Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.683 views

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 10:33
Grudgie schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:38:
[...]

Jawel, maar niet heel veel.

Maar de centerspeakers stonden eerst wel goed? Want heb ze nu meer naar de tv verplaatst en ongeveer een meter tussen zitten.
Is het een optie alles 90 graden te draaien, of zijn het openslaande tuindeuren? Je opstelling is nu in de breedte en normaliter wil je de opstelling in de lengte.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

X-t-r-e-m-e schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:01:
[...]

Is het een optie alles 90 graden te draaien, of zijn het openslaande tuindeuren? Je opstelling is nu in de breedte en normaliter wil je de opstelling in de lengte.
Mijn tuindeur is openslaand ja. Om 90 graaien te draaien is niet echt een optie.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43

icecreamfarmer

en het is

X-t-r-e-m-e schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:11:
[...]

Ik heb een audio meubel van Spectral met aan de voorzijde luidsprekerdoek. Werkt ook fantastisch. Mijn centerspeaker past er net in :) Achterzijde is open dus het ventileert goed. Deurtje blijft dan mooi gesloten tijdens het TV kijken :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooi spul, heb het in Duitsland ook gezien. Maar erg duur.
Klopt het dat het glas is?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

X-t-r-e-m-e schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:11:
[...]

Ik heb een audio meubel van Spectral met aan de voorzijde luidsprekerdoek. Werkt ook fantastisch. Mijn centerspeaker past er net in :) Achterzijde is open dus het ventileert goed. Deurtje blijft dan mooi gesloten tijdens het TV kijken :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is netjes ja! Gaat het IR van de afstandsbedieningen er doorheen?

Life is not about specs, it is about joy!

• X-t-r-e-m-e
Het meubel is inderdaad van glas. Niet de goedkoopste oplossing maar na 10 jaar wat simpele open glazen meubels gehad te hebben vonden wij het wel kunnen :)

Afstandsbediening werkt inderdaad met de klep dicht.

[ Voor 16% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 24-05-2014 15:15 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-11 19:43

Audione0

Strijdt der titanen

demokert schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:27:
[...]

Mooie set! Maar ik ben het op zich wel eens met je vrouw, het ziet er wat mij betreft te druk uit op deze manier. Persoonlijk zou ik niets onder de TV willen zien. Succes met "verbouwen"op de zolder !
Dank je.
Haha het is mijn vrouw "nog" niet ( ik noem het altijd zo). Maar indd je hebt gelijk. Het staat best wel vol. En het zijn grote onderdelen die het kastje vullen, terwijl het audiomeubel al wel bijna 2 meter breed is.
Al mijn spullen zijn over gegaan bij de verhuizing, omdat zij niet zoveel in huis had. Mijn huis was echter wat groter en deze spullen kwamen wat beter tot zn recht daar.
We zijn nu aan het sparen voor een eengezinswoning, dus even geen nieuwe meubels, buiten de zolder dan >:)
Zij krijgt een blauwe rus van mij omdat ik haar zolder om mag ombouwen tot bios. Deze gaan we volgende week ophalen.
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/219b66c5cf1e872fae6836a588a28b00.jpg
Ramon schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 08:24:
[...]
Ik weet niet wat precies het bezwaar van je vrouw is maar met een paar kleine tweaks kan je het al een stuk mooier maken dunkt me. Neem bijvoorbeeld een dicht TV meubel en zet daar je center speaker in (deurtje open als je film gaat kijken). Maak wat ruimte links en rechts en zet de speakers op stands, met mooi rechte speakerkabels. Verplaats de telefoon naar ergens dichtbij je bank (nog een logischer plek ook) en voor dat glazen ding heb je door het verplaatsen van je speakers ook veel meer plek náást de tv.
Het enige bezwaar wat de vrouw had is dat de zuilen weg moesten, omdat deze "te" aanwezig waren.
En speakerstands had ik al over nagedacht.
Het verplaatsen van de telefoon en "glazen bol apparaat" neem ik zeker mee en ga even in conclaaf met mn vriendin. Dit moet indd anders, logischer en netter kunnen.
alaethem schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:45:
[...]

Ik blijf die Cambridge Audio apparatuur toch wel erg mooi vinden hoor.
Vooral die blauwe verlichting in een zwarte behuizing. :9~

Hoe bevalt de CA verder qua sound?
Heb je nog andere versterkers geluisterd voor de aanschaf?
Je de looks trekken mij indd ook erg aan en vooral als je bijpassende apparatuur koop ziet dat er zeer gelikt uit.

Qua sound:
Het is een hele verbetering tov de denon 2113 die ik eerst had ( staat ook tekoop aangeboden), maar dat is logisch. Is een hele andere prijsklasse en techniek.
Maar ik hoor heel goed het verschil. Deze receiver speelt veel gedetailleerder, vooral in stereo is dit zeer goed hoor/merkbaar. Ik zocht een receiver die het goed moest doen in stereo omdat ik de laatste tijd veel muziek luister en muziek steeds meer ga respecteren, mits het goede muziek is. maar ook surround.
Ook op lage volumes lijkt het dat ik "meer" instrumenten hoor vooral gitaarspel is hoorbaarder, of hoe zeg je dat?
Over surround kan ik nog weinig zeggen omdat ik dit nog niet kan testen, speel nog maar met 3 speakers en sub. Maar ik ga er vanuit dat dit ook een hele verbetering op gaat leveren. Zeker als de zolder klaar is, wat qua akoestiek veel beter is dan onze L-vormige kamer nu :X Nu is de akoestiek echt een draak, zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/d40f6a76230ba9fa6189a643265d917b.jpg

Ik heb 1 versterker naast deze Cambridge gehad, een NAD T758, die ik persoonlijk in stereo minder vond klinken icm met mijn speakers.

Ik wil nog een review schrijven over deze receiver, dit doe ik als de zolder klaar is. Dan pas kan ik goed gaan testen,tweaken en luisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 24-05-2014 16:59 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:49
Daar zit je dan in je string :P

Leuke kat btw ;)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• X-t-r-e-m-e
Audione0 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:14:
[...]

Zij krijgt een blauwe rus van mij omdat ik haar zolder om mag ombouwen tot bios. Deze gaan we volgende week ophalen.
Zou je dat nou wel doen met een stoffen bank? Die wordt echt als krabpaal gebruikt, zie ik bij vrienden ook. :)

• Audione0
  • Laatst online: 19-11 19:43

Audione0

Strijdt der titanen

Renegade666 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:04:
Daar zit je dan in je string :P

Leuke kat btw ;)
8) :+
X-t-r-e-m-e schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:11:
[...]

Zou dat nou wel doen met een stoffen bank? Die wordt echt als krabpaal gebruikt, zie ik bij vrienden ook. :)
We gaan t proberen, heel het huis zit straks vol krabpalen en speciale krabplankjes aan de muur..
Het schijnt dat dit type kat heel voorzichtig is en goed dingen aan te leren is. Dus ik hoop het beste ervan :X

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:46
X-t-r-e-m-e schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:11:
[...]

Zou dat nou wel doen met een stoffen bank? Die wordt echt als krabpaal gebruikt, zie ik bij vrienden ook. :)
Kwestie van goed opvoeden. Hier drie katten, maar geen enkele haal in de stoffen bank ;)

Wij zijn vandaag verhuisd. Alvast een sneak preview:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/nwn42o.jpg

Aantal meubels gaan nog veranderd worden, maar dat komt nog wel :P Morgen nog even TV ophangen aan de muur en alles weer netjes wegwerken.

Specs:
TV: Samsung UE40ES5700
Versterker Onkyo HT-R380
Fronts: Wharfedale Diamond 9.6
Center: Diamond 10.cc
Rears: Diamond 10.0
Sub: Onkyo

Media: Macbook Pro in Henge Docks
Gamen: PS3, Xbox 360 en Wii U

In de toekomst moet er nog een iets betere versterker komen, maar voorlopig moet ik het nog met deze doen. Verhuizen naar nieuwbouw is al duur genoeg ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Ophidian op 24-05-2014 21:28 ]

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• X-t-r-e-m-e
Ophidian schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:23:
[...]

Morgen nog even TV ophangen aan de muur en alles weer netjes wegwerken.

Specs:
TV: Samsung UE40ES5700
Versterker Onkyo HT-R380
Fronts: Wharfedale Diamond 9.6
Center: Diamond 10.cc
Rears: Diamond 10.0
Sub: Onkyo
TV niet te hoog hangen hé. Sommige mensen hangen hem bijna tegen het plafond ... Oh, waar staat je subwoofer? Ik zie hem niet terug op de foto.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:46
Komt goed, hij moet enkele centimers hoger. Kijkt net lekkerder en staat mooier.

Sub staat naast de bank. De 9.6 geeft al behoorlijke bass, dus vandaar daarvoor gekozen ;)

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
@Audione0: zet je fronts maar eens op stands naast het meubel, beetje naar binnen gericht. Dan staat de boel op oorhoogte en zul je zien dat je nog veel meer hoort.
Dat de akoestiek zo een draak is snap ik. Zelf gebruik ik daar Denon's audissey voor, maar dat heeft jouw huidige amp dus niet.
Wat je voor de grap even zou kunnen proberen is je oude Denon aansluiten en daar de boel mee inregelen mbt de luisterposities. Dan heb je de meetwaarden, en dan kun je die zo goed als mogelijk overnemen op je nieuwe amp :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-10 13:33
Hierbij mijn Samsung 55HU7500 icm Sonos playbar als surround heb ik 2 play 1's nu nog een sub erbij.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/8b62f41d5edb29bb2fb43d890c77741e.jpg

Moet hem nog een beetje afstellen.

[ Voor 9% gewijzigd door U2psv op 25-05-2014 13:10 ]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:23
Ziet er erg strak uit hoor! Ik ben nooit zo van de sonos spullen maar dit is wel erg smaakvol

• Cobaltjeh
  • Laatst online: 06-11 09:00
Toch de boel maar weer omgegooit. De woonkamer is nu netjes clean.

Ik heb een voorzetwand gemaakt van 7 cm diep, hierin zitten alle kabels verwerkt, plus ik heb net dat beetje extra ruimte voor de kabels achter op de surround receiver. Het geheel is afgewerkt met leisteen steenstrips.

In de woonkamer staat nu de philips set, de zelfbouwset gaat naar boven. Hier ga ik op de 2e verdieping een ruimte inrichten als dedicated bioscoop / luisterruimte.

Oude situatie: http://gathering.tweakers...message/42079826#42079826

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/4gg2og.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/20p4mdl.jpg

• X-t-r-e-m-e
Mooi hoor, geeft je kamer meer ''body'' met die antraciet achterwand. Wij hebben eigenlijk hetzelfde kleurgebruik, antraciet, paars en bruin :) Alleen houten vloer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8izddN2ZcUu0D3ZjcAfC5eAi/medium.jpg

• Cobaltjeh
X-t-r-e-m-e schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:07:
Mooi hoor, geeft je kamer meer ''body'' met die antraciet achterwand. Wij hebben eigenlijk hetzelfde kleurgebruik, antraciet, paars en bruin :) Alleen houten vloer.

[afbeelding]
Inderdaad :),echter heb ik gekozen om de felle tinten in de accessoires te doen. Mocht je de kleur een keer zat zijn is het wat eenvoudiger wisselen.

Aangezien de woonkamer toch is waar je gasten ontvangt, en ook gezelligheid moet uitstralen heb ik gekozen om niet beamer scherm etc hier te plaatsen. Maar juist een stapje terug te doen.

Al moet ik zeggen dat de TV + philips set zeker geen straf is. :)

Ik zie dat jouw kamer voorzien is van een haard en lichtkoepel, dat is ook wel erg mooi!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
Cobaltjeh schreef op zondag 25 mei 2014 @ 15:17:
[...]

Inderdaad :),echter heb ik gekozen om de felle tinten in de accessoires te doen. Mocht je de kleur een keer zat zijn is het wat eenvoudiger wisselen.

Aangezien de woonkamer toch is waar je gasten ontvangt, en ook gezelligheid moet uitstralen heb ik gekozen om niet beamer scherm etc hier te plaatsen. Maar juist een stapje terug te doen.

Al moet ik zeggen dat de TV + philips set zeker geen straf is. :)

Ik zie dat jouw kamer voorzien is van een haard en lichtkoepel, dat is ook wel erg mooi!
Ziet er perfect uit, zo'n zelfde idee heb ik ook om met onze slaap kamer te gaan doen mochten we die gaan verbouwen.

Met inderdaad een Sonos er onder.

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 23:00
Hierbij ook mijn setup.

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/8lzd68goj/Photo_25_05_14_16_42_30.jpg

Setup bestaat uit:

Samsung UE46D6530 3D TV
Samsung HT-D5500 3D surround set
Playstation 4
iPad op tafel ;)
Laptop van de zaak op tafel
UPC Horizon box

Achter de bank en naast mijn bureau staan de zuilen voor de surround set :).

[ Voor 8% gewijzigd door bryanvan op 25-05-2014 16:48 ]

PSN: bryanlost

• U2psv
Ja hou zelf niet van wat eronder/boven/naast, daarom deze oplssing alleen boven tafel komt nog wat.play 1's zijn ook weggewerkt in de muur
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/a1cc0a1bfc0551899eb6800c84f996fa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/d6fbe35116b801b5b460a17817ee9063.jpg

• Cobaltjeh
U2psv schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:51:
Ja hou zelf niet van wat eronder/boven/naast, daarom deze oplssing alleen boven tafel komt nog wat.play 1's zijn ook weggewerkt in de muur
Complimenten voor het strak wegwerken! Maar het geheel vind ik toch net iets te steriel, zou van mij nog wel wat aankleding / kleur kunnen gebruiken.

• Nickrsd
  • Laatst online: 09:27

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik vind het echt super leuk om hier rond te neuze hoe de woonkamers/bios eruit ziet..
zelf woon ik nu een aantal maanden samen met mn vriendin.
Begin gemaakt om lekker film te kijken:
Een samsung 46F8000
Fronts Dali zensor 5
Av receiver de Denon x1000.

Ik had eerst de boston a25/a225 maar ingeruild voor de dali's vond het beter staan naast het tv meubel dan erop. Er wordt nog een center en eventueel kleine surronds gekocht voor achter en sub..

Bank staat helaas tegen de muur dus ik twijfel voor de surround speakers.

Tevens heb ik een lastige kamer omdat ik een L-vormige kamer heb maar daaraan nog de keuken dus eigenlijk een U-vorm..

Zal snel is wat kiekjes maken en delen met jullie..
Ga eerst wat aankleding aan de muur verzorgen, er hangt nu nog helemaal niks aan de muur... het is zo hol als een hol:P

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• X-t-r-e-m-e
Nickrsd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:26:

Bank staat helaas tegen de muur dus ik twijfel voor de surround speakers.
Ik had voor de aanbouw ook de bank tegen de muur, mijn surrounds stonden toen naast de bank op stands, en dan op oorhoogte. Dat werkt gewoon goed hoor.

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uYD1Fw8h3snBO9aCfwCUzd75/medium.jpg

ps Let niet op het IKEA schilderij, dit is 10 jaar geleden. Woonden toen pas net samen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 25-05-2014 21:51 ]

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 22:20

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Topic is erg goed bruikbaar om wat inspiratie op te doen imo!. Ik kan over een paar weken beginnen met inrichten wat eigenlijk veel leuker is dan schilderen :P.

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-11 17:47
Hallo allemaal ,
ik heb een vraag ik heb een IKEA Besta tv meubel en daar zit mij playstation en dreambox,die dreambox word wel warm,ik wil computer FAN gaan plaatsen in de meubel,iemand een idee ...?
alvast bedankt

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
U2psv schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vraagje, hoe bevalt de Sonos Playbar met de Play1?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24

Exirion

Gadgetfetisjist

haaymaan schreef op maandag 26 mei 2014 @ 06:24:
ik heb een vraag ik heb een IKEA Besta tv meubel en daar zit mij playstation en dreambox,die dreambox word wel warm,ik wil computer FAN gaan plaatsen in de meubel,iemand een idee ...?
alvast bedankt
Je weet toch wel hoe je een fan moet aansluiten? Of wat wil je nou precies weten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
Hallo allemaal ,
alvast bedankt
Een 12 volt adapter verknippen, en de draden aan de + en - van de fan vastmaken.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

_Brake_ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:24:
Een 12 volt adapter verknippen, en de draden aan de + en - van de fan vastmaken.
Hint: laag toerental, 5V, iets met USB...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:21
Hallo allemaal ,
alvast bedankt
YouTube: How to Make a USB Fan

• _Brake_
Exirion schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:40:
[...]

Hint: laag toerental, 5V, iets met USB...
Niet alle fans starten op 5 volt. Ik had er een Zalman potmeter tussen gezet :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

_Brake_ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:56:
Niet alle fans starten op 5 volt. Ik had er een Zalman potmeter tussen gezet :)
Ik heb een 12cm fan met hydraulic bearing die op 3.5V al start :) 5V gaat met veel fans wel goed, maar inderdaad niet alle.

• haaymaan
Hallo,
bedankt voor jullie reactie,wat ik wil weten is hoe verdeel ik die FAN......

na jaren naar jullie meubel zit te kijken ben ik verhuisd naar nieuwe woningen hier by wat Foto's.

[img][url]http://www.plaatjesdump.nl/upload/0759ee535a6400c43f1e10a9acbc0b5f.jpg[/url][/img]

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/8a9d10db28ea4d8ffe5d8b3b3188d8d6.jpg

[img][url]http://www.plaatjesdump.nl/upload/f2dd6c0f21dcc32d0a425cd4781bf230.jpg[/url][/img]
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/10146505e17fb76669a01a397291406e.jpg

[img][url]http://www.plaatjesdump.nl/upload/86afef190a648592e3d6e80c084b443a.jpg[/url][/img]
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/7c4b7621168879b8e50590022f9eeaab.jpg

[img][url]http://www.plaatjesdump.nl/upload/3b8cb1ba13648f72134b13675af244ab.jpg[/url][/img]
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/323da65ce31b46203cc0392e2daaf5e9.jpg

[img][url]http://www.plaatjesdump.nl/upload/3d62b95134458240b3a54f2a04ae242b.jpg[/url][/img]
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/244e755b9bd50ba2710ba1f77bd78de6.jpg

wat uw ziet is
samsung 50C7700 plasma
Poineer svx1610K
Dreambox 8000HD
I5 PC
Ps4
20M rgb Led (13M is koof en 7 achter TV kan apaart bedient worden door mobile app of remoet)
AndroidBox
Illuminated Living-Room Keyboard K830

Synology DS214Play komt nog

in dat meubel wou ik graag wat PC fan inbouwen want die temp is hoog voor al bij DM....
wijs niet hard op me . :)

alvast bedankt

[ Voor 19% gewijzigd door haaymaan op 26-05-2014 17:41 ]

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
mooi zo

[ Voor 88% gewijzigd door Repi3 op 26-05-2014 17:43 ]

• haaymaan
sorry

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 19:30
Exirion schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:24:
[...]

Je weet toch wel hoe je een fan moet aansluiten? Of wat wil je nou precies weten.
Hoezo zou hij dat wel moeten weten? Lijkt me niet iets als water koken. Maar wellicht had hij de vraag wat beter kunnen omschrijven.

• haaymaan
daar hebben jullie gelijk in ,
het zijn drie kasten zijkanten hebben een deur ,in het midden geen deur..zou ik dan vier Fan aan sluiten zodat ik alle warmte er uithaal in iedere kast een die onder de meubel komt en een extra in de plank waar mijn Sat Receiver staat ....?

• pacogl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:05
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/5af54e26c81de7ffa0899ece5d1e037a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/306c41c13163888cc86f1d34cabcc355.jpg

PHILIPS 55PDL8908S Desingline
PHILIPS Fidelio Soundsphere Designline PS1/12
Mac mini LATE 2012, i7 Quadcore, SSD + XBMC

[ Voor 35% gewijzigd door pacogl op 26-05-2014 18:39 ]

• Pjotr22
Heel bijzonder. Moest er goed naar kijken om te ontdekken dat het een tv is! Het is dat ik dit model in een winkel heb zien staan anders dacht ik dat het een glasplaat was.
Ben zelf niet zo van de design speakers, naar mijn idee doe je dan altijd afbreuk aan de geluidkwaliteit (ik weet het is een aanname :-))

Maar het oogt heel bijzonder, zonder meer. Hoe klinkt het?

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-11 15:20
Wauw, dit vind ik echt prachtig! Heerlijk zo'n strakke inrichting zonder dat het er klinisch uit begint te zien!
is dat een kast met grote vakdeuren erachter? en hoe klinken die Philips?

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
icecreamfarmer schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:34:
[...]

Erg mooi spul, heb het in Duitsland ook gezien. Maar erg duur.
Klopt het dat het glas is?
Een intro/commercieel filmpje (in het duits) met wat Spectral zoal te bieden heeft.

YouTube: Medienmöbel von SPECTRAL - hier wird Technik unsichtbar

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• U2psv
Frid0 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:19:
[...]

Vraagje, hoe bevalt de Sonos Playbar met de Play1?
Werkt perfect alleen instellen van combi normaal tv kijken of een film kijken vind ik nog lastig, maar via de app kun je dat aanpassen.

Aangezien ik geen cd/dvd's meer heb is dit de perfecte oplossing via de HU7500 icm plex en netflix kan ik alles streamen. En geluid vind ik perfect. Nu nog ff sparen voor de sub. Dat geeft net de bass die ik nu nog mis.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Van een Jamo S426 HCS3 naar Klipsch Reference 62II

Afbeeldingslocatie: http://s25.postimage.org/sfgssz5t7/20140526_220342_Richtone_HDR.jpg

Aangestuurd door een Sony DA1200 ES
Beamer is een BenQ W1100. 250cm breed beeld
Yamaha YST-SW1500 subwoofer

Volgende upgrade word een echt projectiescherm van 300 of zelfs 350cm

• pacogl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:05
@Pjotr22 en martijnkoevoets...

Bedankt voor jullie reactie..de geluidkwaliteit is super goed..

@martijnkoevoets

Het is idd een kast..

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
pacogl schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:34:
[afbeelding]

[afbeelding]

PHILIPS 55PDL8908S Desingline
PHILIPS Fidelio Soundsphere Designline PS1/12
Mac mini LATE 2012, i7 Quadcore, SSD + XBMC
Cool! Die TV's vorig jaar gezien op de IFA. Vond het een zeer bijzonder ontwerp maar vroeg me wel af of er markt voor zou zijn (i.v.m. het nogal onpraktisch zijn). Blijkbaar dus wel ;). Heel gaaf.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

DjVe

Hatsaflats!

Vind het er mooi uit zien, maar €2500 voor een stel Philips speakers... Das een aardige smak geld.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DjVe schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:41:
Vind het er mooi uit zien, maar €2500 voor een stel Philips speakers... Das een aardige smak geld.
Veel te veel geld inderdaad. Maar aan de andere kant, liever zoiets dan zo'n verschikkelijke soundbar waar helemaal geen fatsoenlijk geluid uit kan komen. Waar het hier vooral mis gaat is dat ze de woofer op de grond zetten 'omdat het oor toch niet gevoelig voor lage frequenties is' maar als je naar die tweetertjes kijkt dan moet de crossover heel hoog liggen, dus die woofers nemen een gigantisch stuk van het middengebied voor hun rekening en dat hoor je onvermijdelijk. Maar zoals gezegd, als je persé iets moois wilt... apart is het zeker. Maar ik had ze met 1000 euro nog duur gevonden.

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10 08:41
@pacogl: mooi design die tv, maar wat is het nut van die gigantisch lap glas onder het scherm?

Verwijderd

Eeeh, dat ie niet hoeft te hangen?

Ik vind het wel wat hebben mits je de inrichting er voor hebt. Bij pacogl past het perfect vind ik.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:18:
Ik vind het wel wat hebben mits je de inrichting er voor hebt. Bij pacogl past het perfect vind ik.
Ja, en je moet vooral geen kids hebben die de glasplaat elk kwartier met hun vette pindakaasvingertjes onder smeren :+ Maar mooi is het wel vind ik.

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10 08:41
Eeeh, dat ie niet hoeft te hangen?
Ah nu zie ik het! Eigenlijk is het een gewone tv achter 1 grote plaat glas die als voetsteun gebruikt wordt....

Mjah,....

Verwijderd

Mja, niet iedereen past zijn interieur aan de kinderen aan.

En terecht.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:22:
Mja, niet iedereen past zijn interieur aan de kinderen aan.
Nou, als je kinderen hebt moet je wel. Tenzij je alles met je leven wil beschermen en de hele dag wil lopen schoonmaken. Maar goed, ik snap je punt. Dat is dan ook de reden dat ik geen kinderen heb en ze voorlopig ook echt niet wil ;)

• The Eagle
Ik heb voor ruim 4,5k aan AV staan en voor en achter zuilen. Mijn vriendin wil graag kids, ik hou mijn hart vast. Aan de andere kant: goede reden om iets anders te kunnen/ mogen kopen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

The Eagle schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:27:
Ik heb voor ruim 4,5k aan AV staan en voor en achter zuilen. Mijn vriendin wil graag kids, ik hou mijn hart vast. Aan de andere kant: goede reden om iets anders te kunnen/ mogen kopen :P
Waarom zouden kinderen alles stukmaken? Veel staat of valt gewoon met goede opvoeding. Bij m'n ouders thuis stonden ook dure speakers, 1,5k gulden per stuk. Ons was gewoon geleerd dat papa heeeel boos werd als daar iets mee gebeurde. Dus daar konden we maar beter niet aanzitten. Verder zijn speakers vrij robuust en gaat een vaas oid veel eerder stuk.

Verwijderd

binnenkort 2 extra towers voor rears aangezien meer plek heb er voor waar ik heen verhuis, ipv stands te halen voor mijn bookies leek mij beter.

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 18:33
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:45:
[...]
Waarom zouden kinderen alles stukmaken? Veel staat of valt gewoon met goede opvoeding. Bij m'n ouders thuis stonden ook dure speakers, 1,5k gulden per stuk. Ons was gewoon geleerd dat papa heeeel boos werd als daar iets mee gebeurde. Dus daar konden we maar beter niet aanzitten. Verder zijn speakers vrij robuust en gaat een vaas oid veel eerder stuk.
Opvoeding maakt geen drol uit. Kinderen maken nou eenmaal dingen stuk. Ze kunnen zo voorzichtig zijn als wat, één neemt een ballon mee de kamer in en oorlog, hoe netjes ze ook zijn opgevoed.
Ik snap best dat als je dure spullen heb dat je af en toe je hart vast houdt. Ik hou mijn hart al vast wanneer vrienden van mij me laptop optillen :+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ga daar nog heel ruim overheen. Zou er niet aan moeten denken om hier kinderen rond te hebben lopen.
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:45:
Zo stevig is het allemaal niet. De TV was vorig jaar een dikke 3K en als daar een autootje tegenaan gesmeten wordt omdat kindjelief z'n zin niet krijgt, dan kun je de TV weggooien. Idem met vingertjes die in je dure tweeters zitten te drukken. Dat is bij heel veel mensen gebeurd die ik ken. Kun je kinderen nog zo goed opvoeden, maar het gebeurt gewoon een keer. Nieuwsgierigheid en ondeugendheid zijn erg sterk.

Exirion schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:31:
[...]
Ik ga daar nog heel ruim overheen. Zou er niet aan moeten denken om hier kinderen rond te hebben lopen.
Het zijn niet per se kinderen die lomp (kunnen) doen. Ik heb ook mensen over de vloer gehad die het maar al te handig vonden om hun drankje op mijn speaker(s) te rusten dan wel de drang haast niet kunnen weerstaan om even een woofer in te drukken. De interesse om zo'n woofer in te drukken wordt vaak ook alleen groter als je prijzen vermeldt :F

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
FeaR schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:43:
[...]

Het zijn niet per se kinderen die lomp (kunnen) doen. Ik heb ook mensen over de vloer gehad die het maar al te handig vonden om hun drankje op mijn speaker(s) te rusten dan wel de drang haast niet kunnen weerstaan om even een woofer in te drukken. De interesse om zo'n woofer in te drukken wordt vaak ook alleen groter als je prijzen vermeldt :F
inderdaad, helaas ook ervaring mee.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:36
Ik ga daar ruim overheen, en heb zelf een dochter (2 jaar oud) + drie dagen per week een neefje (ook 2) over de vloer. Kwestie van opvoeden en de speelhoek ver van de audio hoek inrichten.

Het enige wat tot nu toe gesneuveld is was een afstandsbediening.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-11 12:24

Nitai

Live the life you love.

Hier ook twee jongens (4 en 2). De jongste wil soms wel eens stiekem op de tv meubel klimmen om de receiver aan te drukken, maar thats it. Met 8K aan AV valt het best mee en heb ik liever m'n kids dan m'n AV ;) M'n AV apparatuur is vervangbaar (en geeft weer een mooie smoes tot upgraden... :+ ) m'n kleintjes zijn helaas niet upgradeable.

De afstandsbedieningen hebben het wel zwaar te verduren....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Exirion schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:31:
[...]

De TV was vorig jaar een dikke 3K en als daar een autootje tegenaan gesmeten wordt omdat kindjelief z'n zin niet krijgt, dan kun je de TV weggooien. Idem met vingertjes die in je dure tweeters zitten te drukken. Dat is bij heel veel mensen gebeurd die ik ken. Kun je kinderen nog zo goed opvoeden, maar het gebeurt gewoon een keer. Nieuwsgierigheid en ondeugendheid zijn erg sterk.
- Geef kindlief zijn zin, dan gooit hij geen auto's
- Neem een oudere plasma, die glazen schermen krijg je niet stuk met een auto'tje..
- Houd de kappen voor de speakers/maak ze vast, dan kunnen ze niet bij de tweeters

Neem desnoods een verzekering als jij de kans zo groot acht dat kindlief zijn auto goed mikt... Maar ik vind dit wel erg extreem gaan om kinderen te weigeren :F
FeaR schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:43:
[...]

Ik heb ook mensen over de vloer gehad die het maar al te handig vonden om hun drankje op mijn speaker(s) te rusten dan wel de drang haast niet kunnen weerstaan om even een woofer in te drukken. De interesse om zo'n woofer in te drukken wordt vaak ook alleen groter als je prijzen vermeldt :F
Was laatst ook met 20 man in mijn studentenkamer van 18m2 (krap inderdaad) waar ook mijn speakers in staan. Kwestie van rationeel denkvermogen dat ze daar geen glazen op zetten en stoelen e.d. dusdanig indelen dat het de speakers daar niet voor lenen. Het was alleen de volumeknop van de radio waar ze niet af konden blijven, maar al vrij snel bedacht ik me dat mijn Denon een nooit eerder gebruikte functie heeft waarbij je het volume een limiet kunt geven ;) (echter vond ik het ''laagste limiet'' alsnog vrij hard gezien de woonsituatie, maar het beperkt de 'schade' behoorlijk)

(Alleen sinds ik een SVS-subwoofer heb ben ik zelf ''zo een'' geworden die hem gebruikt als bijzettafel :$ Wel met een onderzetter uiteraard :) )

[ Voor 29% gewijzigd door Bierdopje120 op 27-05-2014 18:13 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bierdopje120 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:05:
Neem desnoods een verzekering als jij de kans zo groot acht dat kindlief zijn auto goed mikt... Maar ik vind dit wel erg extreem gaan om kinderen te weigeren :F
Wie zegt dat dit DE reden is om geen kinderen te willen? Er schijnt een soort taboe te rusten op het geen kinderen willen :) Heb het veel te druk met werk, hobbies en interesses, en m'n vriendin en ik hebben er voorlopig echt nog geen trek in.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
Bierdopje120 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:05:
[...]

- Geef kindlief zijn zin, dan gooit hij geen auto's
Neeeeee, dat is nou net níet wat je met een kind die z'n zin door drijft door met autotjes te gooien moet doen !

Discipline, regels stellen, het goede belonen en als er eens een keer iets stuk gaat upgraden :) way to go.
Was laatst ook met 20 man in mijn studentenkamer van ..
Ahhh, vandaar de gedachtengang, no worries - komt vanzelf!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:40
Mogen kopen ook he haha. Het lijkt wel alsof je vriendin bepaalt dat er kids komen, tenminste zo komt het een beetje op mij over.

Hier weten de kinderen (1,5 en 3,5) trouwens heel goed dat de apparatuur geen speelgoed is en zitten hier dan ook niet aan (nee ook niet nieuwsgierig). Het is echt een kwestie van opvoeden. Natuurlijk kan een 'ongelukje' gebeuren, maar dit kan ook zonder kinderen. Idem met huisdieren.

En zoals net ook vermeld is, ik hoef echt niet na te denken over mijn apparatuur of mijn kinderen, miljoen x liever mijn kinderen. Als je AV apparatuur een excuus is om geen (of juist wel) kinderen te willen, moet je er lekker helemaal niet aan beginnen vind ik.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Valt het spiegeleffect nog mee aangezien die tv iets schuin omhoog staat lijkt me dat als je een lamp ergens boven hangt dat je die goed in het beeld kan zien of valt dat mee?
Mooie setup hoor.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
red1 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:24:
[...]

Hier weten de kinderen (1,5 en 3,5) trouwens heel goed dat de apparatuur geen speelgoed is en zitten hier dan ook niet aan (nee ook niet nieuwsgierig). Het is echt een kwestie van opvoeden. Natuurlijk kan een 'ongelukje' gebeuren, maar dit kan ook zonder kinderen. Idem met huisdieren.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat de nieuwsgierigheid is afgenomen door de jaren heen aangezien er geen mysterieuze klepjes meer zijn waar je je hand in kunt steken (videorecorder) of andere voorwerpen in kunt proppen ;w (it wasn't me)

• borstel
  • Laatst online: 19-11 20:17
Lees al een tijdje mee, leuk om foto's van iedereen te bekijken. Zelf begonnen met een nieuwe receiver en twee fronts een halfjaar terug. Geluid uit de TV alleen ging wel wat vervelen. Inmiddels uitgebouwd tot een 4.1 opstelling. Subwoofer wel beetje weggestopt achter de bank/hoek... WAF ;)

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/0V1K150k0T1m/Photo%2028-05-14%2000%2037%2004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/2z1113022k0H/Photo%2028-05-14%2000%2033%2006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/103k2E0V0a3s/Photo%2028-05-14%2000%2034%2055.jpg

Philips 46PFL5606
Yamaha RX-V473
2x Boston Acoustics A25 (Front)
2x Boston Acoustics A23 (Rear)
Klipsch Sub-10
Apple TV 2, met XBMC
MyBook Live, met Couchpotato/Sickbeard/NZBget

• The Eagle
Ik heb ook een klipsch Sub-10. Ik zie dat jij er iets van een subdude oid onder hebt staan. Nou heb ik ook een tegelvloer of iig ee harde vloer...merkte je verschil met of zonder die subdude?

Hier overigens de sub10 icm Klipsch F3 front, F1 rear en C20 center aan een Denon AVR2311. Dus de sub hoeft lang niet zo zijn best te doen als bij die BA's van jou ;)

• borstel
Staat op een grote zware stoeptegel. Zwart gespoten en op vier halve squash balletjes gezet. Zo staat de subwoofer al vanaf het begin. Bovenwoning in een winkelstraat en buren boven ons, dus wilde die minst tot last zijn ;) Dus heb geen idee hoe het zonder klinkt eigenlijk.

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 18:33
The Eagle schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 01:04:
Ik heb ook een klipsch Sub-10. Ik zie dat jij er iets van een subdude oid onder hebt staan. Nou heb ik ook een tegelvloer of iig ee harde vloer...merkte je verschil met of zonder die subdude?

Hier overigens de sub10 icm Klipsch F3 front, F1 rear en C20 center aan een Denon AVR2311. Dus de sub hoeft lang niet zo zijn best te doen als bij die BA's van jou ;)
Hier ook een Sub10, maar dan met maar 2 BA A25 en that's it. Maar vinden jullie de sub ook goed klinken met muziek? Ik heb het gevoel dat hij voornamelijk bij zacht volume niet écht lekker meespeelt. Ik mis dan de subtiele donkere diepe bass.
Bij films heb ik geen problemen, daar doet hij wat hij moet doen, dreunen.

ps. Ik woon in een zeer klein huisje (hout) en zit vrij dicht op mijn sub, dus dat zou ook het probleem kunnen zijn. Vandaar de vraag hoe jullie het ervaren. Ik zal ook wat foto's maken om het wat duidelijker uit te beelden.

• borstel
Denk dat je zeker nog wat kunt winnen met plaatsing (al zit ik er ook best wel dicht op) en afstelling in je receiver/sub. Subwoofer doet inderdaad goed z'n ding bij films. Maar bij muziek hoor ik toch wel subtiel laag. Als ik muziek luister en de subwoofer uitzet mis ik toch wel wat. Als deze meespeelt met de A25's is dat niet overheersend, maar allemaal net even wat voller.

[ Voor 9% gewijzigd door borstel op 28-05-2014 01:14 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Read schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:41:
Valt het spiegeleffect nog mee aangezien die tv iets schuin omhoog staat lijkt me dat als je een lamp ergens boven hangt dat je die goed in het beeld kan zien of valt dat mee?
Dat probleem heb je met alle TV's tegenwoordig die een glasplaat hebben dus echt veel zal het niet uitmaken denk ik :)

Mijn "Stap #1" als ik een film wil kijken is dan ook alle lichtbronnen tegenover de TV uitzetten!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• _Brake_
borstel schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:56:
Lees al een tijdje mee, leuk om foto's van iedereen te bekijken. Zelf begonnen met een nieuwe receiver en twee fronts een halfjaar terug. Geluid uit de TV alleen ging wel wat vervelen. Inmiddels uitgebouwd tot een 4.1 opstelling. Subwoofer wel beetje weggestopt achter de bank/hoek... WAF ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Philips 46PFL5606
Yamaha RX-V473
Klipsch Sub-10
Apple TV 2, met XBMC
Mooi hoor! Hoe heb je de achterspeakers opgehangen? Ga je naar 5.1 toe?

Dan nog een vraagje over de sub. Hoe klinkt deze naast de bank (zal wel per ruimte verschillen |:( 'domme vraag')? Ik wil in de nieuwe woning de sub ook uit het zicht halen. Niet zozeer vanwege de WAF, maar meer vanwege een strakke inrichting. Het lijkt me dat als die sub in een hoek staat, hij daar z'n ding ook wel doet! Heb je nog andere locaties in de kamer geprobeerd?

• borstel
Eigenlijk geen andere locatie geprobeerd. Zou ik voor de gein wel eens kunnen doen om te horen hoe het verschil is in geluid. Maar heb niet echt een andere nette locatie, vind het ook wel fijn dat hij niet in het zicht is nu. En ben tevreden met het geluid.

Achterste speakers opgehangen met een Vogel's VLB 500.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

_Brake_ schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:27:
Het lijkt me dat als die sub in een hoek staat, hij daar z'n ding ook wel doet!
Daar kun je niks over zeggen. Het hangt helemaal van de vorm en afmetingen van je kamer af. Bij mij klinkt de sub in de hoek wat boemerig zonder echt lekker laag erin, terwijl ie achter de bank in z'n werkgebied (tot 60 a 70Hz) goed klinkt. De bank staat hier grofweg op 1/3 van de diepte van de kamer van de wand erachter vandaan. Ruimte genoeg dus, en ook met surround is dit eigenlijk een perfecte opstelling :)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

DjVe

Hatsaflats!

borstel schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:56:

Philips 46PFL5606
Yamaha RX-V473
Klipsch Sub-10
Apple TV 2, met XBMC
Smaakvol ingericht :9 Complimenten.

Verwijderd

Mijn Home Cinema Set bestaat uit een allegaartje ...maar ik beleef er heel veel plezier mee :

Panasonic Plasma TV TH-58PZ800E 58 inch
Marantz NR1504 AV Surround Receiver
Marantz UD5005 Super Audio CD / Blu-Ray Disc player
Jamo A705 Front Speakers
JVC Home Cinema DD Speaker System :
JVC SX-XD33 Rear Speakers
JVC SX-DW303 Subwoofer
Philips SHP8900/00 Headphone
Philips WAC5 Wireless Media Center
Philips HMP7100 HD Media Player
Samsung UPC Horizon TV Box
TP-LINK TL-SG105 5-Port 1000 Mbps Network Desktop Switch

Beide Marantz app. + Media player + Media Center zijn middels Cat 5E kabels verbonden met Cisco
EPC3925 Modem/Router , die weer verbonden is met de buitenwereld met een UPC abonnement.
De Home Cinema app. is met elkaar verbonden middels Monster Advanced 1000 EX HDMI kabels en middels Hirschmann Koka 799 coax kabels met de Cisco EPC3925 Modem /Router.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/248a6b943c036938cfa8fe26eee999be.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/ac263cb473a07bf71d8e394f702f5e9d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/4f1fdcf83793ba964fa9058168c954d4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/e5559ccc999b47a42c430f387558ba84.jpg

Mijn zoon heeft de rest van de JVC Home Cinema Set + Marantz NR1503 + Samsung 51 inch TV
nu geplaatst op 2 IKEA LACK TV tafels ( berken uitvoering )
met wel alle poten er nog onder : daardoor wel kijkhoogte op70cm

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/77fc38b5f2013aab972cef255cab8c79.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 12:35 . Reden: andere foto toegevoegd ]

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
Goede dag,

Ik zit dit forum nu 2 jaar in de gaten te houden.
Ik heb echt fantastische bouwsels voorbij zien komen.

Een jaar geleden dacht ik, ik ga ook zelf een audio meubel maken.
6 maanden meerdere ontwerpen getekend, vervolgens met een vriend van mij
Die industrieel ontwerper is de laatste tekening gemaakt. (het is geen hoogstaand iets
Maar voor mij leuk om te maken voor de eerste keer.)

Daarna 3 maanden naar de juiste planken wezen zoeken, uiteindelijk bij Ikea gevonden
(keuken werk blad – massief hout) omdat ik en mijn vriendin dit mooi vinden.

Mijn Vraag aan jullie is:
Ik wil mijn center speaker in mijn meubel integreren.
Maar hoe kan ik er voor zorgen dat het geluid niet vervormd word?
Ik zou het leuk vinden als ik jullie suggesties kan mee nemen in het uiteindelijke ontwerp.

Uiteraard zal ook ik, als het helemaal klaar is, foto’s maken en vertellen wat jullie allemaal zien.
Groeten Martin.

• The Eagle
Goede vraag, verkeerde topic. Zie het laatste punt boven de quickreply. Er is een apart audiomeubel topic en ik kan je alvast zeggen dat je niet de eerste bent die dit wil ;)

dappertje25 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:46:
Mijn Vraag aan jullie is:
Ik wil mijn center speaker in mijn meubel integreren.
Maar hoe kan ik er voor zorgen dat het geluid niet vervormd word?
Hangt van de center af en de opstelling. Als je center bijvoorbeeld reflexpoorten aan de achterzijde heeft dan is het niet handig om de center strak tegen de achterwand te plaatsen. Als de center gesloten is of deze poorten aan de voorzijde heeft ben je al weer wat vrijer. Het is niet zo te zeggen hoe het uit gaat pakken.

In mijn geval was de center in het kastje juist beter dan er op:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/peHkRpM0h1UPl798ZBQVISij/full.jpg

De center is een Focal Chorus CC800W met twee reflexpoorten aan de achterkant. Nu is de CC800W geen grote speaker met 189 x 493 x 294mm (hoogte x breedte x diepte). Doordat het meubel meer dan 60 centimeter diep is én niet strak tegen de achterwand staat heeft de center meer dan genoeg ruimte om de druk via de reflexpoorten kwijt te kunnen. Het wordt dus niet extra boomerig wat je krijgt als een speaker in een te kleine ruimte staat. Bijkomend voordeel in deze opstelling is dat de center een stuk naar voren kan komen. Als ik de center op het meubel had gezet was deze strak naar de achterwand geplaatst waardoor je dan wel in de knoei komt met reflexpoorten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik kijk hier al een tijdje mee en vond het nu wel zo netjes om mij eens te registreren. Ik heb hier al menig mooie thuistheaters gezien... Thumbs up! Tijd om hier ook maar eens een bescheiden fotootje te plaatsen van mijn set-up:

Afbeeldingslocatie: http://i422.photobucket.com/albums/pp308/ronaldford/imagejpg1.jpg

Wat je ziet? The Dark Knight...

Zonder gein...

Panasonic TX-P 42GT30 42" plasma scherm
Onkyo TX-NR 818 surround receiver
Monitor Audio RS 6 silver front speakers
Monitor Audio RS LCR silver center speaker
JBL PB 10 subwoofer
PS3
HDTV ontvanger

Dit alles op/aan een Spectral Panel meubel

Wat je niet ziet:

Monitor Audio RS 1 silver op Atacama Nexus stands als surround speakers
Monitor Audio RSFX silver als back surround speakers

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 19:09 ]

Verwijderd

Nieuwe bracket voor center speaker die op tv zit btw, alleen twijfel of tv standaard dat extra gewicht kan hebben.
jamo s60 is 4.9 kg volgens mij.

http://i.imgur.com/FwgTypl.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 02-06-2014 07:08 . Reden: Foto's van 3872 x 2592 zijn niet de bedoeling! ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Die zal toch wel blijven staan lijkt mij.
Staan je fronts bewust zo ver ingedraaid?

• Pjotr22
Mooi spul hoor.. Die Monitor Audio's stonden ook op mijn short list.. uiteindelijk besloot ik dat ik mijn smaak niet kon betalen en ben voor 2e hands gegaan, en op een ander (heel ander!) merk uitgekomen. Maar wellicht ooit...

Al eens geëxperimenteerd met de center op een andere plek?

[ Voor 47% gewijzigd door Pjotr22 op 31-05-2014 21:51 ]

Verwijderd

Pjotr22 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:50:
[...]

Al eens geëxperimenteerd met de center op een andere plek?
Ja dit heb ik gedaan. De beste plaats is daar waar de PS3 staat. Maar dan staat 'ie' voor de 3D sensor. Om dit te voorkomen kan de TV eventueel nog iets hoger maar zoals die nu hangt, hangt 'ie' op ideale kijkhoogte.

De Monitor Audio speakers ben ik meer dan tevreden over. Ik heb ze nieuw gekocht maar niet allemaal in één keer hoor 😉

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:01

Ad Hox

N/A

Bijgaand mijn set-up:

Overview
Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/086e2cf3_l.jpeg

Mediaportal
Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/ec49fb3b_l.jpeg

Front-speaker
Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/3e27fa17_l.jpeg

Gear
Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/6b812148_l.jpeg

Right-speaker
Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/c41eff61_l.jpeg

Zithoek
Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/2eb8683b_l.jpeg

HTPC + netwerk
Afbeeldingslocatie: http://i.share.pho.to/c21cda13_l.jpeg

Specificaties:
  • TV: Philips 47PFL6877H met 3-zijdig Ambi-Light, o.a. 3D
  • Speakers: Pioneer S31-C (front) en Pioneer S31-L/R (left/right)
  • Receiver: Pioneer VSX 528
  • Blu-Ray: Pioneer BDP-440 (3D)
  • Platenspeler: Lenco L-3867 USB
  • HTPC: i5 Intel Asus mini-ITX board, Lian-Li case, draaiend op Mediaportal
  • Router Asus RT-AC68U 1900 mb/ps
  • External HDD LaCie Porsche Design P'9230
  • Entone decoder voor HD-TV
  • Glasvezel 300mbit (niet op foto)
Nu nog standaard bedrading voor de speakers, dit wil ik nog verbeteren. De achterspeakers zijn van een vorige homecinema set, die moeten nog vervangen worden door bookshelfs speakers van Pioneer. Dan ben ik er wel zo'n beetje voor mijn gevoel. Overigens extra credits voor de Pioneer BDP-440, wat is dat toch een fantastisch apparaat om (3D)Blu-Ray af spelen. Ongekende kwaliteit, uiteraard i.c.m. de Philips TV. _/-\o_

• The Eagle
Leuk setje :)
Dat meubel, is dat een. Ikea Besta set of zie ik dat verkeerd? :)

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ook weer eens een update vanuit mij:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/adf95t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/x0uplg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2nushn5.jpg

Woon nu samen met mijn vrienidn in een appartement. Apparatuur eigenlijk vanuit mijn eigen situatie meegenomen. Woonkamer viel nogal groot uit, waardoor de afstand tot de TV misschien ietwat te ver is. Maar het stoort niet. Wanneer we een huis hebben gekocht, even kijken hoe en wat qua kijkafstand.

Wat je ziet:
- Samsung UE40ES6800
- Samsung BD-E5500
- Pioneer VSX-921-K
- Humax iHDR-5200C
- Klipsch F-2 (atm een 2.0 opstelling).
- Apple TV3

Wat je niet ziet:
- iPad Air
- iPhone 5S (foto's mee gemaakt)

Wat ik wil:
- een opblaaskrokodil.
- Veel centjes

Wat ik echt wil:
Op het moment nogal in financiële nood. Geen nood, maar ik koop wel binnen nu en een maand een nieuwe auto en ben voor aanschaf van een huis aan het kijken. Daarom enkele upgrades opgeschoven naar 2015 en verder.

Wat ik echt nog wil upgraden:
- Surround set. Of uitbreiding van Klipsch of vervanging van Klipsch door B&W/Dali/Monitor Audio
- Universele afstandbediening (heb er op het moment 5, 4 in dagelijks gebruik)
- PS4
- Evt. nieuwe TV, leuk op de kop tikken voor <€ 1000 en dan richting de 55".
- Mijn vriendin zo ver krijgen voor een beamer.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:01

Ad Hox

N/A

The Eagle schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:48:
Leuk setje :)
Dat meubel, is dat een. Ikea Besta set of zie ik dat verkeerd? :)
Goed gezien :-)

Eerst de hoge variant met glasplaat, waarvan het middelste kastdeurtje voorzien is van een glazenpaneel i.v.m. sensors decoder etc. Deze is 2+1 deurtjes breed. Daarnaast staat de lage variant (2 deurtjes breed), ook met glasplaat. Hierop staat de receiver.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:41

OMD

RickvN schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:43:

Wat ik wil:
- een opblaaskrokodil.
- Veel centjes
Om in de zee te drijven :o

Kon het niet laten >:) leuke setup.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
OMD schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:00:
[...]

Om in de zee te drijven :o

Kon het niet laten >:) leuke setup.
Ik dus ook niet :D maar thanks

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Verwijderd

http://i.imgur.com/r7uWD9w.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 02-06-2014 07:08 . Reden: Foto's van 3872 x 2592 zijn niet de bedoeling! ]

• The Eagle
Tsja, eh.....rood? :+

Mooie sfeerfoto, maar wat zien we? :)

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

RickvN schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:43:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Woon nu samen met mijn vrienidn in een appartement. Apparatuur eigenlijk vanuit mijn eigen situatie meegenomen. Woonkamer viel nogal groot uit, waardoor de afstand tot de TV misschien ietwat te ver is. Maar het stoort niet. Wanneer we een huis hebben gekocht, even kijken hoe en wat qua kijkafstand.

Wat je ziet:
- Samsung UE40ES6800
- Samsung BD-E5500
- Pioneer VSX-921-K
- Humax iHDR-5200C
- Klipsch F-2 (atm een 2.0 opstelling).
- Apple TV3

Wat je niet ziet:
- iPad Air
- iPhone 5S (foto's mee gemaakt)

Wat ik wil:
- een opblaaskrokodil.
- Veel centjes

Wat ik echt wil:
Op het moment nogal in financiële nood. Geen nood, maar ik koop wel binnen nu en een maand een nieuwe auto en ben voor aanschaf van een huis aan het kijken. Daarom enkele upgrades opgeschoven naar 2015 en verder.

Wat ik echt nog wil upgraden:
- Surround set. Of uitbreiding van Klipsch of vervanging van Klipsch door B&W/Dali/Monitor Audio
- Universele afstandbediening (heb er op het moment 5, 4 in dagelijks gebruik)
- PS4
- Evt. nieuwe TV, leuk op de kop tikken voor <€ 1000 en dan richting de 55".
- Mijn vriendin zo ver krijgen voor een beamer.
Ziet er gezellig uit in je huisje RvN, hoe bevalt het daar ? :)

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:34:
Tsja, eh.....rood? :+

Mooie sfeerfoto, maar wat zien we? :)
2x svs sound pb12nsd
4x jamo s606
1x jamo s60
onkyo tx-nr609
sony 46 inch hx750

• The Eagle
Ah. U is een basliefhebber?
Die SVS'en zijn leuk, maar als je het mij vraagt redelijk overkill voor de ruimte. Toegeven: meer is beter natuurlijk. Maar waarom 2 SVS'en en niet wat betere speakers gekocht?

Pagina: 1 ... 76 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic