Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.581 views

• ribe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 22:25
renzo4000 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:50:
[...]

Kijk eens naar de BK XLS 400 of de SVS PB-1000.
De XXLS 400 moet dan vergeleken worden met de SVS SB-1000, allebei gesloten ontwerpen met een 12" woofer. Allebei zouden ze moeten kunnen voldoen aan de eisen, maar met deze film/muziek verhouding zou je ook kunnen kijken naar een gepoorte SVS PB-1000 of BK Monolith (tweedehands vaak <500) welke allebei wat meer druk geven (ik denk dat je dit bedoelt?).

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 18:37
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:13:
Zijn die goedkope beugels veilig om daar een dure tv aan te hangen ?

Stel mij de vraag of het wel slim is te besparen op een beugel waar een tv komt aan
te hangen die het veelvoud kost.

Wat zouden jullie gebruiken voor bv 55 inch ? Ik neem aan dat er toch wel mensen zijn die hier op het forum een 55 inch tegen de muur hebben hangen ?

Cheap merk of toch maar op safe spelen en vogels kiezen ?

http://www.avantius.nl/pr...list&utm_content=default1
Mijn 55 Inch niet Led CCFL hangt aan een beugel van 7 euro van de action.
Hangt super dicht op de muur!

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1192/1192298.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tvbeugelshop.nl/media/catalog/product/cache/32/thumbnail/500x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/O/M/OMN1080_ACTION3_1.JPG

Daar vragen ze er 40 voor maar is dezelfde beugel

[ Voor 15% gewijzigd door wimpie007 op 10-12-2013 12:15 ]

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:37
Een tv van 800 euro + hangen aan een beugel van 7 euro? Ik zou het niet aandurven...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:46
Xfix schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:27:
Een tv van 800 euro + hangen aan een beugel van 7 euro? Ik zou het niet aandurven...
Ach verschil met de meeste van die dingen is nu verdienen ze er 5 euro op en bij de andere 55 euro.

Ik heb er 1 van Vogel van 80 euro in de woonkamer, en 1 van 10euro van de Action in de slapkamer.
Beide hangen bijna vereeuwigd.

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Idd, altijd leuk die vergelijkingen wel een tv van 1000€+ maar niet een beugel van 100€, een telefoon van 600€ maar geen fatsoenlijk hoesje van 30€, game kopen van 60€ maar 0,98 cent aan een app teveel vinden.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 23:55

Chris van der G

Tailchakra

Dat beugeltje van €7,- werkt meer dan perfect, nooit problemen mee gehad. Ik zou het gewoon doen

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Mektheb schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:29:
[...]
Ik heb er 1 van Vogel van 80 euro in de woonkamer, en 1 van 10euro van de Action in de slapkamer.
Beide hangen bijna vereeuwigd.
De zwakste schakel zal toch altijd de pluggen blijven. Ik heb een Vogels Wall 1305 voor mijn 65" plasma. Het is allemaal goed en mooi verpakt en qua pluggen wat er bij wordt geleverd is de gemiddelde bouwmarkt er niets bij. Maar de beugel zelf stelt echt helemaal niets voor.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
Distrax1988 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:29:
Idd, altijd leuk die vergelijkingen wel een tv van 1000€+ maar niet een beugel van 100€, een telefoon van 600€ maar geen fatsoenlijk hoesje van 30€, game kopen van 60€ maar 0,98 cent aan een app teveel vinden.
Waarom zou je dingen in vaste verhouding moeten kopen? Als een goedkope beugel ook goed is dan is dat toch prima? Hij hoeft toch geen 100e te kosten?

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27
Als jij 2 forse schroeven / bouten met de juiste pluggen de muur indraait, dan mag er Vogels / Action / Bentley op staan; als je eraan kan hangen, blijft die TV ook echt wel aan de muur :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 11:58
ik zal een mooi voorbeeld geven:
ik werk op een papier lab en daar doen wij verschillende kracht testen op papier. een normaal blaadje a4 van 80gsm kan in de lengte richting (met een klem over de hele breedte) ruim 100 kilo weerstaan voor die breekt.

waar het om gaat is niet wat voor iets het is maar dat de kracht goed verdeelt wordt. die beugel al kost die 50 cent lekker boeien, gewoon normale pluggen in een normale muur blijven prima hangen. als jij je vogel beugel in je gips plafond schroeft komt die ook met gipsplaat en al naar beneden keilen.

[ Voor 3% gewijzigd door thedon46 op 10-12-2013 15:43 ]

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-10 13:08
Ik ben nu bijna een jaar bezig met het maken van een dedicated bioscoopzaal. Het is nogal donker en ik heb geen goede camera dus de fotos zien er wat korrelig uit:

"Voorkant"
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/11kxf9h.jpg

"Achterkant"
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1zx8cx5.jpg

Mijn setup:
- Epson 8100W beamer
- Kingpin spanscherm, 240cm
- HTPC, zelfbouw (i3 + GTX 660 voor MadVr)
- Onkyo 818 & Onkyo 414 receivers
- Ziggo Humax kastje
- Xbox 360
- 9.1 speaker setup:
- Jamo S608HCS
- De center speaker heb ik vandaag vervangen door een Jamo D 600 LCR
- Front Height zijn Jamo S604
- Front Wide zijn Jamo s406 (experimentje)
- Subwoofer is een SVS PB 1000
- Een berg HDMI kabeltjes van de Action

De stoelen heb ik bij een winkel in Enkhuizen gekocht in de uitverkoop. De middelste 2 zijn elektrisch verstelbaar. De muur waar het scherm aan hangt is zwart geverfd evenals het plafond. De muren aan de zijkanten hebben zwarte gordijnen ervoor hangen.

De beamer mount heb ik uit noodzaak zelf gemaakt; 4 keilbouten in het plafond, draadeind eraan en daar een plank onder. Op deze manier kan ik de beamer perfect waterpas zetten. Eerst had ik een mount gekocht maar bijna alle mounts hebben een kogelgewricht, hierdoor krijg je de beamer eigenlijk nooit helemaal strak recht tegenover je scherm.

Het blijft een work in progress. Mijn voornaamste doel is om een film zo perfect mogelijk te beleven, vandaar dat alles zwart is. Ik heb zelfs zwarte doeken op sommige speakers gelegd (alleen op de zijkant) om strooilicht van het scherm op te vangen.

Verlichting, tafeltjes, blauwe en rode gordijnen etc. komen bij de ikea vandaan.

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:39
Heerlijk zo een dedicated kamertje!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:54
Nice!! Zoiets wil ik ook :P !

Wat zijn de afmetingen van de ruimte? Waarom 2 receivers?

[ Voor 1% gewijzigd door Pjotr22 op 10-12-2013 22:19 . Reden: typo ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:46
FeaR schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:09:
[...]

De zwakste schakel zal toch altijd de pluggen blijven. Ik heb een Vogels Wall 1305 voor mijn 65" plasma. Het is allemaal goed en mooi verpakt en qua pluggen wat er bij wordt geleverd is de gemiddelde bouwmarkt er niets bij. Maar de beugel zelf stelt echt helemaal niets voor.
Dat klopt inderdaad, gelukkig werk ik bij een bouwhandel ( icter ) dan zijn de fischer pluggen de " simpelste "

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 18:37
FeaR schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:09:
[...]

Daarom heb ik ook andere pluggen en schroeven gebruikt dan die erbij zaten ;-)
Hangt mooi strak aan de muur voor 7 euro

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ben tijdens een zakenreis een keer in een fabriek geweest waar ze doodleuk de ene dag een batch producten maken met een logo erop van een duur merk, en de volgende dag produceren ze dezelfde producten merkloos waardoor ze verkocht kunnen worden in een goedkoper segment.

Maar als jij denkt dat dure accessoires bij dure producten horen, dan vind ik dat prima ;)

• Defnosh
  • Laatst online: 13:31
Wootism schreef op woensdag 11 december 2013 @ 00:58:
[...]

Ben tijdens een zakenreis een keer in een fabriek geweest waar ze doodleuk de ene dag een batch producten maken met een logo erop van een duur merk, en de volgende dag produceren ze dezelfde producten merkloos waardoor ze verkocht kunnen worden in een goedkoper segment.

Maar als jij denkt dat dure accessoires bij dure producten horen, dan vind ik dat prima ;)
Haha geweldig dit _/-\o_
Het is natuurlijk ook een misplaatst gevoel he, van "ik ga mn dure televisie toch niet aan zo'n goedkoop beugeltje hangen??" En hier wordt uiteraard weer lekker aan verdiend.. Net als de verkopers die bij de tv een hdmi kabel van 65 euro verkopen met de tekst "maar met zo'n televisie van 1500 euro wilt u toch niet besparen op een simpel kabeltje?" 8)7

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
nMad schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:34:
Ik heb afgelopen weekend mijn BK XLS200 subwoofer verkocht. Nu ben ik op zoek naar een vervanger die lager gaat en mijn woonkamer wat gemakkelijker vult (35m2). Eisen: <€500,-, compact, >=12" woofer, -3db punt <25hz. Muziek / film verhouding is 25/75.

Enige aanbevelingen?
Als je je budget iets kunt oprekken is de SVS SB12-NSD een hele mooie! Die is op dit moment afgeprijsd van 700 euro voor 549 bij Hi-Fi Corner. :)

Voor 700 euro is het al een van de beste subwoofers in deze prijsklasse maar voor 550 is het helemaal een no-brainer!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
game kopen van 60€ maar 0,98 cent aan een app teveel vinden.
_O-

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
Gister bij Beter Beeld en Geluid mijn nieuwe Anthem MRX 510 receiver opgehaald. Deze gaat mijn huidige Pioneer VSX 2021 vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-LkHuRA7fh8k/Uqgfr9EkicI/AAAAAAAAGmw/zlx3SbXpJnI/w1123-h842-no/IMG_20131210_183140_small.jpg

Ik hoop dat ik vanavond wat tijd heb om de nieuwe ARC (Anthem Room Correction) te gebruiken.

Zijn er nog meer mensen die een Anthem hebben en ARC gebruiken ? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het draaien van de ARC software ?

[ Voor 5% gewijzigd door Da_Vinz op 11-12-2013 09:19 ]

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:28
LuPo schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:39:
Als je je budget iets kunt oprekken is de SVS SB12-NSD een hele mooie! Die is op dit moment afgeprijsd van 700 euro voor 549 bij Hi-Fi Corner. :)

Voor 700 euro is het al een van de beste subwoofers in deze prijsklasse maar voor 550 is het helemaal een no-brainer!
Die subwoofer ziet er inderdaad goed uit voor die prijs. Hoe is deze t.o.v. de BK XLS400? Qua prijs en specificaties zijn ze iig aardig vergelijkbaar.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Verwijderd

Mektheb schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 22:36:
[...]

Dat klopt inderdaad, gelukkig werk ik bij een bouwhandel ( icter ) dan zijn de fischer pluggen de " simpelste "
Bij de Vogels beugels zitten inderdaad Fischer pluggen en die liggen ook in het schap bij de Gamma hoor. Ik heb net een nieuwe woning met gipsplaten als muur. Daar gebruik ik overal van die Fischer metalen "paraplu" pluggen en die liggen gewoon bij de Gamma.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Da_Vinz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:16:
Gister bij Beter Beeld en Geluid mijn nieuwe Anthem MRX 510 receiver opgehaald. Deze gaat mijn huidige Pioneer VSX 2021 vervangen.

[afbeelding]

Ik hoop dat ik vanavond wat tijd heb om de nieuwe ARC (Anthem Room Correction) te gebruiken.

Zijn er nog meer mensen die een Anthem hebben en ARC gebruiken ? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het draaien van de ARC software ?
Gaaf zo'n Anthem, ben erg benieuwd naar je bevindingen. En waarom ben je voor anthem gegaan?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-11 22:26
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:10:
[...]

Bij de Vogels beugels zitten inderdaad Fischer pluggen en die liggen ook in het schap bij de Gamma hoor. Ik heb net een nieuwe woning met gipsplaten als muur. Daar gebruik ik overal van die Fischer metalen "paraplu" pluggen en die liggen gewoon bij de Gamma.
Klopt! :) Voor een solide wand (baksteen en beton) is de SX-plug een aanrader. Voor alle zachtere wanden natuurlijk een gipsplug van toggler :P

• el-jorge
  • Laatst online: 27-10 14:55

el-jorge

turn around and feel the vibe

nMad schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:03:
[...]

Die subwoofer ziet er inderdaad goed uit voor die prijs. Hoe is deze t.o.v. de BK XLS400? Qua prijs en specificaties zijn ze iig aardig vergelijkbaar.
Als ik uit die 2 zou moeten kiezen dan is de SVS een no-brainer.

Spielerei...

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jens17 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:49:
[...]

Klopt! :) Voor een solide wand (baksteen en beton) is de SX-plug een aanrader. Voor alle zachtere wanden natuurlijk een gipsplug van toggler :P
Ik heb gewoon de M10 keilbouten gebruikt waarmee ik ook de keukenkastjes heb opgehangen. Denk niet dat die nog zomaar los gaan komen :P En de steun, die kostte niets behalve 2 boutjes en een stukje metalen strip Die ik aan elkaar gelast heb. Maar dat lag hier nog als restant.

• nMad
LuPo schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:39:

el-jorge schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:24:
Als ik uit die 2 zou moeten kiezen dan is de SVS een no-brainer.
Bedankt, door jullie heb ik weer €550,- uitgegeven voor mijn home cinema ;) De SVS SB-12-NSD is besteld bij hificorner >:) Ik heb veel lovende reviews gelezen. Voor puur films en series zou de PB-1000 of PB-12-NSD nog geschikter zijn geweest, maar deze is geschikter voor mijn gebruik en waf.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
Max Hunt schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:54:
Ik ben nu bijna een jaar bezig met het maken van een dedicated bioscoopzaal. Het is nogal donker en ik heb geen goede camera dus de fotos zien er wat korrelig uit:

"Voorkant"
[afbeelding]

"Achterkant"
[afbeelding]

Mijn setup:
- Epson 8100W beamer
- Ziggo Humax kastje
- Xbox 360
- 9.1 speaker setup:
- Jamo S608HCS

De stoelen heb ik bij een winkel in Enkhuizen gekocht in de uitverkoop. De middelste 2 zijn elektrisch verstelbaar. De muur waar het scherm aan hangt is zwart geverfd evenals het plafond. De muren aan de zijkanten hebben zwarte gordijnen ervoor hangen.

De beamer mount heb ik uit noodzaak zelf gemaakt; 4 keilbouten in het plafond, draadeind eraan en daar een plank onder. Op deze manier kan ik de beamer perfect waterpas zetten. Eerst had ik een mount gekocht maar bijna alle mounts hebben een kogelgewricht, hierdoor krijg je de beamer eigenlijk nooit helemaal strak recht tegenover je scherm.

Het blijft een work in progress. Mijn voornaamste doel is om een film zo perfect mogelijk te beleven, vandaar dat alles zwart is. Ik heb zelfs zwarte doeken op sommige speakers gelegd (alleen op de zijkant) om strooilicht van het scherm op te vangen.

Verlichting, tafeltjes, blauwe en rode gordijnen etc. komen bij de ikea vandaan.
Ziet er gaaf uit zeg. Een tip, de achterste twee speakers zou je eens recht tegenover elkaar moeten zeggen en ervaar het geluid is. Heb dit vorige week gedaan en het geluid is een stuk ruimtelijker.

• Jag
Gaaf project! Fijn om een dedicated ruimte ervoor te hebben ook. Heb je wel eens geprobeerd de surrounds te hangen? Werkt in mijn ervaring het beste. En voegen de front wides wat toe?

• Da_Vinz
Wicked-Game schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:17:
[...]

Gaaf zo'n Anthem, ben erg benieuwd naar je bevindingen. En waarom ben je voor anthem gegaan?
Helaas gisteravond nog niet echt kunnen 'testen'. Maar had wel al het idee dat de surround kanalen een stuk meer meespeelden dan voorheen...
Ik hoop vanavond ARC te kunnen laten draaien... daar heb ik eigenlijk wel hoge verwachtingen van. Dat was voor mij ook de voornaamste reden om voor Anthem te gaan...
Daarnaast is het natuurlijk ook weer een klasse hoger dan de Pioneer die ik heb (deze staat overigens te koop :*) )

Verwijderd

jens17 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 10:49:
[...]

Ook Toggler hebben ze gewoon bij de Gamma. Heb hier een paar zakjes liggen, maar de Fischer HM's vond ik fijner werken, helemaal met die "trektang".

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:39
Als je helaas een wand hebt van steen met daarop houten schrootjes en daar weer kunststof panelen (ik weet :X ), hoe kan je dan het beste een (65 inch) tv ophangen zonder dat deze er binnen drie keer vanaf kukelt?

Lastigste is dan wel nog: heb graag zo'n muurbeugel waar je de hele tv mee kunt kantelen en naar je toe kunt trekken, dus nog "erger" dan een vaste opstelling aan de muur. In dat geval zou ik het nog wel aandurven om een beetje aan te rommelen omdat er dan veel minder verticale krachten zijn, lijkt mij :)

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Ik heb zelf goede ervaringen met tuimelpluggen.

http://apps.fischer.de/po...#hyperlinkdescriptionhead

En om precies te zijn, deze,
https://www.gammabouwmark...id%3db_product_b021839867

Zelf een bout indraaien en het zit muurvast. Ik heb hier dikke eiken planken hangen met die dingen aan een gipswandje.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:50

[afbeelding]
Leuk beestje hoor, zit zelf ook al een tijdje naar de MRX x10 series te kijken, maar kon ze tot nu toe nog nergens op prijslijsten vinden in nederland. Mag ik vragen hoeveel het je gekost heeft?

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:24:
Ik heb zelf goede ervaringen met tuimelpluggen.

http://apps.fischer.de/po...#hyperlinkdescriptionhead

En om precies te zijn, deze,
https://www.gammabouwmark...id%3db_product_b021839867

Zelf een bout indraaien en het zit muurvast. Ik heb hier dikke eiken planken hangen met die dingen aan een gipswandje.
Dank je wel! Dus daarmee kan ik zonder teveel zorgen iets als deze gebruiken voor m'n tv? :) Zijn "maar" 4 boorgaatjes en ik vind ze zo dicht bij elkaar zitten dat ik bang ben dat het fout gaat.

• nMad
Brad Pitt schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:35:
[...]

Dank je wel! Dus daarmee kan ik zonder teveel zorgen iets als deze gebruiken voor m'n tv? :) Zijn "maar" 4 boorgaatjes en ik vind ze zo dicht bij elkaar zitten dat ik bang ben dat het fout gaat.
Als alleen kantelen genoeg is dan is dit misschien een betere beugel in jouw situatie?

Verwijderd

Je hebt die pluggen in diverse maten die allemaal verschillende kilo's kunnen hebben. Hoe dik is de muur totaal? Het idee van die pluggen is natuurlijk dat ie in een holle ruimte gaat uitkomen waarna hij uitklapt.

• Brad Pitt
nMad schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:38:
[...]

Als alleen kantelen genoeg is dan is dit misschien een betere beugel in jouw situatie?
Nee dat vind ik helemaal niks, want "heb graag zo'n muurbeugel waar je de hele tv mee kunt kantelen en naar je toe kunt trekken" ;)
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:39:
Je hebt die pluggen in diverse maten die allemaal verschillende kilo's kunnen hebben. Hoe dik is de muur totaal? Het idee van die pluggen is natuurlijk dat ie in een holle ruimte gaat uitkomen waarna hij uitklapt.
Hmmm, true... Werkelijk geen idee hoe dik of dun die wand is. Eerst gaatje boren en dan testen of zo.

[ Voor 31% gewijzigd door Brad Pitt op 11-12-2013 13:47 ]

• Royeboi
  • Laatst online: 09-11 13:53
Max Hunt schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:54:

"Voorkant"
[afbeelding]

"Achterkant"
[afbeelding]

Mijn setup:
- Epson 8100W beamer
- Ziggo Humax kastje
- Xbox 360
- 9.1 speaker setup:
- Jamo S608HCS
Hele discussie over plugjes en wandbeugels, en maar weinig reacties van de foto's hier?

Ziet er erg mooi uit hoor! Kan ik alleen nog maar van dromen voorlopig, een dedicated Home Cinema room. Heb je hier een kelder voor of doe je dit gewoon in een ongebruikte kamer? Buren?

Ik hoop dat je nog eens een keer kan posten maar dan met een goede kwaliteit camera, meer foto's zouden leuk zijn om te zien.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Da_Vinz
Sleepkever schreef op woensdag 11 december 2013 @ 13:28:
[...]

Leuk beestje hoor, zit zelf ook al een tijdje naar de MRX x10 series te kijken, maar kon ze tot nu toe nog nergens op prijslijsten vinden in nederland. Mag ik vragen hoeveel het je gekost heeft?
Voor de MRX 510 heb ik 1799 euro betaald. Als ik me niet vergis kosten de 310 en 710, 1299 en 2299 respetievelijk. Neem anders even contact op met Bjorn van Beter Beeld & Geluid. Daar heb ik m ook gehaald.

• Jag
Da_Vinz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:56:
Ik hoop vanavond ARC te kunnen laten draaien... daar heb ik eigenlijk wel hoge verwachtingen van.
Goh, het is wel een lastig onderwerp hoor die auto room correction systemen. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaring met MACC van Pioneer, en dan alleen het standing wave control deel.

Delays meten automatisch: prima te doen. Levels meten, ook relatief makkelijk. Maar farfield metingen (op luisterpositie dus) en dan een full range target curve nastreven, dat is een soort self fullfilling prophacy wmb. Je hebt een target curve, een gemeten curve, dan maak je wat PEQ filters aan, en dat krijg je je target curve. Klinkt simpel en is het ook. Alleen dan zet je de audio aan, en klinkt het over het algemeen k*t :+. Dat komt omdat onze oren/brein anders horen dan de microfoon/software, die geen onderscheid maakt in richting en binnen een bepaald interval alles optelt.

Wil niet zeggen dat het nooit een verbetering is om dit toe te passen, maar denk dat het redelijk vaak beter is zonder dan met. Zelf doen op gehoor (evt met meting als ondersteuning) is nog het beste.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-11 17:02
Heeft iemang toevallig ervaring met die 90 graden HDMI stekkertjes? Nu de tv netjes hangt wil ik de kabel ook achter op mijn sony 46W4500 aan kunnen sluiten maar dan moet de kabel wel de hoek om naar beneden gezien die anders de tv van de muur af duwt. Op zich geen grote ramp qua kijken maar ideaal is anders. NU vind ik van die HDMI stekkertjes waarmee je de aansluiting 90 graden naar beneden kan draaien. Kost me dat beeldkwaliteit oid?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• iop
  • Laatst online: 14:17

iop

Ja, je moet nu in een hoek van 90 graden op de bank liggen, anders kan je niets meer zien. op de rug dus...met je hoofd waar je voeten waren.

...of nee.

(kies je meest voor de hand liggende antwoord maar)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• Royeboi
lj_tree schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:10:
Heeft iemang toevallig ervaring met die 90 graden HDMI stekkertjes? Nu de tv netjes hangt wil ik de kabel ook achter op mijn sony 46W4500 aan kunnen sluiten maar dan moet de kabel wel de hoek om naar beneden gezien die anders de tv van de muur af duwt. Op zich geen grote ramp qua kijken maar ideaal is anders. NU vind ik van die HDMI stekkertjes waarmee je de aansluiting 90 graden naar beneden kan draaien. Kost me dat beeldkwaliteit oid?
Ik wil je best helpen (hint: Ebay) maar dit is echt niet het topic om dit soort dingen in te vragen.

• boomr
Royeboi schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:16:
[...]

Ik wil je best helpen (hint: Ebay) maar dit is echt niet het topic om dit soort dingen in te vragen.
Nou, ik krijg ze wel gevonden...maar het is meer de vraag of het qua beeldkwaliteit slecht is oid?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:45
Royeboi schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:16:
[...]

Hij vraagt toch om ervaringen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-11 21:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

lj_tree schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:18:
[...]

Nou, ik krijg ze wel gevonden...maar het is meer de vraag of het qua beeldkwaliteit slecht is oid?
Als hij werkt dan heb je geen verminderde beeldkwaliteit. Dat is het mooie van HDMI het werkt wel of het werkt niet maar eigenlijk zit daar niets tussen in qua kwaliteitsverlies.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweak-Freak op 11-12-2013 14:25 ]

• Royeboi
lj_tree schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:18:
[...]

Als het aansluit, dan sluit het aan, net als bij rechte kabels. Zo lang ze stevig genoeg zijn. Alsnog niet de plaats om dit te vragen.
Bad Brains schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:22:
[...]

Hij vraagt toch om ervaringen.
Lees de Topic Warning hieronder eens? Alleen de eerste bullet hoef je maar door te nemen...

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:45
Royeboi schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:24:

Lees de Topic Warning hieronder eens? Alleen de eerste bullet hoef je maar door te nemen...
pfft, lezen is niet je beste vak.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

Vrijdag

De Zwarte

lj_tree schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:10:
Ik heb laatst bij de Lidl een hdmi kabel met flexibele en draaibare stekkers gekocht voor €4,99.
Werkt fantastisch en het is net alsof je in de film zit. De kleuren worden levendiger, dialogen scherper (alsof Tarantino himself alles schrijft!) en vele plotholes in films zijn verdwenen. Ook zorgt het voor betere explosies in doorgaans saaie arthouse films en brengt het een prachtig kleurenpalet in film-noir. Tevens is het laag lager en het midden en hoog dynamischer.
Extra mooi meegenomen is dat het de lensflares in J.J. Abrams films vermindert met zeker 87%!

Kortom, ik zeg doen!

8) :+

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 11-12-2013 15:03 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

[afbeelding]

Mooi ding!
Ik dacht dat de MRX510 pas volgend jaar in de winkel zou komen, ik heb zelf sinds een tijdje een MRX500 voor een mooi prijsje kunnen kopen omdat de 510 eraan kwam.
Voor mij iig nooit meer wat anders dan een Anthem, ik ben echt verliefd op dat ding, hij klinkt geweldig en dit is de eerste receiver waarmee ik geen HDMI problemen heb, alles werkt gewoon.
Jouw 510 heeft een iets nieuwere versie van ARC en die werkt ook via USB, je moet het gewoon draaien vanaf een laptop, ff de nieuwste versie van de site downloaden en het calibratiebestandje van je microfoon staat op de bijgeleverde CD.

• Da_Vinz
Jag schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:04:
[...]

Goh, het is wel een lastig onderwerp hoor die auto room correction systemen. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaring met MACC van Pioneer, en dan alleen het standing wave control deel.

Delays meten automatisch: prima te doen. Levels meten, ook relatief makkelijk. Maar farfield metingen (op luisterpositie dus) en dan een full range target curve nastreven, dat is een soort self fullfilling prophacy wmb. Je hebt een target curve, een gemeten curve, dan maak je wat PEQ filters aan, en dat krijg je je target curve. Klinkt simpel en is het ook. Alleen dan zet je de audio aan, en klinkt het over het algemeen k*t :+. Dat komt omdat onze oren/brein anders horen dan de microfoon/software, die geen onderscheid maakt in richting en binnen een bepaald interval alles optelt.

Wil niet zeggen dat het nooit een verbetering is om dit toe te passen, maar denk dat het redelijk vaak beter is zonder dan met. Zelf doen op gehoor (evt met meting als ondersteuning) is nog het beste.
Wat hier ook meespeelt is dat de microfoon van Pioneer (en ook van Denon etc) niet gecalibreert is. Bij ARC krijg je een CD met een correctie bestand speciaal voor die microfoon, zodat de gemeten waardes ook correct zijn.... Verder gebruikte in bij MCACC geen microfoonstandaard maar een stapel kussens wat de meeting ook niet ten goede komt...

Daarnaast zie je ook helemaal niet wat het systeem (probeert) te doen bij MCACC. Bij ARC zie je de gemeten waardes per kanaal in een grafiek en ook curve die ARC ervan probeert te maken... heel inzichtelijk dus. Maar hoe dit precies allemaal werkt en welke mogelijkheden je hebt binnen de ARC software weet ik ook nog niet...

Bovenstaand zijn voor mij allemaal redenen (of aannames) die ervoor hebben gezorgd dat ik voor Anthem met ARC ben gegaan.

• Da_Vinz
Bierkameel schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:10:
[...]

Mooi ding!
Ik dacht dat de MRX510 pas volgend jaar in de winkel zou komen, ik heb zelf sinds een tijdje een MRX500 voor een mooi prijsje kunnen kopen omdat de 510 eraan kwam.
Voor mij iig nooit meer wat anders dan een Anthem, ik ben echt verliefd op dat ding, hij klinkt geweldig en dit is de eerste receiver waarmee ik geen HDMI problemen heb, alles werkt gewoon.
Jouw 510 heeft een iets nieuwere versie van ARC en die werkt ook via USB, je moet het gewoon draaien vanaf een laptop, ff de nieuwste versie van de site downloaden en het calibratiebestandje van je microfoon staat op de bijgeleverde CD.
En heb uploaden van de correcties naar de MRX gaat nu ook via de UTP kabel... schijnt een stuk sneller te werken dan via de seriele kabel.. ben benieuwd...

Je geeft aan helemaal weg te zijn van Anthem... ben benieuwd wat je hiervoor voor een receivers hebt gehad ?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

ARC werkt echt geweldig, het is een eigen systeem van Anthem en niet ingekocht zoals Audyssey.
Zonder ARC klinkt die Anthem al goed maar na calibratie weet je echt niet wat je overkomt, het lijkt alsof je midden in het geluid zit en je speakers zijn ook niet meer te plaatsen.

^^
Ik had hiervoor een dure set van Primare, daarna een NAD T757 geprobeerd en dat was geen succes en toen ben ik voor de Anthem gegaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Bierkameel op 11-12-2013 15:14 ]

• Royeboi
Bad Brains schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:25:
[...]

pfft, lezen is niet je beste vak.
Lezen is niet mijn vak? Het topic heet nota bene 'Post hier foto's en specs van je home cinema!'', en niet ''Wat voor 90-graden HDMI kabels moet ik aanschaffen?'' Wie moet hier nu beter lezen? Je kunt eigenwijs blijven doen, feit blijft dat dit topic niet bedoeld is voor aankoopadvies van HDMI kabels om er vervolgens een discussie over te beginnen. Je kunt je poot stijf blijven houden, maar dit is gewoon niet het juiste topic om dit soort vragen in te stellen.

• boomr
Vrijdag schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:01:
[...]

Ik heb laatst bij de Lidl een hdmi kabel met flexibele en draaibare stekkers gekocht voor €4,99.
Werkt fantastisch en het is net alsof je in de film zit. De kleuren worden levendiger, dialogen scherper (alsof Tarantino himself alles schrijft!) en vele plotholes in films zijn verdwenen. Ook zorgt het voor betere explosies in doorgaans saaie arthouse films en brengt het een prachtig kleurenpalet in film-noir. Tevens is het laag lager en het midden en hoog dynamischer.
Extra mooi meegenomen is dat het de lensflares in J.J. Abrams films vermindert met zeker 87%!

Kortom, ik zeg doen!

8) :+
Hahaha top reactie! Duidelijk verhaal hierboven. ik ga es wat stekkertjes kopen. Thanks voor de input.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

Vrijdag

De Zwarte

lj_tree schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:34:
[...]

Hahaha top reactie! Duidelijk verhaal hierboven. ik ga es wat stekkertjes kopen. Thanks voor de input.
8)

Ik heb trouwens ook nog een haaks koppelstukje liggen die ik niet kan gebruiken omdat die de verkeerde kant op buigt, niet gecheckt van tevoren :X . Let dus op dat je wel de aansluitingen naar de goede kant hebt omdat je anders alsnog met een kabellus achter je tv zit.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Afgelopen weken mijn "home cinema" ook voorzien van wat nieuwe spulletjes. Eerste aanschaf was een nieuwe versterker. Heb gekozen voor de Marantz PM15S. Deze past goed bij mijn Marantz SR 7005 AV reciever. Met deze combi is het door de "power amp direct" optie op de versterker mogelijk om, bij het kijken naar films, het geluid van de frontspeakers via de versterker te laten lopen. Daarnaast heb ik met deze versterker in stereo een veel beter geluid.

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s10/v114/p525287988-4.jpg

Tweede uitbreiding was een Bleusound Node. Deze heb ik gekocht om met groot gebruiksgemak en behoorlijk goede kwaliteit muziek te kunnen streamen naar mijn nieuwe versterker. Ben tot dusverre dik tevreden met deze aanschaf. Apparaat is heel goed te bedienen via de Ipad App en klinkt ook prima.

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s10/v104/p830332018-4.jpg

Afgelopen weekend dan de laatste uitbreiding. Een paar nieuwe front speakers die mij inmiddels 20 jaar oude MB Quart 600 speakers mogen aflossen. De MB Quarts gebruik ik nu als rear speaker. De nieuwe speakers zijn de Tannoy Precision 6.4.

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s5/v132/p664931629-5.jpg

Totaal plaatje

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s10/v100/p642700218-4.jpg

Mijn set bestaat nu uit:
Samsung 46 inch LED TV
Marantz SR 7005 reciever
Marantz UD 5005 blu ray speler
Marantz PM15SE LE versterker
Bluesound Node

Tannoy Precision 6.4 speakers (front)
MB Quart 600 speakers (rear)
Quadral (center speaker)

In de nabije toekomst nog een SA-CD speler, andere center speaker en meubel. Voorlopig dik tevreden met de kwaliteit van beeld en geluid.

• Jag
Da_Vinz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:10:
[...]

Wat hier ook meespeelt is dat de microfoon van Pioneer (en ook van Denon etc) niet gecalibreert is. Bij ARC krijg je een CD met een correctie bestand speciaal voor die microfoon, zodat de gemeten waardes ook correct zijn.... Verder gebruikte in bij MCACC geen microfoonstandaard maar een stapel kussens wat de meeting ook niet ten goede komt...

Daarnaast zie je ook helemaal niet wat het systeem (probeert) te doen bij MCACC. Bij ARC zie je de gemeten waardes per kanaal in een grafiek en ook curve die ARC ervan probeert te maken... heel inzichtelijk dus. Maar hoe dit precies allemaal werkt en welke mogelijkheden je hebt binnen de ARC software weet ik ook nog niet...

Bovenstaand zijn voor mij allemaal redenen (of aannames) die ervoor hebben gezorgd dat ik voor Anthem met ARC ben gegaan.
Het zou ook best kunnen dat ARC de beste implentatie van deze methode is. Het is iig een stuk inzichtelijker dan Audyssey. Ook het calibreren van de mic is netjes om te doen, alleen zijn de verschillen in response waarschijnlijk waarschijnlijk een stuk kleiner dan de variaties in de response die ontstaan door mic plaatsing. Ook is het relatief eenvoudig een omnidirectionele mic te maken die volledig flat is, behalve als je geïnteresseerd bent in die laatste tienden van een dB variatie in de respons, dan wordt het duur :).

Dat laat onverlet dat met far field metingen naar een target curve toe EQ-en, eigenlijk alleen echt goed werkt in een anechoische kamer. En wie leeft er nou in een anechoische kamer :P? In mijn ervaring valt er in de thuis situatie vaak heel veel verbetering te behalen door de staande golven eruit te halen met smalle (hoge Q) filters, omdat die vaak het geluid overheersen en de bas monotoon maken. De rest is lastig en zal slechts soms tot het gewenste resultaat leiden.

Er wordt ook vaak beweerd dat het gekopieerd wordt van de pro audio wereld. Alleen gebruiken pro audio systeem engineers in de regel ook alleen maar metingen voor het instellen van delays van de verschillende luidspreker clusters. De rest wordt op gehoor gedaan. Behalve dan in de installatie markt van bioscopen, daar wordt volgens mij wel uit de behoefte van uniformiteit/protocollair werken wel gebruik gemaakt van een vaste meet methodiek. Maar dat klinkt dan ook redelijk vaak waardeloos :+.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-10 13:08
Jag schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:20:
[...]Gaaf project! Fijn om een dedicated ruimte ervoor te hebben ook. Heb je wel eens geprobeerd de surrounds te hangen? Werkt in mijn ervaring het beste. En voegen de front wides wat toe?
Ophangen is niet mogelijk omdat aan de rechterkant van de kamer een raam zit (van 2x2,5m).

Ik ben van plan een keer een goede camera te lenen van iemand om meer foto's te maken.

Of de front wide speakers wat toevoegen ben ik nog steeds niet achter gekomen. Sinds ik ze heb lijkt muziek bijvoorbeeld veel "ruimtelijker" te klinken ook al worden die wides op dat moment niet gebruikt. Ik zou een paar films met elkaar moeten vergelijken maar tot nu toe maak ik daar geen tijd voor. Ook al zouden de wides niks toevoegen, voor nu is het placebo effect sterk genoeg :)

• Jag
Max Hunt schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:03:
[...]
Ophangen is niet mogelijk omdat aan de rechterkant van de kamer een raam zit (van 2x2,5m).

Ik ben van plan een keer een goede camera te lenen van iemand om meer foto's te maken.

Of de front wide speakers wat toevoegen ben ik nog steeds niet achter gekomen. Sinds ik ze heb lijkt muziek bijvoorbeeld veel "ruimtelijker" te klinken ook al worden die wides op dat moment niet gebruikt. Ik zou een paar films met elkaar moeten vergelijken maar tot nu toe maak ik daar geen tijd voor. Ook al zouden de wides niks toevoegen, voor nu is het placebo effect sterk genoeg :)
Achterwand gebruiken een optie? Je fspeakers aan de voorkant zijn zo wel in de meerderheid, 7 vs 2 :).
Bierkameel schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:10:
...is de eerste receiver waarmee ik geen HDMI problemen heb, alles werkt gewoon.
Bierkameel schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:13:
Ik had hiervoor een dure set van Primare, daarna een NAD T757 geprobeerd en dat was geen succes en toen ben ik voor de Anthem gegaan.
Dus je hebt één receiver gehad met HDMI-problemen (de NAD). Komt op mij over alsof je diverse merken en types hebt geprobeerd en alles HDMI-issues had.

• perpixel
  • Laatst online: 18:59
Max Hunt schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:03:
[...]

Zelfs als die wide's niet aan staan kunnen ze nog wel voor reflecties zorgen (speaker membraan gaat meetrillen dus lijkt alsof het geluid van daar komt) Misschien dat dit je geluidsbeeld enigszins heeft veranderd?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

FeaR schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:35:
Dus je hebt één receiver gehad met HDMI-problemen (de NAD). Komt op mij over alsof je diverse merken en types hebt geprobeerd en alles HDMI-issues had.
Die NAD was wel een bewuste keuze om de Primare set te vervangen, maar die NAD had ook een firmware probleem (plopjes) en dat was alleen op te lossen door hem naar NAD op te sturen, dus heb ik het ding na 2 weken terug gestuurd naar de leverancier.
Daarna heb ik nog een Onkyo TX-NR818 van een collega geprobeerd maar ook die gaf problemen met mijn Amino HDTV decoder, waarschijnlijk is die laatste een shit apparaat.
Dus toen was de zoektocht naar een receiver met goed geluid en die WEL zelf te updaten is, daardoor kwam ik al snel bij Anthem uit en die werkt gek genoeg wel goed met die Amino.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:42

DjVe

Hatsaflats!

Die Amino geeft geen problemen als de pin 13 voor HDMI CEC eruit weet te halen. Dat kan ook zonder breekwerk als je een HDMI->DVI->HDMI kabel/koppelstukje pakt.

• Jag
Mijn Pioneer LX52 heeft ook hdmi problemen (met 2 outputs in gebruik), loopt er zelfs op vast, hdmi is ondoorgrondelijk.

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:12
Het gaat vaak over onbenullige plugjes in een wand maar @Faxe, prachtige versterker en Tannoy speakers heb jij. Complimenten en veel luisterplezier!

• Pjotr22
DjVe schreef op woensdag 11 december 2013 @ 17:20:
Die Amino geeft geen problemen als de pin 13 voor HDMI CEC eruit weet te halen. Dat kan ook zonder breekwerk als je een HDMI->DVI->HDMI kabel/koppelstukje pakt.
Zou dat het handshake probleem kunnen fixen?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Pjotr22 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 07:44:
[...]

Zou dat het handshake probleem kunnen fixen?
Dat weet ik niet, maar die Amino decoders laten rare dingen doen met apparatuur. Bij zeker de helft van de TV problemen heb ik het op die manier opgelost.

Voor bij de PC een leuk Mirage setje op de kop weten te tikken bestaand uit de omni50 en de s8 subwoofer. Voor de grap even in de woonkamer aangesloten en ben aangenaam verrast! Met de reflexpoort open is die een beetje zwabberig in het laag, maar met een sok in de poort is het een lekker muzikaal subje! Natuurlijk klinkt de sunfire wel beter, maar de Mirage geeft wel een lekker aangevette sound met elektronische muziek 8)

Afbeeldingslocatie: https://ybhepw.bn1302.livefilestore.com/y2ppH7ONf1FR-Va5QNPouVkskeWgDCpg6La9ErTkI2vJfdQDN21F56xt_9SuEn4fkpsNKBIDc76lMuuX-OigLkoKAdyOkTJzz96Mlgs07XQpqo/IMG_20131214_151705.jpg?psid=1

[ Voor 12% gewijzigd door DjVe op 14-12-2013 16:11 ]

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-11 17:37

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Veranderingen hier thuis :D

Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/fotos/Inrichting/15-12-2013/600px/IMG_1709.JPG

Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/fotos/Inrichting/15-12-2013/600px/IMG_1710.JPG

Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/fotos/Inrichting/15-12-2013/600px/IMG_1701.JPG

Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/fotos/Inrichting/15-12-2013/600px/IMG_1702.JPG

Wat vind/zie je allemaal op de foto's of is niet zichtbaar maar is er wel :P:

- TV: Panasonic TX-P50VT30E
- Blu-Ray: Panasonic DMP-BDT 310 & Pioneer BDP-150-K(tijdelijk, is van ouders)
- Receiver: Pioneer VSX-AX2AS-S Receiver
- Speakers: 2x KEF Q900 + 2x KEF Q700
- HTPC: i3-3220, 16GB, Ubuntu met XBMC
- Platenspeler: Pioneer PL-510

Tot voorkort had ik mijn oude Pioneer SX-6000 hier allemaal op aangesloten staan, maar ik wilde toch eens wat surround geluid. Helaas had/heb ik op dit moment niet het geld om een nieuwe receiver te kopen en ik wilde niet een goedkopere maar mindere kopen. Dus heb ik op marktplaats deze 'oude' Pioneer VSX-AX2AS-S aangeschaft, de enige receiver daarboven was de VSX-AX4ASi-S en die was qua versterking identiek(volgens de service manuals qua onderdelen iig :P).
Speelt mooi, surround muziek is nu erg leuk iig, en films ook natuurlijk.

Ik mis nu alleen nog een center eigenlijk, en voor later een subwoofer, al ben ik tot nu toe met vier vloerstaanders best aardig voorzien maar het kan natuurijk veel strakker.

Owja cable-management, ja dat moet nog :P

• nMad
Priyantha Bleeker schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:52:
Ik mis nu alleen nog een center eigenlijk, en voor later een subwoofer, al ben ik tot nu toe met vier vloerstaanders best aardig voorzien maar het kan natuurijk veel strakker.
Leuk setje!

Zou je de center echt missen, aangezien je fronts zo dicht op elkaar staan?

Je moet je surrounds ook nog even circa 90 graden draaien :9

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

nMad schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:48:
[...]

Leuk setje!

Je moet je surrounds ook nog even circa 90 graden draaien :9
Denk niet dat ik een Center écht daadwerkelijk mis nee,
De receiver maakt sowieso een phanthom Center channel met de twee fronts :)

Ja die surrounds zouden 90 graden gedraaid moeten staan ja volgens de Dolby regeltjes enzo, maar ik denk eigenlijk dat dat niet echt hier gaat werken door de beperkte ruimte.
Als ik de speakers zou draaien dan dan staan ze echt tegen de bank aan.

Verwijderd

Een center is onmisbaar in een setup. Al die nepoplossingen die een receiver kan creëren vallen in het niet bij een daadwerkelijke center. Hoe dicht je speakers ook bij elkaar staan.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

nMad schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:48:
[...]

Leuk setje!

Ja, bij DTS zitten de signalen elk in een apart kanaal, als je dat dus afspeelt op een 4.0 set hoor je de stemmen bijna niet.
De center speaker is juist de belangrijkste speaker in een 5.1 setup en die geeft het meest weer, de rest is alleen voor de effecten.

• nMad
Priyantha Bleeker schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:18:
Ja die surrounds zouden 90 graden gedraaid moeten staan ja volgens de Dolby regeltjes enzo, maar ik denk eigenlijk dat dat niet echt hier gaat werken door de beperkte ruimte.
Als ik de speakers zou draaien dan dan staan ze echt tegen de bank aan.
Had je dan niet beter twee boekenplank speakers op stands als surrounds kunnen gebruiken? :P
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 15:23:
Een center is onmisbaar in een setup. Al die nepoplossingen die een receiver kan creëren vallen in het niet bij een daadwerkelijke center. Hoe dicht je speakers ook bij elkaar staan.
De receiver creëert geen nep oplossing, dat doet je brein in combinatie met de twee front speakers. En dat is niet nep, maar wel anders dan een center speaker.

Met name als je zitposities hebt die ver uit het midden van de twee speakers zijn zul je voordeel bereiken met een center. Anders krijg je een zgn 'dialog shift' naar links of rechts van de TV. Phantom center is dan geen center meer.

[ Voor 11% gewijzigd door nMad op 15-12-2013 17:21 ]

• Defnosh
  • Laatst online: 13:31
nMad schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:16:
[...]

Had je dan niet beter twee boekenplank speakers op stands als surrounds kunnen gebruiken? :P

[...]
Dit ja, een vloerstaander als surround speaker heeft -behalve esthetisch- toch geen voordelen?
Verder errg mooi die q900's :9~
Defnosh schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:43:
[...]
Dit ja, een vloerstaander als surround speaker heeft -behalve esthetisch- toch geen voordelen?
Met SACD en DTS CD's ben ik toch altijd wel blij dat ik rondom voor vloerstaanders heb genomen. Ook gewone muziek en dan op All Channel Stereo klinkt in mijn oren beter met vloerstaanders.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Precies wat FeaR zegt :)
Ik heb vier vloerstaanders genomen vooral vanwege de mogelijkheid om ooit multichannel muziek te kunnen luisteren.

En het staat natuurlijk gewoon best wel cool :P

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-11 18:02
FeaR schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:00:
Met SACD en DTS CD's ben ik toch altijd wel blij dat ik rondom voor vloerstaanders heb genomen. Ook gewone muziek en dan op All Channel Stereo klinkt in mijn oren beter met vloerstaanders.
Er zijn best wel boekenplankspeakers die vele vloerstaanders omver blazen, dus deze vlieger gaat niet voor alles op :)
Ook denk ik dat er maar een zeer kleine groep mensen zijn, die werkelijk SACD en DTS CD's afspelen op hun surroundset.

• Brad Pitt
Bierkameel schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:15:
Ja, bij DTS zitten de signalen elk in een apart kanaal, als je dat dus afspeelt op een 4.0 set hoor je de stemmen bijna niet.
De center speaker is juist de belangrijkste speaker in een 5.1 setup en die geeft het meest weer, de rest is alleen voor de effecten.
Lol?! Als je bij een 4.0-setup logischerwijs instelt dat je helemaal geen center hebt wordt dat discrete signaal uiteraard gewoon naar de front-speakers gemixt. Je mist dus helemaal niéts. Zou lekker worden ook |:(

Moris schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:26:
[...]
Er zijn best wel boekenplankspeakers die vele vloerstaanders omver blazen, dus deze vlieger gaat niet voor alles op :)
Ook denk ik dat er maar een zeer kleine groep mensen zijn, die werkelijk SACD en DTS CD's afspelen op hun surroundset.
Klopt, daarom zei ik ook "ik" in mijn post, betreffende mijn situatie ;) Aangezien ik wel beschik over SACD en DTS-CD's. Bij mij gaat het echter nog een paar stappen verder waarom ik voor vloerstaander ben gegaan: ik wilde de gehele serie van de Special W-edition. Kom je bij het punt dat de Focal Chorus W-serie is er niet in het Satin Black is als je voor de boekenplankmodellen gaat. De 816 (vloerstaander) was er wel in Satin Black en past dus perfect naast mijn 826W in dezelfde kleur. En als je bij één winkel tegelijk twee van dit soort speakers én een 65" plasma koopt kan er genoeg worden gedaan met de prijs :P

Edit:
Betreffende dat meerkanaals audio: ik speel ook lang niet alles op die modi af. Een nummer als Eat, Sleep, Rave, Repeat wordt dan echt veel te boemerig.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 16-12-2013 09:51 ]

• boomr
Brad Pitt schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:33:
[...]

Lol?! Als je bij een 4.0-setup logischerwijs instelt dat je helemaal geen center hebt wordt dat discrete signaal uiteraard gewoon naar de front-speakers gemixt. Je mist dus helemaal niéts. Zou lekker worden ook |:(
Eens met het feit dat het geluid er absoluut is! Maar je hoort in veel setups het verschil wel degelijk! Ik heb recent mijn center ook uitgeschakeld omdat ik deze eigenlijk niet fatsoenlijk kwijt kan in mijn huidige opstelling. Mijn vriendin vond het zelfs helemaal niets!

Verwijderd

Dan doe je toch echt iets niet goed.

• boomr
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:51:
Dan doe je toch echt iets niet goed.
Dat ligt denk ik helemaal aan je opstelling. Als je een aantal meter van je tv af zit, en je 2 frontjes naast je tv zet zul je je center weinig missen. mijn fronts staan elk 2 meter naast de tv en ik zit er redelijk dicht op. Als ik de center weg haal krijg ik een heel ander beeld van het geluid dan wanneer ik deze weer toevoeg.

Vind ik het kort door de bocht om te zetten dat je die niet nodig hebt etc.

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Bij mijn vorige post gaf ik al aan dat er het e.e.a. ging wijzigen....

UPDATE:
Excuses voor de crappy telefoonkwaliteit :$ . M'n DSLR heb ik nog op m'n werk liggen, foolish me.

Allereerst...
Foto met de TV aan de muur en met de B&W CM9:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5502/11384319484_d291a6c6fa_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3799/11384283966_b04347dda2_z.jpg
De Onkyo TX-NR3008 zie je al op de grond staan, wachtend om de positie van de Advance Acoustic MAP305 over te nemen.

Naast de linker CM9 staat de BK Gemini MKI (dus de 8" versie) opgesteld:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5539/11384284026_b266a65d08_z.jpg

Deze heb ik vandaag op de Auralex Subdude HD geplaatst. Bij mij is de verandering zeer, zeer positief.
De Gemini is downfiring en ondanks de PVC vloer merkte ik toch dat er teveel trillingen werden doorgegeven. Bijvoorbeeld in het deurkozijn was dit goed te voelen.
De sublaag weergave (lowpass staat op 45Hz) is enorm verbeterd op de zitpositie. Het laag is duidelijk strakker (en sneller) geworden en de output lijkt verbeterd. Al met al zorgt het voor een betere integratie met de 2 fronts.
Aangezien hij op de high-level input is aangesloten krijgen de CM9 dus ook nog een full range signaal. Dit is in de advance acoustic niet te regelen, zoals bij velen stereo versterkers.

Vanaf mijn zitpositie zie ik dit.... en nee de tv hangt niet scheef, dat is gezichtsbedrog:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2810/11384414573_74c456cdd1_z.jpg

Dit is mijn zitpositie (de bank tegen de muur aan ofcourse):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3791/11384278435_2ce04fc04f_z.jpg

Waar nu een 'sierbloem' in een glazen vaas staat (achter de driepoot lamp) zou een rear kunnen staan en op de plek van de kerstboom. De B&W 685 kunnen dan op hun standaard (Atacama Nexus) wel enige afstand tot de bank houden, maar ze kunnen niet verder achter de bank staan. Het is geen optie om de bank van de muur te halen!

Niet audio-gerelateerd:
Helaas is Logan (de grijze Somali kater) op 1 jarige leeftijd door onbekende oorzaak overleden ;(
Zijn jongere broertje Cooper is nog wel bij ons. Om hem niet teveel alleen te laten zijn, komt zijn moeder vanaf volgende week bij ons wonen.
Dan hebben we dus weer 2 volbloed Somali katten (1 kater, 1 poes), in de beige/creme kleur.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5477/11384603205_90e940669f_z.jpg

• boomr
swordfish103 schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:59:

Allereerst...
Foto met de TV aan de muur en met de B&W CM9:
Kuddo's voor je speakers! Wat zijn die CM's toch ONWIJS mooie speakers! Jammer dat ze zo duur zijn.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:57
Jammer genoeg kan ik mijn setup nog niet posten, ik vind immers geen tv-meubel dat diep genoeg is om mijn Yamaha Z7 receiver mooi in op te bergen. Later komt er een kast op maat maar momenteel ben ik op zoek naar een betaalbare tussentijdse oplossing. Iemand ideeën?

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 23:01

knopper

Sander Knopper

Mooie speakers inderdaad! Ik doe het voorlopig met de kleinste broertjes (CM1), maar een upgrade naar zuilen uit dezelfde CM-serie staan op mijn verlanglijstje ;) Zal nog wel even duren eer het zover is...

• boomr
knopper schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:29:
[...]

Mooie speakers inderdaad! Ik doe het voorlopig met de kleinste broertjes (CM1), maar een upgrade naar zuilen uit dezelfde CM-serie staan op mijn verlanglijstje ;) Zal nog wel even duren eer het zover is...
ik heb lange tijd geluisterd en getwijfeld om de CM 7 aan te schaffen. Destijds verdiende ik een stuk minder en was dat een grote duit geld. Nu nog steeds trouwens:) Maar ik ben toch overstag gegaan om de Boston S360's te kopen. Qua uiterlijk een WERELD van verschil en qua klank redden ze het ook niet bij de CM wat mij betreft, maar qua kosten scheelt het gewoon de helft! Dat was voor mij toch wel doorslag gevend.

Even een tipje: Luister eens goed naar de verschillen tussen de CM7, 8 en 9! De 7 en 9 vond ik ERG prettig klinken. de 8 een stuk minder. qua detail net zo lekker maar ik miste wel een stuk laag wat bij de 7 en 9 een stuk beter in balans was als je het mij vraagt. Heb dit destijds hier ook gepost en blijkbaar verschillen de meningen daar nogal in:)

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11 20:00
En mijn systeempje! (Inmiddels staat de center in het midden en de sub op een andere plek)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2e1dtle.jpg

Het is geen top of the line, maar voor nu ben ik er gelukkig mee. Ik studeer nog voltijd en het is allemaal duur genoeg :P.

Speakers: Jamo S506 HCS3
Receiver: Denon AVR-X500
Subwoofer: Rel Stampede

[ Voor 22% gewijzigd door jeantje op 16-12-2013 13:44 ]

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 23:01

knopper

Sander Knopper

lj_tree schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:46:
[...]

ik heb lange tijd geluisterd en getwijfeld om de CM 7 aan te schaffen. Destijds verdiende ik een stuk minder en was dat een grote duit geld. Nu nog steeds trouwens:) Maar ik ben toch overstag gegaan om de Boston S360's te kopen. Qua uiterlijk een WERELD van verschil en qua klank redden ze het ook niet bij de CM wat mij betreft, maar qua kosten scheelt het gewoon de helft! Dat was voor mij toch wel doorslag gevend.

Even een tipje: Luister eens goed naar de verschillen tussen de CM7, 8 en 9! De 7 en 9 vond ik ERG prettig klinken. de 8 een stuk minder. qua detail net zo lekker maar ik miste wel een stuk laag wat bij de 7 en 9 een stuk beter in balans was als je het mij vraagt. Heb dit destijds hier ook gepost en blijkbaar verschillen de meningen daar nogal in:)
Bedankt voor de tip! Ik zal er tegen die tijd eens goed voor gaan zitten.

• The Eagle
  • Laatst online: 20:53
jeantje schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:43:
En mijn systeempje! (Inmiddels staat de center in het midden en de sub op een andere plek)

[afbeelding]

Het is geen top of the line, maar voor nu ben ik er gelukkig mee. Ik studeer nog voltijd en het is allemaal duur genoeg :P.

Speakers: Jamo S506 HCS3
Receiver: Denon AVR-X500
Subwoofer: Rel Stampede
Leuk setje, nou nog een fatsoenlijk geluid er uit krijgen he :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Priyantha Bleeker schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:52:

- Receiver: Pioneer VSX-AX2AS-S Receiver
:9~ Die wilde ik als 16 jarig knulletje, heel heel graag hebben. Maar met heel veel sparen/werken heb ik toen net een 2020 kunnen betalen (met een JBL XTI speakerset) :+

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

DjVe schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:02:
[...]

:9~ Die wilde ik als 16 jarig knulletje, heel heel graag hebben. Maar met heel veel sparen/werken heb ik toen net een 2020 kunnen betalen (met een JBL XTI speakerset) :+
Gheghe ;)
Ik ben er echt super blij mee iig nu :D
Ding doet het erg leuk, en de HD audio formaten doe ik gewoon via m'n Blu-Ray speler uitzenden als PCM :)
Werkt net zo goed, voorlopig niet echt een nieuwere nodig.
Dit ding had in 2006 een adviesprijs van 1199 ;) en gekocht voor 150 :P
Als ik dit ding wil gaan vervangen zal het uiteindelijk wel iets in de LX reeks worden.

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-10 11:27
The Eagle schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:55:
[...]

Leuk setje, nou nog een fatsoenlijk geluid er uit krijgen he :P
Je opmerking komt over alsof dat lastig is? :)

• bartvl
  • Laatst online: 19:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Z500 schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:07:
[...]

Je opmerking komt over alsof dat lastig is? :)
Zie Waardeloze Bass Response ;)

Life is not about specs, it is about joy!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11 20:00
Haha het is inmiddels al helemaal goed, maar mensen blijven maar advies geven!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 23:55

Chris van der G

Tailchakra

DjVe schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:02:
[...]

Heu, XTi set is mijn instappertje nu :+

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Pjotr22
Mooie post, mooie foto's (ondanks tel.) en heel jammer van je kat!

Die CM 9's zijn echt super mooi! Ik zou mijn DM604 S3 alleen vervangen door de CM9.

Maar waarom geen witte? too much wit in huis?

Goed dat er weer mooie foto's worden getoond. Ik krijg morgen de sleutel van mn nieuwe huis, hierbij nog even de oude situatie van mn flat Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1zywysp.jpg

over paar weken nieuwe pica's! (verwacht echter dat de meubels vrijwel gelijk zullen zijn)

ik hoorde vorige week de cm10, die waren wat gunstiger geplaatst dan de cm9 's die er stonden, wat kán verklaren dat ze mooier klonken (was te kort om veel meer te vertellen over de verschillen)

Vervang je de 685's nog voor de CM1/ CM 5? Die zouden beter matchen met de CM9's..

• The Eagle
  • Laatst online: 20:53
Staat leuk :)
Maar wat is het voor apparatuur? En ben ook wel nieuwsgierig naar dat meubel. Of is dat gewoon Ikea? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 62 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic