Ja, je kan daarvoor de Enhanced Digital Output installeren als add-on op je Squeezebox.
[ Voor 43% gewijzigd door tommyz op 06-06-2014 16:00 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 43% gewijzigd door tommyz op 06-06-2014 16:00 ]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
RickvN schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:04:
Gruwelijk! Ziet er echt dik uit, maar als ik Google op de prijzen..... Oef!
Heb ik aan gedacht. Maar akoestisch open doen (dus met perforaties erin) wordt ernstig afgeraden bij 4K projectie!! Ik denk dat ik een "custom made" speaker-wall ga bouwen met daarin ook het (span)scherm verwerkt.Cobaltjeh schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:12:
[...]
Je kan eventueel kijken voor een akoestisch open doek. Dan kunnen de speaker achter het scherm.
Dan zou je nog wel wegkomen met 2,5 meter. (Wel andere speakers plaatsen, want die je nu hebt zijn zonde om achter een scherm te verstoppen)
Ja, dat probleem met de speakers laten "ademen" moet ik op de een of andere manier nog op weten te vangen... Nog maar eens goed over nadenken dus!Mijn ruimte is ook niet super groot 3,25 breed, en daardoor gekozen voor een scherm van 225 breed.
Dit is ook een beetje het maximale wat optimaal is op een zichtafstand van 3,50 meter. Ik wil ook niet helemaal achter tegen de muur zitten aangezien ik daar een mega piek zit in het subbereik. Plus kunnen de speakers dan nog een beetje uit de hoek wat het geluidsbeeld aanzienlijk verbeterd.
Klopt, met 4K kun je belachelijk groot! En zoals het (eigenlijk) hoort: de kamer wordt pitch-blackMaar met 4k kan je zeker nog een stukje groter denk ik. Zorg dan wel dat de zijmuren lekker donker zijn, anders gaat het verschrikkelijk reflecteren. Zeker als ze zo dicht op het scherm zitten.
Zeer mooi!!Ron_Tweaker schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:51:
Had tot op heden een set B&W CM8's staan in satijn wit, maar na upgrade van al mijn stereocomponenten (Marantz PM-15S2 LE, Marantz SA-15S2 LE en Marantz NA-11S1) schoot voornamelijk de plaatsing van het geluid en vooral de basweergave tekort...
Toen kwam de CM10's in het vizier, nog even getwijfeld of ik een 5 jaar oude B&W 803s set zou nemen, maar dat zou een doorn in het oog zijn geweest aangezien de center en surrounds dan ook vervangen zouden moeten worden. Ik hou van een strak interieur en niet van een bij elkaar geraapt zooitje.
Enfin de CM10's zijn sinds gisteren in mijn bezit en gaan laag... en het totaalbeeld qua geluid klopt nu! Ik ben happy.
bryanvan schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:57:
Jesus wat een prijzen van die apparatuur zeg:P
Die 4K beamert kost 10k!!! Maar toegegeven wel zeer vet!
Die CM10's kosten ook 4kmaar ook toegegeven zeer toffe speakers!
Thanks!!tommyz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:30:
@atmoz: Wat een beest, heel gaaf!
Mooi speeltje... Er stond ook een Vw1000 te koop met 170 uur op de teller.... Was dat geen optie? Of schelen die Vw500 en 1000 niet veel van elkaar? Ik heb wel een Vw1000 zien spelen alleen zonder 4k. Niet echt een meerwaarde TOV mijn Hw55 zolang er geen content is.atmoz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:56:
Helaas nog geen foto's van m'n (nog te bouwen) Home Theater, maar wel alvast een patsmet m'n nieuwe speeltje
Om toch te kunnen genieten van dit beestje heb ik tijdelijk een oplossing in de woonkamer gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
(excuses voor de slechte kwaliteit foto)
Blij, blij, en nog eens blij ermee![]()
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Thanks!Masterkale1 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:37:
[...]
Mooi speeltje... Er stond ook een Vw1000 te koop met 170 uur op de teller.... Was dat geen optie? Of schelen die Vw500 en 1000 niet veel van elkaar? Ik heb wel een Vw1000 zien spelen alleen zonder 4k. Niet echt een meerwaarde TOV mijn Hw55 zolang er geen content is.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

[ Voor 6% gewijzigd door MyBearTibbers op 08-06-2014 15:57 ]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Mooi meubel! Prima gelukt zo te zienMyBearTibbers schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:38:
Dit is toch wel 1 van mijn favoriete topics op het forum, zoveel moois dat hier voorbij komt!
Na dit alles al een tijd in de gaten te hebben gehouden vond ik het tijd om mijn "Home Cinema" eens te tonen.
Helaas geen 4k beamers en 120" schermen, maar als student moet je het doen met wat je hebt![]()
Mijn oude situatie.
[afbeelding]
Een jaar geleden hebben mijn vriendin en ik een appartementje gevonden in de binnenstad.
Tijd voor inkopen!
Bij de plaatselijke HiFi zaak naar binnen gelopen en 2 Sonab C31 zuilen op de kop weten te tikken en via V&A een Harman Kardon versterker en een HTPC over kunnen nemen.
Afgelopen weekend het hele huis ondersteboven gehad.
Het was tijd voor een nieuw meubel en nieuwe speakers.
Het oude meubel was te klein en de zuilen te groot![]()
Hierbij de huidige situatie, en ik kan eindelijk zeggen dat ik (bijna) tevreden ben.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toshiba 46" TV
Harman Kardon AVR-138 reciever
Tannoy Mercury F1 (Front speakers)
Tannoy Mercury FC (Center speaker)
HTPC
PS3
DankjewelRickvN schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:41:
Mooie setup! Tof dat hout ook, zelfbouw?
Like a charm, bedankt voor het ontwerp!
Haha, heel mooi gezegdThe Eagle schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:33:
Ik bedoel, qua ramdac en geheugen moet een 4K resolutie niet zo'n probleem zijn, je moet je videokaart alleen even aan zijn verstand peuteren dat er een dergelijk apparaat aan hangt.
[ Voor 13% gewijzigd door Audione0 op 08-06-2014 04:16 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
De projector heeft geen DVI. En bovendien bestaan er nog geen videokaarten die HDMI2.0 hebben, laat staan dat ze 4096x2160 @ 60fps kunnen uitsturenThe Eagle schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:33:
Als je die beamert gewoon aan de DVI hangt en er drivers voor installeert, snapt je huidige videokaart dat dan niet? Ik bedoel, qua ramdac en geheugen moet een 4K resolutie niet zo'n probleem zijn, je moet je videokaart alleen even aan zijn verstand peuteren dat er een dergelijk apparaat aan hangt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nope. Alleen 2 stuks HDMI2.0 voor de rest niets. (gelukkig ook maar, wat moet je daar nog mee...?!)The Eagle schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:55:
Ik mag toch aannemen dat die projector ook gewoon een VGA aansluiting heeft?
Nee, zeer zeker niet. Alleen door de nieuwe (bijna nog nergens te "krijgen") HDMI2.0 gaat 4K in zijn volle glorie. Ohja, en over DisplayPort 1.2, maarja dat komt bijna nooit voor op beeldweergevers anders dan een computer.Of kan daar ook al geen 4K overheen?
Erg geslaagdMyBearTibbers schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:38:
Afgelopen weekend het hele huis ondersteboven gehad.
Het was tijd voor een nieuw meubel en nieuwe speakers.
Het oude meubel was te klein en de zuilen te groot![]()
Hierbij de huidige situatie, en ik kan eindelijk zeggen dat ik (bijna) tevreden ben.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 08-06-2014 12:19 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 08-06-2014 13:39 ]
Goed voor elkaar!, erg mooi en strakke ruimte. Staat de rechter 683 niet tegen de bank aan te spelen?Tortelli schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:37:
Mijn work in progress project begint ook ergens op te lijken:
Verhaal:
Die B&W's uit de 600 serie zijn gelukkig aan de voorkant geport en kunnen dus dichter tegen een meubel of wand staan meen ik.Tortelli schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:28:
De rechter 683 staat nu tegen de bank inderdaad, dus ik moet hem wat dichter tegen de tv meubel zetten (al is dat audio technisch wat minder natuurlijk). Zal nog wel wat schuiven voordat alles "goed" staat.
Heb tijdens het proef luisteren met en zonder sub geluisterd en ik vond het niet enorm veel toevoegen. Center staat zo lomp vind ik, kan hem nu ook lastig plaatsen zolang de tv op het meubel staat.
Op de langere termijn kan dit er altijd nog komen natuurlijk.
Kabels komen van audioquest en heb ik aangesneden / netjes afgewerkt met krimpkous etc. Front worden bi amplifyed (en laat ik gewoon over de grond lopen). Zal als alles staat nog wel wat moeite moeten stoppen om eea af te werken aangezien er nogal wat kabels komen te lopen.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
[ Voor 36% gewijzigd door werkenslaap op 08-06-2014 20:02 ]
Whole lot of stars ***
Heb een aantal speakers geluisterd en de 683's bevielen mij perfect en paste in mijn budget. Heb ze om eerlijk te zijn niet vergeleken met de CM8'smr.DJ95 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:33:
[...]
Vanwaar trouwens de 600 serie en niet de CM8 oid?
Een Rel van €1000, not sure welk type het was.michael3 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:18:
Tortelli met welke sub had je die dan geluisterd?
want een goede subwoofer voegt nog verrassend veel toe zowel Films als Muziek mits goed afgesteld.
zal lekker je tv ophangen en dan een center plaatsen en dan als laatsen een goede subwoofer erbij nemen.
leuke strakke inrichting ziet er goed uit.
zal straks wel helaas anders zijn met al die kabels.
Het is een meubel van Xooon: deze. SR7008 past er prima in, flink gat achterin gemaakt voor koelen en om de kabels kwijt te kunnen. Wel goed opletten met de temperatuur aangezien deze bij mijn ouders (in vergelijkbare opstelling behoorlijk warm werd).werkenslaap schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:59:
Is dat meubel van IKEA als ik vragen mag? Hij lijkt erg op de Byas, maar ook weer niet
[ Voor 79% gewijzigd door Tortelli op 08-06-2014 21:50 ]
HDMI 1.4 is gespecificeerd voor 4k, een beetje videokaart met hdmi uit doet dit gewoon, is dan alleen qua framerate gelimiteerd tot maximaal 30fps. En displaypoort doet zelfs 60fps maar dan gesegmenteerd (4 losse full hd streams). WIl je het ideale plaatje dan moet je nog even wachten op de HDMI 2.0 GPUs die 4k op 60fps ondersteunen.atmoz schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:08:
[...]
Nope. Alleen 2 stuks HDMI2.0 voor de rest niets. (gelukkig ook maar, wat moet je daar nog mee...?!)
[...]
Nee, zeer zeker niet. Alleen door de nieuwe (bijna nog nergens te "krijgen") HDMI2.0 gaat 4K in zijn volle glorie. Ohja, en over DisplayPort 1.2, maarja dat komt bijna nooit voor op beeldweergevers anders dan een computer.
Dat is dus wat ik bedoel met "volle glorie"invoil schreef op maandag 09 juni 2014 @ 02:30:
HDMI 1.4 is gespecificeerd voor 4k, een beetje videokaart met hdmi uit doet dit gewoon, is dan alleen qua framerate gelimiteerd tot maximaal 30fps
Hmzz, dat wist ik even niet... Balen zeg! Dan gaat dat 'm dus ook niet worden... Tóch maar een dedicated pc ervoor gaan samenstellen... Dan nu met nog even een HDMI1.4 videokaart erin, en straks dus een 2.0 versie. Thanks voor de verheldering!De sony 4k player kan alleen content uit de sony store downloaden en weeergeven, je bent qua content dan erg beperkt. Ik zou dan toch wachten op een videokaart.
Displayport?atmoz schreef op zondag 08 juni 2014 @ 09:12:
[...]
De projector heeft geen DVI. En bovendien bestaan er nog geen videokaarten die HDMI2.0 hebben, laat staan dat ze 4096x2160 @ 60fps kunnen uitsturenGaat dus (helaas) absoluut niet werken, zie ook dit topic
![]()
@MyBearTibbers: érg mooi zeg!
Ziet d'r gezellig uitBiertje d'r bij.... hoppakee
ik zie ik zie wat jij niet ziet
[ Voor 34% gewijzigd door Tortelli op 09-06-2014 13:27 ]
Wat een rare opstelling zo? Je bank staat nu wel heel plompverloren in het midden van de kamer.. Kun je de bank en de TV niet spiegelen? Dus de TV waar je bank nu staat en andersom.Tortelli schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:37:
Mijn work in progress project begint ook ergens op te lijken:
...
Verwijderd
gave koperen lamp, is die toevallig van Zuiver?tommyz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:30:
@atmoz: Wat een beest, heel gaaf!
@ron_tweaker: Heerlijke speakers. Ook mooi, in het wit!
Ik volg dit topic wel, maar post hier bijna nooit, dus misschien toch maar eens doen. Een tijdje geleden heb ik mijn oude boxen (B&W XT-2's) verkocht, omdat ik iets wilde dat wat minder dominant was in de inrichting. Ik had verschillende systemen op het oog, zoals de Focal Bird of een soundbar. Uiteindelijk gebruik ik mijn set 80% voor muziek en 20% voor films/series/muziek DVD's/Blurays. Toen besloten om mijn huidige versterker, cd speler en blu ray speler te houden en qua boxen de boel aan te passen. Na een hoop gezoek kwam ik bij de Monitor Audio Radius 90 HD uit. Na het luisteren, heb ik deze aangeschaft i.c.m. een Argos Sub 840 subwoofer en een Monitor Audio Dacmagic.
TV + Boxen en sub:
[afbeelding]
Vanaf de zitpositie:
[afbeelding]
Monitor Audio Radius 90 HD:
[afbeelding]
Cambridge Audio Azur 350A en 350C:
[afbeelding]
Cambridge Audio Dacmagic en Logitech Squeezebox:
[afbeelding]
Niet zichtbaar: een simpele Raspberry Pi als mediaplayer.
De TV ga ik binnenkort ook nog ophangen

H.265 is al de standaard voor UHD, zoals h.264 dat voor 1080p is.Tortelli schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:52:
Ik kan probleemloos 4k / UHD afspelen met mijn NUC (i3). X264 gaat probleemloos, x265 gaat in 1080p, niet in 4k ( trekt cpu niet ).
Komende hardware zal hardwarematig wel x265 gaan ondersteunen, verwacht dat het de standaard gaat worden voor UHD / 4k materiaal.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Heb een half jaartje geleden mijn 683's blij gemaakt met een SVS PB1-isd en ik kan je vertellen dat film kijken COMPLEET anders isTortelli schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:28:
De rechter 683 staat nu tegen de bank inderdaad, dus ik moet hem wat dichter tegen de tv meubel zetten (al is dat audio technisch wat minder natuurlijk). Zal nog wel wat schuiven voordat alles "goed" staat.
Heb tijdens het proef luisteren met en zonder sub geluisterd en ik vond het niet enorm veel toevoegen. Center staat zo lomp vind ik, kan hem nu ook lastig plaatsen zolang de tv op het meubel staat.
Op de langere termijn kan dit er altijd nog komen natuurlijk.
Kabels komen van audioquest en heb ik aangesneden / netjes afgewerkt met krimpkous etc. Front worden bi amplifyed (en laat ik gewoon over de grond lopen). Zal als alles staat nog wel wat moeite moeten stoppen om eea af te werken aangezien er nogal wat kabels komen te lopen.
Thanks! Nee, dat ding stond een keer ergens in een kledingzaak, met een prijskaartje eraan. Toen hebben we 'm maar meegenomenVerwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:15:
[...]
gave koperen lamp, is die toevallig van Zuiver?
Wij zoeken nog een dergelijke namelijk.

Wise enough to play the fool
Via de post van Kevinn1992 zijn we bij Haco terechtgekomen.PcDealer schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:05:
Waar heb je het tvmeubel vandaan?
Op dit moment vind ik het wel goed zo, door de Uni-Q drivers van de KEF's klinkt het geluid nog best wel aardig ondanks de hoek waarin ze staan.teacher schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:58:
Je zou de fronts misschien nog onder een hoek kunnen zetten?
Heeft'ie niet... Alleen 2 stuks HDMI2.0
Ik heb er niet de volledige 10K voor betaald. Voor dat geld waarvoor ik hem gekocht heb zal die dit jaar zeker nog nergens verschijnenMaar als er geen apparaat is wat het kan waarom dan nu al voor de hoofdprijs gekocht?
Tja, er 4K demo's op kijken leek me ook al heel vet.Het is een schitterend ding en ik zou er ook wel een willen maar bij gebrek aan content had ik toch even de kat uit de boom gekeken.
Tja, is dat niet met alles (early adaptor) zo?stefijn schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:41:
Eigenlijk dus gewoon zonde van het geld.
Ik denk dat het nog zéér lang (mij in ieder geval té lang) gaat duren voordat deze van 10K naar 2K gaatTegen de tijd dat er voldoende 4k content is/mogelijkheden zijn koop je een 4k-beamer voor 2000 euro.
MIsschien kun je hem nog terugbrengen?
Hmzzz, maar eens opzoek naar een goedkoop videokaartje wat dit fatsoenlijk aan kan...Sick Nick schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:54:
M'n laptop kan prima 4K uitsturen, toegegeven alleen op 30hz maar film content is toch 24fps~30fps. Een paar keer met HDMI aangesloten op een 4K tv en dat ziet er toch wel super gelikt uitHeb er wel over gedacht (m'n 1080p epson is toch ook ingesteld op 24hz vanaf een pc voor films) maar 10k kan ik toch niet goed praten voor mezelf
Ik meen al dat ik (tijdens mijn zoektocht naar een HDMI2.0 videokaart) ergens wat videokaarten ben tegengekomen met x265 hardware on-board...Tortelli schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:52:
Ik kan probleemloos 4k / UHD afspelen met mijn NUC (i3). X264 gaat probleemloos, x265 gaat in 1080p, niet in 4k ( trekt cpu niet ).
Komende hardware zal hardwarematig wel x265 gaan ondersteunen, verwacht dat het de standaard gaat worden voor UHD / 4k materiaal.
Ja klopt, die ben ik ook tegengekomen (of in ieder geval eentje met ongeveer dezelfde specs...) maar dat brengt voor mij helaas nog niets ---> geen HDMI2.0 (en ook geen DP1.2 naar HDMI2.0) Voor de time being dus maar een 30fps kaartje kopen, en erna zodra HDMI2.0 uitkomt voor de videokaart zo eentje halenBierdopje120 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:50:
Ik dacht dat de Nvidia GTX660 4K ondersteunde?
Er staat wel een notitie bij:
''3 - 3840x2160 at 30Hz or 4096x2160 at 24Hz supported over HDMI. 4096x2160 (including 3840x2160) at 60Hz supported over Displayport. Support for 4k tiled MST displays requires 326.19 driver or later.''
Dus met een displayport heb je wel het beste resultaat.

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
Mooie upgrades, ik vroeg me af waar de PM7004 voor gebruikt wordt? Zit deze doorgelust op de SR5008?RexP schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:12:
Oude situatie, eind 2012 - zie RexP in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
[afbeelding]
Nieuwe situatie, de TV een upgrade gegeven; het is de Sony KDL-55W815B geworden:
[afbeelding]
En ik heb mijn Marantz SR5004 receiver vervangen door een SR5008:
[afbeelding]
Setup: Marantz SR5008 receiver, BD5004 blu-ray, PM7004 versterker en CD6003 cd-speler.
Daarnaast draai ik nog vinyl via een Pro-Ject, en MP3's van een iPod.
[afbeelding]
Cassettes via een Kenwood KX9010, gamen op de Wii en een extra regiovrije DVD-speler van Yamaha.
Power Amp directCobaltjeh schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:17:
[...]
En is de dubbele volumeregeling niet lastig bij het kijken van films?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
[ Voor 9% gewijzigd door Audione0 op 13-06-2014 15:58 ]
Voorversterker doet bron selectie + volume regeling. Het heet een versterker omdat het een actief geheel is wat het signaal ook kan versterken (op lijn niveau). Dit in tegenstelling tot passieve voorversterkers.Audione0 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:57:
Mijn reactie was niet specifiek voor jou bedoeld, maar meer een vraag in het algemeen. Ik wil zeg maar de meerwaarde weten van voor en eind versterken en waarom een goede stereo versterker koppelen aan een goede surround receiver.
Ik kan me nl voorstellen de toon waarop ik het verhaaltje neerzette je misschien aangesproken voelde, maar daar ging het mij niet om.
Het ziet er overigens heel cool en mooi uit bij jou, het geheel matched heel goed
Mooi Rex!RexP schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:51:
Voor mij was het een logische upgrade om voor stereo de receiver te vervangen door een stereoversterker; in dit geval is de stereoversterker beter dan de receiver. Misschien valt het verschil minder op bij duurdere receivers. Ik heb voor deze opzet gekozen omdat je de versterker en receiver los van elkaar kan upgraden - een receiver veroudert sneller. Voor mij speelde ook nog mee dat de versterker over een phonotrap beschikt, de receiver niet.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Kijk weer wat geleerd, dat is een wel verdomde handige functie.FeaR schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:15:
[...]
Power Amp direct![]()
Gebruik je een stereoversterker puur als eindversterker en gebruik je de voorversterker van de PM niet. Overigens is Power Amp Direct de naam die Marantz aan deze aansluiting geeft, Denon gebruikt "P. Direct". Algemene naam voor deze functie op een stereoversterker is HT-pass through.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Verwijderd
Hoop dat je geen ocd heb't, zou zomaar spontaan kunnen breken dat glass.mr.DJ95 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:28:
Inmiddels ook maar een nieuwe bluray speler gekocht de Panasonic BDT 230 aangesloten met Audioquest Cinnamon HDMI. Mijn center staat alweer een week te knallen en de Black Label Whisky beviel mij ook erg als wodka drinker.
Nieuwe meubel is ook helemaal top rood pas precies bij mijn muren en bank en het is niet te "flashy"
En Zone 2 werkt nu ook uitstekend, wat is dat heerlijk zeg!
(ik blijf jong so don't mind the mess haha)
Ben nu toch wel erg aan het kijken naar een XBOX One puur en alleen voor Forza. En nog altijd op zoek naar een sub.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 02:50 ]

[ Voor 18% gewijzigd door Bierdopje120 op 16-06-2014 12:23 ]
ThanksBierdopje120 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:21:
Wat een prachtig mooie subwoofer heb jij daar staan! Ik heb hem sinds een paar maand ook, ik heb mijn Rel Q200E ervoor ingeruild. Ik ben enorm onder de indruk van de subwoofer, het maakt al zijn lovende reviews meer dan waar! Het is mijns inziens alleen de bouwkwaliteit of afwerking die wat matig en simpel is, maar als bijzettafel fungeert hij hier ook prima
Puur nieuwsgierigheid, waarom de afweging gemaakt de speakers niet in te draaien maar recht te zetten?
(excuses dat ik de nieuwe apparatuur niet opmerk)
[ Voor 26% gewijzigd door Bierdopje120 op 16-06-2014 12:40 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Krijg eerlijk gezegd steeds meer het idee dat de M1's de eerstvolgende upgrade gaan worden.michael3 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:45:
Mooie inrichting.
Klinken de M1 nou een beetje en komt er ook nog wat laag uit en past het geluids beeld goed bij elkaar?
zit er ook over te denken om 2 M1 als rears tr gebruiken icm CM8.
Maar heb ze nog nooit goed gehoord.
Ben benieuwd.
veel B&W setups de laatste tijd hier zo.
Ik was je kwijt bij OCD, mijn center komt op het meubel te staan zodra ik een grote mannen boor heb gevonden. Met mijn kinderboor kwam ik niet door het beton heen. Boven de Tv zou erg hoog worden denk ik.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 02:47:
[...]
Hoop dat je geen ocd heb't, zou zomaar spontaan kunnen breken dat glass.![]()
Daarom staat mijn tv nu ook gewoon op normale meubel ipv mijn nortstone meubel
Ik weet niet of je speakers rear ported zijn vooral center speaker, in dat geval zou ik schapje boven tv maken aan de muur, en center speaker daarop doen, klinkt veel beter dan.
Tv hangt nu 68cm van de grond.roger1984 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:19:
@rsvmark
Indrukwekkende set.
Heb zelf ook de UE55HU7500 staan en wil hem van het weekend ophangen. Wat is de hoogte van tv, onderkant rand tot de grond?
Je centerspeaker is al 16 cm hoog. Twijfel zelf om mijn center er onder te zetten. Hoeveel speling heb je genomen boven die 16 cm?

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 17-06-2014 19:40 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hé, dat meubel ken ik...rsvmark schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:58:
Net een nieuwe center en tv gekocht dus ik dacht laat ik eens wat foto's posten.
[...]
Ray-zor schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:45:
[...]
Hé, dat meubel ken ik...Ray-zor in "Het grote Audiomeubel topic!"

[ Voor 28% gewijzigd door Amok op 19-06-2014 22:59 ]
There, FTFYmr.DJ95 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:01:
SVS sub erbij:
Pics van de SVS PB2000
[afbeelding]
En dan is een Seat Leon (2013) geen kleine auto:
[afbeelding]
I'm so happy right now! Yamaha sub is verkocht en ik heb nog net genoeg geld voor tessel Texel haha ach ik heb tenminste een dikke audio set.
Mijn ouders denk ik dan ook hahaha.The Eagle schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:24:
[...]
There, FTFY
Als ik dat zo zie zullen je ouders blij zijn als je het huis uit gaat
Sowieso zal een sub behoorlijk wat toevoegen bij een relatief kleine speaker met een 5" woofertje, daar kan je niet al te veel laag uit verwachten. Wat een goede keuze is ligt aan het budget en hoe je alles aan wilt sluiten. Budget lijkt me duidelijk. Qua aansluiten hangt het van je versterker af, als deze een Subwoofer Pre-Out heeft dan is de keuze groter dan als je High Level aan wilt sluiten. Niet elke subwoofer biedt namelijk die mogelijkheid.Sixbladeknife schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:59:
Ben ook aan het twijfelen om een actief sub(je) naast de CM1's te zetten. Heb niet zo'n verstand van welke sub muzikaal goed mee kan met de CM1's in stereo, iemand een tip?Ben iig nog steeds gelukkig in stereo met CM1's in m'n appartementje verder, alleen merk ik bij drukke nummers vaak dat de CM1's moeite hebben laag en mid tegelijk te controleren. Helpt een actief/passief subje daar beter bij?
waarom deze sub? wat gaf de doorslag? vette shitSVS sub erbij:
Pics van de SVS PB2000
[b]The Eagle schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:24:
Dat zijn de CM8 speakers.Sixbladeknife schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:59:
Holymoly die sub is grootWel een toffe set zo met die SVS. Vind die 683 combi overigens zeer mooi staan!
Functie voor vorm ofzo begreep ik ooit haha, nee zonder dollen. Ben heel lang aan het zoeken geweest naar een witte sub, een sub die deze performance moet leveren is groot en een grote witte kast is weer iets wat ik niet wilde. Op De planning staat nog een 2e momenteel vind ik de "lelijke" svs niet storen hij is niet moeders mooiste.DjVe schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:21:
Dikke sub hoor. Snap alleen de logica niet om voor mooie witte designspeakers te gaan en vervolgens een met fineer afgewerkte donkere sub te kopen.
Was ook mijn eerste keus maar uiteindelijk kom ik altijd duurder uit als ik eenmaal bezig ben hahaAmok schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:58:
Gefeliciteerd! met je nieuwe SVS Sub. Ik heb de SVS PB-1000
Heerlijk apparaat.
Binnenkort ook maar eens foto's uploaden van mijn Bioscoopje.
"lieve buren, ik heb een nieuwe bijzettafel. Groetjes AlexThe Eagle schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:24:
[...]
There, FTFY
Danoontje Power, die Bk monolith+ gaat diep maar ben verliefd op de bioscoop ervaring die SVS kan bieden. Super veel druk en vrij weinig mensen hebben de SVS PB2000 wat het stiekem ook wel leuk maakt. Bovendien vond ik de 100hz wat leuker klinken icm CM8's.Pjotr22 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 07:45:
[...]
waarom deze sub? wat gaf de doorslag? vette shit
Is het bij dat soort subwoofers eigenlijk altijd zaak om ze te richten op de bank? Of kun je deze ook op een andere plek zetten?mr.DJ95 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:32:
[...]
Functie voor vorm ofzo begreep ik ooit haha, nee zonder dollen. Ben heel lang aan het zoeken geweest naar een witte sub, een sub die deze performance moet leveren is groot en een grote witte kast is weer iets wat ik niet wilde. Op De planning staat nog een 2e momenteel vind ik de "lelijke" svs niet storen hij is niet moeders mooiste.
Ja precies. Marantz PM7003 heeft een Pre-out aansluiting. Ik denk dat actief in mijn geval gewenst is. Ik zie op MP wel eens wat Rel Quake's of Strata's staan. Niet al te groot en opzichtig maar bieden misschien een mooie toevoeging aan het laag...? Appartement heeft een oppervlakte woonkamer van +/-55m2 en onderburen zijn aanwezigFeaR schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 07:09:
[...]
Sowieso zal een sub behoorlijk wat toevoegen bij een relatief kleine speaker met een 5" woofertje, daar kan je niet al te veel laag uit verw...
Actief is sowieso gewenst, een passieve subwoofer moet je nog voorzien van een versterker wat weer een extra device in je kast geeft. De PM7003 heeft wel een Pre-Out maar let dat het geen dedicated Subwoofer Pre-Out is. Je kan de subwoofer wel op deze uitgang aansluiten maar let wel dat je dan de crossover op de subwoofer regelt, de PM7003 heeft daar geen opties voor.Sixbladeknife schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:45:
[...]
Ja precies. Marantz PM7003 heeft een Pre-out aansluiting. Ik denk dat actief in mijn geval gewenst is. Ik zie op MP wel eens wat Rel Quake's of Strata's staan. Niet al te groot en opzichtig maar bieden misschien een mooie toevoeging aan het laag...? Appartement heeft een oppervlakte woonkamer van +/-55m2 en onderburen zijn aanwezig
Ok, bedankt Fear, goede tips. Iets groter subje zoeken dan wellicht met een crossover.FeaR schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:30:
[...]
Actief is sowieso gewenst, een passieve subwoofer moet je nog voorzien van een versterker wat weer een extra device in je kast g...
[ Voor 91% gewijzigd door DaMarcus op 25-06-2014 13:02 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Haha...daar zat ik ook aan te denken!
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq