Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.687 views

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:08
Erg mooie spullen! Zit ook erg veel werk in gok ik zo. De Peerless XLS10 zit side-firing in je fronts en als ik afga op de foto's spelen ze naar buiten, heb je daar nog veel mee geexperminteerd?

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:27
Ik vind het er al heel netjes uit zien, gaaf dat je "alles" zelf bouwt. Wat heeft je doen beslissen dit te doen ?

i7-4770 + GTX1070 → 7800X3D + 9070XT #Gamerdad

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 09:00
ConZito schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:29:
Erg mooie spullen! Zit ook erg veel werk in gok ik zo. De Peerless XLS10 zit side-firing in je fronts en als ik afga op de foto's spelen ze naar buiten, heb je daar nog veel mee geexperminteerd?
Thx! er zit flink wat werk in, ik gok dat ik ongeveer 5 jaar bezig ben geweest op tot dit resultaat te komen. Vooral de DSP is tot 3 keer compleet van opzet veranderd. Ook nu ben ik nog bezig met verbeteringen zoals bijvoorbeeld een hypex plate amp voor de subs in plaats van de LM4780.

Ik heb beide kanten op geprobeerd, in laag verschilt het niet veel. Echter als ik ze naar buiten zet kan ik de speaker wat dichter op het meubel zetten, iets wat het stereobeeld flink verbeterd. Al met al lijkt dit de meest goede positie wat ook nog praktisch is.
douwe.nl schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:36:
Ik vind het er al heel netjes uit zien, gaaf dat je "alles" zelf bouwt. Wat heeft je doen beslissen dit te doen ?
Het is begonnen met audio, (lees zoveel mogelijk herrie) in mijn 'gestyle' auto. Vandaaruit ben ik van SPL steeds meer naar SQ gegaan. Uiteindelijk besloten dat in de auto toch een dure en onhandige hobby was. Dus vandaar begonnen met speakers zelf bouwen voor op toen nog mijn slaapkamer.

Dat is een beetje een uit de hand gelopen hobby geworden die uiteindelijk tot dit resultaat geleid heeft.

Verder ben ik van mening dat je als je zelf bouwt, en een goed ontwerp pakt je flink wat kosten kan besparen voor dezelfde geluidskwaliteit van fabrieksmodellen.
Ben je net zo hardleers als ik en wil je alles zelf doen, dan gaat het je uiteindelijk meer kosten en gaat het resultaat waarschijnlijk minder zijn. Maar je hebt er wel een leuke hobby bij. :+

[ Voor 36% gewijzigd door Cobaltjeh op 13-04-2014 15:53 ]

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:31
RonnieB82 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:49:
Even een flinke update in mijn huiskamer!

- Beamer opgehangen
- Electrisch scherm opgehangen
- TV van zijn voet, aan een beugel op de muur
- center uit het kastje, en op het kastje

Voor nu wel even klaar met nieuwe spullen kopen, nu eerst maar eens lekker genieten van wat goeie films ;)

Edit, spullenlijstje:

- Jamo S608 speakerset (incl rears, niet op de foto)
- Jamo Sub360
- Denon X-1000 Reciever
- PS4
- 102" electrisch scherm
- Philips 42" Ambilight TV
- BenQ W1070 beamer (FullHD + 3D)
- Zotax Zbox minipc voor XBMC (verstopt in kastje, met IR reciever naast de centerspeaker)
- Logitech Harmony om alles te bedienen

Wellicht dat ik mijn PS3 ook nog naar de woonkamer haal, omdat de PS4 (nog) geen 3D films ondersteund.
Heel erg mooi! Hoe ver zit je van het scherm af?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30
Cobaltjeh schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:43:
[...]
Thx! er zit flink wat werk in, ik gok dat ik ongeveer 5 jaar bezig ben geweest op tot dit resultaat te komen.
He gaaf project, zie je niet veel hier volledig zelfbouw :). Heb je de mini dsp's bij de versterkers ingebouwd? Heb je genoeg aan de 0.9Vrms die eruit komt? Dat heeft mij uiteindelijke doen besluiten om alles met Hypex PSC 2.400s te doen (zijn ook zeer betaalbaar). Maar in mijn auto gebruik ik Minidsp en in onze kratradio ook, fijn spul wel (en zeer oke software, beter dan Hypex).

Laag weergave is de grote uitdaging om goed te krijgen in een thuis opstelling. De key is om te meten, want op gehoor is het heel moeilijk ook al ben je er ervaren in.

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 09:00
Jag schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:32:
[...]

Heb je de mini dsp's bij de versterkers ingebouwd? Heb je genoeg aan de 0.9Vrms die eruit komt?
Ik gebruik de grote broer van het veelgebruikte bordje, de 2x8 deze geeft 2volt uit. Het geheel zit ook in zijn eigen kast. Meer info over het project is hier te vinden: http://forum.zelfbouwaudi...ic.php?p=1660628#p1660628

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:21:

TV: Philips 42 PFL 9803H
Versterker: Denon AVR 1910 (tussentijds vervangen door Yamaha RX-V 1900)
Blu Ray: Denon (weet type niet meer)
Mediaplayer: HDX 1000 (tussentijds vervangen door Popcorn Hour A210)
Speakers: B&W MT-20 5.1 (tussentijds frontspeakers vervangen voor Canton Chrono 507.2)
PC: Acer

Mijn huidige set in 2014:

TV: Philips 42 PFL 9803H
Versterker: Nad C356BEE Dac
CD Speler: Nad C545BEE
Blu Ray: Yamaha BD-S671
Mediaplayer: Popcorn Hour A300
Speakers: Kef R500
Speakerkabels: Kimber Kable 8PR
PC: Acer
Tablet: Ipad Air
Nas: Synology DS214 (2x3TB)
mooie set en mooi strakke inrichting _/-\o_

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 13:35

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

RonnieB82 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:49:
Even een flinke update in mijn huiskamer!

- Beamer opgehangen
- Electrisch scherm opgehangen
- TV van zijn voet, aan een beugel op de muur

- 102" electrisch scherm
- Philips 42" Ambilight TV
- BenQ W1070 beamer (FullHD + 3D)
Gaaf hoor! Vraag me af of er hier iemand is die het beamerscherm "uit het plafond laat komen" (dus die dikke balk boven de plafond platen.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Yep is hier zo

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Quido schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:27:
[...]

Heel erg mooi! Hoe ver zit je van het scherm af?
Ik geloof iets van 4,5 meter ofzo.. niet bijzonder ver, maar ver genoeg om de 42" net te klein te vinden... (vooral met gamen) :+

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:27
Cobaltjeh schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:43:
[...]

[...]

Het is begonnen met audio, (lees zoveel mogelijk herrie) in mijn 'gestyle' auto. Vandaaruit ben ik van SPL steeds meer naar SQ gegaan. Uiteindelijk besloten dat in de auto toch een dure en onhandige hobby was. Dus vandaar begonnen met speakers zelf bouwen voor op toen nog mijn slaapkamer.

Dat is een beetje een uit de hand gelopen hobby geworden die uiteindelijk tot dit resultaat geleid heeft.

Verder ben ik van mening dat je als je zelf bouwt, en een goed ontwerp pakt je flink wat kosten kan besparen voor dezelfde geluidskwaliteit van fabrieksmodellen.
Ben je net zo hardleers als ik en wil je alles zelf doen, dan gaat het je uiteindelijk meer kosten en gaat het resultaat waarschijnlijk minder zijn. Maar je hebt er wel een leuke hobby bij. :+
Zoals het al snel uit de klauwen loopt als je je ergens in "verliest" :P Leuke en interessante hobby lijkt me :)

i7-4770 + GTX1070 → 7800X3D + 9070XT #Gamerdad

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:06
Jolke schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:49:
[...]

Nou succes dan maar... bij mij is het (weer) niet gelukt... ;(
Het idee en de foto's werden hier positief ontvangen. Mijn vrouw vond het heel leuk.

Baal nu zelf dat ik n 1,5 jaar geleden mn Denon 2113 heb gekocht met 1 hdmin out.

[ Voor 13% gewijzigd door p.d.akkerman op 14-04-2014 22:52 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

p.d.akkerman schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:43:
[...]

Het idee en de foto's werden hier positief ontvangen. Mijn vrouw vond het heel leuk.

Baal nu zelf dat ik n 1,5 jaar geleden mn Denon 2113 heb gekocht met 1 hdmin out.
Dacht ik eerst ook, maar een reciever met 2x HDMI out werd toch iets te duur.. Nu een splitter ertussen van 3 tientjes, en dat werkt prima!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 13:35

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Als dat een reactie op mijn bericht is dan zie ik graag een foto daarvan ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Kan een TV niet als HDMI-splitter fungeren als je tekort komt op je AVR? Of is dat een hele zeldzame functie? Ik kan me voorstellen dat niet heel veel mensen een uitgang voor beeld op een apparaat puur voor beeldweergave begrijpen.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
frankwopereis schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:48:
[...]

Als dat een reactie op mijn bericht is dan zie ik graag een foto daarvan ;)
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/pkVri7M
beter beeld (nog oude tv)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2580/4061452882_7b73a242d6_o.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door lapino op 15-04-2014 15:38 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gaaf zeg. Lekker ruime opzet :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Bierdopje120 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:00:
Kan een TV niet als HDMI-splitter fungeren als je tekort komt op je AVR? Of is dat een hele zeldzame functie? Ik kan me voorstellen dat niet heel veel mensen een uitgang voor beeld op een apparaat puur voor beeldweergave begrijpen.
Ik ken geen één TV die dat kan, alles met HDMI op een TV is een ingang. Enige wat retour kan is audio maar dat is dan weer ingebakken als HDMI ARC. Enige wat je kan doen als je ingangen te kort komt op de receiver alles voor beeld met HDMI naar de TV en dan per device een audio-kabel leggen voor het geluid. Alleen mis je dan wel de HD Audio als je bijvoorbeeld naar S/PDIF gaat. Alles naar de TV en dan vanaf de TV via de Digital Audio Out kan ook, maar dan hangt het per merk en type TV af of je Dolby Digital dan wel DTS 5.1 krijgt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:19
Mijn knusse hoekje ..

Tv : philips 47pfl7008
Receiver : denon avr x2000
Upc horizon box
Achter de klep : xbmc raspberry pi
Panasonic blu ray
Speakers : b&w 683 s2
Platenspeler : synq xtrm-1

De receiver gaat weer in de kast als de langere hdmi kabels arriveren.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/m746ld.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/o0t9ci.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/300qfpk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/x7hok.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/30usrh5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/nmbuv9.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Elahkneh op 18-04-2014 09:25 ]

12 x 330WP | Oost/west

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:15

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hoppakee, gelijk maar de nieuwe 600 serie gekocht! Hoe klinken ze?

[ Voor 13% gewijzigd door SannrHerr op 17-04-2014 22:28 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Elahkneh
Ze klinken in mijn beleving echt heerlijk , warm , gedetailleerd en vol
We hebben gisteren een uur in de luisterruimte gezet met een kleine 22 speakers om te vergelijken.
Zelfs de vrouw viel voor de b&w's .. de oude 683 stond er helaas niet meer . maar het design , de prijs , en de nieuwe serie gaven de doorslag .

10% van de prijs af , 8 meter 4 kwadraat kabel en een handvol bananen . Geen slechte deal vonden wij.

12 x 330WP | Oost/west

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 19:30
Elahkneh schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:30:
We hebben gisteren een uur in de luisterruimte gezet met een kleine 22 speakers om te vergelijken.
Zelfs de vrouw viel voor de b&w's .. de oude 683 stond er helaas niet meer . maar het design , de prijs , en de nieuwe serie gaven de doorslag .

10% van de prijs af , 8 meter 4 kwadraat kabel en een handvol bananen . Geen slechte deal vonden wij.
Gefeliciteerd!! Mooi spul hoor

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Elahkneh schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:30:

Waar ben je geweest, als ik vragen mag? Hobo? Klubben? Onafhankelijke zaak?

Zouden na verloop van tijd alleen maar beter moeten gaan klinken. ;)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
zeker mooi spul! ze gaan lager dan mn subwoofer lol
die gaat tot 35hz deze boxen tot 30hz volgens de specs
Goofy1978 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:32:
zeker mooi spul! ze gaan lager dan mn subwoofer lol
die gaat tot 35hz deze boxen tot 30hz volgens de specs
Gemeten op -6 dB, op de meer voorkomende waarde komen ze op 52 Hz:
Frequentiebereik -6 dB bij 30Hz en 50 kHz
Frequentierespons 52 Hz - 22 kHz ±3 dB op de referentieas
Dat is ook de reden dat je niet de ene Hz zo maar tegen de andere Hz kan zetten. Waarbij bovenstaande natuurlijk alleen de cijfertjes zijn en in praktijk kan het laag wat meer aangezet zijn door opstelling dan wel akoestiek.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:36:
Dat is ook de reden dat je niet de ene Hz zo maar tegen de andere Hz kan zetten. Waarbij bovenstaande natuurlijk alleen de cijfertjes zijn en in praktijk kan het laag wat meer aangezet zijn door opstelling dan wel akoestiek.
Het gaat nog een stapje verder. De frequentiecurve is een relatief iets. Het geeft aan hoe de relatieve geluidsdruk op elke frequentie ten opzichte van de nullijn is. Dat zegt niks over de absolute geluidsdruk die een speaker bij de betreffende frequenties kan opbouwen. Een zuil kan bijvoorbeeld een lager -3dB punt hebben dan een subwoofer, terwijl de subwoofer bij dezelfde frequentie aanzienlijk meer druk kan opbouwen en dus feitelijk dieper gaat, ook al suggereert de frequentiecurve van niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Na jaren meelezen en inspiratie opdoen is het tijd om mijn setup maar eens te delen.

Pica's (het lukt me niet om sporende thumbs te maken met Skydrive)

Specs

Op de foto's

TV > LG 50LN5404 incl. CI+ CAM en een smartcard
Mediaspeler > Dune HD Base 3D incl. WD WD10EADS, 1TB
Versterker > Yamaha AX-900 (Externe link)
DAC > Cambridge Dagmagic 100 (Externe link)
Speakers > Jamo S606 met idioot dikke speakerkabels
Console > Nintendo Wii
Afstandsbediening > Logitech Harmony 650

In het tv meubel

Router > Linksys E4200
Modem > Arris touchstone
Verlichtingshub > Philips Hue
Raspberry Pi waar nu nog Raspbian op staat

En verder ook nog

Mijn pc aangesloten op een 15 meter lange HDMI kabel waar ook nog eens twee keer een WD10EADS, 1TB in zit wat werkt als netwerk-share.

Merendeel van de tijd gebruik ik deze setup voor het luisteren van muziek daarom heb ik de behoefte niet zo aan 5.1 of 7.1 hoewel ik een subwoofer nog wel zou overwegen. Nu ik ook een DAC heb kan ik mijn 'oude en zware' versterker gewoon blijven gebruiken in de toekomst zonder ik me druk hoef te maken over de geluidskwaliteit.

Hoe het aangesloten staat:

TV > Antenne: COAX naar AOP, HDMI 1: Dune, HDMI 2: PC, Component: Wii (alleen beeld) en als output een Toslink naar mijn DAC
DAC > SPDIF 1: Dune, SPDIF 2: Nog niets maar wordt de RasPi, Toslink: Output van mijn tv
Versterker > Tuner: Wii, CD: DAC, Aux: Een losse tulp naar minijack-kabel

Plans (op volgorde van prioriteit)

Raspberry Pi ombouwen naar een RaspyFi + HiFiBerry Digi (besteld maar is nog onderweg) zodat ik niet meer muziek via mijn tv hoef te bedienen.
Een nieuwe bank en wellicht een andere tafel of tv-meubel
Voet vanonder de tv slopen en hem aan de muur hangen
Een NAS zodat opslag op 1 plek blijft ipv een deel op mijn Dune en het andere deel op mijn pc
Nieuwe speakers etc.. etc.. etc..

• Elahkneh
SannrHerr schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:30:
[...]

Waar ben je geweest, als ik vragen mag? Hobo? Klubben? Onafhankelijke zaak?

Zouden na verloop van tijd alleen maar beter moeten gaan klinken. ;)
Bij hofma in Drachten . 1 van de weinige b&w dealers in friesland
Goeie kerel , relaxed en in voor onderhandeling

Wij waren wel nieuwsgierig wat de marge op zulke producten nou eigenlijk is . 40procent ?

12 x 330WP | Oost/west

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
Exacte details weet ik niet, maar geloof dat de marges niet eens zo gek hoog zijn. Het verschilt nogal per merk wat ik begreep van een vriend die in een audio zaak werkt. De winst zit vooral in kabels etc

Moet zeggen toen ik mijn Dynaudio's haalde dat de korting overal redelijk gelijk was en voor de rest niet onderhandelbaar (moet er bij zeggen, ging voor een model wat net op de markt was)

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38

OMD

Marges op luidsprekers zijn het beste van alle audio producten.

In principe is bij het meeste speakers zo. 1 speaker + een beetje is ongeveer de inkoop van 2 stuks. marges zijn meestal 1.8 tot 2.2. Er zullen vast merken zijn die met een bepaald beleid werken. Ik geloof dat B&W wel zo een merk is. Daar liggen de marges dan ook wat lager. Hoe Dynaudio werkt weet ik helaas niet.

bron: jarenlang speakers inkopen :+

[ Voor 35% gewijzigd door OMD op 18-04-2014 18:16 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Elahkneh schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:34:
[...]
Bij hofma in Drachten . 1 van de weinige b&w dealers in friesland
Goeie kerel , relaxed en in voor onderhandeling

Wij waren wel nieuwsgierig wat de marge op zulke producten nou eigenlijk is . 40procent ?
Wat JIJ in de winkel betaald is vaak 150-200% van de inkoop. Die nieuwe Denon DAC, bijvoorbeeld, heeft voor hifi een uitzonderlijk lage marge met een verkoopprijs van 130%.

ALTIJD afdingen bij A/V producten. Bij PC hardware zijn de marges nauwelijks bestaand, maar dat hebben ze aan zichzelf te danken. :p

• Elahkneh
Ik was in de veronderstelling dat b&w een prijs 'oplegt' en de marges voor korting daarom minimaal zijn .
Als ik zie wat er altijd afgeprijsd is op andere merken...

12 x 330WP | Oost/west

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Bvelleko @ 17:00:
Plans (op volgorde van prioriteit)

Raspberry Pi ombouwen naar een RaspyFi + HiFiBerry Digi (besteld maar is nog onderweg) zodat ik niet meer muziek via mijn tv hoef te bedienen.
toffe set!

laat je weten hoe dat bevalt? ik ben zeer benieuwd!

Nieuwkoop is duurkoop

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 08:31
frankwopereis schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:24:
[...]

Gaaf hoor! Vraag me af of er hier iemand is die het beamerscherm "uit het plafond laat komen" (dus die dikke balk boven de plafond platen.
Hier ook nog eentje, al heb ik het idee een aantal jaren geleden wel "gestolen" van lapino

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/zx08bk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2im3m1z.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door rufus666 op 18-04-2014 20:34 ]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:12
OMD schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:13:
Marges op luidsprekers zijn het beste van alle audio producten.

In principe is bij het meeste speakers zo. 1 speaker + een beetje is ongeveer de inkoop van 2 stuks. marges zijn meestal 1.8 tot 2.2. Er zullen vast merken zijn die met een bepaald beleid werken. Ik geloof dat B&W wel zo een merk is. Daar liggen de marges dan ook wat lager. Hoe Dynaudio werkt weet ik helaas niet.

bron: jarenlang speakers inkopen :+
Het is wel een groot verschil of die marge met of zonder alle bedrijfskosten is. Verkoop prijs - inkoop prijs geeft totaal geen eerlijk beeld als je daar alle kosten nog van af moeten. Personeel (managers tot schoonmakers), opleiding, voorraad,stroom,enz,enz,enz

Er word natuurlijk heel wat winst gepakt alleen dat is op heel veel meer producten. Een fles parfum van 100 euro zit 80 a 90 euro ''marge'' op.

[ Voor 8% gewijzigd door Roderiktweaker op 18-04-2014 20:43 ]

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Nee, de marges zijn echt absurd hoog. Niet zo hoog als bij kleding, maar toch.
Elahkneh schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:43:
Ik was in de veronderstelling dat b&w een prijs 'oplegt' en de marges voor korting daarom minimaal zijn .
Als ik zie wat er altijd afgeprijsd is op andere merken...
Er zijn idd adviesprijzen. Maar kijk maar eens naar een merk als Denon. De adviesprijs ligt vaak véél hoger. En nog steeds wordt er op verdient... Die DAC die ik noemde was een uitzondering op de regel.

• OMD

OMD

Roderiktweaker schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:40:
[...]

Het is wel een groot verschil of die marge met of zonder alle bedrijfskosten is. Verkoop prijs - inkoop prijs geeft totaal geen eerlijk beeld als je daar alle kosten nog van af moeten. Personeel (managers tot schoonmakers), opleiding, voorraad,stroom,enz,enz,enz

Er word natuurlijk heel wat winst gepakt alleen dat is op heel veel meer producten. Een fles parfum van 100 euro zit 80 a 90 euro ''marge'' op.
Er wordt gesproken over marges op de producten, niet over bedrijfskosten. Dit is een separate afschrijving. De marge op het product is nog steeds 1.8 tot 2.2. Hoeveel winst je daarvan maakt is niet relevant. Al draai je per verkochte speaker 1000 euro verlies door stroom en blablabla, dan is de marge nog steeds 1.8 tot 2.2. Wel scherp blijven he :>

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Sinds een maandje woon ik nu samen. Met een tijdje shoppen hebben we een compleet nieuwe inrichting gekocht en deze hebben we afgelopen donderdag mogen ontvangen. Echter zit in het TV-meubel/dressoir nog geen gat aan de achterkant waardoor ik alle apparatuur nog moet aansluiten, wanneer dit is gebeurd. Echter nu met werk/studie zit ik even in een piek en volgende week heb ik pas tijd, daarom alvast een 'preview'.

Thuissituatie:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/dpg65w.jpg

Nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/24ozz28.jpg

Wat is nieuw:
- Meubels
- Apple TV3
-
Wat is weg:
- XBOX360

Wat komt nog:
- PS4
- Universele afstandsbediening
- Upgrade naar 5.1 (2015)

Ik zal er volgend weekend dieper op in gaan en betere foto's showen!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
klaasje11 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:00:
[...]

toffe set!

laat je weten hoe dat bevalt? ik ben zeer benieuwd!
Thanks!

Will do, ben zelf erg benieuwd of het beter gaat klinken dan mijn Dune nu doet. In theorie niet. Maar..

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 12:41

Scighera

swim-bike-run

Niet showen, maar een vraag ;)

Ik heb het volgende staan:

51"plasma
Onkyo TX-NR609 7.2 receiver
1x Infinity Beta C250 center speaker
2x Infinity Delta 70 speaker
2x Infinity Delta 60 speaker
4x Infinity Reference 71MKII

En ik zou morgen nog kijken naar 2x Hepta facet (echter stuite ik vandaag op de delta70...die ik dus ook heb gekocht)

Ik heb een huis gekocht en ga binnenkort verhuizen. ga daar dus een nieuwe 7.0 opstelling maken (geen subs, niet echt interessant nog vooralsnog).
Wat biedt meer meerwaarde

Opstelling 1:
Beta C250 center
2x Delta 70 front
2x Delta 60 Rear
2x Reference 71 front high

Opstelling 2:
Beta C250 Center
2x Delta 70 front
2x Delta 60 surround
2x Reference 71 rear

(de 2 mogelijkheden bij een 7.0 / 7.2 setup)

Gezien de ruimte die ik krijg in de woonkamer kan ik zoals het nu lijkt (afhankelijk van de bank) beide setups plaatsen.

De Hepta Facet, is dat trouwens wat (100e voor stuks) Zijn handgebouwde speakers uit nederland van rond 1990, 100cm hoog, 3weg:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NMVMYMZN.jpg (voorloper van de HeptaSix)

(als de boel klaar is volgen er uiteraard foto's ) O-)

www.triathlete.nl

• Pjotr22
Ik zou voor rear en surround gaan, front high ziet er (imo) minder strak uit maar de bronnen díe in 7.x zijn afgemixt zijn bijna alle bedoeld voor rear en surround. front high zou ik eerder als 9.x toevoegen.

Heb je ervaringen met een sub? Naar mijn idee is 5.1 vééél beter dan 7.0. al is het maar omdat alle bronnen 5.1 ondersteunen en de sub echt een dimensie toevoegt, en niet alleen een extra geluidrichting (is dat een woord?)

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

thanks!

Heb in deze config nog geen sub(s) gebruikt :), beweegreden is dat de ik dusdanig zware speakers op de andere kanalen gebruik dat ik gevoelsmatig denk dat het geen toegevoegde waarde heeft. De Delta's en de References produceren al heel veel laag, en de sub niet meer vermogen kan genereren dat de speakers zelf zouden kunnen (zeker omdat ik bij lange na niet geluidsniveaus verlang in vergelijking met normale bioscopen).

Aangezien ik ook gek ben op muziek....dat is ook de reden dat ik behoorlijk zware speakers gebruik ipv reguliere surround speakers.
Klopt dat die .1 of .2 geen extra richting is.... maar dimensie...de bas die er nu al uit de Delta's en Reference's komt is al dusdanig...
Reference 71 heeft 23cm woofers, de Delta's hebben 2x 21cm woofer per speaker.

Stel, het biedt een meerwaarde, waar moet ik dan op letten bij een sub om het een meerwaarde te laten zijn?

Bij de rears: Heb dat argument ook gelezen, er moet dan wel minimaal een meter tussen rear speaker en luisterpositie zitten begrijp ik?
(Heb zelf nog geen ervaring met die variant, heb allee hier getest met front-high kanalen erbij wat me goed is bevallen, ook voor games. )

Delta 70: (delta 60 is identiek op de 2 kleine mid-range tweeters na
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/UjMAAMXQfvlSjIQS/$_72.JPG

www.triathlete.nl

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 19:06
@Subwoofer
Je speakers kunnen misschien laag maar worden aangestuurd door je receiver. Dat is zwaar werk voor die receiver. Staar je ook niet blind op de diameter van de speakers. 't Kan natuurlijk prima zonder subwoofer maar het geluid dat zo'n ding maakt is echt iets heel anders dan wat je speakers produceren.

@Front High
Ik heb zelf gekozen voor Front High. Paar redenen:
- Geluid dat van voor komt merk je beter dan geluid dat van achter je komt (zijn wel wat onderzoeken over). Front Wide zou het meest toevoegen, daarna Front High, daarna achter.
- Front Wide past bij mij niet echt, High wel.
- 4 speakers achter je betekent dat je heel veel ruimte naast en achter je zitplekken nodig hebt, dat heb ik niet.

Maar, voegt het ook echt wat toe? Ik heb getest of ik verschil hoor tussen 5.1, 5.1+FH en zelfs 5.1+FH+FW. Ik dacht zeer zeker verschil te horen tot ik per ongeluk de FW+FH uit had staan terwijl ik dacht dat ze aan stonden. Ik was nog steeds onder de indruk over wat die extra speakers toevoegden...

Misschien dat het ook te maken heeft met je receiver instellingen. Ik gebruik nu geloof ik Neo:X en ik had laatst echt het gevoel dat de FH speakers iets deden.

Meer lijkt vaak beter maar minder klinkt mogelijk net zo goed en is makkelijker op te zetten.

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
Max Hunt schreef op zondag 20 april 2014 @ 09:16:
@Subwoofer
Je speakers kunnen misschien laag maar worden aangestuurd door je receiver. Dat is zwaar werk voor die receiver. Staar je ook niet blind op de diameter van de speakers. 't Kan natuurlijk prima zonder subwoofer maar het geluid dat zo'n ding maakt is echt iets heel anders dan wat je speakers produceren.

@Front High
Ik heb zelf gekozen voor Front High. Paar redenen:
- Geluid dat van voor komt merk je beter dan geluid dat van achter je komt (zijn wel wat onderzoeken over). Front Wide zou het meest toevoegen, daarna Front High, daarna achter.
- Front Wide past bij mij niet echt, High wel.
- 4 speakers achter je betekent dat je heel veel ruimte naast en achter je zitplekken nodig hebt, dat heb ik niet.

Maar, voegt het ook echt wat toe? Ik heb getest of ik verschil hoor tussen 5.1, 5.1+FH en zelfs 5.1+FH+FW. Ik dacht zeer zeker verschil te horen tot ik per ongeluk de FW+FH uit had staan terwijl ik dacht dat ze aan stonden. Ik was nog steeds onder de indruk over wat die extra speakers toevoegden...

Misschien dat het ook te maken heeft met je receiver instellingen. Ik gebruik nu geloof ik Neo:X en ik had laatst echt het gevoel dat de FH speakers iets deden.

Meer lijkt vaak beter maar minder klinkt mogelijk net zo goed en is makkelijker op te zetten.
Ik heb ook front height gehad. De speakers moeten echt dezelfde drivers bevatten als de vloerstaanders anders krijg je alweer verschil in geluid. Persoonlijk mis in de front height nu totaal niet, heb de speakers nog wel hangen maar niet aangesloten. Ik denk eerder dat ze overbodig zijn bij een goede surround zet. Mits je plafond niet 4-5 meter hoog is.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Pjotr22
Ben benieuwd of en wanneer auro 3d de weg vindt naar de huiskamer. Binnenkort maar eens naar Cinemec in Ede om dat te ervaren. Is bedacht en ontwikkeld door Nederlander, en oa Lucas films mixt af in zijn techniek.

Techniek houdt oa in dat er een speaker aan het plafond moet hangen...

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

ruimte achter is een issue ja. heb zelf een 70cm aan ruimte achter de bank, zit nog wel een opkamer achter, maar dan zit je snel met die tussenmuur die in de weg zit bij bepaalde zitposities

Front wide is uberhaupt niet mogelijk, kan ze niet breder plaatsen dan de 2x front.

Met front high neig ik naar stapelen :P de Delta70 is 120cm hoog, en daar bovenop de Hepta Facet van 1meter hoog (kamer is 280 hoog, en heb geen mogelijkheid om de Facet op te hangen)

Mijn zithoek/ruimte wordt 360cm breed bij 430cm diep.
Ben al even aan het kijken naar officiele plaatsingen of ik de rear/surround fatsoelijk kwijt kan gezien het formaat van de bank dat ik wil plaatsen....

www.triathlete.nl

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Pjotr22 schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:47:
Ben benieuwd of en wanneer auro 3d de weg vindt naar de huiskamer. Binnenkort maar eens naar Cinemec in Ede om dat te ervaren. Is bedacht en ontwikkeld door Nederlander, en oa Lucas films mixt af in zijn techniek.

Techniek houdt oa in dat er een speaker aan het plafond moet hangen...
zag ook al zoiets voorbijkomen, 1x plafond en 1x rear center , lijkt mij een hele mooie alternatief tov normale 7.2 opstellingen:)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Mooie boxen komen hier voorbij zeg 😄

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 13:06 ]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:12
Een behoorlijke doos moet dat zijn geweest, dat ze al die speakers daarin krijgen. Je moet inderdaad nog een oplossing vinden voor dat kastje. Kan je de lade gewoon niet eraf schroeven zodat hij altijd open is ?. Je mooiste optie is om een frame te zagen van hout met daaroverheen witte speakerstof en die netjes in de kast beunen

Hebben ze de Unit's toevallig vernieuwd bij Jamo ?, volgens mij hadden ze eerst andere (kleur) woofers erin.

Trouwens ik zie dat je hetzelfde oude Samsung scherm als mij gebruikt en ik vroeg mij af hoe je dat doet in combinatie met de full HD tv. Omdat het PC scherm een lagere resolutie heeft kan je het burenblad niet kopiëren, althans niet op full HD (krijgt dus 1680x1050) . Of bureaublad uitbreiden alleen dat vind ik erg onhandig werken, dat gesleep de hele tijd. Zou voor mij de enige reden zijn om een Full HD pc scherm te kopen zodat ik op 1080p het bureaublad kan kopiëren, of is hier toch een softwarematige truc voor.

[ Voor 18% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-04-2014 18:01 ]

Verwijderd

Ik gebruik mijn pc eigenlijk niet via de tv , als ik game doe ik het liever op een klein scherm.
Wil ik toch iets kijken via tv pak ik wel me laptop en sluit die erop aan, tv kastje moet inderdaad oplossing voor gevonden worden maar dat komt wel goed gezien ik wel een idee heb hoe ik het wil gaan doen.
Ik weet ook al wat dit jaar er nog bij komt ( tenminste wat ik zelf wil ) is een subwoofer.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als het om HTPC gebruik gaat : Zowel Media Portal als XBMC kan je zo instellen dat die full screen op een apart scherm draait direct na het opstarten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Elahkneh schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:29:
Mijn knusse hoekje ..

Tv : philips 47pfl7008
Receiver : denon avr x2000
Upc horizon box
Achter de klep : xbmc raspberry pi
Panasonic blu ray
Speakers : b&w 683 s2
Platenspeler : synq xtrm-1

De receiver gaat weer in de kast als de langere hdmi kabels arriveren.
*knip*
Ga binnenkort (vrijdag?) luisteren naar de 683 S2's, ben erg benieuwd. Zou ze alleen vanwege het uiterlijk al kopen ;).
Geen sub of rear speakers overigens?.
atmoz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:36:
Mijn huiskamertje ziet er ook weer wat sfeervoller uit...
(afgelopen week 3 nieuwe eetkamertafellampen opgehangen).

Hieronder het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke eetkamer tafel lampen zijn dit? _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door Tortelli op 22-04-2014 22:42 ]

• Elahkneh
Tortelli schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:41:
[...]

Ga binnenkort (vrijdag?) luisteren naar de 683 S2's, ben erg benieuwd. Zou ze alleen vanwege het uiterlijk al kopen ;).
Geen sub of rear speakers overigens?.
Geen sub of rear idd , ze gaan laag genoeg en zo groot wonen we niet , stereo is meer dan genoeg met deze hufters . We luisteren dan ook veelal muziek
Het zijn mooie 'accessoires' in de woonkamer ;) de grills liggen dan ook mooi op zolder. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Elahkneh op 23-04-2014 08:25 ]

12 x 330WP | Oost/west

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:31
Ga binnenkort (vrijdag?) luisteren naar de 683 S2's, ben erg benieuwd. Zou ze alleen vanwege het uiterlijk al kopen ;)
Waar ga je ze beluisteren?

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-11 13:32
Elahkneh schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:11:
[...]

Geen sub of rear idd , ze gaan laag genoeg en zo groot wonen we niet , stereo is meer dan genoeg met deze hufters . We luisteren dan ook veelal muziek
Het zijn mooie 'accessoires' in de woonkamer ;) de grills liggen dan ook mooi op zolder. 8)
Heb ook sinds kort de 683 s2 in huis. Ik zie dat je m met een X2000 gebruikt. Ik vond mijn X3000 al tekort schieten qua power. Ervaar jij dit ook niet?

• Tortelli

Tortelli

Quido schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:12:
[...]

Waar ga je ze beluisteren?
Bij een winkel in de buurt :).

• Elahkneh
Romius schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:33:
[...]

Heb ook sinds kort de 683 s2 in huis. Ik zie dat je m met een X2000 gebruikt. Ik vond mijn X3000 al tekort schieten qua power. Ervaar jij dit ook niet?
Ik wacht nog op mijn bi-amp kabel . Even kijken wat dat uithaalt .
Maar het is aan de krappe kant idd ... Waarschijnlijk word het shoppen 8)

12 x 330WP | Oost/west

• Romius
Elahkneh schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:12:
[...]

Ja, ik ben al wezen shoppen :P , kon de X3000 nog mooi inruilen.

• OMD

OMD

Elahkneh schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:12:
[...]

Denk eerder dat het averechts werkt bij een X2000. Hij levert 95 watt per kanaal bij 2ch driven ( 20hz-20khz, 8ohm )

Ga je meer kanalen gebruiken zal je in moeten boeten op vermogen. Het apparaat heeft maar 1 voeding.
Vaak is single ampen beter bij AV receivers dan bi-ampen.

Correct me if i'm wrong :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij kunnen er pagina's volgeschreven worden over de zin of onzin van bi-ampen. In de genoemde situatie lijkt het me vrij zinloos. Het ziet er misschien wel cool uit, en als jij verschil hoort is het toch prima. :+

• Tortelli

Tortelli

Romius schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:10:
[...]

Ja, ik ben al wezen shoppen :P , kon de X3000 nog mooi inruilen.
Wat heb je terug gekocht?. Ze raadde mij de Marantz SR7008 aan, vooral omdat ik van een zeer stabiele versterker kom (Quad 33).

Ben erg benieuwd morgen, ga ook de rears (685) beluisteren als het goed is.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
We hebben een woning op het oog waarvan de spouwmuren geïsoleerd zijn. Hoe kunnen we de TV kabels (1 hdmi, 1 stroom, 1 lan en 1 cai) en de audiokabels (2 x 2,5mm2) daardoor krijgen?

Ik weet dat ik hiermee al aardig vroeg ben (maandag gaan we het eerste bod uitbrengen), maar zoiets houdt me bezig :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Joster
  • Laatst online: 13:50
Hoeft niet door de spouw. Gewoon frezen en opnieuw stucen.

• Pjotr22
_Brake_ schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:20:
We hebben een woning op het oog waarvan de spouwmuren geïsoleerd zijn. Hoe kunnen we de TV kabels (1 hdmi, 1 stroom, 1 lan en 1 cai) en de audiokabels (2 x 2,5mm2) daardoor krijgen?

Ik weet dat ik hiermee al aardig vroeg ben (maandag gaan we het eerste bod uitbrengen), maar zoiets houdt me bezig :)
zijn de meest essentiele vragen als je naar een nieuw huis kijkt :*)

• Romius
Tortelli schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:49:
[...]

Wat heb je terug gekocht?. Ze raadde mij de Marantz SR7008 aan, vooral omdat ik van een zeer stabiele versterker kom (Quad 33).

Ben erg benieuwd morgen, ga ook de rears (685) beluisteren als het goed is.
Heb de X4000 ervoor teruggeplaatst, omdat dat de eerste surround receiver is met preouts uit de x lijn. Laatst heb ik er maar gelijk een stereo versterker bijgezet, een Pma1520. Weer een behoorlijke stap tov de X4000, wel mits je de voorversterker van de pma gebruikt.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
Joster schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:30:
Hoeft niet door de spouw. Gewoon frezen en opnieuw stucen.
+ de daarbij behorende kosten en ongemakken :)

Het liefst door de spouw dus!
Pjotr22 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:42:
[...]

zijn de meest essentiele vragen als je naar een nieuw huis kijkt :*)
Jazeker! Wat dacht jij dan?

Net als 'hoe zet ik de luidsprekerkabels vast in de vloerisolatie zodat ze niet op de grond in de kruipruimte liggen' haha O-)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• wimpie007
  • Laatst online: 19-11 21:02
Jij kijkt staand TV? Man man wat hangt die tv te hoog, zo krijg je toch een zere nek van het omhoog kijken?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:15
wimpie007 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:34:
[...]

Jij kijkt staand TV? Man man wat hangt die tv te hoog, zo krijg je toch een zere nek van het omhoog kijken?
Het is toch een schilderij? :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Pjotr22
[....

Net als 'hoe zet ik de luidsprekerkabels vast in de vloerisolatie zodat ze niet op de grond in de kruipruimte liggen' haha O-)
Woon sinds 4 maanden in nieuwe woning van 7 jaar oud. Ankerloze spouw en dus perfecte geluidisolatie was belangrijk koopargument :-D

Binnenkort zolderkamer dedicated ht ruimte.. foto's over een maandje schat ik ;)

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Mensen misschien tips om vanachter een TV-meubel/TV led licht te laten komen? Vindt het een beetje zonde om ledstrips aan mijn TVmeubel te bevestigen van een weekje oud :+

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Elahkneh
[...]

De beugel hangt op 110 cm .. Nog nooit last van de nek gehad .
We zijn beide dan ook niet de kleinste ;)

12 x 330WP | Oost/west

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

RickvN schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:16:
Mensen misschien tips om vanachter een TV-meubel/TV led licht te laten komen? Vindt het een beetje zonde om ledstrips aan mijn TVmeubel te bevestigen van een weekje oud :+
Dat gevoel ken ik, vooral toen ik van de week gaten stond te boren in een nieuwe garderobe kast voor kabels.. :P Maar als je ze gewoon met dubbelzijdig tape vastmaakt kan je dat er nog wel afkrijgen toch als het achteraf niet bevalt?

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 11:23
Elahkneh schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:18:
[...]

110cm? :/ :/ . Erg jammer, want je hebt eronder alle ruimte om hem recht op ooghoogte te hangen.

Mooie speakers btw :9 :9

• Tortelli

Tortelli

Net geluisterd naar het spul wat ik op het oog had en direct gekocht:
Marantz SR7008
2*B&W 683 S2
2*B&W 685 S2
(+steuntjes)

Subwoofer geprobeerd (Rel), ik vond het persoonlijk vrij weinig toevoegen 8)7. Misschien op een later moment een keer.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:37

sjaool

Every life should have 9 cats

Elahkneh schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:18:
[...]
Hier hangt mijn Panasonic 50 inch ook op ongeveer die hoogte en ook geen enkel probleem met kijken. Onderuit hangend op de bank is dit prima te doen en ik zit er ongeveer 3 meter vanaf. :)

"When you grow up your heart dies"

• Koen860
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 08:02
sjaool schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:28:
[...]

Hier hangt mijn Panasonic 50 inch ook op ongeveer die hoogte en ook geen enkel probleem met kijken. Onderuit hangend op de bank is dit prima te doen en ik zit er ongeveer 3 meter vanaf. :)
tof! het fijnste blijft toch gewoon op ooghoogte, daar kom je pas achter als je het geprobeerd hebt.

Did you try turning off and on again?

• OMD

OMD

Toch grappig hoe smaken kunnen verschillen.

Ging ik woensdag vol goede moed en zin luisteren naar de B&W 683 S2.
Aangesloten op een Cambridge Azur 851, best een stevige powerhouse.

Het duurde 30 seconden voordat ik mij realiseerde dat dit absoluut niet mijn geluid is. Naar mijn smaak veels te veel hoog en te veel nadruk op het mid.

Na een luistersessie op een set Canton Karat 790.2 DC op een Rotel set heb ik die maar genomen en daar ben ik nu de trotse eigenaar van ( de speakers )

Ze spelen nu in ieder geval de tonen van mijn muziek :+

• MazeWing
  • Laatst online: 18:55

MazeWing

The plot thickens...

B&W icm Rotel is mijn inziens een betere combinatie dan met een Cambridge.

Ik moet zelf nog gaan luisteren naar de s2, maar van wat ik heb gelezen is de nieuwe versie stukken beter en zuiverder in het hoog, terwijl toch de mid en vooral het laag nog steeds zeer goed zijn.

De cantons zijn ook erg fijne speakers trouwens :D

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Bloemstukje
  • Laatst online: 19-11 11:22
OMD schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:07:

Het duurde 30 seconden voordat ik mij realiseerde dat dit absoluut niet mijn geluid is. Naar mijn smaak veels te veel hoog en te veel nadruk op het mid.

Na een luistersessie op een set Canton Karat 790.2 DC op een Rotel set heb ik die maar genomen en daar ben ik nu de trotse eigenaar van ( de speakers )

Daar zit ook nogal prijsverschil in. Ik ben het helemaal met je eens dat over smaak niet te twisten valt, maar speakers van ~€700,- vergelijk met speakers van ~€1200 is appels met peren vergelijken natuurlijk. Qua dat zou je naar de CM serie van B&W moeten gaan, en die hebben een heel ander geluidsbeeld :).

gewoon nee.

• Tortelli

Tortelli

OMD schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:07:

Qua audio is het een kwestie van gewenning, Ik heb vandaag (gister) 2*683's (+685 + SR7008) gekocht luisterend naar Metallica, Guns n Roses en Eric Clapton.

[ Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 26-04-2014 08:44 ]

• OMD

OMD

Vond de CM nagenoeg hetzelfde klinken. Ook technisch gezien verschillen de 683 s2 en cm9 niet veel meer van elkaar. Ik heb begrepen dat b&w sowieso een accent heeft op mid/hoog. Ik heb jaren met Elac gedraaid, die hebben dat ook.

Ik noud persoonlijk wat meer van een neutrale klank, en daar waren de Canton's een stuk beter in. Maar ik ben eens dat het lastig vergelijken is omdat de Canton's in een andere prijsklasse zit, maar toch.

Nou nog een versterker die deze speakers kan aansturen want mijn huidige versterker begrijpt er heeeleeemaaal niets van :P het laag is af en toe één grote brei van ongecontroleerde tonen.
Vond een stereo Rotel pré met eindbak wel erg fijn klinken. Maar zou ooit nog wel weer is surround willen. Keuzes, keuzes.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
Bloemstukje schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 00:21:
[...]
Qua dat zou je naar de CM serie van B&W moeten gaan, en die hebben een heel ander geluidsbeeld :).
:Y

Vooral de reeksen met nautilus tweeter zijn fantastisch. Sprankelend hoog, zoemend laag (mits je versterker er het uit kan halen, de filters zijn niet bepaald met een hoog rendement gebouwt). Heerlijk.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

Exirion

Gadgetfetisjist

W.Zijlstra. schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:09:
Sprankelend hoog, zoemend laag (mits je versterker er het uit kan halen, de filters zijn niet bepaald met een hoog rendement gebouwt). Heerlijk.
Dat is ook meteen mijn probleem met B&W. Ze liggen qua klank lekker in het gehoor bij het grote publiek, net als Sennheiser bij de hoofdtelefoons, maar neutraal kan ik het niet noemen. Ik heb liefst een neutrale klank die automatisch elke muziekstijl laat klinken zoals het hoort.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bloemstukje
OMD schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 11:02:
Vond de CM nagenoeg hetzelfde klinken. Ook technisch gezien verschillen de 683 s2 en cm9 niet veel meer van elkaar. Ik heb begrepen dat b&w sowieso een accent heeft op mid/hoog. Ik heb jaren met Elac gedraaid, die hebben dat ook.

Ik noud persoonlijk wat meer van een neutrale klank, en daar waren de Canton's een stuk beter in. Maar ik ben eens dat het lastig vergelijken is omdat de Canton's in een andere prijsklasse zit, maar toch.

Nou nog een versterker die deze speakers kan aansturen want mijn huidige versterker begrijpt er heeeleeemaaal niets van :P het laag is af en toe één grote brei van ongecontroleerde tonen.
Vond een stereo Rotel pré met eindbak wel erg fijn klinken. Maar zou ooit nog wel weer is surround willen. Keuzes, keuzes.
De CM9 en de 683 S2 zit een wereld van verschil in. Qua techniek sowieso, qua geluidsbeeld ook. Ik ga niet zeggen wat je mooi moet vinden; maar de CM serie en de 600 serie zijn echt niet te vergelijken 8)7

gewoon nee.

• OMD

OMD

De 683 en de cm9 verschillen wel veel ja. De 683 s2 en de cm9 verschillen een stuk minder van elkaar.
De tweeter van de s2 is nagenoeg hetzelfde is als de CM10. De lage tonen drivers zijn nu ook dubbellaags opgebouwd.. De cross-overs zijn ook anders opgebouwd ten opzichte van de 683. Qua techniek blijft er dan niet veel meer over in een luidspreker.

Ik gok dat de cm serie aangepast zal worden voor eind 2015 en dat her verschil dan weer groter wordt. Eigenlijk zie je dat bij veel merken, zoals monitor audio bijvoorbeeld met zijn RX lijn en GS lijn.

Kan jij mij vertellen waar de wereld van verschil in zit als ik vragen mag? Qua geluidsbeleving vond ik bij de luistersessie namelijk weinig verschil waar te nemen, de 683 klonk wel minder.

Een quote:
The 683 s2 will have a decoupled double dome tweeter from the cm10. Less contact with the rest of the speaker reduces unwanted resonance giving better highs. The woofer cones are now dual layered and indented for better lows.

Gezien je signature zal je redelijk bevooroordeeld zijn.Ik ben echter niet bevooroordeeld en bekijk de luidsprekers objectief zowel qua klank als techniek.

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 26-04-2014 20:08 ]

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Volgens mij verschillen ze voornamelijk optisch en nauwelijks intern van elkaar

Verwijderd

[...]

Is dat niet mede afhankelijk van je zit/lighouding en de afstand tot de tv?
Hoe verder weg je zit hoe groter de kijkhoek wordt.
Hoe verder onderuit gezakt je in de bank zit hoe hoger je kijkrichting wordt.

• Bloemstukje
OMD schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:02:
De 683 en de cm9 verschillen wel veel ja. De 683 s2 en de cm9 verschillen een stuk minder van elkaar.
De tweeter van de s2 is nagenoeg hetzelfde is als de CM10. De lage tonen drivers zijn nu ook dubbellaags opgebouwd.. De cross-overs zijn ook anders opgebouwd ten opzichte van de 683. Qua techniek blijft er dan niet veel meer over in een luidspreker.

Ik gok dat de cm serie aangepast zal worden voor eind 2015 en dat her verschil dan weer groter wordt. Eigenlijk zie je dat bij veel merken, zoals monitor audio bijvoorbeeld met zijn RX lijn en GS lijn.

Kan jij mij vertellen waar de wereld van verschil in zit als ik vragen mag? Qua geluidsbeleving vond ik bij de luistersessie namelijk weinig verschil waar te nemen, de 683 klonk wel minder.

Een quote:
The 683 s2 will have a decoupled double dome tweeter from the cm10. Less contact with the rest of the speaker reduces unwanted resonance giving better highs. The woofer cones are now dual layered and indented for better lows.

Gezien je signature zal je redelijk bevooroordeeld zijn.Ik ben echter niet bevooroordeeld en bekijk de luidsprekers objectief zowel qua klank als techniek.
De 683 s2 heeft tweeters áfgeleid van de cm10, niet de tweeters ván de cm10. Dat is een degelijk verschil, en hoor je ook goed. Ik kan me heel goed voorstellen dat de nieuwe 600 serie dichter naar de CM toe kruipt omdat de techniek niet stilstaat, en de cm serie al weer een aantal jaren meegaat. Maar de 600 s2 wijkt qua geluidsbeeld en klank nog behoorlijk af van de CM serie.

Overigens heeft mijn B&W voorkeur hier niets mee te maken gezien we twee B&W series vergelijken....

gewoon nee.

• OMD

OMD

Bloemstukje schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:11:
[...]

De 683 s2 heeft tweeters áfgeleid van de cm10, niet de tweeters ván de cm10. Dat is een degelijk verschil, en hoor je ook goed. Ik kan me heel goed voorstellen dat de nieuwe 600 serie dichter naar de CM toe kruipt omdat de techniek niet stilstaat, en de cm serie al weer een aantal jaren meegaat. Maar de 600 s2 wijkt qua geluidsbeeld en klank nog behoorlijk af van de CM serie.

Overigens heeft mijn B&W voorkeur hier niets mee te maken gezien we twee B&W series vergelijken....
Dat zeg ik ook, nagenoeg hetzelfde, niet dat het dezelfde zijn. Ik heb ze beluisterd en klinken op de zelfde versterker nagenoeg gelijk alleen het laag was anders in mijn beleving. De683 was wat rommeliger.

Maar jij hebt gelijk. Ik met tientallen zoniet honderden mensen zitten er compleet naast.

• Bloemstukje
OMD schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:36:
[...]

Dat zeg ik ook, nagenoeg hetzelfde, niet dat het dezelfde zijn. Ik heb ze beluisterd en klinken op de zelfde versterker nagenoeg gelijk alleen het laag was anders in mijn beleving. De683 was wat rommeliger.

Maar jij hebt gelijk. Ik met tientallen zoniet honderden mensen zitten er compleet naast.
:') . Discussies zijn leuk/interessant maar als jij zo gaat reageren is het einde discussie ;w .

gewoon nee.

• OMD

OMD

Er valt niet te discusseren met iemand die bevooroordeeld is. Wij van wc-eend verhaal.

Wat ik ook zal vermelden, hoeveel mensen dezelfde mening hebben en hoeveel argumenten zelfs met feiten/techniek onderbouwd zijn, je zal altijd je eigen visie hebben en je zal voor jezelf altijd gelijk hebben, jij vindt het geluidsbeeld en klank een wereld van verschil, daar kan ik niets aan veranderen en alle andere ook niet en daar is uiteraard helemaal niets mis mee! Geluid blijft een persoonlijk iets.

Vandaar de je hebt gelijk. Ik adviseer je wat meer fora af te struinen. Indien je in het bezit bent van de cm-serie. Het zijn prachtige luidsprekers, dat zal ik ook nooit ontkennen. Ooit wil ik nog wel eens een set 803's thuis proberen met degelijke eindversterking. Ooit :)

Zullen we maar weer on-topic gaan met foto's? O-)

Mijn beginnende home-cinema. Na veel verschillende dingen te hebben gehad. Van Marantz AV7005 met Emotiva XPA-3 eindbak tot Onkyo TX-NR5007 en Yamaha RX-V663.

Luidspreker historie:

- Monitor Audio Apex
- Monitor Audio RX6
- Wharfedale Opus M1 - 2
- Elac FS207.2 en FS207A
- XTZ 99.38MK1
en nog wel een paar :P heb ik nu eindelijk een paar gevonden die precies bij mijn smaak passen _/-\o_

De Canton Karat 790.2DC

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TJCGR7J-D.jpg

Uiteraard ga ik dit nog uitbreiden met de center en de surrounds. Echter is eerst een andere versterker aan de beurt aangezien ik nu tijdelijk met een pro-logic Denon speel ( de noodversterker :+ )

Verder zie je nog een HTPC met up to date specs en een 55PFL8008.
De lamp is een HUE van Philips. Erg handig 8)

[ Voor 44% gewijzigd door OMD op 27-04-2014 16:04 ]

• Bloemstukje
OMD schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:54:
Er valt niet te discusseren met iemand die bevooroordeeld is. Wij van wc-eend verhaal.
Het gaat hier nota bene om één en hetzelfde merk :'). We vergelijken twee series van hetzelfde merk. Wat heeft dat in vredesnaam met mijn bevooroordeling te maken? Als iemand Audi gek is, en hij zegt dat de A3 beter is dan de A4, dan mag je die discussie niet voeren omdat hij Audi gek is? Jij snapt het echt niet he :')

gewoon nee.

• Masterkale1
Ik heb weer nieuw speelgoed:
Isophon cassiano`s diamant een perfecte match met mijn 3 Frc`s
Av8801 en mm 8077 zijn cinemike getuned

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/a3ytk2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/xfvi2b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ifn2vd.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Masterkale1 op 27-04-2014 16:58 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

OMD schreef op zondag 27 april 2014 @ 14:54:

De lamp is een HUE van Philips. Erg handig 8)
En waar haal je die bol dan weg waar die inzit?

Als ik erop google kom ik alleen de lamp zelf tegen en niet die bol/kap erom heen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
Masterkale1 schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:57:
Ik heb weer nieuw speelgoed:
Isophon cassiano`s diamant een perfecte match met mijn 3 Frc`s
Av8801 en mm 8077 zijn cinemike getuned

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi spul :)
Zal alleen niet goedkoop zijn gok ik zo ;)

Twee vragen:
1) had je niet beter eerst het plafond af kunnen maken voor je deze neerzette en inregelde?
2) wat heb je op je vloer liggen, zijn dat tegels of vloerbedekking? Mooie vloer namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Masterkale1
The Eagle schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:40:
[...]

Mooi spul :)
Zal alleen niet goedkoop zijn gok ik zo ;)

Twee vragen:
1) had je niet beter eerst het plafond af kunnen maken voor je deze neerzette en inregelde?
2) wat heb je op je vloer liggen, zijn dat tegels of vloerbedekking? Mooie vloer namelijk :)
Thnx, Heb ze niet nieuw gekocht ;)

De vloer is laminaat.

Inregelen is niet nodig alleen volume .. Athans ik gebruik audyssey niet meer met deze setup (Alleen de woofer)

Mijn plafond heeft wat vertraging opgelopen omdat de ledstrips niet goed waren.

[ Voor 3% gewijzigd door Masterkale1 op 27-04-2014 17:51 ]

• OMD

OMD

Bloemstukje schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:48:
[...]

Het gaat hier nota bene om één en hetzelfde merk :'). We vergelijken twee series van hetzelfde merk. Wat heeft dat in vredesnaam met mijn bevooroordeling te maken? Als iemand Audi gek is, en hij zegt dat de A3 beter is dan de A4, dan mag je die discussie niet voeren omdat hij Audi gek is? Jij snapt het echt niet he :')
OK, nog 1 keer dan omdat ik niet zo houd van die denigrerende jij snapt het echt niet he.

Ik vergeleek de 683s2 met de cm9, correct?
De 683s2 heeft net als de cm10 een tweeter in eigen behuizing die nagenoeg gelijk is qua techniek, correct?
Dit is technisch onderbouwd en kunnen we lang over discussiëren maar dit is een feit.
Ergo, het verschil tussen de cm9 en de 683s2 is bijna komen te vervallen omdat de de cm9 nog zover ik weet niet de dubbele dome gebruikt in een aparte behuizing. ( de oude techniek dus )
Als bron gebruik ik trouwens de b&w website en avforums.

Misschien spring ik een beetje uit de bocht met bevooroordeling maar het is algemeen bekend wanneer je iets hebt gekocht van 2500 euro en na een tijdje komt er iets uit van 1500 met nagenoeg dezelfde prestaties, mensen altijd hun product proberen te rechtvaardigen.

Ik denk dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen. Ik vergelijk enkel de cm9 met de 683s2 net als ze op avforums hebben gedaan en kwamen tot dezelfde conclusie als ik. Er zou best verschil in kunnen zitten ( mid gebied was gewoon strakker van de cm9 ) maar vindt het persoonlijk moeilijk om 1000 euro verschil te rechtvaardigen tussen de twee. Maakt mij verder niet uit, vond ze beide niet klinken naar mijn smaak :9
Ik heb trouwens de cm10 niet beluisterd dus daar kan ik niet over oordelen. Ik ben er heilig van overtuigd dat dit een beter presterende speaker is dan de cm9 en de 683s2 bij elkaar.

We zijn allebei liefhebbers, dat is het belangrijkste en als ik niet begrijpelijk over kom dan mijn excuses.
*;

De HUE is een aparte lamp ( het peertje zeg maar ). De bol komt van ikea O-)

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 27-04-2014 18:15 ]

Ik zal wel een mierenneuker zijn, maar je laat CineMike voor duizenden euro's aan je apparatuur knutselen en dan krijgt hij het niet voor elkaar de sticker van de AV en MM op dezelfde plek te plakken :? Zal wel iets met High-end en stickers zijn, de Denon AVP met 3D upgrade heeft ook zo'n issue.

Verder wel mooie spullen natuurlijk :)

• Masterkale1
FeaR schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:58:
[...]

Ik zal wel een mierenneuker zijn, maar je laat CineMike voor duizenden euro's aan je apparatuur knutselen en dan krijgt hij het niet voor elkaar de sticker van de AV en MM op dezelfde plek te plakken :? Zal wel iets met High-end en stickers zijn, de Denon AVP met 3D upgrade heeft ook zo'n issue.

Verder wel mooie spullen natuurlijk :)
Ja dat had ik ook al gezegd haha.. ik verplaats de sticker wel ff.

Done.. was er zonder schade af te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Masterkale1 op 27-04-2014 18:14 ]

Masterkale1 schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:03:
[...]

Ja dat had ik ook al gezegd haha.. ik verplaats de sticker wel ff..
Gelukkig dat ik niet de enige ben :P

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic