dat is nog es mooi!
ik vraag me wel af hoe je de hele hap hebt aangesloten, ik ga er namelijk vanuit dat je voor stereo geluid niet de marantz reciever gebruikt maar de andere marantz?
ik kan niet wachten!
Nieuwkoop is duurkoop
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
dat is nog es mooi!
ik kan niet wachten!
Nieuwkoop is duurkoop
Dank je!
Klopt! De fronts worden altijd door de stereoversterker (PM) aangestuurd. De center, rears en sub door de receiver (SR). De SR is via de pre-out FL/FR aangesloten op de PM. Deze heeft daar een speciale ingang voor, die Power Amp Direct heet.ik vraag me wel af hoe je de hele hap hebt aangesloten, ik ga er namelijk vanuit dat je voor stereo geluid niet de marantz reciever gebruikt maar de andere marantz?
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
gaaf! dat ze die mogelijkheid bieden, dat niet meer fabrikanten zoiets doenHTip schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 06:33:
Klopt! De fronts worden altijd door de stereoversterker (PM) aangestuurd. De center, rears en sub door de receiver (SR). De SR is via de pre-out FL/FR aangesloten op de PM. Deze heeft daar een speciale ingang voor, die Power Amp Direct heet.
En het grote voordeel is dat ik een dedicated stereoset heb naast een complete surroundinstallatie.
[ Voor 33% gewijzigd door klaasje11 op 25-08-2013 09:55 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Mijn Denon PMA-1510AE heeft die optie ook.klaasje11 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:28:
[...]
gaaf dat ze die mogelijkheid bieden, dat niet meer fabrikanten zoiets doen![]()
(heb ik tenminste nog nooit gezien)
ik zie zo vaak dikke stereo versterkers zoals de NAD M2 maar dat heb ik altijd zoiets van, als je dat koopt is dat mooi, maar heb je geen bioscoopgeluid.
(of je moet een blu-ray speler hebben met 7.1 uitgang en dan moet je aan 2 verschilende volumeknoppen draaien)
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
pre-outputs is inderdaad langzamerhand wel de standaard maar die andere optie, waarmee je je stereo versterker kan omzetten in een eindversterker, die nieuw voor mij, heb jij dat ooit op een NAD, Primare, Onkyo of Block gezien?Wolf schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:55:
[...]
Mijn Denon PMA-15010AE heeft die optie ook.
Evenals hun receivers, die hebben allemaal een pre-out.
[ Voor 6% gewijzigd door klaasje11 op 25-08-2013 10:00 ]
Nieuwkoop is duurkoop
Menig geïntegreerde Denon stereo versterker heeft de mogelijkheid tot het bypasses van de voorversterker en direct gebruik te maken van de eindversterker.klaasje11 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:57:
[...]
pre-outputs is inderdaad langzamerhand wel de standaard maar die andere optie, waarmee je je stereo versterker kan omzetten in een eindversterker, die nieuw voor mij, heb jij dat ooit op een NAD, Primare, Onkyo of Block gezien?
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Alles onder de 150Hz gewoon niet meer naar je fronts, maar naar de sub sturen??De frontspeakers klinken dan heel vlak. Hij staat nu op 150 Hz en dan klinkt het geheel veel meer in harmonie.
Ik neem aan dat hij de crossover op de subwoofer bedoeld en de bass management in de receiver regelt?vosss schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:08:
Alles onder de 150Hz gewoon niet meer naar je fronts, maar naar de sub sturen??
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
dat begrijp ik wel hoorHTip schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:49:
Pre-out hebben de meeste receivers, zodat er een eindversterker op kan worden aangesloten.
Nieuwkoop is duurkoop
LFE is maximaal 120 Hz.DjVe schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:54:
De crossover op de sub moet helemaal open (voor lfe effecten gaat het wel eens over de 150hz). De crossover tussen sub en fronts stel je op de receiver in. Vergeet niet om de speakers qua formaat op small te zetten, anders gaat je lfe over je fronts en niet naar je sub.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
[ Voor 5% gewijzigd door h4ze op 25-08-2013 22:11 ]
[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 25-08-2013 21:47 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik wist niet wat je wel en niet wistklaasje11 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:46:
[...]
dat begrijp ik wel hoor![]()
ik vindt het alleen jammer dat merken als NAD, Lyngdorf en TacT het niet doen, hun ideeën over de toekomst spreken mij namelijk wel aan, namelijk dat je een digitale versterker nodig hebt in de toekomst omdat (bijna) alle muziek vandaag de dag digitaal staat opgeslagen (op de fm radio en de LP's na dan) en daarom het volledig digitaal houden door het digitale signaal te versterken I.p.v. het omzetten naar anoloog en dat signaal versterken wat, let's face reality, in de 21ste eeuw een verouderde methode is.
door dat te doen sla je een complete schakel over en dat is toch uiteindelijk wat we willen?
zo min mogelijk spul waardoor het geluid kan veranderen tussen bijv. Tiësto en je speakers?
en gewoon anoloog naar digitaal converters gebruiken voor je Pick up die niet meer zo veel draait als vroeger.
Is die Auralex AmpDude subwooferisolatie ook geschikt voor down firing subs?HTip schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:42:
[...]
Graag gedaan! Met die afmetingen zou je kunnen denken aan een Gramma. Die is een stuk goedkoper en werkt hetzelfde. Sterker nog, de SubDude is de vierkante versie van de Gramma, die het eerste was ontwikkeld
Die is €58 bij de Bax-Shop... http://www.bax-shop.nl/lu...atie/product-details.html
Ook al trilt er niets mee, je hebt grote kans dat je sub strakker klinkt en zelfs harder kan, zonder dat anderen daar last van hebben.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Als je wat verder leest vind je een antwoord op je vraag.Arrived schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:53:
Is die Auralex AmpDude subwooferisolatie ook geschikt voor down firing subs?
nMad schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:58:
[...]
Als je wat verder leest vind je een antwoord op je vraag.
Verwijderd
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Welke speakers heb je dan? Nog steeds die van de Philips set? En welke receiver heb je gekocht?Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:35:
Mijn oude muurtje:
[afbeelding]
En dan nu:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik had een Home cinema set van Philips (HTS5590) maar helaas is de Blu-Ray speler overleden
Nu dus een AV Receiver gekocht, actieve subwoofer en volgende week nog Blu-Ray speler aanschaffen! Ow en nieuw lowboard met ruimte voor de receiver want dit is ook geen gezicht !!
>> Signature?
toettoett
Het maskeert zelfs de receiver en de luidsprekers op de derde foto. Echt geniaal spul gewoonSick Nick schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:41:
Wel mooi over die kabelgoot heen, valt zo amper op
Nickname does not reflect reality
I laughedBrad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:47:
[...]
Het maskeert zelfs de receiver en de luidsprekers op de derde foto. Echt geniaal spul gewoon
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Je maakt (misschien ongewild maar wat mij betreft) een goed punt. Maar dat je er met je emoticon om lacht maakt dat ik het waarschijnlijk ook over jou heb.renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:06:
Ik denk dat Nees1989 het bij één post op tweakers gaat houden na het tonen van zijn behang ...
Ik vind het juist goed dat iedereen laat zien hoe zijn of haar HT eruit ziet, gelukkig heeft iedereen een eigen smaak en budget hiervoor.@Nees1989
Ziet er strak uit, en op z'n minst erg origineel! Het zou mijn keuze niet zijn, ik zou er helemaal tureluurs van worden
Het doet me ook een beetje hier aan denken op een of andere manier:
Hulde! Helemaal mee eens! IK VIND!CrimsoN72 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:21:
[...]
Mij valt in ieder geval op dat de comments in dit draadje zich voor een aanzienlijk deel beperken tot irrelevante en regelmatig zelfs ronduit (al dan niet verhulde) afzeikerige reacties. En weer andere posts worden compleet genegeerd. Wat er volgens mij inderdaad voor zorgt dat er regelmatig mensen afhaken, in ieder geval waar het gaat om het 'blootgeven' van een HT en/of inrichting.
Dat mensen een andere mening/smaak hebben en dit ventileren, prima. Maar gebruik misschien wat vaker "ik vind" ipv "dat is".
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Niet helemaal mijn smaak, maar vind het zeker gewaagd! Hoe doe je dat met de rest van je interieur? Hou je dat dan bewust wat minder kleurrijk, zodat het niet te druk wordt? Met andere woorden, maak eens een pic van je hele kamer
@Wayneheadx & @CrimsoN72
Renzo4000: Het zou mijn keuze niet zijn, ik zou er helemaal tureluurs van worden
MPAnnihilator: Alleen zou ik dat nooit kiezen
Thecola: Cool bedacht maar m.i. ook te druk
Flozem: Pijn aan de ogen.... Ik had het mooi rustig gehouden
In dit geval niet inderdaad. En toch mis ik de nuancering, ook in dit geval. Een hoog "hahaha, moet je hem zien" gehalte.renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:57:
[...]
@Wayneheadx & @CrimsoN72
Nog een laatste reactie hierop, er is niemand geweest die heeft geroepen "dat is". Prima dat je er wat over wil zeggen maar let wel op dat je zelf niet de plank mis slaat![]()
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Flozem op 27-08-2013 18:45 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 11:52 ]
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Verwijderd
Thnx!renzo4000 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:54:
Weet je zeker dat het een studentenkamer is? Veel te netjes!
Ziet erg goed uit, zie ik het nou goed dat je je fronts en rears naast elkaar hebt staan? Of is een opstelling met hight fronts?
Heb ze er nu tijdelijk naast staan omdat ik nog kabels moet trekken naar achter.RickvN schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:54:
Specs?
Oogt leuk en zeker leuke start. Maar waarom zet je je 5.1 volledig van voor en verplaats je het niet door je kamer heen om meer het surround gevoel te krijgen?
Klopt helemaal. Iemand met een enige communicatieve vaardigheid weet dit (dat kritiek veelal als negatief wordt ervaren) en dat is dan ook precies de reden waarom dit, op een andere manier geuit, veel effectiever is.Flozem schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:42:
Helaas zien sommige mensen eender welke kritiek als negatief. Zegt imho meer iets over de lezer. Fora zijn bedoeld om meningen te ventileren en van gedachten te wisselen. Als je daar niet tegen kunt, moet je naar mijn mening niet op een forum posten.
Dat respectloos (is in dit geval wellicht een veel te groot woord, maar toch) als luchtig wordt ervaren zegt imho ook iets over de schrijverZoals Renzo4000 al aangaf, heeft tot nu iedereen alleen zijn mening gegeven. Jammer dat de luchtige schrijfwijzes als negatief worden ervaren.
Als hier nu meer foto's van mooie sets en specs worden getoond word er gereageerd met iets wat 16 cm lager dan de onderbuik zit.CrimsoN72 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:56:
[...]
Als sommigen hier nu gewoon net dat keertje meer nadenken voor ze met hun onderbuik reageren dan heb ik mijn doel bereikt![]()
![]()
Pics please!
Component | Wat staat er nu? | Wat stond er? |
TV: | Samsung LE46C650 | |
Projector: | Epson EH-TW8100 | Epson EH-TW5910 |
PJ Scherm: | Grandview 120" Electric | |
HD-TV/PVR: | Amino PVR M540 | |
Receiver:: | Yamaha RX-V771 | Onkyo NR-509 |
Frontspeakers: | KEF iQ9 | Magnasphere Gamma |
Centerspeaker: | KEF iQ6c | KEF Q6c |
Surroundspeakers: | KEF Qcompact | |
Subwoofer: | BK Monolith | |
HTPC: | Zelfbouw met OpenElec (XBMC) | |
Console: | Playstation 3 Slim | |
TV-meubel: | Norstone Mask AV | |
Afstandsbediening: | Logitech Harmony One |
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Waarom is je scherm gekreukt aan de rechterkant? Te strak gespannen? Zou toch niet moeten kunnen voor een tab tenisoned scherm.
[ Voor 6% gewijzigd door panomi op 02-09-2013 21:25 ]
Het scherm is 2e hands aangeschaft en volgens mij al meer dan 10 jaar oud. Uiteindelijk rekt het doek gewoon iets waardoor je dat krijgt. Wel is het meer op het zwarte en zie je het niet tijdens het projecteren. De rest van het doek is ook gewoon nog super strak.panomi schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:22:
[...]
Waarom is je scherm gekreukt aan de rechterkant? Te strak gespannen? Zou toch niet moeten kunnen voor een tab tenisoned scherm.
[ Voor 7% gewijzigd door Greetoz op 03-09-2013 09:32 ]
Nice stuff Greetoz... Die BK SubGreetoz schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:13:
Hallo!
Hierbij dan mijn setup:
Toekomst:
Nieuw scherm, Na de verhuizing.
Kabels zijn ondertussen wat netter, je ziet alleen de 2 front speaker kabels en de kabel naar de sub. Maar daar stoor ik mij niet aan.Wayneheadx schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:42:
[...]
Nice stuff Greetoz... Die BK Sub![]()
Enige wat ik nog zou proberen is om alle kabels een beetje te schikken
Dank! kabels voor de rear speakers lopen onder de grond door dus ook lekker weggewerkt. Scherm gaat ook automatisch naar beneden bij het inschakelen van de beamer. en andersom omhoog bij het uitzetten van de beamer.HTip schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:47:
@Greetoz: Mooi hoe je je HT hebt geïntegreerd in je huiskamer. Lekker groots scherm wat voor je TV schuift. Goed gedaan!
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
[ Voor 4% gewijzigd door ralph0603 op 03-09-2013 21:31 ]
Best goed denk ik. Zeker nu het alweer vroeg donker aan het worden is.ralph0603 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:26:
Hoe is een beamer in de woonkamer als je het niet helemaal donker maakt(savonds, geen rolluiken)?
Die epson(TW5910) ziet er eigenlijk wel mooi uit, kun je je ervaringen hierover delen?
[ Voor 12% gewijzigd door vosss op 04-09-2013 11:18 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ik had bij de verbouwing van mijn huis ook geen rekening gehouden met een eventuele beamer, want ik wilde destijds voor een mooie grote Panasonic plasma tv gaan. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik voor hetzelfde geld een beamer, scherm en een wat goedkopere 46" TV van LG kon kopen. Dus de TV voor het kijken van TV-series of het nieuws en de beamer voor het serieuze werk. Het HDMI-kabel probleem heb ik opgelost door gewoon geen kabel te gebruikenVersteegrob schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:31:
Tja, ik heb nog niet zo lang een 65 inch gehaald dus een kleine TV heb ik niet echt. Zal van de week mijn setup is posten. Mijn muur is echt groot, ideaal voor een beamer alleen de kabels zit ik een beetje mee. Alles is nu zo mooi weg gewerkt, speakerkabel onder de plinten enz. Weet echt niet waar ik een 15m HDMI kabel kan weg werken.
[ Voor 7% gewijzigd door Spollie op 05-09-2013 14:40 ]
Wow, dit is heel erg top! Alleen hoe krijg ik het signaal naar mijn receiver? Heb de Yamaha RX-V773 welke alleen een LAN verbinding heeft. Even wat reviews lezen. Ik heb dus wel die dure Panasonic gehaald ipv een beamer. Maar beide kan natuurlijk ookrobpol schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:16:
[...]
Ik had bij de verbouwing van mijn huis ook geen rekening gehouden met een eventuele beamer, want ik wilde destijds voor een mooie grote Panasonic plasma tv gaan. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik voor hetzelfde geld een beamer, scherm en een wat goedkopere 46" TV van LG kon kopen. Dus de TV voor het kijken van TV-series of het nieuws en de beamer voor het serieuze werk. Het HDMI-kabel probleem heb ik opgelost door gewoon geen kabel te gebruikenIk heb namelijk een Epson beamer (EH-TW6000W) die het beeldsignaal draadloos kan ontvangen. Werkt perfect en de beeldkwaliteit is hetzelfde als met een kabel.
Ik heb zeker geen spijt van deze keuze, film kijken op een scherm van 110 inch is toch een hele andere beleving. Van het weekend met wat vrienden een film gekeken en ze staan allemaal versteld van de beeldkwaliteit die uit een goede projector komt.
Je krijgt een transmitter bij de beamer, deze sluit je met een HDMI-kabel aan op de 2e HDMI-out van je receiver (even aangenomen dat de 1e HDMI-out naar je TV gaat). De transmitter stuurt vervolgens het beeldsignaal door naar de beamer. De transmitter kun je dus bij de receiver plaatsen, de enige voorwaarde is dat er min of meer een line-of-sight tussen transmitter en beamer moet zijn.Versteegrob schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:22:
[...]
Wow, dit is heel erg top! Alleen hoe krijg ik het signaal naar mijn receiver? Heb de Yamaha RX-V773 welke alleen een LAN verbinding heeft. Even wat reviews lezen. Ik heb dus wel die dure Panasonic gehaald ipv een beamer. Maar beide kan natuurlijk ook
[ Voor 10% gewijzigd door Nico111 op 05-09-2013 22:15 ]
Ik heb deze beamer niet maar wel: pricewatch: Iogear Wirelessly stream HD 1080pNico111 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:13:
Wow dat is nog eens een goed tip. Wist niet dat dit bestond.
Die transmitter heeft geen vertraging met gamen? Nooit last van storingen?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dat is een optie, of inderdaad rekening houden met het feit dat je zoiets wilt gaan doen. Hierdoor heb ik de keuze gemaakt om de receiver, settopbox (voor de beamer), cd-speler, PS3 en beamer in een kast achter de zitpositie te zetten en zo te projecteren. Daarnaast van de receiver dan spdif naar de settopbox van de tv + coax zodat je ook nog een aparte tv hebt voor simpele zaken.robpol schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:36:
[...]
Je krijgt een transmitter bij de beamer, deze sluit je met een HDMI-kabel aan op de 2e HDMI-out van je receiver (even aangenomen dat de 1e HDMI-out naar je TV gaat). De transmitter stuurt vervolgens het beeldsignaal door naar de beamer. De transmitter kun je dus bij de receiver plaatsen, de enige voorwaarde is dat er min of meer een line-of-sight tussen transmitter en beamer moet zijn.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Voor | Na |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 11% gewijzigd door panomi op 07-09-2013 18:36 ]
[ Voor 52% gewijzigd door Bierdopje120 op 08-09-2013 11:45 ]
Ideaal gezien zou ik ook de lange muur gebruiken voor het plaatsen van een tv / beamerscherm. Echter zit ik met de toog. Als je hiervoor een object plaatst (lees bank, stoel) dan verklein je drastisch je ruimte. Ik heb namelijk al een aantal keer geschoven met de meubels en kom toch weer terug op huidige situatieBierdopje120 schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:43:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is of het niet mogelijk was om het beamerscherm op de plaats van de bank te doen, de bank aan een zijkant van het beamerscherm en dan een rolbare stoel om op de ideale positie te komen. Anderzijds is op deze methode nooit mogelijk om vanaf de bank een ideaal beeld/geluid te krijgen.
Ja. Oke het is voor mijn leken oog geen revolutionair verschil maar de kleuren zijn een stuk echter en op mijn 120 inch scherm oogt het net allemaal wat mooier en soepeler. Vooral de zwartwaardes zijn veel beter. Ik kon goedkoop upgraden en bijkomend voordeel is de lensshift aangezien keystone correctie uit den bozen is. Ook het 3D gedeelte is beter vooral een stuk lichter. 3D blijft een gimmick maar zolang het kan is het leuk en ik gebruik het steeds vaker.tHe_BiNk schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:37:
@Greetoz
Maakt de upgrade van een Epson EH-TW5910 naar een Epson EH-TW8100 veel uit?
Om echt mooi te projecteren moet je het eigenlijk wel helemaal donker kunnen maken. Ik heb verduisterende gordijnen en er komt soms nog wel wat licht bovenlangs en dat is goed te doen. Met de gordijnen open is het niet om aan te zien.ralph0603 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:26:
Hoe is een beamer in de woonkamer als je het niet helemaal donker maakt(savonds, geen rolluiken)?
Die epson(TW5910) ziet er eigenlijk wel mooi uit, kun je je ervaringen hierover delen?
Mijn HDMI is 10 meter. En ik snap vaak niet dat mensen thuis wel een 65 inch tv neerzetten wat altijd een groot zwart vlak is. Een beamer is een klein kastje aan je plafond en een scherm wat alleen tevoorschijn komt als je film gaat kijken. Lijkt mij een stuk netter dan een groot zwart vlak van 65 inch wat constant in je kamer staat.Versteegrob schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:15:
Heb een vraag aan de tweakers die een TV/Beamer hebben in dezelfde ruimte. Zoiets lijkt mij geweldig! Hoe hebben jullie dit er thuis door heen gekregen? Wat is de reden voor beide? Was het weg werken van de kabels een grote opgave? Hoe lang is jullie HDMI kabel?
[ Voor 25% gewijzigd door Greetoz op 09-09-2013 11:52 ]
Ik heb geen gordijnen, alleen vitrage. Overdag is het eigenlijk een no goGreetoz schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:00:
[...]
Om echt mooi te projecteren moet je het eigenlijk wel helemaal donker kunnen maken. Ik heb verduisterende gordijnen en er komt soms nog wel wat licht bovenlangs en dat is goed te doen. Met de gordijnen open is het niet om aan te zien.
[...]
Mijn HDMI is 10 meter. En ik snap vaak niet dat mensen thuis wel een 65 inch tv neerzetten wat altijd een groot zwart vlak is. Een beamer is een klein kastje aan je plafond en een scherm wat alleen tevoorschijn komt als je film gaat kijken. Lijkt mij een stuk netter dan een groot zwart vlak van 65 inch wat constant in je kamer staat.
Mooi filmpje alleen een ipad camera kan niet goed met licht overweg dus zal hij het licht van het scherm lichter maken (probeer maar eens een foto van je tv te maken, omgeving zal bijna zwart zijn als het een beetje verduisterd is. Ik probeer het altijd zo donker mogelijk te maken. Het is "watchable" met licht maar vind het gewoon niet mooi.panomi schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:36:
[...]
Ik heb geen gordijnen, alleen vitrage. Overdag is het eigenlijk een no go. 's Avonds zodra het begint te schemeren of donker is, is het zeer goed te doen. En dat terwijl de muren en plafonds ook nog eens wit zijn.
Zie onderstaand filmpje. (Opgenomen met iPad en Youtube HD content)
[video]
Mijn HDMI kabel is in totaal 13 meter. Een deel van 10 en deel van 3. Hier tussen een hdmi versterker. Ik had namelijk een 15 meter kabel gekocht welke niet bleek te werken. Ook niet met een hdmi versterker. Denk dat de kabel gewoon niet goed is. Oplossing was om mijn 10 meter kabel dan maar te verlengen met een 3 meter kabel van de Action! Werkt als een speer!
Ik denk dat een 65" tv voor dagelijks gebruik beter te doen is dan een beamer?
Als ik een keer de beschikking heb over een fatsoenlijke camera plaats ik wat nieuwe filmpjes / foto's.Greetoz schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:32:
[...]
Mooi filmpje alleen een ipad camera kan niet goed met licht overweg dus zal hij het licht van het scherm lichter maken (probeer maar eens een foto van je tv te maken, omgeving zal bijna zwart zijn als het een beetje verduisterd is. Ik probeer het altijd zo donker mogelijk te maken. Het is "watchable" met licht maar vind het gewoon niet mooi.
Winkel waar ik ook de 8100 heb gekocht raadde mij aan HDMI niet langer dan 10 meter te doen. Dit om problemen te voorkomen. Mijn HDMI is dan ook wel 200€. Ben wel geen believer in dure kabels, de korte zijn ook gewoon action modellen. De winkel waar ik hem kocht verkocht ook de goedkopere maar zei dat ze er veel terug kregen. Je moet net geluk hebben. ik had geen zin in het gokken en heb voor een wat duurdere kabel gekozen waar ze goede ervaringen me hebben.
Om even op terug te komen op de 65 inch tv. Mijn opmerking was meer over het feit dat mensen thuis van de vrouw geen beamer mogen ophangen omdat ze dat lelijk vinden. Ik snap niet dat ze dan een 65 inch zwart vlak aan de muur niet lelijk vinden ;-). Ja het is makkelijker voor dagelijks gebruik. Daarom kijk ik het nieuws etc ook op een TV maar voor een film ga ik er toch wel voor zitten en dan kan die 3 minuten extra die het kost voor de PJ om goed op te warmen etc er wel bij.
Ja toch is dat vaak wel zo/ Hdmi/dvi is gewoon niet geschikt voor lange afstanden. Het ligt overigens zeker niet alleen aan de kabel, ook de zender en ontvanger maken uit. Ik had ooit na een videokaart wissel ineens storing in mijn dvi signaal. Met een monitor ipv een beamer werkte het wel nog goed. Met een kortere kabel ook. Met een lagere resolutie ging het ook goed.panomi schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:51:
[...]
Als ik een keer de beschikking heb over een fatsoenlijke camera plaats ik wat nieuwe filmpjes / foto's.
Vindt het wel opmerkelijk dat er eigenlijk wordt gezegd bij hdmi kabels dat 10m wel de max is zonder problemen. Is dit omdat het signaal verlies opeens snel toeneemt na die 10m? Of ligt het aan de productie van deze kabels? Goedkoop vs duur? Mijn kabel van 10m a € 19,95 werkt prima. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat als ik dezelfde kabel had gehad van 15m dat het dan opeens niet meer zou functioneren...
Revive the guild!
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 12:03 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 10-09-2013 12:00 ]
Hier staat tekst
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door panomi op 10-09-2013 12:04 ]
Verwijderd
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq