Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.826 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

dat is nog es mooi! :9~
ik vraag me wel af hoe je de hele hap hebt aangesloten, ik ga er namelijk vanuit dat je voor stereo geluid niet de marantz reciever gebruikt maar de andere marantz?
HTip schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:17:
[...]

Binnenkort ook de bewegende beelden ;)
ik kan niet wachten!

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Dank je! d:)b
ik vraag me wel af hoe je de hele hap hebt aangesloten, ik ga er namelijk vanuit dat je voor stereo geluid niet de marantz reciever gebruikt maar de andere marantz?
Klopt! De fronts worden altijd door de stereoversterker (PM) aangestuurd. De center, rears en sub door de receiver (SR). De SR is via de pre-out FL/FR aangesloten op de PM. Deze heeft daar een speciale ingang voor, die Power Amp Direct heet.

In stereo staat de SR uit en stuurt de Oppo zijn analoge stereogeluid naar de PM. De PM staat daarvoor ingesteld als geïntegreerde stereoversterker (Power Amp Direct off).

In surround stuurt de Oppo zijn analoge 5.1 geluid naar de SR. De PM staat hiervoor ingesteld als stereo eindversterker (Power Amp Direct on). Geldt overigens ook voor HDMI.

Het beeld wordt altijd via de SR naar de projector gestuurd. Via HDMI of composiet (voor het menu van de SR en het instellen van de subwoofer).

Het lijkt allemaal erg ingewikkeld maar het valt reuze mee. En het grote voordeel is dat ik een dedicated stereoset heb naast een complete surroundinstallatie.

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

HTip schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 06:33:
Klopt! De fronts worden altijd door de stereoversterker (PM) aangestuurd. De center, rears en sub door de receiver (SR). De SR is via de pre-out FL/FR aangesloten op de PM. Deze heeft daar een speciale ingang voor, die Power Amp Direct heet.

En het grote voordeel is dat ik een dedicated stereoset heb naast een complete surroundinstallatie.
gaaf! dat ze die mogelijkheid bieden, dat niet meer fabrikanten zoiets doen :?
(heb ik tenminste nog nooit gezien)

ik zie zo vaak dikke stereo versterkers zoals de NAD M2 maar dat heb ik altijd zoiets van, als je dat koopt is dat mooi, maar heb je geen bioscoopgeluid.

(of je moet een blu-ray speler hebben met 7.1 uitgang en dan moet je aan 2 verschilende volumeknoppen draaien)

[ Voor 33% gewijzigd door klaasje11 op 25-08-2013 09:55 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

klaasje11 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:28:
[...]

gaaf dat ze die mogelijkheid bieden, dat niet meer fabrikanten zoiets doen :?
(heb ik tenminste nog nooit gezien)

ik zie zo vaak dikke stereo versterkers zoals de NAD M2 maar dat heb ik altijd zoiets van, als je dat koopt is dat mooi, maar heb je geen bioscoopgeluid.

(of je moet een blu-ray speler hebben met 7.1 uitgang en dan moet je aan 2 verschilende volumeknoppen draaien)
Mijn Denon PMA-1510AE heeft die optie ook. :)

Evenals hun receivers, die hebben allemaal een pre-out.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Wolf schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:55:
[...]

Mijn Denon PMA-15010AE heeft die optie ook. :)

Evenals hun receivers, die hebben allemaal een pre-out.
pre-outputs is inderdaad langzamerhand wel de standaard maar die andere optie, waarmee je je stereo versterker kan omzetten in een eindversterker, die nieuw voor mij, heb jij dat ooit op een NAD, Primare, Onkyo of Block gezien?

[ Voor 6% gewijzigd door klaasje11 op 25-08-2013 10:00 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
klaasje11 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:57:
[...]

pre-outputs is inderdaad langzamerhand wel de standaard maar die andere optie, waarmee je je stereo versterker kan omzetten in een eindversterker, die nieuw voor mij, heb jij dat ooit op een NAD, Primare, Onkyo of Block gezien?
Menig geïntegreerde Denon stereo versterker heeft de mogelijkheid tot het bypasses van de voorversterker en direct gebruik te maken van de eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Er zijn (nog) niet veel merken, maar het worden er gelukkig steeds meer. Marantz en Denon hebben het al wat langer (komen ook uit dezelfde fabriek ;)), maar ook Plinius maakt prachtige versterkers met dezelfde functie.

Pre-out hebben de meeste receivers, zodat er een eindversterker op kan worden aangesloten.

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
Mijn HT heeft een kleine ingreep gehad. Het gebeurde op een regenachtige dag... Na de hele dag aan het werk te zijn geweest in de nieuwe keuken zocht ik wat ontspanning op het internet (NEE, niet die ontspanning). Bij toeval kwam ik op de site van Correct uit in de koopjeskelder. Er stonden daar twee Jamo S426 zuilen te koop voor 50 euro per stuk, nieuw in doos. Koopje dacht ik zo! Dus gekocht. Toevallig waren ze ook nog in de juiste kleur: wenge.

Deze jongens hebben de kleine Philips boekenplank speakers vervangen. De center speaker uit de Philips set staat er nog. En de rears zijn nog steeds de Blueroom Micropods. Verder is de Xbox inmiddels alweer weg.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-5PC-iDbdHlk/UhnCQa2_luI/AAAAAAAAEdo/sK2KJKl5VvQ/w1152-h679-no/hts1_2013.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Uztcjf4KMxE/UhnCQaiBgVI/AAAAAAAAEdg/aB7hMBF-W1c/w334-h865-no/hts2_2013.jpg

Ik moet zeggen dat deze Jamo set een top geluid produceert voor het geld. Het valt me niets tegen.
Sinds eergister heb ik de set nog verder uitgebreid met een Jamo SUB210. Deze had ik eerst naast de frontspeaker staan, maar er zit zo'n vervelend fel blauw lampje op aan de voorkant en dat stoort als je films zit kijken. Dus de sub is gisteren verhuist naast de bank. Hij staat nu droog onder een tafeltje.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-q53ah45v4ng/UhnCQ5Ex7BI/AAAAAAAAEd8/mXYDX6oz9Vc/w613-h865-no/hts4_2013.jpg

Voordeel van het feit dat hij daar staat is ook dat je de bas lekker voelt als je op de bank zit. :9
Gisteren even de film 'The Avengers' gekeken ter test. Och, hoe heb ik ooit zonder subwoofer gekund. Ik ben er ook wel achter dat ik de Cut Off zo ver mogelijk open moet zetten anders klinkt de bas niet lekker. De frontspeakers klinken dan heel vlak. Hij staat nu op 150 Hz en dan klinkt het geheel veel meer in harmonie.

En de laatste update: een Raspberry Pi met XBMC.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-TePYfIpAyjo/UhnCQb01ZzI/AAAAAAAAEdw/cs2_fuCBv_M/w1152-h730-no/hts3_2013.jpg

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
De frontspeakers klinken dan heel vlak. Hij staat nu op 150 Hz en dan klinkt het geheel veel meer in harmonie.
Alles onder de 150Hz gewoon niet meer naar je fronts, maar naar de sub sturen??

Ouch!

Wordt het daar allemaal niet veel te boomerig van? Ok die Jamo zuiltjes zijn budgetzuiltjes, maar 150Hz moeten die toch nog wel in staat zijn om fatsoenlijk weer te geven of ben ik nou gek? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
vosss schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:08:
Alles onder de 150Hz gewoon niet meer naar je fronts, maar naar de sub sturen??
Ik neem aan dat hij de crossover op de subwoofer bedoeld en de bass management in de receiver regelt?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

HTip schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:49:

Pre-out hebben de meeste receivers, zodat er een eindversterker op kan worden aangesloten.
dat begrijp ik wel hoor :P

ik vindt het alleen jammer dat merken als NAD, Lyngdorf en TacT het niet doen, hun ideeën over de toekomst spreken mij namelijk wel aan, namelijk dat je een digitale versterker nodig hebt in de toekomst omdat (bijna) alle muziek vandaag de dag digitaal staat opgeslagen (op de fm radio en de LP's na dan) en daarom het volledig digitaal houden door het digitale signaal te versterken I.p.v. het omzetten naar anoloog en dat signaal versterken wat, let's face reality, in de 21ste eeuw een verouderde methode is.

door dat te doen sla je een complete schakel over en dat is toch uiteindelijk wat we willen?
zo min mogelijk spul waardoor het geluid kan veranderen tussen bijv. Tiësto en je speakers?

en gewoon anoloog naar digitaal converters gebruiken voor je Pick up die niet meer zo veel draait als vroeger.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

De crossover op de sub moet helemaal open (voor lfe effecten gaat het wel eens over de 150hz). De crossover tussen sub en fronts stel je op de receiver in. Vergeet niet om de speakers qua formaat op small te zetten, anders gaat je lfe over je fronts en niet naar je sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Nu online
DjVe schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:54:
De crossover op de sub moet helemaal open (voor lfe effecten gaat het wel eens over de 150hz). De crossover tussen sub en fronts stel je op de receiver in. Vergeet niet om de speakers qua formaat op small te zetten, anders gaat je lfe over je fronts en niet naar je sub.
LFE is maximaal 120 Hz.

Wikipedia: Low-frequency effects

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Van vloerbedekking naar laminaat, Wat nieuwe kastjes en wat led verlichting.
klinkt wel heel anders ineens allemaal, Vind het wel beter klinken als met vloerbedekking. (en hoogpolig kleed)

(crap telefoon foto warning)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4faqErj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/elbIYQ1.jpg

U ziet.
Marantz NR1402 receiver.
LG BD550 blue ray.
Heco Victa 701 front.
Mordaunt Short Avant 905i center.
Mordaunt Short Aviano 1 rears (alleen die zie je niet :P)
Samsung UE40EH5000 tv.
Yamaha YST-RSW300 sub.
HTPC/PC

Moet nog wel het een en het ander weggewerkt/afgewerkt worden :P

[ Voor 5% gewijzigd door h4ze op 25-08-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28
* The Eagle vooral geinteresseerd in dat platenkastje :)
Ziet er uit als Ikea...maar is het bestaand spul of een Ikea Hack?
Ik zou zeggen deze, maar dan zonder wielen ofzo :?

Moet mijn LP's ook nog ergens opbergen namelijk, en bij voorkeur (ivm WAF) in een mooi wit kastje :)

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 25-08-2013 21:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Laatst online: 13-09 19:45
Bestaand ;)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70265129/

Hij is wel wat dieper dan een lp hoes maargoed,Er is ook nog een versie die is met 4 vakken aan elkaar en is iets kleiner kwa vakruimte maar daar passen ook lp's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Thx. Binnenkort even bij Ikea langs dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Expedits zijn er ook in 2x4, 4x4 en zelfs 5x5 mocht je zoveel platen willen. Wij gebruiken ze als boekenkast en ik heb er toevallig ook een doos met platen in staan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
Ik gebruik het zowel als nachtkastje als een lp-kast. En ik heb nog geen betere kast gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
I know gents. Ik wist alleen niet dat die dingen er ook in 1x1 waren, meende dag 2x2 het kleinste was. En zoveel platen heb ik nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

klaasje11 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:46:
[...]

dat begrijp ik wel hoor :P

ik vindt het alleen jammer dat merken als NAD, Lyngdorf en TacT het niet doen, hun ideeën over de toekomst spreken mij namelijk wel aan, namelijk dat je een digitale versterker nodig hebt in de toekomst omdat (bijna) alle muziek vandaag de dag digitaal staat opgeslagen (op de fm radio en de LP's na dan) en daarom het volledig digitaal houden door het digitale signaal te versterken I.p.v. het omzetten naar anoloog en dat signaal versterken wat, let's face reality, in de 21ste eeuw een verouderde methode is.

door dat te doen sla je een complete schakel over en dat is toch uiteindelijk wat we willen?
zo min mogelijk spul waardoor het geluid kan veranderen tussen bijv. Tiësto en je speakers?

en gewoon anoloog naar digitaal converters gebruiken voor je Pick up die niet meer zo veel draait als vroeger.
Ik wist niet wat je wel en niet wist ;)

Zeker jammer dat niet alle (grote) merken meegaan in de trend van combineren van stereo en HT, maar misschien komt dat nog. Digitale versterkers zijn, ondanks de digitalisering van de muziek, nog steeds niet doorgebroken. Ben het met je eens dat minder schakels een beter geluid kan opleveren, maar doorgaans is de DAC toch nog erg belangrijk. Wellicht dat dit in de toekomst ook nog verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
HTip schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:42:
[...]

Graag gedaan! Met die afmetingen zou je kunnen denken aan een Gramma. Die is een stuk goedkoper en werkt hetzelfde. Sterker nog, de SubDude is de vierkante versie van de Gramma, die het eerste was ontwikkeld ;)

Die is €58 bij de Bax-Shop... http://www.bax-shop.nl/lu...atie/product-details.html

Ook al trilt er niets mee, je hebt grote kans dat je sub strakker klinkt en zelfs harder kan, zonder dat anderen daar last van hebben.
Is die Auralex AmpDude subwooferisolatie ook geschikt voor down firing subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:32

-Stef-

Slainthe!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Nu online
Arrived schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:53:
Is die Auralex AmpDude subwooferisolatie ook geschikt voor down firing subs?
Als je wat verder leest vind je een antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
nMad schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:58:
[...]

Als je wat verder leest vind je een antwoord op je vraag.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude muurtje:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/v/1148067_572690659455454_81284408_o.jpg?oh=a4dce744060a5bf13102976304007de9&oe=521D949F&__gda__=1377685038_08580f5acfc8db714f398f9f88bef080

En dan nu:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1079300_579400482117805_1594721268_n.jpg?oh=3138f1707785d6589ac692888ac58021&oe=521D9EFA&__gda__=1377689582_2a97dde2f792bae7b05264d17a629dff

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1085330_577305165660670_1839734055_n.jpg?oh=195eb21c078ae40abd566bf26dab0928&oe=521D974A&__gda__=1377683870_5f6549b2460f7ecf834dedcdeebda6ec

Ik had een Home cinema set van Philips (HTS5590) maar helaas is de Blu-Ray speler overleden :(
Nu dus een AV Receiver gekocht, actieve subwoofer en volgende week nog Blu-Ray speler aanschaffen! Ow en nieuw lowboard met ruimte voor de receiver want dit is ook geen gezicht !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
@Nees1989

Ziet er strak uit, en op z'n minst erg origineel! Het zou mijn keuze niet zijn, ik zou er helemaal tureluurs van worden :D

Het doet me ook een beetje hier aan denken op een of andere manier:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_HCvWfd73fWI/TPrcDEFdBPI/AAAAAAAABLU/WvYZcom5cYM/s400/engelse-drop.jpeg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:35:
Mijn oude muurtje:

[afbeelding]

En dan nu:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik had een Home cinema set van Philips (HTS5590) maar helaas is de Blu-Ray speler overleden :(
Nu dus een AV Receiver gekocht, actieve subwoofer en volgende week nog Blu-Ray speler aanschaffen! Ow en nieuw lowboard met ruimte voor de receiver want dit is ook geen gezicht !! :)
Welke speakers heb je dan? Nog steeds die van de Philips set? En welke receiver heb je gekocht?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Origineel behang.

Alleen zou ik dat nooit kiezen voor de muur waar mijn TV aanhangt. Dit lijkt me een ideale plek voor vrouwlief om na een TV avondje te zeggen "nu niet schat , ik heb hoofdpijn"

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:25
Cool bedacht maar m.i. ook te druk

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:55

Sick Nick

Drop the top!

Wel mooi over die kabelgoot heen, valt zo amper op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
Sick Nick schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:41:
Wel mooi over die kabelgoot heen, valt zo amper op :)
Het maskeert zelfs de receiver en de luidsprekers op de derde foto. Echt geniaal spul gewoon ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
Brad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:47:
[...]

Het maskeert zelfs de receiver en de luidsprekers op de derde foto. Echt geniaal spul gewoon ;)
I laughed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Pijn aan de ogen.... Ik had het mooi rustig gehouden - wat was er mis met die witte muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:46
oh my dat is een .... interessant stukje behang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik denk dat Nees1989 het bij één post op tweakers gaat houden na het tonen van zijn behang ... :D

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:06:
Ik denk dat Nees1989 het bij één post op tweakers gaat houden na het tonen van zijn behang ... :D
Je maakt (misschien ongewild maar wat mij betreft) een goed punt. Maar dat je er met je emoticon om lacht maakt dat ik het waarschijnlijk ook over jou heb.

Mij valt in ieder geval op dat de comments in dit draadje zich voor een aanzienlijk deel beperken tot irrelevante en regelmatig zelfs ronduit (al dan niet verhulde) afzeikerige reacties. En weer andere posts worden compleet genegeerd. Wat er volgens mij inderdaad voor zorgt dat er regelmatig mensen afhaken, in ieder geval waar het gaat om het 'blootgeven' van een HT en/of inrichting.

Er lijkt hier wel een blauwdruk te gelden voor hoe een 'mooie' HT er uit dient te zien die steeds door dezelfde mensen met complimenten wordt overgoten, zelfs bij de allerkleinste veranderingen. En alle interieuren/installaties die hier van afwijken worden ook weer door steeds dezelfde mensen verbaal afgebrand. Weer anderen hebben het geven van irrelevant commentaar tot een ware kunst verheven. Jullie weten wie jullie zijn :X

Ga er voor de verandering eens van uit dat iedereen die hier zijn setup post dit doet omdat hij/zij trots is op zijn/haar setup en reageer misschien gewoon een keertje niet als het alleen is om lollig te zijn ten koste van een ander. Dat gedrag stoorde me op de speelplaats van de lagere school al genoeg :+
Dat mensen een andere mening/smaak hebben en dit ventileren, prima. Maar gebruik misschien wat vaker "ik vind" ipv "dat is".
Ik geef het toe; ikzelf heb eigenlijk ook niet echt meer de behoefte om verder veranderingen en verbeteringen te posten om die reden.

Sorry voor deze offtopic minirant maar dit wilde ik even kwijt. Ik bezoek dit draadje al jaren met plezier, maar de kwaliteit (lees: aantal daadwerkelijke HT's die geshowed worden) lijdt mijn inziens al tijden onder dit gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@CrimsoN72

Ik begrijp je post tot op zekere hoogte, maar als ik je reactie betrek op mijzelf dan zal ik mijn post richting hem nog eens quoten:
@Nees1989

Ziet er strak uit, en op z'n minst erg origineel! Het zou mijn keuze niet zijn, ik zou er helemaal tureluurs van worden :D

Het doet me ook een beetje hier aan denken op een of andere manier:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_HCvWfd73fWI/TPrcDEFdBPI/AAAAAAAABLU/WvYZcom5cYM/s400/engelse-drop.jpeg
Ik vind het juist goed dat iedereen laat zien hoe zijn of haar HT eruit ziet, gelukkig heeft iedereen een eigen smaak en budget hiervoor.

Echter moet je wel bewust zijn van het feit dat wanneer je iets toont op een forum (niet eens zozeer op tweakers alleen) dat men daarop zal reageren. Dit is initieel ook het doel toch? Je laat iets zien omdat je graag wil dat men daar wat over roept. Het gevolg kan zijn dat men daar (positief) kritisch op reageert en dat er in sommige gevallen een komische noot aan verbonden is. Ik heb mijn eigen "HT" hier ook al eens gepost, en ook daar kwamen kritische reacties op ... prima toch? Ik kan dat meer waarderen dan dat mensen roepen dat ze het helemaal geweldig en mooi vinden en ondertussen je belachelijk maken achter je rug om ...

Misschien was mijn laatste reactie niet zo handig, maar het viel me op dat er op basis van een aantal reactie geen respons meer kwam van de betreffende poster (die zich kennelijk alleen daarvoor had geregistreerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
CrimsoN72 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:21:
[...]
Mij valt in ieder geval op dat de comments in dit draadje zich voor een aanzienlijk deel beperken tot irrelevante en regelmatig zelfs ronduit (al dan niet verhulde) afzeikerige reacties. En weer andere posts worden compleet genegeerd. Wat er volgens mij inderdaad voor zorgt dat er regelmatig mensen afhaken, in ieder geval waar het gaat om het 'blootgeven' van een HT en/of inrichting.

Dat mensen een andere mening/smaak hebben en dit ventileren, prima. Maar gebruik misschien wat vaker "ik vind" ipv "dat is".
Hulde! Helemaal mee eens! IK VIND! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38

Audione0

Strijdt der titanen

Nog 2 maandjes sparen denk ik en dan ga ik aan mijn home cinema beginnen op zolder.
Ik moet eerst de inloop kledingkast van mijn vriendin verder afmaken en dan krijg ik de zolder tot mijn beschikking. ( het kan zijn dat ze het uit maakt na dat klusje en mij op straat gooit 8)
Zolder is best aardig qua ruimte. 4 bij 6 meter maar is nog helemaal kaal. Alles moet geïsoleerd worden, het is alleen beton met wat houten lijsten. Enige 2 min puntjes is dat het dak vanaf 1 meter schofthoogte naar een punt gaat en dat aan de muur (rugzijde) de cv hangt, dus daar ga ik een kast omheen bouwen
Ik zal vandaag of morgen even wat foto's plaatsen van de ruimte om een impressie te geven van hoe het er nu uitziet :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Niet helemaal mijn smaak, maar vind het zeker gewaagd! Hoe doe je dat met de rest van je interieur? Hou je dat dan bewust wat minder kleurrijk, zodat het niet te druk wordt? Met andere woorden, maak eens een pic van je hele kamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wayneheadx schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:14:
[...]

@Wayneheadx & @CrimsoN72

Nog een laatste reactie hierop, er is niemand geweest die heeft geroepen "dat is". Prima dat je er wat over wil zeggen maar let wel op dat je zelf niet de plank mis slaat ;)
Renzo4000: Het zou mijn keuze niet zijn, ik zou er helemaal tureluurs van worden

MPAnnihilator: Alleen zou ik dat nooit kiezen

Thecola: Cool bedacht maar m.i. ook te druk

Flozem: Pijn aan de ogen.... Ik had het mooi rustig gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16
Wayneheadx schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:14:
[...]

Ik vind iets over CM8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:57:
[...]

@Wayneheadx & @CrimsoN72

Nog een laatste reactie hierop, er is niemand geweest die heeft geroepen "dat is". Prima dat je er wat over wil zeggen maar let wel op dat je zelf niet de plank mis slaat ;)

[...]
In dit geval niet inderdaad. En toch mis ik de nuancering, ook in dit geval. Een hoog "hahaha, moet je hem zien" gehalte.

Zoals je kon lezen gaat mijn commentaar niet zozeer over jou en je emoticon (al vind ik wel dat dit juist aanzet tot het gedrag dat ik omschreef) en gaat al zeker niet alleen over de reacties op Nees1989.
Wel vind Ik het wel prima dat je even naar jezelf kijkt, dit siert je, zouden meer mensen moeten doen.

Hoe dan ook is dit de zoveelste keer dat er iemand haast wordt weggejaagd van dit forum door ongenuanceerd en kinderachtig commentaar.
Positieve, opbouwende kritiek? Prima! Kom ik hier alleen steeds minder tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Helaas zien sommige mensen eender welke kritiek als negatief. Zegt imho meer iets over de lezer. Fora zijn bedoeld om meningen te ventileren en van gedachten te wisselen. Als je daar niet tegen kunt, moet je naar mijn mening niet op een forum posten.

Zoals Renzo4000 al aangaf, heeft tot nu iedereen alleen zijn mening gegeven. Jammer dat de luchtige schrijfwijzes als negatief worden ervaren.

On topic:
In mijn post vroeg ik me alleen af waarom... Het zag er naar mijn mening vooraf beter uit, en het behang zou mij ontzettend afleiden tijdens het tv kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Flozem op 27-08-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zou graag zijn motivatie willen weten waarom hij voor dat behang heeft gekozen.

Mijn keuze zou het ook zeker niet zijn, want ik zou bang zijn dat het veel te druk is om tv te kijken.
Ik vind het er wel tof uit zien overigens 8-)

Misschien is hij/zij wel iemand die hoofdpijn krijgt van een witte achtergrond achter de tv, weten wij veel.

Het is in elk geval anders dan "standaard" en dat ie het hier laat zien vind ik alleen maar tof eigenlijk. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:24
Persoonlijk heb ik het idee dat het de poster helemaal niet zoveel kan boeien. Persoonlijk zou ik het wel grappig vinden als ik in zijn of haar schoenen zou staan. Ook zou ik het wel verwachten dat er nogal uiteenlopende reacties zouden komen. Het is inderdaad niet bepaald 'mainstream', dat behangetje.

Maar goed ik hoop dat je veel plezier ervan hebt, maar zo te zien ben je er wel trots op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
Leuk om te lezen dat iedereen zich zo lekker bezig kan houden met behang. Misschien een idee om een subtopic te openen in de trant van: interieur, design en aankleding van je home cinema. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/2719/kdk6.jpg
Gister mijn studenten kamer voor zien van nieuwe speakers.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Specs?

Oogt leuk en zeker leuke start. Maar waarom zet je je 5.1 volledig van voor en verplaats je het niet door je kamer heen om meer het surround gevoel te krijgen?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Weet je zeker dat het een studentenkamer is? Veel te netjes! :P

Ziet erg goed uit, zie ik het nou goed dat je je fronts en rears naast elkaar hebt staan? Of is een opstelling met hight fronts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:54:
Weet je zeker dat het een studentenkamer is? Veel te netjes! :P

Ziet erg goed uit, zie ik het nou goed dat je je fronts en rears naast elkaar hebt staan? Of is een opstelling met hight fronts?
Thnx! :*) Kan niet zo goed tegen rommel en kan me echt storen aan kabel die er slordig bij hangen :9
RickvN schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:54:
Specs?

Oogt leuk en zeker leuke start. Maar waarom zet je je 5.1 volledig van voor en verplaats je het niet door je kamer heen om meer het surround gevoel te krijgen?
Heb ze er nu tijdelijk naast staan omdat ik nog kabels moet trekken naar achter.
Bedoeling is dat alles aan de muur komt te hangen en dan met een laag tv meubel, De stands dan weg en de speakers dan ook tegen de muur achter.

Specs:
42 inch oude plasma van Life (hd ready)
Denon AVR 1802 5.1 versterker
Harman Kardon HKTS 7 speakers
Macbook pro late 2011 bron (films muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Flozem schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:42:
Helaas zien sommige mensen eender welke kritiek als negatief. Zegt imho meer iets over de lezer. Fora zijn bedoeld om meningen te ventileren en van gedachten te wisselen. Als je daar niet tegen kunt, moet je naar mijn mening niet op een forum posten.
Klopt helemaal. Iemand met een enige communicatieve vaardigheid weet dit (dat kritiek veelal als negatief wordt ervaren) en dat is dan ook precies de reden waarom dit, op een andere manier geuit, veel effectiever is.

Misschien ben alleen ik van mening dat omgangsvormen op dit forum (de etiquette zo je wilt) nogal eens te wensen over laat. Maar goed, dit lijkt in het algemeen een probleem te zijn als het gaat om (semi) anoniem communiceren op internet. Hier heb ik de laatste tijd regelmatig het idee dat ik op FOK.nl zit. Lache!! :F ;(
En ik ben nu eenmaal allergisch voor makkelijk scoren ten koste van een ander. So sue me!
Zoals Renzo4000 al aangaf, heeft tot nu iedereen alleen zijn mening gegeven. Jammer dat de luchtige schrijfwijzes als negatief worden ervaren.
Dat respectloos (is in dit geval wellicht een veel te groot woord, maar toch) als luchtig wordt ervaren zegt imho ook iets over de schrijver O-) En zoals ik nu al voor de tweede keer schijf ging mijn betoog in het geheel niet alleen over de 'behang post' en de reacties daar op. Dat was slechts één symptoom van vele.

Ik blijf namelijk van mening dat de manier van communiceren de kwaliteit van deze draad al tijden ondermijnt en dat er steeds minder (verschillende) mensen daadwerkelijk foto's posten om die reden.

Als sommigen hier nu gewoon net dat keertje meer nadenken voor ze met hun onderbuik reageren dan heb ik mijn doel bereikt :*) ;)

Pics please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
CrimsoN72 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:56:
[...]

Als sommigen hier nu gewoon net dat keertje meer nadenken voor ze met hun onderbuik reageren dan heb ik mijn doel bereikt :*) ;)

Pics please!
Als hier nu meer foto's van mooie sets en specs worden getoond word er gereageerd met iets wat 16 cm lager dan de onderbuik zit.
Sorry kon het niet laten. :*)
(Misschien had ik ook ff moeten wachtten met het posten van bovenstaande) :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 15:50
Hallo!

Hierbij dan mijn setup:

Component Wat staat er nu?Wat stond er?
TV:Samsung LE46C650
Projector:Epson EH-TW8100Epson EH-TW5910
PJ Scherm:Grandview 120" Electric
HD-TV/PVR:Amino PVR M540
Receiver::Yamaha RX-V771Onkyo NR-509
Frontspeakers:KEF iQ9Magnasphere Gamma
Centerspeaker:KEF iQ6cKEF Q6c
Surroundspeakers:KEF Qcompact
Subwoofer:BK Monolith
HTPC:Zelfbouw met OpenElec (XBMC)
Console:Playstation 3 Slim
TV-meubel:Norstone Mask AV
Afstandsbediening:Logitech Harmony One

Fotos
Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/iutgjtns9/IMG_9209.jpg Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/squjjgtk9/IMG_9215.jpg Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/5hqbh7iy1/IMG_9216.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/emyob2mcp/IMG_9214.jpgAfbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/5goi208fd/DSC01815.jpgAfbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/bvniyof55/DSC01817.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/5e4mf64rt/DSC01820.jpgAfbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/plmnl7rmx/DSC01822.jpgAfbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/kx6nq12g9/DSC01825.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/bdwywkey1/DSC01827.jpgAfbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/ijopz0o15/DSC01828.jpgAfbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/sahgb8x49/IMG_8032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/hh9y2qfu1/DSC01813.jpg

Toekomst:
Nieuw scherm, Na de verhuizing.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Nu online
Mooie setup, is het een dedicated ht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Nee is gewoon de huiskamer. op de fotos zie je de salon tafel en bank niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Laatst online: 15-09 14:43
Waarom is je scherm gekreukt aan de rechterkant? Te strak gespannen? Zou toch niet moeten kunnen voor een tab tenisoned scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door panomi op 02-09-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
panomi schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:22:
[...]

Waarom is je scherm gekreukt aan de rechterkant? Te strak gespannen? Zou toch niet moeten kunnen voor een tab tenisoned scherm.
Het scherm is 2e hands aangeschaft en volgens mij al meer dan 10 jaar oud. Uiteindelijk rekt het doek gewoon iets waardoor je dat krijgt. Wel is het meer op het zwarte en zie je het niet tijdens het projecteren. De rest van het doek is ook gewoon nog super strak.

Ik moet ook zeggen dat de "kreukels" na een half uurtje hangen ook minder worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Greetoz op 03-09-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
Greetoz schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:13:
Hallo!

Hierbij dan mijn setup:

Toekomst:
Nieuw scherm, Na de verhuizing.
Nice stuff Greetoz... Die BK Sub _/-\o_

Enige wat ik nog zou proberen is om alle kabels een beetje te schikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

@Greetoz: Mooi hoe je je HT hebt geïntegreerd in je huiskamer. Lekker groots scherm wat voor je TV schuift. Goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Wayneheadx schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:42:
[...]

Nice stuff Greetoz... Die BK Sub _/-\o_

Enige wat ik nog zou proberen is om alle kabels een beetje te schikken ;)
Kabels zijn ondertussen wat netter, je ziet alleen de 2 front speaker kabels en de kabel naar de sub. Maar daar stoor ik mij niet aan.

Verder ga ik waarschijnlijk binnenkort verhuizen en dan komt er wel een ander scherm waarschijnlijk net iets kleiner (240 breed ipv 260). en maak ik er een mooie koof omheen zodat hij weggewerkt is. Maar voor nu is dit prima.
HTip schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:47:
@Greetoz: Mooi hoe je je HT hebt geïntegreerd in je huiskamer. Lekker groots scherm wat voor je TV schuift. Goed gedaan!
Dank! kabels voor de rear speakers lopen onder de grond door dus ook lekker weggewerkt. Scherm gaat ook automatisch naar beneden bij het inschakelen van de beamer. en andersom omhoog bij het uitzetten van de beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@Greetoz

Maakt de upgrade van een Epson EH-TW5910 naar een Epson EH-TW8100 veel uit?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Hoe is een beamer in de woonkamer als je het niet helemaal donker maakt(savonds, geen rolluiken)?

Die epson(TW5910) ziet er eigenlijk wel mooi uit, kun je je ervaringen hierover delen?

[ Voor 4% gewijzigd door ralph0603 op 03-09-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
ralph0603 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:26:
Hoe is een beamer in de woonkamer als je het niet helemaal donker maakt(savonds, geen rolluiken)?

Die epson(TW5910) ziet er eigenlijk wel mooi uit, kun je je ervaringen hierover delen?
Best goed denk ik. Zeker nu het alweer vroeg donker aan het worden is.

Jammer dat ik steeds andere prioriteiten heb, anders had ik al lang en breed een BenQ W1070 gekocht.

Maargoed, vorige week een 2de setje Tannoy Revolution Signature DC4's op de kop kunnen tikken voor 200 euro, nog geen jaar oud, doos bon alles erbij, dus alweer even geen geld voor die beamer :P

=edit=
Is overigens die review van die mooie HT al voorbij gekomen op tweakers en/of in dit topic? Heb ik die gemist of is ie er nog niet? Tijdje terug was daar gefilmpt volgens mij door tweakers.

[ Voor 12% gewijzigd door vosss op 04-09-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Ik vermoed dat misschien dit weekend de video online komt. De video's worden altijd gepubliceerd op zondagochtend.

Ik ben ook erg benieuwd...

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
Ik kan niet wachten HTip! Ik ga zeker kijken of het zondag online staat!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Heb een vraag aan de tweakers die een TV/Beamer hebben in dezelfde ruimte. Zoiets lijkt mij geweldig! Hoe hebben jullie dit er thuis door heen gekregen? Wat is de reden voor beide? Was het weg werken van de kabels een grote opgave? Hoe lang is jullie HDMI kabel?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
Wij hebben er ook over nagedacht na eens een paar keer een beamer hebben kunnen lenen.
Was voor mij toen ook de opmerking om een kleinere tv neer te zetten en dan een beamer voor films en spellen.
Was meer om met het idee te spelen. Mijn vrouw vind een grote tv niet erg, dus uiteindelijk is de keuze op een 40 inch gevallen, maar van ons beide mag die zelfs nog wel groter tot max 46 inch.
Houder kan overigens 50 aan als ik het goed heb, maar dat is iets te.

Als je dus in het zicht een kleine tv wilt hebben en voor het echte werk je scherm laat zakken, dan is een beamer/tv combo ideaal.

• Wackmack
Tja, ik heb nog niet zo lang een 65 inch gehaald dus een kleine TV heb ik niet echt. Zal van de week mijn setup is posten. Mijn muur is echt groot, ideaal voor een beamer alleen de kabels zit ik een beetje mee. Alles is nu zo mooi weg gewerkt, speakerkabel onder de plinten enz. Weet echt niet waar ik een 15m HDMI kabel kan weg werken.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50
Versteegrob schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:31:
Tja, ik heb nog niet zo lang een 65 inch gehaald dus een kleine TV heb ik niet echt. Zal van de week mijn setup is posten. Mijn muur is echt groot, ideaal voor een beamer alleen de kabels zit ik een beetje mee. Alles is nu zo mooi weg gewerkt, speakerkabel onder de plinten enz. Weet echt niet waar ik een 15m HDMI kabel kan weg werken.
Ik had bij de verbouwing van mijn huis ook geen rekening gehouden met een eventuele beamer, want ik wilde destijds voor een mooie grote Panasonic plasma tv gaan. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik voor hetzelfde geld een beamer, scherm en een wat goedkopere 46" TV van LG kon kopen. Dus de TV voor het kijken van TV-series of het nieuws en de beamer voor het serieuze werk. Het HDMI-kabel probleem heb ik opgelost door gewoon geen kabel te gebruiken 8) Ik heb namelijk een Epson beamer (EH-TW6000W) die het beeldsignaal draadloos kan ontvangen. Werkt perfect en de beeldkwaliteit is hetzelfde als met een kabel. De beamer heb ik gemonteerd op het plafond, op de locatie van een lichtpunt wat ik toch niet gebruikte. Hiermee had ik de stroomvoorziening rond en ik kan de beamer van de stroom afhalen met behulp van de lichtschakelaar.

Ik heb zeker geen spijt van deze keuze, film kijken op een scherm van 110 inch is toch een hele andere beleving. Van het weekend met wat vrienden een film gekeken en ze staan allemaal versteld van de beeldkwaliteit die uit een goede projector komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Spollie op 05-09-2013 14:40 ]

• Wackmack
robpol schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:16:
[...]

Ik had bij de verbouwing van mijn huis ook geen rekening gehouden met een eventuele beamer, want ik wilde destijds voor een mooie grote Panasonic plasma tv gaan. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik voor hetzelfde geld een beamer, scherm en een wat goedkopere 46" TV van LG kon kopen. Dus de TV voor het kijken van TV-series of het nieuws en de beamer voor het serieuze werk. Het HDMI-kabel probleem heb ik opgelost door gewoon geen kabel te gebruiken 8) Ik heb namelijk een Epson beamer (EH-TW6000W) die het beeldsignaal draadloos kan ontvangen. Werkt perfect en de beeldkwaliteit is hetzelfde als met een kabel.

Ik heb zeker geen spijt van deze keuze, film kijken op een scherm van 110 inch is toch een hele andere beleving. Van het weekend met wat vrienden een film gekeken en ze staan allemaal versteld van de beeldkwaliteit die uit een goede projector komt.
Wow, dit is heel erg top! Alleen hoe krijg ik het signaal naar mijn receiver? Heb de Yamaha RX-V773 welke alleen een LAN verbinding heeft. Even wat reviews lezen. Ik heb dus wel die dure Panasonic gehaald ipv een beamer. Maar beide kan natuurlijk ook 8)

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50
Versteegrob schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:22:
[...]

Wow, dit is heel erg top! Alleen hoe krijg ik het signaal naar mijn receiver? Heb de Yamaha RX-V773 welke alleen een LAN verbinding heeft. Even wat reviews lezen. Ik heb dus wel die dure Panasonic gehaald ipv een beamer. Maar beide kan natuurlijk ook 8)
Je krijgt een transmitter bij de beamer, deze sluit je met een HDMI-kabel aan op de 2e HDMI-out van je receiver (even aangenomen dat de 1e HDMI-out naar je TV gaat). De transmitter stuurt vervolgens het beeldsignaal door naar de beamer. De transmitter kun je dus bij de receiver plaatsen, de enige voorwaarde is dat er min of meer een line-of-sight tussen transmitter en beamer moet zijn.

• Wackmack
Klinkt top, zal het onthouden.

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Wow dat is nog eens een goed tip. Wist niet dat dit bestond.
Die transmitter heeft geen vertraging met gamen? Nooit last van storingen?

[ Voor 10% gewijzigd door Nico111 op 05-09-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Nico111 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:13:
Wow dat is nog eens een goed tip. Wist niet dat dit bestond.
Die transmitter heeft geen vertraging met gamen? Nooit last van storingen?
Ik heb deze beamer niet maar wel: pricewatch: Iogear Wirelessly stream HD 1080p

En ik kan zeggen dat het grandioos werkt. Het gaat hier door een steense muur en een betonnen vloer en de beeld kwaliteit is goed (over ca. 7m). Geen lag. Enigste nadeel is de max fresolutie van fullhd en ik zelf heb een 1980 bij 1200 scherm.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

robpol schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:36:
[...]

Je krijgt een transmitter bij de beamer, deze sluit je met een HDMI-kabel aan op de 2e HDMI-out van je receiver (even aangenomen dat de 1e HDMI-out naar je TV gaat). De transmitter stuurt vervolgens het beeldsignaal door naar de beamer. De transmitter kun je dus bij de receiver plaatsen, de enige voorwaarde is dat er min of meer een line-of-sight tussen transmitter en beamer moet zijn.
Dat is een optie, of inderdaad rekening houden met het feit dat je zoiets wilt gaan doen. Hierdoor heb ik de keuze gemaakt om de receiver, settopbox (voor de beamer), cd-speler, PS3 en beamer in een kast achter de zitpositie te zetten en zo te projecteren. Daarnaast van de receiver dan spdif naar de settopbox van de tv + coax zodat je ook nog een aparte tv hebt voor simpele zaken.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Ik heb een aantal zaken veranderd met betrekking tot de indeling van mijn woonkamer.

Wat is er veranderd?
  • Nieuw behang achter het dressoir wat het contrast ten goede komt
  • Tv meubel weggedaan en tv verplaatst naar het dressoir
  • Fauteuil op de plek van oude tv meubel
  • Audio apparatuur verplaatst naar het dressoir
  • Kabels weggewerkt (behalve die van de linker speaker)
  • Speakers dichter bij de muur gezet
Wat je ziet:
  • Samsung LE40A656
  • Magnat Zero 6
  • Epson TW-3200
  • I-Visions TabTensiond scherm 92"
  • Zelfbouw subwoofer
Wat je niet ziet:
  • Yamaha Rx-V440
  • Yamaha Cdx-596
  • Synology Nas DS209
  • Zotac Zbox AD04 (XBMC)
VoorNa
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2dan7ts.jpgAfbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/20rtg9k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2h4kyeg.jpgAfbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/s2v39y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/r9qrzp.jpgAfbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/rljlo5.jpg

Al met al een hele verbetering :).

[ Voor 11% gewijzigd door panomi op 07-09-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Zeer mooi, maar heb je nu twee tv's in je woonkamer staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Laatst online: 17-09 17:05
Nee, 1 :).
Link zijn de voor foto's en rechts na. Oftewel hij heeft zijn tv verhuisd :P.

Maar inderdaad erg leuk gedaan zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Klopt! Dat stuk over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Het is soms inderdaad kloten om een zo goed mogelijke opstelling te krijgen in een bepaald gevormde kamer, maar ik vind het er leuk uit zien!

Wat ik mij eigenlijk afvraag is of het niet mogelijk was om het beamerscherm op de plaats van de bank te doen, de bank aan een zijkant van het beamerscherm en dan een rolbare stoel om op de ideale positie te komen. Anderzijds is op deze methode nooit mogelijk om vanaf de bank een ideaal beeld/geluid te krijgen.

[ Voor 52% gewijzigd door Bierdopje120 op 08-09-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
@ panomi : mooi geheel , ik zou er mij direct thuis voelen :-)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Bierdopje120 schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:43:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is of het niet mogelijk was om het beamerscherm op de plaats van de bank te doen, de bank aan een zijkant van het beamerscherm en dan een rolbare stoel om op de ideale positie te komen. Anderzijds is op deze methode nooit mogelijk om vanaf de bank een ideaal beeld/geluid te krijgen.
Ideaal gezien zou ik ook de lange muur gebruiken voor het plaatsen van een tv / beamerscherm. Echter zit ik met de toog. Als je hiervoor een object plaatst (lees bank, stoel) dan verklein je drastisch je ruimte. Ik heb namelijk al een aantal keer geschoven met de meubels en kom toch weer terug op huidige situatie :).

@Steefmeister, Diversity, MPAnnihilator
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
tHe_BiNk schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:37:
@Greetoz

Maakt de upgrade van een Epson EH-TW5910 naar een Epson EH-TW8100 veel uit?
Ja. Oke het is voor mijn leken oog geen revolutionair verschil maar de kleuren zijn een stuk echter en op mijn 120 inch scherm oogt het net allemaal wat mooier en soepeler. Vooral de zwartwaardes zijn veel beter. Ik kon goedkoop upgraden en bijkomend voordeel is de lensshift aangezien keystone correctie uit den bozen is. Ook het 3D gedeelte is beter vooral een stuk lichter. 3D blijft een gimmick maar zolang het kan is het leuk en ik gebruik het steeds vaker.
ralph0603 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:26:

Om echt mooi te projecteren moet je het eigenlijk wel helemaal donker kunnen maken. Ik heb verduisterende gordijnen en er komt soms nog wel wat licht bovenlangs en dat is goed te doen. Met de gordijnen open is het niet om aan te zien.

De EH-TW5910 is echt een mooi apparaat. Let wel op hij heeft geen lensshift dus de onderkant van de projector lens moet gelijk zijn met de bovenkant van het te projecteren gedeelte.
Versteegrob schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:15:
Heb een vraag aan de tweakers die een TV/Beamer hebben in dezelfde ruimte. Zoiets lijkt mij geweldig! Hoe hebben jullie dit er thuis door heen gekregen? Wat is de reden voor beide? Was het weg werken van de kabels een grote opgave? Hoe lang is jullie HDMI kabel?
Mijn HDMI is 10 meter. En ik snap vaak niet dat mensen thuis wel een 65 inch tv neerzetten wat altijd een groot zwart vlak is. Een beamer is een klein kastje aan je plafond en een scherm wat alleen tevoorschijn komt als je film gaat kijken. Lijkt mij een stuk netter dan een groot zwart vlak van 65 inch wat constant in je kamer staat.

[ Voor 25% gewijzigd door Greetoz op 09-09-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Greetoz schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:00:
[...]

Om echt mooi te projecteren moet je het eigenlijk wel helemaal donker kunnen maken. Ik heb verduisterende gordijnen en er komt soms nog wel wat licht bovenlangs en dat is goed te doen. Met de gordijnen open is het niet om aan te zien.

[...]

Mijn HDMI is 10 meter. En ik snap vaak niet dat mensen thuis wel een 65 inch tv neerzetten wat altijd een groot zwart vlak is. Een beamer is een klein kastje aan je plafond en een scherm wat alleen tevoorschijn komt als je film gaat kijken. Lijkt mij een stuk netter dan een groot zwart vlak van 65 inch wat constant in je kamer staat.
Ik heb geen gordijnen, alleen vitrage. Overdag is het eigenlijk een no go :). 's Avonds zodra het begint te schemeren of donker is, is het zeer goed te doen. En dat terwijl de muren en plafonds ook nog eens wit zijn.

Zie onderstaand filmpje. (Opgenomen met iPad en Youtube HD content)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HeXnBuecrLA&feature=youtu.be]
Mijn HDMI kabel is in totaal 13 meter. Een deel van 10 en deel van 3. Hier tussen een hdmi versterker. Ik had namelijk een 15 meter kabel gekocht welke niet bleek te werken. Ook niet met een hdmi versterker. Denk dat de kabel gewoon niet goed is. Oplossing was om mijn 10 meter kabel dan maar te verlengen met een 3 meter kabel van de Action! Werkt als een speer! :)

Ik denk dat een 65" tv voor dagelijks gebruik beter te doen is dan een beamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
panomi schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:36:
[...]

Ik heb geen gordijnen, alleen vitrage. Overdag is het eigenlijk een no go :). 's Avonds zodra het begint te schemeren of donker is, is het zeer goed te doen. En dat terwijl de muren en plafonds ook nog eens wit zijn.

Zie onderstaand filmpje. (Opgenomen met iPad en Youtube HD content)

[video]
Mijn HDMI kabel is in totaal 13 meter. Een deel van 10 en deel van 3. Hier tussen een hdmi versterker. Ik had namelijk een 15 meter kabel gekocht welke niet bleek te werken. Ook niet met een hdmi versterker. Denk dat de kabel gewoon niet goed is. Oplossing was om mijn 10 meter kabel dan maar te verlengen met een 3 meter kabel van de Action! Werkt als een speer! :)

Ik denk dat een 65" tv voor dagelijks gebruik beter te doen is dan een beamer?
Mooi filmpje alleen een ipad camera kan niet goed met licht overweg dus zal hij het licht van het scherm lichter maken (probeer maar eens een foto van je tv te maken, omgeving zal bijna zwart zijn als het een beetje verduisterd is. Ik probeer het altijd zo donker mogelijk te maken. Het is "watchable" met licht maar vind het gewoon niet mooi.

Winkel waar ik ook de 8100 heb gekocht raadde mij aan HDMI niet langer dan 10 meter te doen. Dit om problemen te voorkomen. Mijn HDMI is dan ook wel 200€. Ben wel geen believer in dure kabels, de korte zijn ook gewoon action modellen. De winkel waar ik hem kocht verkocht ook de goedkopere maar zei dat ze er veel terug kregen. Je moet net geluk hebben. ik had geen zin in het gokken en heb voor een wat duurdere kabel gekozen waar ze goede ervaringen me hebben.

Om even op terug te komen op de 65 inch tv. Mijn opmerking was meer over het feit dat mensen thuis van de vrouw geen beamer mogen ophangen omdat ze dat lelijk vinden. Ik snap niet dat ze dan een 65 inch zwart vlak aan de muur niet lelijk vinden ;-). Ja het is makkelijker voor dagelijks gebruik. Daarom kijk ik het nieuws etc ook op een TV maar voor een film ga ik er toch wel voor zitten en dan kan die 3 minuten extra die het kost voor de PJ om goed op te warmen etc er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Greetoz schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:32:
[...]

Mooi filmpje alleen een ipad camera kan niet goed met licht overweg dus zal hij het licht van het scherm lichter maken (probeer maar eens een foto van je tv te maken, omgeving zal bijna zwart zijn als het een beetje verduisterd is. Ik probeer het altijd zo donker mogelijk te maken. Het is "watchable" met licht maar vind het gewoon niet mooi.

Winkel waar ik ook de 8100 heb gekocht raadde mij aan HDMI niet langer dan 10 meter te doen. Dit om problemen te voorkomen. Mijn HDMI is dan ook wel 200€. Ben wel geen believer in dure kabels, de korte zijn ook gewoon action modellen. De winkel waar ik hem kocht verkocht ook de goedkopere maar zei dat ze er veel terug kregen. Je moet net geluk hebben. ik had geen zin in het gokken en heb voor een wat duurdere kabel gekozen waar ze goede ervaringen me hebben.

Om even op terug te komen op de 65 inch tv. Mijn opmerking was meer over het feit dat mensen thuis van de vrouw geen beamer mogen ophangen omdat ze dat lelijk vinden. Ik snap niet dat ze dan een 65 inch zwart vlak aan de muur niet lelijk vinden ;-). Ja het is makkelijker voor dagelijks gebruik. Daarom kijk ik het nieuws etc ook op een TV maar voor een film ga ik er toch wel voor zitten en dan kan die 3 minuten extra die het kost voor de PJ om goed op te warmen etc er wel bij.
Als ik een keer de beschikking heb over een fatsoenlijke camera plaats ik wat nieuwe filmpjes / foto's. :)

Vindt het wel opmerkelijk dat er eigenlijk wordt gezegd bij hdmi kabels dat 10m wel de max is zonder problemen. Is dit omdat het signaal verlies opeens snel toeneemt na die 10m? Of ligt het aan de productie van deze kabels? Goedkoop vs duur? Mijn kabel van 10m a € 19,95 werkt prima. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat als ik dezelfde kabel had gehad van 15m dat het dan opeens niet meer zou functioneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
panomi schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:51:
[...]

Als ik een keer de beschikking heb over een fatsoenlijke camera plaats ik wat nieuwe filmpjes / foto's. :)

Vindt het wel opmerkelijk dat er eigenlijk wordt gezegd bij hdmi kabels dat 10m wel de max is zonder problemen. Is dit omdat het signaal verlies opeens snel toeneemt na die 10m? Of ligt het aan de productie van deze kabels? Goedkoop vs duur? Mijn kabel van 10m a € 19,95 werkt prima. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat als ik dezelfde kabel had gehad van 15m dat het dan opeens niet meer zou functioneren...
Ja toch is dat vaak wel zo/ Hdmi/dvi is gewoon niet geschikt voor lange afstanden. Het ligt overigens zeker niet alleen aan de kabel, ook de zender en ontvanger maken uit. Ik had ooit na een videokaart wissel ineens storing in mijn dvi signaal. Met een monitor ipv een beamer werkte het wel nog goed. Met een kortere kabel ook. Met een lagere resolutie ging het ook goed.

Kortom hdmi is geklooi op lange afstanden, maar we moeten het er toch mee doen :P. Ik geloof dat sdi te duur was voor consumenten, dat is wel geschikt voor lange afstanden (100m+). Mijn hdmi kabel is 7.5m en dat gaat gelukkig prima @1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Heb voor mijn huis een kabel getrokken van de pc naar de tv, (zelfde ruimte, andere hoek) Deze is 15 meter en ik had ontzettend veel verlies, had veel moeite met zwart en overige donkere kleuren, dit opgelost met een versterker aan het eind en een nieuwe action kabel. (kabel koste 25 euro en de versterker 30 euro) Het beeld is nu op de tv beter als op de pc met een DVI kabel van 1 a 1.5m

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik forum best regelmatig bezoek om te zien wat andere tweakers voor een opstelling thuis hebben staan. Op dit moment heb ik thuis de volgende setup die ik voornemens ben om uit te breiden met een center en 2 boekenplank speakers van de Dali Zensor serie. Ik was eerst van plan om de Radius HD van Monitor Audio aan te schaffen maar ivm een verbouwing toch een iets krapper budget dan van te voren ingeschat.

Wat te zien is op de foto:
TV: Samsung UE46ES7000
Boxen: Onkyo SKS-HTS528

Wat niet te zien is (staat in de kast) is mijn Onkyo TX-SR307 en PS3.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/kajkramer/imagethumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:56

Sjaak_Afhaak

Bleh!

I like: simpel en strak afgewerkt :) Ik zou alleen je center niet onder de kast maar er boven plaatsen voor het geluidsbeeld.
Gezien de wand; heb je nu niet zoiets van 'had ik maar een groter maatje TV genomen' ?
Ik zal binnenkort ook maar eens een paar foto's posten zodra m'n nieuwe bank binnen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 10-09-2013 12:00 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond deze afmeting in eerste instantie behoorlijk groot toen ik m binnenkreeg maar inderdaad, na installatie aan de wand valt ie bijna in het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
Inderdaad strak! Ik vind vooral het detail in je vloer leuk. Lekker origineel gelaten :)
Ik zou echter de center onder je tv plaatsen. Lijkt me het geluid ten goede te komen.

[ Voor 33% gewijzigd door panomi op 10-09-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ga ik zeker nog proberen maar vind het zoveel minder mooi om hem direct onder de TV te zetten, de vloer ligt er inderdaad al even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Mooi hoor, ziet er erg strak uit !...zou alleen wel een kleed halen want die tegels haha * sorry *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Erg netjes! En zoals de rest ook al zei, gelijk de speaker op het meubel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Kan het niet anders zeggen, dan dat ik het eens ben met de rest. Lekker strak & simpel, not too much! En inderdaad, het geluid van je center gaat nu wel verloren ben ik bang.
Heb je foto's van de rest van de kamer indien je die zou willen showen?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Wat een strakke huiskamers hier allemaal. Gaaf om te zien!

Mijn dubbele wand begint ook al aardig vorm te krijgen (eindelijk!). In mijn vakantie niks gedaan en verder weinig tijd gehad. Ik ga proberen vanavond nog wat foto's te maken en hier neer te zetten.
Pagina: 1 ... 52 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic