4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Een Bohlender Graebener tweeter, maar het exacte type weet ik zo niet. Verder was bijna alles bij m'n vader Focal, een aangezien de woofers gelakte kevlar conussen hebben, vermoed ik dus dat ook dit Focals zijn. Misschien dat ik ze binnenkort 's open schroef om de exacte types te achterhalen.JvS schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:08:
Wat zit hier in?
Hey, heb je ze uiteindelijk toch nog gebouwd?Ik ben paar maanden geleden verhuisd en heb mijn zelfbouw speakers nu ook bijna af. Het meubel (en kabelmanagement daarmee) moet nog gedaan worden:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
@Exirion, ik vind je "huidige" speakers stiekem mooier dan wat er nu voor staat, maar daar doe je het natuurlijk niet voor, het is inderdaad wat je zegt, keuzes
Ik ook hoorConZito schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:40:
@Exirion, ik vind je "huidige" speakers stiekem mooier dan wat er nu voor staat, maar daar doe je het natuurlijk niet voor, het is inderdaad wat je zegt, keuzes
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dat is ook mijn droom, maar hier in de regio is dat gewoon onbetaalbaar, dan moet je wat laten bouwen en 500.000 euro voor alleen een lapje grond zit er gewoon niet in.Exirion schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:50:
[...]
Ik ook hoorPlus dat er matchende rears staan. In een volgende woning wil ik een AV-kamer (kelder) en huiskamersetup. Dan gaan deze hier eerst naar de slaapkamer.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik muziek luisteren gewoon via goede headphones doe. Hoewel, een muziekaal setje zou nog goed passen op zolder. Stiekem al wel een tijd op zoek naar goede bookshelves voor op m'n bureau (of een mooi ontwerp en dan zelf bouwen), maar nu de kleine er is heb ik eerlijk gezegd overal geen tijd voor
Bookshelves i.p.v. deze KRK's RP8's dus. Wel in de markt geweest voor een setje WIlson Benesch, maar ik kreeg heel erg het gevoel voornamelijk voor het uiterlijk te betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 10-08-2014 21:31 ]
Ik woon in Brabant en daar is iets vrijstaands betaalbaarder dan in de Randstad. Over een paar jaar wil ik een knoop doorhakken en dan wordt het of California, of in Brabant blijven werken en een huis in België kopenConZito schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:04:
Dat is ook mijn droom, maar hier in de regio is dat gewoon onbetaalbaar, dan moet je wat laten bouwen en 500.000 euro voor alleen een lapje grond zit er gewoon niet in.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik muziek luisteren gewoon via goede headphones doe.
Ik merk de laatste tijd wel dat ik steeds meer naar de muziek luister in plaats van de kwaliteit ervan (komt denk ik door het gemak van Spotify), dat scheelt ook veel gesleep en gespeel met apparatuur. Ik moet voor thuis nog wel een nieuwe headphone hebben (baby's worden wakker van slechte dubstep), heb m'n zinnen gezet op de AKG Q701.Exirion schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:17:
[...]
Ik woon in Brabant en daar is iets vrijstaands betaalbaarder dan in de Randstad. Over een paar jaar wil ik een knoop doorhakken en dan wordt het of California, of in Brabant blijven werken en een huis in België kopenWat muziek luisteren betreft: ik luister eigenlijk ook meer naar m'n bureausetup met zowel zuiltjes+subwoofer als een goeie AKG hoofdtelefoon.
Ik heb thuis een K240-DF en een K550, en op het werk een K551 die ik voor een dumpprijs kon krijgen. Als je de Q701 overweegt zou ik zeker ook eens naar de K550 luisterenConZito schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:24:
heb m'n zinnen gezet op de AKG Q701.
Ben ik ook benieuwd naarjanser01 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 21:04:
En die stoere inbouw spots?![]()
Ik zoek zoiets voor op de slaapkamer.
signature
Mwoah, ik zie de apparatuur liever in een mooie omgeving dan achter een stapeltje oude pizza dozen verstopt.ConZito schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:34:
Dit begint echt steeds meer "Deel hier je inrichting en waar koop je die spullen" te worden...beetje jammer
Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
Dat ben ik wel met je eens, maar je kan er ook voor kiezen berichten aan elkaar te sturen buiten het topic om, maar dat is ook maar mijn meningjanser01 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:40:
[...]
Mwoah, ik zie de apparatuur liever in een mooie omgeving dan achter een stapeltje oude pizza dozen verstopt.Ik denk dat velen hier best wel wat inspiratie opdoen voor hun eigen setup. Als je puur apparatuur wilt zien kan je net zo goed de websites van de verschillende merken bekijken maar dat is toch oersaai?
Bij genoeg animo ga ik wel weer afsplitsen naar een dergelijk topic hoorConZito schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:34:
Dit begint echt steeds meer "Deel hier je inrichting en waar koop je die spullen" te worden...beetje jammer
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nergens voor nodig! Ik vind het een gezellig plekje om wat tijd door te brengen als ik me tijdens t werk verveel:)FeaR schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 06:06:
[...]
Bij genoeg animo ga ik wel weer afsplitsen naar een dergelijk topic hoor![]()
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Steengoed idee!Masterkale1 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:25:
Binnenkort maar eens mijn tuin op de foto zetten ..High-end rots speakers

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
foto's weg gehaald...mopelt iets over internet en privacy...
Thanks MR DJ
Wat je ziet zijn:
Jamo s606 HCS3 5.0 surround set
Yamaha RX-V473 receiver
LG 47LW5400 3D LED tv
Netgear ReadyNAS
HTPC (overgenomen van tweaker)
PS4
(en UPC decoder)
Ik zou wel voor wat kleinere front speakers willen gaan. Vind ze erg groot. Vind het geluid wel erg goed en mis geen bass, dus ook geen extra sub. De towers kunnen het laag voor nu prima handelen. Hou dan ook wel veel rekening met de buren

Het wordt mij afgeraden om elementen los (dus alleen de fronts) te vervangen omdat het juist om de set gaat. Klopt dat?
Ook wil ik Q1 2015 de overstap maken naar een 55" tv. Ik wacht nog heel even op een betere lichting 4K 3D tv van LG.
[ Voor 77% gewijzigd door Xecuter NL op 10-09-2014 14:06 . Reden: foto's weg ]
In je public map zetten en het woord "afbeelding" uit je img string halen.Xecuter NL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:32:
Ik volg dit topic al een tijdje en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie mij aanbevelen. Eerst even de foto's...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe maak ik nou in vredesnaam foto's toonbaar mbv dropbox?
Je kunt rustig de fronts vervangen door andere speakers, hou er dan wel rekening mee dat de boel kwa klankkleur bij elkaar past.Xecuter NL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:32:
Ik zou wel voor wat kleinere front speakers willen gaan. Vind ze erg groot. Vind het geluid wel erg goed en mis geen bass, dus ook geen extra sub. De towers kunnen het laag voor nu prima handelen. Hou dan ook wel veel rekening met de buren![]()
Het wordt mij afgeraden om elementen los (dus alleen de fronts) te vervangen omdat het juist om de set gaat. Klopt dat?
Ook wil ik Q1 2015 de overstap maken naar een 55" tv. Ik wacht nog heel even op een betere lichting 4K 3D tv van LG.
Verder kan het zijn dat als je voor veel kleiner gaat is dat je misschien dan wel de sub gaat missen en dat je dan ook aan een sub moet gaan denken.
Ohja leuke hoekje.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Kun je dat uitleggen? (wat is bijv 'string'). Ik heb daar een iets andere assciatie bijmr.DJ95 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:45:
[...]
In je public map zetten en het woord "afbeelding" uit je img string halen.
ik krijg deze link (vanuit public folder) https://www.dropbox.com/s...zony4b9r4l/IMAG0662_1.jpg
(uiteraard voor nu even wat xxxxx toegevoegd)
Ik zou persoonlijk de linkse speaker wat uit de hoek halen, en beide speakers wat naar voor en tip-in zetten. Zal je geluid ongetwijfeld op vooruit gaan.Xecuter NL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:32:
Ik volg dit topic al een tijdje en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie mij aanbevelen. Eerst even de foto's...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks MR DJ![]()
Wat je ziet zijn:
Yamaha RX-V473 receiver
LG 47LW5400 3D LED tv
Netgear ReadyNAS
PS4
(en UPC decoder)
Ik zou wel voor wat kleinere front speakers willen gaan. Vind ze erg groot. Vind het geluid wel erg goed en mis geen bass, dus ook geen extra sub. De towers kunnen het laag voor nu prima handelen. Hou dan ook wel veel rekening met de buren![]()
Alleen de fronts vervangen door kleinere speakers kan, maar dan ga je wel een sub nodig hebben die je ook weer kwijt moet.
Wat je wel eens zou kunnen proberen, is je zithouding en TV echt in de hoek zetten. Maak je je zithouding groter en maak je denk ik meer gebruik van de ruimte die je tussen de twee deuren hebt. Door die extra ruimte vallen je speakers dan als het goed is ineens ook een stuk minder lomp
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Welk meubel is dat? Lijkt een boekenkast op z'n kant?Xecuter NL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks MR DJ![]()
Wat je ziet zijn:
Yamaha RX-V473 receiver
LG 47LW5400 3D LED tv
Netgear ReadyNAS
PS4
(en UPC decoder)
Voor:

Een Mordaunt Short Premiere set aangestuurd door een Pioneer VSX 922 K. Media kwam van een Playstation 3.
Na:

Een set Bowers & Wilkins 686 S2 aangestuurd door een NAD D 7050. Media komt van een Apple TV en Spotify Connect.
Erg inefficiënte boekenkast zou dat zijn danShittyOldMan schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:09:
[...]
Welk meubel is dat? Lijkt een boekenkast op z'n kant?
The devil is in the details.
Ik mag idd hopen dat een dergelijke overstap bevalt. Die B&W's zijn even een klasse hoger dan de MS'en, en dat geldt voor de NAD t.o.v. de Pioneer ook.RnB schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:13:
Sinds kort de overstap gemaakt van een 5.1 naar een 2.0 opstelling en dat bevalt tot nog toe prima!
Voor:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een Mordaunt Short Premiere set aangestuurd door een Pioneer VSX 922 K. Media kwam van een Playstation 3.
Na:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een set Bowers & Wilkins 686 S2 aangestuurd door een NAD D 7050. Media komt van een Apple TV en Spotify Connect.
Je gaat wellicht wat missen bij films, maar voor stereo zal het idd een wereld van verschil zijn gok ik.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Jamo S606
Merkloze center speaker
Philips boekenplank speakers als rear
Onkyo TX-SR309
Panasonic P50U30E
Antec Twelve Hundred als HTPC / GamePC
Ledstrip achter de Jamo speaker
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Is inderdaad een Ikea boeken kast op z'n kant. Heb er 2 planken uit gehaald. Weet ff niet meer welk model.ShittyOldMan schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:09:
[...]
Ikea LackShittyOldMan schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:09:
[...]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vooraanzicht:

De opgehangen Rears. (let niet op de bekabeling die moet ik nog eens wegwerken)

Totaal aanzicht van de woonkamer

TV Meubel incl de Center speaker

Ruimte achter de Fronts

Het is nog niet helemaal naar mijn wensen, heb nu de Center speaker in de TV meubel wat een vrijwel dichte achterkant heeft. Ik wil de Center speaker boven op de meubel zetten en de TV met een muurbeugel ophangen, dit vereist nog wel wat aanpassingen.
Wat je ziet:
Philips 42PFL7008
Marantz sr5008
Horizon Mediabox (UPC)
HTPC (zelfbouw, BBG)
2x Dali Zensor 7
2x Dali Zensor 1
1x Dali Zensor Vokal 2.0
Verder nog:
Macbook Pro
HP Laptop
Ipad 3
Wensen voor de toekomst:
Dali Sub E-f12
Ik ben benieuwd naar jullie mening en tips voor verbeteringen(akoestiek etc.).
Hi !Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:58:
Hallo mede Tweakers,
Hier even enkele foto's van onze huiskamer.
[afbeelding]
[afbeelding]
Front speakers zijn custom made en ingewerkt in het meubel.
Sub Kef R400B.
Versterker NAD T748
Blue ray NAD T567
Rear speakers Kef ci200qs
Zou je mij een PB kunnen sturen ? Ik wil graag advies inwinnen waar jij die geweldige opstelling hebt gekocht van de wandmeubel waar de tv in zit! Ik wil ook graag zo ene opstelling en zoek heel lang naar deze meubel maar kan het nergens vinden!
I've also got some senses tingling: http://www.dumpert.nl/med...l_tussen_is_en_eens_.htmlkevz schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:51:
@Hierboven
Mijn OCD-sense is tingling. Zet alles is recht in je tv meubel

[ Voor 7% gewijzigd door SannrHerr op 19-08-2014 17:27 . Reden: betweter ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Hoe bevalt de Zensor setup zonder sub? Kan me herinneren dat je mij dat ooit eens vroeg omdat ik exact dezelfde setup heb. Mis je de sub heel erg?SirMemeAlot schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:06:
Ik volg dit Topic al een geruime tijd en sta soms echt versteld van het resultaat van sommige mede tweakers. Ik dacht het is nu toch maar eens tijd om mijn opstelling ook eens te laten zien. Ongeveer een half jaar geleden ben ik begonnen met upgraden van mijn oude 2.0 systeem, onderstaand het resultaat.
De Zensor Setup bevalt goed, komt prima geluid uit icm met de Marantz sr5008. Heb thuis nog niet kunnen ervaren of mijn film plezier nog hoger zal zijn met een sub, maar ik verwacht vanwege de kleine woonkamer zal het nog niet heel veel toevoegen.copywrong1982 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:36:
[...]
Hoe bevalt de Zensor setup zonder sub? Kan me herinneren dat je mij dat ooit eens vroeg omdat ik exact dezelfde setup heb. Mis je de sub heel erg?
Het blijft wel een wens, maar dat zal waarschijnlijk meer nodig zijn als ik ga verhuizen naar een huis met een grotere woonkamer.
Ik heb wel het gevoel dat de Dali Vokal 2.0 enigzins gedempt wordt door de meubel waar het nu in staat omdat de achterkant dicht is. Zal nog eens wat verbouwen om de Center helemaal vrij te krijgen.
Ziet er prima uit Marnix1988. Op een paar kleine details na...SirMemeAlot schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:06:
Het is nog niet helemaal naar mijn wensen, heb nu de Center speaker in de TV meubel wat een vrijwel dichte achterkant heeft. Ik wil de Center speaker boven op de meubel zetten en de TV met een muurbeugel ophangen, dit vereist nog wel wat aanpassingen.
Wat je ziet:
Philips 42PFL7008
Marantz sr5008
Horizon Mediabox (UPC)
HTPC (zelfbouw, BBG)
2x Dali Zensor 7
2x Dali Zensor 1
1x Dali Zensor Vokal 2.0
Wensen voor de toekomst:
Dali Sub E-f12
Ik ben benieuwd naar jullie mening en tips voor verbeteringen(akoestiek etc.).
Vooral de plaatsing van alles, zou ik zoveel mogelijk symmetrisch en netjes recht proberen te doen. Zelfs de tv staat volgens mij ook niet echt in het midden van het meubel... Maar die wil je toch gaan ophangen met center speaker eronder, wat al een heel stuk beter is
En idd de kabels van de rears even netjes wegwerken, of juist een mooie dikke kabel huls erom doen zodat het eruit ziet als een sexy dikke speakerkabel die wel gezien mag worden
En het stroompunt links naast de tv...

Dus ja, eigenlijk allemaal detail dingetjes die voor mensen met lichtelijke dwangneurose gelijk opvallen
Verder is het qua akoestiek wel in orde en zelfs beter dan de gemiddelde woonkamer aangezien je eigenlijk in een tent van gordijnen zit
Kamer is ook zo klein dat je verder weinig uit kunt halen... akoestieke panelen ophangen wordt lastig, alleen aan de wand van de tv kan dat...een vloerkleed heeft denk ik weinig zin aangezien er bijna geen vloer is haha
Aan het plafond zou je nog een mooi paneel kunnen hangen.
Want me nu te binnen schiet is misschien ook wel leuk. Als je nou 2 panelen maakt die je achter je fronts aan de muur hangt, en dan het liefst een centimeter of 5 van de muur af, dan heb je ook gelijk dat lelijke stroompunt links naast je tv weggewerkt
Owja, nog 1 ding.. ik stem voor stofkappen er AF!
Nog wel een vraagje voor je, hoe is de basweergave van de dali's?
Je zegt dat je nog een sub erbij wilt... is dat omdat de bas voor je gevoel te weinig is?
Ik wil namelijk misschien overstappen naar de sensor 7 als de laag weergave goed is. Ik heb nu de B&W CM8 maar daar zitten laag speakers in van 13cm, en is een sub toch haast wel een must.
Haha, fantastisch dit. Het viel mij eigenlijk stuk voor stuk niet op totdat het zo opgesomd stond.Wayneheadx schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:29:
[...]
Ziet er prima uit Marnix1988. Op een paar kleine details na...
Vooral de plaatsing van alles, zou ik zoveel mogelijk symmetrisch en netjes recht proberen te doen. Zelfs de tv staat volgens mij ook niet echt in het midden van het meubel... Maar die wil je toch gaan ophangen met center speaker eronder, wat al een heel stuk beter is![]()
En idd de kabels van de rears even netjes wegwerken, of juist een mooie dikke kabel huls erom doen zodat het eruit ziet als een sexy dikke speakerkabel die wel gezien mag worden![]()
En het stroompunt links naast de tv...Daar zou je een stekkerdoos in de onderste contactpunt kunnen prikken, met een haakse stekker, en dan een kabelgootje... dan heb je een stroompunt beneden, met maar 1 kabel in een kabelgoot, die je bijvoorbeeld achter het gordijn kan leggen, of achter de tv meubel.
Dus ja, eigenlijk allemaal detail dingetjes die voor mensen met lichtelijke dwangneurose gelijk opvallen
Leuk, 2 tweakers van het eerste uur die hun set postenExirion schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:59:
[afbeelding]
Zojuist heb ik de laatste speakers die m'n vader gebouwd heeft bij m'n moeder meegenomen. Hij heeft me al een keer geprobeerd over te halen om ze m'n huidige fronts te laten vervangen maar daar ben ik te veel aan gehecht. Nu ik ze echter in m'n eigen kamer hoor spelen… tja, ze klinken toch wel erg verdomd goedQua laag loopt het allemaal wat minder diep door dan m'n eigen fronts, maar dit zijn erg dure units en filtercomponenten die absoluut beter klinken dan wat ik heb staan. Ik overweeg al een tijd om de middentoner en tweeter in m'n fronts te upgraden, maar dan zal ik nu zelf het filter moeten gaan herontwerpen voor die units. Keuzes, keuzes. Maar het geluid is in ieder geval super en het laag is voor zulke conusjes ongekend
Ik heb het allemaal van dichtbij meegemaakt en gezien, en ik moet zeggen ik vind het uiteindelijke resultaat echt verbluffend goed gelukt. Echt een heel mooi ontwerp!JvS schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:08:
Ik ben paar maanden geleden verhuisd en heb mijn zelfbouw speakers nu ook bijna af. Het meubel (en kabelmanagement daarmee) moet nog gedaan worden:
Idd vielen de bijbehorende passieve filters van XTZ enorm tegen. Ik snap eigenlijk niet dat iemand daar naar kan luisteren en ik snap ook niet dat zon merk met high end pretenties en enorm profi bouwkwaliteit van hun speakers (inclusief filters en instelmogelijkheden), zulk matig filterontwerp afleveren. Geen baffle step compensatie en geen correctie van break up van woofer -> niet naar te luisteren.
Op naar de volgende stap: laag erbij, meubel en center, leuk
Panelen achter mijn speakers als ik dat een beetje mooi kan krijgen is wel een goede tip! Zal er eens induiken.
De Dali 7's geven voor mij goed laag, maar ik weet niet wat jij gewent bent. Toch voor een extra effect en als ik een grotere woonkamer heb wil ik wel een Sub, maar heeft voor mij geen haast en in mijn 'kleine maar fijne' woonkamer die ik nu heb voldoen de 7's
Ik heb ook de zensor 7's en vind de laag weergave erg goed. Tijdens het kijken van een film of spelen van Battlefield 4 voel je op sommige momenten de bass echt. Nou heb ik niet echt veel vergelijk dus weet niet hoe het verhoud tot de B&W CM8. Daar kan misschien een andere tweaker op in spelenWayneheadx schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:29:
[...]
Nog wel een vraagje voor je, hoe is de basweergave van de dali's?
Je zegt dat je nog een sub erbij wilt... is dat omdat de bas voor je gevoel te weinig is?
Ik wil namelijk misschien overstappen naar de sensor 7 als de laag weergave goed is. Ik heb nu de B&W CM8 maar daar zitten laag speakers in van 13cm, en is een sub toch haast wel een must.
Linkje naar mijn opstelling.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
maandag 02 juni 2014 14:25
[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 20-08-2014 21:51 ]
Dat was inderdaad de bedoelingPcDealer schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:50:
Deze link is handiger: Tiwazz in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
[...]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Goed om te horenTiwazz schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:27:
[...]
Ik heb ook de zensor 7's en vind de laag weergave erg goed. Tijdens het kijken van een film of spelen van Battlefield 4 voel je op sommige momenten de bass echt. Nou heb ik niet echt veel vergelijk dus weet niet hoe het verhoud tot de B&W CM8. Daar kan misschien een andere tweaker op in spelen.
Ik denk dat ik ze maar eens moet gaan beluisteren!
Waar woon je?

Er zijn veel verschillen die zwaarder wegenJag schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:18:
Leuk, 2 tweakers van het eerste uur die hun set posten. Mooie set en huiskamer. Het verschil tussen de nieuwe en oude speakers hoeft niet alleen door drivers te komen, zon MTM configuratie klinkt ook anders.
Heb zelf ook de Zensor 7 in bezit, en ook ik vond de basis zeer behoorlijk. Tot ik er een sub naast heb gezet. Wat een verschil, zoveel dieper. Kan het aanraden.Tiwazz schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:27:
[...]
Ik heb ook de zensor 7's en vind de laag weergave erg goed. Tijdens het kijken van een film of spelen van Battlefield 4 voel je op sommige momenten de bass echt. Nou heb ik niet echt veel vergelijk dus weet niet hoe het verhoud tot de B&W CM8. Daar kan misschien een andere tweaker op in spelen.
Ik heb grotendeels dezelfde setup, maar in plaats van de Zensor 7 als front speakers heb ik de Zensor 3. De Zensor Vokal heeft de bass reflex poort gelukkig aan de voorkant zitten, hierdoor is het iets 'minder erg' dat deze in een dicht meubel geplaatst is. Ik had de center eerst ook in de TV-meubel staan en had toen het gevoel dat de dialogen in video's onnatuurlijk laag bij de grond vandaan kwamen. Daarom heb ik deze op de meubel neergezet en de TV opgehangen aan de wand, zoals jij zelf ook al aangaf te willen doen. Ik kan beamen dat dit zeker een verbetering is!SirMemeAlot schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:06:
Wat je ziet:
Philips 42PFL7008
Marantz sr5008
Horizon Mediabox (UPC)
HTPC (zelfbouw, BBG)
2x Dali Zensor 7
2x Dali Zensor 1
1x Dali Zensor Vokal 2.0
Wensen voor de toekomst:
Dali Sub E-f12
Wat betreft de subwoofer, ik zou persoonlijk niet voor de E-F12 gaan. Met merken als SVS en BK heb je veel meer waar (en laag) voor je geld. Zoals de SVS SB-2000 of de PB-2000 (afhankelijk van je wensen).
Ter referentie, zo staat mijn Dali setje er bij:
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Ik heb precies hetzelfde idee wat betreft de Vokal in de kast, ik heb het idee dat ik het geluid ook vrij hard moet zetten om de stemmen goed te horen. Toch maar snel eens even een muurbeugel bestellen, wat zijn goede muurbeugels voor ambilight, wil niet grotendeels het effect daar van verliezen.nMad schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:47:
[...]
Ik heb grotendeels dezelfde setup, maar in plaats van de Zensor 7 als front speakers heb ik de Zensor 3. De Zensor Vokal heeft de bass reflex poort gelukkig aan de voorkant zitten, hierdoor is het iets 'minder erg' dat deze in een dicht meubel geplaatst is. Ik had de center eerst ook in de TV-meubel staan en had toen het gevoel dat de dialogen in video's onnatuurlijk laag bij de grond vandaan kwamen. Daarom heb ik deze op de meubel neergezet en de TV opgehangen aan de wand, zoals jij zelf ook al aangaf te willen doen. Ik kan beamen dat dit zeker een verbetering is!
Wat betreft de subwoofer, ik zou persoonlijk niet voor de E-F12 gaan. Met merken als SVS en BK heb je veel meer waar (en laag) voor je geld. Zoals de SVS SB-2000 of de PB-2000 (afhankelijk van je wensen).
Wat betreft de subwoofer zal ik dat eens gaan uitzoeken. Ik ben niet van plan om deze binnenkort aan te schaffen, vind het toch nogal een behoorlijk uitgave en de plaatsing moet ik ook nog even naar kijken.
Welk formaat tv heb je? en welke VESA maat? als je bijv 42" hebt, zou ik voor een beugel gaan die vanaf zo klein mogelijk al passen. dus 27-47" zou ik eerder nemen dan 42- 55". Omdat die kleine zo gemaakt moet zijn dat die ook achter de 27" tv past zonder zichtbaar te zijn. dan weet je zeker dat je ambilight "vrij" blijft.SirMemeAlot schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:24:
[...]
Ik heb precies hetzelfde idee wat betreft de Vokal in de kast, ik heb het idee dat ik het geluid ook vrij hard moet zetten om de stemmen goed te horen. Toch maar snel eens even een muurbeugel bestellen, wat zijn goede muurbeugels voor ambilight, wil niet grotendeels het effect daar van verliezen.
Wat betreft de subwoofer zal ik dat eens gaan uitzoeken. Ik ben niet van plan om deze binnenkort aan te schaffen, vind het toch nogal een behoorlijk uitgave en de plaatsing moet ik ook nog even naar kijken.
En heb je ambilight alleen aan de zijkanten? maakt ook nog uit denk ik...
en kwa muurbeugels: de sterkte is vooral afhankelijk van hoe je hem aan de muur bevestigd. Staal is staal, en sterk zat om een tv te houden.....
Die Norstone Esse stands had ik ook, in de zwart/rode combinatie. Mooi spul.nMad schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:47:
[...]
Ter referentie, zo staat mijn Dali setje er bij:
[afbeelding]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Je realiseert je dat het laag uit een normale speaker volledig omnidirectioneel isnMad schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:47:
De Zensor Vokal heeft de bass reflex poort gelukkig aan de voorkant zitten, hierdoor is het iets 'minder erg' dat deze in een dicht meubel geplaatst is.
Je bedoelt zo dicht mogelijk tegen de muur? Kun je kijken naar Vogel's extra platte beugels.SirMemeAlot schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:24:
[...]
Toch maar snel eens even een muurbeugel bestellen, wat zijn goede muurbeugels voor ambilight, wil niet grotendeels het effect daar van verliezen.
Zo dicht mogelijk tegen de muur met een Vogels Wall zit je op letterlijk een paar centimeter wat te dicht op de muur is. Welke waarde goed is hangt per serie af, maar naar mijn weten wordt er toch wel over afstanden van 10 tot zelfs 25 centimeter gepraat. Te dicht bij de muur verstrooien de ledjes het licht niet goed.PcDealer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:08:
[...]
Je bedoelt zo dicht mogelijk tegen de muur? Kun je kijken naar Vogel's extra platte beugels.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Als je een reflexpoort behuizing niet fatsoenlijk opstelt, dan gaatJag schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:05:
[...]
Je realiseert je dat het laag uit een normale speaker volledig omnidirectioneel is?
je laag vaak erg rommelig klinken. Een poort aan de voorzijde geeft iets meer mogelijkheden. Dat heeft verder niets te maken met een laagweergave uit de units zelf.
De output van de poort gaat net zo goed naar achteren als ie voorop zit. Ik denk niet dat het een wezenlijk verschil is of de poort aan voor of achterzijde zit. Het enige wat wel kan meespelen bij een poort die aan de achterzijde zit, is dan een aangrenzend vlak de poort effectief kan verlengen en derhalve de tuning frequentie verlagen (=niet de bedoeling).DjVe schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:51:
[...]
Als je een reflexpoort behuizing niet fatsoenlijk opstelt, dan gaat
je laag vaak erg rommelig klinken. Een poort aan de voorzijde geeft iets meer mogelijkheden. Dat heeft verder niets te maken met een laagweergave uit de units zelf.
Als ie los opgesteld staat, maar als een speaker in een meubel ligt dan gaat het meubel zeker met de poort naar achteren extra als klankkast fungeren. Dat zal het geluid geen goed doen.Jag schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:05:
Je realiseert je dat het laag uit een normale speaker volledig omnidirectioneel is?
Dat is zo alleen doet ie dat net zo goed als de poort naar voren zit. Aan welke kant de poort zit heeft geen invloed op de directionaliteit. Wat uit de poort komt, zal net zo goed terecht in het meubel terecht komen.Exirion schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:21:
[...]
Als ie los opgesteld staat, maar als een speaker in een meubel ligt dan gaat het meubel zeker met de poort naar achteren extra als klankkast fungeren. Dat zal het geluid geen goed doen.
Philips zelf adviseerde 7 tot 15 centimer, maar de meeste beugels die ik tegen komt zijn tot max 3 CM van de muur. Zijn hier ook tweakers met ervaring met ambilight en muurbeugels, die het zelf thuis met een muurbeugel hebben en zo ja hoeveel centimer hangt die van de muur.FeaR schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:24:
[...]
Zo dicht mogelijk tegen de muur met een Vogels Wall zit je op letterlijk een paar centimeter wat te dicht op de muur is. Welke waarde goed is hangt per serie af, maar naar mijn weten wordt er toch wel over afstanden van 10 tot zelfs 25 centimeter gepraat. Te dicht bij de muur verstrooien de ledjes het licht niet goed.
Tussen 10 en 15 gaat ook, maar als het even kan zou ik 15 als minimum aanhouden. Maar we zitten hier op Tweakers, dus kunnen we niet iets verzinnen met een reflecterende strip?
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Weet ook niet hoe de recente plattere LED modellen werken, ik neem aan dat die hun ambilight ook schuin projecteren en niet recht naar achteren?
Gebruik nu al een paar jaar een beamer en dus veel groter beeld, daar kan geen ambilight setup tegenop
dikke donkere gordijnen aan de muren (zijkant en achter de stoel) - op rails dus kan allemaal open
muur rondom het scherm mat zwart - dit is wel pemanent
dik donker tapijt op de vloerbedekking van muur tot muur en tot aan de stoel
zwarte stoel precies in het midden (ikea ektorp dus lekker hangen)
Enige wat ik misschien nog ga doen is ook het plafond zwart maken maar om eerlijk te zijn is het contrast nu al enorm
Akoestiek is wel compleet anders dan voorheen in de woonkamer in het vorige huis (60m2 open ruimte). Toen viel het niet op maar nu, man o man wat een verschil. Door de gordijnen en tapijt is er bijna geen galm. Wel even wennen want als je de kamer in loopt hoor je direct het verschil, zelfs als je praat of gewoon stilte wilt.
Afhankelijk van de grootte van de poort en de lunchtsnelheid heb je ook te maken met bijgeluiden, en natuurlijk het feit dat een poort zoals elk filter niet perfect is. De praktijk is waarschijnlijk dus anders dan de theorie, as usualJag schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:28:
Dat is zo alleen doet ie dat net zo goed als de poort naar voren zit. Aan welke kant de poort zit heeft geen invloed op de directionaliteit. Wat uit de poort komt, zal net zo goed terecht in het meubel terecht komen.

Zo ziet de ambilight van tegenwoordig er uit, kleine led lampjes.
Zal de TV vanavond wel eens even tegen de muur zetten en even kijken hoeveel CM nodig is zodat het er nog fatsoenlijk uit ziet.
Ik quote even willekeurig mbt de center.DjVe schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:51:
[...]
Als je een reflexpoort behuizing niet fatsoenlijk opstelt, dan gaat
je laag vaak erg rommelig klinken.
Jullie hebben het wel over het laag maar velen van ons kappen het laag af tot 80hz. Sommige zitten daar nog boven... Dat vind ik niet echt laag gaan
Het is idd nadelig om de center in een kast te plaatsen, maar ik vind het persoonlijk mooier als die is weg gewerkt. Dat het nadelig kan zijn voor het geluid... Tja zolang de dialogen maar goed verstaanbaar zijn
I bad beat my meat by busting my nuts!
Het gaat in deze ook niet om het sublaag, maar meer om de 150 - 500Hz regio. Daar heeft een normale center speaker nog nauwlijks tot geen directionaliteit waardoor reflecties krijgt uit het meubel. Dit telt grillig op bij de output van de voorkant wat zeer hoorbare afwijkingen geeft. Eigenlijk zou je hier het filter van de speaker op moeten aanpassen, zou het deels oplossen.murphylee schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:47:
[...]
Ik quote even willekeurig mbt de center.
Jullie hebben het wel over het laag maar velen van ons kappen het laag af tot 80hz. Sommige zitten daar nog boven... Dat vind ik niet echt laag gaan
Het is idd nadelig om de center in een kast te plaatsen, maar ik vind het persoonlijk mooier als die is weg gewerkt. Dat het nadelig kan zijn voor het geluid... Tja zolang de dialogen maar goed verstaanbaar zijn

Klinkt nu warmer met minder galm in de woonkamer. Heerlijk. Ik twijfelde om ook panelen aan het plafond te hangen, maar het moet wel praktisch en esthetisch blijven (helaas...).
Apple | Marantz | B&W
Zijn je zijwanden vrij van reflecties?
MorosMyrddin in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
De tv kast krijgt stilletjes zijn vorm.

volgende stappen zijn de afgeronde hoeken, hout buigen is toch een kunst apart...
en het zoeken en kopen van nieuwe luidsprekers. (voorstellen zijn altijd welkom, maar het moet wel budget vriendelijk en een beetje en deftige WAF hebben)
Wat je nu ziet:
Samsung UE46C5100
Telenet HD Digicorder
Onkyo TX-SR309
Jamo A 102 HCS 6
HTPC
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A10-5800K Boxed | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Asus F2A85-M LE | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Fractal Design Node 605 | € 116,80 | € 116,80 |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 33,28 | € 33,28 |
1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 78,95 | € 78,95 |
1 | XFX Pro 550W | € 53,- | € 53,- |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 444,83 |
Verwijderd
Aangezien ik onlangs mooie foto's van m'n appartement heb laten maken, is dit een mooie aangelegenheid om mijn setup nog ns te delen.
Nieuwe toevoeging is dus de subwoofer: SVS PB12 Plus /2. Een subwoofer van 70kg met een 900watt versterker. Na weken van tuning en afstemmen met de speakers en andere subwoofer.... WOWVerwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:56:
Ook weer eens een update van mijn kant, mijn nieuwe appartement is zo goed als klaar. Eerste updates op dit forum stammen zelfs uit 2002 en in alle jaren is de setup een stuk volwassener geworden. Tijd voor een update dus!
Verder bestaat de setup uit
- Yahama receiver
- Sony Blu-Ray / Mediaspeler
- Apple TV 3
- Pioneer CDJ800 als CD speler
- KEF IQ90 fronts, B&W Center en Rears
- 2e Subwoofer, relatief lichte performer maar wat muzikaler van het Britse Rogers
- Epson Full HD projector
- 2x Xbox360
- Verlichting gaat via Philips HUE
- Zoals in mijn vorige post aangegeven -is de ruimte deels akoestisch geoptimaliseerd en goed geisoleerd.

Het geheel oogt overdag soms wat kaal en saai. Maar als 's avonds een film of festival opgaat...

Oudere foto met iets andere indeling
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2014 13:27 ]
Heel erg mooie setup, vooral je speakers! CM10's als ik me niet vergis? Ben heel erg benieuwd hoe die klinkenRon_Tweaker schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:35:
Tijdje terug bezig geweest met de akoestiek van mijn woonkamer, vooraf een meting verricht. Op zich waren de uitkomsten niet verkeerd, heb uiteindelijk toch 4 panelen van 1.24m x 1.04m opgehangen met Akotherm materiaal erin verwerkt van 5cm dik. Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
Klinkt nu warmer met minder galm in de woonkamer. Heerlijk. Ik twijfelde om ook panelen aan het plafond te hangen, maar het moet wel praktisch en esthetisch blijven (helaas...).
gewoon nee.
Heb laatst de CM10 gehoord op een dure Marantz (type weet ik zo niet uit mijn hoofd, prijs >3000). Vond ze op hogere volume (-30db als ik mij herinner) aardig schel en scherp klinken. Viel me aardig tegen voor de prijs (nu zijn de prijzen van B&W's natuurlijk altijd aan de hoge kant).Bloemstukje schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:40:
[...]
Heel erg mooie setup, vooral je speakers! CM10's als ik me niet vergis? Ben heel erg benieuwd hoe die klinken
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
super toffe kamer zegt! mooie meubel ook!Ron_Tweaker @ 23:35:
Tijdje terug bezig geweest met de akoestiek van mijn woonkamer, vooraf een meting verricht.
Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
gebruik je nog speciale bekabeling?
Nieuwkoop is duurkoop
Nieuse CM lijn wordt deze week gepresenteerd.InfinityG35 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:58:
[...]
Heb laatst de CM10 gehoord op een dure Marantz (type weet ik zo niet uit mijn hoofd, prijs >3000). Vond ze op hogere volume (-30db als ik mij herinner) aardig schel en scherp klinken. Viel me aardig tegen voor de prijs (nu zijn de prijzen van B&W's natuurlijk altijd aan de hoge kant).
Meen je? Hoe kom je aan die info als ik vragen mag?SannrHerr schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:20:
[...]
Nieuse CM lijn wordt deze week gepresenteerd.
gewoon nee.

Als dat gaat gebeuren dan komt er ook een nieuw breed meubel.
[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 24-08-2014 09:16 ]
Je bent in de laatste jaren met grote stappen aan het verbeteren geweest.
Zelf ben ik wel benieuwd over de toegevoegde waarde van de deftige elektronica zoals jij hebt staan.
Hoe is is jou de upgrade van Pioneer naar Marantz bevallen?
Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio
Super! Ik kan niet anders zeggen dat Pioneer goed is vanaf de LX serie qua HT, maar de Marantz gaat daar nog een stap eroverheen.pieter_ale schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 10:25:
Ron, Mooie kamer zeg!
Je bent in de laatste jaren met grote stappen aan het verbeteren geweest.
Zelf ben ik wel benieuwd over de toegevoegde waarde van de deftige electronica zoals jij hebt staan.
Hoe is is jou de de updrage van Pioneer naar Marantz bevallen?
Ik heb een gescheiden stereo/HT setup.
Stereo: Marantz PM15-S2 LE, SA15-S2 LE en NA11-S1
HT: Marantz SR7007 en UD5007
Speakers: B&W CM10
Sub: een oude B&W ASW650, maar voldoet nog prima
Kabels: QED Silver Anniversary XT en QED banaanpluggen
Misschien dat ik mijn PM versterker dit jaar nog ga inruilen tegen de all mighty PM11-S3, maar wil hem eerst thuis uittesten. Elke minimale geluidsverbetering vanaf nu kost gewoonweg enorm veel geld.
Huidige meubel is mooi ja, 3.80m lang maar als ik wist wat ik zou upgraden in het verleden, had ik een kleinere meubel gewild en dan voor mijn setup een aparte audio-meubel willen inzetten. Mijn Marantz stapel weegt nogal wat echt niet kinderachtig qua gewicht. Gelukkig is het huidige meubel van massief teak.
[ Voor 18% gewijzigd door Ron_Tweaker op 24-08-2014 11:19 ]
Apple | Marantz | B&W
Hoi Ron,Ron_Tweaker schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:35:....
Tijdje terug bezig geweest met de akoestiek van mijn woonkamer...
Complimenten, ziet er strak uit. ik heb ze ook net af, zie aparte topic dat net gestart is omtrent akoestiek. Waarmee heb je de metingen verricht?
Mag ik vragen waarom je de panelen op die muur hebt gehangen? IMO is de tegenoverliggende wand
logischer. Of hangen ze daar ook?
Ik ben echt blij met de panelen, wat een verschil in geluid. Heerlijk rustig nu.
Blij dat ik niet een buur van je ben als jij naar een actie film kijkt woei mooi spul man.Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:12:
Update van deze post, relatief ' kleine' update door het toevoegen van een 'grote' subwoofer.
Nieuwe toevoeging is dus de subwoofer: SVS PB12 Plus /2. Een subwoofer van 70kg met een 900watt versterker. Na weken van tuning en afstemmen met de speakers en andere subwoofer.... WOW![]()
. Het is al een wat ouder model van SVS, maar de performance in vergelijking met mijn oude SVS is ' off the charts'... wat een power heeft dit apparaat.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Top secret, blablabla, maar als het goed is wordt de nieuwe lijn vandaag gepresenteerd.Bloemstukje schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:40:
[...]
Meen je? Hoe kom je aan die info als ik vragen mag?
Bron: mijn huidige werkgevers.
Ben bang dat me portemonnee er niet zo blij mee isSannrHerr schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:33:
[...]
Top secret, blablabla, maar als het goed is wordt de nieuwe lijn vandaag gepresenteerd.
Bron: mijn huidige werkgevers.
Ben benieuwd hoe ze gaan klinken en of het een upgrade waard zal wezen? de prijzen zullen wel weer duurde zijn net zoals bij de 600 serie.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Ik heb ze nog niet gehoord of gezien, dus ik weet niet of een upgrade de moeite waard is.
Gerucht dat ik heb gehoord is € 75 per stuk duurder tov adviesprijs vorige serie. Beperkte stijging op adviesprijsniveau.SannrHerr schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:29:
Ik vermoed dat de prijzen gelijk of ietsje hoger zullen zijn tov de introductieprijs vd huidige serie.
Ik heb ze nog niet gehoord of gezien, dus ik weet niet of een upgrade de moeite waard is.
Ik vind die panelen op deze manier erg geslaagd. Ziet er mooi uit tegen die muur. Wat zien we verder? Veel Marantz zo te zien? En welke tv is dat? Ziet er erg strak uit.Ron_Tweaker schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:35:
Tijdje terug bezig geweest met de akoestiek van mijn woonkamer, vooraf een meting verricht. Op zich waren de uitkomsten niet verkeerd, heb uiteindelijk toch 4 panelen van 1.24m x 1.04m opgehangen met Akotherm materiaal erin verwerkt van 5cm dik. Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
Volgens mijn dealer zouden ze heel gelijk zijn qua klank. Alleen zal het uiterlijk waarschijnlijk veranderen (tweeter bescherming en misschien wat andere afmetingen)SannrHerr schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:29:
Ik vermoed dat de prijzen gelijk of ietsje hoger zullen zijn tov de introductieprijs vd huidige serie.
Qua prijs zullen ze bij hem waarschijnlijk 50 euro duurder zijn per paar.
Maar ja dit is allemaal nog niet officieel bevestigd!
Kan ze nergens vinden, of is dat nog allemaal top secret.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Ik neem aan dat ze dan hier verschijnen: http://www.bwgroup.com/bowers_wilkins
CM10 inderdaad. Ik kom van een set CM8's af, die vond ik teleurstellend in de laagweergave en ruimtelijkheid. Met de CM10 is dat wel anders, ben er erg happy mee. Vriend van me speelde me keihard omver met een PM-KI Pearl Lite en een set Klipsch RF83's en die Klipsch set was nog goedkoper dan mijn CM8 set, dus dacht ik dit moet andersBloemstukje schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:40:
[...]
Heel erg mooie setup, vooral je speakers! CM10's als ik me niet vergis? Ben heel erg benieuwd hoe die klinken. Heb zelf nu een set CM7's staan (icm een ASW10CM), maar die CM10's vind ik erg aantrekkelijk. Heb je toevallig de CM10's vergeleken met de CM8's? Zit daar voor jouw gevoel veel verschil tussen
?
Ik weet niet waar je mee speelt?
[ Voor 12% gewijzigd door Ron_Tweaker op 25-08-2014 19:45 ]
Apple | Marantz | B&W
Hoi!Pjotr22 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:59:
[...]
Hoi Ron,
Complimenten, ziet er strak uit. ik heb ze ook net af, zie aparte topic dat net gestart is omtrent akoestiek. Waarmee heb je de metingen verricht?
Mag ik vragen waarom je de panelen op die muur hebt gehangen? IMO is de tegenoverliggende wand
logischer. Of hangen ze daar ook?
Ik ben echt blij met de panelen, wat een verschil in geluid. Heerlijk rustig nu.
Geluidsmeting is met XTZ gedaan, ik heb daarna helaas nog geen tijd gehad om een nieuwe meting te doen, maar het klinkt nu al veel rustiger. Achter de luisterruimte heb ik helaas geen mogelijkheid om panelen op te hangen, ik heb daar overal ramen hangen. Ik twijfel of ik boven de luisterruimte 2 grote panelen op ga hangen, dat is een mogelijkheid waar ik over nadenk, maar het is voor mij geen must-have. Als ik ze op ga hangen wil ik LED verlichting gaan monteren voor de nodige sfeerverlichting boven de panelen.
Heb je zelf een foto van je setup?
Apple | Marantz | B&W

Bedenk dus dat ik nog helemaal niks gedaan heb om het beeld te verbeteren; ik projecteer op een niet witte gespoten muur.

Voor mijn HTip aangeschaft tot nu:
meubel 12,50, speakers 240, beamer 220,- (hd ready sanyo), kabels voor 50,- (15 meter hdmi en 40 meter speaker kabel). De kwaliteit van deze beamer op 136" valt me reuze mee
next:
- gekke 'muur' van mdf panelen weg halen en een echte muur neerzetten
- projectie wand stucen en verven met verf voor projectie
- panelen voor aan het plafond, zonder ledjes immers bij projecteren is het toch donker
- vloerbedekking
- slaapbank vervangen door 2 fauteuils
[ Voor 5% gewijzigd door Pjotr22 op 25-08-2014 20:23 ]
LoL, weet je zeker? Ik ben nog op zoek naar speakers.SannrHerr schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:12:
Zouden vandaag openbaar gemaakt moeten worden. Ik zit ook nog steeds te wachten...
Ik neem aan dat ze dan hier verschijnen: http://www.bwgroup.com/bowers_wilkins
Heel zeker. Maar ik vrees dat je nog even geduld moet hebben. Als het goed is krijgen alle retailers vandaag informatie, maar moet het geheim blijven tot morgen of donderdag.Iavak schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:27:
[...]
LoL, weet je zeker? Ik ben nog op zoek naar speakers.
Ik dacht dat de geplande datum maandag was, maar goed.
Wow! Dat is echt een mazzeltje zeg!Pjotr22 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:19:
Voor nu staat er een gedateerd maar super goed setje Boston VR 40 + center + sub ( 100,- Marktplaats!!)
20 jaar oud is nog best te doen voor een set speakers van die kwaliteit!
Ongelooflijk wat voor geluid eruit komt. Was zelfs 5.1 setje, heb de rears niet aangesloten die zijn erg lelijk.SannrHerr schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:44:
Inderdaad!
20 jaar oud is nog best te doen voor een set speakers van die kwaliteit!
Enige is dat de vorige eigenaar het wel een leuk idee leek om de set bruin te verven
Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic