Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.796 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:54

Pixeltje

Woo-woohoo!

Lekker dat je de ruimte hebt voor een aparte kamer! Ik heb zelf ook een Sanyo PLV-Z5, ook tweedehands gekocht. Het kan de moeite zijn om 'm even open te schroeven en te ontstoffen, daar worden ze lekker stil van.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Pixeltje schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 06:45:
[...]

Lekker dat je de ruimte hebt voor een aparte kamer! Ik heb zelf ook een Sanyo PLV-Z5, ook tweedehands gekocht. Het kan de moeite zijn om 'm even open te schroeven en te ontstoffen, daar worden ze lekker stil van.
goed idee. heb t dee dat de ven niet draait kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Ron_Tweaker schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:35:
Tijdje terug bezig geweest met de akoestiek van mijn woonkamer, vooraf een meting verricht. Op zich waren de uitkomsten niet verkeerd, heb uiteindelijk toch 4 panelen van 1.24m x 1.04m opgehangen met Akotherm materiaal erin verwerkt van 5cm dik. Zie hier het resultaat:

[afbeelding]

Klinkt nu warmer met minder galm in de woonkamer. Heerlijk. Ik twijfelde om ook panelen aan het plafond te hangen, maar het moet wel praktisch en esthetisch blijven (helaas...).
Mooi meubel! Waar komt ie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Jawel:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2re0hnp.jpg
Puur en prachtig geluid

Bowers & Wilkins lanceert de nieuwe CM Serie

*knip* in deze lap puur commerciële tekst

Beschikbaarheid en prijzen
De nieuwe CM Serie is begin september 2014 verkrijgbaar.
De nieuwe CM1 is verkrijgbaar voor € 900,- per paar.
De nieuwe CM5 is verkrijgbaar voor € 1300,- per paar.
De nieuwe CM6 is verkrijgbaar voor € 1900,- per paar.
De nieuwe CM8 is verkrijgbaar voor € 1900,- per paar.
De nieuwe CM9 is verkrijgbaar voor € 2700,- per paar.
De CM10 is verkrijgbaar voor € 3600,- per paar.
De nieuwe CM Centre is verkrijgbaar voor € 650,- per stuk.
De nieuwe CM Centre 2 is verkrijgbaar voor € 1000,- per stuk.
De nieuwe ASW10CM S2 is verkrijgbaar voor € 1350,- per stuk.
De nieuwe FS-CM standaard is verkrijgbaar voor € 500,- per paar.

[ Voor 177% gewijzigd door FeaR op 01-09-2014 18:32 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaethem
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 11:04
Wel jammer dat de CM Centre 2 S2 nog steeds alleen in het zwart leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Nope. Ook wit en 'rosenut'.
Alle nieuwe CM Serie luidsprekers zijn verkrijgbaar in een Gloss Black, Rosenut en Satin White afwerking, met uitzondering van de ASW10CM S2, deze is enkel verkrijgbaar in Gloss Black en Satin White. De FS-CM S2 standaard is verkrijgbaar in een zwarte en zilveren afwerking.

[ Voor 154% gewijzigd door SannrHerr op 27-08-2014 16:43 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaethem
Excuus. Staat niet op de site, wel in de brochure zie ik nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Heb de nieuwsbrief ook gekregen. Beetje suf dat de foto van de 3 verschillende kleurencombi's van de S1 is (zie jij een tweeter on top??) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaethem
Pjotr22 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:26:
Heb de nieuwsbrief ook gekregen. Beetje suf dat de foto van de 3 verschillende kleurencombi's van de S1 is (zie jij een tweeter on top??) 8)7
Zo te zien zijn de foto's wel degelijk van de S2 maar staan de CM6 en CM10 er niet op.
De tweeters hebben het roostertje welke niet op de S1 zat, die had een extra brede aluminium rand om de tweeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

alaethem schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:01:
[...]

Zo te zien zijn de foto's wel degelijk van de S2 maar staan de CM6 en CM10 er niet op.
De tweeters hebben het roostertje welke niet op de S1 zat, die had een extra brede aluminium rand om de tweeter.
Vind dit eigenlijk minder mooi.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
Naar mijn mening is de nieuwe serie lang niet zo mooi als de S1. Overigens is het persbericht echt waardeloos geschreven, zie ik veel spelfouten, taalfouten en zijn leestekens verkeerd gebruikt. Maargoed, zullen wel stress hebben gehad op de afdeling van de importeur? Jammer van zo'n 'premium' merk en productlijn als je het mij vraagt. Neemt niet weg dat ik nog steeds zeer content ben met mijn oude CM1's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zullen we bij deze weer ontopic gaan? Mocht er behoefte zijn staat het ieder vrij om "Het grote B&W-topic" te openen, maar in dit topic is de bespreking van de CM S2-lijn offtopic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:14
Nou, ik zal mijn gewijzigde setup maar weer eens posten. Ik heb in het verleden 2x hier gepost, en nu heb ik wederom een nieuwe TV, dus ik zal e.e.a. maar weer eens tonen:

Ik had een Samsung UE46D8000. Die heb ik nog steeds, maar is van de woonkamer naar de slaapkamer gegaan. In de woonkamer heb ik nu een Toshiba 58M9363DG U-HD TV gekocht. Ik ben dus van 46" naar 58" gegaan.

TV: Toshiba 58B9363DG
Versterker: Denon 2113
Speakers: Mordaunt-Short Premier, maar LF en RF zijn Quadral M30's
Mediaspeler: Asrock HTpc met XBMC
Game Console: PlayStation 4

De 2 lampen die op het TV dressoir staan bevatten Philips Hue LED verlichting.

Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Game%20Setup/IMG_4960_zps31b9e6a3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Game%20Setup/IMG_4961_zps41c5c672.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Game%20Setup/IMG_4965_zpsc2b5d517.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Game%20Setup/IMG_4963_zpsd59253ba.jpg

Er staat nog SAMSU op het display van de Denon, omdat ik nog geen zin heb gehad dit aan te passen naar TOSHI. :P Oh en de TV staat op de Duitse RTL omdat m'n vriendin Duits is ;)

Boven heb ik dus eerder genoemde Samsung TV aan de muur hangen met daarbij een Boxee Box. Deze moet tzt ook nog vervangen worden door iets met XBMC, maar ik heb officieel geen DVD spelers meer in huis, en 2 weken geleden zijn ook alle DVDs, iets van 1100 stuks ofzo, weg gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Just_A_User op 27-08-2014 20:52 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ziet er mooi uit :). Waar heb je die lampen gehaald/welk model is het?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 13:14
Borromini schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:16:
Ziet er mooi uit :). Waar heb je die lampen gehaald/welk model is het?
Dat weet ik echt niet meer, heb ik gekocht in 2008 :D De Philips Hue zitten dus in die armaturen gedraaid, maar welke lampen dat zijn, geen enkel idee.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:01:
[...]

Mooi meubel! Waar komt ie vandaan?
Is maatwerk geweest, rechtstreeks uit Indonesië :)

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Is dat te betalen?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:54

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pjotr22 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 07:17:
[...]

goed idee. heb t dee dat de ven niet draait kan dat kloppen?
Nou die gaat vanzelf aan normaliter, als de beamer het warm begint te krijgen. Als je het idee hebt dat hij het niet doet (leg je oor eens dicht tegen de beamer aan als hij een halfuurtje gedraaid heeft) dan moet je zeker weten even een operatie uitvoeren, want die lamp gaat erg kort mee als hij te warm wordt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02

Audione0

Strijdt der titanen

Just_A_User schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:48:
Nou, ik zal mijn gewijzigde setup maar weer eens posten. Ik heb in het verleden 2x hier gepost, en nu heb ik wederom een nieuwe TV, dus ik zal e.e.a. maar weer eens tonen:

Ik had een Samsung UE46D8000. Die heb ik nog steeds, maar is van de woonkamer naar de slaapkamer gegaan. In de woonkamer heb ik nu een Toshiba 58M9363DG U-HD TV gekocht. Ik ben dus van 46" naar 58" gegaan.

TV: Toshiba 58B9363DG
Versterker: Denon 2113
Speakers: Mordaunt-Short Premier, maar LF en RF zijn Quadral M30's
Mediaspeler: Asrock HTpc met XBMC
Game Console: PlayStation 4

De 2 lampen die op het TV dressoir staan bevatten Philips Hue LED verlichting.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er staat nog SAMSU op het display van de Denon, omdat ik nog geen zin heb gehad dit aan te passen naar TOSHI. :P Oh en de TV staat op de Duitse RTL omdat m'n vriendin Duits is ;)

Boven heb ik dus eerder genoemde Samsung TV aan de muur hangen met daarbij een Boxee Box. Deze moet tzt ook nog vervangen worden door iets met XBMC, maar ik heb officieel geen DVD spelers meer in huis, en 2 weken geleden zijn ook alle DVDs, iets van 1100 stuks ofzo, weg gegaan.
Ziet er netjes uit :)
Mooie quadrals! Ik ben aan het sparen voor de M40.
Mijn toenmalige denon AVR2113 vond de M40 (die ik mocht testen op mijn systeem) niet zo heel leuk op wat hoger volume. Schoot vaak in de protect mode.
Nu ik een wat sterkere receiver heb, die na wat test de M40 wel goed aan kan sturen, zet ik elk dubbeltje opzij.

Hoe klinken de M30? Deze wil ik waarschijnlijk als surround in gaan zetten en mijn M20 als surround back/of als front high.

Dat kleine centertje kan echt niet, daar moet ook een quadral voor in de plaats gezet gaan worden hoor. Ze zijn alleen zo duuuuurrr 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 28-08-2014 08:43 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Sterker nog: Bij een te lichte versterker heb je eerder kans op opgeblazen speakers, met alle pieken die zo'n ding veroorzaakt.

• Wayneheadx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb voor de fun een setje oude Quadral's gekocht. De Amun mk V.Deze speakers zijn 3 weg en 4 ohm.
Nu heb ik ze naast m'n CM8 aangesloten op de Marantz SR5005 receiver voor een A/B vergelijking, maar ik heb het gevoel dat het geluid niet echt lekker loskomt van de speaker, heel terughoudend.
Zou dit kunnen komen doordat de speakers 4 ohm zijn en de Marantz dit niet zo fijn vind?
Want waarschijnlijk zitten er dan ook dalen bij naar de 2-3 ohm...
Oftewel zou een dikkere (stereo) versterker erachter hangen beter resultaat geven?

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Wayneheadx schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:35:
Ik heb voor de fun een setje oude Quadral's gekocht. De Amun mk V.Deze speakers zijn 3 weg en 4 ohm.
Nu heb ik ze naast m'n CM8 aangesloten op de Marantz SR5005 receiver voor een A/B vergelijking, maar ik heb het gevoel dat het geluid niet echt lekker loskomt van de speaker, heel terughoudend.
Zou dit kunnen komen doordat de speakers 4 ohm zijn en de Marantz dit niet zo fijn vind?
Want waarschijnlijk zitten er dan ook dalen bij naar de 2-3 ohm...
Oftewel zou een dikkere (stereo) versterker erachter hangen beter resultaat geven?
Dat is dus ook de reden dat mijn geleende quadrals M40 mijn voormalige denon 2113 om zn knieen kreeg door de receiver in de protect mode te zetten op hoger volume. Het klonk wollig en op de achtergrond, door het volume een stuk hoger te zetten werd dat enigszins weggehaald. Uiteindelijk werd ik wel getrakteerd op een uitgeschakelde receiver, wat je dus niet wilt.
Mijn Cambridge 651r doet het nu min of meer op zn sloffen (beetje aangedikte opmerking :)) en er komt veel meer kracht uit, uit deze zwaardere receiver.
De 1 noemt dat los van de speaker, de ander meer punch. Maar om een lang verhaal kort te maken, het klinkt beter op een sterkere receiver, en dat is de discussie die we aan het voeren zijn.

Ik ben nu druk aan het sparen om ze ze zelf aan te schaffen overigens. want ze nogal kostbaar. Nu moet ik het nog even doen met de M20's

[ Voor 7% gewijzigd door Audione0 op 28-08-2014 12:59 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
FeaR schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:24:
[mbr]Zullen we bij deze weer ontopic gaan? Mocht er behoefte zijn staat het ieder vrij om "Het grote B&W-topic" te openen, maar in dit topic is de bespreking van de CM S2-lijn offtopic.[/]
Is niet eens zo een slecht idee om een Grote B&W topic te openen, waarom is die er eigenlijk nog niet.
Van de andere bekende merken is er wel een topic van?

Wil er best eentje openen maar heb geen tijd om een hele topic start met alle informatie en zo erin te vermelden, word dan wel een lege boel en dat is denk ik niet de bedoeling.
Dus misschien dat iemand anders het dan wilt doen?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
Binnenkort ga ik daarmee aan de slag :)

Fanboy :P

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 02-09-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Laatst online: 24-06 01:08
Bij deze dan ook mijn ''home cinema'' systeem.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/5n678i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2w3c6z4.jpg
Wat je ziet:

Voorversterker: Van Medevoort CA230.
Eindversterker: Classe Ca-101.
Subwoofer: Mirage Omni S8.
Front speakers: Kef Cresta 2.
DAC: Cambridge Audio Azur DacMagic.
Mediaplayer: Playstation 3 160GB.
TV: Sharp Aquos 52'' Full HD tv (uit 2008)
Streaming device: Apple AirPort Express.
TV tuner/recorder: Ziggo / Cisco HDD recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Laatst online: 18-09 21:17
Hi all,

Ik heb misschien een hele gekke vraag, maar kom er in de verschillende fora niet echt uit.
Ik bezit nu een 2.0 Dali Ikon 5 MKII set. (Nieuwe receiver wordt waarschijnlijk de NAD T748v2 of stereo: C356BEE).

Ik luister 70% muziek en 30% kijk ik film. Op zich gaat het met film kijken prima, maar mis toch wel wat beleving.

Nu wil ik sowieso gaan uitbreiden naar een 2.1, door een subwoofer aan te schaffen, maar zie ook wel eens mensen met een 3.1 systeem, door een center toe te voegen.

Heeft dit zin? (3.1).. Kan iemand mij uitleggen hoe dat nou zit..2.0, 2.1, 3.0, 5.1.. wat is nou goed voor welk gebruik en wat is door jullie aan- of af te raden?

bedankt!
Grt Queros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:11

rickysedai

Whoop whoop

Queros schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:52:
(...)

Heeft dit zin? (3.1).. Kan iemand mij uitleggen hoe dat nou zit..2.0, 2.1, 3.0, 5.1.. wat is nou goed voor welk gebruik en wat is door jullie aan- of af te raden?

(...)
Is een beetje als vragen welk eten het lekkerste is. Ieder heeft zijn eigen voorkeur.

Met betrekking tot 2.0, 5.1 en dergelijke: oneven cijfer houdt in dat je een centerspeaker hebt. Alles na de . is het aantal subwoofers. 2.0 is alleen frontspeakers. 4.0 is inclusief rear. En dan kan je nog naar 6.0 en 8.0. Een 5.2 opstelling is dus 2 fronts, 2 rears, 1 centerspeaker en 2 subwoofers.

Voor muziek neigen veel mensen naar een 2.0 opstelling. Een 2.1 met subwoofer zal fear je zeker aanraden. Persoonlijk vind ik een centerspeaker en een subwoofer onmisbaar voor de echte filmbeleving. Heb lang met veel plezier een 3.1 opstelling gehad. Sinds kort heb ik 5.1. Als je het mij vraagt is dat een leuke toevoeging, maar voor mij zeker niet onmisbaar. Als ik jou was zou ik zeker voor 3.1 gaan. Dan kan je op de lange termijn eventueel nog uitbreiden. Maar zoals ik al eerder zei, iedereen heeft zijn eigen voorkeur.

Centerspeaker geeft overigens met name de stemmen weer. Dus voor de verstaanbaarheid stukken beter. En een goede subwoofer hoor je niet, maar voel je door je hele lijf. Top voor de echte filmbeleving dus!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja ik heb ook heel bewust een goede 2.0 set staan. Ik luister merendeel muziek maar ook een film, mits de speakers een beetje goed gericht staan, gaat heel erg goed. Ook ruimtevullend en duidelijk de geluiden om je heen. Maar zo zijn er ook zat mensen die toch liever voor een surround opstelling gaan. Mijn kamer leent zich er niet voor (wat te kort imho) maar ook kan het mij niet bekoren qua geluid.

Puur allemaal een keuze naar smaak. Ik zou zeggen ga eens rondluisteren met wat eigen muziek en beslis dan wat je wilt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Een goed opgestelde 2.0 set hoeft zeker niet minder te klinken, maar als je opstelling minder is, of je zit eens ergens anders/hebt vrienden die mee kijken, dan zit je vaak niet meer in de sweetspot. In dat geval is een center wel fijn.

Gisteren de LX72 de deur uit gedaan. Hij is echt te lomp en wil een ander tv meubel die past bij de andere meubels. Aangezien onze andere meubels bladen van onbewerkt/oud teak van 3 cm, is dat echt niet te combineren met iets van een ander merk. Dus LX72 de deur uit en vanochtend voor €600 een X4000 gehaald.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het afwerkingsniveau van een versterker rond de €1400 redelijk matig vind. Het voelt niet echt premium, iets wat de LX72 zeker wel had (nieuwprijs van €1600). Mooiere materialen, zwaarder opgebouwd (bijna 2 maal zo zwaar!). De app van de Denon is echt schandalig slecht. Dat men zoiets op de markt heeft durven zetten! Onstabiel en traag als dikke poep door een trechter. Maakt me verder niet uit, ik zal het amper gebruiken.

Ik heb de X4000 boven de SR6008 gekozen (zelfde prijsniveau momenteel) wegens de betere Audyssey kalibratietechniek. De X4000 is uitgerust met de MultEQ XT32 versie. Hoewel het goed lijkt te werken, vind ik de Pioneer MCACC echt beduidend beter klinken na kalibratie. Dat kan natuurlijk ook door mijn kamer komen of dat ik nog wat moet spelen met instellingen. Nadat ik handmatig wat zaken had aangepast klinkt het wel goed nu.

De geluidskwaliteit is verder prima en ze weten voldoende vermogen in de CM1 speakers te pompen. Ik mis op Pure Direct eigenlijk niets. Met Audyssey aan, vind ik het vrij nep klinken. Dat klonk op de Pioneer wel beter. Voordeel is echter wel dat ik nu meer mogelijkheden heb om het in te stellen qua crossover (per kanaal) en dat de sub nu ook mooi mee kan spelen in direct mode.

Natuurlijk is het een eerste indruk, ik zal de aankomende dagen nog wel het één en ander moeten tweaken. Maar de Pioneer LX72 ga ik zeker wel missen :( Wat een beest van een versterker is dat toch!

Zoals vele van jullie wellicht gezien hebben, had ik mijn CM speakers ook te koop staan. Het is echt belachelijk welke prijzen er voor worden gegeven. Met andere woorden, ik ga gewoon nog ene paar jaar van ze genieten en zoek dan wel een ander doel voor ze. Ik vind ze nog steeds mooier dan de CM1 S2.

Vanavond is de vriendin van huis en ik heb net U571 klaar staan om wat tests te draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik zou toch zweren dat ik in dit topic iemand gezien heb met Kewlox kasten in z'n home-cinema. Maar die kan ik nu niet meer vinden, zelfs niet met de zoekfunctie.

Heeft iemand van jullie een home cinemaset en Kewlox kasten in dezelfde kamer? Ik ben vandaag in de showroom geweest en het ziet er allemaal prachtig uit, maar ik vond dat de schotjes en deurtjes wat los in de kasten zitten. Dat is normaal gesproken geen enkel probleem, maar ik ben bang dat dit gaat trillen. Ik hou ervan om bij films het geluid _hard_ te hebben en ik weet zeker dat ik me ga ergeren aan rammelende deurtjes. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

PhilipsFan schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 01:17:
Ik zou toch zweren dat ik in dit topic iemand gezien heb met Kewlox kasten in z'n home-cinema. Maar die kan ik nu niet meer vinden, zelfs niet met de zoekfunctie.

Heeft iemand van jullie een home cinemaset en Kewlox kasten in dezelfde kamer? Ik ben vandaag in de showroom geweest en het ziet er allemaal prachtig uit, maar ik vond dat de schotjes en deurtjes wat los in de kasten zitten. Dat is normaal gesproken geen enkel probleem, maar ik ben bang dat dit gaat trillen. Ik hou ervan om bij films het geluid _hard_ te hebben en ik weet zeker dat ik me ga ergeren aan rammelende deurtjes. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Wist je dat tweakers ook eenzelfde functie als google gebruikt? jaja, de zoekfunctie :X

Reinier in "Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Queros schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:52:
Hi all,

Ik heb misschien een hele gekke vraag, maar kom er in de verschillende fora niet echt uit.
Ik bezit nu een 2.0 Dali Ikon 5 MKII set. (Nieuwe receiver wordt waarschijnlijk de NAD T748v2 of stereo: C356BEE).

Ik luister 70% muziek en 30% kijk ik film. Op zich gaat het met film kijken prima, maar mis toch wel wat beleving.

Nu wil ik sowieso gaan uitbreiden naar een 2.1, door een subwoofer aan te schaffen, maar zie ook wel eens mensen met een 3.1 systeem, door een center toe te voegen.

bedankt!
Grt Queros
Subwoofer is vooral interessant als je normale speakers niet laag genoeg gaan of als je het laag verder wil benadrukken. Die Dali's zou ik persoonlijk afdoende vinden...

http://velodyne.com/tech/what-is-a-subwoofer-why-do/

Bedenk bij het maken van een keuze tussen stereo en surround dat je voor hetzelfde geld een betere stereo versterker hebt dan een surround receiver! Als je 5 kanalen op dezelfde kwaliteit versterkt wil hebben als 2 heb je meer hoogwaardige componenten nodig en ben je (dus) meer geld kwijt.

Als muziek voor jou zo veel belangrijker is, zou ik liever investeren in een mooie stereo versterker. Heb ik zelf ook gedaan. Muziek heeft de hoogste prioriteit. En ook zonder dat ik schoten of helikopters achter me hoor tijdens het kijken van een film, kan ik me goed inleven in een verhaal. ;)

Zo'n 356 is een mooie versterker. Kun je ook nog een DAC of Phono pre-amp in laten bouwen. Past ook prima bij die speakers. Je zou zelfs een stapje hoger kunnen gaan (met het geld dat je bespaard op de aanvullende speakers van een surround set en een subwoofer), dan heb je ook de ruimte om die Dali's op een gegeven moment voor een nieuwer/beter model te vervangen.

Voordeel van stereo is ook nog eens dat het niet zo snel verouderd. Een surround versterker is na X jaar ouderwets, omdat de aansluitingen niet meer up-to-date zijn...

Oh, en NAD en Dali passen prima bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:10:
Bij deze dan ook mijn ''home cinema'' systeem.
Mijn complimenten voor deze set. Straalt echt wat uit, dat je een liefhebber bent. Top.

Ik zie dit 100x liever dan de zoveelste B&W set die "zo mooi" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
JAHRASTAFARI schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:06:
[...]
Mijn complimenten voor deze set. Straalt echt wat uit, dat je een liefhebber bent. Top.

Ik zie dit 100x liever dan de zoveelste B&W set die "zo mooi" is.
Knip, dat ook mag ook genuanceerder.

[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 31-08-2014 20:35 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Audione0 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 11:18:
[...]

Wist je dat tweakers ook eenzelfde functie als google gebruikt? jaja, de zoekfunctie :X

Reinier in "Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21"
Hmm, die had ik wel gezien maar ik wist niet helemaal zeker of ik deze bedoelde. Maakt ook niet uit, de vraag blijft staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Laatst online: 18-09 21:17
Dus als ik het goed begrijp..zou een 3.1 opstelling prima zijn, maar mis je tov 5.1 de 'surround effecten'. Voordeel van de center is spraak gecentreerder in je woonkamer voor als mensen niet in de 'sweet spot' zitten. Sub is duidelijk..

Mijn vriendin wil geen achterspeakers, dus 3.1 is dan prima?
SannrHerr schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:01:
[...]

Subwoofer is vooral interessant als je normale speakers niet laag genoeg gaan of als je het laag verder wil benadrukken. Die Dali's zou ik persoonlijk afdoende vinden...

http://velodyne.com/tech/what-is-a-subwoofer-why-do/

Bedenk bij het maken van een keuze tussen stereo en surround dat je voor hetzelfde geld een betere stereo versterker hebt dan een surround receiver! Als je 5 kanalen op dezelfde kwaliteit versterkt wil hebben als 2 heb je meer hoogwaardige componenten nodig en ben je (dus) meer geld kwijt.

Als muziek voor jou zo veel belangrijker is, zou ik liever investeren in een mooie stereo versterker. Heb ik zelf ook gedaan. Muziek heeft de hoogste prioriteit. En ook zonder dat ik schoten of helikopters achter me hoor tijdens het kijken van een film, kan ik me goed inleven in een verhaal. ;)

Zo'n 356 is een mooie versterker. Kun je ook nog een DAC of Phono pre-amp in laten bouwen. Past ook prima bij die speakers. Je zou zelfs een stapje hoger kunnen gaan (met het geld dat je bespaard op de aanvullende speakers van een surround set en een subwoofer), dan heb je ook de ruimte om die Dali's op een gegeven moment voor een nieuwer/beter model te vervangen.

Voordeel van stereo is ook nog eens dat het niet zo snel verouderd. Een surround versterker is na X jaar ouderwets, omdat de aansluitingen niet meer up-to-date zijn...

Oh, en NAD en Dali passen prima bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Queros schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:29:
Dus als ik het goed begrijp..zou een 3.1 opstelling prima zijn, maar mis je tov 5.1 de 'surround effecten'. Voordeel van de center is spraak gecentreerder in je woonkamer voor als mensen niet in de 'sweet spot' zitten. Sub is duidelijk..

Mijn vriendin wil geen achterspeakers, dus 3.1 is dan prima?

[...]
Een center speaker doet heel veel. Ik heb zelf een 2.0 opstelling van Dali en hoorde laatst bij iemand anders een 3.0 en het was een enorm verschil. Vooral de middentonen en spraak komen veel beter naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
Cyleo schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:41:
[...]

Een center speaker doet heel veel. Ik heb zelf een 2.0 opstelling van Dali en hoorde laatst bij iemand anders een 3.0 en het was een enorm verschil. Vooral de middentonen en spraak komen veel beter naar voren.
Ik heb laatst mijn 4.0 setup even getest met een 20 jaar oude speaker die ik nog had liggen als center. Het feit dat je frontkanalen minder belast worden en er stemmen via de center lopen scheelt bij films zo gigantisch veel. Zelfs met een speaker van 20 jaar oude speaker merkte ik een gigantisch verschil. Heb de speaker nu weer weggehaald, want het zag er niet uit :P, maar er gaat wel een nieuwe komen. Ben alleen nog aan het twijfelen tussen de HTM62 of nieuwe CMC van B&W (ze komen bij m'n 685 S1's (fronts))...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:11

rickysedai

Whoop whoop

Het allerbeste advies wat ik zelf ooit heb gekregen is om te gaan luisteren, luisteren en nog eens luisteren! Bij de betere hifi zaken kunnen ze een opstelling maken met jouw frontspeakers. Probeer dan een aantal centerspeakers en subwoofers en kijk wat jouw voorkeur geniet. Puur muziek zou ik 2.0 doen, wat SannrHerr zegt. Maar gezien jouw 30% films zou ik neigen naar een center en een subje voor erbij. Maar dan lever je qua versterker wel weer in ten opzichte van een stereoversterker pur sang.
Ik persoonlijk zit denk ik op 70% film en 30% muziek. Maar dat komt ook wel omdat ik zo belachelijk veel speakers heb. Is bijna zonde om muziek te gaan luisteren... :P

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ik heb nu een set andere speakers, ik zal vanavond even een update posten, tevens is er ook een Apple iTV 1G bij gekomen, al met al is het een zeer geslaagde setup tot nu toe, al zijn sommige sets toch ook heel erg mooi, mijn complimenten voor alle audio liefhebbers hier, gelukkig bestaand die nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
veel mensen hebben geen idee dat 50-70% van de surround effects over de center gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
Het topic lijkt meer richting home-cinema advies te gaan dan dat er ook daadwerkelijk gereageerd wordt op home-cinema showcases van mensen. Is het overigens niet tijd om het topic een nieuwe pagina te geven daar we alweer op 330 pagina's zitten? (heb geen idee hoe dat laatste in zijn werk gaat en wanneer men dit normaal gesproken doet)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Misschien een idee voor de mods hier om de reacties even naar het advies topic te verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oftewel:

Afbeeldingslocatie: http://i176.photobucket.com/albums/w186/vaskidmark/thisthreadisuselesswithoutpics-1.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Laatst online: 10-09 06:55
Hier dan ook mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wb3OHlMl.jpg

- Yamaha RX-V473
- Teufel Ultima MK40 2.0
- LG 50PV350 50"
- Boxee Box met XBMC
- XBOX360 + Kinect
- UPC Decoder
- 5 poorts Gigabitswitch D-Link + 10 poorts Sitecom HUB

Meubel aangepast zodat de Yamaha er in past, aangezien er weinig meubels zijn waarbij dit standaard het geval is :P
Gelukkig past daardoor de TV ook nog net, heb nog een cm of 4 speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ja, alles is tegenwoordig gericht op alles-in-een-setjes ipv. hifi/home cinema.

Hoe klinken die Teufels? Slimme jongens zijn dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Laatst online: 10-09 06:55
SannrHerr schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:17:
Ja, alles is tegenwoordig gericht op alles-in-een-setjes ipv. hifi/home cinema.

Hoe klinken die Teufels? Slimme jongens zijn dat!
Inderdaad, mega irritant :p

De Teufels klinken boven verwachting goed, had er in eerste instantie, gezien de reviews ietsje minder van verwacht omdat ze het daar vaak hadden over het resoneren van de bak, maar dit is uiteindelijk niet eens hoorbaar.
Later wil ik toch nog wel eens voor de T500 MK2 gaan, die zijn nog beter dan de Ultima 40 en gezien de prijs nog steeds hartstikke aantrekkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Pjotr22 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 07:58:
veel mensen hebben geen idee dat 50-70% van de surround effects over de center gaan!
Ja daarom gewoon een super goede center kopen als je veel films kijkt :p

Like a diamond. Nog steeds erg blij mee

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/hwftef.jpg

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:41
Masterkale1 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:00:
[...]

Ja daarom gewoon een super goede center kopen als je veel films kijkt :p

Like a diamond. Nog steeds erg blij mee

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Welk merk is het? Canton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Ik gok Isophon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Mijne doet het ook erg goed bij films en sommige games
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/ul1veeu23/20140902_235642.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ik zou zon Klipsch wel eens willen doormeten. Interessant ontwerp, een van de weinige fabrikanten die zich duidelijk voor gecontroleerde afstraling inzetten. Ben benieuwd in hoeverre ze dat gelukt is en daarnaast in hoeverre ze de respons recht hebben gekregen (on axis) met zon constant directivity hoorn.

Mooie foto trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Jag op 03-09-2014 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:22

OMD

Jag schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:45:
Ik zou zon Klipsch wel eens willen doormeten. Interessant ontwerp, een van de weinige fabrikanten die zich duidelijk voor gecontroleerde afstraling inzetten. Ben benieuwd in hoeverre ze dat gelukt is en daarnaast in hoeverre ze de respons recht hebben gekregen (on axis) met zon constant directivity hoorn.

Mooie foto trouwens.
Je moet vooral het geaccentueerde ( scherpe ) hoog kunnen waarderen die vaak hand in hand gaan met een hoorn. Het technische aspect vind ik ook wel interessant zoals jij die beschrijft, geen idee eigenlijk.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
OMD schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:58:
[...]

Je moet vooral het geaccentueerde ( scherpe ) hoog kunnen waarderen die vaak hand in hand gaan met een hoorn. Het technische aspect vind ik ook wel interessant zoals jij die beschrijft, geen idee eigenlijk.
Nou is het geval dat constant directivity hoorns zoals toegepast in de Klipsch, juist een afval van het hoog veroorzaken (+/- >10KHz). Dit door de verminderde loading icm de relatief brede afstraling tov andere type hoorns. Waar je op doelt zijn waarschijnlijk effecten onder de 10KHz die heel hoorbaar kunnen zijn. Dit type hoorn krijgt zijn afstraling door diffractie, en dit is met name op hogere geluidsniveaus heel hoorbaar.

Wat mij betreft zin er betere alternatieven, met name voor thuis gebruik. Maar de aandacht voor een constant afstralingsgedrag is zeldzaam en prijzenswaardig wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik vind het juist wel lekker. Al het andere klinkt meteen zo dof als je gaat vergelijken. Je moet idd niet op aso volumes willen spelen, maar bij de goeie afstelling klinkt het beter dan in de imax.

Je mag gerust eens ding komen horen.
Maat van me heeft de RC 64 meegenomen. Deze was nog sprankelender in het hoog, maar pastte niet bij mijn fronts en was gewoonweg te groot
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/ohow88t63/20140526_212307.jpg
Sorry voor de zure foto. Was toen even snel met de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Mikayu schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:41:
Ik vind het juist wel lekker. Al het andere klinkt meteen zo dof als je gaat vergelijken. Je moet idd niet op aso volumes willen spelen, maar bij de goeie afstelling klinkt het beter dan in de imax.

Je mag gerust eens ding komen horen.
Maat van me heeft de RC 64 meegenomen. Deze was nog sprankelender in het hoog, maar pastte niet bij mijn fronts en was gewoonweg te groot
[afbeelding]
Sorry voor de zure foto. Was toen even snel met de telefoon
Ja ik moet mijn eigen opmerking over diffractie ook een beejte nuanceren, want ook al is dit een hoorbaar effect, het allerbelangriijkste is nog altijd de on axis frequency respons en daarna de totale power respons. En die zijn wellicht prima voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DonJunior schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:11:
Is het overigens niet tijd om het topic een nieuwe pagina te geven daar we alweer op 330 pagina's zitten? (heb geen idee hoe dat laatste in zijn werk gaat en wanneer men dit normaal gesproken doet)
Voorheen werd er bij 1.000 berichten een nieuw topic aangemaakt. Echter is dat met de huidige forumsoftware al lang niet meer nodig. In het Crewforum is er een topic met op dit moment 137.547 reacties and counting. De technische limiet ligt nu meer rond de 10.000 berichten en dat is dus niet eens echt een harde grens. Ik open vast nog wel een keertje deel 49 van dit topic als we rond die koers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 09:44
OMD schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:58:
[...]

Inderdaad het zware nadeel van veel Klipsch hoorns, veel te scherp. Indrukwekkend in de winkel, hoofdpijn als je thuiskomt. Terwijl een hoorn helemaal niet scherp hoeft te zijn.

Als je op zoek bent naar een goed uitgebalanceerde hoorn, zonder overdreven scherpte zou ik eens naar de (betaalbare) JBL studio 5 serie kijken.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 17:16

ktf

Jag schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:21:
Maar de aandacht voor een constant afstralingsgedrag is zeldzaam en prijzenswaardig wat mij betreft!
Vrijwel alle studiomonitoren besteden er aandacht aan. De Genelecs die ik heb staan zijn gespecificeerd on-axis, bij 15 graden, 30 graden, 45 graden, 60 graden én er wordt een power respons opgegeven.

Diffractie rond de randen van de behuizing is vooral belangrijk voor een goed off-axis stereobeeld overigens, iets wat voor home-theater toch wel vrij belangrijk is.

Voor mij is het duidelijk: ik ga mijn home-theater, als het zover is, samenstellen met studiomonitoren 8)

[ Voor 11% gewijzigd door ktf op 04-09-2014 00:50 ]

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 15:20
ktf schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:45:
[...]

Vrijwel alle studiomonitoren besteden er aandacht aan. De Genelecs die ik heb staan zijn gespecificeerd on-axis, bij 15 graden, 30 graden, 45 graden, 60 graden én er wordt een power respons opgegeven.

Diffractie rond de randen van de behuizing is vooral belangrijk voor een goed off-axis stereobeeld overigens, iets wat voor home-theater toch wel vrij belangrijk is.

Voor mij is het duidelijk: ik ga mijn home-theater, als het zover is, samenstellen met studiomonitoren 8)
Is het niet zo dat monitoren het mooiste geluid geven als ze echt naar je toe gericht zijn? En dat ze met name voor near-field gebruik zijn, en niet om een ruimte te vullen met geluid?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Pjotr22
Heb een tijdje Klipsch gehad... voor film en gaming echt heerlijk knallen en lekker goedkope speakers (de instapmodellen dan <600 EUR per speaker).
Je kunt er alleen geen muziek op beluisteren tenzij je van een koor bestaande uit gillende keukenmeiden in je huiskamer wilt hebben. Na een half uur was ik kapot moe van het schelle geluid

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
De instapmodellen van Klipsch zijn vanaf 100 euro p.s. te koop hoor. De Klipsch Reference serie vanaf 200-300 euro per stuk.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Mikayu

Mikayu

.srt

Mijn eerste Eltax of opvolgend setje Jamo waren toch wat vermoeiender met muziek
Goed, hedendaagse muziek is gewoon vermoeiend, zowel de Nautilus als op mijn Reference 8)7

Kom liever met mooie foto's :P
LuPo schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:53:
De instapmodellen van Klipsch zijn vanaf 100 euro p.s. te koop hoor. De Klipsch Reference serie vanaf 200-300 euro per stuk.
Reference, what's in a name...

Om het topic dan nog wat van foto's te voorzien nu we het toch over actieve monitoren hebben.

Nu een weekje in huis: Argon 4750a actieve speakers voor naast de PC.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uzJ1irwaMyhKt0Ps9q0w6tCY/full.jpg

Voor op de werk-/hobbykamer (plaatsing ben ik nog mee aan het spelen):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZTj3s4E0sZtGriy4ub5csbYd/full.jpg

In elke ruimte nu geluid in huis. Van een iShower in de badkamer tot mijn Focal set in de woonkamer. Ook niet heel moeilijk te realiseren in een huis met maar twee (slaap)kamers :+

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 14:20
Ron_Tweaker schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:35:
Tijdje terug bezig geweest met de akoestiek van mijn woonkamer, vooraf een meting verricht. Op zich waren de uitkomsten niet verkeerd, heb uiteindelijk toch 4 panelen van 1.24m x 1.04m opgehangen met Akotherm materiaal erin verwerkt van 5cm dik. Zie hier het resultaat:

[afbeelding]

Klinkt nu warmer met minder galm in de woonkamer. Heerlijk. Ik twijfelde om ook panelen aan het plafond te hangen, maar het moet wel praktisch en esthetisch blijven (helaas...).
Ron, vraagje, wat voor stof heb je gebruikt voor je panelen en je frame zelf van hout gemaakt ?
Ziet er erg strak uit :)

dank je

• Mikayu

Mikayu

.srt

Je kantoor ziet er goed uit fear. Ik wil ook nog zoiets gaan inrichten, heb toch 4 kamers.

Bij de pc heb ik een Renkforce ampje van de conrad. Volgens mij teveel betaald voor het ding maarja. Met 2 boekenplank speakers van Denon bij de kringloop vandaan. Ook niet echt geweldig, maar wel beter dan zo logitech setje

• ktf

ktf

_Brake_ schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:13:
Is het niet zo dat monitoren het mooiste geluid geven als ze echt naar je toe gericht zijn?
Er is geen enkele reden waarom ze geen ruimte zouden kunnen vullen met geluid. En ja, ze geven het beste geluid als ze naar je toe gericht zijn, maar dat kan niet naar iedereen tegelijk in een home-theater opstelling. Daarom is diffractie belangrijk, en studio-monitoren worden daar beter naar ontworpen: vorm volgt functie, in plaats van vorm over functie, zoals bij veel HiFi.
FeaR schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:09:
Nu een weekje in huis: Argon 4750a actieve speakers voor naast de PC.
[...]
Voor op de werk-/hobbykamer (plaatsing ben ik nog mee aan het spelen):
Tip: zet ze op een verhoging, dat scheelt echt onmogelijk veel. De reflecties op het bureau zijn echt desastreus, en de speakers ~ 30cm hoger zetten scheelt heel veel.
ktf schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:47:
[...]
Tip: zet ze op een verhoging, dat scheelt echt onmogelijk veel. De reflecties op het bureau zijn echt desastreus, en de speakers ~ 30cm hoger zetten scheelt heel veel.
~30 centimeter hoger is wel een flink stuk wat ik niet ga redden. Ik wil ze wel iets hoger hebben om de tweeters wat meer op oorhoogte te hebben. Plus dat ik ze dan meteen kan ontkoppelen: de NAS staat niet voor niets nu op de middelste plank, die stond eerst op het bureau :P

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 23:29
Je kan ze toch ook gewoon kantelen zodat de tweeters omhoog wijzen? Auralex heeft daar ook gewoon foampjes voor. Misschien niet het meeste ideale, maar dan ben je wel gelijk klaar.

Ik heb bij mijn bureau IKEA opbergdozen versneden en die gevuld met rubber tuintegels en foam :D

[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 04-09-2014 10:38 ]

ConZito schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:35:
Auralex heeft daar ook gewoon foampjes voor.
Ja! Die zocht ik. Ik had de oplossing van AudioEngine (de DS2) al gevonden, maar ik wist dat er nog iets moest zijn. Helemaal over Auralex heengekeken. En dat terwijl ik in de woonkamer een Subdude HD heb staan :$

• ConZito
Auralex Mopeds is wat je zoekt :)
Ik had de Auralex MoPAD net gevonden bij BAX-Shop. Niet zo mooi als de DS2 van AudioEngine, maar wel fijn dat je vier stuks krijgt zodat je het aan kan passen op de breedte van de speaker. De DS2 is met 11 centimeter toch wel wat klein en iel. Heel bemoedigend en stabiel vind ik deze opstelling er niet uit zien.

• ConZito
Ik gebruik ze voor m'n center dus ik zie ze gelukkig niet. Mooi is anders inderdaad ;)

• Mikayu

Mikayu

.srt

Die zijn wel handig voor de Denons waar de tweeter aan de onderkant zit...

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Daar heb je eventueel ook deze voor: http://www.dynaudio.com/i...es/center_base_2.php#news

• Jag
ktf schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:45:
[...]

Nice, en is de crossover frequentie terug te zien in de power respons :) ? Diffractie is idd een belangrijk en goed hoorbaar iets. En idd belangrijk voor de off axis respons, want hoekafhankelijk. Maar volgens mij zijn de afwijkingen on axis vaak het grootst :o. Ik denk dat het voor goedkope speakers wellicht te duur is om er bij het ontwerp van de baffle rekening mee te houden ? Of misschien vindt men het mooi om het hoekig te maken?
FeaR schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:28:
~30 centimeter hoger is wel een flink stuk wat ik niet ga redden. Ik wil ze wel iets hoger hebben om de tweeters wat meer op oorhoogte te hebben.
Ik kan wel bevestigen dat dit veel uitmaakt. Waarschijnlijk toch het effect van de vroege reflectie van het bureau wat je vermindert door het te verhogen. Gewoon van hout een kleine onderzetter maken?

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik ga vanavond even proberen of iets kantelen verschil gaat maken
Afbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/la38xjhd7/20140904_130418.jpgAfbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/3nvdsr99n/20140904_125748.jpgAfbeeldingslocatie: http://s25.postimg.org/8l8ydvb8r/20140904_125652.jpg

• ktf

ktf

ConZito schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:35:
Je kan ze toch ook gewoon kantelen zodat de tweeters omhoog wijzen? Auralex heeft daar ook gewoon foampjes voor. Misschien niet het meeste ideale, maar dan ben je wel gelijk klaar.
Dat is m.i. niet genoeg. De Genelec's hebben een ingebouwde kantelbare ontkoppelvoet, maar toch werkt verhogen beter. Genelec verkoopt er speciale tafelstatieven voor, met meetdata:

Tafelstatief
Meetdata tafelstatief

Best een flink verschil. Rood is zonder, groen is met.
Jag schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:55:
Nice, en is de crossover frequentie terug te zien in de power respons :) ?
Heel voorzichtig. Kijk zelf maar: crossover zit op 3kHz. De onderste is power response

Genelec 8010 meetdata

• Jag
Mooie meting van Genelec, laat idd flink verschil zien, ook ongeveer wat je verwacht als effect van grotere afstand tot reflecterend vlak (minder laag boost, dip op lagere frequentie en minder diep).

Je ziet de crossover frequentie idd wel voorzichtig terug in de power respons, zal wel door de verticale nullen komen die je onherroepelijk hebt. Echter horizontaal lijkt er geen stap in de directivity te zitten.

Als je trouwens een HT gaat samenstellen uit monitoren, zou ik wel overwegen een type te kiezen met een wat hogere directivity. Of je moet ervoor kiezen om uitgebreide room treatment toe te passen.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Hoewel off topic. Is er voor mij een simpele manier om frequentie respons te meten? Ik beschik over een paar simpele microfoons en windows machines
Heb ook zo calibratie mic voor de receiver als dat meer gaat helpen

Ben wel benieuwd of ik zo verschil kan gaan meten ipv horen

Edit: Er liggen nu 27mm houtjes onder de voorpootjes en het klinkt echt 10x beter. Er is meer stereo aanwezig en dat gerommel rond 400Hz lijkt minder irritant. Voorlopig laat ik het zo

[ Voor 25% gewijzigd door Mikayu op 04-09-2014 18:04 ]

• Jag
Met REW kan je redelijk makkelijk en gratis zelf meten. Op hun site staat veel uitleg over hoe. Zon receiver calibratie mic zal wel omni zijn en redelijk recht. In het hoog worden mics meestal minder betrouwbaar. Maar de meettechniek is het belangrijkste. Zo lang je in de naar field blijft is het redelijk betrouwbaar.

• daanNL
Vandaag mijn Rotel RA-12 binnen gekregen ter vervanging van mijn Rotel RC-6 en RB-06 (voor- en eindversterker). Na een korte eerste luistersessie al direct een groot verschil in dynamiek hoorbaar!

Zal v/h weekend eens foto's maken en delen.

[ Voor 10% gewijzigd door daanNL op 04-09-2014 20:05 ]

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ik twijfel tussen de RA-11 en RA-12 voor bij mijn PC... Denk dat ik ook voor de 12 ga...

Ideale combinatie van phono, line-in en DAC!

• ConZito
ktf schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:52:
[...]

Dat is m.i. niet genoeg. De Genelec's hebben een ingebouwde kantelbare ontkoppelvoet, maar toch werkt verhogen beter. Genelec verkoopt er speciale tafelstatieven voor, met meetdata:
Ik beweer ook nergens dat het genoeg is he. Ik ben het roerend met je eens dat een flinke afstand van een oppervlak dat kan weerkaatsen een goed plan is. Maar het is maar net hoe je het in wil vullen.

• m4yall
  • Laatst online: 12:28
daanNL schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:04:
Vandaag mijn Rotel RA-12 binnen gekregen ter vervanging van mijn Rotel RC-6 en RB-06 (voor- en eindversterker). Na een korte eerste luistersessie al direct een groot verschil in dynamiek hoorbaar!

Zal v/h weekend eens foto's maken en delen.
Staat ook op mijn nominatielijst om mijn PM7001 te vervangen. Komende week komen de CM8S2's binnen als het goed is. Zal dan ook eens een foto posten. Ik heb de RA12 gehoord op de oude CM8 en dat was ook een prima combi.

• Mikayu

Mikayu

.srt

thx Jag, zal vanavond eens kijken. De mic zat bij de Sony ES receiver, daarmee kon hij tot op de centimeter detecteren hoe ver weg alle 8 kanalen stonden door herrie door elke speaker te gaan maken :F

Mijn E-SA9 amp is €10x goedkoper
Vraag me af hoeveel het scheelt tegenover actieve boekenplank/monitors
Alleen de regeling knopjes zijn niet helemaal stabiel. Doet ook irritante plop bij aan en uitzettenAfbeeldingslocatie: http://sm2yer.dyndns.org/shack/acc_renkforce_esa9/bild5.jpg

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 12:50
Aangezien ik onlangs een nieuw TV meubel heb gekocht zocht ik een oplossing voor het wegwerken van alle kabels.

Ik wilde een zo'n kaal mogelijk geheel dus zo weinig mogelijk kabels en andere rommel.

Specificaties Home Cinema:
  • Samsung UE40EH6030W 3D LED TV
  • Pioneer VSX-923
  • Pioneer S-HS100 5.1 speaker set
  • Intel NUC DN2820FYKH met OpenELEC geïnstalleerd
  • Humax IHDR-5200C
  • Marmitek Invisible Control
  • Logitech Harmony One remote
Foto's

Eerst maar een schetsje in Sketchup:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52082984/project/00.jpg

Voor de achterwand heb ik een zooitje eiken gekocht en vanwege het werken van het eiken in delen van 5 cm gezaagd:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52082984/project/02.jpg

Vervolgens alle delen aan elkaar lijmen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52082984/project/03.jpg

Achterframe maken:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52082984/project/04.jpg

Muur voorbereiden zodat achterplaat bevestigd kan worden:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52082984/project/05.jpg

Steun voor TV en meubel en alle kabels klaar leggen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52082984/project/06.jpg

Alle apparatuur in het kastje, niet zo netjes maar moet het nog even goed wegwerken:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52082984/project/08.jpg

LED strips aan beiden zijkanten testen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52082984/project/07.jpg

Uiteindelijk resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/52082984/project/12.jpg

De L-R en center speaker heb ik onderaan het meubel bevestigd, met de MCACC setup heb ik de boel gecalibreerd. Speakers uit het zicht en de Media center ervaring is nog naar mijn tevredenheid.

Moet nog kijken hoet het met de warmte gaat, als het te veel is zal ik iets met ventilatie moeten gaan doen. Voor nu ben ik iig tevreden :)

• m4yall
  • Laatst online: 12:28
Awesome! Mooi gemaakt die wand en de afwerking met Led mag er ook wezen.

• Maxi.Maal
m4yall schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:20:
Awesome! Mooi gemaakt die wand en de afwerking met Led mag er ook wezen.
Thnx! Vooral 's avonds is het een vet gezicht, lijkt net of de wand "zweeft"

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hebben jullie nooit ruzie met de buren? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Wat voor tv kast is dat? lijkt besta maar bovenplaat is dunner of niet? En hoe heb je die nou precies opgehangen? lijkt te zweven...

wat voor hout heb je gebruikt voor het achterframe? Vuren of ook eiken?

En staan de speakers ónder het meubel? Je zou ook met een frame met wit speakerdoek kunnen werken, en die op het meubel plaatsen

edit: erg geslaagd, strak en het straalt iets huiselijks uit door het eiken _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Pjotr22 op 05-09-2014 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Knap gedaan met dat meubel, maar het is niet mijn smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:12

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Maxi.Maal schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:14:
Aangezien ik onlangs een nieuw TV meubel heb gekocht zocht ik een oplossing voor het wegwerken van alle kabels.

Ik wilde een zo'n kaal mogelijk geheel dus zo weinig mogelijk kabels en andere rommel.
Erg vet en top afgewerkt! Mag ik vragen hoe je het eiken aan de muur bevestigd hebt?

Ik zit zelf ook aan een vergelijkbare oplossing te denken namelijk. Alleen het 'onzichtbaar' bevestigen heb ik nog geen idee voor.

[ Voor 64% gewijzigd door Sumerechny op 05-09-2014 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Laatst online: 08:03
Maxi.Maal schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:14:

De L-R en center speaker heb ik onderaan het meubel bevestigd, met de MCACC setup heb ik de boel gecalibreerd. Speakers uit het zicht en de Media center ervaring is nog naar mijn tevredenheid.

Moet nog kijken hoet het met de warmte gaat, als het te veel is zal ik iets met ventilatie moeten gaan doen. Voor nu ben ik iig tevreden :)
Heel erg mooi gedaan. Vooral die planken samenvoegen tot een plaat!

Wel een vraagje. Als je nu nieuwe kabels moet trekken van en naar de TV bijv, hoe doe je dat dan? Hangt het ver genoeg van de muur af dat er een hand tussen kan of heb je dat op een andere manier opgelost?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:12

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:20:
[...]

Wel een vraagje. Als je nu nieuwe kabels moet trekken van en naar de TV bijv, hoe doe je dat dan? Hangt het ver genoeg van de muur af dat er een hand tussen kan of heb je dat op een andere manier opgelost?
Ik gok laten zakken ipv omhoog werken :)

Edit: ah, de openingen zitten niet boven elkaar, excuus, je hebt een goed punt idd. Wellicht nieuwe kabels aan oude vastbinden?

[ Voor 12% gewijzigd door Sumerechny op 05-09-2014 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Sumerechny schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:34:
[...]

Ik gok laten zakken ipv omhoog werken :)
Ja maar de openingen hangen niet recht onder elkaar dus dan zal je toch moeten gaan hengelen oid. Kan natuurlijk, maar wellicht heeft ie een handiger systeem zoals een plankje dat los kan aan de zijkant waar nu de LEDs hangen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
Sumerechny schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 07:47:
[...]

Erg vet en top afgewerkt! Mag ik vragen hoe je het eiken aan de muur bevestigd hebt?

Ik zit zelf ook aan een vergelijkbare oplossing te denken namelijk. Alleen het 'onzichtbaar' bevestigen heb ik nog geen idee voor.
Het bevestigen was idd wat lastig maar is toch aardig gelukt.

Aan de muur heb ik 2 vuren planken bevestigd, het frame schuift achter de bovendste plank aan de muur (zie pic. 4). Onderaan zit ook een plank waar 3 gaten in geboord zijn. Eerst hebben we de plaat achter de bovendste plank geschoven, vervolgens met 3 bouten hebben we aan de onderkant 2 planken naar elkaar toe "ge-rateld" met een ratelset.

Hierdoor zie je niet hoe de plaat aan de muur zit en kan ik altijd nog een keer de plaat verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:20:
[...]

De gaten zitten niet onder elkaar nee maar er is genoeg ruimte doordat er een frame tussen zit. Met een trekveer kan ik eenvoudig een kabel naar de opening in de kast brengen.

Met de Pioneer VSX-923 heb ik eigenlijk nagenoeg niks nodig omdat alle aansluitingen direct op de versterker worden aangesloten en er maar 1 HDMI kabel naar de TV loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
SannrHerr schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:15:
Ik twijfel tussen de RA-11 en RA-12 voor bij mijn PC... Denk dat ik ook voor de 12 ga...

Ideale combinatie van phono, line-in en DAC!
Wat voor speakers heb je bij de pc? Normaal gesproken lijkt me het 40 watt vermogen van de RA-11 voldoende? Zeker aangezien Rotel versterkers vaak in de praktijk meer vermogen leveren dan de fabrieksopgave. Bij de RA-12 werd bijna 75 watt gemeten tov 60 watt fabrieksopgave.

Op het vermogen na zijn de RA-11 en RA-12 volgensmij identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Maxi.Maal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:08:
Het bevestigen was idd wat lastig maar is toch aardig gelukt.

Aan de muur heb ik 2 vuren planken bevestigd, het frame schuift achter de bovendste plank aan de muur (zie pic. 4). Onderaan zit ook een plank waar 3 gaten in geboord zijn. Eerst hebben we de plaat achter de bovendste plank geschoven, vervolgens met 3 bouten hebben we aan de onderkant 2 planken naar elkaar toe "ge-rateld" met een ratelset.

Hierdoor zie je niet hoe de plaat aan de muur zit en kan ik altijd nog een keer de plaat verwijderen.
Misschien dat ik het inzicht mis maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Zou je het nog een keer kunnen uitleggen?
Maxi.Maal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:10:

De gaten zitten niet onder elkaar nee maar er is genoeg ruimte doordat er een frame tussen zit. Met een trekveer kan ik eenvoudig een kabel naar de opening in de kast brengen.

Met de Pioneer VSX-923 heb ik eigenlijk nagenoeg niks nodig omdat alle aansluitingen direct op de versterker worden aangesloten en er maar 1 HDMI kabel naar de TV loopt.
Ja bij nader inzien realiseer ik me dat de simpelste en eigenlijk ook beste manier is. Je kan gewoon een stukje elektrodraad of een stalen klerenhanger gebruik hiervoor.

Prima.

Pagina: 1 ... 83 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic