Na wat Post NL perikelen heb ik de sub eindelijk mogen ontvangen.
Heb er nu +/- een uurtje mee kunnen spelen.
Aangezien ik onlangs ook nieuwe fronts+center heb aangesloten, eerst maar eens Audyssey calibratie van mijn Onkyo 609 er over heen gegooid.
Mijn oren zeggen wat anders dan het microfoontje van de receiver, dus er valt zeker nog eea te finetunen aan de setup.
Zoals jullie hieronder op de foto kunnen zien heb ik de sub weggestopt in een hoekje. Volgens diverse sites vind de sub dit fijn om goed laag te kunnen produceren. Ook hier ga ik zeker nog mee stoeien, maar als eerste opstelling vind ik het wel even prima.
Ik heb de sub nu op 2 fronten beluisterd;
- Semi bass-achtige muziek a la slam FM (of hoe je dit ook kunt omschrijven?!)
- Een actiestukje (inc. kanonnen e.d.) uit Pirates of the Carribbean
Mijn eerste indruk is dat het absoluut geen muzikale woofer is. Toegegeven, je merkt uiteraard verbetering tov een sub-loze setup maar dit is enkel wanneer je hem zachtjes mee laat doen. Wanneer je er een wat stevigerre bas uit wilt halen, wordt het al snel overdone. Met wat tweaken valt hier ongetwijfeld verbetering in aan te brengen, maar geweldig zal het niet worden.
Qua film acht ik de sub tot nu toe wel geschikt. Ik ben hier wat voorzichtig omdat ik vind dat hij eigenlijk nog wel wat meer aanwezig had mogen zijn. Ik verwacht echter wel dat als ik hier wat meer ga spelen met diverse variabelen (plaatsing e.d.) dat de sub beter tot zijn recht gaat komen. Hier geldt overigens dat het absoluut een 100% verbetering is tov een sub-loze installatie.
Al met al ben ik er tot nu toe erg tevreden over. Ik wist dat ik met deze sub geen muzikale sub in huis zou halen en met 95% film-gebruik ben ik daar ook niet rouwig om. Voor 170 euro vind ik het een mooie aanvulling voor mijn set, welke mij zeker meer filmplezier gaat opleveren.
[
Voor 6% gewijzigd door
Switchie op 15-11-2013 19:54
]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren