Wat zit hier in?
Ik ben paar maanden geleden verhuisd en heb mijn zelfbouw speakers nu ook bijna af. Het meubel (en kabelmanagement daarmee

) moet nog gedaan worden:
Specs:
- Panasonic 46G10 plasma tv (mag ooit 55" worden

)
- Marantz 1504 receiver (doet dienst als voorversterker)
- Zelfbouw actieve fronts, NeoCD3.0 bandtweeters, 17cm Seas Excel woofer en 25cm Seas Prestige woofer, aangestuurd door een Hypex AS2.100
- Chario Syntar Dialogue center
- Tangent EVO4 (wit) surrounds
- Actieve sub van XTZ 12"
Todo:
- Centerspeaker wordt vervangen door een meubel met daarin een center geïntegreerd. Met dezelfde woofer en tweeter als de fronts, ook met een AS2.100 aangestuurd.
- De speakers spelen alleen nog met midlaag en hoog (ongeveer vanaf 80Hz), er moet nog een eindversterker bij om de side firing woofers aan het werk te krijgen.
De zelbouwspeakers ben ik echt heel trots op. Mooie vorm (grote afgeronde hoeken) en ik heb de baffle met Skai leer van goede kwaliteit bekleed. De kasten heb ik overigens door een meubelmaker laten zagen en zijn door een spuiter wit gespoten. Zie detail:
De speakers zijn trouwens gemaamt met de units die in de XTZ 99.25 en 99.38 speakers zitten. Het doel was eigenlijk om ook het wisselfilter te gebruiken dat bij de 99.25 hoort. De Hypex AS2.100 is een DSP met 2 eindversterkers. Eentje was bedoeld voor het laag en eentje voor het midhoog (met dat wisselfilter ertussen dus). Maar dat wisselfilter durf ik ronduit matig te noemen.
Plan B is dus tweeter en woofer actief aansturen en het 3e kanaal van de AS2.100 (die niet versterk is) met een extra eindversterker aan het werk te zetten. Wordt qua bekabeling iets ingewikkelder, maar het resultaat met actief filteren is echt veeeeeeel beter dan met de standaard filters.
Als ik volgend jaar weer zin heb, ga ik een meubel maken in dezelfde zwart/witte stijl, dat zweeft en waarin de center dus geintegreerd zit. De rest van het huis is redelijk klassiek, het matcht allemaal wel mooi moet ik zeggen

.
[
Voor 99% gewijzigd door
JvS op 10-08-2014 19:34
]