Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.825 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal_X
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
Ziet er zeer netjes uit!

Heb je de mogelijkheid behouden om bekabeling/ apparatuur te kunnen wisselen? Het lijkt mij redelijk " vast" eruit zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:06
pascalholleman schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:12:
Ziet er zeer netjes uit!

Heb je de mogelijkheid behouden om bekabeling/ apparatuur te kunnen wisselen? Het lijkt mij redelijk " vast" eruit zien...
Daar is rekening mee gehouden, alles is los te maken en om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds gisteren de XBox One in het meubel er bij geplaatst (overbelicht omdat je anders de zwarte apparatuur lastig ziet):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dVfOPnXfOHYnQOm3tSQBdIJa/full.jpg

En met "alles" aan en de cover van de CC800W:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qbIRM9fL3bmNRAC16tMQ0n9v/full.jpg

Twijfel alleen wat over de plaatsing: Ik wil wellicht de HDI Dune Smart D1 (nu op de Denon DVD-2500BT) op de XBox One zetten en dan de PS4 naar links en bovenop de Denon. Echter heb ik dan nog steeds dat beide consoles met een ander apparaat in een vak staan. Plus dat ik nooit mijn PS4 en XBox One tegelijk aan heb, dus dan blijft het eigenlijk lood om oud ijzer. Doordat de XBox een outtake bovenop heeft heb ik de PS4 wat hoger gezet door middel van wat klosjes. Overigens is er in het kastje ruimte genoeg: meubel is 63 centimeter diep en loopt ook nog verder door in de hoogte en breedte dan op de foto lijkt (poten zijn bijvoorbeeld niet massief). En de achterkant van het kastje is natuurlijk open.

Edit:
Denon DVD-2500BT weg doen kan ook nog, ik kijk haast nooit meer fysieke media. En als ik dat wil kan ik daar één van de consoles voor gebruiken. Dan heb ik wel meteen een vak vrijwel geheel vrij. De Dune zou eventueel nog op de receiver kunnen of gewoon bij de XBox er bij. Dune wordt zo warm niet.

TV omhoog en center op het meubel gaat hem niet worden: meubel is al zo'n 65 centimeter hoog, tel daar de center bij op en de TV komt met de onderkant op zo'n 90 centimeter. Met een kijkafstand van net iets onder de vier meter is dat te ver omhoog kijken.

Rest is nog gelijk gebleven, dus onder andere:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LBIhYotjCmFz3SiaxbE99sHm/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4631VfC7GS4aN4h4Ptp5M4PJ/full.jpg

Met daarop links naast het meubel één van de Focal Chorus 826W (Front Left) en de Veldodyne SPL-1200 Ultra (subwoofer). In het meubel de Focal Chorus CC800W (center speaker) en de Denon AVR-2809 (dient als pre/pro). En natuurlijk de 65" Panasonic plasma TV :)

En achter met één van de Focal Chorus 816W:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EUnaRMv25OYw2TCjpSJiYaG8/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 05-09-2014 16:32 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zou wel je centerspeaker wat meer richten op de 'oorhoogte'. Dus aan de voorkant iets er onder (mijn center heeft een boutje wat je er in kan schroeven).
Dat zal het geluid ten goede komen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:46

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dingen bovenop je versterker plaatsen zou ik nooit aanraden ivm afvloeien vd hitte. Die Dune past vast nog naast de PS3 en XBox One, toch?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:19:
Ik zou wel je centerspeaker wat meer richten op de 'oorhoogte'. Dus aan de voorkant iets er onder (mijn center heeft een boutje wat je er in kan schroeven).
Dat zal het geluid ten goede komen :)
Center is normaal meer gericht, maar voor de foto heb ik die voetjes weggehaald zag er wat typisch uit.
SannrHerr schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:22:
Dingen bovenop je versterker plaatsen zou ik nooit aanraden ivm afvloeien vd hitte. Die Dune past vast nog naast de PS3 en XBox One, toch?
Ik heb tijden met de DVD-2500BT op de receiver gespeeld en nooit problemen gehad. Sowieso stond Denon er niet om bekend receivers te maken die extreem warm werden. Alleen de Dune zou nu geen probleem zijn: waar de DVD-2500BT de gehele receiver bedekte zal de Dune dat maar voor een zeer klein deel doen. Plus mijn receiver wordt nu niet eens meer warm nu de eindtrappen niet worden gebruikt. Als ik de receiver ooit vervang door een dedicated pre/pro zal het nog vele malen minder zijn, een apparaat als de XMC-1 van Emotiva gebruikt onder full load maar 35 Watt.

Ik denk dat ik voor nu alles even zo laat staan. Volgens mij levert het geen problemen op aangezien alle apparatuur voldoende ruimte om zich heen heeft en het meubel de warme lucht goed kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:45
U gaat door voor de magnetron :)

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38

Audione0

Strijdt der titanen

@Fear

Hoe bevallen je argon's op je kantoor?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00

JB

Cédric roelt!

Hoe gaat een versterker om met verschillende aansluitingen op 1 ingang? Ik bedoel dus bijvoorbeeld ingang BD/DVD, die heeft achter 3 verschillende mogelijkheden om aangesloten te worden; hdmi, RCA en RGB. Als ik daar nu én op de hdmi en op de RCA een verschillend apparaat aansluit en ik laat 1 van de 2 uit bij gebruik, gaat dat goed? Versterker zit erg vol namelijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Moet wel goed gaan. Je kan switchen tussen analoog en digitaal op 1 input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
2 jaar geleden begonnen met een Onkyo TX-NR609 en 2 Elac FS 247 BE. Qua geluid en het gemak van een centrale AV receiver was een hele vooruitgang.
Pas geleden de set aangevuld naar 5.1 met 2 Elac BS 243.2, de Elac CC 241.2 en als subwoofer de Elac Sub 2040 ESP. Meubel is model Besta van Ikea. Helaas kunnen we door de vorm en de inrichting van de kamer het spul niet recht voor een muur zetten, ben dus nog bezig om een juiste plek te vinden voor de apparatuur.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/28lv0ba.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/a48zeg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/dbmc1w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/a09vt4.jpg
Linksachter

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1zb9aw8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/rizsia.jpg
Rechtsachter

Televisie is de Philips 46PFL9705H.

Completer set bestaat dus uit;

Philips 46PFL9705H
Onkyo TX-NR609
Onkyo BD SP-309
Humax iHDR-5200C
Raspberry Pi – Openelec met XBMC
2 x Elac FS 247 BE
2 x Elac BS 243.2 BE
Elac CC 241.2
Elac Sub 2040 ESP

Ben op dit moment nog aan 't stoeien met de instellingen op de Onkyo mbt crossover frequency, Dynamic Volume, Dynamic EQ etc.
Maar ik ben tot nu toe onder de indruk van het geluid wat er door de set geleverd wordt. Zowel bij het afspelen van films als audio cd’s.

PS. Sorry voor de niet geheel geweldige phone pics :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dat Elac spul ziet er leuk uit. Haal de fronts er eens af :)

Je gaat vast wel een geschikte stuk muur vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
Mikayu schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:43:
Dat Elac spul ziet er leuk uit. Haal de fronts er eens af :)

Je gaat vast wel een geschikte stuk muur vinden
Muur heb ik genoeg ;) , maar de hele kamer verbouwen hiervoor valt hier niet in goede aarde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 16:52

tweakraiser

I have such sites to show you

Binnenkort ga ik verhuizen.
Ik had een 5.1 set bestaande uit JBL speakers en heb deze verkocht.
Sinds kort de nieuwe serie van B&W CM8 gekocht. :P
Hier een voorproefje. In december in het nieuwe huis hopelijk de set compleet maken met eengoede center sub en rears.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/352fzg6.jpg

Speakers: B&W CM8 S2
Receiver: Onkyo TX NR616

[ Voor 7% gewijzigd door tweakraiser op 06-09-2014 15:29 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
Mooie set Wizzzzzz, maare haal die stickers van je versterker af?! :+

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
Tiwazz schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:59:
Mooie set Wizzzzzz, maare haal die stickers van je versterker af?! :+
Dank je, zal ze er een keer afhalen (btw op de speakers zitten stickers met de duitse vlag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:49
@tweakraiser. Je bent er snel bij met de S2's. Ben benieuwd hoe ze bevallen. Twijfel zelf tussen de cm9 en cm8. Vooral vanwege het laag.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Zo, na al die jaartjes toch maar eens mijn huissetupje. Ik zal er nog een paar maken met hoe alles weggewerkt is (onder het samsung logo ligt een IR ontvanger die het signaal de kastjes instuurt). De setup bestaat uit:

Tv - Samsung UE55F8000
Speakers - Kef R700's + Kef R600c
Receiver (moet nog een update...) - Onkyo tx-nr818
Tuner - Humax Ihdr5250c
BluRay - Samsung (iets...)
GC - Xbox360, Nintendo Wii
Extra - AppleTv, ChromeCast

Meubel zelf is van Spectral, de tierelantijntjes erop.... Tsja, vrouw hè :p
Huiskamer

Plaatje is niet heel lekker zie ik, zag er beter uit op de telefoon zelf. Betere komen bij betere lichtsetting.

[ Voor 26% gewijzigd door kramerty88 op 06-09-2014 19:10 ]

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

tweakraiser schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:26:
Hier een voorproefje. In december in het nieuwe huis hopelijk de set compleet maken met eengoede center sub en rears.

[afbeelding]

Persoonlijke tip, investeer het geld dat je hebt gespaard in een nieuwe receiver/versterker. De Cm8's hebben geen sub en surrounds nodig, voor tv kijken is een center wel handig. Maar een 616 doet je geen goed met deze set. Ervaring heeft mij geleerd dat ik mijn 818 nu aan de kant zet omdat deze mijn Kef R700's ook tekort doet. Ik heb een (niet een al te dure, €800 oid) buizenversterker van een kameraad geleend en dat hoor je echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audione0 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:12:
@Fear

Hoe bevallen je argon's op je kantoor?
Ze bevallen mij zeer goed. Qua geluid beter dan de AudioEnige A5(+) welke ik eerst op het oog (oor) had en nog voor minder geld ook. Qua looks is het allemaal wat minder en had een Argon 7350 wellicht mooier geweest, maar ik wilde per se een DAC (geluidskaart van mijn PC geeft nogal wat ruis). Het zijn overigens niet echt studiomonitors zoals KRK waar je veel op in kan stellen. Qua geluid zijn ze in het hoog lekker aanwezig en in het laag bonkt het behoorlijk goed door de twee reflexpoorten. Zeker geen speakers die alles heel neutraal weergeven wat je eigenlijk zou willen. Maar voor op het bureau kwam dit heel dicht in de buurt van de sound die ik kan waarderen. Enige is dat ik nog een set Aralex MoPads moet bestellen om de speakers wat beter te richten, iets hoger te zetten en vooral te ontkoppelen. Argon 7450A bevalt mijj dus prima. Voor de prijs hoef je het zeker ook niet te laten. Prijs/kwaliteit van Argon spreekt me sowieso aan, bij Hifi Klubben ook nog een draaitafel van ze gezien, ding was 250 euro en kon zo mee met de duurdere Pro-Ject die er naast stond.
kramerty88 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:19:
[...]
De Cm8's hebben geen sub en surrounds nodig....
Vind ik persoonlijk een flink understatement. Nu ben ik sowieso van mening dat er voor elke speaker een passende subwoofer te vinden is maar voor een CM8 helemaal. Met de relatief kleine kast en kleine woofers komt er gewoon niet heel veel laag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

kramerty88 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:19:
[...]
Persoonlijke tip, investeer het geld dat je hebt gespaard in een nieuwe receiver/versterker. De Cm8's hebben geen sub en surrounds nodig, voor tv kijken is een center wel handig. Maar een 616 doet je geen goed met deze set. Ervaring heeft mij geleerd dat ik mijn 818 nu aan de kant zet omdat deze mijn Kef R700's ook tekort doet. Ik heb een (niet een al te dure, €800 oid) buizenversterker van een kameraad geleend en dat hoor je echt...
Ik had inderdaad al zoiets gelezen over hoe belangrijk het is deze speakers met een stabiele voeding aan te sturen.
Ik heb het verschil nog nog niet mogen ervaren met een andere receiver. Maar ik vind het nu al een verademing tov van mijn vorige set; JBL Northridge e80 + subwoofer.
Waarin hoor jij het verschil precies?
Uiteraard begint het bij mij wel te knagen en ben ik aan het kijken naar een Marantz 7008. Zou dit voldoende vermogen bieden denk je? Er komt een nieuwe lijn aan van Marantz, ik hoop de 7008 dan in de aanbieding ergens op de kop te tikken als blijkt dat het de moeite waard is.
RobbieB schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:18:
@tweakraiser. Je bent er snel bij met de S2's. Ben benieuwd hoe ze bevallen. Twijfel zelf tussen de cm9 en cm8. Vooral vanwege het laag.
Ze bevallen me verrassend goed. In eerste instantie verwachtte ik dat er inderdaad te weinig laag geleverd zou worden. Dat zou ik dan later aanvullen met een subwoofer. Nu ik ze in de huiskamer heb staan ben ik eigenlijk al ontzettend tevreden, ook met het laag. Ze gaan echt erg diep laag vind ik en het detail in het midden en hoog is wmb voortreffelijk.
Voor films echter ga ik 100% zeker nog wel een subwoofer+centre en rears aanschaffen in de toekomst.
Al begin ik te twijfelen om eerst de receiver te upgraden.
FeaR schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:51:
[...]
Vind ik persoonlijk een flink understatement. Nu ben ik sowieso van mening dat er voor elke speaker een passende subwoofer te vinden is maar voor een CM8 helemaal. Met de relatief kleine kast en kleine woofers komt er gewoon niet heel veel laag uit.
Ik ben misschien niet veel gewend maar deze CM8 S2 leveren echt veel laag imo. Heb je de nieuwe serie al gehoord? Desalnietemin ben ik het met je eens dat een subwoofer met name naar mijn smaak in films vrijwel onmisbaar is om de volledige geluidseffecten weer te geven

[ Voor 14% gewijzigd door tweakraiser op 06-09-2014 21:07 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00

JB

Cédric roelt!

Hier ook een toevoeging :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/set.jpg

Project Carbon Debut DC met 2M red
Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/project.jpg

Heerlijk na het werk even een plaatje luisteren!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28
JB schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:18:
Hoe gaat een versterker om met verschillende aansluitingen op 1 ingang? Ik bedoel dus bijvoorbeeld ingang BD/DVD, die heeft achter 3 verschillende mogelijkheden om aangesloten te worden; hdmi, RCA en RGB. Als ik daar nu én op de hdmi en op de RCA een verschillend apparaat aansluit en ik laat 1 van de 2 uit bij gebruik, gaat dat goed? Versterker zit erg vol namelijk.
Eigenlijk meer een vraag voor Het Kleine Vragen Topic maar vooruit ;)
Een beetje receiver heeft voor elke input een input assign functie. Kun je dus een bepaalde input (of inputs) aan een bronselectie toewijzen. Werkt prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:22
Stereo, erg analoog en erg vintage, of gedateerd, hoe je het maar wilt noemen.

Afbeeldingslocatie: http://i48.photobucket.com/albums/f213/sanderverduyn/IMG_20140907_001552_zpsmoz0dbs9.jpg

De speakers van de TV gebruiken we zelden.

Als ik niks vergeet, is dit het:

-Teac X-1000,
-2 stuks Akai GX 77
-NAD monitor 1000 pre
-NAD 2100 eind
-NAD CD522
-NAD tuner 412
-NAD 613 cassettedeck
-Pro-ject RPM 9.1 met AT120 element
-Tascam US100 USB geluidskaart
-Aspire One als digitale bron, evenals de UPC horizon box.
-Definitive Technologie SM55
-Samsung TV model xxx?
-NES
-Panasonic VHS voor de Disney video banden....

-Klinkt... Heerlijk! Vol warm geluid met genoeg detail. Het enige nadeel... Geen AB voor de volumeregeling haha... En de volume pot van de pre is niet 100%, liefst vervang ik deze door een gemotoriseerde. (winter project)

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn multimediahoek ook maar eens delen na het vele lurken hier.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/34qtpmr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/10f8a5g.jpg

Speakers: DIY Speakerland Mini Monitors met 5" mid-woofer en tweeter uit de Scan-Speak Illuminator serie.
Speaker kabel: Kimber 8PR
Speaker stand: Atacama Nexus 7i
TV: Panasonic TH-42PZ85E
Receiver: Denon X2000
Blu-ray speler: Panasonic DMP-BD35
Spelconsoles: XBOX360 & PS4
TV-decoder: Humax IHDR-5050c
HTPC: AMD Mini-ITX systeem in een Streacom F7C behuizing met Win8.1+XBMC.
NAS: Synology DS212 (niet op foto)

Een volgende upgrade zal waarschijnlijk een terugkeer naar een stereo versterker zijn.

edit:
typo ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:53:
Mijn multimediahoek ook maar eens delen na het vele lurken hier.

[afbeelding]

[afbeelding]

Speakers: DIY Speakerland Mini Monitors met 15" mid-woofer en tweeter uit de Scan-Speak Illuminator serie.
Speaker kabel: Kimber 8PR
Speaker stand: Atacama Nexus 7i
TV: Panasonic TH-42PZ85E
Receiver: Denon X2000
Blu-ray speler: Panasonic DMP-BD35
Spelconsoles: XBOX360 & PS4
TV-decoder: Humax IHDR-5050c
HTPC: AMD Mini-ITX systeem in een Streacom F7C behuizing met Win8.1+XBMC.

Een volgende upgrade zal waarschijnlijk een terugkeer naar een stereo versterker zijn.
Ik neem aan dat je speakers een 5'' mid-woofer hebben ipv een big ass 15'' subwoofer? :P
Het zijn wel hele gave speakers om te zien. Geluid zal ook wel behoorlijk zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door RnB op 07-09-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:05:
[...]

Ik neem aan dat je speakers een 5'' mid-woofer hebben ipv een big ass 15'' subwoofer? :P
Het zijn wel hele gave speakers om te zien. Geluid zal ook wel behoorlijk zijn.
5" idd. typo, bedankt! :)

Ik heb ze RAL 9010 hoogglans laten spuiten. Staat mooi zo in de woonkamer. Zeer hoge WAF :P Geluid is ook dik in orde. Heerlijke speakers met een evenwichtig geluidsbeeld met voldoende laagweergave voor in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
Hier mijn HT-setup. Excuses voor de slechte slechte foto.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-_SEVGamPhuI/VAxl4SqL7PI/AAAAAAAAEyU/ayEm6Y2Swbk/w1167-h875-no/20140907160330.jpg

Wat je ziet:
Samsung UE40F6400
Ikea Besta wand/tv meubel
LG NB4540 Soundbar

Wat je niet ziet:
TV-muurbeugel, kan tot 50cm naar voren. van link naar rechts etc.
Wii
htpc als nas/downloadbak
(toekomstige ps4)
Subwoofer van de LG soundbar
Besta ikea meubel

[ Voor 9% gewijzigd door Oggy op 07-09-2014 16:15 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
tweakraiser schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:26:

Trekt die Onkyo de CM8's redelijk? Toch wel mooi dat die oude schouw redelijk centraal staat zodat de TV in het midden kan overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Leuk! Zelfs het aardewerk matched met de kaartjes op het meubel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Sixbladeknife schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:47:
[...]

Trekt die Onkyo de CM8's redelijk? Toch wel mooi dat die oude schouw redelijk centraal staat zodat de TV in het midden kan overigens ;)
Thanks! De Onkyo doet het prima! Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal. Ik hoor van iedereen dat een andere versterker het nog beter gaat doen :). Ik ben op koopjesjacht naar een Marantz 7008, m'n vrouw wordt nu al gek van de uitgaves :P

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

wizzzzzz schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:26:
2 jaar geleden begonnen met een Onkyo TX-NR609 en 2 Elac FS 247 BE. Qua geluid en het gemak van een centrale AV receiver was een hele vooruitgang.
Pas geleden de set aangevuld naar 5.1 met 2 Elac BS 243.2, de Elac CC 241.2 en als subwoofer de Elac Sub 2040 ESP.

Completer set bestaat dus uit;

Philips 46PFL9705H
Onkyo TX-NR609
Onkyo BD SP-309
Humax iHDR-5200C
Raspberry Pi – Openelec met XBMC
2 x Elac FS 247 BE
2 x Elac BS 243.2 BE
Elac CC 241.2
Elac Sub 2040 ESP
Ha! nog een Elac gebruiker! Mooie subwoofer ook! 8)
FeaR @ 19:51:
[...]

Argon 7450A bevalt mijj dus prima. Voor de prijs hoef je het zeker ook niet te laten. Prijs/kwaliteit van Argon spreekt me sowieso aan, bij Hifi Klubben ook nog een draaitafel van ze gezien, ding was 250 euro en kon zo mee met de duurdere Pro-Ject die er naast stond.
Argon is toch ook eigenlijk het huismerk van de HiFi-Klubben? :?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88

kramerty88

tweakraiser schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:02:
[...]

Ik had inderdaad al zoiets gelezen over hoe belangrijk het is deze speakers met een stabiele voeding aan te sturen.
Ik heb het verschil nog nog niet mogen ervaren met een andere receiver. Maar ik vind het nu al een verademing tov van mijn vorige set; JBL Northridge e80 + subwoofer.
Waarin hoor jij het verschil precies?
Uiteraard begint het bij mij wel te knagen en ben ik aan het kijken naar een Marantz 7008. Zou dit voldoende vermogen bieden denk je? Er komt een nieuwe lijn aan van Marantz, ik hoop de 7008 dan in de aanbieding ergens op de kop te tikken als blijkt dat het de moeite waard is.
De 7008 is in ieder geval al een behoorlijke verbetering. Afgaande op je voorkeur om onder de 1000 te blijven met de versterker zou ik inderdaad voor een 7008 of een Denon AVR-X4000 gaan (en evt met een kleine up in je budget naar 1100 de avr-x4100w, een van mijn favorieten).
Al geef ik je het advies om naar een hifi shop te gaan en een afspraak te maken voor een test van meerdere receivers op je cm8's. Dan kun je het echt vergelijken. En dat is ook het advies.
(Nadeel is dat je dan kans loopt de 1000 wel net gaat overschrijden omdat je verliefd wordt op eentje die toch net buiten je budget valt, maar misschien heb je geluk. Prijs zegt niet alles.)
[...]

Ze bevallen me verrassend goed. In eerste instantie verwachtte ik dat er inderdaad te weinig laag geleverd zou worden. Dat zou ik dan later aanvullen met een subwoofer. Nu ik ze in de huiskamer heb staan ben ik eigenlijk al ontzettend tevreden, ook met het laag. Ze gaan echt erg diep laag vind ik en het detail in het midden en hoog is wmb voortreffelijk.
Voor films echter ga ik 100% zeker nog wel een subwoofer+centre en rears aanschaffen in de toekomst.
Al begin ik te twijfelen om eerst de receiver te upgraden.

[...]

Ik ben misschien niet veel gewend maar deze CM8 S2 leveren echt veel laag imo. Heb je de nieuwe serie al gehoord? Desalnietemin ben ik het met je eens dat een subwoofer met name naar mijn smaak in films vrijwel onmisbaar is om de volledige geluidseffecten weer te geven
Voor muziek zou ik een sub niet adviseren, dat is echt niet nodig. Sterker nog het verkracht nummers door de bass.
Voor films is het een toegevoegde waarde. Vraag is waarin je eerst wilt investeren, muziek of films.
Muziek -> goede receiver en goede randaccessoires (kabels, wandcontacts, stoppen, etc.).
Films -> sub en surround ( al heb je voor een surround van b&w ook echt een nieuwe receiver nodig anders trekt deze het niet)

[ Voor 3% gewijzigd door kramerty88 op 08-09-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klaasje11 schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:58:
[...]
Argon is toch ook eigenlijk het huismerk van de HiFi-Klubben? :?
Klopt, al zijn er meerdere (internet)winkels die het merk ook kunnen leveren.
kramerty88 schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:02:
Voor muziek zou ik een sub niet adviseren, dat is echt niet nodig. Sterker nog het verkracht nummers door de bass.
Ik blijf een goede subwoofer nog steeds een toevoeging vinden. Wellicht bij muziek wat minder dan bij films, maar een goed afgestelde subwoofer vult met muziek aan en overheerst niet. Vraag is wel of je voor die enkele tientallen Hz in het laag het bedrag van een goede subwoofer over hebt. Dit is veelal een kwestie van "ignorance is bliss". Ik dacht met mijn Focals in het begin ook absoluut geen subwoofer nodig te hebben, maar de aanschaf van mijn Velodyne t(r)ilde mijn set toch zeker naar een hoger niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2406
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 19:31
Bij deze een foto van mijn setup. Met daarbij een Sony KDL-50W829B. AV receiver van Sony type STR-DH540 en HTPC van Silverstone Grandia GD04. Speakerset is een 5.0 setup van Magnat. 5.0 omdat ik de subwoofer overkill vond in een flat op drie hoog. De grote staande speakers geven al genoeg bass.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/xpsdi0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

ktf

kramerty88 schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:02:
Een slechte sub doet dat zeker, maar als je een goede, evenwichtige subwoofer netjes en subtiel inregelt is het wel degelijk een toevoeging.

Het probleem is dat de frequenties waar de subwoofer zich bezig houdt vrij extreem last hebben van akoestiek. Voor een goed resultaat zul je dus verschillende plaatsingen moeten proberen en misschien met basstraps in de weer gaan.

Doe je dat niet en koop je een willekeurige sub, zet die in een willekeurige hoek en draait zonder nadenken aan de bijbehorende volumeknop, dan ben je inderdaad beter af zonder sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik hier maanden ben komen kijken, mijn bijdrage:
Vooraanzicht
Afbeeldingslocatie: http://i1208.photobucket.com/albums/cc369/cowax/tweakers/voor_zps2354c4b7.jpg
Zijaanzicht
Afbeeldingslocatie: http://i1208.photobucket.com/albums/cc369/cowax/tweakers/opzij_zps092de33d.jpg
Ambilight effect
Afbeeldingslocatie: http://i1208.photobucket.com/albums/cc369/cowax/tweakers/opzij_dark_zps89e3aa84.jpg

Wat niet gezien kan worden ;)
Afbeeldingslocatie: http://i1208.photobucket.com/albums/cc369/cowax/tweakers/binnen_zps5b455bda.jpg

Ik omschrijf mijn setje als een "gewoon" setje qua beeld en geluid. Maar zeer gebruiksvriendelijk door de Harmony one en mooi opgeruimd doordat alles weggewerkt is (bijv. kabelgoot in muur en doorvoeren in meubeltablet). Het moest estetisch in orde zijn.

Wat je ziet:
Philips 55PFL8008
Philips HTL9100 (Surround on demand)
Philips Hue Lamps
TV meubel op maat door schrijnwerker.

Wat je niet ziet:
TV-muurbeugel Vogel's Wall 2345
Mede8er MED600X3D
Subwoofer HTL9100
Logitech Harmony Ultimate
TV decoder BelgacomTV, tja }:|
Simpele switch

Wishlist:
Microsoft Xbox One met kinect (Wanneer Oneguide Belgie en 3D Blu-ray ondersteund wordt koop ik hem)
Multiroom systeem (met de requirements die ik heb kan ik het er niet aan geven :-s). Bekabeling is voorzien in de woning. Ik wacht nog even af of spaar dapper door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:42

DjVe

Hatsaflats!

Die kunstzinnige slang vind ik erg vet! Kan je daar meer ober vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:20:
Vooraanzicht
Idd, die slang is tof! Al vind ik de schaal op de salontafel ook echt heel mooi. Die zou mooi in ons huishouden passen!
tweakraiser schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:55:
[...]

m'n vrouw wordt nu al gek van de uitgaves :P
Ik draai dat altijd om als: De uitgaves worden ook gek van m'n vrouw. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
@DjVe

Deze slang heb ik vandaag nog gezien, stond bij Knibbeler meubelen, niet naar de prijs gekeken :( Hebben meerdere kunstzinnige beelden en schilderijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:38:
Die kunstzinnige slang vind ik erg vet! Kan je daar meer ober vertellen?
De slang is zelfs kunstzinnig :)! Deze worden gemaakt door Niloc Pagen (een Nederlandse kunstenaar by the way maar volgens mij woont die al even bij de Oosterburen).

Soit, het kunstwerk noemt swimming snake (in Rainbows). Dit is de Large versie (Je hebt deze ook in het medium)

Je kan die kunstwerkjes wel makkelijk vinden van hem (ook online) en je hebt ze dus ook in verschillende maten. Ik dacht dat we deze ooit rond de €100 hebben betaald. Het zijn gelukkig geen unieke stukken (of beperkte oplage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sixbladeknife schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:13:
[...]

Idd, die slang is tof! Al vind ik de schaal op de salontafel ook echt heel mooi. Die zou mooi in ons huishouden passen!

[...]

Ik draai dat altijd om als: De uitgaves worden ook gek van m'n vrouw. :D
Die schaaltjes zijn van Hay en noemen Kaleido.We hebben er nog zo enkele (jaja, je leest het goed) staan nu op de eetkamertafel. Je kan daar eindeloos mee combineren (kijk gewoon maar eens via google images). Echt leuk!

Mijn vrouw maakt regelmatig eens andere combinaties/kleuren en het lijkt weer helemaal anders. Af en toe koopt ze ook weer een extra kleur of vorm...
Alleen telt dat weer aardig op. Kan je zelfs bij de bijenkorf krijgen(of toch zeker eens gaan kijken 8)). Echter bestellen we ze altijd online, dan krijg je ze tenminste gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorosMyrddin schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:17:
nog altijd bezig met de verbouwingen. De tv kast krijgt stilletjes zijn vorm.

[afbeelding]

volgende stappen zijn de afgeronde hoeken, hout buigen is toch een kunst apart...
Oh shit... Ik heb ooit eens zitten zoeken naar woonkamer inrichtingen/ideeën, en kwam dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.o550.nl/extra/woonkamer.jpg

Dat ga ik later in mijn huis ook maken dacht ik, en nu ben jij het gewoon aan het bouwen. Gaaf man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wizzzz,
Mooi hoor die Elac luidsprekers. Zie je hier toch maar weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Parklife schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:54:
Stereo, erg analoog en erg vintage, of gedateerd, hoe je het maar wilt noemen.
Vet toch wel die bandrecorders :)
(kabels, wandcontacts, stoppen, etc.)
Dat zijn wel goede investeringen ja :+. Laatst gelezen dat investeren in beter trafohuis of hoogspanningskabels nog meer uitmaakt. En voor het optimale resultaat moet je ook de energie centrale upgraden! En inspelen natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Nu online

ktf

Eindelijk: nieuws: Paramount Pictures brengt eerste blu-ray met Dolby Atmos-track uit

Laat die foto's van Atmos-opstellingen maar komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:52:
[...]

Oh shit... Ik heb ooit eens zitten zoeken naar woonkamer inrichtingen/ideeën, en kwam dit tegen:
[afbeelding]

Dat ga ik later in mijn huis ook maken dacht ik, en nu ben jij het gewoon aan het bouwen. Gaaf man!
Ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat! Ziet er gaaf uit, Work in progress fotos zijn ook altijd goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Mooi dat doorlopende meubel! Ziet er goed uit vind ik.

Strava | Webdesign

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Het is een ramp om de bogen te maken in 1 stuk in hout. maar we maken vorderingen.
Moet nu eerst van het vrouwtje andere "belangrijkere" verbouwingen doen voor ik aan de TV kast verder mag doen.
en mijn inspiratie kwam van dezelfde foto ;)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

J&T bioscoop bij ons heeft Atmos, wel vette shizzle. Maar beeeeeetje out of my price range :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Mikayu

Mikayu

.srt

Als je een 7.1 setup hebt hoef je in principe nog maar 2 tot 4 luidsprekers en een nieuwe amp

Hmm, wachten op die 13e maand...

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:20:
Vooraanzicht
[afbeelding]
Wat zijn die witte ronde en vierkante dingen links- en rechtsboven aan de muur?

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
Fireshade schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:49:
[...]

Wat zijn die witte ronde en vierkante dingen links- en rechtsboven aan de muur?
CO2 sensor en ventilatie?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Nickrsd
  • Laatst online: 14:44

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

CO2 lijkt me sterk.. Eerder een CO meter;) haha no big deal

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• Mikayu

Mikayu

.srt

Waarom lijkt je dat sterk? Ik heb ook co2 en lichtvoetigheid combi sensors

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Of-topic: Er zijn 2 soorten melders die kennelijk door elkaar gehaald worden:

CO (koolstofmonoxide) melders: deze meten de aanwezige hoeveelheid van dit dodelijke gas. (Deze hang je op bij je haard of ketel en slaat alarm wanneer dit gas ontstaat door onvolledige verbranding.)
CO2 (koolstofdioxide) melders: deze meten of er genoeg geventileerd wordt, bijv. in klaslokalen. (Deze hang je op in ruimtes waar veel mensen zijn en laat weten of er nog genoeg frisse lucht is.)

Allebei belangrijk; wel degelijk verschillend.

Ik ben zeer benieuwd naar de Dolby Atmos opstellingen die hier voorbij gaan komen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 10-09-2014 17:39 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• wizzzzzz
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:55:
@wizzzz,
Mooi hoor die Elac luidsprekers. Zie je hier toch maar weinig
Is me destijds aangeraden bij Electroworld-Tummers in Roermond, heb me toen laten overtuigen en er nooit spijt van gehad. Zeker nu de set (voor nu) compleet is ben ik blij dat ik het geld hieraan heb uitgegeven,

Verwijderd

Is inderdaad voor CO2. Dit zijn ook ventilatiekanalen. Ik ga nu geen foto's van heel het huis posten maar dat was de enige blanke muur in de leefruimte. Heb er aan gedacht om weg te werken in valse wand.

• RobbieB
Zo, vandaag eindelijk m'n center speaker gekocht en geplaatst :). Stond al een tijdje op de planning en ik wilde eerst voor de HTM62 gaan, maar uiteindelijk toch voor de nieuwe CM Center gegaan nadat deze waren aangekondigd. :)

Set bestaat nu uit:
- 2x B&W 865
- CM Centre S2
- Denon AVR-1713
- 2x Sony sattelietspeakers als rears

Setup ziet er nu dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/wp-content/uploads/2014/09/home-cinema-2.jpg

Vind het zelf strakker met de stofkappen erop (en m'n vriendin ook :P):
Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/wp-content/uploads/2014/09/home-cinema-1.jpg

Moet zeggen dat ik eerst niet zo gecharmeerd was van het design van de nieuwe CM serie, maar nadat ik ze in levende lijven had gezien is m'n beeld compleet veranderd. De aluminium ringen die om de woofers/tweeter heen zitten zijn echt prachtig afgewerkt. Het feit dat de stofkappen er altijd op zitten scheelt natuurlijk ook :P.
Voor mensen die benieuwd zijn hoe de tweeter er zonder rooster uit ziet (lelijk imo):
Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/wp-content/uploads/2014/09/home-cinema-3.jpg

Volgende stap wordt een subwoofer, maar ben er nog niet over uit of ik voor de 608 of 610 ga. Uiteindelijk wil ik de 685's naar achteren plaatsen en 2x CM8 voor neer zetten, dus dan is een subwoofer toch wel vereist.

• Bierdopje120
Heb je ook al eens naar een subwoofer gekeken van een ander merk dan B&W of is dit voor jou uit den boze?

• RobbieB
Nee hoor. Zeker niet. Als er tips zijn voor andere merken die redelijk betaalbaar zijn en goed klinken icm b&w hoor ik het graag.

(Reden waarom ik b&w heb is omdat ik er een leuke inkoopkorting op kan krijgen, waardoor het heel interessant is :P. Dusdanig dat ik dan in een prijsklasse kom die niet vergelijkbaar is. Bij veel andere merken heb ik dat helaas niet :).

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieB op 11-09-2014 17:31 ]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Bij een wat kleinere kamer is een Sunfire HRS8 een erg fijne aanvulling :)
RobbieB schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:30:
Nee hoor. Zeker niet. Als er tips zijn voor andere merken die redelijk betaalbaar zijn en goed klinken icm b&w hoor ik het graag.

(Reden waarom ik b&w heb is omdat ik er een leuke inkoopkorting op kan krijgen, waardoor het heel interessant is :P. Dusdanig dat ik dan in een prijsklasse kom die niet vergelijkbaar is. Bij veel andere merken heb ik dat helaas niet :).
B&W DB1 dan, leuke subwoofer :P
Mijn inziens kan een subwoofer niet snel te groot zijn. Liever een grotere subwoofer die je wat terug moet zetten dan eentje die op zijn tenen moet lopen. Nadeel van een non B&W-subwoofer is wel dat je zit met de looks die niet meer kloppen. Al is een gemiddelde BK of SVS redelijk rechttoe-rechtaan en zit je vooral met de kleur. Niet elke "Satin Black" is gelijk bijvoorbeeld.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:50

MazeWing

The plot thickens...

Robbie, hoe is de CM center S2 i.c.m. je 685's?
Hoor je verschil in geluid? Ik zit zelfs namelijk te twijfelen om een HTM61 of HTM61 s2 te halen voor i.c.m. mijn 683's (de eerste versie). Ik zit echter niet te wachten op een center speaker die qua geluid flink superieur is t.o.v. de 683's waardoor het hele geluidsbeeld uit elkaar valt...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
MazeWing schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:16:
Hoor je verschil in geluid? Ik zit zelfs namelijk te twijfelen om een HTM61 of HTM61 s2 te halen voor i.c.m. mijn 683's (de eerste versie). Ik zit echter niet te wachten op een center speaker die qua geluid flink superieur is t.o.v. de 683's waardoor het hele geluidsbeeld uit elkaar valt...
Qua looks iig wel:) DAMN wat ziet dat ding er lekker uit. Moet zeggen dat de nieuwe 600 serie er ook erg goed uitziet maar die CM blijft toch wel echt te lekker voor woorden:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
RobbieB schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:53:
Zo, vandaag eindelijk m'n center speaker gekocht en geplaatst :). Stond al een tijdje op de planning en ik wilde eerst voor de HTM62 gaan, maar uiteindelijk toch voor de nieuwe CM Center gegaan nadat deze waren aangekondigd. :)

Set bestaat nu uit:
- 2x B&W 865
- CM Centre S2
- Denon AVR-1713
- 2x Sony sattelietspeakers als rears

Setup ziet er nu dus zo uit:
[afbeelding]

Vind het zelf strakker met de stofkappen erop (en m'n vriendin ook :P):
[afbeelding]

Moet zeggen dat ik eerst niet zo gecharmeerd was van het design van de nieuwe CM serie, maar nadat ik ze in levende lijven had gezien is m'n beeld compleet veranderd. De aluminium ringen die om de woofers/tweeter heen zitten zijn echt prachtig afgewerkt. Het feit dat de stofkappen er altijd op zitten scheelt natuurlijk ook :P.
Voor mensen die benieuwd zijn hoe de tweeter er zonder rooster uit ziet (lelijk imo):
[afbeelding]

Volgende stap wordt een subwoofer, maar ben er nog niet over uit of ik voor de 608 of 610 ga. Uiteindelijk wil ik de 685's naar achteren plaatsen en 2x CM8 voor neer zetten, dus dan is een subwoofer toch wel vereist.
Ziet er goed uit hoor. Ben erg benieuwd hoe het klinkt, merk je veel verschil?
Zie dat je ook een Apple TV heb, mag ik vragen welke, 3 zeker?
Want als ik zo op TV kijk ziet het Apple TV beeld er heel anders uit dan bij mijn Apple TV 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Ik denk dat dat gewoon het Philips smart gedeelte is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Ik had een vraag, wie o wie kan mij helpen. Twijfel tussen 2 boxen.

1. Kef Reference Model One.
2. Bowers & Wilkins DM 603 S3 Calvados kan daar eventueel de Bowers & Wilkins LCR600 S3 Calvados bij kopen.

Ga ze gebruiken in stereo opstelling. In eerste instantie komen ze te hangen aan mijn oude Harman Kardon AVR 137. Maar als ik weer wat geld heb wil ik die ook vervangen.

Wat zijn de plus en minpunten van de beide boxen. Wat adviseren jullie als kenners?

Zie de eerste regel van de Topicwarning, maak er hier geen uitgebreide discussie van.

[ Voor 172% gewijzigd door FeaR op 12-09-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
De Kef heeft een impedantie van 4 Ohm als ik me niet vergis. Dus qua versterker power moet je er wel wat tegen aan gooien. ;)

Voor de rest, luisteren indien mogelijk en zelf een oordeel vellen.

[ Voor 11% gewijzigd door janser01 op 12-09-2014 12:48 ]

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16
[b][message=42869934,noline]RobbieB schreef op donderdag 11 september 2014 @
Ik vind die nieuwe serie minder mooi dan mijn Center (CMC S1) als ik eerlijk ben:

Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/wp-content/uploads/2014/09/home-cinema-3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.hifiklubben.nl/Global/Products/BWCMCHGBK/m/BWCMCHGBK_1.jpg

Ik vind die nieuwe wel strakker maar toch mis ik iets

[ Voor 17% gewijzigd door wimpie007 op 12-09-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind de nieuwe CM ook iets minder mooi. Die zilveren schijf hadden ze gewoon weer moeten gebruiken. Ik vind de randen zonder schroeven wel een stuk mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
MazeWing schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:16:
Moeilijk te zeggen, heb de CMC nog maar net en hij is dus nog niet echt ingespeeld, maar bij films merk ik echt een gigantisch verschil. Omdat ik geen 'ghost-center' meer heb zijn dialogen veel beter verstaanbaar. Ik heb daarnaast het idee dat bij films m'n 685's wat minder belast worden, waardoor het geluid gewoon wat minder 'geforceerd' klinkt. Er zijn vast technische termen voor :P, maar zo ervaar ik het.

Bij muziek staan bij mij in principe alleen de 685's aan. Ik heb ze even getest met Pro Logic II, zodat de center ook mee speelt en dan merkte ik wel dat de CMC van een wat ander kaliber is, maar ik moet meer luisteren om er een gewogen oordeel over te kunnen vellen bij muziek.

De reden voor mij om voor de CMC te gaan (en niet de HTM62), is omdat ik met name veel films kijk en een goede center dan toch wel prettig is. Daarnaast wil ik mijn fronts ooit gaan updaten naar CM8's dus dan sluit het beter aan.
Frid0 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:48:
[...]
Ziet er goed uit hoor. Ben erg benieuwd hoe het klinkt, merk je veel verschil?
Zie dat je ook een Apple TV heb, mag ik vragen welke, 3 zeker?
Want als ik zo op TV kijk ziet het Apple TV beeld er heel anders uit dan bij mijn Apple TV 2.
Je eerste vraag heb ik hierboven dus al beantwoord. Zeker bij films merk ik een gigantisch verschil. Muziek ook, maar weet nog niet of ik nu eerder in Pro Logic zou luisteren, Stereo heeft toch m'n voorkeur.

AppleTV is inderdaad een 3. Heb al mijn muziek/films etc. netjes in iTunes staan met goede benaming etc. dus dat werkt perfect. Het mooiste is dat de app Beamer via Airplay ook Full HD .mkv's kan streamen met Dolby Digital ondersteuning :D. Mijn hele netwerk is bedraad, dus heb totaal geen last van wifi-lag e.d.
Joster schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:02:
Ik denk dat dat gewoon het Philips smart gedeelte is ;)
Nope, AppleTV. Mijn Philips (37" 5000 serie dacht ik) heeft geen SmartTV. TV Update staat ook nog een keer op de planning. Mijn ouders hebben Ambilight en ik blijf dat echt een geweldige ervaring vinden bij films. Maar het SmartTV gedeelte van Philips blijf ik zo ver mogelijk bij vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
DjVe schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:21:
Ik vind de nieuwe CM ook iets minder mooi. Die zilveren schijf hadden ze gewoon weer moeten gebruiken. Ik vind de randen zonder schroeven wel een stuk mooier :)
Haha dat zocht ik! Die schijf rond de tweeter idd ;-) en eens met de schroeven.
En volgens mijn vriendin hadden de middentoners ipv geel best helemaal zwart of zilver mogen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
RobbieB schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:46:

[...]

Nope, AppleTV. Mijn Philips (37" 5000 serie dacht ik) heeft geen SmartTV. TV Update staat ook nog een keer op de planning. Mijn ouders hebben Ambilight en ik blijf dat echt een geweldige ervaring vinden bij films. Maar het SmartTV gedeelte van Philips blijf ik zo ver mogelijk bij vandaan :P
Oh ik vond het best wel hier op lijken :P

Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/000026e7e/9e4f_orh616w616/PhilipsSmartTVcontenthomepage.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
AppleTV is inderdaad een 3. Heb al mijn muziek/films etc. netjes in iTunes staan met goede benaming etc. dus dat werkt perfect. Het mooiste is dat de app Beamer via Airplay ook Full HD .mkv's kan streamen met Dolby Digital ondersteuning :D. Mijn hele netwerk is bedraad, dus heb totaal geen last van wifi-lag e.d.
O, mag ik vragen hoe je dat gedaan heb dan? Heb je al je muziek/films Apple compatible gedownload? Wat voor formaat ondersteund iTunes kwa film als ik vragen mag? De app Beamer heb ik meer over gehoord. Klinkt intressant maar voor mij niks. Heb op zolder een iMac 21.5 mind 2011 staan. Heb niet veel zin om elke keer van zolder naar de woonkamer te gaan als de film start en andersom als de film is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Nu online

ktf

wimpie007 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:49:
En volgens mijn vriendin hadden de middentoners ipv geel best helemaal zwart of zilver mogen zijn
Dat geel is de kleur van Kevlar/Twaron/aramidevezel. Het gebruik van dat materiaal is meestal een verkoopargument, dus die laten ze dan de 'originele' kleur. Het spul is van zichzelf vaal geel, maar afhankelijk van de hars gaat dat naar oranje neigen, omdat de meeste harsen niet geheel transparant maar vaak een beetje rood of groenig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
De reden voor mij om voor de CMC te gaan (en niet de HTM62), is omdat ik met name veel films kijk en een goede center dan toch wel prettig is. Daarnaast wil ik mijn fronts ooit gaan updaten naar CM8's dus dan sluit het beter aan.
Heb je de HTM62 ook geprobeerd? En heb je ze na(ast) elkaar geprobeerd?
Ik zit namelijk ook te denken aan een CMC (ook puur voor films), maar de HTM62 S1 kost maar iets van 250 euro momenteel en een CMC S1 kost toch al snel het dubbele en de prijs van de S2 heb ik nog niet nagekeken.
Heb je de CMC S1 en de S2 ook vergeleken?

Ik weet het, ik moet weer eens een middagje naar de audioboer, maar ik hoop dat je al wat werk voor me hebt gedaan :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
ktf schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:28:
[...]

Dat geel is de kleur van Kevlar/Twaron/aramidevezel. Het gebruik van dat materiaal is meestal een verkoopargument, dus die laten ze dan de 'originele' kleur. Het spul is van zichzelf vaal geel, maar afhankelijk van de hars gaat dat naar oranje neigen, omdat de meeste harsen niet geheel transparant maar vaak een beetje rood of groenig zijn.
Ah weer wat geleerd! Naja stofkapjes er maar op dan he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
ktf schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:28:
[...]

Niet eens zomaar ''een verkoop argument''. Het was altijd hét unique selling point van B&W sinds de verkoop van de DM6 uit 1976. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Die gele conus van B&W vind ik juist fantastisch. Alleen de vriendin test had hier ook een negatieve respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Nico111 schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:11:
Die gele conus van B&W vind ik juist fantastisch. Alleen de vriendin test had hier ook een negatieve respons.
Hier ook helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind het wel mooi, maar te opzichtig om zo in de woonkamer te zetten. Bij mij dus kapjes erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12-2018
Te weinig foto's hier ;)

Helaas nog geen bredere opstelling gerealiseerd maar wel een nieuw meubel, platenspeler en speakerkabels.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/125m8h0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2yjvqsn.jpg
http://i59.tinypic.com/xoiazo.jpg
Speakers: Monitor Audio Silver 8
Platenspeler: Pro-ject Carbon Esprit
Phono voorversteker: Cambridge Audio 551P
Receiver: Cambridge Audio 551R
Blu-ray Speler: Cambridge Audio 650BD
Tv: Samsung 55HU7500
Netfilter: Monster Power HTS2600

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 16-09-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hoe bevallen die Monitor Audio speakers? Ik twijfel of ik daar een set van op de kop moet tikken, of toch voor de ASW Cantius 512 of 612 moet gaan...

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark_Sc0rpi0n schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:09:
Te weinig foto's hier ;)

Helaas nog geen bredere opstelling gerealiseerd maar wel een nieuw meubel, platenspeler en speakerkabels.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie hifi opstelling! Meubel is Norstone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Dark_Sc0rpi0n schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:09:
Te weinig foto's hier ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oeh, nog een cambridge audio fan.

Hoe bevalt de blueray speler? Mijn collega doet dezelfde van hand, en ik ben erover aan het nadenken deze van hem over te nemen en analoog aan te sluiten op mijn CA 651r

Het schijnt dat deze op audio gebied het nogal goed doet (analoog). Wat vind jij?

Alleen de kleur klopt niet tov je receiver? Het lijkt net dat de blueray speler lichter van kleur is nl. Of komt dit door de lichtinval?

[ Voor 6% gewijzigd door Audione0 op 15-09-2014 12:39 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Nieuwe front speakers, Artsound AS550.
De center voelt zich nu wel wat kleintjes, een nieuwe dingt zich op ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/WP_20140915_17_11_44_Pro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.moros.be/file/hometv/WP_20140915_17_34_18_Pro.jpg

Toch een groot verschil met de melkdoosje van voordien, en niet te groot dus nog WAF.
Dringend ook eens de tv kast verder afwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Sc0rpi0n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12-2018
SannrHerr schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:17:
Hoe bevallen die Monitor Audio speakers?
Mij bevallen ze erg goed, maar ik denk dat je wel van helder hoog moet houden. De andere 2 uit mijn top 3 waren namelijk Focal en Dali, en alle drie staan (volgens mij) bekend om het heldere/scherpe hoog. Kef en B&W vond ik bijvoorbeeld erg dof klinken, maar andere mensen vinden dat geluid weer prachtig. Dus ik zou toch gaan luisteren :)
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:40:
Mooie hifi opstelling! Meubel is Norstone?
Bedankt :) , en is klopt is inderdaad Norstone.
Ik geloof dat we onze liefde voor CA al eens gedeeld hadden in dit topic :)
Hoe bevalt de blueray speler? Mijn collega doet dezelfde van hand, en ik ben erover aan het nadenken deze van hem over te nemen en analoog aan te sluiten op mijn CA 651r
Hij bevalt goed maar ik heb hem tot nu toe alleen nog via hdmi aangesloten gehad op de receiver. Maar ik begin de neiging te krijgen om hem ook analoog aan te gaan sluiten. Hdmi is soms namelijk echt irritant, als ik dan een cd wil luisteren moet ik ook de tv aan zetten want anders wil de receiver niet 'handshaken' met de speler. Ook is de speler veel uitgebreider qua speaker setup dan de receiver, ze hebben bij de speler tenminste een gui gemaakt die er een beetje uit ziet in tegenstelling tot de blauw/witte bijna commandline gui van de 551R.
Alleen de kleur klopt niet tov je receiver? Het lijkt net dat de blueray speler lichter van kleur is nl. Of komt dit door de lichtinval?
Ja klopt, echt jammer blijkbaar zijn ze tussen de generaties subtiel van kleur veranderd. De phono voorversteker klopt qua kleur wel weer bij de receiver maar de bluray speler (net een generatie ouder) is net een tint lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Dark_Sc0rpi0n schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:00:
[...]

Ja klopt, echt jammer blijkbaar zijn ze tussen de generaties subtiel van kleur veranderd. De phono voorversteker klopt qua kleur wel weer bij de receiver maar de bluray speler (net een generatie ouder) is net een tint lichter.
Ah chit dat zou jammer zijn in mijn geval! Ik wil juist matchen.
Het kan ook zo zijn dat mijn collega een 651BD heeft, want ik had bij hem nou niet het idee dat de speler van kleur afwijkt tov mijn receiver. Lets hope so.

aan de andere kant moet mijn collega wel de 650BD hebben omdat volgens hem de speler geen 3D heeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Das wel mooi knake dan. Doet me gelijk denken aan vroagah met die rare zwart/groene kleur van Technics, daar kon je ook helemaal niets mee combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dark_Sc0rpi0n schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:00:
[...]

Mij bevallen ze erg goed, maar ik denk dat je wel van helder hoog moet houden. De andere 2 uit mijn top 3 waren namelijk Focal en Dali, en alle drie staan (volgens mij) bekend om het heldere/scherpe hoog. Kef en B&W vond ik bijvoorbeeld erg dof klinken, maar andere mensen vinden dat geluid weer prachtig. Dus ik zou toch gaan luisteren :)
B&W spreekt mij persoonlijk helemaal niet aan.

Begreep dat Monitor Audio een geluid heeft dat veel mensen tevreden stelt. Geen idee of dat voor mij persoonlijk positief of negatief is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

DjVe schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:52:
Das wel mooi knake dan. Doet me gelijk denken aan vroagah met die rare zwart/groene kleur van Technics, daar kon je ook helemaal niets mee combineren.
Ja is indd heeul lastig!

Gelukkig circuleren er op het internet plaatjes rond waaronder de antraciet kleur te zien is, die precies hetzelfde is als mijn receiver.

Mn collega schiet vanavond een paar plaatjes en ik zie het morgen wel.
Voor de prijs alleen al zou ik het moeten doen, maar ik ben nogal een kleur neuroot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
SannrHerr schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:31:
[...]

B&W spreekt mij persoonlijk helemaal niet aan.

Begreep dat Monitor Audio een geluid heeft dat veel mensen tevreden stelt. Geen idee of dat voor mij persoonlijk positief of negatief is. :p
Ik heb Monitor Audio BX2 en ik vond de Dali, Boston Acoustics en B&W speakers schel tov de MA's. KEF klonk daarentegen wel weer prima en vergelijkbaar met de MA's. Blijkt maar weer dat smaken verschillen en dat je gewoon zelf moet gaan luisteren :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Haha grappig is dat ja. Ik vond de MA's juist schel t.o.v. de Dali, B&W en Focal Chorus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
Joster schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:29:
Haha grappig is dat ja. Ik vond de MA's juist schel t.o.v. de Dali, B&W en Focal Chorus.
Ligt natuurlijk ook wel aan de aansturing. Ik heb testgeluisterd via Marantz omdat ik een Denon receiver heb. Mijn zwager heeft Dali's (Zensor 7, dus wel vloerstaanders) die aangestuurd worden door een NAD versterker en dat klinkt prima.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Laatst online: 11-07 16:23
tweakraiser schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:55:
[...]

Thanks! De Onkyo doet het prima! Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal. Ik hoor van iedereen dat een andere versterker het nog beter gaat doen :). Ik ben op koopjesjacht naar een Marantz 7008, m'n vrouw wordt nu al gek van de uitgaves :P
Morgen tussen 10 en 11 uur 's ochtends zal de Marantz 7008 in de aanbieding zijn bij redcoon rush deals, aangezien jij niet de enige bent die het over deze receiver heeft zet ik het toch maar hier in het topic ookal is het lichtjes off-topic.

• tweakraiser

tweakraiser

lucjuh8 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:37:
[...]

Morgen tussen 10 en 11 uur 's ochtends zal de Marantz 7008 in de aanbieding zijn bij redcoon rush deals, aangezien jij niet de enige bent die het over deze receiver heeft zet ik het toch maar hier in het topic ookal is het lichtjes off-topic.
Geweldig dank voor de tip! :)

Strava | Webdesign

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Morgen krijg ik de cambridge bluray spelert binnen, jeeejh!
Gelijk maar eens een uitgebreide test doen en verschillen zoeken tov de ps4 en mediaspeler.
Kwa beeld zullen er niet veel verschillen te zien zijn op audio wel (hoop ik)

Moet ik weer foto's maken! Vervelend zeg!! 8)

[ Voor 44% gewijzigd door Audione0 op 18-09-2014 09:18 ]

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 20:52

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Bij mijn game pc heb ik staan:

2x Mission 73 front speakers, een Mission FS-2S subwoofer en een cmt eh10 versterker.

De versterker is echt wel het slechtste van mijn setup, deze heb ik bij de kringloop gehaald voor 5 euro, deze gebruik ik als een soort voorversterker omdat in de subwoofer ook al een versterker zit.

Ik ben van plan om een 5.1 versterker er aan te hangen zodat ik mooi surround heb :)

Ik heb hier ook nog een Mission 73c centre speaker staan, deze ga ik ook bij de pc zetten als ik een goede versterker heb.
Pagina: 1 ... 84 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic