Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.831 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 13:55
Read schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:38:
[...]

Leuk bedacht dat met die palen ik zal alleen aansluitend op je thema ook het meubel meenemen en ook zoiets verzinnen voor je audio meubel bijv. die chromen pijpen die nu je glasplaat vasthoud (waarmee je nu niets doet) te vervangen door ook kastanjepaaltjes en daar dan je versterker op te zetten.
Ik ga op termijn het huis uit, vandaar dat het qwa stijlen wat door elkaar heen loopt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sip5080 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:13:
Aangezien ik de afgelopen weken creatief bezig ben geweest met het bouwen van eigen luidspreker stands, wil ik deze creativiteit graag met jullie delen.
Wat we zien aan HiFi apparatuur:
- Marantz SR6004
- 2 x b&w 685
- 1 x b&w htm62
Binnenkort zal de set worden aangevuld met een b&w 608 subwoofer en 2 x b&w 686.
Dat word dan exact dezelfde set als die ik hier heb staan. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

sip5080 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:39:
[...]

Ik ga op termijn het huis uit, vandaar dat het qwa stijlen wat door elkaar heen loopt! :*)
Aha rimboe stijl in de toekomst compleet met lianen en ruig hout (Me Tarzan , you Jane) ;)

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
  • Laatst online: 20-09 13:55
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:40:
[...]

Dat word dan exact dezelfde set als die ik hier heb staan. :o
En bevalt het? Of zou je achteraf gezien toch iets anders doen, bijvoorbeeld een zwaardere subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
coob schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:09:
[...]

En hoe is de sound nu, en dan vooral in stereo?
Ik heb voorheen ook lang getweifeld om een eindbak aan mijn receiver te hangen maar ben uiteindelijk toch helemaal terug gegaan naar stereo.
Ik was bang dat de receiver dan de zwakke schakel zou worden omdat die nog steeds het signaal moet leveren aan de eindbak(ken).

Maar mooie amp heb je erbij nu.
Wilde je al Advance aanraden. Veel bang for the buck naar mijn idee.

Ik heb ze ook staan :P

[afbeelding]
Werkelijk prachtige speakers om te zien al,ook al houd ik niet perse van wit, ziet er geweldig uit, als ze ook zo klinken als dat ze eruit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

die stands...

WAT VET!
ik ben persoonlijk meer van een strakker uiterlijk, maar ziet er goed uit d:)b

[ Voor 61% gewijzigd door klaasje11 op 05-07-2014 17:31 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sip5080 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:46:
[...]

En bevalt het? Of zou je achteraf gezien toch iets anders doen, bijvoorbeeld een zwaardere subwoofer.
Neuh, die sub past er prima bij. Zwaarder kan altijd maar dan zou ik ook grotere fronts nemen. Ik luister er niet veel muziek mee. Hoofdzakelijk films en series en dan is de set prima afgestemd. Vanuit B&W word dit ook als complete set verkocht. Niet in nederland natuurlijk, stel je voor.......

Ik heb mijn set dan ook compleet gekocht in Ierland. Dat scheelde totaal een paar honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:41

Audione0

Strijdt der titanen

Dark_Sc0rpi0n schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:59:
[...]

De 651 das helemaal een mooie receiver :) De bluray speler heb ik tweedehands gekocht, nieuw kosten ze namelijk nogal wat :D En de enige feature die ik nu mis is 3d maar goed ik wacht dan liever tot ze met 4k blurays komen en dan een nieuwe speler te kopen.

Hier staat er nog eentje te koop: marktplaats Al is er wel al een flink bod op uitgebracht.
Mijn collega doet zijn CA 651BD weg voor een leuk prijsje, waar ik nu voor aan het sparen ben.
3D heb ik indd ook niet nodig, dus deze zal perfect aansluiten op het geheel.
Dark_Sc0rpi0n schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:59:
[...]

Anders wordt het afwachten tot ik uit huis ga en wat meer ruimte heb.
Dat zal jou set een hele hoop goed doen kan ik je vertellen. Je zult iig nog vele jaren plezier van je CA spulletjes hebben denk ik. dit gaat niet zomaar kapot :)

Hoe heb jij je BD aangesloten? 7.1 analoog direct in of via HDMI?
Ik vraag me nl af wat superieur is?

[ Voor 4% gewijzigd door Audione0 op 05-07-2014 19:31 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12-2018
Audione0 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:25:
Mijn collega doet zijn CA 651BD weg voor een leuk prijsje, waar ik nu voor aan het sparen ben.
3D heb ik indd ook niet nodig, dus deze zal perfect aansluiten op het geheel.
De 651 doet wel aan 3d toch? Dan heb je helemaal een compleet apparaat :)
Dat zal jou set een hele hoop goed doen kan ik je vertellen. Je zult iig nog vele jaren plezier van je CA spulletjes hebben denk ik. dit gaat niet zomaar kapot :)
Bedankt dat is ook zeker de bedoeling ;)
Hoe heb jij je BD aangesloten? 7.1 analoog direct in of via HDMI?
Ik vraag me nl af wat superieur is?
Onder het motto zo lang mogelijk digitaal heb ik hem via HDMI aangesloten, maar welk apparaat er een betere DAC heeft weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat het elkaar niet veel maakt, zal toch een keer een analoog kabeltje moeten opzoeken en het proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 07:52
Aangezien ik hier toch al een tijd mee lees en af en toe eens een willekeurige pagina doorlees om nog meer mooie setups te bekijken, wordt het tijd dat ik mijn (zeer bescheiden) setup ook deel. Zeker niet zo mooi als de meeste hier, maar je moet ergens beginnen toch.

Het begon te kriebelen nadat ik mijn vaders oude B&W DM4's van zolder haalde en aansloot op een simpele stereo die ik nog had staan. Geluid was al zoveel beter dan ik gewend was! Hierop advies gevraagd in dit forum en een Denon AVR-X3000 aangeschaft. Overkill voor de DM4's, maar wel mooi toekomstbestendig ook voor surround. Helaas hier geen ruimte voor, ik woon nog thuis en er moet ook nog een bed in mijn kamer staan, dus ja... :+

Als eerst de overzicht foto.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/55xpaetpeid0no1/foto.JPG

U ziet:
- iMac 21,5" late 2013 + accessoire;
- 32" Philips tv, jaartje of 7 oud inmiddels;
- Apple TV;
- Denon AVR-X3000;
- B&W DM4 speakers;
- Xbox 360, eigenlijk nauwelijks nog gebruikt;
- Digitenne kastje.

Niet in beeld:
- Iphone 5s, hiermee zijn dus de foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/og1bfcf7lczex65/Foto%2007-07-14%2014%2039%2040.jpg

Hieronder nog een close-up van de DM4. Zoals op de onderste foto te zien was de speaker origineel wit van kleur, mijn vader heeft deze een keer overgespoten/gelakt omdat wit niet meer bij het interieur paste. Helaas is deze nieuwe laklaag niet geweldig en bladdert deze ook inmiddels af.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/14k4xnaomglsknx/Foto%2007-07-14%2014%2046%2044.jpg

Ben inmiddels ook Marktplaats in de gaten aan het houden voor een set die deze tijdelijk, maar misschien ook wel permanent, vervangt. Zodra ik iets heb ga ik ze weer netjes zwart maken, want dat verdienen ze gewoon. Als ik iets anders hier neer zou zetten zouden ze sowieso elders in huis wel weer plek vinden, want ze spelen nog geweldig, maar uiteraard ook een stukje emotie; deze mijn vader een jaar of 40 geleden gekocht en tot aan zijn overlijden ook altijd nog volop gebruikt. Vooral Dire Straits klinkt hier een stuk beter op dan ik ooit gehoord heb op eigen (computer) speakers.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/mwldp70cqhc5l6w/Foto%2007-07-14%2014%2047%2004.jpg

Wat dat betreft heeft het virus mij dus wel een beetje te pakken :D en zal de setup in de loop van de tijd zeker uitgebreid gaan worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Mattor op 07-07-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10

Koppensneller

winterrrrrr

Gelukkig weten we nu allemaal dat je een iPhone 5S hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:58
Koppensneller schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:01:
Gelukkig weten we nu allemaal dat je een iPhone 5S hebt.
_/-\o_

Misschien is Mattor ook een trouw volger van het "Show je Apple"-topic, daar zetten ze ook altijd specifiek bij wat er niet op de foto staat (zoals een iPhone, omdat daar de foto vaak mee gemaakt is).

[ Voor 36% gewijzigd door CappieL op 07-07-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Mattor schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:57:
Het begon te kriebelen nadat ik mijn vaders oude B&W DM4's van zolder haalde en aansloot op een simpele stereo die ik nog had staan. Geluid was al zoveel beter dan ik gewend was!
Goede zet geweest dan :). Waar je nog veel verbetering mee kan halen is door je speakers van de grond af te halen en op luisterhoogte te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattor
Even inhakend op vorige berichten: het klopt, ik volg ook het "show je Apple"-topic, maar ik wou er ook mee aangeven dat de foto's hiermee gemaakt waren (en dus niet van fantastische kwaliteit zijn, hoewel dit misschien ook ligt aan mijn eigen (niet-aanwezige) foto skills.) :+ Helaas drukte ik per ongeluk op verstuur in plaats van toon voorbeeld voordat ik mijn post af kon maken.

Verder krijg ik dus geen afbeeldingen te zien als ik via Dropbox link en draait Tinypic de andere foto's die ik heb om |:( , dus dat moet ik straks even bekijken wat er nou fout gaat aangezien ik nu een afspraak heb. Excuses, maar ik zal de post straks afmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Dark_Sc0rpi0n schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:34:
[...]

De 651 doet wel aan 3d toch? Dan heb je helemaal een compleet apparaat :)
Ik bedoelde eigenlijk de 650 blueray spelert, die kan volgens mij geen 3D. De receiver geeft indd 3D door.

Op zolder ga ik ergens in september een dedicated HT bouwen met beamert, deze is geen 3D (mij nog te duur)

Foto's gaan hier gepost worden en ik maak een persoonlijke topic aan zodat iedereen, die wilt, dit kan volgen.
Het bouwen begint nu wel te jeuken hoor, de beamer heb ik al (alleen het scherm, mooie zuilen "quadrals M40 of 50" nog.

Maarja, geduld is een schone zaak, en zo is de voorpret alleen maar leuker :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12-2018
Audione0 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:39:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk de 650 blueray spelert, die kan volgens mij geen 3D. De receiver geeft indd 3D door.
Aha, ik dacht dat je de 651BD bedoelde die wel weer 3d heeft.
Audione0 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:39:
Foto's gaan hier gepost worden en ik maak een persoonlijke topic aan zodat iedereen, die wilt, dit kan volgen.
Het bouwen begint nu wel te jeuken hoor, de beamer heb ik al (alleen het scherm, mooie zuilen "quadrals M40 of 50" nog.

Maarja, geduld is een schone zaak, en zo is de voorpret alleen maar leuker :)
Gaaf, ik wacht geduldig op de foto's ;) Die quadrals zien er super tof uit btw _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattor
Zo, post is afgemaakt en afbeeldingen zouden nu ook moeten werken!
Jag schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:22:
[...]

Goede zet geweest dan :). Waar je nog veel verbetering mee kan halen is door je speakers van de grond af te halen en op luisterhoogte te zetten.
Dit las ik inderdaad wel meer, wellicht ga ik dit op termijn wel proberen. Kan ook zomaar zijn dat ze ergens anders in huis plek vinden en ik wat anders koop, maar dit is nog allemaal onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Je kan het gewoon eens proberen met een doos eronder hoe het klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 14:44

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

2 bierkratjes op z'n kant eronder :D gevuld en wel.. :D

[ Voor 13% gewijzigd door Nickrsd op 07-07-2014 18:15 ]

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee dat is zonde, bier moet je opdrinken. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:37

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kratje op zn kant, dan kun je er gewoon bij.

En iets van koeling achterop, misschien dan maar twee koelkastjes?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2023
Siempie schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:38:
Wat een prachtige speakers, die B&W 800-serie _/-\o_ Ben al 5 keer naar dit topic gegaan vandaag vanwege die foto's :P

Ben je nog van plan de receiver te upgraden? Niet dat het een verkeerde receiver is, maar ik had zelf direct een upgrade gedaan als ik 803's neer zou zetten op de plaats van m'n 603's.
Jag schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 01:11:
[...]

Hoezo heb je meer vermogen nodig? Kom je echt output te kort? Clippen geeft een hoop vervorming. Dat door clippen speakers kapot kunnen gaan komt vooral doordat het gewoon effectief meer vermogen oplevert. Tweeters zijn daarbij doorgaans het zwakste onderdeel. Maar dit soort overwegingen spelen alleen als je echt de grenzen opzoekt. Dat is meestal met HiFi niet het geval. In principe niet iets om zorgen over te maken. Je speakers zullen overigens waarschijnlijk 4 Ohm zijn in het laag.

Ik denk dat je helemaal op de goede weg bent. Zeer goede kwaliteit luidsprekers, mooie ruimte, akoestische behandeling voor nagalmtijd. Kleed voor beperken vroege reflectie. Hoe is de laagweergave op je luisterpositie?
coob schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:09:
[...]

En hoe is de sound nu, en dan vooral in stereo?
Ik heb voorheen ook lang getweifeld om een eindbak aan mijn receiver te hangen maar ben uiteindelijk toch helemaal terug gegaan naar stereo.
Ik was bang dat de receiver dan de zwakke schakel zou worden omdat die nog steeds het signaal moet leveren aan de eindbak(ken).
[...]
Vanavond een uitgebreide luistersessie gehad om inzicht te krijgen in de eventuele verschillen bij het gebruiken van een extra eindversterker:

Instellingen:
- Stereo 2.0;
- Pure Direct modus. (Getest met Dolby Digital Pro Logic II: Music, maar dat gaf minder detail)
- Volume gelijk ingesteld op 70 dB. Pieken zaten rond de 78 dB;
(De Advance Acoustic had 2.5 dB meer gain nodig om op hetzelfde volume te spelen.)
- Muziek gevarieerd van Einaudi, Adele, Norah Jones, naar Muford and Sons en Maroon 5;
- Kabels aangesloten op beide versterkers;
- Na ca 1 min. luisteren de kabels aan de speakerzijde wisselen, volume aanpassen en vanaf begin afspelen;
- Bespreken van de verschillen.

Bevindingen:
Er is wel degelijk een verschil tussen beide versterkers. De verschillen zijn alleen niet groot.
We moesten bij b.v. Norah Jones moeite doen om aan te geven wat het verschil is.
- Marantz SR6006: Geluidbeeld is wat gedetailleerder, instrumenten zijn iets duidelijker te herkennen. "Helder" geluid.
- Advance Acoustic MAA-406: De bas gaat dieper en het laag klink voller. Meer "Live" gevoel.

Tot zover is onze voorkeur voor de 2.0 met alleen de Marantz. De hoeveelheid bas vonden we toch iets te sterk naar onze smaak.

Morgen gaan we dezelfde sessie herhalen, maar dan inclusief de subwoofer.
We zijn benieuwd of de sub het laag kan aanvullen om het resultaat gelijk te maken.

Grappig detail: De AAC gaf tijdens de luistersessie slechts 3.75 Watt aan (8 Ohm) bij ongeveer 80dB.
We hebben even op 76 tot 80 dB gespeeld, maar dit vinden wij te luid voor dit soort muziek.

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04
Dan ben ik benieuwd naar het geluid als je een "echte" voorversterker gebruikt, ook van Advance Acoustic bv.
Nu gebruik je een "crappy" receiver als pre.
Niet lullig bedoeld natuurlijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik ga er ook wel van uit dat een combinatie van bv een losse DAC met voorversterker en eindversterker een beter geluid neer kan zetten.

Voor nu vind ik het gemak van een reciever erg handig en ben meer dan tevreden met de audio kwaliteit.
Daarbij denk ik dat de investering in electronica vanaf nu relatief hoog is voor de winst die nog geboekt gaat worden. (Niet te vergeten dat ik net ca. 3.5 K heb geïnvesteerd.) ;)

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik heb laatst een mooie beamer voor in mijn thuisbioscoop gekocht, maar ik denk dat ik hem weer ga verkopen. Ik heb er geen plek meer voor in de woonkamer:

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/vz8AAOSwcnpTnxGa/$_85.JPG

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

rimave schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:57:
Ik heb laatst een mooie beamer voor in mijn thuisbioscoop gekocht, maar ik denk dat ik hem weer ga verkopen. Ik heb er geen plek meer voor in de woonkamer:

[afbeelding]
4K? Dan heb ik wel interesse >:)

Ik heb nog wat foto's van de nieuwe situatie (nieuwe wantmeubel, het vriendinnetje wilde wat)

http://www.plaatjesdump.n...cba744eb842f16b1228b2.jpg

http://www.plaatjesdump.n...f5936b0a865b8ff11284.jpeg

http://www.plaatjesdump.n...1b473854de6bbe30e57f.jpeg

http://www.plaatjesdump.n...6d96ae46544629cac016.jpeg

En een paar foto's van de zolder die in september omgetoverd word tot bios. Het ziet er klein uit, maar de ruimte is 3.5x7m, dus ik kan mn ei wel kwijt hier. Alleen de vlisotrap zit precies in het midden, crap :F Daar moeten we wat op verzinnen

http://www.plaatjesdump.n...5ad3c4c4f2c3e8dfe4b7.jpeg

En de beamert en pana PT-AE4000:

http://www.plaatjesdump.n...4ce1f75f8814f87c6164.jpeg

Ik heb er zo'n zin in, ik heb jeuk!! :o

Zie de TW betrefende foto's, de rode banner staat er niet voor niets.

[ Voor 66% gewijzigd door FeaR op 09-07-2014 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Audione0 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:32:
[...]

Knip!

Ik heb er zo'n zin in, ik heb jeuk!! :o
Mooi zo'n ruime zolder, en voor dat gebruik! 8) Je vloer beneden wekt altijd weer een frans/strand idee in me! :9~

Let wel dat je receiver nu niet echt kan ventileren naar boven toe, je ps4 een vakje opschuiven en je dvd eronder zetten?

Ik zal vanavond even wat foto's schieten om mijn bescheiden setup te posten

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Jelte,89 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:56:
[...]

Mooi zo'n ruime zolder, en voor dat gebruik! 8) Je vloer beneden wekt altijd weer een frans/strand idee in me! :9~
Dankje, dat was ook het idee, de vloer is nl het beachwood type, dus dat heb je goed gezien (oog voor detail :) )
[...]

Let wel dat je receiver nu niet echt kan ventileren naar boven toe, je ps4 een vakje opschuiven en je dvd eronder zetten?
Ja klopt, de receiver staat gelukkig ook niet heel erg hard te spelen dus erg warm wordtie niet, vinden de buren ook niet echt leuk.
Cambridge heeft wel iets goed gevonden op het koelen van de azur lijn, zelfs als deze in een wat gesloten ruimte zit. Dit is 1 of andere turbine die "koude" lucht over de delen blaast waar dit nodig is:

http://www.cambridgeaudio...-developed-1354811717.jpg

Werkt erg goed en je hoort t niet als dat ding aan het draaien is
[...]
Ik zal vanavond even wat foto's schieten om mijn bescheiden setup te posten
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Audione0 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:32:
[...]

Alleen de vlisotrap zit precies in het midden, crap :F Daar moeten we wat op verzinnen
Als het af is, hoef jij toch niet meer naar beneden?! :9 Een klein luikje voor af en toe wat eten is dan voldoende! 8)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Jelte,89 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:14:
[...]

Als het af is, hoef jij toch niet meer naar beneden?! :9 Een klein luikje voor af en toe wat eten is dan voldoende! 8)
Haha, precies! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Half jaar geleden verhuisd, aangezien de HT ruimte nu eindelijk vol staat met de nodige apparatuur maar nog niet is afgewerkt, hierbij voor de time being wat foto's van de huiskamert

speakers met kappen wide (ze hebben altijd kappen op, dit oogt rustiger en hierdoor denk ik dat ze langer mee gaan
[img=800,533]http://i60.tinypic.com/2rpp7yu.jpg

zonder kappen wide
[img=800,533]http://i62.tinypic.com/x4irzk.jpg

zonder kappen tv close up
[img=800,1067]http://i59.tinypic.com/fteg6d.jpg

zonder kap close up surround speaker
[img=800,603]http://i59.tinypic.com/199ff8.jpg

WYS:
B&W DM 604 S3
B&W LCR600 S3
B&W DS 6
Pana txp 46s10
marantz sr 7005
cisco hd recorder
pioneer SACD / dvd speler
wd tv live hd mediaspeler (moet je heeeel goed kijken)
ps4
sennheiser hdr 180
led verlichting achter de radiatoren

WYDS
Synology 212 + of j ik onthoud dat nooit
Netgear switch (5 ports)

wensen:
- extra speakers achter. Ik gebruik de DS6 als rear, maar ze staan opgesteld als surround. Ik wil nog graag echte rears
- grotere tv. de grap is dat mn vriendin dat ook wil _/-\o_
- geluid absorptie panelen achter de bank, de huiskamer is een galmbak
- zwevend tv meubel, andere vloer etc etc ;)

[ Voor 1% gewijzigd door teacher op 15-07-2014 14:16 . Reden: Fotos te groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 22:10
Waar komt de karpet vandaan?

Ziet er mooi uit overigens. Weten jullie al hoeveel grotere tv er gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ziet er goed uit idd! Wat voor panelen ga je maken? Ze lijken erg populair ineens, maar dat komt wellicht omdat ik er zelf ook mee bezig ben :).

Kan je de rechter surround nog ergens kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattor
Jag schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:54:
Je kan het gewoon eens proberen met een doos eronder hoe het klinkt.
Ik drink geen bier, maar met twee stoelen wil het ook wel!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/lui8jyyzl089uvc/Foto%2012-07-14%2015%2016%2025.jpg

Moet zeggen dat ik het verschil niet bijzonder groot vind, waarschijnlijk doordat het zitgedeelte van de stoel gewoon zacht is? Maar ik heb voor een leuke prijs een setje DM601 S3's gekocht die ik morgen ga halen, dan ga ik deze twee op het gemakje opknappen. Ben erg benieuwd hoe die klinken ten opzichte van deze oudjes.

Verder is het nog een beetje stoeien met de geluidsinstellingen van de Denon, heb Audyssey gedraaid en nu is geluid wel voller, iets meer bass, maar op termijn lijkt het wel wat vermoeiender voor je oren. Op pure mode is het dan weer af en toe iets te vlak en 'verder weg'. Voorlopig wissel ik dus nog een beetje, maar dat ik er een hobby bij heb is wel duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 16:57
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:37:
Waar komt de karpet vandaan?

Karpet lijkt op het Ikea GÅSER vloerkleed, die heb ik hier namelijk ook.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Bij Karwei. Hij is 2 x 2,95, kostte ik meen iets van 275,-. Kan het type niet vinden op karwei.nl
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:37:
Thanks. een maat heeft 65 ", vind ik wel wat. Maar mijn beamer in mn ht ruimte projecteert momenteel op 136". Ik moet zeggen dat is ook erg leuk :*)
Jag schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:48:
Ziet er goed uit idd! Wat voor panelen ga je maken? Ze lijken erg populair ineens, maar dat komt wellicht omdat ik er zelf ook mee bezig ben :).
Ik ben al paar weken via o.a. dit topic ideeën aan het opdoen voor panelen, maar je weet hoe dat gaat, alles op zn tijd haha. Het idee met het ikea plaid lijkt me voor mij wel te doen, frame met rockwool of dat andere spul er tussen en dan met een doek met eigen foto voor de looks. Kost iets van 60,- per paneel. ik wil dan een 3 luik maken van dezelfde (eigen) foto.
Jag schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:48:
Kan je de rechter surround nog ergens kwijt?
zie hier (sorry deze niet met dslr maar htc one):
[img=800,452]http://i57.tinypic.com/148osu8.jpg
Geen ideale opstelling maar doordat het een dipolaire speaker is ontstaat er een zeer ruimtelijk effect. Ik weet nog dat ik ze net had, vervangen voor de dm 601, en ik kon mn oren niet geloven de geluideffecten waren bijna niet te lokaliseren, echt perfect. Maar ze missen wel wat power, gaan ook niet onder de 85 herz. Oké deze kocht ik niet voor het laag, maar mn volgende rears moeten wel wat lager kunnen zodat ze minder eehm .. opvallen is denk ik het goede woord.

[ Voor 0% gewijzigd door teacher op 15-07-2014 14:17 . Reden: Fotos te groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArbalestNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06-2024
DjVe schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:42:
Die speakers vind ik niet niet heel erg mooi om te zien, maar wel gaf dat je iets nieuws probeert. k zat net even op de site van ze te kijken en die AON serie ziet er wel goed uit ;) Die wil ik wel eens beluisteren.
Hey.

Het uiterlijk van deze speakers is voor meer mensen inderdaad een puntje van kritiek. Ik moest zelf ook even wennen dacht ik.
Totdat ik ze hoorde, ze maken qua geluid de mindere looks meer dan goed! Erg helder en ruimtelijk geluid. De tweetertjes van de speakers zijn een geval apart.
Vergeleken met veel andere speakers in hun prijsklasse vind ik dat ze rustiger en strakker klinken. Om maar met review woorden te spreken: ze strelen de oren met fluweelzacht geluid. :+ }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Een kleine preview van mijn 'home cinema':
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zbw13nX308CSeCzE8k0JKWnG/full.jpg
Bestaande uit een B&W Zeppelin Air en een Samsung UE40F6500. In de kast ligt een AppleTV, die e.e.a. van een Synology kan streamen en eventueel het geluid via de Zeppelin kan afspelen (bij concerten bijvoorbeeld). De TV kan overigens ook zelf bij de Synology. :)

Ik heb wat andere keuzes gemaakt dan veel mensen in dit topic. Ik luister graag en veel muziek, maar stream praktisch alles. Het was voor mij logisch om uit te gaan van een streaming device. Een Zeppelin Air voldoet voor mij heel goed. In de toekomst stap ik wellicht over naar Sonos, omdat ik de playbar een interessant concept vind. Het gemis aan DTS zorgt er nu voor dat ik hem laat liggen en bij mijn huidige setup blijf.

Verder moet ik de ruimte nog wat meer aankleden (gordijnen, planten). Daarom deze preview. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 14-07-2014 18:06 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Krisp @ 18:05:
[afbeelding]
Bestaande uit een B&W Zeppelin Air en een Samsung UE40F6500. In de kast ligt een AppleTV, die e.e.a. van een Synology kan streamen en eventueel het geluid via de Zeppelin kan afspelen (bij concerten bijvoorbeeld). De TV kan overigens ook zelf bij de Synology. :)
interessante keuze, zelf blijf ik bij losse speakers maar dit heeft zeker ook voordelen.
Los van het feit dat voor een dock dat ding echt een DIJK is. d:)b

kan je je TV niet via optical aan je Zeppelin hangen?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Laatst online: 22-09 11:46

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Krisp schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:05:
Ik heb wat andere keuzes gemaakt dan veel mensen in dit topic. Ik luister graag en veel muziek, maar stream praktisch alles. Het was voor mij logisch om uit te gaan van een streaming device. Een Zeppelin Air voldoet voor mij heel goed. In de toekomst stap ik wellicht over naar Sonos, omdat ik de playbar een interessant concept vind. Het gemis aan DTS zorgt er nu voor dat ik hem laat liggen en bij mijn huidige setup blijf.
Eer je aan Sonos begint, zou ik even naar Denon Heos luisteren. ;)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

klaasje11 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:37:
[...]

interessante keuze, zelf blijf ik bij losse speakers maar dit heeft zeker ook voordelen.
Los van het feit dat voor een dock dat ding echt een DIJK is. d:)b

kan je je TV niet via optical aan je Zeppelin hangen?
Kan, maar mijn tv spuugt optisch uit en de Zeppelin wil coaxiaal in. Dat maakt een kabel tot een dure hobby. ;) Losse speakers kan wel, maar dan kom ik al snel op de B&W PM1 uit als ik stijl & functie wil combineren. Als het even kan, wil ik dan ook surroundgeluid, waarmee ik weer een volgend vraagstuk heb. Bovendien wil ik het liefst actieve luidsprekers, maar die zijn eigenlijk nauwelijks te krijgen met een fatsoenlijk design. Een mogelijk alternatief is de Scandyna BigPod, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe die klinkt. Bovendien is die -in tegenstelling tot zijn kleine soortgenoten- niet verkrijgbaar in een actieve variant.
SannrHerr schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:41:
[...]

Eer je aan Sonos begint, zou ik even naar Denon Heos luisteren. ;)
Kende ik nog niet. Dank voor de tip! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Krisp op 14-07-2014 20:30 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Krisp schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:30:
[...]
Kende ik nog niet. Dank voor de tip! :)
Net nieuw. Leuk spul.

Denon heeft de softwarefabrikant van Sonos gekocht. Gaat nog een heel offensief worden, denk ik. Ze zetten hoog in!

En 't klinkt nog goed ook!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Krisp @ 20:30:
[...]

Kan, maar mijn tv spuugt optisch uit en de Zeppelin wil coaxiaal in. Dat maakt een kabel tot een dure hobby. ;) Losse speakers kan wel, maar dan kom ik al snel op de B&W PM1 uit als ik stijl & functie wil combineren. Als het even kan, wil ik dan ook surroundgeluid, waarmee ik weer een volgend vraagstuk heb.
Duur?
http://www.ebay.com/itm/R...pters&hash=item3391f12e4c
;)

Qua surround wordt het inderdaad lastig met je dock te combineren maar een simpele 5.1 versterker hoeft niet duur te zijn:
http://www.marktplaats.nl...45c5889d4&previousPage=lr

Deze is ook nog ''design friendly''

+ mooie set speakers:

Wel wat prijzig maar dan heb je wel wat.
Krisp @ 20:30:
[...]

Bovendien wil ik het liefst actieve luidsprekers, maar die zijn eigenlijk nauwelijks te krijgen met een fatsoenlijk design. Een mogelijk alternatief is de Scandyna BigPod, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe die klinkt. Bovendien is die -in tegenstelling tot zijn kleine soortgenoten- niet verkrijgbaar in een actieve variant.
Design En actief?
Probeer eens: Bang & Olufsen of Loewe, die hebben echt tof spul op de markt gebracht.

[ Voor 19% gewijzigd door klaasje11 op 15-07-2014 10:25 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 19-09 12:44
Een mogelijk alternatief is de Scandyna BigPod, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe die klinkt. Bovendien is die -in tegenstelling tot zijn kleine soortgenoten- niet verkrijgbaar in een actieve variant.
Ik heb Bigpods samen met een Cinepod en micropods als rears, Bigpods zijn mooie speakers die goed kunnen klinken maar zijn erg moeilijk te plaatsen. Ze hebben veel ruimte nodig, moeten een stuk van de muur staan en het liefst op de grond. Lijkt me wat lastig plaatsen in jouw stituatie.

Voordeel van de bigpods is dat je geen subwoofer nodig hebt.

Als je actieve wil zou je de smallpods kunnen nemen (zwarte voor 375€ op marktplaats) volgens mij kan je daar een subwoofer op aansluiten. dat is wel nodig zeker bij films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

klaasje11 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:20:
[...]

+ mooie set speakers:

Serount ;) 8)7

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
klaasje11 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:20:

+ mooie set speakers:

Hilarisch. 7(8)7 Veel geld voor een setje Bose melkpakjes. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Jelte,89 @ 11:16:
[...]
Serount ;) 8)7
ach ja...
een teken van ''onwetende verkoper''
D vd V @ 11:34:
Veel geld voor een setje Bose melkpakjes. :N
klopt, maar hier betaal je niet echt voor de binnenkant....

als dat het enige belangrijke is, kan je beter voor een set audiolab's gaan.
(ze zijn (in mijn ogen) echt niet lelijk, maar een beetje te GROOT voor die opstelling)

[ Voor 9% gewijzigd door klaasje11 op 15-07-2014 12:21 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:32:
[...]
Voordeel van de bigpods is dat je geen subwoofer nodig hebt.
Frequency range 50-25.000 Hz ( ± 3dB )
Ik zou zeggen zet er eens een goede subwoofer bij en sta verstelt wat zoiets toe kan voegen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:02
FeaR schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:25:
[...]

[...]

Ik zou zeggen zet er eens een goede subwoofer bij en sta verstelt wat zoiets toe kan voegen.
Ik heb zelf helaas geen subwoofer nog, maar altijd als ik in de winkel setjes beluister heb ik nog nooit mee gemaakt dat boxen volledig een subwoofer kunnen overnemen.

Ik heb nu een Dali set 5.0, heeft iemand tips/adviezen over welke subwoofer hier goed bijpast en betaalbaar is? Heb een Dali Subwoofer E- 9 F maar die is vrij prijzig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:37

mr.paaJ

generatie cmd+z

Beter open je een eigen topic met je vraag plus info: budget, afmeting ruimte, type huidige set, belangeijkste doel (muziek, film) etc.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
SirMemeAlot schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:03:
[...]
... heeft iemand tips/adviezen over welke subwoofer hier goed bijpast en betaalbaar is? Heb een Dali Subwoofer E- 9 F maar die is vrij prijzig voor mij.
Jazeker ik heb een hele goede tip: definieer 'goed' en definieer 'betaalbaar' en ga luisteren bij winkels met een akoestische omgeving die op die op die van jou lijkt

Verder geef je aan dat je een E-9 F hebt én dat je geen subwoofer hebt maar waarschijnlijk bedoel je dat die sub jouw interesse heeft maar dat 500,- teveel geld is voor jou. Laatste tip: ga sparen tot je jouw smaak kunt betalen, en ga vooral voor 2e hands. Niemand kan jouw adviseren wat jij mooi / goed / betaalbaar vind etc

Vergeet vooral geen foto te plaatsen want dit is geen aankoopadvies topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:02
@Pjotr22, Je hebt gelijk dit is inderdaad een typo, deze sub heeft mijn interesse vanwege zelfde merk als de huidige boxen.

Ik zal ook z.s.m. een paar foto's maken om in dit topic te showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
SirMemeAlot schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:36:
@Pjotr22, Je hebt gelijk dit is inderdaad een typo, deze sub heeft mijn interesse vanwege zelfde merk als de huidige boxen.
is 400,- boven je max? weet je dat bij subwoofers hetzelfde merk geen verbetering hoeft te zijn qua geluid?
dali http://www.marktplaats.nl...pet=horizontalRichSnippet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
Fotootjes van mijn "setup" in de woonkamer. ooit moet er nog een dedicated film/gamekamer komen....

Voorkamer totaal
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ciNuo8yl.jpg

TV
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3J0XCKSl.jpg

Bank met de rears
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4V5p0vwl.jpg

Wat je ziet, en wat je niet ziet:

pricewatch: Philips 46PFL4908H Zwart
pricewatch: Denon AVR-X2000
pricewatch: Jamo S 426 HCS 3 5.0 (Zwart)
pricewatch: Nintendo Wii U Premium + Nintendoland Zwart
CX-919 (die niets doet, wordt vervangen door WD TV LIVE)

Ik wil ook nog LED-strips achter de televisie, maar daarvoor moet ik nog even een splitskabeltje hebben voor de RGB ledstrips. Op de slaapkamer heb ik Ambilight en dat kijkt toch wel fijn met wat licht erachter.
daarbij gebruik ik nu een insteekkaart, maar ga weer over op een set-top box. het zapt een stuk sneller, en programma's instellen en de gids raadplegen is een stuk makkelijker en sneller. En nu ik een receiver heb, hoeft die niet "in beeld". heb een hekel aan kabeltjes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Leuke setup, mooi clean zo, hou ik wel van. Hoe heb je je center bevestigd? Wil het ook ongeveer zo, maar dacht zelf aan een glasplaatje ofzo om hem op te zetten.

Ga 1 september verhuizen naar mn eerste koophuis, dus als alles hangt en staat zal ik een paar mooie foto's maken. Iemand nog tips voor het infrezen van kabelgoten? Wat voor diameter buis zouden jullie adviseren? Zit vooral met de stroomkabel van de tv, maar ipv de stekker naar het stopcontact denk ik dat ik gewoon het stopcontact naar de tv breng....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:31

ktf

Net heb ik even de laatste 20 pagina's van dit topic doorgespit, en ik zie eigenlijk niets anders dan 5.1: geen 7.1, 9.1 e.d. Waarom eigenlijk niet? Iemand hier die een 7.1 installatie heeft te showen? Of Dolby Atmos? :+

Verder, vaak staan de surrounds wel errùg ver naar achteren (en zijn het eigenlijk rears), terwijl 5.1 bij films in vrijwel alle gevallen om zijkanalen vraagt, niet om achterkanalen? Iemand die het verschil ondervonden heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door ktf op 16-07-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Mooi strak!

Waar heb je die wereldkaart gekocht?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

ktf schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:57:
Net heb ik even de laatste 20 pagina's van dit topic doorgespit, en ik zie eigenlijk niets anders dan 5.1: geen 7.1, 9.1 e.d. Waarom eigenlijk niet? Iemand hier die een 7.1 installatie heeft te showen? Of Dolby Atmos? :+

Verder, vaak staan de surrounds wel errùg ver naar achteren (en zijn het eigenlijk rears), terwijl 5.1 bij films in vrijwel alle gevallen om zijkanalen vraagt, niet om achterkanalen? Iemand die het verschil ondervonden heeft?
Val ik nu al buiten die 20 pagina's dan?

Mijn surrounds staan vrijwel naast de luisterplek en de rears hangen ook echt 'rear'
Alleen ontbreekt mij nog een echte 7.1 receiver en DTS-ES voegt naar mijn mening weinig toe
Kan ook zijn omdat ik weinig film heb in die versies en de rear speakers niet echt in mijn Reference set passen. De laatste is alweer The Wolverine, toch een tijdje terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:31

ktf

Mikayu schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:12:
Val ik nu al buiten die 20 pagina's dan?
Oh, check, daar heb ik dus overheen gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
werkenslaap schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:48:
Leuke setup, mooi clean zo, hou ik wel van. Hoe heb je je center bevestigd? Wil het ook ongeveer zo, maar dacht zelf aan een glasplaatje ofzo om hem op te zetten.

Ga 1 september verhuizen naar mn eerste koophuis, dus als alles hangt en staat zal ik een paar mooie foto's maken. Iemand nog tips voor het infrezen van kabelgoten? Wat voor diameter buis zouden jullie adviseren? Zit vooral met de stroomkabel van de tv, maar ipv de stekker naar het stopcontact denk ik dat ik gewoon het stopcontact naar de tv breng....
Aan de achterkant van de speaker zit zo'n schroef-ophang-dingetje. Daar hangt die aan. De kabel zit door de wand. Achter de wand van de TV zit een hal. Ik heb in de hoek achter het gordijn alle spullen staan (versterker, wii-u etc) en een gat naar de hal geboord. Daar lopen alle kabels over de plint, achter de CV langs en daar door de muur. Het gat zit mooi achter de CV dus daar zie je niks van. Zo hoefde ik niet te frezen, kan ik makkelijk later nog aanpassingen maken en een huis vol stof was geen optie met mijn vriendin 7(8)7.

Kan vanavond nog wel even foto maken van hoe ik de kabels heb lopen in de hal etc. misschien hebben mensen er wat aan.

Wat betreft je stekkers: ik had nog een ouderwetse verlengkabel liggen, en een ouderwetse stekker die je gewoon los kan schroeven. Kabel door de muur, en je hebt een enkel stopcontact achter de tv. En gezien er maar 1 stekker in hoeft van de tv was dat genoeg (de rest zit allemaal in de hoek).

Waarschijnlijk omdat extra speakers veel gaan toevoegen als je kamer daar ook op ingericht is. Dus een vierkante kamer met het beeld mooi in het midden, demping etc etc. Zelf heb ik de speakers vanaf zij eigenlijk. maar het mag blijkbaar ook vanaf achter.

7.1 moet je ook de ruimte voor hebben. ik kan al geen speakers achter de bank hebben. daar heb ik de ruimte gewoon niet voor.
klaasje11 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:57:
Mooi strak!

Waar heb je die wereldkaart gekocht?
Was heel duur....
http://www.banggood.com/L...ickers-Decal-p-90638.html
Kies bij verzendmethode: Netherland Direct Mail (Untracked) (7-10 days)
dan heb je hem na een week a 2 wel binnen. Ik had hem in 5 werkdagen al in huis.
heb bij die site, en aliexpress voor 40 euro aan stickers besteld :> voor de gamekamer onder andere. Als iemand weet waar je stickers van console-logo's kan kopen houd ik me aanbevolen. wil graag op de gamekamer een vitrine met alle nintendo en playstation consoles hebben, met boven elke console het logo in stickervorm.

[EDIT] Owja. bijna alle landen worden genoemd op de wereldkaart... maar The Netherlands was blijkbaar te groot voor zo'n klein land, dus die staat er niet op. Belgie staat er wel op 8)7
weet je direct weer waar je staat op wereldniveau -O-

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 16-07-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Ik heb een 7.1 set (Philips HRT-9900).

Heb het getest, maar 7.1 is maar in erg weinig films aanwezig. Daarnaast voegt het naar mijn mening niet veel toe. Plus de plaatsing is in een normale woonkamer redelijk onmogelijk tenzij je een zee aan ruimte hebt rondom je bank. Gezien we hier niet allemaal reusachtige woonkamers hebben moeten de meesten het doen met een bank tegen de muur omdat je anders 1 meter van je tv zit. :+

Daarnaast zat ik met het probleem dat XBMC nogal moeilijk doet met 7.1 output. Je moet dan PCM gaan doorsturen over de HDMI. En laat mijn X-ION nu net door een bios bug, die kanalen omgedraaid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Zal van de week weer nieuwe shots maken met een camera zonder belfunctie. Ik heb er inmiddels een nieuwe bank bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mikayu schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:20:
Zal van de week weer nieuwe shots maken met een camera zonder belfunctie. Ik heb er inmiddels een nieuwe bank bij
ben benieuwd! heel vet met je biosscherm en LED overal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37
Waah schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:17:
[...]

Aan de achterkant van de speaker zit zo'n schroef-ophang-dingetje. Daar hangt die aan. De kabel zit door de wand. Achter de wand van de TV zit een hal. Ik heb in de hoek achter het gordijn alle spullen staan (versterker, wii-u etc) en een gat naar de hal geboord. Daar lopen alle kabels over de plint, achter de CV langs en daar door de muur. Het gat zit mooi achter de CV dus daar zie je niks van. Zo hoefde ik niet te frezen, kan ik makkelijk later nog aanpassingen maken en een huis vol stof was geen optie met mijn vriendin 7(8)7.

Kan vanavond nog wel even foto maken van hoe ik de kabels heb lopen in de hal etc. misschien hebben mensen er wat aan.

[...]

Was heel duur....
dan heb je hem na een week a 2 wel binnen. Ik had hem in 5 werkdagen al in huis.
Graag :D en dank u voor het linkje.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap

Tav je laatste opmerking: valt mij ook op. In mijn nieuwe huis (waarvan dus binnenkort foto's) komen de surrounds min of meer naast de bank te staan. Ik heb begrepen dat een hoek van 90 tot 110 graden tov de kijkpositie ideaal is voor 5.1, dus dat zou goed moeten komen. Verder hangt het natuurlijk sterk af van de indeling van de ruimte en lijkt het mij dat het voor de surroundbeleving ook weer geen wereld van verschil maakt of de surrounds naast of schuin-naast je staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

waah @ 10:17:

Was heel duur....
heb bij die site, en aliexpress voor 40 euro aan stickers besteld :> voor de gamekamer onder andere. Als iemand weet waar je stickers van console-logo's kan kopen houd ik me aanbevolen. wil graag op de gamekamer een vitrine met alle nintendo en playstation consoles hebben, met boven elke console het logo in stickervorm.

[EDIT] Owja. bijna alle landen worden genoemd op de wereldkaart... maar The Netherlands was blijkbaar te groot voor zo'n klein land, dus die staat er niet op. Belgie staat er wel op 8)7
weet je direct weer waar je staat op wereldniveau -O-
oké

stickers van console logo's?
http://www.ebay.com/itm/S...ckers&hash=item2a3f940f73

zoiets?

http://www.ebay.com/itm/N...ckers&hash=item2a2c0a3a57

haha, belgie wel ja, ik had op google afbeeldingen een ander te pakken waarbij Nederland er wel op stond maar belgië groter was :)

[ Voor 6% gewijzigd door klaasje11 op 16-07-2014 10:48 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

werkenslaap schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:36:
[...]

Tav je laatste opmerking: valt mij ook op. In mijn nieuwe huis (waarvan dus binnenkort foto's) komen de surrounds min of meer naast de bank te staan. Ik heb begrepen dat een hoek van 90 tot 110 graden tov de kijkpositie ideaal is voor 5.1, dus dat zou goed moeten komen. Verder hangt het natuurlijk sterk af van de indeling van de ruimte en lijkt het mij dat het voor de surroundbeleving ook weer geen wereld van verschil maakt of de surrounds naast of schuin-naast je staan.
Ik heb de bank strak tegen de muur staan, de speakers dus ook. Denk dat bij heel veel mensen zo zal zijn.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb een paar weekjes geleden mijn SVS PB13 Ultra verkocht. Over een paar maandjes kruipt hier zoon nr2 rond en de hoek waar de SVS stond (links achter, naast de bank) wordt nu gebruikt als speelhoek door zoon nr1. Op die manier hebben we weer ruimte om de box (waar zoon nr2 in komt te liggen) in de woonkamer te zetten.

Ik heb lang zitten twijfelen tussen de SVS SB13 Ultra en de Velodyne SPL-1200 Ultra, maar het is uiteindelijk toch een piano-gloss black SVS SB13 Ultra geworden. Voornamelijk omdat deze iets dieper/harder gaat en ik meer film kijk dan ik muziek luister. Deze subwoofer staat nu rechtsvoor naast het TV meubel.
Uiteraard weer een Auralex Subdude HD voor eronder gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/mE1NMw908Fz4cIRme2L53qO0HymD_8duEaA6aHm_FDo=w708-h869-no

'Helaas' nu nog wel met SVS-schild ervoor zodat zoon nr1 de speaker niet kan beschadigen:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-YjZ1TRFAtJU/U5akZnqYM8I/AAAAAAAAN9E/Stk0mL_28d4/w652-h869-no/IMG-20140603-WA0004.jpg
Jelte,89 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:46:
[...]
Ik heb de bank strak tegen de muur staan, de speakers dus ook. Denk dat bij heel veel mensen zo zal zijn.
Hier inderdaad ook de bank tegen de achtermuur... ik heb de multi-directional surround speakers aan de muur bevestigd een 1.20 meter boven de bank.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-F2ejq-MRQ1c/TnxP6fRtSgI/AAAAAAAAAPA/Ux2kPpEbDEk/w1163-h869-no/nieuw+behang1.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Da_Vinz op 16-07-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
klaasje11 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:40:
[...]

oké

stickers van console logo's?
http://www.ebay.com/itm/S...ckers&hash=item2a3f940f73

zoiets?

http://www.ebay.com/itm/N...ckers&hash=item2a2c0a3a57

haha, belgie wel ja, ik had op google afbeeldingen een ander te pakken waarbij Nederland er wel op stond maar belgië groter was :)
ebay... DUH!
zal wel even afstruinen. zoek eigenlijk groter (30 cm?) maar sneup wel even af.
En al gevonden :D 60cm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Da_Vinz schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:26:
Ik heb een paar weekjes geleden mijn SVS PB13 Ultra verkocht. Over een paar maandjes kruipt hier zoon nr2 rond en de hoek waar de SVS stond (links achter, naast de bank) wordt nu gebruikt als speelhoek door zoon nr1. Op die manier hebben we weer ruimte om de box (waar zoon nr2 in komt te liggen) in de woonkamer te zetten.

Ik heb lang zitten twijfelen tussen de SVS SB13 Ultra en de Velodyne SPL-1200 Ultra, maar het is uiteindelijk toch een piano-gloss black SVS SB13 Ultra geworden. Voornamelijk omdat deze iets dieper/harder gaat en ik meer film kijk dan ik muziek luister. Deze subwoofer staat nu rechtsvoor naast het TV meubel.
Uiteraard weer een Auralex Subdude HD voor eronder gekocht.

[afbeelding]

'Helaas' nu nog wel met SVS-schild ervoor zodat zoon nr1 de speaker niet kan beschadigen:

[afbeelding]

[...]

Hier inderdaad ook de bank tegen de achtermuur... ik heb de multi-directional surround speakers aan de muur bevestigd een 1.20 meter boven de bank.
[afbeelding]
Zo flink bankje :D De bank komt bij mij ook min of meer in een hoek; 50cm vanaf de zijmuur en een paar cm vanaf de achtermuur (schijnt beter te zijn om iets lucht te houden tussen muur en bank ivm mogelijke schimmel), alleen ipv de surrounds op te hangen zet ik ze gewoon op de grond naast en gericht op de bank. Mijn surrounds zijn 43cm hoog en pianolak-zwart, dus mij sowieso een beetje te opvallend om op te hangen.

Dat is natuurlijk wel een concessie voor het geluid, maar daar ontkom je gewoon niet aan bij de inrichting. Dat is het punt wat ik probeerde te maken :P

Ben heel benieuwd hoe het geheel gaat klinken: Denon X2000, 2x Hepta Spring zuilen en 3x Hepta Ace Gold (center en surrounds). Sub laat ik voorlopig achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
werkenslaap schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:08:
[...]

Zo flink bankje :D De bank komt bij mij ook min of meer in een hoek; 50cm vanaf de zijmuur en een paar cm vanaf de achtermuur (schijnt beter te zijn om iets lucht te houden tussen muur en bank ivm mogelijke schimmel), alleen ipv de surrounds op te hangen zet ik ze gewoon op de grond naast en gericht op de bank. Mijn surrounds zijn 43cm hoog en pianolak-zwart, dus mij sowieso een beetje te opvallend om op te hangen.
Op de foto is de bank nog 4 meter breed. Deze is inmiddels 1 stuk ingekort tot 3 meter breed. Linksachter (op de foto rechts) stond eerst de subwoofer maar is nu omgetoverd tot speelhoekje.

Mijn bank staat tegen de plint aan en staat daardoor 1 a 2 cm los van de muur (niet te zien op de foto).

Maar als je de surrounds op de grond zat kan het geluid niet direct je oren bereiken (komt vooral tegen de bank) ? Zou het gebruik van standaards niet beter zijn ?

En wat betreft concessies maken, helaas waar. Ik heb maar 1 plek waar de sub kan/mag staan. Mogelijk dat hij op een andere plek beter klinkt maar dat gaat hem niet worden.

Denk dat zo'n nieuwe Denon prima zal klinken... denk alleen wel dat je een sub gaat missen als je veel films kijkt. Los van dat het je je receiver ontziet (weergave van bas vraag veel van je receiver) zullen zelf de grootste zuiltjes niet zo laag/hard/diep gaan als een losse subwoofer. Maar goed, die kun je natuurlijk altijd nog later aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:45

ik zal deze week eens foto's plaatsen van me huidige stulpje; geen 5.1 of 7.1 maar ertussen in ;-)
Marantz 5400 -> 6.0 setup (front, rear and side kanalen, nog geen sub aangeschaft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Da_Vinz schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:26:
Ik heb onder m'n bureau een SB12-NSD staan, die echt retestrak speelt. Overkill voor mijn toepassing, maar ik wil 'm ook weer niet weg doen. Misschien dat ik een keer een XXLS400 bouw (onderdelen heb ik liggen) en de SVS verkoop.

In de woonkamer heb ik sinds zondag een BK Monolith+ staan. Er zit al een tijd een zelfbouwprojectje in de pijplijn maar door omstandigheden ben ik er niet aan toe gekomen en ik vrees dat dat voorlopig niet verandert. Ik kon deze bij de importeur vandaan voor een spotprijs krijgen (gebruikte kast met minimale gebruikssporen en splinternieuwe woofer en versterker in gesloten verpakking erbij). Super goeie deal want het geluid is voor films echt bruut :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 11:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vraagje aan mensen met een parket vloer: waarop hebben jullie je speakers staan. Ik heb mijn 685 S2's momenteel op een steun met spikes en daaronder €0,50 munten.

Er moet toch een fraaiere oplossing zijn?, zaak waar ik het spul gekocht heb zou met dopjes komen maar schieten niet echt op..... Iemand een fraaie (en betaalbare?) oplossing? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/06/2014-06-28-11.07.31-Custom-2.jpg
? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Da_Vinz schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:39:
[...]

Op de foto is de bank nog 4 meter breed. Deze is inmiddels 1 stuk ingekort tot 3 meter breed. Linksachter (op de foto rechts) stond eerst de subwoofer maar is nu omgetoverd tot speelhoekje.

Mijn bank staat tegen de plint aan en staat daardoor 1 a 2 cm los van de muur (niet te zien op de foto).

Maar als je de surrounds op de grond zat kan het geluid niet direct je oren bereiken (komt vooral tegen de bank) ? Zou het gebruik van standaards niet beter zijn ?

En wat betreft concessies maken, helaas waar. Ik heb maar 1 plek waar de sub kan/mag staan. Mogelijk dat hij op een andere plek beter klinkt maar dat gaat hem niet worden.

Denk dat zo'n nieuwe Denon prima zal klinken... denk alleen wel dat je een sub gaat missen als je veel films kijkt. Los van dat het je je receiver ontziet (weergave van bas vraag veel van je receiver) zullen zelf de grootste zuiltjes niet zo laag/hard/diep gaan als een losse subwoofer. Maar goed, die kun je natuurlijk altijd nog later aanschaffen :)
Klopt ja, al heb ik ook een lage bank. Voorlopig zet ik het ff zo neer, scheelt natuurlijk al dat het geen kleine melkpakjes zijn. Eventueel komen ze later, als het geluid tegenvalt, alsnog aan de muur of op een standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tortelli schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:56:
Vraagje aan mensen met een parket vloer: waarop hebben jullie je speakers staan. Ik heb mijn 685 S2's momenteel op een steun met spikes en daaronder €0,50 munten.

Er moet toch een fraaiere oplossing zijn?, zaak waar ik het spul gekocht heb zou met dopjes komen maar schieten niet echt op..... Iemand een fraaie (en betaalbare?) oplossing? :).
Google maar eens op "speaker spike shoes". Ze worden vaak bij spikes geleverd maar je kunt ze ook los kopen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exirion schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:30:
[...]
Google maar eens op "speaker spike shoes". Ze worden vaak bij spikes geleverd maar je kunt ze ook los kopen :)
Of termen als "onderlegschijf" dan wel "(spike) cups".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Mijn Fronts (op spikes) staan op vloertegels, die op maat zijn gezaagd. Niet de mooiste oplossing maar wel heel erg praktisch. Had ooit van die cups maar ik verplaats mn speakers soms en dan is dat echt heel onhandig

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2z3q3kk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Of gewoon bij de Hornbach een paar mooie natuursteen 'buiten' tegels kopen. Ben je voor een paar tientjes klaar.
En zijn daar mooi per stuk te koop. Kies je een paar mooie uit bij het ophaal magazijn.

Eventueel nog op maat te maken met een slijptol. En als je het helemaal netjes wil huur je daar z'on tegensnijder met geleider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Er werd gevraagd hoe ik mijn kabels had weggewerkt. dus hierbij de foto's

Achter het gordijn, moet dit nog fatsoeneren! maar momenteel zie je er niks van door het gordijn. Mijn vader heeft alles in een dichte kast gebouwd, die onder zijn vensterbank past. Lijkt het net de ondersteuning van de vensterbank.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tkGTMPjs.jpg

Alle kabels gaan de muur door richting de hal (dit is in de woonkamer).....
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lPBDsdus.jpg

En komen in de hal weer naar buiten
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vmtNpVTs.jpg

Netjes afgedicht met een brede kabelgoot. Hierdoor loopt de COAX, HDMI, Ledkabels, Speakerkabel Center en speakerkabel front-right en electrakabel voor de tv
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D15Oqohs.jpg

Foto van bovenaf gekeken op de CV. De kabels lopen dus achter de kachel door de muur. Deze kabels gaan naar de TV. Iets eronder loopt de kabel voor de center. de speaker en ledkabel lopen verder naar de rechter speaker.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/un401E0s.jpg

Achter de tv, de HDMI en COAX komen hier binnen, samen met het verlengsnoer voor de electra. Alles in het midden gedaan, zodat ik de tv nog zijwaarts kan verschuiven op de tv-beugel. (mocht ik de speakers anders plaatsen, kan de tv nog 30 cm opzij naar beide kanten).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B2BJumJs.jpg

De verlengkabel-stekker die ik gebruikt heb. het contactdoosje kan je makkelijk uit elkaar schroeven zodat alles door de wand kan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nn2WCZys.jpg

Hopelijk is het zo wat duidelijk hoe ik het gedaan heb. Je moet natuurlijk wel een ruimte achter je tv hebben. Maar het scheelt een hoop freeswerk. En als je de tv ergens anders wil, hoef je alleen 4 relatief kleine gaatjes te dichten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 10-09 12:06
Krisp schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:05:
[afbeelding]

Verder moet ik de ruimte nog wat meer aankleden (gordijnen, planten). Daarom deze preview. ;)
Mooi hoor, beetje wel mijn style. Over dat streamen van de AppleTV van een Synology. Mag ik vragen hoe je dat doet? Met welk "app(s)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Hoe zit het nou precies met zo'n tegel?

Ik heb een Onkyo Sub,
Afbeeldingslocatie: http://www.intl.onkyo.com/products/speakers/speaker_packages/sks-ht528/i_main.jpg

en die staat ook op 'spikes' deze staat op laminaat met daaronder foam.

Kan ik gewoon een tegel kopen/laten maken en die er koud onder leggen? Geen vilt eronder? niks?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Frid0 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:29:
[...]

Mooi hoor, beetje wel mijn style. Over dat streamen van de AppleTV van een Synology. Mag ik vragen hoe je dat doet? Met welk "app(s)"
Je kunt met de iOS-app van Plex de AppleTV als target instellen. Dan streamt hij het bestand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Jelte,89 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:47:
Hoe zit het nou precies met zo'n tegel?

Ik heb een Onkyo Sub,
[afbeelding]

en die staat ook op 'spikes' deze staat op laminaat met daaronder foam.

Kan ik gewoon een tegel kopen/laten maken en die er koud onder leggen? Geen vilt eronder? niks?
Als je je vloer een beetje wil sparen zou ik er van die vilt plakkertjes onder plakken.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:16
lj_tree schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:54:
[...]

Als je je vloer een beetje wil sparen zou ik er van die vilt plakkertjes onder plakken.
Je hebt ook spike schaaltjes/voetjes. Verschuiven moet je wel voorzichtig doen.

Voorbeeld: http://www.divineaudio.co...ike-shoes-and-accessories

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Krisp, waar heb je je tv meubel vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37
Waah schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:17:
Er werd gevraagd hoe ik mijn kabels had weggewerkt. dus hierbij de foto's

Achter het gordijn, moet dit nog fatsoeneren! maar momenteel zie je er niks van door het gordijn. Mijn vader heeft alles in een dichte kast gebouwd, die onder zijn vensterbank past. Lijkt het net de ondersteuning van de vensterbank.
[afbeelding]

Alle kabels gaan de muur door richting de hal (dit is in de woonkamer).....
[afbeelding]

En komen in de hal weer naar buiten
[afbeelding]

Netjes afgedicht met een brede kabelgoot. Hierdoor loopt de COAX, HDMI, Ledkabels, Speakerkabel Center en speakerkabel front-right en electrakabel voor de tv
[afbeelding]

Foto van bovenaf gekeken op de CV. De kabels lopen dus achter de kachel door de muur. Deze kabels gaan naar de TV. Iets eronder loopt de kabel voor de center. de speaker en ledkabel lopen verder naar de rechter speaker.
[afbeelding]

Achter de tv, de HDMI en COAX komen hier binnen, samen met het verlengsnoer voor de electra. Alles in het midden gedaan, zodat ik de tv nog zijwaarts kan verschuiven op de tv-beugel. (mocht ik de speakers anders plaatsen, kan de tv nog 30 cm opzij naar beide kanten).
[afbeelding]

De verlengkabel-stekker die ik gebruikt heb. het contactdoosje kan je makkelijk uit elkaar schroeven zodat alles door de wand kan.
[afbeelding]

Hopelijk is het zo wat duidelijk hoe ik het gedaan heb. Je moet natuurlijk wel een ruimte achter je tv hebben. Maar het scheelt een hoop freeswerk. En als je de tv ergens anders wil, hoef je alleen 4 relatief kleine gaatjes te dichten....
Dank u, geeft mij nieuwe ideeën _/-\o_.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
werkenslaap schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:10:
[...]

Klopt ja, al heb ik ook een lage bank. Voorlopig zet ik het ff zo neer, scheelt natuurlijk al dat het geen kleine melkpakjes zijn. Eventueel komen ze later, als het geluid tegenvalt, alsnog aan de muur of op een standaard.
Je zou eens kunnen testen door ze op een stoel ofzo te zetten, kun je in ieder geval even testen of het veel scheelt. Een setje standaards (als deze als groot genoeg zijn voor de wat grotere surround speakers) kost al snel >100 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Krisp schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:50:
[...]

Je kunt met de iOS-app van Plex de AppleTV als target instellen. Dan streamt hij het bestand. :)
Aha, ok. Maar dan moet het bestand wel Appel compatible zijn lijkt mij. Anders speelt de AppleTV het niet af. En wat stream je dan, muziek of ook films/series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
Exirion schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:07:
[...]

Ik heb onder m'n bureau een SB12-NSD staan, die echt retestrak speelt. Overkill voor mijn toepassing, maar ik wil 'm ook weer niet weg doen. Misschien dat ik een keer een XXLS400 bouw (onderdelen heb ik liggen) en de SVS verkoop.

In de woonkamer heb ik sinds zondag een BK Monolith+ staan. Er zit al een tijd een zelfbouwprojectje in de pijplijn maar door omstandigheden ben ik er niet aan toe gekomen en ik vrees dat dat voorlopig niet verandert. Ik kon deze bij de importeur vandaan voor een spotprijs krijgen (gebruikte kast met minimale gebruikssporen en splinternieuwe woofer en versterker in gesloten verpakking erbij). Super goeie deal want het geluid is voor films echt bruut :9
Speelt de BK zoveel beter/harder/dieper/mooier dan de SVS ? Ik zie dat de nieuwprijs van de BK wel aardig wat hoger ligt, maar SVS heeft natuurlijk (ook) een hele goede reputatie. Ben benieuwd naar je mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

pieterrr schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:15:
[...]

Krisp, waar heb je je tv meubel vandaan?
IKEA. Op de planning staat nog een uitbreiding met Superfront.
Frid0 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:38:
[...]

Aha, ok. Maar dan moet het bestand wel Appel compatible zijn lijkt mij. Anders speelt de AppleTV het niet af. En wat stream je dan, muziek of ook films/series?
Daarom heb ik een Synology DS214play gekocht, zodat e.e.a. wordt geconverteerd indien nodig. Overigens is heel veel van mijn bestanden H.264, dus ik heb er niet heel veel last van. Eventueel speel ik het dan via mijn Samsung af. :) Ik speel vooral video af, audio gaat rechtstreeks naar m'n Zeppelin Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Nieuwe camera, even thuis getest

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/6bkpahn1x/IMG_0004.jpgAfbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/7gjctlywl/IMG_0006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/osf41b305/IMG_0016.jpgAfbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/a2yvajq45/IMG_0019.jpgAfbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/ksck2t1x1/IMG_0023.jpg
Klikbaar als het goed is. Moet nog steeds even wat verzinnen op die stoelen waar FeaR een burger hapt :P

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/kjezcvp4l/IMG_0024.jpgAfbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/3nzudvjed/IMG_0002.jpgAfbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/4ayr3egad/IMG_0007.jpg
Overzichten van de kamer

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/3t871ag39/IMG_0060.jpgAfbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/eilvtjrw5/IMG_0051.jpgAfbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/o6zbwomph/IMG_0048.jpg
In het donker, behalve die laatste

Postimg snapt geen EXIF data, had anders een paar close ups van de speakers :z

[ Voor 8% gewijzigd door Mikayu op 18-07-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zoek al een tijd naar zo'n meubel. Denk dat ik 't zelf maar ga maken. Nergens (betaalbaar) te vinden. Zeker niet in echt eiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Krisp schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:04:
[...]

IKEA. Op de planning staat nog een uitbreiding met Superfront.

[...]

Daarom heb ik een Synology DS214play gekocht, zodat e.e.a. wordt geconverteerd indien nodig. Overigens is heel veel van mijn bestanden H.264, dus ik heb er niet heel veel last van. Eventueel speel ik het dan via mijn Samsung af. :) Ik speel vooral video af, audio gaat rechtstreeks naar m'n Zeppelin Air.
Mmm tja die was er nog niet toen ik mijn Synology DS212j kocht. O ok, die download je al in dat formaat zodat de AppleTV het zeker weten afspeelt?

Tja, dat heb je nog achter de hand inderdaad. Dat heb ik niet, heb een oude plasma van Panasonic staan en daar kan dat allemaal niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Aaah... de geneugten van een Dune allesvreter of XBMC... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Leuk,

Een 'bij-subtafeltje' :)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Da_Vinz schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:39:
Speelt de BK zoveel beter/harder/dieper/mooier dan de SVS ? Ik zie dat de nieuwprijs van de BK wel aardig wat hoger ligt, maar SVS heeft natuurlijk (ook) een hele goede reputatie. Ben benieuwd naar je mening...
Ik heb de SVS nooit serieus met films getest in de huiskamer. Ik had hiervoor bij m'n bureau een BK Gemini 2 staan en kon voor een leuke prijs die SB12NSD van een paar maanden oud overnemen. Ik heb in de huiskamer een jaar of 2 gedraaid met een XTZ 99W12.18 ICE en verkocht die voor een goeie prijs met het idee dat ik dan ook sneller aan een DIY-sub zou beginnen. Dat is alleemaal een beetje anders gelopen en ik kon de Monolith+ voor een spotprijs krijgen, dus die staat er nu totdat ik zelf iets ga bouwen.

Concreter antwoord op je vraag: de Monolith+ en SVS zijn niet te vergelijken. De SVS is een klein kastje met een DSP en daar komt voor de afmetingen een groots geluid uit. Perfect voor muziek, en zeker in een kleine kamer zoals m'n werkkamer. De Monolith+ is met z'n 95L bass reflex eem heel ander soort sub. Die is veel geschikter voor filmlaag. Zeker in onze huiskamer van ongeveer 45m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:09
Mikayu schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:27:

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Klikbaar als het goed is. Moet nog steeds even wat verzinnen op die stoelen waar FeaR een burger hapt :P

Overzichten van de kamer

In het donker, behalve die laatste

Postimg snapt geen EXIF data, had anders een paar close ups van de speakers :z
Klipsch :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mikayu schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:27:
Gaaf!...een klein vraagje......waarom hang je niet boven je rolgordijn een echt projectiescherm op?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic