Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.690 views

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Ik vind het er erg mooi uitzien! Mooie speakers en versterker heb je daar staan.

Ik denk persoonlijk ook dat je een goede keuze gemaakt hebt met de DacMagic. Op de computer is alles beschikbaar en als je een CD nu in de pc stopt verwacht ik eigenlijk ook dat het geluid beter is dan wanneer je een losse CD-speler gekocht had.

De eerste vraag die eigenlijk in mijn hoofd springt is: Merk jij ook daadwerkelijk verschil dankzij de Bi-Wiring? Of was het meer van ''het kan, levert nooit verlies, dus waarom niet''?
Ik vind het overigens mooi dat je het Bi-Wiring noemt. Sommige mensen denken dat ze Bi-Ampen met speaker A+B.

[ Voor 9% gewijzigd door Bierdopje120 op 27-01-2014 19:53 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:52
Leuke set, ziet er netjes maar:

" A+B bi-wired aangesloten"

Heb je ge Bi-wired (dus gestack in de zelfde aansluiting) of ge Bi-AMP, omdat je A+B zegt ?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Wat zijn die B&W's toch mooie speakertjes zeg.

Erg simpel maar mooi ingericht.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25

MazeWing

The plot thickens...

Welk merk/type zijn je speaker connectors?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
Bierdopje120 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:37:
Ik vind het er erg mooi uitzien! Mooie speakers en versterker heb je daar staan.

Ik denk persoonlijk ook dat je een goede keuze gemaakt hebt met de DacMagic. Op de computer is alles .......
Ik heb geen CD-speler in mijn PC. Ooit eruit getrokken om de IDE aansluiting voor een extra schijf te gebruiken ;)

Ik heb ook daadwerkelijk alle 8 Inputs van de versterker gebruikt. Dus de versterker zou 'als het ware' laag en hoog direct doorgeven aan de LF en HF aansluiting van de CM1's. Ik merk er niet echt heel veel verschil bij. Maar het verschil tussen de standaard vergulde bruggetjes van B&W of fatsoenlijk speakerdraad merk ik wel degelijk. Met 24bit 192khz bestanden meen ik sowieso verschillen beter te signaleren tussen kabels e.d. (ja, en akoestiek en plaatsing van speakers maken nog grotere verschillen... bla bla bla ;) ) Maar goed of ik het er blind uit zou kunnen...nee, zeker niet.
Renegade666 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:57:
Leuke set, ziet er netjes maar:

" A+B bi-wired aangesloten"

Heb je ge Bi-wired (dus gestack in de zelfde aansluiting) of ge Bi-AMP, omdat je A+B zegt ?
Ik heb op de 4 system-A-inputs (dus 2 rode en 2 zwarte) van de Marantz de HF's (High Frequencies) van beide CM1's aangesloten. De onderste horizontale rij van 4, ofwel system-B-inputs doen dan de LF (Low Frequencies). Dat is toch nog steeds Bi-wired? Bi-amp betekent fysiek voor iedere speaker een aparte versterker als ik me niet vergis. Daar heb ik geen ervaring mee (lees: geen geld voor ;) ) helaas.
The_12oach schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:20:
Wat zijn die B&W's toch mooie speakertjes zeg.

Erg simpel maar mooi ingericht.
Bedankt. Zou wel een groter TV-meubel + TV willen zodat de speakers verder uit elkaar op stands kunnen. Helaas nog ff wachten, komende zomer gaan m'n vriendin en ik samenwonen waarschijnlijk en gelukkig heeft ze dezelfde smaak als ik en vind ze de hifi-set ook mooi!

Mocht iemand toevallig de CM1's in satijn wit hebben...ruilen? (sorry modje 8) )

[ Voor 8% gewijzigd door Sixbladeknife op 27-01-2014 20:44 ]

• Bierdopje120
Daar heb je inderdaad gelijk in. Aangezien Speaker A en B terminals dezelfde versterker zijn, is er sprake van Bi-Wiring.

Ter verduidelijking, A en B geven allebei hetzelfde signaal uit. De System B inputs ''doen'' LF zeg jij, als jij bedoelt dat de system B outputs aangesloten zijn op het onderste paar terminals van de speakers, ''doen'' ze inderdaad het laag. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat het gehele frequentiebereik doorgestuurd wordt over de terminals B. De terminals geven immers hetzelfde geluid als A.

Indien je twee aparte versterkers hebt, zal je Bi-Amping hebben. Ook bij surroundreceivers waar je het surround-back kanaal kunt instellen om te Bi-Ampen is dit bij mogelijk. Je gebruikt immers twee verschillende versterkers van de receiver voor de speakers. De kwaliteitsverschillen zijn discutabel, omdat de twee versterkers in één unit nog dezelfde voeding delen. Bij Bi-Amping geld het idee juist dat er een aparte voeding gebruikt wordt en dat daar de verschillen uit voortkomen.

Het is daarom logischerwijs ook niet mogelijk om bij surround receivers te kiezen om te Bi-Ampen via A en B van de fronts, omdat dat dus Bi-Wiren is.

Ik weet overigens niet meer wie het zei maar ik wil graag nogmaals bevestigen dat het verwisselen van de brug tussen de speakers voor speakerdraad daadwerkelijk een verandering in geluid geeft :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bierdopje120 op 27-01-2014 22:09 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 12:33
dus bi ampen heeft alleen te maken met dat er een andere voeding wordt gebruik...
ik denk dat dat wat kort door de bocht is. dan kun ej het beter bi-voeding kunnen noemen.
er wordt toch wel degelijk voor het LF en HF een andere versterker gebruikt. bi wire is slechts dat het signaal direct na de terminal van de versterker wordt gesplitst. je krijgt dus 4 aders, die aan de kant van de versterker 2 bij 2 een banaan of spade , of zo delen.

ook bij het gebruik van twee verschillende versterkers met verschillende voedingen lijkt het mij toch zo dat beide kabels het gehele frequentiebereik doorgeven, en ook doorlaten naar de speakers. er zit geen filter of scheiding of dsp in de eindversterker of voorversterker die de signalen vooraf scheidt.

in de meeste versterkers wordt hooguit lfe gescheiden naar de sub gestuurd, en eventueel de laagste frequenties worden dan niet meer naar de speakers gestuurd.

wil je daadwerkelijk LF en HF scheiden dan heb je denk ik nog meer apparatuur nodig, en ik vraag mij af of dat er voor consumenten wel te krijgen is. misschien dat dat er in professionele apparatuur wel in zit, of dat je met die enorme panelen met honderden knopjes erop zou kunnen bewerkstelligen...

[ Voor 14% gewijzigd door engelbertus op 27-01-2014 23:11 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 13:26
Bij biamping gaat het er om dat je een actief filter gebruikt, dat door actieve componenten makkelijker en beter is te maken dan de passieve variant. De versterkers krijgen dus een gefilterd signaal. Tevens sluit je de units direct op de versterker aan. Dat er 2 aparte voedingen worden gebruikt is mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk als bovenstaand van kracht is.
Maar op een A/V receiver gaat dat dus niet. Maar deze discussie loopt ook in een ander topic, waar het overigens jaarlijks terugkomt :+

Mijn Home Cinema in aanbouw

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 12:33
en hoe filter je dat signaal voordat het naar de versterker gaat? ik heb nog nooit zo een actief filter gezien... een kastje dat je tussen een voor en eindversterker zet.
want als het in de versterker of receiver zou zitten..
tja dan kan het dus wel met 1 versterker, en je stelt dat dat niet kan...
Denon geeft zelf bijvoorbeeld aan dat het wel kan, of ze leggen het onjuist uit.
niet om je af te zeiken of zo hoor.
ik heb er verder niet heel veel verstand van, maar heb nog nooit gezien et wat voor apparaat je dat dan filtert.

http://denon-nl.custhelp....zL3NpZC9ESFNFdnNMbA%3D%3D

http://denon-nl.custhelp....etail/a_id/1071/related/1

[ Voor 23% gewijzigd door engelbertus op 27-01-2014 23:36 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 13:26
Een externe crossover, meestal zijn ze in 19" uitvoering. Het kan ook in een versterker zitten, of de backplate van een aktieve speaker. Maar in een normale consumer A/V receiver zit zo'n crossover niet, zeker niet met alle instellingen die je nodig hebt, vandaar mijn opmerking dat het daar niet in kan.
Bijv. http://www.conrad.nl/ce/n...ms-X223-actieve-crossover om je een idee te geven.

XTZ had voorheen een speaker lijn met een extern passief filter, dan had je nog de keuze om het wel of niet te gebruiken, maar dat is vrij zeldzaam.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
MazeWing schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:28:
[...]

Welk merk/type zijn je speaker connectors?
De banaanpluggen of die vergulde spades op de onderste onderste aansluiting?

Bananen staat geen merk op en weet dat niet precies meer maar waren geloof ik 15 euro per set van twee.

De vergulde spades waren geloof ik 2 euro per stuk bij een instrumenten en hifi-zaak hier 15 meter vandaan. Die zijn mijn inziens veel fijner dan bananen (banaanpluggen gaan vaak hangen door zware kabel) ,vele malen goedkoper en geluidsverschil is er écht niet ;)

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 21:01
@Sixbladeknife, hele mooie opstelling en ruimte. Ik zie dat we dezelfde visie hebben als het komt op apparatuur. Ik zou normaal ook de B&W CM1 kopen, maar ik moet zeggen dat ik ook blij ben met mijn Monitor Audio BX2's. De versterker is wel hetzelfde gebleven, want ook hier gebruik ik een PM7004 (maar dan in het zwart) en ook ik ben aan het kijken voor een Cambridge Dacmagic 100. :)

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
Prachtig die B&W CM1's - echt wel de mooiste bookshelves :)

Update van mijn kant: M'n mediacenter is de deur uit, vervangen door een Android mediaspeler die inmiddels prima bevalt. (En mooi weggewerkt uit het zicht)

Voordeel: Geen lompe pc meer in de huiskamer, oogt een stuk rustiger en maakt nu echt 0db i.p.v heel weinig.

Daarnaast voor mijn verjaardag het volgende besteld : 8 x Nakamichi Gold-Plated Locking Banana Plug

Niet tevreden over de stabiliteit van m'n huidige banaantjes, zijn niet dik genoeg voor in m'n speakers.

Bi-Amping B&W CDM 7NT met Rotel stereo eindversterker(hoog) en 2x Marantz monoblokken (laag) combinatie bevalt nog steeds echt ongelooflijk goed. Ik heb niet eens de neiging meer om te upgraden :)

Ik kan iederen de combinatie DAC > Eindversterker(s) erg aanraden. Ongelooflijke bang-for-buck.

Zal als de nieuwe banaantjes er zijn eens foto's maken :)

• Bierdopje120
Leuke upgrade, hoewel van windows naar android op papier een downgrade lijkt. Ik vraag me gelijk af of je bijvoorbeeld via een Android mediaspeler .flac muziek bestanden kunt afspelen, of full HD films vloeiend gaan en of er ook uitgebreide dingen in te stellen zijn zoals automatische ondertiteling downloaden?

Ik geef eerlijk toe, ik heb niet teruggezocht, vandaar dat ik vraag, had jij zo'n computer met PSU (pico voeding) en passieve CPU/GPU koeling of had jij een echte lompe mediacenter met een ''normale'' computerbehuizing?

DAC -> Eindversterker kan helaas niet zo gemakkelijk bij surround of met een platenspeler. Daarnaast kun je het volume niet regelen op een DAC en hebben de eindversterkers ook geen eenvoudige volumeknop. Ook heb je geen mogelijkheid om meerdere bronnen (analoog) te gebruiken aangezien je beperkt bent tot de ingangen van je DAC. De meeste eindversterkers hebben geen rijen aan ingangen namelijk.

Als je echter stereo wilt horen en enkel digitale bronnen hebt zou het inderdaad een optie kunnen zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Bierdopje120 op 28-01-2014 13:22 ]

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:34:
Niet tevreden over de stabiliteit van m'n huidige banaantjes, zijn niet dik genoeg voor in m'n speakers.
Vallen ze er dan met enige regelmaat uit? Heb wat moeite me iets anders voor te stellen bij stabiliteit van pluggen.
Ik kan iederen de combinatie DAC > Eindversterker(s) erg aanraden. Ongelooflijke bang-for-buck.
Hoe wil je anders geluid van een digitale bron naar je luidsprekers brengen? Daar zit toch altijd een DAC en een versterkingsstap tussen? Ik neem aan dat je er ook nog een voorversterker tussen hebt hangen, of dat je DAC een soort van voorversterking zelf doet? Of regel je je volume alleen maar door de mediacenter?

• W.Zijlstra.
Bierdopje120 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:20:
Leuke upgrade, hoewel van windows naar android op papier een downgrade lijkt. Ik vraag me gelijk af of je bijvoorbeeld via een Android mediaspeler .flac muziek bestanden kunt afspelen, of full HD films vloeiend gaan en of er ook uitgebreide dingen in te stellen zijn zoals automatische ondertiteling downloaden?
Mijn vorige mediacenter was een OpenElec distributie met XBMC. Windows op m'n HTPC heb ik nooit gedaan, ik heb liever een standalone media device.

.flac > ja, dat werkt prima
full HD > met flink wat tweaken werkt dat OK. (99% goed, work in progress)
uitgebreide dingen > net als bij elke xbmc installatie. Ja, dat kan.

Daarnaast vind ik het een bonus dat ik een android instalatie er onder heb liggen.

Ik gebruik bijvoorbeeld met veel plezier de Spotify android app, de NOS gemist app (excl. live streaming). Deze werken veel beter dan die gare XBMC addons hiervoor. Ook werkt de android Youtube app heerlijk.
Ik geef eerlijk toe, ik heb niet teruggezocht, vandaar dat ik vraag, had jij zo'n computer met PSU (pico voeding) en passieve CPU/GPU koeling of had jij een echte lompe mediacenter met een ''normale'' computerbehuizing?
Haha geen probleem. Ik heb mijn vorige update even voor je terug gezocht en de foto's gefixed:

LINK

Het was een lompe kast maar met passief cpu / mobo / geintegreerde gpu. Bootte van de usb stick, je hoorde alleen de stille seasonic voeding.
DAC -> Eindversterker kan helaas niet zo gemakkelijk bij surround of met een platenspeler. Daarnaast kun je het volume niet regelen op een DAC en hebben de eindversterkers ook geen eenvoudige volumeknop. Ook heb je geen mogelijkheid om meerdere bronnen (analoog) te gebruiken aangezien je beperkt bent tot de ingangen van je DAC. De meeste eindversterkers hebben geen rijen aan ingangen namelijk.
Mijn DAC werkt ook als voorversterker en heeft dus volume. Die zet ik vast op een 'maximum' en blijf daar verder af. Volume regel ik via AB op m'n mediaspeler.

Mijn DAC ondersteund USB in en 2x analoge in. Ik gebruik die niet, gebruik maar 1 bron, m'n mediaspeler!
Als je echter stereo wilt horen en enkel digitale bronnen hebt zou het inderdaad een optie kunnen zijn.
Yep!
henkie196 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:01:
[...]

Vallen ze er dan met enige regelmaat uit? Heb wat moeite me iets anders voor te stellen bij stabiliteit van pluggen.
Ze vallen er niet uit maar ze maken niet goed contact, dus stel iemand tikt er ook maar een beetje tegenaan of de stofzuiger gaat er langs dan heb je links geen tweeter, of geen mid/laag. bijzonder iritant. Of je verplaatst de speker een beetje > plugs moet je dan weer heel precies aandrukken anders maken ze geen goed contact > niet echt een succes dus. Tijd voor locking banana's :)
Hoe wil je anders geluid van een digitale bron naar je luidsprekers brengen? Daar zit toch altijd een DAC en een versterkingsstap tussen? Ik neem aan dat je er ook nog een voorversterker tussen hebt hangen, of dat je DAC een soort van voorversterking zelf doet? Of regel je je volume alleen maar door de mediacenter?
Zie hierboven ;)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Welke android player heb je?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• W.Zijlstra.
Minix Neo X7 met custom firmware en heel, heeel veel tweaks om het lekker werkend te krijgen :) Echt de ultieme gadget met best wat potentie als je het er zelf uit haalt. Absoluut geen kant en klaar product.

(En uit china + afstandsbediening maar 120 eu) Topic hier: Minix Neo X7

[ Voor 17% gewijzigd door W.Zijlstra. op 28-01-2014 15:38 ]

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

W.Zijlstra. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:15:

Mijn DAC werkt ook als voorversterker en heeft dus volume. Die zet ik vast op een 'maximum' en blijf daar verder af. Volume regel ik via AB op m'n mediaspeler.

Mijn DAC ondersteund USB in en 2x analoge in. Ik gebruik die niet, gebruik maar 1 bron, m'n mediaspeler!
Nice! wat voor een DAC heb je nu?
Ik heb plannen binnenkort iets van een Sonos te bouwen met behulp van Volumio en een Raspberry Pi,
DAC = vereist :)

nog even over die Nakamichi pluggen, die heb ik een maandje geleden ook besteld en ze zijn inmiddels gearriveert, super fijne dingen, meteen 20 stuks gehaald, dat was per stuk goedkoper en aangezien ik zo iemand ben die als hij een huis heeft zelfs op de WC nog een stereoset zou neerzetten is het altijd handig ;)

Nieuwkoop is duurkoop

• W.Zijlstra.
klaasje11 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:26:
[...]

Nice! wat voor een DAC heb je nu?
Ik heb plannen binnenkort iets van een Sonos te bouwen met behulp van Volumio en een Raspberry Pi,
DAC = vereist :)

nog even over die Nakamichi pluggen, die heb ik een maandje geleden ook besteld en ze zijn inmiddels gearriveert, super fijne dingen, meteen 20 stuks gehaald, dat was per stuk goedkoper en aangezien ik zo iemand ben die als hij een huis heeft zelfs op de WC nog een stereoset zou neerzetten is het altijd handig ;)
Ik heb nu een Tascam US100 met een Burr Brown chip :)

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

W.Zijlstra. schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:31:
[...]

Ik heb nu een Tascam US100 met een Burr Brown chip :)
ah, klinkt goed!

ik zag dat ze bij de BAX-Shop te koop zijn, ik zal eens wat verder zoeken naar DAC's en uiteindelijk een afweging maken, bedankt voor je reactie!

Nieuwkoop is duurkoop

• dendecor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-11 03:07
Hoi atmoz,

[afbeelding]

Echt knap gedaan, proficiat _/-\o_
Hoe heb je de kastjes tegen de wand gemonteerd?

Groeten,

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 14:20
Mijn bescheiden bijdrage...Het betreft een kant-en-klare Onkyo set met front, center, surround en sub inbegrepen. Voor mij een heel fatsoenlijk geluid. Zeer tevreden mee.
FrontSurroundSub

👉🏻 Blog 👈🏻

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:53
Als de surroundspeaker op de laatste foto naast de bank die tegenover de TV staat, dan 'kijkt' hij de verkeerde kant op ;) Of is dit expres gedaan?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Je subwoofer als bijzettafel gebruiken, eeuwig zonde!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Pindakaas
  • Laatst online: 22:20
Kamer is zo te zien redelijk leeg lijkt het wel. Aan die laatste foto te zien dan.

don't mind me

• technorabilia
Mja, er is niet echt overzicht zo maar de woonkamer heeft de vorm van een taartpunt vandaar dat er niets achter de bank staat.
De achterspeakers staan zo omdat we eigenlijk niet op de achterste bank zitten maar aan de zijkanten.
Lampje op de sub kan toch geen kwaad of...?

👉🏻 Blog 👈🏻

• RickvN
Nee klopt, maar een lamp en AB oogt al snel als tafeltje. Zou er zelf iets onder zetten qua bescherming, maar neem aan dat er geen plant/drinken op staat soms?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:08
RickvN schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:49:
Je subwoofer als bijzettafel gebruiken, eeuwig zonde!
Dat doe ik ook, werkt prima. Snap niet zo wat daar nou eeuwig zonde aan is. Maar misschien ligt dat ook aan de afmetingen van mijn sub.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

kraades schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:23:
Mijn bescheiden bijdrage...Het betreft een kant-en-klare Onkyo set met front, center, surround en sub inbegrepen. Voor mij een heel fatsoenlijk geluid. Zeer tevreden mee.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Mooie geluidsset voor die prijs! Het blijft veel geld natuurlijk, maar voor zo'n set:) :Y)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Bierdopje120
ConZito schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:29:
[...]

Dat doe ik ook, werkt prima. Snap niet zo wat daar nou eeuwig zonde aan is. Maar misschien ligt dat ook aan de afmetingen van mijn sub.
Ik zou het probleem ook niet zien. Hij staat er inderdaad perfect voor. Ik zou het alleen niet los op de subwoofer durven te zetten omdat subwoofers nog wel eens de nijging hebben te bewegen. Toen ik eventjes geen spikes onder de mijne had staan bleef hij maar verschuiven namelijk, dat was dusdanig irritant dat ik hem een poosje niet gebruikt heb. :/
Daarom zou ik persoonlijk er wel een plankje op zetten zoals hierboven ook gesuggereerd wordt voor als glazen erop staan. Maar niet iedere sub beweegt natuurlijk even heftig.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
wagenveld schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:26:
Even een sneak preview wat er in de post zit :)
Geland! 2x Hypex NC400 in mooie alu doosjes. Moest even de modules erin schroeven:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-e_59UpnnLl4/UulwweWOaOI/AAAAAAAAGyE/kpnbAxc8tMw/s640/DSCF0136.JPG

Inclusief logo en dimbare power LED:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-FZh93fL9eGs/Uulww43mWYI/AAAAAAAAGyI/k2-E7KOcT60/s640/DSCF0137.JPG

Volledig gebalanceerd ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-RMwU3cvm2ms/Uulwxbk2-7I/AAAAAAAAGyQ/vFKM3v3TJHo/s640/DSCF0140.JPG

En zo staan ze netjes bij de HTPC en DAC :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-MhF0HoVQgK0/UulwyLetQXI/AAAAAAAAGyY/g73C5f_AMaw/s640/DSCF0146.JPG

Overige specjes:
- AMD E350 HTPC met JRiver
- W4S DAC1 (ES9018 chipje)
- XTZ 99.25 mkII
- Samsung LCD

De NC400's vervangen een G&W 2006X. Volume wordt gelimit op de DAC en verdere regeling gebeurd in JRiver (in 64bit). Grootste verbetering is op lagere volumes, geen verlies van detail. En complete stilte als er niks speelt, 0,0 achtergrond ruis.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
De Hypex Ncore versterkertjes vind ik er al gelikt uit zien, maar laat staan al die alu kastjes die mensen er om heen bouwen. Nette opstelling ook _/-\o_

druk en typefouten voorbehouden

• wagenveld
  • Niet online
Oja, DM maar even als iemand details wil hebben over de kastjes, aangezien ikzelf dit nooit zo zou kunnen heb ik ze laten maken in China.

• Clvl13
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 17:13
wagenveld schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:40:
[...]

Overige specjes:
- AMD E350 HTPC met JRiver
- W4S DAC1 (ES9018 chipje)
- XTZ 99.25 mkII
- Samsung LCD

De NC400's vervangen een G&W 2006X. Volume wordt gelimit op de DAC en verdere regeling gebeurd in JRiver (in 64bit). Grootste verbetering is op lagere volumes, geen verlies van detail. En complete stilte als er niks speelt, 0,0 achtergrond ruis.
Jriver, ik zoek net even via google en ziet er op het eerste gezicht goed uit. Ik ken deze media center helemaal niet, is deze vergelijkbaar met XBMC en is hij beter/slechter dan xbmc? Heeft Jriver alle codecs op orde? Ik wil graag tzt een intel Nuc aanschaffen en ben nog op zoek naar een goede MC.
Excuus voor offtopic. (de nuc gaat op een SR7008 8)7 ) :9

Hoor het graag! :+

[ Voor 8% gewijzigd door Clvl13 op 30-01-2014 00:14 ]

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11 09:27

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

heb iemand hier een goed alternatief voor speaker stands?

ik krijg het er niet in, ik woon samen en ze wil er niet aan geloven om vloertowers te nemen.
ik had mn oog laten vallen op boston a250. Nu inmiddels de boston a25 gekocht.
Alleen deze staan nu gewoon op de grond en lijkt mij dat het niet ten goede komt van het geluid..

Maar speakers stands zoals we ze kennen is ook niet goedgekeurd.. vrouwen hé..
is er niemand die dit probleem creatief heb opgelost met een "ander alternatief" voor speakerstands..?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:31
Nickrsd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:24:

ik krijg het er niet in, ik woon samen en ze wil er niet aan geloven om vloertowers te nemen.
Alleen deze staan nu gewoon op de grond en lijkt mij dat het niet ten goede komt van het geluid..

is er niemand die dit probleem creatief heb opgelost met een "ander alternatief" voor speakerstands..?
Allereerst sterkte. :+

Je kunt kijken naar muuroplossingen? http://www.vogels.com/luidspreker-beugels.html

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Verwijderd

Grow a pair :+

Heeft je vriendin ook naar alternatieven gekeken? Ze kunnen uiteraard niet op de grond blijven staan. Het zijn bookshelf speakers, geen vloerstaanders ;)

Anders gewoon een paar mooie speakerstands van Atacama e.d. kopen en er een plantje voor zetten.

• henkie196
  • Niet online
Tja, je kunt de muuroplossing ook even achterwege laten, kan me niet voorstellen dat je vriendin een stelletje boekenplank speakers op de grond bijzonder mooi vindt. Dan kom je vanzelf bij een stand uit (of aan de muur schroeven, maar dat is niet altijd overal mogelijk).

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
@Nickrsd

Misschien kan je de situatie even posten met een foto? Dat spreekt meer tot de verbeelding. Je zou bijvoorbeeld ook voor een boekenplank (voor je bookshelf luidsprekers duh!) oplossing kunnen kiezen. Dan kunnen jouw a25's een mooi plaatsje krijgen en kan je vriedin ook haar meuk/prulletjes kwijt ... win win?? Voorwaarde is natuurlijk wel dat het op een goede hoogte kan komen te hangen om het geluidsbeeld niet te verpesten ... al zal dit altijd beter zijn dan op grond laten staan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• frankwopereis
  • Laatst online: 09:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Al naar een alternatief qua vriendin gekeken? O-)
Ik zou ze gewoon ophangen indien mogelijk, en anders haar overtuigen van het nut van een standaard, en neem ze mee uit eten ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• technorabilia
frankwopereis schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:29:
[...]

Mooie geluidsset voor die prijs! Het blijft veel geld natuurlijk, maar voor zo'n set:) :Y)
Relatief natuurlijk, maar viel mij wel mee.
Versterker, fronts, center, surround en sub. Ik heb er nog 899 euro voor betaald maar de prijs is weer gezakt.
pricewatch: Onkyo HT-S9405THX
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:58:
[...]
Anders gewoon een paar mooie speakerstands van Atacama e.d. kopen en er een plantje voor zetten.
Die heb ik dus. De Nexus 6i. Zie een paar posts hierboven. Mooi afgewerkt en staat netjes. Dacht iets van 150 euro per paar.

[ Voor 46% gewijzigd door technorabilia op 30-01-2014 10:27 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• wagenveld
  • Niet online
Clvl13 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:10:
[...]

Jriver, ik zoek net even via google en ziet er op het eerste gezicht goed uit. Ik ken deze media center helemaal niet, is deze vergelijkbaar met XBMC en is hij beter/slechter dan xbmc? Heeft Jriver alle codecs op orde? Ik wil graag tzt een intel Nuc aanschaffen en ben nog op zoek naar een goede MC.
Excuus voor offtopic. (de nuc gaat op een SR7008 8)7 ) :9

Hoor het graag! :+
Is een topic over :)
[Ervaringen] JRiver MediaCenter

In het kort, LAVfilters en MadVR zitten ingebakken, ontwikkeling gebeurd samen met de developers daarvan. Het belangrijkste is dat alles gewoon werkt uit de doos, daar betaal ik graag de licentie voor. Heb ook met XBMC en Mediaportal geknutselt maar vooral de WASAPI implementatie daarin laat veel te wensen over.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

Ik neen aan dat jullie een jong stel zijn. Koop bij ikea twee Expedits van 2x2, dat zijn die open kasten. Die zijn 79 cm hoog en da's eigenlijk een bijna ideale hoogte. Kan zij mooi wat frutsels en boeken in kwijt, en jij kunt er je speakers op zetten. Iedereen blij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51

JB

Cédric roelt!

Eerst kopen, dan pas discussie opzoeken... Zo ging het bij mij steeds prima. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 30-01-2014 12:21 ]

Mijn boefje is liev!

• spacy
  • Laatst online: 20-11 10:50

spacy

+++

Ha leuke discussie wat de vriendin wel of niet acceptabel vind.

Hier ook, de huidge towerspeakers mogen nog omdat ze in een andere kamer staan en niet de woonkamer, daar staan nu een set boekenplank speakers op de grond.
Maar wat ze vooral lelijk en onzin vind is de center speaker.
De eetkamer is hier ook in gebruik als multimedia kamer, in de woonkamer staat geen tv. De monitor wordt gedeeld tussen computer en tv gebruik. De zitbank is niet zichtbaar op deze foto's.

Nu is de huidge situatie ook niet het meest ideaal :+ maar ook center speakers in of op een tv dressoir vind ze lelijk.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-j8wQJJzfjTo/Uuor6FiM0dI/AAAAAAAAPc8/wcdwfFqDG-w/w609-h812-no/IMG_20130629_192118.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-y5CzirQvq80/Uuor6HmciJI/AAAAAAAAPc8/hqBofT-fkGE/w1020-h765-no/IMG_20130629_143002.jpg

• renzo4000
Nofi, maar bovenstaande vind ze dan wel oke?? :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• spacy
  • Laatst online: 20-11 10:50

spacy

+++

renzo4000 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:50:
Nofi, maar bovenstaande vind ze dan wel oke?? :+
Ook niet, maar ze is blij dat dit niet in de woonkamer hangt ;-)
Bovendien, zijn op dit moment kabels etc al netter verwerkt langs de muur.
De foto is al een iets verouderde situatie.

Maar als ik dit topic doorlees, en het meubel topic, dan zijn er nog niet erg veel voorbeelden waar de luidsprekers redelijk verdekt staan opgestelt.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar voorbeelden van meer onzichtbaar opgesteld, maar niet echt ten nadele van de klank.

[ Voor 10% gewijzigd door spacy op 30-01-2014 13:20 ]

spacy schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:19:
[...]
Maar als ik dit topic doorlees, en het meubel topic, dan zijn er nog niet erg veel voorbeelden waar de luidsprekers redelijk verdekt staan opgestelt.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar voorbeelden van meer onzichtbaar opgesteld, maar niet echt ten nadele van de klank.
Wellicht omdat luidsprekers ruimte nodig hebben en het grootste deel van de luidsprekers geen positieve uitpak hebben qua klank als je ze inbouwt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• henkie196
  • Niet online
Was er niet laatst (als in eerder deze maand) iemand die z'n center in een meubel had staan met een doek er voor zodat het niet zichtbaar was? Vloerstaanders onzichtbaar opstellen zal niet meevallen, natuurlijk, behalve misschien als je een paar electrostaten hebt, die kun je dan als een soort van wanddecoratie langs de TV neerzetten :)

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11 08:15

NvM

Ik kan me tot op zekere hoogte voorstellen dat 'de vrouw' of 'de vriendin' het niet mooi vindt dat er een hele surroundset aan dikke luidsprekers staat. Maar als er ook vrouwen zijn die beginnen te piepen omdat je twee vloerstaande luidsprekers hebt staan, dan is de verhouding tussen geven en nemen wel erg zoek. Me dunkt.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Dat ben ik ook wel met je eens, maar als ik kijk naar mijn oude speakers.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yVMscV23wEvTODs5KpuYD4vi/medium.jpg
Brakke HTC touch foto uit het jaar 0.
zelf bouw speakers met B&W en KEF units in een gesloten systeem met een vissengraad model kast, 200euro per scheidings filter :+

Die overgens weer terug gaan komen als vervanging voor mijn hepta's
Mijn vrouw / partner vind ze ook te groot.
Gelukkig maakt speaker doek en een hoogglans kleur wit een hoop goed, maar heb het er echt uit moeten trekken dat ik die speakers weer wil.

[ Voor 15% gewijzigd door Mektheb op 30-01-2014 13:59 ]

• renzo4000
NvM schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:50:
Ik kan me tot op zekere hoogte voorstellen dat 'de vrouw' of 'de vriendin' het niet mooi vindt dat er een hele surroundset aan dikke luidsprekers staat. Maar als er ook vrouwen zijn die beginnen te piepen omdat je twee vloerstaande luidsprekers hebt staan, dan is de verhouding tussen geven en nemen wel erg zoek. Me dunkt.
Helemaal mee eens ... in onze huidige situatie hebben we ook veel te grote luidsprekers staan voor een te kleine woonkamer maar zij gunt mij dat gewoon. Net zo goed ik het ook prima vind dat er om de zoveel tijd weer nieuwe prutsels en frutsels in huis worden gezet waar zij weer blij van wordt :)

Gelukkig kan mijn vriendin het ook waarderen dat er een goede tv en geluidsopstelling staat ... we kijken tenslotte veel series / films.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ok3mna.jpg

renzo4000 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Verwijderd

^^ Ik vind dit anders een heel beschaafde opstelling.

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:10:
^^ Ik vind dit anders een heel beschaafde opstelling.
Ik ook, maar helaas willen de meeste nog geen melkpakjes speakers hebben.

• henkie196
  • Niet online
renzo4000 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:07:
Helemaal mee eens ... in onze huidige situatie hebben we ook veel te grote luidsprekers staan voor een te kleine woonkamer maar zij gunt mij dat gewoon. Net zo goed ik het ook prima vind dat er om de zoveel tijd weer nieuwe prutsels en frutsels in huis worden gezet waar zij weer blij van wordt :)
Mijn vriendin toen ik haar meenam om luidsprekers te beluisteren toen ik eindelijk een paar lekker klinkende luidsprekers had gevonden: "Dat zijn best mooie luidsprekers"
O+
Toen ik die luidsprekers (vloerstaanders) ook aangeschaft had en ze in de huiskamer neer had gezet, zeg ik: "Ze zien er eigenlijk best klein uit hier thuis." Zij: "Ja, eigenlijk wel."
O+

En alhoewel ze het verschil tussen deze luidsprekers en haar laptopspeaker wel hoort, maakt de verbetering in geluid haar verder weinig uit.
Al die frutsels en kussens neem ik wel voor lief.

[ Voor 8% gewijzigd door henkie196 op 30-01-2014 14:17 ]

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 09:36
Mektheb schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:13:
[...]

Ik ook, maar helaas willen de meeste nog geen melkpakjes speakers hebben.
Mijn vriendin laat me zo'n beetje alles neerzetten in de woonkamer wat ik wil. als t maar lekker klinkt:) Recent een Final S220 gehaald wat toch niet echt s'werelds mooiste of subtielste subwoofer is. Ding staat voor ons naar de tv kast en ze vindt het heerlijk:) Wat een topvrouw!:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Mektheb
lj_tree schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Mijn vriendin laat me zo'n beetje alles neerzetten in de woonkamer wat ik wil. als t maar lekker klinkt:) Recent een Final S220 gehaald wat toch niet echt s'werelds mooiste of subtielste subwoofer is. Ding staat voor ons naar de tv kast en ze vindt het heerlijk:) Wat een topvrouw!:)
Haha inderdaad super dan !.

Ach ik sluip het erin, we zijn begonnen met een 32" en nu hangt er een 55".
Ik ben begonnen met zuiltjes, en nu al wat grotere Hepta's en straks komen die zelfbouw's er weer in een mooie kleur er te staan.

Duurt alleen even, en subtiel een cadeautje voor haar een paar dagen ervoor helpt ook :P :+

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
NvM schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:50:
Zo vind mijn vriendin het maar niks dat ik een volledige 5.1 opstelling heb staan. Zelf heeft ze jaren een 37 cm beeldbuis tv-tje gehad met 1 hele speaker, dus nu is het wel even anders nu ze bij mij woont. Ze houd niet van veranderingen, en dit is een hele grote. Voortaan als ze film zit te kijken hoort ze wel de effecten die in een film zitten en daar schrikt ze nog wel eens van (als er dan weer eens iets op de achter kanalen gebeurd). 8)7

Het is echter wel een super meid, begrijp me niet verkeerd, maar af en toe..... :X

• technorabilia
Sterkte...

👉🏻 Blog 👈🏻

• The Eagle
Petertyuh schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:02:
[...]

Zo vind mijn vriendin het maar niks dat ik een volledige 5.1 opstelling heb staan. Zelf heeft ze jaren een 37 cm beeldbuis tv-tje gehad met 1 hele speaker, dus nu is het wel even anders nu ze bij mij woont. Ze houd niet van veranderingen, en dit is een hele grote. Voortaan als ze film zit te kijken hoort ze wel de effecten die in een film zitten en daar schrikt ze nog wel eens van (als er dan weer eens iets op de achter kanalen gebeurd). 8)7

Het is echter wel een super meid, begrijp me niet verkeerd, maar af en toe..... :X
Alles went :)

En als ze echt van je houdt snapt ze ook wel dat het een package deal is.
Net zoiets als dat je je schoonouders niet voor het uitzoeken hebt ofzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:03
herkenbaar dit allemaal. Weet je wat het nog erger maakt zo af en toe: de zussen van vriendinlief. Hebben geen vent dus zijn ook niks gewend, wordt er niet goed van af en toe :P

toettoett

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:33
<kijkt nog eens naar topic title, oh ja zit hier toch echt goed :/ >

Nickname does not reflect reality

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Mektheb schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:53:
Dat ben ik ook wel met je eens, maar als ik kijk naar mijn oude speakers.

[afbeelding]
KEF B139 woofers. Nostalgie 8)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mektheb
Exirion schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:44:
[...]

KEF B139 woofers. Nostalgie 8)
Echt super units !

Tot 25hz zo uit me hoofd ? teminste als ik me het herriner

[ Voor 18% gewijzigd door Mektheb op 30-01-2014 16:51 ]

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 16:47
Brad Pitt schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:26:
<kijkt nog eens naar topic title, oh ja zit hier toch echt goed :/ >
Haha inderdaad. Ik haal vanavond mijn nieuwe TV en de vriendin gaat dat ook maar mooi slikken. We wonen ook nog niet samen dus :+ Van 32 inch (HD ready) naar een 42 inch
(Sony KDL-42W655A) , dat moet te doen zijn. Ik zal uiteraard even een foto maken als het allemaal geïnstalleerd is.

Rest set:

Denon AVR-2113
Monitor Audio BX2
Pioneer platenspeler
en een Humax 5100c, PS3 en Buffalo NAS

Komoot

• Bierdopje120
Als je nog niet samen woont z.s.m. zo groot als mogelijk is inslaan, lijkt het net alsof je een compromis doet als je van 65'' naar 50'' bereid bent te gaan 8) . Aan te raden als ik al het commentaar van WAF hierboven zo lees! :P

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 16:47
Bierdopje120 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:00:
Als je nog niet samen woont z.s.m. zo groot als mogelijk is inslaan, lijkt het net alsof je een compromis doet als je van 65'' naar 50'' bereid bent te gaan 8) . Aan te raden als ik al het commentaar van WAF hierboven zo lees! :P
Mijn meubel kan max 46 inch aan met boxen erop, dus de volgende wordt wel 55 minimaal ;)

Komoot

• RickvN
Als je niet getrouwd bent in gvg, waarom moeilijk doen? Zelf geld ertegen kwakken en zij heeft puik geluid, zij ook blij. Als zij kleding gaat kopen, moet je ook gaan zeuren? Is toch jouw hobby zoals kleding oid voor haar 'hobby' is? Gelukkig zelf niet zo een vriendin en kan doen wat ik wil _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door RickvN op 30-01-2014 19:12 ]

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

wagenveld @ 22:40:

Geland! 2x Hypex NC400 in mooie alu doosjes. Moest even de modules erin schroeven:
wat vet! _/-\o_
ziet er super uit, wat kostte dat feestje?
wagenveld @ 22:40:

Grootste verbetering is op lagere volumes, geen verlies van detail. En complete stilte als er niks speelt, 0,0 achtergrond ruis.
daar kan mijn NAD viso wat van leren!
wat ruist dat ding! ben naar de winkel geweest, was super luidruchtig daar waardoor merkten ze het niet zo goed als bij mij savonds thuis, ze zeiden dat dat ''beetje'' ruis bij elke versterker standaard was, ik het gevraagd of ze 'm wilden opsturen, heb 'm nu weer terug, maar op de reparatie bon staat dat er geen ruis aanwezig is! hij ruist nogsteeds als een gek!

ik heb het de laatste tijd super druk maar ik moet echt wee terug, geld kunnen ze waarschijnlijk niet terug geven en de versterker verkopen ze niet meer, maar ik ga niet weg voor ik een ruisvrije versterker heb!

by the way, Exirion, ik krijg morgen mijn Fat of the Land plaat binnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door klaasje11 op 30-01-2014 19:17 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• Bierdopje120
RickvN schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:11:
Als je niet getrouwd bent in gvg, waarom moeilijk doen? Zelf geld ertegen kwakken en zij heeft puik geluid, zij ook blij. Als zij kleding gaat kopen, moet je ook gaan zeuren? Is toch jouw hobby zoals kleding oid voor haar 'hobby' is? Gelukkig zelf niet zo een vriendin en kan doen wat ik wil _/-\o_
Mijn vriendin noemde mijn speakers ooit ''huiselijk'' staan. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ze vind de meesten lelijk, maar mijn B&W DM603 Serie 3 in de lichte houten kleur vond ze wel mooi. Gek genoeg geen enkele andere B&W die er op lijkt.. Laat staan andere merken. Ondanks ik nog niet samenwoon, vind ik dit wel mooi om te horen :*)
Zullen we de posts over vriendinnen en de WAF iets minderen? Dank u :)

• wagenveld
  • Niet online
klaasje11 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:12:
[...]

wat vet! _/-\o_
ziet er super uit, wat kostte dat feestje?

[...]

daar kan mijn NAD viso wat van leren!
wat ruist dat ding! ben naar de winkel geweest, was super luidruchtig daar waardoor merkten ze het niet zo goed als bij mij savonds thuis, ze zeiden dat dat ''beetje'' ruis bij elke versterker standaard was, ik het gevraagd of ze 'm wilden opsturen, heb 'm nu weer terug, maar op de reparatie bon staat dat er geen ruis aanwezig is! hij ruist nogsteeds als een gek!

ik heb het de laatste tijd super druk maar ik moet echt wee terug, geld kunnen ze waarschijnlijk niet terug geven en de versterker verkopen ze niet meer, maar ik ga niet weg voor ik een ruisvrije versterker heb!

by the way, Exirion, ik krijg morgen mijn Fat of the Land plaat binnen :)
De modules (NC400+SMPS600) zijn in totaal ~1200 euro, tel daar nog maar 50% bovenop voor het heen en weer gekoerier en de kastjes. Beetje hoger dan origineel gepland maar zeker de moeite waard. Twee mono blokjes met het grote broertje (NC1200) gaan voor +10k over de toonbank.

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

wagenveld schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:40:
[...]

De modules (NC400+SMPS600) zijn in totaal ~1200 euro, tel daar nog maar 50% bovenop voor het heen en weer gekoerier en de kastjes. Beetje hoger dan origineel gepland maar zeker de moeite waard. Twee mono blokjes met het grote broertje (NC1200) gaan voor +10k over de toonbank.
ah, dat word sparen :)
klinken ze beter dan bijvoorbeeld een Rotel RB-1090?

Nieuwkoop is duurkoop

• The Eagle
FeaR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:49:
[MBR]Zullen we de posts over vriendinnen en de WAF iets minderen? Dank u :)[/]
Woef :P

Maar je hebt gelijk. Ik beloof al jaren mijn set te posten en het komt er niet van om foto's te maken.
Dus bij deze, nogmaals die belofte :+

• RickvN
Eagle, jij heb toch ook F2's? Zit te twijfelen om ze te verkopen en te switchen naar Dali Zensors, maar weet niet wat ik er voor kan verwachten.

En dan vraag ik het nog wel netjes... -O-

• The Eagle
Geintje baas, moet kunnen ;)

@RickvN: nee, ik heb F3's voor en F1's achter. En wat je moet verwachten, eigenlijk geen idee. Meen dat die Zensors kwalitatief iets boven de Klipsch Synergy staat, maar geen idee hoe hoog. De Dali's zijn meen ik wel bookshelves, dus laag zul je wel gaan missen denk ik.
Maar waarom zou je willen switchen?

• mike123
  • Laatst online: 08:05
The Eagle schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:14:
[...]

Alles went :)

En als ze echt van je houdt snapt ze ook wel dat het een package deal is.
Net zoiets als dat je je schoonouders niet voor het uitzoeken hebt ofzo.
Dat is het mooie van schoonouders, je hebt ze niet voor het uitzoeken. Als je "pech" hebt mag je met ze mee op vakantie en voor je gevoel duurt de vakantie 2x zo lang, dat is dan wel weer mooi meegenomen. :+

• RickvN
The Eagle schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:20:
Geintje baas, moet kunnen ;)

@RickvN: nee, ik heb F3's voor en F1's achter. En wat je moet verwachten, eigenlijk geen idee. Meen dat die Zensors kwalitatief iets boven de Klipsch Synergy staat, maar geen idee hoe hoog. De Dali's zijn meen ik wel bookshelves, dus laag zul je wel gaan missen denk ik.
Maar waarom zou je willen switchen?
Ik heb nu 2.0 staan die prima bevallen maar vind de rest vd set niet heel mooi, zo krijg ik weer allerlei verschillende delen en vind de Dali's een stuk strakker en goede reviews. Tzt sowieso nog eens gaan luisteren wat ik ga doen. En de zensor 5 & 7 is zuil dus is niet alleen boolshelve?
Miss doe ik t stapsgewijs en start ik met zensor 1/3 en kijk dan verder bijv

[ Voor 7% gewijzigd door RickvN op 30-01-2014 22:36 ]

• The Eagle
Als je de ruimte hebt, gooi die F2's naar achteren. Door de hoorntweeter is het hoog heel zuiver en juist die details zijn heel fijn om bij een film te hebben. Bovendien heb je ze dan zo goed als op oorhoogte en dat merk je ook wel :)

• RickvN
Thnx! Dan binnenkort maar eens voor nieuwe Zensors kijken :). Vraag mij alleen af hoe is t als ik t dan op een gegeven moment downgrade naar bookshelves? Dan lever je wel wat in verwacht ik als geluid zijnde. Maar dan ga ik t iig in stappen doen en kijk ik wel.

• henkie196
  • Niet online
Tja, een boekenplank luidspreker zal altijd wat minder body hebben dan een vloerstaander, alleen al vanwege de grootte van de kast. Aan de andere kant zou ik een goedkope vloerstaander vervangen door een goede boekenplank luidspreker niet per sé een downgrade willen noemen. Hoe dan ook ga je met de Dali's een andere sound krijgen dan dat je met de Klipsch had (ik ken ze geen van beiden, maar ik zou het wel verwachten), dus altijd eerst luisteren of dat wel een verbetering brengt voor jou.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:12

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben op zoek naar een dempende laag onder de sub (zoals een subdude) maar wil geen 15 bij 15 inch model, aangezien mijn sub maar 10 bij 10 inch is. Kent iemand een kleiner model van een andere fabrikant? Andere ideeën?

Gaat om een Sunfire HRS8 op een laminaatvloer. Bij hogere volumes krijg ik het idee dat hij een beetje begint te trillen op de vloer, met als gevolg een minder strak laag.

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
lj_tree schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Hoe bevalt die Final S220? Je schrijft dat de sub niet subtiel is, bedoel je dat in uiterlijk of in muziekweergave? Ik ben op zoek naar een subwoofer die vooral erg muzikaal is. Ik zou hem graag willen beluisteren, maar het probleem is de afstand (die dingen worden verkocht in Eindhoven). Ook is de kwaliteit een risico, ik lees toch verhalen dat er aardig wat exemplaren zijn die vroegtijdig de geest hebben gegeven. Zijn er misschien meer ervaringen aanwezig op dit forum?

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 19:54
henkie196 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 07:41:
Tja, een boekenplank luidspreker zal altijd wat minder body hebben dan een vloerstaander, alleen al vanwege de grootte van de kast. Aan de andere kant zou ik een goedkope vloerstaander vervangen door een goede boekenplank luidspreker niet per sé een downgrade willen noemen.
Dat van die mindere body kan ik niet echt beamen. Ik kom van een Eltax setje met 2 vloerstaanders en een paar rear speakers af. Mijn Monitor Audio BX2's hebben veel meer body dan die vloerstaanders ooit hebben geboden.

Maar dan heb je het wel over een aardig prijsverschil. Die hele 5.0 Eltax set heeft me vroeger 250 EUR gekost vs. 950 Euro voor de vier BX2 en de BX Center. Wat je tweede opmerking juist bekrachtigt. :+

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 09:36
MadToin schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:55:
[...]

Hoe bevalt die Final S220? Je schrijft dat de sub niet subtiel is, bedoel je dat in uiterlijk of in muziekweergave? Ik ben op zoek naar een subwoofer die vooral erg muzikaal is. Ik zou hem graag willen beluisteren, maar het probleem is de afstand (die dingen worden verkocht in Eindhoven). Ook is de kwaliteit een risico, ik lees toch verhalen dat er aardig wat exemplaren zijn die vroegtijdig de geest hebben gegeven. Zijn er misschien meer ervaringen aanwezig op dit forum?
De sub bevalt SUPER! Subtiel bedoelde ik voornamelijk qua uiterlijk ja. Het is geen mooi ding:) maar dat is natuurlijk smaak. Ik heb 2 zuilen staan (Boston A360) en als ik muziek draai doet de sub erg weinig tot niks. ligt een beetje aan t bezoek en wat er draaien maar ik hoor liever enkel mijn zuilen spelen. Bij films en series is het echt een genot! de sub gaat lekker laag waardoor je zaken ook gaat voelen. Dat is echt heerlijk. Die grote dino in jurassic park voel je aan komen lopen:) Blijft een mooi stukje voor een sub.

Qua garantie vertrouw ik Audio tv centrum in eindhoven. Ik heb daar tot op heden al mijn spul gekocht en qua service heb ik daar helemaal niets te klagen. Als het kapot gaat zorgen ze altijd goed voor me:) Ik kan je absoluut aanraden om het van tevoren te gaan beluisteren. Zeker als je zegt dat je een sub voor muziek zoekt zou ik even gaan luisteren want daar kan ik weinig oordeel over geven maar als je het mij vraagt heb je bij muziek veel meer aan 2 fatsoenlijke zuilen dan een sub. Combinatie is natuurlijk ultiem, maar als je een keuze moet maken is die voor mij niet al te pittig.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• The Eagle
Flozem schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:07:
[...]

Dat van die mindere body kan ik niet echt beamen. Ik kom van een Eltax setje met 2 vloerstaanders en een paar rear speakers af. Mijn Monitor Audio BX2's hebben veel meer body dan die vloerstaanders ooit hebben geboden.

Maar dan heb je het wel over een aardig prijsverschil. Die hele 5.0 Eltax set heeft me vroeger 250 EUR gekost vs. 950 Euro voor de vier BX2 en de BX Center. Wat je tweede opmerking juist bekrachtigt. :+
Die Eltax dingen zijn vermoedelijk van waaibomenhout gemaakt, en qua opzet van het type: als het geluid maakt is het goed. Geen interne structuur waar over nagedacht is, maar gewoon een open kast en een BR poort. Om over een hakkietakkiefilter maar te zwijgen.

You pay peanuts you get monkeys :P

• henkie196
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:11:
Die Eltax dingen zijn vermoedelijk van waaibomenhout gemaakt, en qua opzet van het type: als het geluid maakt is het goed. Geen interne structuur waar over nagedacht is, maar gewoon een open kast en een BR poort. Om over een hakkietakkiefilter maar te zwijgen.
Dat, maar ook speelt mee dat veel boekenplank luidsprekers proberen te compenseren voor hun kleine maat door een soort van mid-bass hump te geven, waardoor dat stuk dus wat overdreven wordt. Vind het zelf niet zo fijn klinken, maar gezien het grote aanbod van luidsprekers die dit hebben zal het wel populair zijn. Kan me alleen niet meer herinneren hoe die BX2s daarmee waren.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik zit nog steeds te kijken hoe ik het beste de PC in de woonkamer krijg, zie niet echt veel inspiratie en ideen voorbijkomen om het net. De combo van hi hi / home cinema in huis met een PC die het aanstuurd spreekt met erg aan, iemand die een game pc / htpc mooi ingebouwd heeft in de living?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:52
In dit topic staan best veel foto's van HTPC's in mooie 43cm hifi-kasten, toch?

Bij mij staat hij in het souterrain en loopt er vanaf daar een hele worst aan bekabeling (beeld, geluid, usb en een kabeltje voor een extra power-knop) omhoog naar de home cinema. Dat maakt de eisen aan geluidsproductie van het apparaat zelf wat minder kritisch. Maar dat is natuurlijk niet in ieder huis te realiseren...

Punctuality is the politeness of kings

• Bierdopje120
In het verleden zijn er vrij veel HTPC's langskomen. In bijzonder mooie cases, speciale extra kleine, energie zuinigen en ook normalen. Alles uiteraard ook te vinden op Google.

Voor een HTPC zou ik gaan voor volledig passieve koeling, maar als jij er op wilt gamen wordt dat totaal anders. Dan moet hij in plaats van full HD films kijken en downloaden, grafisch intensieve games aankunnen. Hierdoor zul je een dure grafische kaart nodig hebben, een wat betere processor, een dikkere voeding én daarbij goede koeling die je bij de meeste HTPC cases niet hebt. Het is nogal belangrijk om die reden als je er op wilt gamen. Als je met ''gamen'' enkel minecraft bedoelt is het natuurlijk weer een ander verhaal...

• ruko_rkr
  • Laatst online: 10-11 23:34
Ik heb gister de Philips Fidelio E5 aangeschaft , wat een pracht set met in mijn mening een subliem geluid :)

A day without sunshine is like, you know, night.

• Bierdopje120
Foto? :)

• Mektheb
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:51:
Ik zit nog steeds te kijken hoe ik het beste de PC in de woonkamer krijg, zie niet echt veel inspiratie en ideen voorbijkomen om het net. De combo van hi hi / home cinema in huis met een PC die het aanstuurd spreekt met erg aan, iemand die een game pc / htpc mooi ingebouwd heeft in de living?
Ik had een Nexsus Psile

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2006/10/nexus_psile.jpg

Mini ITX bordje met een SSD werkend op een 120W pico PSU en verder op Bluetooth een wireless set aangesloten en 1 kabel naar de TV HDMI en de rest aan audio loopt weer via de TV naar de versterker.
En eventueel een Spdif naar de versterker rechtstreeks ( maar dat gebruikte ik niet )

Ben nu overgegaan op een Macmini ;)

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Bierdopje120 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:00:
In het verleden zijn er vrij veel HTPC's langskomen. In bijzonder mooie cases, speciale extra kleine, energie zuinigen en ook normalen. Alles uiteraard ook te vinden op Google.

Voor een HTPC zou ik gaan voor volledig passieve koeling, maar als jij er op wilt gamen wordt dat totaal anders. Dan moet hij in plaats van full HD films kijken en downloaden, grafisch intensieve games aankunnen. Hierdoor zul je een dure grafische kaart nodig hebben, een wat betere processor, een dikkere voeding én daarbij goede koeling die je bij de meeste HTPC cases niet hebt. Het is nogal belangrijk om die reden als je er op wilt gamen. Als je met ''gamen'' enkel minecraft bedoelt is het natuurlijk weer een ander verhaal...
Opzich heb ik de htpc/game pc al. Alleen het samen voegen in de huiskamer zeg maar het probleem. Ik heb geen idee waar ik dat ding kwijt moet! Ik heb in het verlengde van het zitgedeelte een grote eettafel met 6 stoelen ''in het midden van de ruimte'' en een ''lounge/ zit gedeelte'' met salont tafel de tv en hifi etc.

Ik wil alleen niet de eettafel weg uit het midden hebben zeg maar. En er is niet genoeg ruimte voor nog een bureau erachter ofzo om het neer te zetten.

• ruko_rkr
  • Laatst online: 10-11 23:34
Ik heb hem terug in de doos geplaatst i.v.m verhuizen binnen 2 weken :)

Zodra dit staat incl de rest zal ik foto plaatsen.

Voor het idee

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/89131/25477.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ruko_rkr op 31-01-2014 16:14 ]

A day without sunshine is like, you know, night.

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:32
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:51:
MacMini met SSD?

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Gisteren mijn Epson TW9200W projector 'besteld' (zal voor +- 2 weken zijn). Pics volgen!

• Mektheb
Andere kant als ik kijk wat ik met mijn Mac Mini doe, kan ik dat zelfde allemaal ook met mijn Samsung TV en ook Spotify en Youtube en MKV en besturen met bluetooth etc.

Is het nog echt nodig vraag ik me af en toe af
Pagina: 1 ... 66 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic