Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.690 views

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Ik kan via via aan een setje B&W DM601 S2 krijgen, dit zou ter vervanging zijn van Jamo S 426 zuilen. Dit alles op een AV versterker NX-414. Is dit een verbetering?

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 19:54
henkie196 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:32:
[...]

Dat, maar ook speelt mee dat veel boekenplank luidsprekers proberen te compenseren voor hun kleine maat door een soort van mid-bass hump te geven, waardoor dat stuk dus wat overdreven wordt. Vind het zelf niet zo fijn klinken, maar gezien het grote aanbod van luidsprekers die dit hebben zal het wel populair zijn. Kan me alleen niet meer herinneren hoe die BX2s daarmee waren.
Vrij neutraal als ik ze met Boston Acoustics vergelijk. Hoewel de bass bij mij is versterkt omdat ze vrij hoog hangen...

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
ruko_rkr schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:13:
[...]

Ik heb hem terug in de doos geplaatst i.v.m verhuizen binnen 2 weken :)

Zodra dit staat incl de rest zal ik foto plaatsen.

Voor het idee

[afbeelding]
Netjes! Vriend van mij heeft m ook, voor 700eunzou ik t zelf niet doen, maar wel leuk dat je ze makkelijk kan verplaatsen en ze er weer opzetten en t via Bluetooth werkt, zodat je t overal kan wegzetten waar je wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door RickvN op 31-01-2014 18:43 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• ruko_rkr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11 23:34
RickvN schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 18:40:
[...]

Netjes! Vriend van mij heeft m ook, voor 700eunzou ik t zelf niet doen, maar wel leuk dat je ze makkelijk kan verplaatsen en ze er weer opzetten en t via Bluetooth werkt, zodat je t overal kan wegzetten waar je wilt.
Voor 700 zou ik hem ook niet mee nemen nee, voor de €420,- die ik er voor neer gelegd heb kon ik hem niet laten staan :) :P

A day without sunshine is like, you know, night.

• RickvN
henkie196 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 07:41:
Tja, een boekenplank luidspreker zal altijd wat minder body hebben dan een vloerstaander, alleen al vanwege de grootte van de kast. Aan de andere kant zou ik een goedkope vloerstaander vervangen door een goede boekenplank luidspreker niet per sé een downgrade willen noemen. Hoe dan ook ga je met de Dali's een andere sound krijgen dan dat je met de Klipsch had (ik ken ze geen van beiden, maar ik zou het wel verwachten), dus altijd eerst luisteren of dat wel een verbetering brengt voor jou.
Sowieso ga ik inderdaad eerst luisteren en snap ik je standpunt wel. Maar je zegt ook dat een goedkope vloerstaander geen downgrade hoeft te zijn van dure/goede bookshelves? Maar bedoel je hier de Klipsch mee of in het algemeen? Gezien de prijs verhouding staan ze wel gelijk aan bookshelf prizjen van Dali, alleen heb je bij Klipsch wel bang for bucks denk ik. Twijfel daarom ook om ze straks bijv. aan mijn PC te hangen ipv te verkopen.
ruko_rkr schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:07:
[...]
Voor 700 zou ik hem ook niet mee nemen nee, voor de €420,- die ik er voor neer gelegd heb kon ik hem niet laten staan :) :P
Dat is een ander verhaal inderdaad! Maar bijv niet overwogen om een 4.0 van Boston acoustics oid te kopen? Of puur vanwege de bluetooth en het goede geluid voor bluetooth zijnde?
harmz schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:08:
Ik kan via via aan een setje B&W DM601 S2 krijgen, dit zou ter vervanging zijn van Jamo S 426 zuilen. Dit alles op een AV versterker NX-414. Is dit een verbetering?
Met beiden niet bekend, maar gezien de kwaliteit en geschiedenis lijkt mij dat je er op vooruit gaat. Maar waarom voeg je ze niet toe aan je NX-414/vervang je ze en luister je ff? Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken lijkt mij? Smaak is ook persoonlijk! Daarnaast, krijg je de B&W bookshelf en vervang je hiermee de zuilen van S426 of de bookshelf van de S426? Kan ook nog wel een verschilletje zijn.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:57

icecreamfarmer

en het is

iNFiNiTY- schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:09:
[...]

Opzich heb ik de htpc/game pc al. Alleen het samen voegen in de huiskamer zeg maar het probleem. Ik heb geen idee waar ik dat ding kwijt moet! Ik heb in het verlengde van het zitgedeelte een grote eettafel met 6 stoelen ''in het midden van de ruimte'' en een ''lounge/ zit gedeelte'' met salont tafel de tv en hifi etc.

Ik wil alleen niet de eettafel weg uit het midden hebben zeg maar. En er is niet genoeg ruimte voor nog een bureau erachter ofzo om het neer te zetten.
Ik heb dit:
pricewatch: Iogear Wirelessly stream HD 1080p

Al kun je voor dat geld tegenwoordig een NUC of brix kopen.

Streamt mijn pc naar de monitor beneden (zie pc topic).

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:32
Mektheb schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:32:
[...]

Andere kant als ik kijk wat ik met mijn Mac Mini doe, kan ik dat zelfde allemaal ook met mijn Samsung TV en ook Spotify en Youtube en MKV en besturen met bluetooth etc.

Is het nog echt nodig vraag ik me af en toe af
Eens, maar als je een PC in de woonkamer wil hebben is het mijns inziens een mooie oplossing.

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 16:37
henkie196 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:46:
Was er niet laatst (als in eerder deze maand) iemand die z'n center in een meubel had staan met een doek er voor zodat het niet zichtbaar was?
Deed me denken aan een al wat oudere post, en voor mij nog altijd een erg mooi voorbeeld dat HT en woonkamers wel samen kunnen gaan:

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
werkenslaap schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:50:
Lees al heel lang mee in dit topic, en het leek me leuk om ook mijn eigen bescheiden setup eens te posten. Luister veel muziek (zowel cd als vinyl als via spotify premium) en kijk veel films en series. Mijn voorkeur ligt bij mooi helder stereogeluid, al sluit ik niet uit dat er in de toekomst (bij een ander huis) ooit nog eens een mooie surround-uitbreiding zal komen. Voor nu tevreden met wat er staat cq hangt.

En dat is:
- Sony KDL-37EX402
- Hepta Spring vloerstaanders
- Denon UTP 250 voorversterker
- Denon UPO 250 eindversterker
- Denon UCD 250 cd speler
- Technics SL 1700 platenspeler (1978 meen ik, recent gereviseerd)
- HTPC met windows 8 en XBMC incl Logitech K400 draadloos toetsenbordje
- En omdat ik nog geen afscheid kon nemen een NAD Stereoversterker (onlangs vervangen door de Denon-set)

knip

De Hepta's klinken mi erg mooi in combinatie met de Denon-set. Bij mijn ouders heeft dezelfde set gestaan in een kamer van het formaatje balzaal, wat nog wel een heel verschil maakt. Het komt daar natuurlijk veel meer tot zijn recht, maargoed er moet ook nog wat te wensen overblijven.

Het meubeltje heb ik zelf gemaakt van wat meubelpaneel en pootjes. Om doorzakken oid te voorkomen heb ik 2 U-profielen tegen de onderzijde bevestigd. Om het geheel mooi af te maken wil ik misschien nog een stuk (mat)glas op maat laten snijden als toplaag. De onderste plank staat trouwens op wieltjes, dus die kan ik gemakkelijk naar voren halen om een plaatje te draaien.

PS. Hier is nog een testje met wat meer technische gegevens van de Denon-set:
http://www.opusklassiek.nl/audio/audio-aw/miniset01.htm
En hier op dezelfde site ook nog een testje van de Hepta's:
http://www.opusklassiek.nl/audio/audio-aw/hepta.htm

Edit: dat gaat dus niet, excuses. Werkende, en betere als ik toch bezig ben, foto's volgen..
Herkansing, foto's van de tv hoek:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/245mqhc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/vngit3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20py449.jpg

Edit: rechtsonderin past precies een tijdschriftenmandje, maar ook die is gestolen bij de inbraak een paar weken terug 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door werkenslaap op 01-02-2014 16:09 ]

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

icecreamfarmer schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:56:
[...]

Ik heb dit:
pricewatch: Iogear Wirelessly stream HD 1080p

Al kun je voor dat geld tegenwoordig een NUC of brix kopen.

Streamt mijn pc naar de monitor beneden (zie pc topic).
Ja dat is ook een optie. Het is ook een klein beetje voor de kou hoor.. lol (klote huis, alleen warmte in de living!) Ik heb een game ''office'' maar daar vernikkel je. Zit nu even met de pc op de eettafel maar dat is ook niet alles.

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Hoewel het natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur blijft, het totaal afhankelijk is van jouw kamer qua formaat of de DM601 genoeg laag leveren, denk ik persoonlijk wel dat het een vooruitgang is. Ik heb in het verleden de DM603S2 gehad, vrij vergelijkbare speakers maar dan de grotere versie. Dit waren prima speakers , vooral met een heel mooi laag. Op het moment heb ik de derde serie hiervan, maar dat is niet relevant voor jouw vraag. Wel moet ik zeggen dat ik de jamo's persoonlijk niet ken...

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 19:30
Bierdopje120 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 00:56:
[...]

Hoewel het natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur blijft, het totaal afhankelijk is van jouw kamer qua formaat of de DM601 genoeg laag leveren, denk ik persoonlijk wel dat het een vooruitgang is. Ik heb in het verleden de DM603S2 gehad, vrij vergelijkbare speakers maar dan de grotere versie. Dit waren prima speakers , vooral met een heel mooi laag. Op het moment heb ik de derde serie hiervan, maar dat is niet relevant voor jouw vraag. Wel moet ik zeggen dat ik de jamo's persoonlijk niet ken...
Hoe kun je dan zeggen dat het een vooruitgang is?

@ Harmz waarom van de jamo's af?

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 11:34
werkenslaap schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:33:
[...]

Herkansing, foto's van de tv hoek:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit: rechtsonderin past precies een tijdschriftenmandje, maar ook die is gestolen bij de inbraak een paar weken terug 8)7
Is dat allemaal nieuwe apparatuur? Of hebben ze dat allemaal laten staan en een tijdschriftenmandje gestolen?

Die grote speakers ga je niet mee zeulen natuurlijk als inbreker zijnde lijkt me, maar versterkers en meer van zulks is snel weggegrist denk ik.

:{

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
Kijk anders of je ze even kunt lenen om ze op je eigen set te beluisteren. Weet ook niet wat ze er voor vragen?
Kwalitatief zijn die B&W's natuurlijk wel een stapje hoger. Qua laag zal het misschien iets minder zijn omdat de Jamo's een ingebouwde sub hebben. Maar ik denk dat eea wel mee zal vallen en je vooral een helderder geluid zult krijgen. En dat laag kan indien te weinig, altijd nog aangevuld worden met een sub natuurlijk. Maar verwacht niet dat dat nodig zal zijn.
Hangt ook samen met de muziek die je veel draait, met techno zul je laag meer missen dan bij jazz bijvoorbeeld.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003

icecreamfarmer

en het is

Tronic schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 00:13:
[...]

Deed me denken aan een al wat oudere post, en voor mij nog altijd een erg mooi voorbeeld dat HT en woonkamers wel samen kunnen gaan:

[...]
Oh dat is erg mooi gedaan. vraag mij af wat voro doek dat is want het lijkt precies op het hout.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 16:36
Tijdje meegelezen in dit topic en het werd wel eens tijd om mijn eigen setup te laten zien. Het is nog in opbouw maar ik ben tevreden met wat er nu staat:

Kast open

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2aext2b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2efj4me.jpg

Kast dicht

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1zmf1hc.jpg

Wat jullie zien:
- Panasonic TX-P50GT60
- Humax 5100c
- Dune HD TV-101
- Marantz SR5007
- 2x Boston acoustics A26 op Norstone stylum 3 stands
- Xbox 360

Wat ontbreekt op de foto is de NAS (Synology DS213)

Vervolgproject is het netjes wegwerken van de kabels.

• RickvN
Nice ingericht en leuke set up! Wat wil je nog aanschaffen verder of wil je met een 2.0 voorlopig door? Omdat je verder alleen de kabels wilt wegwerken?

Volgende week krijgen we waarschijnlijk te horen of we vanaf 1 maart in een appartement mogen of niet, indien dit het geval is als een dolle meubilair shoppen en dan ook maar gelijk nieuwe speakers en een mooie set up wegzetten. Als het doorgaat, zal ik tzt ook weer nieuwe foto's vanuit mij showen *O*

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 12:33
@diefstal..
t lijkt erop dat ze spullen hebben meegenomen die voor het grijpen lagen.
voor dat je een versterker voorzichtig uit een kastje hebt,.. en dan nog dat ding meezeulen van 10 - 15 kg...
en daarbij. misschien hadden ze al een versterker, of er geen nodig..

en als het voor het voor het snel doorverkopen is.. ik weet niet of er dan een grote markt is voor versterkers. denk dat een dief er zelf iets aan wil hebben, of het snel wil kunnen verpatsen...
een dure versterker op marktplaats trekt de aandacht van poilitie en rechtvaardie eigenaars snel genoeg... misschien serienummers controleren en je hangt als dief.... dat gaat bij een mandje niet lukken...

[ Voor 18% gewijzigd door engelbertus op 02-02-2014 13:42 ]

• AversusZ
RickvN schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:36:
Nice ingericht en leuke set up! Wat wil je nog aanschaffen verder of wil je met een 2.0 voorlopig door? Omdat je verder alleen de kabels wilt wegwerken?
Wellicht nog een subwoofer. Deze dan wel ergens aan de zijkant moeten komen staan aangezien de achterwand al vol staat. Bijvoorbeeld naast de zwarte stoel die je op foto ziet maar ik heb geen idee of dit wel een geschikte plaats is. Liefst zou ik naar een 5.1 setup gaan maar ik heb daarvoor ruimtegebrek, kans op geluidsoverlast (het is nogal gehorig) en ik heb bij het inrichten hier geen rekening mee gehouden (als in kabels onder de vloer getrokken etc.)

• Secretaris
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11 21:44
Zo. Nieuwe bank, kabels beetje op orde, nu durf ik mijn setje wel te laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u229/secretaris/Huisje/WP_20140202_16_50_03_Pro1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u229/secretaris/Huisje/WP_20140202_16_50_28_Pro1.jpg
De "zichtlokatie":
Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u229/secretaris/Huisje/WP_20140202_16_51_23_Pro1.jpg
En een overzichtje van bovenaf:
Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u229/secretaris/Huisje/WP_20140202_16_51_41_Pro1.jpg

Wat is het allemaal?
- Samsung UE40D8000
- Advance Acoustic MAX 450
- 2x PMC GB1i
- Western Digital WD TV Live Hub
- Amino A130
- Logitech Harmony Touch
- Yamaha CPX-5

Verstopt:
- Advance Acoustic WTX 500
- Super Nintendo
- Philips DVD spelert

Meubels:
- TV meubel Arvid van Gamma
- Salontafel Arvid van Gamma
- Bank Cantus van XXXLutz
- Lamp Regolit van Ikea

Ik ben zeer tevreden met deze spulletjes. Geluid klinkt geweldig en ookal is de TV niet de nieuwste meer, ik vind het beeld veelal beter dan wat ik bij anderen zie.
De WD TV Live Hub is een leuke mediaspeler, maar heeft zo zijn eigenaardigheden, dus daar komt ooit nog wel wat anders voor in de plaats.
Tot slot nog kort iets over de Logitech Harmony, het bevalt heel prettig om alles met één afstandbediening te kunnen bedienen, maar ook hier soms wat eigenaardigheden. Soms als ik in een menu van de settopbox zit, wordt tegelijkertijd het volume van de versterker verhoogd of verlaagd...

• Pjotr22
Mooie foto's! Die speakers zie je niet vaak, hoe ben je tot die keus gekomen?

• werkenslaap
engelbertus schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:41:
@diefstal..
t lijkt erop dat ze spullen hebben meegenomen die voor het grijpen lagen.
voor dat je een versterker voorzichtig uit een kastje hebt,.. en dan nog dat ding meezeulen van 10 - 15 kg...
en daarbij. misschien hadden ze al een versterker, of er geen nodig..

en als het voor het voor het snel doorverkopen is.. ik weet niet of er dan een grote markt is voor versterkers. denk dat een dief er zelf iets aan wil hebben, of het snel wil kunnen verpatsen...
een dure versterker op marktplaats trekt de aandacht van poilitie en rechtvaardie eigenaars snel genoeg... misschien serienummers controleren en je hangt als dief.... dat gaat bij een mandje niet lukken...
Klopt, alles wat handzaam is en enige waarde had is meegenomen, maar zaken als tv, speakers, hifi en imac hebben we gelukkig nog. Zo'n inbraak gaat in een paar minuten dus het is graaien graaien graaien en weg. De imac is wel beschadigd trouwens, vermoed dat ze die bij nader inzien maar hebben laten staan. Het is dan allemaal wel verzekeringswerk, maar echt wat een gezeik...

@Secretaris: ziet er tof uit, leuke setup en mooi basic ingericht. Mag ik vragen waarom je je meubel niet tegen de muur hebt gezet? Ziet er leuk uit namelijk, maar ik vraag me af wat je reden er (verder) voor is?

[ Voor 15% gewijzigd door werkenslaap op 02-02-2014 18:46 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 13:26
Welk meubel is dat? Is dat lage linker gedeelte ook los?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

werkenslaap schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:35:
[...]@Secretaris: ziet er tof uit, leuke setup en mooi basic ingericht. Mag ik vragen waarom je je meubel niet tegen de muur hebt gezet? Ziet er leuk uit namelijk, maar ik vraag me af wat je reden er (verder) voor is?
Ik gok omdat de speaker niet te dicht op de muur moeten staan voor het geluid en het er dan raar uit ziet als je meubel wel verder naar achteren staat.

• werkenslaap
Hm ja natuurlijk, zit wat in. Zou er zelf alleen nooit op komen om dan het hele meubel maar een halve meter van de muur te zetten, hoewel het er best tof uit ziet.

Wat meer ademruimte zou mijn Hepta's ook nog wel goed doen denk ik, alleen staat de huidige indeling het niet echt toe.

• AversusZ
ShittyOldMan schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:14:
[...]

Welk meubel is dat? Is dat lage linker gedeelte ook los?
Meubel is van Hulsta (Now Time! lijn). Je kan het linker gedeelte ook los kopen in twee verschillende maten. Zie ook hier

• Secretaris
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11 21:44
Pjotr22 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:02:
Mooie foto's! Die speakers zie je niet vaak, hoe ben je tot die keus gekomen?
De speakers heb ik gekozen door een (vrijwel) onbevooroordeelde luistersessie bij mijn lokale HiFi-boer. Ik had wel iets rondgekeken op internet en een setje B&W 683 leek mij wel mooi. Die hadden ze staan tussen een 6-tal andere speakers. Ik ben rustig gaan luisteren naar een aantal verschillende CD's en de PMC speakers klonken voor mij duidelijk het beste. Nog een aardige deal gemaakt, omdat dit het enige setje was die ze ooit in de winkel gehad hadden en ik was een tevreden man.

Sick Nick schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:26:
[...]

Ik gok omdat de speaker niet te dicht op de muur moeten staan voor het geluid en het er dan raar uit ziet als je meubel wel verder naar achteren staat.
Dat inderdaad. En ik vond de TV wat verweg staan vanaf de bank gezien. Bovendien lopen er twee verwarmingsbuizen langs de muur, dus zou het meubel sowieso niet geheel tegen de muur passen.

• supajay
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-10-2021
@ secretaris:

Ik vind je zetel superleuk!! :)

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-11 14:48
Hier is mijn bescheiden setupje...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3791048/Media%20setup.png

Ik wil de surround speakers links en rechts nog ophangen maar ik weet nog niet zo goed op welke hoogte...
Simpele 5.1 speakertjes van JVC een keer op een rommelmarkt gekocht voor 30 euro, doen het heel prima.
De speakers op mijn schouw gebruik ik voor audio vanaf mijn Mac, gewoon muziek enz. Oldskool Jim Rogers.

De bloemen op de grond zijn van mijn verjaardag deze week... :*)

Verwijderd

Impstoker, gebruik je de openhaard niet? Of is hij nep? :P

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-11 14:48
Helaas dichtgemetseld dus niet bruikbaar... Met als voordeel dat de onder en bovenbuurvrouw niet per ongeluk het huis in de hens kunnen zetten :)

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
Impstoker schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:31:
Helaas dichtgemetseld dus niet bruikbaar... Met als voordeel dat de onder en bovenbuurvrouw niet per ongeluk het huis in de hens kunnen zetten :)
dan krijg je ook niks in jouw schoentje met sinterklaas. Wel een groot gemis

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
Masterkale1 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:18:
[...]

Mijn moeder heeft mij altijd verteld dat een schoen bij de achter- of voordeur ook voldoende is voor Sinterklaas ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• frankwopereis
  • Laatst online: 14-11 13:35

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

renzo4000 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:20:
[...]

Mijn moeder heeft mij altijd verteld dat een schoen bij de achter- of voordeur ook voldoende is voor Sinterklaas ...
Masterkale1 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:18:
[...]

Of Zwarte Piet is voortaan gewoon "piet", al die zeurders ook meteen tevreden..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-11 16:21
Speakers: Jamo S506
Receiver: Denon AVR-X500

Ik heb mijn setup maar wat versimpeld. Ben eigenlijk niet helemaal tevreden over de speakers.

Ben van plan om eens naar Klipsch te gaan kijken. Ik hou van veel detail in het geluid.

De receiver gaat er over een maand uit om te upgraden naar een X1000/X2000 voor Airplay.

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/f44f2r.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door jeantje op 03-02-2014 14:31 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
jeantje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:25:

Ik heb mijn setup maar wat versimpeld. Ben eigenlijk niet helemaal tevreden over de speakers.

Ben van plan om eens naar Klipsch te gaan kijken. Ik hou van veel detail in het geluid.

De receiver gaat er over een maand uit om te upgraden naar een X1000/X2000 voor Airplay.

[afbeelding]
Wat mankeert er nu aan de 506's? Houdt er wel rekening mee dat je plaatsing heel erg bepalend is voor het geluidsbeeld (en de vertekening ervan). Zoals ze nu staan komt het absoluut niet ten goede (veel te dicht op de achterwand en bij de zijkant/schuin dak). Heb je al eens geexperimenteerd met het "vrij" zetten van je luidsprekers? Ik weet dat dit bij mijn S608's enorm scheelt. Als ik lekker een uurtje of langer muziek ga luisteren trek ik ze ook naar voren en dat is echt een verschil. Bij gewoon gebruik blijven ze bij mij ook gewoon op de plek redelijk dicht op de muur.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• jeantje
Ja je hebt zeker gelijk, ik doe dat ook wel eens, maar ik baal dat ik een schuin dak heb. Als ik zelf een beter appartementje heb dan komt het goed.

• MaSw85
  • Laatst online: 20-11 16:47
Nieuwe televisie gekocht, moet de beeldinstellingen nog wel doen:

http://oi61.tinypic.com/33lebsk.jpg

http://oi57.tinypic.com/3519xe8.jpg

Wat er te zien is:

Sony KDL-42W655A
Denon AVR-2113
Monitor Audio BX2
Humax 5100c
Buffalo NAS
PS3
Pioneer platenspeler

Dit alles in eigen ontworpen en gemaakt steigerhouten meubel.

[ Voor 9% gewijzigd door MaSw85 op 03-02-2014 14:58 ]

Komoot

• jeantje
Waus26 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:57:

[url=http://oi61.tinypic.com/33lebsk.jpg[/url]

Wat er te zien is:

Sony KDL-42W655A
Denon AVR-2113
Monitor Audio BX2
Humax 5100c
Buffalo NAS
PS3
Pioneer platenspeler

Wat een geweldig design van die TV!
En mijn complimenten voor de opgeruimde inrichting!

• MaSw85
  • Laatst online: 20-11 16:47
jeantje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:59:
[...]

Wat een geweldig design van die TV!
En mijn complimenten voor de opgeruimde inrichting!
Bedankt! Ben er ook erg blij mee en heb ook direct rekening gehouden met kabels wegwerken etc. Voor betere foto's (oude situatie) check Waus26 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Komoot

• RickvN

[afbeelding]
Mocht je interesse hebben in Klipschjes die warm gedraaid zijn, kun je contact opnemen. Verder mooi spul, maar tv meubel zou het wel in een heel ander perspectief brengen!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

jeantje @ 14:25:

]
zijn daar niet andere apple dingetjes voor?
is dat niet wellicht beter+makkelijker+goedkoper?

alles wat er bij je versterker wordt ingebouwd komt het versterken in iedergeval niet ten goede.
Waus26 @ 14:57:
Nieuwe televisie gekocht

super mooi Waus!
ik kan niet wachten tot ik aan mijn meubel ga beginnen!

dat word nog best een dingetje, er moet ik komen:
Sansui AU-317
Sansui TU-317
Sansui AU-101
Sony TA-212
Sony MDR-JE520
Sony MDR-JE-520
Sony CDP-CE345
Sony CDP-M19

er moet op komen:
Pioneer SX-850
Philips Electronic 312
en een setje SABA 35-K

en het moet ook nog als kledingkast dienst doen, en er moet een schap komen voor mijn LP's

dit moet 'm worden: [afbeelding]
dus.... :)

[ Voor 54% gewijzigd door klaasje11 op 04-02-2014 21:06 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 23:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

[afbeelding]
ik zie dat je van die eierdop foam hebt gebruikt als isolatie, werkt dat nu goed? tenminste tegen het geluid wat de ruimte kan verlaten?

• Boedie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-10 18:38
Waus26 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:57:

http://oi61.tinypic.com/33lebsk.jpg

Wat er te zien is:

Sony KDL-42W655A
Denon AVR-2113
Monitor Audio BX2
Humax 5100c
Buffalo NAS
PS3
Pioneer platenspeler

Zeer mooi toestel die Sony. Ook leuk dat je hem aan de wand kan monteren met de poot.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn setje (oude foto in ons appartement):

B&W 804S, Classe eind versterker en processor.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/02/02/tv001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/02/02/tv002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/02/02/tv003.jpg

Geen V&A op het forum.

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 05-02-2014 14:44 ]

Mijn V&A

• jeantje
Coldbullet schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:48:
[...]

ik zie dat je van die eierdop foam hebt gebruikt als isolatie, werkt dat nu goed? tenminste tegen het geluid wat de ruimte kan verlaten?
Het werkt alleen tegen reflecties. Niet als isolatie helaas.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 15:47
Zie hier dagelijks verschrikkelijke mooie sets voorbij komen. Nu heb ik een tijdje geleden tien diverse demo disc's van usenet getrokken. Kan het lijstje wel neer zetten, misschien voor liefhebbers? Deze demo's liet ik altijd horen aan iedereen, beetje patsen met je mooie set moet toch kunnen :) Ik geef alleen de titel, dat is volgens mij 100% legaal.
Workaholic schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 07:56:
Mijnsetje (oude foto in ons appartement):

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Setje? Hele dikke set, ziet er mooi strak uit.

[ Voor 63% gewijzigd door FeaR op 05-02-2014 14:44 ]

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:57
Versteegrob schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:35:
Zie hier dagelijks verschrikkelijke mooie sets voorbij komen. Nu heb ik een tijdje geleden tien diverse demo disc's van usenet getrokken. Kan het lijstje wel neer zetten, misschien voor liefhebbers? Deze demo's liet ik altijd horen aan iedereen, beetje patsen met je mooie set moet toch kunnen :) Ik geef alleen de titel, dat is volgens mij 100% legaal.
Graag, ben altijd op zoek naar kwalitatief goede demo disc's. Om te gebruiken naast mijn eigen muziek, zeker ook ivm uitzoeken toekomstige speakers. B.v.d.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Verwijderd

Workaholic, hoeveel kost zo'n setje ?

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Versteegrob schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:35:

[...]

Setje? Hele dikke set, ziet er mooi strak uit.
Steve Wilson is een mooi voorbeeld ;)

...en waarom?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:06:
Workaholic, hoeveel kost zo'n setje ?
Niet helemaal een nette vraag lijkt me, maar houdt er maar rekening mee dat één speaker al meer zal kosten dan de gemiddelde persoon aan A/V-apparatuur in huis zal hebben. En dat Classe spul is ook uit een andere klasse. ;)

Wel respect: ziet er prachtig uit. :9~

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:31
S1NN3D schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:03:
[...]

Niet helemaal een nette vraag lijkt me, maar houdt er maar rekening mee dat één speaker al meer zal kosten dan de gemiddelde persoon aan A/V-apparatuur in huis zal hebben. En dat Classe spul is ook uit een andere klasse. ;)

En dan toch vind ik het jammer dat de salontafel een Ikea lack van nog geen twee tientjes lijkt te zijn. Imho moeten apparatuur en inrichting wel een beetje bij elkaar passen. Al was het maar voor de akoestiek. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Even zoeken levert op dat een B&W 804S op één punt in z'n levensduur in ieder geval 2700 pond heeft gekost, is me alleen niet helemaal duidelijk of dit per speaker of per twee is. Maar gezien ook de prijs van dat Classé spul zou ik gokken per stuk :)

Nette set, hoop dat je in je nieuwe woning wat meer ruimte hebt voor kabelmanagement, past wat beter bij het anders zeer strakke uiterlijk ;)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 11:23
[...]

Eigenlijk helemaal niet zo'n rare vraag vind ik zelf.... Als mensen hun inrichting zo showen, dan mag je in mijn ogen best vragen wat zoiets gekost zou hebben. Niet op de kop af, maar een indicatie waar je aan moet denken vind ik echt geen onbeleefde vraag.

Je vraagt toch niks geks? Via google kan je zo de winkelprijs bekijken van de artikelen.

• Wackmack
StealthyPeanut schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:22:
[...]

Eigenlijk helemaal niet zo'n rare vraag vind ik zelf.... Als mensen hun inrichting zo showen, dan mag je in mijn ogen best vragen wat zoiets gekost zou hebben. Niet op de kop af, maar een indicatie waar je aan moet denken vind ik echt geen onbeleefde vraag.

Je vraagt toch niks geks? Via google kan je zo de winkelprijs bekijken van de artikelen.
Volledig mee eens, het is toch makkelijk op te zoeken.

• Wicked-Game
  • Laatst online: 20-11 16:50
StealthyPeanut schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:22:
[...]

Een nieuwprijs is voor iedereen wel te vinden. Een betaalde prijs is wat anders, maar dan vraag ik mij wel af wat het verder toevoegd aan het geheel? Leuk om te weten???

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• StealthyPeanut
Wicked-Game schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:56:
[...]

Een nieuwprijs is voor iedereen wel te vinden. Een betaalde prijs is wat anders, maar dan vraag ik mij wel af wat het verder toevoegd aan het geheel? Leuk om te weten???
Ten eerste vind ik het inderdaad erg leuk om te weten. Daarnaast vind ik het fascinerend om te horen wat mensen aan HT-materiaal uitgeven. Ook ben ik vaak gewoon heel erg benieuwd wat een bepaalde tv of set speakers zou kosten.

Iedereen is vrij om te antwoorden lijkt me?

• ktf
  • Laatst online: 16-11 15:04

ktf

Workaholic schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 07:56:
Mijn setje (oude foto in ons appartement):

Het is toch wel eeuwig zonde, heb je zulke speakers, zet je ze tegen de muur. Goede speakers moeten ook goed geplaatst worden, want zo wordt het nooit écht mooi. Kun je nog zo'n dure versterker hebben, betere plaatsing en akoestiekbehandeling is altijd een betere investering dan een andere versterker :P

[ Voor 16% gewijzigd door ktf op 05-02-2014 13:34 ]

• Masterkale1
[...]

Mijn centerspeaker is al net zo duur als 2 van die B&W 804 haha.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• StealthyPeanut
Masterkale1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:29:
[...]

Mijn centerspeaker is al net zo duur als 2 van die B&W 804 haha.
Een center van € 8.000,- ja? Lijkt me net weer een tikkeltje overdreven :+ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Van mij mogen prijzen ook achterwege blijven. Iedereen vindt met weinig moeite de prijzen van de getoonde producten.
Maar zoals de opmerking van Masterkale1 aangeeft, waarschijnlijk wat cynisch bedoeld, wordt het dan nog meer een wie-heeft-de-langste-wedstrijd.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

swordfish103 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:37:
Van mij mogen prijzen ook achterwege blijven. Iedereen vindt met weinig moeite de prijzen van de getoonde producten.
Maar zoals de opmerking van Masterkale1 aangeeft, waarschijnlijk wat cynisch bedoeld, wordt het dan nog meer een wie-heeft-de-langste-wedstrijd.
Prijzen boeien mij ook niets. Vind het leuk voor iemand dat ie een dikke speakerset heeft gekocht, maar vind de prijs niet belangrijk verder. Ik kan een dikke speaker van 150 euro betalen, en geen cent meer, en de ander kan er een 0 of 2 bij achter plakken ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Masterkale1
StealthyPeanut schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:33:
[...]

Een center van € 8.000,- ja? Lijkt me net weer een tikkeltje overdreven :+ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
7000 euro inderdaad

Maar het gaat inderdaad niet om de prijzen want mooie spullen hoeven niet altijd dure spullen te zijn.

Als je maar tevreden bent met je spullen.

[ Voor 23% gewijzigd door Masterkale1 op 05-02-2014 15:42 ]

Verwijderd

Haha ik was enkel benieuwd naar de prijs omdat hij er mooi uitzag, en ik er gewoon benieuwd naar was! Toch grappig hoe de reacties kunnen gaan vloeien. Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar een leuke set, maar achteraf gezien is dit geen financieel geschikte set voor mij en mijn vriendin :)

• Masterkale1
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:47:
Haha ik was enkel benieuwd naar de prijs omdat hij er mooi uitzag, en ik er gewoon benieuwd naar was! Toch grappig hoe de reacties kunnen gaan vloeien. Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar een leuke set, maar achteraf gezien is dit geen financieel geschikte set voor mij en mijn vriendin :)
B&W maakt over het algemeen erg mooie speakers, strak en elegant. Qua klank vind ik het persoonlijk niks.

De kef blade vind ik zelf een erg mooie speaker. Echter zijn die behoorlijk duur

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Masterkale1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:55:
[...]

B&W maakt over het algemeen erg mooie speakers, strak en elegant. Qua klank vind ik het persoonlijk niks.

De kef blade vind ik zelf een erg mooie speaker. Echter zijn die behoorlijk duur
5.500 duurder dan jou center ;) Haha nee maar serieus; dat kan/wil bijna niemand betalen hier denk ik. De prijs/kwaliteit is niet meer in verhouding bij zulke speakers.

• Masterkale1
frankwopereis schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:40:
[...]

5.500 duurder dan jou center ;) Haha nee maar serieus; dat kan/wil bijna niemand betalen hier denk ik. De prijs/kwaliteit is niet meer in verhouding bij zulke speakers.
Dat klopt, je betaalt voornamelijk voor het design. Aurum maakt ook erg goede speakers voor het geld. De vulkan 8 R komt voor ongeveer 4000 euro mee met speakers van ruim het dubbele. Wil je geen subwoofer aanschaffen dan is de aurum echt een passende oplossing.
Alleen de looks dat is niet geheel mijn ding.

• ktf

ktf

frankwopereis schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:40:
Haha nee maar serieus; dat kan/wil bijna niemand betalen hier denk ik.
Ik heb tijdens de paar vakken financieel management tijdens mijn opleiding wel mee gekregen dat er mensen zijn die altijd het duurste (of juist het goedkoopste) kopen. Volgens mij is er niets meer wat die prijs rechtvaardigd, gewoon een mooie behuizing met hun beste drivers, en er dan een absurd prijskaartje op plakken.

Zet wat leuke tekst in de advertentie, roep erbij dat ze eerst een maand moeten 'inbranden' of 'acclimatiseren' en de expectation bias maakt dat de koper er echt van overtuigd is dat het een perfecte koop is. Zo is er toch altijd wel iemand die het koopt 8)

[ Voor 16% gewijzigd door ktf op 05-02-2014 18:15 ]

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11 09:27

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik zoek mooie vloerstaande speakers die niet te diep zijn.. Denk aan Max 30cm. Liefste minder diep. En setje van 500.. Iemand suggesties? Haha dat is andere koek!

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• Bierdopje120
Zie bovenste regel bij de rode balk onder ''Let op!''

Op die vraag kan niemand antwoord geven. Wij kunnen alleen zeggen welke speakers niet zo diep zijn en in dat budget passen. Als ik jou was zou ik gewoon naar een zaak gaan, luisteren of googlen of marktplaats bekijken eventueel.

@ktf: dat klinkt mij in de oren als de meest basale vorm van marketing 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Bierdopje120 op 05-02-2014 18:34 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Ik sta er ook niet om te springen om te vertellen wat het allemaal kost. Vooral omdat het veel geld is en de meeste mij voor gek verklaren :) Maar omdat dit topic toch allemaal ht addicts bevat... de totale waarde van de apparatuur gaat ruim over de 10k heen.

Gelukkig is de waarde van deze apparatuur vrij waardevast. Alleen de televisie is sterk is prijs gedaald en gaat nu n.a.v. de verhuizing weg (of naar een dedicated ht ruimte). Zie ook mijn ondertitel.

Ik zeg altijd maar een hobby mag geld kosten.. :) Het scheelt ook dat wij nog geen kinderen hebben ;)

Back on topic.. ik ben nu wel aan het kijken naar een dedicated HT ruimte voor het nieuwe huis, twijfel nog of ik voor een beamer of mijn Pioneer Plasma meeneem. Beamer lijkt me leuker omdat het toch een dedicated ruimte betreft, maar je kunt er weer wat minder eenvoudig op gamen of tv kijken.
Weet wel dat de set aangepast gaat worden naar surround ipv stereo..gaat weer een dure upgrade worden :D

edit: nog een plaatje om het af te maken.. hier had ik nog geen tv meubel :D De nieuwe cd speler staat er wel op.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CjHCn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T7t82.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Workaholic op 05-02-2014 19:53 ]

Mijn V&A

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

@ Workaholic: Tjees was ik een heel verhaal aan het typen kan ik alles deleten :D
(Had grotendeels te maken met de ruimte in je oude appartement en de positie waar de speakers stonden)

Maar ziet er zeer fraai uit!

I bad beat my meat by busting my nuts!

• Wicked-Game
Zal ook mijn set hier even showen. De receiver is veranderd. Had hiervoor een Marantz SR7500 en ben overgestapt op een Anthem MRX710.

Hardware list:

TV: Panasonic TH46PZ85
Versterker: Anthem MRX710
Versterker: Classe CA-2200
DVD-Speler: Classe CDP-502
Blu-Ray Speler: Marantz BD7004
Platenspeler: Transroter ZET-3
Phonoversterker: Jasmine Phono
Front Speaker: B&W 803D Cherry
Rear Speaker: B&W 805S Cherry
Center: B&W HTM-2 Cherry
Sub: Rel Stadium III Cherry
Netwerkplayer: Logitech Squeezebox Touch
Voeding: CiAudio Power Supply SB
TV-Decoder: Humax 5000C
Mediaplayer: AppleTV3

Afbeeldingslocatie: http://i76.photobucket.com/albums/j21/marc_florian/Home%20Theater/DSC01436-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i76.photobucket.com/albums/j21/marc_florian/Home%20Theater/DSC01441.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i76.photobucket.com/albums/j21/marc_florian/Home%20Theater/DSC01446.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i76.photobucket.com/albums/j21/marc_florian/Home%20Theater/DSC01447.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i76.photobucket.com/albums/j21/marc_florian/Home%20Theater/DSC01420.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i76.photobucket.com/albums/j21/marc_florian/Home%20Theater/DSC01421.jpg

• The Eagle
Nickrsd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:30:
Ik zoek mooie vloerstaande speakers die niet te diep zijn.. Denk aan Max 30cm. Liefste minder diep. En setje van 500.. Iemand suggesties? Haha dat is andere koek!
Voor dat soort dingen moet je in Consumentenelektronica Aankoopadvies zijn. Maar dat wist je al ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Wicked-Game schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:15:
Zal ook mijn set hier even showen. De receiver is veranderd. Had hiervoor een Marantz SR7500 en ben overgestapt op een Anthem MRX710.

Hardware list:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die platenspeler blijft gewoon uber _/-\o_ de rest ook natuurlijk :9~

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Verwijderd

@Wicked-Game
Mooie set.

Zie ik inpandige rolluiken ?

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Renegade666 @ 20:58:

Die platenspeler blijft gewoon uber _/-\o_
zoizo! :)

wat een klasse (lees: Classé) spullen ineens, ik ben zelf iets meer van de Japans/Scandinavische tak van sport, maar wat een mooi spul! _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door klaasje11 op 05-02-2014 21:10 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• Wicked-Game
Renegade666 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:58:
[...]

Die platenspeler blijft gewoon uber _/-\o_ de rest ook natuurlijk :9~
Thanks! My pride en gaat nooit meer weg denk ik :D
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:06:
@Wicked-Game
Mooie set.

Zie ik inpandige rolluiken ?
Nee, geen rolluiken. Is een rolgordijn ;) als je goed kijkt bovenin zie je het mechanisme gemonteerd zitten.
klaasje11 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:06:
[...]

zoizo! :)

wat een klasse (lees: Classé) spullen ineens, ik ben zelf iets meer van de Japans/Scandinavische tak van sport, maar wat een mooi spul! _/-\o_
Classé is zeker leuk spul! Ben zelf opgegroeid met Marantz welke naar mijn mening vooral op stereo nog geweldige machine's maakt. Op receiver gebied vind ik ze minder geworden, vroeger had je nog vlaggeschepen als een SR9200/9300 of SR9600. Tegenwoordig kom je niet verder dan een SR7008 als top receiver. En als je dan geen plek hebt voor een Pre en Eindversterker voor surround houdt het bij Marantz helaas op.

Qua scandinavisch materiaal ga ik wel met je mee. Heb flink getwijfeld tussen Classé en Primare. Primare had alleen een achterlijk diepe eindversterker (Primare A32) waardoor ik wel genoodzaakt was verder te kijken. En toen kwam Classé om de hoek.

En om het Canadese feestje compleet te maken, nu dan de Marantz SR7500 vervangen door een Anthem MRX710.

• Wackmack

Hardware list:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ken je set van HT maar wat een super vette platenspeler zeg. Ding is 15 x keer zo duur als de mijne 8)
Las dat je aan een sub denkt. Mijne gezien uit dit topict? Heb de Monolith plus hoog glans wit. Verder hoort bij zo'n dikke set minimaal een 65 inch plasma.

[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 05-02-2014 21:52 ]

• Masterkale1
Workaholic schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:51:
[...]

Ik sta er ook niet om te springen om te vertellen wat het allemaal kost. Vooral omdat het veel geld is en de meeste mij voor gek verklaren :) Maar omdat dit topic toch allemaal ht addicts bevat... de totale waarde van de apparatuur gaat ruim over de 10k heen.

Gelukkig is de waarde van deze apparatuur vrij waardevast. Alleen de televisie is sterk is prijs gedaald en gaat nu n.a.v. de verhuizing weg (of naar een dedicated ht ruimte). Zie ook mijn ondertitel.

Ik zeg altijd maar een hobby mag geld kosten.. :) Het scheelt ook dat wij nog geen kinderen hebben ;)

Back on topic.. ik ben nu wel aan het kijken naar een dedicated HT ruimte voor het nieuwe huis, twijfel nog of ik voor een beamer of mijn Pioneer Plasma meeneem. Beamer lijkt me leuker omdat het toch een dedicated ruimte betreft, maar je kunt er weer wat minder eenvoudig op gamen of tv kijken.
Weet wel dat de set aangepast gaat worden naar surround ipv stereo..gaat weer een dure upgrade worden :D

edit: nog een plaatje om het af te maken.. hier had ik nog geen tv meubel :D De nieuwe cd speler staat er wel op.

[afbeelding]
[afbeelding]
Waardevast audioapparatuur .. Dat is zoiets als koud vuur van een sterretje. De audiomarkt is barslecht zeker highend spul dat schrijft na 1 jaar al de helft af.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:07

Hardware list:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer dat de center zo laag zit.

Maar wel een warm sfeervol huis en erg mooie spullen,vooral die platenspeler vind ik erg mooi!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wicked-Game schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:40:
Qua scandinavisch materiaal ga ik wel met je mee. Heb flink getwijfeld tussen Classé en Primare. Primare had alleen een achterlijk diepe eindversterker (Primare A32) waardoor ik wel genoodzaakt was verder te kijken. En toen kwam Classé om de hoek.

En om het Canadese feestje compleet te maken, nu dan de Marantz SR7500 vervangen door een Anthem MRX710.
Erg mooie set, ik ben net van een volledige Primare set (SP31.7 en A30.5) overgestapt naar Anthem en zeer tevreden over mijn MRX500 (zowel het geluid als de mogelijkheden), de 510 was toen nog niet beschikbaar maar heb ik qua functionaliteit ook niet nodig.
Waarom ben je voor een 710 ipv een 510 gegaan als je toch die Classe als eindversterker gebruikt?
Ik weet wel zeker dat mijn volgende receiver weer een Anthem gaat worden, ARC werkt echt geweldig.

• Wicked-Game
Versteegrob schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:50:
[...]

Ken je set van HT maar wat een super vette platenspeler zeg. Ding is 15 x keer zo duur als de mijne 8)
Las dat je aan een sub denkt. Mijne gezien uit dit topict? Heb de Monolith plus hoog glans wit. Verder hoort bij zo'n dikke set minimaal een 65 inch plasma.
Klopt actief forumlid op HTforum (zoals wel meer hier ;)). De sub is een ideetje, want heb nu een REL Stadium III die erg goed presteert maar door locatie en plaatsing heb ik een dip op de 50Hz lijn. Die wil ik proberen op te vangen door ipv een downfire sub naar een frontfire te gaan.

Als we dan aan het upgraden zijn kom ik uit bij bijv. Velodyne DD12/15 of een JL Audio F112 of F113 sub. Die laatste van JL Audio zijn ook nog eens vrij compact. Is iets wat de vrouw des huizes graag heeft ;)

De TV is alweer een "oudje" en zolang die het blijft doen ga ik hem niet vervangen. Het is een prima full hd tv en blijf erbij dat plasma iets heeft wat LCD's of LED's nog niet halen, tenzij je diep in de buidel gaat tasten.
freaky35 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:26:
[...]

Jammer dat de center zo laag zit.

Maar wel een warm sfeervol huis en erg mooie spullen,vooral die platenspeler vind ik erg mooi!
Tja, had eigenlijk een platenspeler daar willen hebben op die lage plek, en de center onder de TV. Had hiervoor namelijk een Pro-Ject platenspeler en die zou die plek innemen onderin. Maar achteraf bleek dit niet te passen. De center paste daar wel, dus zo geschiedde. Het is nooit de meest ideale plek, maar door Anthem's ARC en goede calibratie is er niks van te merken dat die daar staat.
Bierkameel schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:07:
[...]

Erg mooie set, ik ben net van een volledige Primare set (SP31.7 en A30.5) overgestapt naar Anthem en zeer tevreden over mijn MRX500 (zowel het geluid als de mogelijkheden), de 510 was toen nog niet beschikbaar maar heb ik qua functionaliteit ook niet nodig.
Waarom ben je voor een 710 ipv een 510 gegaan als je toch die Classe als eindversterker gebruikt?
Ik weet wel zeker dat mijn volgende receiver weer een Anthem gaat worden, ARC werkt echt geweldig.
Voornaamste reden voor de MRX710 ipv de 510 is toch wel een stukje vermogen. Ook al zijn de htm2 en 805s makkelijker aan te sturen zijn ze toch nog wel power hungry. Anderzijds heeft de MRX710 een ringkern als voeding welke toch in mijn oren wat beter tot zijn recht kwam dan een MRX510.

Als je dan ook nog eens een leuk prijsje krijgt voor de MRX710 was de keus snel gemaakt. Ben er erg blij mee! En wat je zegt ARC is geweldig! _/-\o_

• Bierdopje120
Masterkale1 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:12:
[...]

Waardevast audioapparatuur .. Dat is zoiets als koud vuur van een sterretje. De audiomarkt is barslecht zeker highend spul dat schrijft na 1 jaar al de helft af.
Ik sta er ook van te kijken wat mijn Denon AVR 2807 nog waard is! Tweedehands gekocht toen hij net geen 2 jaar oud was voor €375 (nieuw €1.200,-). Had niet verwacht dat hij nu moeite heeft nog €250,- op te brengen... Misschien gaat de tijd toch sneller dan ik dacht 8)7 Toch heb ik geen euro verloren qua waarde op mijn speakers en subwoofer. Voor een goede prijs van marktplaats opgehaald en na 5 jaar zijn ze niks minder waard geworden. :P Dat de versterker minder waard wordt is logisch, daar zijn nieuwe functies voor. Het lijkt mij dat een eindversterker ook minder snel waarde verliest dan een voorversterker.

• ktf

ktf

Pas geleden een NAD C350 verhandeld voor een C370, die gingen ook voor 1/3e van de nieuwprijs weg, terwijl er geen krasje of vuiltje op zat, altijd netjes behandeld etc. Ik denk dat er in de audiowereld heel veel mensen "toch liever nieuw" kopen, omdat het toch een hoop geld is. Garantie enzo.

Gek genoeg, in de pro-audio is het haast andersom. Daar kun je "legendarische" microfoonversterkers kopen voor meer dan de nieuwprijs. Microfoons lijken vaak ook niet in waarde te dalen, terwijl die m.i. sneller wat mankeren dan een doorsnee consumentenversterker. Er zijn genoeg verhalen te vinden over een Neumann of Schoeps die er opeens toch mee ophoudt.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Vraagje: heb je voor dat kastvak waar de Anthem staat ook actieve koeling, of is dat niet nodig met de deur open? Het ziet er namelijk allemaal erg krap uit voor luchtconvectie.

• Wicked-Game
Fireshade schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:24:
[...]

Vraagje: heb je voor dat kastvak waar de Anthem staat ook actieve koeling, of is dat niet nodig met de deur open? Het ziet er namelijk allemaal erg krap uit voor luchtconvectie.
Kastvak is aan de achterkant volledig open. Aan de rechterzijkant heeft de Anthem ook 10cm ruimte. En daarnaast bevat de Anthem zelf een actief koelsysteem welke aanspringt wanneer de Anthem te warm is. Dit is nog nooit gebeurd, en het was mij al opgevallen dat de Anthem een stuk koeler blijft dan de SR7500 die ik hiervoor had.

• Wackmack
Hierbij het demo lijstje. Was het gisteren vergeten te posten, excuses.

Animusic HD, hele gave muziek demo
Demo Disc 1, reference disc van avsforum, een van de betere
Demo Disc 2, reference disc van avsforum, een van de betere
Dolby Sound of HD 3 BD25
DTs Demo disc 17
Panasonic 2012 Viera 3D/2D
THX Movie Demo
AIX Records 3D Music
HomeTheater.Surround.Demo
HT Super demo disc

Aanvulling, 3 delige serie over the great barrière Reef, the geest barrier reef s01e01 / s01e02 / s01e03
Deze 3 delige serie heeft ziekelijk vette beelden gecombineerd met mooie muziek, dikke must see :9~

Hopelijk hebben jullie er iets aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 06-02-2014 18:58 ]

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

ktf schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:00:
Pas geleden een NAD C350 verhandeld voor een C370, die gingen ook voor 1/3e van de nieuwprijs weg, terwijl er geen krasje of vuiltje op zat, altijd netjes behandeld etc. Ik denk dat er in de audiowereld heel veel mensen "toch liever nieuw" kopen, omdat het toch een hoop geld is.
ik heb altijd zeer content met de prijzen binnen de audiowereld, maar ik ben er zoeen die spullen als jouw versterker dan weer koopt ;)

neem mijn Elac's, die hebben 2 weken bij iemand thuis gestaan, deze meneer kwam er achter dat hij een maatje groter wilde. ze kosten nu nog steeds 319,- per stuk, 'k heb er toen 199,- per stuk betaald ;)
Versteegrob schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:16:

Dolby Sound of HD 3 BD25
DTs Demo disc 17
THX Movie Demo
AIX Records 3D Music
HT Super demo disc

Aanvulling, 3 delige serie over the great barrière Reef, the geest barrier reef s01e01 / s01e02 / s01e03
Deze 3 delige serie heeft ziekelijk vette beelden gecombineerd met mooie muziek, dikke must see :9~

top! bedankt! ik wil hier graag de Dali CD volume 2 aan toevoegen.

[ Voor 35% gewijzigd door klaasje11 op 06-02-2014 19:14 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

Dolby Sound of HD 3 BD25
DTs Demo disc 17
THX Movie Demo
AIX Records 3D Music
HT Super demo disc

De timelapse film TimeScapes is ook een mooie demo om je dikke tv/beamer te showen. :9~

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Pjotr22
MewBie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:35:
[...]

De timelapse film TimeScapes is ook een mooie demo om je dikke tv/beamer te showen. :9~
Top!
ga ze allemaal eens opzoeken. DTS demo 17 heb ik al, heeeel vet!!!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:36
MewBie schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:35:
[...]

4K :9~ :9~ :9~

no comment

• The Eagle

Dolby Sound of HD 3 BD25
DTs Demo disc 17
THX Movie Demo
AIX Records 3D Music
HT Super demo disc

Als ik die Animusic via mijn Denon DBP1611 afspeel is het beeld goed, maar het geluid dat naar mijn AVR2311 loopt niet. Hij detecteert het signaal wel, maar kan er lijkt het niks mee. Kan het zijn dat dat DTS HD Hi Res niet door mijn AVR ondersteund wordt? Zoals gezegd, signaal wordt wel herkend maar niet weergegeven.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 12:33
ik heb een AVR 2307, dacht zel hem op marktplaats. biedingen tot 210 euro.
had hem bijna verkocht voor 250, man stond in de kamer, maarging niet door :(
maar van de mensen die ik een reactie heb gestuurd dat ik akkoord ga, hoor ik niets meer... ze lijken de prijs op de drijven om hun eigen versterker te kunnen slijten of zo.
was zelfs iemand die zijn zilver Denon 2307 op mp zette met mijn tekst, en de verkeerde plaatjes.....

oh wacht... verkeerde topic :p

• Pjotr22
The Eagle schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 22:30:
[...]

Als ik die Animusic via mijn Denon DBP1611 afspeel is het beeld goed, maar het geluid dat naar mijn AVR2311 loopt niet. Hij detecteert het signaal wel, maar kan er lijkt het niks mee. Kan het zijn dat dat DTS HD Hi Res niet door mijn AVR ondersteund wordt? Zoals gezegd, signaal wordt wel herkend maar niet weergegeven.
idem, denk dat t aan mn mediaplayer ligt, wd live tv

De panasonic demo loopt ook vast, andere demos zijn niet binnen te halen helaas.

• Atmoz
  • Laatst online: 20-11 11:31

Atmoz

Techno!!

Mijn huiskamertje ziet er ook weer wat sfeervoller uit...
(afgelopen week 3 nieuwe eetkamertafellampen opgehangen).

Hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/Nieuwe_lampen3%20%28Small%29.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/Atmoz/HT-Forum/Nieuwe_lampen2%20%28Small%29.JPG

• Pjotr22
Ziet er strak uit!! Complimenten hoor.

may I?

+ led's onderaan de muur echt vet
+ super strak meubel
+ lampen passen goed bij de rest
++ B&W

-+ jammer dat de 80XX niet in hoogglans zwart of wit zijn

- - de Yuca naast de rechter speaker :X

Als ik commentaar geef moet ik ook foto's posten he... eerst even een reminder naar hoe het in mn flat eruit zag Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1zywysp.jpg

Nu verhuisd, dus zal binnen kort nieuwe foto's posten zijn praktisch dezelfde meubels maar in ander huis ;)

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:36
atmoz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:36:

Hieronder het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]
Zeer mooi, maar waarom de luidspreker-kabels niet onder de vloer door ? lijkt veel mooier.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

atmoz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:36:

Hieronder het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]
Echt nice! Die lampen maken het wel echt "af".
RoaDHouse schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:49:
[...]
Zeer mooi, maar waarom de luidspreker-kabels niet onder de vloer door ? lijkt veel mooier.
Wellicht omdat hij dan een gat in de vloer moet maken van een huis waar hij niet altijd wil blijven wonen? ;)
#ofeenvrouwheeft

• Atmoz
  • Laatst online: 20-11 11:31

Atmoz

Techno!!

Pjotr22 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:37:
Ziet er strak uit!! Complimenten hoor.
Thanks! 8)
may I?
Absoluut... Graag zelfs :)
+ led's onderaan de muur echt vet
+ super strak meubel
+ lampen passen goed bij de rest
++ B&W

-+ jammer dat de 80XX niet in hoogglans zwart of wit zijn

- - de Yuca naast de rechter speaker :X
Hmzzz, ik vind die plant er eerlijk gezegd nog niet zo heel storend uitzien.
Wat ik erger vind is die bak waar die in staat, die is me iets te "normaal" :+
(ben iedere week aan het plannen om naar de Intratuin te gaan, maar het komt d'r maar niet van...)

Tja, de speakerkleur is natuurlijk voor iedereen een kwestie van smaak. Maar ik ben het met je eens: pianolak zwart zou ook wel ERG mooi staan 8) 8) 8) Ik vind het echter niet zo'n probleem om deze rosenut's te hebben O-)
Als ik commentaar geef moet ik ook foto's posten he... eerst even een reminder naar hoe het in mn flat eruit zag [afbeelding]

Nu verhuisd, dus zal binnen kort nieuwe foto's posten zijn praktisch dezelfde meubels maar in ander huis ;)
Strak. En vooral erg netjes opgeruimd en alles _/-\o_
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's!
RoaDHouse schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:49:
[...]

Thanks!
Tja, dat is meteen iets té rigoureus denk ik dan.
(en inderdaad zoals hieronder ook staat, dat ik misschien niet altijd hier blijf wonen)
Maar ik denk dat 't inderdaad net iets strakker zou staan!
frankwopereis schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:36:
[...]

Echt nice! Die lampen maken het wel echt "af".
Thanks 8) :D
Wellicht omdat hij dan een gat in de vloer moet maken van een huis waar hij niet altijd wil blijven wonen? ;)
#ofeenvrouwheeft
Nope, geen vrouw >:)
Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic