Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.582 views

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-11 17:02
komende zaterdag komt B&W wat doen bij Audio TV centrum in eindhoven. Ik wil er dan even langsgaan om naar de CM10 en de P7 te luisteren. Ben benieuwd wat ze nog meer te vertellen hebben op zo'n dagje:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

The Eagle schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:39:
Staat leuk :)
Maar wat is het voor apparatuur? En ben ook wel nieuwsgierig naar dat meubel. Of is dat gewoon Ikea? :)
Speakers zijn van B&W, denk ik.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:54
Hokkie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 07:55:
[...]

Speakers zijn van B&W, denk ik.
b&w dm 604 S3
b&w LCR 600 S3
b&w DS 6
Marantz sr 7005
(niet zichbaar: synology NAS, WD live tv media player, pioneer SACD player (geen idee welk type nr ;-)

SACD is echt fantastisch, kan iedereen aanraden voor paar tientjes een keer een op MP te kopen, je weet niet wat je hoort, echt een nieuwe dimensie aan je HT.

meubel: besta! (ikea)

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
lj_tree schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:12:
[...]
Kuddo's voor je speakers! Wat zijn die CM's toch ONWIJS mooie speakers! Jammer dat ze zo duur zijn.
Thanks! Qua looks werden ze ook goedgekeurd door m'n vriendin gelukkig. Scheelt toch 1 discussiepuntje...
Ik heb ze overigens niet nieuw gekocht, dat scheelde aanzienlijk in prijs.
Pjotr22 schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:17:
[...]

Mooie post, mooie foto's (ondanks tel.) en heel jammer van je kat!
Die CM 9's zijn echt super mooi! Ik zou mijn DM604 S3 alleen vervangen door de CM9.

Maar waarom geen witte? too much wit in huis?
Vervang je de 685's nog voor de CM1/ CM 5? Die zouden beter matchen met de CM9's..
Mooie foto's zou ik het niet noemen, maar ze maken het plaatje duidelijk in ieder geval.

Waarom geen witte... inderdaad: teveel wit. En wit zie je niet snel tweedehands.
Mijn wanden zijn allemaal spierwit, behalve bij de bartafel. De keuken zelf is ook echt wit.
De PVC vloer is dan ook de smaakmaker. (zie ook hier. )
Als ik tijd over heb maak ik waarschijnlijk een (steiger)houten salontafel uit 1 geheel.
Ook het kleed gaat vervangen worden, maar m'n vriendin wilt dan graag een soortgelijke koe terug. Ik heb - akoestisch gezien - liever een hoogpolig vloerkleed O-)

Mijn vriendin wilt eigenlijk helemaal geen 'grote' luidsprekers achter. En de 685 en CM5 zijn vrij forse boekenplank modellen.
De B&W 685 heb ik nog, dus daar kan ik eerst mee gaan spelen qua opstelling. Qua sound verwacht ik dat die al redelijk matchen met de CM9. Optimaal zou de CM5 zijn (niet de CM1), maar dat is nog een kostenpost extra.
Mocht het qua opstelling naast de bank echt niet lukken kan ik nog eens testen met bipolen, of met een setje satellieten op een andere locatie. Dan kan ik Audyssey XT32 eens goed aan de tand gaan voelen!

Uitbreiding met de B&W CMC-2 als center heeft voor mij prioriteit. Samen met een BK XXLS400 FF in hoogglans zwart. Deze zullen er waarschijnlijk begin 2014 komen. Jammer genoeg komt de CMC-2 tweedehands zelden langs. De BK iets regelmatiger, maar de nieuwprijs is goed te overzien.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53
Pjotr22 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:47:
[...]

b&w dm 604 S3
b&w LCR 600 S3
b&w DS 6
Marantz sr 7005
(niet zichbaar: synology NAS, WD live tv media player, pioneer SACD player (geen idee welk type nr ;-)

SACD is echt fantastisch, kan iedereen aanraden voor paar tientjes een keer een op MP te kopen, je weet niet wat je hoort, echt een nieuwe dimensie aan je HT.

meubel: besta! (ikea)
Ikea, figures ;)

Eensch vwb SACD btw, klinkt als een klok. Mijn Denon DBP-1611UD snapt ook SACD en de Greatest hits van The Police klinkt echt fantastisch dan :)
Overigens zijn die krengen wel knap lastig te vinden, als je af en toe een platenzaak in duikt kijken ze je meewaring aan :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pjotr22
@ The Eagle Klopt gelukkig nog redelijk wat aanbod op MP, voor goede kwaliteit sacd betaal je al snel 25,-. Het leuke is dat je dan weer ouderwets ergens iets moet in stoppen om geluid te krijgen.

@ swordfisch: als je jouw tel. foto's vergelijkt met wat anderen hier soms voor foto's plaatsen (no offense, beter crappy foto's dan 3 pagina's discussie over pluggen imo) dan zijn de foto's gewoon goed 8)

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SACDs zijn inderdaad bijna niet normaal te vinden. Gewoon FLAC downloaden van iets als HDtracks is dan toch iets makkelijker (en ook wat goedkoper).
henkie196 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:44:
SACDs zijn inderdaad bijna niet normaal te vinden. Gewoon FLAC downloaden van iets als HDtracks is dan toch iets makkelijker (en ook wat goedkoper).
DTS CD's vind ik persoonlijk een goed alternatief.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
Voor degene die het leuk vinden:
Mijn akoestische panelen hebben iets vorderingen gemaakt. Echt snel gaat het allemaal niet:

16 stuks panelen randen gefreesd. Ik moet nu doek gaan spannen en dan komen ze vast met klittenband aan de frames

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/qpml94.jpg

Frames hangen 3.5 cm van plafond (makkelijk afneembaar). In de verte zie je de sony hw55es hangen

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/bi1frr.jpg

Het Projectiescherm verwerkt in de frames. Er komt nog een verwijderbare brug tussen. Tevens moet ik de linker High speaker nog verplaatsen

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2l9ttaa.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Masterkale1 op 18-12-2013 18:37 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• bartvl
  • Laatst online: 21:58

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Interessant! Wat voor een materiaal ga je er in verwerken, en komen ze alleen op het plafond?

Life is not about specs, it is about joy!

• Masterkale1
bartvl schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:18:
Interessant! Wat voor een materiaal ga je er in verwerken, en komen ze alleen op het plafond?
Steenwol 12 cm dik. 45kg m3. Ze komen alleen op het plafond. Ik denk wel dat het voldoende is.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Wel het beste om dan verder niet alleen maar kale wanden te hebben, anders krijg je flutter echos, dat is storend. Leuk project wel.

• Masterkale1
Jag schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:06:
Wel het beste om dan verder niet alleen maar kale wanden te hebben, anders krijg je flutter echos, dat is storend. Leuk project wel.
Ja het probleem is dat het een woonkamer blijft. Ik ga eerst wel kijken hoe dit uitpakt. Bevalt het nog niet dan moet ik weer wat aanpassen 8)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Je hoort het vanzelf. Dan krijg je een stuiterende echo tussen overstaande wanden. Hoef je niet per se panelen (absorptie) voor op te hangen, schilderijtjes of wat dan ook niet een volledig vlak oppervlakte heeft (diffusie), lost het probleem op.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Masterkale1 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 07:38:
[...]
Ja het probleem is dat het een woonkamer blijft. Ik ga eerst wel kijken hoe dit uitpakt. Bevalt het nog niet dan moet ik weer wat aanpassen 8)
Als je ook van die populaire canvas doeken hebt hangen, kun je daarachter een plaat steenwol verbergen. Helpt ook wat.

• Masterkale1
Jag schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:38:
Je hoort het vanzelf. Dan krijg je een stuiterende echo tussen overstaande wanden. Hoef je niet per se panelen (absorptie) voor op te hangen, schilderijtjes of wat dan ook niet een volledig vlak oppervlakte heeft (diffusie), lost het probleem op.
Ja steenstrips zijn een leuke optie inderdaad. Het schilderij is niet luchtdoorlatend dus iets erachter stoppen doet niet veel lijkt me.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
swordfish103 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:56:
[...]

Thanks! Qua looks werden ze ook goedgekeurd door m'n vriendin gelukkig. Scheelt toch 1 discussiepuntje...
Ik heb ze overigens niet nieuw gekocht, dat scheelde aanzienlijk in prijs.

[...]

Mooie foto's zou ik het niet noemen, maar ze maken het plaatje duidelijk in ieder geval.

Waarom geen witte... inderdaad: teveel wit. En wit zie je niet snel tweedehands.
Mijn wanden zijn allemaal spierwit, behalve bij de bartafel. De keuken zelf is ook echt wit.
De PVC vloer is dan ook de smaakmaker. (zie ook hier. )
Als ik tijd over heb maak ik waarschijnlijk een (steiger)houten salontafel uit 1 geheel.
Ook het kleed gaat vervangen worden, maar m'n vriendin wilt dan graag een soortgelijke koe terug. Ik heb - akoestisch gezien - liever een hoogpolig vloerkleed O-)

Mijn vriendin wilt eigenlijk helemaal geen 'grote' luidsprekers achter. En de 685 en CM5 zijn vrij forse boekenplank modellen.
De B&W 685 heb ik nog, dus daar kan ik eerst mee gaan spelen qua opstelling. Qua sound verwacht ik dat die al redelijk matchen met de CM9. Optimaal zou de CM5 zijn (niet de CM1), maar dat is nog een kostenpost extra.
Mocht het qua opstelling naast de bank echt niet lukken kan ik nog eens testen met bipolen, of met een setje satellieten op een andere locatie. Dan kan ik Audyssey XT32 eens goed aan de tand gaan voelen!

Uitbreiding met de B&W CMC-2 als center heeft voor mij prioriteit. Samen met een BK XXLS400 FF in hoogglans zwart. Deze zullen er waarschijnlijk begin 2014 komen. Jammer genoeg komt de CMC-2 tweedehands zelden langs. De BK iets regelmatiger, maar de nieuwprijs is goed te overzien.
Weet niet of je budget het toelaat maar ik zou voor de monolith plus in hoogglans wit gaan. Stuk meer power dan de 400 serie.

• swordfish103
Beste Rob, bedankt voor je input.
De BK XXLS 400 gaat in mijn situatie al diep genoeg en de output is ook meer dan genoeg in mijn woonkamer(tje).
De Monolith is een gepoorte subwoofer, die ook nog eens fors groter is (95 liter bruto). Voor muziek is dat niet mijn smaak. Zelfs een goed afgestemde bass-reflex subwoofer kan niet op tegen een goed afgestemde gesloten subwoofer bij muziek is mijn ervaring.
Net zoals de kleur (die bij mij hoogglans zwart moet zijn) is mijn voorkeur voor gesloten net zo subjectief.

Normaliter zou ik de subwoofer zelf gebouwd hebben. Ik heb al eens een subwoofer gebouwd o.b.v. een Peerless XXLS 12" driver. Maar qua kosten bespaar ik maar weinig t.o.v. een BK XXLS 400. Wel bespaar ik een hoop tijd :)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
swordfish103 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:12:
Beste Rob, bedankt voor je input.
De BK XXLS 400 gaat in mijn situatie al diep genoeg en de output is ook meer dan genoeg in mijn woonkamer(tje).
De Monolith is een gepoorte subwoofer, die ook nog eens fors groter is (95 liter bruto). Voor muziek is dat niet mijn smaak. Zelfs een goed afgestemde bass-reflex subwoofer kan niet op tegen een goed afgestemde gesloten subwoofer bij muziek is mijn ervaring.
Net zoals de kleur (die bij mij hoogglans zwart moet zijn) is mijn voorkeur voor gesloten net zo subjectief.

Normaliter zou ik de subwoofer zelf gebouwd hebben. Ik heb al eens een subwoofer gebouwd o.b.v. een Peerless XXLS 12" driver. Maar qua kosten bespaar ik maar weinig t.o.v. een BK XXLS 400. Wel bespaar ik een hoop tijd :)
Helemaal duidelijk, heb zelf de monolith en voor films vind ik hem geweldig.
Qua muziek ben ik ook erg tevreden, subwoofer voegt onverwacht veel toe.

• Pjotr22
swordfish103 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:56:
[...]
.......

Uitbreiding met de B&W CMC-2 als center heeft voor mij prioriteit. ..... Jammer genoeg komt de CMC-2 tweedehands zelden langs....
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

• swordfish103
Dat is de CMC, ik heb de CMC2 nodig (het grotere broertje dus). ;)
Maar toch bedankt!

• Pjotr22
Dacht ik al, maar je weet maar nooit wie weet tijdelijke oplossing

• boomr
Ik weet niet of iemand het hier boeiend vind om te lezen maar ik ben gisteren naar de B&W Soundtasting bij Audio TV centrum geweest. Voor elke B&W een aanrader! Hou er rekening mee dat er een verkopertje staat die op een gladde manier zijn meuk probeert te verkopen, maar daarnaast ook wel erg mooie dingen laat horen. Vooral de 802 waren een pareltje om naar te luisteren. Hebben naar een gitaarsessie zitten luisteren en je hoort gewoon elk klein snaartje etc. doorspelen. Heerlijk. Ook nog wat koptelefoons beluisterd. Al met al een aanrader als je een beetje door de verkooppraatje heen kunt kijken:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Anders gewoon aanhoren en een andere keer terugkomen zonder de sales van de fabrikant.
Niet voor niets provinciale Hifiwinkel van het Jaar 2013: http://hvt.nl/nieuws/nieu...-winkel-van-het-jaar-2013

LinkedIn WoT Cash Converter

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:13

Accountant

Mindset+goal= Succes

Onder het motto foto zeggen meer dan woorden (veel als stille genieter meegekeken in dit topic). Hier ook mijn bescheiden bijdrage:

Woonkamer:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/mqy3vb0at/IMG_0029.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/8qw235ykl/IMG_0036.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/rt4q7ox7t/IMG_0037.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/eww9lxhkd/IMG_0047.jpg
TV: Sony KDL-42W656A
Receiver: Harman Kardon AVR 350
Mediaspeler: WD TV
XBOX 360 (opvulling, game haast nooit)
DVD Speler: Harman Kardon DVD 29 (opvulling, alles verloopt via media speler, stekker ook uitgetrokken)
Set up box: Cisco 8445 volgens mij (ZIGGO)
Speakers: Harman Kardon HKTS 11+ Boston Acoustics A-26
Remote: Harmony One (de uitvinding van de eeuw die software, anders had ik een probleem met mijn vrouw)
Licht: Power Mid , om mijn klik aan klik uit via Harmony One te bedienen
Niet te zien:
NAS: Synology DS 213J==> bekabeld streamen naar mediaspeler
Apple Airport Express==> draadloos muziek streamen met iphone/ipad
Tevreden? Ja, eigenlijk met alles tevreden behalve de receiver. Er zit een irritante plof in bij het op wisselen van uitgang en zender. Deze zit er al vanaf het begin in en schijnt bekend probleem te zijn. Ben geen high end luisteraar maar wil wel graag iets bovengemiddelde kwaliteit voor een goede prijs.

Slaapkamer:
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/unej232fd/IMG_0061.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/pha3pjbsn/IMG_0054.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/niyskgxqn/IMG_0058.jpg
TV: Philips (type me ff onbekend)
Receiver Sony STR DE 695 (50 euro op marktplaats)
Mediaspeler 1: Apple TV 3
Mediaspeler 2: WD TV (2011)
Boxen: Jamo zuilen van ongeveer 10-15 jaar oud. Waren voorheen in een houtkleur en heb er voor 30 euro spuitbussen lak van de Action opgespoten. Als achter speakers gebruik ik2 surround speakers van de HKTS 11 van Harman Kardon die onder zijn vervangen door de A-26.
Remote: Harmony Touch (niet op de foto), moet nog even aan deze remote wennen. De one vind ik zelf iets fijner.
Tevreden slaapkamer? Ja TV onder is recentelijk vervangen dus de oude tv naar boven verplaats. Redelijk budget vriendelijk kunnen werken. In de slaapkamer is geen coax kabel gelegd, daarom hebben we de apple tv zodat we het beeld van uitzending gemist kunnen mirroren.

Voor alle foto's geldt niet tegen mijn vrouw vertellen dat ze hier staan want dan krijg ik commentaar dat het er te stoffig uitziet. Hopelijk kijken jullie daar net als ik beetje doorheen :+

Edit:
Toevoeging: slaapkamer is voor 98% af moet nog plinten plakken en daarmee de kabels wegwerken en zijkant zwart verven. Daarnaast twijfel ik nog over een ledstrip, iemand suggesties?

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 16:50
ik heb een rijtjeshuis, laminaat op de vloer en gesausde wanden.
tegen de woningscheidende wand staat een tv, metd aar tegenover een bank . 5m4 m breed. de woonkamer is daar een meter of 4,5 m breed. naast het tv meubel staat een subwoofer.

de achtergevel bestaat uit kalkzandsteen, met een schuifpui en een raam, tot op de vloer.

ik heb daar kort geleden een gordijnen voor gehangen over de hele breedte van de woning.

voorheen had ik altijd het idee dat de subwoofer wat teveel lawaai maakte, en soort boem / echo of staande golf of zo.

met het gordijn is dit nu bijna niet meer aanwezig op het eerste gehoor.

het kan ook komen doordat de denon 2307 nog niet gecorrigeerd is voor het gordijn, maar ik laat het eerst maar zo, want dat geboem is nu mooi weg. als ik de bass ga missen kijk ik weer verder.
ik had gedacht dat het gordijn niet zoveel zou doen tegen die pas, omdat de staande golf , als dat het was, juist tussen de de twee woningscheidende muren zou zitten, leek mij.

in ieder geval wel een aanrader om zo een gordijn op te hangen als je last hebt van bovenmatig geboem :P misschien dat iemand anders hier ook nog iets over kan zeggen?

• MarVanOs
  • Laatst online: 10-11 22:55
Accountant schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:25:

Tevreden? Ja, eigenlijk met alles tevreden behalve de receiver. Er zit een irritante plof in bij het op wisselen van uitgang en zender. Deze zit er al vanaf het begin in en schijnt bekend probleem te zijn. Ben geen high end luisteraar maar wil wel graag iets bovengemiddelde kwaliteit voor een
Dit probleem had ik ook. Jouw receiver is dan vermoedelijk van de oude revisie. Er is een upgrade geweest van het moederbord in de receiver waardoor deze minder last heeft van de warmteontwikkeling. Klopt het dat dit probleem zich alleen voor doet bij digitale bronnen?

Bij mij is het opgelost door het plaatsen van een nieuw moederbord.

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:13

Accountant

Mindset+goal= Succes

MarVanOs schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:07:
[...]

Dit probleem had ik ook. Jouw receiver is dan vermoedelijk van de oude revisie. Er is een upgrade geweest van het moederbord in de receiver waardoor deze minder last heeft van de warmteontwikkeling. Klopt het dat dit probleem zich alleen voor doet bij digitale bronnen?

Bij mij is het opgelost door het plaatsen van een nieuw moederbord.
Klopt ja, vrij irritant! Er is iets onder garantie(weet niet meer wat) vervangen maar hielp vrij weinig. had toen eigenlijk op mijn strepen moeten gaan staan, maar had geen zin dat ding weer 4 weken te moeten missen. Heb er mee leren leven zeg maar. Klopt alleen bij optisch en HDMI.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 18:06

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Na het volgen van de vele mooie uploads, tijd voor mijn kerst project.
Het wegwerken van de kabels.
Situatie vorige week:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/5/dav4.jpg

Ik had een nieuw meubel gehaald voor de stereo, maar die kabels werden te gek.

Ik ben zelf niet zo heel handig, dus heb een werkspot advertentie geplaatst voor iemand die in de week van 24 december kon.
Voor €400 had ik iemand die alles kon wegfrezen en dichtsmeren.

Alles is klaar voor de kabels.
- Goot voor linker speaker
- Goot voor rechter speaker
- Grote goot voor de kabels van de TV
- Extra WCD (2x)
- Extra Coax aansluiting
- Goot voor de subwoofer kabel

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/268/pmx3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/829/d9na.jpg
De speakers zijn wit, de muren zijn wit, en de scandyna's verdienen het om op te vallen.
Dus een donkere kleur, zat te twijfelen over zwart, maar dan werd het wel een hele donkere muur.
En de Ambilight werkt volgens mij beter op alles, behalve zwart.
Het werd grijs, zodat de speakers en het meubel opvielen.

Update voordat de tv hangt
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/546/h5sm.jpg

en het eind resultaat.
8)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/845/jm8z.jpg

Specs:
TV: Philips 50PFL7956H
Receiver: Yamaha HTR-4065/RX-V473
Speakers:
Scandyna Cinepod MKII
Scandyna Minipod MKII
Scandyna The Ball MKII
Meubel: Scoop

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ziet er mooi en clean uit!!!

Hoe bevalt de ambilight als de tv zo dicht op de muur hangt?
Ik wil misschien mijn philips ook zo dicht tegen de muur hebben, maar twijfel nog over het effect....

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

RonnieB82 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:53:
Ziet er mooi en clean uit!!!

Hoe bevalt de ambilight als de tv zo dicht op de muur hangt?
Ik wil misschien mijn philips ook zo dicht tegen de muur hebben, maar twijfel nog over het effect....
Beter, op de witte muur was het minder, voor mijn gevoel.
(dan mijn vorige 32" Ambilight TV)

ik gebruik de officiële adapter die bij de TV hoort.
Afstand is goed.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Blijft net rommelig zo met die speakers onder de TV, maar valt in het echt vast mee.

[ Voor 23% gewijzigd door mr.paaJ op 29-12-2013 00:48 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-11 15:51
mr.paaJ schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:48:
Blijft net rommelig zo met die speakers onder de TV, maar valt in het echt vast mee.
Zeker met de kabels die over de grond lopen. Wellicht netjes achter de plint wegwerken :)

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

Daniel36

vernieuwde formule

lj_tree schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:22:
Ik weet niet of iemand het hier boeiend vind om te lezen maar ik ben gisteren naar de B&W Soundtasting bij Audio TV centrum geweest. Voor elke B&W een aanrader! Hou er rekening mee dat er een verkopertje staat die op een gladde manier zijn meuk probeert te verkopen, maar daarnaast ook wel erg mooie dingen laat horen. Vooral de 802 waren een pareltje om naar te luisteren. Hebben naar een gitaarsessie zitten luisteren en je hoort gewoon elk klein snaartje etc. doorspelen. Heerlijk. Ook nog wat koptelefoons beluisterd. Al met al een aanrader als je een beetje door de verkooppraatje heen kunt kijken:)
Staat dat "verkopertje"niet gewoon zijn werk te doen of mis ik iets?
In dat geval is het een beetje lullig om hem als verkopertje aan te duiden imho :)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:42

DjVe

Hatsaflats!

@accountant: leuke setjes hoor en het ziet er verzorgd uit :)

@weer aanmelden: mooie set, maar ik had de pods verder van de TV gehangen en een dicht meubel gekozen. Het ziet er nog niet "af" uit.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Daniel36 schreef op zondag 29 december 2013 @ 07:38:
[...]

Staat dat "verkopertje"niet gewoon zijn werk te doen of mis ik iets?
In dat geval is het een beetje lullig om hem als verkopertje aan te duiden imho :)
Je kunt op meerdere manieren je waar aan de man brengen zoals:
- op de markt (schreeuwend);
- de hemel in prijzen (verkopertje, te glad);
- adviseur (gedegen de pluspunten aangeven zonder echt te overdrijven)

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Ik ga hier ook maar eens mee doen. Als ik een eigen stekje heb dan wordt het allemaal een stukje professioneler ingericht, maar zo is het niet onaardig (al zeg ik het zelf) :).

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5498/11622568343_6326f05d5d_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5487/11623125986_42bf1864e9_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2810/11622598063_769f2128af_z.jpg

Wat je ziet:

- Panasonic 42PX8E plasma TV
- Yamaha RX-V375 receiver (gisteren gekocht en het bevalt nu al super)
- Boston A26 luidsprekers
- Boxee Box mediaspeler
- Ipad Mini Retina

Consoles:
- Playstation
- Playstation 3
- Playstation 4
- Neo Geo CD
- Sega Saturn
- Ouya
- Sony headset en wat los spul

Overig:
- Philips Living Colors lamp
- Netgear ReadyNAS (4x 2TB en niet op foto).

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

DjVe schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:28:
@accountant: leuke setjes hoor en het ziet er verzorgd uit :)

@weer aanmelden: mooie set, maar ik had de pods verder van de TV gehangen en een dicht meubel gekozen. Het ziet er nog niet "af" uit.
Dat kan helaas niet. Links van de TV zit de deur naar de woonkamer. (zie bovenste foto)
Die nieuwe deuren zijn zo breed, dat dit de enige optie was.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die Yamaha mag wat meer ruimte als je hem lang wil gebruiken, en ik zou proberen die rechter speaker op gelijke hoogte te krijgen. Liefst ook samen met de linker wat hoger zodat ze op oorhoogte komen. Verder gezellig romelig, hou ik van :)

Mooie stapel consoles ook.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 29-12-2013 21:31 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Inmiddels heb ik ook al weer wat dingen veranderd aan mijn setup. Alle speakers hangen nu, en heb op mijn stage een beamer gekregen. Dus nu heb ik ook een mooi groot beeld ! :) wanneer het kan en er behoefte aan is kan ik foto's posten.

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:33
lol :)

discogs

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
mr.paaJ schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:30:
Die Yamaha mag wat meer ruimte als je hem lang wil gebruiken, en ik zou proberen die rechter speaker op gelijke hoogte te krijgen. Liefst ook samen met de linker wat hoger zodat ze op oorhoogte komen. Verder gezellig romelig, hou ik van :)

Mooie stapel consoles ook.
Ik heb hem gisteren al in de gaten gehouden qua warmte en het valt me hard mee. M'n ouders hebben een paar types eerder en daar staat een DVD speler bovenop en die kan z'n warmte dus ook slecht kwijt. Worden ongeveer even warm. Maar voor de zomer moet ik nog wat gaan bedenken. Ander kastje dan :).

Consoles staan er nog niet eens allemaal op. Heb ook nog een Mega Drive met Mega CD add-on. Die laatste is momenteel defect, maar dat komt wel weer goed :).

• Xander
  • Laatst online: 22:19
ksborg schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:10:
[...]

Ik heb hem gisteren al in de gaten gehouden qua warmte en het valt me hard mee. M'n ouders hebben een paar types eerder en daar staat een DVD speler bovenop en die kan z'n warmte dus ook slecht kwijt. Worden ongeveer even warm. Maar voor de zomer moet ik nog wat gaan bedenken. Ander kastje dan :).
Gewoon even in de gaten houden, misschien gaat het in de zomer ook wel prima? Dat scheelt hooguit een graad of 8 in omgevingstemperatuur ofzo? Receivers kunnen best wel íets hebben. :)

Mijn Denon moet het doen met deze ruimte:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jwq3ngDbDve4dwYvpUSDP0Wo/full.jpg

Het kastdeurtje is altijd dicht. In de achterwand zit een gat net iets kleiner dan de contouren van de receiver (om de kabels ook bij een geopend deurtje uit het zicht te houden :P)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2vy56Tzp3V8wa9oSUhfb8Ii8/full.jpg

Vast niet volgens het boekje maar het gaat al 2 jaar prima. Ik heb ooit het idee gehad om met een fan verse lucht in te blazen langs onderen (ik heb het spul zelfs al klaarliggen) maar zo lang ik na lang spelen mijn hand er nog bovenop kan leggen geloof ik het eigenlijk wel...

Dit deurtje gaat trouwens wel open als de xbox gebruikt wordt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nBznA5tAaPFyxZPXwLDfEUTR/full.jpg

Anders is het heel snel afgelopen... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• J_W
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:36

J_W

Zijn er mensen die ervaring hebben met het wegwerken van subwooferkabel in een pvc buis? Ik heb een pvc buis klaarliggen maar daar past natuurlijk nooit een Cinch kabel (inclusief stekkertjes) doorheen. Is het mogelijk een dergelijke aansluiting later te solderen oid?

Fuji X-T2|18-55 2.8-4|23mm 1.4

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:45
J_W schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:10:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het wegwerken van subwooferkabel in een pvc buis? Ik heb een pvc buis klaarliggen maar daar past natuurlijk nooit een Cinch kabel (inclusief stekkertjes) doorheen. Is het mogelijk een dergelijke aansluiting later te solderen oid?
http://www.ebay.com/itm/1...pters&hash=item5af9a29866

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Die heb ik hier thuis liggen. Plus kan er in geschroefd worden, min moet gesoldeerd worden. Het ziet er niet bepaald mooi uit, maar het werkt en je kan zelf de lengte bepalen.

druk en typefouten voorbehouden

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

lutkeveld schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:07:
Die heb ik hier thuis liggen. Plus kan er in geschroefd worden, min moet gesoldeerd worden. Het ziet er niet bepaald mooi uit, maar het werkt en je kan zelf de lengte bepalen.
Geschroefd? Lijkt me erg stug. Als je goeie line level audiokabels wil moet je gewoon alles solderen. En waarom ziet het er niet mooi uit? Je kunt bijvoorbeeld QED of Oehlbach plugjes kopen die ook op de kant-en-klare kabels van deze merken zitten. Ik zie het probleem niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• lutkeveld
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2lj6aon.jpg

Met dikkere gesleevede kabels ziet het er wel redelijk uit, zolang je het gat waar de kabels uit de connector komen maar opvult.

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

lutkeveld schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:07:
Nou, ik weet niet hoor maar als je deze stekkers eraan soldeert kan je in mijn ogen nooit zeggen dat het slecht/lelijk is: http://m.ebay.com/itm/220977862475?nav=SEARCH&sbk=1

Bovendien zijn ze niet eens achtelijk duur, een vriend van me koopt niet die duure monster/van den Hul enzo, hij koopt voor 2 á 3 euro per meter gewoon een van de beste microfoonkabels en soldeert er zelf connectoren aan, super goedkoop en die kabels zijn ontworpen om met een lengte van 500m nog ruisvrij te kunnen werken.

(sterker nog, waarschijnlijk zijn de zelfde kabels gebruikt om je muziek op te nemen)

Nieuwkoop is duurkoop

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Microfoonkabel heb je dan natuurlijk ook weer gradaties in kwaliteit lijkt me, maar ongetwijfeld dat het een goedkopere oplossing is. Bovendien kun je ze volledig naar jouw voorkeur maken en is het leuk werk om te doen natuurlijk. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Bierdopje120 op 01-01-2014 17:12 ]

• lutkeveld
klaasje11 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:41:
[...]
Nou, ik weet niet hoor maar als je deze stekkers eraan soldeert kan je in mijn ogen nooit zeggen dat het slecht/lelijk is: http://m.ebay.com/itm/220977862475?nav=SEARCH&sbk=1
De connector zelf niet nee, maar als er twee lullige draadjes uit hangen ziet het er niet netjes uit. Dikke kabels plus sleeving en je hebt gewoon top spul.

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Bierdopje120 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:09:
Bovendien kun je ze volledig naar jouw voorkeur maken en is het leuk werk om te doen natuurlijk. :)
die mening deel ik!
ik heb het nog niet gedaan, ik wil binnenkort mijn Choseal RCA kabel vergelijken met die van hem, en dan hoor ik wel of ik het ook ga doen.

(ik hoop stiekem dat die van hem beter klinken, wat je al zegt: leuk project! :) )
lutkeveld schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:34:
De connector zelf niet nee, maar als er twee lullige draadjes uit hangen ziet het er niet netjes uit. Dikke kabels plus sleeving en je hebt gewoon top spul.
daarom zeg ik ook, gewoon goede microfoon kabels halen

op dit moment is mijn NAD ''elders'' om gerepareerd te worden ;w , er is iets met de voeding waardoor hij ruist, dus op het moment speel ik met een Sony TA-212 die ik voor de top 2000 samen met mijn
Luxman T-240 weer van stal heb gehaald.

De Sony wil ik gaan aanpassen:

-Er komen andere aansluitingen op
-Ik wil een relais tussen de speakers doen waardoor bij het in en uitschakelen hij geen plof over mijn luidsprekers stuurt.

Om die laatste reden heb ik er ook voor gekozen om mijn BNS E-24 te gebruiken i.p.v. mijn Elac's.

[ Voor 52% gewijzigd door klaasje11 op 01-01-2014 22:06 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-11 21:01
Oei, dat is een hele mooie set in de slaapkamer! Complimenten, ziet er stijlvol uit!

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

update:

ik heb vanmiddag een Sansui set gescoort!
het gaat om een optisch nog zeer nette AU-317 en een TU-317 uit eind jaren 70.

ik kwam ze tegen bij de kringloopwinkel, heb ik ze nodig? Nee. ;) maar zo'n mooie set kon ik niet laten staan, dus die is nu ''part of my collection'' het mooie is dat ik deze versterker ook als eindversterker kan gebruiken, dus ik ben van plan mijn JB-Systerms versterker en mijn Marantz weer neer te zetten op een ''hybride set'' neer te zetten waarbij ik de Sansui kan schakelen tussen de interne en de Marantz voorversterker.

stereo is mooi, maar ik heb echt heimwee naar surround, al helemaal bij het zien van de set van Bierkameel of FeaR... :9

verder heb ik een berichtje gehad: mijn NAD is gerepareerd, hoogst waarschijnlijk haal ik deze morgen op.

ik zit er overna te denken om, met pijn in mijn hart, deze te verkopen i.v.m. het ontbreken van surround mogelijkheid.

[ Voor 58% gewijzigd door klaasje11 op 02-01-2014 21:42 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 12:58
Onze opstelling hier is niet veel 'bijzonders' (klik), ik heb er echter wel een vraag over en hoop dat ik hem hier kan stellen:

De tv (Sony KDL-50w656a) staat zoals te zien rechts van de schouw, links van de schouw staat de subwoofer (van de LG HX522). De speakers staan dus naast de tv, en dat is meteen het probleem: het geluid blijft in de kamer heel erg 'hangen' in de hoek. De bank die evenwijdig aan de tv staat, is drie meter breed en komt dus zelfs voorbij de schouw, wat erop neer komt dat de personen links op de bank helemaal geen stereo meer horen. Bovendien moet ik het volume erg hoog zetten wil het geluid enigzins in de eetkamer (kamer ensuite) te horen zijn. Ik dacht eraan om de linker speaker op de subwoofer links van de schouw te zetten, maar dat betekent dat de speakers niet meer op gelijke afstand van de tv staan. Mogelijkheden om de tv meer naar links te zetten zijn er niet, dus wat is wijsheid?

[ Voor 6% gewijzigd door Ivo NL op 03-01-2014 08:41 ]

Android fanboy

• Waah
  • Laatst online: 22:50
Ivo NL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:29:
Onze opstelling hier is niet veel 'bijzonders' (klik), ik heb er echter wel een vraag over en hoop dat ik hem hier kan stellen:

De tv (Sony KDL-50w656a) staat zoals te zien rechts van de schouw, links van de schouw staat de subwoofer (van de LG HX522). De speakers staan dus naast de tv, en dat is meteen het probleem: het geluid blijft in de kamer heel erg 'hangen' in de hoek. De bank die evenwijdig aan de tv staat, is drie meter breed en komt dus zelfs voorbij de schouw, wat erop neer komt dat de personen links op de bank helemaal geen stereo meer horen. Bovendien moet ik het volume erg hoog zetten wil het geluid enigzins in de eetkamer (kamer ensuite) te horen zijn. Ik dacht eraan om de linker speaker op de subwoofer links van de schouw te zetten, maar dat betekent dat de speakers niet meer op gelijke afstand van de tv staan. Mogelijkheden om de tv meer naar links te zetten zijn er niet, dus wat is wijsheid?
Foto is hier niet zichtbaar (image moved)

• Ivo NL
Afbeeldingslocatie: http://s1.directupload.net/images/140103/q4fgypdq.jpg

En een beter beeld van de opstelling (nog met oude TV):

Afbeeldingslocatie: http://s7.directupload.net/images/140103/wo9j9dyf.jpg
:P

Afbeeldingslocatie: http://s1.directupload.net/images/140103/3hf7mn6v.jpg

Zoals je ziet is dus alles in de hoek gepropt, niet echt bevorderlijk voor het ruimtelijk effect..

Hopelijk werkt dit :)

[ Voor 74% gewijzigd door Ivo NL op 03-01-2014 09:28 ]

Android fanboy

Verwijderd

Ivo NL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:29:

Tja, wat is wijsheid? Ik denk, dat je eerst eens die lilliputter speakertjes moet vervangen door een volwaardige Home Cinema set. Hier komt gewoon geen fatsoenlijk geluid uit, dat is wel zeker.

• Ivo NL
Hoe kom je daar nou weer bij? :X het geluid is prima voor onze doeleinden, alleen blijft her dus in de hoek hangen. Dat zal ik met iedere speakerset krijgen die zo opgesteld staat... Groter en opvallender wil mijn wederhelft niet (en ik vrees de buren ook niet), helaas. Mijn vader heeft altijd volwaardige set B&W gehad, dus ik hoor het verschil, maar dit is in ieder geval stukken beter dan wat uit de TV komt en muziek gaat ook nog aardig detailrijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Ivo NL op 03-01-2014 09:56 ]

Android fanboy

Verwijderd

Ivo NL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:43:
Hoe kom je daar nou weer bij? :X het geluid is prima voor onze doeleinden, alleen blijft her dus in de hoek hangen. Dat zal ik met iedere speakerset krijgen die zo opgesteld staat... Groter en opvallender wil mijn wederhelft niet (en ik vrees de buren ook niet), helaas. Mijn vader heeft altijd volwaardige set B&W gehad, dus ik hoor het verschil, maar dit is in ieder geval stukken beter dan wat uit de TV komt en muziek gaat ook nog aardig detailrijk.
Aha! Dus jouw wederhelft heeft helaas "de broek aan", en daardoor mag jij geen grotere speakers. Nu blijft het geluid in de hoek hangen. En de oorzaak zijn die kleine speakertjes, waar geen geluid uit komt. Vertel mij wat, ik heb veertig jaar ervaring in de Hifi-wereld. Mij maak je niks meer wijs met dat "in de hoek blijven hangen". :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 10:05 ]

• Ivo NL
Nee, als het aan hem lag (slechthorend) hadden we helemaal geen betere speakers (en ook geen nieuwe tv btw)
Ik moet het even doen met wat er nu staat, en probeer het beste eruit te halen. Dus gaat dat het werken om de linker speaker op de subwoofer te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Ivo NL op 03-01-2014 10:07 ]

Android fanboy

• boomr
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:01:
[...]

Aha! Dus jouw wederhelft heeft helaas "de broek aan", en daardoor mag jij geen grotere speakers. Nu blijft het geluid in de hoek hangen. En de oorzaak zijn die kleine speakertjes, waar geen geluid uit komt. Vertel mij wat, ik heb veertig jaar ervaring in de Hifi-wereld. :P
Kerel, gedraag je eens! Hij post foto's van zijn set-up wat volgens mij de bedoeling is van dit forum en vraagt om fatsoenlijke hulp. Niks mis mee. Hij vraagt volgens mij niet om gezeik.

Ivo, het gaat erg moeilijk worden om een lekker geluid in de hele ruimte te krijgen als je je speakers zo dicht naast de tv zet in een hoekje. Of je nu grotere speakers koopt of niet gaat niet weinig verschil in maken. Een optie zou zijn om je speakers wellicht op te hangen en dan iets breder te plaatsen dan nu. Wat wellicht een oplossing kan zijn om in de rest van de ruimte ook wat geluid te hebben is een multi-room oplossing. Er zijn receivers (tegenwoordig het grootste gedeelte) dat multi-room ondersteunt. Dat komt neer op 2 extra uitgangen waar je nog eens 2 speakertjes aan kunt hangen en die vervolgens ergens anders in de ruimte hangen. Als je muziek luistert, zet je de multi-room speakers aan en heb je in de keuken oid ook muziek.

Over je foto's, de ruimte ziet er gezellig uit.

• Ivo NL
Thanks, echter is het heel lastig om kabels door ons huis te trekken door de schuifdeuren. Dat multi room zit er dus niet echt in vrees ik. Iig bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik vanavond het breder zetten van de speakers gewoon ga proberen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Ivo NL op 03-01-2014 10:13 ]

Android fanboy

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ivo NL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:06:
Nee, als het aan hem lag (slechthorend) hadden we helemaal geen betere speakers (en ook geen nieuwe tv btw)
Ik moet het even doen met wat er nu staat, en probeer het beste eruit te halen. Dus gaat dat het werken om de linker speaker op de subwoofer te zetten?
Misschien de rechter speaker ophangen en de linker speaker op de ombouw zetten? Dat kan je allemaal eventueel nog wel aardig wegwerken met witte kabelgoten en beugels en zwarte speakerkabel voor op/om de schouw.
Daarnaast wellicht satellietspeakers als rear zodat je van meerdere kanten geluid hebt?
Of als het echt niet anders kan een goede draadloze koptelefoon? :P

Offtopic: Maar als hij slechthorend is zou ik eigenlijk verwachten dat hij wel veel waarde hecht aan een goede tv :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 03-01-2014 10:23 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

lj_tree schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:07:
[...]

Kerel, gedraag je eens! Hij post foto's van zijn set-up wat volgens mij de bedoeling is van dit forum en vraagt om fatsoenlijke hulp. Niks mis mee. Hij vraagt volgens mij niet om gezeik.
Ik draag toch een goede oplossing aan! Maar als dat (door onwetendheid) niet in de kraam te pas komt, dan is dat dus "gezeik". Hier zakt mij de broek van af! :o

• Ivo NL
Het lijkt me logisch dat je met betere speakers ook een beter geluid krijgt 8)7 echter is dat nu niet aan de orde, ik ben vooral benieuwd hoe ik hier het beste van kan maken. Zoals gezegd: grotere betere speakers gaan relatief gezien geen verschil maken als ik ze op dezelfde plaats zet als nu.

Wb. de tv, de oude tv was eigenlijk nog prima (plasma, 42 inch). Dus vandaar :)

Dat ophangen ga ik overwegen mocht het verplaatsen van de linker speaker niet werken. Thanks! een draadloze koptelefoon is leuk voor een silent disco :P maar minder handig voor als we gasten hebben.

De LG set ondersteunt overigens echt alleen 2 speakers en een subwoofer.

[ Voor 29% gewijzigd door Ivo NL op 03-01-2014 10:34 ]

Android fanboy

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Gaat het puur om stereo Ivo of om de boel ruimtelijker weer te geven van wat zich op de tv afspeeld?
Kijk uit een 2.1 systeem ga je nooit het ruimtelijk effect halen als van een 5.1 of 7.1 ,
Als het gaat om puur muziek maakt het niet uit dat de linker kanaal verder weg staat bij de tv de tv is dan niet het middelpunt van je geluidsbeleving en kun je dus de linkerspeaker rustig een eindje verder weg zetten.
Welk 2.1 systeem is het trouwens?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Ivo NL
Beide eigenlijk, maar toch voornamelijk het ruimtelijkere voor muziek. Klinkt inderdaad logisch dat de TV dan niet het middelpunt hoeft te zijn, echter bij films kijken e.d.? Het is de LG HX522.

Android fanboy

• Read

Read

Join The Résistance

Ik ken het systeem zelf zo niet, zit er in het menu van de lg ook een optie om de tijden te veranderen van eventuele vertragingen van het geluid(ik weet het zijn niet de beste mogelijkheden maar soms kan het net een stukje extra zijn in beleving).
Dan zou je als je de linkerspeaker verplaatst hebt het rechter signaal een paar millisekonden kunnen vertragen en zo virtueel de rechter luidspreker verder van je weg te zetten als je films kijkt.
Kijk wel uit dat je de tijd niet te lang maakt anders krijg je weer andere problemen zoals geluid niet in sync met het beeld het zogenaamde bruce lee effect.
Heb net efkes de handleiding doorgelezen van je lg maar die mogelijkheid zit er zeker in je kunt de speaker afstand apart instellen dus effe meten en misschien is dat net het stukje wat voor jou het verschil maakt in beleving.

[ Voor 15% gewijzigd door Read op 03-01-2014 11:15 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Ivo NL
Thanks!! Ga het proberen :)

Android fanboy

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:42

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou inderdaad proberen die linker speaker aan de andere kant van de schouw te plaatsen en bijvoorbeeld op de sub te zetten. Dan staan beide speakers ook ongeveer even hoog. Je hebt die kabel van de sub daar ook naar toe gekregen, dus dat moet wel lukken ;) Vervolgens even spelen met de delay zoals Read al aan geeft.

@Gustav Mahler: Even naast het feit dat je als een hork reageert, geven ander speaker echt geen enkele verbetering qua geluidsverspreiding, als je ze in die hoek blijft plaatsen. Jij zou dat als geen ander moeten weten met je "40 jaar ervaring". Plaatsing is belangrijker dan het materiaal zelf.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:09
Ik had al een foto in het audiomeubel topic geplaatst, maar ook hier maar eens een paar foto's neerzetten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gekke-henkie/IMG_1956_small.jpg

Omdat de versterker nogal warm wordt en de kast altijd dicht is heb ik aan de onderzijde een 12cm ventilator bevestigd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gekke-henkie/IMG_1959_small.jpg

Deze wordt door een temperatuur sensor ingeschakeld.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gekke-henkie/IMG_1960_small.jpg

specs:

TV: LG LM760S 47"
Versterker: Pioneer VSX-2021
luidsprekers: B&W M1
Sub: Final Sound S220

en nog een Ziggo decoder en LG BR speler :-)

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

weertenaar schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:58:
Ik had al een foto in het audiomeubel topic geplaatst, maar ook hier maar eens een paar foto's neerzetten.

[afbeelding]

Omdat de versterker nogal warm wordt en de kast altijd dicht is heb ik aan de onderzijde een 12cm ventilator bevestigd.

[afbeelding]

Deze wordt door een temperatuur sensor ingeschakeld.

[afbeelding]

specs:

TV: LG LM760S 47"
Versterker: Pioneer VSX-2021
luidsprekers: B&W M1
Sub: Final Sound S220

en nog een Ziggo decoder en LG BR speler :-)
Welke hoogte hangt je tv? (Hoeveel cm onderkant en hoeveel cm steun?)
Ziet er heel strak uit!

Verwijderd

@weertenaar, hoe kom je aan die tv meubel? :)

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:52:
@weertenaar, hoe kom je aan die tv meubel? :)
Dat dus... prachtig meubel!

PSN: Bellerophon-

• weertenaar
@Ralph0603: onderkant tv hangt op 85cm van de grond

@unflux: tv meubel is van Zen lifestyle. Dit was een van de weinige meubels die diep genoeg waren voor de Pioneer (en nog maar net diep genoeg)

• Waah
heel gaaf zeg. Zo strak wil ik het straks ook. Hoe heb je die kabels naar de speakers weggewerkt? ze lijken me niet draadloos... maar zo lijkt het toch echt! en als het kastje dicht blijft, hoe bedien je hem dan? of heeft die een RF afstandsbediening.

mijn nieuwe project word voor de woonkamer een tv+soundbar, en geen meubel verder. Dus letterlijk TV+audio. Geen kabels in het zicht. alle bakjes (ziggo etc) komen dan aan de andere kant van de muur in een kast in de hal.

Daarnaast wil ik van zolder een gamekamer maken. Dus daar zal een redelijke surroundset gaan komen (ben geen audiofiel). Wil daar ook graag de kabels niet teveel in het zicht, vandaar de vraag: how the hell?

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 03-01-2014 14:46 ]

• Xander
Waah schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:45:
heel gaaf zeg. Zo strak wil ik het straks ook. Hoe heb je die kabels naar de speakers weggewerkt? ze lijken me niet draadloos... maar zo lijkt het toch echt!
[...]
Wil daar ook graag de kabels niet teveel in het zicht, vandaar de vraag: how the hell?
Gewoon, leidingen frezen in de muur? :P

Is wel even wat werk ja maar het kan niet anders in dit geval. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Xander schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:29:
[...]
Gewoon, leidingen frezen in de muur? :P
Jup :) Heb ik ook laten doen. Alleen zijn bij mij de buizen wat breder omdat er meerdere malen 2 x 8,54mm² doorheen moest :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• weertenaar
Waah schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:45:
heel gaaf zeg. Zo strak wil ik het straks ook. Hoe heb je die kabels naar de speakers weggewerkt? ze lijken me niet draadloos... maar zo lijkt het toch echt! en als het kastje dicht blijft, hoe bedien je hem dan? of heeft die een RF afstandsbediening.

mijn nieuwe project word voor de woonkamer een tv+soundbar, en geen meubel verder. Dus letterlijk TV+audio. Geen kabels in het zicht. alle bakjes (ziggo etc) komen dan aan de andere kant van de muur in een kast in de hal.

Daarnaast wil ik van zolder een gamekamer maken. Dus daar zal een redelijke surroundset gaan komen (ben geen audiofiel). Wil daar ook graag de kabels niet teveel in het zicht, vandaar de vraag: how the hell?
Bediening van de versterker gaat via de telefoon als remote, en via de afstandsbediening van de TV, werkt prima.

Alle kabels zijn idd in de muur gefreesd, ik heb even een foto gezocht waar het nog een beetje zichtbaar is. een hoop werk,maar als je dan toch bezig bent, moet het meteen maar helemaal goed, dus ook de kabels van de subwoofer en de luidsprekers aan de achtermuur.

De kabels moet je aansluiten op het steuntje van de M1, dit steuntje dient dan als + en - zodat er geen kabels meer direct in de speaker aangesloten worden.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gekke-henkie/kabels%20in%20muur_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gekke-henkie/achtermuur_small.jpg

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-11 10:15
DjVe schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:51:
Plaatsing is belangrijker dan het materiaal zelf.
Eens! Had mn speakers sinds ik ze had altijd heel dicht bij elkaar staan naast de tv vanwege beperkte ruimte, heb nu de linkerspeaker anderhalve meter verder weg kunnen zetten en jeetje wat een wereld van verschil direct. Echt ongelooflijk. Je hoort ineens zoveel meer verschillende dingen en een veel betere stereo beleving van de muziek.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik kan hier ook uit 'ervaring' van meespreken. Ik denk dat ik een niet onaardige instapset heb (Yamaha RX-V1071, stereo B&W 685 opstelling), die is hij es komen luisteren toen die speakers nog gewoon op de grond stonden (jaja :|) en toen ze op hun stands stonden... Wereld van verschil. Nu hoor ik zelf ook wel duidelijk het verschil, maar hij was echt onder de indruk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Waah
wow nooit aan gedacht. ALtijd in een houten huis gewoond, dus nooit aan frezen gedacht. Onze muren van het nieuwe huis zijn echter wel bikkelhard (kom je met een normale boormachine + betonboor niet eens in) dus weet niet of dat een optie is. Maar voor mij wordt dat toch voor de gamekamer, en dat moet nog dakisolatie dus dan kan ik daar wel pvcbuizen achter leggen.

• Read

Read

Join The Résistance

Waah schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:01:
wow nooit aan gedacht. ALtijd in een houten huis gewoond, dus nooit aan frezen gedacht. Onze muren van het nieuwe huis zijn echter wel bikkelhard (kom je met een normale boormachine + betonboor niet eens in) dus weet niet of dat een optie is. Maar voor mij wordt dat toch voor de gamekamer, en dat moet nog dakisolatie dus dan kan ik daar wel pvcbuizen achter leggen.
Met dit soort machines kun je heel harde muren aan hoor : http://www.feramotools.nl...KmE3qbd4rsCFYNf3goddhwA8w

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Of met een boorhamer en sds boren in een betonmuur. Fluitje van een cent.

• MaSw85
  • Laatst online: 21:09
Waah schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:01:
Of je maakt een voorzetwand. Staan hier in dit topic ook wel voorbeelden van. Bijv ook met het 'verzinken' van je TV in de wand.

Komoot

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:17
Ivo NL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:16:
[afbeelding]

En een beter beeld van de opstelling (nog met oude TV):

[afbeelding]
:P

[afbeelding]

Zoals je ziet is dus alles in de hoek gepropt, niet echt bevorderlijk voor het ruimtelijk effect..

Hopelijk werkt dit :)
Heb je je "wederhelft" al eens wat setups uit dit topic laten zien die jij mooi vind? Persoonlijk (en ik ben een man) vind ik dat wat jij hebt staan ook esthetisch er vreselijk uit zien dus ik kan me prima voorstellen dat je wederhelft er als de dood voor is dat "dat zwarte gat in die hoek" steeds groter wordt...... Misschien eens samen naar een winkel of ikea plaatjes kijken. Ik denk dat mooie witte of met houtpatroon boekenplankspeakers best ergens een mooi plaatsje zouden mogen krijgen, en dan wordt het geheel ook veel rustiger dan dat het er nu uit ziet. En als de ruimte groot is heb je zeker wel iets aan speakers met wat meer power dan deze natuurlijk, ook al klinkt het geluid prima.

Je zou zelfs kunnen kiezen om de TV op de haardmantel (zo heet dat toch?) op te hangen, dan kan je je huidige meubel weg doen en een TV meubel kopen die misschien wel 1/4e breed is van wat er nu staat en dus veel minder ruimte inneemt. Als dat meubel dan ook nog dicht is, geeft dat een veel rustiger en dus aantrekkelijker beeld. Daarnaast heb je dan alle ruimte voor vloerstaande speakers of mooie boekenplankspeakers op stands links en rechts van de haard.

Tot zover mijn offtopic interieuradvies :+

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ivo NL
Ramon schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:40:
[...]

Tot zover mijn offtopic interieuradvies :+
Thanks voor je uitgebreide advies, haha :D Klopt inderdaad, het zijn niet de mooiste speakers. Het probleem is echter dat hij alles wat maar met elektronica te maken heeft (hij werkt notabene bij Coolblue 8)7 ) zoveel mogelijk vermijd en uit het zicht heeft. Dus ophangen boven de mantelhaard is echt een no-go, ook omdat we niet graag omhoog kijken bij TV kijken. Mooiere speakers zou eventueel nog wel kunnen, maar dan moeten ze wel écht mooi zijn (en betaalbaar, want hij betaalt ze niet, en ik ben student) :+

[ Voor 45% gewijzigd door Ivo NL op 03-01-2014 23:08 ]

Android fanboy

• The Eagle
Als hij bij Coolblue werkt, zullen jullie ongetwijfeld in Rotterdam of omgeving wonen ;)
Loop eens bij Correct binnen en ga gewoon eens kijken. Laat hem in de koopjeskelder de Klipsch Klipschhorns en de Magnat Vintage 990's zien en zeg dat je het niet zo bont wilt maken, maar wel gewoon iets moois wilt. Ze hebben daar zoveel keus dat er altijd wel iets leuks en goed klinkends bijzit :)

En wat dat kabels wegwerken betreft: Ik heb zelf openslaande tuindeuren die het doortrekken van de kabels voor de rearspeakers in de weg zaten. Ik heb gewoon een kabelgoot achter de gordijnrail tegen het plafond gemaakt en daar de kabels doorheen getrokken. Kostte even wat moeite en je wilt ze echt wel met schroeven vastzetten, maar daar heb ik zo lang als ik in dit huis woon mooi een oplossing voor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
The Eagle schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:25:
Als hij bij Coolblue werkt, zullen jullie ongetwijfeld in Rotterdam of omgeving wonen ;)
Er zitten 7 Coolblue-winkels door heel Nederland en België, dus zo 'ongetwijfeld' is dat, kleine kans zelfs maar ;)

The devil is in the details.

• Ivo NL
Wij wonen in Den Haag ;) en nee, hij werkt niet in de winkel, en ook niet in Rotterdam.

En eh, 7500 euro? Dat schud ik niet zomaar uit m'n mouw helaas. :P Edit: oh las verkeerd, sorry. Correct ken ik wel, ik zit een beetje te kijken op de site maar zie niet echt iets fatsoenlijks voor niet te veel geld.

[ Voor 32% gewijzigd door Ivo NL op 03-01-2014 23:32 ]

Android fanboy

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hahn schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:28:
[...]
Er zitten 7 Coolblue-winkels door heel Nederland en België, dus zo 'ongetwijfeld' is dat, kleine kans zelfs maar ;)
misschien werken procentueel de meeste daarzo (zat toch ook een hoofdkantoor als ik mij niet vergis?)

ora et labora

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:18
Ivo NL schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:31:
Wij wonen in Den Haag ;) en nee, hij werkt niet in de winkel, en ook niet in Rotterdam.

En eh, 7500 euro? Dat schud ik niet zomaar uit m'n mouw helaas. :P Edit: oh las verkeerd, sorry. Correct ken ik wel, ik zit een beetje te kijken op de site maar zie niet echt iets fatsoenlijks voor niet te veel geld.
Dit product wordt verkocht per 2 stuks, de aangegeven prijs is per stuk :)

👉🏻 Blog 👈🏻

• Pjotr22
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:22:
[...]

Ik draag toch een goede oplossing aan! Maar als dat (door onwetendheid) niet in de kraam te pas komt, dan is dat dus "gezeik". Hier zakt mij de broek van af! :o
Lees je reacties nog maar een keer door, inclusief deze. Daar zakt mijn broek namelijk van af.

• Pjotr22

iets in (laten) bouwen?
http://www.ebay.com/itm/B...ofers&hash=item485ed59238

• The Eagle

Kijk even naar de Klipsch F1 of F10. Kost geen klap en prima geluid. Ook nog niet eens zo heel groot :)

• Read

Read

Join The Résistance

The Eagle schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:16:
[...]

Kijk even naar de Klipsch F1 of F10. Kost geen klap en prima geluid. Ook nog niet eens zo heel groot :)
Denk dat hij dan ook een ander meubel moet hebben nu heeft hij aan de rechterkant niet heel vel ruimte over.
Dan misschien beter een paar bookshelf speakers zoals de a25 van boston of een paar van teufel.
Maar ben eigenlijk wel benieuwd of de tips omtrend de instellingen ed al verbeteringen hebben gegeven.

[ Voor 22% gewijzigd door Read op 04-01-2014 13:45 ]

• panomi
  • Laatst online: 23-10 21:56
Ik heb in mijn woonkamer enkele aanpassingen gedaan. De stoel verplaatst naar het raam, kabels zo goed als weggewerkt en een muur voorzien van een laag behang.

Zoals het was:
Nu:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/68viwx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2dgm0sz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1htbps.jpg

Tevens een nieuwe A/V receiver, Yamaha RX-A2020. Had de afmeting niet gecontroleerd en blijkt dat deze toch wat groter is dan gedacht. Vandaar dat deze op mijn meubel staat :).

Overige apparaten:

- Samsung LE40A656
- Yamaha RX-A2020
- Magnat Zero 6
- Epson TW-3200 (Full HD)
- I-vsions TabTensiond scherm 92"
- Synology Nas
- Zotac Zbox met XBMC
- Zelfbouw subwoofer

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:19
panomi schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:22:
Ik heb in mijn woonkamer enkele aanpassingen gedaan. De stoel verplaatst naar het raam, kabels zo goed als weggewerkt en een muur voorzien van een laag behang.
Ten eerste vind ik het heel leuk hoe je dat scherm hebt verwerkt in je woning. Heb zelf ook zon soort muur en je hebt me op ideeën gebracht.

Alleen zie ik nog bij de linkerspeaker een draad over de vloer (en onder het kleed) lopen. Dat vind ik jammer. Had je niet een leiding in de muur kunnen frezen naar je receiver (of iig de hoek van de kamer, waar je rechterspeaker staat)? Aangezien je toch de muren ging behangen.
Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic