Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.683 views

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 09:36
Ik heb sinds afgelopen zondag mijn nieuwe Marantz NR1604 receiver in gebruik. Ik kwam af van een Harman Kardon AVR255 en kan zeggen dat het verschil GROOT is! Review gaat nog gemaakt worden. Enige nadeel wat ik nu tegenkom is dat het beeld niet altijd even goed is. Er zijn momenten dat het beeld niet helemaal scherp is of dat er korrel te zien is. Nu wil ik zoiezo nog een nieuwe HDMI kabel halen gezien er in deze ergens een breukje zit (als iemand trouwens een goede suggestie heeft voor een HDMI kabel van 2meter die enigsinds betaalbaar is met een 90graden stekkertje hoor ik t graag:) ) maar aan de andere kant: digitaal signaal werkt, of werkt niet! Volgens mij heb ik beeld, of geen beeld bij hdmi en kan de kwaliteit van het beeld niet door een kabelbreukje komen.

Laatste firmware erop gezet, scaling aan en uit gehad, pass trough geprobeert, maar scheelt allemaal niets. Het is op 2 verschillende bronnen hetzelfde resultaat. begrijp me niet verkeerd het beeld is vrij goed hoor! Helemaal niet slecht te noemen...maar het kan beter:S

Het geluid is wel HELEMAAL top! Had niet verwacht dat een receiver zo veel zou schelen. Wat ook prettig is, is dat ik voorheen met mijn avr op ongeveer 80% moest spelen tijdens een film om het hard genoeg te vinden. Nu ben ik nog niet verder gegaan dan 50% volume. Wel prettig dat er nog zoveel over is.

Gisteren wat muziek geluisterd overdag toen de buren weg waren op ietsje minder dan 75% en dat was HARD! Daar ga ik voorlopig zelden gebruik van maken:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:30

mr.paaJ

generatie cmd+z

Er is in ieder geval een kleine tussenfase tussen goed/niet goed waar je een soort pixelruis kunt krijgen, dat je spikkels in beeld ziet. Ik heb ze met verschillende TVs en slechte kabels gezien, meestal witte of blauwe pixels en na vervanging van de kabel verdwenen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

Exirion

Gadgetfetisjist

lj_tree schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:07:
Wat ook prettig is, is dat ik voorheen met mijn avr op ongeveer 80% moest spelen tijdens een film om het hard genoeg te vinden. Nu ben ik nog niet verder gegaan dan 50% volume. Wel prettig dat er nog zoveel over is.

Gisteren wat muziek geluisterd overdag toen de buren weg waren op ietsje minder dan 75% en dat was HARD! Daar ga ik voorlopig zelden gebruik van maken:)
Wanneer leren mensen nou eens dat de stand van de volumeknop helemaal NIKS zegt over hoeveel vermogen een versterker over heeft :) Het is slechts een verschil in gain tussen de twee versterkers. Een versterker die bij 50% hard klinkt kan bij 60% met hard opgenomen muziek bijvoorbeeld aan z'n maximale vermogen zitten en beginnen te clippen. Je zult 'm alleen verder op draaien als een opname zacht is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• boomr
  • Laatst online: 18-11 09:36
mr.paaJ schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:15:
Er is in ieder geval een kleine tussenfase tussen goed/niet goed waar je een soort pixelruis kunt krijgen, dat je spikkels in beeld ziet. Ik heb ze met verschillende TVs en slechte kabels gezien, meestal witte of blauwe pixels en na vervanging van de kabel verdwenen.
Zojuist deze kabel besteld:
pricewatch: König HDMI 1.4 kabel 2.5m 270 graden

Ik ga zaterdag (als de levering er dan is) de proef op de som nemen en verslag uitbrengen. Als het niks oplevert, helaas.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 22:20
Ook maar eens keer wat posten nu het zover klaar is!

Afbeeldingslocatie: http://www.waveparticlepixel.nl/zut/IMG_5869.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.waveparticlepixel.nl/zut/IMG_5876.jpg

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

DjVe

Hatsaflats!

WhiskyPhreak schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:01:

[afbeelding]
[afbeelding]
Hoewel ik je smaak kan waarderen, voelt het niet "af". Dit soort speakers verdienen wel een speciaal plekje (zwevend aan de muur, mooie houten plank van oud hout of een design meubel). Vind het met die plankjes en die kabeltjes toch een beetje goedkoop ogen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Die boxen! Welke zijn dat? Zien er wel vrolijk uit :)
Ziet er netjes uit, maar ik zou me al snel ergeren aan de zichtbare kabels. Zitten jullie zo ver van de TV of is die zo klein (of hoe zeg je dat netjes :+)?

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:18
Exirion schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 10:19:
[...]

Wanneer leren mensen nou eens dat de stand van de volumeknop helemaal NIKS zegt over hoeveel vermogen een versterker over heeft :) Het is slechts een verschil in gain tussen de twee versterkers. Een versterker die bij 50% hard klinkt kan bij 60% met hard opgenomen muziek bijvoorbeeld aan z'n maximale vermogen zitten en beginnen te clippen. Je zult 'm alleen verder op draaien als een opname zacht is.
Klopt helemaal, daarom moet je ook niet achteloos het volume maximaal zetten omdat het erop staat. De frequentie maakt ook behoorlijk uit, volgens mij kosten bass tonen gemiddeld 2 a 3 keer zoveel oempf.

(mierenneukermodus)
Het is ook helemaal geen volumeknop maar een volume verzwakker. De voortrap stuurt vol uit waarna het verzwakt word met een potmeter/regelbare weerstand. Op sommige versterker zie je daardoor een - db verdeling i.p.v 0 tot 10 (of 11,99,100,enz)

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
Zwevende planken vond ik juist wel mooi clean, kabels moeten idd nog weggewerkt voor het mooie. Zijn ook niet echt plankJEs, zeker op die onderste zou ik zonder problemen meer dan 50kg durven zetten.

Was inderdaad nog wel vergeten te vertellen wat erop staat:
Marantz NR 1603
Marantz BD 7004
Scandyna Minipods
Panasonic TX32 LZD85F (32" dus inderdaad niet heel erg groot)

• Jolke
WhiskyPhreak schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:29:

[...]

Panasonic TX32 LZD85F (32" dus inderdaad niet heel erg groot)
Was niet vervelend bedoeld hoor ;)
Met groothoek foto's soms wat moeilijker inschatten hoe groot iets is.

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 15:26
Ik zal ook eens een toevoeging doen aan dit topic.

Wat je ziet:
  • Teufel T 500 Mk2
  • Panasonic P42GT60
  • Yamaha RX-S600
  • Cisco decoder van ziggo
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/932ggnnax/Photo_15_05_14_20_52_57.jpg

• Jolke
Zie ik net bij WhiskyPhreak kleine boxen, kleine TV... kom jij hier langs, pdj91 :+
Wat een eh.. grote boxen. Mooi setje overigens!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Naar aanleiding van mijn topic hier heb ik een setje bij elkaar gesprokkeld, dus bij deze een (crappy phone) plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VyOrq1hT0XPHYuNnD6jZ6UHo/full.jpg

TV: Panasonic Viera TX-L37E30E
receiver: Denon AVR-X2000
blu-ray: Denon DBT-1713UD
speakers: Monitor Audio Silver RX1, opgehangen met B-Tech BT77

Een hele vooruitgang ten opzichte van het Sony minisetje dat er eerst stond. Geluid klinkt veel voller, met veel detail in midden en hoog. Superveel bas geeft het uiteraard niet omdat dit de kleinste van de serie is, maar voor onze woonkamer is dit prima. In de toekomst wil ik nog twee kleine speakers in de studeerkamer waarop ik via de multizone mogelijkheid van mijn AVR hetzelfde geluid kan weergeven als in de woonkamer of muziek kan luisteren terwijl er in de woonkamer naar TV/Film gekeken wordt.

verder nog in het kastje een Wii en (verstopt) een Raspberry Pi waarmee ik video vanaf mijn Synology stream naar TV. Audio gaat tegenwoordig als FLAC rechtstreeks naar de AVR.

• Jolke
gwystyl schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:27:

[...]

Audio gaat tegenwoordig als FLAC rechtstreeks naar de AVR.
d:)b ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Een tijdje terug hadden we hier vrienden over de vloer. Even Feuerfrei van Rammstein vol open gedraaid op mijn Denon / Klipsch set om te showen :)
Belt vandaag die vriend van me...zijn vriendin had sindsdien al een tijdje last van oorpijn en oorsuizen :X
Gaat verder gelukkig goed met dr (ik schrok me uiteraard wild) en het neemt gelukkig allemaal af. Hij belde ook meer om te waarschuwen dat ik dat niet meer moest doen ;)
Dus even goede vrienden, en ik heb uiteraard wel 1000x excuses aangeboden :)

Nooit gedacht dat mijn set dat kon veroorzaken though, had ook een verzekeringskwestie kunnen worden :X

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 15-05-2014 23:16 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:46
The Eagle schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:15:
Een tijdje terug hadden we hier vrienden over de vloer. Even Feuerfrei van Rammstein vol open gedraaid op mijn Denon / Klipsch set om te showen :)
Belt vandaag die vriend van me...zijn vriendin had sindsdien al een tijdje last van oorpijn en oorsuizen :X
Gaat verder gelukkig goed met dr (ik schrok me uiteraard wild) en het neemt gelukkig allemaal af. Hij belde ook meer om te waarschuwen dat ik dat niet meer moest doen ;)
Dus even goede vrienden, en ik heb uiteraard wel 1000x excuses aangeboden :)

Nooit gedacht dat mijn set dat kon veroorzaken though, had ook een verzekeringskwestie kunnen worden :X
Nou een kleine relativering is hier wel op zijn plaats denk ik. Thuis draai je misschien 100dBa op zijn hardst, en dat zal niet lang geweest zijn. Het is doodnormaal om hele nachten lang in de 105dBa te staan en dan heeft ook minder dan de helft oordoppen in. In de bios haal je dit soort niveaus ook. Dus of dat ene liedje Ramstein deze klachten hebben veroorzaakt lijkt me niet evident :).

• The Eagle
Met http://www.klipsch.com/f-3-floorstanding-speaker/details voor en http://www.klipsch.com/f-1-floorstanding-speaker/details achter, zij in het midden, en max 3m afstand tussen luisterpositie en elke speaker...dat telt aardig op denk ik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:19
WhiskyPhreak schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:01:
Jolke schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:17:
Die boxen! Welke zijn dat? Zien er wel vrolijk uit :)
Dat is ook voor het eerst dat ik die speakers hier voorbij zie komen... Heb zelf de donkerblauwe versie ervan. Het zijn Scandyna Minipod's. Er is een hele serie van, surround, center en ook een subwoofer.
http://www.slashgear.com/...setting-the-mood-0610121/

Er komt trouwens verrassend goed geluid uit voor het formaat, omdat de behuizing een soort slakkenhuis vorm heeft.

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:40
The Eagle schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 02:02:
Met http://www.klipsch.com/f-3-floorstanding-speaker/details voor en http://www.klipsch.com/f-1-floorstanding-speaker/details achter, zij in het midden, en max 3m afstand tussen luisterpositie en elke speaker...dat telt aardig op denk ik ;)
Misschien off topic, maar ik snap het niet helemaal. Je vertelt eerst dat er iemand last heeft van haar oren door jouw toedoen. Je zegt dat je hier spijt van hebt. Maar vervolgens als iemand opmerkt dat het waarschijnlijk niet aan jou gelegen heeft, post je een comment waaruit blijkt dat je toch wel erg trots bent op wat je speakers wel niet kunnen en toont zelfs de specs. Het zal toch echt wel aan je fantastische speakers hebben gelegen. :X

Misschien ligt het aan mij..
red1 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 03:39:
[...]
....wat je speakers wel niet kunnen en toont zelfs de specs. Het zal toch echt wel aan je fantastische speakers hebben gelegen. :X ....
Ik snap dat linkje met de specificaties sowieso niet, je kan daar niet uithalen hoe hard ze hebben gespeeld of wat dan ook. Oftewel had je eigenlijk naar elke random speaker kunnen linken aangezien je voor één nummertje met elke speaker wel op behoorlijk volume kan spelen. Vraag me ook af of er daadwerkelijk op 100 dB werd gespeeld (punt vanaf waar acute gehoorschade mogelijk is), want dat is echt asociaal hard voor in een woonkamer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 12:52

DFY

Sja...

Wat een raar verhaal? Over audiomeubels hebben is not done in dit topic maar hele verhalen over trots zijn op volume hard zetten (knop naar rechts draaien) met specs hoe hard je speakers wel niet gaan (?!?) is geen probleem?!
Zal wel aan mij liggen.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Oehh, eergisteren de sleutel gekregen van ons nieuwe huisje!
Helaas kunnen we de muur niet meenemen..
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/fotos/tv%20meubel/1.jpg

Wel krijgen de speakertjes nu meer ruimte dan als ze nu hebben (=/- 1M per speaker ) :)
Pictures will come!

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• Jolke
Web-Brielle schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:28:
Oehh, eergisteren de sleutel gekregen van ons nieuwe huisje!
Helaas kunnen we de muur niet meenemen..
[afbeelding]

Wel krijgen de speakertjes nu meer ruimte dan als ze nu hebben (=/- 1M per speaker ) :)
Pictures will come!
Ik weet dat sommigen hun keuken meenemen naar een ander huis, maar jij wilt je muren meenemen :+
Kon het niet laten :) Hoop dat je de rest van de spullen wel meegenomen hebt. ;)

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:46:
[...]

Ik weet dat sommigen hun keuken meenemen naar een ander huis, maar jij wilt je muren meenemen :+
Kon het niet laten :) Hoop dat je de rest van de spullen wel meegenomen hebt. ;)
touché :P haha.
Speciaal een mooie muur gemaakt, maar die zit zo vast als het maar zijn kan..
De keuken wilde we ook mee ja alleen de gaten die er al in zitten (kookplaat, gootsteen en kraan) zitten dan verkeerd.. Apparatuur gaat wel mee uit de plaat, alleen nieuw keukenblad kopen :)

Als alles klaar is worden de spullen pas verhuisd :P over 3-4 weken dus :D

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• The Eagle
FeaR schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:29:
[...]

Ik snap dat linkje met de specificaties sowieso niet, je kan daar niet uithalen hoe hard ze hebben gespeeld of wat dan ook. Oftewel had je eigenlijk naar elke random speaker kunnen linken aangezien je voor één nummertje met elke speaker wel op behoorlijk volume kan spelen. Vraag me ook af of er daadwerkelijk op 100 dB werd gespeeld (punt vanaf waar acute gehoorschade mogelijk is), want dat is echt asociaal hard voor in een woonkamer.
Dat was het ook de AVR op +10dB gezet ofzo. -50dB is normaal volume.
Gemeten heb ik het niet, maar als zij er oorpijn aan overheeft gehouden vind ik dat plausibel. Ze zat op de sweetspot, midden tussen de 4 speakers in die ineens een geluidspiek weergaven. Kan zomaar dat die piek op 100db zat. Maar staven / weten zal ik het nooit, tenzij ik het reproduceer. En dat was ik niet van plan ;)

• Jolke
Het zou ook gewoon kunnen dat ze gevoelige oren heeft...

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:23
Jolke schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:33:
Het zou ook gewoon kunnen dat ze gevoelige oren heeft...
Ik denk dat het tussen de oren zit, oke lol modus uit op naar het serieuze werk. 8)

Kreeg net een telefoontje van Apollo dat mijn B&W CM8 binnen zijn, direct maar de knoop doorgehakt voor een setje B&W 684 S2 Wit. :9~
Gisteren ook nieuwe kabels gehaald namelijk de Audioquest Pearl HDMI 2m en de audioquest go-4 luidsprekerkabel.

Nu alleen nog wachten tot er een auto beschikbaar is in dit huis. :F

[ Voor 10% gewijzigd door mr.DJ95 op 16-05-2014 12:00 ]

• mr.DJ95
JAAAAA, eindelijk al mijn spullen binnen en aangesloten nu druk bezig met kalibreren en genieten van de prachtige CM8's.

Van:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/2014-05-14%2020.50.32.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/IMG-20140516-WA0027.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/IMG-20140516-WA0029.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/IMG-20140516-WA0033.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/IMG-20140516-WA0035.jpg

Stuff die je ziet:

Frontspeakers: B&W CM8 Satin White
Surroundspeakers: B&W 684S2
Center: Wharfdale Crystal 10.C (word echt ASAP vervangen want dit kan natuurlijk niet :9~ )
Subwoofer: Yamaha RST-YSW300 (staat op de lijst om vervangen te worden)
Reciever: Denon AVR-X4000
Televisie: LG 60PA5500
Mediaspeler: Dune D1 2tb
Console: Playstation 4 (gewrapt met stickerbomb)
Kabels: Audioquest Go-4

En wat random liggende isolatie die uiteindelijk ergens moeten komen te hangen.

Het kost wat maar ik heb er nu al zo veel plezier van, ik ben helemaal blij :+

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34
Mooi he. Mensen die helemaal blij worden van knappe speakers *O*

Jammer dat mijn vrienden geen klote om geluid geven en allemaal met zo een debiel veel te duur betaald crap 5.1 setje zitten of zelfs gewoon met het geluid van de tv. MET HET GELUID VAN DE TV WTF MAN?!?!? 8)7

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

DjVe

Hatsaflats!

Ach mijn vriendin zit ook vaak zat tv te kijken met de speakers van de tv aan. Het boeit haar echt niets, als het maar werkt.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De mijne boeit het ook niet zo (luistert gerust naar 5 euro oordopjes) maar toen ik m'n huidige speakers ging halen viel haar ook op dat mijn huidige speakers beter klonken dan de Boston Acoustics waar ik eigenlijk voor ging :P

De betere centerspeaker waardeert ze ook wel bij films, stemmen zijn veel beter te verstaan.

Hier stond een dode link.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004

Tortelli

mixing gas and haulin ass

mr.DJ95 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:33:
JAAAAA, eindelijk al mijn spullen binnen en aangesloten nu druk bezig met kalibreren en genieten van de prachtige CM8's.
Fraai die CM8's _/-\o_ , lijken veel op mijn 683 S2's :P.

Aangezien de X4000 veel op mijn SR7008 lijkt: word jou reciever ook aardig warm als je hem stevig hard heb staan?. De S2's hebben echt een fors ingangs vermogen nodig om echt hard te gaan, is dit bij de CM8 ook zo?.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
vosss schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 23:22:

Jammer dat mijn vrienden geen klote om geluid geven en allemaal met zo een debiel veel te duur betaald crap 5.1 setje zitten of zelfs gewoon met het geluid van de tv. MET HET GELUID VAN DE TV WTF MAN?!?!? 8)7
Ik heb laatst mijn vriendin een luistertest laten doen tussen mijn speakers en de speakers in de televisie. Haar conclusie - ja, het is beter - maar het is de ruimte en het geld niet waard want de speakers in de tv laten ook geluid horen en je kunt de stemmen prima verstaan.

Het blijft een lieverd <3 maar mijn speakers blijven.

• mr.DJ95
Tortelli schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:49:
[...]

Fraai die CM8's _/-\o_ , lijken veel op mijn 683 S2's :P.

Aangezien de X4000 veel op mijn SR7008 lijkt: word jou reciever ook aardig warm als je hem stevig hard heb staan?. De S2's hebben echt een fors ingangs vermogen nodig om echt hard te gaan, is dit bij de CM8 ook zo?.
Ik ben echt verliefd geworden op de cm serie.

Hij word wel warm, je merkt tempratuur verschil met andere stalen apparaten zoals mijn dunne maar echt heet wil ik het niet noemen. Mijn onkyo heb ik warmer mee gemaakt. En ja die b&w spullen lusten wel wat Juice.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43

icecreamfarmer

en het is

Waarom niet? Voor het merendeel wat op TV is voegt het niet veel toe.
Ik zet de surround alleen aan bij films of aktieseries.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 23:22
mr.DJ95 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:33:

Van:
[afbeelding]
[afbeelding]

Naar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Stuff die je ziet:

Frontspeakers: B&W CM8 Satin White
Surroundspeakers: B&W 684S2
Center: Wharfdale Crystal 10.C (word echt ASAP vervangen want dit kan natuurlijk niet :9~ )
Subwoofer: Yamaha RST-YSW300 (staat op de lijst om vervangen te worden)
Reciever: Denon AVR-X4000
Televisie: LG 60PA5500
Mediaspeler: Dune D1 2tb
Console: Playstation 4 (gewrapt met stickerbomb)
Kabels: Audioquest Go-4

En wat random liggende isolatie die uiteindelijk ergens moeten komen te hangen.

Het kost wat maar ik heb er nu al zo veel plezier van, ik ben helemaal blij :+
Klein vraagje heb je per toeval ook de B&W 683s2 meegenomen in je keuze voor nieuwe frontspeakers, zoja wat heeft je toch besloten om de CM8's te kopen?

• mr.DJ95
invoil schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:25:
[...]

Klein vraagje heb je per toeval ook de B&W 683s2 meegenomen in je keuze voor nieuwe frontspeakers, zoja wat heeft je toch besloten om de CM8's te kopen?
Ik luister redelijk vaak nummers van o.a. De Beatles en Queen en ik vond de kneiterharde gitaar rifs er wat lekkerder uit kwamen. Bovendien vond ik de looks wat mooier als front.

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
FeaR schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:29:
[...]

Op 1 meter afstand leveren ze 97 decibel bij 1 watt. Als iemand beweert zijn versterker aardig hard te hebben gezet zou hij vast en zeker wel meer dan 16Watt hebben doorgestuurd naar iedere speaker.
Even uitgaan van stereo, dat maakt al 100 decibel bij 1W. Bij 16 watt is dat dus 112dB op 1 meter afstand. Dat nog ongeveer 106dB zijn op 3 meter afstand, zoals geclaimd.
Bierdopje120 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 18:03:
[...]

Op 1 meter afstand leveren ze 97 decibel bij 1 watt. Als iemand beweert zijn versterker aardig hard te hebben gezet zou hij vast en zeker wel meer dan 16Watt hebben doorgestuurd naar iedere speaker.
Even uitgaan van stereo, dat maakt al 100 decibel bij 1W. Bij 16 watt is dat dus 112dB op 1 meter afstand. Dat nog ongeveer 106dB zijn op 3 meter afstand, zoals geclaimd.
Een speaker met minder rendement heb je ook zo tot hoge volumes, beetje versterker levert wel meer dan 16 (of 32 of 64, etc) Watt. Op dat gebied zegt zo'n linkje niets en ook niet dat de receiver op +10 dB stond. Het is en blijft speculeren als er geen dB-meter aan te pas is gekomen. Akoestiek kan bijvoorbeeld ook nog behoorlijk wat doen met het volume.

En al speel je op 135 dB in je huiskamer, het is en blijft het aan apart verhaal om hier trots te posten. Maar je ziet het wel vaker, dat men bijvoorbeeld trots is dat de glazen in de kast meetrillen of je het geluid aan het einde van de straat nog hoort.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
Vond dit zelf wel een mooie foto

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2rel2d5.jpg

Volgende week de oppo 103 cinemike erbij

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
mr.DJ95,

Mooie CM8's die klinken echt heerlijk, heb ze zelf ook maar dan in het Zwart met de marantz 7005.
Mooie zet zo met de 684, klink dat nou goed zo samen icm met de CM8?

Die CM8 die gaan als ze ingespeeld zijn nog veel beter klinken dan nu, dan krijg je veel meer verfijning in het geluid en ook de bas word wat minder rommeliger.
Vooral de eerste 4 uur was het niet om aan te horen bij mij.

Die Center echt schandalig je had gelijk de cmc of de cm centre 2 erbij moeten kopen haha.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• mr.DJ95
michael3 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:24:
mr.DJ95,

Mooie CM8's die klinken echt heerlijk, heb ze zelf ook maar dan in het Zwart met de marantz 7005.
Mooie zet zo met de 684, klink dat nou goed zo samen icm met de CM8?

Die CM8 die gaan als ze ingespeeld zijn nog veel beter klinken dan nu, dan krijg je veel meer verfijning in het geluid en ook de bas word wat minder rommeliger.
Vooral de eerste 4 uur was het niet om aan te horen bij mij.

Die Center echt schandalig je had gelijk de cmc of de cm centre 2 erbij moeten kopen haha.
Hahaha, Hoi Michael,

Die CM8's heb ik nu toch al weer een uurtje of 10 aangehad meen ik, ze gaan inderdaad beter spelen maar de config van mijn denon laat volgens mij nog te wensen over.
De reden voor de 684S2 achter is omdat CM1 met stand even duur zijn en ik het leuke volle van de 684S2 wel aantrekkelijk vond, op zich zelf klinken ze ook geweldig maar als surround in een 5.1 setup is het meer dan genoeg, klank verschil is er bijna niet zo op het gehoor helaas merk je dat met die cheap ass center die ik nu heb staan wel, die moet echt snel plaats gaan maken. Voorlopig is mijn rekening weer geplunderd eerst maar kijken voor een setje nette kabels voor de suround die 2euro de meter kabel is ook geen pan haha

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 18:06

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Guusz schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 02:30:
[...]

[...]

Dat is ook voor het eerst dat ik die speakers hier voorbij zie komen... Heb zelf de donkerblauwe versie ervan. Het zijn Scandyna Minipod's. Er is een hele serie van, surround, center en ook een subwoofer.
http://www.slashgear.com/...setting-the-mood-0610121/

Er komt trouwens verrassend goed geluid uit voor het formaat, omdat de behuizing een soort slakkenhuis vorm heeft.
;(

weeraanmelden in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

8)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:47
Masterkale1 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 18:32:

[afbeelding]

Heel mooi. Heb je geen HTPC? Lijkt mij een stuk makkelijker dan steeds met schijfjes werken icm oppo.
Heb je nog een foto van voren? Lijkt net of de frontspeaker een stukje van de tv in beslag neemt.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:36

Daarom heb ik een TV zonder luidsprekers. Moet ze wel via de HT set luisteren :+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Masterkale1 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 18:32:

[afbeelding]

Schitterende speakers met hele goeie units! :) Welk merk is de bouwer?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Masterkale1
Exirion schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:38:
[...]

Schitterende speakers met hele goeie units! :) Welk merk is de bouwer?
Dit zijn isophon cassiano`s de diamanten uitvoering.
Versteegrob schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:57:
[...]

Heel mooi. Heb je geen HTPC? Lijkt mij een stuk makkelijker dan steeds met schijfjes werken icm oppo.
Heb je nog een foto van voren? Lijkt net of de frontspeaker een stukje van de tv in beslag neemt.
Een paar pagina`s terug heb ik wat foto`s staan. De speaker zit net iets voor het onderste randje van de TV maar totaal niet voor het beeld. Ik heb overigens een projectorscherm wat over het dressoir valt tot aan de center.

Wat betreft een HTPC. Ik heb nu een popcorn hour A-410. Echt een prima ding een stuk beter dan de A-300 bijvoorbeeld. Maar de oppo (cinemike versie) speelt op een hoger niveau dan de popcorn of een HTPC. Qua beeld en geluid kom je met een normale htpc niet in de buurt.
De Oppo heeft ook de mogelijkheid om mediabestanden af te spelen. Alleen met ISO is het nog even iets meer werk maar daar komt binnenkort een oplossing voor heb ik gelezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Masterkale1 op 19-05-2014 11:23 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Masterkale1 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:22:
Heb je die nieuw gekocht? Aardige investering ;) Mooi spul. Ik zie op foto's ook dat de filters met mooie dikke spoelen uitgevoerd zijn. Daar is allemaal niet op bezuinigd :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-11 12:24

Nitai

Live the life you love.

Trust me, als voor de zoveelste keer BabyTV of Nick Jr door je speakers knallen, dan ga je je tv speakers wel waarderen (gaan gelukkig niet zo hard) :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Wackmack
Masterkale1 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:22:
[...]

[...]

Een paar pagina`s terug heb ik wat foto`s staan. De speaker zit net iets voor het onderste randje van de TV maar totaal niet voor het beeld. Ik heb overigens een projectorscherm wat over het dressoir valt tot aan de center.

Wat betreft een HTPC. Ik heb nu een popcorn hour A-410. Echt een prima ding een stuk beter dan de A-300 bijvoorbeeld. Maar de oppo (cinemike versie) speelt op een hoger niveau dan de popcorn of een HTPC. Qua beeld en geluid kom je met een normale htpc niet in de buurt.
De Oppo heeft ook de mogelijkheid om mediabestanden af te spelen. Alleen met ISO is het nog even iets meer werk maar daar komt binnenkort een oplossing voor heb ik gelezen.
Is dit te bewijzen? Als ik een complete bluray afspeel dan is deze slechter dan een oppo?
Vind een HTPC vooral zo relax dat je alle content erop kan downloaden vanuit de woonkamer. Eerder had ik een Dune en moest ik steeds alles downloaden op een andere pc en dan weer delen, verre van handig.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Masterkale1 schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:57:
Ik heb weer nieuw speelgoed:
Isophon cassiano`s diamant een perfecte match met mijn 3 Frc`s
Av8801 en mm 8077 zijn cinemike getuned

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals in de vorige post gezegd: schitterende set. Wel zou ik uitkijken met het stapelen van de processor en eindversterker. Die AV8801 schijnt stand-alone al behoorlijk heet te worden, en dat is de pest voor je electronica. Als die eindversterker ook nog een beetje opwarmt leeft je apparatuur niet heel lang. Ik heb zelf net een Arcam processor afgedankt. In de keuze tussen Marantz en Yamaha heeft voor mij het feit meegespeeld dat de Marantz veel warmer wordt.

• Masterkale1
Exirion schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:45:
[...]

Heb je die nieuw gekocht? Aardige investering ;) Mooi spul. Ik zie op foto's ook dat de filters met mooie dikke spoelen uitgevoerd zijn. Daar is allemaal niet op bezuinigd :)
Niet nieuw maar 2de hands ook niet goedkoop. De overige speakers zijn de FRC`s van isophon, de center ook diamant en de achterste 2 kermamisch.
Versteegrob schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:51:
[...]

Is dit te bewijzen? Als ik een complete bluray afspeel dan is deze slechter dan een oppo?
Vind een HTPC vooral zo relax dat je alle content erop kan downloaden vanuit de woonkamer. Eerder had ik een Dune en moest ik steeds alles downloaden op een andere pc en dan weer delen, verre van handig.
Ik heb zelf de oppo nog niet kunnen testen alleen de UD3313 van cinemike met download spul 50gig vs een origineel schijfje. En ik werd van de bank geblazen wat een verschil dat gaf.
Volgens iemand op het HT forum speelt de oppo cinemike alles beter af dan zijn dune mediaspeler.
Volgende week kan ik het eigenlijk pas zelf bevestigen.
Exirion schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:57:
[...]

Zoals in de vorige post gezegd: schitterende set. Wel zou ik uitkijken met het stapelen van de processor en eindversterker. Die AV8801 schijnt stand-alone al behoorlijk heet te worden, en dat is de pest voor je electronica. Als die eindversterker ook nog een beetje opwarmt leeft je apparatuur niet heel lang. Ik heb zelf net een Arcam processor afgedankt. In de keuze tussen Marantz en Yamaha heeft voor mij het feit meegespeeld dat de Marantz veel warmer wordt.
De MM8077 wordt totaal niet warm, 2 kanalen zijn gebrugd om de fronts te voeden. Het is dus een 5 kanaals versterker momenteel.
De Av8801 wordt heet, maar die staat bovenop en kan voldoende koelen.
Bedankt voor de tip anyway.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
Ik blijf daar enigszins sceptisch over. De bitjes en bytes komen toch gewoon voor zowel audio als video ongecomprimeerd van de bluray af? Wat verbetert die Oppo daar dan aan?

Dat bijv een DVD op 720p materiaal beter naar 1080p geupscaled wordt vind ik nog tot daaraan toe, maar een hogere video en audio kwaliteit ongecomprimeerd van een glasplaatje af via een HDMI aansluiting lijkt mij erg sterk.

Wat heeft jou van de bank doen blazen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Wackmack
Ben ik ook heel benieuwd naar, zou dit theoretisch wel kunnen? Dat een OPPO beter upscaled geloof ik direct.

• Masterkale1
_Brake_ schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:25:
Ik blijf daar enigszins sceptisch over. De bitjes en bytes komen toch gewoon voor zowel audio als video ongecomprimeerd van de bluray af? Wat verbetert die Oppo daar dan aan?

Dat bijv een DVD op 720p materiaal beter naar 1080p geupscaled wordt vind ik nog tot daaraan toe, maar een hogere video en audio kwaliteit ongecomprimeerd van een glasplaatje af via een HDMI aansluiting lijkt mij erg sterk.

Wat heeft jou van de bank doen blazen?
Ja dat dacht ik in het begin ook. Tevens het verhaal dat een kabel een kabel is.

Bij triple M audio het verschil gehoord van een htpc met normale switch voeding en een HTPC met een gestabiliseerde lineare voeding. De verschillen waren behoorlijk groot, betere plaatsting van instrumenten, grotere soundstage en natuurlijkere klank.
Hetzelfde verhaal geldt voor de Oppo. Een betere voeding heeft ook invloed op de digitale geluidskwaliteit en beeld uiteraard.

Ik geloofde het eerst zelf ook niet totdat ik het zelf mocht ervaren.

Als de unit binnen is dan kom ik hier wel op terug.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 19:06
Masterkale1 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:25:
[...]Ik geloofde het eerst zelf ook niet totdat ik het zelf mocht ervaren.
Datzelfde heb ik ook gehad. Ik was aan het testen of een opstelling met front-high speakers toegevoegde waarde zou hebben. Bij het luisteren van mijn favoriete muziek was het duidelijk, het geluidsbeeld was ruimer, er zat meer diepte in.

Tot ik ging controleren welke settings ik had gebruikt. Toen bleek dat ik per ongeluk de front-high's net had uitgezet. En dat terwijl ik het toch echt zeker weten heel goed had gehoord.

Dat een oppo goed kan upscalen geloof ik graag (of dat beter gaat dan met een htpc vraag ik me af). Maar als ie een BluRay mooier / beter kan afspelen wordt er of iets aan het origineel veranderd of halen je hersenen een grapje met je uit. En als er iets wordt verandert valt dat te meten.

• Masterkale1
Max Hunt schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:26:
[...]

Datzelfde heb ik ook gehad. Ik was aan het testen of een opstelling met front-high speakers toegevoegde waarde zou hebben. Bij het luisteren van mijn favoriete muziek was het duidelijk, het geluidsbeeld was ruimer, er zat meer diepte in.

Tot ik ging controleren welke settings ik had gebruikt. Toen bleek dat ik per ongeluk de front-high's net had uitgezet. En dat terwijl ik het toch echt zeker weten heel goed had gehoord.

Dat een oppo goed kan upscalen geloof ik graag (of dat beter gaat dan met een htpc vraag ik me af). Maar als ie een BluRay mooier / beter kan afspelen wordt er of iets aan het origineel veranderd of halen je hersenen een grapje met je uit. En als er iets wordt verandert valt dat te meten.
Grappig... ik heb ook front heights gehad en deze ook weer eraf gehaald. Ze voegde voor mij nagenoeg niks toe.
We gaan het zien. Het zou betekenen dat elke blueray speler ook hetzelfde zou zijn en dat is ook niet zo.

• _Brake_
Ik denk voor het afspelen van blurays wel. Andere grapjes als dlna, upscalen, usb etc etc niet (net als matchend uiterlijk met een receiver) imho.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Masterkale1
_Brake_ schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:34:
Ik denk voor het afspelen van blurays wel. Andere grapjes als dlna, upscalen, usb etc etc niet (net als matchend uiterlijk met een receiver) imho.
Ik denk dat het ook uitmaakt wat er in de kamer staat.

Zoals er bij een review geschreven staat:

This is a solidly made machine that performs to a very high standard. If you have the right system, it’s a terrific buy.

• Ample Energy
  • Laatst online: 13-11 16:23
Versteegrob schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:10:
Ben ik ook heel benieuwd naar, zou dit theoretisch wel kunnen? Dat een OPPO beter upscaled geloof ik direct.
Hoezo geloof je dat wel? :P
Vervangen ze de beeldprocessor? (dat weet ik niet, vandaar de vraagteken)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Masterkale1
Siempie schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:57:
[...]

http://www.takeoffmedia.d...tronik/oppo-bdp-93eu.html

Dat is met stuffe 1. Voornamelijk het voedingsgedeelte

• _Brake_
Masterkale1 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:43:
[...]

Ik denk dat het ook uitmaakt wat er in de kamer staat.

Zoals er bij een review geschreven staat:

This is a solidly made machine that performs to a very high standard. If you have the right system, it’s a terrific buy.
Ok, stel je hebt een set van €10.000. Wat gaat die Oppo daar qua beeld en geluid dan aan verbeteren bij het afspelen van een bluray?
Siempie schreef op maandag 19 mei 2014 @ 18:57:
[...]

Omdat er bij het upscalen pixels 'bedacht' moeten worden (volgens een algoritme?) die er niet zijn. Als jij een DVD met 576 beeldlijnen op een Full HD TV afspeelt, mis je 504 beeldlijnen. Die moeten dus zelf bedacht worden, aan de hand van de omringende pixels. Dit zal de ene chip ongetwijfeld beter kunnen dan de andere, vandaar.

Het gaat echter om de toegevoegde waarbij bij het afspelen van een bluray met 1080p materiaal waar ik benieuwd naar ben.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 11:23
Dat de Oppo een dvd beter upscaled dan een normale bluray speler of HTPC is zeker waar.

Maar dat een Oppo een Bluray beter weergeeft dan een goedkope bluray of een HTPC is onzin. De digitale informatie wordt op een goedkope bluray hetzelfde weergegeven via HDMI. Er gebeurt niks met het beeld (interpolatie of wat dan ook) dus het beeld blijft gewoon hetzelfde.

Dat jij wel verschil ziet, als je weet dat je het via de Oppo bekijkt is een ander verhaal. Iets met hersenen en voor de gek houden :o.

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:34
Het gaat nu richting het zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 topic :+.

Kom maar op met die foto's oOo !

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Wackmack
Filmpje en foto's van de duurste/grootste home cinema, 6 miljoen dollar.

Afbeeldingslocatie: http://www.kipnis-studios.com/The_Kipnis_Studio_Standard/About_Us_files/shapeimage_4.png
Afbeeldingslocatie: http://www.hometone.com/wp-content/uploads/2012/07/jeremy-kipnis-home-theater-2_rfJLt_48.jpg

YouTube: HGTV Million Dollar Rooms: Kipnis Standard Studio (KSS)™ $6 Million TRINITY Ultimate Home Theater

Verwijderd

Wat de hell ?! :/

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25
Oke wat is daar het nut van??

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 13:14
Daar kun je mooi Youtube filmpjes op kijken O-) _/-\o_

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• mr.DJ95
Riqy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:44:
Daar kun je mooi Youtube filmpjes op kijken O-) _/-\o_
Ik zie meer potentie in een leuke divx of netflix film haha XD

Wat prachtig zeg, denk dat iedereen droomt van de loterij voorlopig kan ik niets anders doen dan super hard werken.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 16:01
Halleluja wat een systeem en dan die stroom rekening.
Wel buitengewoon hoge WAF factor! Ik ga dit filmpje even bookmaken voor als ik weer eens speakers ga kopen :).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

De Arcam preamp is niet meer, lang leve de Yamaha:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/images/yamaha_cxa5000_av_control_amplifier_titanium.jpg

Omdat het oog wat wil heb ik de CD73 ook maar vervangen door een Yamaha loopwerk:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/images/yamaha-bda1020titanfront.jpg

Inmiddels heb na het hele meubel leeggehaald en schoongemaakt te hebben, en alle bekabeling opnieuw aangelegd te hebben, het spul draaien. Klinkt heerlijk en Yamaha heeft hiermee dan ook een prachtapparaat in dit segment neergezet :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Noxa schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:40:
Halleluja wat een systeem en dan die stroom rekening.
Wel buitengewoon hoge WAF factor! Ik ga dit filmpje even bookmaken voor als ik weer eens speakers ga kopen :).
Hoge WAF? Volgens mij is de WAF factor daarvan sub-zero!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mike123
  • Laatst online: 18:33
Janoz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:04:
[...]

Ze kan wel overal lekker bij om af te stoffen. Of generaliseer ik nu een beetje? :)

Ik vermoed wel dat bovengenoemd setje voor een tussenwoning iets te gek is.
En 1000 dollar in de maand aan stroom. twijfel, twijfel.....

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:15

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Exirion schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:52:
De Arcam preamp is niet meer, lang leve de Yamaha:

[afbeelding]

Omdat het oog wat wil heb ik de CD73 ook maar vervangen door een Yamaha loopwerk:

[afbeelding]

Inmiddels heb na het hele meubel leeggehaald en schoongemaakt te hebben, en alle bekabeling opnieuw aangelegd te hebben, het spul draaien. Klinkt heerlijk en Yamaha heeft hiermee dan ook een prachtapparaat in dit segment neergezet :)
Klinkt dit beter dan een Arcam set???

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 16:01
Janoz schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:04:
[...]

Ik bedoel daarmee dat die vrouw van die mam dat (wel) allemaal accepteert, zo kan het dus ook!

Dat zijn "Home cinema" een WAF van het absolute nulpunt heeft lijkt me duidelijk.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SannrHerr schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 07:17:
Klinkt dit beter dan een Arcam set???
Laat ik voorop stellen dat ik niet met Arcam stop omdat ik niet meer tevreden ben met de klank. Maar het korte antwoord is dat dit zeker zo goed klinkt, en misschien inderdaad nog wel iets beter. En dan heb ik het wel vooral over de preamp, want de Bluray-speler is niet echt een concurrent voor een goeie CD-speler. Voor mij geen issue want ik doe al jaren alleen maar FLAC en Apple Lossless streaming, en dat heeft deze preamp ingebouwd.

Ik heb de Arcam spullen (AVP700 en CD73) eind 2005 gekocht en Arcam was toen net overgestapt op produktie in China. Dat was te merken... Kort na aanschaf heb ik twee reparaties aan de preamp gehad en een nieuw loopwerk in de CD-speler gekregen omdat die raar deed. De CD-speler kwam 'gerepareerd' terug met niet-werkende knopjes en een half werkend display. Dus die kon weer terug. De preamp kreeg na 1 reparatie een nieuw probleem en na de 2e reparatie en opnieuw problemen heb ik een nieuwe gevraagd. Die kreeg ik gelukkig maar na een paar jaar werkte de volumeknop niet meer en een aantal jaren terug begon ie af en toe uit te vallen (bekend issue) en een halfjaar geleden ging ie helemaal niet meer aan. Ik heb tientallen onderdelen in de voedingscircuits vervangen (voedingsproblemen zijn berucht bij deze apparaten) en hij leek het even goed te doen maar viel na een tijdje spelen toch weer uit. Ik ben overigens geschrokken van het belabberde soldeerwerk. Meerdere soldeerverbindingen vertoonden scheurtjes en er lag hier en daar nauwelijks soldeertin op. Als je dat optelt bij hoe belachelijk heet het apapraat wordt (we hebben het nota bene over een vóórversteker), dan blijkt uit alles dat het hele ontwerp en de produktie niet deugde. Overigens heb ik van de CD-speler zelf al een keer een voedingselco vervangen omdat het loopwerk raar deed en er een brom op de uitgang hoorbaar was. En oh ja.. ik heb er onlangs ook een nieuw display in gezet 8)7

In de afgelopen jaren heeft Arcam ook veel problemen met de 5000 euro kostende AVR600 gehad. Dat ding werd in China geproduceerd en daar waren zo veel problemen mee dat ze de produktie naar Engeland overgeheveld hebben. Onlangs is de AV950 preamp geïntroduceerd en die gaat in Engeland 6000 pond (!) kosten. Dat zal in Nederland een leuk bedrag in euro's worden. Als je kijkt naar de opbouw van de recentere 'betaalbare' receivers dan zie je dat Arcam is gaan geknibbelen op verschillende dingen. Ik vind Arcam daarom steeds meer aan overrated merk geworden. Jammer, want ze maakten topspul en de prijzen waren ooit een stuk redelijker. Gezien de ellende met de reparaties (testen ze daar überhaupt wel voordat ze een apparaat terug in de doos stoppen??) ben ik ook niet echt te spreken over de technische dienst van Audiac, de importeur van Arcam. Ik vind het voor dit soort dure apparatuur broddelwerk.

De Yamaha CX-A5000 preamp krijgt lovende reviews en zowel qua geluid, functionaliteit, warmteontwikkeling (nauwelijks voelbaar warm, zelfs met de warmte de afgelopen dagen) als vormgeving ben ik zeer tevreden. Top-apparaat :) Hij doet me de AVP700 snel vergeten. Ik heb bij m'n bureausetup een AVR300 staan en die blijft, maar het is de vraag hoe lang die nog leeft. Hij heeft wel betere ventilatie dan de AVP700, dus wie weet. In de huiskamer ben ik in ieder geval zeer tevreden met de Yamaha :9

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
@Versteegrob

Je bent me zet tegen gekomen haha.
Niet normaal meer dit, wat een geluid zal dit geven.
daar wil ik graag een filmpje op zien.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/images/DSC_7282_2.jpg

Wat je ziet:
- Yamaha CX-A5000 AV-voorversterker
- Yamaha BD-A1020 Bluray/SACD-speler
- 6 mono-eindversterkers in 2 kasten (momenteel 4 kanalen in gebruik)
- Mac Mini met Plex Home Theater
- Playstation 3

Wat je niet ziet:
- Samsung UE60F7000 TV
- Nintendo Wii van de vrouw in huis (achter het linker deurtje in het meubel)
- Harmony One remote voor de bediening
- iPad voor de bediening (Yamaha app werkt super!)

Binnenkort eens nieuwe foto's van de totale setup maken :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:46
Speakers had je zelf gemaakt toch? Iets met 1/4 wave pipe, variatie op TL? Arcam verhaal klinkt wel een beetje hopeloos en niet erg high end meer. Als het dan toch zo duur is, dan mag het op zijn allerminst ook wel degelijk in elkaar zitten.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:42:
Speakers had je zelf gemaakt toch? Iets met 1/4 wave pipe, variatie op TL? Arcam verhaal klinkt wel een beetje hopeloos en niet erg high end meer. Als het dan toch zo duur is, dan mag het op zijn allerminst ook wel degelijk in elkaar zitten.
Heb je goed onthouden :) Het zijn daline systemen, wat inderdaad een variant is op de tranmission line. Het is in wezen een korte TL met een voorkamer, dus een soort hybride. Mits goed afgestemd (zoals met alle systemen) klinkt dat erg goed. Ze zijn ontworpen en gebouwd door m'n vader. Zelf waag ik me (nog) niet aan full range speakers. Ik ben al blij als ik tijd en zin voor een subwoofer kan maken ;)

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:15

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-11 19:43

Audione0

Strijdt der titanen

Hierbij een kleine impressie.
Vrouwlief vond het niet zo nodig om de grote jongens neer te zetten en gezien dit alles naar zolder gaat verhuizen omdat daar een home theater gebouwd gaat worden laat ik even zien hoe het er nu uit ziet.
Receiver is een beetje overkill voor de speakers die er nu op aangesloten staan. De grote jongens komen op zolder pas in beeld.

Wat je ziet.

Cambridge Audio Azur 651r
Fronts: Quadral M20 Platinum
Center: KEF Q9c
Sub: KEF PWS2500
Ziggo humax
Sony dvd spelert
ATV3
Eminent 7380 3D
Panasonic tx-l42et60e

Wat je nog niet ziet is:

Dedicated zolder
Quadral M50 Platinum
Panasonic PT-AE4000 Beamert

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/04718dafcab3429bc38854491768d50e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/a156e2a277c99f5c1b13168f51356248.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/43ddd05d8d2dd05977da6f6152cdd079.jpg

Binnenkort de verbouwing die dmv foto's up to date blijven.

[ Voor 15% gewijzigd door Audione0 op 22-05-2014 09:52 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• descon
  • Laatst online: 12-11 22:20
Exirion schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:25:

Wat je ziet:
- Yamaha CX-A5000 AV-voorversterker
- Yamaha BD-A1020 Bluray/SACD-speler
- 6 mono-eindversterkers in 2 kasten (momenteel 4 kanalen in gebruik)
- Mac Mini met Plex Home Theater
- Playstation 3

Wat je niet ziet:
- Samsung UE60F7000 TV
- Nintendo Wii van de vrouw in huis (achter het linker deurtje in het meubel)
- Harmony One remote voor de bediening
- iPad voor de bediening (Yamaha app werkt super!)

Binnenkort eens nieuwe foto's van de totale setup maken :)
Welke monoblokken gebruik je ?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

descon schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:39:
Welke monoblokken gebruik je ?
Net als de fronts/rears is dat zelfbouw, ontworpen en gebouwd door m'n vader. Ik zal binnenkort de hele set weer eens op de foto zetten met wat foto's van de versterkers erbij :)

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:42
Audione0 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:09:
Vrouwlief vond het niet zo nodig om de grote jongens neer te zetten en gezien dit alles naar zolder gaat verhuizen omdat daar een home theater gebouwd gaat worden laat ik even zien hoe het er nu uit ziet.
Receiver is een beetje overkill voor de speakers die er nu op aangesloten staan. De grote jongens komen op zolder pas in beeld.
Mooie set! Maar ik ben het op zich wel eens met je vrouw, het ziet er wat mij betreft te druk uit op deze manier. Persoonlijk zou ik niets onder de TV willen zien. Succes met "verbouwen"op de zolder !

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hier dan eindelijk mijn spul in mijn nieuwe appartement! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/3d9a7527a2384c2936f6ab42726b3e5c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/eb8e1c27b0cd46b1a18be704ee78ca34.jpg

Wat je ziet:

Panasonic Viera TX-L55DT50
Dali Zensor 7
Dali Zensor 3
Dali Zensor Vokal
Yamaha RX-V773
UPC Horizon Box
Dune HD Max
Asus RT-AC68U
Synology DiskStation DS412+

Ben nog opzoek naar een mooi strak tv meubel. En dan ga ik alle kabels mooi weg werken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grudgie op 23-05-2014 18:18 ]

• Masterkale1
Een leuk setje alleen de plaatsing van de speakers dat kan bijna niet slechter.

• Grudgie

Grudgie

Masterkale1 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:25:
Een leuk setje alleen de plaatsing van de speakers dat kan bijna niet slechter.
Hoe moet ik de speakers dan zetten? :)

Edit: Heb al zelf opgezocht. Tussen de TV en de speakers ongeveer een meter.

[ Voor 14% gewijzigd door Grudgie op 23-05-2014 21:50 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:49
Ik denk eerder dat hij de rears bedoelt tegen de bank...

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Wackmack
Grudgie schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:09:
Hier dan eindelijk mijn spul in mijn nieuwe appartement! :D

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

Panasonic Viera TX-L55DT50
Dali Zensor 7
Dali Zensor 3
Dali Zensor Vokal
Yamaha RX-V773
UPC Horizon Box
Dune HD Max
Asus RT-AC68U
Synology DiskStation DS412+

Ben nog opzoek naar een mooi strak tv meubel. En dan ga ik alle kabels mooi weg werken :)
Leuke set, de TV lijkt zo klein maar het is gewoon een 55 inch. Foto's kunnen echt een vertekend beeld geven.
Ga je nog een subwoofer halen?

• Grudgie

Grudgie

Renegade666 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:53:
Oh die. Ja die kunnen niet anders, omdat ze anders tegen de deur aankomen.
Versteegrob schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:57:
[...]

Leuke set, de TV lijkt zo klein maar het is gewoon een 55 inch. Foto's kunnen echt een vertekend beeld geven.
Ga je nog een subwoofer halen?
Ben ik nog wel van plan.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 21:02
Renegade666 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:53:
Ik denk ook het feit dat ie de fronts veel te ver heeft ingedraaid

• Masterkale1
Grudgie schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:34:
[...]

Hoe moet ik de speakers dan zetten? :)

Edit: Heb al zelf opgezocht. Tussen de TV en de speakers ongeveer een meter.
De voorste 20 graden vanaf de zitpositie en zoveel mogelijk hoeken vermijden. Het liefst ook de speaker laten ademen dus een 30 cm van de muur af. De achterste zit geheel verstopt achter de bank

• Masterkale1
wimpie007 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 00:43:
[...]

Ik denk ook het feit dat ie de fronts veel te ver heeft ingedraaid
Indraaien van de fronts zorgt vaak voor een beter geluidsbeeld, dit is een kwestie van proberen en luisteren

• Grudgie

Grudgie

Als ik mijn rear naar achter doe dan komt mijn deur er tegenaan.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
[...]
[afbeelding]
Ik weet niet wat precies het bezwaar van je vrouw is maar met een paar kleine tweaks kan je het al een stuk mooier maken dunkt me. Neem bijvoorbeeld een dicht TV meubel en zet daar je center speaker in (deurtje open als je film gaat kijken). Maak wat ruimte links en rechts en zet de speakers op stands, met mooi rechte speakerkabels. Verplaats de telefoon naar ergens dichtbij je bank (nog een logischer plek ook) en voor dat glazen ding heb je door het verplaatsen van je speakers ook veel meer plek náást de tv.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 10:33
Ramon schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 08:24:
[...]
Neem bijvoorbeeld een dicht TV meubel en zet daar je center speaker in (deurtje open als je film gaat kijken).
Ik heb een audio meubel van Spectral met aan de voorzijde luidsprekerdoek. Werkt ook fantastisch. Mijn centerspeaker past er net in :) Achterzijde is open dus het ventileert goed. Deurtje blijft dan mooi gesloten tijdens het TV kijken :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hKzkvel9WDemkaflQW8pVBie/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fn89xrCTFLFnO8d8YGrNR2wY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8izddN2ZcUu0D3ZjcAfC5eAi/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 24-05-2014 18:14 ]

• alaethem
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 23:07

[afbeelding]
Ik blijf die Cambridge Audio apparatuur toch wel erg mooi vinden hoor.
Vooral die blauwe verlichting in een zwarte behuizing. :9~

Hoe bevalt de CA verder qua sound?
Heb je nog andere versterkers geluisterd voor de aanschaf?

• Masterkale1
Grudgie schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 01:01:
Als ik mijn rear naar achter doe dan komt mijn deur er tegenaan.
Kan de bank niet iets naar rechts?

• Grudgie

Grudgie

Masterkale1 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:09:
[...]

Kan de bank niet iets naar rechts?
Jawel, maar niet heel veel.

Maar de centerspeakers stonden eerst wel goed? Want heb ze nu meer naar de tv verplaatst en ongeveer een meter tussen zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door Grudgie op 24-05-2014 10:39 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic