Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.656.831 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03
De foto heeft een beetje last van groothoekvervorming, maar mijn setup ziet er nu zo uit aan de voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a5iM66L7aMuY3CI3ubki19e3/full.jpg
TV: Samsung UE55ES7000
Receiver: Pioneer SC-LX75
Front speakers: Dali Ikon 6 Mk2
Center speaker: Dali Ikon Vokal 2 Mk2
Rechtonder: QNAP TS-419P+, Netgear router, Zyxel VDSL modem
Niet zichtbaar: Dali Ikon 2 Mk2 als rear speakers.

Voor de foto de frontjes even van de speakers gehaald. Allemaal leuk en aardig dat de conussen rood zijn, maar in mijn setup ziet het er niet uit :P

[ Voor 15% gewijzigd door MewBie op 19-08-2013 23:13 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bierkameel schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:59:
Je kan ook kleine ijzeren plaatjes met een putje onder je spikes doen, heb ik ook al jaren op mijn laminaat.

[afbeelding]
Zoiets dus.
"(Spike) Cups" :Y

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

_ferry_ schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:57:
Klopt, maar die ga ik er niet onder schroeven voordat ik een stuk steen oid heb, anders zitten er straks allemaal putten in de vloer. Volgens mij kan ik het beste bij een natuursteen handel een voetje laten maken van graniet. Ze moeten ook nog een keer een stukje naar voren om de plinten te monteren. Voorlopig dus een velletje karton er onder. Alhoewel de voetjes er ook wel onder kunnen zonder spikes besef ik mij net.

Het hout is geen noten, maar eiken, wat ik behandeld heb met monocoat, een olie die in een stuk of 40 kleuren leverbaar is. Dit matcht aardig met de speakers, en ook in de vloer komt hetzelfde rode tintje subtiel terug. Het MDF heb ik dan weer in ral9010 gespoten.
Welke? Want het oogt als warm amerikaans noten namenlijk.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

icecreamfarmer schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:30:
[...]

Welke? Want het oogt als warm amerikaans noten namenlijk.
Van deze PDF de Cherry Coral. Je kunt grote potten kopen, van iets van 100€, maar bij de lokale houthandel kon ik flesjes kopen van 100ml ofzo, en die waren pakweg 10€. En aan 1 flesje had ik genoeg :) Had er wel 2 gekocht, maar misschien maak ik nog een tafelblad erbij. Dan is alles wat meer in dezelfde stijl :)

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 20-08-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:41
The Eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:48:
Over stands gesproken: ik zoek eigenlijk iets waardoor ik twee oude bookshelves een cm of 15 a 20 hoger op mijn bureau kan zetten. Mag eigenlijk liefst niks kosten, maar moet wel wat basdreunen kunnen ontkoppelen zonder zelf heel erg mee te trillen. Door de hoogte gaat spikes hem niet worden. Gewenste oppervlakte ca 20 x 25 cm. Iemand tips? :)
Is die 2,50 ongeveer het bedrag wat je er voor over hebt? Dan kan ik niet helpen. Ik heb wel ooit een verkoper in china opgeslagen die die dingen verkoopt. Ik kan alleen niet zien of hij 20,- per stuk vraagt of per paar. En heb ook geen idee hoe zwaar ze zijn. Verzendkosten zouden hoger kunnen zijn dan de product zelf.
Afbeeldingslocatie: http://img02.taobaocdn.com/imgextra/i2/59450943/T2dxVzXd8NXXXXXXXX_!!59450943.jpg
(Ik ken trouwens de Europese markt met die speaker standards niet. Misschien zijn ze hier net zo goedkoop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Na iets meer dan een jaar in ons nieuwe huis even een update van onze hifi in de woonkamer :

- Focal 826W speakers
- Marantz SR6005 receiver
- Marantz MM7025 2 kanaals versterker
- SVS PB12 plus DSP subwoofer ( voorheen een Focal SW800V )

- Panasonic Viera TX-L55DT50 55" LCD TV ( voorheen een LG 37" type ? :/ )

- Western Digital live hd media player
- Telenet Digicorder
- Playstation 2&3 ( in TV meubel )

Speaker kabels : Oehlbach 2x2.5 mm2 , Oehlbach pro-in wandconnectoren , Van Den Hul banaanstekkers , Oehlbach NF-sub subwoofer kabel , HDMI kabels van Audioquest type Forest

De plaatjes ( GSM ) :

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/got/small/20130820_101049.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/got/small/20130820_101200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/got/small/20130820_102732.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/got/small/20130820_102949.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door MPAnnihilator op 20-08-2013 14:47 . Reden: typo ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi meubel, mag ik vragen waar je dit gekocht hebt ?

[quote]_ferry_ schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:59:
Gisteren flink aan het verhuizen geweest, en ook nog tijd gevonden om de boel nog even aan te sluiten:

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
MPAnnihilator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:18:
Na iets meer dan een jaar in ons nieuwe huis even een update van onze hifi in de woonkamer :

- Focal 826W speakers

- Telenet Digicorder
Wow, ziet er strak uit! Glazen deur... _/-\o_
De tissues naast de tv maakt et af :9

Vraag me alleen af waarom je precies een relatief dikke receiver hebt maar geen surround gebruikt... ?
Of zijn dat toekomst plannen?
Met 2.1 opstelling kan je toch prima uit de voeten met stereo versterker + eindtrappen etc?
(ik heb altijd receivers met 5.1 opstelling gehad dus ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit, ben benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Wayneheadx schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:46:
[...]

Wow, ziet er strak uit! Glazen deur... _/-\o_
De tissues naast de tv maakt et af :9

Vraag me alleen af waarom je precies een relatief dikke receiver hebt maar geen surround gebruikt... ?
Of zijn dat toekomst plannen?
Met 2.1 opstelling kan je toch prima uit de voeten met stereo versterker + eindtrappen etc?
(ik heb altijd receivers met 5.1 opstelling gehad dus ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit, ben benieuwd)
Tissues, beertjes, schans voor de hond enz... : no comment :+

Wat betreft de receiver : als je goed kijkt zie je de afdekplaatjes achteraan reeds klaarzitten en de kabels zijn reeds doorgetrokken. De bedoeling is dus zeker nog rear speakers aan te schaffen , maar de prioriteit ligt nu eerst ff op de aanleg van de voortuin en bubbelbad voor vrouwlief in de badkamer O-)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
MPAnnihilator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:10:
[...]

Tissues, beertjes, schans voor de hond enz... : no comment :+

Wat betreft de receiver : als je goed kijkt zie je de afdekplaatjes achteraan reeds klaarzitten en de kabels zijn reeds doorgetrokken. De bedoeling is dus zeker nog rear speakers aan te schaffen , maar de prioriteit ligt nu eerst ff op de aanleg van de voortuin en bubbelbad voor vrouwlief in de badkamer O-)
Haha ik dacht al dat het een schans was idd :*)

Ik heb nu inderdaad de aansluitingen zien zitten, dat worden dus mooie bookshelfs aan de wand :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

sodeju! die HTPC is MOEILIJK VET! _/-\o_
hoe kom je aan zo'n behuizing, heb je een defect apperaat gekocht?

ik ben van plan in de toekomst ook een HTPC te bouwen voor bij mijn VISO 3, heb je nog tips?

ik heb een paar weken geleden wezen schetsen voor een meubel en zoiets moet het gaan worden.
(het moet dan een iets mooiere HTPC behuizing worden, maar ff voor het idee.)

[ Voor 43% gewijzigd door klaasje11 op 20-08-2013 12:49 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
klaasje11 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:27:
[...]

sodeju! die HTPC is MOEILIJK VET! _/-\o_
hoe kom je aan zo'n behuizing, heb je een defect apperaat gekocht?
Betere vraag: watvoor inbouwschermpje heb je er in zitten? Bediening van HTPC zonder TV aan te hoeven hebben is altijd een moeilijk punt en een klein schermpje om het op te bekijken is niet zo makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPAnnihilator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:10:
[...]
Wat betreft de receiver : als je goed kijkt zie je de afdekplaatjes achteraan reeds klaarzitten en de kabels zijn reeds doorgetrokken. De bedoeling is dus zeker nog rear speakers aan te schaffen....
Wacht er niet te lang mee als je Focal W-series als rear wilt. Sowieso is de 806W niet in Satin te verkrijgen, maar alleen Gloss Black. En de 816W dan wel 826W in Satin Black zijn redelijk zeldzaam geworden. Ik heb om die reden maar snel een paartje 816W in Satin gekocht - om als rear te dienen - toen ik de mogelijkheid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik dacht eerder aan een paartje Chorus SR800 V zwart voor achteraan.
Ik weet niet of die in W versie bestaan. Mijn aandacht gaat vooral uit naar goed 2.1 geluid , dat heb ik nu net bekomen vind ik , voor die achterste kanalen tijdens films ben ik niet direct overtuigd om een W versie te kopen van Focal of om dure lompe dingen te gaan hangen. Ik heb bij iemand een setje Dome's gehoord en die klankkleur is bijna idem aan mijn 826W's ( gewoon dezelfde tweeter ) , dus ook die zijn een optie. Tenzij ik een mooi 2de hands paartje boekplank speakers tegenkom van Focal :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
henkie196 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:55:
[...]

Betere vraag: watvoor inbouwschermpje heb je er in zitten? Bediening van HTPC zonder TV aan te hoeven hebben is altijd een moeilijk punt en een klein schermpje om het op te bekijken is niet zo makkelijk te vinden.
die zit volgens mij standaard bij de case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:55
In aanvulling op mijn vorige post nog wat meer foto's van mijn huidige setup.

D-e-n in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25872931/20130807_194108b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25872931/20130807_193739b.jpg

Niet te zien:
- HTPC (achter het linker schuifdeurtje) met Mediaportal, XBMC en Argus TV.
- Logitech Harmony One.
- Windows Homeserver WHS1 (in de trapkast) met o.a. Squeezebox server en Subsonic.

Wel te zien:
- 32 inch Panasonic Viera tv (type TX-32LX700F)
- UPC mediabox
- Squeezebox classic
- Sony Str-DG710 receiver
- 2x Sony SS-LA300ED speakers + 1x SS-LAP305 center
- Rel T-Zero subwoofer op een wit geschilderde tegel :)
- Dit alles in een zelf ontworpen en laten maken audiomeubel (zie ook het betreffende topic)

Hij is niet zo groot en overweldigend als menig andere setup hier maar het is voor ons een aardige balans tussen looks en functionaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
saveljos schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:07:
[...]

Is die 2,50 ongeveer het bedrag wat je er voor over hebt? Dan kan ik niet helpen. Ik heb wel ooit een verkoper in china opgeslagen die die dingen verkoopt. Ik kan alleen niet zien of hij 20,- per stuk vraagt of per paar. En heb ook geen idee hoe zwaar ze zijn. Verzendkosten zouden hoger kunnen zijn dan de product zelf.
[afbeelding]
(Ik ken trouwens de Europese markt met die speaker standards niet. Misschien zijn ze hier net zo goedkoop.)
Mwah, 20 tientjes per paar zou nog wel te overzien zijn. Ik hobbel van de week eerst even langs Ikea, mocht dat niet werken dan weet ik je wel te vinden ;)

@MPAnnihilator: Mooie strakke (en ook vooral goed opgeruimde) inrichting. Wij hebben ook een vloer in ongeveer die kleur; toch eens aan mijn vriendin laten zien voor als we eens iets anders willen.
Vraag van mijn kant: Wat staat daar nou voor schuin ding naast je bank :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

The Eagle schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

Mwah, 20 tientjes per paar zou nog wel te overzien zijn. Ik hobbel van de week eerst even langs Ikea, mocht dat niet werken dan weet ik je wel te vinden ;)

@MPAnnihilator: Mooie strakke (en ook vooral goed opgeruimde) inrichting. Wij hebben ook een vloer in ongeveer die kleur; toch eens aan mijn vriendin laten zien voor als we eens iets anders willen.
www.ikeahackers.net :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
The Eagle schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:01:
[...]
Dat is de schans voor de hond , die had zich al eens bezeerd door te wild uit de zetel te springen , nu kan ie alle dagen veilig Ter land , ter zee en in de lucht spelen :+
Er ligt op de zetel ook nog een op maat gemaakt zwart deken die dat eiland overdekt , anders is onze zetel naar de haaien. Maar voor de foto is dat er even afgegaan.

De hond heeft dus het grootste deel in feite ... O-)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online
MPAnnihilator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:14:
[...]

Dat is de schans voor de hond , die had zich al eens bezeerd door te wild uit de zetel te springen , nu kan ie alle dagen veilig Ter land , ter zee en in de lucht spelen :+
Er ligt op de zetel ook nog een op maat gemaakt zwart deken die dat eiland overdekt , anders is onze zetel naar de haaien. Maar voor de foto is dat er even afgegaan.

De hond heeft dus het grootste deel in feite ... O-)
Wasda voor hond dan? Teckel met extreem korte pootjes ofzo? :P
Just curious, honden zijn leuk namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
MPAnnihilator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:18:

- Focal 826W speakers

- Telenet Digicorder

Speaker kabels : Oehlbach 2x2.5 mm2 , Oehlbach pro-in wandconnectoren , Van Den Hul banaanstekkers , Oehlbach NF-sub subwoofer kabel , HDMI kabels van Audioquest type Forest

De plaatjes ( GSM ) :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtige inrichting!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
The Eagle schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:08:
[...]
Wasda voor hond dan? Teckel met extreem korte pootjes ofzo? :P
Een Maltezer zonder hoogtevrees >:)
Thx :)

[ Voor 26% gewijzigd door MPAnnihilator op 20-08-2013 16:42 . Reden: samenvoegen berichten ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:18:
Mooi meubel, mag ik vragen waar je dit gekocht hebt ?

[quote]_ferry_ schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:59:
Gisteren flink aan het verhuizen geweest, en ook nog tijd gevonden om de boel nog even aan te sluiten:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ehm, niet kant en klaar gekocht dus, zoals een stukje terug reeds besproken :) Het hele meubel zelf ontworpen en gebouwd en gespoten.
henkie196 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:55:
[...]

Mektheb schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:18:
[...]

die zit volgens mij standaard bij de case
Ook dat is zelfbouw :Y) Zie: [CCIP] HTPC in Onkyo style
Het schermpje is iets van een Mimo(naam even uit mijn hoofd) 7" touchscreen. Met USB waardoor je geen extra poort nodig hebt op de videokaart. Samen met XBMC en Yatse als bedieningsinterface werkt dat ideaal :)
Alhoewel ik het dus nog niet als HTPC heb kunnen gebruiken. Maar wel alles ingesteld en zo ver mogelijk gereed gemaakt. Je kunt door de libary bladeren, film info bekijken, de film/muziek pauzeren etc. Ook heb ik de resolutie van Yatse iets aangepast waardoor ik onderaan net de start balk kan aanklikken, met daarop snelkoppelingen naar de browser (voor de domotica bediening bijv.) en XBMC.

[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 20-08-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPAnnihilator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:16:
Ik dacht eerder aan een paartje zwart voor achteraan.
Ik weet niet of die in W versie bestaan. Mijn aandacht gaat vooral uit naar goed 2.1 geluid , dat heb ik nu net bekomen vind ik , voor die achterste kanalen tijdens films ben ik niet direct overtuigd om een W versie te kopen van Focal of om dure lompe dingen te gaan hangen. Ik heb bij iemand een setje Dome's gehoord en die klankkleur is bijna idem aan mijn 826W's ( gewoon dezelfde tweeter ) , dus ook die zijn een optie. Tenzij ik een mooi 2de hands paartje boekplank speakers tegenkom van Focal :)
Tweeter is maar een deel van de speaker, er is ook nog zoiets als een woofer (en wellicht middentoner) als je de W-serie pakt ten opzichte van een V-serie. Als je dat niet uitmaakt heb je veel meer opties, ook de 700-serie dan wel in/opbouwspeakers van Focal hebben de gewone V-units met de tweeter uit de range tot Electra BE. Met films is het verschil inderdaad te verwaarlozen, dan is het verschil tussen een CC800W en CC800V al niet eens te horen. De enige reden dat ik rondom W heb is omdat ik ook behoorlijk wat muziek in 5.1 formaat heb en dan is het wel net zo mooi. Plus "omdat het kan" dekt de lading ook behoorlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
  • Laatst online: 13-07 18:30
renzo4000 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:35:
Deze bijvoorbeeld? http://hificorner.nl/esse-stand.html

Houdt rekening met ongeveer 50eur per stand en dan doe je niet eens gek...dus net zo duur als de speakers zelf ;)
bedankt voor de tip, zien er idd goed uit. Misschien kan ik nog een mooi dealtje regelen aangezien ik daar net een weekje geleden mijn hele systeem heb aan geschaft:

Jamo s608 hc3 + Denon X2000 + kabels (mooie deal gekregen ook nog: 999 euro)

Maar voordat ik over stands begin na te denken moet ik eerst fatsoenlijk geluid voor elkaar zien te krijgen. Ik heb vanavond vol enthousiasme de boel uitgeprobeerd maar ik moet zeggen dat ik zwaar teleur gesteld ben.. :( De bass is volledig afwezig, geluid klinkt rommelig, volume is all over the place, geluid loopt bij HTPC en ziggo pvr achter (met lip sync) en het lijkt wel of bij gamen (ps3) gedeeltes van het geluid compleet missen. Heb bijvoorbeeld Motorstorm Apocolyps getest, hier is de auto praktisch niet te horen terwijl de muziek overduidelijk aanwezig is.

Morgen ga ik denon resetten naar factory settings en ga ik opnieuw beginnen want ik hoop toch echt dat ik het verkeerd heb gedaan nu :/ Mijn oude Sony all in one setje klonk vele malen beter dan dit.

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:05
Speakers moeten ook eerst inspelen he, die fout maakte ik tenminste toen ik ze net had. Na een paar uur spelen een wereld van verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
jb044 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:20:
Speakers moeten ook eerst inspelen he, die fout maakte ik tenminste toen ik ze net had. Na een paar uur spelen een wereld van verschil :)
dat is nog een goede idd! Maar ik ga er eigenlijk ook vanuit dat ik zelf ook nog wat verkeerd doe. Dit is namelijk mijn eerste keer dat ik met receivers en met een flinke boxen set (vergeleken met mijn vorige setjes) aan de slag ben. Moet namelijk ook eerlijk toegeven dat ik op het moment nog wat verzuip in de opties waarmee ik om de oren wordt geslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
jb044 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:20:
Zeg liever dat je zelf aan het geluid moet wennen.... inspelen hoort imho in het maanlicht topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Flozem schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 00:27:
[...]

Zeg liever dat je zelf aan het geluid moet wennen.... inspelen hoort imho in het maanlicht topic thuis.
okay, als eerste alvast excuses voor het voort zetten van deze discussie. ;)

maar nu to the piont: wat je nu zegt is echt bulls##t, mijn nieuwe NAD had vorige week, toen ik 'm had aangesloten ruis op alle kanalen, niet hard maar hard genoeg om op laag volume mijn muziek te overstemmen.
ik was eerst in panniek wat ik d8 dat hij niet goed was, maar ik kwam er achter dat de volgende middag, na nog 3 uur spelen, het helemaal weg was.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:04
Bad_Boy schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:16:
[...]
Ik heb vanavond vol enthousiasme de boel uitgeprobeerd maar ik moet zeggen dat ik zwaar teleur gesteld ben.. :( De bass is volledig afwezig, geluid klinkt rommelig, volume is all over the place.
Ik weet niet hoe je nu de front speakers hebt staan, maar als ze naar binnen gericht staan kan je ze altijd eens van plaats wisselen, zodat de bass-speaker aan de buitenkant zit.

Ik had ze eerst ook naar binnen staan, maar omdat ik nu eenmaal van een beetje punch hou, toch maar van plaats gewisseld. En dat was al een wereld van verschil. Paar weken later toch maar een sub gehaald om het sublaag wat aan te dikken tijdens het film kijken :+
Morgen ga ik denon resetten naar factory settings en ga ik opnieuw beginnen want ik hoop toch echt dat ik het verkeerd heb gedaan nu :/ Mijn oude Sony all in one setje klonk vele malen beter dan dit.
Toen ik van mijn Onkyo TX-SR509 naar een Denon AVR-2113 heb ik ook een tijdje met de parameters liggen draaien, omdat het schaalindeling van het volume gewoon anders leek te werken, maar ondertussen klinkt het zoals ik wil en staat ie default op -45.0 dB.

Het voornaamste wat ik gedaan had was de Audissey MultEQ XT setup nog eens doorlopen, maar nu echt élk referentiepunt opgebruikt tot hij niet meer wilde meten, ipv 3 op de bank + 2 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Bad_Boy schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:16:
[...]
bedankt voor de tip, zien er idd goed uit. Misschien kan ik nog een mooi dealtje regelen aangezien ik daar net een weekje geleden mijn hele systeem heb aan geschaft:

Jamo s608 hc3 + Denon X2000 + kabels (mooie deal gekregen ook nog: 999 euro)

Maar voordat ik over stands begin na te denken moet ik eerst fatsoenlijk geluid voor elkaar zien te krijgen. Ik heb vanavond vol enthousiasme de boel uitgeprobeerd maar ik moet zeggen dat ik zwaar teleur gesteld ben.. :( De bass is volledig afwezig, geluid klinkt rommelig, volume is all over the place, geluid loopt bij HTPC en ziggo pvr achter (met lip sync) en het lijkt wel of bij gamen (ps3) gedeeltes van het geluid compleet missen. Heb bijvoorbeeld Motorstorm Apocolyps getest, hier is de auto praktisch niet te horen terwijl de muziek overduidelijk aanwezig is.

Ik heb een redelijk vergelijkbare set, maar dan met de x1000 ipv 2000.

Lip sync moest ik op de reciever uitzetten om het in sync te krijgen... (Vraag me niet waarom)

Gebruik je wellicht verkeerde presets? Kies eerst je type source met de gekleurde knoppen. Als je dan de knop ingedrukt houdt, kun je ook nog uit een aantal modus kiezen.

En zorg inderdaad dat je geluidsmeting goed doet, met de mic op oorhoogte, en zoveel mogelijk posities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
klaasje11 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 00:45:
[...]

okay, als eerste alvast excuses voor het voort zetten van deze discussie. ;)

maar nu to the piont: wat je nu zegt is echt bulls##t, mijn nieuwe NAD had vorige week, toen ik 'm had aangesloten ruis op alle kanalen, niet hard maar hard genoeg om op laag volume mijn muziek te overstemmen.
ik was eerst in panniek wat ik d8 dat hij niet goed was, maar ik kwam er achter dat de volgende middag, na nog 3 uur spelen, het helemaal weg was.
Mijn NAD t757 had ook ruis op alle kanalen bij het opstarten. Afhankelijk van het lawaai (kinderen) dat ik vlak voor het beluisteren had moeten verduren, kon ik het horen. Bij het wisselen van kanaal was de ruis sowieso weg. Bleek met een firmware update naar 1.40 met een tweak van de DSP te verhelpen. (Zie ook het avsforum over nad t757. Ik was niet de enige)

Om even aan te geven dat e.e.a. afhankelijk van je eigen gehoor en randvoorwaarden. Inspelen is bs. Wat de meeste mensen ervaren als inspelen, is gewenning van hun gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[...]

Voor speakers zeker niet. Daarbij is inspelen echt van toepassing. De rubberen ophanging is gewoon nog stug, en na een tijdje gespeeld te hebben wordt hij soepel. Daar zijn geen elfjes voor nodig, dat is gewoon meetbaar en duidelijk hoorbaar. Volgens mij is het bij oordopjes zelfs nog sterker hoorbaar. Maar ook een stukje gewenning idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bad_Boy schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:36:
[...]
dat is nog een goede idd! Maar ik ga er eigenlijk ook vanuit dat ik zelf ook nog wat verkeerd doe. Dit is namelijk mijn eerste keer dat ik met receivers en met een flinke boxen set (vergeleken met mijn vorige setjes) aan de slag ben. Moet namelijk ook eerlijk toegeven dat ik op het moment nog wat verzuip in de opties waarmee ik om de oren wordt geslagen ;)
Geen zorgen, komt vast wel goed :)

Het zijn natuurlijk geen luidsprekers uit het hoogste segment maar dat ze fatsoenlijk een stukje muziek kunnen produceren is wel zeker(kijk ook eens in het Jamo topic). Het zal inderdaad een combinatie zijn van inspelen, receiver configuren en er rustig voor gaan zitten. Loop je bekabeling nog eens goed na (controleer of je geen plus/min hebt gewisseld bijvoorbeeld) en laat hem eens op normaal volume een dagje muziek spelen ...

Vervolgens (als je dat nog niet gedaan hebt) Audyssey draaien op je (mooie!) Denon.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
renzo4000 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:20:
[...]

Geen zorgen, komt vast wel goed :)

Het zijn natuurlijk geen luidsprekers uit het hoogste segment maar dat ze fatsoenlijk een stukje muziek kunnen produceren is wel zeker(kijk ook eens in het Jamo topic). Het zal inderdaad een combinatie zijn van inspelen, receiver configuren en er rustig voor gaan zitten. Loop je bekabeling nog eens goed na (controleer of je geen plus/min hebt gewisseld bijvoorbeeld) en laat hem eens op normaal volume een dagje muziek spelen ...

Vervolgens (als je dat nog niet gedaan hebt) Audyssey draaien op je (mooie!) Denon.
Ik ga er inderdaad vanuit dat het goed komt, ik heb namelijk gehoord hoe de set kan klinken in de winkel en bij een maatje van me. ;)

Kan het overigens zijn dat de indeling in mijn appartement mij verschrikkelijk aan het tegenwerken is? Even snel met paint de boel getekend:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/thumb/198/pcx.png

Blauw is bank, zwart is muur, rood zijn boxen. Ik zit altijd rechts op de bank. Heb de fronts naar buiten gericht staan omdat ik ook hou van wat punch. Maar gister heb ik eigenlijk totaal geen bass kunnen opmerken. Het lijkt ook wel of de Denon willekeurig bepaalde geluiden dempt. Als ik bijvoorbeeld door het hoofdmenu van de PS3 scroll hoor ik de "klik" daar op verschillende volumes en soms zelf gewoon weg niet.

Dat met die verschillende presets wist ik niet, dacht dat je alleen de vier had die aan de onderkant van de ab zaten. Ook ga ik zoals ik zei de Denon resetten naar fabrieks instellingen en ga de Auddesey meeting opnieuw doen (heb helaas geen statief dus het blijft wat behelpen). Lip sync gaat uit, ga de boxen een tijdje laten inspelen en zal de handleiding + laptop met Google bij de hand houden :P

[ Voor 34% gewijzigd door Bad_Boy op 21-08-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bad_Boy schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:03:
[...]
Ik ga er inderdaad vanuit dat het goed komt, ik heb namelijk gehoord hoe de set kan klinken in de winkel en bij een maatje van me. ;)

Kan het overigens zijn dat de indeling in mijn appartement mij verschrikkelijk aan het tegenwerken is? Even snel met paint de boel getekend:

[afbeelding]

Blauw is bank, zwart is muur, rood zijn boxen. Ik zit altijd rechts op de bank. Heb de fronts naar buiten gericht staan omdat ik ook hou van wat punch. Maar gister heb ik eigenlijk totaal geen bass kunnen opmerken. Het lijkt ook wel of de Denon willekeurig bepaalde geluiden dempt. Als ik bijvoorbeeld door het hoofdmenu van de PS3 scroll hoor ik de "klik" daar op verschillende volumes en soms zelf gewoon weg niet.

Dat met die verschillende presets wist ik niet, dacht dat je alleen de vier had die aan de onderkant van de ab zaten. Ook ga ik zoals ik zei de Denon resetten naar fabrieks instellingen en ga de Auddesey meeting opnieuw doen (heb helaas geen statief dus het blijft wat behelpen). Lip sync gaat uit, ga de boxen een tijdje laten inspelen en zal de handleiding + laptop met Google bij de hand houden :P
Helaas zijn er maar weinig mensen met "een ideale kamer" . Mijn kamer ziet er ongeveer hetzelfde uit, gelukkig kan Auddessey dit voor een groot deel compenseren :)...

Ik ben niet bekend met Denon receivers maar het kiezen van verschillende "sound modes" kan erg veel uitmaken wat jij prettig vindt klinken. Gewoon lekker de tijd ervoor nemen en gaan instellen. Btw, geloof me de s608's kunnen bovengemiddeld (als jij dat wil) punch leveren "as in" een volle en voelbare bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
_ferry_ schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:29:
Voor speakers zeker niet. Daarbij is inspelen echt van toepassing. De rubberen ophanging is gewoon nog stug, en na een tijdje gespeeld te hebben wordt hij soepel. Daar zijn geen elfjes voor nodig, dat is gewoon meetbaar en duidelijk hoorbaar. Volgens mij is het bij oordopjes zelfs nog sterker hoorbaar. Maar ook een stukje gewenning idd.
Het hangt af van de speakers, maar bijvoorbeeld bij de speakers die bij een Marantz setje kwamen dacht ik toen ik het eerst aansloot dat er iets mis was met de speakers. Maar na een uurtje draaien klonk het al echt merkbaar beter. En dan heb ik het niet over gewenning, er mistte echt zoveel, de stemmen werden raar vervormd en muziek klonk wat 'hakerig'.

Aan de andere kant heb ik bij mijn Audio Physics weer totaal niks inspelen gemerkt.

Gisteren toevallig wat nieuwe oortjes binnengekregen en meteen even geluisterd, maar dat klonk alsof er nog iets vast zat, alsof hij als het ware een stukjes van de muziek oversloeg. Even de oude oortjes er naast gehouden (VSonic GR07, de nieuwe zijn de GR07 MKII), en die klonk gewoon normaal zoals ik verwacht. Vannacht even wat verschillende soorten ruis en sweeps gedraaid en nu klinken de nieuwe oordopjes min of meer zoals ik zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Na een tijdje niet op tweakers te hebben gezeten, ben ik nu afgestudeerd en voor een baan, auto en huis aan het zoeken.
Maar godver, als ik die setups zo zie, wil ik morgen al een huis kopen *;. Puik werk mensen!

Op dit moment doe ik het nog steeds met mijn Klipsch F2 2.0, ben al wel aan het kijken voor rears en subwoofertje, en die wil ik eigenlijk iets te graag van SVS. Maar ik wacht ook met uitbreiding tot ik weet hoe het allemaal loopt inc. financiën.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Leuke discussie weer ;)

Omdat we toch lekker offtopic gaan kan dit er ook nog wel bij ;)

http://www.high-endforum.nl/topic/12138-inspelen/

Vergt misschien wel wat kennis van natuur- en scheikunde... :)

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45
Gister was het dan zo ver, de komst van de Velodyne SPL1200 Ultra.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2cr6jnm.jpg
De subwoofer werd thuis gebracht en geïnstalleerd. De plek waarvan ik dacht dat het de beste zou zijn voor WAF gekozen (zo ver dat mogelijk is want het is wel een flink apparaat!), was uiteindelijk volgens de installateur ook wel een prima plek. Na een half uurtje luisteren en instellen was het klaar. De fase en crossovers geregeld via de versterker.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/idyue8.jpg
Wát een verschil zeg! Het geluidsbeeld vormt nu echt een geheel, de bas geeft zoveel mee aan het totale plaatje dat het lijkt alsof je een andere set hebt. Voorheen luisterde ik het Eagles concert hell freezes over altijd op DTS maar nu met de sub klinkt het veel beter op LPCM, komt waarschijnlijk door andere bas aansturing in de mix.

Natuurlijk even de U571 scene gestart op de demo disc, nou je wil niet weten wat er met je huis gebeurd haha, het lijkt alsof de boel instort. Batman's Dark Knight IMAX scene met de Tumbler is ook echt geweldig. Alle effecten zijn nu echt aanwezig.
Ik vind het echt een super toevoeging aan de set, als je dus een paar centjes hebt vind ik het een hele goede investering als upgrade.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Bad_Boy schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:03:
[...]

[afbeelding]
De kwaliteit van het geluid wordt bepaald door de ruimte, plaatsing van de speakers en de zitpositie. En in veel mindere mate door de apparatuur en speakers.

Zoals renzo4000 aangeeft is ADSY ontwikkeld om problemen in de ruimte te compenseren. Als het geluid met ADSY beter klinkt dan is dat een teken dat er problemen met de akoestiek zijn. Harde oppervlakken, zoals beton, glas, e.d. zijn niet goed voor het geluid.

Daarnaast kan het heel goed zijn dat je op andere plekken in de ruimte wel bas hoort. Dit komt doordat in elke ruimte (ook een optimale) staande golven ontstaan. Deze kunnen elkaar (deels) versterken en uitdoven, waardoor je op plaatsen geen bas hoort en op andere juist weer teveel.

Het blijft een woonkamer, dus je zal niet eenvoudig de optimale ruimte kunnen bereiken. Maar je kan met eenvoudige middelen toch een redelijk geluid krijgen. Allereerst een hoogpolig kleed op de grond tussen de fronts en de bank. Daarnaast de plaatsing van de speakers en je luisterpositie. Elke ruimte heeft een sweetspot en die is denk ik niet waar je nu zit. Ook de plaatsing van je speakers kan naar mijn mening beter.

Ik kan je nog veel meer vertellen, maar dit is misschien voorlopig al genoeg ;)

Tot slot nog dit. Een mindere set in een ruimte met een goede akoestiek klinkt meestal beter dan een topset in een ruimte met een slechte akoestiek.

[ Voor 4% gewijzigd door HTip op 21-08-2013 11:01 ]

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

ChiLLeR schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:37:
Gister was het dan zo ver, de komst van de Velodyne SPL1200 Ultra.

...

Ik vind het echt een super toevoeging aan de set, als je dus een paar centjes hebt vind ik het een hele goede investering als upgrade.
Mooie aanwinst! d:)b

Misschien nog een tip. Zet de sub op een Auralex SubDude om de sub te ontkoppelen van de ruimte. Je zult me dankbaar zijn ;) Geldt overigens ook voor je omgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTip schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:03:
[...]
Misschien nog een tip. Zet de sub op een Auralex SubDude om de sub te ontkoppelen van de ruimte. Je zult me dankbaar zijn ;) Geldt overigens ook voor je omgeving :)
Subdude past ook heel netjes onder de Velodyne, steekt aan de achterkant wel iets uit door de vorm van de subwoofer maar verder is het een net geheel. Ik heb wel de HD-versie onder mijn subwoofer staan omdat ik die qua afwerking net wat mooier vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
[...]

Uit de handleiding van mijn Tannoys:
Loudspeakers are electromechanical devices that 'run-in' through use; performance will therefore improve after an initial period of 24hrs use.
Once they have been further run-in over a longer period, there will be clear enhancement of the stereo imaging, mid-band quality and bass performance characteristics.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:23:
[...]
Uit de handleiding van mijn Tannoys:
En omdat het in de handleiding staat is het waar? In de manual van mijn Focals staat dat ik vooral mag experimenteren met diverse soorten luidsprekerkabel. Wat niet wil zeggen dat ik niet in inspelen van speakers geloof, zeker als ze lang op de plank hebben gelegen. Maar de honderden uren die sommigen aanhouden gaat me wel wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Boy
HTip schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

De kwaliteit van het geluid wordt bepaald door de ruimte, plaatsing van de speakers en de zitpositie. En in veel mindere mate door de apparatuur en speakers.

Het blijft een woonkamer, dus je zal niet eenvoudig de optimale ruimte kunnen bereiken. Maar je kan met eenvoudige middelen toch een redelijk geluid krijgen. Allereerst een hoogpolig kleed op de grond tussen de fronts en de bank. Daarnaast de plaatsing van de speakers en je luisterpositie. Elke ruimte heeft een sweetspot en die is denk ik niet waar je nu zit. Ook de plaatsing van je speakers kan naar mijn mening beter.

Ik kan je nog veel meer vertellen, maar dit is misschien voorlopig al genoeg ;)
Bedankt voor de tips en uitleg! Ik zal dit zeker meenemen, helaas ben ik vrij gebonden aan de huidige indelingen gezien mijn appartement en de indeling hiervan. Ik had graag de links front verder naar links verplaats maar dit gaat helaas niet, omdat dat al een kast staat. Hierdoor staat hij dus halverwege de surround speakers en een kleine 20 cm van een paal. Ik kan hier wederom vrij weinig aan wijzigen zonder de hele inrichting in mijn huis te wijzigen . Het enigste wat ik kan doen is de linker surround verder naar rechts plaatsen zodat hij op een lijn komt te staan met de front. Hierdoor komt volgens mij de sweetspot wat meer op de meest gebruikte zit plaats te liggen. Maar hierdoor zet je de helft van de bank buiten het gebied van de speakers...moeilijk moeilijk 8)7 Wederom in de komende dagen maar eens goed aan de slag om de boel goed te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
[...]

FeaR schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:16:
[...]

Subdude past ook heel netjes onder de Velodyne, steekt aan de achterkant wel iets uit door de vorm van de subwoofer maar verder is het een net geheel. Ik heb wel de HD-versie onder mijn subwoofer staan omdat ik die qua afwerking net wat mooier vond.
Bedankt voor de tips. Bjorn adviseerde me al om de sub te ontkoppelen ivm zwevend gelegde houten vloer. Subdude is niet echt heel duur zie ik. Ik weet alleen niet of ik het thuis verkocht krijg om nog meer spullen toe te voegen want dit 'apparaat' was al een precair onderwerp dus ik laat het voorlopig maar even zo. Ik heb geen beneden buren, wel bovenburen maar het appartement is wel echt mega goed geïsoleerd. Ik heb wel eens aan ze gevraagd of ze mijn muziek wel eens horen maar die hoorde ze nooit, toen zei ik dat het dus nog wel harder kon :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChiLLeR schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:54:
Bedankt voor de tips. Bjorn adviseerde me al om de sub te ontkoppelen ivm zwevend gelegde houten vloer. Subdude is niet echt heel duur zie ik. Ik weet alleen niet of ik het thuis verkocht krijg om nog meer spullen toe te voegen want dit 'apparaat' was al een precair onderwerp dus ik laat het voorlopig maar even zo. Ik heb geen beneden buren, wel bovenburen maar het appartement is wel echt mega goed geïsoleerd. Ik heb wel eens aan ze gevraagd of ze mijn muziek wel eens horen maar die hoorde ze nooit, toen zei ik dat het dus nog wel harder kon :P
Gewoon afwachten, ze worden wel eens tweedehands aangeboden en anders ergens in de aanbieding. Ik heb mijn HD-versie gekocht voor gelijk of minder dan de non-HD-versie. Ik weet niet waar ergens je woont, anders mag je mijn Subdude wel eens lenen om te testen wat het brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
FeaR schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:59:
[...]

Gewoon afwachten, ze worden wel eens tweedehands aangeboden en anders ergens in de aanbieding. Ik heb mijn HD-versie gekocht voor gelijk of minder dan de non-HD-versie. Ik weet niet waar ergens je woont, anders mag je mijn Subdude wel eens lenen om te testen wat het brengt.
Thanks voor het aanbod! Ik zal het eens overwegen, locatie is bekend bij je, je hebt me tijd terug nog een AQ Chocolate kabel verkocht/verstuurd ;)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vroeger had ik trouwens van die test dvd's, met allerlei DD/DTS clips uit films, met natuurlijke de heftigste scenes, om je set even flink te testen.

Nu de DVDs een beetje uit zijn, en natuurlijk ook niet in HD, is mijn vraag; zijn daar nu ook mkv's van te vinden?? (of word dat een erg grijs/donker gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:14
RonnieB82 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:56:
Vroeger had ik trouwens van die test dvd's, met allerlei DD/DTS clips uit films, met natuurlijke de heftigste scenes, om je set even flink te testen.

Nu de DVDs een beetje uit zijn, en natuurlijk ook niet in HD, is mijn vraag; zijn daar nu ook mkv's van te vinden?? (of word dat een erg grijs/donker gebied)
Hiero misschien:
http://www.demo-world.eu/trailers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:56:

Zoek eens op HSDD (HT Super Demo Disc). Is inderdaad een grijs gebied, niet alleen van het downloaden maar ook omdat die soort thuis-projecten niet officieel ondersteunt worden door de uitgevers en filmmakers. Er zijn wel DTS HD Blu-rays in omloop met DTS HD tracks, maar die ben ik alleen nog in originele versie tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:12
FeaR schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:38:
[...]

Zoek eens op HSDD (HT Super Demo Disc). Is inderdaad een grijs gebied, niet alleen van het downloaden maar ook omdat die soort thuis-projecten niet officieel ondersteunt worden door de uitgevers en filmmakers. Er zijn wel DTS HD Blu-rays in omloop met DTS HD tracks, maar die ben ik alleen nog in originele versie tegengekomen.
Je kunt ook ‘via via’ een demo blu-ray downloaden met (actie)scènes in DTS-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:32

-Stef-

Slainthe!

[...]

Werkt een Subdude ook met een downfiring sub op pootjes?

Ik heb nml. een MJ Acoustics pro 50 sub op mijn eikhoutenvloer staan en ben wel in voor een dergelijke demping.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

-Stef- schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:06:
[...]

Werkt een Subdude ook met een downfiring sub op pootjes?

Ik heb nml. een MJ Acoustics pro 50 sub op mijn eikhoutenvloer staan en ben wel in voor een dergelijke demping.
Het werkt op zich wel want je ontkoppelt de sub van de vloer. Echter het grootste effect wordt bereikt als zoveel mogelijk oppervlak van de sub contact maakt met de SubDude. Een DF-sub met een grondplaat maakt wel optimaal gebruik van de SubDude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Voor 111% gewijzigd door DaMarcus op 22-08-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:32

-Stef-

Slainthe!

Mijn sub heeft geen grondplaat maar nav de reviews, ook die mbt de MJ Acoustics/SubDude combo, heb ik voor dat geld toch maar de SubDude II besteld. Het zal er niet slechter op worden in elk geval.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed Ralph, zal je pm'en

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 19:54 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
FeaR schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:34:
[...]

En omdat het in de handleiding staat is het waar? In de manual van mijn Focals staat dat ik vooral mag experimenteren met diverse soorten luidsprekerkabel. Wat niet wil zeggen dat ik niet in inspelen van speakers geloof, zeker als ze lang op de plank hebben gelegen. Maar de honderden uren die sommigen aanhouden gaat me wel wat ver.
Ze hebben het dan ook over 24 uur he :+

Overigens hoorde ik ook verschil tussen een dropveter en een goedkope oehlbach.

Maargoed, het is allemaal wel een beetje gelul in de marge natuurlijk. Nog niet misschien dat ik honderden euros aan kabel uit ga geven. :)

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Hier een review van de B&W CM10.
http://www.audiovideo2day.eu/nl/article/11303/Bowers-
Op zich een fijne review, maar de magneetjes voor de doeken is niets nieuws, en als minpunt opgeven dat het een traditioneel uiterlijk is kan ik ook niet echt begrijpen. Daarvoor koop je volgens mij een CM.
Minpunt is volgens mij eerder de prijs...3600 euro per paar. Het was natuurlijk te verwachten (cm7 1400 per paar, cm9 2500 per paar) maar dan nog steeds een erg forse prijs.

[ Voor 22% gewijzigd door boomr op 22-08-2013 10:25 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
lj_tree schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:24:
Hier een review van de B&W CM10.
http://www.audiovideo2day.eu/nl/article/11303/Bowers-
Op zich een fijne review, maar de magneetjes voor de doeken is niets nieuws, en als minpunt opgeven dat het een traditioneel uiterlijk is kan ik ook niet echt begrijpen. Daarvoor koop je volgens mij een CM.
Minpunt is volgens mij eerder de prijs...3600 euro per paar. Het was natuurlijk te verwachten (cm7 1400 per paar, cm9 2500 per paar) maar dan nog steeds een erg forse prijs.
Wat een armetierig kastontwerp voor zoveel geld.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
minder=meer :+

druk en typefouten voorbehouden

• boomr
Meen je dat nou? Ik vindt het strakke ontwerp juist geweldig! rechten hoeken, weinig poespas en toch een erg mooie afwerking. Maar das natuurlijk een kwestie van smaak!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
FeaR schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:38:
[...]

Deze zijn nog wel te downloaden. Ik heb er thuis iig een of twee gedownload. Via nieuwsgroepen.

• The Eagle
  • Nu online
Ik heb een Klipsch SUB 10. Downfiring, staat op pootjes met rubbervoetjes en dan op de tegelvloer. Heb ik dan iets aan zon'n subdude of niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 00:06

MazeWing

The plot thickens...

lj_tree schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:16:
Meen je dat nou? Ik vindt het strakke ontwerp juist geweldig! rechten hoeken, weinig poespas en toch een erg mooie afwerking. Maar das natuurlijk een kwestie van smaak!
De tweeter bovenop de kast staat gewoon niet bij de CM serie. De kast is helemaal recht en dan komt er opeens zo'n raar microfoontje op. Bij de 800 serie staat dat stukken beter omdat de kast zelf ook ronder is en de tweeter meer een geheel vormt met de kast.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Laatst online: 18-09 09:53
Quote uit de review:
met in de hoogte en in de breedte dezelfde afmetingen, alleen is die van de Bowers & Wilkins CM10 een pak dieper met 33,7 cm, waar dit bij de Bowers & Wilkins CM9 stopt op 30 cm. Zo wordt er meer volume en plaats gecreëerd.
No shit Sherlock!?

De hele review staat vol met wollige uitspraken, maar deze spant toch wel de kroon:
Dankzij de volwaardige FST middentoner en tweeter on top benader je de originele sound. Het nummer bevat heel wat tromgeroffel en het laag zorgt voor een interessant draagvlak met druk en gewicht dat op een nette manier wordt opgebouwd. De stem van Romy Madley Croft komt goed los van de speaker en bevat textuur. Door de goede communicatieskills van de speakers word je betrokken bij de muziek en nodigt hij uit tot aandachtig luisteren.
Ik vraag me af hoe men bepaalt wat de originele sound is? De rest is een woordenbrij, met vage observaties. De druk en het gewicht worden op een nette manier opgebouwd, stemmen hebben textuur en de speakers beschikken zelfs over communicatieskills. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
newbreed schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:00:
Quote uit de review:
[...]

No shit Sherlock!?

De hele review staat vol met wollige uitspraken, maar deze spant toch wel de kroon:
[...]

Ik vraag me af hoe men bepaalt wat de originele sound is? De rest is een woordenbrij, met vage observaties. De druk en het gewicht worden op een nette manier opgebouwd, stemmen hebben textuur en de speakers beschikken zelfs over communicatieskills. :')
Aan de ene kant helemaal mee eens, aan de andere kant is er geen review te vinden over een speaker, koptelefoon, versterker of wat voor audio meuk dan ook die niet volstaat met dit soort termen:)
Die tweeter on top vind ik eigenlijk wel gaan. Het staat idd beter bij de 800D serie, maar het misstaat niet. Ik vindt vooral het design van de cm serie geweldig! Het geluid van de 7 en 9 bevalt me erg goed. De 8 mist wat mij betreft toch echt wat laag. Ben ook wel benieuwd naar de cm10. Ik ga ze zeker een keertje beluisteren maar vindt ze veel te duur! Heb nu een setje boston A360 thuis staan en dat heeft me in totaal 700 euro gekost. Voor het paar dus! Klinkt erg goed en is qua uiterlijk acceptabel. Geen CM, maar wel naar te kijken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
lj_tree schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:10:
[...]
Ik vindt vooral het design van de cm serie geweldig! Het geluid van de 7 en 9 bevalt me erg goed. De 8 mist wat mij betreft toch echt wat laag.
Heb nu een setje boston A360 thuis staan en dat heeft me in totaal 700 euro gekost. Voor het paar dus! Klinkt erg goed en is qua uiterlijk acceptabel. Geen CM, maar wel naar te kijken:)
Bij deze ben je uitgenodigd om bij mij de CM8's te komen beluisteren ;) Ik was met je eens dat er weinig bas in zat... MAAR... ik heb er 2 weken geleden eindtrappen van 360 watt rms achter gehangen en hoor daar.... bas! :P De power van de eindtrappen doet de bas weergave echt enorm veel goeds!
Zit eraan te denken om m'n sub de deur uit te doen.

En tja de looks van de CM tegenover de Boston... no comment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CM 10 is de zoveelste mislukking van B&W, afkomstig van de marketing-tekentafel bij B&W. De kasten van de CM-serie zien er redelijk uit, qua afwerking. Ze worden dan ook gemaakt door DALI in Denemarken. Maar daar gaat het uiteindelijk bij een speaker niet om.

De geluidsweergave dient voorop te staan. Opvallend is (op papier) de slechte laagweergave van de CM10. De CM10 haalt in het laag net de 45 HZ (bij -3dB volgens B&W), hetgeen met 3 woofers beschamend is. Tja, als je er een versterker van 360 Watt opzet dan wil het wel. Ook de kleuring van de CM-serie is menig (klassiek) muziekliefhebber een doorn in het oog. Het is echter het paard achter de wagen spannen, en daar zit menig klassiek muziekliefhebber niet op te wachten. De CM10 was juist bedoeld voor deze doelgroep (rijke babyboomers) en daar is de prijs van 3600 Euro ook op afgestemd. . Het hoog (koper) klinkt te schel en een cello klinkt te dof. Het heeft allemaal geen body. Of de CM10 een betere definitie van de instrumenten heeft valt daarom te betwijfelen.

Voor 3600 Euro is er nog veel meer en ook beters te koop. Om te beginnen Dali Mentor 6 (€3000) en Dynaudio Focus 260 (€3400). Maar wie echt iets “leuks” wil doen met 3600 Euro in de hand, koopt Adam audio Pencils MK3. Dan heb je echt iets voor je goeie geld. Speakers die (getest) doorlopen tot 32 Hz in het laag. Het hoog wordt verzorgd door een AMT bandtweeter. Zoiets moet je in ieder geval een keer beluisterd hebben. Dat zijn spaekers van een veel hogere klasse dan de CM10’s. Maar wel voor een zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:47:
De CM 10 is de zoveelste mislukking van B&W, afkomstig van de marketing-tekentafel bij B&W. De kasten van de CM-serie zien er redelijk uit, qua afwerking. Ze worden dan ook gemaakt door DALI in Denemarken. Maar daar gaat het uiteindelijk bij een speaker niet om.

De geluidsweergave dient voorop te staan. Opvallend is (op papier) de slechte laagweergave van de CM10. De CM10 haalt in het laag net de 45 HZ (bij -3dB volgens B&W), hetgeen met 3 woofers beschamend is. Tja, als je er een versterker van 360 Watt opzet dan wil het wel. Ook de kleuring van de CM-serie is menig (klassiek) muziekliefhebber een doorn in het oog. Het is echter het paard achter de wagen spannen, en daar zit menig klassiek muziekliefhebber niet op te wachten. De CM10 was juist bedoeld voor deze doelgroep (rijke babyboomers) en daar is de prijs van 3600 Euro ook op afgestemd. . Het hoog (koper) klinkt te schel en een cello klinkt te dof. Het heeft allemaal geen body. Of de CM10 een betere definitie van de instrumenten heeft valt daarom te betwijfelen.

Voor 3600 Euro is er nog veel meer en ook beters te koop. Om te beginnen Dali Mentor 6 (€3000) en Dynaudio Focus 260 (€3400). Maar wie echt iets “leuks” wil doen met 3600 Euro in de hand, koopt Adam audio Pencils MK3. Dan heb je echt iets voor je goeie geld. Speakers die (getest) doorlopen tot 32 Hz in het laag. Het hoog wordt verzorgd door een AMT bandtweeter. Zoiets moet je in ieder geval een keer beluisterd hebben. Dat zijn spaekers van een veel hogere klasse dan de CM10’s. Maar wel voor een zelfde prijs.
Wow, behoorlijke statements die je hier maakt.
Alles over de CM10 is alleen nog maar op papier te lezen en jij praat erover alsof je het allemaal al hebt gehoord en het totaal ruk is. Lijkt mij een beetje onterecht.

Daarbij is alles wat je roept jouw mening, prima, maar laat dat dan ook op die manier blijken en zet het niet op een manier neer waarbij het lijkt alsof het feiten zijn.
Het is namelijk geen feit dat de CM10 gemaakt is voor de gepensioneerde onder ons, of zoals jij zegt, de babyboomers. (speakers met een enorme moderne strakke uitstraling lijkt mij meer gericht te zijn gemaakt voor deze generatie)
Het is ook geen feit dat de kleuring een doorn in het oog is, hoe weet je dat zonder het te horen? En daarnaast kunnen andere mensen het wel mooi vinden **mompelt iets met iedereen heeft een ander gehoor**.

Bij jou dient de keuze van een speaker misschien te gaan om puur alleen het geluid. Prima, daar koop je uiteindelijk ook je hifi voor.
Maar audiofielen zijn meestal perfectionisten. En perfectionistisch kun je ook zijn buiten alleen het geluid, zoals bijvoorbeeld je interieur van je huis. Oftewel die willen ook graag dat je speakers bij het interieur passen en zullen dus een afweging moeten maken tussen welke speakers klinken goed en zien er goed uit.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.... het gaat erom dat niemand gelijk is en iedereen op z'n eigen manier en naar eigen wensen keuzes maakt. En dat is natuurlijk ook wel zo leuk! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wayneheadx. Het is jammer, dat je mijn betoog uit z’n verband rukt. Maar eerlijk gezegd kan ik dat van een B&W-fanboy ook wel verwachten. Was jij het niet met een “paars-rode paardenstaart speakerkabel” en een absurde 360 W rms versterking op een stel CM 8? Zolang je ook met dergelijke “spielerei” bezig bent, kan ik jouw reactie onmogelijk serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Zonder foto's van je eigen set ook niet om het te vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46

DjVe

Hatsaflats!

Laten we je post even fixen:
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:47:
Ik vind de CM 10 is de zoveelste mislukking van B&W, afkomstig van de marketing-tekentafel bij B&W. De kasten van de CM-serie zien er redelijk uit, qua afwerking. Ze worden dan ook gemaakt door DALI in Denemarken. Maar daar gaat het uiteindelijk bij een speaker niet om.

Heb je ze überhaupt al gehoord of baseer je mening nu op alles wat je maar kan vinden op papier? Vervolgens ga je andere speakers aanhalen als superieur, terwijl juist een liefhebber moet weten dat klank iets heel persoonlijks is. Ik weet donders goed dat de CM serie gekleurd is, maar met mijn muzieksmaak vond ik in de klasse "monitoren tot €400" de CM1 het fijnste klinken.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:48:
@Wayneheadx. Het is jammer, dat je mijn betoog uit z’n verband rukt. Maar eerlijk gezegd kan ik dat van een B&W-fanboy ook wel verwachten. Was jij het niet met een “paars-rode paardenstaart speakerkabel” en een absurde 360 W rms versterking op een stel CM 8? Zolang je ook met dergelijke “spielerei” bezig bent, kan ik jouw reactie onmogelijk serieus nemen.
Dit soort reacties slaan nergens op en je moet je schamen om zo iemand aan te vallen, terwijl diegene een nette onderbouwde post maakt. Heb je je medicijnen wel ingenomen vanochtend? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik kan Gustav Mahler niet geheel ongelijk geven, al is de manier van uiten niet heel handig. Feit is wel dat hij een punt heeft over de specificaties. Hij geeft nota bene aan dat zijn bevindingen zijn op basis van "papieren informatie" daarnaast proef ik ook enige vorm van fanboyisme en dat leidt al gauw tot dit soort wellusnietus discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zullen we een apart B&W cm10 topic maken, of gaan we het gewoon weer over onze eigen setups hebben?
Anders begin ik ook, over hoe dynamiekloos en dof ik de cm8 en 9 vond klinken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wayneheadx
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:48:
Are you serious? :/
"B&W fanboy" "spielerei" "paars rode paardenstaart speakerkabel" ... oke hersenloze, laat me raden, jij bent vast en zeker vrijgezel...?
Pfff zo zielig dit, ik ga er verder niet op in ook... ignored :X
renzo4000 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:38:
Ik kan Gustav Mahler niet geheel ongelijk geven, al is de manier van uiten niet heel handig. Feit is wel dat hij een punt heeft over de specificaties. Hij geeft nota bene aan dat zijn bevindingen zijn op basis van "papieren informatie" daarnaast proef ik ook enige vorm van fanboyisme en dat leidt al gauw tot dit soort wellusnietus discussies.
Punt over de laagweergave is idd een papieren feit, daar heeft hij zeker gelijk in. Verder kraakt hij alles compleet af en dus niet op basis van papieren info.
DjVe schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:34:

Heb je ze überhaupt al gehoord of baseer je mening nu op alles wat je maar kan vinden op papier? Vervolgens ga je andere speakers aanhalen als superieur, terwijl juist een liefhebber moet weten dat klank iets heel persoonlijks is. Ik weet donders goed dat de CM serie gekleurd is, maar met mijn muzieksmaak vond ik in de klasse "monitoren tot €400" de CM1 het fijnste klinken.

Dit soort reacties slaan nergens op en je moet je schamen om zo iemand aan te vallen, terwijl diegene een nette onderbouwde post maakt. Heb je je medicijnen wel ingenomen vanochtend? 8)7
Iemand met een gezond verstand. Thank you! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
Als je wilt discuseren doe dit dan in een apart topic aub. En als je gaat discuseren kom dan met feiten (allebei) en ga mensen niet persoonlijk aanvallen met "jij bent nog zeker vrijgezel". Aan dat soort opmerkingen heeft niemand iets.

Dus laat het nu klaar zijn en als het zo nodig moet in een apart topic.

Ik wil weer home cinema's zien :>.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

In het B&W-geweld bijna jouw post gemist... :*)
The Eagle schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:32:
Ik heb een Klipsch SUB 10. Downfiring, staat op pootjes met rubbervoetjes en dan op de tegelvloer. Heb ik dan iets aan zon'n subdude of niet? ;)
Misschien niet zo effectief als met een FF-sub, maar ik heb een Denon 2.1 set, waarbij ik de DF-sub op een Gramma heb geplaatst en dat was zeker een verbetering. Misschien gewoon een keer proberen. Ze zijn niet zo heel erg duur...

http://www.bax-shop.nl/lu...atie/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

HTip schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:54:
In het B&W-geweld bijna jouw post gemist... :*)

[...]

Misschien niet zo effectief als met een FF-sub, maar ik heb een Denon 2.1 set, waarbij ik de DF-sub op een Gramma heb geplaatst en dat was zeker een verbetering. Misschien gewoon een keer proberen. Ze zijn niet zo heel erg duur...

http://www.bax-shop.nl/lu...atie/product-details.html
ik heb 'm helemaal gemist |:(

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica