Het leven is te kort om geduld te hebben!
[ Voor 11% gewijzigd door werkenslaap op 28-06-2014 20:33 ]
Edit: oude foto opgezocht:
[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 28-06-2014 21:56 ]
Tof. Waar heb je dat laten doen, en wat heeft het gekost?Joopieboy schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:52:
Ik heb zelf van Belgisch Hardsteen voeten laten maken, mooi opmaat van de speaker en lekker dik. Randen laten afschuinen en mooi glanzend laten maken. Speakers zelf hebben ook spikes eronder dus wel of niet dat het verschil maakt weet ik niet. Met de voeten merkte ik wel wat dat het geluid voller werd/bass zwaarder.
Edit: oude foto opgezocht:
[afbeelding]
with ^^ ziet eruit als een prima opstukje voor mijn hepta speakers.SaN schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:02:
[...]
Tof. Waar heb je dat laten doen, en wat heeft het gekost?
Niet zo dik maar wel goedkoop.
Zijn allemaal afvalstukken, bv een kookplaat uit een aanrechtblad.
Elke natuursteen handelaar in de buurt kan zoiets maken. En al te duur zal het niet zijn als ze nog wat restmateriaal kunnen gebruiken. Dan betaal je eigenlijk alleen maar arbeids- en materiaalkosten.SaN schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:02:
[...]
Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
Nog geen honderd euro geloof ik, en bij de meeste bedrijven die handelen in natuursteen of grafmonumenten maken kun je zoiets laten doen. Ik heb het zelf in Brunssum laten doen bij Bethlehem op industrieterrein Haefland. Oudere man die dit wel eens vaker maakte en waar ik een hele tijd mee heb staan praten.SaN schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:02:
[...]
Ik heb ze bewust wat dikker genomen om de speaker op 'oorhoogte' te krijgen, ik ben zelf namelijk wat langer.
[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 29-06-2014 12:27 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Excuus voor de slechte foto's ik had / heb een beetje moeite om het goed op de foto te krijgen.
Wat je ziet:
Speakers: Monitor Audio silver 8
Receiver: Cambridge audio 551R
Blu-ray Speler: Cambridge audio 650BD
Tv: Samsung 55HU7500
Netfilter: Monster Power HTS2600
Wat je niet ziet:
Media Speler: Raspberry Pi met OpenElec
Gaming: Lange hdmi kabel naar PC
Het plan is om binnenkort een center speaker erbij te kopen. (Daarom hangt de tv zo hoog)
Strak plan maak maar een apart topic over de diverse aanpassing van een luister/kijk ruimte denk dat het wel heel interessant gevonden gaat worden.FeaR schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:45:
[modbreak]Naar aanleiding van diverse Topicreports twee huishoudelijke mededelingen:Bedankt voor de aandacht en kom maar op met die foto's van home cinema's!
- Als er genoeg animo is kan er een apart topic geopend worden voor akoestiek en aanpassingen daarvan. Net zoals er een apart topic is voor audiomeubels, binnen dit topic wordt het te veel offtopic gevonden.
- GoT is niet de plek voor taxatie voor spullen en binnen dit topic - wederom - offtopic.
[/MODBREAK]
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
@Dark_Sc0rpi0n
Mooi spulletje heb je daar staan. Toch lijkt het mij dicht op elkaar staan voor een center
Thanks, ik woon momenteel nog bij mijn ouders en helaas geen ruimte voor een ruimere opstelling. Denk je dat het weinig gaat toevoegen een center speaker in deze opstelling?@Dark_Sc0rpi0n
Mooi spulletje heb je daar staan. Toch lijkt het mij dicht op elkaar staan voor een center
Kan je niet wat spelen met die kast die ernaast staat? Een kleine halve meter is al mooi meegenomen, zeker als je -ik neem aan- er vrij dicht op zit.Dark_Sc0rpi0n schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:03:
[...]
Thanks, ik woon momenteel nog bij mijn ouders en helaas geen ruimte voor een ruimere opstelling. Denk je dat het weinig gaat toevoegen een center speaker in deze opstelling?
Ik denk dat het kwa surround weinig toe gaat voegen, maar aan de andere kant wordt het dialoog wel gescheiden van je front speakers. Belangrijk is dan wel een bijbehorende centerspeaker
Is er verschil in geluid wanneer ik mijn Htpc ( Xbmc ) met hdmi aansluit rechtstreeks aansluit op de HK BDS330 of rechtstreeks op de TV ( Panasonic TX-55AS651 met arc ) ?
Het antwoord kan ik niet vinden, mijn vrouw hoort geen verschil en ik meen wel iets te horen. ( ik hoor altijd wat
Dit alles heeft te maken met de afstandbedienening, via de TV geen extra bediening nodig via de HK een extra Htpc bediening nodig.
Helaas werkt de Pulse-eight niet als deze via de HK loopt. ( storingen en strepen in beeld )
foto's komen nog
Ik denk dat het vermeende verschil tussen je oren zit en dat je vrouw gelijk heeft. Of het signaal rechtstreeks naar de receiver gaat of via de tv als tussenstation dankzij ARC naar de receiver, het blijft hetzelfde signaal.ErwinJ schreef op maandag 30 juni 2014 @ 07:22:
Is er verschil in geluid wanneer ik mijn Htpc ( Xbmc ) met hdmi aansluit rechtstreeks aansluit op de HK BDS330 of rechtstreeks op de TV ( Panasonic TX-55AS651 met arc ) ?
Het antwoord kan ik niet vinden, mijn vrouw hoort geen verschil en ik meen wel iets te horen. ( ik hoor altijd wat)
Dark_Sc0rpi0n schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:13:
Na een tijd meegelezen te hebben post ik hierbij mijn setup:
[afbeelding]
De center zorgt voor 70% van het surround effect! Dat onderschatten veel mensen. Als je die zou aansluiten en je kunt nog wat meer ruimte creëren tussen de fronts dan weet je niet wat je hoort!Dark_Sc0rpi0n schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:03:
[...]
Thanks, ik woon momenteel nog bij mijn ouders en helaas geen ruimte voor een ruimere opstelling. Denk je dat het weinig gaat toevoegen een center speaker in deze opstelling?
Mooie tv, hoe bevalt ie? In de ibood gekocht laatst?
Tv bevalt erg goed, ik had hem nog voor de ibood aanbieding maar door wat onderhandelen en de cashback actie van samsung had ik gelukkig ongeveer dezelfde prijsPjotr22 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:14:
center zorgt voor 70% van het surround effect! Dat onderschatten veel mensen. Als je die zou aansluiten en je kunt nog wat meer ruimte creëren tussen de fronts dan weet je niet wat je hoort!
Enige minpunt aan de tv (maarja das inherent aan lcd denk ik) vindt ik de zwart waarden. Als je gewoon overdag tv kijkt dan is het prima maar als je s'avonds een film gaat kijken dan valt toch wel erg op hoe 'grijs' het zwart is. (vooral de balken boven en onder een film vallen erg op). Samsung heeft allerlei beeld 'verbeteraars' om te zorgen dat het zwarter word maar stuk voor stuk vindt ik dat ze het beeld verpesten.
En bedanktS1NN3D schreef op maandag 30 juni 2014 @ 07:45:
[...]
Ik denk dat het vermeende verschil tussen je oren zit en dat je vrouw gelijk heeft. Of het signaal rechtstreeks naar de receiver gaat of via de tv als tussenstation dankzij ARC naar de receiver, het blijft hetzelfde signaal.
Center? Ja? Bedoel je niet de subwoofer? Bij zorgt de subwoofer 70% voor het surround geloof. Als die uit is valt het geluid grotendeels weg. Verder kan je door de combinatie subwoofer en rears kan je het surround geloof niet plaatsen, werkt bij mij echt top.Pjotr22 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:14:
Goed idee nieuw topic! ik heb heel veel vragen voor ktf![]()
[...]
[...]
De center zorgt voor 70% van het surround effect! Dat onderschatten veel mensen. Als je die zou aansluiten en je kunt nog wat meer ruimte creëren tussen de fronts dan weet je niet wat je hoort!
Nee hij bedoeld de center! Als je enigsinds fatsoenlijke frontjes hebt is een subwooffer leuk, maar geen must.Versteegrob schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:22:
[...]
Center? Ja? Bedoel je niet de subwoofer? Bij zorgt de subwoofer 70% voor het surround geloof. Als die uit is valt het geluid grotendeels weg. Verder kan je door de combinatie subwoofer en rears kan je het surround geloof niet plaatsen, werkt bij mij echt top.
Ik heb door ruimtegebrek ook een tijdje gespeeld zonder center om het te proberen. Ben bijna huilend terug gegaan naar een setup met center! scheelt echt HEEL veel!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Vorige week mijn 602 S2 luidsprekers verkocht en twee 803S luidsprekers aangeschaft.

Specs:
Luidprekers voor: Bowers and Wilkins 803S
Center: Bowers and Wilkins LCR60 S3
Surround: Bowers and Wilkins 601 S3
Subwoofer: Final S200
Standsachter: Nordstone Stylum 2 (gevuld met zand)
Versterker: Marantz SR6006
Mediaplayer: Popcorn Hour A210
TV: Samsung 40 inch
TV meubel: Eigen ontwerp (gemaakt van massief 50mm eikenhout).
De 803's zijn Bi-amp aangesloten.
Alles aangesloten met 2,5mm2 luidsprekerkabel.
De kabels naar de surroundluidsprekers gaat achter de gordijnrails langs.
Verder onlangs wat nuttige informatie gevonden:
- Eigenschappen en invloed van luidsprekerkabels: http://www.opusklassiek.n...abels_sprookjeswereld.htm
- Hoor je verschil tussen versterkers? http://www.audioholics.co...the-sound-of-an-amplifier
- Meten van je kamer akoestiek (gratis): http://www.roomeqwizard.com/
Indien gewenst kan ik ook wel wat foto's laten zien van de panelen in de kamer. Heb hiervan nu
achter elk gordijn een staan van ca. 70x220 en rechts naast de speakers een van ca 105x220. Deze hebben in combinatie met het vloerkleed de galmtijd al goed terug kunnen dringen naar ca 0.4 sec.
Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio
Dit wordt vaak gezegd maar ben het er niet mee eens. Goede subwoofer voegt altijd veel toe, vooral in het surround. Test het maar eens uit, verschil is echt huge, tenminste bij mij thuis.lj_tree schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:29:
[...]
Nee hij bedoeld de center! Als je enigsinds fatsoenlijke frontjes hebt is een subwooffer leuk, maar geen must.
Ik heb door ruimtegebrek ook een tijdje gespeeld zonder center om het te proberen. Ben bijna huilend terug gegaan naar een setup met center! scheelt echt HEEL veel!
Helemaal mee eens! Een sub maakt het af! Maar het verschil tussen sub en geen sub of center en geen center is wat mij betreft groot! Als ik mijn sub een avondje uitzet mis k m..maar meer niet. mijn frontjes pakken dat netjes op. Als ik mijn center er tussenuit haal (zoals ik dus even geleden gedaan heb om te proberen) dan is het huilen!Versteegrob schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:33:
[...]
Dit wordt vaak gezegd maar ben het er niet mee eens. Goede subwoofer voegt altijd veel toe, vooral in het surround. Test het maar eens uit, verschil is echt huge, tenminste bij mij thuis.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Dit inderdaadm en ja een Sub kan inderdaad wel wat toevoegen.Mikayu schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:41:
Een goede subwoofer voegt juist veel toe in de beleving van het laag, maar niet in surround, want dat moet je kunnen plaatsen. En een goede subwoofer kan je juist niet plaatsen.
Maar zelf ben ik geen fan van Surround en meer van Stereo en dan irriteer ik me altijd aan een sub.
Maar met een goeie surround en een sub klinkt het wel meer "af"
Prachtige set!pieter_ale schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:29:
Na veel gelezen hebben in dit topic, werd het voor mij ook eens tijd voor foto's!
En erg mooie foto's, laat het er nog net wat beter uit zien
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Ziet er erg mooi uit, prachtige speakers zijn het, wil later ook een keertje de 800 serie hebben, maar dat gaat een hele lange tijd duren.
Mooi in gericht ook, panelen goed weg gewerkt zo te zien, laat ze trouwens maar zien hoor, ben benieuwd.
Op eerste foto ziet de rechte speaker er wel wat raar uit.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Ik ga ook eens op zoek denk ik. Heb je nog iets onder de steen gedaan? Viltjes of iets dergelijks?Joopieboy schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:25:
[...]
Nog geen honderd euro geloof ik, en bij de meeste bedrijven die handelen in natuursteen of grafmonumenten maken kun je zoiets laten doen. Ik heb het zelf in Brunssum laten doen bij Bethlehem op industrieterrein Haefland. Oudere man die dit wel eens vaker maakte en waar ik een hele tijd mee heb staan praten.
Ik heb ze bewust wat dikker genomen om de speaker op 'oorhoogte' te krijgen, ik ben zelf namelijk wat langer.
Kan ik foto's gewoon plaatsen met een link?
Ik vindt het jammer dat ik nog in een jaren 70 flat zit en dat mn sub, logitech z-5400, niet volledig tot zn recht kan komen omdat t vrij snel door de vloer trilt(speaker geluid ook door de deuren). Ik heb me laten vertellen dat huizen en flat's anno jaren 90 minder laten doordreunen, waar ik me iets bij kan voorstellen, maar is dat ook zo?
Idd mooie foto's. Ik ga van de week ook even aan de slag met mijn oude canon om wat langere sluitertijd te kunnen gebruiken in plaats van mijn gsm shots
Ik heb tegenwoordig een rgb led strip maar weet nog niet zo goed waar ik hem ga plakken.
Achter de lowboard is geen optie gezien daar echt teveel kabels lopen waar ik echt niet aan ontkom
@ Michael3:
De speaker is wat uitgerekt door het gebruik van een groothoeklens. (Ook bij foto 3 het geval)
@Jeroentjuh82
We hebben onlangs een hoekwoning gekocht en hebben nu de mogelijkheid om het
helemaal naar wens in te richten.
@Werkenslaap
Dat is grappig. Ik heb mijn glazen salontafel twee weken geleden verkocht.
Het is een massieve, gerookte, eikenhouten vloer. Afgewerkt met olie voor een diepe kleur.
(Dank aan de vorige bewoners.
@Mikayu
Haha. Inderdaad!
Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio
goedemorgen! dat zijn beste speakers!pieter_ale @ 11:29:
Na veel gelezen hebben in dit topic, werd het voor mij ook eens tijd voor foto's!
Vorige week mijn 602 S2 luidsprekers verkocht en twee 803S luidsprekers aangeschaft.
Specs:
super tof die 800 serie, heb je aan je Marantz wel genoeg vermogen?
50mm massief eiken? gaat dat niet werken als een malle?
Nieuwkoop is duurkoop
Maar goed tis wel zelfgemaakt !
( zelf een salontafel gemaakt die hier seizoensgewijs ook last van heeft ?
Zie wel dat je je staanders iets hebt ingedraaid maar je rears niet, wel geprobeerd of het verschil maakt ?
Mooie speakers btw !
Ten eerste, applaus voor de foto's!pieter_ale schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:29:
De 803's zijn Bi-amp aangesloten......
Indien gewenst kan ik ook wel wat foto's laten zien van de panelen in de kamer. ...
Ook ten eerste (in mijn wereld kan dat ;-)), gefeliciteerd met de speakers!
Je beseft dat je geen echte bi amp aansturing kunt persen uit die Marantz? Ja zult daarvoor twee aparte ev 's moeten aansluiten. Uiteraard kan de Marantz een leuk truucje maar ik verwacht niet dat je echt verschil hoort als je niet bi-ampt (en de terminals met speakerdraad verbindt)
Hoe ziet je verlanglijst eruit? Tevreden over grootte tv?
Kan ik jou inhuren voor een tv meubel op maat
En tot we een ' post hier je foto's van je luisterruimte' topic hebben graag pica's van de panelen!!
Komen vaak mooie speakers langs, maar high end B&W is voor mij toch het mooiste. Nadeel is alleen dat mijn 603's er vrij lullig uit zien nu
Ben je nog van plan de receiver te upgraden? Niet dat het een verkeerde receiver is, maar ik had zelf direct een upgrade gedaan als ik 803's neer zou zetten op de plaats van m'n 603's.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Gniffel...Ten eerste, applaus voor de foto's!
Ook ten eerste (in mijn wereld kan dat ;-)), gefeliciteerd met de speakers!
En dat zijn inderdaad een mooi paar speakers ja. Doen mijn CM1/CMC setje een beetje verbleken
Je bent wat....Jeroentjuh82 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:58:
Zelfs als ik t geld voor die b&w speakers had gehad dan had ik ze niet snel gekocht omdat ik tevreden ben met mn logitech z5400 al sinds 2007-2008.
[ Voor 47% gewijzigd door DjVe op 30-06-2014 22:01 ]
Tevreden mag gerust, maar weet wel dat je nog zo gigantisch veel gaat ontdekken in je toekomstJeroentjuh82 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:58:
Zelfs als ik t geld voor die b&w speakers had gehad dan had ik ze niet snel gekocht omdat ik tevreden ben met mn logitech z5400 al sinds 2007-2008.
Alle liedjes die je tot nu toe kent via je Logitech ga je nog meermalen herontdekken zodra je de waarde van leuke speakers doorhebt
De mate van detail en mogelijkheid tot inleving is gewoon heel anders. Met dit soort speakers heb je echt mooi geluid en met een Logitech setje heb je alleen het liedje dat afspeelt. Ik heb ook jaren gedaan met een simpel setje, van Philips, en ik kom vaak over de vloer bij mensen met Logitech sets, maar dat is gewoon geen vergelijking.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Als je daar tevreden over bent dan mag je die B&W's niet eens kopenJeroentjuh82 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:58:
Nee hoor grapje ieder zn meug, denk alleen dat veel mensen
Dat zouden ze niet moeten doen.
In de audio-wereld is ignorance echt bliss. Alle HiFi-gekken hier zijn helaas aangestoken met een virus waardoor ze het verschil kunnen horen, waardoor simpel en goedkoop niet meer volstaat.
Ik zie het elke keer weer:
- Eerst had ik een Logitech Z4, waar ik heel gelukkig mee was.
- Daarna had ik jaren geleden een Sennheiser HD201, zóveel beter!
- Toen ik een maandje gewend was aan mijn HD595 wilde ik echt niet meer terug naar de 201
- Nu heb ik een paar maanden een set Genelec 8010s, en nu klinkt mijn HD595 ook niet meer zo lekker als voorheen
- Als ik ruimer intrek en van een stereoset een surroundset maak, wil ik ook niet meer terug
- Sinds ik over ben op actieve speakers i.p.v. passieve speakers lach ik iedereen uit die nog met losse versterkers en speakerkabels loopt te prutsen
- Als ik straks een akoestisch goed behandelde luisterruimte heb, wil ik ook niet meer terug
- helemaal niet als daar een prachtig beeldscherm met ditto (actieve) surroundsoundset hangt
Maar ondertussen kost dat wel duizenden euro's aan gear. Als je gelukkig bent met iets simpels, tel je zegeningen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb mn mening gegeven omdat heel veel mede tweakers vol zijn, snap ik, van de B&W, maar ik zou ze gewoon niet snel kopen denk ik omdat ik tevreden ben met mijn simpele set, maar die valt ook onder home cinema dus heeft wel degelijk nutExirion schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:25:
Het heeft alleen zo weinig nut om op een Rolex-forum alleen te komen melden dat je blij bent met je Hema-horloge, of iets dergelijks.
ktf schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:24:
[...]
Als je gelukkig bent met iets simpels, tel je zegeningen
Show dan op z'n minst een fotootje van je setup. Alleen melden dat je ergens tevreden mee bent voegt weinig toe.Jeroentjuh82 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:40:
[...]
Ik heb mn mening gegeven omdat heel veel mede tweakers vol zijn, snap ik, van de B&W, maar ik zou ze gewoon niet snel kopen denk ik omdat ik tevreden ben met mijn simpele set, maar die valt ook onder home cinema dus heeft wel degelijk nut
[...]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Als ik op een forum over sportwagens ga vertellen dat ik tevreden ben met mijn 16 jaar oude mazdaatje Xedos krijg ik reacties als
edit: off topic pic verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Pjotr22 op 30-06-2014 23:23 ]
Zoals eerder gezegd: mooie set. Mooi op de belangrijke dingen gefocused ook, goed doordachtpieter_ale schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:29:
Biampen met passief filter heeft eigenlijk geen zin, zou geen verschil moeten maken (het kan ook geen kwaad voor zover ik overzie). De twee versterkers hebben identieke output, ondanks wat je denkt geeft het niet dubbel vermogen.
Het bovenblad van de TV meubel werkt inderdaad. Dus deze zal later deze zomer gaat het blad er weer even af en zal deze versterkt worden met extra trekstangen. Vervolgens kan hij ook weer vrij aan de muur hangen zodat de vloer er onder mooi in het zicht blijft.
Nu ik sinds kort een paar zware luidsprekers heb ben ik al aan het oriënteren naar een stereo eindtrap.
Voordat ik hier geld aan wil / ga uitgeven wil ik eerst meer kennis opdoen van de nut en noodzaak.
Wisten jullie bv dat de meeste speakers met slechts 1 Watt, ongeveer 90dB produceren op 1 meter? (Sensitivity 90dB spl (2.83V, 1m))
Eerst wil ik uitzoeken wanneer deze versterker gaat clippen en hoe erg dit is.
Dit is namelijk schadelijk voor de installatie, maar ook al het geval bij veel CD's/ MP3's. (Loudness Wars)
Info: http://sound.westhost.com/tweeters.htm
Vervolgens bekijken of ik meer vermogen nodig heb en hoeveel.
Zover ik weet kan de Marantz 7x110W RMS (8 Ohm) leveren met weinig vervorming.
Van de 7 uitgangen worden nu 4 gebruikt voor beide speakers. Hierbij heeft elk hoog en laag
een eigen set kabels. Ik zal me er nog eens extra op inlezen. Ben benieuwd.
Mochten jullie tips / info hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag.
Zo, dat is goed voor elkaar! Ik wou dat ik zo'n mooie grote kamer had, dat is bij mij het grootste probleem nu. Ik heb weinig ruimte, dus ik kan de speakers en sub niet echt optimaal positioneren. Toch heb ik qua response een goed gevuld bereik. Ik heb wat flinke bass nulls/dips kunnen opheffen door simpelweg de subwoofer distance in de receiver te vergroten. (De sub staat fysiek net zo ver weg als de front speakers, maar in de receiver staat ie 2.5 meter verder weg ingesteld. Dit verbeterde de bas aanzienlijk.)pieter_ale schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:29:
*Kwijl foto's :P*
Ik heb sinds kort mijn volledige Hometheater setup vernieuwd. Ik ben na diverse luistertesten gegaan voor het nieuwe, nog redelijk onbekende merk GoldenEar. Ik had Yamaha speakers, en ik heb geluisterd naar Canton, B&W, Klipsh en KEF in diverse audio zaken.
Maar ik zag heel veel lyrische reviews over GoldenEar dus ik was daar ook zeer nieuwschierig naar. Ik heb erom gevraagd bij een lokale elektrozaak in Hardenberg en die waren wel bereid om een setje Triton 7's binnen te laten komen voor evaluatie.
De GoldenEars waren naar mijn mening (en die van de elektrozaak medewerkers) toch wel een geval apart. Of het nu ligt aan de aparte Folded Ribbon tweeters of wat anders, ik weet het niet, maar ze klonken een stuk ruimtelijker, helderder en gedetailleerder dan wat ik tot nu toe gehoord had.
Ik zou zeggen, probeer eens een winkel te vinden die ze heeft staan en beluister ze eens.
De Triton 7 is het instap model van GE en ook de enige speaker zonder ingebouwde versterker. De andere GE's hebben dit wel, maar zijn ook duurder natuurlijk. Ik hoop de Triton 1's nog te bemachtitgen
Hier wat fotos:
Hier zie je de GoldenEar Triton 7 als front speakers en de GoldenEar Supercenter X center speaker.
De sub is een Forcefield 4, ook van GoldenEar. Verder zijn er nog de vier SuperSat 3 speakers die de 7,1 vormen (volgende foto).
Ze zijn aangesloten op een Yamaha RX-a3030 receiver.
De TV is een Samsung F8500 plasma.
Verder staan er nog een PS4 en een Xbox 360 (de One komt nog).
De speakers zijn aangesloten met Supra Classic 6mm² speakerkabel met banaanplugs.
Wat de kabels betreft, ik heb verschillende merken kabels gebruikt van 2.5mm², zoals Oehlbach, Supra, Audioquest en ook gewoon budget. Tussen de merken vond ik vrijwel geen verschil zitten.
Dus probeerde ik DIKKERE kabel (6mm² dus) en dit was wel degelijk hoorbaar. Mijn broertje en zusje hoorden ook verschil, vooral in de lagere frequenties.
Ik ben voor banaanplugs gegaan omdat ik tussen de aansluitingen (spades, banaan of kaal) geen verschil merk. Banaantjes zijn dus het makkelijkst en zien er het leukst uit
Ik rol hiermee ook in deze thread, er zijn hier erg veel interessante setups
Excuses voor de kwalitatief mindere foto's, deze zijn gemaakt met een mobiele telefoon. Er moet ergens op bespaard worden he
*editje om dubbelpost te voorkomen*:
Dat ligt natuurlijk aan de frequenties die worden weergegeven. Het voorbeeld dat jij geeft is voor 1kHz.pieter_ale schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 00:03:
Nu ik sinds kort een paar zware luidsprekers heb ben ik al aan het oriënteren naar een stereo eindtrap.
Voordat ik hier geld aan wil / ga uitgeven wil ik eerst meer kennis opdoen van de nut en noodzaak.
Wisten jullie bv dat de meeste speakers met slechts 1 Watt, ongeveer 90dB produceren op 1 meter? (Sensitivity 90dB spl (2.83V, 1m))
Lage frequenties zijn VEEL meer vermogen nodig om op 90dB te komen.
Ik heb gelezen dat de B&W 800 series best flinke versterkers lustten. Dit zul je gewoon met luistertests op verschillende versterkeres moeten proberen
[ Voor 10% gewijzigd door ArbalestNL op 01-07-2014 00:17 ]
Hoezo heb je meer vermogen nodig? Kom je echt output te kort? Clippen geeft een hoop vervorming. Dat door clippen speakers kapot kunnen gaan komt vooral doordat het gewoon effectief meer vermogen oplevert. Tweeters zijn daarbij doorgaans het zwakste onderdeel. Maar dit soort overwegingen spelen alleen als je echt de grenzen opzoekt. Dat is meestal met HiFi niet het geval. In principe niet iets om zorgen over te maken. Je speakers zullen overigens waarschijnlijk 4 Ohm zijn in het laag.pieter_ale schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 00:03:
Eerst wil ik uitzoeken wanneer deze versterker gaat clippen en hoe erg dit is.
Dit is namelijk schadelijk voor de installatie, maar ook al het geval bij veel CD's/ MP3's. (Loudness Wars)
Info: http://sound.westhost.com/tweeters.htm
Vervolgens bekijken of ik meer vermogen nodig heb en hoeveel.
Zover ik weet kan de Marantz 7x110W RMS (8 Ohm) leveren met weinig vervorming.
Van de 7 uitgangen worden nu 4 gebruikt voor beide speakers. Hierbij heeft elk hoog en laag
een eigen set kabels. Ik zal me er nog eens extra op inlezen. Ben benieuwd.
Ik denk dat je helemaal op de goede weg bent. Zeer goede kwaliteit luidsprekers, mooie ruimte, akoestische behandeling voor nagalmtijd. Kleed voor beperken vroege reflectie. Hoe is de laagweergave op je luisterpositie?
Die speakers vind ik niet niet heel erg mooi om te zien, maar wel gaf dat je iets nieuws probeert. k zat net even op de site van ze te kijken en die AON serie ziet er wel goed uitArbalestNL schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 00:04:
[...]
Ik heb sinds kort mijn volledige Hometheater setup vernieuwd. Ik ben na diverse luistertesten gegaan voor het nieuwe, nog redelijk onbekende merk GoldenEar. Ik had Yamaha speakers, en ik heb geluisterd naar Canton, B&W, Klipsh en KEF in diverse audio zaken.
Maar ik zag heel veel lyrische reviews over GoldenEar dus ik was daar ook zeer nieuwschierig naar. Ik heb erom gevraagd bij een lokale elektrozaak in Hardenberg en die waren wel bereid om een setje Triton 7's binnen te laten komen voor evaluatie.
De GoldenEars waren naar mijn mening (en die van de elektrozaak medewerkers) toch wel een geval apart. Of het nu ligt aan de aparte Folded Ribbon tweeters of wat anders, ik weet het niet, maar ze klonken een stuk ruimtelijker, helderder en gedetailleerder dan wat ik tot nu toe gehoord had.
Ik zou zeggen, probeer eens een winkel te vinden die ze heeft staan en beluister ze eens.
De Triton 7 is het instap model van GE en ook de enige speaker zonder ingebouwde versterker. De andere GE's hebben dit wel, maar zijn ook duurder natuurlijk. Ik hoop de Triton 1's nog te bemachtitgen
...
Prachtig! Zijn dat lades onderaan? Geen last van doorbuigen van die relatief lange plank of zit er verdoken ondersteuning in halverwege?pieter_ale schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:29:
Yes, but no.
Nep, dus.Pjotr22 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:51:
Ik ken genoeg mensen die tevreden zijn met mindere kwaliteit speakers dan die Logitechs. Daar is ook niks mis mee. Het grappige is alleen dat je dat op dit forum niet snel verwacht. Maar ik moet bekennen, ik heb een Beats by dr dré Pill gekocht in Turkije voor 30,-. Ik ben er zo blij mee! Vanaf nu altijd op vakantie een (voor mij) acceptabel geluid mee. Als het goed is, is het goed en daarmee basta!
Maakt wel het verschil duidelijk tussen muziekliefhebbers en mensen die geluid om zich heen willen. Een muziekliefhebber investeert, mijns inziens, (uiteraard naar vermogen) in een geluidsinstallatie (en CD's, LP's en/of lossless audio), etc. Iemand die geluid wil gebruikt Spotify (handige dienst, maar de kwaliteit is natuurlijk matig) op z'n telefoon met oortjes van €20,-
Daar is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd, maar de prioriteiten van die personen liggen dus anders.
Bij Beats is dat nog duidelijker merkbaar. Als ik op mijn werk de verkeerde kleur hoofdtelefoon van Beats uitlever, heb ik gedonder met de klant. De meeste kopers van Beats producten draait het voornamelijk om een rode 'b' en dan pas om de geluidskwaliteit of duurzaamheid; anders kocht je wel wat anders dan die zooi.
Ik vind auto rijden best leuk, maar neem genoegen met het lenen van een Kia van ruim 10 jaar oud. Ik ben (dus) geen autoliefhebber.
[ Voor 13% gewijzigd door SannrHerr op 01-07-2014 11:01 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Volgens mij haal je muziekliefhebber en audiofiel door elkaar. Ik ken genoeg muziekliefhebbers die net zo kunnen genieten van muziek op een oude wekker radio als een audiofiel met apparatuur dat een klein vermogen kost.SannrHerr schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:55:
[...]
Nep, dus.Beetje zoals een Mercedes ster plakken op dat Mazdaatje Xedos van je.
Maakt wel het verschil duidelijk tussen muziekliefhebbers en mensen die geluid om zich heen willen. Een muziekliefhebber investeert, mijns inziens, (uiteraard naar vermogen) in een geluidsinstallatie (en CD's, LP's en/of lossless audio), etc. Iemand die geluid wil gebruikt Spotify (handige dienst, maar de kwaliteit is natuurlijk matig) op z'n telefoon met oortjes van €20,-
Daar is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd, maar de prioriteiten van die personen liggen dus anders.
Bij Beats is dat nog duidelijker merkbaar. Als ik op mijn werk de verkeerde kleur hoofdtelefoon van Beats uitlever, heb ik gedonder met de klant. De meeste kopers van Beats producten draait het voornamelijk om een rode 'b' en dan pas om de geluidskwaliteit of duurzaamheid; anders kocht je wel wat anders dan die zooi.
Ik vind auto rijden best leuk, maar neem genoegen met het lenen van een Kia van ruim 10 jaar oud. Ik ben (dus) geen autoliefhebber.
En zoals SannrHerr aangaf, Iedereen geniet op zijn manier en investeert naar zijn vermogen in de muziek.sheepdog schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:28:
[...]
Volgens mij haal je muziekliefhebber en audiofiel door elkaar. Ik ken genoeg muziekliefhebbers die net zo kunnen genieten van muziek op een oude wekker radio als een audiofiel met apparatuur dat een klein vermogen kost.
Iedereen zijn wensen en zijn ding, maar een Ferrari is ook meer sportwagen als een Mazda mx-5.
Neemt niet weg dat Mazda bestuurder zich gelukkiger kan voelen dan de beste man in z'n Ferrari,
Ofwel, je zult met me eens dat een hifi set beter klinkt dan een wekkerradio.
Revive the guild!
Een Audiofiel gaat imho nog een stapje verder dan een liefhebber.
Maar goed, dit is natuurlijk miereneukerrij.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Héél erg nep! Maar een geluid joh! Voor op vakantie erg lekker.SannrHerr schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:55:
[...]
Nep, dus.Beetje zoals een Mercedes ster plakken op dat Mazdaatje Xedos van je.
Maar had hem ook op mn slaapkamer gezet. Tja dat hou ik niet lang vol, daarom zondag mn Boston Acoustis A26 op mn slaapkamer aangesloten (in mn kklerenkast

Kijk eigenlijk nooit tv daar, oude Samsung doet t nog best zo nu en dan
WhatHifi "reviews" zijn
Nickname does not reflect reality
Was met name bedoelt als linkje naar 't product.Brad Pitt schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:47:
[...]
WhatHifi "reviews" zijnen gaan automatisch naar dev/null. Zeggen werkelijk helemaal niéts
Kwaliteit van de reviews wisselt behoorlijk. Zeker geen site om als enige bron te gebruiken.
Over de A25 is men over het algemeen meer lyrischer, schijnt beter in balans te zijn dan de A26. Of het waar is durf ik niet te zeggen. Voor de slaapkamer is het een leuke set, daar heb ik mijn A25 namelijk ook staan:

A25 op een paartje Norstone Esse Atacama, angestuurd door een Arcam AVR250 (omdat het kan) en een Squeezebox Touch als bron. Meubel is een Atacama Equinox XL.
Het schijnt overigens dat Marantz (D&M Holding) alweer is gestopt met Boston Acoustics als partner...
Gaat dat goed met die kast? Ik zou doodsbenouwd zijn dat iemand de boel aantiktFeaR schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:07:
[...]
Over de A25 is men over het algemeen meer lyrischer, schijnt beter in balans te zijn dan de A26. Of het waar is durf ik niet te zeggen. Voor de slaapkamer is het een leuke set, daar heb ik mijn A25 namelijk ook staan:
[afbeelding]
A25 op een paartje Norstone Esse Atacama, angestuurd door een Arcam AVR250 (omdat het kan) en een Squeezebox Touch als bron. Meubel is een Atacama Equinox XL.
Het schijnt overigens dat Marantz (D&M Holding) alweer is gestopt met Boston Acoustics als partner...
Daar had ik in het begin ook wel wat angst voor en had ik de speakers verder van de kast staan, maar de Norstone Esse Atacama-stands zijn stabieler dan ik dacht en tot op heden gaat het goed. Ik ben dan ook de enige die hier rondhuppelt en de schoonmaakster blijft sowieso van mijn speakers afCyleo schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:41:
[...]
Gaat dat goed met die kast? Ik zou doodsbenouwd zijn dat iemand de boel aantikt
Kan heel goed, die zocht ik ook maar kon dit setje kopen, 2 maanden oud altijd binnen gestaanFeaR schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:07:
[...]
Over de A25 is men over het algemeen meer lyrischer, schijnt beter in balans te zijn dan de A26. ..
Ja idd, genoeg meegelift waarschijnlijk..FeaR schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:07:
[...]
Maar wel even een panorama gemaakt met de Google camera app. Rgb led strip links en in de vitrines hangen blauw van 120 leds per meter, waar voor een mooie teveel licht van af komt. Beter die van 60 kunnen nemen
Ik heb de A25 ook puur gekocht om ze eens te testen en te horen of alle verhalen waar zijn dat ze speakers van duizenden euro's wegspelen. Nadat ik ze één op één had vergeleken met mijn Focals tot de conclusie gekomen dat het leuke speakers zijn voor het geld, maar dat het vooral een hype is. Maar dat zie je elk jaar wel in audioland met bepaalde producten. Het is zeker geen verkeerde speaker, ik had de mijne alleen graag nog eens tegen iets van een Dali Zensor 1 of een Q Acoustics 2010i gezet.Pjotr22 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:48:
[...]
Kan heel goed, die zocht ik ook maar kon dit setje kopen, 2 maanden oud altijd binnen gestaanetc voor iets van 120,-. Wel leuke deal, met de gedachte bevalt t niet verkoop ik ze weer. Ik moet zeggen nu ik ze eindelijk heb aangesloten, het geluid is heerlijk. Het is ongelooflijk dat ze geen 300,- per stuk kosten.
Schoonmaakster? Lui zwijn. Of bedoel je gewoon je vriendinFeaR schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:00:
de schoonmaakster blijft sowieso van mijn speakers af
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Of schoonmoederExirion schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 08:49:
[...]
Schoonmaakster? Lui zwijn. Of bedoel je gewoon je vriendin
Morgen avond weer genieten met The Raid 2, vette beelden en geluid
[ Voor 24% gewijzigd door Wackmack op 03-07-2014 08:53 ]
Nee ik bedoel zo'n hulp in de huishouding, huishoudster, schoonmaakster, poets, of hoe je het ook wilt noemen. Lui. wellicht maar wel verdomd handig zo'n dame.Exirion schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 08:49:
[...]
Schoonmaakster? Lui zwijn. Of bedoel je gewoon je vriendin
Toffe film, wel best anders dan deel één overigens.Versteegrob schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 08:52:
[...]
Morgen avond weer genieten met The Raid 2, vette beelden en geluid
Je had natuurlijk van tevoren kunnen weten dat zulke verhalen goed aangedikt zijn.FeaR schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 06:24:
of alle verhalen waar zijn dat ze speakers van duizenden euro's wegspelen
Van die uitspraak gaat namelijk uit dat duurdere speakers per definitie beter zijn, en dat is natuurlijk sowieso al onzin. Het is toch grotendeels een kwestie van smaak, want wat maakt een speaker 'beter'?
Heheh, als ik die stoelen weghaal is het meteen zo kaal. Wat zet je anders voor een radiator?SannrHerr schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:29:
Fantastisch. Hele kamer ingericht op films en spellen en toch maar een stoel er tussen voor bezoek. Hahaha.
Eens dat een deel smaak is, maar er is toch wel iets te zeggen over wat beter is. Vlakke on axis respons, zeker wbt het middengebied, en gelijkmatig verlopende power respons bijvoorbeeld. En lage harmonische vervorming.ktf schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:07:
[...]
Je had natuurlijk van tevoren kunnen weten dat zulke verhalen goed aangedikt zijn.
Van die uitspraak gaat namelijk uit dat duurdere speakers per definitie beter zijn, en dat is natuurlijk sowieso al onzin. Het is toch grotendeels een kwestie van smaak, want wat maakt een speaker 'beter'?
De meeste HiFi reviews hebben een hekel aan specificaties en metingen en beweren dat zulke cijfers niets zeggen. Ik ben het er verder helemaal mee eens. Ik kies mijn speakers op specificaties: reviews zijn erg persoonlijk en smaakgebonden, en naar een speaker luisteren bij de verkoper zegt nog niks, bij de meeste zit je vooral naar de akoestiek van de luisterruimte te luisteren i.p.v de speaker.Jag schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:33:
Eens dat een deel smaak is [...]
Daarbij, mijn punt was dat het onzin is om te zeggen dat duurdere speakers beter zijn. De notie dat een bepaalde speaker andere speakers die voor veel meer geld verkocht worden het nakijken geeft is dan ook nogal hol.
edit: anyway, volgens mij gaat dit off-topic. Tijd voor mij om m'n stuff te showen

Pas geleden kon ik week niet over mijn wekkerradio beschikken en heb ik ze op mijn nachtkastje gezet. Dat was nog eens heerlijk wakker worden
[ Voor 33% gewijzigd door ktf op 03-07-2014 11:05 ]
Vloerstaanders zijn tot op heden nog niet omgevallen maar scheelt niet veel...
Het gaat hier om de B&W CM8 dus vrij smalle speaker, en niet heel zwaar. Als een kind van 12 kilo er tegenaan valt dan begint hij toch lichtelijk te wankelen.
En dan heb ik het nog niet eens over die super schattige trap auto's waarmee ze overal tegen aan beuken.
Ik zat te denken aan verkopen en bookshelfs voor terug kopen en op hoogte hangen.
Maar ik hou wel ontzettend veel van hem hoor
[ Voor 94% gewijzigd door wann0wfhc op 03-07-2014 13:05 ]
Wayneheadx schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:04:
Iemand een oplossing voor een kleine mannetje die net begint met lopen en dus zich overal aan past pakt, tegen de vloerstaanders aan beukt, met z'n klauwen in je speakers graait etc..?
Het gaat hier om de B&W CM8 dus vrij smalle speaker, en niet heel zwaar. Als een kind van 12 kilo er tegenaan valt dan begint hij toch lichtelijk te wankelen.
En dan heb ik het nog niet eens over die super schattige trap auto's waarmee ze overal tegen aan beuken.
Ik zat te denken aan verkopen en bookshelfs voor terug kopen en op hoogte hangen.
Maar ik hou wel ontzettend veel van hem hoor

En dat kan dan op de speaker heen, of natuurlijk om de klein belhamel

Wat valt er te zien:
front speakers B&W DM330
Center speaker Yamaha NS-C105
rear speakers B&W DM 310
subwoofer JBL sub 200/230
aangestuurd door Onkyo TX-SR607
TV Panasonic TX-L42ET60E
heb ook nog een tijdje een playon hd aangesloten gehad als mediaspeler maar deze gebruik ik niet meer ivm afstand tot PC.
[ Voor 6% gewijzigd door boeke209 op 03-07-2014 20:12 ]
Als je er tevreden mee bent,helemaal goed natuurlijkJeroentjuh82 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:58:
[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 04-07-2014 08:55 ]
ga je de center speaker ook nog vervangen voor een B&W?boeke209 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:07:
Na een tijdje al jullie mooie verzamelingen mogen aanschouwen wou ik mijn opstelling ook nog even laten zien:
[afbeelding]
Wat valt er te zien:
front speakers B&W DM330
Center speaker Yamaha NS-C105
rear speakers B&W DM 310
subwoofer JBL sub 200/230
aangestuurd door Onkyo TX-SR607
TV Panasonic TX-L42ET60E
heb ook nog een tijdje een playon hd aangesloten gehad als mediaspeler maar deze gebruik ik niet meer ivm afstand tot PC.
Persoonlijk gebruik ik dan nog liever geen center, als een center van een totaal ander type/merk.In verband met het klankverschil wat je dan vind ik krijgt
kan je de speaker(tjes) niet verder naar beneden richten,achter? zo lijkt het me dat het geluid over je heen gaatMorosMyrddin schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:16:
een Teaser:
Voor:
[afbeelding]
Tijdens:
[afbeelding]
Zo goed als af (met de veel te kleine surround melkkartons):
[afbeelding]
Verder moet de Tv/multimedia kast (die nog niet te zien is) nog afgewerkt worden en moet er nog LED verlichting komen in het plafond, en algemene afwerking zoals wat bij schilderen enzo
Wat een verschil trouwens, voor en na,van wat er te zien is dan
Lekker,Dark_Sc0rpi0n schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:13:
Na een tijd meegelezen te hebben post ik hierbij mijn setup:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Excuus voor de slechte foto's ik had / heb een beetje moeite om het goed op de foto te krijgen.
Wat je ziet:
Speakers: Monitor Audio silver 8
Receiver: Cambridge audio 551R
Blu-ray Speler: Cambridge audio 650BD
Tv: Samsung 55HU7500
Netfilter: Monster Power HTS2600
Wat je niet ziet:
Media Speler: Raspberry Pi met OpenElec
Gaming: Lange hdmi kabel naar PC
Het plan is om binnenkort een center speaker erbij te kopen. (Daarom hangt de tv zo hoog)
Eindelijk iemand met Cambridge, top spul
Heb je geen ruimte om de speakers verder uit elkaar te zetten? Je hebt zo veel te veel power naast elkaar staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Audione0 op 04-07-2014 11:49 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
De center word alleen gebruikt tijdens het kijken van films/series en dan heb ik er niet zo veel last van. Wanneer ik student af ben zou ik graag een complete set iets nieuwere B&W's willen aanschaffen.freaky35 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:11:
[...]
ga je de center speaker ook nog vervangen voor een B&W?
Persoonlijk gebruik ik dan nog liever geen center, als een center van een totaal ander type/merk.In verband met het klankverschil wat je dan vind ik krijgt
Prachtig spul heb je staan!pieter_ale schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:29:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
Verder onlangs wat nuttige informatie gevonden:
- Eigenschappen en invloed van luidsprekerkabels: http://www.opusklassiek.n...abels_sprookjeswereld.htm
- Hoor je verschil tussen versterkers? http://www.audioholics.co...the-sound-of-an-amplifier
- Meten van je kamer akoestiek (gratis): http://www.roomeqwizard.com/
Indien gewenst kan ik ook wel wat foto's laten zien van de panelen in de kamer. Heb hiervan nu
achter elk gordijn een staan van ca. 70x220 en rechts naast de speakers een van ca 105x220. Deze hebben in combinatie met het vloerkleed de galmtijd al goed terug kunnen dringen naar ca 0.4 sec.
Ben ook helemaal weg van je vloer.
Denk alleen dat je je speakers zwaar te kort doet met die Marantz receiver en je met een degelijke eindbak nog veel blijer wordt van de B&W's.
De 651 das helemaal een mooie receiverAudione0 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:34:
Eindelijk iemand met Cambridge, top spulIk moet nog een leuke blueray en zuilen vinden bij mijn Azur 651r. Maar ik moet nog heeeeeel even sparen. De quadrals doen het er prima op, maar de CA lust wel wat meer
Hier staat er nog eentje te koop: marktplaats Al is er wel al een flink bod op uitgebracht.
Momenteel helaas niet echt, er staat namelijk een flinke boekenkast naast die veel ruimte in neemt. Ik ga eens kijken of ik die niet ergens anders kwijt kan, en anders wordt het afwachten tot ik uit huis ga en wat meer ruimte heb.Audione0 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:34:
Heb je geen ruimte om de speakers verder uit elkaar te zetten? Je hebt zo veel te veel power naast elkaar staan.
Inmiddels ben ik qua kennis weer wat verder over versterkers:
Hoeveel Watt gebruik heb je gemiddeld nodig? http://www.homecinemamaga...s/specificaties_speakers/
Bereken jou benodigde RMS vermogen (uitgebreid): http://amorgignitamorem.n...oEindversterkerEisen.html
Zin en onzin mbt 8 Ohm versterker en <4 Ohm speaker: http://www.sengpielaudio....fierLoudspeakerAndOhm.htm
Thuis in je woonkamer heb je al genoeg aan een paar Watt (nominaal).
Bij +/- 85 dB inclusief 12dB Crestfactor (piekgeluid van livemuziek) heb ik aan dan 25 Watt genoeg.
Voor 85 dB continu is slechts 1.5 Watt al genoeg.(!)
De SR6006 kan op 4 ohm 156 Watt leveren bij 0.1% verstoring. (Stereo)
Surround op 5 kanalen is het ongeveer 76 Watt bij 8 Ohm of +/- 90 Watt op 4 Ohm.
Bron: http://www.soundandvision...receiver-ht-labs-measures
Conclusie
Op basis van deze berekeningen heeft de versterker meer dan voldoende vermogen en is de voeding ook
sterk genoeg om de B+W 803's aan te kunnen.
Praktijk
Los van de berekeningen / specificaties en metingen, wil ik toch ook gewoonweg luisteren of ik verschil kan horen. Daarom heb ik gisteren (al) een extra stereo eindversterker gekocht:

Advance Acoustics MAA-406
Output power / 8 Ohms : Class AB : 2 x 150 W
Output power / 4 Ohms : Class AB : 2 x 260 W
Review, icm meetgegevens: http://www.servi-q.nl/wp-...-MAA406-HVT-okt-20112.pdf
Review2: http://www.techradar.com/...206-maa-406-408093/review
De komende tijd ga ik dus kijken of ik verschil ga merken in geluidskwaliteit door deze extra eindversterker. Mocht dit het geval zijn dan staat hij vast en zeker goed in de kast.
Tip voor mensen met een Reciever icm grote luidsprekers: Wanneer je versterker het niet goed voor kan blijven, zou je de grote luidsprekers op small in kunnen stellen. Een (actieve) subwoofer pakt dan de lage tonen over, waardoor je versterker minder werk hoeft te verzetten.
Als iemand nog op/aanvullingen heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Berekeningen zijn leuk, maar het kan toch zeker wel verschil maken om er wat meer vermogen dan wel een andere versterker aan te hangen. Nu ben ik ook niet zo van dat er een wereld van verschil tussen receivers zit (en dit ook vaak met eigen oren mogen horen), maar met een laatste bezoek waar iemand mijn eindbak (2 x 300 Watt @ 8 Ohm) uit heeft geprobeerd hoorden we degelijk verschil. Op papier een makkelijke speaker - Tannoy S10 - met 93 dB rendement en nominaal 6 Ohm. De receiver was een Onkyo NR808 wat ook geen kleintje is. Maar er waren toch behoorlijke verschillen te horen. Blijkt een speaker met twee 10" units toch wat lastiger in praktijk dan in theorie. Overigens hebben we zowel de Onkyo als mijn Emotiva('s) gelijk afgesteld met een dB-meter (in een overigens goed akoestisch afgestemde ruimte) waardoor het een heel eerlijke test was.pieter_ale schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:29:
Conclusie
Op basis van deze berekeningen heeft de versterker meer dan voldoende vermogen en is de voeding ook
Moet dus wel gezegd worden dat mijn versterkers uit zijn speakers meer verschil wisten te halen dan ze bij mijn thuis op mijn speakers doen. Maar goed, the proof of the pudding is in the eating.
En hoe is de sound nu, en dan vooral in stereo?pieter_ale schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:29:
Thnx Coob.
Inmiddels ben ik qua kennis weer wat verder over versterkers:
Hoeveel Watt gebruik heb je gemiddeld nodig? http://www.homecinemamaga...s/specificaties_speakers/
Bereken jou benodigde RMS vermogen (uitgebreid): http://amorgignitamorem.n...oEindversterkerEisen.html
Zin en onzin mbt 8 Ohm versterker en <4 Ohm speaker: http://www.sengpielaudio....fierLoudspeakerAndOhm.htm
Thuis in je woonkamer heb je al genoeg aan een paar Watt (nominaal).
Bij +/- 85 dB inclusief 12dB Crestfactor (piekgeluid van livemuziek) heb ik aan dan 25 Watt genoeg.
Voor 85 dB continu is slechts 1.5 Watt al genoeg.(!)
De SR6006 kan op 4 ohm 156 Watt leveren bij 0.1% verstoring. (Stereo)
Surround op 5 kanalen is het ongeveer 76 Watt bij 8 Ohm of +/- 90 Watt op 4 Ohm.
Bron: http://www.soundandvision...receiver-ht-labs-measures
Conclusie
Praktijk
Los van de berekeningen / specificaties en metingen, wil ik toch ook gewoonweg luisteren of ik verschil kan horen. Daarom heb ik gisteren (al) een extra stereo eindversterker gekocht:
[afbeelding]
Advance Acoustics MAA-406
Output power / 8 Ohms : Class AB : 2 x 150 W
Output power / 4 Ohms : Class AB : 2 x 260 W
Review, icm meetgegevens: http://www.servi-q.nl/wp-...-MAA406-HVT-okt-20112.pdf
Review2: http://www.techradar.com/...206-maa-406-408093/review
De komende tijd ga ik dus kijken of ik verschil ga merken in geluidskwaliteit door deze extra eindversterker. Mocht dit het geval zijn dan staat hij vast en zeker goed in de kast.
Tip voor mensen met een Reciever icm grote luidsprekers: Wanneer je versterker het niet goed voor kan blijven, zou je de grote luidsprekers op small in kunnen stellen. Een (actieve) subwoofer pakt dan de lage tonen over, waardoor je versterker minder werk hoeft te verzetten.
Als iemand nog op/aanvullingen heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Ik heb voorheen ook lang getweifeld om een eindbak aan mijn receiver te hangen maar ben uiteindelijk toch helemaal terug gegaan naar stereo.
Ik was bang dat de receiver dan de zwakke schakel zou worden omdat die nog steeds het signaal moet leveren aan de eindbak(ken).
Maar mooie amp heb je erbij nu.
Wilde je al Advance aanraden. Veel bang for the buck naar mijn idee.
Ik heb ze ook staan
MPP-206 en 2x MAA-705.
Speakers zijn de Seas Thor evo 4 en verder nog een Marantz DV8400 en inmiddels is er een Bluesound Node bijgekomen.
De blue sound leek mij ook wel wat ivm hi res flac. Werkt t een beetje? de app schijnt wel ok te zijn toch?
Klinken geweldig goed.
Hier een mooi stuk over de speakers.
De app van Bluesound vind ik juist niet heel handig al schijn ie voor Apple beter te zijn, ik gebruik alleen Android devices.
Maar er wordt aan gewerkt en via het forum van bluesound kun je requests doen wat je graag in de upgrades zou willen zien.
[ Voor 30% gewijzigd door coob op 04-07-2014 18:51 ]
Jij had toch eerst ook een set A25ers? (als front en rears)Versteegrob schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:26:
Ging zelf van een goed setje naar de Dali Zensor serie icm Monolith plus. Verschil was heel erg groot maar wat precies? Geluiden kwamen mooier binnen, subwoofer met meer impact, veel meer details.
Welke heb je er nu staan?
I bad beat my meat by busting my nuts!
Persoonlijk zou ik ze een jaar, of twee op de slaapkamer plaatsen en dat tot ''verboden terrein'' omtoveren.Wayneheadx @ 13:04:
Iemand een oplossing voor een kleine mannetje die net begint met lopen en dus zich overal aan past pakt, tegen de vloerstaanders aan beukt, met z'n klauwen in je speakers graait etc..?
Dan koop je voor de periode dat ze boven staan een paar mooie bookshelfs.
Hier kan ik het dus onmogelijk mee oneens zijnGrandisimo @ 17:24:
Staanders van 30kg halen !
Nieuwkoop is duurkoop
Wat we zien aan HiFi apparatuur:
- Marantz SR6004
- 2 x b&w 685
- 1 x b&w htm62
Binnenkort zal de set worden aangevuld met een b&w 608 subwoofer en 2 x b&w 686.
De stands zijn gemaakt van kastanje palen en pin stands die gebruikt worden voor bloemschikken. Totale kosten van deze stands zijn ongeveer €45 per set. Er zijn enkele stabiliteit problemen aanwezig, deze zullen worden opgelost door een dikkere paal verder te verzinken op de voet (helaas word het zweef effect dan wel minder).
http://www.mupload.nl/img/kj5p680bgac.jpg
http://www.mupload.nl/img/rlwcjprvs4x.jpg
http://www.mupload.nl/img/61qvpnlpgr1.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 07-07-2014 08:59 . Reden: Zie de TW betreffende foto's. ]
En olie zou ze misschien meer kleur/uitstraling geven?
Voor mensen met katten; sisal touw eromheen en je hebt meteen krabpalen.
[ Voor 15% gewijzigd door coob op 05-07-2014 11:32 ]
Leuk bedacht dat met die palen ik zal alleen aansluitend op je thema ook het meubel meenemen en ook zoiets verzinnen voor je audio meubel bijv. die chromen pijpen die nu je glasplaat vasthoud (waarmee je nu niets doet) te vervangen door ook kastanjepaaltjes en daar dan je versterker op te zetten.sip5080 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:13:
Aangezien ik de afgelopen weken creatief bezig ben geweest met het bouwen van eigen luidspreker stands, wil ik deze creativiteit graag met jullie delen.
Wat we zien aan HiFi apparatuur:
- Marantz SR6004
- 2 x b&w 685
- 1 x b&w htm62
Binnenkort zal de set worden aangevuld met een b&w 608 subwoofer en 2 x b&w 686.
De stands zijn gemaakt van kastanje palen en pin stands die gebruikt worden voor bloemschikken. Totale kosten van deze stands zijn ongeveer €45 per set. Er zijn enkele stabiliteit problemen aanwezig, deze zullen worden opgelost door een dikkere paal verder te verzinken op de voet (helaas word het zweef effect dan wel minder).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic