Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.686 views

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-11 11:22
OMD schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:53:
[...]

OK, nog 1 keer dan omdat ik niet zo houd van die denigrerende jij snapt het echt niet he.

Ik vergeleek de 683s2 met de cm9, correct?
De 683s2 heeft net als de cm10 een tweeter in eigen behuizing die nagenoeg gelijk is qua techniek, correct?
Dit is technisch onderbouwd en kunnen we lang over discussiëren maar dit is een feit.
Ergo, het verschil tussen de cm9 en de 683s2 is bijna komen te vervallen omdat de de cm9 nog zover ik weet niet de dubbele dome gebruikt in een aparte behuizing. ( de oude techniek dus )
Als bron gebruik ik trouwens de b&w website en avforums.

Misschien spring ik een beetje uit de bocht met bevooroordeling maar het is algemeen bekend wanneer je iets hebt gekocht van 2500 euro en na een tijdje komt er iets uit van 1500 met nagenoeg dezelfde prestaties, mensen altijd hun product proberen te rechtvaardigen.

Ik denk dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen. Ik vergelijk enkel de cm9 met de 683s2 net als ze op avforums hebben gedaan en kwamen tot dezelfde conclusie als ik. Er zou best verschil in kunnen zitten ( mid gebied was gewoon strakker van de cm9 ) maar vindt het persoonlijk moeilijk om 1000 euro verschil te rechtvaardigen tussen de twee. Maakt mij verder niet uit, vond ze beide niet klinken naar mijn smaak :9
Ik heb trouwens de cm10 niet beluisterd dus daar kan ik niet over oordelen. Ik ben er heilig van overtuigd dat dit een beter presterende speaker is dan de cm9 en de 683s2 bij elkaar.

We zijn allebei liefhebbers, dat is het belangrijkste en als ik niet begrijpelijk over kom dan mijn excuses.
*;

De HUE is een aparte lamp ( het peertje zeg maar ). De bol komt van ikea O-)
Het gaat mij niet eens zozeer om het feit wat beter is of klinkt, dat is smaak afhankelijk. Het gaat erom dat je aangeeft dat (in de eerste post) dat je de CM serie en de 600 S2 serie gelijk vond klinken. De CM serie heeft over het algemeen gewoon een ander geluidsbeeld en andere klank, het is niet voor niets een andere serie. Het mag dan zijn dat de S2 dichter bij de CM ligt dan de S1 kwalitatief gezien, maar dat zegt niets over het geluidsbeeld/klank. Dat bijvoorbeeld de tweeter hetzelfde is; wil niet zeggen dat deze hetzelfde reageert als in de CM (hence filters, cabinet opbouw etc.)

Anyway; smaak is verschillend en je moet kopen wat je zelf het mooist vind, maar ik denk dat het wel heel kortzichtig is om te zeggen dat ze hetzelfde zijn. Alleen marketing technisch zou B&W zoiets nooit doen; je gaat niet jezelf beconcurreren natuurlijk :).

Ieder z'n smaak en laten we inderdaad elkaar respecteren als liefhebbers :) :)

gewoon nee.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-11 13:32
Bloemstukje schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:40:
[...]

Het gaat mij niet eens zozeer om het feit wat beter is of klinkt, dat is smaak afhankelijk. Het gaat erom dat je aangeeft dat (in de eerste post) dat je de CM serie en de 600 S2 serie gelijk vond klinken. De CM serie heeft over het algemeen gewoon een ander geluidsbeeld en andere klank, het is niet voor niets een andere serie. Het mag dan zijn dat de S2 dichter bij de CM ligt dan de S1 kwalitatief gezien, maar dat zegt niets over het geluidsbeeld/klank. Dat bijvoorbeeld de tweeter hetzelfde is; wil niet zeggen dat deze hetzelfde reageert als in de CM (hence filters, cabinet opbouw etc.)

Anyway; smaak is verschillend en je moet kopen wat je zelf het mooist vind, maar ik denk dat het wel heel kortzichtig is om te zeggen dat ze hetzelfde zijn. Alleen marketing technisch zou B&W zoiets nooit doen; je gaat niet jezelf beconcurreren natuurlijk :).

Ieder z'n smaak en laten we inderdaad elkaar respecteren als liefhebbers :) :)
Het heeft niks te maken met beconcurreren, het heet uitsparen van R&D kosten. Stop bekende en goedkoper te fabriceren techniek uit bestaande, oudere en hogere klasse speakers in nieuwe lagere series. En binnenkort wordt er weer een nieuwe CM serie met nieuwe techniek geintroduceerd. Zo bespaar je de theoretisch gezien de helft daarop.

Werkt hetzelfde als bijv spiegelreflex camera's, dezelfde CMOS sensor wordt later in een goekopere serie gebruikt omdat je daar toch al voorraad en productie op hebt, scheelt gewoon een hoop kosten.

Een bedrijf moet gewoon winst maken, niet ervoor zorgen dat iemand kan blijven hangen aan "ik heb een produkt uit een betere serie en dat moet zo blijven".

[ Voor 5% gewijzigd door Romius op 27-04-2014 19:55 ]

• Bloemstukje
Romius schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:50:
[...]

Het heeft niks te maken met beconcurreren, het heet uitsparen van R&D kosten. Stop bekende en goedkoper te fabriceren techniek uit bestaande, oudere en hogere klasse speakers in nieuwe lagere series. En binnenkort wordt er weer een nieuwe CM serie met nieuwe techniek geintroduceerd. Zo bespaar je de theoretisch gezien de helft daarop.

Werkt hetzelfde als bijv spiegelreflex camera's, dezelfde CMOS sensor wordt later in een goekopere serie gebruikt omdat je daar toch al voorraad en productie op hebt, scheelt gewoon een hoop kosten.

Een bedrijf moet gewoon winst maken, niet ervoor zorgen dat iemand kan blijven hangen aan "ik heb een produkt uit een betere serie en dat moet zo blijven".
OMD doelt op de techniek uit de CM10. De CM10 is (als enige uit de CM reeks) nog maar nét een aantal maanden te koop, met als een van dé nieuwe technieken de tweeter, welke dus in een goedkopere vorm in de 600 serie zit. Is dus in dit geval niet gebruiken van oude technieken.

Ik bedoel juist met mijn post te zeggen dat B&W de 683S2 ( die pak 'm beet €1200 goedkoper is dan de CM10) natuurlijk nooit even goed gaat maken als het net uitgebrachte paradepaartje van de duurdere serie (de CM reeks).

[ Voor 9% gewijzigd door Bloemstukje op 27-04-2014 20:41 ]

gewoon nee.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Masterkale1 schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:57:
Ik heb weer nieuw speelgoed:
Isophon cassiano`s diamant een perfecte match met mijn 3 Frc`s
Av8801 en mm 8077 zijn cinemike getuned

[afbeelding]
Welke speakers heb je bovenin hangen en waar dienen die voor?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
Read schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:56:
[...]

Welke speakers heb je bovenin hangen en waar dienen die voor?
Die hangen er voor spek en bonen. Moet ze nog wel halen.

Het zijn energy v-mini speakers. Voor het formaat, goede speakers. Ze voegen enkel niks toe.
Ik had ze voorheen als front heigh speakers.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-11 13:32
Bloemstukje schreef op zondag 27 april 2014 @ 20:38:
[...]

OMD doelt op de techniek uit de CM10. De CM10 is (als enige uit de CM reeks) nog maar nét een aantal maanden te koop, met als een van dé nieuwe technieken de tweeter, welke dus in een goedkopere vorm in de 600 serie zit. Is dus in dit geval niet gebruiken van oude technieken.

Ik bedoel juist met mijn post te zeggen dat B&W de 683S2 ( die pak 'm beet €1200 goedkoper is dan de CM10) natuurlijk nooit even goed gaat maken als het net uitgebrachte paradepaartje van de duurdere serie (de CM reeks).
Fout wederom, hij heeft het over de CM9, niet over de 10. Maar het wordt een beetje een zinloze discussie als je steeds je gelijk wilt halen.

• Bloemstukje
Romius schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:21:
[...]

Fout wederom, hij heeft het over de CM9, niet over de 10. Maar het wordt een beetje een zinloze discussie als je steeds je gelijk wilt halen.
Hij vergelijkt met de CM9, maar het gaat om de techniek van de tweeter uit de CM10 ;) :
De 683s2 heeft net als de cm10 een tweeter in eigen behuizing die nagenoeg gelijk is qua techniek, correct?
Dit is technisch onderbouwd en kunnen we lang over discussiëren maar dit is een feit.
Ergo, het verschil tussen de cm9 en de 683s2 is bijna komen te vervallen omdat de de cm9 nog zover ik weet niet de dubbele dome gebruikt in een aparte behuizing. ( de oude techniek dus )
Als bron gebruik ik trouwens de b&w website en avforums.
Lees dan in elk geval voor je commentaar geeft..

[ Voor 42% gewijzigd door Bloemstukje op 27-04-2014 23:18 ]

gewoon nee.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zie wel eens foto's voorbijkomen met LED verlichting rondom de TV. Beetje dat idee wat Philips heeft met hun TV's.

Waar kan je die LED strips kopen? Die dan ook meegaan met de kleur van de TV.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38

OMD

Grudgie schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:13:
Zie wel eens foto's voorbijkomen met LED verlichting rondom de TV. Beetje dat idee wat Philips heeft met hun TV's.

Als je een beetje handig bent adviseer ik je is op youtube te gaan kijken naar tutorials met een raspberry pi als led controller, deze kunnen nagenoeg hetzelfde effect bereiken als philips tv's. Led strips zijn overal verkrijgbaar, ze moeten alleen wel goed knipbaar zijn.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:12

DjVe

Hatsaflats!

OMD schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:18:
[...]

Als je een beetje handig bent adviseer ik je is op youtube te gaan kijken naar tutorials met een raspberry pi als led controller, deze kunnen nagenoeg hetzelfde effect bereiken als philips tv's. Led strips zijn overal verkrijgbaar, ze moeten alleen wel goed knipbaar zijn.
Maar dan werkt het alleen als je media van de RP af gaat spelen en dus niet als je tv kijkt ;)

• Grudgie

Grudgie

Oke. Ja dan wordt het al niks. Dan kijken naar gewone LED strips.

[ Voor 3% gewijzigd door Grudgie op 28-04-2014 09:15 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:47
Grudgie schreef op zondag 27 april 2014 @ 23:13:

Ja, heb het meerdere keren gezien. Het beeld wordt bij een witte ledstrip ook beter (vooral de zwartwaarde)als de ruimte compleet donker is. Heb voor mijn tv destijds gekeken en ik zou rond de 50e klaar zijn. Ben alleen even de naam kwijt, weet iemand dit? Mijn buurman heeft het ook en het heeft zeker toegevoegde waarde.

Verwijderd

Kijkt nog eens naar de titel van dit topic........... -O-

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 09:36
Ik weet niet of iemand nog een leuke receiver zoekt, de marantz NR1604 is vandaag bij ibood voor een hele mooie prijs te kopen! De zwarte variant! Ik heb m besteld:) Nog een weekje wachten tot het ding geleverd word en dan eens een dagje verlof opnemen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:15

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Een week? Op Kieskeurig staat 'ie voor dezelfde prijs, gratis verzenden én sneller ook nog...

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• boomr
SannrHerr schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:29:
Een week? Op Kieskeurig staat 'ie voor dezelfde prijs, gratis verzenden én sneller ook nog...
Haha sinds net dan! Ik heb namelijk op kieskeurig gezocht voordat ik de bestelling plaatste:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ik zat ook al te kijken. Meestal gaan lui mee met die prijs. :p

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 17:13
Aangezien ik dit topic volg, maar nog niet mijn eigen set-up heb gepost zal ik ook bij deze mijn set-up posten:

Set-up:
TV: Samsung 55HU7500
Reciever: Marantz SR7008
Fronts: Monitor audio RX6
Center: Monitor audio rx center
Sub: Monitor audio RXW-12
Stroom: Monster HTS1000 (mooi veel aansluitingen bij elkaar)
Kabels: - Van den hul magnum hybrid speakerkabels
- Van den hul The Sub subwoofer kabel
- HDMI Audioquest Vodka 3m van mediaspeler naar marantz

Tv Meubel: Eigen gemaakte meubel met in de midden een demonteerbaar paneel om de center speaker weg te werken.
Ook heb ik het vanwege de kabels en de marantz het geheel wat dieper gemaakt. Aan de rechterkant zit een rvs rooster om de warme lucht weg te laten gaan. Deze rooster kan er van buiten uit, zodat ik bij de kabels kan komen. In het midden van de meubel loopt een kabelgoot door van 4cm. Hier kunnen alle kabels netjes in verwerkt worden. Verder komt er nog verlichting aan de onderkant van het meubel mbv een led strip.

Verder moet er nog een groot kleed komen, want het is nu nog 1 grote galm bak. Maar ik woon er net 6 weken, dus dat komt nog. Ik heb trouwens de kabels onder de grond liggen. Aangezien ik vloerverwarming + natuursteen heb neergelegd was het makkelijk om een gat in elke hoek van de kamer te doen.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i1264.photobucket.com/albums/jj485/Pinda13/IMG_3524.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1264.photobucket.com/albums/jj485/Pinda13/IMG_3525.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1264.photobucket.com/albums/jj485/Pinda13/IMG_3526.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Clvl13 op 30-04-2014 10:34 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38

OMD

Blijf een zwak hebben voor de rx6-en. Heb dezelfde gehad met ook de center en rears.

Mooie setup!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
Clvl13 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:33:

Tv Meubel: Eigen gemaakte meubel met in de midden een demonteerbaar paneel om de center speaker weg te werken.

Foto's:
[afbeelding]
Mooie set hoor! En wat een goed idee mbt het wegwerken van de centerspeaker. Hoor je ook verschil tussen wel / geen houten front?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:00
_Brake_ schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:11:
Mooie set hoor! En wat een goed idee mbt het wegwerken van de centerspeaker. Hoor je ook verschil tussen wel / geen houten front?
Inderdaad erg mooi! Dat vroeg ik mij ook af, zelfs als ik een a4 papiertje voor mijn tweeter houdt hoor ik al een dip in de hoge tonen. Hoe je het nu hebt weggewerkt is maar 25% van het frontje open en de rest is dicht. Misschien is dit door middel van Audyssey wel enigszins te compenseren. Maar het negatieve effect zal wel niet te groot zijn anders had je het uiteraard niet gedaan ;)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 17:13
nMad schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:24:
[...]

Inderdaad erg mooi! Dat vroeg ik mij ook af, zelfs als ik een a4 papiertje voor mijn tweeter houdt hoor ik al een dip in de hoge tonen. Hoe je het nu hebt weggewerkt is maar 25% van het frontje open en de rest is dicht. Misschien is dit door middel van Audyssey wel enigszins te compenseren. Maar het negatieve effect zal wel niet te groot zijn anders had je het uiteraard niet gedaan ;)
Het effect wat je mist bij deze gaten is minimaal. Ik heb het uitvoerig getest met andere patronen (vooral wat dichter) maar deze zorgden ervoor dat het effect wel minder werd.
Nu met deze gaten (ongeveer 1cm2 groot) en dat zorgt ervoor dat je alles nog goed hoort en dat het geluid minimaal verloren gaat. Bas, hoge en lage tonen zijn prima hoorbaar. Wel even goed afstellen natuurlijk, anders hoor je de bas te veel naar voren komen.

Meubel is gemaakt van massief eiken, daarna gebeitst en gespoten. (familie zit in de jachtbetimmeringen wat erg handig is).

Edit: verschil met of zonder houten front hoor ik niet.

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
Clvl13 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:20:
[...]

Het effect wat je mist bij deze gaten is minimaal. Ik heb het uitvoerig getest met andere patronen (vooral wat dichter) maar deze zorgden ervoor dat het effect wel minder werd.
Nu met deze gaten (ongeveer 1cm2 groot) en dat zorgt ervoor dat je alles nog goed hoort en dat het geluid minimaal verloren gaat. Bas, hoge en lage tonen zijn prima hoorbaar. Wel even goed afstellen natuurlijk, anders hoor je de bas te veel naar voren komen.

Meubel is gemaakt van massief eiken, daarna gebeitst en gespoten. (familie zit in de jachtbetimmeringen wat erg handig is).

Edit: verschil met of zonder houten front hoor ik niet.
Sorry ik vind het echt een no go.. Is er geen bruine luidsprekerdoek op te spannen?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10
Masterkale1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:35:
[...]

Sorry ik vind het echt een no go.. Is er geen bruine luidsprekerdoek op te spannen?
Ja, dat zal hij vast even gaan regelen. Zodat jij zijn meubel ook leuk vindt :)

Punctuality is the politeness of kings

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-11 22:12
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/64266118/stereo1.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/64266118/stereo2.JPG

Verleden week verhuisd, eindelijk een huiskamer waar mijn bescheiden setje tot zijn recht komt. :)
Wat zie je?
  • Sony 40" 40V5500 fullHD LCD TV (2009)
  • Denon DRA-N5 Ceol Piccolo netwerkreceiver
  • Cambridge Audio S30 speakers
  • Soundstyle Z2 stands (60cm)
  • Sony Playstation Slim 320GB
  • Apple Airport Extreme
Verder nog een bluetooth PS3 mediaremote (superhandig, je hoeft niet te mikken :) ) voor het bedienen van de mediacontrols. (En ja, de kabels moeten nog weggewerkt worden, het een en ander is net een paar dagen aangesloten :) )

De PS3 en Denon zijn beide via ethernet verbonden aan de Airport router. De PS3 wordt gebruikt voor Netflix, DVD en Bluray. De Denon doet Airplay (Spotify, iTunes), DLNA (Synology NAS met mp3's in een andere kamer) en het geluid van de TV dmv. een optisch kabeltje.

Erg blij met deze setup! De Denon en vooral de Cambridge Audio speakers (de stands waren duurder :) ) heb ik zeer voordelig en vrijwel nieuw via marktplaats weten te scoren en overtreffen mijn verwachtingen. Het geluid klinkt nog iets te hol, ik hoop dat dit verbetert als er meer aan de muur hangt (2 schilderijen moeten nog opgehangen), want veel meubels komen er niet meer bij. Enkel de bank wordt vervangen door een groter, hoekbank model.

[ Voor 0% gewijzigd door estorino op 30-04-2014 17:12 . Reden: typo ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

dreamscape schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:40:
[...]

Ja, dat zal hij vast even gaan regelen. Zodat jij zijn meubel ook leuk vindt :)
:+ :D

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

estorino schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:11:
Verleden week verhuisd, eindelijk een huiskamer waar mijn bescheiden setje tot zijn recht komt. :)
Je zegt dat je ruimte nog wat hol klinkt:

Mooie ruimte voor een groot vloerkleed!
Ga eens langs IKEA. Daar hebben ze zat voor onder de 100 euro. Verbeterd de akoestiek van je woonkamer enorm :)

Als je nog tevreden bent met je TV meubel dan heb ik nog een tip voor je. Kijk eens bij de gamma voor een mdf plaat die je op maat kan zagen. Daarna verven en bevestigen aan de achterkant. Kabels zijn dan uit het zicht en oogt het een stuk rustiger.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Verwijderd

Zo ziet onze living er ondertussen uit. Nog altijd zeer veel werk aan maar na 3 jaar zo goed als alles zelf verbouwen nemen we ff pauze.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30939008/bouw/IMG_20140430_153149.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30939008/bouw/IMG_20140430_145953.jpg

Je ziet de witte Jamo S622 speakers vooraan en de Sony KDL-50W656A tv. Uit beeld staan achteraan nog 2 oudere boxen van 120W, klassiek zwart model (staat zelfs geen merk op).

De kabels van tv lopen in een goot ingemetst in de massieve muur van 35 cm. Naast die muur is nog een meter bezette muur waar tegen de winter een houtkachel komt. Dat is waar die zwarte schoorsteen voor moet dienen.

Kabels gaan naar een yamaha RX-V473 in de ikea kast. Daar staan verder nog apple TV, playstation 3, raspberry pi met xbmc, wii en time capsule. Van die kast is de achterwand niet gemonteerd voor koeling.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 19:43 . Reden: zo goed als alles zelf, niet alles ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:07
kwijl! super vet. Mag je trots op zijn op zo'n woonkamer!

discogs

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Verdomme, wat chique!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 23:09
Je bent nog een stukje van je muur vergeten te witten....

...

.. grapje, ziet er super mooi uit!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ziet er mooi uit, vooral ook die houten constructie.

Het ziet eruit als een hele forse ruimte, lukt dat met die 2 kleine jamo's ?

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 20:35
wauw dat is echt heel mooi en minimalistisch :) helemaal mijn stijl ;)

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
efkes stoefen :) filmpje om.eens te tonen hoe mijn ht presteert in living die allesbehalve donker is. valt goed mee niet?

http://youtu.be/FhXH4Pmfs1E

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:59
Echt nice. Alleen jmmer van dat voetbal :+

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Verwijderd

Merci voor de leuke reacties!

De foto's doen de ruimte niet echt eer aan. Is 6m breed en 15m lang waar ook nog wel een open keuken met eiland en eettafel in staan. Een open leefruimte dus. Daarvan is 6m met plafond (keuken) de rest is met dat gebinte. Iets meer dan 7m tot nok. En plafond boven keuken/eethoek is de vloer van de hobbyruimte boven wat open is naar living toe (mezzanine). De kamers, garage, toilet, berging edm zitten in de andere vleugel (L grondplan).

Die kleine speakers zijn voldoende als je in de zetel zit en 3 jaar naar een Samsung 5.1 systeem met satelliet boxjes geluisterd hebt. We luisteren trouwens vooral muziek, is minder om films te kijken. Er komt ooit nog wel iets als die jamo s628 dingen achteraan de zetels. Zo zonder center en bass stelt de surround bitter weinig voor.

Echt genieten van de houtconstructie lukt nog niet ten volle. Roept vooral herinneringen op aan hoe we 4 van die 6m50 lange liggers met 2 man, een stelling en een touw op de muurbalk gekregen hebben.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 10:16

SaN

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:42:
Zo ziet onze living er ondertussen uit. Nog altijd zeer veel werk aan maar na 3 jaar zo goed als alles zelf verbouwen nemen we ff pauze.

[afbeelding]

[afbeelding]

Je ziet de witte Jamo S622 speakers vooraan en de Sony KDL-50W656A tv. Uit beeld staan achteraan nog 2 oudere boxen van 120W, klassiek zwart model (staat zelfs geen merk op).

De kabels van tv lopen in een goot ingemetst in de massieve muur van 35 cm. Naast die muur is nog een meter bezette muur waar tegen de winter een houtkachel komt. Dat is waar die zwarte schoorsteen voor moet dienen.

Kabels gaan naar een yamaha RX-V473 in de ikea kast. Daar staan verder nog apple TV, playstation 3, raspberry pi met xbmc, wii en time capsule. Van die kast is de achterwand niet gemonteerd voor koeling.
Super vet. Gefeliciteerd!

In een vrijstaand huis wonen zou toch niet al te best zijn voor mijn oren en mijn portemonnee denk ik hoor. Ik word nu nog een beetje afgeremd in keuze voor componenten en het volume door mijn buren.

• boomr
Ik heb dus via Ibood de Marantz NR1604 besteld! Was nog even de vraag of alles klopte gezien ik de zwarte besteld had, maar er geen kleur op mijn bevestiging stond:S Even gemaild en bevestigd gekregen dat het de zwarte is. Na de middag was de zwarte uitverkocht en zijn ze over gegaan op de zilveren. Die wil ik niet:)
6 mei denken ze te gaan versturen dus met een beetje geluk kan ik volgende week ergens een korte review schrijven en wat pica's posten:)

• ikbengoofy
  • Laatst online: 19-11 23:10

[afbeelding]

[afbeelding]

Beetje offtopic maar, is de bakstenen muur echt of "nep"
precies zo wil ik gaan bouwen in het nieuwbouwhuis omdat het zo onzettend gaaf is. Maar uiteraard betonnen muren. Zou moeten lukken met zogenaamde "steenstrips" maar kan ze nauwelijks vinden.

Heel mooi overigens :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:12

DjVe

Hatsaflats!

estorino schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:11:
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je?
Ik zou de speakers wat verder van de muur halen en even proberen of indraaien een positief effect heeft.

• dnacid
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:34
@hcpl: Ziet er zeer goed uit zeg!
Mag ik vragen wat voor goot je in de muur hebt gebruikt voor het inmetselen van je tv-kabels? Ben zelf ook bezig met een verbouwing en wil dit ook graag doen maar kan geen geschikte goot vinden...

Verwijderd

@ikbengoofy die muur is een echte van 35 cm dik. Is overblijfsel van de bestaande buitenmuur. Wij hebben er wel isolatie tegen gezet en dan spouw en gevelsteen. Nu ik er aan denk is die ook wel onderkapt en betonnen fundering onder gegoten. We wonen in natuurgebied dus heel strikt wat betreft bouwregels. Elders is die buitenmuur ook blijven staan maar dan volledig geplakt. Binnenmuren en opbouw wel allemaal snelbouw/ytong.

Niet zo goed te zien op foto maar muur staat eigenlijk ook helemaal scheef. Aan de kant van de kachel steekt die 1 baksteen uit het plaksel.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30939008/bouw/rps20140501_094919_330.jpg

Strips moet goed te doen zijn. Deze is op bepaalde plaatsen afgekapt en met strips die we geslepen hebben hersteld. Ik denk wel dat strips veel strakker zal worden omdat je dan ook je voeg overal gelijk doet en de stenen wrs beter op elkaar gelijken. Deze muur is na herstellen en opnieuw voegen nog altijd een rommeltje.

Zeer goed afplakken als plakker komt wel want dat zijn smerige mensen :).

@dnacid is en brede witte kabelgoot uit de doe het zelf zaak. Zoeen waarvan je voorkant kunt weghalen om kabels in te leggen en dan weer dicht klikt. Wou ze vooral breed genoeg. Ik had plaats genoeg, er zit een volle steen voor die goot.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30939008/bouw/Repository.jpg

Achteraf gezien zou een ronde buis eigenlijk beter zijn om kabels er door te krijgen. Bij deze moet ik met ijzerdraad werken en dan doortrekken. Ronde afvoerbuis zou ik waarschijnlijk veel kabels zo kunnen doorduwen. Mijn goot zit trouwens wat te hoog. Maar goed dat zie je niet achter de TV. Kabels moeten daardoor wel min 2m zijn.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30939008/bouw/rps20140501_094954_370.jpg

Er steken nu stroom, utp en hdmi in. Coax moet ik nog doortrekken. Ik wist trouwens niet dat geluid ook via hdmi terug kon naar versterker. Toch een kabel minder.

En terug on topic met deze foto. De remotes mogen eigenlijk op zolder. Gezien alles connected is gebruiken we bijhorende apps op onze smartphones voor alles.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30939008/bouw/rps20140501_101721_129.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 10:22 . Reden: fixed foto's ]

• dnacid
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:34
Dank je wel voor je antwoord. Als ik het zo lees kan ik dus misschien beter een ronde afvoerbuis inbouwen :)

Verwijderd

dnacid schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:38:
Dank je wel voor je antwoord. Als ik het zo lees kan ik dus misschien beter een ronde afvoerbuis inbouwen :)
Als er plaats voor is zeker doen. Die zijn ook gemaakt om te glijden. En zo laag mogelijk blijven. Dus eigenlijk dat je net onderaan de tv uitkomt ipv bijna aan de bovenkant zoals ik :-). Scheelt veel in lengte.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26
Dat niet alleen, je wilt ook nog een digitale kabel trekken voor de audio van je TV naar je HC. Ja, dat kan ook over HDMI maar werkt niet altijd vlekkeloos en heeft soms ook nadelen. Als je toch aan het trekken, gewoon eentje er bij doen. Beter mee verlegen dan om verlegen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ach, ik ben gewoon met mijn HDMI kabel de bouwmarkt in gelopen op zoek naar een goot waar de stekker makkelijk doorheen kon. In eerste instantie dacht ik inderdaad ook alleen de hdmi nodig te hebben. Nu blijkt dat ik toch de CI+ module gebruik en mijn huidige tv toch geen ARC ondersteund en heb ik er dus nog een optische en een coax bij moeten trekken. Moraal is eigenlijk dat de goot nooit te groot kan zijn ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

loewie1984 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:55:
kwijl! super vet. Mag je trots op zijn op zo'n woonkamer!
mijn woorden!

wat een ruimte! geweldig! heb je die bakstenen later laten plaatsen?

edit: ik had niet goed gelezen, antwoord was reeds geplaatst. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door klaasje11 op 01-05-2014 18:40 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10 05:53
Super gelikt gedaan!! Wat voor vloer is het? Moeilijk te zien. Gietbeton met een effectje?

Leeg

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 11:17

[afbeelding]

[afbeelding]

Grappig, ik heb precies dezelfde tv en ikea kastjes. Maar dan 3 modules en tv erop. Ik kan helaas geen bakstenen muur bouwen in mijn huiskamer. Daar moet ik een andere oplossing voor zoeken.
Maar inderdaad. Tv aan muur en zonder kabel ziet er heel mooi uit.
Mijn boxen zijn 2 Aurum cantus speakers en staan achter de bank. (ik zal eens moeten posten).

• ikbengoofy
  • Laatst online: 19-11 23:10
thanks voor de info, echt stoer zo.n "new york style" muur. Ik zal me gaan concentreren op strips ;)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:54
@hcpl

Een rommeltje zegt ie...

Niks meer aan doen - dat muurtje ziet er super uit zo. Helemaal niet erg dat hij wat scheef is en ongelijke voegen heeft. Dat geeft juist een natuurlijke uitstraling en past bij jouw huis. Super mooi. :P

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:27
thanks voor de info, echt stoer zo.n "new york style" muur. Ik zal me gaan concentreren op strips ;)
[/quote]

Bij mij in de straat had iemand zelf de strips gemaakt door bakstenen door midden te zagen en daarna op te plakken. Zo kan je nog meer spelen met verschillende diktes om nog meer die "rommelige sfeer" te krijgen.

Die ik net zoals @Flozem echt geweldig vind en echt vind passen bij de rest

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29
Sowieso een prachtig huis zo te zien!

Verwijderd

Zelf strips slijpen is perfect te doen. Is vuil werk dat wel. Er zijn van die zaagtafels met water gespoeld blad waar je elke steen met het grootste gemak door de schijf jaagt op exact dezelfde dikte. Één steen levert dan telkens twee strips op.

Recup stenen zijn vaak mooi en typisch gebonden aan een streek. Komen vaak van oude loodsen/fabrieken. Onze gevel is volledig in recup gezet. En dan contrasterend en diep genoeg voegen om het geheel af te werken.

Ik zou wel voor een verankering kijken dan van die wand in de bestaande muur. Of de strips heel dun maken en lijmen. Daarvoor paar aannemers laten prijs maken ter plaatse en genoeg vragen stellen totdat je genoeg weet om het zelf te doen :).

Die panelen met strips die in de handel verkrijgbaar zijn lijken me te strak voor zo'n muur.

Wat zou effect van zo'n muur op geluid zijn eigenlijk? Die kleine jamo's moeten langs achter vrij staan en in dit geval gaat dat geluid dus recht naar die oneffen bakstenen. Kan me wel voorstellen dat dat interessanter geluid oplevert dan en perfect afgevlakt oppervlak. Misschien daarom dat ze goed klinken, of ben ik nu helemaal verkeerd? Mss eerst es checken voor we allemaal bakstenen inkopen :)

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 12:52

DFY

Sja...

Mijn Home Cinema
  • Samsung 55HU8500
  • Onkyo TX-NR579
  • KEF KHT2005.3
  • Sonos Connect
  • Apple TV 3
  • Mac Mini (Plex HT & Server)
  • PS3
  • XBOX One
Synology DS1512+ voor opslag (11TB netto + externe disks) en een Airport Extreme + gigabit switch voor (draadloos) netwerk.

En ik heb een lichte afwijking als het gaat om verlichting en gebruik in m'n woonkamer alleen Philips Hue verlichting (E27, GU10, LightStrips en Bloom)

Om het geheel te bedienen maak ik gebruik van een Control4 HC250 (daar word ook de verlichting, verwarming, sensoren e.d. mee aangestuurd).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7956968/HT/HC1thmb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7956968/HT/HC2thmb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7956968/HT/HC3thmb.jpg

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:14
Strakke TV hoor, ziet er goed uit

Ben echter niet van de gekleurde lampjes en dergelijke maar dat is smaak

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44
Mooie TV! Zit je alleen niet erg scheef voor de TV? Het lijkt alsof de bank niet tegenover je TV meubel staat.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• DFY

DFY

Sja...

Mektheb schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:38:
Strakke TV hoor, ziet er goed uit

Ben echter niet van de gekleurde lampjes en dergelijke maar dat is smaak
Je bent daar niet alleen in, er wordt me wel is gevraagd of ik ramen verhuur ;)
Maar meestal heb ik warm wit licht, alleen als ik films kijk maak ik het donkerder en roder.
Vind ik sfeer geven, vrienden van me noemen het een hoerenkast haha.

En ik kan altijd nog een discotheek beginnen als je ziet hoe het tekeer gaat met al die verlichting die reageert op de muziek.

• DFY

DFY

Sja...

Ophidian schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:39:
Mooie TV! Zit je alleen niet erg scheef voor de TV? Het lijkt alsof de bank niet tegenover je TV meubel staat.
De foto is vertekent. Ik zit kaarsrecht in het midden van de TV als ik rechts op de bank zit, waar ik meestal zit.
Het geheel is wel verschoven van elkaar, dat klopt, dus als je links op de bank zit dan kijk je met een kleine hoek naar de TV.

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb je de verlichting ook automatisch bijpassend bij je ambilight setup ?
Zo ja hoe heb je dat gedaan ?

Ik vind zelf de lampen namelijk ook extra sfeer geven echter heb ik geen idee je dit voor elkaar krijgt. en wat voor apparatuur je hiervoor nodig hebt.

• DFY

DFY

Sja...

sontax schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:46:
Heb je de verlichting ook automatisch bijpassend bij je ambilight setup ?
Zo ja hoe heb je dat gedaan ?

Ik vind zelf de lampen namelijk ook extra sfeer geven echter heb ik geen idee je dit voor elkaar krijgt. en wat voor apparatuur je hiervoor nodig hebt.
Nee heb ik nog niet, ben ik wel mee bezig maar denk dat het in mijn geval niks gaat toevoegen omdat ik met een Hue Lightstrip werk achter de TV en je kan deze niet aansturen per led of zone o.i.d., alleen per hele strip. Dus dan veranderd de hele achtergrondverlichting met dezelfde kleur, dat voegt weinig toe, denk ik (eerst proberen natuurlijk).

Er zijn hele goeie en goedkope oplossingen voor maar dat is niet mijn ding, teveel bulk achter de TV voor mij.
http://lightpack.tv bijvoorbeeld en hier heb je ook klonen van die de helft kosten met meer leds via ebay.

• The Eagle
Kijkt dat nou prettig, zo'n kromme TV? Zie je verschil / voordeel met een rechte? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DFY

DFY

Sja...

The Eagle schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 23:48:
Kijkt dat nou prettig, zo'n kromme TV? Zie je verschil / voordeel met een rechte? :)
Als ik puur kijk naar de kromming (dus niet dat het er mooi uit ziet (persoonlijk) en de betere specs en beeldkwaliteit t.o.v. de 55HU7500) dan heeft het een aantal voordelen die ik constateer:
- betere kijkhoek
- gevoel van diepte
- gevoel meer "in" de film en games te zitten

De kwaliteit van het beeld is ontzettend goed, zeker als je hem goed hebt afgesteld.
Het contrast, zwartwaardes en kleuren zijn echt fenomenaal.

Het kijkt zeker prettig, de kromming is ook niet zo groot als mensen soms lijken te denken.

Verwijderd

DFY schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:03:
[...]

Als ik puur kijk naar de kromming (dus niet dat het er mooi uit ziet (persoonlijk) en de betere specs en beeldkwaliteit t.o.v. de 55HU7500) dan heeft het een aantal voordelen die ik constateer:
- betere kijkhoek
- gevoel van diepte
- gevoel meer "in" de film en games te zitten

De kwaliteit van het beeld is ontzettend goed, zeker als je hem goed hebt afgesteld.
Het contrast, zwartwaardes en kleuren zijn echt fenomenaal.

Het kijkt zeker prettig, de kromming is ook niet zo groot als mensen soms lijken te denken.
Ben ook geïntereseerd in zo'n 1. Is alleen nog erg weinig beschikbaar om het maximale uit het scherm te halen. Vind hem bij jou aan de wand wel super strak. Ben alleen niet zo van de kleurtjes. Inderdaad net een hoerenkeet hehe :).

• DFY

DFY

Sja...

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:42:
[...]

Ben ook geïntereseerd in zo'n 1. Is alleen nog erg weinig beschikbaar om het maximale uit het scherm te halen. Vind hem bij jou aan de wand wel super strak. Ben alleen niet zo van de kleurtjes. Inderdaad net een hoerenkeet hehe :).
Als het apparaat geen goede upscaling had gehad dan had ik ook een full hd tv gekocht. Maar dat is de kracht van de tv, de upscaling. Die is echt onwijs goed!
Met UHD materiaal weet je niet wat je ziet inderdaad en dat is maar weinig verkrijgbaar, 4k YouTube en netflix is heel mooi! maar niet vergelijkbaar met native UHD materiaal.

En die kleurtjes, ja daar moet je van houden ;)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
DFY schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:46:
[...]

De foto is vertekent. Ik zit kaarsrecht in het midden van de TV als ik rechts op de bank zit, waar ik meestal zit.
Het geheel is wel verschoven van elkaar, dat klopt, dus als je links op de bank zit dan kijk je met een kleine hoek naar de TV.
Herkenbaar wie er thuis het meeste naar de TV kijkt :) :Y

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 21:02
Jolke schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:54:
[...]

Herkenbaar wie er thuis het meeste naar de TV kijkt :) :Y
nee wie er de baas is ;-)

Mijn TV hangt natuurlijk ook zo t.o.v. de sweetspot waar ik zit ;-)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor de prijs die ik vorig jaar voor m'n 60" Samsung betaalde zou ik nu een 65" 4K-model hebben. Ik kan het niet uitstaan dat ik een heel klein beetje de kriebel voel om te upgraden :P Qua beeldkwaliteit zal ik er niet op vooruit gaan denk ik, maar die 5" extra is net dat kleine beetje. Maar ja, ik kan meteen 1500 euro afschrijven denk ik :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Exirion schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:22:
Voor de prijs die ik vorig jaar voor m'n 60" Samsung betaalde zou ik nu een 65" 4K-model hebben. Ik kan het niet uitstaan dat ik een heel klein beetje de kriebel voel om te upgraden :P Qua beeldkwaliteit zal ik er niet op vooruit gaan denk ik, maar die 5" extra is net dat kleine beetje. Maar ja, ik kan meteen 1500 euro afschrijven denk ik :X
Dat die 5" extra net dat kleine beetje is... dat ligt er maar net aan waar je het over hebt :)
Maar 5" op 60" en dan de diagonaal, dat ga je volgens mij niet zo heel erg zien, behalve in de portemonnee.

• DFY

DFY

Sja...

wimpie007 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:16:
[...]

nee wie er de baas is ;-)

Mijn TV hangt natuurlijk ook zo t.o.v. de sweetspot waar ik zit ;-)
Ik ben de enige die tv kijkt thuis en de baas haha. Dat is nou eenmaal het voordeel van single zijn ;) ik zit dus altijd eerste klas en kan er elke avond een kleurendisco van maken, niemand die me tegenhoud.

Verwijderd

DFY schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:33:
[...]

Ik ben de enige die tv kijkt thuis en de baas haha. Dat is nou eenmaal het voordeel van single zijn ;) ik zit dus altijd eerste klas en kan er elke avond een kleurendisco van maken, niemand die me tegenhoud.
Whaaaaa :9~

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 13:26
Welk meubel is dat? Is dat zijdeglans of hoogglans?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• DFY

DFY

Sja...

ShittyOldMan schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:45:
[...]

Welk meubel is dat? Is dat zijdeglans of hoogglans?
Dat is een IKEA Friel, die wordt niet meer gemaakt.
Ben er nog steeds erg blij mee, al zal die volgend jaar wel een keer geüpgraded worden voor iets meer design. Maar dat zal nog lastig worden, de Friel is briljant door zijn eenvoud en ik kan er alles in kwijt.
Het is zijdeglans overigens.

Verwijderd

DFY schreef op zondag 11 mei 2014 @ 22:29:
[...]

Als het apparaat geen goede upscaling had gehad dan had ik ook een full hd tv gekocht. Maar dat is de kracht van de tv, de upscaling. Die is echt onwijs goed!
Met UHD materiaal weet je niet wat je ziet inderdaad en dat is maar weinig verkrijgbaar, 4k YouTube en netflix is heel mooi! maar niet vergelijkbaar met native UHD materiaal.

En die kleurtjes, ja daar moet je van houden ;)
Goed om te horen en mooi dat die bevalt. Het overwegen waard dus. Moet in het nieuwe huis komen dus even afwachten wat er straks nog over is :)

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

DFY schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:18:
[...]
Dat is een IKEA Friel, die wordt niet meer gemaakt.
Ben er nog steeds erg blij mee, al zal die volgend jaar wel een keer geüpgraded worden voor iets meer design. Maar dat zal nog lastig worden, de Friel is briljant door zijn eenvoud en ik kan er alles in kwijt.
Het is zijdeglans overigens.
Helaas worden alle betaalbare meubels tegenwoordig gemaakt voor van die prut alles-in-één home-cinema systeempjes in plaats voor fatsoenlijke hifi/home-cinema.

• _Brake_
SannrHerr schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:17:
[...]
Helaas worden alle betaalbare meubels tegenwoordig gemaakt voor van die prut alles-in-één home-cinema systeempjes in plaats voor fatsoenlijke hifi/home-cinema.
Dit kan ik ook niet begrijpen. De meeste kastjes hebben niet eens 19" ruimte per vak / deur, hoe wil je daar een receiver in kwijt? Zelfs de alles in 1 DVD/BluRay/Versterker-setjes met 4 melkpakjes en een boombox zijn vaak 19"...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

_Brake_ schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:30:
[...]
Dit kan ik ook niet begrijpen. De meeste kastjes hebben niet eens 19" ruimte per vak / deur, hoe wil je daar een receiver in kwijt? Zelfs de alles in 1 DVD/BluRay/Versterker-setjes met 4 melkpakjes en een boombox zijn vaak 19"...
Echt van de zotte. Mijn pa had ooit zelf nog hele mooie, simpele metalen speakerstandaards gekocht bij Ikea. Nu past niets, óf is het meubel oerlelijk, óf ben je een godsvermogen kwijt voor een fatsoenlijk meubel. :(

Zodra ik er de centen voor heb, laat ik een massief houten meubel maken. Qua uiterlijk niet eens bijzonder, alleen wel beter dan die doorzaktafels van Ikea. :p

Ook zoiets frappants: mensen geven duizenden euro's uit aan allerhande hifi en plaatsen die apparatuur vervolgens op een tafeltje dat doorzakt, hahaha.

• Kevinn1992
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11 08:34
Ik heb een meubel van haco.nl en daar staan verschillende betaalbare meubels op. Ook met genoeg ruimte voor receiver en blu ray..

Heb daar 2x een vak van 18.7x48 in het midden.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1619648_499376446840729_6317488548887452349_n.jpg

• Grudgie

Grudgie

_Brake_ schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:30:
[...]

Echt he. Ben ook al weken/maand opzoek naar een mooi geschikt TV meubel, waar mijn receiver en UPC Horizon box en HD Dune max inkan.

Heb ik minimaal wel een middenvak nodig van 30cm hoog. Die zijn verdomd lastig te vinden. Of ze zijn lelijk. |:(

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik snap die problemen nooit met tv-meubels, koop gewoon een dressoir :+. Staat prima hier!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 09:50
RickvN schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:20:
Ik snap die problemen nooit met tv-meubels, koop gewoon een dressoir :+. Staat prima hier!
Ik (en volgens mij velen met mij) vind een dressoir doorgaans veel te hoog voor een tv :)

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:50
Kevinn1992 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:03:
Ik heb een meubel van haco.nl en daar staan verschillende betaalbare meubels op. Ook met genoeg ruimte voor receiver en blu ray..

Heb daar 2x een vak van 18.7x48 in het midden.

[afbeelding]
Mooi PSV dekbed ;)

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Defnosh schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:52:
[...]

Ik (en volgens mij velen met mij) vind een dressoir doorgaans veel te hoog voor een tv :)
Jouw mening, ik heb totaal geen moeite met een hoogte van 70cm. Ik zie hier mensen die hem op 1+ meter hebben hangen...

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

RickvN schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:59:
[...]
.., ik heb totaal geen moeite met een hoogte van 70cm. Ik zie hier mensen die hem op 1+ meter hebben hangen...
Jouw mening... Persoonlijke voorkeur dus ;)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

RickvN schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:20:
Liever een lowboard. Maar zelfs dan is het lastig. Althans, voor hen die geen €1500+ te besteden hebben!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Uiteraard ieder zijn/haar ding maar een tv op een dressoir is visueel niet echt aantrekkelijk imho ... tv hoort m.i. ook aan de muur. Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen.

Afbeeldingslocatie: http://webshop.henkkomeubelen.nl/files/2521/products/1046856/york_tvdressoir_26_.jpg

= nogo!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:08
Soms heb je geen keuze. Ik moet best veel apparatuur verstoppen, waaronder een reciever, drie eindversterkers een center en een HTPC. Dat moet ik toch ergens laten dus dan kom je al snel uit op een kastje.

Maar hoe dan ook, vrijwel alle kastjes zijn te ondiep/klein.

• Grudgie

Grudgie

Groot dressoir onder de tv is lelijk. Ziet er niet uit. Vind een lowboard/laag tv meubel veel mooier. :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PeQ15QA1VYD83NqsQUz62Hht/full.jpg

Nou... mijn toevoeging ... :D

Wordt nog aan gewerkt... geen zorgen. Zit net een week in nieuwbouw-woning.

Alle bekabeling die je nu ziet wordt weggewerkt. De sub gaat ook een plek achterin krijgen ipv voorin. Naast een versterker, PS3 en een Humax ziggo ding komt er niet veel meer bij. Denk eerder verlichting vanaf bovenaf. TV is een Sony LED / 42 inch.

• _Brake_
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:50:
[afbeelding]

Alle bekabeling die je nu ziet wordt weggewerkt. De sub gaat ook een plek achterin krijgen ipv voorin. Naast een versterker, PS3 en een Humax ziggo ding komt er niet veel meer bij. Denk eerder verlichting vanaf bovenaf. TV is een Sony LED / 42 inch.
HTip dus ;)

Wat zijn de specs? Ga je de kabels infrezen?

• DFY

DFY

Sja...

Bedankt voor diegene die "lowboard" opperde, dat is echt -de- oplossing voor m'n vervanging. Echt heel mooi!
Weet niet of ik het kan volhouden tot volgend jaar als ik zoiets als dit zie...
https://www.tv-kast.nl/tv...-200-design-lowboard.html

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 20:16
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:50:
[afbeelding]

Heb je dat meubel zelf gemaakt, of heb je dat ergens gekocht?
Heb je de tv daar ook aan hangen, of heb je die direct aan de muur bevestigd?

• Grudgie

Grudgie

DFY schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:23:
Bedankt voor diegene die "lowboard" opperde, dat is echt -de- oplossing voor m'n vervanging. Echt heel mooi!
Die is idd mooi!

Zijn zoveel mooie, alleen de prijs is er vaak ook naar :'(

• The Eagle
Vwb die meubels: Het grote Audiomeubel topic!
(Zie ook de topicwarning, velen gingen u voor ;) )
En ik kan uit ervaring zeggen dat ze bij Zen Lifestyle een dergelijk meubel voor minder hebben. Of het op de site staat weet ik niet, maar zou me niks verbazen ;)

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
DFY schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:23:
Alsnog maar 48cm diep, wat niet heel veel is als je de versterker + kabels + draaiknoppen aan de voorzijde meerekend.

Verwijderd

_Brake_ schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:01:
[...]

HTip dus ;)

Wat zijn de specs? Ga je de kabels infrezen?
Weinig spannends, een Sony 7.1 kanaals versterker, een Sony Bravia 42 inch LED, een PS3 puur voor netflix en een Humax decoder van Ziggo voor HD TV. Sub is een 75 watter die voldoende knalt en trilt....
Mr Orange schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:22:
[...]

Heb je dat meubel zelf gemaakt, of heb je dat ergens gekocht?
Heb je de tv daar ook aan hangen, of heb je die direct aan de muur bevestigd?
Meubel heb ik ergens online gekocht .. Is een houten ding met daarop 3 verharde glasplaten, elke plaat kan 10KG dragen. Enige echt zware is de versterker, die staat er wat ook dieper op in. TV hangt inderdaad los van het meubel aan de muur.. hier is nog een oude foto met de oude LCD er nog aan:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t31.0-8/1265140_327184217427538_1534821484_o.jpg

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 09:44

Shapeshifter

Get it over with

Bierdopje120 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:47:
[...]

Alsnog maar 48cm diep, wat niet heel veel is als je de versterker + kabels + draaiknoppen aan de voorzijde meerekend.
Ik heb deze Edge 180 XL (plaatjes) en daar past mijn Marantz SR-7005 prima in met connectors aan de achterkant. HTPC staat in het kastje ernaast en heeft ook voldoende ruimte. Zit alleen nog te dubben of ik iets aan de airflow moet doen of niet...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 19:30
@ Shapeshifter
Super leuk om door oude posts te grasduinenen en te zien welke upgrades je allemaal gehad hebt, zowel qua audio en video als qua huis en inrichting

Je hebt alles nu erg mooi weggewerkt. Wou dat ik zo handig was!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:23
Ben ik weer, dit maal met wel leuk nieuws; ' ik ga upgraden jeeeeej" Oke eigenlijk ben ik al bezig. Vandaag eindelijk mijn Denon AVR X4000 kunnen ophalen. muur geheel strak gemaakt en geverfd morgen dan eindelijk m'n 60 inch LG plasma ophangen aan een mooi beugeltje en alles weer inrichten.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/2014-05-14%2016.05.03.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51688239/2014-05-14%2020.50.32.jpg

(zal morgen even een foto van het eind resultaat posten)

Ik kwam een REL Quake mk2 tegen op marktplaats die ik heb overgenomen en opgehaald in Rotterdam, bij thuiskomst blijkt die toch niet helemaal op mijn wensen aan te sluiten en direct maar weer op marktplaats/tweakers (inmiddels gereserveerd)

Vandaag bij het ophalen van mijn Denon me toch laten overhalen om een heerlijk setje B&W CM8 te bestellen met een setje Audioquest kabels.

• DFY

DFY

Sja...

Een X4000, staat ook op m'n verlanglijstje. Eerst maar is wat andere zaken, kan ik mezelf nog niet verantwoorden omdat m'n Onkyo nog prima voldoet.
Heb nog een REL Quake in de opslag staan, toch maar is kijken of ie het nog doet en afstand van doen.
Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic