Ik had alleen de TV gecentreerd boven het rechter segment van die kast gehangen (of eigenlijk beter nog de hele kast gecenteerd op die wand en de TV daar weer gecentreerd boven)Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:50:
Ik moet zeggen dat ik forum best regelmatig bezoek om te zien wat andere tweakers voor een opstelling thuis hebben staan. Op dit moment heb ik thuis de volgende setup die ik voornemens ben om uit te breiden met een center en 2 boekenplank speakers van de Dali Zensor serie. Ik was eerst van plan om de Radius HD van Monitor Audio aan te schaffen maar ivm een verbouwing toch een iets krapper budget dan van te voren ingeschat.
Wat te zien is op de foto:
TV: Samsung UE46ES7000
Boxen: Onkyo SKS-HTS528
Wat niet te zien is (staat in de kast) is mijn Onkyo TX-SR307 en PS3.
Verwijderd
In de binnenhuisarchitectuur noemen we dat een "Poor Man Interior".StealthyPeanut schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:36:
Wat een strakke huiskamers hier allemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 17:29 ]
Verwijderd
Ik vond dit mooier, de kast is op maat gemaakt zodat ook de zijkant van de kast in 1 lijn loopt met de zijkant van de tv. Zal bij daglicht eens wat meer fotos maken van de andere kanten van de kamer
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:29:
[...]
In de binnenhuisarchitectuur noemen we dat een "Poor Man Interior".

Daarom staan er ook vaak dressoirs en eethoeken van duizenden euro's natuurlijk ..
Verwijderd
Dat lijkt vaak zo. Het meeste wordt gekocht op de pof bij de Kwantumhallen, Leen Bakker en Ikea.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:46:
[...]
![]()
Daarom staan er ook vaak dressoirs en eethoeken van duizenden euro's natuurlijk ..
ohjee, vertel ons meer! meer! want het is zo boeiend voor in dit topic... oh wacht, dat is het nietVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:06:
[...]
Dat lijkt vaak zo. Het meeste wordt gekocht op de pof bij de Kwantumhallen, Leen Bakker en Ikea.
39
Ach wat zou het.... ik heb 10 jaar geleden een hoop geld uitgegeven voor mijn meubeltjes, en ik ben die stijl intussen spuugzat. Maarja... duur en dan doen je ze niet zo snel weg... Was ik nou begonnen met een kwantum / leenbakker / Ikea lijntje, dan kon ik zo wat nieuws kopen dat beter bij mijn gerenoveerde woonkamer past...Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:06:
[...]
Dat lijkt vaak zo. Het meeste wordt gekocht op de pof bij de Kwantumhallen, Leen Bakker en Ikea.
Dus omdat je van een "zo min mogelijk onnodig meubilair" inrichting houdt, ben je een Poor Man?Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:29:
[...]
Dit was mijn situatie overigens;

Even een update op dit moment; (zonder foto helaas, deze volgt morgenavond).
Wat heb ik gedaan?
Laminaat tegen de wand gelijmd
Pinnen door de plaat geplaatst en appartuur erop geplaatst
Gaten op maat geboord voor de kabels
2 palmplanten geplaatst (waar er 1 van blijft staan)
Wat ga ik donderdagavond doen?
Groeven wit maken
Hoekprofielen plaatsen rondom de plaat
Cablemanagement
Definitieve plaatsing sub + HTPC
LED strip plaatsen
[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-09-2013 10:04 ]
Pff, weet je hoe we dit noemen? Poor man interior, te triest voor woordenStealthyPeanut schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:03:
[...]
Dus omdat je van een "zo min mogelijk onnodig meubilair" inrichting houdt, ben je een Poor Man?Beetje kort door de bocht
.
Dit was mijn situatie overigens;
[afbeelding]
Even een update op dit moment; (zonder foto helaas, deze volgt morgenavond).
Wat heb ik gedaan?
Laminaat tegen de wand gelijmd
Pinnen door de plaat geplaatst en appartuur erop geplaatst
Gaten op maat geboord voor de kabels
2 palmplanten geplaatst (waar er 1 van blijft staan)
Wat ga ik donderdagavond doen?
Groeven wit maken
Hoekprofielen plaatsen rondom de plaat
Cablemanagement
Definitieve plaatsing sub + HTPC
LED strip plaatsen
Tof gedaan. Maak je zelf een av meubel, ik heb hier zelf niet helemaal een beeld bij namelijk "Pinnen door de plaat geplaatst en appartuur erop geplaatst".
Altijd tof om iets geheel zelf te maken, precies naar je eigen zin zoals je het zelf wilt. Daarnaast ben ik benieuwd naar het eindresultaat, apparatuur mag er zijn!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Heb even een meer recentere foto gemaakt. Let niet op de planken en lijmklemmen. Dit was om het laminaat goed te laten zitten
. Links zie je de pinnen erdoorheen steken waar mijn apparatuur op staat.

Ik weet niet uit welk jaar die architectuurboeken komen waar die architecten dat zo aanduiden , maar in de 21ste eeuw zou ik dat eerder "for the homo intellectual who does not like to clean"Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:29:
[...]
Hoe minder er staat ... hoe minder werk je hebt om het netjes te houden

Ah, helder! Ziet er netjes en strak uit! (of is het dan meteen poor man interior Gustav?StealthyPeanut schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:48:
Heb even een meer recentere foto gemaakt. Let niet op de planken en lijmklemmen. Dit was om het laminaat goed te laten zitten. Links zie je de pinnen erdoorheen steken waar mijn apparatuur op staat.
[afbeelding]
Kunnen die pinnen wel een redelijk gewichtje dragen? Benieuwd naar het eind resultaat, maar zo te zien gaat het er vet uitzien! Nice!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Een vriend van mij heeft mij ooit eens overtuigd met zijn uitspraak "Ruimte is ook een meubel". Sindsdien ben ik er van overtuigd dat ik mijn woonkamer niet vol hoef te hebben met allerlei spullen. De overige kamers ook niet trouwens.MPAnnihilator schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:49:
[...]
Ik weet niet uit welk jaar die architectuurboeken komen waar die architecten dat zo aanduiden , maar in de 21ste eeuw zou ik dat eerder "for the homo intellectual who does not like to clean"
Hoe minder er staat ... hoe minder werk je hebt om het netjes te houden
mooi gedaan. Wil dit ook is gaan ondernemen. Heb je hier een guide van ofzo?StealthyPeanut schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:48:
Heb even een meer recentere foto gemaakt. Let niet op de planken en lijmklemmen. Dit was om het laminaat goed te laten zitten. Links zie je de pinnen erdoorheen steken waar mijn apparatuur op staat.
[afbeelding]
Haywire prison break s2
En volgens mij worden er ook heel veel meubels gemaakt of zijn ze speciaal op maat gemaakt. Dat is ook niet altijd goedkoop.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:46:
[...]
![]()
Dank jeRickvN schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:50:
[...]
Ah, helder! Ziet er netjes en strak uit! (of is het dan meteen poor man interior Gustav?).
Kunnen die pinnen wel een redelijk gewichtje dragen? Benieuwd naar het eind resultaat, maar zo te zien gaat het er vet uitzien! Nice!
Die pinnen kunnen wel een gewicht tot 20 kg dragen. Wel genoeg voor wat ik ermee wil gaan doen
Thanksralph0603 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:54:
[...]
mooi gedaan. Wil dit ook is gaan ondernemen. Heb je hier een guide van ofzo?
Haywire prison break s2
- Plaat besteld van 160x160cm, 25mm dik
- TV-beugel besteld en opgehangen aan de muur
- Balken op de muur schroeven en hier met twee hoekprofielen de plaat tegenaan plaatsen
- Laminaat op maat gezaagd en erop gelijmd
- Gat gemaakt in de plaat voor de tv
- Metalen profielen (met pinnen) op maat laten maken en door de plaat geboord/geplaatst
- Gaten op maat gemaakt achter de apparatuur
- Groeven wit maken (voor het effect)
- Hoekprofielen erop plaatsen rondom (behalve onder)
- 5 meter LED-strip plaatsen rondom (behalve onder)
Dit is het wel zo'n beetje denk ik. Dan nog wat cable management en aankleding van rondom de plaat. Maar dit is per situatie verschillend.
En ja...Prison Break S1 en sommige eps S2 zijn gewoon legendarisch
Heeft hij toevallig een How-To?StealthyPeanut schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:41:
[...]
Dank je.
Die pinnen kunnen wel een gewicht tot 20 kg dragen. Wel genoeg voor wat ik ermee wil gaan doen. Alleen de subwoofer blijft lekker op de grond staan
![]()
[...]
Thanks. Heb er geen guide van. Ik heb goed gekeken wat gebruiker Atmoz heeft gedaan (op het HTforum en ook hier) en heb daar een beetje een eigen draai aan gegeven. Wat zijn ongeveer mijn stappen?
- Plaat besteld van 160x160cm, 25mm dik
- TV-beugel besteld en opgehangen aan de muur
- Balken op de muur schroeven en hier met twee hoekprofielen de plaat tegenaan plaatsen
- Laminaat op maat gezaagd en erop gelijmd
- Gat gemaakt in de plaat voor de tv
- Metalen profielen (met pinnen) op maat laten maken en door de plaat geboord/geplaatst
- Gaten op maat gemaakt achter de apparatuur
- Groeven wit maken (voor het effect)
- Hoekprofielen erop plaatsen rondom (behalve onder)
- 5 meter LED-strip plaatsen rondom (behalve onder)
Dit is het wel zo'n beetje denk ik. Dan nog wat cable management en aankleding van rondom de plaat. Maar dit is per situatie verschillend.
En ja...Prison Break S1 en sommige eps S2 zijn gewoon legendarisch![]()
Heb zelf namelijk ook wat ontwerpen gemaakt om een zwevende wand te gaan bouwen plus wat Atmoz heeft, een paar voorhang kastjes.
Maar een How-To zou handig zijn om te kijken of mijn design en ontwerp keuzes een beetje handig/praktisch zijn
Als je zijn thread doorleest op het HTForum, dan kan je daar echt heel veel info uithalen. Met veel foto's, tekeningen en uitleg.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134521.0
Ah, heb het inderdaad ff door zitten lezen, voor een groot deel inderdaad bevestiging dat mijn plannetje zo gek nog niet isStealthyPeanut schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:07:
Als je zijn thread doorleest op het HTForum, dan kan je daar echt heel veel info uithalen. Met veel foto's, tekeningen en uitleg.
Thank you =)
Btw, succes met je build
mooi tv-meubel.. waar heb je deze gekocht?Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:50:
Ik moet zeggen dat ik forum best regelmatig bezoek om te zien wat andere tweakers voor een opstelling thuis hebben staan. Op dit moment heb ik thuis de volgende setup die ik voornemens ben om uit te breiden met een center en 2 boekenplank speakers van de Dali Zensor serie. Ik was eerst van plan om de Radius HD van Monitor Audio aan te schaffen maar ivm een verbouwing toch een iets krapper budget dan van te voren ingeschat.
Wat te zien is op de foto:
TV: Samsung UE46ES7000
Boxen: Onkyo SKS-HTS528
Wat niet te zien is (staat in de kast) is mijn Onkyo TX-SR307 en PS3.
[afbeelding]
Ben zelf ook in het bezit van de Onkyo SKS-HTS528 i.c.m. een H&K AVR 137
Moet em nog goed afstellen, maar zeer tevreden.
Op welk volume heb je je sub staan?
Moet em nog goed afstellen, maar zeer tevreden.
Op welk volume heb je je sub staan?
Revive the guild!
Ah wel "Poor Man Interior"StealthyPeanut schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:48:
Heb even een meer recentere foto gemaakt. Let niet op de planken en lijmklemmen. en standaards voor de boxen
Maar even serieus... heb het nodige gemist. (en ben nog vrij noob)
Waarom eigenlijk een donkere achtergrond achter de tv?
Heeft dit enige voordelen? (rustiger voor het oog bij het kijken..)
Behoud je de boekenplank speakers als fronts of stap je nog over op vloerstaanders?
Ben benieuwd naar het eindplaatje
I bad beat my meat by busting my nuts!
Hoezo? Vind je dat niks dan? Die echte retro standsmurphylee schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:25:
[...]
Ah wel "Poor Man Interior"
Maar even serieus... heb het nodige gemist. (en ben nog vrij noob)
Waarom eigenlijk een donkere achtergrond achter de tv?
Heeft dit enige voordelen? (rustiger voor het oog bij het kijken..)
Behoud je de boekenplank speakers als fronts of stap je nog over op vloerstaanders?
Ben benieuwd naar het eindplaatjeKeep up the good work!
Daar ga ik NorStone Stylum stands voor halen. Te samen met nog twee A25 speakers als rears. Ik luister eigenlijk te weinig muziek om daar zuilspeakers voor aan te schaffen. Dan wordt het een A25 surround set met de A225C als center.
Ik wilde mijn muur wat breken EN ik wilde geen standaard meubel. Hierdoor ging ik denken aan een dubbele wand. Mijn antraciete tegelvloer loopt mooi door in de wand met het laminaat erop. Achter deze wand heb ik alle ruimte om mijn kabels weg te werken en met een LED strip rondom een mooi effect te creëren. En omdat mijn muur al wit was, wilde ik inderdaad een strakke laminaat-plaat tegen mijn muur.
Heb zelf de NorStone Stylum stands voor de rear's, mooie stands!StealthyPeanut schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:25:
[...]
Hoezo? Vind je dat niks dan? Die echte retro stands![]()
Daar ga ik NorStone Stylum stands voor halen. Te samen met nog twee A25 speakers als rears. Ik luister eigenlijk te weinig muziek om daar zuilspeakers voor aan te schaffen. Dan wordt het een A25 surround set met de A225C als center.
Ik wilde mijn muur wat breken EN ik wilde geen standaard meubel. Hierdoor ging ik denken aan een dubbele wand. Mijn antraciete tegelvloer loopt mooi door in de wand met het laminaat erop. Achter deze wand heb ik alle ruimte om mijn kabels weg te werken en met een LED strip rondom een mooi effect te creëren. En omdat mijn muur al wit was, wilde ik inderdaad een strakke laminaat-plaat tegen mijn muur.
Verwijderd
De kast is op maat gemaakt door een bevriende meubelmaker.ind0mi schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:13:
[...]
mooi tv-meubel.. waar heb je deze gekocht?
Mijn isophon is gemaakt....

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Verwijderd
Hierbij nog even wat fotos van de huiskamer. De rode kast moet er nog uit en de houten vloer gaan we nog verven.

Voor de gene die een "How-to" willen om een tv-muur te maken zullen even moeten wachten. Ik ben namelijk bezig op dit moment zelf eentje te maken met handgemaakte meubilair. Kan er niet over uit komen welke kleuren ik alles ga schilderen.. Maar wil voor de gene die er behoefte aan hebben wel een how-to maken ervoor.
Ik zal morgen even wat foto's van CAD tekening en het handgemaakte meubilair (dusver) laten zien
Ik zal morgen even wat foto's van CAD tekening en het handgemaakte meubilair (dusver) laten zien

Zie dat de foto's erg slecht gelukt door het licht, zal morgen middag wat mooiere foto's posten.
TV - Pansonic 65ST50
Receiver - Yamaha RX-V773
Front Speakers - Dali Zensor 7
Center Speaker - Dali Vokal
Rear Speakers - Dali Zensor 1
Subwoofer - AudioEngine S8
Mediaplayer - Dune Base 3D
Platenspeler - Project Debut 3
Ben net verhuist waardoor mijn set er tien keer mooier uit ziet. Moet nog een paar kleine dingen doen. De subwoofer aansluiten en instellen. Iets kopen voor de achterste twee speakers zodat ze iets hoger staan alleen weet nog niet echt wat, wat zeggen de kenners, gewoon een stuk hout? Ben verder super tevreden met alles. Heb net alles bekabeld in huis dus alles gaat lekker snel. Download nu met 21MB/s
Bij die linkse driver lijkt het of er een stukje surround mist?Masterkale1 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:46:
Mijn isophon is gemaakt....
dat is een mooie set die je daar heb staan! dali! vet!Versteegrob schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:43:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie dat de foto's erg slecht gelukt door het licht, zal morgen middag wat mooiere foto's posten.
TV - Pansonic 65ST50
Receiver - Yamaha RX-V773
Front Speakers - Dali Zensor 7
Center Speaker - Dali Vokal
Rear Speakers - Dali Zensor 1
Subwoofer - AudioEngine S8
Mediaplayer - Dune Base 3D
Platenspeler - Project Debut 3
Iets kopen voor de achterste twee speakers zodat ze iets hoger staan alleen weet nog niet echt wat, wat zeggen de kenners, gewoon een stuk hout?
levert die yamaha wwel genoeg vermogen voor de speakers? (en dan vooral de front speakers)
ik zou iets van een (natuur) steen proberen te regelen.
Nieuwkoop is duurkoop
Verbetert het geluidsbeeld niet als je de rears meer indraait? Speakers evenredig aan de muur levert veelal het beste geluid op aangezien ze dan direct op je oren zijn gericht, maar qua looks is dat dan weer niet meest elegante oplossing. Maar een graad of 45 als het ware (dus tussenstap tussen wat je nu hebt en een kwartslag draaien) lijkt me toch een hele verbetering. Speakers stralen wel wat af, maar volgens mij nooit zo breed zoals zou moeten in de huidige positie.
Dus als het ware hoe ik het op onderstaande foto had staan (oude foto, maar voor het idee):

Maak de nieuwe foto's dan ook een slag kleiner, die rode rand om de foto's staat er niet voor nietZie dat de foto's erg slecht gelukt door het licht, zal morgen middag wat mooiere foto's posten.
[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 11-09-2013 22:13 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Is denk ik de lichtinval.h4ze schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:17:
[...]
Bij die linkse driver lijkt het of er een stukje surround mist?
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Verwijderd

Ergens dit weekend een grotere TV in huis halen. Die gaat op marktplaats ofzo. Na 4 jaar trouwe dienst wel welletjes geweest.
Mooie kachel....Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:43:
Ergens dit weekend een grotere TV in huis halen. Die gaat op marktplaats ofzo. Na 4 jaar trouwe dienst wel welletjes geweest.
Verwijderd
Allesbrander..... Brokken hout erin en gaan. Heerlijke warmte.
Heb sinds gisteren overigens netflix op de PS3 geinstalleerd. Komende tijd uitproberen. Als het wat is en het aanbod ook groeit denk ik dat ik een vervangende hobby heb voor het kopen van blu-rays.
Verwijderd
Je kunt er ook letterlijk alles in gooien... resten eten, lege zakken chips, zakjes m&m's ofzo ... zelfs chickenwingsFlozem schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:32:
yep - helaas geen plaats voor in de kamer.... (een allesbrander.... een PS3 zal nog wel lukken)
Vooral in de winter ideaal. Kost hout maar dat is altijd goedkoper dan het stoken op gas / CV.
Back on topic; TV is op dit moment een LG nogwat, 32 inch, een KPN Glasvezel TV met HD kanalen, een 500GB media speler, gebruik 'm alleen toch nooit, een PS3 slim en een Sony reciever 6.1 kanaals en een noname 100W sub. Achterin de kamer hangen nog 3 sattelietjes. Maar veelal zijn DVD's / Blu-rays 5.1. Dus meerwaarde heeft een 6de middenspeaker niet echt. Geluid is wel heerlijk intens.
Of de kachel en de vogeltjes op het dak het leuk vinden is detail natuurlijk ;-)Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:01:
[...]
Je kunt er ook letterlijk alles in gooien... resten eten, lege zakken chips, zakjes m&m's ofzo ... Naam zegt het al; Allesbrander. Verbrand alles letterlijk, en het geeft een heerlijke warmte af.
Vooral in de winter ideaal. Kost hout maar dat is altijd goedkoper dan het stoken op gas / CV.
een PS3 slim en een Sony reciever
mijn ouders hebben een Harry Leenders kachel, als ik een huis heb koop ik ook een van zijn kachels, super mooi design en idd wat je zegt; sfeer en warmte.
En ff tussen ons: Sony Rocks! Jammer dat ze geen highend versterkers bouwen, maar met de high end speakers zit 't wel snor, ik ben de modelnamen vergeten maar ze zijn in 2 varianten, rete duur en zien er geweldig uit!
Nieuwkoop is duurkoop
Het is zover. A.s. zondag vanaf 08:00 uur staat de rapportage online. Spannend!!Tiwazz schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:51:
Ik kan niet wachten HTip! Ik ga zeker kijken of het zondag online staat!

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Ziet er strak uit. Mooie kachel ookVerwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:43:
Nice meubel ook. Lekker strak, simpel en toch netjes weggewerkt.
Verwijderd
Nee valt best mee. Enige minpunt is dat je zo nu en dan een blokje erbij gooien moet, maar voor de rest geen last. Ik heb apparatuur bewust rechts in de hoek gedrukt ipv in het midden. De kachel straalt namelijk zoveel warmte af dat het niet echt bevorderlijk is voor je apparatuur ook.
Er hebben voorheen zuilluidsprekers gestaan, 1 woofer daarvan is gesneuveld door de warmte van de kachel. Dus ja, sattelietjes waren bewust gekozen en die lagen nog ergens in de doos. Versterker zelf stel je in op small speakers, en sprake van kapotspelen zit er niet meer bij.
Ik hoop dat ik een TV vinden kan die met 4 gaten achterin komt. Je hebt grote TV's die een hele andere muurbeugel vereisen. Dat wil ik namelijk voorkomen en niet opnieuw gaten in de muur boren. Tussen de 40 en 50 Inch / Sony is mijn smaak op gevallen.
Het meubel is trouwens een ding wat je op de muur schroeft en met 3 glasplaten komt. Scheelt ruimte en maakt de vloer vrij:

Daar staat nu ook een andere versterker en sub. Kabelgootjes zelf natuurlijk gezet
Er hebben voorheen zuilluidsprekers gestaan, 1 woofer daarvan is gesneuveld door de warmte van de kachel. Dus ja, sattelietjes waren bewust gekozen en die lagen nog ergens in de doos. Versterker zelf stel je in op small speakers, en sprake van kapotspelen zit er niet meer bij.
Ik hoop dat ik een TV vinden kan die met 4 gaten achterin komt. Je hebt grote TV's die een hele andere muurbeugel vereisen. Dat wil ik namelijk voorkomen en niet opnieuw gaten in de muur boren. Tussen de 40 en 50 Inch / Sony is mijn smaak op gevallen.
Het meubel is trouwens een ding wat je op de muur schroeft en met 3 glasplaten komt. Scheelt ruimte en maakt de vloer vrij:

Daar staat nu ook een andere versterker en sub. Kabelgootjes zelf natuurlijk gezet
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 09:25 ]
@Versteegrob
Netjes hoor ziet er erg gelikt uit ! echt mooi.
Zou alleen je speakers "iets nog van het meubel af zetten ( paar cm )
Oogt net wat losser, verder echt helemaal mijn smaak !
Netjes hoor ziet er erg gelikt uit ! echt mooi.
Zou alleen je speakers "iets nog van het meubel af zetten ( paar cm )
Oogt net wat losser, verder echt helemaal mijn smaak !
@Versteegrob
Ik zeg stofkappen eraf!
Mooie kamer!
Ik zeg stofkappen eraf!
Mooie kamer!
Bedankt voor de tips. De stoffen eraf gehaald en de boxen meer gericht naar de bank, zoveel mooier.

[ Voor 15% gewijzigd door Wackmack op 12-09-2013 11:08 ]
Erg mooie inrichting versteegrob. Zeker zonder kappen komen die Dali's beter uit de verf.
Heb je die voornamelijk voor het stereo muziek luisteren gekocht? Of voegen ze ook veel toe tijdens 5.1 en films/series?
Heb je die voornamelijk voor het stereo muziek luisteren gekocht? Of voegen ze ook veel toe tijdens 5.1 en films/series?
Heb de gehele sets gekocht voor films maar tegenwoordig luister ik meer en meer vinyl. Als ik dit luister schakel ik alle kanalen uit behalve de voorste twee, dit kan via de pure functie. Voor mijn gevoel wordt het geluid nog krachtiger en voller, lastig te beschrijven.
Je hebt een mooie setup, zou het zo overnemen qua looks!Versteegrob schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:08:
Bedankt voor de tips. De stoffen eraf gehaald en de boxen meer gericht naar de bank, zoveel mooier.
[afbeelding]
Ik heb de stofkappen er juist op gedaan voor de rust. Verder vind ik het ingedraaid optisch minder mooi, maar wie ben ik
De symmetrie gaat achteruit, geluidskwaliteit vooruit. Mn rearspeakers heb ik dan wel weer ingedraaid haha
Edit:
Als je de subwoofer nou direct naast het meubel zet en de speakers verder naar buiten, is dat een idee?
[ Voor 8% gewijzigd door _Brake_ op 12-09-2013 11:24 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Mooi kastje vooral Versteegrob
Ik heb de linker la eruit gesloopt anders kan mijn Primare er niet in, en die is te hoog en te zwaar om er bovenop te zetten.
Ik heb nu ook nog mijn Stanton erop staan maar daarvoor is het kastje te laag dus onder die laatste foto met platen aan de muur heb ik nu het bijpassende dressoir staan en daar komt mn platenspeler op.
Betere hoogste en dan heb ik meteen een mooi vinyl hoekje, recente foto volgt nog
Ik zou knettergek worden van die coax-wcd die nogal qua kleur afwijkt van de muur, daar zou ik een witte plaatsen (maar gezien je hem niet gebruikt, desnoods gewoon dichtstucen).
Ey!! Macarena \o/
Versteegrob schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:08:
[afbeelding]
Blijft een mooie setBierkameel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb de linker la eruit gesloopt anders kan mijn Primare er niet in, en die is te hoog en te zwaar om er bovenop te zetten.
Ik heb nu ook nog mijn Stanton erop staan maar daarvoor is het kastje te laag dus onder die laatste foto met platen aan de muur heb ik nu het bijpassende dressoir staan en daar komt mn platenspeler op.
Betere hoogste en dan heb ik meteen een mooi vinyl hoekje, recente foto volgt nog
Ging jij je Primare-set niet verkopen?Bierkameel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:34:
Dat was ik idd van plan omdat DTS signalen niet altijd snel opgepakt worden, ik ben toen ff terug gegaan naar Cambridge Audio die best bekent staan om hun goede geluid maar dat was echt een gigantische stap terug qua geluidskwaliteit en power.
Ik heb nu een Teufel Decoderstation aan mijn HTPC hangen die weer met goede kabels aan de Primare hangt, alle signalen worden nu altijd perfect opgepakt en het klinkt super.
Alle andere bronnen heb ik wel rechtstreeks aangesloten en daar heb ik geen problemen mee.
Ik zou wel een moderne Onkyo of Rotel willen met HDMI 1.4 enzo maar waarschijnlijk klinkt dit beter
Een speakerupgrade naar de Kef Q900 serie zie ik eerder gebeuren, mooie speakers en iets groter dan mijn Wharfdedale's
Ik heb nu een Teufel Decoderstation aan mijn HTPC hangen die weer met goede kabels aan de Primare hangt, alle signalen worden nu altijd perfect opgepakt en het klinkt super.
Alle andere bronnen heb ik wel rechtstreeks aangesloten en daar heb ik geen problemen mee.
Ik zou wel een moderne Onkyo of Rotel willen met HDMI 1.4 enzo maar waarschijnlijk klinkt dit beter
Een speakerupgrade naar de Kef Q900 serie zie ik eerder gebeuren, mooie speakers en iets groter dan mijn Wharfdedale's
[ Voor 7% gewijzigd door Bierkameel op 12-09-2013 12:28 ]
Die plankjes waar je je LP's op hebt staan, waar zijn die te verkrijgen?Bierkameel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zo te zien http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50152595/newbreed schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:27:
[...]
Die plankjes waar je je LP's op hebt staan, waar zijn die te verkrijgen?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Thnx allemaal, zijn idd Ikea Ribba's, maar volgens mij hebben ze nu ook vierkante glazen hoezen voor aan de muur.
Maar deze kan ik nu makkelijk wisselen en beluisteren, ik zet er gewoon elke 2 weken andere platen op.
Maar deze kan ik nu makkelijk wisselen en beluisteren, ik zet er gewoon elke 2 weken andere platen op.
ThnxBierkameel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:37:
Thnx allemaal, zijn idd Ikea Ribba's, maar volgens mij hebben ze nu ook vierkante glazen hoezen voor aan de muur.
Ja, de wissellijst had ik inderdaad ook al gevonden. Ik vind de Ribba's echter vele malen practischer en ook eigenlijk mooier om te zien.
Een HDMI 1.4 Processor van een beetje merk is niet echt grappig meer inderdaad. Met een AV8801 van Marantz, Onkyo PR-SC5509, et cetera zit je al snel rond de 2500 - 3000 euro. En dat is nog peanuts als je kijkt wat bijvoorbeeld Denon voor hun pre/pro vraagt. Het is mij het voordeel van HDMI 1.4 niet waard in ieder geval, zo vaak gebruik ik toch geen 3D en mijn TV is nog steeds maar 1080p.Bierkameel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:26:
KEF R-serie ook al eens beluisterd? Zat - voor mijn oren - een stuk meer emotie (minder terughoudend) in dan in de Q-serie.Bierkameel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:26:
Kan die kap er bij de center niet af?Versteegrob schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:08:
[afbeelding]
Dat is toch ondergeschikt?_Brake_ schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:22:
[...]
Verder vind ik het ingedraaid optisch minder mooi,
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Was niet mijn idee, mijn vriendin he. Had ze er direct allemaal afgezet. Grootste pluspunt van de verhuizing is dat het geluid nu kneiter hard kan, nooit klagende burenRickvN schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:39:
[...]
![]()
Snap niet dat je met die stofkappen op hebt gezeten. Heb ook nog voor Dali gekeken, maar moet ook een keer goed zijn zeg maar
Vergeten

Moet een subwoofer niet altijd in de hoek staan? Vind het optisch best mooi zo. Nu de boxen iets gedraaid zijn is het geluid ook iets duidelijker in de sweet spot._Brake_ schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:22:
[...]
Je hebt een mooie setup, zou het zo overnemen qua looks!
Ik heb de stofkappen er juist op gedaan voor de rust. Verder vind ik het ingedraaid optisch minder mooi, maar wie ben ik
De symmetrie gaat achteruit, geluidskwaliteit vooruit. Mn rearspeakers heb ik dan wel weer ingedraaid haha
Edit:
Als je de subwoofer nou direct naast het meubel zet en de speakers verder naar buiten, is dat een idee?
[ Voor 53% gewijzigd door Wackmack op 12-09-2013 15:32 ]
Wat een super vette draai tafel. Is kijken of ik deze tweede hands kan regelen.Bierkameel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is dit voor tv kast? Erg mooi en veel ruimte voor de receiver.Versteegrob schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:08:
[afbeelding]
Ikea Besta-serie.Nico111 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:15:
[...]
Wat is dit voor tv kast? Erg mooi en veel ruimte voor de receiver.
Nee, het is deze http://jysk.nl/woonkamer/...s-2-lades-hoogglans-wit-0
Bedankt. Ik ken dat Jysk helemaal niet en dat terwijl er wel eentje bij mij in de buurt zit. Ziet eruit als een soort Ikea.
@Versteegrob
Goed bezig! Zier er gelijk stukken beter uit, vind ik.
Nu de center nog even strippen idd
Ben het wel eens dat de speakers denk ik nog iets mooier zouden staan als ze iets verder van het meubel staan (10 cm), maar ik denk dat je kabels te kort zijn?
Sub lekker in de hoek laten staan, anders is de symmetrie weg.
Trouwens, als je naar je linker vloerstaander kijk, naar de gaten voor de stofkappen, dan het gaatje linksonder, lijkt of je het rubbertje er per ongeluk een stukje hebt uitgetrokken... vanwege de schaduw die op de foto erachter valt...
Goed bezig! Zier er gelijk stukken beter uit, vind ik.
Nu de center nog even strippen idd
Ben het wel eens dat de speakers denk ik nog iets mooier zouden staan als ze iets verder van het meubel staan (10 cm), maar ik denk dat je kabels te kort zijn?
Sub lekker in de hoek laten staan, anders is de symmetrie weg.
Trouwens, als je naar je linker vloerstaander kijk, naar de gaten voor de stofkappen, dan het gaatje linksonder, lijkt of je het rubbertje er per ongeluk een stukje hebt uitgetrokken... vanwege de schaduw die op de foto erachter valt...
Je zou naar een Arcam FMJ AVR750 kunnen kijken i.p.v. Onkyo of Rotel.Bierkameel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:26:
Die schijnt een erg goede muziek weergave te hebben voor een receiver.
Maar zijn ook erg prijzig (€ 5000).
[ Voor 3% gewijzigd door alaethem op 13-09-2013 13:06 ]
Wow, ik dacht dat ik oog voor detail had hahaWayneheadx schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:21:
@Versteegrob
Ziet er weer als nieuw uit. Fijn dat het goed is gekomen!
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
Alle 3 de speakers zijn opnieuw gespoten. Via gauder een nieuwe accuton, wbt signature en 3 originele stickers gefixt.HTip schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:38:
[...]
Ziet er weer als nieuw uit. Fijn dat het goed is gekomen!
1 speaker staat nog bij de spuiter omdat niet tevreden was met het resultaat.
Ondertussen druk bezig met speakerstands ontwerp. Deze wil ik deels op die van de xtz laten lijken. Robuust strak en in lijn met de speaker.
Update volgt nog.
Verwijderd
Kom ik dan aan met mijn 47inch LG...HTip schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:54:
Het is zover. De Video GoT staat online...
Wel vreemd om mezelf te zien
Heb net je video gekeken, gaaf man! Goed en rustig uitgelegd hoe de ruimte is opgebouwd en welke componenten er zijn, zonder al te diep in te gaan op de techniek, kudos!HTip schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:54:
Mooie ruimte, ben jaloers!HTip schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:54:
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Geweldig om te zien.HTip schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:54:
Nice Htip..
Ik ken het werk in progress, dat duurt bij mij al 20 jaar. Na een aantal verhuizingen nu ook weer een dedicated ruimte.
Ik ken het werk in progress, dat duurt bij mij al 20 jaar. Na een aantal verhuizingen nu ook weer een dedicated ruimte.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Htip.. ziet er inderdaad goed uit. Wat is de volgende upgrade?
Ik zit ook met het buren probleem. Echter een vrijstaande woning kost hier al snel 6 ton
Ik zit ook met het buren probleem. Echter een vrijstaande woning kost hier al snel 6 ton
Bij mij is het een kamer-in-kamer constructie geworden. Dat dempt redelijk, tenminste de buren hebben geen last meer.
Als de acoustiek goed is, hoef je ook niet echt op referentie nivo te luisteren..
Als de acoustiek goed is, hoef je ook niet echt op referentie nivo te luisteren..
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Met watertanden lopen kijken. Had de foto's hier wel eens langs zien komen maar om het zo live te zien is toch wel echt indrukwekkend.HTip schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:54:
WAAROM!! daar gaat de 13e maand/vakantiegeld om ook maar in de buurt te komen van jou HTIK (Home Theater In a KelderHTip schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:54:
Als er ooit een dedicated ruimte vrijkomt hier, dan kan ik in ieder geval een Video van het gewenste eindresultaat showen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_
Héééél erg mooi, sprakeloos.HTip schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:54:
Ik weet niet of ik een merk kan noemen, maar het is dit merkHTip schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:54:
Mooi filmpje
Waarschijnlijk kreeg hij een knikje van achter de camera.vosss schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:28:
[...]
Ik weet niet of ik een merk kan noemen, maar het is dit merk!
Mooi filmpje
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Volg je topic al jaren op dvd.nl, maar super leuk om deze video te zien. Hulde voor het werk en uiteindelijke resultaat.
* RaZ stuurt ziekenhuisfactuur naar HTip's DM-inbox voor m'n uitdrogingsopname van het kwijlen bij het zien van awesomeness.
Ey!! Macarena \o/
Teering, hoe vet. Echt geweldig om dit zo te zien. Toch wel de natte droom van iedereen die dit topic volgt denk ik zo
Zoals ik al zei in het artikel : Held :)!
Hierbij mijn studentenkamer, de ruimte is dus beperkt met dit als compromis:

Wat je ziet:
LG 47LW4500
Yamaha RX-V596RDS
Mission m73
KEF kht2005.2 (2 rears niet zichtbaar uiteraard)
PS3
Weinig geïnvesteerd, toch zeer te spreken over de geluidskwaliteit!
Alleen het uiterlijk van de zuilen vind ik niet alles, maar voor een eerste HiFi setje vind ik het toch een redelijk strak geheel.
De plankjes waarop de versterker ps3 en centerspeaker staan moeten nog 1 lak laag krijgen overigens. Ik vond het leuk de componenten aan de muur te hangen dus ik heb dit gemaakt van wat gamma rails en haken.

Wat je ziet:
LG 47LW4500
Yamaha RX-V596RDS
Mission m73
KEF kht2005.2 (2 rears niet zichtbaar uiteraard)
PS3
Weinig geïnvesteerd, toch zeer te spreken over de geluidskwaliteit!
Alleen het uiterlijk van de zuilen vind ik niet alles, maar voor een eerste HiFi setje vind ik het toch een redelijk strak geheel.
De plankjes waarop de versterker ps3 en centerspeaker staan moeten nog 1 lak laag krijgen overigens. Ik vond het leuk de componenten aan de muur te hangen dus ik heb dit gemaakt van wat gamma rails en haken.
Allereerst bedankt voor alle reacties
Ik heb net als jullie van het filmpje genoten en ook van het lezen van alle reacties. Ik beleef zo de hele dag weer opnieuw.
We voelen ons ook bevoorrecht dat we deze ruimte hebben kunnen realiseren en er regelmatig van kunnen genieten.
Ik kan onmogelijk alle vragen beantwoorden, waarvan sommigen al zijn beantwoord (dank daarvoor!), maar ik ga wel proberen een aantal te doen. Dus hou de videopagina in de gaten...
Ook bedankt aan Tweakers en in het bijzonder aan Jeffrey en Frederik die dit allemaal hebben mogelijk gemaakt!
Ik kan onmogelijk alle vragen beantwoorden, waarvan sommigen al zijn beantwoord (dank daarvoor!), maar ik ga wel proberen een aantal te doen. Dus hou de videopagina in de gaten...
Ook bedankt aan Tweakers en in het bijzonder aan Jeffrey en Frederik die dit allemaal hebben mogelijk gemaakt!
Supermooi hoor! Ik ben stapje voor stapje bezig om wat dingen aan te schaffen. De NAS is er, nu wordt het volgende project waarschijnlijk de htpc of de av-receiver. Ik denk niet dat ik het zo groot ga aanpakken als jij gedaan hebt, maar niettemin kom ik steeds dichter bij wat ik graag wil.
Jouw home theater is heel mooi. Hulde!
Jouw home theater is heel mooi. Hulde!
Your Friendly Neighborhood Moderator
HTip, ik heb je filmpje net gezien maar het is inderdaad een "Chamber of Dreams" erg mooi gedaan hoor! Ik kan er voorloopig alleen nog van dromen van zo'n ruimte.
Verwijderd
Htip mooi filmpje en een mooie ruimte. Heb alleen vraag welke film draaide er op het filmpjett
HTip, mijn complimenten met je dedicated home theater. Erg fraai!
The AvengersVerwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:58:
Htip mooi filmpje en een mooie ruimte. Heb alleen vraag welke film draaide er op het filmpjett
[ Voor 13% gewijzigd door panomi op 15-09-2013 19:02 ]
Bij deze mijn "slaap kamer home cinema"

En de sub.
En de sub.
[ Voor 88% gewijzigd door idutcher op 15-09-2013 20:41 ]
Bij mij komen de foto's niet door...[message=40884023,noline]idutcher schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:35[/medessage]:
Bij deze mijn "slaap kamer home cinema
@ HTip: erg fraai! Heel leuk filmpje....
Ook wel geinig om te zien hoe jij gewoon zit te genieten van de film/geluid. popcorn erbij
I bad beat my meat by busting my nuts!
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic