Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.658.514 views

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 12:38
Even update:

- Marantz SR6007 receiver
- Benq w1070 projector
- Beamax 102" scherm
- Canton Chrono 507 5.1 surround setup
- Panasonic P50GT60

http://i.imgur.com/23STmOn.jpg

http://i.imgur.com/pkVri7M.jpg

http://i.imgur.com/sSYitIU.jpg

http://i.imgur.com/wv3QLcn.jpg

http://i.imgur.com/fwHotHT.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 04-01-2014 20:11 . Reden: Zie de TW betreffende fotosize ]

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12 13:53
lapino schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:48:
Even update:

- Benq w1070 projector
- Beamax 102" scherm
- Panasonic P50GT60
Mooie setup hoor! Kijk je vaak TV via je beamer? Het lijkt mij zelfs al leuk om reclame op zo'n groot scherm te kijken... Ik ben dan ook wel een bios fan die dat soort dingen al leuk vind. :o

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-12 12:33
Even update:

- Benq w1070 projector
- Beamax 102" scherm
- Panasonic P50GT60

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
wow ziet er leuk uit,vooral die PS4
:9

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:30
Even update:

- Benq w1070 projector
- Beamax 102" scherm
- Panasonic P50GT60

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice :D

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:43
Qua specs heb ik geen wilde setup, op mijn wishlist staat wel een mooie versterker en boxen. Hoorde laatste een Onkyo versterker met Jamo speakers en sub en dat klonk toch erg mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/219tvmeubel.jpg

Spec:

• 52" Full HD Philips TV
• Sony 5.1 Surround
• Zotac Zbox ID11 met XBMC
• Xbox 360
• Humax HD ding voor Ziggo
• Eigen gemaakt steigerhouten meubel

XXXVI

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:29
Leuk meubel :)

Lapino.... ja gewoon af heh :)

i7-4770 + R5850 → 9800X3D + 9070XT #Gamerdad

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-12 18:07
red1 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:59:
[...]

Alleen zie ik nog bij de linkerspeaker een draad over de vloer (en onder het kleed) lopen. Dat vind ik jammer. Had je niet een leiding in de muur kunnen frezen naar je receiver (of iig de hoek van de kamer, waar je rechterspeaker staat)? Aangezien je toch de muren ging behangen.
Hier kan ik helaas niets aan veranderen. Had ik een een aantal jaren terug deze opstelling bedacht dan had dit mogelijk geweest. Nu wordt er niet meer geklust in mijn huis :). Wel heb ik getracht deze langs de plint richting de deur te leggen. Maar ik moet als nog onder de vloer door bij de deur. Door ruimte gebrek bij de plint en plakplint krijg ik hier echter niets fatsoenlijks meer onder om een kabel te trekken.

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:11

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Even update:
- Benq w1070 projector
- Beamax 102" scherm
- Panasonic P50GT60
http://i.imgur.com/23STmOn.jpg
http://i.imgur.com/pkVri7M.jpg
http://i.imgur.com/sSYitIU.jpg
http://i.imgur.com/wv3QLcn.jpg
http://i.imgur.com/fwHotHT.jpg
Nice! (Had al wat meegekregen tijdens het lurken in de vorige topics.) Jouw setup gaat hopelijk meehelpen mijn vrouw te overtuigen dat een schem aan het plafond niet lelijk/storend hoeft te zijn. :) *whipped*

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:53

s3n

Na mijn vorige post (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34632779) ben ik inmiddels voorzien van een nieuw huis, tijd voor een update:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/guERSWN.jpg?1

Specs:
- Onkyo 508
- 4x Wharfedale Diamond 10.1
- Wharfedale 10CS Center
- Wharfedale 10.MX Subwoofer
- Samsung UE46ES8000

Erg tevreden met de hele set!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 12:38
Kijk dat is nu eens een heel goede kast voor een HT. Ik ben heel tevreden over de onze qua design (kostte ook wel wat) maar er is echt te weinig plaats voor receiver en andere spullen en ik moet mijn center speaker dan ook OP de kast zetten wat toch niet echt mooi staat. Knappe setup.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:25

OMD

Welk meubel is dat?

Diamonds blijven leuke speakers. Heb zelf de 10.2 gehad, nu echter een stapje hoger naar de Opus serie :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:12
Da's zo te zien een custom houten ombouw om twee Ikea Besta's heen.
Ik heb die Besta's hier namelijk zelf staan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• s3n
  • Registratie: Juli 2000

s3n

The Eagle schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:28:
Da's zo te zien een custom houten ombouw om twee Ikea Besta's heen.
Ik heb die Besta's hier namelijk zelf staan ;)
Klopt! De boven/zijkant is een massief eiken keukenblad, de binnenkant zijn 2 besta's.
Ik wilde graag een breed meubel, en dit is een betaalbare oplossing.

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12 14:51
Read schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:39:
[...]

Denk dat hij dan ook een ander meubel moet hebben nu heeft hij aan de rechterkant niet heel vel ruimte over.
Dan misschien beter een paar bookshelf speakers zoals de a25 van boston of een paar van teufel.
Maar ben eigenlijk wel benieuwd of de tips omtrend de instellingen ed al verbeteringen hebben gegeven.
De speakerkabels waren niet lang genoeg dus heb een nieuwe 1,5mm2 kabel gekocht, maar het is nu gelukt. Is al een enorme verbetering, de kamer wordt beter gevuld, echter mis ik nog wel het volle geluid maar dat zijn de beperkingen van een relatief goedkope set. Nou dacht ik eraan om de huidige satellites te vervangen voor Boston A25's. Gaat dat werken om die gewoon aan te sluiten op de huidige set? Huidige versterker (4 ohm) kan max 560w met 180w per kanaal voor de speakers. 200W voor de subwoofer. Als het zou werken dan denk ik dat het wel een groot verschil gaat maken, en dat de subwoofer dan helemaal niet meer aan hoeft..

Android fanboy

Ivo NL schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:30:
[...]
Huidige versterker (4 ohm) kan max 560w met 180w per kanaal voor de speakers. 200W voor de subwoofer. Als het zou werken dan denk ik dat het wel een groot verschil gaat maken, en dat de subwoofer dan helemaal niet meer aan hoeft..
Die vermogens kan je vergeten, dat gaat die set echt niet leveren als je gaat meten bij specificaties die representatief zijn. In de manual staat al dat dit vermogen tot stand komt bij 10% THD, een vervorming van 0,1% is hoorbaar dus kan je nagaan hoe representatief deze gegevens zijn. Ik denk dat je het met een paar tientallen Watts al meer dan gehad hebt uit zo'n set. Op zich geen issue aangezien er zeker geluid uit andere speakers gaat komen, echter zal je met gevoeligere speakers meer geluid hebben dan met een paartje A25. Ik heb ze zelf ook en de mijne heb ik aangesloten op een Arcam receiver met behoorlijke voeding. Ik heb de A25 eens aangesloten gehad op de 5.1 LG van mijn ouders en dan zit er toch echt verschil in. Maar zoals gezegd: geluid komt er zeker uit, maar er zijn genoeg andere keuzes.

De subwoofer niet meer aan zal meer liggen aan de LG subwoofer dan aan het bereik van de vervangende speakers. Een subwoofer is altijd een toevoeging, de vraag is alleen of je het geld er voor over hebt. Voordeel wat je wel krijgt is dat de huidige speakers geen middentonen kunnen weergeven en dat doet de subwoofer dan. Je hebt dan eigenlijk geen subwoofer maar een losse middenunit. Er is wel een maar...in kant en klare setjes is veelal weinig tot niets in te stellen. Als je geen crossover in kan stellen dan bestaat de kans dat de LG de andere speakers nog steeds afkapt op een bepaalde frequentie en dat nog steeds naar de subwoofer blijft sturen.

Speakers vervangen van kant en klare setjes kan zeker verbetering geven, maar er zijn wel wat punten om rekening mee te houden. Als je bepaalde instellingen niet kan doen dan kan een upgrade als deze weggegooid geld zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
0.1% vervorming hoorbaar? Heb je dat zelf getest?

druk en typefouten voorbehouden

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12 14:51
Wel een goed punt ja, kan nergens iets als crossover vinden in de settings, dus hopelijk heeft LG niet bepaalde frequenties weggefilterd op de speakers. Ik ga het een keer testen met speakers (lelijke) die ik hier nog heb liggen. Thanks.

Overigens zal ik nooit het volledige vermogen aanspreken, we wonen in een 100+ jaar huis met boven-, onder, en zijburen dus daar moet ik wel rekening mee houden :+

[ Voor 26% gewijzigd door Ivo NL op 06-01-2014 18:30 ]

Android fanboy

lutkeveld schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:17:
0.1% vervorming hoorbaar? Heb je dat zelf getest?
Dat is puur theorie. Waar het gat tussen 0,1% en 10% natuurlijk wel behoorlijk groot is. Maar dat was ook niet de essentie van de post. Dat was dat die vermogens niet kloppen. Dingen als 10% THD zijn waardes die je tegenkomt bij PC-setjes, niet binnen HiFi.

• Read
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ivo NL schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:29:
Wel een goed punt ja, kan nergens iets als crossover vinden in de settings, dus hopelijk heeft LG niet bepaalde frequenties weggefilterd op de speakers. Ik ga het een keer testen met speakers (lelijke) die ik hier nog heb liggen. Thanks.

Overigens zal ik nooit het volledige vermogen aanspreken, we wonen in een 100+ jaar huis met boven-, onder, en zijburen dus daar moet ik wel rekening mee houden :+
Ik denk dat als je geen crossover kunt vinden of een stukje in het menu waarin je kunt aangeven of je grote of kleine speakers op de linker/rechter kanaal hebt dat LG de frequentie idd wel degelijk af filtert.
En dan zouden andere speakers vermoedelijk geen oplossing zijn.
Wat misschien dan wel een oplossing is om een paar actieve speakers te nemen (bijv : http://www.bax-shop.nl/dj...Pn12umj6rsCFYJP3godYh8AtA ) en die via een cinchkabel aan de tv aan te sluiten (volgens mij heeft de lg Br. geen cinch uitgang).
Maar als je dat soort dingen gaat doen denk ik dat een aparte versterker en een paar goede boxen meer verbetering geven.
Kijk maar eens wat je" lelijke" speakers gaan doen en dan kun je altijd nog andere stappen ondernemen.
Er zijn opties zat allen de meeste echt goede opties kosten flink meer geld.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-12 13:54
Als je actieve speakers aan wilt sluiten op de TV zou ik wel een DAC er tussen plaatsen.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 17:09
Afbeeldingslocatie: http://www.wirehead.be/audio/HTSetup.jpg

Mijn kleine, doch leuke set :) Wat zien we?
  • LG 42LA6208
  • Yamaha CR-620
  • Quadral Amun MK.III
  • Sony PS-X70 met eigengebouwde RIAA-pré
De LG wordt aangestuurd door XBMC+NPVR; maar tegenwoordig ben ik érg te spreken van de ingebouwde features van de LG televisie icm. Plex Media Server. Werkt even goed, en het is een device minder die energie verbruikt.

2.0 zoals je kan zien, maar dat is voldoende voor mij. De Quadral's zorgen voor het nodige luisterplezier O+ Het meubel zelf is best diep, wat maakt dat een grotere platenspeler zoals m'n Sony PS-X70 er perfect op past :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12 18:52
Wirehead schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:28:
[afbeelding]

• LG 42LA6208
  • Yamaha CR-620
  • Quadral Amun MK.III
De LG wordt aangestuurd door XBMC+NPVR; maar tegenwoordig ben ik érg te spreken van de ingebouwde features van de LG televisie icm. Plex Media Server. Werkt even goed, en het is een device minder die energie verbruikt.

2.0 zoals je kan zien, maar dat is voldoende voor mij. De Quadral's zorgen voor het nodige luisterplezier O+ Het meubel zelf is best diep, wat maakt dat een grotere platenspeler zoals m'n Sony PS-X70 er perfect op past :)
Dat zijn flinke jongens

Ik heb vorige maand de Quadral Aurum titan VIII en de vulkan VIII gehoord. Dit zijn ook beesten van een speakers. De titan blaast je zo van de bank wat een drukgolf komt daar vanaf.

[ Voor 10% gewijzigd door Masterkale1 op 07-01-2014 23:49 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Verwijderd

Oehhhh, spannend! Mijn vriendin en ik hebben ons eerste appartement in handen! Nu kunnen we lekker met een schone lei beginnen.. Maaaaaar, wie kent er een leuke audio set voor in een appartement ( dus bedoel ik: niet te dik, wel goede kwaliteit, omdat de buren anders gaan klagen.. )

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:59:
Oehhhh, spannend! Mijn vriendin en ik hebben ons eerste appartement in handen! Nu kunnen we lekker met een schone lei beginnen.. Maaaaaar, wie kent er een leuke audio set voor in een appartement ( dus bedoel ik: niet te dik, wel goede kwaliteit, omdat de buren anders gaan klagen.. )
Het devies is altijd: ga zelf luisteren bij een HiFi winkel.

Maar een boekenplank speaker waar je nooit je handen aan kunt branden, zeker niet voor deze prijs: Boston Acoustics A25

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-12 09:42
Vorig weekend eens gaan kijken naar een surround systeem voor in mijn nieuwe woning. Enkele van mijn criteria waren:
- Compact systeem
- Niet té duur
- Toch kwaliteitsvol
- Muziek luisteren is niet zo belangrijk, vooral films en series moeten goed klinken.

Ik kreeg setjes te horen van Kef, Canton maar uiteindelijk heb ik gekozen voor de Boston Acoustics SoundsWare XS 5.1 set. Deze was flink goedkoper dan de Kef sets en persoonlijk, hoorde zowel ik als de verkoper amper verschil, terwijl de Kef sets toch snel een paar 100€ duurder waren. Ik was echt onder de indruk hoe deze kleine set, toch zo mooi geluid kan produceren. Nu ben ik natuurlijk ook geen kenner aangezien dit mijn eerste surround ever zal zijn. Maar ik vond het toch indrukwekkend. Natuurlijk weet ik dat er echt een pak beter op de markt is. Ik luisterde namelijk ook naar een B&W MT-60 setje en dat is natuurlijk nog andere koek maar helaas boven mijn budget. Ik heb Boston set dan ook besteld samen met een Denon AVR X2000. Ik weet dat dit een 7.1 versterker is maar als ik ooit nog 2 boxen wil bijsteken, is dit met dit toestel mogelijk. Bovendien heeft deze 3D, 4K support en ondersteund hij ook alle audio formaten + internetradio, etc. Vrij uitgebreid toestel en toch betaalbaar.

Dit alles zal eind volgende week aangesloten worden op mn Samsung 46" LED Full HD tv icm Zotac XBMC mediaplayer. Can't wait to test it!. Foto's volgen zeker!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-12 09:29
LuPo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:09:
[...]

Het devies is altijd: ga zelf luisteren bij een HiFi winkel.

Maar een boekenplank speaker waar je nooit je handen aan kunt branden, zeker niet voor deze prijs: Boston Acoustics A25
Dat is ook een leuke prijs. Ik kocht in de Ibood Hunt voor 139 een setje van 2 A26's. Destijds echt heel goedkoop. En wat zijn het fijne speakers! Volgens mij is de A25 van een soortgelijke kwaliteit, dus als je op zoek bent naar zoiets kan ik ze zeer aanbevelen :).

• The Eagle
Als je wilt dat de buren niet gaan klagen, zou ik voor een paar vloerstaanders gaan en niet voor boekenplankspeakers. Vloerstaanders kunnen meer laag weergeven dan bookshelves, en daardoor hoef je geen dreunende sub in je woonkamer te hebben, wat de buren fijn gaan vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

The Eagle schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:07:
[...]
Als je wilt dat de buren niet gaan klagen, zou ik voor een paar vloerstaanders gaan en niet voor boekenplankspeakers. Vloerstaanders kunnen meer laag weergeven dan bookshelves, en daardoor hoef je geen dreunende sub in je woonkamer te hebben, wat de buren fijn gaan vinden :)
Een goed afgestelde en geregelde subwoofer geeft geen overlast. Dat geldt overigens voor de gehele set. IMHO is dit echt een non-argument om vloerstaanders te nemen. Zeker omdat je ook daarbij baat hebt met een leuke subwoofer.

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze beginners set? http://www.bol.com/nl/p/s...zilver/9000000011545147/#

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-12 14:19

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Goedkoper, meer mogelijkheden, meer geluid. Zomaar een voorbeeldje na 30 seconden op Marktplaats kijken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:36:
[...]

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Goedkoper, meer mogelijkheden, meer geluid. Zomaar een voorbeeldje na 30 seconden op Marktplaats kijken.
Bedankt voor de tip, en vooral de tip dat dit soort apparatuur ook via marktplaats te kopen is ( veilig, want ik dacht altijd dat die apparaten na een aantal jaar deels vergaan ) :+

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor het geld niets bijzonders maar voor een aankoopadvies kun je beter in Consumentenelektronica Aankoopadvies een topic starten.

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Wirehead @ 20:28:
  • LG 42LA6208
  • Yamaha CR-620
  • Quadral Amun MK.III
in een woord: WAUW
Nostalgie + eenvoud, zo mogen er meer zijn _/-\o_
Unflux @ 08:59:

Qua speakers ben ik het met LuPo eens, ik hoor (heel) veel goede dingen over de A25's, ik zou ze eens gaan beluisteren als ik jou was.

wat de versterker betreft: op marktplaats staan ontiegelijk veer recievers voor weinig, omdat ze geen HDMI 1.4 maar 1.3 hebben enzo, er staat vast nog een mooie denon tussen voor zo'n 200,-

dit vond is zelf een erg mooie, uit de ES serie van sony:
http://www.marktplaats.nl...68067e2e0&previousPage=lr

ik heb zelf nog een Onkyo TX-SV515 PRO staan die voor weing weg mag, niet met de allernieuwste functies maar wel met de ''power'' en de ''price'' PM maar als je geinteresseerd bent. ;)

Nieuwkoop is duurkoop

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 17:42
en ik heb nog een Denon AVR 2307 staan, die ook weg mag voor de goede prijs, ik wil natuurlijk wel weer wat moois terug kunnen kopen :)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-12 12:32

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Lieve mede-GoT'ers :)

Ik heb weer wat aanpassingen gedaan aan mijn setup ;)
Tot voorkort had ik een mooie 4.0 opstelling, en sinds vorige week is dat een 5.0 opstelling geworden en sinds vandaag een 7.0 opstelling :D

Daarbij heb ik de Surround speakers, de KEF Q700's een heel stuk gedraaid zoals dat ook volgens de Dolby standaarden e.d zou moeten :P Het klopt vast niet 100% maargoed de ruimte is ook beperkt en ga er ongetwijfeld nog aan sleutelen.

Hoe heb ik dat gedaan zonder veel geld uit te geven? Heel simpel ik heb een oude boekenplank speaker gepakt die ik nog had liggen van een oude Sony HiFi set uit de jaren '80 :) en die heb ik als center neergelegd onder mijn TV.

Als Surround-Back speakers, welke nodig zijn in een 7.1 opstelling, heb ik ook twee oude boekenplank speakertjes gepakt :) Dit zijn dan wel wat kleinere speakers deze komen van een oude Sony miniset, maar voor wat simpel surround-back werk voldoende, in ieder geval voorlopig :)

Ook heb ik nu alles opnieuw weer ingemeten met MCACC, en dit keer heb ik een houten keukenstoel gepakt en die op mijn bank neergezet >:) en daarop het microfoontje. Vroeger legde ik het microfoontje op de salontafel :)

De meting heb ik als volgt gedaan trouwens:
- Eerst met gordijnen open
1. Auto MCACC
2. Copy van M1 naar M6
3. Manual MCACC, EQ Pro
4. Manual MCACC, Reverb Meassure
5. Copy van M1 naar M5
- Vervolgens met gordijnen dicht
Zelfde volgorde als boven alleen dan de Memory bank nummertjes anders uiteraard :)

Zo heb ik nu goede metingen voor als ik de gordijnen open heb en dicht :) En als ik film kijk is dat toch meestal met de gordijnen dicht.

Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/fotos/Inrichting/08-01-2014/600px/IMG_1763.JPG
Mooi met het stoeltje op de bank ;)

Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/fotos/Inrichting/08-01-2014/600px/IMG_1768.JPG
De Surround-back speakertjes :)

Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/fotos/Inrichting/08-01-2014/600px/IMG_1769.JPG
De 'center' speaker.
Priyantha Bleeker schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:52:

KNIP

Wat vind/zie je allemaal op de foto's of is niet zichtbaar maar is er wel :P:

- TV: Panasonic TX-P50VT30E
- Blu-Ray: Panasonic DMP-BDT 310 & Pioneer BDP-150-K(tijdelijk, is van ouders)
- Receiver: Pioneer VSX-AX2AS-S Receiver
- Speakers: 2x KEF Q900 + 2x KEF Q700, 2x Sony speakertjes als Surround-Back, 1x Sony speaker als center
- HTPC: i3-3220, 16GB, Ubuntu met XBMC
- Platenspeler: Pioneer PL-510

KNIP

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

FeaR schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Een goed afgestelde en geregelde subwoofer geeft geen overlast. Dat geldt overigens voor de gehele set. IMHO is dit echt een non-argument om vloerstaanders te nemen. Zeker omdat je ook daarbij baat hebt met een leuke subwoofer.
Hangt natuurlijk ook af van de bouw. Hier in een nieuwbouw appartement met muren van pakweg 35cm beton horen ze niets, hooguit via de ramen en ventilatie openingen. Ook de tussenmuur van gipsplaten (2 lagen, ruimte, nog 2 lagen) houd veel tegen. Heb iig nog geen klachten gehad :P Bij mijn zus met enkelsteensmuurtjes en houten vloeren daarentegen... daar wordt je wakker van de wekker van de buurman...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-12 17:09

PcDealer

HP ftw \o/

Wel zo netjes om een keer te vragen wanneer ze wel overlast heben. Dan kun je je volume aanpassen aan de situatie. Geen klachten /= dat ze er niet zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Priyantha Bleeker @ 19:38:
Lieve mede-GoT'ers :)
:$
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:38:

De meting heb ik als volgt gedaan trouwens:
- Eerst met gordijnen open
1. Auto MCACC
2. Copy van M1 naar M6
3. Manual MCACC, EQ Pro
4. Manual MCACC, Reverb Meassure
5. Copy van M1 naar M5
- Vervolgens met gordijnen dicht
Zelfde volgorde als boven alleen dan de Memory bank nummertjes anders uiteraard :)
mooie KEF's, voegt het 7.0 wat toe tenopzichte van 4.0, en klinkt het zo beter?
nice zo'n HTPC!

Nieuwkoop is duurkoop

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-12 18:45

Sick Nick

Drop the top!

PcDealer schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:54:
Wel zo netjes om een keer te vragen wanneer ze wel overlast heben. Dan kun je je volume aanpassen aan de situatie. Geen klachten /= dat ze er niet zijn.
Toen ik ben verhuisd heb ik ook meteen aan de buren gemeld dat ik wel eens wat films kijk en als ze last hebben van het geluid het meteen moeten zeggen. Gewoon netjes rekening met elkaar houden en er is niks aan de hand.

Overigens is het vrij nieuw (2009 gebouwd) dus lekker dikke muren dus geen enkel probleem in de 3 jaar. Hoor niks van de buren en zij niks van mij.

Heb toch een redelijke 5.1 setup staan die flink wat bas kan produceren:

Onkyo 607
Mordaunt Short 908i fronts met sub in de zijkant
Mordaunt Short 905i center
Wharfedale WT-8 rear (hoge en smalle fronts van de wharfedale achromatic set)
Klipsh RW10d

Met een epson TW3200 projector voor een ongeveer 165" diagonaal beeld :9
_ferry_ schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:56:
[...]
Hangt natuurlijk ook af van de bouw...
Hier een huis uit 1938 en ik heb de buurvrouw nog nooit horen klagen. Ook wel eens mijn set op 80 dB+ afgesteld en bij haar wezen luisteren. Dan hoor ik heel in de verte mijn film/muziek maar niet zo goed dat het te volgen is. Als zij op haar TV muziek luistert dan kan ik letterlijk horen en no-way dat die TV meer produceert dan mijn set. Enige wat ik me kan bedenken is dat haar TV tegen onze gezamelijke muur aanhangt /staat en mijn set (welke bekend moge zijn) is gericht op mijn luisterpositie meer de ruime in. Plus al mijn speakers zijn (ont)koppelt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:14
Ik heb bij onze nieuwe buren ook toen ik ze sprak gevraagd of ze last van ons hadden en zo ja, dat ze dit ook meteen aan moesten geven. Dit omdat ik geen zin heb in gezeur. Andersom verwacht ik dat natuurlijk ook gewoon.
Maar zowel van de media set beneden als de computerkamer boven waar ik wel eens een muziekje draai en mee zit te blerren hadden ze nooit iets van gehoord.
En dat in een 1965 woning met houten vloeren van onder naar boven.
Wel hoor je het als ze de douche aan hebben en op de trap lopen, maar ach. Dat ben ik ondertussen wel gewend.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 17:09
Masterkale1 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:48:
[...]
Dat zijn flinke jongens
Ik heb vorige maand de Quadral Aurum titan VIII en de vulkan VIII gehoord. Dit zijn ook beesten van een speakers. De titan blaast je zo van de bank wat een drukgolf komt daar vanaf.
Ja, die Titan's zijn monsters.. De originele Titan Mk.I: 16 - 50.000 Hz (+- 2 dB); Transmission-line; 115kg /stuk 8)7
klaasje11 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:46:
[...]
in een woord: WAUW
Nostalgie + eenvoud, zo mogen er meer zijn _/-\o_
Thanks! Vintage; maar toch niet oud ;) alles is netjes re-capped, nieuwe eindtrappen,... O+

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-12 12:32

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

klaasje11 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:48:
mooie KEF's, voegt het 7.0 wat toe tenopzichte van 4.0, en klinkt het zo beter?
nice zo'n HTPC!
Uhu mooi spul ja :) Ben er ook erg blij mee :D
Vooral de 5e speaker als center heeft met Films alsnog behoorlijk toegevoegd, meer dan ik had verwacht.
De twee surround-back speakers zijn eigenlijk behoorlijk verrassend toch erg leuk om erbij te hebben, ik had niet verwacht dat het echt veel zou toevoegen. Écht heel veel voegt het niet toe, maar die paar extra effecten bij (die paar) films die ook daadwerkelijk in 7.1 zijn gemasterd is wel erg leuk :)

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Lees al heel lang mee in dit topic, en het leek me leuk om ook mijn eigen bescheiden setup eens te posten. Luister veel muziek (zowel cd als vinyl als via spotify premium) en kijk veel films en series. Mijn voorkeur ligt bij mooi helder stereogeluid, al sluit ik niet uit dat er in de toekomst (bij een ander huis) ooit nog eens een mooie surround-uitbreiding zal komen. Voor nu tevreden met wat er staat cq hangt.

En dat is:
- Sony KDL-37EX402
- Hepta Spring vloerstaanders
- Denon UTP 250 voorversterker
- Denon UPO 250 eindversterker
- Denon UCD 250 cd speler
- Technics SL 1700 platenspeler (1978 meen ik, recent gereviseerd)
- HTPC met windows 8 en XBMC incl Logitech K400 draadloos toetsenbordje
- En omdat ik nog geen afscheid kon nemen een NAD Stereoversterker (onlangs vervangen door de Denon-set)

knip

De Hepta's klinken mi erg mooi in combinatie met de Denon-set. Bij mijn ouders heeft dezelfde set gestaan in een kamer van het formaatje balzaal, wat nog wel een heel verschil maakt. Het komt daar natuurlijk veel meer tot zijn recht, maargoed er moet ook nog wat te wensen overblijven.

Het meubeltje heb ik zelf gemaakt van wat meubelpaneel en pootjes. Om doorzakken oid te voorkomen heb ik 2 U-profielen tegen de onderzijde bevestigd. Om het geheel mooi af te maken wil ik misschien nog een stuk (mat)glas op maat laten snijden als toplaag. De onderste plank staat trouwens op wieltjes, dus die kan ik gemakkelijk naar voren halen om een plaatje te draaien.

PS. Hier is nog een testje met wat meer technische gegevens van de Denon-set:
http://www.opusklassiek.nl/audio/audio-aw/miniset01.htm
En hier op dezelfde site ook nog een testje van de Hepta's:
http://www.opusklassiek.nl/audio/audio-aw/hepta.htm

Edit: dat gaat dus niet, excuses. Werkende, en betere als ik toch bezig ben, foto's volgen..

[ Voor 29% gewijzigd door werkenslaap op 01-02-2014 14:11 ]

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
Als je even image tags om die url's zet is het wat handiger om je foto's te bekijken. Nu moet iedereen ze apart openen.

[img]..url..[/img] (of afbeeldingssymbool gebruiken)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12 18:50
Zo'n setup ben ik ook mee bezig, maar ik vraag me af; hoe heb je je HTPC aangesloten op de versterker? Ik mis iets van een DAC, of gebruik je die uit de PC zelf?

Voor mij het grote nadeel van stereo-versterkers, ik wil het liefst alles via HDMI laten lopen.

[ Voor 69% gewijzigd door Llewy op 10-01-2014 12:53 ]

• werkenslaap
Image-tags heb ik wel gebruikt, maar de foto's staan op dropbox dus ik denk dat dat het probleem is. Maar ik zal sowieso even betere foto's maken, op mijn telefoon ging het nog wel maar zo...

Het geluid van m'n tv loopt trouwens via een interlink naar de voorversterker. Het mooiste is inderdaad om alles via hdmi te laten verlopen.

De bekabeling tussen de verschillende componenten - met uitzondering van die van de platenspeler - is overigens allemaal van Oehlbach. Het merk van de speakerbekabeling ben ik even kwijt, maar het zijn iig behoorlijk dikke, gecoate kabels (for what it's worth).

Toevoeging: bij de Denon set zat ook nog een surround-versterker, echter dit betrof enkel Pro Logic en heb ervoor gekozen deze niet aan te sluiten. Sowieso heb ik geen extra speakers, qua ruimte kwam het ook niet lekker uit. Bovendien gaf dit een werkelijk enorme bos kabels die niet mooi weggewerkt konden worden.

[ Voor 44% gewijzigd door werkenslaap op 10-01-2014 13:41 ]

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-12 10:22

Chris van der G

Tailchakra

Misschien uploaden via tinypic o.i.d? Jammer dat de foto's slechte kwaliteit zijn, kan niet echt zien hoe alles eruit ziet. Maar wel een gaaf meubel!

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• newbreed
  • Laatst online: 23-12 15:30
Misschien een idee om het licht aan te doen, als je foto's maakt.

• werkenslaap
Chris van der G schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:00:
Misschien uploaden via tinypic o.i.d? Jammer dat de foto's slechte kwaliteit zijn, kan niet echt zien hoe alles eruit ziet. Maar wel een gaaf meubel!
Op mn telefoon ging het dus wel, maar idd dit is niks. Maar nu dit: geloof het of niet maar er is vannacht ingebroken hier thuis; alles overhoop gehaald, hoop spullen weg, autosleutels, m'n Sony nex3, 1 grote teringzooi. HIFI spul is overhoop gehaald en daardoor licht beschadigd, maar staat er godzijdank nog wel..

• Thecola
  • Laatst online: 08:12
Ook maar eens mijn bescheiden setup laten zien :).

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img838/5152/9nja.jpg

Wat zie je:

Panasonic 47ft60
Denon AVR-1713
Boston Acoustics 26 2.0
Raspberry Pi met XBMC
Telfort kastje

Wat zie je niet:

Synology DS212J + modem + switch

toettoett

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:30:
[...]

Vooral de 5e speaker als center heeft met Films alsnog behoorlijk toegevoegd, meer dan ik had verwacht.
De twee surround-back speakers zijn eigenlijk behoorlijk verrassend toch erg leuk om erbij te hebben, ik had niet verwacht dat het echt veel zou toevoegen. Écht heel veel voegt het niet toe, maar die paar extra effecten bij (die paar) films die ook daadwerkelijk in 7.1 zijn gemasterd is wel erg leuk :)
oh oké, ik had zelf altijd een beetje het idee dat ik de centerspeaker niet helemaal zou missen, maar blijbaar is dat toch wel een belangrijke feature ;) , ik wil mijn Sansui gaan opknappen, dan wil ik ook gaan uitbouwen, heb hier al een Marantz AV500 staan.

met mijn opleidign krijg ik beschikking tot allerlei machientjes, dus ik denk dat ik eens aan een center + rears ga bouwen, maar dat is ver vooruit kijken.

Nieuwkoop is duurkoop

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Thecola schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:53:

[afbeelding]

Wat zie je:

Panasonic 47ft60
Denon AVR-1713
Boston Acoustics 26 2.0
Raspberry Pi met XBMC
Telfort kastje

Wat zie je niet:

Synology DS212J + modem + switch
Hoe bevallen de BA26's? En voldoende lage tonen zo zonder subwoofer? Ben erg benieuwd naar de ervaringen :)

edit: Bedoel 'subwoofer' ipv alleen woofer.

[ Voor 4% gewijzigd door Ralf Bimbo op 11-01-2014 11:39 ]

Rookworst zonder 'r' is ookworst

• nMad
werkenslaap schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:35:
Op mn telefoon ging het dus wel, maar idd dit is niks. Maar nu dit: geloof het of niet maar er is vannacht ingebroken hier thuis; alles overhoop gehaald, hoop spullen weg, autosleutels, m'n Sony nex3, 1 grote teringzooi. HIFI spul is overhoop gehaald en daardoor licht beschadigd, maar staat er godzijdank nog wel..
Was je thuis terwijl er is ingebroken, aangezien je autosleutels thuis lagen? Vervelend voor je zeg! Wel heel toevallig ook, de nacht nadat je hier de foto's plaatst. Maar ik kan mij niet voorstellen dat het een verband met elkaar heeft! Gelukkig staat je Hifi spul er nog en hopelijk wordt alle schade vergoed door je verzekeringsmaatschappij.

plaatje
Mooi setje! Heb je geen last van de reflecties van de ramen tegenover je tv? Daar had ik namelijk wel last van, daarom heb ik mijn tv een paar graden naar voren gekanteld zodat je het raam er tegenover niet in de tv kan 'zien'.
Ralf Bimbo schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:04:
Hoe bevallen de BA26's? En voldoende lage tonen zo zonder woofer? Ben erg benieuwd naar de ervaringen :)
Er zit toch gewoon woofers in die speakers?

[ Voor 30% gewijzigd door nMad op 11-01-2014 11:36 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

[...]
Hoe bevallen de BA26's? En voldoende lage tonen zo zonder subwoofer? Ben erg benieuwd naar de ervaringen :)
Precies wat ik ook wou vragen :P
Hoewel ik ze zelf ook heb! haha (en ik ook wel weet dat het persoonlijk is)

Ben zelf uitermate tevreden met de A26, vooral de prijs kwaliteit verhouding.
Voor nog geen 160 euro heb je een setje BA A26. 2 maanden terug betaalde je nog het dubbele er voor.
Had meen ik te maken doordat de A modellen niet meer geproduceerd worden.

Hoewel dit mijn 1e set speakers zijn, heb ik toch de neiging om te upgraden door middel van een subwoofer. De fronts op small met de crossover op 80-100Hz waardoor de sub de bassen geheel verzorgt.
Nu moet de subwoofer ook niet te veel dreunen maar gewoon subtiel de bassen overbrengen, niet gaan overheersen zeg maar. Ook ivm de buren natuurlijk.

Enige wat mij nu nog tegen houdt is de keuze! Welke sub het beste past bij het gene wat ik wil bereiken met mijn setup.
Heb zelf de BK Gemini 2 in gedachte of de XLS200 MK2 ( de XXLS400 is echt overkill lijkt me)

Hoor ook veel goede verhalen over de Klipsch Sub10. 100 euro goekoper, maar een zeer degelijke sub.

Probleem is ook dat er geen degelijke HIFI zaak bij mij in de buurt ligt :( (omgeving Heerlen) Of weet iemand ergens een goede waar ik deze subs kan beluisteren? Roermond of..

I bad beat my meat by busting my nuts!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:47
Stassen?
murphylee schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:08:
[...]
( de XXLS400 is echt overkill lijkt me)
Liever een grotere subwoofer die wat terug kan zetten qua volume dan een (te) kleine die het maar net trekt. Om die reden is een subwoofer niet snel te groot.

Ik ben zelf ook nog steeds "zoekende" naar een leuke subwoofer voor mijn A25 op de slaapkamer, maar de ruimte waar ze staan lijkt het me pure zotheid daar een 2.1 set neer te zetten.
We hadden het toch over degelijk? :P

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Roermond, dan zou ik naar Tummers gaan, daar haal en beluister ik mijn spullen ook. In Sittard zit nog Balter Audio en Video maar die is wel wat kleiner. Ben daar zelf wel wezen luisteren en wist toen wel wat ik wilde, en toen ben ik op marktplaats tegen een setje aangelopen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Pjotr22
  • Laatst online: 07:47
@ Fear; Ging om alleen luisteren toch ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

Exirion

Gadgetfetisjist

werkenslaap schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:35:
Misschien ligt het aan mij maar ineens lees ik op Nederlandse fora steeds meer over inbraken. We krijgen hier steeds meer tuig dat te lui is om zelf geld te verdienen en daarom maar met z'n poten aan zuurverdiende spullen van anderen zit :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Exirion schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:20:
[...]

We krijgen hier steeds meer tuig dat te lui is om zelf geld te verdienen en daarom maar met z'n poten aan zuurverdiende spullen van anderen zit :(
inderdaad!

dan perfereer ik het model dat ze in Litouwen hebben, de overheid zorgt voor wat te eten en een slaapplaats als je niets hebt, dan verbeter je niet alleen het leven van zoiemand, je neemt ook nog eens dat (ik mijn ogen) linkse bullshit argument weg dat alle criminelen slachtoffers van de maatschappij zijn, om te kunnen overlevn hoeven ze 't namelijk niet meer te doen, opsluiten die hap! :w

Nieuwkoop is duurkoop

• AMES
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08 08:13
AUDIO
- Philips HTR 5000 DIGITAL AV RECEIVER SYSTEM 5.1
* Setje zelf samengesteld, binnenkort voor een andere set kijken. Subwoofer staat onder mijn bed.
- Logitech Wireless Speaker Adapter Bluetooth
- Optisch aangesloten

Off: weet iemand toevallig een handig tooltje om per speaker volume in te stellen? Mijn rechter speakers staan verder weg namelijk als de linkerkant. Balance zou ik graag makkelijk willen aanpassen. In Windows kan het wel ingesteld worden, alleen geluid komt niet goed overheen. Overigens nog mensen die veel afweten van Domotica? Om mijn kamer te moderniseren, nieuwere technologieën.

TO DO
- 5.1 setje vervangen voor kwalitatief beter geluid
- Philips Hue, maar kost nu nog te veel geld voor 3 lampen + router
- Playstation 4
- Multimedia toetsenbord + touchpad (muis) "Logitech K400", iets in die richting zoek ik.
- Optische kabel vanaf mijn "SAMSUNG EU32EH5300" naar "Philips HTR 5000 DIGITAL AV RECEIVER SYSTEM 5.1". Nu alleen optisch geluid via mijn computer.
- NAS: Films, Muziek e.d.

Bovenstaande heeft misschien niets met dit topic te maken, maar vond het leuk om het er bij te vermelden

BEELD
- LG FLATRON E2240T
- SAMSUNG EU32EH5300

NETWERK/SHARING
Via mijn laptop stuur ik films door met All-Share, maak hier overigens niet vaak gebruik van, omdat ik direct met mijn muis films kan afspelen via mijn Samsung televisie.

VIDEOKAART
- Sapphire HD5750

Slaapkamer - Home Cinema indeling
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52d2ffae58db8/52d2ffadda807-2014-01-12_21.27.26.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52d2ffb148f4e/52d2ffb0c827b-2014-01-12_21.28.00.thumb.jpg
*Overigens kan ik mijn televisie draaien, zodat ik vanuit mijn luie stoel televisie kan kijken

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52d2ffb4dba2d/52d2ffb466362-2014-01-12_21.28.13.thumb.jpg
*Op deze foto is het redelijk te zien dat mijn center speaker net boven mijn televisie bevestigd is. Zodat geluid goed van voren komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52d2ffb83bede/52d2ffb7cac06-2014-01-12_21.29.26.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52d2ffc87c6d3/52d2ffc810479-2014-01-12_21.31.07.thumb.jpg
*ASUS VIVOBOOK X202E-CT009H, hiermee speel ik ook vaak muziek af via mijn receiver

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52d2ffc6eeb4e/52d2ffc67a7fc-2014-01-12_21.31.35.thumb.jpg
- PHILIPS AS111 (bluetooth), word vaak gebruikt icm telefoon of laptop

Foto's gemaakt met: HTC one X

• Thecola
  • Laatst online: 08:12
[...]

edit: Bedoel 'subwoofer' ipv alleen woofer.
Bevallen mij prima. Daarbij moet ik wel de kanttekening zetten dat dit mijn eerste set is en dus ook geen vergelijkingsmateriaal heb. Het zou goed kunnen dat ik (voor de films) nog wel een centerspeaker en een subwoofer aanschaf. Muziek klinkt in ieder geval top voor mij :)
[...]

Mooi setje! Heb je geen last van de reflecties van de ramen tegenover je tv? Daar had ik namelijk wel last van, daarom heb ik mijn tv een paar graden naar voren gekanteld zodat je het raam er tegenover niet in de tv kan 'zien'.

[...]
Thanks! Nou eigenlijk kijk ik nooit tv overdag.. Een enkele keer op zondag maar dan heb ik er toch eigenlijk geen last van...

toettoett

Verwijderd

Gister druk bezig geweest met me studenten kamer om te bouwen, Ik ging van dit:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/837/n6cg.jpg

naar dit:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/844/nen7.jpg

Al zelf ik het zelf het resultaat mag er best wezen ondanks dat er nog veel moet gebeuren...
wat je ziet, (niet zoveel :') moet nog alles terug zetten )

Macbook pro
Harman kardon hkts 7
Wansa 50inch full hd plasma

------------------------------------

wat je niet ziet.

Denon avr1802 versterker
Playstation 4
Xbox 360
Logitech harmony touch
en met gierige logitech subwoofertje :X (harmon kardon sub is stuk )

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

@ KGW:

Ziet er een stuk netter en rustiger uit! :)
Joopieboy schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:45:Roermond, dan zou ik naar Tummers gaan, daar haal en beluister ik mijn spullen ook. In Sittard zit nog Balter Audio en Video maar die is wel wat kleiner.
Balter Audio ben ik al geweest. helaas hadden ze niet de sub's die ik wou beluisteren.
Net even op de website van Tummers gekeken, helaas niet veel aanbod aan speakers op hun site. Maar dat zegt ook niet alles. Even telefoontje plegen. Thx anyway voor de tip :)
Ik zal eens kijken, voor de rest niemand die iets in de buurt van Maastricht weet? Tjees.... :'(

I bad beat my meat by busting my nuts!

Verwijderd

Is er iemand die een hocker voor de bank heeft liggen? Wij willen geen salontafel maar een hocker voor de bank staan, zodat we meer ruimte overhouden

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:45
Dat heb ik, zal de foto's is opzoeken, moment. Heb laatst een groot kleed gekocht en de salontafel verkocht om meer ruimte te hebben. Wel twee kleine krukjes gekocht. Zal vanavond even een betere foto schieten.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vrvyh1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Wackmack op 15-01-2014 16:23 ]

• nMad
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:48:
Is er iemand die een hocker voor de bank heeft liggen? Wij willen geen salontafel maar een hocker voor de bank staan, zodat we meer ruimte overhouden
Ja, dat hebben wij ook. Een hocker en een salontafel is vrij lastig te combineren.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-12 09:40

SeatRider

Hips don't lie

nMad schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:50:
[...]

Ja, dat hebben wij ook. Een hocker en een salontafel is vrij lastig te combineren.
Een hooker en een hocker daarentegen ... :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:59
nMad schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:50:
[...]

Het enige wat ik kan bedenken is zoiets..

Afbeeldingslocatie: http://deafslag-ameland.nl/sitephoto/hocker1.jpg

• The Eagle
Zo'n bijpassende grote hocker heb ik, maar een dienblad dat past en ook nog eens glad is aan de bovenkant zodat het niet in hetstof blijft haken blijkt ernstig moeilijk te zijn :(

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-12 17:09

PcDealer

HP ftw \o/

Winkels volgens Hifi.nl: http://www.hifi.nl/winkelsbenelux.php

LinkedIn WoT Cash Converter

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12 09:24
Ik heb hier 4x Tannoy Revolution Signature DC4's en een BK XXLS400FF sub in mn appartementje staan.
Klinkt erg lekker. En de buren hebben er (denk ik) geen last van omdat ik hem nooit op onchristelijke tijden flink hard aan zet.

Sowieso blijft het volume meestal wel redelijk binnen de perken. Af en toe wat harder, maar dat maakt niet uit imo. Als je niks van je buren wilt horen moet je niet in een appartementje, maar vrijstaand gaan wonen.

Zelfde geldt overigens ook voor een twee-onder-éénkapper of een rijtjeshuis. Daar horen buren ook wanneer je muziek wat harder aanzet lijkt me zo :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die hele mythe dat een dikke set overlast veroorzaakt. Ik heb een dikke set en veroorzaak geen overlast (tenzij ik een film erg hard zet, doe ik niet echt vaak en nooit op onchristelijke tijden). Maar mijn bovenburen veroorzaken met die gruwelijk irritant resonerende tv speakers die ze knetterhard laten schetteren zeker wel overlast.

Een slechte bonkende sub en slecht gedrag veroorzaakt overlast. Een goeie set juis niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12 09:24
Mijn buren hebben een Harman Kardon. Zo een draagbare gettoblaster maar dan voor een iphone zegmaar.

Als ze die aanhebben hoor ik het hier in huis dreunen. Andersom zeggen ze mijn subwoofer nooit te horen, terwijl die toch echt wel harder kan en ook wel eens aanstaat als heel die prul van hun :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12 21:54
Je wilt dan ook een dikke set om zacht muziek te kunnen draaien. Een harde bak herrie maken, dat kan iedere audioset. Maar op lage volumes nog een mooi gebalanceerd geluidsbeeld neerzetten, met nog steeds een strak laag, daar heb je een 'dikke set' voor nodig. En die gaan ook op middelmatige volumes geen overlast veroorzaken, terwijl je in huis echt een enorme bak geluid hebt.

Het is een beetje het 'people buy horse power but drive torque' verhaal, dat ook opgaat voor audio. Hoeveel watt het ding kan blazen is irrelevant.

Maar advies is lastig, want de een vindt 500 euro veel geld voor een 'dikke set' en de ander begint bij 5000 euro. En dan heb je nog je persoonlijke smaak... Ik zou bijvoorbeeld gaan voor een receiver van Rotel met vijf speakers van B&W en de subwoofer lekker laten voor wat hij is. Maar een ander denkt daar weer heel anders over :)

* dreamscape beseft weer dat hij zijn B&W's eigenlijk nooit had moeten verkopen...

Punctuality is the politeness of kings

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sinds dat ik op mijn eigen woon en alles een beetje 'klaar' is maar weer eens een update van mijn HT:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/01/2014-01-14-20.25.15-Large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/01/2014-01-14-20.25.38-Large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/01/2014-01-14-20.32.53-Large.jpg
- LG 32LH3300 32 inch lcd tv
- Denon DRA-700AE stereo receiver
- Magnat Monitor 1000 speakers met zwart Belgische hardstenen speaker voeten
- Sony MDR-7506 Studio Hoofdtelefoon
- PlayStation 3
- UPC Horizon Box
- Monster XP audiokabel met Nakamichi banaanpluggen
- Hama vergulde hdmi kabels
- Hirschmann coax kabel met Hirschmann connectoren
- HQ jackplug naar rca verloopkabel
- Quad Core tijdelijk als media center

Meubel is custom made en opmaat gemaakt door mijn broertje die houtbewerking doet in België, daar ben ik heel erg trots op. :)

Enige grote wens nu is een grotere tv met dunnere randen, en ik ga mij Logitech Wireless Speaker adapter bestellen om van de laptop (en dadelijk de pc) aan de andere kant van de kamer audio over de set te kunnen spelen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-12 16:39

SaN

Dit hebben wij ook in ons nieuwe huis. Het is geweldig om lekker met je benen op te hangen, maar je mist toch het gemak van een salontafel.

Wij hebben ook zo'n groot dienblad erbij, maar ik zou persoonlijk voor een rechthoekige smalle gaan. Dan kan je er nog naast met je benen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:29

DjVe

Hatsaflats!

SeatRider schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:54:
[...]

Een hooker en een hocker daarentegen ... :)
Gniffel....

Verwijderd

thanks voor de reactie betreft de hockers :)

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-12 06:08
Na veel genoten te hebben van alle foto's die mede-tweakers uploaden, zal ik zelf ook eens een korte history hoe mijn hoe mijn home cinema langzaam groeit.

2 hele slechte foto's van "begin" situatie (2012), op kamers maar met een hele ruime kamer voor mezelf:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/vex9g8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/25ix6xc.jpg

Wat zie je:
- Dign h5 HTPC (met niet echt noemenswaardige inhoud)
- Marantz SR5400 receiver (6.1 kanaals)
- Aiwa SX-N5 front speakers
- 4x pioneer satelite speakertjes
- Sony vph 1271q Projector

destijds vond ik het een prachtige set, de projector ben ik nog steeds helemaal weg van! Een prachtig ding om aan te knutselen en van het beeld kunnen vele projectors nog wat van leren. (overgenomen van een extreem aardige tweaker!)

Volgende week:
huidige huis waar qua HT geluid flink wat verbetering in zat

Over 3 weken:
EIndelijk een eigen appartement, geen HAF meer dus! :D

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12 09:59
dreamscape schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:40:
Je wilt dan ook een dikke set om zacht muziek te kunnen draaien. Een harde bak herrie maken, dat kan iedere audioset. Maar op lage volumes nog een mooi gebalanceerd geluidsbeeld neerzetten, met nog steeds een strak laag, daar heb je een 'dikke set' voor nodig. En die gaan ook op middelmatige volumes geen overlast veroorzaken, terwijl je in huis echt een enorme bak geluid hebt.

Het is een beetje het 'people buy horse power but drive torque' verhaal, dat ook opgaat voor audio. Hoeveel watt het ding kan blazen is irrelevant.

Maar advies is lastig, want de een vindt 500 euro veel geld voor een 'dikke set' en de ander begint bij 5000 euro. En dan heb je nog je persoonlijke smaak... Ik zou bijvoorbeeld gaan voor een receiver van Rotel met vijf speakers van B&W en de subwoofer lekker laten voor wat hij is. Maar een ander denkt daar weer heel anders over :)

* dreamscape beseft weer dat hij zijn B&W's eigenlijk nooit had moeten verkopen...
b&w is erg leuk maar ook duur! Als je budget 500 euro is zou ik es gaan kijken naar een setje boston acoustic A25's. Die zijn (zeker de laatste weken) HEEL goed betaalbaar! Daarnaast zou ik een subwoofer niet zomaar achterwege laten. Een beetje afgestelde sub geeft een grote meerwaarde bij films! Voor muziek laat ik de zuilen meestal het wek doen, maar bij films en series gaan de sub altijd mee.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Mijn home cinema in progress. Speakers in plafond en kabelgoten voor HDMI en optische kabel per tv punt.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/585/60g6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/21/gnhu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/6/b1v3.jpg

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12 13:21
Ziet er veelbelovend uit Jasperaap! Waarom eigenlijk toch de optische kabel? Je weet dat HDMI HD video en HD audio doorstuurt toch? (even voor de zekerheid, heb vaak meegemaakt dat mensen hier niet bij stilstaan :))

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:53
Niet wat je wil horen, maar een kleine vierkante salontafel geen idee? ik denk dat een losse hocker met dienblad bijna evenveel ruimte inneemt als een kleine vierkante salontafel. Wil zelf in mijn (hopelijk) nieuwe huis ook een kleine vierkante salontafel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bw3Oabd.jpg

Zoveel extra ruimte neemt het volgens mij niet, en het is goed stabiel zonder dienbladen etc. Maar een hocker zou ook kunnen ICM een dienblad. Maar met visite alles op 1 dienblad zetten met evt gebak lijkt me niet handig.

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Waah schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:55:
[...]

Niet wat je wil horen, maar een kleine vierkante salontafel geen idee? ik denk dat een losse hocker met dienblad bijna evenveel ruimte inneemt als een kleine vierkante salontafel. Wil zelf in mijn (hopelijk) nieuwe huis ook een kleine vierkante salontafel.

[afbeelding]

Zoveel extra ruimte neemt het volgens mij niet, en het is goed stabiel zonder dienbladen etc. Maar een hocker zou ook kunnen ICM een dienblad. Maar met visite alles op 1 dienblad zetten met evt gebak lijkt me niet handig.
welk merk zuilspeakers zijn dit? zijn mooi plat >:)

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ind0mi schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:00:

Elektrostaten, gok ik zo. Met dubbele functie in het ski-seizoen ;)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:53
ind0mi schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:00:
[...]
henkie196 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:04:
[...]
Elektrostaten, gok ik zo. Met dubbele functie in het ski-seizoen ;)
_/-\o_ helden _/-\o_ .

hier komt alleen een soundbar (onder de tv). Wil een game/film/serie-kamer maken met een grote tv of beamer met surround sound, en alle consoles die ik gehad heb. dus vanaf de NES tot de PS3 (alles gehad, behalve spul van microsoft). Maar die kamer/zolder moet ik nog ontwerpen.

en nogmaals... _/-\o_ helden _/-\o_

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
StealthyPeanut schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:38:
Ziet er veelbelovend uit Jasperaap! Waarom eigenlijk toch de optische kabel? Je weet dat HDMI HD video en HD audio doorstuurt toch? (even voor de zekerheid, heb vaak meegemaakt dat mensen hier niet bij stilstaan :))
Dank! Ja dat weet ik maar dit heb ik gedaan zodat ik me niet druk hoef te maken of mijn apparatuur troughput via HDMI ondersteund. Gewoon voor de zekerheid zeg maar ;).

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

Wirehead schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:28:
[afbeelding]

• LG 42LA6208
  • Yamaha CR-620
  • Quadral Amun MK.III

Een beetje een late reactie, maar waar heb je dat gruwelijk mooie TV meubel vandaan als ik vragen mag?

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-12 16:39

SaN

Het gaat dan ook niet om de ruimte, maar meer het idee dat je met z'n tweeën of zelfs drieën je voeten ergens op kan leggen. Het enige nadeel is dat je dus je spullen niet meer kwijt kunt.

Heb ook wel eens gezien dat mensen een smal houten plankje achter de bank maken. Hier kan je dan wat foto's en andere dingetjes op zetten, maar ook je drinken.
[...]

[afbeelding]

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Twee kleine tweaks in mijn set.

Hardstenen plaatjes van 40x40x5 onder de Tannoy speakers
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s10/v108/p913715482-5.jpg

Vloerkleed ter verbetering van de akoestiek
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s9/v91/p1068797785-4.jpg

Per saldo mooie upgrade voor niet te gek veel geld.

• The Eagle
Ziet er mooi uit, maar ik neem aan dat je geen vriendin hebt?
Speakers staan nu midden in de huiskamer onderhand, klinkt ongetwijfeld fantastisch maar ik ken maar weinig vrouwen die dat ok zouden vinden.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12 21:54
Ik zie een plant, dus ik neem aan dat hij een vriendin heeft :)

Al brengt de F1-auto boven de tv me wel aan het twijfelen ...

Een vriend van me heeft overigens - met goedvinden van zijn vrouw - ook zijn enorme zuilen een flink stuk de kamer in geschoven. Zij hoort het verschil niet eens, maar als hij er blij mee is, vindt zij het prima. En zo vindt mijn vrouw het weer prima dat ik een antieke kast aan stukken zaag omdat mijn Rotel er niet in past en ik ook nog eens een half aanrecht opslok met espressoapparatuur terwijl zij geen koffie lust.
Sommige vrouwen zijn helemaal niet zo lastig hoor...

[ Voor 99% gewijzigd door dreamscape op 16-01-2014 14:02 ]

Punctuality is the politeness of kings

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-12 20:09
Zo kan ze er wel makkelijk achterlangs met de stofzuiger ;)

@Faxe, hebben je tweaks ook verbeteringen opgeleverd?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:45
[...]

[afbeelding]

Misschien een beter idee, houten krukjes? Heb er laatst twee gekocht, zie de foto. Ziet er minimalistisch uit, wij zijn er heel tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/bjisud.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/11v47yx.jpg

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:18

Vrijdag

De Zwarte

SaN schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:31:
Het gaat dan ook niet om de ruimte, maar meer het idee dat je met z'n tweeën of zelfs drieën je voeten ergens op kan leggen. Het enige nadeel is dat je dus je spullen niet meer kwijt kunt.

Heb ook wel eens gezien dat mensen een smal houten plankje achter de bank maken. Hier kan je dan wat foto's en andere dingetjes op zetten, maar ook je drinken.

[...]
Wij hebben onlangs twee van deze dingen gekocht bij de Ikea:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/gb/en/images/products/hol-side-table__0108769_PE258448_S4.JPG
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70161320/
Je hebt ze ook als een grotere "tafel":

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/hol-opbergtafel__0104310_PE251255_S4.JPG

Het voordeel van de kleur is dat je het ding eigenlijk helemaal vol kan gooien maar toch zie je eigenlijk niet wat er allemaal inzit. Lekker opgeruimd dus :)
Je zou ze zelfs nog kunnen modden door plankjes aan de zijkant te maken waar je dingen op kan leggen/zetten.

En bij de Xenos hebben ze ook kisten van sloophout:

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1026/1026784.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 16-01-2014 15:44 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Faxe schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:39:
Twee kleine tweaks in mijn set.

Hardstenen plaatjes van 40x40x5 onder de Tannoy speakers
[afbeelding]

Vloerkleed ter verbetering van de akoestiek
[afbeelding]

Per saldo mooie upgrade voor niet te gek veel geld.
mooi gelukt!
mag ik vragen waar je je ''speakerstenen'' vandaan hebt? ik vind ze echt mooi!
ik zie ook dat je een Bluesound hebt, wat zijn nu de voordelen van een Bluesound tegenover een Sonos?

Nieuwkoop is duurkoop

• MaSw85
  • Laatst online: 10:28
Vrijdag schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:42:
[...]

Wij hebben onlangs twee van deze dingen gekocht bij de Ikea:

[afbeelding]
Das mijn wasmand :+

Komoot

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
_Brake_ schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:06:
@Faxe, hebben je tweaks ook verbeteringen opgeleverd?
De hardstenen plaatjes hebben er voor gezorgd dat de resonanties van het laminaat bij lage tonen zijn verdwenen. Vloerkleed heeft de reflecties via de vloer verminderd. Per saldo is het geluid hierdoor verbeterd.
klaasje11 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:41:
[...]

mooi gelukt!
mag ik vragen waar je je ''speakerstenen'' vandaan hebt? ik vind ze echt mooi!
ik zie ook dat je een Bluesound hebt, wat zijn nu de voordelen van een Bluesound tegenover een Sonos?
Hardstenen plaatjes heb ik via marktplaats gekocht.

Voordeel van de Bluesound Node versus de Sonos Connect is dat de Bluesound Node out of the box beter klinkt. Daarnaast ondersteunt de Bluesound bestanden met een sampling rate boven de 44,1 kHz. Bediening via de App gaat bij beide apparaten razendsnel. Sonos App is in de praktijk wat handiger in het gebruik. Op termijn zal ik waarschijnlijk de Node gaan vervangen door een mooiere streamer van Marantz, Linn of Naim.
Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic