?Wayneheadx schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:38:
[...]
Denk? Ik hoor het! Overduidelijk zelfs...
Een kabel haalt geen jitter weg en voegt ook geen jitter toe.......
Jitter horen is een htforum.nl begrip.. nuff said?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Nee mijn amp is niet balanced, ik heb een kabel XLR-RCA... die gaat vanaf m'n DAC met XLR naar m'n versterker met RCA. Dus uiteindelijk komen beide signalen unbalanced binnen?OriginalDon schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:45:
[...]
Ik denk dat je inderdaad jezelf al hebt beantwoord:
Is je amp balanced?
Ik zei al, ik geloof zelf ook niet in het hele kabel verhaal maar ik maak nu dus iets mee wat me van m'n voetstuk afgooit. En ik wil erachter komen of het aan de kabel ligt of ergens anders aan.Barry|IA schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 01:07:
[...]
Hoe klinkt jitter dan?
Een kabel haalt geen jitter weg en voegt ook geen jitter toe.......
Jitter horen is een htforum.nl begrip.. nuff said?
Ik heb zojuist een aantal high-end kabels gehuurd om te proberen dus we gaan er snel genoeg achter komen
Maar om antwoord op je vraag te geven, ik citeer:
"In de geluidstechniek is jitter een oorzaak van kwaliteitsverlies bij opnemen of weergeven van een digitaal verwerkt geluid."
Dus jitter is een oorzaak van kwaliteitsverlies, en geen hoorbaar effect. Daar heb jij een punt
Maar wat je dus zou kunnen zeggen is dat ik bedoel dat ik vermindering van kwaliteit hoor.
En dan heb ik het niet over meer of minder 'diepte' 'dynamiek' 'strakke bas' ... nee ik heb het over de scherpte van hoge tonen, rafelige randen. NOT clean sound...

Heeft je TV geen setting genaamd "fit to screen" of "1:1 pixel" ?Mikayu schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:58:
Zou kunnen, maar ik wil gewoon 1080p op een 1080p paneel en geen halfgare pixel scaling. Gezien ik cloned screen draai komt het mijn beamer ook niet ten goede die geen overscan doet gelukkig
Bij Samsung **F** vindt je dat in het picture size menu, waar je ook 16:9, 4:3, zoom etc selecteerd.
Science is stranger than fiction
Helaas niet nee. Erg basic opties allemaalHarmani schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:01:
[...]
Heeft je TV geen setting genaamd "fit to screen" of "1:1 pixel" ?
Bij Samsung **F** vindt je dat in het picture size menu, waar je ook 16:9, 4:3, zoom etc selecteerd.
Heb Toshiba een mail gestuurd of ze expert firmware hebben voor mij of dat ze dan minstens overscan settings in kunnen bakken
Maar aam de andere kant, zo boeiend is tv nou ook weer niet
Desnoods kan je met XBMC zelf nog het een en ander recht trekken via Video Calibration. Laatste keer dat ik dit voorhad was het ook een instelling op de (Samsung) tv. Kunt hem ergens op full zetten en dan is er normaal geen overscan meer. Jij dus nietMikayu schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:43:

+

=

Met als resultaat:
Omdat ik een 60" Sharp heb had ik helaas 2 Lightpacks nodig, moet nog wel ff finetunen om de zones wat beter over te laten lopen maar het werkt allemaal goed
Stuur je dit nu aan via XBMC?Bierkameel schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:15:
[afbeelding]
+
[afbeelding]
=
[afbeelding]
Met als resultaat:
[video]
Omdat ik een 60" Sharp heb had ik helaas 2 Lightpacks nodig, moet nog wel ff finetunen om de zones wat beter over te laten lopen maar het werkt allemaal goed
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Heeeeel vet! werkt alleen met XBMC of ook met andere mediaplayers of opties? want dit wil ik graaagggg
Ziet er tof uit Bierkameel
Your Friendly Neighborhood Moderator
Welk bouwjaar qua huurhuis kun je t best hebben qua isolatie?
Zou best blij zijn als ik volgend jaar ergens kan gaan reageren en uit de flat kan. Ook zodat de sub zich dan beter kan uiten oftewel ik m wat hoger kan zetten als nu(op de helft ivm doordreunen)staat op voormalig studiomonitor isolatie steunen, maar helpt natuurlijk ook niet echt.
Zou best blij zijn als ik volgend jaar ergens kan gaan reageren en uit de flat kan. Ook zodat de sub zich dan beter kan uiten oftewel ik m wat hoger kan zetten als nu(op de helft ivm doordreunen)staat op voormalig studiomonitor isolatie steunen, maar helpt natuurlijk ook niet echt.
Ik zit in jaren 60 flat met gebakken zand steen en betonnen plafond. Hoor niemand klagen
Meeste rijtjeshuizen hier zijn hout en steen, lijkt mij gehoriger.
Goede sub helpt ook met de juiste settings. Zo ding is gemaakt om laag weer te geven. Geen logitech achtige 120hz bonkiebonk middentonen xD
Meeste rijtjeshuizen hier zijn hout en steen, lijkt mij gehoriger.
Goede sub helpt ook met de juiste settings. Zo ding is gemaakt om laag weer te geven. Geen logitech achtige 120hz bonkiebonk middentonen xD
Hij doet zn werk verder goed, maar kan hier niet voluit staan zonder dat dus overal doorheen trilt want heb een vrij dunne vloer. Is een jaren 70 flat en zit op de 4e etage en is best gehorig en dreunt ook snel door. Kan dr hierna alleen maar wat op vooruitgaan.
Zijn dat allemaal afstandsbedieningen links op dat tafeltje?? ( 7 stuks)Mikayu schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:58:
[...]
Zou kunnen, maar ik wil gewoon 1080p op een 1080p paneel en geen halfgare pixel scaling. Gezien ik cloned screen draai komt het mijn beamer ook niet ten goede die geen overscan doet gelukkig
Wel handig, zo hoef ik geen splitter achter de amp te hangen
Kon het niet laten om even met google camera app te klieren
[afbeelding]
En nog een close-upje van de ES
[afbeelding]
Hmm volgende keer iets meer groen in de setting
Nee totaal niet. De voorkant van de klep hangt op ca 190cm hoogte, en wij zijn kleiner.icecreamfarmer schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:22:
[...]
Loop je de hele handel er niet af wanneer je op staat?
Jitter zit aan de digitale kant van je DAC, RCA of XLR maakt daarvoor niet uit want daar is het signaal al omgezetWayneheadx schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:34:
[...]
Maar wat je dus zou kunnen zeggen is dat ik bedoel dat ik vermindering van kwaliteit hoor.
En dan heb ik het niet over meer of minder 'diepte' 'dynamiek' 'strakke bas' ... nee ik heb het over de scherpte van hoge tonen, rafelige randen. NOT clean sound...![]()
![]()
Ik had die X9 ook besteld een tijd terug maar de X10 (Sabre DAC versie) gekregen, dat krijg je als je ze vanuit Azie laat komen maar prima ding verder. Zowel op RCA als XLR
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Haha ja. Toch zijn ze allemaal wel een keer nodigsonsan schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:24:
[...]
Zijn dat allemaal afstandsbedieningen links op dat tafeltje?? ( 7 stuks)
voor de ledstrip, vitrine leds, subwoofer, beamer, tv, stereo, tv tuner en dan ligt er nog een toetsenbord/touchpad combi en een paar xbox controllers
Ik ga er een andere kabel tussen hangen en kijken of het dan nog steeds hetzelfde is... dan ligt het dus aan de RCA aansluiting of zoals jij zegt, aan de opamp. (ook al veel over gelezen idd... mensen die deze vervangen)mr.paaJ schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:41:
[...]
Jitter zit aan de digitale kant van je DAC, RCA of XLR maakt daarvoor niet uit want daar is het signaal al omgezetDe RCA uitgang gebruikt een andere opamp (een ander graag besproken onderdeel in HiFi land) dan de XLR uitgang, misschien dat je dat hoort of dat dus de RCA kant niet helemaal lekker is.
Ik had die X9 ook besteld een tijd terug maar de X10 (Sabre DAC versie) gekregen, dat krijg je als je ze vanuit Azie laat komen maar prima ding verder. Zowel op RCA als XLR
Is dat een optie om nog meer uit deze DAC te halen? Opamps vervangen?
Bij deze mijn bijdrage (hopelijk niet te veel foto's?)

Met deze set-up ben ik van plan om langere tijd te draaien, bestaande uit:
-Versterker: Teac CR-H700 (2x 35 watt, mediastreamer, internetradio, airplay)
-Speakers: Cambridge Audio S-70
-Platendraaiert: Project Debut II
-Televisie: Samsung Smart TV
-Speakerkabel: Soundlab
-Een niet zichtbare DAC van Inline
En Mike Patton op de televisie.

Met deze set-up ben ik van plan om langere tijd te draaien, bestaande uit:
-Versterker: Teac CR-H700 (2x 35 watt, mediastreamer, internetradio, airplay)
-Speakers: Cambridge Audio S-70
-Platendraaiert: Project Debut II
-Televisie: Samsung Smart TV
-Speakerkabel: Soundlab
-Een niet zichtbare DAC van Inline
En Mike Patton op de televisie.
Slim bedacht, het is alleen wel een enorme constructie zo. Maar erg goed bedacht. Is dat een Barbas Unilux kachel rechts naast het projectievlak?JanJeen schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:36:
[afbeelding]
Je ziet een aantal kabels die nog weg gewerkt moeten worden, waaronder een jack kabel die vanuit de beamer naar de versterker loopt.Wat je niet ziet zijn de verduisterende rolgordijnen, de glasvezel modem
- LG PA70G Beamer
- Tele2 TV kastje
- OKI B104d printer
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Na lange tijd getwijfeld te hebben om van stereo naar surround over te stappen heb ik nu toch besloten het bij stereo te houden. Als upgrade heb ik mijn oude Rotel voor+ eindversterker vervangen voor de nieuwe Rotel RA-12 en ben er bijzonder gelukkig mee!
De ingebouwde DAC is van erg goede kwaliteit en de versterker klinkt werkelijk stukken beter dan mijn vorige versterkers.

Wat je ziet:
TV: Sony KDL-32W705B
Mediaplayer: WD TV Live
Versterker: Rotel RA-12
CD-speler: Rotel RCD-06
Speakers: Quad 21L2
De ingebouwde DAC is van erg goede kwaliteit en de versterker klinkt werkelijk stukken beter dan mijn vorige versterkers.

Wat je ziet:
[ Voor 25% gewijzigd door daanNL op 11-10-2014 15:56 ]
Mooie setup. Ik vond de Rotel ook lekker klinken tijdens mijn zoektocht naar een amp. Stiekem wel benieuwd hoe die Quad's klinken. +1 voor stereo btwdaanNL schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:25:
Na lange tijd getwijfeld te hebben om van stereo naar surround over te stappen heb ik nu toch besloten het bij stereo te houden. Als upgrade heb ik mijn oude Rotel voor+ eindversterker vervangen voor de nieuwe Rotel RA-12 en ben er bijzonder gelukkig mee!
Wat je ziet:
Leuk concept! Alleen wel erg jammer dat het licht achter de tv voor loopt op wat er op het beeld komt. Kan je dit nog afstellen of veranderen? Zou me er echt dood aan irriteren tijdens het tv kijken.Bierkameel schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:15:
[afbeelding]
+
[afbeelding]
=
[afbeelding]
Met als resultaat:
[video]
Na een tijdje meegelezen te hebben zal ik ook mijn home cinema eens showen.
Het is vergeleken met wat hier af en toe voorbij komt misschien nog niet veel, maarja je moet ergens beginnen.

Wat ik heb staan:
Jamo HCS 426
Onkyo AV-HTR548B
LG 42LA6208
Ps3 slim op een Vogel stand
+ verstopt rechts naast de bank een REL Quake (ivm met verdere ruimte gebrek)
Het is vergeleken met wat hier af en toe voorbij komt misschien nog niet veel, maarja je moet ergens beginnen.

Wat ik heb staan:
Jamo HCS 426
Onkyo AV-HTR548B
LG 42LA6208
Geen verkeerde set om mee te beginnen hoor
foutje
[ Voor 96% gewijzigd door nMad op 11-10-2014 20:04 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Zo ziet er uit als een chille locatie om te wonen zo op de 3de foto.Tim_ko schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:48:
Het is vergeleken met wat hier af en toe voorbij komt misschien nog niet veel, maarja je moet ergens beginnen.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat ik heb staan:
Jamo HCS 426
Onkyo AV-HTR548B
LG 42LA6208
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
op welke stands heb jij je rear speakers staan? Ben zelf nog op zoek naar stands voor de rearspeakers van mijn jamo s608 set. Maar de meeste die ik tegen kom vind ik veels te massief, deze daarentegen zien er redelijk elegant uit!Tim_ko schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:48:
Het is vergeleken met wat hier af en toe voorbij komt misschien nog niet veel, maarja je moet ergens beginnen.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat ik heb staan:
Jamo HCS 426
Onkyo AV-HTR548B
LG 42LA6208
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
@Freaky1NL, het is inderdaad een mooie locatie, aan het rand van de stad en met aan de voorkant uitzicht op het water 
@Bad_Boy, het zijn al wat oudere IKEA standaards van type nummer 000.246.71, de naam weet ik niet
@Bad_Boy, het zijn al wat oudere IKEA standaards van type nummer 000.246.71, de naam weet ik niet
Het is een Wanders inzet kachel. Het was exact de maat van de open haart was waar het in is gezet. Alleen de ventilator is wel rumoerig. Staat de ventilator uit dan is de warmteafgifte enorm veel lager. Mocht je op zoek zijn naar een inzethaard, check altijd even het volume van de ventilator. Een kachel is iets wat moeilijk te tweaken is door de temparaturen...Noxa schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 07:56:
[...]
Slim bedacht, het is alleen wel een enorme constructie zo. Maar erg goed bedacht. Is dat een Barbas Unilux kachel rechts naast het projectievlak?
Qua constuctie lijkt de beamerkast ingewikkelder dan het is. Natuurlijk had ik het ook eenvoudiger kunnen maken door planken voor CD's achterwege te laten. Dan was de kast ook wat minder diep geworden. De steunen uiterst links en rechts had ik nog liggen, van een oud keukenkastje. De middelste steunen (100N) komen van de Hornbach.
Ik heb nu het bestaande schilderijframe verstevigd. Als ik het opnieuw zou maken zou ik een nieuw frame maken en daar het doek om spannen. Vanwege het formaat van het schilderij is het belangrijk dat het licht, maar wel sterk is.

Los van je mooie setup; Offtopic - viel me jouw Mesai beeldjes op, volgens mij hebben we deze op dezelfde plek gekocht in Afrika

[ Voor 12% gewijzigd door Rudios op 12-10-2014 21:49 ]
Whole lot of stars ***
Yup het pakket heeft gigantisch veel instellingen qua timing, overgangen van kleur en hoe agressief het over moet komen, dit was een snelle test dus ben het allemaal nog in profielen aan het inrichten.StealthyPeanut schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:13:
[...]
Leuk concept! Alleen wel erg jammer dat het licht achter de tv voor loopt op wat er op het beeld komt. Kan je dit nog afstellen of veranderen? Zou me er echt dood aan irriteren tijdens het tv kijken.
De SVS topics die ik zie, zijn vrij gedateerd. Dus daarom even hier mijn vraag:
Ik kan een SVS SB12+ overnemen. Prima staat, niks mis mee. Maar ik kan op internet vrij weinig over prijzen/huidige waardes vinden. Iemand die mij op weg kan helpen?
Ik kan een SVS SB12+ overnemen. Prima staat, niks mis mee. Maar ik kan op internet vrij weinig over prijzen/huidige waardes vinden. Iemand die mij op weg kan helpen?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Ik zou dan denken aan circa €250. Wat vraagt de verkoper ervoor?
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Momenteel ben ik druk aan het klussen in ons nieuwe huis en gister kwam ik op het volgende idee. Ik wil in de schouw (welke geen functie meer heeft) een nis maken. In deze nis wil ik mijn versterker en htpc plaatsen. Nu ben ik opzoek naar een oplossing (ik denk aan een muurbeugel) welke ik kan draaien/schuiven zodat ik bij de apparatuur kan. Is er iemand die hier toevallig ervaring mee heeft of wellicht een goede oplossing?
Professioneel audiorack kopen?
https://www.google.nl/sea...h&ei=KNs8VImcCpbvapTAgMAO

edit: De schouw wel even goed schoonmaken van tevoren!

[ Voor 10% gewijzigd door SannrHerr op 14-10-2014 10:14 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Ik kan zelf een frame maken om de apparatuur in te zetten. Het gaat mij er meer om hoe ik de tv kan 'verplaatsen/schuiven' zodat ik bij de apparatuur kom die achter de tv zit.SannrHerr schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:13:
Professioneel audiorack kopen?
[afbeelding]
Ah, je wilt je apparatuur achter je TV plaatsen en de TV op de schouw. Dat had je er niet bij gezegd 
Had je eigenlijk beter in Het Kleine Vragen Topic kunnen vragen btw.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Helemaal correct! Mijn excusesThe Eagle schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:23:
Ah, je wilt je apparatuur achter je TV plaatsen en de TV op de schouw. Dat had je er niet bij gezegd
Ik moest met een bedrag komen voor de sub. Vandaar mijn vraag. Voor hetzelfde geld roep ik € 300 ipv € 200....!nMad schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:17:
Ik zou dan denken aan circa €250. Wat vraagt de verkoper ervoor?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Verwijderd
Heb gisteren ook een pakket gekocht, prijs valt goed mee en echt wel iets voor een Tweaker!Bierkameel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:06:
[...]
Yup het pakket heeft gigantisch veel instellingen qua timing, overgangen van kleur en hoe agressief het over moet komen, dit was een snelle test dus ben het allemaal nog in profielen aan het inrichten.
Stuur jij dit aan via XBMC? OS? Ik heb momenteel XBMC die draait op OpenElec maar kan gerust nog veranderen aangezien de setup nog niet af is.
Dag allemaal,
Het is een lange tijd geleden sinds dat ik mijn set gepost heb. Ik ben een tijdje geleden ingetrokken bij mijn vriendin en de tv, speakers zijn gefaseerd geplaatst.
Wat staat er:
TV: LG 47LA6209
Receiver: Denon X2000 (niet op de foto)
Center: B&W CC3
Fronts: B&W DM580 :inlove:
Rears: B&W DM560
NAS: WD MyCloud 3tb
KPN: kl*te kastje (we kijken echter eigenlijk nooit "tv")
Laptop: Asus N56VB (audio by Bang & Olufsen, met losse kleine subwoofer)
ik heb nog nooit zulk mooi geluid uit een laptop horen komen...

De set staat er netjes bij, had liever iets meer ruimte gehad voor de speakers maar dat zit er nog niet in (we hebben plannen om te gaan verhuizen).
Het is een lange tijd geleden sinds dat ik mijn set gepost heb. Ik ben een tijdje geleden ingetrokken bij mijn vriendin en de tv, speakers zijn gefaseerd geplaatst.
Wat staat er:
TV: LG 47LA6209
Receiver: Denon X2000 (niet op de foto)
Center: B&W CC3
Fronts: B&W DM580 :inlove:
Rears: B&W DM560
NAS: WD MyCloud 3tb
KPN: kl*te kastje (we kijken echter eigenlijk nooit "tv")
Laptop: Asus N56VB (audio by Bang & Olufsen, met losse kleine subwoofer)
ik heb nog nooit zulk mooi geluid uit een laptop horen komen...

De set staat er netjes bij, had liever iets meer ruimte gehad voor de speakers maar dat zit er nog niet in (we hebben plannen om te gaan verhuizen).
Mocht je er nog een langere tijd wonen dan zou ik een kleiner meubel wel aanraden. De speakers hebben echt meer ruimte en lucht nodig, vooral omdat de bass poort aan de achterkant zit. Misschien de platen dan elders opslaan. Voor m'n gevoel staan de rear speakers te laag en te dichtbij. Wel een mooie receiver overigens, de 2000. Jammer dat juist die niet beter op de foto staat
Dag Jinge,
we blijven hier waarschijnlijk niet lang wonen. TV meubel is ook niet van ons, maar staat er tijdelijk. Speakers hebben idd veel meer ademruimte nodig. Het afstellen van de rears was even zoeken, maar is wel goed gelukt. Ze staan zo laag omdat ze nu op oorhoogte staan en gelijk staan met de fronts. Je zakt erg weg in de bank...
De X2000 is echt top. Multiroom, streaming, alles werkt perfect.
we blijven hier waarschijnlijk niet lang wonen. TV meubel is ook niet van ons, maar staat er tijdelijk. Speakers hebben idd veel meer ademruimte nodig. Het afstellen van de rears was even zoeken, maar is wel goed gelukt. Ze staan zo laag omdat ze nu op oorhoogte staan en gelijk staan met de fronts. Je zakt erg weg in de bank...
De X2000 is echt top. Multiroom, streaming, alles werkt perfect.
Ik volg ook al een tijdje dit topic en ben sinds kort ook in het bezit van een mooie set (al zeg ik het zelf uiteraard)
Foto 1:

Overzicht van mijn huidige kamer. Op dit moment woon ik nog bij mijn ouders, maar hier komt binnen 2 á 3 maanden verandering in, uiteraard zal ik ook dan de nieuwe foto's posten.
Wat je ziet:
PC in cooler master CM690II (zie je dus net niet
)
LG 29" ultra wide monitor
Edifier SPK-EF-S330D (voor een simpel 2.1 setje zeer goed geluid)
HP elitebook 840 G1
Samsung UE40F6400
Denon AVR-X1000
Heco music style 500
Heco music style center 2
Playstation 4
Home cinema systeem:

Naakt ^^:

Ik heb een poosje terug gekozen voor de Heco Music Style 500 bij de correct, omdat ik dit binnen mijn budget de beste keuze vond. Hiervoor 2x boston acoustics A26's gehad (waar ik overigens ook zeer tevreden over was), maar wilde graag mooie vloerstaanders.
Heb ook nog bij een stel Klipsch (F-30) gekeken, maar vond de Heco beter klinken (warmer geluid t.o.v. klipsch) en er wat beter uit zien.
Thuis opgesteld middels de Audissey setup van Denon en ben zeer tevreden!
Foto 1:

Overzicht van mijn huidige kamer. Op dit moment woon ik nog bij mijn ouders, maar hier komt binnen 2 á 3 maanden verandering in, uiteraard zal ik ook dan de nieuwe foto's posten.
Wat je ziet:
PC in cooler master CM690II (zie je dus net niet
LG 29" ultra wide monitor
Edifier SPK-EF-S330D (voor een simpel 2.1 setje zeer goed geluid)
HP elitebook 840 G1
Samsung UE40F6400
Denon AVR-X1000
Heco music style 500
Heco music style center 2
Playstation 4
Home cinema systeem:

Naakt ^^:

Ik heb een poosje terug gekozen voor de Heco Music Style 500 bij de correct, omdat ik dit binnen mijn budget de beste keuze vond. Hiervoor 2x boston acoustics A26's gehad (waar ik overigens ook zeer tevreden over was), maar wilde graag mooie vloerstaanders.
Heb ook nog bij een stel Klipsch (F-30) gekeken, maar vond de Heco beter klinken (warmer geluid t.o.v. klipsch) en er wat beter uit zien.
Thuis opgesteld middels de Audissey setup van Denon en ben zeer tevreden!
Een hele tijd mee gekeken in dit toptic en nu dan eidenlijk, na onlangs verhuist te zijn en een tijdje bezig te zijn geweest met klussen, afgelopen week mijn eerste audio spul besteld (belofte aan mezelf na kopen van 1ste huis). Uiteraard veelvuldig gaan luisteren en vergelijken en zodoende tot onderstaande aankoop over gegaan.
Op dit moment ziet het er zo uit:

TV: Panasonic TX-P50GT50
Ziggo HD recorder
Playstation 4
Zojuist is dit binnen gekomen:

Sony STR-DN1050
B&W 684 S2
En heel binnenkort volgt nog de Rel T5 sub en een center speaker voor de film ervaring. Ik zal de after foto straks ook posten.

Ziggo HD recorder
Playstation 4

Sony STR-DN1050
B&W 684 S2
En heel binnenkort volgt nog de Rel T5 sub en een center speaker voor de film ervaring. Ik zal de after foto straks ook posten.
Beste Audiofielen, hifijunkies en multimediaverslaafde,
Al een tijdje ben ik bezig met mij eigen Home Cinema set, specifiek voor gamen en films (vanzelfsprekend). Afgelopen Mei heb ik eindelijk mijn desktop kunnen aanschaffen en in de loop van de zomer heb ik ook het nieuwe geluid (logitech z906) en scherm kunnen kopen.
In het verleden gebruikte ik voor mijn desktop een 40 inch smart tv van samsung (serie5), dit bleek al snel veel te groot. Het probleem was echter wel dat ik de tv had bevestigd aan de muur, in een kamer van 13-14m2... Zoals je waarschijnlijk al kunt raden ben ik student en is deze kamer het enige, kleine plekje dat van mijzelf is. Er staat een 2persoons bed, bureau, gigantische-aandemuur-gebouwde kast, mijn bureau en dus een tv die ik niet kon verplaatsen.... Te weinig ruimte voor zo veel spullen dus.
Een paar weken nadat ik de 40inch had vervangen met de 24inch speurde ik op 9gag rond en zag een prachtige foto waar iemand zijn 40inch boven zijn 24inch had gehangen. Dat heb ik ook gedaan, en het resultaat mag er zijn.
Details setup:
Desktop:
MSI g45 z87 Gaming (ja een spdif, nee geen licenties/ software)
Geluids is daarom dus analoog aangesloten (3x 3,5mm afgeschermd), want de analoge componenten zijn helemaal niet slecht.
GTX 670 4gb OC Gigabyte
8gb vengeance 1800 mhz ram
i5 4440k
Schermen:
Iiyama Prolite E2473HDS
Acer 17 inch (geen idee welk model, bijna 10 jaar oud)
Samsung series 5 smart tv 40 inch (opgehangen)
Geluidset:
Logitech z906 (aansluiting analoog)
Front L + R is opgehangen, rear L + R verborgen
Eindelijk, na een lange tijd sparen, passen, meten en proberen is het af. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Suggesties sta ik ook voor open, maar dan het liefst via een PBtje
PS. Kudos voor FeaR, hij hielp mij uit de brand met het geluid eindelijk volwaardig 5.1 te krijgen.
Foto's:
http://i.imgur.com/kNYnp8c.jpg
http://i.imgur.com/4oEWxV9.jpg
Al een tijdje ben ik bezig met mij eigen Home Cinema set, specifiek voor gamen en films (vanzelfsprekend). Afgelopen Mei heb ik eindelijk mijn desktop kunnen aanschaffen en in de loop van de zomer heb ik ook het nieuwe geluid (logitech z906) en scherm kunnen kopen.
In het verleden gebruikte ik voor mijn desktop een 40 inch smart tv van samsung (serie5), dit bleek al snel veel te groot. Het probleem was echter wel dat ik de tv had bevestigd aan de muur, in een kamer van 13-14m2... Zoals je waarschijnlijk al kunt raden ben ik student en is deze kamer het enige, kleine plekje dat van mijzelf is. Er staat een 2persoons bed, bureau, gigantische-aandemuur-gebouwde kast, mijn bureau en dus een tv die ik niet kon verplaatsen.... Te weinig ruimte voor zo veel spullen dus.
Een paar weken nadat ik de 40inch had vervangen met de 24inch speurde ik op 9gag rond en zag een prachtige foto waar iemand zijn 40inch boven zijn 24inch had gehangen. Dat heb ik ook gedaan, en het resultaat mag er zijn.
Details setup:
Desktop:
MSI g45 z87 Gaming (ja een spdif, nee geen licenties/ software)
Geluids is daarom dus analoog aangesloten (3x 3,5mm afgeschermd), want de analoge componenten zijn helemaal niet slecht.
GTX 670 4gb OC Gigabyte
8gb vengeance 1800 mhz ram
i5 4440k
Schermen:
Iiyama Prolite E2473HDS
Acer 17 inch (geen idee welk model, bijna 10 jaar oud)
Samsung series 5 smart tv 40 inch (opgehangen)
Geluidset:
Logitech z906 (aansluiting analoog)
Front L + R is opgehangen, rear L + R verborgen
Eindelijk, na een lange tijd sparen, passen, meten en proberen is het af. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Suggesties sta ik ook voor open, maar dan het liefst via een PBtje
PS. Kudos voor FeaR, hij hielp mij uit de brand met het geluid eindelijk volwaardig 5.1 te krijgen.
Foto's:
http://i.imgur.com/kNYnp8c.jpg
http://i.imgur.com/4oEWxV9.jpg
[ Voor 1% gewijzigd door Burkle op 15-10-2014 13:17 . Reden: Kreeg de fotos niet in een thumbnail ]
Mis ik volgens mij nog je rear speakers. B&W doet het altijd goed bij mij. Helaas moet ik nog even de vrouw over zien te halen.Slomy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:49:
Een hele tijd mee gekeken in dit toptic.....
Carpe Diem
Yes, maar die missen we met opzet. Ik wil eigenlijk specifiek voor een 3.1 set-up gaan. Persoonlijk vind ik 5.1 op dit moment nog even iets teveel van het goede, al is er wel de ruimte voor. Dus misschien alsnog iets voor de toekomstmuppet99 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:34:
[...]
Mis ik volgens mij nog je rear speakers. B&W doet het altijd goed bij mij. Helaas moet ik nog even de vrouw over zien te halen.
Zeer benieuwd naar de ervaringen, dit is ook mijn beoogde set up.Slomy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:49:
Sony STR-DN1050
B&W 684 S2
Mooie setup, maar vooral een gaaf meubelSlomy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:49:
Een hele tijd mee gekeken in dit toptic en nu dan eidenlijk, na onlangs verhuist te zijn en een tijdje bezig te zijn geweest met klussen, afgelopen week mijn eerste audio spul besteld (belofte aan mezelf na kopen van 1ste huis). Uiteraard veelvuldig gaan luisteren en vergelijken en zodoende tot onderstaande aankoop over gegaan.
[afbeelding]
Ziggo HD recorder
Playstation 4
[afbeelding]
Sony STR-DN1050
B&W 684 S2
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Jazeker, het meubel komt van Porta vandaan.Is een winkel net over de grens in Aken. Op de foto zie je niet de gehele set-up, aangezien er ook nog 2 plankjes bij horen. Daarnaast is het gedeelte waar de TV op staat (met grijze bovenplank) verschuifbaar / zelf te bepalen waar deze komt te staan. Origineel hoort hierbij zelfs nog een plaat die je aan de muur vast kunt maken zodat de TV geen kant meer op kan. Echter daar de TV groter was dan deze plaat hebben wij maar besloten deze weg te laten.Vitamine schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:22:
[...]
Mooie setup, maar vooral een gaaf meubel! Zou je misschien kunnen vertellen waar je deze vandaan hebt?
Mocht je overigens nog meer info willen kan je mij altijd even een PM sturen.
Hier beneden een foto van hoe de opstelling in de winkel was (en je ziet, ondanks mijn geweldige foto, nog een klein gedeelte van de 2 plankjes die zij hier boven het meubel hebben hangen):

Wanneer je vragen hebt mag je deze altijd per PM sturen. Ik ben verder absoluut geen audiofiel, dit is zelfs mijn allereerste echte hifi set, maar kan (vind ik dan) toch nog wel redelijk goed het verschil uitmaken tussen bepaalde dingenjapiesa schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:40:
[...]
Zeer benieuwd naar de ervaringen, dit is ook mijn beoogde set up.
Super dank je wel! Zojuist even op hun site gekeken, maar ze hebben ontzettend gave dingen.Slomy schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:05:
[...]
Jazeker, het meubel komt van Porta vandaan.Is een winkel net over de grens in Aken. Op de foto zie je niet de gehele set-up, aangezien er ook nog 2 plankjes bij horen. Daarnaast is het gedeelte waar de TV op staat (met grijze bovenplank) verschuifbaar / zelf te bepalen waar deze komt te staan. Origineel hoort hierbij zelfs nog een plaat die je aan de muur vast kunt maken zodat de TV geen kant meer op kan. Echter daar de TV groter was dan deze plaat hebben wij maar besloten deze weg te laten.
Mocht je overigens nog meer info willen kan je mij altijd even een PM sturen.
Hier beneden een foto van hoe de opstelling in de winkel was (en je ziet, ondanks mijn geweldige foto, nog een klein gedeelte van de 2 plankjes die zij hier boven het meubel hebben hangen):
[ Voor 14% gewijzigd door Vitamine op 16-10-2014 10:26 ]
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Ik heb de Rotel RA-12 ook staan sinds een half jaar, helemaal weg van. Alleen die lelijke blauwe bluetooth ontvanger stoort me mateloos. Had er een klein zwartje ingestoken, maar die leek het niet te willen doen.daanNL schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
Ik zie dat de jouwe het wel doet? Welke ontvanger is dit?

Ik gebruik de bijgeleverde bluetooth ontvanger en die werkt behoorlijk goed. Soms valt de verbinding kort weg, maar ik vermoed dat dat niet aan de ontvanger ligt maar aan de vele wifi netwerken in de omgeving ofzo. Werkt het bij jou helemaal niet?inztigator schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:30:
[...]
Ik heb de Rotel RA-12 ook staan sinds een half jaar, helemaal weg van. Alleen die lelijke blauwe bluetooth ontvanger stoort me mateloos. Had er een klein zwartje ingestoken, maar die leek het niet te willen doen.
Ik zie dat de jouwe het wel doet? Welke ontvanger is dit?
Sinds dinsdag mijn tv meubel eindelijk binnen.
Nu is dat allemaal klaar, nu nog wat meuk aan de muren, maar dat komt wel.
En een andere BD kast, maar dat zal wel weer iets van zelfbou zijn, net als deze..
Materiaal:
•Onkyo TX-NR626
•Panasonic 55ST60
•Pioneer BDP-440
•HDI Dune Prime 3.0
•Pro-Ject Debut III
•Yamaha CA-610 + CT610
•2x Klipsch RF82, RC52 II, 2x RB61 en een zielig subje van de HD theater 300 Deze wil ik nog vevangen voor een SVS PB-1000 denk ik.

En een andere BD kast, maar dat zal wel weer iets van zelfbou zijn, net als deze..
Materiaal:
•Onkyo TX-NR626
•Panasonic 55ST60
•Pioneer BDP-440
•HDI Dune Prime 3.0
•Pro-Ject Debut III
•Yamaha CA-610 + CT610
•2x Klipsch RF82, RC52 II, 2x RB61 en een zielig subje van de HD theater 300 Deze wil ik nog vevangen voor een SVS PB-1000 denk ik.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
mooie setup / kamer. Als ik het goed begrijp heb je een surround reciever en een stereo versterker maar slechts één set front-speakers. Hoe heb je dat aangesloten?Renegade666 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:24:
Materiaal:
•Onkyo TX-NR626
•Panasonic 55ST60
•Pioneer BDP-440
•HDI Dune Prime 3.0
•Pro-Ject Debut III
•Yamaha CA-610 + CT610
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jahaa, Geheim van de smid 
Er zit een Dynavox AMP-S tussen. Dit is een fysieke switch waar je 2 versterkers op aansluit en set speaker.
Was even zoeken destijds, maar werkt als een droom
Er zit een Dynavox AMP-S tussen. Dit is een fysieke switch waar je 2 versterkers op aansluit en set speaker.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik ben me aan het oriënteren op een beameropstelling.
Wellicht heeft iemand tips?
Ps.: Let niet op de kleine charmeur.
Huidige kijkpositie

Nieuwe kijkpositie

Huidig overzicht (van ongeveer 1.5 meter achter kijkpositie)

Nieuw overzicht (van ongeveer 1.5 meter achter kijkpositie)

Inrichting willen we in de toekomst nog wat aanpassen... bank kan als het moet nog 2 meter naar achter.
Huidige kijkafstand naar TV is 3 meter (kan max 5 meter worden)
Woonkamer is volledig te verduisteren met rolluiken. Zie geen moer als alles dicht is en niets aan staat
Huidige TV welke je ziet hangen is overigens een 50" Plasma. Wellicht handig als maat indicatie
Zit te denken aan een screen van ergens tussen de 2.0 meter en 2.3 meter breed
Ergens rond de 100 inch (tussen de 90-110")
Wil sowiezo een gespannen scherm... heb nogal een hoge Gezichtsscherpte Visus 1.5/1.6 en mij valt alles op... dus rimpels in het scherm is een big time no-no!
Zit aan dit Tab Tension Screen te denken... maar is niet perse dit merk te zijn.
In combinatie met deze beamer.
Wellicht heeft iemand nog suggesties en op of aanmerkingen?
Doe het liever in 1x goed
Huidige kijkpositie

Nieuwe kijkpositie

Huidig overzicht (van ongeveer 1.5 meter achter kijkpositie)

Nieuw overzicht (van ongeveer 1.5 meter achter kijkpositie)

Inrichting willen we in de toekomst nog wat aanpassen... bank kan als het moet nog 2 meter naar achter.
Woonkamer is volledig te verduisteren met rolluiken. Zie geen moer als alles dicht is en niets aan staat
Huidige TV welke je ziet hangen is overigens een 50" Plasma. Wellicht handig als maat indicatie
Wil sowiezo een gespannen scherm... heb nogal een hoge Gezichtsscherpte Visus 1.5/1.6 en mij valt alles op... dus rimpels in het scherm is een big time no-no!
Zit aan dit Tab Tension Screen te denken... maar is niet perse dit merk te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 18-10-2014 16:53 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik denk aan dezelfde beamer maar dan met een scherm van I-Vision (projectieschermen.com) deze zijn ook tab tensioned en lees er goede dingen over op het HT forum.
[ Voor 8% gewijzigd door Nico111 op 18-10-2014 17:23 ]
Is >2m niet veel te groot met een kijkafstand van 3 meter? Met jouw zicht? En full hd dan niet te min?
Zoals ik al aangaf kan (willen) we de woonkamer nog anders inrichten. Hoe exact zal van e.e.a. afhangen. Nu staat het bureau tegenover de TV aan de andere kant van de kamer maar dit is een tijdelijke situatie.
En qua maat: Ik ben van plan eerst de beamer aan te schaffen en dan 1/2 lakens te spannen om het exact gewenste formaat te bepalen... Maar voor hetzelfde geld komt iemand met een beter idee/setup.
En ik zie dan wel scherp.. niet groter (eerder kleiner ivm bril met dikke glazen...) 50" oogt voor mij als een 42"
Verschil merk ik wanneer ik bv. lenzen in doe.
En qua maat: Ik ben van plan eerst de beamer aan te schaffen en dan 1/2 lakens te spannen om het exact gewenste formaat te bepalen... Maar voor hetzelfde geld komt iemand met een beter idee/setup.
En ik zie dan wel scherp.. niet groter (eerder kleiner ivm bril met dikke glazen...) 50" oogt voor mij als een 42"
Verschil merk ik wanneer ik bv. lenzen in doe.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik zou eerst op de muur projecteren, en dan even geen aanstoot nemen aan de mindere beeldkwaliteit. Een scherm is zo gekocht en opgehangen, op de muur projecteren doe je puur voor bepalen en ontdekken welke grootte scherm voor jullie prettig is. Jullie muur is grijs, maar je zult je verbazen dat je een filmpje nog wel redelijk kunt zien.Thalaron schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:26:
...
....
Ik projecteer op de volle breedte van de muur (3 meter) en zit op 3,5 meter. Het is net iets te groot, voor mij is scherm van 2,5 meter prima.
Er hangt natuurlijk wel een TV in de weg met erachter een muurbeugel/ loze leidingen/WCD.
Daarbij heeft het behang een ribbelstructuur en is mat grijs.
Maar om het formaat te bepalen is het wellicht geen probleem... Kan altijd nog een laken spannen indien het geen kijken is. Ik heb overigens nog geen screens gezien die gespannen zijn kleiner dan 2 meter breed. Wellicht weet iemand een goede zaak met showroom nabij Eindhoven? Heb er wel een helemaal bovenin het land kunnen vinden maar dat is wat ver weg.
Daarbij heeft het behang een ribbelstructuur en is mat grijs.
Maar om het formaat te bepalen is het wellicht geen probleem... Kan altijd nog een laken spannen indien het geen kijken is. Ik heb overigens nog geen screens gezien die gespannen zijn kleiner dan 2 meter breed. Wellicht weet iemand een goede zaak met showroom nabij Eindhoven? Heb er wel een helemaal bovenin het land kunnen vinden maar dat is wat ver weg.
Toen ik mn beamer net had en mn HT ruimte nog niet gereed was, haalde ik de tv gewoon even van het kastje af om naar film of wedstrijd te kijken. Ging prima op hd ready beamer, muur heeft zeer veel structuur (gespoten)
om het formaat te bepalen hoef je niet de beste beeldkwaliteit te hebben. In jouw opstellen zou je op de tegenoverliggende muur kunnen projecteren, heb je geen last van de tv want die kun jij niet makkelijk even van de muur halen. je hoeft alleen voor dat uurtje de bank te verplaatsen (en bureau weghalen?)
om het formaat te bepalen hoef je niet de beste beeldkwaliteit te hebben. In jouw opstellen zou je op de tegenoverliggende muur kunnen projecteren, heb je geen last van de tv want die kun jij niet makkelijk even van de muur halen. je hoeft alleen voor dat uurtje de bank te verplaatsen (en bureau weghalen?)
Ik heb zo een opstelling in de kamer. Mijn huis is 5,20m breed. Mijn ivision hangt 45 cm vanaf mijn ene kant van de muur, Hierdoor valt hij precies langs mijn dressoir. De projectorlens hangt vanaf het scherm op 395cm (60cm vanaf de muur). Ik heb voor een 250cm breed scherm gekozen omdat groter erg lastig werd met de plaatsing van de speakers + de lens van de beamer heeft ook beperkingen en bij deze afstand/schermgrootte optimaal.Thalaron schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:48:
Ik ben me aan het oriënteren op een beameropstelling.
Huidige kijkpositie
Woonkamer is volledig te verduisteren met rolluiken. Zie geen moer als alles dicht is en niets aan staat![]()
Huidige TV welke je ziet hangen is overigens een 50" Plasma. Wellicht handig als maat indicatie![]()
1 van mijn akoestische bekledingen weer klaar voor montage aan het plafond..

[ Voor 3% gewijzigd door Masterkale1 op 19-10-2014 11:45 ]
Andere wand projecteren is wel een idee inderdaad. Moet alleen kijken of het plafondpunt / afstand tot de muur haalbaar is. En anders een trap of iets om te testen kan natuurlijk ook. Andere wand is lichter overigens.
Opstelling opschuiven is hier geen optie ivm plaatsing luidsprekers en de gashaard welke rechts (uit beeld) staat.
@ Masterkale1, je hebt een scherm van 2.50 meter breed... Hoe ver zit je van het scherm af?
Onze woonkamer is ong. 5.8m breed bij 5,7m diep. Nee de ruimte is niet vierkant: open keuken.
Opstelling opschuiven is hier geen optie ivm plaatsing luidsprekers en de gashaard welke rechts (uit beeld) staat.
@ Masterkale1, je hebt een scherm van 2.50 meter breed... Hoe ver zit je van het scherm af?
Onze woonkamer is ong. 5.8m breed bij 5,7m diep. Nee de ruimte is niet vierkant: open keuken.
Ongeveer 4 meter. Mijn bank staat tegen de muur, niet ideaal maarja.Thalaron schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:23:
Andere wand projecteren is wel een idee inderdaad. Moet alleen kijken of het plafondpunt / afstand tot de muur haalbaar is. En anders een trap of iets om te testen kan natuurlijk ook. Andere wand is lichter overigens.
Zo, de upgrades staan op hun plek,volgende week even XT32 opnieuw draaien. Grote vraag is of de BK Monolith+ nog wat gaat toevoegen in deze situatie, maar ik denk het wel 

Wat ik al eerder zei, erg blij mee, eindelijk de set compleet
Duidelijk verschil lijkt me

Wat ik al eerder zei, erg blij mee, eindelijk de set compleet
Duidelijk verschil lijkt me
Definitve Technology BP-7000SC, volgens de vorige post van ConZito.mdcobra schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:24:
Wat zijn dat voor speakers?
Oké, interessant!! Heb je weleens beluisterd of er kwaliteitsverlies optreed als gevolg van een extra schakel?Renegade666 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:11:
Jahaa, Geheim van de smid
Ik zie dat deze speakers dipool zijn, in dat geval moeten ze wel een flink stuk verder van de muur af komen te staan, wil je het voordeel hebben van deze techniek. Nu sluit je de drivers aan de achterkant op, en krijg je nare reflecties daar.ConZito schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:02:
Zo, de upgrades staan op hun plek,volgende week even XT32 opnieuw draaien. Grote vraag is of de BK Monolith+ nog wat gaat toevoegen in deze situatie, maar ik denk het wel
Met die 15inch sub er in wel lekker extreem!
Dat is niet persee waar, ik heb al een setje en vanaf 15cm is het al prima, juist teveel ruimte heft een deel van effect op, het is een beetje zoeken en proberen. Inmiddels staan ze zo'n 20cm van de muur, op de foto was dat nog niet zo, toen was ik vooral blij dat ze weer op grond stonden, ze zijn nogal zwaarCobaltjeh schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:02:
[...]
Ik zie dat deze speakers dipool zijn, in dat geval moeten ze wel een flink stuk verder van de muur af komen te staan, wil je het voordeel hebben van deze techniek. Nu sluit je de drivers aan de achterkant op, en krijg je nare reflecties daar.
Met die 15inch sub er in wel lekker extreem!
Ze zijn overigens bi-pole en niet di-pole, dat is ook weer een verschil. Bij deze luidsprekers bewegen alle speakers, zowel voor als achter dezelfde kant op. Bij bi-pole bewegen ze in tegenovergestelde richting van elkaar simpelweg omdat ze daar de fase tussen voor en achter omgedraaid hebben.
Daarnaast gebruik ik ze eigenlijk alleen voor films, muziek luisteren kan je wat mij betreft beter op iets anders doen, niet dat het slecht klinkt, verre van, maar voor het geld heb je simpelweg betere speakers voor muziek.
Definitive Technology BP7000SC's, relatief onbekend spul in Nederland. Bi-polair, beide zijden dus een d'appolito speakeropstelling en elke unit komt met een 14" powered sub, je kan er aardig je woonkamer mee vullen zeg maar. http://www.definitivetech.com/products/bp7000scmdcobra schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:24:
Wat zijn dat voor speakers?
[ Voor 26% gewijzigd door ConZito op 20-10-2014 09:29 ]
Heb er toen ik hem er tussen heb gezet geen verschil vernomen. Aansluitingen van de AMP-S zijn ook gewoon goed, dus dat scheelt ook erom. Prijs is er ook na, koste iets van 70/80 euro geloof ik toen.daanNL schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:50:
[...]
Oké, interessant!! Heb je weleens beluisterd of er kwaliteitsverlies optreed als gevolg van een extra schakel?
Kan best zijn als je het uitmeet, dat er verlies op treed, maar ik heb niet gehoord. Gebruik dan ook geen kabels die door elven zijn gesmeed natuurlijk
Sja acht, dit soort dingen zijn ook heel relatief. Er zit waarschijnlijk ook een spoel in serie met je woofer in je speaker, die uit vele meters best dun koperdraad bestaat met een weerstand die vele malen die van je kabels + switch is waarschijnlijk. Maar ja, die zie je nietRenegade666 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:50:
[...]
Heb er toen ik hem er tussen heb gezet geen verschil vernomen. Aansluitingen van de AMP-S zijn ook gewoon goed, dus dat scheelt ook erom. Prijs is er ook na, koste iets van 70/80 euro geloof ik toen.
Kan best zijn als je het uitmeet, dat er verlies op treed, maar ik heb niet gehoord. Gebruik dan ook geen kabels die door elven zijn gesmeed natuurlijkMaar gewone degelijk 2.5mm kabel.
Mijn nieuwe zelfbouwproject vordert inmiddels ook

[ Voor 18% gewijzigd door Jag op 20-10-2014 22:16 ]
Ik kan mij jouw vorige project ook nog goed herinneren, Jag (front hoornspeakers met dipool laag en dipool LFE). Ik zie dat je nog steeds in deze stijl bouwt. Betekent dit dat je die bazen setup nog steeds gebruikt?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
tof die Yamaha's!Renegade666 @ 12:24:
En een andere BD kast, maar dat zal wel weer iets van zelfbouw zijn, net als deze..
Materiaal:
•Onkyo TX-NR626
•Panasonic 55ST60
•Pioneer BDP-440
•HDI Dune Prime 3.0
•Pro-Ject Debut III
•Yamaha CA-610 + CT610
[afbeelding]
zelfbouwmeubels zijn de beste
waar heb je je speakers op gestationeerd?
Nieuwkoop is duurkoop
Daar lijkt het wel op jaConZito schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:18:
[...]
Definitive Technology BP7000SC's, relatief onbekend spul in Nederland. Bi-polair, beide zijden dus een d'appolito speakeropstelling en elke unit komt met een 14" powered sub, je kan er aardig je woonkamer mee vullen zeg maar. http://www.definitivetech.com/products/bp7000sc
Ja, dat moet je inderdaad met een korreltje zout nemen, ook dat ze doorlopen tot 11Hz, als dat zo was had ik er geen BK Monolith+ subwoofer naast. Ik ben voornamelijk fan van het extreem ruimtelijke geluid vanwege alle reflecties die optreden, wat dus voor films erg goed werkt.mdcobra schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:30:
[...]
Daar lijkt het wel op jaHoewel die specs een flinke Amerikaanse inflatie hebben gehad
Me like much!Jag schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:27:
[...]
Mijn nieuwe zelfbouwproject vordert inmiddels ook
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
* teacher moet ook weer eens iets bouwen....
Wise enough to play the fool
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic