Het gaat mij niet eens zozeer om het feit wat beter is of klinkt, dat is smaak afhankelijk. Het gaat erom dat je aangeeft dat (in de eerste post) dat je de CM serie en de 600 S2 serie gelijk vond klinken. De CM serie heeft over het algemeen gewoon een ander geluidsbeeld en andere klank, het is niet voor niets een andere serie. Het mag dan zijn dat de S2 dichter bij de CM ligt dan de S1 kwalitatief gezien, maar dat zegt niets over het geluidsbeeld/klank. Dat bijvoorbeeld de tweeter hetzelfde is; wil niet zeggen dat deze hetzelfde reageert als in de CM (hence filters, cabinet opbouw etc.)OMD schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:53:
[...]
OK, nog 1 keer dan omdat ik niet zo houd van die denigrerende jij snapt het echt niet he.
Ik vergeleek de 683s2 met de cm9, correct?
De 683s2 heeft net als de cm10 een tweeter in eigen behuizing die nagenoeg gelijk is qua techniek, correct?
Dit is technisch onderbouwd en kunnen we lang over discussiëren maar dit is een feit.
Ergo, het verschil tussen de cm9 en de 683s2 is bijna komen te vervallen omdat de de cm9 nog zover ik weet niet de dubbele dome gebruikt in een aparte behuizing. ( de oude techniek dus )
Als bron gebruik ik trouwens de b&w website en avforums.
Misschien spring ik een beetje uit de bocht met bevooroordeling maar het is algemeen bekend wanneer je iets hebt gekocht van 2500 euro en na een tijdje komt er iets uit van 1500 met nagenoeg dezelfde prestaties, mensen altijd hun product proberen te rechtvaardigen.
Ik denk dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen. Ik vergelijk enkel de cm9 met de 683s2 net als ze op avforums hebben gedaan en kwamen tot dezelfde conclusie als ik. Er zou best verschil in kunnen zitten ( mid gebied was gewoon strakker van de cm9 ) maar vindt het persoonlijk moeilijk om 1000 euro verschil te rechtvaardigen tussen de twee. Maakt mij verder niet uit, vond ze beide niet klinken naar mijn smaak![]()
Ik heb trouwens de cm10 niet beluisterd dus daar kan ik niet over oordelen. Ik ben er heilig van overtuigd dat dit een beter presterende speaker is dan de cm9 en de 683s2 bij elkaar.
We zijn allebei liefhebbers, dat is het belangrijkste en als ik niet begrijpelijk over kom dan mijn excuses.
![]()
De HUE is een aparte lamp ( het peertje zeg maar ). De bol komt van ikea
Anyway; smaak is verschillend en je moet kopen wat je zelf het mooist vind, maar ik denk dat het wel heel kortzichtig is om te zeggen dat ze hetzelfde zijn. Alleen marketing technisch zou B&W zoiets nooit doen; je gaat niet jezelf beconcurreren natuurlijk
Ieder z'n smaak en laten we inderdaad elkaar respecteren als liefhebbers
gewoon nee.