Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.679 views

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 13:12
Ja, je kan daarvoor de Enhanced Digital Output installeren als add-on op je Squeezebox.

[ Voor 43% gewijzigd door tommyz op 06-06-2014 16:00 ]

Flickr

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11 12:03

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ah, ik zie het. Gaaf.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Ik ga eerdaags nVidia 3d vision proberen icm mijn beamer. Helaas is een 2e bril erg prijzig en vraag me af of de ir transmitter ook aan de achterkant werkt gezien de htpc onder de beamer staat.

Ook moet ik nog 3 weken wachten op een nieuwe tv meubel, dan zal ik wat nieuwe pics schieten

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 14:17

Atmoz

Techno!!

RickvN schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:04:
Gruwelijk! Ziet er echt dik uit, maar als ik Google op de prijzen..... Oef!
8)
En inderdaad....... het is even sparen zo'n ding O-) 8)7
Cobaltjeh schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:12:
[...]

Je kan eventueel kijken voor een akoestisch open doek. Dan kunnen de speaker achter het scherm.
Dan zou je nog wel wegkomen met 2,5 meter. (Wel andere speakers plaatsen, want die je nu hebt zijn zonde om achter een scherm te verstoppen :+)
Heb ik aan gedacht. Maar akoestisch open doen (dus met perforaties erin) wordt ernstig afgeraden bij 4K projectie!! Ik denk dat ik een "custom made" speaker-wall ga bouwen met daarin ook het (span)scherm verwerkt.
Mijn ruimte is ook niet super groot 3,25 breed, en daardoor gekozen voor een scherm van 225 breed.
Dit is ook een beetje het maximale wat optimaal is op een zichtafstand van 3,50 meter. Ik wil ook niet helemaal achter tegen de muur zitten aangezien ik daar een mega piek zit in het subbereik. Plus kunnen de speakers dan nog een beetje uit de hoek wat het geluidsbeeld aanzienlijk verbeterd.
Ja, dat probleem met de speakers laten "ademen" moet ik op de een of andere manier nog op weten te vangen... Nog maar eens goed over nadenken dus!
Maar met 4k kan je zeker nog een stukje groter denk ik. Zorg dan wel dat de zijmuren lekker donker zijn, anders gaat het verschrikkelijk reflecteren. Zeker als ze zo dicht op het scherm zitten.
Klopt, met 4K kun je belachelijk groot! En zoals het (eigenlijk) hoort: de kamer wordt pitch-black 8)
Ron_Tweaker schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:51:
Had tot op heden een set B&W CM8's staan in satijn wit, maar na upgrade van al mijn stereocomponenten (Marantz PM-15S2 LE, Marantz SA-15S2 LE en Marantz NA-11S1) schoot voornamelijk de plaatsing van het geluid en vooral de basweergave tekort...

Toen kwam de CM10's in het vizier, nog even getwijfeld of ik een 5 jaar oude B&W 803s set zou nemen, maar dat zou een doorn in het oog zijn geweest aangezien de center en surrounds dan ook vervangen zouden moeten worden. Ik hou van een strak interieur en niet van een bij elkaar geraapt zooitje.

Enfin de CM10's zijn sinds gisteren in mijn bezit en gaan laag... en het totaalbeeld qua geluid klopt nu! Ik ben happy.
Zeer mooi!!
Sjieke speakers ook _/-\o_
bryanvan schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:57:
Jesus wat een prijzen van die apparatuur zeg:P

Die 4K beamert kost 10k!!! Maar toegegeven wel zeer vet!
Die CM10's kosten ook 4k :P maar ook toegegeven zeer toffe speakers!
O+
tommyz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:30:
@atmoz: Wat een beest, heel gaaf!
Thanks!!
En ook er-rig mooi je ruimte!!! :9 :9

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
atmoz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:56:
Helaas nog geen foto's van m'n (nog te bouwen) Home Theater, maar wel alvast een pats 8) met m'n nieuwe speeltje >:)

Om toch te kunnen genieten van dit beestje heb ik tijdelijk een oplossing in de woonkamer gemaakt:

[afbeelding]

[afbeelding]
(excuses voor de slechte kwaliteit foto)

Blij, blij, en nog eens blij ermee O+ :9~
Mooi speeltje... Er stond ook een Vw1000 te koop met 170 uur op de teller.... Was dat geen optie? Of schelen die Vw500 en 1000 niet veel van elkaar? Ik heb wel een Vw1000 zien spelen alleen zonder 4k. Niet echt een meerwaarde TOV mijn Hw55 zolang er geen content is.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Masterkale1 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:37:
[...]

Mooi speeltje... Er stond ook een Vw1000 te koop met 170 uur op de teller.... Was dat geen optie? Of schelen die Vw500 en 1000 niet veel van elkaar? Ik heb wel een Vw1000 zien spelen alleen zonder 4k. Niet echt een meerwaarde TOV mijn Hw55 zolang er geen content is.
Thanks! :)

Dat was inderdaad niet echt een optie, en wel om de volgende redenen:

- nóg duurder
- er moet nog een hardware upgrade in wil je er 4K @ 60fps mee kunnen kijken ---> nog eens € 2500,- erbij
- zit geen CMS op
- hij is niet ZOVEEL beter dan een VW500
- op bepaalde gebieden is de VW500 zelfs beter

Het zou in mijn situatie zeker niet handig zijn om voor die VW1000 te hebben gekozen.

Klopt, de content mist nog een beetje, en bovendien (kwam ik pas achter toen ik 't ding had) is er nog niet echt iets waar 4K uit komt :'( (en als zéker niet in 60fps). Ik had gedacht dat m'n PS4 wel al 4K kon outputten, maar dat valt dus even tegen...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Als je die beamert gewoon aan de DVI hangt en er drivers voor installeert, snapt je huidige videokaart dat dan niet? Ik bedoel, qua ramdac en geheugen moet een 4K resolutie niet zo'n probleem zijn, je moet je videokaart alleen even aan zijn verstand peuteren dat er een dergelijk apparaat aan hangt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 19:07
Dit is toch wel 1 van mijn favoriete topics op het forum, zoveel moois dat hier voorbij komt!
Na dit alles al een tijd in de gaten te hebben gehouden vond ik het tijd om mijn Home Cinema eens te tonen.
Helaas geen 4k beamers en 120" schermen, maar als student moet je het doen met wat je hebt :)

Mijn oude situatie.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MYV3i2E.jpg
Een jaar geleden hebben mijn vriendin en ik een appartementje gevonden in de binnenstad.
Tijd voor inkopen!
Bij de plaatselijke HiFi zaak naar binnen gelopen en 2 Sonab C31 zuilen op de kop weten te tikken en via V&A een Harman Kardon versterker en een HTPC over kunnen nemen.

Afgelopen weekend het hele huis ondersteboven gehad.
Het was tijd voor een nieuw meubel en nieuwe speakers.
Het oude meubel was te klein en de zuilen te groot :+
Hierbij de huidige situatie, en ik kan eindelijk zeggen dat ik (bijna) tevreden ben.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O9LxYqm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NJS3gM2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ihSmV9F.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/trzqPtm.jpg

Toshiba 46" TV
Harman Kardon AVR-138 reciever
Tannoy Mercury F1 (Front speakers)
Tannoy Mercury FC (Center speaker)
HTPC
PS3

[ Voor 6% gewijzigd door MyBearTibbers op 08-06-2014 15:57 ]

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Mooie setup! Tof dat hout ook, zelfbouw?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 21:39
MyBearTibbers schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:38:
Dit is toch wel 1 van mijn favoriete topics op het forum, zoveel moois dat hier voorbij komt!
Na dit alles al een tijd in de gaten te hebben gehouden vond ik het tijd om mijn "Home Cinema" eens te tonen.
Helaas geen 4k beamers en 120" schermen, maar als student moet je het doen met wat je hebt :)

Mijn oude situatie.
[afbeelding]
Een jaar geleden hebben mijn vriendin en ik een appartementje gevonden in de binnenstad.
Tijd voor inkopen!
Bij de plaatselijke HiFi zaak naar binnen gelopen en 2 Sonab C31 zuilen op de kop weten te tikken en via V&A een Harman Kardon versterker en een HTPC over kunnen nemen.

Hierbij de huidige situatie, en ik kan eindelijk zeggen dat ik (bijna) tevreden ben.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Toshiba 46" TV
Harman Kardon AVR-138 reciever
Tannoy Mercury F1 (Front speakers)
Tannoy Mercury FC (Center speaker)
HTPC
PS3
Mooi meubel! Prima gelukt zo te zien :+

Komoot

• MyBearTibbers
RickvN schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:41:
Mooie setup! Tof dat hout ook, zelfbouw?
Dankjewel
Ja is gemaakt van steigerhout
Waus26 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 08:33:
Mooi meubel! Prima gelukt zo te zien :+
Like a charm, bedankt voor het ontwerp! :*)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:43

Audione0

Strijdt der titanen

The Eagle schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:33:
Ik bedoel, qua ramdac en geheugen moet een 4K resolutie niet zo'n probleem zijn, je moet je videokaart alleen even aan zijn verstand peuteren dat er een dergelijk apparaat aan hangt.
Haha, heel mooi gezegd :) :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Audione0 op 08-06-2014 04:16 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

The Eagle schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:33:
Als je die beamert gewoon aan de DVI hangt en er drivers voor installeert, snapt je huidige videokaart dat dan niet? Ik bedoel, qua ramdac en geheugen moet een 4K resolutie niet zo'n probleem zijn, je moet je videokaart alleen even aan zijn verstand peuteren dat er een dergelijk apparaat aan hangt.
De projector heeft geen DVI. En bovendien bestaan er nog geen videokaarten die HDMI2.0 hebben, laat staan dat ze 4096x2160 @ 60fps kunnen uitsturen ;) Gaat dus (helaas) absoluut niet werken, zie ook dit topic :/

@MyBearTibbers: érg mooi zeg!
Ziet d'r gezellig uit 8) Biertje d'r bij.... hoppakee _/-\o_

• The Eagle
Ik mag toch aannemen dat die projector ook gewoon een VGA aansluiting heeft? Of kan daar ook al geen 4K overheen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

The Eagle schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:55:
Ik mag toch aannemen dat die projector ook gewoon een VGA aansluiting heeft?
Nope. Alleen 2 stuks HDMI2.0 voor de rest niets. (gelukkig ook maar, wat moet je daar nog mee...?!)
Of kan daar ook al geen 4K overheen?
Nee, zeer zeker niet. Alleen door de nieuwe (bijna nog nergens te "krijgen") HDMI2.0 gaat 4K in zijn volle glorie. Ohja, en over DisplayPort 1.2, maarja dat komt bijna nooit voor op beeldweergevers anders dan een computer.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

MyBearTibbers schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:38:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg geslaagd :)

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 08-06-2014 12:19 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn work in progress project begint ook ergens op te lijken:
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/DSCN2617.JPG
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/DSCN2618.JPG
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/DSCN2619.JPG
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/DSCN2620.JPG
Reciever: Marantz SR7008
Front speakers: B&W 683 S2
Rear speakers: B&W 685 S2
TV: Samsung 55HU7500
Mediabox: UPC Horizon (gebruik een losse modem voor internet, Horizon is wel switch voor de overige apparatuur)

Niet zichtbaar op de foto:
Router: Asus RT-AC68U
Mediaspeler: Intel NUC D34010WYK (Windows 8.1)

Spul gister neergezet, nog niets is aangesloten en ook de positionering ben ik nog niet helemaal uit (bank staat nu voor mijn rechter front...., misschien toch wat dichter bij mijn tv meubel zetten?).

Gister bezig geweest met het voorbereidende werk: gaten geboord voor netwerk / coax en rear speakers. Rears sluit ik nog niet via de kruipruimte aan zolang ik de positie niet precies weet.
Zelfde geld voor de "sfeer" lamp, die gaat naar links zodat ik achter de bank iets op kan hangen denk ik.... Hoop komend weekend over te kunnen (bed moet nog geleverd worden 8)7).

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 08-06-2014 13:39 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Ziet d'r al zeer goed uit!
Succes met de positionering en alles aansluiten ;)

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 16:07
Tortelli schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:37:
Verhaal:
Goed voor elkaar!, erg mooi en strakke ruimte. Staat de rechter 683 niet tegen de bank aan te spelen?
Staat er nog een sub op de planning?
Komt er nog een center bij? (HTM61)
Wat voor kabels wil je gaan leggen?
Met welke software speel je je films af op je NUC?

Kortom, als mede B&W gek vind ik het een erg toffe setup!

• Tortelli

Tortelli

De rechter 683 staat nu tegen de bank inderdaad, dus ik moet hem wat dichter tegen de tv meubel zetten (al is dat audio technisch wat minder natuurlijk). Zal nog wel wat schuiven voordat alles "goed" staat.

Heb tijdens het proef luisteren met en zonder sub geluisterd en ik vond het niet enorm veel toevoegen 8)7 . Center staat zo lomp vind ik, kan hem nu ook lastig plaatsen zolang de tv op het meubel staat.
Op de langere termijn kan dit er altijd nog komen natuurlijk.

Kabels komen van audioquest en heb ik aangesneden / netjes afgewerkt met krimpkous etc. Front worden bi amplifyed (en laat ik gewoon over de grond lopen). Zal als alles staat nog wel wat moeite moeten stoppen om eea af te werken aangezien er nogal wat kabels komen te lopen :D.

• MyBearTibbers
Mooi strak interieur en nette setup!
Veel plezier in je nieuwe huis

• mr.DJ95
Tortelli schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:28:
De rechter 683 staat nu tegen de bank inderdaad, dus ik moet hem wat dichter tegen de tv meubel zetten (al is dat audio technisch wat minder natuurlijk). Zal nog wel wat schuiven voordat alles "goed" staat.

Heb tijdens het proef luisteren met en zonder sub geluisterd en ik vond het niet enorm veel toevoegen 8)7 . Center staat zo lomp vind ik, kan hem nu ook lastig plaatsen zolang de tv op het meubel staat.

Kabels komen van audioquest en heb ik aangesneden / netjes afgewerkt met krimpkous etc. Front worden bi amplifyed (en laat ik gewoon over de grond lopen). Zal als alles staat nog wel wat moeite moeten stoppen om eea af te werken aangezien er nogal wat kabels komen te lopen :D.
Die B&W's uit de 600 serie zijn gelukkig aan de voorkant geport en kunnen dus dichter tegen een meubel of wand staan meen ik.
Audioquest en B&W is een vaak gemaakt keuze overigens.

Vanwaar trouwens de 600 serie en niet de CM8 oid?

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Tortelli met welke sub had je die dan geluisterd?
want een goede subwoofer voegt nog verrassend veel toe zowel Films als Muziek mits goed afgesteld.

zal lekker je tv ophangen en dan een center plaatsen en dan als laatsen een goede subwoofer erbij nemen.

leuke strakke inrichting ziet er goed uit.
zal straks wel helaas anders zijn met al die kabels.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Is dat meubel van IKEA als ik vragen mag? Hij lijkt erg op de Byas, maar ook weer niet :p

[ Voor 36% gewijzigd door werkenslaap op 08-06-2014 20:02 ]

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:15

Rudios

Lost in space?

Wat een prachtige sets zie ik hier voorbij vliegen, super!

Whole lot of stars ***

• Tortelli

Tortelli

mr.DJ95 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:33:
[...]
Vanwaar trouwens de 600 serie en niet de CM8 oid?
Heb een aantal speakers geluisterd en de 683's bevielen mij perfect en paste in mijn budget. Heb ze om eerlijk te zijn niet vergeleken met de CM8's 8)7.
Vergeleken met mijn huidige referentie op hifi gebied (mijn vader zijn Quad setup) zijn de 683's wat minder in het hoog.
Zag vandaag een paar reviews die overigens allemaal erg positief zijn over de 683 S2 en 685 S2's.
michael3 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:18:
Tortelli met welke sub had je die dan geluisterd?
want een goede subwoofer voegt nog verrassend veel toe zowel Films als Muziek mits goed afgesteld.

zal lekker je tv ophangen en dan een center plaatsen en dan als laatsen een goede subwoofer erbij nemen.

leuke strakke inrichting ziet er goed uit.
zal straks wel helaas anders zijn met al die kabels.
Een Rel van €1000, not sure welk type het was.
Ik zit zelf na te denken over de ophang optie in combinatie met een center. Maar goed eerst mijn huis maar eens in, kan over een paar maand altijd nog wat bij kopen natuurlijk ;).

Wil een kabelgoot over de grond leggen denk ik voor de front speakers. Moet me dat eens bekijken als alles er ligt (morgen? :P ). Verwacht dat ik alles wel netjes weggewerkt krijg eigenlijk.

Zal als alles af is wel nieuwe foto's maken. Heb ook een vrij aparte lamp gekocht voor mijn eettafel die het tonen waard is 8).
werkenslaap schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:59:
Is dat meubel van IKEA als ik vragen mag? Hij lijkt erg op de Byas, maar ook weer niet :p
Het is een meubel van Xooon: deze. SR7008 past er prima in, flink gat achterin gemaakt voor koelen en om de kabels kwijt te kunnen. Wel goed opletten met de temperatuur aangezien deze bij mijn ouders (in vergelijkbare opstelling behoorlijk warm werd).

Moet ook nog kijken naar de verlichting, heb nu een perfecte "tv / film" verlichting, maar om iets te lezen is het donker zat volgens mij.

[ Voor 79% gewijzigd door Tortelli op 08-06-2014 21:50 ]

• The Eagle
Hoe wil je dat met een evt centerspeaker gaan doen? :)

• invoil
  • Laatst online: 17-11 23:22
atmoz schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:08:
[...]

Nope. Alleen 2 stuks HDMI2.0 voor de rest niets. (gelukkig ook maar, wat moet je daar nog mee...?!)

[...]

Nee, zeer zeker niet. Alleen door de nieuwe (bijna nog nergens te "krijgen") HDMI2.0 gaat 4K in zijn volle glorie. Ohja, en over DisplayPort 1.2, maarja dat komt bijna nooit voor op beeldweergevers anders dan een computer.
HDMI 1.4 is gespecificeerd voor 4k, een beetje videokaart met hdmi uit doet dit gewoon, is dan alleen qua framerate gelimiteerd tot maximaal 30fps. En displaypoort doet zelfs 60fps maar dan gesegmenteerd (4 losse full hd streams). WIl je het ideale plaatje dan moet je nog even wachten op de HDMI 2.0 GPUs die 4k op 60fps ondersteunen.

De sony 4k player kan alleen content uit de sony store downloaden en weeergeven, je bent qua content dan erg beperkt. Ik zou dan toch wachten op een videokaart.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

invoil schreef op maandag 09 juni 2014 @ 02:30:
HDMI 1.4 is gespecificeerd voor 4k, een beetje videokaart met hdmi uit doet dit gewoon, is dan alleen qua framerate gelimiteerd tot maximaal 30fps
Dat is dus wat ik bedoel met "volle glorie" :)
De sony 4k player kan alleen content uit de sony store downloaden en weeergeven, je bent qua content dan erg beperkt. Ik zou dan toch wachten op een videokaart.
Hmzz, dat wist ik even niet... Balen zeg! Dan gaat dat 'm dus ook niet worden... Tóch maar een dedicated pc ervoor gaan samenstellen... Dan nu met nog even een HDMI1.4 videokaart erin, en straks dus een 2.0 versie. Thanks voor de verheldering!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 13:58

icecreamfarmer

en het is

atmoz schreef op zondag 08 juni 2014 @ 09:12:
[...]

De projector heeft geen DVI. En bovendien bestaan er nog geen videokaarten die HDMI2.0 hebben, laat staan dat ze 4096x2160 @ 60fps kunnen uitsturen ;) Gaat dus (helaas) absoluut niet werken, zie ook dit topic :/

@MyBearTibbers: érg mooi zeg!
Ziet d'r gezellig uit 8) Biertje d'r bij.... hoppakee _/-\o_
Displayport?
Maar als er geen apparaat is wat het kan waarom dan nu al voor de hoofdprijs gekocht?
Het is een schitterend ding en ik zou er ook wel een willen maar bij gebrek aan content had ik toch even de kat uit de boom gekeken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 16:03
Eigenlijk dus gewoon zonde van het geld.

Tegen de tijd dat er voldoende 4k content is/mogelijkheden zijn koop je een 4k-beamer voor 2000 euro. MIsschien kun je hem nog terugbrengen? :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

M'n laptop kan prima 4K uitsturen, toegegeven alleen op 30hz maar film content is toch 24fps~30fps. Een paar keer met HDMI aangesloten op een 4K tv en dat ziet er toch wel super gelikt uit :9 Heb er wel over gedacht (m'n 1080p epson is toch ook ingesteld op 24hz vanaf een pc voor films) maar 10k kan ik toch niet goed praten voor mezelf :D

• Tortelli

Tortelli

Ik kan probleemloos 4k / UHD afspelen met mijn NUC (i3). X264 gaat probleemloos, x265 gaat in 1080p, niet in 4k ( trekt cpu niet ).

Komende hardware zal hardwarematig wel x265 gaan ondersteunen, verwacht dat het de standaard gaat worden voor UHD / 4k materiaal.

[ Voor 34% gewijzigd door Tortelli op 09-06-2014 13:27 ]

• Tjapie1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:39
Tortelli schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:37:
...
Wat een rare opstelling zo? Je bank staat nu wel heel plompverloren in het midden van de kamer.. Kun je de bank en de TV niet spiegelen? Dus de TV waar je bank nu staat en andersom.

Wel mooie spullen verder! d:)b

PC: RTX 3080ti - Ryzen 5 3600 Corsair: MP600 4TB - LPX 16GB - H100i - RM750x - 500D – K100 - Dark Core Pro – MM700 Randapparatuur: C49RG90 - Z906 - T300

Verwijderd

tommyz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:30:
@atmoz: Wat een beest, heel gaaf!
@ron_tweaker: Heerlijke speakers. Ook mooi, in het wit! :)

Ik volg dit topic wel, maar post hier bijna nooit, dus misschien toch maar eens doen. Een tijdje geleden heb ik mijn oude boxen (B&W XT-2's) verkocht, omdat ik iets wilde dat wat minder dominant was in de inrichting. Ik had verschillende systemen op het oog, zoals de Focal Bird of een soundbar. Uiteindelijk gebruik ik mijn set 80% voor muziek en 20% voor films/series/muziek DVD's/Blurays. Toen besloten om mijn huidige versterker, cd speler en blu ray speler te houden en qua boxen de boel aan te passen. Na een hoop gezoek kwam ik bij de Monitor Audio Radius 90 HD uit. Na het luisteren, heb ik deze aangeschaft i.c.m. een Argos Sub 840 subwoofer en een Monitor Audio Dacmagic.

TV + Boxen en sub:
[afbeelding]

Vanaf de zitpositie:
[afbeelding]

Monitor Audio Radius 90 HD:
[afbeelding]

Cambridge Audio Azur 350A en 350C:
[afbeelding]

Cambridge Audio Dacmagic en Logitech Squeezebox:
[afbeelding]

Niet zichtbaar: een simpele Raspberry Pi als mediaplayer.
De TV ga ik binnenkort ook nog ophangen :)
gave koperen lamp, is die toevallig van Zuiver?

Wij zoeken nog een dergelijke namelijk.

• Dendrite
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/33arx1y.jpg

Wat je ziet:
TV: Philips 37 PFL 6606
Versterker: XTZ A100 (met ingebouwde DAC)
Speakers: B&W Preference 5
Mediaspeler: WD TV Live (optisch)
Audiostreamer: Squeezebox Touch (coax)
NAS: Synology DS213+
Router: TL-WR1043ND
Lundia meubeltje

Wat je niet ziet:
Switch: TL-SG1005D
Philips Hue bridge

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tortelli schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:52:
Ik kan probleemloos 4k / UHD afspelen met mijn NUC (i3). X264 gaat probleemloos, x265 gaat in 1080p, niet in 4k ( trekt cpu niet ).

Komende hardware zal hardwarematig wel x265 gaan ondersteunen, verwacht dat het de standaard gaat worden voor UHD / 4k materiaal.
H.265 is al de standaard voor UHD, zoals h.264 dat voor 1080p is.

X264/x265 zijn encoders, geen codecs.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11 16:27
Tortelli schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:28:

Heb een half jaartje geleden mijn 683's blij gemaakt met een SVS PB1-isd en ik kan je vertellen dat film kijken COMPLEET anders is :P
Zo laag kunnen de 683's alleen maar van dromen.
Maar inderdaad, leuk bijzettafeltje :9~
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t1.0-9/269264_463855267018406_1412860724_n.jpg

• tommyz
  • Laatst online: 19-11 13:12
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:15:
[...]

gave koperen lamp, is die toevallig van Zuiver?

Wij zoeken nog een dergelijke namelijk.
Thanks! Nee, dat ding stond een keer ergens in een kledingzaak, met een prijskaartje eraan. Toen hebben we 'm maar meegenomen :*)

Flickr

• alaethem
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 23:07
Na lang meegekeken te hebben hierbij mijn bijdrage.
Wij hebben het lange weekend gebruikt om nieuwe meubels te plaatsen.
Leek mij dus een mooi moment voor foto's

Het TV meubel.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/6ph8exgm04qp0i2/pic01.jpg

De zithoek.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/l8ec99514wabtgx/pic02.jpg

Closeup van de receiver.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/qfdv7buz7plb60e/pic03.jpg

Closeup van de spelers.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/zvmb63z887zkdtg/pic04.jpg

En natuurlijk de front speakers.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/yjjrgo2yyfed412/pic05.jpg

Wat je ziet:
TV: Sony KDL-32V5500 (Digitale TV via CI+ module)
AV receiver: Denon AVR-3313
Blu-ray transport: Denon DBT-3313UD
Console: Sony PS3
Front speakers: KEF Q300
Surround speakers: Jamo S 420 SUR
Center speaker: Jamo S 420 CEN

De fronts hangen alles behalve ideaal maar in deze woning is het niet anders i.v.m. de indeling en ruimtegebrek.
Ik ben overigens heel erg tevreden met de Q300's, de Denon 3313 serie en de combinatie hiervan.
De Jamo's heb ik een keer voor een zacht prijsje kunnen kopen.
Dit gaf me de mogelijkheid om surround te "proberen".

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Waar heb je het tvmeubel vandaan?

LinkedIn WoT Cash Converter

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je zou de fronts misschien nog onder een hoek kunnen zetten?

Wise enough to play the fool

• alaethem
  • Laatst online: 15-11 23:07
PcDealer schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:05:
Waar heb je het tvmeubel vandaan?
Via de post van Kevinn1992 zijn we bij Haco terechtgekomen.

Ze hebben niet veel series die waar je receivers met deze hoogte en diepte in kwijt kan.
Maar als je op zoek bent natuurlijk wel de moeite waard om een kijkje te nemen.
teacher schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:58:
Je zou de fronts misschien nog onder een hoek kunnen zetten?
Op dit moment vind ik het wel goed zo, door de Uni-Q drivers van de KEF's klinkt het geluid nog best wel aardig ondanks de hoek waarin ze staan.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Heeft'ie niet... Alleen 2 stuks HDMI2.0
Maar als er geen apparaat is wat het kan waarom dan nu al voor de hoofdprijs gekocht?
Ik heb er niet de volledige 10K voor betaald. Voor dat geld waarvoor ik hem gekocht heb zal die dit jaar zeker nog nergens verschijnen ;) En ik vond het gewoon zo'n übergeil ding, dat ik 't niet kon laten... Ookal moet ik zelfs nog beginnen aan de bouw van het Home Theater O-)
Het is een schitterend ding en ik zou er ook wel een willen maar bij gebrek aan content had ik toch even de kat uit de boom gekeken.
Tja, er 4K demo's op kijken leek me ook al heel vet.
Bovendien heb ik zelf ook wat native 4K content gemaakt, en dat wilde ik ook wel eens in full effect bekijken 8)
stefijn schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:41:
Eigenlijk dus gewoon zonde van het geld.
Tja, is dat niet met alles (early adaptor) zo?
Tegen de tijd dat er voldoende 4k content is/mogelijkheden zijn koop je een 4k-beamer voor 2000 euro.
Ik denk dat het nog zéér lang (mij in ieder geval té lang) gaat duren voordat deze van 10K naar 2K gaat ;)
En bovendien ziet 1080p materiaal er ook VEEL beter op uit. Dus je hebt er wel degelijk wat aan, ook nu al.
MIsschien kun je hem nog terugbrengen? :)
>:) Nee, dat gaat écht niet gebeuren, is een té sjiek ding...
Sick Nick schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:54:
M'n laptop kan prima 4K uitsturen, toegegeven alleen op 30hz maar film content is toch 24fps~30fps. Een paar keer met HDMI aangesloten op een 4K tv en dat ziet er toch wel super gelikt uit :9 Heb er wel over gedacht (m'n 1080p epson is toch ook ingesteld op 24hz vanaf een pc voor films) maar 10k kan ik toch niet goed praten voor mezelf :D
Hmzzz, maar eens opzoek naar een goedkoop videokaartje wat dit fatsoenlijk aan kan...
Tortelli schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:52:

Ik meen al dat ik (tijdens mijn zoektocht naar een HDMI2.0 videokaart) ergens wat videokaarten ben tegengekomen met x265 hardware on-board...

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Ik dacht dat de Nvidia GTX660 4K ondersteunde?

Er staat wel een notitie bij:
''3 - 3840x2160 at 30Hz or 4096x2160 at 24Hz supported over HDMI. 4096x2160 (including 3840x2160) at 60Hz supported over Displayport. Support for 4k tiled MST displays requires 326.19 driver or later.''

Dus met een displayport heb je wel het beste resultaat.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Bierdopje120 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:50:
Ik dacht dat de Nvidia GTX660 4K ondersteunde?

Er staat wel een notitie bij:
''3 - 3840x2160 at 30Hz or 4096x2160 at 24Hz supported over HDMI. 4096x2160 (including 3840x2160) at 60Hz supported over Displayport. Support for 4k tiled MST displays requires 326.19 driver or later.''

Dus met een displayport heb je wel het beste resultaat.
Ja klopt, die ben ik ook tegengekomen (of in ieder geval eentje met ongeveer dezelfde specs...) maar dat brengt voor mij helaas nog niets ---> geen HDMI2.0 (en ook geen DP1.2 naar HDMI2.0) Voor de time being dus maar een 30fps kaartje kopen, en erna zodra HDMI2.0 uitkomt voor de videokaart zo eentje halen :)

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 17:47
Oude situatie, eind 2012 - zie RexP in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC03817_klein.jpg

Nieuwe situatie, de TV een upgrade gegeven; het is de Sony KDL-55W815B geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC04053_klein.jpg

En ik heb mijn Marantz SR5004 receiver vervangen door een SR5008:

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC04059_klein.jpg

Setup: Marantz SR5008 receiver, BD5004 blu-ray, PM7004 versterker en CD6003 cd-speler.
Daarnaast draai ik nog vinyl via een Pro-Ject, en MP3's van een iPod.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC04065_klein.jpg

Cassettes via een Kenwood KX9010, gamen op de Wii en een extra regiovrije DVD-speler van Yamaha.

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Zo even een nieuwe upgrade van mij Homecinema set:

De Onkyo DV-BD507 Blu-ray player en de Onkyo DV-SP506 SACD/DVD Player worden vervangen door een speler die bijna alles afspeelt , De Oppo BDP-105D Darbee Blu-ray player.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/w89z1tmaz/P1020860.jpg

Ga hem van het weekend even aansluiten, en de rest weg halen (en ook de stof weghalen). :)

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

• Cobaltjeh
  • Laatst online: 06-11 09:00
RexP schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:12:
Oude situatie, eind 2012 - zie RexP in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

[afbeelding]

Nieuwe situatie, de TV een upgrade gegeven; het is de Sony KDL-55W815B geworden:

[afbeelding]

En ik heb mijn Marantz SR5004 receiver vervangen door een SR5008:

[afbeelding]

Setup: Marantz SR5008 receiver, BD5004 blu-ray, PM7004 versterker en CD6003 cd-speler.
Daarnaast draai ik nog vinyl via een Pro-Ject, en MP3's van een iPod.

[afbeelding]

Cassettes via een Kenwood KX9010, gamen op de Wii en een extra regiovrije DVD-speler van Yamaha.
Mooie upgrades, ik vroeg me af waar de PM7004 voor gebruikt wordt? Zit deze doorgelust op de SR5008?
En is de dubbele volumeregeling niet lastig bij het kijken van films?
Cobaltjeh schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:17:
[...]
En is de dubbele volumeregeling niet lastig bij het kijken van films?
Power Amp direct :)
Gebruik je een stereoversterker puur als eindversterker en gebruik je de voorversterker van de PM niet. Overigens is Power Amp Direct de naam die Marantz aan deze aansluiting geeft, Denon gebruikt "P. Direct". Algemene naam voor deze functie op een stereoversterker is HT-pass through.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RexP
Juist... het idee is dat de stereoversterker als eindversterker voor je surroundreceiver dient. Stereobronnen sluit je rechtstreeks op de versterker aan, daar komt de surroundreceiver niet aan te pas.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ik snap de term voorversterker eigenlijk niet zo. Als je een knappe receiver hebt is het toch niet echt nodig om alles voor te versterken? Of is dit bedoeld om juist het stereo gedeelte beter weer te geven waar sommige surround receiver niet echt goed in meegaan?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• RexP
Voor mij was het een logische upgrade om voor stereo de receiver te vervangen door een stereoversterker; in dit geval is de stereoversterker beter dan de receiver. Misschien valt het verschil minder op bij duurdere receivers. Ik heb voor deze opzet gekozen omdat je de versterker en receiver los van elkaar kan upgraden - een receiver veroudert sneller. Voor mij speelde ook nog mee dat de versterker over een phonotrap beschikt, de receiver niet.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Mijn reactie was niet specifiek voor jou bedoeld, maar meer een vraag in het algemeen. Ik wil zeg maar de meerwaarde weten van voor en eind versterken en waarom een goede stereo versterker koppelen aan een goede surround receiver.
Ik kan me nl voorstellen de toon waarop ik het verhaaltje neerzette je misschien aangesproken voelde, maar daar ging het mij niet om.

Het ziet er overigens heel cool en mooi uit bij jou, het geheel matched heel goed

[ Voor 9% gewijzigd door Audione0 op 13-06-2014 15:58 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:23
Audione0 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:57:
Mijn reactie was niet specifiek voor jou bedoeld, maar meer een vraag in het algemeen. Ik wil zeg maar de meerwaarde weten van voor en eind versterken en waarom een goede stereo versterker koppelen aan een goede surround receiver.
Ik kan me nl voorstellen de toon waarop ik het verhaaltje neerzette je misschien aangesproken voelde, maar daar ging het mij niet om.

Het ziet er overigens heel cool en mooi uit bij jou, het geheel matched heel goed
Voorversterker doet bron selectie + volume regeling. Het heet een versterker omdat het een actief geheel is wat het signaal ook kan versterken (op lijn niveau). Dit in tegenstelling tot passieve voorversterkers.

Maar om antwoord op je eerdere vraag te geven: je hoeft geen voorversterker voor je receiver te zetten oid. Wel wordt door sommigen een losse stereo versterker gebruikt voor afspelen van muziek. Om die speakers in je surround te kunnen gebruiken, moet je de voorversterker overslaan (of altijd op precies hetzelfde volume zetten :+ ).

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:14
RexP schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:51:
Voor mij was het een logische upgrade om voor stereo de receiver te vervangen door een stereoversterker; in dit geval is de stereoversterker beter dan de receiver. Misschien valt het verschil minder op bij duurdere receivers. Ik heb voor deze opzet gekozen omdat je de versterker en receiver los van elkaar kan upgraden - een receiver veroudert sneller. Voor mij speelde ook nog mee dat de versterker over een phonotrap beschikt, de receiver niet.
Mooi Rex!
Je oude Kef Center staat hier nog altijd mooi te spelen samen met 2 iQ90s.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Cobaltjeh
  • Laatst online: 06-11 09:00
FeaR schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:15:
[...]

Power Amp direct :)
Gebruik je een stereoversterker puur als eindversterker en gebruik je de voorversterker van de PM niet. Overigens is Power Amp Direct de naam die Marantz aan deze aansluiting geeft, Denon gebruikt "P. Direct". Algemene naam voor deze functie op een stereoversterker is HT-pass through.
Kijk weer wat geleerd, dat is een wel verdomde handige functie. _/-\o_

• Queros
  • Laatst online: 22:16
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/33xwuo9.jpg

Ik ben geslaagd. 2x de ikon 5 op mijn oude pioneer vsx817. Past helaas niet goed in het meubel dus volgende project is een versterker;)

• mr.DJ95
Inmiddels ook maar een nieuwe bluray speler gekocht de Panasonic BDT 230 aangesloten met Audioquest Cinnamon HDMI. Mijn center staat alweer een week te knallen en de Black Label Whisky beviel mij ook erg als wodka drinker.
Nieuwe meubel is ook helemaal top rood pas precies bij mijn muren en bank en het is niet te "flashy"

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/2014-06-15%2016.16.59.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/2014-06-15%2016.16.47.jpg

En Zone 2 werkt nu ook uitstekend, wat is dat heerlijk zeg!
(ik blijf jong so don't mind the mess haha)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/2014-06-15%2016.16.34.jpg

Ben nu toch wel erg aan het kijken naar een XBOX One puur en alleen voor Forza. En nog altijd op zoek naar een sub.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Mooi spul, die Nortsone meubels.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Verwijderd

mr.DJ95 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:28:
Inmiddels ook maar een nieuwe bluray speler gekocht de Panasonic BDT 230 aangesloten met Audioquest Cinnamon HDMI. Mijn center staat alweer een week te knallen en de Black Label Whisky beviel mij ook erg als wodka drinker.
Nieuwe meubel is ook helemaal top rood pas precies bij mijn muren en bank en het is niet te "flashy"

En Zone 2 werkt nu ook uitstekend, wat is dat heerlijk zeg!
(ik blijf jong so don't mind the mess haha)

Ben nu toch wel erg aan het kijken naar een XBOX One puur en alleen voor Forza. En nog altijd op zoek naar een sub.
Hoop dat je geen ocd heb't, zou zomaar spontaan kunnen breken dat glass. })
Daarom staat mijn tv nu ook gewoon op normale meubel ipv mijn nortstone meubel :P

Ik weet niet of je speakers rear ported zijn vooral center speaker, in dat geval zou ik schapje boven tv maken aan de muur, en center speaker daarop doen, klinkt veel beter dan.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 02:50 ]

• rsvmark
Net een nieuwe center en tv gekocht dus ik dacht laat ik eens wat foto's posten.

Mijn setup:
Front B&W 683 (aangesloten middels Qed Silver Anniversary XT Bi-Wire)
Center HTM62 (was een Kef Q95C)
TV Samsung UE55HU7500
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img850/8928/ma77.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img843/1623/7riat.jpg

Rear B&W M1
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img840/3298/xuco.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img819/4741/s6x1.jpg

Sub SVS PB1-isd
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img849/8914/opm3.jpg

HTPC aangesloten op een Onkyo sr705
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img853/6965/swcp.jpg

• Bierdopje120
Wat een prachtig mooie subwoofer heb jij daar staan! Ik heb hem sinds een paar maand ook, ik heb mijn Rel Q200E ervoor ingeruild. Ik ben enorm onder de indruk van de subwoofer, het maakt al zijn lovende reviews meer dan waar! Het is mijns inziens alleen de bouwkwaliteit of afwerking die wat matig en simpel is, maar als bijzettafel fungeert hij hier ook prima :)

Puur nieuwsgierigheid, waarom de afweging gemaakt de speakers niet in te draaien maar recht te zetten? :P

(excuses dat ik de nieuwe apparatuur niet opmerk)

[ Voor 18% gewijzigd door Bierdopje120 op 16-06-2014 12:23 ]

• rsvmark
Bierdopje120 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:21:
Wat een prachtig mooie subwoofer heb jij daar staan! Ik heb hem sinds een paar maand ook, ik heb mijn Rel Q200E ervoor ingeruild. Ik ben enorm onder de indruk van de subwoofer, het maakt al zijn lovende reviews meer dan waar! Het is mijns inziens alleen de bouwkwaliteit of afwerking die wat matig en simpel is, maar als bijzettafel fungeert hij hier ook prima :)

Puur nieuwsgierigheid, waarom de afweging gemaakt de speakers niet in te draaien maar recht te zetten? :P

(excuses dat ik de nieuwe apparatuur niet opmerk)
In mijn zoektocht naar een sub heb ik me meer ingelezen dan echt geluisterd.
En een tweedehands REL was ook eigenlijk waar ik naar op zoek was (zeker gezien de WAF....).
Maar toen ik de svs zag en beluisterd had heb ik zonder overleg de 'bijzettafel' maar meegenomen 8)
Het was even wat minder gezellig thuis maar toen ze eenmaal doorhad dat het toch wel een handig tafeltje was mocht ik weer film kijken :+

Ik heb dus eigenlijk niets om mee te vergelijken maar de svs klink gewoon super.
Ik dacht altijd dat de 683 laag genoeg zouden gaan maar nu weet ik pas wat ik mistte bij films...

Voor wat betreft de 683, deze staan iets naar binnen (nauwlijks zichtbaar) maar heb er eigenlijk weinig mee geexperimenteerd. Wat voor verbetering zou het kunnen geven?

• Bierdopje120
Mocht je het volume altijd vrij netjes houden, zou de Rel ook voldoende bass moeten geven, ook de druk die hij gaf was zeker niks mis mee. Maar het gekke is inderdaad omdat de SVS dient als bijzettafel, dat de WAF hoger is. De Rel stond namelijk naast mijn Front speaker recht in het zicht. De SVS is buiten het zicht. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je zo'n cilindervormige SVS in huis haalt, maar die vind ik zelf persoonlijk ook afschuwelijk lelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Bierdopje120 op 16-06-2014 12:40 ]

• michael3
Mooie inrichting.

Klinken de M1 nou een beetje en komt er ook nog wat laag uit en past het geluids beeld goed bij elkaar?
zit er ook over te denken om 2 M1 als rears tr gebruiken icm CM8.
Maar heb ze nog nooit goed gehoord.

Ben benieuwd.

veel B&W setups de laatste tijd hier zo.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:03
Speakers indraaien naar de luisterplek zorgt ervoor dat de 'bubble' beter wordt. Het geluid wordt dan zeg maar 1 geheel in plaats van 2 houten kastjes die wat geluiden produceren. Het is per speaker en merk afhankelijk hoe ver je moet indraaien om deze bubble te bereiken.

Misschien heb je hier wat aan: http://www.fwdmagazine.nl...re-klank-uit-je-speakers/

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• rsvmark
michael3 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:45:
Mooie inrichting.

Klinken de M1 nou een beetje en komt er ook nog wat laag uit en past het geluids beeld goed bij elkaar?
zit er ook over te denken om 2 M1 als rears tr gebruiken icm CM8.
Maar heb ze nog nooit goed gehoord.

Ben benieuwd.

veel B&W setups de laatste tijd hier zo.
Krijg eerlijk gezegd steeds meer het idee dat de M1's de eerstvolgende upgrade gaan worden.
Hoewel ze best goed klinken en een zeer hoge WAF hebben kijk ik met een schuin ook naar de B&W 686...
Met name bas is een minpunt bij deze speakers. Maar om het goed te beoordelen zou ik er eens iets ander snaast moeten horen.

• mr.DJ95
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 02:47:
[...]

Hoop dat je geen ocd heb't, zou zomaar spontaan kunnen breken dat glass. })
Daarom staat mijn tv nu ook gewoon op normale meubel ipv mijn nortstone meubel :P

Ik weet niet of je speakers rear ported zijn vooral center speaker, in dat geval zou ik schapje boven tv maken aan de muur, en center speaker daarop doen, klinkt veel beter dan.
Ik was je kwijt bij OCD, mijn center komt op het meubel te staan zodra ik een grote mannen boor heb gevonden. Met mijn kinderboor kwam ik niet door het beton heen. Boven de Tv zou erg hoog worden denk ik.

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-11 12:15
@rsvmark

Indrukwekkende set.
Heb zelf ook de UE55HU7500 staan en wil hem van het weekend ophangen. Wat is de hoogte van tv, onderkant rand tot de grond?
Je centerspeaker is al 16 cm hoog. Twijfel zelf om mijn center er onder te zetten. Hoeveel speling heb je genomen boven die 16 cm?

• rsvmark
roger1984 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:19:
@rsvmark

Indrukwekkende set.
Heb zelf ook de UE55HU7500 staan en wil hem van het weekend ophangen. Wat is de hoogte van tv, onderkant rand tot de grond?
Je centerspeaker is al 16 cm hoog. Twijfel zelf om mijn center er onder te zetten. Hoeveel speling heb je genomen boven die 16 cm?
Tv hangt nu 68cm van de grond.
Tv hangt nu 4cm boven de centerspeaker maar dat is puur omdat ik net de center vervangen heb. Waarschijnlijk laat ik hem iets zakken of hang ik hem hoger zodat mijn xbox kinect er net tussen kan.

• Bierdopje120
Las over de vraag heen, maar het indraaien van luidsprekers verandert het klankbeeld meer dan je je kunt voorstellen. Ik zou eens experimenteren door wat redelijke kwaliteit muziek (stereo) op te zetten en dan te gaan kijken hoe het anders wordt.
Ieder zijn eigen afweging, vind je het lelijk staan en dat belangrijker wegen, kun je ze natuurlijk zo weer recht zetten. De ander (ikke :p ) vind het juist weer mooier staan als ze ingedraaid zijn. Maar volgens de theorie zou het het klankbeeld moeten verbeteren als je de speakers indraait.

• Mikayu
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Nieuwe wandmeubel in de kamer, maar even wat nieuwe pictures geschoten

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/b7jjqclkb/IMG_20140616_195115.jpg
Er komen nog RGB leds in de vitrines, en even bedenken wat we erin zetten

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/wwifu7nsb/IMG_20140616_194901.jpgAfbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/6mxdbf1uz/IMG_20140616_195149.jpg
Sony DA1200 ES en een Zotac ID18 als HTPC en een tijdelijke Dell monitor als tv

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/z3r9vvigb/IMG_20140616_194731.jpg
De kijk, luister en game plek. Komt nog iets anders waar de surround op kan staan en de remotes. En nog een zelfde bank erbij :)

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/52wmqriuj/IMG_20140616_195040.jpg
BenQ W1100 beamer met oude Jamo speakers als rear, ook al voegt het weinig toe.

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/y2r16r1gr/PANO_20140615_233133.jpgAfbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/em6bk86cr/IMG_20140615_232841.jpg
Zo ziet het er in de avond uit, voor zover gsm foto's het weergeven

Verdere specs zijn nog steeds Klipsch Reference 62ii set en een Yamaha sub met Peerless XXLS 10 erin omdat de oude driver in rook is opgegaan

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-11 12:15
@rvsmark

Bedankt!
Ik ga is kijken met een stuk karton hoe dat staat :-)

• Pjotr22
  • Laatst online: 19:30
Iemand ervaring met akoestische aanpassingen ?

zou dit wat zijn? lijkt niet al te duur
http://www.easy-geluidsis...yfoam-vlakschuim-402.html

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jag heeft van dat spul aan de muur hangen. Maar het is behoorlijk lelijk :P. Ik heb nu een doek gemaakt op een frame van 120x60x6cm en dat heb ik gevuld met steenwol. Dat werkt prima.

Zie dit topic voor een meting van het doek (hoe transparant dat is, akoestisch):
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=16&t=20217

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 17-06-2014 19:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 12:47

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

rsvmark schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:58:
Net een nieuwe center en tv gekocht dus ik dacht laat ik eens wat foto's posten.
[...]
Hé, dat meubel ken ik... :) Ray-zor in "Het grote Audiomeubel topic!"

• rsvmark
_/-\o_ Jij ook al zo'n mooi meubel :P
Was idd niet goedkoop maar heb er nog steeds geen spijt van.
Mooie kleur ook in het wit!

• mr.DJ95
SVS sub erbij:

Pics van de SVS PB2000
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/IMG-20140619-WA0017.jpg

En dan is een Seat Leon (2013) geen kleine auto:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/1403189095542.jpg

I'm so happy right now! Yamaha sub is verkocht en ik heb nog net genoeg geld voor tessel haha ach ik heb tenminste een dikke audio set.

• Amok
  • Laatst online: 17-11 22:13
Gefeliciteerd! met je nieuwe SVS Sub. Ik heb de SVS PB-1000
Heerlijk apparaat.
Binnenkort ook maar eens foto's uploaden van mijn Bioscoopje.

[ Voor 28% gewijzigd door Amok op 19-06-2014 22:59 ]

• The Eagle
mr.DJ95 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:01:
SVS sub erbij:

Pics van de SVS PB2000
[afbeelding]

En dan is een Seat Leon (2013) geen kleine auto:
[afbeelding]

I'm so happy right now! Yamaha sub is verkocht en ik heb nog net genoeg geld voor tessel Texel haha ach ik heb tenminste een dikke audio set.
There, FTFY :Y)
Als ik dat zo zie zullen je ouders blij zijn als je het huis uit gaat :P

• michael3
The Eagle schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:24:
[...]

Mijn ouders denk ik dan ook hahaha.
heb bijna de zelfde speakers alleen als sub de asw 750.

Mooie set heb je.

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
Holymoly die sub is groot :o Wel een toffe set zo met die SVS. Vind die 683 combi overigens zeer mooi staan!

Ben ook aan het twijfelen om een actief sub(je) naast de CM1's te zetten. Heb niet zo'n verstand van welke sub muzikaal goed mee kan met de CM1's in stereo, iemand een tip? :) Ben iig nog steeds gelukkig in stereo met CM1's in m'n appartementje verder, alleen merk ik bij drukke nummers vaak dat de CM1's moeite hebben laag en mid tegelijk te controleren. Helpt een actief/passief subje daar beter bij?
Sixbladeknife schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:59:
Ben ook aan het twijfelen om een actief sub(je) naast de CM1's te zetten. Heb niet zo'n verstand van welke sub muzikaal goed mee kan met de CM1's in stereo, iemand een tip? :) Ben iig nog steeds gelukkig in stereo met CM1's in m'n appartementje verder, alleen merk ik bij drukke nummers vaak dat de CM1's moeite hebben laag en mid tegelijk te controleren. Helpt een actief/passief subje daar beter bij?
Sowieso zal een sub behoorlijk wat toevoegen bij een relatief kleine speaker met een 5" woofertje, daar kan je niet al te veel laag uit verwachten. Wat een goede keuze is ligt aan het budget en hoe je alles aan wilt sluiten. Budget lijkt me duidelijk. Qua aansluiten hangt het van je versterker af, als deze een Subwoofer Pre-Out heeft dan is de keuze groter dan als je High Level aan wilt sluiten. Niet elke subwoofer biedt namelijk die mogelijkheid.

• Pjotr22
  • Laatst online: 19:30
SVS sub erbij:

Pics van de SVS PB2000
waarom deze sub? wat gaf de doorslag? vette shit :9~
[b]The Eagle schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:24:

_O-

• michael3
Sixbladeknife schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:59:
Holymoly die sub is groot :o Wel een toffe set zo met die SVS. Vind die 683 combi overigens zeer mooi staan!
Dat zijn de CM8 speakers.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Dikke sub hoor. Snap alleen de logica niet om voor mooie witte designspeakers te gaan en vervolgens een met fineer afgewerkte donkere sub te kopen.

• mr.DJ95
DjVe schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:21:
Dikke sub hoor. Snap alleen de logica niet om voor mooie witte designspeakers te gaan en vervolgens een met fineer afgewerkte donkere sub te kopen.
Functie voor vorm ofzo begreep ik ooit haha, nee zonder dollen. Ben heel lang aan het zoeken geweest naar een witte sub, een sub die deze performance moet leveren is groot en een grote witte kast is weer iets wat ik niet wilde. Op De planning staat nog een 2e momenteel vind ik de "lelijke" svs niet storen hij is niet moeders mooiste. |:(
Amok schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:58:
Gefeliciteerd! met je nieuwe SVS Sub. Ik heb de SVS PB-1000
Heerlijk apparaat.
Binnenkort ook maar eens foto's uploaden van mijn Bioscoopje.
Was ook mijn eerste keus maar uiteindelijk kom ik altijd duurder uit als ik eenmaal bezig ben haha
The Eagle schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:24:
[...]

"lieve buren, ik heb een nieuwe bijzettafel. Groetjes Alex
M'n moeder krijgt zo'n zelfde briefje, gelukkig weet ze ook hoe mijn set werkt en ze was al helemaal blij toen die CM8's kwamen ze zit nu wel minimaal 1 keer per week boven TV of film te kijken.

Ach ben gelukkig veel thuis overdag :)
Pjotr22 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 07:45:
[...]

waarom deze sub? wat gaf de doorslag? vette shit :9~
Danoontje Power, die Bk monolith+ gaat diep maar ben verliefd op de bioscoop ervaring die SVS kan bieden. Super veel druk en vrij weinig mensen hebben de SVS PB2000 wat het stiekem ook wel leuk maakt. Bovendien vond ik de 100hz wat leuker klinken icm CM8's.

Vandaag maar even kijken wat er stuk gaat in en rondom het huis, ik denk onder andere de relatie met een aantal buurtjes >:)

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 18:33
mr.DJ95 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:32:
[...]
Functie voor vorm ofzo begreep ik ooit haha, nee zonder dollen. Ben heel lang aan het zoeken geweest naar een witte sub, een sub die deze performance moet leveren is groot en een grote witte kast is weer iets wat ik niet wilde. Op De planning staat nog een 2e momenteel vind ik de "lelijke" svs niet storen hij is niet moeders mooiste. |:(
Is het bij dat soort subwoofers eigenlijk altijd zaak om ze te richten op de bank? Of kun je deze ook op een andere plek zetten?

• Sixbladeknife
FeaR schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 07:09:
[...]

Sowieso zal een sub behoorlijk wat toevoegen bij een relatief kleine speaker met een 5" woofertje, daar kan je niet al te veel laag uit verw...
Ja precies. Marantz PM7003 heeft een Pre-out aansluiting. Ik denk dat actief in mijn geval gewenst is. Ik zie op MP wel eens wat Rel Quake's of Strata's staan. Niet al te groot en opzichtig maar bieden misschien een mooie toevoeging aan het laag...? Appartement heeft een oppervlakte woonkamer van +/-55m2 en onderburen zijn aanwezig ;)

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een Rel Quake lijkt me te klein voor zo'n ruimte. Zal binnenkort ook weer eens foto's maken, ben net verhuisd en heb sinds kort een sub dus alles staat er weer anders bij.
Sixbladeknife schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:45:
[...]
Ja precies. Marantz PM7003 heeft een Pre-out aansluiting. Ik denk dat actief in mijn geval gewenst is. Ik zie op MP wel eens wat Rel Quake's of Strata's staan. Niet al te groot en opzichtig maar bieden misschien een mooie toevoeging aan het laag...? Appartement heeft een oppervlakte woonkamer van +/-55m2 en onderburen zijn aanwezig ;)
Actief is sowieso gewenst, een passieve subwoofer moet je nog voorzien van een versterker wat weer een extra device in je kast geeft. De PM7003 heeft wel een Pre-Out maar let dat het geen dedicated Subwoofer Pre-Out is. Je kan de subwoofer wel op deze uitgang aansluiten maar let wel dat je dan de crossover op de subwoofer regelt, de PM7003 heeft daar geen opties voor.

• Sixbladeknife
FeaR schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:30:
[...]

Actief is sowieso gewenst, een passieve subwoofer moet je nog voorzien van een versterker wat weer een extra device in je kast g...
Ok, bedankt Fear, goede tips. Iets groter subje zoeken dan wellicht met een crossover.

• The Eagle
Er is een tweaker die panelen met echt gras aan de muur heeft hangen als absorptie. Dat schijnt ook wel ok te werken. Dan heb je echt iets aparts :)

Weet even niet wie dat precies was, maar ik denk dat FeaR het zo kan zeggen :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik denk dat je Tom bedoeld.

39

Het is inderdaad Tom met mos aan de muur: Tom in "Post je gameroom! - deel 3"

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Och och och wat een moois komt er hier voorbij :D

Mijn eerste versterker was een oude JVC R-X110 van paps. Paps kocht twee Magant Vector 55 2-weg zuiltjes en dus konden de oude Akai's naar mij. Toen kocht paps een nieuwe Harmann Kardon receiver met JBL 5.1 setje, maar mochten van de (nieuwe) vrouw des huizes de Magnats geen prominente rol in het interieur krijgen. Dus die waren voor 14 jaar oude ikke. Al snel kocht ik daar een Magnat Alpha20 subwoofer bij. Dit setje heeft ruim 10 jaar prima dienst gedaan, hoewel halverwege een Denon 2 kanaals receiver de bejaarde JVC aflosde.

Nu heb ik weer m'n eigen huisje en dus begon het te kriebelen. Ik wilde films ook in 5.1 kijken en dus werd er op Marktplaats gestruind naar nieuw materiaal; het budget is namelijk niet bijzonder ruim O+

Voor €60 kocht ik een zgan receivertje van Sony, de DH520
http://www.sony.nl/support/nl/product/str-dh520

Deze aankoop was redelijk impulsief; de prijs was erg gunstig en in zulke nieuwstaat heb ik niet vaak eerder spullen op MP gekocht. Er is niks mis mee en om te beginnen prima; hij doet wat 'ie moet doen. Maar het is wel budget spul, ik schrok toen ik simpele kabelklemmetjes aantrof op de achterkant (behalve voor fronts). M'n kabels passes er nét (of net niet) in.

Aangezien ik al twee Magnats had, en een Magnat sub, wilde ik graag binnen dit merk opzoek gaan naar de overige speakers voor 5.1. Op MP wordt best wat Magnat aangeboden, de keus is uiteindelijk gevallen op twee Project 10 speakers waarvan uit voorzorg net alle rubbers vervangen waren. Ik was ze wezen beluisteren en ik verbaasde me over het laag dat ze wisten te produceren. Hoog en mid was helder; zeker toen op dezelfde amp twee mindere zuiltjes (merk vergeten) aangestuurd werden was duidelijk dat deze Projects wel wat kunnen.

Terwijl ik dit schrijf ligt de Magnat Needle 10 center speaker op me te wachten op het postkantoor en is m'n setje compleet met enkel Magnat speakers.

Voordat ik echter de twee Project 10 zuilen kocht had ik alleen de Vectors en een klein Alpha20 (60 of 80W RMS?) subje. Nu is het laag daarmee echt niet slecht, maar ik wilde toch net wat meer. Dus ging ik Dual-Sub. Ik kocht een zelfde Alpha20 erbij waardoor het totaal nu dus op 5.2 uitkomt. En voor mijn niet super grote woonkamer een shitload aan bas; met name de twee Projects hebben door hun eigen individuele subspeaker veel in huis.

Receiver: SONY DH520 7.1 (100/130W per kanaal. zeggen ze)
Fronts: 2x MAGNAT Project10 4-weg
Rears: 2x MAGNAT Vector55 2-weg
Center: 1x MAGNAT Needle10
Subs: 2x MAGNAT Alpha20

Televee: Panasonic 39AS600 met UPC Horizon.

Uiteraard een foto'tje van de setup; ik moet alleen nog even een goede oplossing vinden voor de center....
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/auegjn.jpg

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dat mag inderdaad niet.

[ Voor 91% gewijzigd door DaMarcus op 25-06-2014 13:02 ]

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Teveel gelul hier. Pics! :P

Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/06/2014-06-28-10.44.59-Medium.jpg
8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 13:17

Kraz

Saving the world

Haha...daar zat ik ook aan te denken! ;)

(Zeer) mooie boxen!
Welke merk/type?
Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic