Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.680 views

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:39:
Ah. U is een basliefhebber?
Die SVS'en zijn leuk, maar als je het mij vraagt redelijk overkill voor de ruimte. Toegeven: meer is beter natuurlijk. Maar waarom 2 SVS'en en niet wat betere speakers gekocht?
Kom keer langs, zul je zien dat geen overkill is ruimte is zeker 70 vierkante meter, met rechter sub meer uit de hoek heb niet eens bass, de ruimte is nogal pain.
heb idee dat ik 2 extra subwoofers nodig heb alhoewel geen idee heb hoe ik die dan moet plaatsen.

Dit is de ruimte achter de bank.

http://i.imgur.com/d4AoCaQ.jpg

Mijn kamer is echt belachelijk groot.
En mijn rechter sub staat volgens mij 6 7 stappen harder dan linker sub om zelfde decibel te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 02-06-2014 07:48 . Reden: Foto's van 3872 x 2592 zijn niet de bedoeling ]

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:21

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:07:
[...]
...[knip]...
Mijn kamer is echt belachelijk groot rood.
En mijn rechter sub staat volgens mij 6 7 stappen harder dan linker sub om zelfde decibel te halen.
Je had "rood" verkeerd geschreven... ;) (sorry, kon het niet laten)

Verwijderd

Ray-zor schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:31:
[...]

Je had "rood" verkeerd geschreven... ;) (sorry, kon het niet laten)
Het is eigenlijk pink, camera staat te gevoelig ingestelt.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
ralph0603 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:56:
[...]

Ziet er gezellig uit in je huisje RvN, hoe bevalt het daar ? :)
Thnx Alfie ;). Goed hee, rustig aan. Al wel aan t kijken voor iets in EL!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:51
Na lang meekijken op dit topic zelf over gegaan tot een koop van mijn eerste 'Hi-Fi' set :D .
Komend van niks kan ik zeggen dat de vooruitgang enorm is 8)7 .

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/10r3jtt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/65rd6u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2mchvzn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2w5kq5z.jpg

Wat je ziet:

2x Dali Zensor 7
Denon X3000
Samsung Decoder
Philips Blu-ray speler
PS4

Wat je niet ziet:

Synology DS214Play
Rasberry Pi met XBMC
DIY Ambilight (welke nu uit staat :p).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:48
Ziet er erg strak uit! :) Mooi spullen

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor Tv-meubel dat is?

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:51
tomcool schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:35:
Ziet er erg strak uit! :) Mooi spullen

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor Tv-meubel dat is?
Bedankt :) !

De meubel stukken zijn van de 'XXL' serie gekocht bij 'De Bommel'.

Nou heeft het TV-Meubel wel wat maatwerk, zo zijn de bovenste twee vakken een stuk groter zodat een grote versterker of center speaker erin past en zijn er 4 vakken in plaats van twee. Het standaard model is hier te vinden.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:34
Nu nog iets meer ruimte tussen speaker en meubel en het ziet er echt perfect uit !! ( imho )

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
[...]

Kom keer langs, zul je zien dat geen overkill is ruimte is zeker 70 vierkante meter, met rechter sub meer uit de hoek heb niet eens bass, de ruimte is nogal pain.
heb idee dat ik 2 extra subwoofers nodig heb alhoewel geen idee heb hoe ik die dan moet plaatsen.

Bellen er soms niet random mensen aan die vragen wat het kost per uur? :+ Sorry kon het niet laten

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
Blijf die Dali's enorm mooie speakers vinden, zeker zonder stofkappen. Helaas zitten op mijn coon (heb die 1) iets van krassen (direct uit de doos al). Als iemand hier iets voor weet O-)

[ Voor 50% gewijzigd door Cyleo op 02-06-2014 16:55 ]

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
Zijn er ook mooie oplossingen om de gaatjes op te vullen waarin de stofkappen worden gedrukt?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

_Brake_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:33:
Zijn er ook mooie oplossingen om de gaatjes op te vullen waarin de stofkappen worden gedrukt?
Zelf opnieuw fineren is het mooiste denk ik. Of zwarte dopjes erop lijmen, maar dan zie je nog iets zitten.
Mijn klipsch gaan met magneetjes

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Mikayu schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:36:
Zelf opnieuw fineren is het mooiste denk ik.
Of je er gewoon niet aan storen, scheelt veel geld en moeite ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 19:30
Ik vind dat vooral bij de nieuwe B&W 600 S2 enorm storend. In vrijwel alle marketing uitingen hebben ze de stofkappen eraf, ik begrijp gewoon niet waarom ze niet iets bedacht hebben op de gaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.hdfever.fr/wp-content/uploads/2014/02/683_Black-Ash_OFF.jpg

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:26
[...]

Gave ruimte wel en mooie set! Dubbel sub zou zeker voldoende moeten zijn. Het klinkt meer als akoestisch probleem. Je bank staat midden in de ruimte, vaak heb je daar de knopen van de staande golven. Oftewel scherpe en diepe dippen in de respons. Heb je wel eens door de ruimte gelopen en dan geluisterd naar het sub? Dikke kans dat op de een andere plek de kopjes uit de kast rammelen (soms letterlijk). Dat is niet op te lossen met meer subs.

Daarnaast zou je eens kunnen proberen je surrounds wat verder weg te zetten, krijg je betere balans van en surrounds horen wat diffuus te klinken in de basis :).

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Pjotr22 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:11:
Ik vind dat vooral bij de nieuwe B&W 600 S2 enorm storend. In vrijwel alle marketing uitingen hebben ze de stofkappen eraf, ik begrijp gewoon niet waarom ze niet iets bedacht hebben op de gaatjes.
Ze moesten ergens op bezuinigen.
En het is een goede stimulans om de cm serie te kopen voor die gene die zich eraan zouden storen.
ik zelf zal me er ook aan storen heb nog nooit de stofkappen erop gehad die zitten zelfs nog in planstic.
Bij de CM serie heb je dat niet, daar zit het met magneetjes vast.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Pjotr22
Ik heb altjid stofkappen, staat wat rustiger. Denk dat ik die bij de CM er idd ook niet op zou doen!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
Pjotr22 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:51:
Ik heb altjid stofkappen, staat wat rustiger. Denk dat ik die bij de CM er idd ook niet op zou doen!
isophon speakers worden origineel geleverd zonder stofkappen. Wel zijn de speakers voorzien van anti kleine kindervingertjes gaas

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11 12:03

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Pjotr22 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:11:
Ik vind dat vooral bij de nieuwe B&W 600 S2 enorm storend. In vrijwel alle marketing uitingen hebben ze de stofkappen eraf, ik begrijp gewoon niet waarom ze niet iets bedacht hebben op de gaatjes:

[afbeelding]
ASW werkt met magneetjes.

En, nee, dat stoort de speakers niet.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:42
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:32:
[...]

Het is eigenlijk pink, camera staat te gevoelig ingestelt.
Wat voor lampen zijn het die je hebt gebruikt?

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:04
Masterkale1 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:37:
[...]

isophon speakers worden origineel geleverd zonder stofkappen. Wel zijn de speakers voorzien van anti kleine kindervingertjes gaas
Ook grote mensen vingertjes is een groot probleem, iedereen die niet bekent is met de apparatuur heeft de neiging de kapjes in te drukken of om even tegen de woofer is drukken. (wat natuurlijk wel leuk is.....)

Stofkappen blijven er hier altijd op, tegen stof en omdat ik geen zin hem om de hele avond te babysitten. In een perfecte wereld is dit niet nodig maar anders moet je constant zeggen : '' blijf daar eens af''. Ik zet ook geen speakers neer naast stoelen of iets, aan het eind van de avond zijn het dure bijzet tafeltjes geworden. Als de tweeter wat fel is klinkt het ook beter met stofkappen (en andersom natuurlijk). Bij de Philips speakers uit de jaren 70 krijg je er een gratis stukje tapijt als stofkap bij, prima voor die Philips tweetertjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Roderiktweaker op 02-06-2014 23:36 ]

• MaSw85
  • Laatst online: 13:56
michael3 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:46:
[...]

En het is een goede stimulans om de cm serie te kopen voor die gene die zich eraan zouden storen.
ik zelf zal me er ook aan storen heb nog nooit de stofkappen erop gehad die zitten zelfs nog in planstic.
Bij de CM serie heb je dat niet, daar zit het met magneetjes vast.
Zelfs mijn 'budget' Monitor Audio BX2's hebben magnetische stofkappen (die overigens nog in het plastic zitten).

Komoot

[...]
Volgens mij verschilt het gewoon per serie en heeft het niets te maken met de prijs dan wel bezuinigen. Zoals gezegd heeft een CM-serie van B&W magneten, maar de 800-serie werkt wel gewoon weer met pinnetjes op de stofkappen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Pjotr22
Idd. Mijn Klipsch (rf62 geloof ik) hadden ook magneetjes. Iedereen die wel eens een KLipsch uit elkaar heeft gehaald weet hoe goedkoop een speaker geproduceerd kan worden

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:45
FeaR schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 07:21:
[...]

maar de 800-serie werkt wel gewoon weer met pinnetjes op de stofkappen.
nope, magneetjes

• michael3
FeaR schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 07:21:
Zoals gezegd heeft een CM-serie van B&W magneten, maar de 800-serie werkt wel gewoon weer met pinnetjes op de stofkappen.
De nieuwe Diamond serie heeft gewoon magneetjes, zou wel heel goedkoop aandoen als dat er niet op zit op de 800 serie terwijl de goedkopere CM serie het wel heeft.
De oude 800 serie die heeft het inderdaad niet.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

michael3 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:40:
[...]
De nieuwe Diamond serie heeft gewoon magneetjes, zou wel heel goedkoop aandoen als dat er niet op zit op de 800 serie terwijl de goedkopere CM serie het wel heeft.
De oude 800 serie die heeft het inderdaad niet.
De nieuwe wellicht, maar de CM-reeks gaat al een hele tijd mee. De modellen van de 800-reeks die toentertijd werden verkocht hadden pinnetjes. Het lijkt overigens wel bij meer en meer fabrikanten te komen dat ze magneten gaan gebruiken, de opvolger van de Focal Chorus 800-reeks, de Aria 900 heeft ook magneten waar de 800-serie nog pinnetjes had. Al kan dat laatste dan ook wel weer te maken hebben met de vorm van de stofkap, die van de 700- en 800 serie is niet echt rechttoe rechtaan.

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
heel erg bedankt voor de reactie.

ging even wat fout, misschien is mijn vraag hier voor de tweede keer terecht gekomen.
excuus daarvoor.

mijn speakers zijn dicht aan de achterkant. (emotiva erm-1)
dus dan zou dat iets makkelijker kunnen zijn.

heel erg bedankt
groeten martin

[ Voor 79% gewijzigd door dappertje25 op 03-06-2014 12:05 . Reden: verkeerd ]

• michael3
FeaR schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:01:
[...]

De nieuwe wellicht, maar de CM-reeks gaat al een hele tijd mee. De modellen van de 800-reeks die toentertijd werden verkocht hadden pinnetjes. Het lijkt overigens wel bij meer en meer fabrikanten te komen dat ze magneten gaan gebruiken, de opvolger van de Focal Chorus 800-reeks, de Aria 900 heeft ook magneten waar de 800-serie nog pinnetjes had. Al kan dat laatste dan ook wel weer te maken hebben met de vorm van de stofkap, die van de 700- en 800 serie is niet echt rechttoe rechtaan.
De oude CM serie had het inderdaad van die pinnetjes, vind die oude CM serie trouwens maar lelijk.
Gelukkig zijn de nieuwe subliem op de CM10 na ik weet niet of die ook zo mooi is met de tweeter boven op?? nog niet in het echt gezien.

Snap eigenlijk niet zo goed dat ze niet op alle speakers gewoon van die magneetjes gebruiken zoveel meer zou dat nu ook weer niet kosten lijkt me.
Maar zit er wel veel mooier uit en het oog wil ook wel wat niet alleen je oren ook al gaat het daar natuurlijk wel om de eerste plaats om.

jaja weet het ik spreek me nu een beetje tegen in me vorige reactie.
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door michael3 op 03-06-2014 12:31 ]

Verwijderd

Jag schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:17:
[...]

Gave ruimte wel en mooie set! Dubbel sub zou zeker voldoende moeten zijn. Het klinkt meer als akoestisch probleem. Je bank staat midden in de ruimte, vaak heb je daar de knopen van de staande golven. Oftewel scherpe en diepe dippen in de respons. Heb je wel eens door de ruimte gelopen en dan geluisterd naar het sub? Dikke kans dat op de een andere plek de kopjes uit de kast rammelen (soms letterlijk). Dat is niet op te lossen met meer subs.

Daarnaast zou je eens kunnen proberen je surrounds wat verder weg te zetten, krijg je betere balans van en surrounds horen wat diffuus te klinken in de basis :).
Er zit nog 20 feet ruimte achter de bank, is zeker niet midden in kamer.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:51:
[...]

Leuke korte reacties geef je elke keer.. Je kan ook een betere startpost maken ipv elke keer 1 zin/plaatje :)

on-topic: Vind het wel gaaf eruit zien allemaal :) behalve het rode licht, daar zou ik gek van worden :P

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Web-Brielle schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:55:
[...]
...behalve het rode licht, daar zou ik gek van worden :P
Licht vind ik altijd wat lastig weer te geven op foto's. Althans, ik krijg het niet voor elkaar om mijn set leuk op de foto te zetten met de Living Colours aan. Als ik rood kies lijkt het net een hoerentent en dat is in real life toch een stuk minder. Maar vooral kleuren als blauw doen op foto's geen recht. In het echt is het heel rustig en komt mijn Boeddha-schilderij heel mooi uit. Wellicht dat het ligt aan mijn fotoskills en de camera...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:51:
[...]

Ik zou het toch even proberen wat ik zei :).

Verwijderd

InEtVa schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:04:
[...]

Wat voor lampen zijn het die je hebt gebruikt?
http://www.philips.nl/c-p/7099730PH/livingcolors-bloom-black
Jag schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:22:
[...]

Ik zou het toch even proberen wat ik zei :).
Dacht dat probleem had, maar heb getest met headset op klinkt het zelfde kwa bass, of tja home cinema set klinkt beter.
Op oude locatie zat ik zo krap met 2 subs recht voor me en naast elkaar, en lage frequencies werden geboost.
Ik zat ook in een hoek.
Anyway films zo als transformers dark of the moon klinken nog het zelfde.
Web-Brielle schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:55:
[...]

Leuke korte reacties geef je elke keer.. Je kan ook een betere startpost maken ipv elke keer 1 zin/plaatje :)

on-topic: Vind het wel gaaf eruit zien allemaal :) behalve het rode licht, daar zou ik gek van worden :P
Is roze.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pY1O5f7.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 01:49 ]

• Pjotr22
FeaR schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:59:
[...]

Licht vind ik altijd wat lastig weer te geven op foto's. ...... Wellicht dat het ligt aan mijn fotoskills en de camera...
Ik zou zeggen lange sluitertijd, statief, handmatige witbalans... ;) zal t dit weekend eens proberen met mijn discoverlichting aan

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Pjotr22 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:30:
Ik zou zeggen lange sluitertijd, statief, handmatige witbalans... ;) zal t dit weekend eens proberen met mijn discoverlichting aan
Ja, bij mij lukt het ook gewoon prima. Binnenkort eens wat nieuwe avondfoto's schieten want de laatste volle serie is alweer bijna 4 jaar oud :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Exirion schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:49:
[...]
Ja, bij mij lukt het ook gewoon prima.
Ik ontken ook niet dat het voor een deel zal liggen aan de camera (One X) en voor het overgrote deel aan mijn fotoskills :P

• timgebruiker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 22:02
Hi!

Zie hieronder mijn Home Cinema. Het staat nu een jaartje zo en we zijn er nog steeds best blij mee. Vooral het gebruiksgemak / snelheid is mij erg meegevallen: het wisselen van tv naar beamer duurt precies 36 seconden (beamer aan/ pc aan / gordijnen dicht / scherm laten zakken). En m'n vriendin kan t ook allemaal zelfstandig :*) (met name door de Logitech Harmony 900).

Enige wat stoort zijn de golven in het projectiescherm. Met films/series eigenlijk niet opvallend, maar met bijvoorbeeld voetbal (vooral horizontaal bewegende camerabeelden) zie je het wel goed. Ik kijk niet zo heel vaak voetbal, maar het WK natuurlijk wel. Iemand een idee om iets aan de golven in het scherm te doen?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/sfku1c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2eeaa9k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/24opuzb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/156g26o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2e3zupy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/14xyzbb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/8yz2a1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/xdz8k4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/24cb49j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2cr0qo4.jpg

Zichtbaar (min of meer):
Receiver: Pioneer SC-1223
Beamer: BenQ W1070
Projectiescherm: 133” / 294 x 166 (projectieschermspecialist.nl)
Speakers: Boston Acoustics A250 (2 x Front), Boston Acoustics A25 (2 x Rear)
TV: Philips 40“
PC: Media PC (efficient samengesteld/precies voldoende voor FIFA)
NAS: Netgear ReadyNas Ultra 2
Decoder: UPC
Kabels: (Front): Supra Classic Ice Blue
AB: Logitech Harmony 900
Controllers: Microsoft Xbox 360

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:09
Vet! Ga waarschijnlijk volgende week dezelfde beamer en scherm halen. Erg tevreden over de kwaliteit?, wat vind je van de 3D? Trouwens 133 inch is echt ziek! Tevreden over het scherm? Die site is echt goedkoop, 400e voor een elektrisch scherm van 133inch kan toch bijna niet goed zijn? Concurrentie zit je richting de €1000.

[ Voor 35% gewijzigd door Wackmack op 04-06-2014 21:24 ]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
timgebruiker schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:01:
Zie hieronder mijn Home Cinema. Het staat nu een jaartje zo en we zijn er nog steeds best blij mee.
Mooi, maar is dit scherm niet té groot ivm kijkafstand? :)

• Wackmack
Vraag ik me ook af. Ik wil ook een 133 inch scherm en zit er 4 meter vanaf.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
timgebruiker schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:01:
Hi!

Zie hieronder mijn Home Cinema. Het staat nu een jaartje zo en we zijn er nog steeds best blij mee. Vooral het gebruiksgemak / snelheid is mij erg meegevallen: het wisselen van tv naar beamer duurt precies 36 seconden (beamer aan/ pc aan / gordijnen dicht / scherm laten zakken). En m'n vriendin kan t ook allemaal zelfstandig :*) (met name door de Logitech Harmony 900).

Enige wat stoort zijn de golven in het projectiescherm. Met films/series eigenlijk niet opvallend, maar met bijvoorbeeld voetbal (vooral horizontaal bewegende camerabeelden) zie je het wel goed. Ik kijk niet zo heel vaak voetbal, maar het WK natuurlijk wel. Iemand een idee om iets aan de golven in het scherm te doen?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zichtbaar (min of meer):
Receiver: Pioneer SC-1223
Beamer: BenQ W1070
Projectiescherm: 133” / 294 x 166 (projectieschermspecialist.nl)
Speakers: Boston Acoustics A250 (2 x Front), Boston Acoustics A25 (2 x Rear)
TV: Philips 40“
PC: Media PC (efficient samengesteld/precies voldoende voor FIFA)
NAS: Netgear ReadyNas Ultra 2
Decoder: UPC
Kabels: (Front): Supra Classic Ice Blue
AB: Logitech Harmony 900
Controllers: Microsoft Xbox 360
Zijn je golven verticaal of horizontaal? En bewegen ze tijdens het gebruik, of niet?
Wat je zou kunnen proberen is de onderkant van het scherm tijdelijk verzwaren en dan zo laten hangen, hopen dat het strak trekt. Of een keer gespannen houden terwijl je hem oprolt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 21:56
The Eagle schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:25:
[...]

Zijn je golven verticaal of horizontaal? En bewegen ze tijdens het gebruik, of niet?
Wat je zou kunnen proberen is de onderkant van het scherm tijdelijk verzwaren en dan zo laten hangen, hopen dat het strak trekt. Of een keer gespannen houden terwijl je hem oprolt.
Heeft het niet te maken met dat het geen gespannen scherm is? Hier komen denk ik eerder golven in dan een gespannen versie.

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 21:56
Versteegrob schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:21:
Vraag ik me ook af. Ik wil ook een 133 inch scherm en zit er 4 meter vanaf.
Ik heb een 92" en zit op net 4 meter. Dit is eigenlijk best een lekker formaat zonder dat je het gevoel hebt een tennis wedstrijd te kijken :).

• timgebruiker
Ik zit op 4,5 meter van het scherm. Volgens de projectercentral calculator ook wel redelijk het maximum en ik was ook heel benieuwd of het niet te groot zou zijn. Het went enorm snel! Had niet kleiner gewild (ook niet heel veel groter btw). En er is hier nog niemand geweest die het te groot vond.

Mbt de golven: ze zijn diagonaal. In een V vorm (rechter en linker boven hoek naar het midden). De golven waren er al vanaf het begin. Ik heb de onderkant aan beide kanten verzwaard maar dat hielp niet echt.

Ik zou dit type scherm dan ook niemand echt aanraden. Zoals de leverancier aangaf: "dit type scherm zal altijd golven. Ik heb m hier in de showroom staan en die heeft het ook". Jammer dat ze dat na aankoop vertelde en dat het retourneren van een >3meter pakket ongeveer net zo veel geld kost als het scherm..

Ik had me er wel in verdiept en wist dat als je het 100% strak wilde je toch voor een span of bij hang tab tensioned scherm moest kiezen. Toch viel me dit iets tegen. Zoals gezegd, met films en series is het fantastisch zo!

• Wackmack
Goede tips. Ga nu zeker voor 133 inch alleen van de concurrentie die iets beter is.Hang tab schermen zijn alleen zo € 1000 in jou formaat. Maar erg vette setup!

[ Voor 31% gewijzigd door Wackmack op 04-06-2014 23:10 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb bij mijn scherm ook dat de zijkanten iets naar voren komen.

Ik merk wel dat als het scherm eenmaal even openhangt, dat het minder word, en dan is het ook niet echt storend meer.
Ik had er met mijn shop ook even contact over gehad, en die gaven als tip om het scherm even een tijdje te laten uithangen, zodat ie even goed opgerekt word.
Dat heb ik dan ook gedaan een paar dagen, en volgens mij is het wel iets beter geworden.

• Wackmack
panomi schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:31:
[...]

Ik heb een 92" en zit op net 4 meter. Dit is eigenlijk best een lekker formaat zonder dat je het gevoel hebt een tennis wedstrijd te kijken :).
Voor mij zeker te klein. Heb nu al een 65inch en een stuk groter kan prima.

• timgebruiker
Versteegrob schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:09:
Goede tips. Ga nu zeker voor 133 inch alleen van de concurrentie die iets beter is.Hang tab schermen zijn alleen zo € 1000 in jou formaat. Maar erg vette setup!
Ben benieuwd naar jouw ervaringen! Laat maar weten/zien. Heb die van mij nu toch al bijna afgeschreven >:)

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
Versteegrob schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:11:
[...]

Voor mij zeker te klein. Heb nu al een 65inch en een stuk groter kan prima.
Vergeet niet ... Hoe groter het scherm hoe minder licht je onverhoudt met 3d ;) ... 2d zal niet direct een probleem zijn.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Pjotr22
FeaR schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:25:
[...]

.... (One X) .....fotoskills :P
geloof me het ligt aan je camara _O-

• Wackmack
timgebruiker schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:24:
[...]

Ben benieuwd naar jouw ervaringen! Laat maar weten/zien. Heb die van mij nu toch al bijna afgeschreven >:)
Ga ik doen, die van 133 inch is € 400, dat is nog betaalbaar.
Game je ook op de beamer? Wil je is een foto maken vanaf je zitplek, ben benieuwd hoe groot het scherm er dan uit ziet. Zo heb je wel een redelijk beeld.

Heb nu zelf een 65 inch TV, dat lijkt groot maar vanaf de bank valt het reuze mee, check:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/wkbaw.jpg
Masterkale1 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 00:29:
[...]

Vergeet niet ... Hoe groter het scherm hoe minder licht je onverhoudt met 3d ;) ... 2d zal niet direct een probleem zijn.
Ja, dat is helaas zo maar ergens moet je concessies doen. Ga ik voor 100 inch met een mooi 3D beeld of 133 inch met iets minder 3D beeld?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:12

DjVe

Hatsaflats!

Das een aardig flinke sub die je daar hebt staan :P

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 09:00
Ik zou nooit groter dan 2 meter gaan zonder een tab / spanscherm te gebruiken. Dan ga je echt golven zien.

Ik gebruik zelf sinds kort een vast span scherm van projectieschermen. Deze is 102 inch, plus ik zit op een afstand van ongeveer 3,5 tot 4 meter.

Ik projecteer in een volledig verduisterde ruimte met een Epson TW7200, ik zou niet veel groter willen aangezien ik de lichtopbrengst in 3d nu al matig vind. Ook zou ik niet groter willen doordat je nog steeds op 1080p zit ga je dichter bij zitten dan ga je toch echt wat scherpte missen door het aantal pixels.

Ook even een waarschuwing voor mensen die zwartwaardes en contrast belangrijk vinden. Denk er aan dat je in een wit geverfde ruimte geen goed resultaat krijgt. Ik ga mijn ruimte binnenkort ook omtoveren naar een 'batcave'. Gelukkig kan dit ook omdat ik een dedicated ruimte heb voor de HT, in de woonkamer is dit natuurlijk lastig.

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Versteegrob schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:03:
[...]

Game je ook op de beamer? Wil je is een foto maken vanaf je zitplek, ben benieuwd hoe groot het scherm er dan uit ziet. Zo heb je wel een redelijk beeld.

Heb nu zelf een 65 inch TV, dat lijkt groot maar vanaf de bank valt het reuze mee, check:

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Ja, dat is helaas zo maar ergens moet je concessies doen. Ga ik voor 100 inch met een mooi 3D beeld of 133 inch met iets minder 3D beeld?
Die kabel je tv lijkt niet recht te hangen :P (OCD to the rescue!)

PSN: Bellerophon-

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Mooie set. Welk meubel is dat als ik vragen mag? En zijn dat 2 lades of 2 klapdeurtjes?

• Wackmack
DjVe schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:09:
Das een aardig flinke sub die je daar hebt staan :P
Het is de BK Monolith plus, 95 liter. De gordijnen gingen heen en weer tijdens het testen net zoals mijn broekspijpen, was echt verbaasd over het druklevel :o
Cobaltjeh schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:13:
Ik zou nooit groter dan 2 meter gaan zonder een tab / spanscherm te gebruiken. Dan ga je echt golven zien.

Ik gebruik zelf sinds kort een vast span scherm van projectieschermen. Deze is 102 inch, plus ik zit op een afstand van ongeveer 3,5 tot 4 meter.

Ik projecteer in een volledig verduisterde ruimte met een Epson TW7200, ik zou niet veel groter willen aangezien ik de lichtopbrengst in 3d nu al matig vind. Ook zou ik niet groter willen doordat je nog steeds op 1080p zit ga je dichter bij zitten dan ga je toch echt wat scherpte missen door het aantal pixels.

Ook even een waarschuwing voor mensen die zwartwaardes en contrast belangrijk vinden. Denk er aan dat je in een wit geverfde ruimte geen goed resultaat krijgt. Ik ga mijn ruimte binnenkort ook omtoveren naar een 'batcave'. Gelukkig kan dit ook omdat ik een dedicated ruimte heb voor de HT, in de woonkamer is dit natuurlijk lastig.
Wel goede punten maar het is maar net hoe kritisch je bent. Vind dat ik zelf een prima TV heb, Panasonic 65ST50 maar sommige mensen vinden dit ook niks omdat het niet gekalibreerd is. Zelfde geldt voor mijn speakes, heb de Dali Zensor serie. Vind het zelf meer dan prima maar dat vind niet iedereen. Op het HT forum vinden veel mensen de BenQ W1070 maar matig terwijl er een topic op het AVS forum is met meer dan 300 pagina's. Hoe mooi je iets vind ligt dus een beetje aan je eisen. Zo'n dedicated ruimte is natuurlijkste veruit het mooiste, dat begrijp ik goed. Heb je foto's van jou set? Heb je al meer info over je eigen HT straks, klinkt echt heel vet en ik ben jaloers ;) De beamer ga ik gebruiken voor af en toe een film of serie. Doordat hij in de woonkamer staat snap ik goed lang niet alles zo is als het kan zijn.

Scherm van 133 inch van tabscherm is wel erg duur, dacht over de € 1000
Bellerophon schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:14:
[...]

Die kabel je tv lijkt niet recht te hangen :P (OCD to the rescue!)
Klopt, het schiet steeds los, vrij irritant.
werkenslaap schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:31:
[...]

Mooie set. Welk meubel is dat als ik vragen mag? En zijn dat 2 lades of 2 klapdeurtjes?
Meubel moet ik even opzoeken, heb het via marktplaats gekocht voor € 50.
Het zijn twee lades en de plank in het midden heb ik weg moeten halen ivm de receiver.

[ Voor 12% gewijzigd door Wackmack op 05-06-2014 09:49 ]

• Cobaltjeh
Versteegrob schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:47:

[...]

Wel goede punten maar het is maar net hoe kritisch je bent. Vind dat ik zelf een prima TV heb, Panasonic 65ST50 maar sommige mensen vinden dit ook niks omdat het niet gekalibreerd is. Zelfde geldt voor mijn speakes, heb de Dali Zensor serie. Vind het zelf meer dan prima maar dat vind niet iedereen. Op het HT forum vinden veel mensen de BenQ W1070 maar matig terwijl er een topic op het AVS forum is met meer dan 300 pagina's. Hoe mooi je iets vind ligt dus een beetje aan je eisen. Zo'n dedicated ruimte is natuurlijkste veruit het mooiste, dat begrijp ik goed. Heb je foto's van jou set? Heb je al meer info over je eigen HT straks, klinkt echt heel vet en ik ben jaloers ;) De beamer ga ik gebruiken voor af en toe een film of serie. Doordat hij in de woonkamer staat snap ik goed lang niet alles zo is als het kan zijn.

Scherm van 133 inch van tabscherm is wel erg duur, dacht over de € 1000
Ik kom zelf van een niet gekalibreerde samsung 55 inch tv, ik stoorde me daar aan dat tijdens donkere scenes er maar weinig te zien wat.

Vandaar dat ik op zoek was naar een beamer met meer kwaliteit als de tv. Dit bleek een nog niet z'on makkelijke opgave. Ik gok dat als ik de ruimte goed donker maak, en van alle reflecties af ben dit uiteindelijk wel geslaagd is.

Ik heb ook het verschil bekeken tussen de TW7200 en de TW9200 en de Sony VPL-HW55ES.
Waarbij de TW9200 iets beter was, en de Sony weer beter, maar het prijsverschil vond ik dit niet rechtvaardigen. (Het budget was er ook niet ;)) Andere mensen zijn weer van mening dat deze upgrade het geld dubbel en dwars waard is.

Ik heb wel gekozen voor een gekalibreerde projector, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Het verschil is ongekend! Hoe deze projector zich vergelijkt met een BenQ W1070 weet ik niet, maar je moet natuurlijk ook naar de prijs kijken, dat is natuurlijk een gigantisch verschil.

Natuurlijk totaal afhankelijk van wat je zoekt. Maar ik er zelf achter gekomen dat er nog steeds wel wat nadelen kleven aan een projector, vandaar da ik mensen daarvoor wil waarschuwen. Houd je hier rekening mee dan valt het uiteindelijk allemaal wel mee.

Foto's van de set moet ik nog maken, de ruimte is nog een zooitje nu. Alles hangt ook pas net 6 dagen. ;)

Ik zou dan eerder kiezen voor een iets minder groot scherm met meer kwaliteit. En 102 inch is al groot vergis je daar niet in!

• timgebruiker
[...]

\\
Zo heb ik toen ook beredeneerd: ex btw kostte de combinatie van beamer en scherm mij ongeveer €1.000,- . Voor zo'n bedrag weet je dat je niet de wereld mag verwachten. En dus qua zwartwaarden en contrast is het niet perfect, maar bij volledige verduistering meer dan goed genoeg.

Ik zie in dit forum ook altijd hele andere Home Cinema's. Focus puur op geluid en scherm (dedicated blijft ook mijn wens). Nu is het een woonkamer met stiekem best veel apparaten in de gesloten kast en de beamer/scherm zo onopvallend mogelijk. Uiteindelijk zitten we vaker in de woonkamer zonder beamer (of TV) dan met.

Verwachtingen van 3D moeten wel gemanaged worden :) , dat is niet echt fantastisch. De grootte heb je dan vind ik juist wel nodig om er echt in te zitten en te beleven, maar de lichtopbrengst is onvoldoende op het moment dat je de bril aanzet. Avatar vond ik nog wel vet, alle andere 3D films niet.

Ik game er niet echt op (m'n HTPC niet voor samengesteld), behalve FIFA14 en dat speelt natuurlijk perfect op 133" ....

Zitposititie:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/15eefps.jpg

• Cobaltjeh
Ik moet ook zeggen dat ik het 3d van mijn samsung tv vele male beter vind dan op mijn projector.
Daarnaast zijn de epson brillen niet fijn als je een bril draagt.

Ik kijk tot nu toe alleen SBS 3D en je ziet dan dat je de helft van de pixels mist op 1080p op de projector, op de tv is dit niet echt zichtbaar op dezelfde afstand.

Ik had geen mogelijkheid om mijn woonkamer volledig te verduisteren, wegens gekozen Lamellen en jaloezie. Mijn HT ruimte is voorzien van rolluiken en was daardoor de meest logische optie.
Zou betekenen dat je rond deze tijd pas na 10:30 en film op kan zetten, en dat is niet echt bepaald handig. ;)

Wel is het NU het perfecte moment op een projector te komen, overal zijn er acties wegens vakantiegeld / WK.

[ Voor 8% gewijzigd door Cobaltjeh op 05-06-2014 10:46 ]

• Wackmack
timgebruiker schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:31:
[...]

Zo heb ik toen ook beredeneerd: ex btw kostte de combinatie van beamer en scherm mij ongeveer €1.000,- . Voor zo'n bedrag weet je dat je niet de wereld mag verwachten. En dus qua zwartwaarden en contrast is het niet perfect, maar bij volledige verduistering meer dan goed genoeg.

Ik zie in dit forum ook altijd hele andere Home Cinema's. Focus puur op geluid en scherm (dedicated blijft ook mijn wens). Nu is het een woonkamer met stiekem best veel apparaten in de gesloten kast en de beamer/scherm zo onopvallend mogelijk. Uiteindelijk zitten we vaker in de woonkamer zonder beamer (of TV) dan met.

Verwachtingen van 3D moeten wel gemanaged worden :) , dat is niet echt fantastisch. De grootte heb je dan vind ik juist wel nodig om er echt in te zitten en te beleven, maar de lichtopbrengst is onvoldoende op het moment dat je de bril aanzet. Avatar vond ik nog wel vet, alle andere 3D films niet.

Ik game er niet echt op (m'n HTPC niet voor samengesteld), behalve FIFA14 en dat speelt natuurlijk perfect op 133" ....

Zitposititie:
[afbeelding]
Vraag is komt dit door het scherm van 133inch, zou het beter zijn op een 100inch scherm? De meeste reviews vinden de 3D namelijk erg goed bij de BenQ. Ga eerst zelf maar is kijken voordat ik een oordeel heb. Bedankt voor de foto, ziet er goed uit en 133inch kan volgens mij prima.
Cobaltjeh schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:44:
Ik moet ook zeggen dat ik het 3d van mijn samsung tv vele male beter vind dan op mijn projector.

Ik kijk tot nu toe alleen SBS 3D en je ziet dan dat je de helft van de pixels mist op 1080p op de projector, op de tv is dit niet echt zichtbaar op dezelfde afstand.

Ik had geen mogelijkheid om mijn woonkamer volledig te verduisteren, wegens gekozen Lamellen en jaloezie. Mijn HT ruimte is voorzien van rolluiken en was daardoor de meest logische optie.
Zou betekenen dat je rond deze tijd pas na 10:30 en film op kan zetten, en dat is niet echt bepaald handig. ;)

Wel is het NU het perfecte moment op een projector te komen, overal zijn er acties wegens vakantiegeld / WK.
Jammer ja, gelukkig ben ik toch vrij laat thuis en kijk ik films vaak wat later. Waarom heb je nog geen Full HD gekeken? Via welke player kijk jij je films, HTPC? Dan is alles zo te downloaden 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Wackmack op 05-06-2014 11:04 ]

• ivan0123
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-02-2024
Mooie dingen gezien! binnenkort ook maar eens foto plaatsen als ik verhuisd ben.
ik ben echt gecharmeerd van die steenstrips, nicee

• Cobaltjeh
Versteegrob schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:03:

[...]

Jammer ja, gelukkig ben ik toch vrij laat thuis en kijk ik films vaak wat later. Waarom heb je nog geen Full HD gekeken? Via welke player kijk jij je films, HTPC? Dan is alles zo te downloaden 8)
Ik kijk alles op Full HD behalve 3D.

Zover ik weet heb je nog geen Full HD 3D x264 rips.

Daarnaast kan mijn versie van XBMC geen full HD 3d afspelen gok ik, met normale blu-ray rips heeft hij al moeite. En mijn mijn receiver is nog geen hdmi1.4, dus dat werkt ook niet mee.

Ik zou mijn blu-ray speler direct aan de projector kunnen hangen, maar ik heb (nog) geen 3D blu-ray films.

Verwijderd

Cobaltjeh schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:44:

Koop dan eens een 3D blu ray zul je direct verschil zien.

• Cobaltjeh
Hierbij wat eerste foto's van de HT-room.

Moet nog veel aan gebeuren, maar het begin is er.

Aanpassingen die nog op de planning staan:
- plafond antraciet maken
- akoestische panelen overtrekken met zwarte stof
- donker vloerkleed plaatsen.
- donkere gordijnen langs muur links van scherm
- andere bank plaatsen, met relaxgedeeltes
- audiorack plaatsen.
- speakers mat zwart lakken

Apparatuur:

Epson TW7200 - (ISF gecalibreerd)
Frame HD-Series projectiescherm (225 x 127 zichtmaat)
Receiver: Philips AVR 9900
Front speakers: Zelfbouw 3-weg actief. (Vifa xt25, Vifa XG18, Peerless xls-10)
Center speaker: Zelfbouw 2-weg actief (Hypex AS2.100, Vifa xt25, Vifa XG18)
Surround speakers: Surround back speakers van Philips HTR-9900
Bronnen: Sonos Connect, Zelfbouw XBMC HTPC.
Versterking: 2x 4 kanaals zelfbouw LM4780 versterker.
DSP: Zelfbouw 8 kanaals MiniDSP2x8

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/vsflf5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/a13bew.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/357f5w8.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:27:
[...]
Koop dan eens een 3D blu ray zul je direct verschil zien.
Staat ooit wel op de planning maar ik zit nu nog steeds met het probleem dat mijn receiver geen 3D snapt, als ik deze weg laat heb ik geen geluid. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Cobaltjeh op 05-06-2014 21:30 ]

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Dat beloofd wat!

Heb je wat meer info over de akoestische panelen? Ik ben er zelf ook al een tijdje naar aan het kijken omdat het bij mij in de woonkamer ontzettend galmt. Maar er zijn zoveel verschillende oplossingen, je ziet door de bomen het bos niet meer...

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Over dat 3D verhaal;

Ik heb ook een BenQ W1070, en ik vind de 3D echt meer dan prima!
Op mijn philips TV heb ik passief 3D, en op de beamer vind ik het toch stukken beter.

Neem wel (zoals hierboven) een 3D bluray, zodat je de volledige resolutie pakt. De 3d SBS films zijn inderdaad wat minder.
(Maar alsnog heb ik wel genoten van i frankenstein, rio en nog wat 3D mkv's)

• Cobaltjeh
janser01 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:31:
Dat beloofd wat!

Heb je wat meer info over de akoestische panelen? Ik ben er zelf ook al een tijdje naar aan het kijken omdat het bij mij in de woonkamer ontzettend galmt. Maar er zijn zoveel verschillende oplossingen, je ziet door de bomen het bos niet meer...
Zijn zelfbouw, meer info hier: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=16&t=17167

• Wackmack
Cobaltjeh schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:26:

Moet nog veel aan gebeuren, maar het begin is er.

Aanpassingen die nog op de planning staan:
- plafond antraciet maken
- akoestische panelen overtrekken met zwarte stof
- donker vloerkleed plaatsen.
- donkere gordijnen langs muur links van scherm
- andere bank plaatsen, met relaxgedeeltes
- audiorack plaatsen.
- speakers mat zwart lakken

Apparatuur:

Epson TW7200 - (ISF gecalibreerd)
Frame HD-Series projectiescherm (225 x 127 zichtmaat)
Receiver: Philips AVR 9900
Front speakers: Zelfbouw 3-weg actief. (Vifa xt25, Vifa XG18, Peerless xls-10)
Center speaker: Zelfbouw 2-weg actief (Hypex AS2.100, Vifa xt25, Vifa XG18)
Surround speakers: Surround back speakers van Philips HTR-9900
Bronnen: Sonos Connect, Zelfbouw XBMC HTPC.
Versterking: 2x 4 kanaals zelfbouw LM4780 versterker.
DSP: Zelfbouw 8 kanaals MiniDSP2x8

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Staat ooit wel op de planning maar ik zit nu nog steeds met het probleem dat mijn receiver geen 3D snapt, als ik deze weg laat heb ik geen geluid. :+
Super super mooi. Scherm lijkt echt huge.
RonnieB82 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:37:
Over dat 3D verhaal;

Ik heb ook een BenQ W1070, en ik vind de 3D echt meer dan prima!
Op mijn philips TV heb ik passief 3D, en op de beamer vind ik het toch stukken beter.

Neem wel (zoals hierboven) een 3D bluray, zodat je de volledige resolutie pakt. De 3d SBS films zijn inderdaad wat minder.
(Maar alsnog heb ik wel genoten van i frankenstein, rio en nog wat 3D mkv's)
Foto van jou setup?

[ Voor 15% gewijzigd door Wackmack op 05-06-2014 22:15 ]

Verwijderd

Uhm audio return channel ?
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 04:39:
[...]
Uhm audio return channel ?
Receiver die geen 3D snapt zal ook geen HDMI ARC gaan snappen.

• Pjotr22
.......
Nice! Dit roept bij mij vragen op :)
- Hoe breed en hoe lang is jouw ruimte?
- Hoe veel verschil merk je door de panelen?
- Ik ben net begonnen met mijn HT(ip) ruimte, het beoogde eindresultaat moet zoiets worden als jij hebt! De ruimte is nagenoeg gelijk, zie hieronder Vandaar de vraag: Zou je openstaan voor een bezoek? pm me dan svp, ben heel benieuwd hoe de panelen de akoestiek beïnvloeden

De start van mijn HTip:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/50gyae.jpg

Huh? Geen scherm? Dat klopt! Bedoeling is de muur laten stucen (is nu gespoten) en dan behandelen met lichtopbrengende verf. De beameer staat nu afgesteld op de gehele muur (3 meter breed / 118 "))
--> wie o wie heeft ervaring met projecteren op de muur? Ik vind het resultaat nu al leuk, met mn HD ready beamer:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2rps6cw.jpg

wat zie je:
- Boston Acoustics VR nog wat 5.1 opstelling
- ps3
- Marantz SR 5002
- meubeltje van MP
- BEamer Sanyo PLV-Z5 720p

Beamer, Boston set en meubel hebben samen 340,- gekost :P

Aangezien deze ruimte helemaal verduisterd kan worden is het prima kijken, maar voordat ik allerlei extra uitgaven ga doen en kabels ga wegwerken willen we eerst een paar filmpjes kijken, wie weet bevalt het niet om steeds naar zolder te gaan voor een filmpje...

@ Fear: jaja foto's met een HTC one :'(

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 10:40
Ik krijg van een leverancier vaak "spam" van http://www.mightybrighty.com/
Schijnt best goede verf te zijn voor het maken van een projectie muur.

• Cobaltjeh
Pjotr22 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 07:53:
[...]

Nice! Dit roept bij mij vragen op :)
- Hoe breed en hoe lang is jouw ruimte?
- Hoe veel verschil merk je door de panelen?
- Ik ben net begonnen met mijn HT(ip) ruimte, het beoogde eindresultaat moet zoiets worden als jij hebt! De ruimte is nagenoeg gelijk, zie hieronder Vandaar de vraag: Zou je openstaan voor een bezoek? pm me dan svp, ben heel benieuwd hoe de panelen de akoestiek beïnvloeden
Ruimte is 4,75 bij 3,25 (Met uitzondering van de inham waar de kastenwand plus bureau staat)

De ruimte was eerst een drama, zelfs praten met iemand was een probleem omdat de nagalm gewoon vermoeiend was. Alle nagalm is na de panelen weg, let wel op dit werkt niet voor het laag. Wil je dat oplossen kan dat alleen met grote basstraps.

Hier een meting na de panelen, jammergenoeg geen meting voor.

Afbeeldingslocatie: http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/file.php?id=78879&mode=view

Hier zie je duidelijk het effect van de panelen in het midden en hoog gebied. Ik moet echter waarschuwen dat voor sommige mensen dit te zuiver en klinisch is. Je ziet ook dat het laag weinig tot geen voordeel heeft met de panelen.

Eindresultaat is dat ik de speakers nu behoorlijk hard kan zetten, zonder dat de ruimte 'vol loopt'. De panelen zijn ook nog verstelbaar, en kunnen verder omhoog voor minder demping, en omlaag voor meer demping.
Daarnaast kan er altijd ook altijd nog een 2e laag demping op aangebracht worden. Maar dit is niet nodig in mijn geval.

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11 15:04

ktf

Cobaltjeh schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:59:
Hier een meting na de panelen, jammergenoeg geen meting voor.
Wauw, 0.3s is echt heel netjes, ondanks dat je een galmtijdmeting eigenlijk niet kunt gebruiken voor zo'n ruimte :) Heb je de watervalplot nagekeken om te zien waar er nog verbeterpunten zitten?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:31
Ik projecteer al jaren op de muur. Prima hoor. Panasonic PTAE900 beamer op ongeveer 3m breed.

Scherm ligt boven op zolder (kan nu niet op de juiste plek gemonteerd worden zonder dat dat ding hinderlijk in het zicht zit, anders had ik die natuurlijk gebruikt)

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 06-06-2014 09:26 ]

• Wackmack
stefijn schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:26:
Ik projecteer al jaren op de muur. Prima hoor. Panasonic PTAE900 beamer op ongeveer 3m breed.

Scherm ligt boven op zolder (kan nu niet op de juiste plek gemonteerd worden zonder dat dat ding hinderlijk in het zicht zit, anders had ik die natuurlijk gebruikt)
Werkt blijkbaar best goed op een goede muur. Niet eens aan gedacht omdat je anders zoveel kwaliteit verliest. Echter wel vrij handig, ga nu eerst een beamer kopen, kijken hoe groot ik het scherm wil hebben door eerst op de muur te projecteren en dan pas een doek te kopen.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
Ik heb sinds deze week ook een beamer. :) Een BenQ TW523P, 720p en 3D. Ben er tot nu toe erg tevreden over en heb al leuk series, films en games kunnen aanschouwen in zeer groot beeld! Ik projecteer nu ongeveer 2 bij anderhalf op een muur boven mijn PC als 3e monitor. (Foto volgt)

Maar hoe werkt dat 3D nu precies? Ik heb geen brilletje en heb ook geen idee welke ik zou moeten hebben. Ook vraag ik mij af hoe dit dan zou werken. Is er een soort zender voor de brillen die ik aan de PC moet aansluiten? Werkt dit voor films dan hetzelfde als met games?

En snappen players als VLC dat ik 3d wil kijken en zetten dan direct alles goed voor mij?

Sorry voor de n00b vragen. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
chaoscontrol schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:15:
Ik heb sinds deze week ook een beamer. :) Een BenQ TW523P, 720p en 3D. Ben er tot nu toe erg tevreden over en heb al leuk series, films en games kunnen aanschouwen in zeer groot beeld! Ik projecteer nu ongeveer 2 bij anderhalf op een muur boven mijn PC als 3e monitor. (Foto volgt)

Maar hoe werkt dat 3D nu precies? Ik heb geen brilletje en heb ook geen idee welke ik zou moeten hebben. Ook vraag ik mij af hoe dit dan zou werken. Is er een soort zender voor de brillen die ik aan de PC moet aansluiten? Werkt dit voor films dan hetzelfde als met games?

En snappen players als VLC dat ik 3d wil kijken en zetten dan direct alles goed voor mij?

Sorry voor de n00b vragen. :)
In de bioscoop werkt dat toch ook gewoon met een brilletje :) Ze projecteren 2 'lagen' over elkaar, en je ene oog ziet de ene laag en je andere oog de andere :) Afhankelijk van je beamer, maar een brilletje heb je soiweso nodig :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
DennusB schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:20:
[...]

In de bioscoop werkt dat toch ook gewoon met een brilletje :) Ze projecteren 2 'lagen' over elkaar, en je ene oog ziet de ene laag en je andere oog de andere :) Afhankelijk van je beamer, maar een brilletje heb je soiweso nodig :P
Ja dat snap ik! En, ik wil niet te ver van topic afwijken maar dat brilletje heeft denk ik ook een zender nodig?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001

Atmoz

Techno!!

Helaas nog geen foto's van m'n (nog te bouwen) Home Theater, maar wel alvast een pats 8) met m'n nieuwe speeltje >:)

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/SONY_VW500_1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/SONY_VW500_2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/SONY_VW500_3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/SONY_VW500_4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/SONY_VW500_5.jpg

Om toch te kunnen genieten van dit beestje heb ik tijdelijk een oplossing in de woonkamer gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/projectie_scherm_tijdelijk1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/projectie_scherm_tijdelijk3.jpg
(excuses voor de slechte kwaliteit foto)

Blij, blij, en nog eens blij ermee O+ :9~

• Mektheb
Heeeeeel mooi spul, maar mag ik eerlijk zijn en vragen of je nu niet baalt dat je wand meubel niet breeder is ?.

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Duur ''speeltje'' :) Hoe is 4K op een beamer? Net zo scherp als de 4K tv's?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
atmoz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:56:
Helaas nog geen foto's van m'n (nog te bouwen) Home Theater, maar wel alvast een pats 8) met m'n nieuwe speeltje >:)
...
Blij, blij, en nog eens blij ermee O+ :9~
Deze beamer heeft inderdaad een behoorlijke pats-factor. Maar in de pics in dit topic heb ik wel meer mooi "speelgoed" van jou voorbij zien komen. :+ Congrats. Zal vast een mooie plek krijgen in die HT.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Mektheb schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:41:
Heeeeeel mooi spul, maar mag ik eerlijk zijn en vragen of je nu niet baalt dat je wand meubel niet breeder is ?.
:)
Bedoel je i.v.m. die PS4 wat er nu niet goed "in" past?
Die gaat straks -samen met de VW500- naar het Home Theater toe ;)
TweakedTea schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:42:
Duur ''speeltje'' :) Hoe is 4K op een beamer? Net zo scherp als de 4K tv's?
Nou, eerlijk gezegd heb ik het nog niet kunnen testen.
Ik had me helemaal voorbereid door een hoop 4K (demo's) te downloaden, Plex mediaserver op de PC in installeren, aansluiten op de PS4 etc... Maar toen ik de projector had bleek dat de PS4 nog geen 4K uitstuurt. Natuurlijk zag het beeld er sowieso enorm goed uit, maar écht 4K heb ik dus nog niet kunnen zien...

Het is even wachten op de SONY 4K mediaplayer die over 2 maandjes uit komt. Ik ben aan het twijfelen om in de tussentijd toch maar gewoon een 4K videokaart voor in de PC te kopen om toch alvast 4K te kunnen bewonderen.
S1NN3D schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:45:
[...]

Deze beamer heeft inderdaad een behoorlijke pats-factor. Maar in de pics in dit topic heb ik wel meer mooi "speelgoed" van jou voorbij zien komen. :+ Congrats. Zal vast een mooie plek krijgen in die HT.
Haha thanks _/-\o_

Komt helemaal goed inderdaad!!

• Cobaltjeh
atmoz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:56:
Erg mooi _/-\o_ . _/-\o_

Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke opzet in de HT.

• Mektheb
atmoz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:56:
[...]

:)
Bedoel je i.v.m. die PS4 wat er nu niet goed "in" past?
Die gaat straks -samen met de VW500- naar het Home Theater toe ;)
Nee dat het doek breeder is dan de wand ?, of is dat optisch bedrog dat het zo "erg lijkt".
Ik zou me als symmetrische freak helemaal gek aan irriteren :P

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 06-06-2014 11:58 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Cobaltjeh schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:57:
[...]

Erg mooi _/-\o_ . _/-\o_

Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke opzet in de HT.
Dankje!

Tja, het probleem is eigenlijk de grootte "kleinte" van de ruimte. En dan met name in de breedte: precies 3 meter breed. Ik wil graag een scherm van 2.50 meter breed, dus dan blijft er maar érg weinig aan beide kanten van het scherm tot de muur over :F Maargoed, ik moet er nog eens goed over nadenken. Komt uiteindelijk wel in orde denk ik!
Mektheb schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:57:
[...]

Nee dat het doek breeder is dan de wand ?, of is dat optisch bedrog dat het zo "erg lijkt".
Ik zou me als symmetrische freak helemaal gek aan irriteren :P
Oh zo... ja je hebt gelijk: dit ziet absoluut niet uit, maar het is dan ook maar zeer tijdelijk he ;) Is ook nog niet het definitieve scherm (dat wordt een STUK groter, dus dan zou jou verhaal nóg erger worden >:) )

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Gruwelijk! Ziet er echt dik uit, maar als ik Google op de prijzen..... Oef!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Cobaltjeh
ktf schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:20:
[...]

Wauw, 0.3s is echt heel netjes, ondanks dat je een galmtijdmeting eigenlijk niet kunt gebruiken voor zo'n ruimte :) Heb je de watervalplot nagekeken om te zien waar er nog verbeterpunten zitten?
Het is inderdaad niet helemaal correct, maar het geeft wel een redelijk beeld.

De speakers zelf zijn nog lang niet klaar een correct gefilterd op de DSP. Dus een watervalplot geeft ook niet helemaal een correct beeld dan. Maar ik zal wel eens kijken of ik thuis nog een plot kan maken.
(Wat ik toen in de watervalplot zag is dat het laag een drama is, en het midden en hoog redelijk.)

• Cobaltjeh
atmoz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:03:
[...]

Tja, het probleem is eigenlijk de grootte "kleinte" van de ruimte. En dan met name in de breedte: precies 3 meter breed. Ik wil graag een scherm van 2.50 meter breed, dus dan blijft er maar érg weinig aan beide kanten van het scherm tot de muur over :F Maargoed, ik moet er nog eens goed over nadenken. Komt uiteindelijk wel in orde denk ik!

[...]
Je kan eventueel kijken voor een akoestisch open doek. Dan kunnen de speaker achter het scherm.
Dan zou je nog wel wegkomen met 2,5 meter. (Wel andere speakers plaatsen, want die je nu hebt zijn zonde om achter een scherm te verstoppen :+)

Mijn ruimte is ook niet super groot 3,25 breed, en daardoor gekozen voor een scherm van 225 breed.
Dit is ook een beetje het maximale wat optimaal is op een zichtafstand van 3,50 meter. Ik wil ook niet helemaal achter tegen de muur zitten aangezien ik daar een mega piek zit in het subbereik. Plus kunnen de speakers dan nog een beetje uit de hoek wat het geluidsbeeld aanzienlijk verbeterd.

Maar met 4k kan je zeker nog een stukje groter denk ik. Zorg dan wel dat de zijmuren lekker donker zijn, anders gaat het verschrikkelijk reflecteren. Zeker als ze zo dicht op het scherm zitten.

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Had tot op heden een set B&W CM8's staan in satijn wit, maar na upgrade van al mijn stereocomponenten (Marantz PM-15S2 LE, Marantz SA-15S2 LE en Marantz NA-11S1) schoot voornamelijk de plaatsing van het geluid en vooral de basweergave tekort...

Toen kwam de CM10's in het vizier, nog even getwijfeld of ik een 5 jaar oude B&W 803s set zou nemen, maar dat zou een doorn in het oog zijn geweest aangezien de center en surrounds dan ook vervangen zouden moeten worden. Ik hou van een strak interieur en niet van een bij elkaar geraapt zooitje.

Enfin de CM10's zijn sinds gisteren in mijn bezit en gaan laag... en het totaalbeeld qua geluid klopt nu! Ik ben happy.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v298/massari/Mobile%20Uploads/2014-06/4AE5CA4D-1990-40B5-B392-B3B2F43BC2DE_zpsnmhvtiso.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v298/massari/Mobile%20Uploads/2014-06/523572A3-96A2-48EF-BA24-8EDA41E1DE57_zpskef48n5i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v298/massari/Mobile%20Uploads/2014-06/45F2815F-C459-4B8C-8E32-0581E5F40443_zps7zwlehtx.jpg

Apple | Marantz | B&W

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 23:00
Jesus wat een prijzen van die apparatuur zeg:P

Die 4K beamert kost 10k!!! Maar toegegeven wel zeer vet!
Die CM10's kosten ook 4k :P maar ook toegegeven zeer toffe speakers!

PSN: bryanlost

• DjVe
  • Registratie: September 2007

DjVe

Hatsaflats!

Vet een speaker met transportbeveiliging! Is dat de kleur witgoedwit? ;)

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:58
@atmoz: Wat een beest, heel gaaf!
@ron_tweaker: Heerlijke speakers. Ook mooi, in het wit! :)

Ik volg dit topic wel, maar post hier bijna nooit, dus misschien toch maar eens doen. Een tijdje geleden heb ik mijn oude boxen (B&W XT-2's) verkocht, omdat ik iets wilde dat wat minder dominant was in de inrichting. Ik had verschillende systemen op het oog, zoals de Focal Bird of een soundbar. Uiteindelijk gebruik ik mijn set 80% voor muziek en 20% voor films/series/muziek DVD's/Blurays. Toen besloten om mijn huidige versterker, cd speler en blu ray speler te houden en qua boxen de boel aan te passen. Na een hoop gezoek kwam ik bij de Monitor Audio Radius 90 HD uit. Na het luisteren, heb ik deze aangeschaft i.c.m. een Argos Sub 840 subwoofer en een Monitor Audio Dacmagic.

TV + Boxen en sub:
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tomroeleveld.nl/IMG_9947-2.jpg

Vanaf de zitpositie:
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tomroeleveld.nl/IMG_9948-2.jpg

Monitor Audio Radius 90 HD:
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tomroeleveld.nl/IMG_9952-2.jpg

Cambridge Audio Azur 350A en 350C:
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tomroeleveld.nl/IMG_9953-2.jpg

Cambridge Audio Dacmagic en Logitech Squeezebox:
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tomroeleveld.nl/IMG_9955-2.jpg

Niet zichtbaar: een simpele Raspberry Pi als mediaplayer.
De TV ga ik binnenkort ook nog ophangen :)

Flickr

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hoe bevalt de Squeezebox icm de DAC? Zit er al een tijdje aan te denken om een Squeezebox tweedehands ergens op de kop te tikken en dan via de DAC in mijn CD-speler te gebruiken...

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• michael3
Heb de zelfde DAC klinkt goed he, lekker sprankelend in het hoog met een goed stereo beeld.
wat een vooruit gang was dat voor mij, merk jij ook zoveel verschil met jou speakertjes?
Ik zelf had en heb zou voor een paar vloerstaandes gaan vooral als je veel net als ik naar Muziek luistert.

Mooie inrichting oogt lekker rustig.

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:58
Het klink goed. Ik heb de Squeezebox met USB aangesloten, zodat ik een bit-perfect signaal heb, echter is hierin niet veel verschil te horen met optisch of coax. Of het met de DAC veel beter klinkt is lastig te zeggen: ik heb de boxen, DAC en sub allemaal in één keer gekocht, dus heb de DAC gelijk met de nieuwe boxen getest. Als ik nog mijn oude B&W's had kon ik wel beter zeggen of het veel verschil maakte :)

@Michael3: Vloerstaander is een beetje lastig; het meubel is 3 meter breed, en dan komen de boxen wel erg ver uit elkaar. Tevens vind ik 't ook wel belangrijk dat het mooi in het interieur past en dat is met vloerstaanders vaak lastiger te bereiken :)

[ Voor 23% gewijzigd door tommyz op 06-06-2014 15:59 ]

Flickr

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

tommyz schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:54:
Het klink goed. Ik heb de Squeezebox met USB aangesloten, zodat ik een bit-perfect signaal heb, echter is hierin niet veel verschil te horen met optisch of coax. Of het met de DAC veel beter klinkt is lastig te zeggen: ik heb de boxen, DAC en sub allemaal in één keer gekocht, dus heb de DAC gelijk met de nieuwe boxen getest. Als ik nog bij oude B&W's had kon ik wel beter zeggen of het veel verschil maakte :)
Met USB? Als in: USB-output?

Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic