Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.770 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:40
Gisteren de setup nog maar even wat aangepast:
-TV opgehangen
-Andere Harman/Kardon Receiver (BDS 275)

Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Slaapkamert/d842829c-fce1-4532-8377-471872e34009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Slaapkamert/foto2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Slaapkamert/foto3.jpg

De specs nogmaals
HiFi:
Harman/Kardon BDS275
Jamo S 608
Philips 32PFL5007H
Xdoos 360

Nerdhoekje:
Macbook Air 2013
Raindesign mStand 360
Dell 2009WT

Nu kan ik eindelijk mijn Blurays en DVDs kijken :). En vanuit het bed is het nu beter om TV te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

De Jamo S 608's hebben toch aan de zijkant een woofer zitten? Hoe doe je / klinkt dat dan als ze zo tegen tegen de muur/meubel aanzitten? Lijkt me allemaal een beetje ruimteloos voor ze.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
RobKJ schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:51:
-TV opgehangen
Philips 32PFL5007H
Nu kan ik eindelijk mijn Blurays en DVDs kijken :). En vanuit het bed is het nu beter om TV te kijken.
Waar is de rest van je TV gebleven :P

TV valt wel aardig weg door de grootte van het meubel zo he, maar ook positief: Er past nog makkelijk een vele grotere in ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Chris van der G schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:54:
De Jamo S 608's hebben toch aan de zijkant een woofer zitten? Hoe doe je / klinkt dat dan als ze zo tegen tegen de muur/meubel aanzitten? Lijkt me allemaal een beetje ruimteloos voor ze.
De jamo's hebben inderdaad wel behoorlijk wat ademruimte nodig, in deze ruimte komen ze zeker niet tot hun recht maar zoals vele moeten we soms consessies doen. Als je "echt" muziek gaat luisteren dan zou ik ze in ieder geval naar voren schuiven, dit doe ik zelf ook wel eens en dat is toch echt wel merkbaar in positieve zin. Echter "even" schuiven is er niet bij, ze wegen ongeveer 27kg per stuk :|

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Chris van der G schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:54:
Klopt helemaal, het is verre van ideaal zo. Er is helaas niet meer ruimte, de kast aan de linkerkant staat tegen de schuine wand aan en de tafel ook. Aan de rechterkant heeft de speaker wel genoeg ruimte gelukkig.
wimpie007 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:55:
[...]

Waar is de rest van je TV gebleven :P

TV valt wel aardig weg door de grootte van het meubel zo he, maar ook positief: Er past nog makkelijk een vele grotere in ;-)
Als student kan je niet alles hebben :P. Gelukkig zit ik er vrij dicht op zodat het voor mij wel groot genoeg is. Maar inderdaad, een grotere TV is altijd goed haha.
renzo4000 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:58:
[...]

De jamo's hebben inderdaad wel behoorlijk wat ademruimte nodig, in deze ruimte komen ze zeker niet tot hun recht maar zoals vele moeten we soms consessies doen. Als je "echt" muziek gaat luisteren dan zou ik ze in ieder geval naar voren schuiven, dit doe ik zelf ook wel eens en dat is toch echt wel merkbaar in positieve zin. Echter "even" schuiven is er niet bij, ze wegen ongeveer 27kg per stuk :|
Thx voor de tip! Ga ik even proberen, kijken of ik het verschil ook merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Ik denk dat je wel ruimte genoeg hebt voor de tv en de speakers, maar omdat de tvmeubel zo groot is staan de speakers nogal opgesloten.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

nMad schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:49:
Ik denk dat je wel ruimte genoeg hebt voor de tv en de speakers, maar omdat de tvmeubel zo groot is staan de speakers nogal opgesloten.
Maar die tvmeubel is zo mooi O+

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:45

Kluus

Gang is alles

Uiteindelijk is het toch de Jamo S606 HCS3 set geworden inplaats van de A 102 HCS6. Ik moet zeggen dat ze erg goed bevallen. Op dit moment heb ik de fronts bi-amp aangesloten en ze staan met de woofers naar buiten zodat links in ieder geval voldoende ruimte heeft (rechts helaas wat minder). Bij deze de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.kluessjen.nl/geert/images/HCS/DSC_0215.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.kluessjen.nl/geert/images/HCS/DSC_0213.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.kluessjen.nl/geert/images/HCS/DSC_0214.JPG

Wat je ziet:

TV: Panasonic P50VT50
Receiver: Yamaha RX-V667
Speakerset: Jamo S606 HCS 3
Console: PS3
Mediaplayer: Mede8er MED600X3D en Apple TV 3d Gen (beiden niet echt zichtbaar maar staan op de CD speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
TjaBske schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:07:
Uiteindelijk is het toch de Jamo S606 HCS3 set geworden inplaats van de A 102 HCS6. Ik moet zeggen dat ze erg goed bevallen. Op dit moment heb ik de fronts bi-amp aangesloten en ze staan met de woofers naar buiten zodat links in ieder geval voldoende ruimte heeft (rechts helaas wat minder). Bij deze de foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

TV: Panasonic P50VT50
Receiver: Yamaha RX-V667
Speakerset: Jamo S606 HCS 3
Console: PS3
Mediaplayer: Mede8er MED600X3D en Apple TV 3d Gen (beiden niet echt zichtbaar maar staan op de CD speler).
Nette setup d:)b ! Ik heb nog wel (opbouwende) kritsche puntjes:

Ook hier staan de jamo's teveel in de verdrukking, met name de rechter ... wederom ivm plaatsingsproblemen vermoed ik. Probeer ze in ieder geval van de muur te halen, zeker als je op wat hoger volume muziek gaat luisteren bijvoorbeeld. De rears zijn nogal hoog geplaatst, is dat een bewuste keuzen of een WAF gevalletje :o ... ik zou ze persoonlijk lekker naar beneden halen en op een stand zetten op juiste hoogte.

Daarnaast spreek je over bi-amping, maar je bedoelt waarschijnlijk bi-wiring :+
Uiteraard ben je daarin vrij om dit te doen (wat het kan :P) maar zal meestal geen winst voor je opleveren. Ook in dit topic is daar al een en ander over geschreven.
Bi-amping daarentegen kan wel degelijk voordelen opleveren.

Maar nogmaals, verder een mooie setup ;)

[ Voor 8% gewijzigd door renzo4000 op 12-11-2013 15:15 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

renzo4000 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:12:
[...]

Nette setup d:)b ! Ik heb nog wel (opbouwende) kritsche puntjes:

Ook hier staan de jamo's teveel in de verdrukking, met name de rechter ... wederom ivm plaatsingsproblemen vermoed ik. Probeer ze in ieder geval van de muur te halen, zeker als je op wat hoger volume muziek gaat luisteren bijvoorbeeld. De rears zijn nogal hoog geplaatst, is dat een bewuste keuzen of een WAF gevalletje :o ... ik zou ze persoonlijk lekker naar beneden halen en op een stand zetten op juiste hoogte.

Daarnaast spreek je over bi-amping, maar je bedoelt waarschijnlijk bi-wiring :+
Uiteraard ben je daarin vrij om dit te doen (wat het kan :P) maar zal meestal geen winst voor je opleveren. Ook in dit topic is daar al een en ander over geschreven.
Bi-amping daarentegen kan wel degelijk voordelen opleveren.

Maar nogmaals, verder een mooie setup ;)
Thanks voor de tips, op zich staat rechts wel wat van de muur, een centimeter of 10 denk ik, meer gaat helaas niet :(. Ik zie ook dat de meesten de surround speakers lager hebben, dus ik verwachte wel dat ik ze relatief hoog had, maar de reden dat de speakers zo hoog hangen is dat dit in al mijn manuals staat.. De manual van de S606 set had het over 2m, de manual van de versterker heeft het over 1.8m, dus ze heb ik ze op die hoogte gehangen...

Ik bedoel wel degelijk bi-amping, de Yamaha RX-V667 ondersteund namelijk dat je het kanaal voor de rears (bij 7.x) gebruikt voor de woofers (in plaats van rear speakers die niet in een 5.x setup zitten uiteraard). De channel voor de fronts zelf doet dan de tweeters. Hiermee zitten ze dus wel degelijk op twee aparte kanalen en niet op 1 zoals bij bi-wiring ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 12-11-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TjaBske schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:07:
....de woofers naar buiten zodat links in ieder geval voldoende ruimte heeft (rechts helaas wat minder).
Ik zou ze dan juist met de woofer naar binnen zetten. Op deze manier geef je je linker speaker ruimte die je de rechter niet geeft en met woofers naar binnen stel je ze meer gelijk. Wat het beste werkt is natuurlijk een kwestie van luisteren.
TjaBske schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:32:
[...]
Ik bedoel wel degelijk bi-amping, de Yamaha RX-V667 ondersteund namelijk dat je het kanaal voor de rears (bij 7.x) gebruikt voor de woofers (in plaats van rear speakers die niet in een 5.x setup zitten uiteraard). De channel voor de fronts zelf doet dan de tweeters. Hiermee zitten ze dus wel degelijk op twee aparte kanalen en niet op 1 zoals bij bi-wiring ;).
Het is maar net waar je de definitie legt van Bi-Amping. Persoonlijk leg ik hem alleen als er twee aparte versterkers zijn met een aparte voeding en dus ook apart op het stroomnet aangesloten. Dan heb je het over actief dan wel passief Bi-Ampen en je hebt ook nog horizontaal en verticaal Bi-Amp. Het punt is op de huidige manier is dat alles nog door dezelfde voeding wordt geleverd en dat dan een beperkend punt kunt zijn. De vraag is sowieso of dit iets toevoegt aangezien de tweeter lang niet zo veel vermogen nodig heeft en dus 99% van alles verloren gaat in het filter. En op sommige receivers is de voeding zo slecht dat je beter vijf kanalen aan kan sturen dan zeven (wat je met deze manier van Bi-ampen dus doet). Er zijn receivers die zo erg inkakken op zeven kanalen dat je effectief minder overhoudt dan single wire en vijf kanalen. Ik weet niet wat een V667 doet, maar een V573 en lager springen in de protectie als je op zeven kanalen redelijk wat vraagt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
-TV opgehangen
-Andere Harman/Kardon Receiver (BDS 275)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De specs nogmaals
HiFi:
Harman/Kardon BDS275
Jamo S 608
Philips 32PFL5007H
Xdoos 360

Nerdhoekje:
Macbook Air 2013
Raindesign mStand 360
Dell 2009WT

Ziet er netjes uit! Zo te zien heb je ook een mooie IKEA Expedit Hack gerealiseerd. Wellicht een idee om dit te delen op ikeahackers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

De specs nogmaals
HiFi:
Harman/Kardon BDS275
Jamo S 608
Philips 32PFL5007H
Xdoos 360
mooie jamo's! mooie poster! d:)b

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

FeaR schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:54:
[...]

Ik zou ze dan juist met de woofer naar binnen zetten. Op deze manier geef je je linker speaker ruimte die je de rechter niet geeft en met woofers naar binnen stel je ze meer gelijk. Wat het beste werkt is natuurlijk een kwestie van luisteren.

[...]

Het is maar net waar je de definitie legt van Bi-Amping. Persoonlijk leg ik hem alleen als er twee aparte versterkers zijn met een aparte voeding en dus ook apart op het stroomnet aangesloten. Dan heb je het over actief dan wel passief Bi-Ampen en je hebt ook nog horizontaal en verticaal Bi-Amp. Het punt is op de huidige manier is dat alles nog door dezelfde voeding wordt geleverd en dat dan een beperkend punt kunt zijn. De vraag is sowieso of dit iets toevoegt aangezien de tweeter lang niet zo veel vermogen nodig heeft en dus 99% van alles verloren gaat in het filter. En op sommige receivers is de voeding zo slecht dat je beter vijf kanalen aan kan sturen dan zeven (wat je met deze manier van Bi-ampen dus doet). Er zijn receivers die zo erg inkakken op zeven kanalen dat je effectief minder overhoudt dan single wire en vijf kanalen. Ik weet niet wat een V667 doet, maar een V573 en lager springen in de protectie als je op zeven kanalen redelijk wat vraagt.
Ik begrijp je punt, maar bi-wiring is het ook weer niet ;) . Ik zal eens testen met de woofers naar binnen inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Tsolodimos schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:14:
[...]

Ziet er netjes uit! Zo te zien heb je ook een mooie IKEA Expedit Hack gerealiseerd. Wellicht een idee om dit te delen op ikeahackers.net?
Heb ik een hack toegepast ja? :P Het is om eerlijk te zijn gewoon de standaard kast met daaraan een Vogel steun (die is wel iets aangepast).
klaasje11 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:28:
[...]

mooie jamo's! mooie poster! d:)b
Thx :D, ben er nog steeds super over te spreken! Komt een aardige sound uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Vanavond na lang twijfelen toch maar de volgende sub besteld; (Boston Acoustics ASW 250)
Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.be/images/products/v2_0690283479527_Boston_Acoustics_Subwoofer_ASW250_Wit.jpg

Deze gaat de eerder geposte set met de boston a26's en a225 voorzien van het nodige laag.

Erg lang getwijfeld of ik niet direct voor b.v. een XLS 200 moest gaan.
Uit diverse reviews kwam deze sub (destijds verkrijgbaar voor >299) naar voren als goede bang for buck. Ik heb hem nu besteld voor 170,- en voor dat bedrag wil ik het "gokje" nog wel wagen.
Mijn gebruik zal toch >95% film zijn en daar ga ik nou eenmaal geen muzikale sub voor nodig hebben....
Morgen komt het beestje binnen dus ik laat mij verrassen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:40
Ik ga hier: http://www.ebay.nl/itm/8-...ash=item565dd19808&_uhb=1
acht signs

Inkoopacties zijn niet toegestaan op GoT.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 14-11-2013 08:40 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:14
Switchie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:54:
Vanavond na lang twijfelen toch maar de volgende sub besteld; (Boston Acoustics ASW 250)
[afbeelding]

Deze gaat de eerder geposte set met de boston a26's en a225 voorzien van het nodige laag.

Uit diverse reviews kwam deze sub (destijds verkrijgbaar voor >299) naar voren als goede bang for buck. Ik heb hem nu besteld voor 170,- en voor dat bedrag wil ik het "gokje" nog wel wagen.
Mijn gebruik zal toch >95% film zijn en daar ga ik nou eenmaal geen muzikale sub voor nodig hebben....
Nice. Ik wil richting een soortgelijke opstelling. Heb nu ook de (witte) BA A26's bij een Denon AVR1713. Volgende upgrade zal of de center zijn, of de asw 250 / asw 650

Deel je ervaring ff over de sub!

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Gisteravond heb ik de Denon AVR-2113 aangesloten. Tot nu toe erg tevreden, geluid klinkt voller/beter dan met de AVR-1513. Denk dat het grootste verschil door de Audysessy verbeteringen komt.

Ik heb nog wel een paar punten waar ik tegenaan liep na de Audysessy setup:
-Speakers waren ingesteld op large (gelezen dat de receiver zelf hier verantwoordelijk voor is)
-Crossover van de speakers waren ingesteld op 40hz (veel te laag, -3db punt van Zensor 1 speakers is 53hz)
-Hoe meet Audysessy eigenlijk tot hoe laag je speakers gaan? Tijdens de setup worden pulsende tonen weergegeven die niet erg laag gaan. Zelfde geldt voor subwoofer, deze weergeeft tijdens de setup relatief hoge tonen voor een subwoofer.

Dus ik heb de de speakers weer op small ingesteld en de crossover verhoogt naar 80hz.

Vrijdag komen mijn surroundspeakers binnen, tweemaal Zensor 1. Ik zal de audysessy setup dan opnieuw uitvoeren.

edit: zal binnenkort ook nieuwe foto's plaatsen wanneer alles aangesloten staat!

[ Voor 4% gewijzigd door nMad op 13-11-2013 10:01 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Ik heb zelf de Denon AVR-2310 maar als ik goed herinner heb ik mijn front speakers manueel op small moeten zetten voor/tijdens de Audessey setup, aangezien het ook over boekenplank modellen gaat.

Eens dat juist is gaat Audessey het laag rond de 60-80 hz naar de sub sturen wat veel correcter is.

Ik heb ook al gemerkt dat Audessey vooral naar lage tonen de mist in gaat, vnl naar de luidsterkte en die pas ik dan manueel nog aan (op het gehoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 22:18
Sinds kort nieuwe meubeltjes bij de TV. Dus hierbij eventjes fototjes van de huidige situatie. Jammer genoeg heb ik niet zo'n grote kamer en budget als de meeste mensen hier. :(

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5520/10834870213_e756889290.jpg
IMG_3057 by JJFeith, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5545/10834526425_26898915b0.jpg
IMG_3059 by JJFeith, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7448/10834854763_4c56240362.jpg
IMG_3066 by JJFeith, on Flickr

wat is er te zien:
Sony KDL40EX720 led TV. (van marktplaats)
Harman Kardon AVR4500 5.1 Versterker (gekregen van een kennis)
Jamo s426 HCS3 set. (van marktplaats)
Jamo SW505E Subwoofer (gekregen van diezelde kennis)

Alles bij elkaar voor de audio/video spulletjes ben ik 450 euro kwijt geweest. Dat geven de meeste mensen hier uit voor 1 speaker denk ik. ^^

Laat maar weten wat jullie er van vinden.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
JeroenF schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:54:
Sinds kort nieuwe meubeltjes bij de TV. Dus hierbij eventjes fototjes van de huidige situatie. Jammer genoeg heb ik niet zo'n grote kamer en budget als de meeste mensen hier. :(

[...]

wat is er te zien:
Sony KDL40EX720 led TV. (van marktplaats)
Harman Kardon AVR4500 5.1 Versterker (gekregen van een kennis)
Jamo s426 HCS3 set. (van marktplaats)
Jamo SW505E Subwoofer (gekregen van diezelde kennis)

Alles bij elkaar voor de audio/video spulletjes ben ik 450 euro kwijt geweest. Dat geven de meeste mensen hier uit voor 1 speaker denk ik. ^^

Laat maar weten wat jullie er van vinden.
Ik moet zeggen dat er best wel leuk uit ziet. En je hebt voor een hele kleine totaalprijs toch iets moois neergezet waar je toch prima mee vooruit kan.

Ik beken schuld: heb inderdaad al meer uitgegeven aan één rear speaker. :$
Maar iedereen koopt naargelang je op dat moment budget hebt.
Met hifi is the sky nu eenmaal the limit en kun je het zo gek en duur maken als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mijn 1e set was ook met Jamo's 426. Erg leuke set voor het geld.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:38
Hou die kennis te vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:22

OMD

@ JeroenF

Valt wel mee, de woning waar ik nu nog woon kan de woonkamer 2x in jouw kamer, dus het kan erger hoor :+
Ik vind het een mooie set hoor. Over het algemeen heb je een wat betere installatie dan de mensen in je omgeving denk ik. Niks mis mee!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 22:18
Die kennis heeft nu jammer genoeg geen audio apparatuur meer haha. Mijn schoonvader heeft grote infinity zuilen van hem staan.

Ben erg tevreden met het geluid voor dit geld. De meeste kant en klaar home cinema setje bij de BCC klinken een stuk minder.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
DinoBe schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:03:
Ik heb zelf de Denon AVR-2310 maar als ik goed herinner heb ik mijn front speakers manueel op small moeten zetten voor/tijdens de Audessey setup, aangezien het ook over boekenplank modellen gaat.

Eens dat juist is gaat Audessey het laag rond de 60-80 hz naar de sub sturen wat veel correcter is.

Ik heb ook al gemerkt dat Audessey vooral naar lage tonen de mist in gaat, vnl naar de luidsterkte en die pas ik dan manueel nog aan (op het gehoor).
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. De Audysessy setup negeert namelijk alle instellingen in de receiver om haar werk goed te kunnen doen. Het manueel veranderen naar small doe je pas na dit proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:55
Vrouw in huis dus er moest wat gewijzigd worden:

Van:
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=80238;image

Naar:
Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d/13/10/20/original/yramaha6.jpg

Qua hardware is er niet heel veel veranderd. Enige is dat de voeding van de Squeezebox is gewijzigd naar een CIAudio Voeding.

Volgende stap is de receiver, die nu toch wel wat gedateert begint te worden. Dus SR7500 gaat eruit... opvolger(s) waaraan ik zit te denken zijn:

- Marantz SR7008
- Denon X4000
- Denon AVR4520
- Anthem MRX710

Voor hardwarelijst zie hier

[ Voor 7% gewijzigd door Wicked-Game op 13-11-2013 14:47 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wicked-Game schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:46:
LOL, wat dan? Je moest de deurtjes dicht doen van de vrouw en je afstandbedieningen opruimen :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

renzo4000 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:52:
[...]

LOL, wat dan? Je moest de deurtjes dicht doen van de vrouw en je afstandbedieningen opruimen :o :+
Bekijk de achterwand eens }:O - En vrouwlief heeft een tapijt meegenomen zie ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris van der G op 13-11-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
renzo4000 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:52:
[...]

Haha, ja de AB's zijn een doorn in het oog van mevrouw ;)
Chris van der G schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:52:
[...]

Bekijk de achterwand eens }:O - En vrouwlief heeft een tapijt meegenomen zie ik.
Achterwand, check! Bordeaux was het niet voor haar :D Kleed was er al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Owh lol, zo zie je maar ... ik zat me blind te staren op de apparatuur :) ...

[ Voor 6% gewijzigd door renzo4000 op 13-11-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:00

Van:
[afbeelding]

Naar:
[afbeelding]

Qua hardware is er niet heel veel veranderd. Enige is dat de voeding van de Squeezebox is gewijzigd naar een CIAudio Voeding.

Volgende stap is de receiver, die nu toch wel wat gedateert begint te worden. Dus SR7500 gaat eruit... opvolger(s) waaraan ik zit te denken zijn:

- Marantz SR7008
- Denon X4000
- Denon AVR4520
- Anthem MRX710

Die platenspeler is wel een mooi ding zeg :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

- Marantz SR7008
- Denon X4000
- Denon AVR4520
- Anthem MRX710
Ik heb hier nu een paar dagen de Anthem MRX500 staan en ik zeg 100% zeker de 710!
Die andere receivers zijn ook goed maar ARC zit gewoon op een heel ander niveau, ik val af en toe bijna van mn stoel af over hoe belachelijk goed het geluid is en dat met bekende films die ik een paar keer op mijn Primare en een NAD T757 heb gekeken.
Een uitgebreide review en foto's volgen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bierkameel schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:38:
[...]
Die andere receivers zijn ook goed maar ARC zit gewoon op een heel ander niveau...
Indien room-correction een punt is zou je ook nog één van de Audyssey XT32-receivers pakken en hem na aanschaf Pro af laten regelen. Er zijn wel eens mooie combi aanbiedingen geweest met bijvoorbeeld een AVR-4520 en een Pro-meting die niet ver van een MRX-710 af liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 14-11-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur

[ Voor 100% gewijzigd door FeaR op 14-11-2013 08:39 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 181% gewijzigd door FeaR op 14-11-2013 08:45 ]

• Wicked-Game
Renegade666 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:26:
[...]

Die platenspeler is wel een mooi ding zeg :)
eye-catcher! En heb ik om die reden ook prominent opgesteld. :D
Bierkameel schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:38:
[...]

Ik heb hier nu een paar dagen de Anthem MRX500 staan en ik zeg 100% zeker de 710!
Die andere receivers zijn ook goed maar ARC zit gewoon op een heel ander niveau, ik val af en toe bijna van mn stoel af over hoe belachelijk goed het geluid is en dat met bekende films die ik een paar keer op mijn Primare en een NAD T757 heb gekeken.
Een uitgebreide review en foto's volgen nog :)
Hmm de zoveelste positieve reactie die ik lees over Anthem. Had tot op heden weinig van ze gehoord, behalve dat er een flinke fanbase ontstaat op HTforum. Maar daar heb je wel vaker dat iets compleet opgehemeld word, en achteraf in mijn set of bij demo's het voor mij niet is. Maar met de vele positieve reviews van Anthem, moet ik hem haast wel verplicht meenemen in vergelijk met de overige receivers.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

FeaR schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:30:
[...]
Indien room-correction een punt is zou je ook nog één van de Audyssey XT32-receivers pakken en hem na aanschaf Pro af laten regelen. Er zijn wel eens mooie combi aanbiedingen geweest met bijvoorbeeld een AVR-4520 en een Pro-meting die niet ver van een MRX-710 af liggen.
De XT32 versie heb ik geen ervaring mee, met de gewone wel en dat is echt een lachertje, die test duurt een paar minuten met een microfoontje van nog geen 50 cent.
Bij Anthem krijg je een gekalibreerde microfoon waarvan je het bestandje in moet laden zodat de software de eigenschappen van de mic kent en ARC duurt 20 minuten voor de minimaal 5 plekken, je kan er meer doen.
Audyssey stuurt ook alleen een irritant plingeltje door je speakers terwijl ARC de hele range test, daardoor kwam ik er helaas achter dat er een rammeltje zit in mijn rechter surround speaker.
En de ARC versie van de 710 schijnt weer iets verbeterd te zijn ten opzichte van mijn MRX500 maar ik heb zelf geen MRX510 nodig.

De MRX500 heeft 4 HDMI 1.4 inputs en dat is voor mij voldoende, ik heb er alleen mijn HTPC en platenspeler aanhangen :)

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:06
Switchie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:54:
[afbeelding]

Ik heb deze sub ook al een tijd op het oog. Mag ik vragen wat je bevindingen zijn tot nu toe?

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:40

bAdmuTs

mAzE

Raven__NL schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:01:
[...]

Ik heb deze sub ook al een tijd op het oog. Mag ik vragen wat je bevindingen zijn tot nu toe?
Daar sluit ik me bij aan.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49
Ik wil nog wel iets kwijt over mijn sub die ik nu inmiddels een paar maanden in bezit heb. De Velodyne SPL-1200Ultra. Geen goedkoop apparaat maar het is echt zo'n mega goede toevoeging aan mijn set dat ik het geld zeker waard vind. Bespaar dus zeker niet op een sub.
Ik luister veel muziek maar ook gewoon met TV kijken vult hij rustig het laag aan, hij staat niet te hard afgesteld maar als de LFE aangesproken word kan hij het hele huis laten shaken.

De sub is inmiddels wel van plek veranderd vanwege de WAF en staat nu tussen de fronts in dus een prima plek. Soms zet ik wel eens de sub uit om het verschil weer eens te horen en dan weet je meteen weer wat hij doet :)

[ Voor 19% gewijzigd door ChiLLeR op 14-11-2013 10:45 ]

>> Signature?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Sub2.jpg
Mijn volgende missie is ook een andere sub, waarschijnlijk een BK.
Deze B&W ASW1000 is leuk maar met die 12" woofer zit je echt te shaken op de bank, ik ga dus voor een kleinere gesloten sub zodat ik hem ook bij muziek kan laten ondersteunen :)

Dit was ff een testopstelling, niet ideaal zo in de hoek dus hij staat nu achter de bank.

[ Voor 10% gewijzigd door Bierkameel op 14-11-2013 11:37 . Reden: Crap, je hebt gelijk Fear, 12" woofer :P ]

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

ChiLLeR schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:42:Soms zet ik wel eens de sub uit om het verschil weer eens te horen en dan weet je meteen weer wat hij doet :)
Oh dus ik word niet gek! Ik doe dit soms, puur om te kijken wat ik ook alweer mis als ik het niet aan heb staan. Maar wat een leegte is dat dan zeg.

Le fuck.. verwijder ik mijn post in plaats van een edit te doen |:(
Bierkameel schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:53:
[...]
De XT32 versie heb ik geen ervaring mee, met de gewone wel en dat is echt een lachertje, die test duurt een paar minuten met een microfoontje van nog geen 50 cent.
Ik praat Audyssey niet goed, met de XT-variant heb ik ook slechte ervaringen. Subwoofer op -12.0 dB zetten en meer van dat soort geintjes. Het enige wat ik met Audyssey gedaan heb ik de afstanden meten en daarna mee de receiver een reset gegeven. XT32 ken ik zelf ook niet, maar er gaan alleen maar goede verhalen over. Wat over ARC en Audyssey Pro overigens ook is.
Bierkameel schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:00:
Deze B&W ASW1000 is leuk maar met die 15" woofer zit je echt te shaken op de bank, ik ga dus voor een kleinere gesloten sub zodat ik hem ook bij muziek kan laten ondersteunen :)
Een B&W ASW1000 is 12" toch?
ChiLLeR schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:42:
Ik wil nog wel iets kwijt over mijn sub die ik nu inmiddels een paar maanden in bezit heb. De Velodyne SPL-1200Ultra. Geen goedkoop apparaat maar het is echt zo'n mega goede toevoeging aan mijn set dat ik het geld zeker waard vind. Bespaar dus zeker niet op een sub.
Hier ook nog steeds content met mijn SPL-1200 Ultra :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VdHlpGUtKKDOpBtrs4V592S1/full.jpg

De opstelling was toch heel anders geworden als ik toch voor een SVS PB13 Ultra was gegaan :P

Wel grappig, vond nog de oude foto's van bij pa en ma thuis, toen was de plaatsing toch een stuk minder:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5PCW5zvFR64VxH0DYHrXKm0y/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 14-11-2013 11:15 ]

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Bierkameel schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:00:
[afbeelding]
Mijn volgende missie is ook een andere sub, waarschijnlijk een BK.
Deze B&W ASW1000 is leuk maar met die 12" woofer zit je echt te shaken op de bank, ik ga dus voor een kleinere gesloten sub zodat ik hem ook bij muziek kan laten ondersteunen :)

Dit was ff een testopstelling, niet ideaal zo in de hoek dus hij staat nu achter de bank.
In deze dagen krijg k de BK monolith plus FF binnen dus als je iets wilt weten, wil je graag helpen.
Natuurlijk mag je hem ook beluisteren. Kan echt niet wachtent tot dat die er is.

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Wat een grote subwoofers allemaal. Ben er zelf eigenlijk bijna uit wat ik in huis ga doen.
Iemand ervaring met deze subwoofer, zocht eigenlijk kleinere maar lees zulke goede reviews:

http://www.polkaudio.com/products/psw10

Deze als center:

http://www.amazon.com/Pol...?ie=UTF8&showViewpoints=1

En een aantal van de Polk RC80i als inceiling fronts en rears, badkamer en misschien slaapkamer:

http://www.amazon.com/Pol...ng-Speakers/dp/B00006BMQT

Specifiek de subwoofer vraag ik me af of dit de juiste ondersteuning is.

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
Bieden die JAMO setjes S series (met floorstanders) infeite meer waar voor hun geld dan hun compacte setjes of compacte sets van bv Kef met kleine sattelite speakers ?

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Rebbelx schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:59:
Bieden die JAMO setjes S series (met floorstanders) infeite meer waar voor hun geld dan hun compacte setjes of compacte sets van bv Kef met kleine sattelite speakers ?
Voor wat betreft hun primaire doel: geluid reproduceren, zeker weten! Maar soms is het gewoon praktischer om kleine speakers te hebben (en kleine speakers vallen ook vaak beter in de smaak bij de vrouwen). Dus dat (en wellicht additionele R&D kosten voor de setjes met kleine speakers) verklaart voor mij dat de prijzen redelijk gelijk liggen.

• nMad
Weet iemand ook of er een manier is om op een Denon receiver in te stellen dat als je muziek luistert audysessy automatisch uitschakelt en als je surround input hebt dat audysessy in wordt geschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
Rebbelx schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:59:

TjaBske schreef

Voor wat betreft hun primaire doel: geluid reproduceren, zeker weten! Maar soms is het gewoon praktischer om kleine speakers te hebben (en kleine speakers vallen ook vaak beter in de smaak bij de vrouwen). Dus dat (en wellicht additionele R&D kosten voor de setjes met kleine speakers) verklaart voor mij dat de prijzen redelijk gelijk liggen.
Ik heb zelf een set gehad met van die kleine JVC speakers. Ongeveer 16 cm hoog en 10cm diep en 6 cm breed. 4 op een standaard en 1 center. Toen een keer via Ibood de Jamo s426 set gekocht en verteld aan de vrouw dat als het niet bevalt ik ze weer terug mocht sturen. Toen de gigantische doos werd bezorgd kreeg ik meteen telefoon van thuis dat ze veel te groot waren, zat nog in de doos, kan je nagaan. :*) Ze heeft ze uitgepakt en neergezet bij de tv en ze zijn nooit meer weggegaan.
Nu zegt ze dat ze niet kan begrijpen dat ze die kleine speakers mooi heeft gevonden, "die iele dingen".
En ik ben er blij mee. De zuilen van Jamo zijn ongeveer 86 cm hoog.
Nog wel even om het verschil te laten horen tussen de JVC speakers en de Jamo speakers een kvm schwitch gesloopt en daar de 2 front speakers van beide merken op aangesloten en na het geluid te hebben gehoord vond ze de Jamo toch veel beter.
Later nog een Sub 210 van Jamo erbij gekocht in de aanbieding en die staat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
nMad schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:56:
Weet iemand ook of er een manier is om op een Denon receiver in te stellen dat als je muziek luistert audysessy automatisch uitschakelt en als je surround input hebt dat audysessy in wordt geschakeld?
Per input kan je dat wel regelen (is misschien per type verschillend). Audyssey gewoon op bypass L/R zetten. Maar een denon 4520 heeft meer opties dan een denon 1913 bijvoorbeeld.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:39
Ik heb op mijn denon x1000 een pure modus zitten. Volgens mij wordt er dan niets met je geluid gedaan behalve afspelen over de speakers. Maar weet niet zeker of dan ook audysseewordt gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Op PURE word alles gepasseerd.
Het enige wat dan werkt is de versterking zelf, maar verder zal de AVR niets aan het signaal doen.

Is inderdaad per input ingesteld.
Bij mij bijv. op TV input gewoon audissy aan, en als ik naar de Phono ga schakelt hij automatisch naar PURE mode over.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:29
Bierkameel schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:53:
[...]

Bij Anthem krijg je een gekalibreerde microfoon waarvan je het bestandje in moet laden zodat de software de eigenschappen van de mic kent en ARC duurt 20 minuten voor de minimaal 5 plekken, je kan er meer doen.
Audyssey stuurt ook alleen een irritant plingeltje door je speakers terwijl ARC de hele range test, daardoor kwam ik er helaas achter dat er een rammeltje zit in mijn rechter surround speaker.
En de ARC versie van de 710 schijnt weer iets verbeterd te zijn ten opzichte van mijn MRX500 maar ik heb zelf geen MRX510 nodig.

De MRX500 heeft 4 HDMI 1.4 inputs en dat is voor mij voldoende, ik heb er alleen mijn HTPC en platenspeler aanhangen :)
De 500 is nu erg mooi geprijst en en zijn huidige prijsklasse is er nieuw niet beter te krijgen. Ik heb de mrx 700 nu een maandje of 10 en bevalt super. De surround bubble is flink verbeterd tov mijn vorige receiver Yamaha dsp A1.

ARC en adssy pro zijn bekand net zo goed. Alleen ARC kan je zelf zo vaak doen als je wilt. Ik heb de meetingen gebruikt om de beste plek voor mijn sub te vinden. Je hebt een aantal instellingen die je meteen hoort waardoor je zelf kan proberen en testen tot je de beste instelling hebt.

de 700 is wel beter in stereo dan de 500 en iets meer vermogen.Meer verschil iser geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Wat maakt deze receivers nou zo duur? Een receiver moet toch eigenlijk alleen het geluid versterken? Geloof jij ook in de klankverschillen per receiver? Heb is gekeken naar de Anthem MRX 710 en die ziet er wel heel mooi uit zeg.

[ Voor 20% gewijzigd door Wackmack op 15-11-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:39
Ik kwam laatst nog een trukje tegen om je subwoofer op de beste plek te krijgen wat achteraf best logisch klinkt:

1) zet je subwoofer op je luisterplek.
2) lekker basje afspelen
3) kruipen langs de wand in je kamer, en waar je het geluid het beste hoort daar zef je deze neer

Nou klopt het niet helemaal want je sub moet zijn geluid ergens vanaf reflecteren en dat kan niet midden in de kamer. Maar geeft misschien een indicatie. Mijn downfiring sub op de bank wodr tmet dit trukje natuurlijk niets want de bank absorbeert een groot gedeelte van het geluid :-)

Ik heb mijn Denon X1000 en Boston Acoustics XS 5.1 SE nu een beetje ingesteld met Audyssee. Lijkt allemaal wel goed te klinken. Moet de boxen nog definitief ophangen. Zijn er nog DVDs/BluRays om geluid nog verder te optimaliseren?

[ Voor 17% gewijzigd door dangerpaki op 15-11-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Versteegrob schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:39:
Wat maakt deze receivers nou zo duur? Een receiver moet toch eigenlijk alleen het geluid versterken? Geloof jij ook in de klankverschillen per receiver? Heb is gekeken naar de Anthem MRX 710 en die ziet er wel heel mooi uit zeg.
De kwaliteit van de electronica die gebruikt wordt, licentiekosten voor Dolby/DTS/HDMI, etc. En dan nog een dikke winstmarge erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Masterkale1 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 04:47:
Per input kan je dat wel regelen (is misschien per type verschillend). Audyssey gewoon op bypass L/R zetten. Maar een denon 4520 heeft meer opties dan een denon 1913 bijvoorbeeld.
Het probleem is dat alles via dezelfde input gaat, namelijk mijn HTPC. Die gebruik ik voor zowel muziek als video's. Ik wil dus niet dat hij het per input regelt, maar per signaal dat hij krijgt

Input HTPC > Stereo signaal > geen audysessy
Input HTPC > Surround signaal > wel audysessy
Malignant schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 07:16:
Op PURE word alles gepasseerd.
Het enige wat dan werkt is de versterking zelf, maar verder zal de AVR niets aan het signaal doen.

Is inderdaad per input ingesteld.
Bij mij bijv. op TV input gewoon audissy aan, en als ik naar de Phono ga schakelt hij automatisch naar PURE mode over.
Als ik naar PURE mode schakel wanneer ik muziek luister dan wordt audysessy inderdaad uitgeschakeld. Maar dan zit ik met het double bass probleem:

"Using either DIRECT or PURE DIRECT mode will disable all bass management, which means that your front L/R speakers will get a full-range signal, and if the subwoofer is ON it will “double up” the bass from the mains. The only “bass management” available in DIRECT or PURE DIRECT modes is "double bass" when LFE+MAIN is on. Therefore, if you have small front speakers that can’t handle bass, just use the STEREO mode for 2-channel music to preserve all of your bass management settings."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
dangerpaki schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:40:
Ik kwam laatst nog een trukje tegen om je subwoofer op de beste plek te krijgen wat achteraf best logisch klinkt:

1) zet je subwoofer op je luisterplek.
2) lekker basje afspelen
3) kruipen langs de wand in je kamer, en waar je het geluid het beste hoort daar zef je deze neer

Nou klopt het niet helemaal want je sub moet zijn geluid ergens vanaf reflecteren en dat kan niet midden in de kamer. Maar geeft misschien een indicatie. Mijn downfiring sub op de bank wodr tmet dit trukje natuurlijk niets want de bank absorbeert een groot gedeelte van het geluid :-)

Ik heb mijn Denon X1000 en Boston Acoustics XS 5.1 SE nu een beetje ingesteld met Audyssee. Lijkt allemaal wel goed te klinken. Moet de boxen nog definitief ophangen. Zijn er nog DVDs/BluRays om geluid nog verder te optimaliseren?
Je moet ook eigenlijk de bank wegzetten, ik heb bioscoopstoelen die aan mijn vloer zijn vastgezet met buiten, toch heb ik de stoel eruit gehaald om de subwoofer crawl te doen en ben er erg blij mee! Kost wat werk, maar daardoor kan je wel de juiste plek vinden voor de sub, dat is zooooooo belangrijk.

Vergeet ook geen bass traps te plaatsen, ik heb ze onlangs geplaatst en het maakt zo verschikkelijk veel uit, bijna niet te geloven dat het zo goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
More pictures please. Het gaat de laatste 2 pages bijna alleen over versterkers en what not. Less talking, more flashing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
IJburger schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:35:
More pictures please. Het gaat de laatste 2 pages bijna alleen over versterkers en what not. Less talking, more flashing
Waarom geef jij dan niet het goede voorbeeld en plaats er een paar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

IJburger schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:35:
Het mag dan alleen om versterkers en subwoofers gaan, maar volgens mij zie ik toch echt 3 afbeeldingen op deze pagina 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/NAD.jpg
Een gare pic van maar van de NAD die ik had voor de Anthem.
Het ding klonk goed maar had firmware problemen (plopjes tijdens het wisselen van source of tijdens het afspelen van MP3's) NAD gaf dit ook toe.
Ik had hem dus net nieuw gekocht en zou hem dan meteen weer kwijt zijn omdat de receiver naar NAD moest.

Gelukkig heb ik de Anthem zelf kunnen updaten naar de laatste firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Raven__NL schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:01:
Na wat Post NL perikelen heb ik de sub eindelijk mogen ontvangen.
Heb er nu +/- een uurtje mee kunnen spelen.
Aangezien ik onlangs ook nieuwe fronts+center heb aangesloten, eerst maar eens Audyssey calibratie van mijn Onkyo 609 er over heen gegooid.
Mijn oren zeggen wat anders dan het microfoontje van de receiver, dus er valt zeker nog eea te finetunen aan de setup.

Zoals jullie hieronder op de foto kunnen zien heb ik de sub weggestopt in een hoekje. Volgens diverse sites vind de sub dit fijn om goed laag te kunnen produceren. Ook hier ga ik zeker nog mee stoeien, maar als eerste opstelling vind ik het wel even prima.

Ik heb de sub nu op 2 fronten beluisterd;
- Semi bass-achtige muziek a la slam FM (of hoe je dit ook kunt omschrijven?!)
- Een actiestukje (inc. kanonnen e.d.) uit Pirates of the Carribbean

Mijn eerste indruk is dat het absoluut geen muzikale woofer is. Toegegeven, je merkt uiteraard verbetering tov een sub-loze setup maar dit is enkel wanneer je hem zachtjes mee laat doen. Wanneer je er een wat stevigerre bas uit wilt halen, wordt het al snel overdone. Met wat tweaken valt hier ongetwijfeld verbetering in aan te brengen, maar geweldig zal het niet worden.

Qua film acht ik de sub tot nu toe wel geschikt. Ik ben hier wat voorzichtig omdat ik vind dat hij eigenlijk nog wel wat meer aanwezig had mogen zijn. Ik verwacht echter wel dat als ik hier wat meer ga spelen met diverse variabelen (plaatsing e.d.) dat de sub beter tot zijn recht gaat komen. Hier geldt overigens dat het absoluut een 100% verbetering is tov een sub-loze installatie.

Al met al ben ik er tot nu toe erg tevreden over. Ik wist dat ik met deze sub geen muzikale sub in huis zou halen en met 95% film-gebruik ben ik daar ook niet rouwig om. Voor 170 euro vind ik het een mooie aanvulling voor mijn set, welke mij zeker meer filmplezier gaat opleveren.

Home met sub

[ Voor 6% gewijzigd door Switchie op 15-11-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Switchie schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:40:
[...]

[...]

Na wat Post NL perikelen heb ik de sub eindelijk mogen ontvangen.
Heb er nu +/- een uurtje mee kunnen spelen.
Aangezien ik onlangs ook nieuwe fronts+center heb aangesloten, eerst maar eens Audyssey calibratie van mijn Onkyo 609 er over heen gegooid.
Mijn oren zeggen wat anders dan het microfoontje van de receiver, dus er valt zeker nog eea te finetunen aan de setup.

Zoals jullie hieronder op de foto kunnen zien heb ik de sub weggestopt in een hoekje. Volgens diverse sites vind de sub dit fijn om goed laag te kunnen produceren. Ook hier ga ik zeker nog mee stoeien, maar als eerste opstelling vind ik het wel even prima.

Ik heb de sub nu op 2 fronten beluisterd;
- Semi bass-achtige muziek a la slam FM (of hoe je dit ook kunt omschrijven?!)
- Een actiestukje (inc. kanonnen e.d.) uit Pirates of the Carribbean

Mijn eerste indruk is dat het absoluut geen muzikale woofer is. Toegegeven, je merkt uiteraard verbetering tov een sub-loze setup maar dit is enkel wanneer je hem zachtjes mee laat doen. Wanneer je er een wat stevigerre bas uit wilt halen, wordt het al snel overdone. Met wat tweaken valt hier ongetwijfeld verbetering in aan te brengen, maar geweldig zal het niet worden.

Qua film acht ik de sub tot nu toe wel geschikt. Ik ben hier wat voorzichtig omdat ik vind dat hij eigenlijk nog wel wat meer aanwezig had mogen zijn. Ik verwacht echter wel dat als ik hier wat meer ga spelen met diverse variabelen (plaatsing e.d.) dat de sub beter tot zijn recht gaat komen. Hier geldt overigens dat het absoluut een 100% verbetering is tov een sub-loze installatie.

Al met al ben ik er tot nu toe erg tevreden over. Ik wist dat ik met deze sub geen muzikale sub in huis zou halen en met 95% film-gebruik ben ik daar ook niet rouwig om. Voor 170 euro vind ik het een mooie aanvulling voor mijn set, welke mij zeker meer filmplezier gaat opleveren.

[afbeelding]
Eigenlijk moet je de sub juist uit de hoek en wat verder van de muur halen. In de hoek plaatsen zorgt voor hardere, maar veel onzuiverde bas! Wil je muziekale bas, zet hem dan juist even wat uit de hoek dus. In de hoek plaatsen geeft ook het boomy effect, alle bas wordt daar erg gereflecteerd en je krijgt dan versterkingen en nullen waar je dat helemaal niet wil.

Veel mensen doen het om zo met minder power toch hardere, maar dus onzuivere, bas te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Sowieso moet de sub in de gelegenheid worden gesteld om in te spelen... Laat hem de komende dagen lekker meedraaien(hoeft echt niet hard!) en draai over een weekje opnieuw de audyssey setup... Je zal zien dat het veel zal schelen. Is deze ported net zoals de 650? Dat maakt hem ook al minder muziekaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40
nMad schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:56:
Mijn AVR2311 onthoudt het per bron (van ik meen de laatste drie gebruikte bronnen). Dan moet je al relatief veel apparaten aangesloten hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Koldur schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:30:
Eigenlijk moet je de sub juist uit de hoek en wat verder van de muur halen. In de hoek plaatsen zorgt voor hardere, maar veel onzuiverde bas! Wil je muziekale bas, zet hem dan juist even wat uit de hoek dus. In de hoek plaatsen geeft ook het boomy effect, alle bas wordt daar erg gereflecteerd en je krijgt dan versterkingen en nullen waar je dat helemaal niet wil.

Veel mensen doen het om zo met minder power toch hardere, maar dus onzuivere, bas te krijgen.
renzo4000 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 20:38:
Sowieso moet de sub in de gelegenheid worden gesteld om in te spelen... Laat hem de komende dagen lekker meedraaien(hoeft echt niet hard!) en draai over een weekje opnieuw de audyssey setup... Je zal zien dat het veel zal schelen. Is deze ported net zoals de 650? Dat maakt hem ook al minder muziekaal.
Het is inderdaad een gepoorte sub. Bewuste keus geweest omdat mijn gebruik toch 95% film is.

Qua plaatsing ga ik op den duur zeker nog even spelen, maar vind het voor films ansich niet eens storend.
Naast de sub mogen ook de fronts+center nog wel wat inspeeluurtjes genieten. Ga de tip zeker meenemen om over een tijdje de Audyssey opnieuw te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Iemand een idee voor een wit greeploos dressoir van minimaal 220 breed, met alleen dichte vakken waar een receiver van 43cm diep en een mediacenter van ongeveer dezelfde afmetingen inkunnen? Eis: zo laag mogelijk, zo strak mogelijk en geen deurknopjes. Budget: max 700 euro ongeveer.

Tot nu toe deze gevonden:
http://www.hoomxxl.nl/ima...-ho-19-hoogglans-2-4.html

Edit: al gepost in juiste topic, excuses.

[ Voor 40% gewijzigd door duncanvdlinden op 16-11-2013 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Daar is dit topic voor: Het grote Audiomeubel topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

FeaR schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:12:
Le fuck.. verwijder ik mijn post in plaats van een edit te doen |:(

[...]

Ik praat Audyssey niet goed, met de XT-variant heb ik ook slechte ervaringen. Subwoofer op -12.0 dB zetten en meer van dat soort geintjes. Het enige wat ik met Audyssey gedaan heb ik de afstanden meten en daarna mee de receiver een reset gegeven. XT32 ken ik zelf ook niet, maar er gaan alleen maar goede verhalen over. Wat over ARC en Audyssey Pro overigens ook is.
Ik heb de simpele Audyssey variant en ik moet zeggen dat ik daar ook niet zo tevreden over ben. Ben van Pioneer naar een eenvoudige Marantz gegaan, omdat die pre-outs heeft en ik Hypex AS2.100's ga gebruiken (en dus zelf alle correcties heel precies kan gaan doen en meten :)). Ik heb die Marantz eens zelfstandig alles laten instellen en dat klinkt met muziek echt heel beroerd. De sub staat bij mij juist iets van 10db te hard (echt waanzinnig niveau) en de front speakers bonken de hele boel bij elkaar.

Ik heb een lastige akoestiek met wat staande golven, maar mijn Pioneer (die ik verpatst heb ;() kon dat echt prima handlen. Hét grote voordeel van MCACC vind ik ook dat je alles kan nalopen en kan bijstellen. Het komt er op neer dat ik het equalizen van de speakers grotendeels weer op 'flat' zet, maar de drie volledig parametrisch in te stellen "staande golf" equalizer bandjes meet-ie wel spot-on en dat geeft zoveel rust in het geluid.

Ik ben iig veel meer onder de indruk van wat Pioneer automatisch voor elkaar krijgt dan wat Marantz met de Audyssey XT doet. En bij pioneer kan je dus kiezen welke zaken je aan wilt passen handmatig (per instelling). Dat is echt een groot voordeel, als je weet wat je doet. Dat de microfoon maar 5 euro kost is trouwens niet zo 'n ramp. Daarmee kan je prima dit soort dingen (afstand, fase, staande golven, frequentieverloop op luisterplek) meten. Daar heb je geen high-end opnameapparatuur voor nodig :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Persoonlijk vind ik de Audyssey set-up ook verre van ideaal van mijn Denon AVR2807. Ik luister er niet graag naar. Voor muziek weiger ik sowieso een dergelijke bewerking te gebruiken via mijn pure-direct modus, maar als ik film kijken en ik druk audyssey aan klinkt het wat ''blikkerig'' of hoe ik het ook moet omschrijven. Het geluid lijkt wel verkracht te worden voordat het versterkt wordt.

Wel vond ik het handig voor de speaker afstand en niveau's in te schatten. Nadrukkelijk, in te schatten want de SUB en center heb ik nog weer aangepast. Ik heb een vrij grote center voor mijn kamer en toch vond hij het nodig hem op +4db te zetten. Niet erg logisch als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Slimme equalizing weigeren zou ik nog eens heroverwegen :). Strict genomen mogen je speakers dan ook geen wisselfilter hebben ;).

Zeker om je laagweergave superstrak te krijgen, kan dsp echt enorm helpen. Juist met muziek heb je daar profijt van.

Ow en grootte en aantal db +/- heeft natuurlijk niet direct verband. Als je fronts veel meer db/w hebben is de +4 niet zo gek hoor. Dat weinig met je kamer te maken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 17-11-2013 01:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik zeg niet dat Audyssey foutloos is, maar er gebeuren dingen waarbij je het wel moet begrijpen. Afstand van je sub lijkt soms niet te kloppen, subwoofers kunnen soms door je kamer sneller of juist langzamer dan de afstand is zijn geluid aan laten komen op de luisterplek. Dit herkent Audyssey en lost dat op met afstand aanpassen.

Wat JvS als zegt, het kan gewoon goed zijn gemeten met je center en het geluidsverschil. Heb je een SPL? Zo ja dan kan je het nameten, zo nee dan zou ik een goedkope SPL kopen om het na te meten.

Dat het blikkerig klinkt kan ik weinig over zeggen, ik vind juist nadat ik Audyssey goed heb gedraaid (je moet de microfoon echt goed plaatsen en niet vasthouden e.d. YouTube: Tutorial: AV Receivers and Amps Auto EQ Set up ) dat het geluid veel gedetailleerder klinkt. Maar de Denon 2807 heeft dan ook XT met meer filters voor de hogere tonen en is dat niet helemaal te vergelijken met mijn MultiEQ zonder XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwooding
  • Laatst online: 17-01 12:54
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img706/1662/xwux.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img18/2860/oqmx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img708/6205/fjsd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img856/4953/eag6.jpg

Hierbij na wat jaren weer een update:

Wat is er op de foto's te zien:
  • 2 x B&W FPM6
  • 3 x B&W FPM4
  • 2 x B&W PV1
  • Panasonic TX-P55VT50
  • Onkyo TX-NR5009
  • Onkyo BD-SP809
  • Playstation 3
  • HTPC (OrigenAE)
  • Logitech Squeezebox Duet
Sinds gisteren in het bezit gekomen van een tweede PV1.
En moet zeggen dat het echt een nieuwe ervaring is.

De PV1 is op muzikaal gebied een topper.

Wat nog rest is het e.e.a. aan bekabeling vervangen.
Wilde graag alles ixos, maar zie dat het merk steeds moeilijker verkrijgbaar is.

Heb momenteel als speakerkabel voor de fronts en center de Ixos XHS756.
Wil nog nieuwe hdmi, speakerkabel voor de rears en subwoofer bekabeling.

En stiekem, als vrouwlief het toelaat wil ik graag van m'n Squeezebox Duet overstappen naar een Sonos systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55
Geen zilveren PS3? :P

Wow, een set op een missie. Een missie van zilver. Mooi gedaan voor als je van zilver houdt. Ik kan mij voorstellen dat je ruimte nogal galmt met harde vloeren, strakke wanden. lamellen, ramen en leren meubels. Heb je iets anders dat de galm een beetje tegen gaat?

Met minder galm is het geluid veel beter. Klap eens in je handen, galmt het?

[ Voor 17% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-11-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwooding
  • Laatst online: 17-01 12:54
Helaas nog wel last van echo/galm in de woonkamer ja.
Ben aan het kijken voor een oplossing hiervoor.

En wat betreft de ps3, zilver was een mooie oplossing geweest ja. Maar moet bekenen dat hij zelden aan gaat.
Wil graag een ps4 maar ik ben helaas niet de gamer die ik soms denk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica