Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.657.580 views

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 22:48
Nope, niet helemaal goed aangesloten. Je fronts moeten als "small" worden ingesteld om optimaal te kunnen genieten van je optstelling met sub.

Ik kan niet goed zien welke receiver je hebt, maar als je een audessey (of soortgelijke functie hebt) kan je het beste dat gebruiken om tot de juiste metingen te komen. Hou er ook rekening mee dat een nieuwe sub eerst nog een x-aantal uren moet inspelen, dus daarna nogmaals een meting uitvoeren.

Mooie setup verder!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
renzo4000 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:43:
Nope, niet helemaal goed aangesloten. Je fronts moeten als "small" worden ingesteld om optimaal te kunnen genieten van je optstelling met sub.

Ik kan niet goed zien welke receiver je hebt, maar als je een audessey (of soortgelijke functie hebt) kan je het beste dat gebruiken om tot de juiste metingen te komen. Hou er ook rekening mee dat een nieuwe sub eerst nog een x-aantal uren moet inspelen, dus daarna nogmaals een meting uitvoeren.

Mooie setup verder!
Heb een audessey gebruikt en de yamaha zet beide op larga maar zal het direct ff aanpassen. Verder zet ik de crossover op 40hz bij de subwoofer en de yamaha moet het regelen.

Ga de film The Avengers kijken, geluid schijnt top te zijn.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

40hz is wel erg laag, de THX standaard is 80hz.

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

renzo4000 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:43:
hmm, haalt de amp dan niet een antal tonen bij je speakers weg?

trouwens, zojuist mijn onkyo reciever op marktplaats gezet, die werd namelijk al een poos niet gebuikt i.v.m. mijn nieuwe NAD.
'k zit er aan te denken een sub aan te schaffen om mijn elac's te ondersteunen, een vriend van me raadde mij aan een REL Q50 te scoren op marktplaats vanwege de goedee prijs/kwaliteit verhouding, zijn er hier nog mensen die tips hebben?

ik zag de REL's voor 150,- staan, dat is ook wel mijn maximum budget

[ Voor 22% gewijzigd door klaasje11 op 21-11-2013 15:54 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• Wackmack
Bierkameel schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:52:
40hz is wel erg laag, de THX standaard is 80hz.
Crossover subwoofer 40-120hz staat op vol open.
Crossover receiver 40-200hz staat op 80hz

Front beide op small

Nu genieten.

[ Voor 32% gewijzigd door Wackmack op 21-11-2013 16:09 ]

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Versteegrob schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:28:
Mooie setup, speel je ook met subwoofer? Heb een tijdje zonder gezeten maar na een tijdje ging ik het echt missen, vooral het ruimtelijk is echt een meerwaarde.
Yep, zelfbouw subwoofer. Nog geen kans gezien om alles in te regelen ivm geboorte dochter. *O*

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/110hw01.jpg

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:28
Versteegrob schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:53:
[...]

Crossover subwoofer 40-120hz staat op vol open.
Crossover receiver 40-200hz staat op 80hz

Front beide op small

Nu genieten.
In het geval als de subwoofer via low level is aangesloten:

Fronts (en rest van de speakers) moeten idd op small. Op die manier activeer je het bass management in de receiver. De crossover op de subwoofer kan uit of als dat niet kan vol open.

Een veelgebruikte richtlijn is om de crossover van een speaker een halve octaaf (= 1,5x) hoger te zetten dan het -3 db punt van de speaker. In het geval van jouw zensor 7 fronts zou dat +/- 60hz zijn. Voor de overige speakers 80hz. Ik weet niet of je in jouw receiver per speaker in kan stellen. Zo niet dan zou ik alles op 80hz zetten. Zo ja, dan zou ik eens experimenteren met een crossover van 60/80hz voor je fronts.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58
r3v0ss schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:30:
[...]

Yep, zelfbouw subwoofer. Nog geen kans gezien om alles in te regelen ivm geboorte dochter. *O*

[afbeelding]
Vraag: waar heb je dat dressoir ergens vandaan?
* The Eagle ook nog zoiets zoekt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Versteegrob schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:28:
Heb ook een high/low level kabel gekregen maar deze kon ik niet zo snel aansluiten, zitten 3 losse draadjes aan.
High Level op een REL, BK en nog wat merkern is inderdaad net wat anders dan bij de meeste merken. Waar je bij de meeste merken de subwoofer verbind met gewoon twee keer speakerkabel krijg je bij BK dus een speak-on met aan de andere zijde drie draadjes. Aansluiten is niet zo lastig overigens zoals op deze tekening is te zien. Let wel dat het op Klasse D niet altijd goed wil gaan om zo aan te sluiten en zoals eerder gezegd is het alleen nodig zo aan te sluiten als je in Pure Direct geen Low Level signaal hebt en wel de .1 wilt hebben.
Gaat dat goed met die speaker strak tegen de muur met een reflexpoort aan de achterzijde?
klaasje11 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:52:
[...]
hmm, haalt de amp dan niet een antal tonen bij je speakers weg?
Jawel, maar de subwoofer zou dat dan op moeten vangen. Speakers op "large" en dan nog een crossover is overigens ook een optie als de receiver dat pakt. Je ziet het niet vaak, maar ik gebruik het zelf ook voor muziek. Crossover staat dan op 40 Hz en de speakers op Large.
r3v0ss schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:30:
[...]
.... Nog geen kans gezien om alles in te regelen ivm geboorte dochter. *O*
[afbeelding]
Feli *O*
En - NOFI - maar ik vind de speakers behoorlijk ingebouwd.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 21-11-2013 17:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Wackmack
Duidelijk plaatje van de aansluiting. De speaker afstand is prima, ongeveer 25cm nu.

[ Voor 104% gewijzigd door Wackmack op 21-11-2013 18:47 ]

• r3v0ss
FeaR schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:12:
Feli *O*
En - NOFI - maar ik vind de speakers behoorlijk ingebouwd.
Dank, non taken, ik weet. Dan moet ik eerst de vrouw bewerken (als in: op in praten :+ ) om de opstelling te wijzigen dus voorlopig moet ik het hiermee doen.
The Eagle schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:07:
[...]

Vraag: waar heb je dat dressoir ergens vandaan?
* The Eagle ook nog zoiets zoekt :)
Die komt bij Profijt Meubelen vandaan, op hun site zie ik 'm echer niet meer staan.

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
FeaR schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:12:

Gaat dat goed met die speaker strak tegen de muur met een reflexpoort aan de achterzijde?
Lijkt mij vrij duidelijk dat er niet veel keuze is in zijn geval.
Bierdopje120 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:25:
[...]
Lijkt mij vrij duidelijk dat er niet veel keuze is in zijn geval.
Schuin in de hoek zetten levert al iets meer afstand op, puur afgaande op de foto. Je zal mij ook nooit horen zeggen dat je in een huiskamer waar ook geleefd wordt een optimale opstelling krijgt zonder consequenties te doen. Dat heb ik hier thuis ook. Maar in sommige gevallen vraag ik me gewoon af waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt. Als je echt nul komma nul ruimte hebt waarom dan geen dipoolspeakers aan de muur. Maar er is blijkbaar wat in de opstelling gewijzigd aangezien er nu blijkbaar 25 centimeter ruimte is.

• Bierdopje120
Uiteraard, concessies zullen altijd gedaan moeten worden. Toch denk ik dat ik voor hetzelfde had gekozen, even snel bekeken. Als je de speakers zo draaien in de hoek heb je namelijk het probleem dat je het geluid van je af draait. Tenzij je dan weer de bank naar voren doet..

• Alextg
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-11-2021
Volg dit forum al enige tijd en ben min of meer te lui geweest om mijn opstelling te posten.
Heb toevallig deze week mijn huis verkocht en zal over een paar maandjes weer wat nieuws gaan verzinnen, en dan doel ik op het wegwerken van mijn beamer/scherm.
Hier wat foto's van mijn opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/cs7kyl7b1/Huiskamer_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/4gykkiulx/Huiskamer2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/n65vtdjp5/Huiskamer_1.jpg

Wat je ziet:
Wii
Apple tv 3
PS3
Onkyo receiver TX-NR609
Jamo speakers
Panasonic Plasma TV
Beamer HD Optoma huppeliepup

[ Voor 9% gewijzigd door Alextg op 22-11-2013 14:41 ]

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Alextg schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:39:
Volg dit forum al enige tijd en ben min of meer te lui geweest om mijn opstelling te posten.
Heb toevallig deze week mijn huis verkocht en zal over een paar maandjes weer wat nieuws gaan verzinnen, en dan doel ik op het wegwerken van mijn beamer/scherm.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Belachelijk mooi! Waar heb je die meubels vandaan?

• Alextg
jasperaap schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:40:
[...]

Belachelijk mooi! Waar heb je die meubels vandaan?
HACO in Utrecht / kanaleneiland zuid.

• Bierdopje120
Ziet er inderdaad echt leuk uit!

• renzo4000
@alextg

Erg mooie setup en meubels ... jammer dat je muur net niet 1 a 2 meter langer was, dan hadden je luidsprekers wat ademruimte gekregen en stonden de meubels iets minder op elkaar. Hopelijk kan je dit in je nieuwe stekkie beter positioneren. :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Alextg
renzo4000 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:25:
@alextg

Erg mooie setup en meubels ... jammer dat je muur net niet 1 a 2 meter langer was, dan hadden je luidsprekers wat ademruimte gekregen en stonden de meubels iets minder op elkaar. Hopelijk kan je dit in je nieuwe stekkie beter positioneren. :)
Bedankt voor je reactie, Dit is inderdaad allemaal wat op elkaar.
Ik ga nu van een appartement naar een eengezinswoning dus dat gaat zeker goed komen :)

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Erg netjes! Heel mooi! Vooral je meubilair wat al een hele hoop doet.
Alleen, naast de opeenhoping, lijkt het alsof je speakers niet recht voor de bank staan, maar de rechter front zuil al naast de bank staat? kan door de hoek van de foto's komen?

Beamer ook érg netjes weggewerkt!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Alextg
RickvN schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:30:
Erg netjes! Heel mooi! Vooral je meubilair wat al een hele hoop doet.
Alleen, naast de opeenhoping, lijkt het alsof je speakers niet recht voor de bank staan, maar de rechter front zuil al naast de bank staat? kan door de hoek van de foto's komen?

Beamer ook érg netjes weggewerkt!
Komt inderdaad door hoe de foto is genomen, als je aan de muur kant zit op de bank en dan in het midden dan zit je ook precies centraal van de speakers (recht voor de tv).

Zoals je op de foto ook ziet is er een zwarte plek ontstaan dit komt puur door de warmte van de beamer.
Als men hier tips voor heeft om dit te voorkomen hoor ik het graag.
Moet wel in een koof-achtig idee weg gewerkt worden want een beamer alleen aan een beugel vind ik minder mooi staan. het hele plafond verlagen is geen optie helaas :)

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:19
Alextg schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:39:

Wat je ziet:
Wii
Apple tv 3
PS3
Onkyo receiver TX-NR609
Jamo speakers
Panasonic Plasma TV
Beamer HD Optoma huppeliepup
Mooi opgezet en weggewerkt, ik heb alleen één vraag over hoe je de beamer hebt weggewerkt, je hebt wel extra koeling aangebracht in het kastje dat je eromheen hebt gemaakt? Zo niet, dan moet je dat eigenlijk wel echt zo snel mogelijk doen, anders is het echt funest voor je beamer/lamp.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27
Prachtig! Vind je het niet zo de om de tv op de center te plaatsen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/86wvejts3/2013_11_23_10_42_30.jpg

Wat zie je:
- Philips 40" TV (custom design via Philips myshop)
- Bowers & Wilkins 685 speakers
- Blauw/groene muur (Vintage Blue van Flexa)
- Marmitek Control Xtra. `

Speakers stonden eerst op Atacama Nexus stands maar die passen nu niet meer. Kleur combi is dus niet echt fantastisch dus daar komt nog iets anders voor. Het liefst (hoogglans) wit zoals CM1.

TV lijkt heel klein maar valt reuze mee.

Wat zie je niet:
- Marantz NR1403 receiver
- Apple TV 3
- Philips Blu-Ray speler
- UPC Horizon Box

Mediabox staat rechts en de Marantz in het linkerkastje i.v.m. warmte.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Alextg schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:26:
Ik ga nu van een appartement naar een eengezinswoning dus dat gaat zeker goed komen :)
Alsof huiskamers in eengezinswoningen altijd groter zijn dan in een appartement :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-10 13:08
Exirion schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:56:
[...]
Alsof huiskamers in eengezinswoningen altijd groter zijn dan in een appartement :D
Maar je bent niet perse gelimiteerd tot alleen je woonkamer...

• Kluus
  • Laatst online: 13:52

Kluus

Gang is alles

Ik heb eens terug gebladerd en wat me opvalt is dat de meesten behoorlijke blu-ray spelers hebben staan van Marantz etc. Zit er een groot audio/beeld kwaliteit verschil tussen, zeg, een blu ray speler van 120 euro ten opzichte van een van 500 euro?

Reden is dat ik er over zit te denken om mijn PS3 op te bergen, maar dan moet er dus een nieuw aparaat komen voor het afspelen van schijfjes (CD, DVD, BD). Dat wordt ook zijn enige doel, streamen van mijn NAS, airplay etc doe ik al met mijn media player en apple TV.

[ Voor 0% gewijzigd door Kluus op 23-11-2013 14:28 . Reden: punten en commas ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:39
TjaBske schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:28:
Zit er een groot audio/beeld kwaliteit verschil tussen, zeg, een blu ray speler van 120 euro ten opzichte van een van 500 euro?
Nee. Hoogstens upscalen/afspelen van non-HD content zal beter kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 23-11-2013 14:45 ]

Nickname does not reflect reality

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

En de analoge aansluitingen naar een versterker, als je dat nog gebruikt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Brad Pitt
mr.paaJ schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:52:
En de analoge aansluitingen naar een versterker, als je dat nog gebruikt.
Dat was het afspelen van non-HD content gedeelte, niet helemaal duidelijk blijkbaar, my bad :)

Doe dat zelf met CD-audio ook en dénk een verschil te horen. Zal wel geheel placebo zijn, maar so be it ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 23-11-2013 14:54 ]

• Bierdopje120
Analoge aansluitingen zijn ook altijd nog handig als je bijvoorbeeld een ''oude'' reciever hebt met een 7.1 ingang maar geen DTS-HD ondersteuning, zoals bij mij het geval is. Ik zou overigens eerder de receiver upgraden dan een dure blu-ray speler kopen, maar dat is een ander verhaal.

Zolang je de audio digitaal verstuurd zal er in principe géén kwaliteitsverschil zitten het geluid. Het geluid wordt dan namelijk via de DAC van de versterker omgezet. Dit zou dus niet uitmaken of je een computer digitaal aansluit, CD of blu-ray speler. Mits de bron natuurlijk gelijk is.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja ok, de enige output die hij krijgt is HDMI naar mijn home cinema versterker, en die ondersteund zowel DTS-HD als Dolby-trueHD dus dat komt wel goed dan. Thanks, dan ga ik gewoon voor een "goedkope" :).

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 23-11-2013 17:32 ]

Ik heb zelf een relatief dure Denon Blu-rayspeler staan (dubbel chassis, tien kilo, et ceteta), maar als ik een nieuwe zou moeten kopen zou het een simpele zijn. Wel van hetzelfde merk als mijn receiver, maar dat is puur esthetisch. Al vraag ik me af of er nog wel toekomst in fysieke media zit. Mijn Dune netwerkspeler gebruik ik veel vaker dan de Denon.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf ben ik ook voor een bijpassende blu-rayspeler van Marantz gegaan. Als je een dergelijke speler uit de doos haalt, voelt deze met zijn 4 kilo op zich wel erg degelijker aan dat het gemiddelde goedkopere model, voor zover dat iets zegt. Maar of het ook een bétere speler is... geen idee eigenlijk. Ik vind het eerlijk gezegd vooral mooier om ze zo op elkaar te zien staan. Het matcht gewoon.

En eerlijk gezegd maak ik ook veel meer gebruik van mijn mediaspeler dan de blu-rayspeler. Wanneer deze een vervanging/upgrade nodig heeft, zal ik eerder hier wat meer geld in steken dan ik nu heb gedaan.

• The Eagle
Mijn Denon DBP-1611UD staat bekend om zijn ontzettend goede upscaler en beeldkwaliteit an sich. Ook streamen gaat van een leien dakje, zelfs inclusief subtitels - en hij kan DTS-HD en DTS-MA doorsturen :)
Als CD speler is ie dan weer minder goed geschikt. D'r zit een prima DAC in, maar het duurt relatief lang voor ie opgestart is. Dus toen heb ik er maar een losse CD speler bijgekocht (uiteraard ook Denon) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja, klopt, het is ook meer voor als ik een keer een schijfje af wil spelen wat hier ook nog maar vrij sporadish gebeurd. Estetisch begrijp ik, dat heb ik altijd ook wel, maarja ik heb een reciever van Yamaha en als ik zo de reviews daarvan lees maken die nou niet bepaald de beste Blu Ray spelers.

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 08:21
Dan zou ik ik de PS3 laten staan voor dat ene schijfje... En voor een upgrade gaan waar je veel vaker lol van hebt!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Pjotr22 schreef op zondag 24 november 2013 @ 08:52:
Dan zou ik ik de PS3 laten staan voor dat ene schijfje... En voor een upgrade gaan waar je veel vaker lol van hebt!
Tsja, daar heb je een punt, ik heb inderdaad ook nog een goede sub nodig... :P Maarja ik heb nog een fat model PS3 die alleen boven op mijn tv meubel past en niet er in, bovendien maakt ie zelf ook een bak herrie als ie aan staat. Keuzes...

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:51

Vrijdag

De Zwarte

Haal dan gewoon bij de Mediamarkt voor zeven tientjes een br speler voor die paar keer dat je een br wil kijken :)

Of koop een interne br speler voor je pc en rippen die meuk :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bierdopje120
Zeven tientjes? Ga dan echt besparen en kijk op marktplaats waar ze staan vanaf 2 tientjes. :P

http://link.marktplaats.nl/742364964

http://link.marktplaats.nl/747384525

[ Voor 30% gewijzigd door Bierdopje120 op 24-11-2013 14:16 ]

• Exirion
  • Laatst online: 13:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Max Hunt schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:54:
:?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bierdopje120
Max wil de speakers in de badkamer zetten, snap dat nou Exirion :P

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 15:02
Bierdopje120 schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:47:
Max wil de speakers in de badkamer zetten, snap dat nou Exirion :P
Als Max dat zou doen zou ik hem groot gelijk geven! :P Album van Air op en je hebt opeens de meest relaxte douche/bad ooit gehad ;-)

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

martijnkoevoets schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:53:
[...]

Als Max dat zou doen zou ik hem groot gelijk geven! :P Album van Air op en je hebt opeens de meest relaxte douche/bad ooit gehad ;-)
ik zou niet fijn kunnen douchen als ik zou weten dat mijn installatie in de vochtigste ruimte van het huis zou staan, maar hé, dat ben ik....

Nieuwkoop is duurkoop

• Brad Pitt
klaasje11 schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:10:
ik zou niet fijn kunnen douchen als ik zou weten dat mijn installatie in de vochtigste ruimte van het huis zou staan, maar hé, dat ben ik....
Installatie? Er zijn zat luidsprekers die tegen die omgeving kunnen, dus geen enkel probleem lijkt mij zo.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-10 13:08
Max Hunt schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:54:
Hij gaat van een appartement naar een gezinswoning. Zou best kunnen dat er dan wat kamers vrij zijn. Ik zat in een zelfde soort situatie; ik heb 2 slaapkamers bij elkaar gevoegd. Ik heb nu een normale woonkamer en boven kan ik alles zo optimaal mogelijk maken voor films en muziek.

• Alextg
Exirion schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:56:
[...]

Altijd leuk wanneer men iets leest wat er niet staat?
In mijn geval is het wel zo..

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Heeft er iemand hier ervaring met een beugel plaatsen op een mdf-plaat?

Ik wil in de nabije (of verre) toekomst het volgende doen: op een muur (beton) van 10cm dik twee balken horizontaal plaatsen. De balken zullen horizontaal 150cm in beslag nemen. Tussen de balken is er een afstand van +/- 200cm. De onderste balk is ongeveer 55 cm van de vloer af. Dit om zo een tv-meubel dicht tegen de wand te hebben. Tussen de horizontale balken zullen verticale balken komen. Ik denk om de 30 cm, dus 5 balken in totaal. Dit alles is de frame dus.

Ongeveer in het midden van de frame wil ik een tv laten hangen. Ik ben er nog niet uit welke precies, maar ik neig naar een 42-inch Samsung, 46 inch is wellicht net iets te groot. Nu komt het: op de frame komt een mdf-plaat. Kan ik een beugel op de mdf plaatsen of is dat niet handig? De tv zal maximaal 11,8 kg wegen ongeveer en minimaal 8,9kg.

Hier een crappy voorbeeldje van het frame (verhouding klopt niet helemaal, gaat om het idee).

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/71mlxe.jpg

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:41
het frame >:)

Ligt eraan hoe dik de plaat is die je op het frame gaat maken, anders zou ik de balken gebruiken om de tv steun op te maken.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34

Sick Nick

Drop the top!

Dat zou ik sowieso doen, met een gat in de plaat zodat je direct op de balk zit en de TV nog strakker tegen de plaat aan zit. Dan zie je het gat ook niet en krijg je een mooi strak effect.

Ik zou zelf overigens gewoon die plaat op de muur hangen, doek er omheen spannen en projecteren maar. Zodra je eenmaal een beamer hebt wil je niet meer naar een klein schermpje staren :)

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:49
Je boort de schroef door het mdf heen in de balk daar achter. Voorboren natuurlijk.

• IJburger
Sick Nick schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:14:
Dat zou ik sowieso doen, met een gat in de plaat zodat je direct op de balk zit en de TV nog strakker tegen de plaat aan zit. Dan zie je het gat ook niet en krijg je een mooi strak effect.

Ik zou zelf overigens gewoon die plaat op de muur hangen, doek er omheen spannen en projecteren maar. Zodra je eenmaal een beamer hebt wil je niet meer naar een klein schermpje staren :)
Thnx voor jullie reply allemaal. Het voorstel om direct op de balk te zitten met een beugel klinkt (en is wellicht ook) wat veiliger. Maar dan zou ik dus extra balken moeten plaatsen om daar de beugel op te monteren?

Een gat in de plaat hoeft niet vind ik. Ik ben namelijk van plan om eromheen kleinere panelen te plaatsen, op maat gezaagd. Die panelen ga ik bekleden met schuim+leer en capitonneren. De panelen worden daarmee iets dikker. Het leer moet er ongeveer er zo uit zien (hetzelfde motief maar dan in kleinere delen/panelen): Afbeeldingslocatie: http://www.undercovers.nl/data//Gecap.paneel.jpg

Als ik dan een speciaal gat voor de tv zou zagen, dan zou de tv dan juist te diep in de wand zitten.

Voor de panelen zoek ik alleen nog een goed ophangsysteem/rails. De rails a la Ikea Besta/Framsta blijven altijd in het zicht, dus die worden het niet.

Beamer is geen optie vanwege ruimtegebrek.

Als beugel dacht ik aan dit Samsung-model

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 10:17
Koldur schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:29:
[...]
Mooi opgezet en weggewerkt, ik heb alleen één vraag over hoe je de beamer hebt weggewerkt, je hebt wel extra koeling aangebracht in het kastje dat je eromheen hebt gemaakt? Zo niet, dan moet je dat eigenlijk wel echt zo snel mogelijk doen, anders is het echt funest voor je beamer/lamp.
Uh, nee.

Bijna alle Optoma consumentenbeamers hebben de exhaust aan de voorkant zitten. Met andere woorden, verse koude lucht komt van de zij- en onderkant.

Verder, beamer schakelt zichzelf uit als 'ie te warm wordt. Is niet funest voor je beamer, alleen voor je eigen gemoedsrust. Als je beamer halverwege een film uitvalt ivm oververhitting pas je de volgende dag het kastje wel aan om voor extra ventilatie te zorgen.

Wat ik me afvraag, waarom hangt je beamer niet op z'n kop? Dan kan je 'm strakker tegen het plafond hangen?

Ik zou in je nieuwe woning het doek een stuk laten zakken (ervan uitgaand dat er zwart doek boven zit), vind het nu redelijk hoog hangen, krijg je geen last van je nek?

Verder wordt het over-all beeld iets rustiger als je tv verdwijnt achter het doek ;)

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:19
Daan00 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 03:06:
[...]

Uh, nee.

Bijna alle Optoma consumentenbeamers hebben de exhaust aan de voorkant zitten. Met andere woorden, verse koude lucht komt van de zij- en onderkant.

Verder, beamer schakelt zichzelf uit als 'ie te warm wordt. Is niet funest voor je beamer, alleen voor je eigen gemoedsrust. Als je beamer halverwege een film uitvalt ivm oververhitting pas je de volgende dag het kastje wel aan om voor extra ventilatie te zorgen.

Wat ik me afvraag, waarom hangt je beamer niet op z'n kop? Dan kan je 'm strakker tegen het plafond hangen?

Ik zou in je nieuwe woning het doek een stuk laten zakken (ervan uitgaand dat er zwart doek boven zit), vind het nu redelijk hoog hangen, krijg je geen last van je nek?

Verder wordt het over-all beeld iets rustiger als je tv verdwijnt achter het doek ;)
Dit is wel erg kort door de bocht, ja, er zit een hitte bescherming in, maar als die ook daadwerkelijk wordt gebruikt en het je beamer uitschakelt dan heeft de beamer op te hoge temperaturen gewerkt. De lamp zal dan echt veel harder "slijten" dan normaal. Het is geen absoluut iets, dat heb je nu eenmaal met dergelijke lampen moet je gewoon oppassen. Je hebt het hier over normaal gesproken 300 Watt!! lampen die in zo'n kleine behuizig zitten en ook nog in zo'n klein omhulsel waar de hitte zich toch echt opbouwt.

Ik ben daarom ook blij dat LED beamers over een niet al te lange tijd betaalbaar zullen worden en zal er ook snel één kopen wanneer ze betaalbaar zijn. Meteen een ander probleem van beamers t.o.v. normale TV's opgelost, geen herrie van de fans meer.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Alextg
Daan00 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 03:06:
[...]

Uh, nee.

Klopt helemaal, de volgende keer hang ik hem ook netjes aan een beugel, en dan iets moois eromheen.
Dit was de eerste keer vandaar ;)

Normaal hangt het scherm helemaal uit, dus inderdaad een zwart vlak aan de bovenkant, en voor mijn tv langs, echter dit zijn foto's die gemaakt zijn door de makelaar en hij vond dit mooier staan om te verkopen.

Goed gezien ;)

• IJburger
Een vraag aan tweakers die een voorzetwand thuis hebben gerealiseerd: hebben jullie voor de bovenste balk van het frame gebruik gemaakt van raveeldragers/balkdragers? Of was dit niet nodig?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb daar bij een buurman gewoon hoekprofieltjes voor gebruikt, dat en een paar goeie schroeven was meer dan zat. Wat jij daar laat zien is meer voor een constructie oid. )

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• IJburger
Joopieboy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 07:08:
Ik heb daar bij een buurman gewoon hoekprofieltjes voor gebruikt, dat en een paar goeie schroeven was meer dan zat. Wat jij daar laat zien is meer voor een constructie oid. )
Oh ok. Die balkdragers zijn volgens bouwmarkten bedoeld voor balken die extra belast. Ik dacht misschien wordt de bovenste balk van het frame zo belast met de panelen dat die ook een balkdrager nodig heeft. Maar als het ook zonder kan, dan is dat ook goed:). Scheelt mij beitelen.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:16
Die balkdragers zijn voor vloeren. Met dat schoentje hang je dan de ene balk in de andere. In jouw geval zit alles tegen de muur. Dat is dus een hele andere situatie.

• IJburger
D-e-n schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:38:
Die balkdragers zijn voor vloeren. Met dat schoentje hang je dan de ene balk in de andere. In jouw geval zit alles tegen de muur. Dat is dus een hele andere situatie.
Ah ok, dat maakt het duidelijker. Hebben jullie nog wat tips voor mij wat betreft dit project? Ik wil graag van jullie ervaringen leren, aangezien dit de eerste keer is voor mij. Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten, bijvoorbeeld met de tv-beugel (tv wil ik als het ware inzinken in de wand), met het frame, de mdf-platen? Alle tips en tricks zijn welkom.

Ook enige ideeën met kabelmanagement zijn welkom. Ik heb namelijk twee wandcontactdozen naast elkaar op een 2 meter brede muur. Deze "duo-wandcontactdoos" zit op 25 cm van de hoek af. Aangezien ik voor 150 cm breedte (vind ik juiste afmeting voor symmetrie en afmeting tv) ga voor mijn wand, blijft aan de andere kant (de deurkant) ook 25 cm over.

Dus het is:

_____I--------------I--------------------------------I------------I
Deur ------- 25cm ---- 150CM TV-wand ----- 25CM met WC-doos

IN de WC-doos moet een stekkerdoos geplugd worden die vervolgens in de frame, achter de tv zeg maar, geplaatst wordt. De WC-doos wordt met een stekker in wat dikker natuurlijk, maar dat is op te lossen door iets dikkere balken te gebruiken. Maar het punt is: wat is de beste oplossing voor de kabel van de stekker doos? Een oplossing die zo clean mogelijk is. M.a.w. dat de kabel geen stoorzender is in het hele geheel wat betreft uitstraling. Een oplossing zonder kabelplint bijv. heb ik nog niet kunnen bedenken.

WC-doos verplaatsen is ook geen optie. (huurhuis, frezen geen ervaring mee, uitbesteden = buiten budget)

Enige tips/ideeen/tricks?

[ Voor 47% gewijzigd door IJburger op 27-11-2013 13:57 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 23:21
WCD vervangen door een p25 uitbreidingsdoos en met een stukje p25 koker opzij tot achter je wandje? Het geheel in kleur schilderen en het valt niet zo veel op.

Ik heb thuis zoiets maar dat zit op een donkere muur (dus ook meegeschilderd) en er staat nog eens een luidspreker voor. Dat trekt niet echt aandacht. ;) Als je op mijn naam zoekt in dit topic kom je nog wel een foto tegen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• IJburger
Thnx voor je reply, Xander. Maar ik denk dat ik er iets voor ga plaatsen. De kabel van de stekkerdoos laat ik dan van onderen achter de wand komen. Mag ik vragen welk soort hout je hebt gebruikt voor de wand? Ik lees dat multiplex meer kan dragen dan MDF maar is wel twee keer zo duur.

• Xander
  • Laatst online: 11-11 23:21
Ik heb gewoon MDF gebruikt. Het heeft ook helemaal niet veel te rdagen....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• IJburger
Hmm I guess your right. Die tv's zijn ook lichter geworden sinds ik mijn Samsung le32b650 heb gekocht. Die weegt 13kg, het gewicht van een hedendaagse 46 inch tv. Alleen werd mij wel geadviseerd om de beugel op via de mdf-plaat op de balken van het frame erachter te monteren voor wat meer zekerheid. Denk dat ook ga doen.

Moet nu nog alleen uitzoeken hoe ik die lederen panelen ga ophangen. Het worden waarschijnlijk 4 panelen van 1.5meter breed. De hoogte van de panelen wordt bepaald door de toekomstige led-tv, zodat ik niet extra hoef te zagen. Gemiddelde Led TV is 55-60 cm hoog zonder voet. Dus alle panelen krijgen hoogte-afmetingen in die regio. Het paneel waar de tv komt wordt dan een 3-in-1-paneel in de breedte: bijvoorbeeld een 90cm brede paneel voor een 90 cm brede tv. En aan weerszijden van dit paneel 30cm panelen bekleed met schuimrubber en leer.

Maja, nu nog een manier bedenken hoe die panelen op te hangen. Any suggestions zijn welkom.

[ Voor 49% gewijzigd door IJburger op 27-11-2013 19:01 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
IJburger schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:33:
Die tv's zijn ook lichter geworden sinds ik mijn Samsung le32b650 heb gekocht. Die weegt 13kg, het gewicht van een hedendaagse 46 inch tv.
Absoluut waar. Heb toevallig gisteren met mijn vader een nieuwe tv gekocht. Zijn 7 jaar oude Philips lcd van 32" vond ik maar een behoorlijk zwaar en lomp ding. De 42" Sony die er voor in de plaats is gekomen weeg volgens mij nog niet eens de helft.

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Brad Pitt schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:14:
[...]

Installatie? Er zijn zat luidsprekers die tegen die omgeving kunnen, dus geen enkel probleem lijkt mij zo.
maar de mijne niet. ;)
S1NN3D schreef op donderdag 28 november 2013 @ 07:18:
[...]

Absoluut waar. Heb toevallig gisteren met mijn vader een nieuwe tv gekocht. Zijn 7 jaar oude Philips lcd van 32" vond ik maar een behoorlijk zwaar en lomp ding. De 42" Sony die er voor in de plaats is gekomen weeg volgens mij nog niet eens de helft.
daar kwam ik ook achter toen de oude 32'' lcd plaats moets maken voor een nieuwe 42''

waar zou dat verschil in zitten?

[ Voor 48% gewijzigd door klaasje11 op 28-11-2013 09:38 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• IJburger
Heeft iemand ervaring met de Samsung wmn350m tv-beugel?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:46
Niet specifiek, maar ik gebruik een zelfde soort constructie van een nono merk die 15euro kosten.
En die hangt nog steeds prima aan de muur ( gipsmuur )

• IJburger
En waar had je die gevonden?

• Mektheb
Kan hem niet zo vinden, weet ook niet meer waar vandaan maar deze lijkt erop

http://www.muurbeugel.nl/...32+-+40+inch+vesa+200x200

29,95 stuk goedkoper dan de samsung :)!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27
Of, als je een grotere TV hebt met VESA 400: http://www.beslist.nl/pro...-HQ-LED01BS_(32-55_INCH)/ (en dan dus dat schilderij-ophangsysteem) :) Rond de 20 euro prima te verkrijgen!

[ Voor 22% gewijzigd door _Brake_ op 28-11-2013 14:03 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• IJburger
Wat voor dikte raden jullie voor de balken voor het frame aan, die op de muur komen? Is 5cm genoeg of is dat overkill? Ik zit met een designprobleempje ook. Doordat ik gestoffeerde panelen ga gebruiken kan ik moeilijk een gat in het onderste paneel zagen voor kabels, dan gaat de bekleding van het paneel eraan. En waarom het een designprobleem is, is omdat ik voor het frame een horizontale balk onderaan gebruik. Deze sluit als het ware de weg naar buiten voor de kabels.

Is deze onderste balk broodnodig of kan ik deze weglaten? Om de leren panelen op te hangen, ga ik denk ik voor een soort van ladegeleiders maar dan voor wandoplossingen. De panelen zijn dan zo weer makkelijk te verwijderen voor het geval dat ik van bekleding of design wil veranderen.

Excuses voor de vele vragen over het frame e.d., zocht me rot op google maar er zijn virjwel geen manuals of uitgebreide "how I made it"-verhalen. Dit is mijn eerste keer dat ik dit doe en ik wil niet eindigen met een vallende voorzetwand op m'n porem :)

[ Voor 63% gewijzigd door IJburger op 28-11-2013 17:06 ]

• Mektheb
Geen idee heb geen balken, gewoon olee in het beton :+

• r3v0ss
IJburger schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:13:

Excuses voor de vele vragen over het frame e.d., zocht me rot op google maar er zijn virjwel geen manuals of uitgebreide "how I made it"-verhalen. Dit is mijn eerste keer dat ik dit doe en ik wil niet eindigen met een vallende voorzetwand op m'n porem :)
hier wel een leuk fimpje van Wired die daar bij aansluit, denk ik :)

• Rhapsody
  • Laatst online: 15:34

Rhapsody

In Metal We Trust

IJburger schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:13:Excuses voor de vele vragen over het frame e.d., zocht me rot op google maar er zijn virjwel geen manuals of uitgebreide "how I made it"-verhalen. Dit is mijn eerste keer dat ik dit doe en ik wil niet eindigen met een vallende voorzetwand op m'n porem :)
Maak anders even een nieuw topic aan. Dan blijft dit topic schoon en is de 'discussie' over een voorzetwand ook makkelijker te volgen.

O.a. voor mij, want ik wil ook een voorzetwand hebben. ;)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• polu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-11 17:24
Afbeeldingslocatie: http://pictures.tux-inside.com/tweakers/IMG_0390.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pictures.tux-inside.com/tweakers/IMG_0406.JPG

BeamerOptoma HD65
Speakers voorMonitor Audio RX6
Speaker centerMonitor Audio RX Centre
Speakers achterKef iQ3
SubwooferKlipsch KSW-10
ReceiverNAD T 747
Phono preampTCC TC-750
CD spelerNAD C 525BEE
PlatenspelerJBSystems T2 (Ortofon OM Pro)
Game consoleSony Playstation 3 120GB slim

Een een mediacenter met Ubuntu/XBMC:

Afbeeldingslocatie: http://pictures.tux-inside.com/tweakers/IMG_0264.JPG

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3225 Boxed€ 114,50€ 114,50
1Intel DH77EB€ 87,36€ 87,36
1Streacom FC5 OD Zwart€ 179,25€ 179,25
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 43,36€ 43,36
1Mini-box picoPSU picoPSU-150-XT + 150W Adapter Power Kit€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 80,05€ 80,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 504,52

jboelen.nl

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
Leuke spullen maar was het geld op voor een projectiescherm? Dit is verre van ideaal zo te zien.

[ Voor 82% gewijzigd door FeaR op 01-12-2013 18:01 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Altijd mooie cases van Streacom :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11 20:00
Ik twijfel nu een beetje, Wil graag de S606 fronts kopen.

Maar zag laatst de Wharfedale 10.5's.

Ik ga ze binnenkort eens beluisteren bij de MM in eindhoven.

Maar heeft iemand nog een ervaring met beiden?

Mijn amp is een Denon AVR-X500, en ik luister veel Michael Bublé & af en toe Deep House/Lounge.

[ Voor 28% gewijzigd door jeantje op 02-12-2013 10:21 ]

• The Eagle
Allereest is het handig om met een dergelijke vraag het topic niet te vuilen. Dat verdient eerder een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies :)

Verder: dat je gaat luisteren is goed, neem vooral je eigen muziek mee, en dan bij voorkeur echte CD's en geen MP3's op 128Kbit ;)
Andere tip: ga niet bij de MM luisteren, maar bij een echte Hifi zaak. Bij de MM hebben ze geen fatsoenlijke luisterruimte, iedereen wandelt er zomaar binnen en het is er verre van stil.
Dan kun je nog beter een uurtje in de auto stappen en naar Correct in Rotterdam rijden, of desnoods naar Hobo in Tilburg of Den Bosch :)

Verwijderd

Zijn die goedkope beugels veilig om daar een dure tv aan te hangen ?

Stel mij de vraag of het wel slim is te besparen op een beugel waar een tv komt aan
te hangen die het veelvoud kost.

Wat zouden jullie gebruiken voor bv 55 inch ? Ik neem aan dat er toch wel mensen zijn die hier op het forum een 55 inch tegen de muur hebben hangen ?

Cheap merk of toch maar op safe spelen en vogels kiezen ?

http://www.avantius.nl/pr...list&utm_content=default1

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 22:19 ]

• Mektheb
Masterkale1 schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:42:
[...]

Leuke spullen maar was het geld op voor een projectiescherm? Dit is verre van ideaal zo te zien.
liever helemaal geen, tenzij het met een ombouw elektrisch naar beneden kan komen.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 20:47

SaN

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:13:

Stel mij de vraag of het wel slim is te besparen op een beugel waar een tv komt aan
te hangen die het veelvoud kost.

Wat zouden jullie gebruiken voor bv 55 inch ? Ik neem aan dat er toch wel mensen zijn die hier op het forum een 55 inch tegen de muur hebben hangen ?

Cheap merk of toch maar op safe spelen en vogels kiezen ?

http://www.avantius.nl/pr...list&utm_content=default1
Als je hem strak tegen de muur wilt hebben gewoon de aller goedkoopste kopen. Als je hem eenmaal ophangt zul je merken dat je er wel 20 tv's aan kunt hangen als je zou willen. Als hij moet gaan scharnieren is het een ander verhaal, dan wil je dat dat allemaal soepel gaat. Maar aan je link te zien is dat niet de bedoeling.

Je moet wel even op de ruimte tussen de tv en de muur letten. Ik neem aan dat je een nieuwe tv hebt? Dan zou het allemaal wel moeten gaan, die zijn gemaakt om heel plat tegen de muur te kunnen hangen. Maar met mijn oudere 50" plasma had ik er wat moeite mee en moest ik de stroomkabel aanpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door SaN op 02-12-2013 23:27 ]

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:18
Ik heb er eentje Vogel en icm met Philips 55PFL8008 met ambilight.
Kost wel wat maar je kunt er letterlijk alle kanten mee op.
http://www.vogels.com/thi...ndsteun.html#.Up0NL3l3t9A
Ik zal wel eens wat foto's plaatsen van de hele combinatie...

👉🏻 Blog 👈🏻

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:13:
Mijn ervaring is is dat mijn nieuwe Sony Bravia TV de helft lichter in gewicht was, en daarvoor geen nieuwe beugel hoefde. De vorige had een dubbel zoveel verbruik als de TV nu. Enige eis was dat bij vernieuwen TV de beugel niet de muur afhoefde. Dat scheelt namelijk extra boorgaten.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 23:55

Chris van der G

Tailchakra

No offense, maar misschien handiger om een apart topic voor muurbeugels aan te maken?
Het gaat al 2 pagina's zo door. More images! :D.

Zal thuis kijken of ik aantal foto's kan maken.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Bierdopje120
Echt een mooie PC case Polu, maar stream jij alles? Ik verbaas me over de keuze van SSD in plaats van de HDD('s). Of heb jij ergens anders thuis nog een opslag?

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 16:39
mooie mediacenter

[ Voor 99% gewijzigd door haaymaan op 03-12-2013 19:40 ]

• polu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-11 17:24
Masterkale1 schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:42:
[...]
Ik had vroeger een projectiescherm. Maar toen ik op mezelf ging wonen heb ik die niet meegenomen in de verhuizing. Eigenlijk bevalt het beeld op een kale muur mij goed genoeg om niet direct een nieuwe aan te schaffen, wellicht in de toekomst...
Bierdopje120 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:04:
Echt een mooie PC case Polu, maar stream jij alles? Ik verbaas me over de keuze van SSD in plaats van de HDD('s). Of heb jij ergens anders thuis nog een opslag?
De SSD is alleen voor het OS. Veel films/series staan op mijn server en worden geopend via NFS, de rest staat op losse harddisks die ik kan aanpluggen via USB (pricewatch: Sharkoon SATA QuickPort PRO). :)

jboelen.nl

• JvS
  • Laatst online: 13:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

In mijn HTPC zit ook een SSD. Ik heb ook een 100% passief systeem (eigenlijk dezelfde config, maar dan met AKASA Euler kastje, een flink stuk goedkoper :)).

Je OS wil nog wel vrij vaak HD bewerkingen uitvoeren en op een SSD hoor je daar niets van. De externe schijf ligt alleen maar een beetje 'data tank' uit te hangen en voldoet daar prima voor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Na een kwartslag draai in de kamer wat dit topic waarschijnlijk gemist heeft nu terug naar af, dus weinig visuele vooruitgang sinds de vorige opstelling. Behalve de zaag in het meubel, speakers op bijpassende stands en een nieuwe versterker dan... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mrpaaj.nl/storage/pathos_ethos_0130_resized.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mrpaaj.nl/storage/pathos_ethos_0126_resized.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mrpaaj.nl/storage/pathos_ethos_0128_resized.JPG

Mac Mini
Pathos Ethos
Wilson Benesch Arc
Dune B1
Panasonic P42V20E (Fantastische TV maar mag wat kleiner... liefhebbers?)

[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 08-12-2013 23:29 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 15:54
mr.paaJ schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:12:
Na een kwartslag draai in de kamer wat dit topic waarschijnlijk gemist heeft nu terug naar af, dus weinig visuele vooruitgang sinds de vorige opstelling. Behalve de zaag in het meubel, speakers op bijpassende stands en een nieuwe versterker dan... :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mac Mini
Pathos Ethos
Wilson Benesch Arc
Dune B1
Mooie high end versterker, deze zie je niet vaak....! Speakers overigens ook niet.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Aparte speakers, inderdaad. Hebben die nu twee naar beneden gerichte bass ports er op zitten? Zeker ook niet te krijgen zonder de stands met zo'n ontwerp?

Aparte versterker ook, hoekig ontwerp. Niet mijn ding, maar wel iets dat gezien mag worden.

Verder wat kabel management naar die speakers toe nog wel kunnen ;) En een hoekprofieltje onder die boekenplank net boven je TV ;)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:40
Zijn die bovenste planken nu echt zo krom? of ligt dat aan de foto....
Verder wel gave set-up.

Wil zelf in nieuwe huis (als dat rond komt) de TV aan de wand, met daaronder onze soundbar. Verder alles in de hal (andere kant van de muur) alle receivers en kabelboxen. Dus in de woonkamer alleen een hangende TV + Soundbar, met niks eronder.

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11 22:44
mr.paaJ schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:12:

Mac Mini
Pathos Ethos
Wilson Benesch Arc
Dune B1
Het ontwerp van de pathos blijft altijd een eyecatcher. De koelribben zijn ook erg creatief :-)

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:28
Ik heb afgelopen weekend mijn BK XLS200 subwoofer verkocht. Nu ben ik op zoek naar een vervanger die lager gaat en mijn woonkamer wat gemakkelijker vult (35m2). Eisen: <€500,-, compact, >=12" woofer, -3db punt <25hz. Muziek / film verhouding is 25/75.

Enige aanbevelingen?

[ Voor 7% gewijzigd door nMad op 10-12-2013 11:10 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• Bierdopje120
Een monitor audio RXW12 tweedehands lijkt te voldoen aan jouw eisen. Of was het nou de RSW12 die ik laatst tegenkwam op marktplaats in jouw budget?
Ik heb hem wel eens gehoord en je wordt bijna bang als je op de bank zit en een film kijkt. Lijkt mij een beetje het gevoel waar ik persoonlijk voor zou gaan bij een subwoofer.

[ Voor 65% gewijzigd door Bierdopje120 op 10-12-2013 10:41 ]

• renzo4000
nMad schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:34:
Ik heb afgelopen weekend mijn BK XLS200 subwoofer verkocht. Nu ben ik op zoek naar een vervanger die wat lager gaat en mijn vrij grote woonkamer wat gemakkelijker vult (35m2). Eisen: <€500,-, compact, >=12" woofer, -3db punt <25hz. Muziek / film verhouding is 25/75.

Enige aanbevelingen?
Kijk eens naar de BK XLS 400 of de SVS PB-1000.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Er stond van de week ook een Sunfire HRS12 op marktplaats voor €500. Voldoet ook aan je eisen!
Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic