PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
De foto's vertekenen overigens wel wat, waarschijnlijk door de vrij forse Zensor 3 speakers. Het is een 40" op precies 3 meter afstand. De volgende wordt even breed als de TV-meubel
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Laat je de sub ook meespelen in stereo-modus?
Hoe diep is je kamer als ik vragen mag?
De kamer is L x B x H 10,5 x 3,5 x 3 meter. Op de foto's zie je iets minder dan de helft van de woonkamer, in het andere gedeelte is de 'eethoek'.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
vreemd genoeg geen hocker-opmerkingen
oké, ik moet dat ''marktplaats'' ook maar eens in de gaten houdenFaxe schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:12:
[...]
Hardstenen plaatjes heb ik via marktplaats gekocht.
Voordeel van de Bluesound Node versus de Sonos Connect is dat de Bluesound Node out of the box beter klinkt. Daarnaast ondersteunt de Bluesound bestanden met een sampling rate boven de 44,1 kHz. Bediening via de App gaat bij beide apparaten razendsnel. Sonos App is in de praktijk wat handiger in het gebruik. Op termijn zal ik waarschijnlijk de Node gaan vervangen door een mooiere streamer van Marantz, Linn of Naim.
kan je als update dan niet beter een luxe DAC kopen?
die bruine woofers...nMad @ 17:14:
Sinds enkele weken heb ik nieuwe front speakers en een nieuwe subwoofer.
Hierbij wat nieuwe foto's:
staat er mooi bij! past die center in het kastje? net niet misschien...
ben je van plan ooit nog voor vloerstanders te gaan?
[ Voor 26% gewijzigd door klaasje11 op 18-01-2014 10:23 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Bedankt! De TV-meubel komt van de Karwei. Is onbehandeld eikenhout dus je kan zelf nog wat de kleurtoon bepalen door de keuze van een soort olie of lak.Joopieboy schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:01:
Mooie en sfeervolle inrichting, en mooi tv meubel! Doet mij qua model wel denken aan die ik heb staan haha.
Ja, ik ben erg tevreden. Ga voorlopig ook niks meer veranderen. Het is begonnen met een setje van €500,- (Denon AVR-1513 + 2x Zensor 1), maar dat bedrag is nu wel aantal keren over de kop gegaan in een jaar tijdPjotr22 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 07:15:
Nice! mooie set. tevreden?
Zo is het begonnen (lijkt de TV ook wat groter

Dankje! Ik vind de woofers ook best mooi, maar vind die van B&W eigenlijk nog mooierklaasje11 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:18:
die bruine woofers...![]()
staat er mooi bij! past die center in het kastje? net niet misschien...
ben je van plan ooit nog voor vloerstanders te gaan?

Maar ik vond het geluidsbeeld toen niet echt fijn. Met geluiden die van links naar rechts of andersom via de center gingen hoorde je dat de center veel lager was dan de fronts. Ook waren de dialogen te laag (fysiek gezien) en leken daardoor niet echt uit de TV te komen. Ik zou alleen de center nog eens omhoog willen richten zodat deze mij 'aankijkt', weet alleen nog niet hoe ik dit het beste kan doen.
Het liefste zou ik later (in een koopwoning) een aparte ruimte voor de home cinema willen hebben met een 7.x setup en beamer + scherm. En dan in de woonkamer een stereoversterker + twee zuilen voor de muziek. Wat minder speakers in de woonkamer zou mijn vriendin ook wel waarderen, ik heb geluk dat ze hier akkoord mee is gegaan
Ik vroeg me idd af waar ie dat blad op die hocker had gehaald en of ze die ook in wit hadden jaPjotr22 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 07:15:
Nice! mooie set. tevreden?
Vandaag overigens de NAD DAC 1 in de aanbieding http://hificorner.nl/dac-1.html
Lijkt me een mooie deal voor degenen die er nog een zoeken. Of gewoon voor de heb omdat het kan natuurlijk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Deze heb ik zelf gemaakt. Enige wat je nodig hebt is een houten plank van de bouwmarkt, een zaag, een boormachine en een paar schroevenThe Eagle schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:55:
Ik vroeg me idd af waar ie dat blad op die hocker had gehaald en of ze die ook in wit hadden ja
klinkt eigenlijk ook een stuk natuurlijker.nMad @ 10:59:
De center past net in het kastje, dit heb ik ook een tijdje gehad:
[afbeelding]
Maar ik vond het geluidsbeeld toen niet echt fijn. Ik zou alleen de center nog eens omhoog willen richten zodat deze mij 'aankijkt', weet alleen nog niet hoe ik dit het beste kan doen.
die ambitie deel iknMad @ 10:59:
Het liefste zou ik later (in een koopwoning) een aparte ruimte voor de home cinema willen hebben met een 7.x setup en beamer + scherm. En dan in de woonkamer een stereoversterker + twee zuilen voor de muziek.
Nieuwkoop is duurkoop
Al enige tijd geleden gekocht - maar heb even de specs opgezochtTym schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:01:
[...]
Een beetje een late reactie, maar waar heb je dat gruwelijk mooie TV meubel vandaan als ik vragen mag?
Het bedrijf dat deze maakt is "Recor" - een firma uit België; modelnaam is "Tomba"
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Amen to that. Juist die goedkope prutsetjes met boemdoos zijn rete irritant.JvS schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:39:
Die hele mythe dat een dikke set overlast veroorzaakt. Ik heb een dikke set en veroorzaak geen overlast (tenzij ik een film erg hard zet, doe ik niet echt vaak en nooit op onchristelijke tijden). Maar mijn bovenburen veroorzaken met die gruwelijk irritant resonerende tv speakers die ze knetterhard laten schetteren zeker wel overlast.
Een slechte bonkende sub en slecht gedrag veroorzaakt overlast. Een goeie set juis niet.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Lijkt vrij sterk op deze: https://www.goossenswonen...-meubel-bonbini/14056442/Wirehead schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:38:
[...]
Al enige tijd geleden gekocht - maar heb even de specs opgezocht
Het bedrijf dat deze maakt is "Recor" - een firma uit België; modelnaam is "Tomba"
En toevallig weet ik dat Goossens ook Belgische leveranciers heeft, dus zou me niks verbazen als daar ergens een link zit
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Volgens mij had profijt de zelfde serie genaamd Tunis. Ik heb zelf salontafel, dressoir en ook videomeubel er van.Wirehead schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:38:
[...]
Al enige tijd geleden gekocht - maar heb even de specs opgezocht
http://www.hoomxxl.nl/tv-...r-eiken.html#.UtqMA7Tb9aQ
al een tijdje gluur ik meein jullie huiskamers. Hierbij de foto's van de mijne.
Mijn hobby is geluid, ik heb geen geldboom in de tuin, dus doe het met de dingen die ik kan. Daarnaast heb ik niet echt 2 rechterhanden, dus afwerking laat wel eens de wensen over. zoals kabels een keer echt goed wegwerken

Wat staat er nu precies. Alles wordt aangestuurd middels een Denon AVR2113. Het geluid komt via de Jamo S608 (crossover op 90hz) en de bijhorende center en rear. Daarnaast wordt het lage ook nog een aangevuld door de Jamo Sub300.
We zijn echt film liefhebbers.De films worden sinds kort afgespeeld via een Mede8er 800x3d. De films zelfs worden binnengehaald en gestreamd via de Synology DS212. Een DVD/BluRay hebben we eigenlijk niet meer (nodig).
Ook staat er een Humax IHDR-5100 en een logitech BlueTooth ontvanger voor bv Spotify via de Tablet. Tot slot nog een Wii voor de kinderen.
Zodra de boel aangaat gaat het kastje wel open. Het kan er erg warm worden.
Tot slot de TV. Dat is een 37" samsung LCD simpel. Deze staat nu op mijn lijstje om te vervangen. Waarschijnlijk een 50" SmartTV.
We zijn erg tevreden over de huidige opstelling. Films kijken is heerlijk. Het lage komt echt tot zijn recht
Tot slot. Alles wordt bediend met een Harmony One+

Met hem. Als je toch een grotere tv wil, koop een maatje groter in een eenvoudige uitvoering en en fullhd beamer. Kan je het projectiescherm gewoon voor de tv laten zakken. Er is wat mij betreft geen enkele tv die een projector kan overtreffen qua ervaring. En dan heb ik het nog niet eens over dat foeilelijke stuk zwart in de woonkamer als de tv niet aanstaatSick Nick schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:07:
Als film liefhebber kan ik niet anders dan aanraden een projector te nemen, leuk een TV maar zelfs de grootste TV's (die onbetaalbaar zijn zoals die 84" en 105" modellen) geven niet dezelfde ervaring als een 160" projectie
Voor een aardige tv en projector ben je misschien iets meer kwijt als voor één 50" smart. En als je wel smart wil, koop je gewoon een android stickje voor een paar tientjes
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wel overweeg ik nu naar een 55" te gaan
Nederlands is makkelijker als je denkt
Heb pas een Epson van het werk geleend en ff tegen de muur geprojecteerd.FANTASTISCH.
Maar al die kabels over je plafond en muren.......
Is het niet mogelijk om de TV in het midden van de TV-meubel te hangen met daaronder de center speaker?
zonder de "TV" aan
met de "TV" aan
nog 2 fotos van de interface :
http://kakashi.nl/plaatje...iskamer/norm_IMG_0669.jpg
http://kakashi.nl/plaatje...iskamer/norm_IMG_0670.jpg
de media kast (self made aangezien geen enkele kast diep genoeg was voor onze apparatuur)
wat staat er in:
TV decoder | Xbox 360 | PS3
Router | yamaha versterker | HTPC
de bestuuring van alles word gedaan door deze 2 units
wat het beeld veroorzaakt:
een Epson TW-5900 beamer ( pricewatch: Epson EH-TW5900 LW )
voor de rest staat er nog een pricewatch: Jamo S 426 HCS3 5.0 (Zwart) setje voor het geluid.
we hebben geen normale TV staan ( beamer is sterk genoeg om overdag te kijken, en zovaak kijken we niet overdag)
[ Voor 4% gewijzigd door kakashi op 18-01-2014 21:51 ]
dat had het met tv ook geweest aangezien we niks mogen ophangen van de verhuurderGrvy schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:00:
Beetje kale muur zo zonder iets "aan"
De tv is opgehangen toen we nog een andere bank hadden. Meer naar rechts had ie juist niet in 90graden kijk positie gehangen.nMad schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:00:
[...]
Is het niet mogelijk om de TV in het midden van de TV-meubel te hangen met daaronder de center speaker?
Maar je hebt een punt en je hebt aan het denken gezet. Bedankt!
Gewoon op de muur? Of speciale verf?kakashi schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:49:
zo ook even wat fotos gemaakt van de setup die we hier hebben
.......
......we hebben geen normale TV staan ( beamer is sterk genoeg om overdag te kijken, en zovaak kijken we niet overdag)
Hoe heb je de kabels van de beamer weggewerkt?
Volgens mij een fantastische ervaring, het NOS journaal op 150" van 3 meter afstand of niet haha
Wat is dat dan weer voor onzinkakashi schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:07:
[...]
dat had het met tv ook geweest aangezien we niks mogen ophangen van de verhuurder
Gaatje boren en als je weer uit het appartement trekr gooi je er even wat filler in.
Verhuurder MAG zoiets niet eens van je eisen / vragen volgens mij. Sterker nog, hij mag niet eens zomaar binnen zonder jouw toestemming.
Ik zou hem gewoon de kolere laten krijgen in dit geval.
En sinds vrijdag ook een nieuwe tv meubel
Tv meubel komt van A-Meubel van de serie Leiden.
De tv moet nog een keer vervangen worden omdat deze in bruikleen.
In het meubel:
Sony BDP-S370
Synology DS411+
Microsoft Xbox 360
Sony 32EX500
Denon AVR 1611
Jamo Cen s60
Jamo S608
Jamo S602
http://sdrv.ms/LAvL03 (skydrive foto's)
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
Nog afgezien van het feit dat je eigenlijk je hele kamer zwart moet schilderen om geen reflecties te krijgen die je contrast om zeep helpen. Een projector is leuk in een HT-kamer maar waardeloos in de gemiddelde woonkamer. Bovendien is de beeldkwaliteit van een goeie LCD of plasma tien keer beter.SeatRider schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:51:
Ik mis het eigenlijk geen seconde. Sterker, tis eigenlijk wel makkelijk, gewoon tv aanzetten ipv eerst een kwartier rondlopen om alles te verduisteren.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
omdat de muur op een plek stuk was heeft de verhuurder de voledige muur glad gestuct en wit gemaaktPjotr22 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:25:
[...]
Gewoon op de muur? Of speciale verf?
Hoe heb je de kabels van de beamer weggewerkt?
Volgens mij een fantastische ervaring, het NOS journaal op 150" van 3 meter afstand of niet haha
maar wel met normale verf maar ziet er net zo goed uit als op een beamer scherm
het zou je denk verbazen hoe goed de qualitijd is van de beamer (toegegeven een LCD is wel beter) maar het valt reuze mee, het meeste wat we er mee doen is savonds een film kijken of in het weekend heel soms even tvExirion schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:58:
[...]
Nog afgezien van het feit dat je eigenlijk je hele kamer zwart moet schilderen om geen reflecties te krijgen die je contrast om zeep helpen. Een projector is leuk in een HT-kamer maar waardeloos in de gemiddelde woonkamer. Bovendien is de beeldkwaliteit van een goeie LCD of plasma tien keer beter.
Ik weet hoe de kwaliteit van een goeie projector iskakashi schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:09:
het zou je denk verbazen hoe goed de qualitijd is van de beamer (toegegeven een LCD is wel beter) maar het valt reuze mee, het meeste wat we er mee doen is savonds een film kijken of in het weekend heel soms even tv
Verwijderd

Eindelijk alles aangesloten en een plek gegeven
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2014 17:09 ]
Tip: zet de flitser uit en je TV donkerder. Dan zien we meer van je kamer want TV en flitser drukken de rest de duisternis in.
Verwijderd
Ik denk dat je je hier stevig in vergistkakashi schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:09:
omdat de muur op een plek stuk was heeft de verhuurder de voledige muur glad gestuct en wit gemaakt
maar wel met normale verf maar ziet er net zo goed uit als op een beamer scherm
ziet er leuk uit ,kan je een foto van de zeikant maken .. ?Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:06:
[afbeelding]
Eindelijk alles aangesloten en een plek gegeven
[ Voor 8% gewijzigd door haaymaan op 19-01-2014 17:22 ]
De foto lijkt mij met een telefoon gemaakt (gele verkleuring van de bank vanwege led-flitser?) en daarom lijkt mij het genoeg om de autofocus te klikken op de TV, dit is bij elke recente telefoon mogelijk. Flitser wel uit in dat geval ja. Dan is alles wat donkerder en hoeft de TV niet uit. Of je maakt meer foto's met TV aan en uit, voor het geheel. Ik zou niet de instellingen van de TV donkerder zetten enkel om een foto te maken.Exirion schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:11:
[...]
Tip: zet de flitser uit en je TV donkerder. Dan zien we meer van je kamer want TV en flitser drukken de rest de duisternis in.
Verwijderd

zij kant moet nog wel gedicht worden maar voorlopig geen tijd voor.
haaymaan schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:21:
[...]
ziet er leuk uit ,kan je een foto van de zeikant maken .. ?

Exirion schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:11:
[...]
ik zou hem dieper maken en wat led omheen

Wat staat er allemaal:
- 2x Jamo S608
- 1x Jamo S60 CEN
- 4x Jamo S604
- Sony STR DN1030
- Sony KDL40EX711 (met ScrapDMX Ambilight)
- Sony Vaio Z12
- Sony PS3
Verstopt achter de zwarte plaat zit nog wat netwerk apparatuur en een flinke bult kabels. M'n TV leek altijd vrij groot, maar de grote front speakers laten hem nu vrij klein lijken. Volgende upgrade wordt een grotere TV.
Daarnaast moet er nog een keer een mediacenter bij in de kast komen met een flinke bult opslag erin
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Verwijderd
haha kloptBierdopje120 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:34:
Ik vind het er leuk uit zien! Vooral die laptop lijkt ineens wel een telefoon zo klein!
zat daar idd nog aan te denken maar ben bang dat het dan te druk oogt, heb maar een studenten kamertje van 30m2haaymaan schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:38:
ziet er leuk uit
ik zou hem dieper maken en wat led omheen
Van mij krijg je geen medeleven. Ik zat altijd op 9, daarna 16 en nu 18m2. Gelukkig kan ik mijn set in de lengte van de kamer praktisch neerzetten waardoor eigenlijk het enige nadeel van de beperkte grootte is dat mijn surround speakers te ver achter in plaats van bijna naast mij staan.Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:46:
zat daar idd nog aan te denken maar ben bang dat het dan te druk oogt, heb maar een studenten kamertje van 30m2
Dit heeft niks met focus te maken. Een TV geeft gewoon een bak licht en dan is de sluitertijd kort waarbij de rest van de kamer onderbelicht is. Je moet 'm donkerder of uitzetten, of gewoon de kamer veel lichter maken. Voor sfeerfoto's is je TV even donkerder zetten de mooiste oplossing.Bierdopje120 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:31:
De foto lijkt mij met een telefoon gemaakt (gele verkleuring van de bank vanwege led-flitser?) en daarom lijkt mij het genoeg om de autofocus te klikken op de TV, dit is bij elke recente telefoon mogelijk. Flitser wel uit in dat geval ja. Dan is alles wat donkerder en hoeft de TV niet uit. Of je maakt meer foto's met TV aan en uit, voor het geheel. Ik zou niet de instellingen van de TV donkerder zetten enkel om een foto te maken.
dat is een mooie meubel, zelf gebouwd?DP Kunst @ 17:39:
Leuk topic, onlangs mn home cinema gebeuren eens wat uitgebreid, hierbij wat foto's van mijn set.
[afbeelding]
sony is eindbaasDP Kunst @ 17:39:
Wat staat er allemaal:
- Sony STR DN1030
- Sony KDL40EX711 (met ScrapDMX Ambilight)
- Sony Vaio Z12
- Sony PS3
[ Voor 43% gewijzigd door klaasje11 op 19-01-2014 21:50 ]
Nieuwkoop is duurkoop

Kast met RGB strips

TV meubel over plafond. Hier staan de oude speakers nog van ~40 jaar oud.
Sony is zeker baas! Nieuwe TV wordt zeker weer een Sony. Moeten ze wel met een 21:9 OLED 5K tv komen
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Zo ja, zuinig op zijn
Nee, dan zijn pioneers die ik zelf een keer van een laagje verf heb voorzien. Prima speakers though.The Eagle schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:21:
Die oude speakers, zijn dat toevallig KEF Cadenza's?
Zo ja, zuinig op zijn
ziet er masterlijk uit, ga ik zeker meenemen als ik over een paar jaar mijn ''bewoonbare speakerhol'' heb.DP Kunst schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:11:
Die is inderdaad zelf gebouwd. Het begon allemaal met 1 plaat met 2 plankjes erop waar de TV op hing. Vervolgens kwamen er 2 kasten bij in zelfde stijl met (nu nog bij 1) led verlichting erachter. Vervolgens het geheel van achter de TV, over het plafond, doorgetrokken tot achter de bank.
[afbeelding]
TV meubel over plafond. Hier staan de oude speakers nog van ~40 jaar oud.
ik ben ook een groot Sony fan, ik las dat Sony misschien een Windows telefoon ging maken
dat word de opvolger van mijn Lumia 900.
Nieuwkoop is duurkoop
Potjes/frutsel op speakers, brrr. Ik zou me vooral kapot ergeren aan die vaasjes op je center speaker, die staan zelfs voor de tv (al is het niet in je beeld). Maar die zal jij zelf er niet op gezet hebben :-)p.d.akkerman schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 16:46:Het geluid komt via de Jamo S608 (crossover op 90hz) en de bijhorende center en rear. Daarnaast wordt het lage ook nog een aangevuld door de Jamo Sub300.
Zelfde speakers hier trouwens, blij mee.
bij andere fabrikanten is de kwaliteit goed, de maar missen vaak de handige functies, of de kwaliteit is net wat minder of zijn wat ouderwets. vooral merken met een miljoen typs tv en ondoorzichtige marketing en prijsbeleid krijg ik de kriebels van.
waarschiojnlijk si dat waarom ik niet zo veel kriebels krijg van apple. maar die is tich wel erg duur, en vaak .. nou ja.. het is geen windows he
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Tja Sony maakt ook in de high end range best aardige producten, van de "standaard" consumenten reeks blijf ik in ieder geval weg ...nero355 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 01:04:
Grappig hoe voorkeuren kunnen verschillen : Ik moet echt niks van Sony hebben op welke manier dan ook en jullie worden er helemaal gelukkig vanLOL!
Op een of andere manier associeer ik sony nog steeds met:

hoewel dit onverwoestbare producten waren
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het zit niet geheel mee. Het doek waarmee ik de panelen ga bekleden schijnt door.
Van de 30 meter ledstrip die ik had gemonteerd was 5 meter kapot. 5 meter had kleurafwijking. Kortom ik moest weer opnieuw bestellen.

Ondertussen is mijn denon 4311 de deur uit en staat er nu een Av8801 en MM8077
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Ik wordt altijd wel gelukkig van een Sony. Het ziet er gewoon altijd uit alsof het met net wat extra liefde is vorm gegeven.nero355 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 01:04:
Grappig hoe voorkeuren kunnen verschillen : Ik moet echt niks van Sony hebben op welke manier dan ook en jullie worden er helemaal gelukkig vanLOL!
Zo'n zwarte band rondom je tv ziet er trouwens wel erg vet uit.
+1 Heb hier nog een STR-DA50ES receiver en een 7700 DVD-speler staan. Dát was materiaal/kwaliteitDjVe schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:18:
Ik wordt alleen gelukkig van wat oudere Sony apparatuur. Toen de ES lijn nog echt kwaliteit was en de speakers naast erg fraai ontworpen, ook goed klonken.
Nickname does not reflect reality
ja, vintage is vaak vooral optisch leuk om te hebben maar die ES lijn kan nu nog steeds goed meekomenDjVe schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:18:
Ik wordt alleen gelukkig van wat oudere Sony apparatuur. Toen de ES lijn nog echt kwaliteit was en de speakers naast erg fraai ontworpen, ook goed klonken.
als ik iets meer ruimte zou hebben zou ik wel zo'n mooie sony ES surround versterker + ES eindversterker willen hebben, gewoon zorgen dat ze 5.1 input hebben, dan kan je door een goede geluidskaart in je htpc/blu-ray speler het DTS master enzovoorts laten opzetten, kom je niets te kort
[ Voor 28% gewijzigd door klaasje11 op 21-01-2014 17:44 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Allemachtig wat een super upgrade! Zomaar een (stomme) vraag, maar is het nou echt zoveel beter dan bijvoorbeeld een sr700x recievertje? Het is alleen zo gigantisch duurMasterkale1 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:50:
Vorderingen met mijn projectje.
Ondertussen is mijn denon 4311 de deur uit en staat er nu een Av8801 en MM8077
Nog leuker .. In maart komt op beide een Cinemike upgrade :-)Clvl13 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:02:
[...]
Allemachtig wat een super upgrade! Zomaar een (stomme) vraag, maar is het nou echt zoveel beter dan bijvoorbeeld een sr700x recievertje? Het is alleen zo gigantisch duur
Het geluid is iets voller, strakkere bass, de audyssey lijkt wat beter zijn werk te doen. Verwacht geen gigantische verschillen, dit krijg je wel na de tuning
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
he die vraag wou ik al stellenBierdopje120 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:27:
Het valt me wel op dat die voorversterker weer een Phono-ingang hebben. Op een of andere reden hebben de meeste Marantz surroundreceivers dat niet helaas.
Ik dacht ik post het maar hier want om hier een topic voor te openen...
Ik denk dat je met 300 euro te hoog zit. Meeste zetten dit soort spul in de woonkamer en gezien de beschadigingen zou ik m al niet willen, daarnaast is er tegenwoordig voor 300 euro behoorlijk wat moois te krijgen. 3 jaar geleden ging dit ding nog voor 600 euro weg dus ik snap je vraagprijs maar ga es rondkijken naar een Final S220 (ja ik weet dat final ermee gekapt is), die kosten tegenwoordig ook 300 euro en dan heb je een dikke sub, nieuw in de doos en dezelfde garantie als die van jou.jeantje schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:53:
He jongens even een vraagje. Ik heb hier een REL Stampede staan die ik in de V&A heb gezet. Weet iemand wat ik daar nog voor kan vragen? Of heeft misschien iemand interesse?
Ik dacht ik post het maar hier want om hier een topic voor te openen...
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Verwijderd
edit: ah dat ding is niet iets wat bij me HiFI audio set zal gaan passen
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 09:06 ]
Ah jammer, ik had gehoopt dat het nog wat op zou brengen, denk dat het eigenlijk niet waard is om hem te verkopen dan?lj_tree schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:59:
[...]
Ik denk dat je met 300 euro te hoog zit. Meeste zetten dit soort spul in de woonkamer en gezien de beschadigingen zou ik m al niet willen, daarnaast is er tegenwoordig voor 300 euro behoorlijk wat moois te krijgen. 3 jaar geleden ging dit ding nog voor 600 euro weg dus ik snap je vraagprijs maar ga es rondkijken naar een Final S220 (ja ik weet dat final ermee gekapt is), die kosten tegenwoordig ook 300 euro en dan heb je een dikke sub, nieuw in de doos en dezelfde garantie als die van jou.
Excuses, die ene van 450 is uit een winkel blijkbaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Bierdopje120 op 22-01-2014 10:07 ]
Klopt, maar die van de winkel is erg beschadigd, dus kan misschien er nog komen met 350 ongeveer.Bierdopje120 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:06:
Als ik er twee zie staan op marktplaats voor 450 en de beschadigingen -ik heb hem niet bekeken- gewoon erg zijn in plaats van afschuwelijk lijkt 300 mij vrij redelijk. De subwoofer heeft namelijk nog dezelfde degelijke bas alleen de buitenkant is wat minder. Dat is ook altijd te bewerken? Zeker voor het 150 euro prijsverschil...
Excuses, die ene van 450 is uit een winkel blijkbaar.
Bedankt allemaal, laten we nu dit onderwerp maar rusten en verder gaan met het topic!
Ik heb ook zo'n Final S220 voor €300,- en is zijn geld meer dan waardlj_tree schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:59:
[...]
Ik denk dat je met 300 euro te hoog zit. Meeste zetten dit soort spul in de woonkamer en gezien de beschadigingen zou ik m al niet willen, daarnaast is er tegenwoordig voor 300 euro behoorlijk wat moois te krijgen. 3 jaar geleden ging dit ding nog voor 600 euro weg dus ik snap je vraagprijs maar ga es rondkijken naar een Final S220 (ja ik weet dat final ermee gekapt is), die kosten tegenwoordig ook 300 euro en dan heb je een dikke sub, nieuw in de doos en dezelfde garantie als die van jou.
Ik heb m nu een half jaar (misschien iets langer) en ben helemaal gek op het ding. De buren zeggen minder last te hebben dan voorheen (ze zeiken nooit en horen bijna niks zeggen ze dus zoiezo niets te klagen) en het klinkt en voelt heerlijk! recent een concert van Muse gekeken en je weet gewoon niet wat je hoort. Mijn vorige sub werkte lekker bij films maar minder goed dan deze en bij concerten was het ding vreselijk! Nu is het echt een toevoeging. Wil voorlopig geen andere meer:)weertenaar schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:43:
[...]
Ik heb ook zo'n Final S220 voor €300,- en is zijn geld meer dan waardAl zou ik daar bij de oorspronkelijke prijs van €1000,- wel vraagtekens bij hebben.....
Zit er alleen aan te denken om het ding achter me neer te zetten. Staan nu langs de tv en staat eigenlijk een beetje in de weg. Ze zeggen dat de sub voor moet staan maar wil het toch een achter proberen om te kijken of ik verschil hoor. Achter de bak nog anderhalf meter loopruimte en dan een dressoir waar de sub naast moet komen staan. Lekker uit het zich en toch nog voldoende ruimte om zich heen om fatsoenlijk zn ding te doen. Als ik er tijd voor heb gehad ga ik verslag uitbrengen:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Wie zeggen dat? Dat is namelijk niet waar, de subwoofer staat het beste op de plek waar die het beste klinkt en dat kan per kamer (akoestiek) enorm verschillen.lj_tree schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:38:
Ze zeggen dat de sub voor moet staan maar wil het toch een achter proberen om te kijken of ik verschil hoor.
Heb wel eens gelezen dat een indicatie van de juiste plek kan krijgen door de subwoofer op de zit/luisterplek te plaatsen en dan door de kamer te lopen/kruipen, waar je de sub hoort: moet ie staan. Maar weet niet of dit dé manier is
Dat heb ik gedaan en dan moet ik mijn sub in de keuken zetten....ik heb een heel meewerkend vrouwtje als het aankomt op mijn thuisbios...maar dat ga ik er niet doorheen krijgen:)Smithkj schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:51:
In 't boekje van mijn Tannoy staat dat ook. tussen de fronts in aan de voorkant. Nu is daar bij mijn geen plek voor, dus staat ie aan de zijkant van de kamer. Maar dat werkt prima!
Heb wel eens gelezen dat een indicatie van de juiste plek kan krijgen door de subwoofer op de zit/luisterplek te plaatsen en dan door de kamer te lopen/kruipen, waar je de sub hoort: moet ie staan. Maar weet niet of dit dé manier is
Zonder gekkigheid, ik heb het ook gelezen in de handleiding en bij audiotvcentrum zeggen ze het zelf ook...ik ga het gewoon proberen en dan merken we het snel genoeg:) Ik zal mijn ervaring met jullie delen:)
Ik koop nog eerder een Trust produkt dan iets van Sony.
Ben in de jaren '90 altijd wel Sony fan geweest (TV, Minidisc, walkman, etc.) maar sinds ze in de problemen zitten ben ik wat minder fan. De afhandeling van m'n PS3-storing is uiteindelijk goed gekomen, maar daar heb ik me aardig kwaad over moeten maken na 1 defecte en 1 zeer lawaaiige vervanger ontvangen te hebben. Zonde, want ze hebben de know-how.RoaDHouse schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:24:
Sony is crap, alleen maar slechte ervaringen mee en aan garantie doen ze niet.
beide units richting de 5000.Pjotr22 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:34:
[...]
Wat gaat die gast ermee doen? Wat kost zoiets?
Google maar even op cinemike
Ik heb de sony 5400es en kan je zeggen dat de kwaliteit alleen maar beter is geworden. Deze versterker is in dat prijs segment echt overal baas in.DjVe schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:18:
Ook al is het een 7.1 receiver. Op stereo gebied klinkt deze sony echt bizar goed op mijn boston acoustics m350
Als je het goedkoop wil doen: stoeptegels met vilt of kurk eronder geplakt. Spikes zien er mooi uit, maar het effect ervan is discutabel. Het enige waar spikes echt voor helpen is om de speaker stabiel te laten staan op een wankele ondergrond zoals bijvoorbeeld een onvlakke harde vloer of tapijt. Je kunt spikes stellen zodat je oneffenheden kunt corrigeren, of de spikes door de vloedbedekking heen stevig op het beton laten rusten. Ze ontkoppelen dus NIET, integendeel.timwijn schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:58:
Misschien niet het meest perfecte topic ervoor, maar hoe kijken jullie aan tegen spikes onder zuilen? Heb gehoord dat t de trilling kan verminderen (wat voor de onderburen misschien wel fijn zou zijn) en dat t laag strakker zou klinken, maar als ik daar wat meer over lees blijkt er niet een eenduidige conclusie over te bestaan. Mensen hier ervaring of nog tips om mijn zuilen op te zetten zodat ze beter uitkomen qua geluid en trilling verminderen?
Thanks, duidelijk antwoord!Exirion schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:16:
[...]
Als je het goedkoop wil doen: stoeptegels met vilt of kurk eronder geplakt. Spikes zien er mooi uit, maar het effect ervan is discutabel. Het enige waar spikes echt voor helpen is om de speaker stabiel te laten staan op een wankele ondergrond zoals bijvoorbeeld een onvlakke harde vloer of tapijt. Je kunt spikes stellen zodat je oneffenheden kunt corrigeren, of de spikes door de vloedbedekking heen stevig op het beton laten rusten. Ze ontkoppelen dus NIET, integendeel.
ot; niet als je er een draadloze microfoon van maakt omdat je dit toevallig op tv hebt gezien. Ouders waren daar vanzelfsprekend niet echt blij meerenzo4000 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:44:
[...]
Op een of andere manier associeer ik sony nog steeds met:
[afbeelding]
hoewel dit onverwoestbare producten waren
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Misschien is dit een handig topic om antwoord op je vraag te vinden: Het grote Audiomeubel topic!vinpower schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:55:
Een tijd geleden kwam ik hier op tweakers een fantastisch tv-meubel tegen in. Ik kan hem alleen nergens meer vinden op het forum of internet. Het gaat om een hangend, golvend tv-meubel, hoog glans wit met een oranje streep over de breedte van het meubel. Heeft iemand toevallig het "ja-dat-is-dit-meubel"-momentje?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Advance Acoustics?wagenveld schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:26:
Even een sneak preview wat er in de post zit
[afbeelding]
Zat ik ook aan te denken, dan wel Emotiva. Of een XTZ aan de terminals te zien. Maar kan zo 1-2-3 geen versterkers vinden met de XLR naast de speakerterminals.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
waarom klnkt dit zo bekend?Switchie schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:13:
[...]
ot; niet als je er een draadloze microfoon van maakt omdat je dit toevallig op tv hebt gezien. Ouders waren daar vanzelfsprekend niet echt blij mee
ik denk ook emotivaFeaR schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:56:
[...]
Zat ik ook aan te denken, dan wel Emotiva. Of een XTZ aan de terminals te zien. Maar kan zo 1-2-3 geen versterkers vinden met de XLR naast de speakerterminals.
[ Voor 34% gewijzigd door klaasje11 op 25-01-2014 20:25 ]
Nieuwkoop is duurkoop
In mijn tijd was Sony topspul.....
Walkmans en zo...
Het antwoord was al een paar uur eerder gegeven.klaasje11 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:24:
[...]
waarom klnkt dit zo bekend?![]()
[...]
ik denk ook emotiva
Your Friendly Neighborhood Moderator
oh...Jorgen schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:34:
[...]
Het antwoord was al een paar uur eerder gegeven.
ik ga checken of ik gelijk heb gehad
Nieuwkoop is duurkoop
Ik woon vooralsnog in een klein maar gezellig 3-kamer appartement dus daar heb ik mijn set dan ook op uitgezocht. Sinds afgelopen weekend de voorkeur gegeven aan een DA Dacmagic 100 ipv een Marantz CD-speler. Mijn digitale collectie in Lossless audio geniet dagelijks de voorkeur. Ik ben zéér te spreken over de Dacmagic i.c.m. de CM1's! Claptons snaren tokkelen beter dan ooit tevoren
Setup:
Samsung Smart LED TV
B&W CM1
Marantz PM7003 (A+B bi-wired aangesloten)
Cambridge Dacmagic 100
Oehlbach NF1 interlinks
Oehlbach a-synchrome USB kabel
Oehlbach Silver Speakerkabel (op HF aangesloten)
Koper speakerdraad (op LF aangesloten)
PS. excuses voor de fotokwaliteit, helaas geen fatsoenlijke camera voor handen.

Dit topic is gesloten.
![]()
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic