Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.797 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
murphylee schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:13:
[...]

Bij mij komen de foto's niet door...

@ HTip: erg fraai! Heel leuk filmpje....
Ook wel geinig om te zien hoe jij gewoon zit te genieten van de film/geluid. popcorn erbij :p
Het is een link naar een website met een foto, dus is je foto stuk omdat er geen image bekend is...
Je moet nu even rechter muisknop klikken en in nieuw tabblad openen om hem te zien.

Al met al, leuk setje. Eerste? Is dit die Philips 16:9 bioscoop tv?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

RickvN schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:15:
Het is een link naar een website met een foto, dus is je foto stuk omdat er geen image bekend is...
Je moet nu even rechter muisknop klikken en in nieuw tabblad openen om hem te zien.
Of mensen die posten moeten eens geldige links gaan gebruiken die direct zichtbaar zijn.
Zit na een aantal maanden dit topic weer eens verder door te nemen en kom een topic tegen met niet werkende afbeeldingen..en 1tje waarbij je eerst in moet loggen om de foto's te zien.... :F

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Ik ben niet snel sprakeloos, maar vandaag is toch wel de uitzondering. Het is een heel bijzondere dag geweest met heel veel leuke reacties op alle forums waar ik de link heb geplaatst. Ben een groot gedeelte van de dag bezig geweest op de videopagina met het beantwoorden van de vele vragen.

Vanavond hebben we heel toepasselijk de film gekeken die de hele dag in het middelpunt van de belangstelling heeft gestaan, The Avengers. De 2e keer vinden we hem nóg beter dan de eerste keer. Alles is heel goed aan de film, verhaal, beeld en het geluid :o :o :o

Nu wordt het langzaam tijd om te gaan slapen. Gelukkig ben ik morgen vrij om de rest van de reacties te beantwoorden. Dat is hier er een beetje bij ingeschoten. Maar dat maak ik nog wel goed ;)

Nogmaals bedankt allemaal voor een hele bijzondere dag! *O*

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 21:33
Heel leuk filmpje HTip! Mijn vriendin snapte er mijn weinig van maar ik heb haar er van overtuigd dat ik ook zo iets wil in mijn volgende huis haha :D

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

ChiLLeR schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:17:
Heel leuk filmpje HTip! Mijn vriendin snapte er mijn weinig van maar ik heb haar er van overtuigd dat ik ook zo iets wil in mijn volgende huis haha :D
Geen prijzen genoemd blijkbaar? ;)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 21:33
Jelte,89 schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:30:
[...]

Geen prijzen genoemd blijkbaar? ;)
Uiteraard, zo weet ze ook nog steeds niet wat mijn subwoofer heeft gekost ;)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel heel erg leuk. Super gedaan.
Ik kan het filmpje niet kijken op het werk, maar in de lijst van apparatuur staat niet welke generator je gebruikt.
En de gordijntjes, gaan die automatisch open als je een filmpje opstart?
Want dan is het helemaal af he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Wayneheadx schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:47:
Zojuist m'n zelfbouw speakers kabel even getest.
Ik heb er nog geen connectors, kabelkousen of kabelmantels voor de afwerking om gedaan, dat komt nog.
Zit nu nog gewoon bare-wire aangesloten.

Ik moet zeggen dat ik wel verschil hoor! Er lijkt meer volume uit te komen... zowel in het hoog mid en in het laag.
Weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Maar ik had op een gegeven moment 1 box met mn oude kabel aangesloten en de andere met deze nieuwe en het leek of er gewoon meer power uit kwam... het klonk wat minder terughoudend... positief dus! :D

Zie hier het (voorlopige) resultaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat voor kabels heb je gebruikt? Je komt wel eens mensen tegen die standaard stroomkabels gebruiken als speakersnoer, maar dat heeft niet echt het gewenste effect, dunkt mij. ;)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

@HTip: KWIJL! :9~

Ook maar eens posten ipv lurken. ;)

Mijn apparatuur:
PRODUCTMERKTYPE

GELUID
VersterkerNADC 375BEE Integrated Amplifier
Uitbreiding van versterkerNADPP 375 Phono Preamplifier MDC Module
PlatenspelerReloopRP-4000 M3D
ElementOrtofonOM GT
Luidsprekers voorMission762i
Luidsprekers achterWharfdaleDiamond 7.1

BEELD
MediaspelerDune HDSmart B1
TelevisieSonyKDL-32EX711

NETWERK
HomeplugDevolodLAN 500 AVtriple+ Starter kit
NASNetgearReadyNAS Ultra 2

MEUBELS
TV kastIKEALACK
TV beugelElmobFX 50

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/1zyhces.jpg

Het hoe en waarom, in chronologische volgorde:
De Mission speakers heb ik het langst. Deze heb ik, samen met een Luxman R-341, van mijn vader gekregen toen hij nieuwe kocht. Deze luidsprekers doen het nog prima, maar missen bij bepaalde muziek, met name klassiek, wat nuance. Scheelt weer dat ik voornamelijk punk luister. :+
De Wharfdale luidsprekers kreeg ik later voor mijn verjaardag. Wil je waar voor je geld? Koop deze krengen! Ongelofelijk wat een geluid uit twee kleine boekenplankluidsprekers kan komen. Ik heb nog geen negatieve recensie kunnen vinden!
Toen ik nog studeerde werd het tijd voor een nieuwe TV, zodat mijn lompe Philips breedbeeld de deur uit kon. De MediaMarkt had een mooie aanbieding. Nog steeds een prima TV, maar met name dankzij de afmetingen staat deze op de vervangverlanglijst.
De Dune mediaspeler kochten we omdat ik te lui werd om mijn laptop heen en weer te slepen. Allesvreter mét Blu-ray drive.
De NAS en homeplug kochten we/kreeg ik omdat ik te lui werd om met USB-sticks heen en weer te 'slepen'. :P
Helaas was ik enkele jaren geleden genoodzaakt om mijn geliefde Technics SL-1200 de deur uit te doen. Ik heb voor deze kloon van Reloop gekozen, onder andere vanwege de mogelijkheid om LP's op 78 toeren af te kunnen spelen. Wordt zsm vervangen door een platenspeler van Pro-Ject.
De pièce de résistance is voor mij wel de versterker. Prachtige zware amp van NAD. Stereo, want 2.0 > 5.1/7.1! :Y
Phono module er in en gaan met die banaan.

Het kastje bestaat uit onderdelen van 2 LACK kasten. Eentje was te fragiel om de zware versterker, platenspeler én TV te kunnen houden. De TV-beugel is eigenlijk bedoelt als toevoeging op andere Elmob producten, maar past na wat boren en plakken ook prima op de LACK kast. ;)
De speakersteunen heeft mijn pa overigens ook bij de IKEA gekocht, toen die nog rekening hielden met muziekliefhebbers in plaats van met mensen die kunstmatig versterkt geluid uit een 5.1 setje proberen te kloppen. Vandaar ook dat het lastig was om, met een enigzins beperkt budget, een fatsoenlijk TV-meubel te vinden. Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en doe dat liever aan leuke apparatuur dan aan het meubel waar die apparatuur ik komt te staan, hahaha.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
ShockWave schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:37:
[...]

Of mensen die posten moeten eens geldige links gaan gebruiken die direct zichtbaar zijn.
Zit na een aantal maanden dit topic weer eens verder door te nemen en kom een topic tegen met niet werkende afbeeldingen..en 1tje waarbij je eerst in moet loggen om de foto's te zien.... :F
Als ik oudere delen bekijk staan er wel heel veel afbeeldingen niet meer. Maar een goed opgezette post is wel fijner om te lezen inderdaad.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SannrHerr schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:35:
- heel verhaal zonder enige info over de uil! :( -
Dus... waar heb je die vandaan en wat kan er allemaal in eventueel, want ik vind het een vreselijk coole uil die goed zou passen bij alle andere flauwe dingen die ik heb 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

nero355 schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:38:
[...]

Dus... waar heb je die vandaan en wat kan er allemaal in eventueel, want ik vind het een vreselijk coole uil die goed zou passen bij alle andere flauwe dingen die ik heb 8)
Hahaha, die uil is er een van velen in onze woning. M'n vriendin heeft er zelfs een op haar arm getattooeerd. :p

Deze komt van de Xenos. Er zijn (/waren?) drie groottes in, geloof ik, drie verschillende kleurstellingen beschikbaar.
Het is een potje; de kop kun je van de romp pakken. De inhoud zal ongeveer een halve liter zijn? Erg ruwe schatting overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Masterkale1 schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:57:
Htip.. ziet er inderdaad goed uit. Wat is de volgende upgrade?

Ik zit ook met het buren probleem. Echter een vrijstaande woning kost hier al snel 6 ton :'(
Dat is weer het mooie van België. Daar zijn vrijstaande huizen nog betaalbaar ;)

Volgende upgrade? De platen onder de apparatuur worden binnenkort vervangen door de laatste versie. Mooie deal kunnen maken en ook het verschil mogen ervaren, dus de keuze was eenvoudig. En misschien kan ik a.s. donderdag ook nog iets anders vermelden ;)
LuPo schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:37:
[...]

Waarschijnlijk kreeg hij een knikje van achter de camera. ;)
Klopt helemaal! d:)b
RaZ schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:45:
* RaZ stuurt ziekenhuisfactuur naar HTip's DM-inbox voor m'n uitdrogingsopname van het kwijlen bij het zien van awesomeness.

_O_
Hier heb ik heel hard om moeten lachen. Heel erg leuk gevonden!! :*)
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:24:
Dit is wel heel erg leuk. Super gedaan.
Ik kan het filmpje niet kijken op het werk, maar in de lijst van apparatuur staat niet welke generator je gebruikt.
En de gordijntjes, gaan die automatisch open als je een filmpje opstart?
Want dan is het helemaal af he.
Ik heb de AB zo geprogrammeerd dat inderdaad gebeurd wat je zegt. De beamer gaat aan, gordijn gaat open en licht gaat uit. Het kan nu alleen maar achter elkaar, maar ik ben nog bezig om dat te veranderen. Wat ik eigenlijk wil is dat het licht dimt terwijl het gordijn open gaat. Maar nu is het ook al gaaf!

Meerdere malen achter elkaar posten is niet nodig. Volgende keer graag één post maken.

[ Voor 51% gewijzigd door FeaR op 17-09-2013 11:42 ]

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:50
HTip, je hebt echt een mooie thuisbioscoop zeg! Leuk om het filmpje te zien.

Je kan trouwens ook meerdere quotes en reacties in 1 reactie zetten eh ;)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

nMad schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:39:
HTip, je hebt echt een mooie thuisbioscoop zeg! Leuk om het filmpje te zien.

Je kan trouwens ook meerdere quotes en reacties in 1 reactie zetten eh ;)
Dank je! Ik was even vergeten hoe dat ook alweer moest ;) Komt waarschijnlijk omdat ik op een wolkje leefde :D

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:15
Zo hier ook maar weer eens een bijdrage van mijn kant. Zal nog eens echt goede foto's maken maar heb het erg druk met school.

Zo eindelijk eens de tijd genomen om eens goed te luisteren met de gevulde stands. Ook heb ik nieuwe audio kabels gemaakt, Canare 4S8. Zelf gemaakt bedoel ik dan de mantel en de krimpkous gemonteerd etc. Moet zeggen hoor echt verschil, ook al staat alles op mijn slaapkamer op zolder.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/487foto_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/797foto_3_tn.jpg

En een foto voor de liefhebbers.... is met een panorama app gemaakt dus niet echt geweldig.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/619foto_4_tn.jpg
Is dat correct dat de kale/gestripte kabel zo ver de plug uit steekt? Heb zelf geen ervaring met pluggen waar de kabel er via de zijkant in gaat, maar het ziet er zo apart en onafgewerkt uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• NuttySmeets
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12-2020
Dit is natuurlijk wel heel erg gaaf, en zeker omdat je alles naar eigen wens aan kunt passen. In de bioscoop zit je te kampen met een inrichting die voor iedereen in het algemeen goed is.
Zelf is dit ook een droom van mij, maar dan in eerste instantie alleen voor muziek. Ik ben nog jong, pas 19 jaar. Maar ik zie beeld en geluid als belangrijkste belevingsbron voor mij.
Graag zou ik hier nog meer van zien, zeker als mensen iets met stereo doen. Zelf heb ik een goedkoop goed klinkend setje van Bose en Philips gekocht, alles wel tweedehands.
De Bose speakers zijn van het model 301 Serie II, deze foamranden zijn inmiddels vervangen door rubberranden. Hierbij gaat het om de bas speakers. De versterker die ik nu gebruik betreft een Philips 22 AH 561 versterker uit eind jaren '70 begin jaren '80. Dit samen klinkt voor een jongen als mij al heel behoorlijk.
Elke dag weer zet ik de platenspeler aan en luister ik naar voornamelijk oude muziek uit de jaren '70 en '80. Het verschil tussen een platenspeler en en cd-speler is voor mij toch wel duidelijk hoorbaar. Je hoort in de muziek net even wat meer detail, al heb je wel af en toe wat lichte kraakjes of hoe je dat ook noemt. Maar dit maakt het wel tot een echte ouderwetse beleving.
Mensen die graag tips geven, brand los. ;)
Ik ben nog jong en kan nog veel leren en wil nog veel leren.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
WesleyZ schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:50:
Zo hier ook maar weer eens een bijdrage van mijn kant. Zal nog eens echt goede foto's maken maar heb het erg druk met school.

Zo eindelijk eens de tijd genomen om eens goed te luisteren met de gevulde stands. Ook heb ik nieuwe audio kabels gemaakt, Canare 4S8. Zelf gemaakt bedoel ik dan de mantel en de krimpkous gemonteerd etc. Moet zeggen hoor echt verschil, ook al staat alles op mijn slaapkamer op zolder.

[afbeelding]

[afbeelding]

En een foto voor de liefhebbers.... is met een panorama app gemaakt dus niet echt geweldig.
[afbeelding]
XTZ ! :) Nice, goed spul. Trekt je versterker die speakers?

(Ik ben stiekem wel even benieuwd hoe je oude speakers kabels er uit zagen maar dat mag ik eigenlijk hier niet vragen en is meer een elven in het nachtlicht vraagje, sorry FeaR O+ )

Ik heb een tijdje naar zo'n setup zitten kijken maar ik vond toch dat bookshelves + subwoofer niet helemaal m'n ding was :) Heb je ze vanuit eindhoven? Aardige verkoper daarzo.

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
@HTip: KWIJL! :9~

Ook maar eens posten ipv lurken. ;)
...

''Stereo, want 2.0 > 5.1/7.1! :Y''
''...muziekliefhebbers in plaats van met mensen die kunstmatig versterkt geluid uit een 5.1 setje proberen te kloppen''.
Jongeman, je zit op het verkeerde forum om 5.1 de grond in te boren |:(
Alle gekheid op een stokje, leuke set-up heb je :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bierdopje120 op 18-09-2013 10:53 ]

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Bierdopje120 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:53:
[...]

Nou hier wil ik best even inspringen :O

Ik ben ook van mening dat voor muziek 2.0 > 5.1, maar- dit zal niet altijd zo zijn.

Nu is het zo dat er weinig hoge kwaliteit opnames zijn in 5.1, waar het zo afgemixt is dat de 5.1 ook daadwerkelijk iets toevoegt.

Dat komt vanzelf, en 5.1 zal ongetwijfeld een standaard worden voor muziek t.z.t.

Maar op dit moment zul je 80% van de tijd toch 2.0 muziek luisteren, en om dit op 5.1 af te spelen is enigsinds nutteloos. (Wellicht dat 2.1 wel toevoegt.)

Daar komt bij dat als je een GOEDE 2.0 / 2.1 setup hebt, je met dit budget een middelmatige 5.1 setup neer kunt zetten en als je dat combineert met het gebrek aan 5.1 opnames dan zul je tot de conclusie komen dat :

5.1: Geweldig voor films, en voor 5.1 muziek opnames
2.0/2.1: Geweldig voor 2.0 opnames

Daar komt dan naast mijn persoonlijke mening; een degelijke 2.0 setup is voor mij afdoende voor series & de eventuele 1x per maand film.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
W.Zijlstra. schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:00:
[...]
Maar op dit moment zul je 80% van de tijd toch 2.0 muziek luisteren, en om dit op 5.1 af te spelen is enigsinds nutteloos. (Wellicht dat 2.1 wel toevoegt.)
Met acceptabele front speakers kan je ook gewoon "goed" stereo luisteren met een 5 / 7 / 9 / 11.1 setup.

Nickname does not reflect reality

[...]
Dat komt vanzelf, en 5.1 zal ongetwijfeld een standaard worden voor muziek t.z.t.
Is 5.1 muziek al niet dood? SACD was toen hét medium voor 5.1 muziek en daar hoor je eigenlijk niets meer over. Je komt nu wel eens DTS-CD's tegen wat ongeveer op hetzelfde neerkomt, maar dat is procentueel eigenlijk niets ten opzichte van de gewone 2.0 stereo CD's.

Ik heb zelf vier zuilen zodat ik dingen als SACD en DTS-CD's ook lekker af kan spelen. Gewone 2.0 CD's speel ik vaak af in Meerkanaals Stereo, maar er zijn CD's waar de receiver toch echt op Pure Direct (2.1) gaat zodat ik de CD hoor zoals deze bedoelt is. Hangt wellicht ook af van de muziek die je luistert en wat je zelf wilt, ik luister heel anders naar een CD van een Roger Waters dan een gemiddelde GOA/Psytrance-album.

• Bierdopje120
Ik dacht dat bedoelt werd 2.0 > 5.1 als je zowel muziek als film luistert. Het zal voor iedereen natuurlijk een afweging zijn of ze 2.0 of 5.1 nemen. Het is natuurlijk een feit dat je een bepaald budget hebt, en je voor dat bepaalde budget kwalitatief betere componenten kunt kopen als je slechts 2 speakers hebt in plaats van 6. Daar valt ook niet over te twisten.
Daarnaast bevat natuurlijk een stereoversterker van hetzelfde budget als een AV-surround versterker ook betere componenten, al zal het maar zijn omdat hij ''minder kan''.

Of je nou stereo neemt omdat je 90% vd tijd toch muziek luistert of surround omdat je geluidskwaliteit met films belangrijker vind is dan de afweging die je zelf maakt.
Het lijkt mij overigens ook niet mogelijk over te twisten 'of 5.1 bij films mooier is dan stereo'.

Als ik met mijn 5.1 set-up muziek luister, doe ik hem in pure-direct. Ja ik vind stereo inderdaad vele malen beter klinken dan 5.1 voor muziek. Ik heb twee zuilen voor en ook het laag wordt zeer goed gereproduceert zodat ik de subwoofer ook niet aan zet. De paar surround-compilaties die er zijn, heb ik niet eens genoeg van kunnen draaien om er een mening over te vormen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bierdopje120 op 18-09-2013 11:20 ]

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

[...]
Dat vraag ik me af. Super audio is nou ook niet bepaald het succes geworden waar men op gehoopt had... Laat staan dat ze het voor elkaar krijgen om SA op LP te persen.
Bierdopje120 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:53:
[...]
Excuus en dank. Heb tal van upgradeplannen klaar liggen,maar dat gaat nog wel even duren. Zeker met mijn loon, hahaha.

Op zich is er niets mis met het idee van 5.1, 7.1 of zelfs hoger, maar ik vind muziek belangrijker dan film en spel. Zoals W.Zijlstra al aangeeft, moet je een meervoud van de waarde van een goede 2.0 of 2.1 set neertellen om een écht goede 5.1 set of hoger te kopen. Beetje zonde van de centen als het voornamelijk om muziek gaat.

Verder komt mijn frustratie met 5.1 voort uit het feit dat de meeste mensen denken dat een kastje van bijvoorbeeld Philips, met ingebouwde DVD-speler en welke net zo groot is als een normale DVD-speler, icm. twee speakers en een subwoofer, hetzelfde geluid kunnen produceren als elke willekeurige bioscoop-installatie.

Vandaar ook deze opmerking:
[..]toen die nog rekening hielden met muziekliefhebbers in plaats van met mensen die kunstmatig versterkt geluid uit een 5.1 setje proberen te kloppen.[..]
Beetje het moderne equivalent van die alles-in-een-setjes met ingebouwde disco-display en -knoppen van, pakweg, 15 jaar geleden. Niet voor niets prijzen bedrijven als de MediaMarkt hun setjes aan met wattage in plaats van dynamisch bereik e.d. En iedereen trapt er in! |:(

Verwijderd

Vanavond of morgen aanwinst installeren:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1271596_331720193640607_494703264_o.jpg

8 inch groter, zonder dat bestaande muurbeugel eraf hoeft.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Welke TV is dat, Jism?

Ik ben ook een beetje aan het rond neuzen naar een nieuwe TV. Mijn huidige Sony bevalt erg goed en ik denk eigenlijk dat ik weer voor een Sony wil gaan.
Een vriend van me heeft bijvoorbeeld een Samsung en de backlight bleeding van dat ding is echt niet te harden.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.tz.nl/f/prod/43217.jpg

KDL40R470ABAEP - 40 inch, met enige eis dat het zou passen op bestaande muurbeugel. Wil namelijk niet nog een keer gaten boren. Voor de rest sprak het ding me wel aan in de showroom. Deze komt natuurlijk nieuw in doos uit magazijn van Media markt. ~ 459 euro.

• WesleyZ
FeaR schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:10:
[...]

Is dat correct dat de kale/gestripte kabel zo ver de plug uit steekt? Heb zelf geen ervaring met pluggen waar de kabel er via de zijkant in gaat, maar het ziet er zo apart en onafgewerkt uit.
Fear, dit klopt deze bananenstekkers had ik nog, heb je tips hoe ik dit beter zou kunnen doen? Ben wel van plan om volgende maand andere bananenstekkers te kopen, echter zijn die niet goedkoop. Heb jij of iemand anders nog tips voor goede betaalbare stekkers?
W.Zijlstra. schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:49:
[...]

XTZ ! :) Nice, goed spul. Trekt je versterker die speakers?

(Ik ben stiekem wel even benieuwd hoe je oude speakers kabels er uit zagen maar dat mag ik eigenlijk hier niet vragen en is meer een elven in het nachtlicht vraagje, sorry FeaR O+ )

Ik heb een tijdje naar zo'n setup zitten kijken maar ik vond toch dat bookshelves + subwoofer niet helemaal m'n ding was :) Heb je ze vanuit eindhoven? Aardige verkoper daarzo.
Thanks! Versterker doet het erg goed naar mijn mening, als ik over een jaar of 2 het huis uit ga komt er wel een zwaardere denk ik :)

Oude speaker kabels waren simpele van de rol uit de bouwmarkt :o Speakers komen inderdaad uit Eindhoven! Waren eerst 1,5 jaar van mijn vader en nu dus naar mijn slaapkamer verhuist haha.
WesleyZ schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:15:
[...]
Fear, dit klopt deze bananenstekkers had ik nog, heb je tips hoe ik dit beter zou kunnen doen? Ben wel van plan om volgende maand andere bananenstekkers te kopen, echter zijn die niet goedkoop. Heb jij of iemand anders nog tips voor goede betaalbare stekkers?
Ik durf het niet te zeggen hoe je dit beter af zou kunnen werken. Enige is dat je de kabel stript op exact de lengte van een adereindhuls en dan deze precies passens maakt voor de banaaanplug. Maar omdat de plug als het ware door en door is zal je er altijd inkijken. Als je bananen of spades neemt waar de kabel er van onder in gaat heb je dat niet en oogt het netter. Nadeel is wel weer dat het geheel redelijk uitsteekt als je terminals hebt die recht in de speaker zitten.

Qua betaalbare banaanpluggen: ViaBlue heeft redelijk betaalbare pluggen en kwalitatief ook zeer goed te noemen, idem met W&M. Verder zie je ook veel Nakamachi (niet de Nakamachi van het High-End wat het vroeger was), maar ook daar hoor ik veel goede verhalen over.

Ikzelf gebruik de W&M BS-101ZAG. Meer keuze had ik niet aangezien er niet veel betaalbare banaanpluggen zijn die de 8,36mm² van de Van den Hul The Magnum aankunnen. Dan kwam ik bij WBT en die prijzen zijn niet grappig. Maar met de W&M krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l1iDsBbf9ECWxB0zLv4LLRvE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5YTK3rX8cYkDvCWg6zX1EgLa/full.jpg

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:56

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
misschien hoort deze vraag in de elfen topic, maar kan je vertellen wat je luisterervaring was toen je deze Canare kabels ging gebruiken? Ik denk er n.l. ook over om de kabels te vervangen voor van den Hul kabels. Maar ik vraag me telkens af of dat nu echt hoorbaar verschil oplevert. En nee, ik ga daar niet over discussiëren , dat doe ik dan wel weer in de Elfen topic..... :)

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:21
Ik heb hier vroeger al eens mn woonkamer geplaatst , en mn plannen uit de doeken gedaan voor mn dedicated, en laatstgenoemde krijgt nu echt wel vorm!

Hier een sneakpreview

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img716/87/c9pw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img89/724/g81e.jpg

Is uiteraard nog niet af:

Plinten plaatsen... alles aansluiten, rears plaatsen.. merchandise kopen en plaatsen , plafond afkuisen... alles nog eens poetsen. beamer plaatsen enz enz

Ik kan alvast niet wachten !

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 11:09
FeaR schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:28:
[...]

Ik durf het niet te zeggen hoe je dit beter af zou kunnen werken. Enige is dat je de kabel stript op exact de lengte van een adereindhuls en dan deze precies passens maakt voor de banaaanplug. Maar omdat de plug als het ware door en door is zal je er altijd inkijken. Als je bananen of spades neemt waar de kabel er van onder in gaat heb je dat niet en oogt het netter. Nadeel is wel weer dat het geheel redelijk uitsteekt als je terminals hebt die recht in de speaker zitten.

Qua betaalbare banaanpluggen: ViaBlue heeft redelijk betaalbare pluggen en kwalitatief ook zeer goed te noemen, idem met W&M. Verder zie je ook veel Nakamachi (niet de Nakamachi van het High-End wat het vroeger was), maar ook daar hoor ik veel goede verhalen over.

Ikzelf gebruik de W&M BS-101ZAG. Meer keuze had ik niet aangezien er niet veel betaalbare banaanpluggen zijn die de 8,36mm² van de Van den Hul The Magnum aankunnen. Dan kwam ik bij WBT en die prijzen zijn niet grappig. Maar met de W&M krijg je zoiets:
[afbeelding]

[afbeelding]
Deze pluggen lijken ook wel weer erg veel op de goedkopere DAP Pomona Plug ;)
[Link naar importeur]
raze88 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:59:
[...]
Deze pluggen lijken ook wel weer erg veel op de goedkopere DAP Pomona Plug ;)
[Link naar importeur]
De W&M die ik heb zijn ook afgeleid van de WBT-0600 en/of WBT-0644 qua vormgeving en werking, veel pluggen vinden hun oorsprong in duurdere merken/versies. Overigens zit er zeker wel verschil in kwaliteit tussen de WBT en de W&M die ik heb, maar de WBT-0644 kost dan ook 50 euro per paar :X

Overigens zijn de door jou aangehaalde banaanpluggen wel wat anders dan die ik heb. Die Pomona kunnen "maar" tot 8mm aan.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 18-09-2013 18:15 ]

• skank
Wauw der komen veel reacties zeg :p

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
skank schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:38:
Rustig aan he.. er schijnen ook nog mensen te werken. Maar ziet er in ieder geval aangenaam en gezellig uit! Succes met het afmaken!

Btw.. post ook wat specs

[ Voor 4% gewijzigd door Steefmeister op 18-09-2013 15:42 ]

• skank
Thx :)
Nou vooruit dan: Focal *O*

:>

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

[...]

Daar komt bij dat als je een GOEDE 2.0 / 2.1 setup hebt, je met dit budget een middelmatige 5.1 setup neer kunt zetten en als je dat combineert met het gebrek aan 5.1 opnames dan zul je tot de conclusie komen dat :

5.1: Geweldig voor films, en voor 5.1 muziek opnames
2.0/2.1: Geweldig voor 2.0 opnames
ik heb ook zo'n dilemma, even ter vergelijking:

voor stereo kan je dit kopen:
http://hobo.nl/default.as...t&id=6322&title=PMA1510AE
http://hobo.nl/default.as...0hifi%20Special%20Edition

voor 5.1 kan je voor het zelfde geld dit kopen:
http://hobo.nl/default.as...duct&id=6496&title=FS57.2
http://hobo.nl/default.as...duct&id=6495&title=CC51.2
http://hobo.nl/default.as...duct&id=6494&title=BS53.2
http://hobo.nl/default.as...duct&id=7336&title=MRX300

het is maar waar je je set (het meest) voor gaat gebruiken.

ik vindt het echt enorm jammer dat er niet veel muziek is op 5.1
ik heb een 4.0 set gehad en dat was bij sommige albums echt een verbetering.
masterlijk ding man!
wij zijn sprakeloos, zo met je het zien ;)

[ Voor 6% gewijzigd door klaasje11 op 18-09-2013 17:48 ]

Nieuwkoop is duurkoop

• Bierdopje120
Je kunt het nog moeilijker maken door een tweedehands set-up te vergelijken, zodat je ineens
- Denon A11XV ca. €900
- Focal Chorus set inclusief subwoofer a €1500

(Ik heb gewoon lucratief wat gezocht en gekozen)

Een set die op stereo niveau ook niet bepaald slecht is. In jouw stereo voorbeeld zou ik overigens meer geld reserveren voor de speakers en iets minder voor de versterker, maar dat is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.

[ Voor 17% gewijzigd door Bierdopje120 op 18-09-2013 19:40 ]

• WesleyZ
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Order van 20 pluggen is zojuist de deur uit! Zijn de Nakamachi geworden, goede ervaringen over gelezen en een nette prijs. :) Foto komt er zodra gemonteerd, bedankt voor het advies _/-\o_

• idutcher
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
RickvN schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:15:
[...]

Al met al, leuk setje. Eerste? Is dit die Philips 16:9 bioscoop tv?
Eerder poste ik altijd zo foto's maar werkt blijkbaar niet meer, ook geen idee hoe ik ze werkend krijg.

Nee dit scherm is "bioscoop" verhouding 21:9 50" , en ja m'n eerste setje ;)

• sonsan
WesleyZ schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:14:
[...]

Order van 20 pluggen is zojuist de deur uit! Zijn de Nakamachi geworden, goede ervaringen over gelezen en een nette prijs. :) Foto komt er zodra gemonteerd, bedankt voor het advies _/-\o_
Kan je mij berichten waar je die Nakamichi gekocht hebt? Moet er ook nog een stel hebben....

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1269167_331758163636810_417474693_o.jpg

Beeld is wel oke toch? :P :+

TV hangt iets hoger waardoor ik een beste 'gap' tussen meubel en TV zelf heb. Ga het morgen oplossen door beugel omlaag te verplaatsen. Voordeel is dat de TV echt de helft minder weegt dan de vorige. Ook het verbruik (85W vs 150W) is stukken beter.

Heb via netflix wat gekeken vanavond, beeld is meer dan prima. Kijkafstand ook. :)

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:08
Altijd fijn die hoge resolutie :+

@Skank: geeft wel een mooi effect, die schuine wanden/dak en die lichtjes in het plafond :)

[ Voor 58% gewijzigd door mac1987 op 19-09-2013 00:59 ]

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

skank schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:51:
Ik heb hier vroeger al eens mn woonkamer geplaatst , en mn plannen uit de doeken gedaan voor mn dedicated, en laatstgenoemde krijgt nu echt wel vorm!

Hier een sneakpreview

Plinten plaatsen... alles aansluiten, rears plaatsen.. merchandise kopen en plaatsen , plafond afkuisen... alles nog eens poetsen. beamer plaatsen enz enz

Leuk dat je hier ook actief bent Stijn! Verdient ook alle lof, want jij hebt ook alles helemaal zelf gedaan! Goed hoor en alvast veel plezier met de eerste filmbeleving. Je gaat wat meemaken!!!

• newbreed
  • Laatst online: 18-09 09:53
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:49:
[afbeelding]

TV hangt iets hoger waardoor ik een beste 'gap' tussen meubel en TV zelf heb. Ga het morgen oplossen door beugel omlaag te verplaatsen. Voordeel is dat de TV echt de helft minder weegt dan de vorige. Ook het verbruik (85W vs 150W) is stukken beter.

Heb via netflix wat gekeken vanavond, beeld is meer dan prima. Kijkafstand ook. :)
D'r zitten allemaal putten in je tv!!!! :o

Ow wacht, dat zijn haar dijen. }:|

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sonsan schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:43:
[...]

Kan je mij berichten waar je die Nakamichi gekocht hebt? Moet er ook nog een stel hebben....
eBay

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59

Ook heb ik nieuwe audio kabels gemaakt, Canare 4S8. Zelf gemaakt bedoel ik dan de mantel en de krimpkous gemonteerd etc.

[afbeelding]
Waar heb je deze mantels vandaan als ik mag vragen?
Ik ben zelf ook nog naar zoiets op zoek om m'n 2x 2,5 van m'n receiver naar m'n fronts netjes te bundelen...

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
HTip schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:46:
[...]

Dat is weer het mooie van België. Daar zijn vrijstaande huizen nog betaalbaar ;)

Volgende upgrade? De platen onder de apparatuur worden binnenkort vervangen door de laatste versie. Mooie deal kunnen maken en ook het verschil mogen ervaren, dus de keuze was eenvoudig. En misschien kan ik a.s. donderdag ook nog iets anders vermelden ;)

[...]
Vermeld maar ... Het is donderdag :P . Wat voor verschil hoor je met/zonder die platen?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• klaasje11
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Bierdopje120 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:37:
Je kunt het nog moeilijker maken door een tweedehands set-up te vergelijken, zodat je ineens
- Denon A11XV ca. €900
- Focal Chorus set inclusief subwoofer a €1500

(Ik heb gewoon lucratief wat gezocht en gekozen)

Een set die op stereo niveau ook niet bepaald slecht is. In jouw stereo voorbeeld zou ik overigens meer geld reserveren voor de speakers en iets minder voor de versterker, maar dat is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.
klopt, in je hebt gelijk, ik had even snel wat bij elkaar geraapt om een punt te kunnen maken.

Nieuwkoop is duurkoop

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:01

Vrijdag

De Zwarte

Hier een sneakpreview

[afbeelding]

[afbeelding]

_O_ Ik wil ook een dedicated HT ruimte, mét een lekkere onderuithang bank :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:49:
[afbeelding]

Hij doet wat klein aan zo op de foto. Hoe groot is 'ie?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

40 Inch. 8 Inch groter als de vorige.

Die van 42 Inch die ze hadden bij MM had net niet die VESA bevestiging achter. Dat was de minimale voorwaarde aan een TV. Het kijken is echt stukken prettiger. De oude TV inmiddels al verkocht.

• Bierdopje120
Er zijn, mocht de andere TV veel beter in de smaak zijn gevallen ondanks hij net niet paste, ook VESA verloopstukken. Maar dat zal er nu niet meer toe doen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Bierdopje120 op 19-09-2013 20:01 ]

Verwijderd

Bierdopje120 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:01:
Er zijn, mocht de andere TV veel beter in de smaak zijn gevallen ondanks hij net niet paste, ook VESA verloopstukken. Maar dat zal er nu niet meer toe doen denk ik.
Ja. Als het er was nam ik er eentje mee. Maar ze hadden in de demo stand alleen dure merken als Vogel enzo. Ik heb er al eentje hangen, en nieuwe gaten boren omwille een andere beugel zie ik niet zitten. Iets met muur zo strak mogelijk houden zoals het is.

Ik ga er wel helaas 2 gaten bijboren, en dan de muurbeugel van 6 schroeven met 2 tandjes laten zakken. Gezien het gewicht van de TV ook gehalveerd is kan ik 'm ook monteren op 4 ipv 6 schroeven. Zo komt de TV precies op hoogte te hangen zoals het met de vorige bedoeld was.

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Hier een sneakpreview
Ik heb ook nog wel eens getwijfeld om mijn HT op zolder te doen maar ben een beetje bang dat door de schuine wanden het geluid niet helemaal tot z'n recht komt. Hoe is jouw ervaring daar mee ?

Mijn YouTube kanaal

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Afgelopen week de makelaar over de vloer gehad met zijn fotograaf voor de verkoop van ons appartement. Een tijdje geleden een Marantz SR6007 gekocht ter vervanging van mijn Marantz PM6010 OSE, en nu eens een totaal shotje :)

home cinema 2013-09-19

Wat je verder nog ziet:
  • Canton ERGO RC-L
  • Humax iHDR-5050C
  • LG 42LG5000
  • Music Hall mmf-2.2
  • Vintage Pioneer hoofdtelefoon
Nog steeds erg tevreden over alles eigenlijk, de TV mag een maatje groter maar voor de rest weinig te klagen. Zit wel te overdenken om straks in ons huis nog een buizenbak te gaan maken/kopen en misschien toch die zuilen te upgraden naar iets nog mooiers :)

discogs

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er gezellig uit daar hoor! :) Mooi plek zo. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
Ik zou me helemaal thuis voelen in jouw woonkamer. Mijn definitie van een woonkamer waar je even kunt genieten van muziek en films.

• loewie1984
Le Enfant! schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:36:
Ik zou me helemaal thuis voelen in jouw woonkamer. Mijn definitie van een woonkamer waar je even kunt genieten van muziek en films.
:*) :*) :*) :*) dank :)F

discogs

• Bierdopje120
Ik vind dat echt een van de mooiste doch eenvoudige koptelefoonstandaard die ik ooit ben tegengekomen! Ziet er ook mooi uit verder!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 22:01
Ofwel is die TV heel klein, ofwel heb je gigantische speakers....

Sony A7 iv en wat recycled glas

• sonsan
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
vraagje aan FeaR;
ik kan voor een klein bedrag een aantal meters v.d. Hul Magnum kopen. Is het echter wel zinvol om dit aan een midrange set te hangen. Ik heb ook het oog laten vallen op een setje CS122, misschien logischer /praktischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
sonsan schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:34:vraagje aan FeaR;
ik kan voor een klein bedrag een aantal meters v.d. Hul Magnum kopen. Is het echter wel zinvol om dit aan een midrange set te hangen. Ik heb ook het oog laten vallen op een setje CS122, misschien logischer /praktischer?
Niet aan mij gericht maar hoe dan ook. Ik weet niet hoe jou set eruit ziet maar je beschrijft het als mid-range. Ik zou mijn geld dan liever investeren in het upgraden van m'n audio set in plaats van het tweaken. Mocht je toch het gevoel hebben een upgrade te willen in kabels zijn de Canare 4S8 of 4S11 daar prima geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sonsan schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:34:
[...]
Tsja, wat is het prijsverschil tussen de CS-122 en de The Magnum Hybrid? Als het niet al te gek is kan het natuurlijk leuk zijn als je al bereid bent meer uit te geven dan gemiddeld. Persoonlijk ben ik nog steeds niet van de dure kabels al weet ik zeker dat ik meer laag had toen ik mijn speakers met de The Magnum aan had gesloten. Maar dat laatste kwam vooral omdat ik toen ook pas mijn rears aan had gesloten en dat zijn niet echt kleine speakers :P Ik doe het meer voor de looks en op dat punt vind ik zo'n vuurrode kabel best grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Swagger schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:22:
[...]

Niet aan mij gericht maar hoe dan ook. Ik weet niet hoe jou set eruit ziet maar je beschrijft het als mid-range. Ik zou mijn geld dan liever investeren in het upgraden van m'n audio set in plaats van het tweaken. Mocht je toch het gevoel hebben een upgrade te willen in kabels zijn de Canare 4S8 of 4S11 daar prima geschikt voor.
Sorry, ik had het aan FeaR gericht omdat hij ook van die dikke tuinslangen aan zijn Focals heeft hangen..... :) Maar natuurlijk is elke reactie welkom!
Ik noem het midrange omdat het altijd beter kan. Ik heb een Sony uit de ES range en het vlaggeschip van Mordaunt Short van enkele jaren geleden de Avant 908I met de bijbehorende bipolen en surrounds incl.hun zwaarste sub. Nu heb ik er gewoon (weliswaar) dikke Gamma snoer aan zitten en kan ik deze voor een klein bedrag vervangen voor de genoemde van der Hul snoeren. Lijkt me altijd een verbetering t.o.v. die Gamma snoeren. Ik weet alleen niet of ik de Magnum of de CS-122 moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
FeaR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:01:
[...]

Tsja, wat is het prijsverschil tussen de CS-122 en de The Magnum Hybrid? Als het niet al te gek is kan het natuurlijk leuk zijn als je al bereid bent meer uit te geven dan gemiddeld. Persoonlijk ben ik nog steeds niet van de dure kabels al weet ik zeker dat ik meer laag had toen ik mijn speakers met de The Magnum aan had gesloten. Maar dat laatste kwam vooral omdat ik toen ook pas mijn rears aan had gesloten en dat zijn niet echt kleine speakers :P Ik doe het meer voor de looks en op dat punt vind ik zo'n vuurrode kabel best grappig.
Het prijsverschil is nihil. Met die Magnum krijg ik natuurlijk wel het pluggen probleem wat jij eerder schreef. Door de dikte weinig keus. Terwijl er inmiddels een set Nakamichi pluggen naar mij onderweg zijn, die zullen dan zeker niet passen vrees is. Er is ook nog twijfel omdat ik op enkele fora gelezen heb dat die CS-122 niet altijd beter klinken dan een simpel snoertje. Aan de andere kant vind ik de looks ook wel belangrijk als het niet ten koste gaat van het geluid natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Masterkale1 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:33:
[...]

Vermeld maar ... Het is donderdag :P . Wat voor verschil hoor je met/zonder die platen?
Afgelopen week een aanbod gekregen wat je als audiofiel maar moeilijk kan weerstaan. Voor een hele mooie prijs een nieuwe Marantz PM-11S3 aangeschaft. Mijn Marantz PM-15S2LE voor een mooi bedrag kunnen verkopen, dus de keuze was snel gemaakt. Dit is op dit moment de topstereoversterker van Marantz. Deze wordt door de internetpers de hemel ingeschreven. Weer een eindstation van een component bereikt. Datzelfde heb ik met de subwoofer, projector en scherm. Weer als een kind zo blij! oOo

Het verschil met en zonder platen is ongelooflijk groot. Je hoort veel meer details, de scherpe randjes van het hoog verdwijnen, instrumenten komen los van elkaar, waardoor veel rust in het geluid optreedt en het laag is sneller, gelaagder en strakker. Ik heb een testverslag op het HTforum geschreven. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.13200

Ik moet nog een verslag schrijven zoals het nu klinkt, maar dat komt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sonsan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:11:
[...]
..en het vlaggeschip van Mordaunt Short van enkele jaren geleden de Avant 908I...
Was de Avant het vlaggeschip? Met alle respect, dat zijn toch speakers van een paar honderd euro?
sonsan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:18:
[...]
Het prijsverschil is nihil. Met die Magnum krijg ik natuurlijk wel het pluggen probleem wat jij eerder schreef. Door de dikte weinig keus. Terwijl er inmiddels een set Nakamichi pluggen naar mij onderweg zijn, die zullen dan zeker niet passen vrees is. Er is ook nog twijfel omdat ik op enkele fora gelezen heb dat die CS-122 niet altijd beter klinken dan een simpel snoertje. Aan de andere kant vind ik de looks ook wel belangrijk als het niet ten koste gaat van het geluid natuurlijk.
Als het prijsverschil nihil is dan zou ik het doen, al was het maar "omdat het kan". Dat was ook mijn reden: als ik de volle prijs had moeten betalen had ik ook eerder 2500 euro ergens anders in gestoken om mijn set te verbeteren.

Maar zoals je zelf aangeeft heb je wel wat nadelen. Zo zijn de kabels relatief stug doordat er geen weekmakers inzitten. De pluggen kunnen ook nog een nadeel zijn, maar daar vind ik de site van Nakamichi wat typisch: ze zeggen dat de pluggen tot 4mm² aankunnen, maar verderop noemen ze wel AWG8 wat overeenkomt met de 8.54 mm² van de The Magnum.

Verder komt Van den Hul lang niet bij iedereen even goed naar voren, maar dat is met elke merk en type kabel wel als je in die wereld van believers gaat kijken.
loewie1984 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:06:
...de TV mag een maatje groter maar voor de rest weinig te klagen.
Wat is je kijkafstand? Volgens mij zit ik ongeveer op dezelfde afstand naar een 65" te staren (en dan is de standaard crosshair van GTA 5 nog steeds niet goed te zien :X)

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 20-09-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Bierdopje120 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:05:
Ik vind dat echt een van de mooiste doch eenvoudige koptelefoonstandaard die ik ooit ben tegengekomen! Ziet er ook mooi uit verder!
:D
Tommie12 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:08:
Ofwel is die TV heel klein, ofwel heb je gigantische speakers....
Nou de TV is 106 cm, dus dan weet je het wel :P De zuilen zijn 1.10 meter hoog

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
HTip schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:47:
[...]

Afgelopen week een aanbod gekregen wat je als audiofiel maar moeilijk kan weerstaan. Voor een hele mooie prijs een nieuwe Marantz PM-11S3 aangeschaft. Mijn Marantz PM-15S2LE voor een mooi bedrag kunnen verkopen, dus de keuze was snel gemaakt. Dit is op dit moment de topstereoversterker van Marantz. Deze wordt door de internetpers de hemel ingeschreven. Weer een eindstation van een component bereikt. Datzelfde heb ik met de subwoofer, projector en scherm. Weer als een kind zo blij! oOo

Het verschil met en zonder platen is ongelooflijk groot. Je hoort veel meer details, de scherpe randjes van het hoog verdwijnen, instrumenten komen los van elkaar, waardoor veel rust in het geluid optreedt en het laag is sneller, gelaagder en strakker. Ik heb een testverslag op het HTforum geschreven. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.13200

Dit de plaat absorbeert alle trillingen? Is een trilling zo erg, dat de klank heel anders wordt? Vind het een beetje moeilijk te geloven. Zonder plaat zijn er toch ook minimale trillingen die je waarschijnlijk niet eens ziet het met blote oog of zeg ik iets heel doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
FeaR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:52:
[...]

Was de Avant het vlaggeschip? Met alle respect, dat zijn toch speakers van een paar honderd euro?

[...]

Als het prijsverschil nihil is dan zou ik het doen, al was het maar "omdat het kan". Dat was ook mijn reden: als ik de volle prijs had moeten betalen had ik ook eerder 2500 euro ergens anders in gestoken om mijn set te verbeteren.

Maar zoals je zelf aangeeft heb je wel wat nadelen. Zo zijn de kabels relatief stug doordat er geen weekmakers inzitten. De pluggen kunnen ook nog een nadeel zijn, maar daar vind ik de site van Nakamichi wat typisch: ze zeggen dat de pluggen tot 4mm² aankunnen, maar verderop noemen ze wel AWG8 wat overeenkomt met de 8.54 mm² van de The Magnum.

Verder komt Van den Hul lang niet bij iedereen even goed naar voren, maar dat is met elke merk en type kabel wel als je in die wereld van believers gaat kijken.

[...]

Wat is je kijkafstand? Volgens mij zit ik ongeveer op dezelfde afstand naar een 65" te staren (en dan is de standaard crosshair van GTA 5 nog steeds niet goed te zien :X)
V.w.b. de Mordaunts, dat is de tekst zoals MS ze enkele jaren geleden op de markt heeft gezet:

The flagship loudspeaker of the Avant range, the 908 is a three-way design that combines the
resolution of smaller models with power, authority and awesome drive. The latter comes thanks to a dedicated,side-firing 25cm long throw woofer, housed in its own enclosure which is capable of
reaching 35Hz.

Ik vind het in ieder geval heelijk klinkende speakers. Toen waren ze ong. 500 euro p/st. Nu hebben ze de Perfomance 6 als "vlaggeschip" Maar die kosten ook het 4-5 voudige.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
FeaR schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:15:
[...]

De W&M die ik heb zijn ook afgeleid van de WBT-0600 en/of WBT-0644 qua vormgeving en werking, veel pluggen vinden hun oorsprong in duurdere merken/versies. Overigens zit er zeker wel verschil in kwaliteit tussen de WBT en de W&M die ik heb, maar de WBT-0644 kost dan ook 50 euro per paar :X

Overigens zijn de door jou aangehaalde banaanpluggen wel wat anders dan die ik heb. Die Pomona kunnen "maar" tot 8mm aan.
Zouden die Pomona pluggen wel passen met de Magnum kabel, scheelt 0.36 mm...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
HTip schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:47:
[...]

Dat klinkt goed allemaal. Ik zie dat die plaatjes slechts 700 euro per stuk kosten :7 uhm dat is een flinke uitgave die ik denk beter in mijn akoestiek van mijn kamer kan steken.

Ja een mooie eindversterker. Als het goed is zal je nu wat meer muziek krijgen dat echt los speelt van de speakers en de 3d weergave vergroot :*)

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sonsan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:29:
[...]
V.w.b. de Mordaunts, dat is de tekst zoals MS ze enkele jaren geleden op de markt heeft gezet:

The flagship loudspeaker of the Avant range, the 908 is a three-way design that combines the
resolution of smaller models with power, authority and awesome drive. The latter comes thanks to a dedicated,side-firing 25cm long throw woofer, housed in its own enclosure which is capable of
reaching 35Hz.
Volgens mij interpreteer je de tekst niet juist. Er staat niet dat de Avant het vlaggenschip is van het merk, maar dat de 908 het vlaggenschip is van de Avant-reeks. Dat is nogal een veschil, een vlaggenschip speaker van een relatief bekend merk voor 500 euro per stuk is ook niet echt geloofwaardig ;)
sonsan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:39:
[...]
Zouden die Pomona pluggen wel passen met de Magnum kabel, scheelt 0.36 mm...?
Ik durf het niet te zeggen, ik heb voor een plug gekozen waar echt bij stond dat er tot 9mm² in kwijt kon en dat is ook al een tight fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
FeaR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:59:
[...]

Volgens mij interpreteer je de tekst niet juist. Er staat niet dat de Avant het vlaggenschip is van het merk, maar dat de 908 het vlaggenschip is van de Avant-reeks. Dat is nogal een veschil, een vlaggenschip speaker van een relatief bekend merk voor 500 euro per stuk is ook niet echt geloofwaardig ;)

[...]

Ik durf het niet te zeggen, ik heb voor een plug gekozen waar echt bij stond dat er tot 9mm² in kwijt kon en dat is ook al een tight fit.
Je hebt gelijk, maar in de jaren 2006-2009 was de 908i en de 502 THX echt bij Mordaunt zo'n beetje het beste wat ze konden leveren. Pas later kwamen de Mezzo's , Aviano's en de Performance. Maar zoals ik al zei, in mijn situatie klinken ze naar volle tevredenheid, en daar gaat het toch om? Het prijskaartje is dan minder van belang.

Ik heb toch maar voor de CS-122 gekozen, dik genoeg en ze passen in de Nakamichipluggen die onderweg zijn.
Maar die Magnums hebben we de "looks' hoor! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
AcXeller schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:55:
[...]

Ik heb ook nog wel eens getwijfeld om mijn HT op zolder te doen maar ben een beetje bang dat door de schuine wanden het geluid niet helemaal tot z'n recht komt. Hoe is jouw ervaring daar mee ?
Nog niet :)
Nog niet alles is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sonsan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:18:
[...]
Maar zoals ik al zei, in mijn situatie klinken ze naar volle tevredenheid, en daar gaat het toch om?
Klopt helemaal :) Maar ik vond "de stelling" nogal hooggegrepen.
Ik heb toch maar voor de CS-122 gekozen, dik genoeg en ze passen in de Nakamichipluggen die onderweg zijn.
Veilige keuze betreffende wegwerken en passen in bananen. Er is me ooit verteld dat "onze" Willem-Alexander zijn Tannoys ook met die kabel aan heeft gesloten. Wat daar (nog) waar van is durf ik alleen niet te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
FeaR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:40:
[...]

Klopt helemaal :) Maar ik vond "de stelling" nogal hooggegrepen.

[...]

Veilige keuze betreffende wegwerken en passen in bananen. Er is me ooit verteld dat "onze" Willem-Alexander zijn Tannoys ook met die kabel aan heeft gesloten. Wat daar (nog) waar van is durf ik alleen niet te zeggen :P
Jippie, koninklijke kabels! _/-\o_ Ben benieuwd! Veranderd nu mijn vrouw ook in Maxima als ik die kabels ga gebruiken.... :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 20-09 13:16
ik ben in 1 kastje een media center (met normale voeding waar ik de fan uitgehaald heb)
daarboven (5vm) een plankje waarop vervolgens een upc media box staat voor de tv.

nu is het zo dat als ik de media center aanzet de tv gaat storen, haperen bokjes en soms geen signaal.
als ik het kastje openzet kan ik het heel even verbeteren en als ik mijn hand erin doet soms ook, maar het verschijnsel is al gauw weer terug.

het lijkt een magnetisch veld maar ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
iemand die mij wat tips kan geven?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Op mijn vorige subwoofer ( Focal SW800V ) had ik een fase instelling van 0 of 180. Op mijn nieuwe sub ( SVS PB12PLUS DSP ) heb ik een fase instelling die ook op 90 kan blijkbaar.
Momenteel staat alles op de sub op de fabrieksinstellingen, de demping ( omdat ie te veel kracht heeft ) doe ik via mijn Marantz receiver ( die op -12dB staat).

Nu vraag ik mij af gezien mijn voorste speakers en mijn sub fysiek op een hoek van 90 staan in de woonkamer, of ik daardoor ook mijn fase zo MOET instellen?

Of kan het dat ik het goed vind klinken als hij op 0 staat , zoals nu het geval is. Valt daar veel winst uit te halen en heeft iemand hier ervaring mee aub ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
remcoXP schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:35:
ik ben in 1 kastje een media center (met normale voeding waar ik de fan uitgehaald heb)
daarboven (5vm) een plankje waarop vervolgens een upc media box staat voor de tv.

nu is het zo dat als ik de media center aanzet de tv gaat storen, haperen bokjes en soms geen signaal.
als ik het kastje openzet kan ik het heel even verbeteren en als ik mijn hand erin doet soms ook, maar het verschijnsel is al gauw weer terug.

het lijkt een magnetisch veld maar ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.
iemand die mij wat tips kan geven?
Gaat het tv beeld van je UPC media box storen of het tv beeld van je media center?

Indien het je UPC beeld is, kan een goed afgeschermde coax (liefst met kabelkeur) een oplossing bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 20-09 13:16
Sorry het beeld van UPC inderdaad. Ik heb er dure dikke zoax kabel met connectoren dus dat lijkt me goed.
Pusherman_ schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:40:
[...]

Gaat het tv beeld van je UPC media box storen of het tv beeld van je media center?

Indien het je UPC beeld is, kan een goed afgeschermde coax (liefst met kabelkeur) een oplossing bieden...

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
remcoXP schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:58:
Sorry het beeld van UPC inderdaad. Ik heb er dure dikke zoax kabel met connectoren dus dat lijkt me goed.

[...]
Het haperen en blokjes klinkt typisch als een interferentie probleem. Zelfs 'dure dikke' kabels kunnen onvoldoende afgeschermd zijn.
Ik zou je toch eens aanraden om een andere coax te proberen met kabelkeur merk. Dit hoeft niet veel te kosten. Het zou voor mij in ieder geval de basis zijn om te beginnen bij deze storing. Vanaf daar kan je steeds meer uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPAnnihilator schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:39:
Of kan het dat ik het goed vind klinken als hij op 0 staat , zoals nu het geval is. Valt daar veel winst uit te halen en heeft iemand hier ervaring mee aub ?
Kan best dat je het goed vind klinken op "0". Er is niet echt een vaste regel voor, maar over het algemeen kan je stellen dat de fase goed in is gesteld als je de subwoofer het beste hoort (ten opzichte van de andere waardes van de fase).

Is -12.0 dB niet erg veel trouwens? Hoe hard stond de subwoofer toen je de Audyssey-meting deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MPAnnihilator schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:39:
Op mijn vorige subwoofer ( Focal SW800V ) had ik een fase instelling van 0 of 180. Op mijn nieuwe sub ( SVS PB12PLUS DSP ) heb ik een fase instelling die ook op 90 kan blijkbaar.
Momenteel staat alles op de sub op de fabrieksinstellingen, de demping ( omdat ie te veel kracht heeft ) doe ik via mijn Marantz receiver ( die op -12dB staat).

Nu vraag ik mij af gezien mijn voorste speakers en mijn sub fysiek op een hoek van 90 staan in de woonkamer, of ik daardoor ook mijn fase zo MOET instellen?

Heel simpel, schakelaar op de 1e stand zetten, luisteren, volgende stand zetten, weer luisteren. De stand waarin het geluid het hardste is, en dus in fase is met je andere speakers moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
FeaR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:14:
[...]

Kan best dat je het goed vind klinken op "0". Er is niet echt een vaste regel voor, maar over het algemeen kan je stellen dat de fase goed in is gesteld als je de subwoofer het beste hoort (ten opzichte van de andere waardes van de fase).

Is -12.0 dB niet erg veel trouwens? Hoe hard stond de subwoofer toen je de Audyssey-meting deed?
Audyssey stelde de sub op -12dB is , FL op -5.5DB en FR op -6.5bB

Aan de test toon alleen al kan ik een immens verschil horen op de sub. Dus dat klopt wel , ik heb geprobeerd op -10 te zetten , maar dan vliegt bij films de gipsplaat van mijn muren denk ik , nu hou ik soms mijn hart al vast :X

Addon :

@_ferry_ : ok duidelijk , alleen niet zo handig dat die SVS geen afstandsbediening heeft en mijn vriendin die sub niet kan verplaatsen ( 50KG ) om het display achteraan af te lezen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door MPAnnihilator op 20-09-2013 16:09 . Reden: Addon ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPAnnihilator schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:05:
[...]
Audyssey stelde de sub op -12dB is , FL op -5.5DB en FR op -6.5bB

Aan de test toon alleen al kan ik een immens verschil horen op de sub. Dus dat klopt wel , ik heb geprobeerd op -10 te zetten , maar dan vliegt bij films de gipsplaat van mijn muren denk ik , nu hou ik soms mijn hart al vast :X
Subwoofer op 50% of minder zetten als je Audyssey runt. Is -12.0 dB niet de max? Want dan is er wellicht iets niet goed gegaan. Al kan ik er niet al te veel over zeggen aangezien ik alleen de EQ van de Velodyne gebruik en niet die van de receiver. Dus ik spuug alleen de theorie uit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 20-09-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
FeaR schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:20:
[...]

Subwoofer op 50% of minder zetten als je Audyssey runt. Is -12.0 dB niet de max? Want dan is er wellicht iets niet goed gegaan. Al kan ik er niet al te veel over zeggen aangezien ik alleen de EQ van de Velodyne gebruik en niet die van de receiver. Dus ik spuug alleen de theorie uit ;)
Klopt , ik heb die op de standaard waarde laten staan tijdens de Audyssey setup , allicht dus niet op de helft. Maar -12dB klink gewoon super , allicht gewoon toeval.
Ik zal die test nog een keer doorlopen op 50% en eens spelen met de 90graden fase instelling :+

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
MPAnnihilator schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:27:
[...]

Klopt , ik heb die op de standaard waarde laten staan tijdens de Audyssey setup , allicht dus niet op de helft. Maar -12dB klink gewoon super , allicht gewoon toeval.
Ik zal die test nog een keer doorlopen op 50% en eens spelen met de 90graden fase instelling :+
Als je Audyssey gebruikt hoef je toch niet aan je fase te zitten? Volgens mij regelt Audyssey dat voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:04
OrbitZ schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:29:
[...]

Als je Audyssey gebruikt hoef je toch niet aan je fase te zitten? Volgens mij regelt Audyssey dat voor jouw.
Ligt er maar net aan hoe Audyssey is geimplementeerd. Bij mijn NAD t757 wist het programma me te vertellen dat ik de fase van mijn subwoofer moest omdraaien. De sub staat naast de bank, en 180 graden instellen op de sub verhielp deze melding. Dat deed Audyssey niet automatisch voor mij...

[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 20-09-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
al eerder aan het blaten geweest dat de sub van mijn hkts11 setje kapot was toen we terug kwamen van vakantie. zit een brom in die er niet meer uit gaat. nu ben ik ermee naar Audio TV centrum geweest. die hebben me een kleine final sub meegegeven als leen subje en zijn met de hkts11 sub aan het kloten gegaan. Ding is niet goedkoop te fixen zeggen ze. Nu ben ik dus daar aan het kijken geweest naar een nieuwe en ze hebben me een Final S220 mee naar huis gegeven om eens een dagje (of wat langer) te proberen. Ze willen er 300 euro voor hebben (en ja ik weet dat final niet meer bestaat). Mijn vraag is nu of er hier ervaringen zijn met de sub en zo ja of deze positief of negatief zijn. 300 euro is volgens mij best een erg nette prijs, maar voor die prijs is op zich ook wel wat anders te vinden.

Een kleine aanvulling, we hebben zojuist Iron Man 3 gekeken met de nieuwe sub en eigenlijk bevalt het best goed. Het gaat erg hard en je voelt het laag HEEL goed! Tevens geen gerommel maar gewoon een lekkere strakke bas.

Nog steeds benieuwd naar de mening van anderen.

[ Voor 14% gewijzigd door boomr op 21-09-2013 00:30 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Masterkale1
lj_tree schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:47:
al eerder aan het blaten geweest dat de sub van mijn hkts11 setje kapot was toen we terug kwamen van vakantie. zit een brom in die er niet meer uit gaat. nu ben ik ermee naar Audio TV centrum geweest. die hebben me een kleine final sub meegegeven als leen subje en zijn met de hkts11 sub aan het kloten gegaan. Ding is niet goedkoop te fixen zeggen ze. Nu ben ik dus daar aan het kijken geweest naar een nieuwe en ze hebben me een Final S220 mee naar huis gegeven om eens een dagje (of wat langer) te proberen. Ze willen er 300 euro voor hebben (en ja ik weet dat final niet meer bestaat). Mijn vraag is nu of er hier ervaringen zijn met de sub en zo ja of deze positief of negatief zijn. 300 euro is volgens mij best een erg nette prijs, maar voor die prijs is op zich ook wel wat anders te vinden.

Een kleine aanvulling, we hebben zojuist Iron Man 3 gekeken met de nieuwe sub en eigenlijk bevalt het best goed. Het gaat erg hard en je voelt het laag HEEL goed! Tevens geen gerommel maar gewoon een lekkere strakke bas.

Nog steeds benieuwd naar de mening van anderen.
Als je tevreden bent waarom dan nog twijfelen? Op papier ziet de sub er goed uit. In het verleden was het best wel een Ok dingetje zo te lezen. Ik denk dat je voor 300 euro niet gek veel keus hebt.

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Krijg je ook garantie op de subwoofer? Als ik het me goed herinner bestaat Final al een tijdje niet meer. Een heerlijke subwoofer dat wel. De nieuwprijs lag volgens mij zo rond de 1000 euro.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Hier kan je wat meer informatie vinden over die final sub: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129258.0

Als je garantie krijgt van de winkel, zou ik hem voor €300 wel nemen.

• WesleyZ
@ Sonsan, sorry voor mijn late reactie, had het de afgelopen dagen erg druk. Zag dat je zelf de pluggen inmiddels ook al besteld had.

Bestelling is binnen, ga ze straks eens monteren. Ziet er weer een stukje netter uit denk ik :)

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/474foto_tn.jpg

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Swagger schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 01:46:
Krijg je ook garantie op de subwoofer? Als ik het me goed herinner bestaat Final al een tijdje niet meer. Een heerlijke subwoofer dat wel. De nieuwprijs lag volgens mij zo rond de 1000 euro.
Final bestaat inderdaad al even niet meer maar audio TV centrum heeft een grote berg van die subs opgekocht en zeggen het onderhoud zelf te kunnen en doen. Ik vertrouw ze. Ik heb er tot op heden al mijn spul gekocht en de service is altijd top!
Masterkale1 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 01:08:
[...]

Als je tevreden bent waarom dan nog twijfelen? Op papier ziet de sub er goed uit. In het verleden was het best wel een Ok dingetje zo te lezen. Ik denk dat je voor 300 euro niet gek veel keus hebt.
Goede vraag:) Gisteren een filmpje gekeken en erg onder de indruk. Je voelt nu veel meer dan voorheen. Ik ben alleen wel erg benieuwd naar de mening van anderen (fear....wakker worden:) )
DjVe schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:50:
Hier kan je wat meer informatie vinden over die final sub: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129258.0

Als je garantie krijgt van de winkel, zou ik hem voor €300 wel nemen.
Ja die pagina had ik ook al gevonden. Wisselende reactie en vanaf pagina 2,5/3 een hoop gezeik tussen 2 gasten:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• sonsan
WesleyZ schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:17:
@ Sonsan, sorry voor mijn late reactie, had het de afgelopen dagen erg druk. Zag dat je zelf de pluggen inmiddels ook al besteld had.

Bestelling is binnen, ga ze straks eens monteren. Ziet er weer een stukje netter uit denk ik :)

[afbeelding]
Geen probleem, ik heb ze vandaag ook al binnen via M.plaats. Nette plug voor een nette prijs. Ik heb ze al op de nieuwe van den Hul kabels gemonteerd en dat ziet er prima uit!
WesleyZ schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:17:

[afbeelding]
Vanwaar die versie gekocht? Over het algemeen maakt deze vorm het minste contact van de banaanpluggen, deze is dan theoretisch beter:
Afbeeldingslocatie: http://www.nakamichiplug.com/pic/0534E-002.jpg

Voordeel van de laatste is ook dat het contact altijd gelijk zal blijven. Van de andere versie bestaat de kans dat de lamellen wat lammer worden en op den duur geen goed contact meer maken. Om dat tegen te gaan heb je dan weer pluggen die je aan kan draaien zodat de lamel wat open gaat staan en beter contact maakt. Plus zich tevens vast zet in de terminal, vandaar de term "locking banana plug".

Pagina: 1 ... 54 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic